Fout van mij, ik wilde reageren, v.w.b. het lachspiegel effect, van de LG oled 55E6V.
Sorry.
Sorry.
Check even in het [Prijs-discussie] OLED Televisies topicCastus schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:08:
Voor degene die een 55E6 hebben. Welke prijs zou je dus ongeveer moeten kunnen krijgen? en bij wat voor type winkels? Bij de Mediamarkt gaat dit namelijk niet lukken denk ik.
Gaan jullie dan gewoon naar een 'expert' op de hoek?
[ Voor 12% gewijzigd door harrybeuker op 01-09-2016 10:30 ]
Ja, het is een beetje krom, het C model (gecurved) kost 100 euro meer, krijg je wel 3D en een lagere inputlag.jakz schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:24:
Begrijp ik het goed dat het verschil tussen de LG Oled 55B6V en de Oled 55E6V dat er op het B model geen soundbar zit en geen Picture-on-Glass. Die soundbar maakt mij niets uit en volgens mij is Picture-on-Glass ook niet zo bijzonder? In prijs scheelt het nog wel een stuk.
edit: ook geen 3d functie op de 55B6V
edit2: B6 54ms inputlag en de E6 maar 34ms!!
Ja die curve schermen zijn inderdaad een beetje krom (pun intended).Romius schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:44:
[...]
Ja, het is een beetje krom, het C model (gecurved) kost 100 euro meer, krijg je wel 3D en een lagere inputlag.
[ Voor 7% gewijzigd door Castus op 01-09-2016 12:16 ]
Misschien de ifa die 2 september begint even afwachten? Schijnt dat lg dan met een hele reeks extra oled modellen komt ( ook diverse andere maten). Voor mij de reden om even te wachten ik wil eigenlijk gewoon de e6 zonder de soundbar. Ik kan nog steeds niet begrijpen waarom ze zo'n soundbar op zo'n dure tv doen als je al zoveel geld neerlegt voor een tv moet er ook wel een 5.1 setje af kunnen toch?Castus schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:09:
[...]
Ja die curve schermen zijn inderdaad een beetje krom (pun intended).Wat je zegt klopt. Echt jammer dat die C6 niet gewoon recht is. Hij heeft echt veel voordelen tov de B6.
Enige reden dat ik de B6 niet neem is omdat de inputlag me net wat te hoog is. Dus hoogstwaarschijnlijk ga ik voor de E6. 3D is leuk meegenomen, maar voor mij ook geen vereiste.
Eigenlijk gek dat ik bereid ben zoveel meer te betalen voor een verschil in inputlag van 20 ms... maar ik game redelijk veel, dus 54 is echt niet acceptabel. 34 is eigenlijk al wat te veel.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Je moet inderdaad de instellingen voor Trumotion gebruiken. Deze is verantwoordelijk voor het beeldinterpolatie--algoritme die zorgt voor een betere bewegingsscherpte.blessure schreef op donderdag 01 september 2016 @ 17:27:
Ik dacht met de trumotion instelling, maar ik zie in de meeste calibreer gegevens, dat die juist uitgezet wordt.
Wie kan me adviseren,
Probeer eerst alle beeld verbeteraars uit te zetten en kijk dan hoe een paar minuten voetbal eruit ziet. Speel dan met de Trumotion instellingen om de gewenste Motion te krijgen.blessure schreef op donderdag 01 september 2016 @ 17:27:
Beste forumleden,
Ik heb, sinds afgelopen dinsdag een LG OLed 55E6V aan de muur hangen.
Zo uit de doos , ben ik prima te spreken, over de beeldkwaliteit.
Ik heb echter een vraag, aangezien ik een voetballiefhebber ben wil ik graag de bewegingsscherpte optimaal hebben.
Kan iemand me adviseren, wat en hoe ik het moet instellen?
Ik dacht met de trumotion instelling, maar ik zie in de meeste calibreer gegevens, dat die juist uitgezet wordt.
Wie kan me adviseren,
Alvast bedankt, voor eventuele reactie
Bij mij staat trumotion uit, maar ik kijk alleen films en series. Voor sport en voetbal is trumotion wellicht wel goed om aan te zetten. Maar speel met de waardes en kijk wat je het prettigst vindt.blessure schreef op donderdag 01 september 2016 @ 19:01:
Erg bedankt voor de snelle reactie.
Er is blijkbaar geen voorkeur instelling, bij de trumotion.
Ik bedoel, jullie geven adviezen, en daarvoor dank, maar geven niet de instelling aan, wat het beste is.
Of is dat persoonlijk, of is dat bij elke 55e6v anders?
Maar deze komen dan pas in 2017 neem ik aan. En als dat hetzelfde gaat met de 2016 modellen dan zijn ze weer pas leverbaar rond deze tijd en dan heb je de IFA van 2017 al weer en zo kun je door blijven gaan.Jacco-M schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:54:
[...]
Misschien de ifa die 2 september begint even afwachten? Schijnt dat lg dan met een hele reeks extra oled modellen komt ( ook diverse andere maten). Voor mij de reden om even te wachten ik wil eigenlijk gewoon de e6 zonder de soundbar. Ik kan nog steeds niet begrijpen waarom ze zo'n soundbar op zo'n dure tv doen als je al zoveel geld neerlegt voor een tv moet er ook wel een 5.1 setje af kunnen toch?
