Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 21:35
Reactie van RTL:
"Bedankt voor je bericht. Helaas hebben we op het moment problemen met de RTL XL app op LG tv's. Het is nog niet bekend wanneer deze problemen zullen worden opgelost.

Voor nu willen we je adviseren op op een andere manier gebruik te maken van RTL XL. Bijvoorbeeld via en tablet, laptop of smartphone. Je kunt eventueel ook je laptop met een HDMI kabel naar je tv verbinden."
Ander bericht ontvangen van RTL:
Bedankt voor je reactie. We zullen de informatie doorzetten naar een collega om te onderzoeken of het mogelijk is om de app te installeren op LG Smart-tv's met
WebOS 3.0.

[ Voor 21% gewijzigd door BliXem op 05-09-2016 22:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 08:42

pvr

Het punt is, dat wanneer je elke keer wacht, je blijft wachten.
Ik had hiervoor de beste hardware in mijn PC, na een maand is dat veroudert.
Dit geld hetzelfde voor TV,s. Daarom koop ik het beste wat er nu te koop is, en over 3a4 jaar koop ik weer een ander, die dan weer beter is dan de vorige. In die 3a4 jaar is er zoveel verandert, dat alles toch weer sneller, beter en mooier wordt.

Ik ben zelf van een Panasonic viera TX-P55VT50E, naar een LG 65EF950V gegaan. En ik ben uiterst tevreden over de update.
Beeld is nog beter, en groter.
Ik had ook nog kunnen wachten qua prijs. LG 65EF950V gekocht voor € 4.300, staat nu voor € 3.999.
Er zijn mensen die de LG 65EF950Vin het begin gekocht hebben voor € 5.999.

Ook weer zo,n punt, moet je wachten tot de prijs zakt, of ga je genieten.

Als je blijft wachten op een betere TV , of een betere prijs, blijf je volgens mijn nog naar een breedbeeld-televisie kijken :+
Castus schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:16:
[...]

Als je dat niet begrijpt dan kan ik je niet helpen ;)

Je komt op een punt met nieuwe technologie dat je soms beter even een paar jaar (generaties) kan wachten. Het verschil is aan het begin het grootst tussen generaties.

LED televisies maakt bijvoorbeeld nu geen donder meer uit. Tussen de nieuwste en de oudere lijnen zit bar weinig verschil.

We zitten vanaf 2016 op een punt waarbij HDR/4K en OLED echt nieuw is. Ik ben van mening dat je dan waarschijnlijk beter nog even kan wachten.

Maar jij hoeft niet te wachten hoor! ;) be my guest

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvr schreef op maandag 05 september 2016 @ 22:39:
Het punt is, dat wanneer je elke keer wacht, je blijft wachten.
Ik had hiervoor de beste hardware in mijn PC, na een maand is dat veroudert.
Dit geld hetzelfde voor TV,s. Daarom koop ik het beste wat er nu te koop is, en over 3a4 jaar koop ik weer een ander, die dan weer beter is dan de vorige. In die 3a4 jaar is er zoveel verandert, dat alles toch weer sneller, beter en mooier wordt.

Ik ben zelf van een Panasonic viera TX-P55VT50E, naar een LG 65EF950V gegaan. En ik ben uiterst tevreden over de update.
Beeld is nog beter, en groter.
Ik had ook nog kunnen wachten qua prijs. LG 65EF950V gekocht voor € 4.300, staat nu voor € 3.999.
Er zijn mensen die de LG 65EF950Vin het begin gekocht hebben voor € 5.999.

Ook weer zo,n punt, moet je wachten tot de prijs zakt, of ga je genieten.

Als je blijft wachten op een betere TV , of een betere prijs, blijf je volgens mijn nog naar een breedbeeld-televisie kijken :+

[...]
Ben het zeker met je eens. Als je de middelen hebt en je wilt een bepaalde tv koop die dan. Mocht je m niet meteen nodig hebben dan zou, en heb ik, gewacht tot de prijzen wat zakten. Je weet als je m meteen koopt als die op de markt komt je de hoofdprijs betaald. Mijn 930V begon op 2999. Na 3 maanden kon ik deze kopen voor 1978. Dat is dan wel weer de moeite om even geduld te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moejo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 11:27
Eergisteren de LG 55EG960V bij Hofma besteld voor €1995,- maar krijg net de mogelijkheid van ze om deze te vervangen voor een 55C6V voor €2295,- in verband met het hoge aantal bestellingen dat geplaatst is voor de 960. Iemand enige tips of pros/cons waarom ik het ene dan wel het andere model zou moeten nemen?

Het prijsverschil is sowieso erg klein, maar heb nou niet echt het idee dat er enorm veel verbeteringen in de C6V aanwezig zijn. Correct me if I'm wrong, ben op OLED gebied zeker nog een leek! ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Moejo op 06-09-2016 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-10 20:46
Moejo schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:15:
Eergisteren de LG 55EG960V bij Hofma besteld voor €1995,- maar krijg net de mogelijkheid van ze om deze te vervangen voor een 55C6V voor €2295,- in verband met het hoge aantal bestellingen dat geplaatst is voor de 960. Iemand enige tips of pros/cons waarom ik het ene dan wel het andere model zou moeten nemen?

Het prijsverschil is sowieso erg klein, maar heb nou niet echt het idee dat er enorm veel verbeteringen in de C6V aanwezig zijn. Correct me if I'm wrong, ben op OLED gebied zeker nog een leek! ;)
Als ik mij niet vergis, heeft de EG960V geen update naar HDR gekregen De EG960 heeft ook HDR update gekregen. (de EF950V wel), dat zou denk ik al een reden om voor de C6V te gaan. Die heeft daarnaast ook nog eens Dolby Vision. HDR gaat wel de komende tijd een grotere rol spelen, niet alleen voor films en series, maar ook gaming. En het is het 2016 model, ik zou voor de C6V gaan.

Verdere redenen: Heeft iig een hogere lichtopbrengst, wat ook gunstig is voor HDR, kan meer codecs aan, lagere inputlag, iets meer kleurbereik en heeft WebOS 3.0.

[ Voor 8% gewijzigd door Romius op 06-09-2016 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Romius schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:14:
[...]
Als ik mij niet vergis, heeft de EG960V geen update naar HDR gekregen (de EF950V wel), dat zou denk ik al een reden om voor de C6V te gaan. Die heeft daarnaast ook nog eens Dolby Vision. HDR gaat wel de komende tijd een grotere rol spelen, niet alleen voor films en series, maar ook gaming. En het is het 2016 model, ik zou voor de C6V gaan.
Latere builds van de 960 hebben dat fabriek af en de modellen die dat niet hadden kregen kosteloos een upgrade vanuit LG support (als men er om vroeg). Het staat volgens mij al eerder ergens in dit topic vermeld. De 950 heeft nooit een upgrade nodig gehad, deze beschikt al over HDR support via HDMI.

Edit: post inmiddels gecorrigeerd zie ik.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 06-09-2016 13:22 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-03 20:47
Gisteren een update gehad. Op mijn 1 week oude, oled 55e6v.
De volume regeling komt nu rechts in beeld, voorheen, was dat in het midden onder, in het scherm.
Verder merk ik en zie ik geen verschillen,
Iemand anders wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghstly
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-12-2023
Ik zag op een ander forum dat er sprake was van LG Channel Plus, maar ik heb geen idee of dat ook hier in Nederland van toepassing is:
http://www.avsforum.com/f...ings-14.html#post46312769

Maar een changelog LG, dat is niet iets wat in de planning zit eh? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 14:56
Jongens, mooie tijden (qua prijzen) breken aan :)

https://www.homecinemamag...esenteert-eerste-oled-tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:17
6500 euro voor een Grundig...
En tja, als ze allemaal het LG panel gebruiken, vlot het nog niet erg.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:23
Precies, er zullen nog wat verschillen zitten tussen het smart-deel (gebruikte processor, interne geheugen, OS etc), maar de panelen krijgen niet magisch opeens een andere prijs. De prijzen dalen vanzelf, omdat met iedere nieuwe serie, LG het volgende marktsegment wil overhalen een nieuwe (OLED) TV te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Castus
VincentG schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 15:37:
6500 euro voor een Grundig...
En tja, als ze allemaal het LG panel gebruiken, vlot het nog niet erg.
Dat is niet per definitie waar.

