Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excorio
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Hallo mede OLED geïnteresseerden.

Ik heb een vraag betreffende het SMART TV deel van LG TV's (eigenlijk smart tv's in het algemeen). De prijzen van OLED TV's en high-end SmartTV's liggen best aan de prijzige kant net als op het moment van aanschaf mijn huidige FullHD Philips Ambilight TV was. Ik heb deze TV nu zo'n 8 jaar in gebruik en ben wel toe aan een nieuwe TV. Echter lees ik berichten dat bijvoorbeeld de eerder modellen van LG nu al geen update meer krijgen naar WebOS 3.0 en dus blijven steken op WebOS 2.0.

Uit deze constatering komt dan ook mijn vraag in hoeverre is het realistisch om met een SmartTV +/- 6 jaar vooruit te kunnen zonder verlies van allerlei functies. Mijn gevoel is namelijk dat met de komst van SmartTV een TV net als een Smartphone een wegwerp product wordt omdat fabrikanten liever hebben dat je weer een nieuwe TV koopt dan dat ze hun producten blijven voorzien van een up to date firmware.

Bij mijn Philips TV is ook al enige tijd geen firmware update geweest (jaren al niet meer), maar omdat deze geen functies verloren heeft door het niet updaten van firmware heb ik hier geen last van gehad. Echter zie ik aankomen dat bijvoorbeeld nieuwe versies van Netflix of andere apps wellicht niet meer onderhouden worden voor WebOS 2.0 of ouder.

Ditzelfde probleem doet zich denk ik voor bij alle SmartTV's en ben dus erg benieuwd wat er realistisch gezien verwacht kan worden van dergelijke TV's met betrekking tot behoud van functies voor een termijn van +/- 6 jaar.

Naast het geweldige beeld is natuurlijk de SmartTV functie ook een onderdeel van je keuze om een TV aan te schaffen en helaas zijn niet alle SmartTV functies af te vangen met producten als Kodi + plugins of dergelijke.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik neem smart functionaliteit gewoon 100% niet serieus en gebruik een HTPC of een chromecast. Het hele smart gebeuren verzorg ik zelf wel en upgrade ik indien nodig zelf. Het scherm mag van mij zelfs een monitor zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door JvS op 16-09-2016 17:34 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-10 10:18
Elke Smart TV zal bij het verstrijken van de jaren dommer en dommer worden. Er is geen een tv-fabrikant die over drie, vier jaar nog firmware-updates zal uitbrengen voor apparatuur die ze al jaren niet meer verkopen. Het is eventjes leuk, over een paar jaar houden Spottify, Netflix en Youtube op met werken en is het ballast geworden die je TV langzaam maakt.

Zonde van de moeite die ze erin steken. Ik ben het met JvS van harte eens: van mij hoeft het niet erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:37
Het smart gedeelte zit er nou eenmaal op en ik denk niet dat fabrikanten dit snel zullen veranderen. Zelf gebruik ik alleen de Netflix app van de TV en deze ondersteunt gewoon 4k en HDR en zal de komende jaren echt nog wel mee kunnen. Ook al zal mijn 950v waarschijnlijk geen update meer ontvangen na dit jaar. Overigens werkt webOS 2 prima al zou het iets sneller kunnen, maar zoveel zit ik niet in het Smart gedeelte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-10 18:57
Hier idem, smart gedeelte is voor mij nu prima (gebruik de Netflix, YouTube en Uitzending gemist apps) op de 950V, werkt nl toch iets prettiger met dezelfde Magic Remote.
Maar wanneer ze stoppen met werken, gebruik ik gewoon m'n FireTV 2 (of whatever tzt) die er voor Kodi aan hangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 06:25
Ben altijd tegen smartv functionaliteit geweest. Maar de apps werken wel heel erg soepel op de oled55e6v dat ik ineens mijn pc niet meer aanzet. Vooral de magic remote is een meerwaarde.

• Excorio
  • Niet online
OK duidelijk, dan klopt dit met mijn verwachtingen. Ik heb alleen nog geen all-in-one oplossing gevonden die kodi, netflix, tvgemist etc allemaal ondersteund. Maar goed dat is voor een ander topic.

Ik zit zelf al enige tijd de OLED TVs in de gaten te houden. Ik heb een Intel NUC i5 met KODI die vanaf mijn NAS series en films streamed. Verder zal ik Netflix denk ik gaan gebruiken als enige app van de SmartTV functie. Ik heb de volgende wensen voor een TV.

Budget: +/- 2500 euro hoe minder hoe beter ;)
Paneel Techniek: OLED
Resolutie: 3840x2160 (Ultra-HD) (a.k.a. 4K)
Formaat: 55 of 65 inch (Helaas is 65 tot nu toe buiten budget, toch?)
HDR: HDR-10 en Dolby Vision support
CAM: CI+ Ziggo certified
Geluid: Onzichtbaar in het ontwerp of helemaal geen aangezien ik een B&W 5.1 setup heb.
SmartTV: Niet een must, maar wel handig voor Netflix (4k)
Design: Minimalistisch met dunne bezels
3D: Niet nodig, leuk als het erop zit maar wil er niks extra voor betalen.
Overig: Ambilight vind ik wel heel prettig, maar alleen voor Philips TVs beschikbaar en las dat de 901F geen Dolby Vision ondersteund 8)7 ondanks een LG paneel. (Oud paneel ofzo?)

Mijn oog is op basis van deze wensen gevallen op de LG OLED55B6V welke volgens mij rond de 2300 euro te krijgen is. Is dit inderdaad de beste keuze of is er voor dit geld een betere optie?

[edit]
Zijn er overigens ook nog privacy nadelen bekend bij WebOS?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Excorio schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:02:

Mijn oog is op basis van deze wensen gevallen op de LG OLED55B6V welke volgens mij rond de 2300 euro te krijgen is. Is dit inderdaad de beste keuze of is er voor dit geld een betere optie?
8)7

Welke andere?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Excorio
  • Niet online
Hehe OK duidelijke taal...

Ik weet dat LG de enige OLED tvs maakt, maar gezien de komst van Philips zijn eerste OLED (met LG paneel) dacht ik, misschien dat ik een aankondiging gemist had of dat LG misschien over een maandje of twee met een nieuw model zou komen.

[EDIT 18-09-2016 17:04]
Heeft iemand ervaring met de B6V in een woonkamer met veel licht? Mijn woonkamer staat op het zuiden met over de volle breedte ramen. Mijn huidige Philips LCD zorgt ervoor dat ik in die omstandigheden niet goed kan zien wat er gebeurd in donkere scenes.

Eveneens ben ik benieuwd naar de ervaring met het glossy scherm, geeft dit nog hinder bij TV kijken en licht inval?

[ Voor 32% gewijzigd door Excorio op 18-09-2016 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAware
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-09 11:07
Weet iemand of de LG 55/65 EF9500 en de 55/65 EF9509 (technisch) gelijk zijn aan de 55/65 EF950V?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Excorio schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:02:
OK duidelijk, dan klopt dit met mijn verwachtingen. Ik heb alleen nog geen all-in-one oplossing gevonden die kodi, netflix, tvgemist etc allemaal ondersteund. Maar goed dat is voor een ander topic.
De Nvidia Shield Android TV doet dit allemaal inclusief ondersteuning voor HDR en 4k @ 60Hz voor Netflix, YouTube etc.
...
Overig: Ambilight vind ik wel heel prettig, maar alleen voor Philips TVs beschikbaar en las dat de 901F geen Dolby Vision ondersteund 8)7 ondanks een LG paneel. (Oud paneel ofzo?)
Ambilight kun je oplossen door er een losse ledstrip voor te kopen. Bijvoorbeeld deze van Philips
Zijn er overigens ook nog privacy nadelen bekend bij WebOS?
Ik kwoot hier even een reactie van Sim:

Het is met alle smart-tv-platforms slecht gesteld qua privacy en dat valt inderdaad te lezen in de juridische teksten waar je mee akkoord gaat.
Als je niet wil dat de fabrikant meekijkt met wat je aan het doen bent met een smart-tv moet je hem dus niet aan het internet koppelen.
Dat kost je dan wel functionaliteit maar als je je tv in je router de toegang tot het internet ontzegt kan je in ieder geval nog de mediaspeler nog gebruiken om bestanden af te spelen vanaf je eigen netwerk.
NetAware schreef op maandag 19 september 2016 @ 08:48:
Weet iemand of de LG 55/65 EF9500 en de 55/65 EF9509 (technisch) gelijk zijn aan de 55/65 EF950V?
De 9500 is de US versie en de 950V de EU versie. Firmware versies lijken hetzelfde, maar toch zou ik er niet blind vanuit durven gaan dat ze technisch hetzelfde zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door ViNOK16Bit op 19-09-2016 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excorio
  • Niet online
ViNOK16Bit schreef op maandag 19 september 2016 @ 09:25:
[...]

De Nvidia Shield Android TV doet dit allemaal inclusief ondersteuning voor HDR en 4k @ 60Hz voor Netflix, YouTube etc.
...

[...]

Ambilight kun je oplossen door er een losse ledstrip voor te kopen. Bijvoorbeeld deze van Philips

[...]