Ik ben het met je eens dat je dan altijd kan blijven wachten. Maar ik ben er wel van overtuigd dat de volgende generatie net een stuk beter wordt, sowieso qua prijs (zoals hierboven staat springt Philips ook in OLED). Het wordt steeds mee gemeengoed.Gait schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 08:17:
[...]
Maar deze komen dan pas in 2017 neem ik aan. En als dat hetzelfde gaat met de 2016 modellen dan zijn ze weer pas leverbaar rond deze tijd en dan heb je de IFA van 2017 al weer en zo kun je door blijven gaan.
Ik wacht vandaag af, maar ik verwacht dat ik vandaag de B6 ga bestellen.
Wat ik begrepen heb van een niet nader te noemen winkel is dat lg 1.5 maand terug al een evenement heeft gehouden waarop de nieuwe modellen getoond werden.Gait schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 08:17:
[...]
Maar deze komen dan pas in 2017 neem ik aan. En als dat hetzelfde gaat met de 2016 modellen dan zijn ze weer pas leverbaar rond deze tijd en dan heb je de IFA van 2017 al weer en zo kun je door blijven gaan.
Ik wacht vandaag af, maar ik verwacht dat ik vandaag de B6 ga bestellen.
Mwah, als je een goede LED wou hebben vóór de 4K en HDR periode dan kon je de laatste 4 jaar prima kopen zonder dat je het idee had dat je moest wachten. Dit jaar is er zoveel veranderd en nieuw met 4k en HDR. Het is gewoon een begin van een nieuw tijdperk. OLED is ook nieuw natuurlijk.Bever! schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:06:
Natuurlijk wordt dat volgend jaar weer beter, maar dan heb je weer 1000 nit oleds en wil je wellicht daar op wachten. zo blijf je bezig
Dit is toch de 3e generatie OLED?Castus schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:21:
[...]
Mwah, als je een goede LED wou hebben vóór de 4K en HDR periode dan kon je de laatste 4 jaar prima kopen zonder dat je het idee had dat je moest wachten. Dit jaar is er zoveel veranderd en nieuw met 4k en HDR. Het is gewoon een begin van een nieuw tijdperk. OLED is ook nieuw natuurlijk.
Al met al zijn dit wel echt de kinderschoentjes. Ik zou persoonlijk altijd voor ongeveer de 3e generatie gaan in nieuw techniek. De eerste is altijd klote en de 2e is al een verbetering met vaak nog bepaalde minpunten. Pas bij de 3e gaat het een beetje lekker
Ik vind die van 2015 de eerste generatie. Dat zijn toch de EF950 etc,
Maar de panelen zijn allemaal van LG toch? Dus verwacht dat Panasonic en Philips alleen met premium toestellen komen tegen premium prijzen.Castus schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:40:
[...]
Ik vind die van 2015 de eerste generatie. Dat zijn toch de EF950 etc,
2016 is de huidige line-up. Die zie ik al de 2e.
De eerste generatie had ironisch genoeg problemen met de kleuren donkergrijs, alles wat net boven het zwart kwam. Dat heeft de 2e generatie vrijwel opgelost.
Toch zijn er zaken in de huidige generatie die me wat tegen staan (hoge inputlag en hoge prijs). Ik ga er wel een beetje vanuit dat nu Philips en Panasonic zich ook meer op OLED richten de prijs wat naar beneden gaat. Ook wordt het sowieso meer gemeengoed en zie je dat de prijzen voor de techniek sowieso al kelderen.
Hoe dan ook, ik ben er uiten ik wacht even op de nieuwe generatie. Denk dat ik daar een goede keuze in maak.
Bedankt voor de reactie.ViNOK16Bit schreef op donderdag 01 september 2016 @ 22:52:
[...]
Bij mij staat trumotion uit, maar ik kijk alleen films en series. Voor sport en voetbal is trumotion wellicht wel goed om aan te zetten. Maar speel met de waardes en kijk wat je het prettigst vindt.
Dat denk ik ook, pas als de panelen niet meer alleen van LG komen verwacht ik pas dat de prijzen echt zullen dalen. Samsung is wel bezig met haar eigen panelen.Phusebox schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:49:
[...]
Maar de panelen zijn allemaal van LG toch? Dus verwacht dat Panasonic en Philips alleen met premium toestellen komen tegen premium prijzen.
Samsung is niet bezig met OLED voor TV's. Samsung richt zich juist op quantumdots.Gait schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:22:
[...]
Dat denk ik ook, pas als de panelen niet meer alleen van LG komen verwacht ik pas dat de prijzen echt zullen dalen. Samsung is wel bezig met haar eigen panelen.
En? Al zijn de panelen allemaal van LG en tuurlijk zullen Philips en Panasonic alleen premium modellen uitbrengen. Toch komt er concurrentie op dit vlak en zullen wij sneller de vruchten hiervan plukken.Phusebox schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:49:
[...]
Maar de panelen zijn allemaal van LG toch? Dus verwacht dat Panasonic en Philips alleen met premium toestellen komen tegen premium prijzen.
probeer deze setting is, staat ook regelmatig vermeld op AVForums in engeland:blessure schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:01:
[...]
Bedankt voor de reactie.
Gisterenavond voetbal gekeken, trumotion in stand licht.
Ik ben daar redelijk tevreden mee.
Ga andere trumotion optie"s nog wel testen.
Ik begrijp alleen niet, wat ze met USER, (gebruiker) bedoelen.
Samsung Expected to Release QLED TVs in 2 YearsCastus schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:58:
[...]
Samsung is niet bezig met OLED voor TV's. Samsung richt zich juist op quantumdots.