Als iedereen OLED gebruikt geeft het aan dat LG goed aan de vraag kan voldoen en wordt het nog meer massa-productie wat de kosten verder zal drukken. Met de wetenschap dat er in 2017 en 2018 meer OLED fabrieken van LG operationeel zijn. Kun je dus zien dat de komende jaren de OLED techniek veel goedkoper gaat worden.

Zelfs met dezelfde schermen zul je zien dat concurrentie de boel toch scherper gaat zetten. Zelfs Samsung produceert ontzettend veel voor Apple, maar ondanks dat is er erg concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Minder kosten betekent niet automatisch dat je je prijzen zomaar omlaag gaat doen. Het is geen liefdadigheidsinstelling. Dat gaan ze toch pas doen als ze zien dat de verkopen dalen. Iets met marktverzadiging enzo.

[ Voor 8% gewijzigd door Paprika op 06-09-2016 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
Castus schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 15:40:
[...]

Dat is niet per definitie waar.

Als iedereen OLED gebruikt geeft het aan dat LG goed aan de vraag kan voldoen en wordt het nog meer massa-productie wat de kosten verder zal drukken. Met de wetenschap dat er in 2017 en 2018 meer OLED fabrieken van LG operationeel zijn. Kun je dus zien dat de komende jaren de OLED techniek veel goedkoper gaat worden.

Zelfs met dezelfde schermen zul je zien dat concurrentie de boel toch scherper gaat zetten. Zelfs Samsung produceert ontzettend veel voor Apple, maar ondanks dat is er erg concurrentie.
Vraag me af hoeveel een 49 inch LG OLED49B6V zou kosten

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castus
Paprika schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 15:46:
Minder kosten betekent niet automatisch dat je je prijzen zomaar omlaag gaat doen. Het is geen liefdadigsheidsinstelling. Dat gaan ze toch pas doen als ze zien dat de verkopen dalen. Iets met marktverzadiging enzo.
De tijd zal het leren. Ik denk dat OLED schermen volgend jaar goedkoper gaan worden en in 2018 denk ik dat je voor 1999 al een nieuw OLED scherm hebt. Je ziet het al een de 55B6, vind die intro prijs niet schrikbarend meer.

Je moet niet vergeten dat LG er ook belang bij heeft dat er een superieure technologie overal in de woonkamer staat al is het maar om Samsung een beetje pijn te doen. Ze hebben goede keuzes gemaakt waardoor LG de markt voor de high-end goed aan het penetreren is.

Jij denkt blijkbaar dat de prijzen niet gaan zakken. Dat mag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Castus schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 15:54:
[...]
Jij denkt blijkbaar dat de prijzen niet gaan zakken. Dat mag ;)
Dat heb ik niet gezegd...
De prijzen dalen vanzelf, omdat met iedere nieuwe serie, LG het volgende marktsegment wil overhalen een nieuwe (OLED) TV te kopen.
Op dit moment kopen de mensen die nu een nieuwe TV zoeken met een budget van >2000 euro een OLED. Volgend jaar zal dat trapje weer opschuiven. De kans is echter groot dat die verschuiving zonder nieuwe fabrieken ook had plaatsgevonden, want iemand die nu een 55-65 inch TV koopt, zal volgend jaar niet snel weer een 55-65 inch kopen en dus krijg je een verzadiging en dan moet je een ander segment van de markt gaan bedienen. Hoe doe je dat onder andere? Lagere prijzen. Daarom kwamen ook al die flop hypes als curved en 3D. Ze moesten toch hun televisies kwijt, want bijna iedereen had al een 1080p TV.

Als we dan toch voorbeelden gaan aanhalen uit andere segmenten, dan is Tesla een beter voorbeeld. Ze bouwen nieuwe fabrieken, niet om hun top model voor minder geld te gaan verkopen, maar om mensen met een minder groot budget ook te kunnen bedienen. De marge op de topmodellen wordt gewoon (nog) groter. :+

[ Voor 44% gewijzigd door Paprika op 06-09-2016 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Castus
Paprika schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 15:59:
[...]

Dat heb ik niet gezegd...

[...]

Op dit moment kopen de mensen die nu een nieuwe TV zoeken met een budget van >2000 euro een OLED. Volgend jaar zal dat trapje weer opschuiven. De kans is echter groot dat die verschuiving zonder nieuwe fabrieken ook had plaatsgevonden, want iemand die nu een 55-65 inch TV koopt, zal volgend jaar niet snel weer een 55-65 inch kopen en dus krijg je een verzadiging en dan moet je een ander segment van de markt gaan bedienen. Hoe doe je dat onder andere? Lagere prijzen. Daarom kwamen ook al die flop hypes als curved en 3D. Ze moesten toch hun televisies kwijt, want bijna iedereen had al een 1080p TV.

Als we dan toch voorbeelden gaan aanhalen uit andere segmenten, dan is Tesla een beter voorbeeld. Ze bouwen nieuwe fabrieken, niet om hun top model voor minder geld te gaan verkopen, maar om mensen met een minder groot budget ook te kunnen bedienen. De marge op de topmodellen wordt gewoon (nog) groter. :+
Dan zijn we het in principe met elkaar eens ;)

Het is maar net hoe je het bekijkt, als je modellen uitbrengt om mensen met een minder groot budget te kunnen bedienen heb je in dit geval dus een betaalbare OLED. in mijn ogen krijg je dus meer waar voor je geld. Tuurlijk zal het vlaggenschip altijd erg hoog geprijst blijven, alleen de noodzaak om het vlaggenschip te nemen neemt iets af omdat er goede alternatieven zijn. Bij de eerste OLED schermen moest je perse 3999 betalen aan het begin om uberhaupt te genieten van de technologie.

Nu heb je dus voor (in de praktijk) 2300 EUR een beter scherm dan vorig jaar. (B6/C6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Hallo,

Ben enige tijd al aan het kijken voor een nieuwe TV, Heb in 2010 getwijfeld tussen een plasma 42 en 50'' en uiteindelijk de 50'' model gekozen wat opzicht een heel goede keuze was. Vanaf 2012 zit ik er 5 meter vanaf en dan is deze TV in mijn beleving maar erg klein. Heb altijd al gezegd dat hierna ik graag een 65'' zou nemen en had eigenlijk al eerder verwacht dat oled zou doorbreken waardoor de prijzen iets gunstiger zouden vallen.

Wat zouden jullie doen, hoewel dit een topic is waar veel oled gebruikers zitten heb ik toch mijn bedenkingen betreft de maat en de negatieve aspecten die led met zich kan meebrengen. Ik heb straks een budget van 2300,- kan dus een nette 65'' LCD LED kopen of een 55'' LG oled aan de muur hangen en genoegen nemen met een kleiner maat dan ik uiteindelijk zou willen.

Daarentegen krijg je natuurlijk wel een pracht beeld met echt zwart zwart waardes waar mijn G20 panasonic echt niet meer van deze tijd is en ik weet bijna zeker dat zelfs LCD in die prijs klasse een verbetering is betreft zwart waardes.

Het prijs verschil voor een 65'' oled vind ik te groot, in 2010 was het makkelijker, zelfde beeld alleen groter, hier praten we over 2 verschillende technieken en een edgelit lcd led vs oled, tja, waar ga je voor, het beste beeld kwaliteit of een mooi beeld maar dan wel groter.

Ik ga van de week nog een paar keer maar langs de mediamarkt, hopende mezelf te overtuigen dat 55'' genoeg is voor het beeld wat het geeft tegenover een lcd in die prijs klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castus
AngelusHD schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 17:09:
Hallo,

Ben enige tijd al aan het kijken voor een nieuwe TV, Heb in 2010 getwijfeld tussen een plasma 42 en 50'' en uiteindelijk de 50'' model gekozen wat opzicht een heel goede keuze was. Vanaf 2012 zit ik er 5 meter vanaf en dan is deze TV in mijn beleving maar erg klein. Heb altijd al gezegd dat hierna ik graag een 65'' zou nemen en had eigenlijk al eerder verwacht dat oled zou doorbreken waardoor de prijzen iets gunstiger zouden vallen.