Ik kwoot hier even een reactie van Sim:

Het is met alle smart-tv-platforms slecht gesteld qua privacy en dat valt inderdaad te lezen in de juridische teksten waar je mee akkoord gaat.
Als je niet wil dat de fabrikant meekijkt met wat je aan het doen bent met een smart-tv moet je hem dus niet aan het internet koppelen.
Dat kost je dan wel functionaliteit maar als je je tv in je router de toegang tot het internet ontzegt kan je in ieder geval nog de mediaspeler nog gebruiken om bestanden af te spelen vanaf je eigen netwerk.
Helder, bedankt voor de info. Was al bang dat SmartTV deze privacy issue zouden hebben. Alleen Netflix applicatie is iets waar ik in geïnteresseerd ben in de SmartTV functie, maar dit moet dan denk ik anders opgelost gaan worden zoals een Shield aanschaffen.

Nu ben ik alleen nog op zoek naar de ervaring van mensen met deze TV in een kamer met veel direct licht van buiten. Eveneens als de spiegelende coating, of dit storend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Nou, ja en nee. Met deze ledstrip kan je een lichtje achter je TV hangen, maar daarmee is het natuurlijk nog geen ambilight. Met ambilight wordt de verlichting aangepast aan de getoonde video. Dat is met Hue niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excorio
  • Niet online
upje schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:48:
[...]

Nou, ja en nee. Met deze ledstrip kan je een lichtje achter je TV hangen, maar daarmee is het natuurlijk nog geen ambilight. Met ambilight wordt de verlichting aangepast aan de getoonde video. Dat is met Hue niet het geval.
Ik heb even gekeken en er zijn projecten die je voor niet al te veel geld kan doen om wel een Ambilight ervaring te krijgen. Echter werkt dit vaak niet met normaal TV kijken maar alleen bij afspelen van een computer of mediacenter.
http://www.tweaking4all.c...duino/arduino-ws2812-led/

Maar volgens mij is dit een beetje off-topic aan het gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Excorio schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:05:
[...]

Ik heb even gekeken en er zijn projecten die je voor niet al te veel geld kan doen om wel een Ambilight ervaring te krijgen. Echter werkt dit vaak niet met normaal TV kijken maar alleen bij afspelen van een computer of mediacenter.
http://www.tweaking4all.c...duino/arduino-ws2812-led/

Maar volgens mij is dit een beetje off-topic aan het gaan ;)
Dat is inderdaad ook mogelijk, maar dat moet je ook maar willen bouwen. Zelf heb ik gewoon een simpele ledstrip achterop de tv geplakt :)

Inderdaad misschien een beetje off-topic, maar Philips is de enige fabrikant die een OLED met ambilight levert. Dus zelf hobbyen is het alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:32

Laguna

Connaisseur

Excorio schreef op maandag 19 september 2016 @ 09:47:
[...]

Nu ben ik alleen nog op zoek naar de ervaring van mensen met deze TV in een kamer met veel direct licht van buiten. Eveneens als de spiegelende coating, of dit storend is.
Ik heb links van mij grote ramen en had voorheen een plasma van LG en daar zat je bij donkere scenes overdag naar jezelf te kijken. Bij de B6 is dat veel beter, dankzij minder reflectie en een hogere helderheid.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excorio
  • Niet online
Laguna schreef op maandag 19 september 2016 @ 16:00:
[...]

Ik heb links van mij grote ramen en had voorheen een plasma van LG en daar zat je bij donkere scenes overdag naar jezelf te kijken. Bij de B6 is dat veel beter, dankzij minder reflectie en een hogere helderheid.
Dank je voor het delen van je ervaring, dat klinkt geruststellend. :) Want dan zal het als snel beter zijn dan mijn huidige oude Philips waar volgens mij de backlights ook niet meer zoveel licht produceren als in het begin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sleeg0231
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07-11-2022
Vandaag een update ontvangen voor de 55B6V. Van 03.17.06 naar 04.30.04

[04.30.04]
1) Audio Guidance expansion and dealing with GARI.
2) 16_CIS_local language application on TV OSD (The official language of Azerbaijan, Azerbaijani).
3) Italy_Mediaset Premium LCN (Requirement from Mediaset and Retailer).
4) Add PID edit and reset functions in the Turkish satellite, TKGS visible list edit menu.
5) Russia Magadan /Sakhalin timezone offset change
6) Fixed DTV no sound in hbbTV channel.

[ Voor 75% gewijzigd door sleeg0231 op 20-09-2016 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excorio
  • Niet online
sleeg0231 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:53:
Ik ben nog niet zo bekend met de versienummering van LG, maar als je WebOS 3 hebt verwacht je versie 03.xx.x indien er een WebOS 4 zou komen dat dit dan versie 04.xx.x is. Ik heb echter niets vernomen of gehoord over WebOS 4. Klopt het dat dit dus gewoon een update is van WebOS 3 en geen upgrade naar een nieuwe WebOS major version?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Excorio schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:49:
[...]
Ik ben nog niet zo bekend met de versienummering van LG, maar als je WebOS 3 hebt verwacht je versie 03.xx.x indien er een WebOS 4 zou komen dat dit dan versie 04.xx.x is. Ik heb echter niets vernomen of gehoord over WebOS 4. Klopt het dat dit dus gewoon een update is van WebOS 3 en geen upgrade naar een nieuwe WebOS major version?
Bij de toestellen met WebOS 2 begint het firmwarenummer ook met 04. dus een relatie met de versie van WebOS lijkt er niet direct te zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 21:35
sleeg0231 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:53:
Klopt, ik zag ook dat RTLXL nu ook beschikbaar is! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:48
Is er ondertussen al iemand die een B6V heeft en hierop gamed met ps4/Xbox? Is de input lag redelijk of niet te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Ik heb vandaag de bestelde LG 55C6V binnen gekregen. Ik heb zitten testen met de PS4 en PC en ben tegen een paar dingetjes aangelopen. Eerste probleem was oneindig gekut met "Selecteer programma". Daar ben ik nu vanaf. Nu loop ik tegen het probleem aan dat Europese tv-series met 25fps niet in 25Hz worden weergegeven. Ik krijg dan "no signal'.. Dit werkte op mijn oude Panasonic-plasma perfect in Kodi. Nu moet ik in Kodi de optie helemaal uitzetten en dan worden films niet meer in 24Hz afgespeeld.

Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:31
@DorkoTheBeast,
Ik heb zelf sinds een paar weken de 55B6V en game erop via Xbox One i.c.m. Elite Controller, TV staat op game mode (met wat aanpassingen in kleur, contrast en helderheid anders is het voor mij te fel en teveel kleur) maar alle beeld verbeteraars staan in game mode uit (deze zorgen voor hogere input lag). Ik speel vooral veel Forza Motorsport 6 en Dirt Rally en ervaar geen problemen met input lag. De responsetijd van de B6V is wat ik op internet vinden kan rond de 50ms, er zijn ook reviews te vinden waar men aangeeft dat de responsetijd rond de 40ms is en er doen verhalen de ronde dat de responsetijd lager gaat worden met een future firmware update...
Bottom line is dat ik prima kan gamen i.c.m. de B6V.
Mijn oude TV is een Philips 52PFL9704H/12, deze stond ook op game mode tijdens Xbox gamen en was voor mijn gevoel trager qua input lag dan de B6V.

• DorkoTheBeast
@dr_dreey, bedankt voor de update. Voor mij is ook voornamelijk voor Forza 6 en F1 2016 dus wetende dat dit geen probleem is kan ik deze in mijn keuzelijst laten staan.

Als je die game-mode opzet, zijn dan alle correcties zoals kleur, contrast, helderheid,.. overgenomen van vorige keer of moet je dit telkens aanpassen?

• dr_dreey
@DorkoTheBeast,
Mijn Xbox One is aangesloten op HDMI 1 met picture preset GAME. Na de veranderingen die ik aan kleur, helderheid, contrast etc gedaan heb SAVE je die voor de betreffende HDMI ingang. Bij de preset komt dan tussen haakjes USER te staan als in GAME(USER). Als je de TV uit en aan zet blijven de instellingen bewaard, ook als je van input wisselt.
Kort gezegd: Ja.

• ymmv
ymmv schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:54:
Ik heb vandaag de bestelde LG 55C6V binnen gekregen. Ik heb zitten testen met de PS4 en PC en ben tegen een paar dingetjes aangelopen. Eerste probleem was oneindig gekut met "Selecteer programma". Daar ben ik nu vanaf. Nu loop ik tegen het probleem aan dat Europese tv-series met 25fps niet in 25Hz worden weergegeven. Ik krijg dan "no signal'.. Dit werkte op mijn oude Panasonic-plasma perfect in Kodi. Nu moet ik in Kodi de optie helemaal uitzetten en dan worden films niet meer in 24Hz afgespeeld.

Ik heb mijn probleem opgelost met een Custom Resolution utility waarin ik de missende 1920x1080 25/50 Hz heb toegevoegd. Geen idee waarom die niet werkte.