Introductieprijs waarschijnlijk tegen de 10.000 voor een 55 inch, betaalbaar in 2021?Gait schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:26:
[...]
Samsung Expected to Release QLED TVs in 2 Years
Om precies te zijn OLED met quantum-dot. Dus Samsung is er zeker wel mee bezig.
Exact. Ik ben even benieuwd naar de nieuwe OLED's van LG. Maar die QLED technologie kan me even gestolen wordenPhusebox schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:29:
[...]
Introductieprijs waarschijnlijk tegen de 10.000 voor een 55 inch, betaalbaar in 2021?
Tegen die tijd is je huidige OLED ook afgeschreven.
Castus schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:21:
[...]
Mwah, als je een goede LED wou hebben vóór de 4K en HDR periode dan kon je de laatste 4 jaar prima kopen zonder dat je het idee had dat je moest wachten. Dit jaar is er zoveel veranderd en nieuw met 4k en HDR. Het is gewoon een begin van een nieuw tijdperk. OLED is ook nieuw natuurlijk.
Al met al zijn dit wel echt de kinderschoentjes. Ik zou persoonlijk altijd voor ongeveer de 3e generatie gaan in nieuw techniek. De eerste is altijd klote en de 2e is al een verbetering met vaak nog bepaalde minpunten. Pas bij de 3e gaat het een beetje lekker
Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021
Als je dat niet begrijpt dan kan ik je niet helpenpvr schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:55:
Ik denk dat ik voor de 8e generatieWaar gaat dit over, volgend jaar zijn ze beter, en over 4 jaar nog beter
[...]
OLED is ondertussen gewoon een volwassen techniek geworden, over kinderschoenen kun je niet echt meer spreken. Natuurlijk blijft er ontwikkeling om de techniek verder volwassen te maken en zo nog beter te maken.Castus schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:21:
[ Voor 3% gewijzigd door Dimens op 02-09-2016 13:01 ]
zoals ik ook aangaf in m'n verhaal zeg ik juist iets over dat 4K en HDR juist nieuw zijn en ik daarom even de IFA line-up (2017 line up bijvoorbeeld) even wil afwachten. En vooral de concurrentie van OLED wil afwachten. Ik zou graag die 55E6 willen kopen, maar vind de prijs nu te hoog. Ik denk dat er volgend jaar nieuwe TV's uitkomen van LG die bijvoorbeeld 3000 EUR worden ipv 4000 en vergelijkbaar (zo niet beter) zijn. Je ziet het al bij de B6. Die qua beeld redelijk vergelijkbaar is als de E6. Alleen de E6 heeft een soundbar, minder inputlag en 'mooier' design. Het paneel komt redelijk overeen en is al voor minder dan 2500 te krijgen.Dimens schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:00:
[...]
OLED is ondertussen gewoon een volwassen techniek geworden, over kinderschoenen kun je niet echt meer spreken. Natuurlijk blijft er ontwikkeling om de techniek verder volwassen te maken en zo nog beter te maken.
Het is vooral aan UHD dat er nog veel verschil tussen de modellen van verschillende jaren zit. Wat dat betreft had OLED net een of twee jaar eerder op de markt moeten komen. Nu heeft OLED het nadeel dat het naast de ontwikkeling van de techniek, het ook moet bijbenen met LCD op de nieuwe technieken.
Want ook LCD staat niet stil en een LCD-televisie van enkele jaren geleden is zeker niet vergelijkbaar met een LCD-televisie van nu.
Je zou hoogstens kunnen zeggen dat UHD nog in de kinderschoenen staat wat een nadelig effect heeft op de OLED-televisies. Had UHD er nog niet geweest, had het verschil tussen een OLED-televisie van vorig jaar met een OLED-televisie van nu een heel stuk lager geweest.
De line-up van 2016 is overigens gewoon de 3e generatie OLED-televisies van LG.
Wat een onzin. Net of er tegenwoordig nog events plaatsvinden die niet in de media worden uitgelichtJacco-M schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:19:
[...]
Wat ik begrepen heb van een niet nader te noemen winkel is dat lg 1.5 maand terug al een evenement heeft gehouden waarop de nieuwe modellen getoond werden.
En dat deze vervolgens snel naar de officiële aankondiging in de winkel zouden liggen.
Of het klopt? We gaan het zien, maar dacht kan het beter melden voor de twijfelaars. Daar de ifa al bezig is kunnen die paar dagen wachten er vast ook wel af.
[ Voor 19% gewijzigd door Laguna op 02-09-2016 14:50 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ja ziet er echt tof uitLaguna schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:29:
[...]
Wat een onzin. Net of er tegenwoordig nog events plaatsvinden die niet in de media worden uitgelicht
[afbeelding]
Entree van de LG stand @ IFA 2016 met 216 OLED schermen
Overigens zou het scherm van de Philips OLED niet door LG gefabriceerd zijn, maar door TP Vision (de naam van het bedrijf achter de huidige Philips TV's).
Hangt af of je deze vast tegen de muur wilt hangen of dat deze moet kantelen of draaien.dbz1985 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:28:
Wie kan mij vertellen welke muurbeugel te gebruiken voor de OLED 55B6V?
Ik wil deze binnenkort aanschaffen maar krijg zo 1 2 3 niet gevonden welke muurbeugel nodig is.
sleeg0231 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:14:
[...]