Wat zouden jullie doen, hoewel dit een topic is waar veel oled gebruikers zitten heb ik toch mijn bedenkingen betreft de maat en de negatieve aspecten die led met zich kan meebrengen. Ik heb straks een budget van 2300,- kan dus een nette 65'' LCD LED kopen of een 55'' LG oled aan de muur hangen en genoegen nemen met een kleiner maat dan ik uiteindelijk zou willen.

Daarentegen krijg je natuurlijk wel een pracht beeld met echt zwart zwart waardes waar mijn G20 panasonic echt niet meer van deze tijd is en ik weet bijna zeker dat zelfs LCD in die prijs klasse een verbetering is betreft zwart waardes.

Het prijs verschil voor een 65'' oled vind ik te groot, in 2010 was het makkelijker, zelfde beeld alleen groter, hier praten we over 2 verschillende technieken en een edgelit lcd led vs oled, tja, waar ga je voor, het beste beeld kwaliteit of een mooi beeld maar dan wel groter.

Ik ga van de week nog een paar keer maar langs de mediamarkt, hopende mezelf te overtuigen dat 55'' genoeg is voor het beeld wat het geeft tegenover een lcd in die prijs klasse.
Eerlijk gezegd zou ik geen concessies doen aan de grootte in jouw positie.

Je zit er 5 meter vanaf dus 65 inch is eigenlijk wel een vereiste. Met je budget van 2300 zou ik dan ook geen OLED kiezen, maar misschien voor zoiets gaan:

Samsung UE65KS8000; Met een beetje geluk kun je deze ergens in een winkel rond de 2300 krijgen. De 55 inch is te krijgen rond 1800 EUR. Dus de 65 hoeft denk ik ook geen 2799 te kosten zoals in de pricewatch. Als je ziet dat de E6 van 3999 te verkrijgen is op 3000 moet er wel wat mogelijk zijn.

Samsung UE65KS7500(gebogen) of de KS7000(vlak); Deze is weer voor iets minder te krijgen dan de KS8000

Ik heb wel het gevoel dat je de op de markt bent voor een high-end toestel, dus lagere modellen zal ik even niet noemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Ik zou in dat geval gewoon een winkel binnenlopen en beide opties eens gaan bekijken :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
Paprika schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 18:33:
Ik zou in dat geval gewoon een winkel binnenlopen en beide opties eens gaan bekijken :p.
Ik heb inderdaad al bij meerdere winkels gekeken welke ik mooi vind, hoewel dat moeilijk te zien is met al die tl-bakken boven je hoofd, ook vind ik het design van de tv belangrijk. Ik heb eigenlijk bewust OLED achterwegen gelaten, omdat ik ervan uit ging dat de prijzen nog hoger lagen, hoewel de 65'' nog steeds fors aan de prijs is. Uiteraard ga ik nu ook even kijken hoe de LCD's zich verhouden tegenover deze OLED lijnup.
Castus schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 17:32:
[...]

Eerlijk gezegd zou ik geen concessies doen aan de grootte in jouw positie.
Ik kan de KS8000 serie niet echt lager vinden dan 2680,- , hij staat bij veel bedrijven voor 3600,- dus voor 2300,- lijkt me erg moeilijk te realiseren, het zou wel nice zijn :P. Er zijn een aantal nadelen die mij hiernaar toe hebben gelokt, HDR op LCD met ondertiteling loopt niet echt zoals het hoort, zowel de Sony als de Samsung en misschien elke LCD? hebben hier last van, waarvan de Sony kwa beeld niet echt goed uit de test komen. Panasonic bevindt zich in OLED prijzen dus dat is een gemis, hoe goed de tv's ook zijn. Philips (mening: liever niet). Dan blijft LG en Samsung inderdaad over, waar mijn voorkeur naar LG neigt te gaan.

Ik ben het er mee eens dat ik niet kleiner moet gaan, maar dan moet er wel een mooie optie voor mijn budget bestaan, wat het best moeilijk maakt, geen 1 tv is perfect, dat snap ik, oled komt er erg dichtbij voor mij en blijven wachten totdat de prijzen is gaan zakken ben ik ook wel een beetje zat, het moet genieten worden.

Luxe problemen, heel vervelend :P

[ Voor 5% gewijzigd door AngelusHD op 06-09-2016 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castus
AngelusHD schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 19:13:
Ik kan de KS8000 serie niet echt lager vinden dan 2680,- , hij staat bij veel bedrijven voor 3600,- dus voor 2300,- lijkt me erg moeilijk te realiseren, het zou wel nice zijn :P. Er zijn een aantal nadelen die mij hiernaar toe hebben gelokt, HDR op LCD met ondertiteling loopt niet echt zoals het hoort, zowel de Sony als de Samsung en misschien elke LCD? hebben hier last van, waarvan de Sony kwa beeld niet echt goed uit de test komen. Panasonic bevindt zich in OLED prijzen dus dat is een gemis, hoe goed de tv's ook zijn. Philips (mening: liever niet). Dan blijft LG en Samsung inderdaad over, waar mijn voorkeur naar LG neigt te gaan.

Ik ben het er mee eens dat ik niet kleiner moet gaan, maar dan moet er wel een mooie optie voor mijn budget bestaan, wat het best moeilijk maakt, geen 1 tv is perfect, dat snap ik, oled komt er erg dichtbij voor mij en blijven wachten totdat de prijzen is gaan zakken ben ik ook wel een beetje zat, het moet genieten worden.

Luxe problemen, heel vervelend :P
En die KS7000? Staat volgens mij niet in de PriceWatch terwijl op de Samsung site hij wel bestaat ;). lijkt me toch dat die wel in de buurt moet komen? Volgens mij verschilt hij weinig met de KS8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
Castus schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 20:02:
[...]

En die KS7000? Staat volgens mij niet in de PriceWatch terwijl op de Samsung site hij wel bestaat ;). lijkt me toch dat die wel in de buurt moet komen? Volgens mij verschilt hij weinig met de KS8000
Klopt, deze neem ik mee in de beslissing, ik ga gewoon even lekker rustig kijken, alvast bedankt :)

• ArvZ
  • Laatst online: 08-09-2016

ArvZ

luctor et emergo

Goeiemorgen mensen, waar ik mij zorgen om maak is het volgende :
de LG TV 55B6v wil ik aanschaffen voor aan het voeten einde van ons bed.De kijkafstand wordt hier mee 230cm. Gaat dit wel lukken want de Delta ( Zeeland ) komt binnen met 1081i en dan schaalt de LG tv het op naar een prachtig beeld, althans dat hoop ik maar. ?? kan deze afstand wel om goed beeld te zien ?
Dank u mvgr ArvZ

Verwijderd

ArvZ schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:12:
de LG TV 55B6v wil ik aanschaffen voor aan het voeten einde van ons bed.De kijkafstand wordt hier mee 230cm. Gaat dit wel lukken want de Delta ( Zeeland ) komt binnen met 1081i en dan schaalt de LG tv het op naar een prachtig beeld, althans dat hoop ik maar. ?? kan deze afstand wel om goed beeld te zien ?
Dank u mvgr ArvZ
Dank u is echt niet nodig.. ;)

Maar lijkt mij prima waar jij m voor gaat gebruiken. Lekker na het wipje even uithijgen met een leuk filmpje.. :)

Maak je niet druk over de afstand en upscaling. Over het algemeen gaan alle HD uitzendingen in 1080i. Wat de tv doet is het upscalen naar 1080P. Wat veel belangrijker is de bitstream waarmee het in de kabel wordt gegooid. Maar ook daar hoef je je niet druk over te maken.

En ja, het zal een fantastisch beeld zijn. Vooral in een donkere slaapkamer.