• Excorio
  • Niet online
Eerder heb ik in dit forum gevraagd of men bekend is met de privacy voorwaarden van LG's SmartTV functie en kreeg hierop het antwoord dat het eigenlijk met alle SmartTV functies slecht is gesteld als je om je privacy gaat.

Omdat ik toch iets meer inhoudelijk informatie wilde ben ik na wat zoekwerk bij de privacy voorwaarden uit gekomen. Voor zover ik kan beoordelen gaat het hier om de SmartTV voorwaarden, misschien dat iemand die al een LG TV heeft dit kan bevestigen? Ik kon echter de voorwaarden niet in het Nederlands kiezen, dus heb voor Europe - UK gekozen om het makkelijk leesbaar te houden. Of er ook een verschil zit tussen de UK voorwaarden en die van NL weet ik niet zeker. Ik vind het dan ook vreemd dat ik online de NL variant niet heb kunnen vinden.

Voor wie van plan is SmartTV functies te willen gebruiken, maar zijn privacy ook belangrijk vindt zal ik aanraden om toch even de voorwaarden door te lezen.
http://gb.lgappstv.com/ap...pe=S_PRG&level=2&link=202

In het kort komt het erop neer dat je alleen door akkoord te gaan volledige functionaliteit krijgt en dat bij het akkoord gaan LG zo goed als al het gebruik, kijkgedrag etc mag vastleggen en delen met derden. Indien je gebruik maakt van een LG Store account dan mag LG dit kijkgedrag koppelen aan dat account waardoor het niet langer anoniem is.

Echter het meest stuitende in de voorwaarde naar mijn mening is de passage over security.

8. Security
We use commercially reasonable efforts to safeguard the confidentiality of your personal information. Nevertheless, due to the design of the Internet, ever-changing technology, and other factors outside of our control, we cannot guarantee that communications between you and our servers will be free from unauthorized access by third parties or that we will not be subject to security breaches. We do not accept any responsibility for the disclosure of personal information due to errors in transmission or unauthorized or unlawful acts of third parties.

8)7

Ik moet na het lezen van de voorwaarden concluderen dat ik dus inderdaad geen gebruik zal gaan maken van de SmartTV functies en in mijn firewall al het verkeer van mijn TV zal blokkeren naar het internet of zelfs kies om de TV helemaal niet op het netwerk aan te sluiten.

• Fibonacci888
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-05-2024
Ondertussen heb ik veel gelezen, maar ben ik er nog niet uit. 3D is niet belangrijk, geluid uit de tv een beetje.
Kies ik nu voor de 55e6 of 55b6?

Voor films staat er een 5.1

[ Voor 9% gewijzigd door Fibonacci888 op 22-09-2016 10:20 ]

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Excorio schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:50:
8. Security
We use commercially reasonable efforts to safeguard the confidentiality of your personal information. Nevertheless, due to the design of the Internet, ever-changing technology, and other factors outside of our control, we cannot guarantee that communications between you and our servers will be free from unauthorized access by third parties or that we will not be subject to security breaches. We do not accept any responsibility for the disclosure of personal information due to errors in transmission or unauthorized or unlawful acts of third parties.
Vrij normaal dus voor Privacy Voorwaarden. Immers, welk bedrijf neemt wel de verantwoordelijkheid voor zaken waar zij geen controle over hebben?

Maar dit is eigenlijk offtopic. Het heeft niets met OLED te maken.

• Excorio
  • Niet online
Dimens schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:31:
[...]

Vrij normaal dus voor Privacy Voorwaarden. Immers, welk bedrijf neemt wel de verantwoordelijkheid voor zaken waar zij geen controle over hebben?

Maar dit is eigenlijk offtopic. Het heeft niets met OLED te maken.
Oh, ik zie dit niet als offtopic. Wilde de info delen omdat het wel onderdeel is van de TV en voor sommige mensen een reden kan zijn om voor een bepaalde SmartTV te kiezen. Als je de voorwaarden niet accepteert heb je die functionaliteit niet, dus lijkt het mij belangrijk dit voorhand te weten voor wie geïnteresseerd is.

Dat het standaard is voor voorwaarden zou best kunnen, maar de formulering geeft mij geen goed gevoel over hun inzet om te voorkomen dat er informatie door derden wordt buit gemaakt. Maar goed dat is persoonlijk, was ook puur informatief bedoeld. Welke conclusies mensen trekken hieruit moet ieder voor zich bedenken. O-)

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 10:40
Gisteren werd een update via Internet gepusht/beschikbaar naar de LG OLED55C6V
Het geluid was na de update opvallend slechter/anders.
Heb sinds ontvangst van de TV geen audio instellingen aangepast.

Iemand een idee wat die update heeft aangepast en of dat terug te veranderen is?

• Castus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 14:56
Ik zit erover te denken om misschien voor de kerstdagen een nieuwe OLED te kopen.

Alleen zit ik in dubio of ik dan sowieso even moet wachten op januari ivm de CES in Las Vegas.

Wat me nog een beetje tegenstaat van deze OLED's zijn de volgende punten:
Inputlag
Image Retention
Crushed blacks net boven de zwarte tinten

Ik hoop dat de nieuwe TV's misschien dit weer beter hebben opgelost. Ben bang om straks één te kopen als de nieuwe modellen voor de deur staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
Castus schreef op donderdag 22 september 2016 @ 15:09:
Ik zit erover te denken om misschien voor de kerstdagen een nieuwe OLED te kopen.

Alleen zit ik in dubio of ik dan sowieso even moet wachten op januari ivm de CES in Las Vegas.

Wat me nog een beetje tegenstaat van deze OLED's zijn de volgende punten:
Inputlag
Image Retention
Crushed blacks net boven de zwarte tinten

Ik hoop dat de nieuwe TV's misschien dit weer beter hebben opgelost. Ben bang om straks één te kopen als de nieuwe modellen voor de deur staan.
Met die gedachtegang kun je altijd blijven wachten. Met de CES worden de nieuwe toestellen gepresenteerd, begin zomer komen ze op de markt en zo tegen de herfst zijn de toestellen in prijs gedaald en interessant om aan te schaffen en is de CES alweer bijna.

Input lag is al vaak behandeld in het topic en is niet vergelijkbaar met de input lag zoals deze op LCD is. Ook Image Retention zal altijd bestaan, zelfs LCD heeft er in zekere mate last van.

• Castus
Dimens schreef op donderdag 22 september 2016 @ 15:22:
[...]

Met die gedachtegang kun je altijd blijven wachten. Met de CES worden de nieuwe toestellen gepresenteerd, begin zomer komen ze op de markt en zo tegen de herfst zijn de toestellen in prijs gedaald en interessant om aan te schaffen en is de CES alweer bijna.

Input lag is al vaak behandeld in het topic en is niet vergelijkbaar met de input lag zoals deze op LCD is. Ook Image Retention zal altijd bestaan, zelfs LCD heeft er in zekere mate last van.
Klopt, ik heb ook helemaal niets in huis. Geen bed, tafel, bank etc, want ik blijf maar wachten ;)

Maar kan heel goed dat ik de E6 op ga halen voor 2700 EUR oid ergens eind van het jaar.

• hardware-lover
  • Niet online
ymmv schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:54:

Ik weet niet hoe dat op een 55C6V geregeld is maar ik kan me niet voorstellen dat die TV niet alle standaard refreshrates zou kunnen verwerken. Ik kan niet zeggen dat ik één bestand heb kunnen vinden wat niet goed wordt weergegeven via Kodi (17 beta). En ik heb daarbij vanzelfsprekend aanpassen van refreshrate actief staan. Dit dan via een Intel HTPC met 4e generatie i5 die indirect op de TV is aangesloten via een receiver, waarbij ik de resolutie binnen Kodi op 1080p heb staan. Geen enkel probleem nu, ook niet met het afspelen van diverse 3D formaten via Kodi.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:34
Iemand al ervaring met de 55b6v audio return channel (ARC) hdmi met onkyo reciever. Heb alle instellingen goed en het gekke is dat als ik een toslink kabel erin doe wel geluid krijg en met alleen hdmi niet terwijl mijn receiver wel ARC ondersteund en heb de hdmi kabel wel in de ARC poort zitten van de tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
dbz1985 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 18:36:
Iemand al ervaring met de 55b6v audio return channel (ARC) hdmi met onkyo reciever. Heb alle instellingen goed en het gekke is dat als ik een toslink kabel erin doe wel geluid krijg en met alleen hdmi niet terwijl mijn receiver wel ARC ondersteund en heb de hdmi kabel wel in de ARC poort zitten van de tv
Heb je de geluidsinstelling van de tv wel op ARC staan en simlink geactiveerd?

Edit. En je receiver op TV ingang

[ Voor 3% gewijzigd door ViNOK16Bit op 23-09-2016 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmet
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:56
Iemand toevallig ook een probleem met de Magic Remote (55C6V) van LG en de koppeling met Ziggo Horizon? Alle knoppen die zouden moeten werken, werken prima. Behalve volgend programma. Zelfs vorig programma werkt gewoon. Ik heb hem op Samsung staan met type 11. Ziggo bellen zal weinig zin hebben denk ik? Al een check gedaan of die knop uberhaupt werkt in het menu, maar daar doet deze het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
ViNOK16Bit schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 19:53:
[...]