Hangt af of je deze vast tegen de muur wilt hangen of dat deze moet kantelen of draaien.
voor vast is de thin 205 een optie (15 mm van muur) of de Wall 2205 (23 mm van muur)
Die laatste neem ik omdat je die kunt vast klikken op de horizontale plaat.
bij de thin 205 hangt hij los op de plaat.
Voor de rest kun je alle beugels gebruiken die aan het gewicht (rond de 15 kg) en aan VESA 300x200 voldoet.
vast, draaibaar of kantelbaar.
suc6.
Heeft TP Vision dan zo maar ineens een OLED fabriek uit de grond gestampt?Laguna schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:29:
[...]
Overigens zou het scherm van de Philips OLED niet door LG gefabriceerd zijn, maar door TP Vision (de naam van het bedrijf achter de huidige Philips TV's).
Nee, het OLED-paneel komt gewoon van LG:Laguna schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:29:
[ Voor 11% gewijzigd door Fireshade op 02-09-2016 14:27 ]
Hoe meer panels er geproduceerd gaan worden, hoe beter het is voor het uitontwikkelen van het productieproces en het verlagen van de kostprijs.Fireshade schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:26:
[...]Nee, het OLED-paneel komt gewoon van LG:
https://tweakers.net/nieuws/list/20160901
Ik ben benieuwd of dit nog zoden aan de dijk gaat zetten qua prijsverlaging voor OLED TV's.
Testing, one, two ...
Dat LG nieuwe fabrieken gaat openen in 2017 en 2018 zal daar ook bij helpenhardware-lover schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:05:
[...]
Hoe meer panels er geproduceerd gaan worden, hoe beter het is voor het uitontwikkelen van het productieproces en het verlagen van de kostprijs.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik heb zelf op een aantal UHD televisies demo filmpjes gezien op 1080p en 4k. De grafiek blijkt voor mij te kloppen aangezien ik totaal geen verschil zie op de kijkafstanden (3-3,5m op 49-65").Ibidem schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 17:28:
Heb al enige tijd op GoT gezocht en kon het antw. op onderstaand niet vinden.
Ben al een tijdje de ontwikkelingen op OLED gebied aan het volgen en ben net als velen denk ik aan het wachten op fatsoenlijke (<2000 EUR) prijzen. Voor dit zover is zit ik met een vraag waar ik jullie mening over wilt weten.
Jullie kennen ongetwijfeld de grafiek van CarltonBale.com waar te zien is wat de ideale kijk afstand is om 4K met al zijn details te kunnen zien.
[afbeelding]
RHT doet dit nog eens dunnetjes over en komt met een 4K calculator voor de ideale afstand.
Nu valt mij op dat bij een 65" 4K scherm de ideale afstand maximaal 8 ft. en een beetje zou mogen zijn. Komt dus neer op plm 2.50m wat een zeer kleine afstand is imho.
Hoe lezen jullie dit soort tabellen en calculators? Nemen jullie dit met een korrel zout omdat het in de praktijk "toch niet werkt"?
Zit zelf op 4.5 - 5m afstand en zou volgens de calculator een 4K >220" scherm nodig hebben wat neerkomt op een whopping 5.5m beeld diagonaal.
Interpreteer ik dit alles verkeerd?
Verwijderd
Heb je die demo filmpjes gezien op verschillende tv's (een full HD en een ultra HD) of in verschillende resoluties op een UHD tv? Indien het laatste het geval is, alles wordt op een UHD scherm getransformeerd naar 4k resolutie, een goede 1080p demo doet dan niet onder voor 4k.Daan87423 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 18:09:
[...]
Ik heb zelf op een aantal UHD televisies demo filmpjes gezien op 1080p en 4k. De grafiek blijkt voor mij te kloppen aangezien ik totaal geen verschil zie op de kijkafstanden (3-3,5m op 49-65").
Upscaling was uitgezet om dat dus te voorkomen.Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 18:54:
[...]
Heb je die demo filmpjes gezien op verschillende tv's (een full HD en een ultra HD) of in verschillende resoluties op een UHD tv? Indien het laatste het geval is, alles wordt op een UHD scherm getransformeerd naar 4k resolutie, een goede 1080p demo doet dan niet onder voor 4k.
De grafiek zegt mij niet zo veel, heb het hier al eens eerder geschreven dat een van de voordelen van 4k resolutie tegen over HD resolutie de hogere pixel dichtheid is. De tv toont altijd alles in de hoogste resolutie van de tv die mogelijk is, via upscaling technieken. Vergelijk het met een telefoon met het zelfde formaat scherm waarvan eentje met een resolutie van 480x270 en eentje met 1920x1080. Dat is de zelfde verhouding als tussen een full HD tv en een UHD tv.
Zou op dit moment - op mogelijk de prijs na - geen reden kunnen geven waarom je nog voor een full HD zou gaan en niet voor een UHD tv zou kiezen. De meeste kopen de tv om hopelijk meerdere jaren van te genieten.
[ Voor 5% gewijzigd door tweegroenethee op 02-09-2016 20:19 ]
Dit soort grafieken zijn gebaseerd op een visuele acuïteit van 6/6 (20/20 in foot) en zijn correct. Dat betekent dat als jij een visuele acuïteit hebt van 6/6, het het verschil tussen FHD en UHD op een 65" televisie op 2,5 meter niet meer zichtbaar is.Ibidem schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 17:28:
Heb al enige tijd op GoT gezocht en kon het antw. op onderstaand niet vinden.