• kupsani
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-01 11:50
Hoi, Ik ben al weken op zoek naar een nieuwe tv en kom er maar niet uit.

Ik zit op zo'n 6 meter afstand van mijn tv waardoor ik een flink formaat nodig heb. Volgens de vele websites waarop ik gelezen heb geen uhd nodig omdat ik er zover vanaf zit.

Ik wil rond de €1500 - €2000,- uitgeven.

nu heb ik 2 totaal verschillende tv's op het oog namelijk de platte sony KDL-65W855c van €1500,-
en sinds vandaag zie ik dat bij hofma de curved LG 55ec930v OLED tv ook voor 1500,- staan.

Dus mijn vraag om advies. Kies ik beter voor de curved OLED 55" of de platte 65" van Sony met mijn kijkafstand van 6 meter.

heeft er iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:17
Vraag een formaat poster aan bij CoolBlue. Hang die op de muur, neem even tijd om te wennen en kijk dan welk formaat het fijnste is.
6 meter is best een afstand. Gewenning scheelt een hoop, maar dan nog is het per persoon verschillend hoe groot je wilt gaan.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Verwijderd

kupsani schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:46:
Hoi, Ik ben al weken op zoek naar een nieuwe tv en kom er maar niet uit.

Ik zit op zo'n 6 meter afstand van mijn tv waardoor ik een flink formaat nodig heb. Volgens de vele websites waarop ik gelezen heb geen uhd nodig omdat ik er zover vanaf zit.

Ik wil rond de €1500 - €2000,- uitgeven.

nu heb ik 2 totaal verschillende tv's op het oog namelijk de platte sony KDL-65W855c van €1500,-
en sinds vandaag zie ik dat bij hofma de curved LG 55ec930v OLED tv ook voor 1500,- staan.

Dus mijn vraag om advies. Kies ik beter voor de curved OLED 55" of de platte 65" van Sony met mijn kijkafstand van 6 meter.

heeft er iemand tips?
De eerste tip zou zijn: Koop m zo groot mogelijk. Die 55" zal je best nog gaan tegenvallen op die kijkafstand.

Verder ben ik biased want ik heb de 55" 930V van LG hier zelf staan. Kan geen 65" kwijt anders was ik zeker voor die gegaan en dan zit ik op zo n 3.5 meter van het scherm.

Er zullen er waarschijnlijk een hoop gaan tegenwerpen dat de LG 930V curved is. Maar geloof mij, op 3,5 meter van het scherm zie ik dat hier thuis op de 55" totaal niet. Laat staan als je op 6 meter zit van een 55" of 65".

Als je nog een 65" 930V zou kunnen krijgen in jouw budget to 2000 euro zou ik daar voor opteren.

• hardware-lover
  • Niet online
Niet vergeten dat de 930V al tamelijk overjarig is. Je zou het misschien niet denken maar de 910V is jonger dan de 930. Zo heel scherp vind ik die aanbieding dan ook niet.

Testing, one, two ...

Verwijderd

910
hardware-lover schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:36:
Niet vergeten dat de 930V al tamelijk overjarig is. Je zou het misschien niet denken maar de 910V is jonger dan de 930. Zo heel scherp vind ik die aanbieding dan ook niet.
910V is ook een optie. De prijs geeft alleen maar aan dat ze hun waarde toch redelijk goed behouden. Zegt ook wel wat... >:)

• kupsani
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:31:
[...]

De eerste tip zou zijn: Koop m zo groot mogelijk. Die 55" zal je best nog gaan tegenvallen op die kijkafstand.

Verder ben ik biased want ik heb de 55" 930V van LG hier zelf staan. Kan geen 65" kwijt anders was ik zeker voor die gegaan en dan zit ik op zo n 3.5 meter van het scherm.

Er zullen er waarschijnlijk een hoop gaan tegenwerpen dat de LG 930V curved is. Maar geloof mij, op 3,5 meter van het scherm zie ik dat hier thuis op de 55" totaal niet. Laat staan als je op 6 meter zit van een 55" of 65".

Als je nog een 65" 930V zou kunnen krijgen in jouw budget to 2000 euro zou ik daar voor opteren.
65" oled lijkt me vrij voorbarig voor €2000,-
Die heb ik iig nog niet gevonden helaas

Maar inderdaad net nog even gekeken in de mediamarkt en 55" is toch wel klein.

Verwijderd

kupsani schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:52:
[...]

65" oled lijkt me vrij voorbarig voor €2000,-
Die heb ik iig nog niet gevonden helaas

Maar inderdaad net nog even gekeken in de mediamarkt en 55" is toch wel klein.
Inderdaad wat optimistisch. Dat zal wel erg lang gaan duren voor een 65"..

Maar zou toch eens gaan zoeken voor een 65" in jouw situatie. Zal dan niet een Oled worden, maar een andere techniek.

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:41:
[knip]

910V is ook een optie. De prijs geeft alleen maar aan dat ze hun waarde toch redelijk goed behouden. Zegt ook wel wat... >:)
Het zegt alleen maar dat er ergens nog een verdwaalde 930V staat waarvoor eigenlijk ten onrechte de hoofdprijs voor wordt gevraagd. Maar een 55" is te klein zoals we nu lezen, dus zal het toch een grotere LCD gaan worden als €2000,- de max is. En gezien de afstand zal de mindere kijkhoek in ieder geval geen issue zijn.

[ Voor 1% gewijzigd door hardware-lover op 08-09-2016 15:07 . Reden: ik begrijp het sarcasme, maar er wordt een serieuze vraag gesteld ]

Testing, one, two ...

Verwijderd

hardware-lover schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:31:
[...]

Het zegt alleen maar dat er ergens nog een verdwaalde 930V staat waarvoor eigenlijk ten onrechte de hoofdprijs voor wordt gevraagd.
>:) Zucht/Puf.. >:) |:(

• kupsani
zo is het. ik zag de 910 staan en de 930 stond erbij voor dezelfde prijs en ik ging ervan uit dat een hoger typenummer een betere tv was.

My bad... 8)7

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:16

Laguna

Connaisseur

ArvZ schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:12:
de LG TV 55B6v wil ik aanschaffen voor aan het voeten einde van ons bed.
Wat heb je dan wel niet in je woonkamer staan?
kupsani schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:46:

Je zit zelfs te ver voor FHD ;)

http://www.televisies.nl/...e-kijkafstand-voor-uw-tv/

Het is maar wat je wensen zijn. Met zo'n afstand zou ik eerder voor een groter model gaan dan beter beeld aangezien je dat op die afstand toch minder zal merken.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Moost01
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-07 14:19
Hoi,

Ik een vraagje over een instelling op de tv:

Er is via DVB-C gezocht naar kanalen, en deze zijn allen goed geïnstalleerd, maar op de volgorde van ZIGGO.
In het menu bij kanaalbeheer heb ik een favorietenlijst (1) aangemaakt, met daarin mijn favorieten kanalen op mijn eigen volgorde.
Hoe krijg ik deze lijst nu zo ingesteld zodat bij aanzetten van de tv die er direct naar de favorietenlijst gaat en ik meteen met die lijst kan zappen ??
Krijg de instelling niet gevonden om de favorieten te activeren, en ben daar al even bezig mee......

Iemand de juiste instelling, of wat tips hierover ??

(LG OLED55E6V)

• sleeg0231
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07-11-2022
Heeft iemand al van de B6 of de E6 de korte stroomkabel vervangen door een langere? en is dit makkelijk te realiseren?

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03:33
Sinds gisteren de B6 ook binnen, nu heb ik de tv dmv HDMI verbonden aan de STB van KPN. En en het geluid via de STB met een optische kabel naar een bose 321 systeem.

Maar nu het probleem, hoe krijg ik het geluid door mijn bose set wanneer ik bijv een film via Plex/YouTube kijk?

Edit: wat met mijn oude tv niet werkte werkt met de LG wel. Gewoon de STB dmv HDMI aan de tv. En de optische kabel van de tv naar de bose set.