Heb je de geluidsinstelling van de tv wel op ARC staan en simlink geactiveerd?

Edit. En je receiver op TV ingang
Staat allemaal aan...receiver TV ingang? Enige waar tv ingang staat op de receiver is bij de toslink aansluitingen...heb 4 hdmi poorten in met de inputs: game, cbl/sat, vcr/dvr, bd/dvd
Dus waarschijnlijk zit het 'm in mijn tv/cd aansluiting op de receiver wat alleen maar optische aansluiting is?
Had zelf toch echt ergens gelezen toen straks dat de hdmi out kabel van de receiver naar de ARC hdmi moet van de tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
dbz1985 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:03:
[...]
Staat allemaal aan...receiver TV ingang? Enige waar tv ingang staat op de receiver is bij de toslink aansluitingen...heb 4 hdmi poorten in met de inputs: game, cbl/sat, vcr/dvr, bd/dvd
Dus waarschijnlijk zit het 'm in mijn tv/cd aansluiting op de receiver wat alleen maar optische aansluiting is?
Had zelf toch echt ergens gelezen toen straks dat de hdmi out kabel van de receiver naar de ARC hdmi moet van de tv
Op je receiver alles nu ook goed ingesteld volgens de handleiding?

Audio Return Channel (ARC) functie
Audio returnkanaal (ARC) functie schakelt een tv met HDMI in om de audiostroom naar de HDMI OUT van de AVreceiver te zenden.
• Deze functie kan worden gebruikt als:
– uw TV geschikt is voor ARC, en
– de TV/CD ingangsselector geselecteerd is en
– “HDMI Control (RIHD)” is ingesteld op “On”(➔ pagina 54), en
– “Audio Return Channel” is ingesteld op “Auto” (➔ pagina 55).

Tip
• Om audio te beluisteren, ontvangen via de HDMI IN-aansluitingen van uw TV-luidsprekers:
– Stel de “HDMI Control (RIHD)” instelling op “On” (➔ pagina 54) voor een RHID-compatibele TV.
– Zet de “Audio TV Out”-instelling op “On” (➔ pagina 55) als de TV niet compatibel is met RIHD of de “HDMI Control (RIHD)”-instelling op “Off”.
– Zet de HDMI-audio uitgangsinstelling op PCM van uw Blu-ray Disc/DVD-speler.
– Om te luisteren naar de TV-audio via de AV-receiver, zie “Aansluiten van uw componenten” (➔ pagina 17).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dbz1985
hardware-lover schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:44:
[...]

Op je receiver alles nu ook goed ingesteld volgens de handleiding?

Audio Return Channel (ARC) functie
Audio returnkanaal (ARC) functie schakelt een tv met HDMI in om de audiostroom naar de HDMI OUT van de AVreceiver te zenden.
• Deze functie kan worden gebruikt als:
– uw TV geschikt is voor ARC, en
– de TV/CD ingangsselector geselecteerd is en
– “HDMI Control (RIHD)” is ingesteld op “On”(➔ pagina 54), en
– “Audio Return Channel” is ingesteld op “Auto” (➔ pagina 55).

Tip
• Om audio te beluisteren, ontvangen via de HDMI IN-aansluitingen van uw TV-luidsprekers:
– Stel de “HDMI Control (RIHD)” instelling op “On” (➔ pagina 54) voor een RHID-compatibele TV.
– Zet de “Audio TV Out”-instelling op “On” (➔ pagina 55) als de TV niet compatibel is met RIHD of de “HDMI Control (RIHD)”-instelling op “Off”.
– Zet de HDMI-audio uitgangsinstelling op PCM van uw Blu-ray Disc/DVD-speler.
– Om te luisteren naar de TV-audio via de AV-receiver, zie “Aansluiten van uw componenten” (➔ pagina 17).
Edit: gevonden het werkt :-) gapert ben ik ook...even op tv/cd drukken :P

[ Voor 4% gewijzigd door dbz1985 op 23-09-2016 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WuXingWarrior
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14:32
Timmet schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 20:29:
Iemand toevallig ook een probleem met de Magic Remote (55C6V) van LG en de koppeling met Ziggo Horizon? Alle knoppen die zouden moeten werken, werken prima. Behalve volgend programma. Zelfs vorig programma werkt gewoon. Ik heb hem op Samsung staan met type 11. Ziggo bellen zal weinig zin hebben denk ik? Al een check gedaan of die knop uberhaupt werkt in het menu, maar daar doet deze het wel.
Ja dit heb ik met mijn 65E6V ook en horizon, gebruik ook type 11 enige die werkt overigens bij mij, alles werkt dan behalve volgend programma, denk dat ziggo daar verder vrij weinig aan kan doen.

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-10 11:04
WuXingWarrior schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 23:07:
[...]

Ja dit heb ik met mijn 65E6V ook en horizon, gebruik ook type 11 enige die werkt overigens bij mij, alles werkt dan behalve volgend programma, denk dat ziggo daar verder vrij weinig aan kan doen.
Precies hetzelfde met de b6 hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
dbz1985 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 22:17:
[...]

Edit: gevonden het werkt :-) gapert ben ik ook...even op tv/cd drukken :P
Lol, dat was dus precies wat ik bedoelde 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:10

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb nu een tijdje de EB910V staan, en ik ben er erg tevreden mee, op 1 ding na.

Het valt mij op dat bij gebruik van de Netflix app, het beeld niet helemaal zwart is in het midden. Links en rechts dus wel en dat wordt dan langzaam donkergrijs naar het midden. Valt met name op bij aftiteling (witte letters op zwart) of bij films die nog breder zijn dan 16:9, dus dat je boven en onder alsnog balken ziet.

Ik zie dit verschijnsel niet bij HDMI bronnen, daar is zwart ook echt zwart. Ligt dit aan de Netflix app, het smart gedeelte, of is er een beeldinstelling die per bron anders is, die dit veroorzaakt?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rundfunk28
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-10 16:29
Wat is eigenlijk het verschil tussen de OLED55E6V en de OLED55C6V? Enige dat ik kan vinden is dat de 55E6V de soundbar heeft en daar betaal je dan 1200 euro meer voor. Of zijn er nog meer verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamiev90
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-10 21:42
kickbakker schreef op zondag 25 september 2016 @ 15:51:
Wat is eigenlijk het verschil tussen de OLED55E6V en de OLED55C6V? Enige dat ik kan vinden is dat de 55E6V de soundbar heeft en daar betaal je dan 1200 euro meer voor. Of zijn er nog meer verschillen?
De C staat voor curved, de tv is dus gebogen en niet plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Er zijn meer verschillen, helaas geeft de LG NL website vrijwel niets zinnigs aan bij een vergelijking van beide TV's. Buiten het vlakke of de curve, staat er bij de E6V specifiek "Picture on Glass" vermeld. Mogelijk ziet LG de E6V toch als iets meer premium, voor wat dat waard is?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-03 20:47
Volgens mij, is er een verschil in , o.a het aantal aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castus
Klopt het is een goede vraag.

behalve de curved (zoals je zelf ook wel gezien had denk ik ;) ) is het paneel vrijwel hetzelfde. Ook heeft de C ook 3D en ook een vergelijkbare inputlag.

De B verschilt dus veel meer van de E, ondanks dat ze allebei plat zijn. Bij B is de inputlag hoger en mist hij 3D.

Dus je betaalt bij de E idd voor een plat scherm (met een on-glass design) met soundbar tov de C voor zover ik het in kan schatten.

De vraag moet puur zijn, wil je een curved scherm of niet. Ik ga bijvoorbeeld hoogstwaarschijnlijk voor de E serie omdat ik een plat scherm wil zonder de minpunten van de B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Is de C zonder on-glass design dan niet reflecterend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
Nadat ik mijn oled tv had uitgezet en weer aan doet de arc (audio return channel)het niet...als ik op tv/cd druk op de receiver pakt ie opeens de speakers van de tv ipv de surround set en alle instellingen staan gewoon hetzelfde als voor dat ik de tv had uitgezet...iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-10 13:57
Vandaag de 55B voor het eerst gezien en ik ben verliefd, wat een mooi design enwat een beeld, voor zover je dat kan beoordelen daar.

Weet iemand een winkel in Gelderland die hem ook heeft staan en een fatsoenlijke kijk ruimte heeft? Ben wel benieuwd hoe Games eruit zien op een Oled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmet
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:56
DorkoTheBeast schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:48:
Is de C zonder on-glass design dan niet reflecterend?
Ondanks dat de C geen on-glass design heeft reflecteert deze alsnog. Wellicht iets minder dan de E, maar dat kan ik thuis niet beoordelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

SeatRider schreef op zondag 25 september 2016 @ 10:00:
Ik heb nu een tijdje de EB910V staan, en ik ben er erg tevreden mee, op 1 ding na.

Het valt mij op dat bij gebruik van de Netflix app, het beeld niet helemaal zwart is in het midden. Links en rechts dus wel en dat wordt dan langzaam donkergrijs naar het midden. Valt met name op bij aftiteling (witte letters op zwart) of bij films die nog breder zijn dan 16:9, dus dat je boven en onder alsnog balken ziet.