Ben al een tijdje de ontwikkelingen op OLED gebied aan het volgen en ben net als velen denk ik aan het wachten op fatsoenlijke (<2000 EUR) prijzen. Voor dit zover is zit ik met een vraag waar ik jullie mening over wilt weten.
Jullie kennen ongetwijfeld de grafiek van CarltonBale.com waar te zien is wat de ideale kijk afstand is om 4K met al zijn details te kunnen zien.
[afbeelding]
RHT doet dit nog eens dunnetjes over en komt met een 4K calculator voor de ideale afstand.
Nu valt mij op dat bij een 65" 4K scherm de ideale afstand maximaal 8 ft. en een beetje zou mogen zijn. Komt dus neer op plm 2.50m wat een zeer kleine afstand is imho.
Hoe lezen jullie dit soort tabellen en calculators? Nemen jullie dit met een korrel zout omdat het in de praktijk "toch niet werkt"?
Zit zelf op 4.5 - 5m afstand en zou volgens de calculator een 4K >220" scherm nodig hebben wat neerkomt op een whopping 5.5m beeld diagonaal.
Interpreteer ik dit alles verkeerd?
Deze berekening klopt niet, maar ik zie al waar de verwarring zit. UHD (3840 x 2160) heeft een horizontale en verticale resolutie die twee keer zo hoog is als FHD (1920 x 1080) en heeft daardoor een totale resolutie die vier keer zo hoog is.Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 18:54:
[...]
Vergelijk het met een telefoon met het zelfde formaat scherm waarvan eentje met een resolutie van 480x270 en eentje met 1920x1080. Dat is de zelfde verhouding als tussen een full HD tv en een UHD tv.
Ik wel: Dimens in "OLED televisies"Zou op dit moment - op mogelijk de prijs na - geen reden kunnen geven waarom je nog voor een full HD zou gaan en niet voor een UHD tv zou kiezen.
Verwijderd
Klopt inderdaad, had 960x540 moeten zijn. Dank je.Dimens schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 20:01:
[...]
Deze berekening klopt niet, maar ik zie al waar de verwarring zit. UHD (3840 x 2160) heeft een horizontale en verticale resolutie die twee keer zo hoog is als FHD (1920 x 1080) en heeft daardoor een totale resolutie die vier keer zo hoog is.
Om de vergelijking juist te maken, zul je de verticale en horizontale resolutie niet door vieren moeten delen, maar door tweeën. Daarmee krijg je een qHD (960 x 540) resolutie.
Als je een 1080p demo draait op een 4k TV en je zou geen upscaling gebruiken, dan zou je de demo maar op een kwart van het scherm zien.Daan87423 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 19:43:
[...]
Upscaling was uitgezet om dat dus te voorkomen.
Het weergeven van 1080p-content op een UHD-televisie zonder daarbij upscaling toe te passen met behoud van het volledige scherm is gewoon mogelijk. Sterker nog, Panasonic heeft een dergelijke functie in de UHD-televisies van vorig jaar - en vermoedelijk ook dit jaar - toegepast. Hierbij wordt iedere pixel van de 1080p-content op 4 pixels (2 pixels verticaal en 2 pixels horizontaal) van de UHD-televisie weergegeven. Op deze manier wordt de bron niet aangetast en zo origineel als mogelijk weergegeven.Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 20:11:
[...]
Als je een 1080p demo draait op een 4k TV en je zou geen upscaling gebruiken, dan zou je de demo maar op een kwart van het scherm zien.
Testing, one, two ...
Verwijderd
Het is maar net hoe je de term upscaling ziet. Voor mij is upscaling het opwaarderen van een lagere resolutie naar in dit geval 3840x2160. Wat Panasonic doet noem ik nog steeds upscalen, dat ze daar een hele eenvoudige pixel kopieer techniek voor gebruiken om bij het originele beeld te blijven maakt dat niet anders.Dimens schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 20:23:
[...]
Het weergeven van 1080p-content op een UHD-televisie zonder daarbij upscaling toe te passen met behoud van het volledige scherm is gewoon mogelijk. Sterker nog, Panasonic heeft een dergelijke functie in de UHD-televisies van vorig jaar - en vermoedelijk ook dit jaar - toegepast. Hierbij wordt iedere pixel van de 1080p-content op 4 pixels (2 pixels verticaal en 2 pixels horizontaal) van de UHD-televisie weergegeven. Op deze manier wordt de bron niet aangetast en zo origineel als mogelijk weergegeven.
Verwijderd
Laat je niet te veel 'afschrikken' door de ideale kijkafstand, die grafiek kijkt niet naar de beeldtechniek maar naar de relatie tussen de grootte van het beeldscherm en het kunnen waarnemen van een resolutie.Ibidem schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 21:47:
Jammer dus aangezien ik het liefste een OLED 4k HDR 3D tv aanschaf in datzelfde formaat. Ondanks dat je dan t nieuwste van t nieuwste heb moet je om optimaal te genieten dus dichterbij de tv gaan zitten op ong 2.5 meter
Verkeerde topic om over prijzen te praten. Misschien best verplaatsen naar de andere topic? Als ik de link bekijk denk ik wel dat het geen fout is. Er staat ook nog is links bij de tv -50%Ibidem schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 11:57:
Wellicht een prijs fout maar een LG 55EG960V voor maar 1999 EUR
http://www.hofma.nl/11978771/lg-oled-55eg960v
Ja je interpreteert het verkeerd of je hebt een beetje een gekke gedachtekronkel dta je perse alle pixels wilt kunnen zien ofzo. Het komt erop neer dat als je dichterbij gaat zitten dan die afstand, je mogelijk losse pixels kunt zien. Als je verder dan die afstand gaat zitten, is het beeld 100% scherp.