[ Voor 20% gewijzigd door Gait op 08-09-2016 17:49 ]

Verwijderd

kupsani schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:29:
zo is het. ik zag de 910 staan en de 930 stond erbij voor dezelfde prijs en ik ging ervan uit dat een hoger typenummer een betere tv was.
Dat zou je zeggen. Maar dat is natuurlijk niet altijd waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmet
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-10 11:26
Gait schreef op donderdag 08 september 2016 @ 17:42:
Sinds gisteren de B6 ook binnen, nu heb ik de tv dmv HDMI verbonden aan de STB van KPN. En en het geluid via de STB met een optische kabel naar een bose 321 systeem.

Maar nu het probleem, hoe krijg ik het geluid door mijn bose set wanneer ik bijv een film via Plex/YouTube kijk?

Edit: wat met mijn oude tv niet werkte werkt met de LG wel. Gewoon de STB dmv HDMI aan de tv. En de optische kabel van de tv naar de bose set.
Je zou er een receiver tussen kunnen hangen waar je de KPN box en je Bose systeem op aansluit. De TV zou dan moeten zien dat je via een receiver verbonden bent en laat het geluid vervolgens via de receiver lopen, ongeacht of je via KPN tv kijkt of via een app op je televisie. Bij mij komt Plex via een extern kanaal (Mac Mini) binnen, maar dit zou net zo goed voor een app op de TV zelf moeten werken. Ik denk dat meerdere Tweakers hier ervaring mee zullen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03:33
Klopt, persoonlijk heb ik dat ook het liefste. Maar in m'n edit heb ik al aangegeven dat het inmiddels werkt. De TV werkt nu min of meer als receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
Beste forumleden,
Ik heb ook een probleem, met de 55e6v.
Ik heb aan de tv, een Libratone gekoppeld, d.m.v een optische kabel.
Voor de mensen die de Libratone niet kennen, het is een soort soundbar.
Ik heb in het geluids menu, tv speaker en optisch out aangevinkt.
De tv luidsprekers weken uiteraard, uit de Libratone, krijg ik uitsluitend digitale ruis, die ik met de volume regelaar, van mijn i pad, harder en zachter kan zetten.
Ik heb de optische kabel al verwisseld, maar dat heeft niet geholpen.
De Libratone gebruik ik om muziek te streamen vanaf mijn i pad.
En kon ik hem, bij mijn vorige tv een Samsung, als tv speaker gebruiken.
Weliswaar moest ik dan het volume regelen via mijn i pad.
Wie heeft er een tip?
Alvast bedankt voor eventuele reactie.
Nog een aanvulling, als ik de Libratone via de hoofdtelefoon uitgang van de tv, aansluit op de Libratone ,werkt het wel.
Ik kijk tv via een cam.
Ook heb ik een Humax 5200, aan de tv aangesloten.

[ Voor 11% gewijzigd door blessure op 09-09-2016 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Om welk type Libratone speaker gaat het? Ondersteunt deze Dolby Digital en/of DTS? Zo niet, dan moet je PCM out instellen op je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 23:20
blessure schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:49:
Beste forumleden,
De tv luidsprekers weken uiteraard, uit de Libratone, krijg ik uitsluitend digitale ruis, die ik met de volume regelaar, van mijn i pad, harder en zachter kan zetten.
Wie heeft er een tip?
Nog een aanvulling, als ik de Libratone via de hoofdtelefoon uitgang van de tv, aansluit op de Libratone ,werkt het wel.
Ik kijk tv via een cam.
Ik had bij m'n 950v de speakers van de tv uitgezet in het menu en alles via optisch out naar m'n Sony 2.1 set gestuurd. Misschien werkt het bij jou ook om de tv speakers uit te zetten. Nu heb ik een receiver welke met hdmi met arc aan is aangesloten aan de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
Beste Slogra,
Bedankt voor je reactie.
Het is de Libratone Lounge.
En kan ik dan nog steeds de optische uitgang gebruiken?, als ik de de tv op PCM zet?
En waar in het menu, vind ik de PCM instelling?
Sorry hoor,maar ik ben er niet zo in thuis.
Bedankt voor de hulp.

[ Voor 65% gewijzigd door blessure op 09-09-2016 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de LG 55B6V die er ook echt met een PS4 op gamed?
De input lag is hoger , maar hoe is dit in de praktijk?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2016 16:43 ]

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 20:26

wally21

psn: Wally224

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 16:42:
Heeft iemand de LG 55B6V die er ook echt met een PS4 op gamed?
De input lag is hoger , maar hoe is dit in de praktijk?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ook op zoek naar een oled maar de inputlag schrikt me nog af.

• blessure
ViNOK16Bit schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:20:
[...]

Ik had bij m'n 950v de speakers van de tv uitgezet in het menu en alles via optisch out naar m'n Sony 2.1 set gestuurd. Misschien werkt het bij jou ook om de tv speakers uit te zetten. Nu heb ik een receiver welke met hdmi met arc aan is aangesloten aan de tv.
De Libratone heeft geen HDMI aansluiting.
De Libratone heeft 1 mini ingang, die geschikt is voor analoog signaal en digitaal(optisch).signaal.
Bedankt voor het mee denken.

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:34
Ik ben aan het kijken om 55b6 aan te schaffen maar nou vraag ik me af of de hdmi (ARC) ook dolby true hd en dts-hd audio naar de reciever kan sturen als ik bijvoorbeeld een uhd bluray aan de tv aansluit (reciever kan maar max 4k @30fps uitzenden en wil natuurlijk wel 4k @ 60fps)

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 06:25
blessure schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:49:
Beste forumleden,
Wie heeft er een tip?
Ik kijk tv via een cam.
Vergeet ook niet de uitgang bij het menu geluid te activeren!

• fortfort
Ik wil graag een extra subwoofer gebruiken bij de Oled55e6v,
Ik heb al bij LG customcare een firmware verzoek ingediend om de headphone uitgang tegelijk in volume te veranderen met de soundbar van de tv. Zo is de headphone te gebruiken als subwoofer uitgang.

De vraag is natuurlijk of dit gebeurd. Welke andere opties heb ik om een subwoofer te gebruiken bij deze tv?
Ik gebruik vodafone thuis glasvezel. Deze zou ik evt kunnen koppelen aan een receiver en dan doorlussen naar de tv, maar ik wilde nu net geen extra receiver. En zeker geen groot ding onder of rondom mijn tv.

• hardware-lover
  • Niet online
fortfort schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 14:03:
Ik wil graag een extra subwoofer gebruiken bij de Oled55e6v,
Ik heb al bij LG customcare een firmware verzoek ingediend om de headphone uitgang tegelijk in volume te veranderen met de soundbar van de tv. Zo is de headphone te gebruiken als subwoofer uitgang.

De vraag is natuurlijk of dit gebeurd. Welke andere opties heb ik om een subwoofer te gebruiken bij deze tv?
Ik gebruik vodafone thuis glasvezel. Deze zou ik evt kunnen koppelen aan een receiver en dan doorlussen naar de tv, maar ik wilde nu net geen extra receiver. En zeker geen groot ding onder of rondom mijn tv.
Subwoofer met Optical ingang is geen oplossing?

Testing, one, two ...

• blessure
De optical out, gaat niet mee, met de volume regelaar op de afstandsbediening.
De hoofdtelefoonaansluiting aansluiting, loopt ook niet over de afstandsbediening, maar heeft in het menu, een eigen volume regelaar.
Ik maak toch een denkfout waarschijnlijk.
Als je de hoofdtelefoon en de tv speakers aanvinkt, dan bedien je de tv speakers, met de afstandsbediening en de hoofdtelefoon, in het geluids menu.
Als je alleen de hoofdtelefoonaansluiting alleen aan vinkt, dan werkt de volume regelaar, op de afstandsbediening wel.