Ik zie dit verschijnsel niet bij HDMI bronnen, daar is zwart ook echt zwart. Ligt dit aan de Netflix app, het smart gedeelte, of is er een beeldinstelling die per bron anders is, die dit veroorzaakt?
Heeft niemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:04
Ik gebruik het smart gedeelte niet van de tv. Kijk Netflix via de PS4 en heb nergens last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 11:07
dbz1985 schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:26:
Nadat ik mijn oled tv had uitgezet en weer aan doet de arc (audio return channel)het niet...als ik op tv/cd druk op de receiver pakt ie opeens de speakers van de tv ipv de surround set en alle instellingen staan gewoon hetzelfde als voor dat ik de tv had uitgezet...iemand een idee?
Je tv checkt actief of hij zijn ARC ergens kwijt kan. Kan hij dat niet, dan schakelt hij over op interne speakers. Het kan dus zijn dat je receiver net niet helemaal compatible is met de ARC van LG. (gaat hij bijvoorbeeld vanzelf aan, als je de televisie aan zet?). De tv detecteert dan geen ARC ontvangst en schakelt over op interne speakers. (wat dus eigenlijk heel klantvriendelijk is, want anders geen geluid)

Veel mensen zien ARC gewoon als een input zoals de optical cable, maar dat is het niet. Het is iets dat door de televisie moet worden aangeboden, en die biedt alleen aan als het ook kan worden ontvangen. Mijn LG speakerbar bijv. springt automatisch aan op het ARC kanaal als de televisie aangaat, maar er is geen mogelijkheid om dit ARC kanaal handmatig te kiezen op de speakerbar.

Om dit alles te omzeilen gebruik ik ARC niet meer, maar gebruik ik de optische kabel voor de audio output. werkt probleemloos. Het optische signaal wordt altijd uitgestuurd en er is geen check waarmee het wordt uitgezet.

Je zou nog kunnen proberen de televisie in te stellen met behulp van de device connector app in the launcher. Maar ik verwacht niet dat dit je probleem gaat oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Nee, geen last van. Zwarte balken zijn zwart.
Wel vaak dat hij pas na 2 minuten in de film/serie naar de HD resolutie plopt. Maar dat zal met mijn verbinding te maken hebben...

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
sandervanzijl schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:25:
[...]

Je tv checkt actief of hij zijn ARC ergens kwijt kan. Kan hij dat niet, dan schakelt hij over op interne speakers. Het kan dus zijn dat je receiver net niet helemaal compatible is met de ARC van LG. (gaat hij bijvoorbeeld vanzelf aan, als je de televisie aan zet?). De tv detecteert dan geen ARC ontvangst en schakelt over op interne speakers. (wat dus eigenlijk heel klantvriendelijk is, want anders geen geluid)

Veel mensen zien ARC gewoon als een input zoals de optical cable, maar dat is het niet. Het is iets dat door de televisie moet worden aangeboden, en die biedt alleen aan als het ook kan worden ontvangen. Mijn LG speakerbar bijv. springt automatisch aan op het ARC kanaal als de televisie aangaat, maar er is geen mogelijkheid om dit ARC kanaal handmatig te kiezen op de speakerbar.

Om dit alles te omzeilen gebruik ik ARC niet meer, maar gebruik ik de optische kabel voor de audio output. werkt probleemloos. Het optische signaal wordt altijd uitgestuurd en er is geen check waarmee het wordt uitgezet.

Je zou nog kunnen proberen de televisie in te stellen met behulp van de device connector app in the launcher. Maar ik verwacht niet dat dit je probleem gaat oplossen.
Geloof het of niet maar nadat ik mijn monster hdmi kabel eruit heb gehaald en kabeltje van de action erin en hij doet het...kortom dure kabels wil niks zeggen :p

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 11:18
Sinds gisteren in bezit van de 55B6V, ben er zeer tevreden over maar zit met een probleempje met Netflix

Ik heb een Yamaha RX-V775 receiver (4k 30hz passthrough) en een Nvidia Shield tv.

Het liefst gebruik ik de Shield tv voor het smart gedeelte en Netflix maar ik krijg daar niet het gewenste resultaat mee.

Dit zijn de situaties:
- Nvidia Shield op 1080p 60hz -->Receiver-->TV = 1080p Netflix en DD+ geluid (geen HDR?)

- Nvidia Shield op 4k 30hz -->Receiver-->TV = 2160p Netflix en DD+ geluid
maar beeld van menu van de Shield en bijhorende apps is niet vloeiend meer, het beeld van de film wel!

- Nvidia Shield op 4k 60hz-->TV-->ARC/Optic naar Receiver = 2160p Netflix enkel DD?

- Native app, ook enkel DD en geen DD+ naar receiver?

Wat zou de beste oplossing zijn voor het allemaal goed werkend te krijgen?
Voorkeur naar 4k 60hz met DD+ natuurlijk. En vervangen van de receiver ben ik nog niet van plan.. :/

[ Voor 3% gewijzigd door Fuske op 28-09-2016 08:27 ]

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-10 19:35

Bever!

3

Fuske schreef op woensdag 28 september 2016 @ 08:26:
Sinds gisteren in bezit van de 55B6V, ben er zeer tevreden over maar zit met een probleempje met Netflix

Ik heb een Yamaha RX-V775 receiver (4k 30hz passthrough) en een Nvidia Shield tv.

Het liefst gebruik ik de Shield tv voor het smart gedeelte en Netflix maar ik krijg daar niet het gewenste resultaat mee.

Dit zijn de situaties:
- Nvidia Shield op 1080p 60hz -->Receiver-->TV = 1080p Netflix en DD+ geluid (geen HDR?)

- Nvidia Shield op 4k 30hz -->Receiver-->TV = 2160p Netflix en DD+ geluid
maar beeld van menu van de Shield en bijhorende apps is niet vloeiend meer, het beeld van de film wel!

- Nvidia Shield op 4k 60hz-->TV-->ARC/Optic naar Receiver = 2160p Netflix enkel DD?

- Native app, ook enkel DD en geen DD+ naar receiver?

Wat zou de beste oplossing zijn voor het allemaal goed werkend te krijgen?
Voorkeur naar 4k 60hz met DD+ natuurlijk. En vervangen van de receiver ben ik nog niet van plan.. :/
Zou sowieso niet gaan netflixen via shield want geen dolby vision. Ondersteunt je receiver geen arc? Lijkt mij het makkelijkste. Is hdmi 2 meen ik

• Fuske
Bever! schreef op woensdag 28 september 2016 @ 08:38:
[...]

Zou sowieso niet gaan netflixen via shield want geen dolby vision. Ondersteunt je receiver geen arc? Lijkt mij het makkelijkste. Is hdmi 2 meen ik
Yep maar dan krijg ik dus enkel Dobly Digital en niet Dolby Digital+ naar mijn receiver gestuurd :?

• Bever!
  • Laatst online: 12-10 19:35

Bever!

3

Fuske schreef op woensdag 28 september 2016 @ 08:59:
[...]

Yep maar dan krijg ik dus enkel Dobly Digital en niet Dolby Digital+ naar mijn receiver gestuurd :?
Audio out ipv auto op dd plus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
Fuske schreef op woensdag 28 september 2016 @ 08:59:
[...]

Zowel ARC als Toslink ondersteunen een dataoverdracht tot 1,5 Mbit/s met een beperkt aantal formaten.

Dolby Digital - 640Kbit/s - 5.1 kanalen
DTS - 1,5 Mbit/s - 5.1 kanalen
PCM - 1,5 Mbit/s - 2 kanalen

Dolby Digital Plus valt niet binnen de specificaties waardoor dit niet over ARC of Toslink afgespeeld kan worden. En aangezien de televisie verder geen andere audio-uitgangen heeft die de dataoverdracht van Dolby Digital kunnen verwerken, is het dus onmogelijk dit via de televisie te doen.

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 10:40
Iemand de update gedaan (C6V) en gemerkt dat het geluid dan "anders (vlakker)" klinkt?

Waarschijnlijk is een setting gereset ofzo maar aangezien ik na ontvangst van de TV helemaal geen audio settings heb aangeraakt zou ik niet weten wat ik dan terug zou moeten veranderen.
Auto improvement setting maakt het geluid wel minder vlak maar merk dat de hardheid van het geluid dan teveel op en neer gaat en ik geluid telkens harder en zachter aan het zetten ben.

• Fuske
Dimens schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:59:
[...]

Zowel ARC als Toslink ondersteunen een dataoverdracht tot 1,5 Mbit/s met een beperkt aantal formaten.

Dolby Digital Plus valt niet binnen de specificaties waardoor dit niet over ARC of Toslink afgespeeld kan worden. En aangezien de televisie verder geen andere audio-uitgangen heeft die de dataoverdracht van Dolby Digital kunnen verwerken, is het dus onmogelijk dit via de televisie te doen.
Dat is jammer.. En onbegrijpelijk eigenlijk.. TV is wel Dolby Digital Plus Certified?? Wat heb je daar in godsnaam aan wanneer dit alleen werkt op de ingebouwde speakertjes?