[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 03-09-2016 15:20 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Heb geen E6, maar LG heeft de uitgebreide handleidingen van al hun toestellen op hun website: http://www.lg.com/nl/onde...ning-product/lg-OLED55E6Vblessure schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 14:16:
Beste forumleden,
Ik heb sinds enkele dagen een LG oled55e6v in huis.
De gebruiksaanwijzing is zeer beperkt.
Dimens schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 13:26:
[...]
Wit licht is dan ook niet een kleur maar het gevolg van een mix van meerdere kleuren. Een gezond mens heeft in het oog drie kegeltjes die gevoelig zijn voor drie kleuren (golflengtes), namelijk blauw, groen en rood. Op het moment dat blauw licht de kegeltjes raakt, zullen alleen de kegeltjes die gevoelig zijn voor blauw licht geactiveerd worden en een signaal naar de hersenen sturen. Hetzelfde geldt voor de andere twee kleuren.
Raakt een tussenkleur de kegeltjes, dan sturen twee kegeltjes een signaal naar de hersenen. In het geval van geel is dit het rode kegeltje en het groene kegeltje dat geactiveerd worden en een signaal naar de hersenen stuurt waarna de hersenen dit vervolgens interpreteren als geel. Hetzelfde geldt voor de andere tussenkleuren.
Het kan ook dat alle drie de kegeltjes geactiveerd worden en dit doorsturen naar de hersenen. In zo'n geval wordt dit door de hersenen geïnterpreteerd als wit licht. Om wit licht te creëren, moeten er dus meerdere golflengtes licht uitgestuurd worden.
Een OLED die meerdere golflengtes van licht uitstraalt en dus wit, bestaat - voor zover ik weet - niet. Er is dan ook meer nodig om wit licht te creëren. Dat kan met een rode, groene en blauwe OLED (RGB) waarmee je dus het gewone RGB-paneel hebt of zoals LG gebruikt, een blauwe OLED met een gele fosforcoating.
Deze gele fosforcoating neemt een gedeelte van het blauwe licht op en zet dit om in geel licht. Met dit gele licht wordt zowel de kegel gevoelig voor groen als rood licht geactiveerd en samen met het blauwe licht van de OLED waarmee de blauw gevoelige kegel wordt geactiveerd, kun je dus het licht creëren dat wij ervaren als wit. Je kunt dus spreken van een witte OLED.
Wikipedia: Light-emitting diode
Volgens het bericht van http://www.oled-info.com/ zou LG niet overstappen naar een RGB-pixelstructuur zoals Samsung in het verleden heeft gebruikt maar zou het nog altijd gebruik maken van de WRGB-pixelstructuur. Echter in plaats van een blauwe OLED met een gele fosforcoating, zou het een rode, groene en blauwe OLED voor iedere subpixel gaan gebruiken. Vermoedelijk krijg je op deze manier een soort compromis tussen de voordelen en nadelen van OLED met een RGB en een WRGB-pixelstructuur.
Een verhaal is natuurlijk leuk, maar het in beeld brengen is nog leuker.Laguna schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 14:13:
Weet je zeker dat dat klopt? Dat LG bewust voor de OLED heeft gekozen met de kortste levensduur namelijk blauw. Al heb je daardoor natuurlijk wel uniforme slijtage.
39
You is right:Fietsbel schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 20:57:
Mag hopen dat Q4 2017 een foutje is en het Q4 2016 is.
Philips says the 901F will be available towards the end of the year (apologies for the mistake in the video above, where I say it'll be next year), but the company hasn't mentioned prices yet.
The devil is in the details.
[ Voor 4% gewijzigd door Castus op 03-09-2016 23:42 ]
Levensduur van OLED is tegenwoordig niet meer kort.Kees_je schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 23:55:
Top beeldkwaliteit. Ik heb al een jaar een oled van LG. Volgens mij komt de oled van Philips ook gewoon van LG. Het enige nadeel van OLED is de kortere levensduur.
En een wat langere: reviews: De Philips 901F uhdtv - 's werelds eerste oled-tv met Ambilight
Verwijderd
Vreemd, heb hier de 930V staan met WebOS 2.0 en daar zit die meteen op het hoofdscherm. Misschien eens een update [als die er al is] doen?BliXem schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 21:04:
Wat me echter verder opviel was dat ik nergens RTLXL kan downloaden (ook niet in de store), bekend probleem?
Heb de B6V, die draait vanaf WebOS 3, misschien dat ze 'm daar hebben verwijderd? Heb daar al naar gekeken, geen update nog voor WebOS.Verwijderd schreef op zondag 04 september 2016 @ 09:50:
[...]
Vreemd, heb hier de 930V staan met WebOS 2.0 en daar zit die meteen op het hoofdscherm. Misschien eens een update [als die er al is] doen?
Kun jij toevallig de app RTLXL wel vinden? Anders weet ik dat het probleem bij mij zit.Martijn2280 schreef op zondag 04 september 2016 @ 11:51:
Ik ben sinds gister ook de trotse bezitter van een LG OLED65E6V. Het Beeld ziet er geweldig uit. Ik heb alleen helaas al wel 1 defecte pixel kunnen traceren. Is dat een reden om hem om te ruilen? Of is dat vrij gebruikelijk bij de LG OLED65E6V?