[ Voor 42% gewijzigd door blessure op 13-09-2016 16:11 ]

• hardware-lover
  • Niet online
blessure schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 16:48:
De optical out, gaat niet mee, met de volume regelaar op de afstandsbediening.
De hoofdtelefoonaansluiting aansluiting, loopt ook niet over de afstandsbediening, maar heeft in het menu, een eigen volume regelaar.
Ik zie op de 950 een mogelijkheid voor Interne luidsprekers gecombineerd met Optisch uit, beiden tegelijk actief dus. Rare situatie zal dat geven als je zo wel de interne luidsprekers qua niveau kunt regelen maar niet die van de optische uitgang als deze dan ook tegelijk actief is?

Testing, one, two ...

hardware-lover schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 16:56:
[...]

Ik zie op de 950 een mogelijkheid voor Interne luidsprekers gecombineerd met Optisch uit, beiden tegelijk actief dus. Rare situatie zal dat geven als je zo wel de interne luidsprekers qua niveau kunt regelen maar niet die van de optische uitgang als deze dan ook tegelijk actief is?
Via optisch kun je toch sowieso geen volume regelen of wel?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• hardware-lover
  • Niet online
Phusebox schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 17:00:
[...]
Via optisch kun je toch sowieso geen volume regelen of wel?
Dat zou inderdaad wel eens het geval kunnen zijn waar ik niet meteen bij stil stond. Volgens mij geldt dit echter voor DTS en AC3 maar niet als er PCM audio via die uitgang wordt gestuurd en dan zou de volume-regeling mogelijk wel kunnen werken? Kan het zelf niet testen zonder met kabels in de weer te gaan, dat laat ik dan graag aan diegene over die er in de praktijk behoefte aan zou hebben ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:22
Zal wel aan mij liggen. Maar als je behoorlijk wat geld over hebt voor een oled, waarom dan ook niet even een fatsoenlijke geluidset.... Goeie films kijk je toch sowieso met dts-hd of true hd. Beetje goedkope reciever heeft al giga aansluitmogelijkheden.

[ Voor 13% gewijzigd door DeBaroN op 10-09-2016 18:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
baronruud schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 18:11:
Zal wel aan mij liggen. Maar als je behoorlijk wat geld over hebt voor een oled, waarom dan ook niet even een fatsoenlijke geluidset.... Goeie films kijk je toch sowieso met dts-hd of true hd. Beetje goedkope reciever heeft al giga aansluitmogelijkheden.
Even een fatsoenlijke geluidset is niet altijd goed te doen wanneer je net een flink bedrag hebt neergeteld voor een TV. Ik heb na aankoop van m'n 950V een half jaar gespaard en sinds vorige week staat er een denon AVR-X1300W met een Teufel Consono 35 Mk3 "5.1-Set. Ik kan nu zelfs m'n nvidia shield met de LG Magic remote bedienen door simlink van de TV aan te zetten :*)
ViNOK16Bit schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 18:26:
[...]

Even een fatsoenlijke geluidset is niet altijd goed te doen wanneer je net een flink bedrag hebt neergeteld voor een TV. Ik heb na aankoop van m'n 950V een half jaar gespaard en sinds vorige week staat er een denon AVR-X1300W met een Teufel Consono 35 Mk3 "5.1-Set. Ik kan nu zelfs m'n nvidia shield met de LG Magic remote bedienen door simlink van de TV aan te zetten :*)
Werkt simlink dan tegenwoordig? Op mijn tv van 4 jaar geleden zit het ook maar werkt met geen enkel apparaat, zelfs niet met mijn (vrij dure) Yamaha receiver van dit jaar.

• ViNOK16Bit
Phusebox schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 18:28:
[...]

Werkt simlink dan tegenwoordig? Op mijn tv van 4 jaar geleden zit het ook maar werkt met geen enkel apparaat, zelfs niet met mijn (vrij dure) Yamaha receiver van dit jaar.
Ik was ook best verbaasd en kwam er bij toeval achter dat het werkt. Blijkbaar heft LG flink aan simlink gewerkt.

• hardware-lover
  • Niet online
Phusebox schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 18:28:
[...]
De combinatie LG en Yamaha receiver, die ik tot voor kort had, was schijnbaar ook niet de meest gelukkige. Omdat het met mijn vorige TV (Samsung model 2011) en twee modellen Yamaha ook al niet lekker ging, en omdat een upgrade voor de receiver toch al aanstaande was, heb ik nu sinds vele jaren voor Marantz gekozen en dat lijkt beter te werken dan met mijn laatste Yamaha's.

Mogelijk hebben de recentere Yamaha modellen daar een sprong in de goede richting in gemaakt, maar met mijn modellen uit 2010 en 2014 waren Simplink en Anynet niet werkelijk bruikbaar en moest HDMI Control in de Yamaha's worden uitgeschakeld.

Testing, one, two ...

• blessure
hardware-lover schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 16:56:
[...]

Dat klopt , de optische uitgang, is niet variabel, maar staat op een bepaald volume, je dient het volume te regelen, op het apparaat, wat je er aan hangt.

• hardware-lover
  • Niet online
blessure schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 19:22:
[...]
Dat klopt , de optische uitgang, is niet variabel, maar staat op een bepaald volume, je dient het volume te regelen, op het apparaat, wat je er aan hangt.
We, waren, al, wat, verder, in, die, discussie. ;)

Maar indien het via een PCM audio instelling ook niet lukt, dan gaat het helaas over.

Testing, one, two ...

• fortfort
baronruud schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 18:11:
Ja ligt aan jou ;) geld is hier niet de component. Ik wil graag zo min mogelijk kastjes kabels en schakelingen. Waarom de hele poespas er aanhangen als je alleen een sub erbij wil?

• ViNOK16Bit
fortfort schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 22:09:
[...]

Ja ligt aan jou ;) geld is hier niet de component. Ik wil graag zo min mogelijk kastjes kabels en schakelingen. Waarom de hele poespas er aanhangen als je alleen een sub erbij wil?
Ligt niet alleen aan hem. Ik ben heel benieuwd hoe je met zo min mogelijk kastjes, kabels, etc het gewenste resultaat krijgt. Misschien niet echt voor in dit topic maar ik hoor het graag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:48
Ik zou eventueel na aankoop van een 65e6v (of 65B6V ben er nog niet uit) een Bose soundtouch 520 willen aankopen. heb deze horen spelen in de winkel en dat klonk zeker niet slecht ( en toch compacte speakersysteem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DorkoTheBeast schreef op zondag 11 september 2016 @ 06:48:
Ik zou eventueel na aankoop van een 65e6v (of 65B6V ben er nog niet uit) een Bose soundtouch 520 willen aankopen. heb deze horen spelen in de winkel en dat klonk zeker niet slecht ( en toch compacte speakersysteem)
Offtopic: Als je nog niet 100% besloten hebt kan ik je de Cambridge Audio Minx speakers aanraden. Klinken een stuk voller dan Bose naar mijn idee (en veel speakers beluisterd te hebben). Voor mij was compact een vereiste maar ze klonken zelfs beter dan speakers die wat maatjes groter waren.

En waarom zou je voor de E gaan als je toch voor een dedicated speaker set gaat? Vanwege 3D?

Ik zit zelf met hetzelfde dilemma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Phusebox bedankt voor je reaktie!
De twijfel tussen de E en B versie is namelijk de input lag. Ik heb heel recent de Xbox one S (met 4K) aangeschaft om te gamen op TV en de iput lag van de B is nogal hoog...

Ik heb alvast de Cambridge Audio Minx eens opgezocht (kende deze niet) en dit lijkt me een heel mooi 5.1 compacte luidpsreker set, echter Ik heb een demo gekregen van het Bose soundtouch systeem en vooral de integratie van de multiroom techniek en hele mooie functionele apps is heel fijn om te gebruiken als totaalsysteem.