[ Voor 5% gewijzigd door Fuske op 28-09-2016 10:11 ]

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 14:04
https://www.expert.nl/exp...-lg/?dir=desc&order=price

Diverse producten waaronder OLED tv's op 1 en 2 oktober met 20% korting.
Het is dat ik atm het geld niet heb maar anders.... ;)

[ Voor 1% gewijzigd door GRUMBLER op 28-09-2016 10:40 . Reden: toch niet, gisteren toen ik checkte stonden ze er wel bij.... ]

• Dimens
Fuske schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:10:
[...]

Dat is jammer.. En onbegrijpelijk eigenlijk.. TV is wel Dolby Digital Plus Certified?? Wat heb je daar in godsnaam aan wanneer dit alleen werkt op de ingebouwde speakertjes?
Marketing

• Fuske
GRUMBLER schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:32:
https://www.expert.nl/exp...-lg/?dir=desc&order=price

Diverse producten waaronder OLED tv's op 1 en 2 oktober met 20% korting.
Het is dat ik atm het geld niet heb maar anders.... ;)
zie Prijs-discussie topic. Klopt wel! Gisteren de 55b6v voor €2160 daar gekocht.

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 14:04
Niet gezien dat topic, maar mooie deal voor je.

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10 12:53
Hallo allemaal

Nu ik hoor dat er cash back acties van LG gaan komen heb ik sterk te neiging om daar gebruik van te gaan maken. Ik ben al een tijdje alle tv reviews aan het lezen en op dit moment is mijn oog eigenlijk gevallen op de LG OLED55E6V. Alleen vraag ik me af hoeveel last deze tv heeft van judder. Op hdtvtest.co.uk lees ik het volgende:

1080p/24 capability Slightly more stutter in slow pans than other brands
2160p/24 capability Slightly more stutter in slow pans than other brands

Wat merk je hier van bij bijvoorbeeld:
- Voetbalwedstrijden (via Ziggo) als de camera langzaam van links naar rechts gaat om de bal te volgen.
- BluRay afspelen op een PS4
- Gamen op een PS4
- Een gewone tv uitzending (via Ziggo)
- Netflix content kijken

Verder las ik ook nog ergens dat de kleuren en bij HDR10 niet goed werden weer gegeven maar dat dit is opgelost met een firmware update. Kunnen jullie dit bevestigen?

Alvast bedankt voor jullie hulp en hopelijk ben ik ook straks 1 van de trotse bezitters van een LG OLED (als de WAF tenminste ook goed is ;)).

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Het ligt aan de bron. Als deze uberhaupt niet 24fps is dan heb je er uiteraard geen last van.

Sport is in 50fps
Films zijn allemaal 24fps
Nieuwe series zijn vrijwel allemaal 24fps
Oude series kan vanalles zijn: 60/50/30/24fps
Games zijn 60fps
Normale tv (Nieuws etc) zijn 50fps

• sandervanzijl
Jesp_J schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:20:
de LG OLED55E6V. Alleen vraag ik me af hoeveel last deze tv heeft van judder. Op hdtvtest.co.uk lees ik het volgende:

Echt waar? je bent van plan een tv te kopen die zo'n beetje elke andere tv qua beeld op elk vlak voorbijstreeft en je maakt je zorgen over een klein beetje meer stutter, die alleen in een aantal beperkte situaties te zien is?

stop dan helemaal met kijken.

hier een nuttige review, dan kun je precies zien wat je met welke resoluties en welk soort inputmateriaal kunt verwachten:
http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/e6

• blessure
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-03 20:47
Ik heb sinds korte tijd, een LG oled 55e6v.
Ik heb het beeld op standaard staan en de trumotion, op licht.
Dat bevalt mij het best, bij het kijken naar voetbal.
Bij een hoge bal snelheid, is de bal minder scherp, maar niet hinderlijk.
Bij snelle camerabeelden is het beeld ook iets minder scherp.
Maar ook niet storend.
Wel zie ik verschillen in beeldkwaliteit per uitzending.
Ik ben erg tevreden, met deze tv, geweldige beeldkwaliteit.
Mocht er iemand, een nog betere instelling hebben, dan houd ik me aanbevolen.
Tussen de a.o.p. en de tv, heb ik 10 meter hirschmann koka.
Met een signaalversterker er tussen, waren de snelle bewegingen van de camera, minder goed, dan zonder versterker er tussen.
Misschien werd het signaal te hoog?

[ Voor 18% gewijzigd door blessure op 29-09-2016 17:05 ]

• rajackar
  • Laatst online: 10-10 23:55

rajackar

Blood Minister

Dimens schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:59:
[...]

Hmm, ik heb een iets oudere receiver die over hdmi wel dts pro en dd plus kan decoden. Ik ga er vanuit dat mijn receiver geen 4k60 passthrough dus ben ik voor geluid in dat scenario op de ARC of toslink aangewezen.
Als ik jou goed begrijp gaat dan dus DD plus en dts pro niet werken. En voor PCM alleen op 2.0?
Dat is even een tegenvaller want dan zou er ook een nieuwe receiver bij moeten komen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Brumax schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:07:
[...]

Nee, geen last van. Zwarte balken zijn zwart.
Wel vaak dat hij pas na 2 minuten in de film/serie naar de HD resolutie plopt. Maar dat zal met mijn verbinding te maken hebben...
Ik ben geswitched van Eco stand naar Standaard, en nu zie ik het ook niet meer. Zwart is nu weer overal zwart (laat dat nu precies de reden zijn geweest dit ding te kopen!). Eens kijken of het effect terugkomt als ik de beeldverbeteraars (die nu weer op Laag staan) uitzet, maar het lijkt in elk geval gewoon een software-dingetje te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dimens
Jesp_J schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:20:
Alleen vraag ik me af hoeveel last deze tv heeft van judder. Op hdtvtest.co.uk lees ik het volgende:

24-content heeft van zichzelf per definitie al in zekere mate last van Judder door de lage Frame Rate. Hoe groter het toestel wordt of hoe dichterbij het toestel je gaat zitten, des te duidelijker die judder wordt.

Doordat het OLED-paneel ook nog eens zo goed als geen Pixel Response Time heeft in vergelijking tot LCD, wordt die Judder ook niet verdoezeld door Motion Blur. Niet zo gek dus dat de geteste 65" OLED-televisie op dit gebied anders presteert dan LCD-televisies.
rajackar schreef op donderdag 29 september 2016 @ 17:05:
[...]

Hmm, ik heb een iets oudere receiver die over hdmi wel dts pro en dd plus kan decoden. Ik ga er vanuit dat mijn receiver geen 4k60 passthrough dus ben ik voor geluid in dat scenario op de ARC of toslink aangewezen.
Als ik jou goed begrijp gaat dan dus DD plus en dts pro niet werken. En voor PCM alleen op 2.0?
Dat is even een tegenvaller want dan zou er ook een nieuwe receiver bij moeten komen.
Daar komt het zo'n beetje wel op neer.

Er zijn ook wel andere workarounds zoals die van Panasonic. De Panasonic DMP-UB900 komt met zowel een HDMI 2.0 voor video als een HDMI 1.4 uitgang voor audio. Er zit wel een behoorlijk prijskaartje aan vast. Een HTPC met gelijkwaardige set-up zou ook kunnen voldoen.

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10 12:53
Wat ik me ook nog afvroeg is hoe het zit met het omzetten van het tv signaal door deze tv. Ik neem dat als je de Netflix app op de tv gebruikt de 24p films gewoon op het 120Hz paneel worden afgespeeld door elk beeld 5x weer te geven. Maar hoe gaat dat dan met het tv signaal wat we in Nederland hebben wat normaal gesproken 1080i 50Hz is. Dit kan namelijk niet goed op een 120Hz paneel weergeven zonder stotter/judder. Een 100Hz paneel zou dan volgens mij beter zijn of maak hier een fout?

[ Voor 7% gewijzigd door Jesp_J op 29-09-2016 20:24 ]

• Dimens
Jesp_J schreef op donderdag 29 september 2016 @ 20:23:
Wat ik me ook nog afvroeg is hoe het zit met het omzetten van het tv signaal door deze tv. Ik neem dat als je de Netflix app op de tv gebruikt de 24p films gewoon op het 120Hz paneel worden afgespeeld door elk beeld 5x weer te geven. Maar hoe gaat dat dan met het tv signaal wat we in Nederland hebben wat normaal gesproken 1080i 50Hz is. Dit kan namelijk niet goed op een 120Hz paneel weergeven zonder stotter/judder. Een 100Hz paneel zou dan volgens mij beter zijn of maak hier een fout?
Hier in Europa kunnen televisies overweg met verschillende frequenties. Tegenwoordig vooral 120Hz, 100Hz, 60Hz, 50Hz en in mindere mate 48Hz. De frequentie waarop het toestel werkt, is vervolgens afhankelijk van de bron en de instellingen van het toestel.