Ja, erg goed om te zien deze ontwikkeling. Wel bijzonder dat Samsung en Sony (helaas) niet naar OLED willen. Maar Samsung heeft over aantal jaar QLED natuurlijk.WoutF schreef op zondag 04 september 2016 @ 09:24:
[...]
En een wat langere: reviews: De Philips 901F uhdtv - 's werelds eerste oled-tv met Ambilight
Het viel mij op dat heel veel merken op IFA oled-tv's hadden, eigenlijk iedereen behalve Samsung, Sharp en Sony (Philips, Grundig, Vestel, Loewe, Metz, Changhong, etc...). Veel van die fabrikanten zijn in Nederland helaas niet aanwezig, maar het toont wel aan dat LG de paneelproductie goed op orde heeft. Al die fabrikanten gebruiken namelijk een paneel van LG. De stijgende volumes gaan er hopelijk voor zorgen dat de prijs steeds verder zakt
Kun je geen settings per input toewijzen en quick menu gebruiken om te switchen tussen diverse instellingen? Zo doe ik dat nu althans.dr_dreey schreef op zondag 04 september 2016 @ 12:25:
Ik ben sinds deze week ook in bezit van een LGoled55B6V en ben al dagen bezig met beeldinstellen en kan geen sweet spot vinden voor alle content (live TV (Ziggo), (4K) Netflix, Blu-ray (HD, ik heb nog geen 4K speler), YouTube, 720P en 1080P MKV's via externe HDD). Als Netflix bijvoorbeeld naar m'n zin ingesteld is ziet bijvoorbeeld live TV er niet naar m'n zin uit, zelfde geldt voor MKV's, YouTube etc. Ik weet dat het beeld afhankelijk is van aangeboden content (bron materiaal, bitrate etc, etc.).
Ik hoor tweakers en AVforum leden praten over professionele kalibratie maar kwam op YouTube ook het volgende tegen:
YouTube: LG 55B6V B6 UHD TV settings after calibration
YouTube: LG 55E6V E6 OLED UHD settings after calibration
Professionele kalibratie video's van o.a. de 2016 line-up van LG oled panelen. Heeft iemand hier deze settings reeds geprobeerd op zijn of haar paneel? Ik weet dat oled panelen organisch zijn en ieder paneel anders is maar zou dit een goede uitgangspositie zijn voor beeldinstellingen.
Ik ga er vanavond met m'n 55B6V mee aan de slag en zal de resultaten delen hier.
Het is prima om de settings over te nemen uit die video, maar dan met name de beeld eigenschappen. Als je de kleursettings overneemt kan dat zelfs averechts werken. Speel er mee en kijk of het voor jou werkt.dr_dreey schreef op zondag 04 september 2016 @ 12:25:
Ik ben sinds deze week ook in bezit van een LGoled55B6V en ben al dagen bezig met beeldinstellen en kan geen sweet spot vinden voor alle content (live TV (Ziggo), (4K) Netflix, Blu-ray (HD, ik heb nog geen 4K speler), YouTube, 720P en 1080P MKV's via externe HDD). Als Netflix bijvoorbeeld naar m'n zin ingesteld is ziet bijvoorbeeld live TV er niet naar m'n zin uit, zelfde geldt voor MKV's, YouTube etc. Ik weet dat het beeld afhankelijk is van aangeboden content (bron materiaal, bitrate etc, etc.).
Ik hoor tweakers en AVforum leden praten over professionele kalibratie maar kwam op YouTube ook het volgende tegen:
Professionele kalibratie video's van o.a. de 2016 line-up van LG oled panelen. Heeft iemand hier deze settings reeds geprobeerd op zijn of haar paneel? Ik weet dat oled panelen organisch zijn en ieder paneel anders is maar zou dit een goede uitgangspositie zijn voor beeldinstellingen.
Ik ga er vanavond met m'n 55B6V mee aan de slag en zal de resultaten delen hier.
Verwijderd
Als je na gebruik de tv op standby zet, wordt er een 'pixel onderhoud' programma uitgevoerd. Heb je daarna nog die defecte pixel?Martijn2280 schreef op zondag 04 september 2016 @ 11:51:
Ik ben sinds gister ook de trotse bezitter van een LG OLED65E6V. Het Beeld ziet er geweldig uit. Ik heb alleen helaas al wel 1 defecte pixel kunnen traceren. Is dat een reden om hem om te ruilen? Of is dat vrij gebruikelijk bij de LG OLED65E6V?
Volgens de RTL XL app help pagina is de app beschibaar op alle LG toestellen vanaf 2012.BliXem schreef op zondag 04 september 2016 @ 11:53:
Kun jij toevallig de app RTLXL wel vinden? Anders weet ik dat het probleem bij mij zit.
Helaas blijft de defecte pixel zichtbaar na het pixel onderhoud programma. Maar gelukkig heb ik ook die extra garantie afgesloten. Heb jij hem toevallig ook bij plattetv.nl gekocht? Geen idee hoe ze hier mee omgaanVerwijderd schreef op zondag 04 september 2016 @ 14:33:
[...]
Als je na gebruik de tv op standby zet, wordt er een 'pixel onderhoud' programma uitgevoerd. Heb je daarna nog die defecte pixel?
Weet niet wat de toelaatbare hoeveelheid defecte pixels is, heb zelf bij de leverancier extra garantie gekocht waar onder andere het omruilen van de tv als er een defecte pixel is/ontstaat onder valt.
Mij lijkt het met een nieuwe tv niet acceptabel als de pixel defect blijft. Het is in ieder geval niet gebruikelijk.