Ik heb toen ook gekeken naar een Sonos systeem, welke volgens de vekoper iets beter was voor muziekgeluid maar het probleem bij deze is dat ze aangestuurd worden via WIFI en daardoor zorgen voor een vertraging (wat b.v. bij XBOX een groot probleem zou zijn)... De Bose set kan perfect aangelsoten worden via luidsprekerkabels (enkel HIFI deel)

p.s: 3D boeit me niet zoveel....is eens leuk maar niet meer dan dat

[ Voor 3% gewijzigd door DorkoTheBeast op 11-09-2016 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DorkoTheBeast schreef op zondag 11 september 2016 @ 07:44:
Phusebox bedankt voor je reaktie!
De twijfel tussen de E en B versie is namelijk de input lag. Ik heb heel recent de Xbox one S (met 4K) aangeschaft om te gamen op TV en de iput lag van de B is nogal hoog...
Het schijnt dat de Europese versie van de B serie niet 56ms maar 44ms lag heeft.

Dat scheelt dat nog maar 10ms met de E serie en of dat je zoveel geld waard is is natuurlijk een persoonlijke keuze.

Offtopic: zal er hier verder niet teveel over praten want hoort hier niet thuis, maar de Cambridge Audio set kun je uiteraard combineren met een receiver naar keuze dus geeft je iets meer vrijheid. Maar als jij het ecosysteem van Bose juist zo fijn vindt is dat voor jou wellicht de beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
DorkoTheBeast schreef op zondag 11 september 2016 @ 06:48:
Offtopic, maar Bose krijgt niet veel liefde onder de audio mensen. Veel geld voor een naam. Ondersteund die wel eens hd audio?
Maak ff anders een nieuw topic aan onder advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Als die 44ms klopt is het verschil inderdaad al veel kleiner...waarschijnlijk is mijn eigen inputlag door mijn jeudige leeftijd van 47 nog veel hoger LOL...

Ik had echter ook ergens gelezen dat de B versie een tragere processor zou hebben (instapmodel) maar ben hier nog niet zeker van...
...luxeproblemen :-)

@baronruud, bedankt voor de toevoeging! zal overwegen om een adviestopic aan te maken...

[ Voor 12% gewijzigd door DorkoTheBeast op 11-09-2016 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
ViNOK16Bit schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 23:33:
[...]

Ligt niet alleen aan hem. Ik ben heel benieuwd hoe je met zo min mogelijk kastjes, kabels, etc het gewenste resultaat krijgt. Misschien niet echt voor in dit topic maar ik hoor het graag..
Firmware request gedaan bij lg. Gelijktijdig bluetooth of wifi met soundbar. Het kan nu tegelijk met de headphone deze is helaas niet gekoppeld aan volume regeling. Dat laatste ook verzocht. Hoe meer mensen aanvragen doen hoe groter de kans. Vooral de headphone volume koppeling moet makkelijk te realiseren zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
Als je de tech.specs. Bekijkt op de LG site.
Dan heeft de 55e6v een hoofdtelefoonaansluiting aan de zijkant.
Aan de achterzijde een hoofdtelefoon/externe speaker aansluiting.
In werkelijkheid, ontbreekt, althans bij mij, de hoodtelefoonaansluiting, aan de zijkant.
En de aansluiting aan de zijkant, zou typisch zo"n aansluiting moeten zijn, die regelbaar is via de afstandsbediening, wat het volume betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
blessure schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:15:
Als je de tech.specs. Bekijkt op de LG site.
Dan heeft de 55e6v een hoofdtelefoonaansluiting aan de zijkant.
Aan de achterzijde een hoofdtelefoon/externe speaker aansluiting.
In werkelijkheid, ontbreekt, althans bij mij, de hoodtelefoonaansluiting, aan de zijkant.
En de aansluiting aan de zijkant, zou typisch zo"n aansluiting moeten zijn, die regelbaar is via de afstandsbediening, wat het volume betreft.
Klopt dat viel mij ook op, zou helpen als jij ook je verzoek zou doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
Ga ik morgen zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
Weet iemand, hoe je bij de 55e6v, de optische uitgang, op PCM, zet?
Ik kan die mogelijkheid niet vinden
Alvast bedankt, voor eventuele reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
blessure schreef op zondag 11 september 2016 @ 14:05:
Weet iemand, hoe je bij de 55e6v, de optische uitgang, op PCM, zet?
Ik kan die mogelijkheid niet vinden
Alvast bedankt, voor eventuele reactie
Menu-> geluid-> selecteer optical uit, dan komt er een menu er onder hier kan je dat instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
Bedankt voor de reactie,
Ik ga het proberen.
Maar dat wordt morgen, en ik zal laten weten, of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Las op AV forums dat er zelfs gezegd werd dat de input lag met een toekomstige firmware nog meer omlaag gebracht zou kunnen worden op de B serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
Phusebox schreef op zondag 11 september 2016 @ 17:09:
Las op AV forums dat er zelfs gezegd werd dat de input lag met een toekomstige firmware nog meer omlaag gebracht zou kunnen worden op de B serie.
Ik hoorde dat OLED altijd instant is... maar dat is waarschijnlijk de Pixel Response Time en niet de Signal Processing Lag

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Ik vond volgende quote op http://www.rtings.com/tv/reviews/by-usage/video-gaming/best

"The best 4k TV we tested so far to play video games is the LG E6 OLED. The input lag is not the lowest at 34.2ms, but since it is an OLED TV, it offers no motion blur following moving objects and perfect blacks. In terms of picture quality, OLED can't be beat.

Note: the cheaper LG B6 OLED has the same picture quality, however, it has a slightly higher input lag (54.3 ms). Most gamers won't notice it though, so if you want to save money but still get the great OLED picture quality, go for that one instead."

=> Blijkbaar zal het dan toch niet zo'n groot probleem vormen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:16

Laguna

Connaisseur

Goed mogelijk, ik heb tot nu toe alleen maar reacties gelezen van mensen die bang zijn dat de input lag te hoog is en nog geen reacties van mensen die daadwerkelijk uit ervaring spreken..

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Koning Willy schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:49:
[...]

Ik hoorde dat OLED altijd instant is... maar dat is waarschijnlijk de Pixel Response Time en niet de Signal Processing Lag
DorkoTheBeast schreef op maandag 12 september 2016 @ 05:52:
Ik vond volgende quote op http://www.rtings.com/tv/reviews/by-usage/video-gaming/best

"The best 4k TV we tested so far to play video games is the LG E6 OLED. The input lag is not the lowest at 34.2ms, but since it is an OLED TV, it offers no motion blur following moving objects and perfect blacks. In terms of picture quality, OLED can't be beat.

Note: the cheaper LG B6 OLED has the same picture quality, however, it has a slightly higher input lag (54.3 ms). Most gamers won't notice it though, so if you want to save money but still get the great OLED picture quality, go for that one instead."

=> Blijkbaar zal het dan toch niet zo'n groot probleem vormen?
Dimens in "OLED televisies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 00:58

invincible30

Psn: pelter29

Ik game op een LG 910 oled.
Hiervan is de input lag ook rond de 50 ms.

Voorheen altijd op plasma van Panasonic en Samsung gegamed.
Deze hadden lagere input lag. Rond de 30 ms.

Ik voel geen verschil.

[ Voor 5% gewijzigd door invincible30 op 12-09-2016 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
Daarmee is het in de praktijk nog altijd te hoog als je serieus wil gamen. Als dat je doel is, is de LG B6 niet de juiste keus. Maar zijn we even eerlijk, dan gebruik je bij serieus gamen natuurlijk een daarvoor geschikte monitor.
Dank, ik gebruik al een van de beste monitoren ter wereld (pricewatch: Asus ROG Swift PG279Q Zwart maar ook een pricewatch: LG 55UB850V Zwart voor couch gaming.

Een upgrade in de toekomst naar een OLED 4K native 120hz TV met FreeSync/G-Sync (G-SYNC gaat er toch nooit in) zou wel lekker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
invincible30 schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:40:
Ik game op een LG 910 oled.
Hiervan is de input lag ook rond de 50 ms.

Voorheen altijd op plasma van Panasonic en Samsung gegamed.
Deze hadden lagere input lag. Rond de 30 ms.

Ik voel geen verschil.
Volgens http://www.displaylag.com/display-database/#

33ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghstly
  • Laatst online: 06-12-2023
Ik speel op de E6 met een Playstation 4 eraan en ik heb ook geen last van input lag. Nou heb ik tot nu toe alleen nog maar spellen gespeeld zoals No Man Sky en Fallout 4. Ik wacht dus nog even op de HDR patch die volgende week komt of dat meer verschil maakt, maar goed dan moeten games ook weer aangepast worden. Daarnaast kan je 'm zelf nog op gamemode zetten om nog lagere inputlag te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
fortfort schreef op zondag 11 september 2016 @ 14:27:
[...]

Menu-> geluid-> selecteer optical uit, dan komt er een menu er onder hier kan je dat instellen
Inmiddels uitgevoerd, volgens advies, werkt perfect.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06:44
Vanaf 1 december 2016 mag ik mijn nieuwe huisje betreden. Op de zolder heb ik ruimte voor een game/film kamer. Met een budget van €5000,- voor het beeld wilde ik eerst de keuze maken voor een beamer (Epson TH-9300 of Sony HW65es) en scherm. Toch krijg ik wat twijfels over onder andere de beschikbare ruimte (weg werken van kabels) en beschikbare ruimte. Een OLED televisie van 65inch lijkt nu een betere keuze en de voorkeur te hebben.

Ik wacht even op reviews wat betreft de Philips 901F en anders neig ik naar de LG OLED55/65E6V. Er zal met name gespeeld worden met de nieuwe PS4 Neo (spellen als Rainbow Six, PES, Uncharted, Call of Duty). Mensen die toevallig (deze luxe) ervaring hebben met het gebruik van een goede beamer in vergelijking met een OLED televisie van deze prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
Slogra schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:19:
Om welk type Libratone speaker gaat het? Ondersteunt deze Dolby Digital en/of DTS? Zo niet, dan moet je PCM out instellen op je tv.
Bedankt voor de tip, optische uitgang, op PCM gezet en de Libratone werkt weer. :)

• blessure
fortfort schreef op zondag 11 september 2016 @ 08:41:
[...]

Firmware request gedaan bij lg. Gelijktijdig bluetooth of wifi met soundbar. Het kan nu tegelijk met de headphone deze is helaas niet gekoppeld aan volume regeling. Dat laatste ook verzocht. Hoe meer mensen aanvragen doen hoe groter de kans. Vooral de headphone volume koppeling moet makkelijk te realiseren zijn
Als je in het geluidsmenu, alleen de hoofdtelefoon aan vinkt, dan werkt de volume regelaar op de afstandsbediening waarschijnlijk wel.
In elk ander geval, waarbij je ook de hoofdtelefoon aan vinkt, moet je , waarschijnlijk, het in het geluids menu doen, je ziet onder de hoofdtelefoonaansluiting, ook een volume schuifje afgebeeld.

• fortfort
blessure schreef op woensdag 14 september 2016 @ 19:54:
[...]

Als je in het geluidsmenu, alleen de hoofdtelefoon aan vinkt, dan werkt de volume regelaar op de afstandsbediening waarschijnlijk wel.
In elk ander geval, waarbij je ook de hoofdtelefoon aan vinkt, moet je , waarschijnlijk, het in het geluids menu doen, je ziet onder de hoofdtelefoonaansluiting, ook een volume schuifje afgebeeld.
Klopt echter alleen de subwoofer als audio is natuurlijk niet wenselijk. Maar geeft wel hoop dat dit makkelijk gelijktijdig te realiseren is via update.

• martk2280
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-10 22:54
Ik zit met een heel irritant probleem! Telkens als ik mij Tv OLED65E6V aan zet dan wordt daarna automatisch mijn receiver Onkyo TX-RZ900 ingeschakeld. Dit is iets wat ik wil voorkomen. Ik heb bij HDMI instellingen van de tv autoinschakelsync simplink uit gevinkt staan. Kan iemand mij hierbij helpen?

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 10:21

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

martk2280 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:46:
Ik zit met een heel irritant probleem! Telkens als ik mij Tv OLED65E6V aan zet dan wordt daarna automatisch mijn receiver Onkyo TX-RZ900 ingeschakeld. Dit is iets wat ik wil voorkomen. Ik heb bij HDMI instellingen van de tv autoinschakelsync simplink uit gevinkt staan. Kan iemand mij hierbij helpen?
Kan je in een van beide apparaten niet CEC uitschakelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flupkees
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:21
Na lang te hebben gewacht en veel te hebben gelezen heb ik de LG OLED55C6V gehaald en ik ben heel blij met mijn keuze. Ik denk dat deze TV zeer geschikt is voor veel mensen die graag een OLED willen hebben. Ik zal mijn keuzeproces wat uitgebreider toelichten:

Vanaf het moment dat de eerste OLED TV's op de markt kwamen heb ik de technologie gevolgd en overwogen tot aanschaf over te gaan. Ik wilde echter wachten tot de prijs in verhouding was tot wat je ervoor terug krijgt. Met de introductie van de B6 en de C6 is dat moment aangebroken denk ik.

Mijn voornaamste twijfel lag tussen de 950V en de B6; ik wilde graag een platte tv, want een curved tv wilde ik absoluut niet door de negatieve houding die je aantreft overal op het net. De 950V had 3D, wat ik graag wilde voor een 3D film op z'n tijd, en daarnaast voornamelijk 3D gaming (bijv. trine 2). De B6 had echter de hogere helderheid, de betere beeldkwaliteit en minder problemen (gebaseerd op ervaringen op AVForums). De E6 had tevens 3D, maar dat vond ik het prijsverschil niet waard, ondanks de lagere inputlag (33 ms (E6) vs 44 ms (B6) vs 54 ms (950V)).

De C6 had echter alles wat ik wilde (lage inputlag (33 ms), 3D, 2016 paneel (Dolby vision, minder problemen)) en vervolgens las ik dat de kromming zeer subtiel was. Door dat laatste ben ik toch overtuigd dat de C6 de beste keus voor mij was en nu ik hem thuis heb staan weet ik het zeker. De kromming is zeer subtiel en zorgt zeker niet voor vervormingen tot 45 graden van de normaal (recht voor het beeldscherm), wat tevens ook de maximale hoek is waaronder ik (en de meesten) het beeldscherm zal bekijken.

Ik heb inmiddels Trine 2 in 3D en 4k op het scherm gespeeld (via mijn pc met GTX1070) en de ervaring is werkelijk fenomenaal.
Voor een goed beeld van het ongeëvenaarde gebruik van diepte in het spel raad ik iedereen aan het volgende filmpje op youtube te kijken:
YouTube: Trine 2 Level 1 Part 2 Best real native 3D game ever (High convergence)
Bedenk daarbij dan nog een hogere resolutie en meer details en dan kun je voorstellen hoe perfect dit spel is gemaakt voor een gamepc + 3D oled.

De andere filmpjes in die afspeellijst zijn overigens ook een goede aanrader om de 3D functie op je tv te testen.

• blessure
Probeer de Onkyo, in de stand-by stand te zetten en niet in de slaapstand.

[ Voor 4% gewijzigd door blessure op 15-09-2016 18:39 ]

• Martijn2280
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06-2022
blessure schreef op donderdag 15 september 2016 @ 18:24:
[...]

Probeer de Onkyo, in de stand-by stand te zetten en niet in de slaapstand.
Bedankt voor je antwoord. Dit heeft maakt helaas geen verschil ben ik achter gekomen..
Ik zag dat de B serie een kleiner precentste van de REC2020 standaard kan weergeven dan de E serie. Dacht dat dit beide dezelfde schermen waren.

• Flupkees
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:21
Bij mij veranderde het uitzetten van simplink alleen dat mijn Marantz receiver niet meer wordt uitgeschakeld als ik de tv uitzet (precies wat ik wil), maar de Marantz wordt inderdaad wel elke keer aangezet als ik de TV aanzet. Ik heb in het menu van mijn receiver onder het kopje Video/HDMI Setup de mogelijkheid om HDMI Control uit te zetten. Als je iets vergelijkbaars hebt in de instellingen van jouw receiver, dan zou dat moeten werken.
Pagina: 1 ... 23 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.