Om films (24p) correct weer te geven over het Nederlandse 50Hz signaal, wordt de film met 4% versneld. Hierdoor krijgt de film een Frame Rate van 25Hz wat middels 2:2 Pulldown correct weergegeven kan worden op 50Hz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandervanzijl
[...]
.
de tv zet deze om in dolby digital met 5.1 dus dat gaat prima werken.
de televisie zelf kan namelijk niet meer uitsturen dan dolby digital. als je meer wilt dan zul je de bluray speler direct op de receiver moeten aansluiten.

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:09
niet helemaal de juiste topic misschien maar de Pana UB 900 heeft nieuwe software en geeft nu Netflix in HDR weer. Prima Ultra HD player, draait al enige maanden tot volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
[...]

Ik zit dus met precies hetzelfde. Heb een Shield welke ook HDR en 4K ondersteund, maar m'n receiver kan geen 4k60 doorgeven enkel 4k30, dat resulteert in een langzame interface van de Shield.

Via de netflix app van de tv zelf heb ik wel Dolby Vision maar geen DD+ . De grote vraag is dan, waar kies je voor en wat is het meest zichtbare? 4K op een 55 inch tv op 3 meter afstand kun je al eigenlijk niet meer zien, maar hoor je het verschil tussen DD+ en normale DD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Laatst online: 10-10 23:55

rajackar

Blood Minister

Fuske schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:08:
[...]

Ik zit dus met precies hetzelfde. Heb een Shield welke ook HDR en 4K ondersteund, maar m'n receiver kan geen 4k60 doorgeven enkel 4k30, dat resulteert in een langzame interface van de Shield.

Via de netflix app van de tv zelf heb ik wel Dolby Vision maar geen DD+ . De grote vraag is dan, waar kies je voor en wat is het meest zichtbare? 4K op een 55 inch tv op 3 meter afstand kun je al eigenlijk niet meer zien, maar hoor je het verschil tussen DD+ en normale DD?
Ik denk dat ik het ga proberen met de toslink van de TV naar de receiver. Hierbover wordt aangegeven dat de TV een downmix naar 5.1 kan doen en dat is voor mij voorlopig wel voldoende. Ik heb toch geen speakers die het maximale uit de premium formats kan halen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn85
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 16:33
Ik heb gisteren m'n LG 55B6V ontvangen. Een hele verbetering ten opzichte van m'n oude Samsung LCD.

Nu heb ik alleen iets vreemds. Ik heb alle instellingen aangepast en gekalibreerd voor m'n mediaspeler, daar ziet alles er super uit. Maar als ik dan tv kijk ziet alles er heel vaal uit.

Alles (blu-ray,tv,mediaspeler,ps4) is via m'n receiver aangesloten en gaat van daaruit naar m'n tv.
Ik dacht dat het dus makkelijk zou zijn en 1x de instellingen goed zetten voor alles, maar blijkbaar dus niet.

Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen? Ik heb al in de instellingen van de tv box gekeken, maar daar staan geen beeldinstellingen, in ieder geval niet voor contrast,helderheid etc...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
rajackar schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:15:
[...]

Ik denk dat ik het ga proberen met de toslink van de TV naar de receiver. Hierbover wordt aangegeven dat de TV een downmix naar 5.1 kan doen en dat is voor mij voorlopig wel voldoende. Ik heb toch geen speakers die het maximale uit de premium formats kan halen.
Heb nu gekozen voor de volgende situatie:

Voor Netflix gebruik ik de app van de TV zelf om het beste beeld te krijgen, heb het geluid via Toslink naar m'n receiver gelegd. Waar ik dan "maar" normale Dolby Digital 5.1 krijg, en dus geen DD+.

Voor overige zaken gebruik ik de Shield (Kodi) deze gaat via receiver op 1080p60 , vooralsnog heb ik geen 4K films, en kan ik wel DTS of DD+ oid horen.

Misschien toch over een tijd m'n 2 jaar oude receiver upgraden 8)7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Martijn85 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:47:
Ik heb gisteren m'n LG 55B6V ontvangen. Een hele verbetering ten opzichte van m'n oude Samsung LCD.

Nu heb ik alleen iets vreemds. Ik heb alle instellingen aangepast en gekalibreerd voor m'n mediaspeler, daar ziet alles er super uit. Maar als ik dan tv kijk ziet alles er heel vaal uit.

Alles (blu-ray,tv,mediaspeler,ps4) is via m'n receiver aangesloten en gaat van daaruit naar m'n tv.
Ik dacht dat het dus makkelijk zou zijn en 1x de instellingen goed zetten voor alles, maar blijkbaar dus niet.

Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen? Ik heb al in de instellingen van de tv box gekeken, maar daar staan geen beeldinstellingen, in ieder geval niet voor contrast,helderheid etc...

Alvast bedankt!
Hoe kijk je TV m.a.w. wat is je bron? Wat voor decoder? Instellingen zijn per HDMI poort in te stellen en de TV ziet smart apps ook als aparte bron. Wanneer de bron waarmee je TV kijkt een andere is dan waarop je receiver is aangesloten kan het zijn dat je de instellingen ook voor de TV bron nog even aan moet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn85
ViNOK16Bit schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:23:
[...]

Hoe kijk je TV m.a.w. wat is je bron? Wat voor decoder? Instellingen zijn per HDMI poort in te stellen en de TV ziet smart apps ook als aparte bron. Wanneer de bron waarmee je TV kijkt een andere is dan waarop je receiver is aangesloten kan het zijn dat je de instellingen ook voor de TV bron nog even aan moet passen.
Dat is dus het vreemde, alles zit aangesloten op m'n receiver. Het einige wat op m'n tv is aangesloten is de receiver.
De decoder is een Arris van KPN.

De source op de TV is dus altijd de receiver op HDMI2 en de source voor de receiver kan verschillen van decoder, mediaspeler, ps4, blu-ray.

[ Voor 10% gewijzigd door Martijn85 op 30-09-2016 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene1984
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-10 14:01
In mijn zoektocht naar een OLED TV ben ik uitgekomen op de OLED55B6V en de OLED55E6. Curved geef ik niets om, dus dat speelt geen rol, en ook 3D doet me niets (gebruik het ook niet op mijn huidige TV). Qua geluid gebruik ik momenteel een Sony HTCT780 die ik over zal zetten naar de LG.

De TV zal grofweg voor 70 procent gebruikt worden voor films en series, 20 procent gaming en 10 procent TV-programma's en zal ook met oog op de toekomst gekocht worden (denk aan PlayStation 4 Pro en Xbox Scorpio, dus HDR speelt ook een rol). Het enige waar ik mee zit is het gaming gedeelte. De E6 heeft een lagere input lag, maar dat lijkt vooralsnog de enige reden te zijn om voor dit model te kiezen, hier hangt echter een prijskaartje aan van meer dan duizend Euro extra. Nu ben ik niet de meest kritische gamer (ik speel voornamelijk singleplayer titels en vrijwel geen online shooters of racers), maar toch vraag ik me af hoe merkbaar een input lag van om en nabij de 54ms zal zijn. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee en zijn er andere verschillen tussen de B6V en E6 die meegenomen moeten worden?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Martijn85 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:57:
[...]

Dat is dus het vreemde, alles zit aangesloten op m'n receiver. Het einige wat op m'n tv is aangesloten is de receiver.
De decoder is een Arris van KPN.

De source op de TV is dus altijd de receiver op HDMI2 en de source voor de receiver kan verschillen van decoder, mediaspeler, ps4, blu-ray.
Weet je zeker dat je niets aan de beeldinstellingen kan wijzigen in de Arris decoder? In de KPN handleiding staat er wel wat over namelijk, pagina 61. Ik zou denken dat je het in de decoder moet zoeken, omdat je mediaspeler wel gewoon goed beeld levert via de receiver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn85
ViNOK16Bit schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 14:57:
[...]

Weet je zeker dat je niets aan de beeldinstellingen kan wijzigen in de Arris decoder? In de KPN handleiding staat er wel wat over namelijk, pagina 61. Ik zou denken dat je het in de decoder moet zoeken, omdat je mediaspeler wel gewoon goed beeld levert via de receiver.
Die instelling had ik wel gevonden, maar die zijn dus niet voor de kleur.

Ik heb op het AVS forum gevonden dat het kan liggen aan de RGB Enhanced functie in de mediaspeler.
De decoder ondersteund dit niet en daardoor is de kalibratie niet voor de de decorder geschikt.

Ik zal van het weekend eens kijken of ik een van de ISF modes kan gebruiken voor TV kijken, die schijnen wel al redelijk goed te zijn. En we gebruiken de mediaspeler toch veel meer dan TV kijken.

In ieder geval bedankt voor de informatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperActivE
  • Laatst online: 12:51

HyperActivE

Niet zo actief als verwacht

Rene1984 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 14:14:
In mijn zoektocht naar een OLED TV ben ik uitgekomen op de OLED55B6V en de OLED55E6. Curved geef ik niets om, dus dat speelt geen rol, en ook 3D doet me niets (gebruik het ook niet op mijn huidige TV). Qua geluid gebruik ik momenteel een Sony HTCT780 die ik over zal zetten naar de LG.

De TV zal grofweg voor 70 procent gebruikt worden voor films en series, 20 procent gaming en 10 procent TV-programma's en zal ook met oog op de toekomst gekocht worden (denk aan PlayStation 4 Pro en Xbox Scorpio, dus HDR speelt ook een rol). Het enige waar ik mee zit is het gaming gedeelte. De E6 heeft een lagere input lag, maar dat lijkt vooralsnog de enige reden te zijn om voor dit model te kiezen, hier hangt echter een prijskaartje aan van meer dan duizend Euro extra. Nu ben ik niet de meest kritische gamer (ik speel voornamelijk singleplayer titels en vrijwel geen online shooters of racers), maar toch vraag ik me af hoe merkbaar een input lag van om en nabij de 54ms zal zijn. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee en zijn er andere verschillen tussen de B6V en E6 die meegenomen moeten worden?

Bij voorbaat dank!
Ik heb recent om ongeveer soortgelijke redenen toch voor de B6 gekozen. Qua inputlag voor casual gaming merk ik, buiten de waanzinnig goede beeldkwaliteit om, weinig verschil met de Panasonic Plasma die er eerst stond.

Daarnaast heeft Rtings ook een kleine aanpassing gedaan op hun review (http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b6)

Misschien is hun reviewmodel ook wel niet helemaal wat het moet zijn. En moet je op 4k+HDR gewoon 38.2 ms halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
Rene1984 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 14:14:
het enige waar ik mee zit is het gaming gedeelte. De E6 heeft een lagere input lag, maar dat lijkt vooralsnog de enige reden te zijn om voor dit model te kiezen, hier hangt echter een prijskaartje aan van meer dan duizend Euro extra. Nu ben ik niet de meest kritische gamer (ik speel voornamelijk singleplayer titels en vrijwel geen online shooters of racers), maar toch vraag ik me af hoe merkbaar een input lag van om en nabij de 54ms zal zijn. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee en zijn er andere verschillen tussen de B6V en E6 die meegenomen moeten worden?

Bij voorbaat dank!
https://www.cnet.com/news/input-lag-how-important-is-it/

en van avforums:

To put the TV's lag into perspective take into account input lag from a controller, the lowest input lag a game can have is 50ms which is very rarely reached with most 60fps games having a 66/67ms latency and 30fps games having a minimum potential lag of 100ms which many exceed.
So even if your TV produces lag to the tune of 40ms it's still a third less than even the controller produces, obviously you need to combine the two giving a result of about 106ms in a 60fps game but iirc a frame is around 17ms so a latency of 106ms is 6 frames which is a tenth of a second.
It is suggested that on average latency will become noticeable at around 166ms (9.7 frames), so theoretically you could get away with a TV producing upto 100ms lag at 60fps before lag became apparent.

[ Voor 34% gewijzigd door sandervanzijl op 30-09-2016 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit zelf te twijfelen tussen de samsung ue55ks8000 of de LG 55EF950 voor 1799,-
in hoevere zou iemand de LG 55EF950 nog aanraden ? ik wil in iedergeval echt niet meer dan 2000 euro voor een tv uitgeven, ik ben geen gamer en kijk gewoon normaal tv met af en toe een keer een goede actiefilm wel vind ik het erg belangrijk dat ik alles via een afstandsbediening kan doen (ci+ canaal digitaal ) harman kardon bds voor het geluid ik begreep dat LG hier simplink voor heeft ik heb momenteel een samsung tv met anynet+ dit werkt best goed.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2016 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy269
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-10 17:44
HyperActivE schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 15:30:
[...]

Ik heb recent om ongeveer soortgelijke redenen toch voor de B6 gekozen. Qua inputlag voor casual gaming merk ik, buiten de waanzinnig goede beeldkwaliteit om, weinig verschil met de Panasonic Plasma die er eerst stond.

Daarnaast heeft Rtings ook een kleine aanpassing gedaan op hun review (http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b6)

Misschien is hun reviewmodel ook wel niet helemaal wat het moet zijn. En moet je op 4k+HDR gewoon 38.2 ms halen.
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe tv. Ik dacht eerst de samsung 55 ks 8000 maar neig meer om een Oled LG B6 te kopen.
Er wordt in de review van Rtings geschreven dat de tv last heeft van inbranden bij stilstaand beeld.
Dus bij het lang kijken naar bv één, dan blijft dit logo even ingebrand in het scherm. Heeft iemand dit al gemerkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-10 15:50
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 15:35:
ik zit zelf te twijfelen tussen de samsung ue55ks8000 of de LG 55EF950 voor 1799,-
in hoevere zou iemand de LG 55EF950 nog aanraden ? ik wil in iedergeval echt niet meer dan 2000 euro voor een tv uitgeven, ik ben geen gamer en kijk gewoon normaal tv met af en toe een keer een goede actiefilm wel vind ik het erg belangrijk dat ik alles via een afstandsbediening kan doen (ci+ canaal digitaal ) harman kardon bds voor het geluid ik begreep dat LG hier simplink voor heeft ik heb momenteel een samsung tv met anynet+ dit werkt best goed.
Waar koop je de 55EF950 voor €1799?
Buiten dat: ik heb deze tv (half jaar geleden voor €2599 gekocht), en ben er meer dan tevreden over. Ik game zo nu en dan via de PS4, en merk niets van de lag. Verder is er vooral een hoop geklaag over deze tv, maar dat is dan vooral om de near black die niet egaal zou zijn. Ik zie dit alleen bij een test image van 3% grijs in een volledig verduisterde kamer. In normale omstandigheden valt het mij nooit op. Daarom: doen voor €1799!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castus
sandervanzijl schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 15:34:
[...]

https://www.cnet.com/news/input-lag-how-important-is-it/

en van avforums:

To put the TV's lag into perspective take into account input lag from a controller, the lowest input lag a game can have is 50ms which is very rarely reached with most 60fps games having a 66/67ms latency and 30fps games having a minimum potential lag of 100ms which many exceed.
So even if your TV produces lag to the tune of 40ms it's still a third less than even the controller produces, obviously you need to combine the two giving a result of about 106ms in a 60fps game but iirc a frame is around 17ms so a latency of 106ms is 6 frames which is a tenth of a second.
It is suggested that on average latency will become noticeable at around 166ms (9.7 frames), so theoretically you could get away with a TV producing upto 100ms lag at 60fps before lag became apparent.
Ik twijfel een beetje aan het feit dat gezegd wordt dat je tot 100 ms inputlag kan gaan voordat je het merkt.

Ik heb het vroeger op TV's zonder gamemode echt meegemaakt dat er een dikke vertraging in zat en ik kan me niet voorstellen dat ie op 150 ms zat bijvoorbeeld.

Ik zit eigenlijk met hetzelfde issue als een vorige poster. Ik zit te twijfelen tussen een E6 en B6. Ik neig naar de E6. Maar als hier een redelijke 'pro-gamer' me kan overtuigen dat de B6 echt erg goed te doen is qua inputlag, dan switch ik misschien nog.

Ik merk dat iedereen die een B6 heeft, en er hier over praat, niet over het gamen praat.

Is er iemand die dagelijks FPS games speelt op een B6 en die zich niet ergert aan de inputlag? :) dat is eigenlijk m'n vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@castus ik kan er via via aankomen een demo model wel met 2 jaar volledige garantie
het schijnt dat de televisie inmiddels is te updaten naar webos 3.0 klopt dit ?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2016 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-10 15:50
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 16:15:
@castus ik kan er via via aankomen een demo model wel met 2 jaar volledige garantie
het schijnt dat de televisie inmiddels is te updaten naar webos 3.0 klopt dit ?
Nee, dat had LG beloofd begin 2016, maar het is er nog steeds niet en het schijnt dat LG support heeft gemeld dat dit ook niet meer gaat gebeuren. Ik moet zeggen dat het me niet boeit, ik gebruik dat hele webos niet. (en als je het wel wil gebruiken: alles wat je nodig hebt zit toch ook in webos 2?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
@Cactus,
Qua gamen op de 55B6 kan ik mezelf even quoten, let wel, ik speel geen online FPS. Ik heb inmiddels wel DOOM op m'n nieuwe setup gespeeld en ik heb bij deze shooter geen last van input lag.
dr_dreey schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 21:25:
@DorkoTheBeast,
Ik heb zelf sinds een paar weken de 55B6V en game erop via Xbox One i.c.m. Elite Controller, TV staat op game mode (met wat aanpassingen in kleur, contrast en helderheid anders is het voor mij te fel en teveel kleur) maar alle beeld verbeteraars staan in game mode uit (deze zorgen voor hogere input lag). Ik speel vooral veel Forza Motorsport 6 en Dirt Rally en ervaar geen problemen met input lag. De responsetijd van de B6V is wat ik op internet vinden kan rond de 50ms, er zijn ook reviews te vinden waar men aangeeft dat de responsetijd rond de 40ms is en er doen verhalen de ronde dat de responsetijd lager gaat worden met een future firmware update...
Bottom line is dat ik prima kan gamen i.c.m. de B6V.
Mijn oude TV is een Philips 52PFL9704H/12, deze stond ook op game mode tijdens Xbox gamen en was voor mijn gevoel trager qua input lag dan de B6V.

[ Voor 9% gewijzigd door dr_dreey op 01-10-2016 08:33 ]

Pagina: 1 ... 24 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.