[...]
Volgens de RTL XL app help pagina is de app beschibaar op alle LG toestellen vanaf 2012.
https://help.rtlxl.nl/hc/...e-RTL-XL-app-beschikbaar-
[ Voor 21% gewijzigd door Martijn2280 op 04-09-2016 17:05 ]
Verwijderd
Ja, ook daar gekocht. Heb tot nu toe nog geen gebruik hoeven maken van de extra garantie.Martijn2280 schreef op zondag 04 september 2016 @ 16:58:
Helaas blijft de defecte pixel zichtbaar na het pixel onderhoud programma. Maar gelukkig heb ik ook die extra garantie afgesloten. Heb jij hem toevallig ook bij plattetv.nl gekocht? Geen idee hoe ze hier mee omgaan.
Hier de gehele inhoud van het A-Z Service Totaalpakket: http://www.plattetv.nl/in...totaalpakket-tv-4272.html100% PIXELGARANTIE
Een defecte pixel is niet te repareren en valt niet onder de standaardfabrieksgarantie. Daarom krijgt u van ons een nieuw toestel als u een defecte pixel heeft en gebruik maakt van het A-Z pakket.
Hoe gaat de B6 om met snel bewegende beelden? Met name voetbal. Maw de motion.dr_dreey schreef op zondag 04 september 2016 @ 12:25:
[ Voor 3% gewijzigd door sleeg0231 op 04-09-2016 18:07 ]
Met een defecte pixel zou ik nooit genoegen nemen. Bij internetaankopen kun je dan ook altijd binnen 14 dagen de koopovereenkomst zonder opgave van reden ontbinden, ook al zit er een pixeldefect op het toestel.Martijn2280 schreef op zondag 04 september 2016 @ 11:51:
Je hebt gelijk dat ik geen genoegen moet nemen met een defecte pixel. Maar je moet wel heel goed kijken wil je het zien. En heb ook gelezen dat het vaker voor komt bij oled.Dimens schreef op zondag 04 september 2016 @ 19:58:
[...]
Met een defecte pixel zou ik nooit genoegen nemen. Bij internetaankopen kun je dan ook altijd binnen 14 dagen de koopovereenkomst zonder opgave van reden ontbinden, ook al zit er een pixeldefect op het toestel.
Als een verkoper je bij de aankoop van een toestel niet heeft gewezen op mogelijke pixeldefecten, is de verkoper bij een pixeldefect verplicht het toestel te repareren of vervangen. Bij vermelding van pixeldefecten is een grijs gebied. De verkoper kan dan stellen dat de koper op de hoogte was van de mogelijke defecten. Bij dit soort verkopers zou ik dan ook geen aankoop doen.
[ Voor 67% gewijzigd door dr_dreey op 04-09-2016 21:01 ]
Ja ik heb mijn VESA beugel overgezet. M'n oude was 400x400 en de B6 is 300x200. Ik gebruikte eerst de gaten in de beugels aan de bovenkant en nu die aan de onderkant. TV is wel zo'n 7 cm hoger komen te hangen.Phusebox schreef op zondag 04 september 2016 @ 19:42:
Is er iemand hier die al een (Vogels) beugel had hangen en daar nu een B6 op heeft geplaatst?
Ik zag dat bij de B6 de VESA gaten niet symmetrisch in het midden zitten maat wat meer naar onder. Op mijn huidge tv zitten ze wel gecentreerd. Betekend dit dat als ik de B6 zou ophangen dat die dan iets hoger komt te hangen?
Vind het lastig om me er zo een beeld van te vormen.
Thanks. 7cm valt nog te overzien. Ik heb nu ook 400x400.Laguna schreef op maandag 05 september 2016 @ 01:55:
[...]
Ja ik heb mijn VESA beugel overgezet. M'n oude was 400x400 en de B6 is 300x200. Ik gebruikte eerst de gaten in de beugels aan de bovenkant en nu die aan de onderkant. TV is wel zo'n 7 cm hoger komen te hangen.
PlatteTV Utrecht (woonboulevard). Gisteren gaan kijken en meteen een meegenomen.upje schreef op zondag 04 september 2016 @ 16:20:
Weet iemand een winkel/showroom waar de OLED55B6V ook daadwerkelijk te zien is? Ik ben nu al langs 3 winkels geweest die 'm hebben, maar dan alleen in de doos... Ik wil 'm toch echt even in het echie zien.
Liefst een showroom in de buurt van Amsterdam/Almere/Utrecht.
RTLXL heeft(/wil/kan) de app nog niet geupdate voor webos3. Daarom krijgen mensen met webos2 hem wel.BliXem schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 21:04:
Wat me echter verder opviel was dat ik nergens RTLXL kan downloaden (ook niet in de store), bekend probleem?
Daar heb ik hem ook in de demo gezien 2wk geleden.Paprika schreef op maandag 05 september 2016 @ 07:36:
[...]
PlatteTV Utrecht (woonboulevard). Gisteren gaan kijken en meteen een meegenomen.
[ Voor 120% gewijzigd door Paprika op 05-09-2016 10:01 ]
Toevallig een e-mail adres waarop ik kan klagen?sandervanzijl schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:10:
[...]
RTLXL heeft(/wil/kan) de app nog niet geupdate voor webos3. Daarom krijgen mensen met webos2 hem wel.
Je kunt proberen te klagen bij RTL.Of anders via een laptop ofzo kijken.
[ Voor 4% gewijzigd door BliXem op 05-09-2016 10:40 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq