• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:06
blessure schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:30:
Ik heb 1,5 maand geleden, een mailtje gestuurd naar L.G Customer service,
met de vraag, welke muurbeugel ik kon gebruiken ,voor de 55E6V. Het antwoord was,
Een muurbeugel met Vesa maten is goed , maar er moet altijd gebruik worden gemaakt,
van een tussenstuk de OTW 420B..
Wat is er dan speciaal aan zo'n tussenstuk, of anders gezegd: welk probleem moet/gaat dit oplossen?

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:37
blessure schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:30:
Bedankt voor alle info,
Ik heb 1,5 maand geleden, een mailtje gestuurd naar L.G Customer service,
met de vraag, welke muurbeugel ik kon gebruiken ,voor de 55E6V. Het antwoord was,
Een muurbeugel met Vesa maten is goed , maar er moet altijd gebruik worden gemaakt,
van een tussenstuk de OTW 420B..
Vervolgens heeft de tv leverancier, op mijn verzoek, het tussenstuk, bij LG besteld.
Maar die kan het tussenstuk verlopig niet leveren.
Dit is toch een vreemd verhaal, wat LG verkondigt?
Volgende week, komt de tv en wordt hij opgehangen aan mijn eigen muurbeugel(VESA maten).
Hopelijk gaat dit lukken.
Ik heb geen tussenstuk van LG hoeven gebruiken. Wel de afstandbusjes gebruikt die met de vogel beugel meegeleverd werden. Dit is nodig omdat de soundbar van de E6 aan de achterkant +/- een cm uitsteekt waardoor de beugel anders de soundbar zou raken. Verder 0 problemen ondervonden.

Een ander puntje. Ik heb een redelijk snel wifi netwerk (150mbit/s met speedtest via mobiel vlak voor mijn TV). Lijkt het jullie zinvol om alsnog een ethernet kabel naar de TV te trekken? Het is een kleine moeite maar deze kabel moet wel weer onder de plint gepropt worden en daar begint het een beetje vol te raken :). Ik wil wel voorkomen dat ik gezeur krijg met de netflix app die geen HDR content afspeelt omdat de TV via WIFI verbonden is of een 4k film die ik niet naar de TV kan streamen ofzo. Ik neig er sterk naar om toch maar een kabeltje te trekken om alle mogelijke problemen te voorkomen. Aan de andere kant is de ethernetpoort van de TV ook maar 100mbit/sec dus in theorie langzamer dan mijn WIFI verbinding.

[ Voor 25% gewijzigd door Janpietertje89 op 25-08-2016 13:25 ]

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 11:07
hardware-lover schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:48:
[...]

maar soms (eigenlijk wat vaker dan soms), schakelt de TV direct het ARC kanaal in, zonder dat er werkelijk een reden is om dit te doen. De TV moet dit pas doen als ik gebruik maak van het smart TV gedeelte, of gebruik maak van een andere bron aan de TV (externe HDD bijvoorbeeld).
Volgens mij klopt je omschrijving niet helemaal, of er is iets anders mis. Als jij als audio uitgang op je televisie kiest voor hdmi, dan zal deze proberen om je receiver aan te zetten op het ARC kanaal. Behalve als je simplink of auto-power niet gebruikt. Dit doet hij voor alle bronnen, televisie, usb, smart, hdmi etc. Je kunt niet je televisie zo instellen dat hij alleen externe audio gebruikt voor het smartgedeelte. Wil je toch alleen audio-out voor het smart gedeelte gebruiken, dan zul je dit handmatig aan en uit moeten zetten op je televisie.

Ik ga ervan uit dat jij dit ook weet, dus ik denk dat je iets ander bedoelt dan dat je hierboven beschrijft. :)

Wat ik denk dat je hebt gedaan is dat je de tv tuner met HDMI op je televisie en met audio kabel op je receiver hebt aangesloten. Als je televisie wilt kijken, dan wil je waarschijnlijk dat het directe audiosignaal van de tuner wordt gebruikt, en niet dat van de televisie. (maar dit is een aanname)

als je dit niet gedaan hebt, dus tuner >hdmi>tv>hdmi>receiver , dan wil je namelijk juist dat ARC automatisch aanspringt op je receiver.

• blessure
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-03 20:47
upje schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:22:
[...]

Wat is er dan speciaal aan zo'n tussenstuk, of anders gezegd: welk probleem moet/gaat dit oplossen?
Ik heb het tussenstuk alleen maar op het internet gezien, het lijkt gewoon een muurbeugel.
Ook heb ik op You Tube , een filmpje gezien, van het instal. van een Lg 55E6V.
Kijk maar eens naar dat filmpje s.v.p.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
sandervanzijl schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:54:
[...]
Volgens mij klopt je omschrijving niet helemaal, of er is iets anders mis. Als jij als audio uitgang op je televisie kiest voor hdmi, dan zal deze proberen om je receiver aan te zetten op het ARC kanaal. Behalve als je simplink of auto-power niet gebruikt. Dit doet hij voor alle bronnen, televisie, usb, smart, hdmi etc. Je kunt niet je televisie zo instellen dat hij alleen externe audio gebruikt voor het smartgedeelte. Wil je toch alleen audio-out voor het smart gedeelte gebruiken, dan zul je dit handmatig aan en uit moeten zetten op je televisie.

Ik ga ervan uit dat jij dit ook weet, dus ik denk dat je iets ander bedoelt dan dat je hierboven beschrijft. :)

Wat ik denk dat je hebt gedaan is dat je de tv tuner met HDMI op je televisie en met audio kabel op je receiver hebt aangesloten. Als je televisie wilt kijken, dan wil je waarschijnlijk dat het directe audiosignaal van de tuner wordt gebruikt, en niet dat van de televisie. (maar dit is een aanname)

als je dit niet gedaan hebt, dus tuner >hdmi>tv>hdmi>receiver , dan wil je namelijk juist dat ARC automatisch aanspringt op je receiver.
Nee, ik denk dat ik het niet duidelijk heb beschreven als jij het zo begrijpt?

"mijn Samsung 7140 DVB-C decoder aan, die middels een [HDMI] signaal door de receiver, de TV wakker maakt, welke op zijn beurt de receiver wakker maakt. Deze schakelt vaak keurig, zoals het hoort, naar het juiste audiokanaal wat aangeboden wordt via de HDMI kabel die van de 7140 afkomstig is. Daarin zit vanzelfsprekend ook het beeld verpakt. DVB-C beeld (video dus)"

Mijn DVB-C decoder gaat dus via HDMI naar de receiver. Aan bovenstaande tekst toegevoegd.

ARC moet pas worden geactiveerd als er vanuit de TV een audio-signaal naar de receiver gaat, eerder niet. Omdat mijn startbron (dvb-c), extern is, en de audio daarvan rechtstreeks naar de receiver gaat, en dus niets met audio van de TV zelf te maken heeft op dat moment, moet ie ARC met rust laten.

Testing, one, two ...

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 11:07
hardware-lover schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:42:
[...]

ARC moet pas worden geactiveerd als er vanuit de TV een audio-signaal naar de receiver gaat, eerder niet. Omdat mijn startbron (dvb-c), extern is, en de audio daarvan rechtstreeks naar de receiver gaat, en dus niets met audio van de TV zelf te maken heeft op dat moment, moet ie ARC met rust laten.
ik weet wel een workaround, maar ik denk dat je die niet fijn vindt.

dvb-c > hdmi > televisie> hdmi > receiver

dan werkt alles wel juist, maar heb je twee hdmi kabels die je televisie in gaan.

In principe is het inderdaad onnodig om de ARC terug te sturen over de aansluiting die als bron wordt gebruikt. Ik vraag me alleen af of er televisie makers zijn die zo slim zijn dat ze hieraan gedacht hebben.

• hardware-lover
  • Niet online
Dat ga ik niet doen, zet dan nog liever HDMI control uit, dan gebeurd het niet. Zo heel vaak wordt er geen geluid gevraagd vanuit de TV, meestal als een van mijn kinderen thuiskomt en Netflix wil kijken.

Mijn vrouw zet echter dagelijks het TV-kijken aan, middels de DVB-C decoder, en daaraan is het lastig uitleggen wat te doen als er vanzelf geen geluid komt ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
Moet ik altijd game modus aanzetten als ik mijn tv als monitor gebruik? Of alleen als ik ermee ga gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 23:20
Janpietertje89 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 01:21:
Moet ik altijd game modus aanzetten als ik mijn tv als monitor gebruik? Of alleen als ik ermee ga gamen?
Als monitor (aangesloten op HTPC) is het niet nodig. Bij het gamen met mijn xbox 360 is het wel nodig. Die is overigens nog met component aansluiting met mijn EF950V verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
ViNOK16Bit schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:49:
[...]

Als monitor (aangesloten op HTPC) is het niet nodig. Bij het gamen met mijn xbox 360 is het wel nodig. Die is overigens nog met component aansluiting met mijn EF950V verbonden.
Ik gebruik hem voornamelijk als 2e scherm om te browsen, serietje aan te zetten etc. Mijn inschatting was dat de muis misschien responsiever zou worden in game mode etc maar ik laat hem gewoon op de expert mode staan dan zodat ik het beste beeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-10 13:43
Nog effe wachten totdat LG oled tv nog goedkoper worden!

http://www.gadgetgear.nl/...g-zet-groots-op-oled-tvs/

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbierman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-04 00:43
Vraagje.. ik heb nu een poosje een LG55EG920V en het valt mij op dat zwart soms echt heel lelijk en pixelachtig is. Ik erger me er behoorlijk aan. Maar heb vooral het idee dat dit door slechte content komt. Maar je zou zeggen dat HD kwaliteit, wat toch wel mainstream is, ook weer niet zulk lelijk zwart produceert. Het is dus vooral met donkere achtergronden/veel schaduw. Zowel via netflix, youtube en gewone televisie via coax (ziggo). Is dit normaal? OK, ik heb geen netwerkkabel hangen aan me tv, dus misschien gaat er wat kwaliteit verloren bij het gebruik van netflix en youtube. Maar met series in 4k en/of hdr lijkt het probleem er niet te zijn. Is dit alleen een content probleem? Of kan het ook deels aan de tv liggen, instellingen wellicht? Herkent hier iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
sbierman schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:08:
Vraagje.. ik heb nu een poosje een LG55EG920V en het valt mij op dat zwart soms echt heel lelijk en pixelachtig is. Ik erger me er behoorlijk aan. Maar heb vooral het idee dat dit door slechte content komt. Maar je zou zeggen dat HD kwaliteit, wat toch wel mainstream is, ook weer niet zulk lelijk zwart produceert. Het is dus vooral met donkere achtergronden/veel schaduw. Zowel via netflix, youtube en gewone televisie via coax (ziggo). Is dit normaal? OK, ik heb geen netwerkkabel hangen aan me tv, dus misschien gaat er wat kwaliteit verloren bij het gebruik van netflix en youtube. Maar met series in 4k en/of hdr lijkt het probleem er niet te zijn. Is dit alleen een content probleem? Of kan het ook deels aan de tv liggen, instellingen wellicht? Herkent hier iemand dit probleem?
Wellicht gewoon ruk upscaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Dat is volgens mij een algemeen bekend issue als ik de reacties op andere (vooral buitenlandse) fora lees. Near black beeldkwaliteit, daar hebben ze het dan over.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Het heeft voornamelijk te maken met de source waarbij zwart op minder dan 8 bit ge-renderd wordt en dat compressie ervoor zorgt dat het er zo beroerd uit ziet.

Zie ook het stukje wat hdtvtest erover zegt:
There’s been plenty of confusion over our remark in our 55EG920V review regarding the sub-8-bit near-black handling on LG’s 2015 OLED TVs. To clarify, the OLED panel used is native 10-bit, but judging from our own custom low-level gradient pattern, the display’s near-black gradations are rendered at less than 8-bit precision. This can lead to quantisation errors from 8-bit videos (particularly poorly compressed ones), and explains why LG OLEDs are more prone to exhibiting contouring and noisy artefacts in very dark scenes. In fact, the coarse [Brightness] control out of the box (black level doesn’t change for 2 clicks or more, and then suddenly jumps much brighter as you increase the [Brightness] value) may be a symptom of the lack of granularity near black. bron

4k materiaal ziet er vaak een stuk beter uit via Netflix. Blu-ray ziet er over het algemeen ook super uit. Het heeft dus inderdaad met de content te maken waarbij een OLED de fouten beter weergeeft. Je kan het nog iets verdoezelen door met je contrast te spelen, maar dan heb je de kans dat je ook schaduw detail verliest.

Heb je de TV laten kalibreren? Zo niet, wat voor instellingen gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbierman
ViNOK16Bit schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:03:
[...]

Het heeft voornamelijk te maken met de source waarbij zwart op minder dan 8 bit ge-renderd wordt en dat compressie ervoor zorgt dat het er zo beroerd uit ziet.

Zie ook het stukje wat hdtvtest erover zegt:
There’s been plenty of confusion over our remark in our 55EG920V review regarding the sub-8-bit near-black handling on LG’s 2015 OLED TVs. To clarify, the OLED panel used is native 10-bit, but judging from our own custom low-level gradient pattern, the display’s near-black gradations are rendered at less than 8-bit precision. This can lead to quantisation errors from 8-bit videos (particularly poorly compressed ones), and explains why LG OLEDs are more prone to exhibiting contouring and noisy artefacts in very dark scenes. In fact, the coarse [Brightness] control out of the box (black level doesn’t change for 2 clicks or more, and then suddenly jumps much brighter as you increase the [Brightness] value) may be a symptom of the lack of granularity near black. bron

4k materiaal ziet er vaak een stuk beter uit via Netflix. Blu-ray ziet er over het algemeen ook super uit. Het heeft dus inderdaad met de content te maken waarbij een OLED de fouten beter weergeeft. Je kan het nog iets verdoezelen door met je contrast te spelen, maar dan heb je de kans dat je ook schaduw detail verliest.

Heb je de TV laten kalibreren? Zo niet, wat voor instellingen gebruik je?
Bedankt voor je reactie! Ik heb out of the box eigenlijk alleen op isf 1 gezet (volgens mij heet het isf) en ik heb alle beeldverbeteraars uitgegooid. Geen kalibratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net in een winkel naar de 950v en b6v staan kijken. De 950v vind ik mooier qua design maar goed die mist de dolby vision ondersteuning toch? Maar het gekke was dat er een sticker op zat die dolby vision aangaf...

Specs nog maar eens vergelijken.

Het enige dat me tegenviel van de b6v was de vrij dikke rand om het scherm, dat moet toch kleiner kunnen? En ja, die bult.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:59
sbierman schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:38:
[...]

Bedankt voor je reactie! Ik heb out of the box eigenlijk alleen op isf 1 gezet (volgens mij heet het isf) en ik heb alle beeldverbeteraars uitgegooid. Geen kalibratie.
Je hebt een oled van >2k en je hebt die alleen op isf1 gezet en alle verbeteraars uit..... that's it ?!!

Zelf heb ik ook geen kalibratie laten uitvoeren, maar wel het hele internet af zitten zoeken naar de juiste instellingen , of in ieder geval een juiste basis en vanuit daar naar mijn eigen smaak gezet.

[ Voor 21% gewijzigd door DeBaroN op 26-08-2016 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
baronruud schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:48:
[...]

Je hebt een oled van >2k en je hebt die alleen op isf1 gezet en alle verbeteraars uit..... that's it ?!!

Zelf heb ik ook geen kalibratie laten uitvoeren, maar wel het hele internet af zitten zoeken naar de juiste instellingen , of in ieder geval een juiste basis en daar van uit naar mijn eigen smaak gezet.
Zou eigenlijk gewoon voldoende moeten zijn. Ik zou ook geen 200+ euro uitgeven aan een kalibratie. Overpriced onzin naar mijn idee. Maar goed iedereen moet zelf weten waar ie zijn geld aan uitgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:47:
Net in een winkel naar de 950v en b6v staan kijken. De 950v vind ik mooier qua design maar goed die mist de dolby vision ondersteuning toch? Maar het geel was dat er een sticker op zat die dolby vision aangaf...

Specs nog maar eens vergelijken.

Het enige dat me tegenviel van de b6v was de vrij dikke rand om het scherm, dat moet toch kleiner kunnen? En ja, die bult.
Geen Dolby Vision op de 950V.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbierman
baronruud schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:48:
[...]

Zelf heb ik ook geen kalibratie laten uitvoeren, maar wel het hele internet af zitten zoeken naar de juiste instellingen , of in ieder geval een juiste basis en vanuit daar naar mijn eigen smaak gezet.
Niet lang geleden had ik één model hieronder en daar heb ik zelf het één en ander ingesteld, met kleur, contrast, gamma en weet ik veel wat allemaal doorlopen. Dat heb ik inderdaad niet gedaan nu. Overigens vind ik kalibratie redelijk duur. En de kalibratie is voor een ideaal beeld in een bepaalde setting. Dus heb je overdag veel licht in huis, dan moet een dergelijke kalibratie anders zijn dan wanneer je 's nachts in het donker voor je tv zit. Dus dan moet je eigenlijk 2 opgeslagen kalibraties hebben = nog meer kosten. Maar misschien is dat het wel waard? Ik weet het niet. Ben nog niet zwaar van overtuigd voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik krijg sterk het vermoeden dat ze hier de b6v stickers op de 950V hebben geplakt. Er stond niet alleen op dat ie Dolby Vision had maar ook "new 2016 oled tv"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:51:
[...]

Ik zou ook geen 200+ euro uitgeven aan een kalibratie. Overpriced onzin naar mijn idee. Maar goed iedereen moet zelf weten waar ie zijn geld aan uitgeeft.
Geld is een luxeprobleem joh. Btw heb je zelf een Oled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
sbierman schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:59:
[...]

Niet lang geleden had ik één model hieronder en daar heb ik zelf het één en ander ingesteld, met kleur, contrast, gamma en weet ik veel wat allemaal doorlopen. Dat heb ik inderdaad niet gedaan nu. Overigens vind ik kalibratie redelijk duur. En de kalibratie is voor een ideaal beeld in een bepaalde setting. Dus heb je overdag veel licht in huis, dan moet een dergelijke kalibratie anders zijn dan wanneer je 's nachts in het donker voor je tv zit. Dus dan moet je eigenlijk 2 opgeslagen kalibraties hebben = nog meer kosten. Maar misschien is dat het wel waard? Ik weet het niet. Ben nog niet zwaar van overtuigd voor dat geld.
Wij vinden een kalibratie ook te duur, maar zijn op moment ook tevreden over het beeld. Probeer net als bij je vorige het één en ander uit.
Gewoon de basis juist zetten en aanpassen naar eigen wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:27:
[...]

Geld is een luxeprobleem joh. Btw heb je zelf een Oled?
Ben nog aan het oriënteren. Wil niet de speakers van e en hoger maar de B is het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:39:
[...]

Ben nog aan het oriënteren. Wil niet de speakers van e en hoger maar de B is het ook niet.
Oh, vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbierman
baronruud schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:33:
[...]

Wij vinden een kalibratie ook te duur, maar zijn op moment ook tevreden over het beeld. Probeer net als bij je vorige het één en ander uit.
Ben er van op de hoogte dat ik kan spelen met de instellingen :P dat hoeft me niet verteld te worden. De vraag was dan ook, of dit een content kwestie is of dat je zoiets met instellingen kan tegengaan. Of dat meer mensen dit specifieke probleem kennen. En vervolg vraag zou zijn, wat heb je er vervolgens aan gedaan? Ik denk dat een kalibratie niet gaat helpen hier, het zijn namelijk niet rare kleuren ofzo waar ik tegenaan loop. Al is het wel een lastig te beschrijven probleem, wat volgens mij vooral te wenden is aan slechte content. Maar misschien moet ik mijn verwachtingen ook iets bijstellen. Veel beeldmateriaal is natuurlijk gewoon ook oud spul. Bij veel films van hd kwaliteit zie je 'graining' terug. Dat is op zichzelf al niet heel mooi, en bij dat soort beeldmateriaal krijg ik dus ook heel lelijk zwart. Naja, zal eens wat instellingen opzoeken van het weekend en kijken of er dan wat veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:00:
[...]
Ik krijg sterk het vermoeden dat ze hier de b6v stickers op de 950V hebben geplakt. Er stond niet alleen op dat ie Dolby Vision had maar ook "new 2016 oled tv"
Dat lijkt er inderdaad sterk op. Nieuwe verkooptechniek bedacht, voor de niet-wetende klant?
Geproduceerd in 2016 zou wel kunnen kloppen, maar "new 2016" slaat nergens op.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
sbierman schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:44:
[...]

Ben er van op de hoogte dat ik kan spelen met de instellingen :P dat hoeft me niet verteld te worden. De vraag was dan ook, of dit een content kwestie is of dat je zoiets met instellingen kan tegengaan. Of dat meer mensen dit specifieke probleem kennen. En vervolg vraag zou zijn, wat heb je er vervolgens aan gedaan? Ik denk dat een kalibratie niet gaat helpen hier, het zijn namelijk niet rare kleuren ofzo waar ik tegenaan loop. Al is het wel een lastig te beschrijven probleem, wat volgens mij vooral te wenden is aan slechte content. Maar misschien moet ik mijn verwachtingen ook iets bijstellen. Veel beeldmateriaal is natuurlijk gewoon ook oud spul. Bij veel films van hd kwaliteit zie je 'graining' terug. Dat is op zichzelf al niet heel mooi, en bij dat soort beeldmateriaal krijg ik dus ook heel lelijk zwart. Naja, zal eens wat instellingen opzoeken van het weekend en kijken of er dan wat veranderd.
Ja, als jij je basis al niet goed hebt..... Stel het ding optimaal in bij een goeie bron met kwaliteitsbeeld.
Bij ons de 720p rip van S1 X-files is ook "ruk' kwa zwart....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbierman
baronruud schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:52:
[...]

Ja, als jij je basis al niet goed hebt..... Stel het ding optimaal in bij een goeie bron met kwaliteitsbeeld.
Wie zegt dat de basis niet goed is? De televisie is out of the box redelijk goed te noemen. Je gooit wat beeldverbeteraars uit en gooit hem op de juiste beeldinstelling (isf 1? ik weet de naam niet) en zou toch voor 90% goed moeten zijn. Dat vind ik een redelijke basis. Dat je door zelf te klooien misschien nog 5% beter beeld krijgt en door €200 neer te leggen 98% perfectie uit je beeld kan persen... Ik moet zeggen dat ik vaak aan instellingen heb gezeten van de LG55EG910V en ik vond de verschillen slechts minimaal. En nogmaals.. ook erg afhankelijk van de setting waarin je naar je televisie zit te kijken... dus bij daglicht of in het donker. Maar de basis is zeker wel goed te noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
baronruud schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:33:
[...]
Ik heb simpelweg de kalibratie-instellingen van 4 verschillende internetbronnen gebruikt (beter goed gejat da...), specifiek bedoelt voor mijn type TV, en heb van daaruit de voor mij (verder geeft er niemand wat om hier in huis), best scorende instellingen gebruikt. Dan nog wat eigen draaien daaraan gegeven en dat ziet er nu prima uit (vind ik). Naarmate de TV wat ouder gaat worden zal er nog wel het e.e.a. aan bijgesteld gaan worden maar de behoefte aan kalibratie is er voor mij niet meer. Natuurlijk weet ik wel dat ieder panel weer net wat anders kan zijn maar ik kan daarbij niet geloven dat er heel erg veel verschil tussen de TV's zal zitten onderling, dat zou anders wel een heel beroerd productie-proces zijn wat LG dan heeft neergezet.

Ik heb er inmiddels al zoveel test media op losgelaten en vergeleken met elkaar, en dan lijkt het erop dat ik er een aardige draai aan heb gegeven ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Een kalibratie kost een hoop geld, maar je krijgt er ook goede kleuren voor terug. Dit kun je wel op het oog doen, maar dat zal nooit volgens de juiste standaard worden. Daarvoor heb je echt een kleurmeter en software nodig. Ik zal mijn settings nog maar eens posten wat aantoond dat de kleuren na ongeveer 300 uur toch best wel afwijken van de kleurstandaard. Na 300 uur is de kalibratie uitgevoerd.

ISF Expert 1

Aspect ratio Just scan

OLED 60
Contrast 75
Brightness 52
H sharpness 10
V Sharpness 10
Colour 53
Tint 0

Expert control
Dynamic contrast Off
Super resolution Off
Colour gamut Standard
Edge Enhancer Off
Colour filter Off
Expert pattern Off
Gamma 2.2

White balance
Colour Temp Warm2
Pattern Outer
Point high
Red 0
Green 0
Blue -3
Point low
Red -4
Green 0
Blue -1

Colour Management system
Red 22 0 0
Green -3 -5 17
Blue 0 13 0
Cyan 0 2 0
Magenta -8 -1 0
Yellow 0 -2 0

Picture options
Nois reduction Off
MPEG Noise reduction Off
Black level Low
TruMotion User Off

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga er van uit dat iedereen die een OLED tv koopt, dit doet vanwege de fantastische beeld kwaliteit en daar hebben we duizenden euro's voor over. Waarom dan niet - voor minder dan 200 euro mogelijk - een kalibratie laten uitvoeren om de kwaliteit optimaal te maken?

Daarnaast is een kalibratie bij een OLED tv ook goed voor de economische levensduur. Vaak zend blauw standaard sterker uit dan de overige kleuren. Dit kan de levensduur van de blauwe cellen verkorten ten opzichte van de andere cellen.

De kosten van een kalibratie zijn lager dan de korting die de slimme koper heeft bedongen bij de aanschaf van de tv. d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• josss9
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-03 05:46
Voor zover ik weet heeft LG oled geen blauwe leds, alleen maar witte, met een kleurfilter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
josss9 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 20:10:
Voor zover ik weet heeft LG oled geen blauwe leds, alleen maar witte, met een kleurfilter ;)
d:)b

LG TV has a single uniform set of OLED White sub-pixels throughout made as a combined stack of Red, Green, and Blue OLED colors for each sub-pixel. The sub-pixels then each have their own individual Red, Green and Blue color filters that select the specific Red, Green or Blue OLED color for that sub-pixel.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:16

Laguna

Connaisseur

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

josss9 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 20:10:
En dat kleurenfliter zijn rode, groene en blauwe cellen. Of verwacht je dat de kleuren met een andere techniek wordt geproduceerd omdat er ook een witte subpixel is?

Afbeeldingslocatie: http://guyanachronicle.com/wp-content/uploads/2013/12/t3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Misschien veranderd het allemaal nog de komende jaren; http://www.oled-info.com/...woled-tv-structure-yb-rgb

maar voor nu;

LGD's WRGB architecture - which creates 4 sub pixels using color filters (reg, green, blue and non-filtered) to create a colored image from a single white OLED pixel - is less efficient and less color-pure compared to a real RGB sub-pixel architecture, but WOLED displays are much easier to produce as there's less need for subpixel patterning.

[ Voor 57% gewijzigd door hardware-lover op 26-08-2016 22:14 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Beetje raar verhaal, overal staat al jarenlang geschreven dat WOLED volgens onderstaande tekening werkt en daar schrijven ze dat het op basis van geel en blauw is?

Afbeeldingslocatie: https://cnet1.cbsistatic.com/hub/i/2012/02/28/79af94d3-fdc8-11e2-8c7c-d4ae52e62bcc/90a831528a61c76a086e309011ddb368/White_OLED_diagram.jpg

De overstap naar RGB zie ik niet snel gebeuren, Samsung heeft daar niet voor niets de stekker uitgetrokken.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Laguna schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 23:01:
[...]

Beetje raar verhaal, overal staat al jarenlang geschreven dat WOLED volgens onderstaande tekening werkt en daar schrijven ze dat het op basis van geel en blauw is?

[afbeelding]

De overstap naar RGB zie ik niet snel gebeuren, Samsung heeft daar niet voor niets de stekker uitgetrokken.
LG's huidig toegepaste Oled techniek is van Kodak overgenomen, zij hebben Woled ontwikkeld.

http://www.oled-info.com/...information_and_interview

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

hardware-lover schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 23:39:
[...]

LG's huidig toegepaste Oled techniek is van Kodak overgenomen, zij hebben Woled ontwikkeld.

http://www.oled-info.com/...information_and_interview
Ehh ja dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Dat daar het hele principe vandaan komt van white-emitting OLED, dacht dat je het interessant vond misschien, blijkbaar niet dus :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

hardware-lover schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 00:47:
[...]

Dat daar het hele principe vandaan komt van white-emitting OLED, dacht dat je het interessant vond misschien, blijkbaar niet dus :+
De techniek is interessant maar het ging er mij om hoe betrouwbaar de informatie op die site is op grond van wat ik aangaf. Aangezien het gewoon een site is die van alles verzamelt over OLED en de informatie daar hoeft dus niet per definitie te kloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Laguna schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 00:57:
[...]

De techniek is interessant maar het ging er mij om hoe betrouwbaar de informatie op die site is op grond van wat ik aangaf. Aangezien het gewoon een site is die van alles verzamelt over OLED en de informatie daar hoeft dus niet per definitie te kloppen.
Die site is inderdaad een verzameling van alles wat maar met OLED te maken heeft. En die link is uit 2008. Soms interessant, maar niet altijd relevant voor OLED televisies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

ViNOK16Bit schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 02:17:
[...]

Die site is inderdaad een verzameling van alles wat maar met OLED te maken heeft. En die link is uit 2008. Soms interessant, maar niet altijd relevant voor OLED televisies..
Het ging juist om die andere link, naar een bericht van een paar dagen geleden, over het wijzigen van de opzet en mijn reactie daarop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Laguna schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 07:18:
[...]

Het ging juist om die andere link, naar een bericht van een paar dagen geleden, over het wijzigen van de opzet en mijn reactie daarop..
Dat is inderdaad interessant. En ik dacht ook dat het rgbw-subpixelindeling met enkel witte oleds was waarbij de witte subpixel iets groter is. Maar ik herinnerde me vaag het volgende:
"
Each subpixel is actually a sandwich of OLED materials. Blue and yellow OLED materials to be specific. This blue/yellow sandwich creates "white" light, then color filters layered above filter only the light desired for that sub-pixel." bron

Ik vraag me af of LG de huidige techniek inderdaad gaat aanpassen, omdat ze juist naar de huidige techniek zijn gegaan omdat dit makkelijker en dus goedkoper te doen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Laguna schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 23:01:
[...]

[afbeelding]

Wit licht is dan ook niet een kleur maar het gevolg van een mix van meerdere kleuren. Een gezond mens heeft in het oog drie kegeltjes die gevoelig zijn voor drie kleuren (golflengtes), namelijk blauw, groen en rood. Op het moment dat blauw licht de kegeltjes raakt, zullen alleen de kegeltjes die gevoelig zijn voor blauw licht geactiveerd worden en een signaal naar de hersenen sturen. Hetzelfde geldt voor de andere twee kleuren.

Raakt een tussenkleur de kegeltjes, dan sturen twee kegeltjes een signaal naar de hersenen. In het geval van geel is dit het rode kegeltje en het groene kegeltje dat geactiveerd worden en een signaal naar de hersenen stuurt waarna de hersenen dit vervolgens interpreteren als geel. Hetzelfde geldt voor de andere tussenkleuren.

Het kan ook dat alle drie de kegeltjes geactiveerd worden en dit doorsturen naar de hersenen. In zo'n geval wordt dit door de hersenen geïnterpreteerd als wit licht. Om wit licht te creëren, moeten er dus meerdere golflengtes licht uitgestuurd worden.

Een OLED die meerdere golflengtes van licht uitstraalt en dus wit, bestaat - voor zover ik weet - niet. Er is dan ook meer nodig om wit licht te creëren. Dat kan met een rode, groene en blauwe OLED (RGB) waarmee je dus het gewone RGB-paneel hebt of zoals LG gebruikt, een blauwe OLED met een gele fosforcoating.

Deze gele fosforcoating neemt een gedeelte van het blauwe licht op en zet dit om in geel licht. Met dit gele licht wordt zowel de kegel gevoelig voor groen als rood licht geactiveerd en samen met het blauwe licht van de OLED waarmee de blauw gevoelige kegel wordt geactiveerd, kun je dus het licht creëren dat wij ervaren als wit. Je kunt dus spreken van een witte OLED.

Wikipedia: Light-emitting diode

Volgens het bericht van http://www.oled-info.com/ zou LG niet overstappen naar een RGB-pixelstructuur zoals Samsung in het verleden heeft gebruikt maar zou het nog altijd gebruik maken van de WRGB-pixelstructuur. Echter in plaats van een blauwe OLED met een gele fosforcoating, zou het een rode, groene en blauwe OLED voor iedere subpixel gaan gebruiken. Vermoedelijk krijg je op deze manier een soort compromis tussen de voordelen en nadelen van OLED met een RGB en een WRGB-pixelstructuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Dimens

Weet je zeker dat dat klopt? Dat LG bewust voor de OLED heeft gekozen met de kortste levensduur namelijk blauw. Al heb je daardoor natuurlijk wel uniforme slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 16:30:
Recent de 55E6V gekocht. De beeldkwaliteit is top. Ik heb echter wel problemen met de "glare". Deze is namelijk niet mooi egaal maar vertoont een vertekend beeld.

Zoals ik het bekijk wordt dit veroorzaakt omdat de hoeken van het scherm niet helemaal vlak zijn.

wat vinden jullie?
https://s3.postimg.org/qkghkax6r/55e6v_left.jpg
De B6V heeft dit probleem ook.. kijk maar vanaf 0:30 als de persoon rechts in beeld het toestel aanraakt.. ziet er niet uit.

YouTube: LG OLED B6 Serie 2016 - OLED55B6 - Produktvorstellung - Thomas Elec...

Niet echt aantrekkelijk om te zien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Laguna schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 14:13:
@Dimens

Weet je zeker dat dat klopt? Dat LG bewust voor de OLED heeft gekozen met de kortste levensduur namelijk blauw. Al heb je daardoor natuurlijk wel uniforme slijtage.
Als ik mij niet vergis, heeft de keus voor blauw licht met geel fosfor te maken met een slechte mixbaarheid van rood licht met cyan fosfor en zou groen licht met paars fosfor helemaal niet eens werken omdat paars licht net even wat anders in elkaar zit. Maar exact weet ik het helaas ook niet en daar is ook te weinig informatie over te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De meningen over wel of niet kalibreren en of het wel 'zoveel' geld waard is zullen er altijd zijn, maar misschien dat deze voor en na plaatjes wat meer inzicht geven wat er bij een kalibratie aangepast wordt. De kalibratie is gedaan op de LG 65EF950V.

Wat goed te zien is in het 'voor' plaatje is dat de RGB waardes zeer ongelijk zijn, blauw te hoog en groen te laag. De kleur temperatuur is voor kalibratie tussen de 7000 en 7500, wat betekent dat de kleuren blauwer zijn dan op de gewenste kleur temperatuur van 6500.

En bij de DeltaE 2000 is het verschil ook dag en nacht. Dat krijg je niet voor elkaar door op het oog wat instellingen te veranderen.

Voor de kalibratie: Voor kalibratie Na de kalibratie: Na kalibratie

Met name door dit artikel uit 2014 heb ik de kalibratie door Dimitri laten uitvoeren, maar er zijn meerdere bedrijven die een kalibratie kunnen uitvoeren: https://www.homecinemamag...sioneel-laten-kalibreren/

Uiteindelijk is het natuurlijk het belangrijkste of je zelf tevreden bent met het beeld wat je hebt, voor mij is dat met kalibratie van de TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janpietertje89
[b][message=48109601,noline] Dit kun je wel op het oog doen, maar dat zal nooit volgens de juiste standaard worden. Daarvoor heb je echt een kleurmeter en software nodig.
Ik vind deze regel nog wel het meest tekenend in de kalibratie discussie. Hoe kan een standaard relevant zijn als je enkel met apparatuur en niet met het menselijk oog het verschil kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-10 12:49
Ik ben zeer geïnteresseerd in een LG oled55B6V (niet de 55E6V omdat 3D voor mij niet interessant is en ik reeds een soundbar heb). Ik wil echter ook gamen op de 55B6V en ben daarom op zoek gegaan naar info over input lag, op Youtube kwam ik dit tegen YouTube: LG OLED55B6V 55" OLED 4K Ultra HD TV (with input lag testing) (lag test @ 1m55s). De input lag als de TV op game mode staat is 55ms.
De LG oled55E6V heeft een input lag op game modus van 34ms (zie video @1m55s) YouTube: LG OLED55E6V 55" OLED 4K Ultra HD 3D TV & Sound Bar (input ...
Ik ben een casual gamer, heb een xBox One en speel offline Forza Motorsport 6, Dirt Rally, af en toe een action/adventure en soms een FPS. Ik heb nu een Philips 52PFL9704H die tijdens gamen op game modus staat maar waarvan ik de input lag niet eens weet en kan vinden op internet. Mijn huidige TV is dus een LCD en ik weet dat een 'nadeel' van oled hoge input lag is.
Mijn vraag: Is 54ms input lag teveel of hinderlijk om casual te gamen, heeft iemand ervaring met gamen op de LG oled55B6V of andere oled schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
dr_dreey schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 22:46:
Ik ben zeer geïnteresseerd in een LG oled55B6V (niet de 55E6V omdat 3D voor mij niet interessant is en ik reeds een soundbar heb). Ik wil echter ook gamen op de 55B6V en ben daarom op zoek gegaan naar info over input lag, op Youtube kwam ik dit tegen YouTube: LG OLED55B6V 55" OLED 4K Ultra HD TV (with input lag testing) (lag test @ 1m55s). De input lag als de TV op game mode staat is 55ms.
De LG oled55E6V heeft een input lag op game modus van 34ms (zie video @1m55s) YouTube: LG OLED55E6V 55" OLED 4K Ultra HD 3D TV & Sound Bar (input ...
Ik ben een casual gamer, heb een xBox One en speel offline Forza Motorsport 6, Dirt Rally, af en toe een action/adventure en soms een FPS. Ik heb nu een Philips 52PFL9704H die tijdens gamen op game modus staat maar waarvan ik de input lag niet eens weet en kan vinden op internet. Mijn huidige TV is dus een LCD en ik weet dat een 'nadeel' van oled hoge input lag is.
Mijn vraag: Is 54ms input lag teveel of hinderlijk om casual te gamen, heeft iemand ervaring met gamen op de LG oled55B6V of andere oled schermen?
Ik was ook skeptisch over de meerwaarde van 3D. Echter nadat ik gisteren Jungle Book in 3D heb gekeken op mijn 55E6 heb ik deze mening toch wel bijgesteld, dit was echt heel gaaf en zag er echt fantastisch uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Janpietertje89 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 22:44:
[...]

Ik vind deze regel nog wel het meest tekenend in de kalibratie discussie. Hoe kan een standaard relevant zijn als je enkel met apparatuur en niet met het menselijk oog het verschil kan zien?
De standaard is relevant omdat na een kalibratie alle kleuren volgens de ISF standaard zijn ingesteld. De apparatuur kan die waardes juist meten, dat is met het oog niet te doen.

Zet een aantal tv's naast elkaar die niet gekalibreerd zijn en je krijgt de kleurverschillen zoals je ziet op de scherm muren bij Studio Sport en het journaal. Als ze gekalibreerd zouden zijn zouden ze qua kleur gelijk zijn.

Zo als jij skeptisch was over de meerwaarde van 3D, was ik ook skeptisch over de meerwaarde van de tv laten kalibreren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 23:32:
[...]

Zet een aantal tv's naast elkaar die niet gekalibreerd zijn en je krijgt de kleurverschillen zoals je ziet op de scherm muren bij Studio Sport en het journaal. Als ze gekalibreerd zouden zijn zouden ze qua kleur gelijk zijn.
Weer zo'n argument, wie heeft er nu 2 oleds langs elkaar staan waardoor hij kleurverschillen ziet?

Anyway het is niet alsof ik je punt niet snap hoor, en 175 euro vind ik persoonlijk best een schappelijke prijs op een aanschafwaarde van 3000+ euro. Ik heb zelf 0 verstand van alle beeldverwerkingsopties en ook niet de ilusie dat ik met een paar uurtjes mezelf erin verdiepen mijn beeld fatsoenlijk in zou kunnen stellen dus dan is 175euro voor een perfect beeld best schappelijk.

Iemand ervaring met http://www.isf-calibratie.nl?

[ Voor 5% gewijzigd door Janpietertje89 op 28-08-2016 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Ja ik. Prima ervaring. In de avonduren is mijn tv gekalibreerd door hem. Achteraf netjes de settings per mail gekregen. Als je meer details wil kun je mij een pm sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janpietertje89 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 00:12:
[...]

Weer zo'n argument, wie heeft er nu 2 oleds langs elkaar staan waardoor hij kleurverschillen ziet?
Dat zal niet snel gebeuren en is ook geen argument, maar een voorbeeld wat bijvoorbeeld het resultaat zou zijn als de NPO hun schermen zouden kalibreren.
Janpietertje89 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 00:12:Anyway het is niet alsof ik je punt niet snap hoor, en 175 euro vind ik persoonlijk best een schappelijke prijs op een aanschafwaarde van 3000+ euro. Ik heb zelf 0 verstand van alle beeldverwerkingsopties en ook niet de ilusie dat ik met een paar uurtjes mezelf erin verdiepen mijn beeld fatsoenlijk in zou kunnen stellen dus dan is 175euro voor een perfect beeld best schappelijk.

Iemand ervaring met http://www.isf-calibratie.nl?
Als je mijn bericht met de kalibratie voor en na resultaten bekijkt, dat is gedaan door Dimitri van isf-calibratie. Hij is bij ruim 2 uur bezig geweest. Ik heb zo wel 2D als 3D laten kalibreren, dat laatste is tegen een meerprijs.

Edit: dat is een ander, het lijkt ook op elkaar: http://www.isf-calibratie.com

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2016 00:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janpietertje89
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 00:26:
[...]

Dat zal niet snel gebeuren en is ook geen argument, maar een voorbeeld wat bijvoorbeeld het resultaat zou zijn als de NPO hun schermen zouden kalibreren.

[...]

Als je mijn bericht met de kalibratie voor en na resultaten bekijkt, dat is gedaan door Dimitri van isf-calibratie. Hij is bij ruim 2 uur bezig geweest. Ik heb zo wel 2D als 3D laten kalibreren, dat laatste is tegen een meerprijs.
Dimitri is van het .com domein, het .nl domein is van Pieter :). Dimitri is toch wat ongunstig voor mij omdat hij 150km moet rijden.
ViNOK16Bit schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 00:20:
[...]

Ja ik. Prima ervaring. In de avonduren is mijn tv gekalibreerd door hem. Achteraf netjes de settings per mail gekregen. Als je meer details wil kun je mij een pm sturen.
Cool, moet mijn E6 eerst wat branduren laten maken maar kom er mogelijk over een aantal weken op terug.

[ Voor 23% gewijzigd door Janpietertje89 op 28-08-2016 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janpietertje89 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 00:30:
[...]

Dimitri is van het .com domein, het .nl domein is van Pieter :). Dimitri is toch wat ongunstig voor mij omdat hij 150km moet rijden.
Yep, ik zag het, had het al toegevoegd aan mijn bericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 08:42

pvr

Zelf heb ik 2 plasma schermen laten kalibreren door http://www.isf-calibratie.nl en mijn laatst plasma door http://www.spectrumkalibratie.nl/
Bij alle 2 de kalibratie bedrijven was ik goed te spreken.
Mijn LG 65EF950V laat ik 19-09-2016 kalibreren door http://www.isf-calibratie.nl

Mijn ervaring met kalibreren is, dat je beeld zo afgesteld wordt, dat beter beeld is er niet.
Als er familie, vrienden, kennissen, bij mij in huis komen, en ze zeggen dat het beeld niet goed is(niet fel, meer kleur, en dat soort onzin) zeg ik dat mijn tv gekalibreerd is.
Meten is weten ;)

Wat http://www.isf-calibratie.nl ook zegt:

Als u ergens een bus verf koopt en het Ral kleurnummer noemt, krijgt u overal exact dezelfde kleur mee, waar u ook gaat. Dit komt omdat een ralkleur een vast gegeven is met een vaste samenstelling, met als resultaat dat het dus altijd dezelfde kleur wordt.

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:50:
De meningen over wel of niet kalibreren en of het wel 'zoveel' geld waard is zullen er altijd zijn, maar misschien dat deze voor en na plaatjes wat meer inzicht geven wat er bij een kalibratie aangepast wordt. De kalibratie is gedaan op de LG 65EF950V.

[..]
Of het het waard is is natuurlijk voor een ieder verschillend. Heb mijn 930V ook laten kalibreren door Dimitri. Heeft al meerder toestellen gedaan bij mij. O.a Plasma's.

Waar het dus bij het kalibreren omgaat is dat je na de kalibratie weet dat de waarden volgens de ISF norm theoretisch goed/perfect zijn afgesteld. De kalibratie wordt in het donker gedaan om de kijkvariabelen zoveel mogelijk na te bootsen.[ 's avonds] Het enige wat dan nog een optie als het beeld je onder andere omstandigheden [overdag i.e.] niet echt prettig lijkt zelf nog tijdelijk iets aan contrast, helderheid of gamma setting te doen.

Nogmaals, het gaat er dus om om een theoretisch goed afgesteld plaatje te hebben. Dat wil echter niet zeggen dat dat voor iemand persoonlijk ook het mooiste plaatje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 10:23:
[...]

Nogmaals, het gaat er dus om om een theoretisch goed afgesteld plaatje te hebben. Dat wil echter niet zeggen dat dat voor iemand persoonlijk ook het mooiste plaatje is.
Dat is helemaal waar, vandaar ook mijn laatste zin in de gerefereerde posting:
Uiteindelijk is het natuurlijk het belangrijkste of je zelf tevreden bent met het beeld wat je hebt, voor mij is dat met kalibratie van de TV.
Mijn insteek bij de kalibratie was om het gewoon eens mee te maken, mocht het niet bevallen dan kunnen de instellingen allemaal weer teruggezet en veranderd worden naar eigen inzicht.

Vanuit mijn huidige ervaring zal ik alle nog in de toekomst aan te schaffen TV's laten kalibreren. Wanneer dat zal zijn is afhankelijk van de technische ontwikkelingen (moet minimaal de OLED kwaliteit halen), voor nu heb ik een top toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 10:23:
[...]

Of het het waard is is natuurlijk voor een ieder verschillend. Heb mijn 930V ook laten kalibreren door Dimitri. Heeft al meerder toestellen gedaan bij mij. O.a Plasma's.

Waar het dus bij het kalibreren omgaat is dat je na de kalibratie weet dat de waarden volgens de ISF norm theoretisch goed/perfect zijn afgesteld. De kalibratie wordt in het donker gedaan om de kijkvariabelen zoveel mogelijk na te bootsen.[ 's avonds] Het enige wat dan nog een optie als het beeld je onder andere omstandigheden [overdag i.e.] niet echt prettig lijkt zelf nog tijdelijk iets aan contrast, helderheid of gamma setting te doen.

Je kan er toch ook voor kiezen zowel een dag als nacht calibratie te laten doen ? Ik heb dat ook op mijn plasma en gebruik overigens atlijd de nacht setting. Ben dan ook erg blij dat dit gedaan is want anders had ik de dag setting niet veel gebruikt (vind hem te fel)

heeeeel af en toe speel ik een keer met de settings. De tv heeft ook een eigen logaritme waarbij hij een optimum berekent. Dat ziet er dan opeens super uit.... tot je na een kwartier ofzo weer terug gaat naar de ISF settings en 'de rust aan je ogen' er weer is. Lastig anders uit te leggen maar zo ervaar ik het

[ Voor 11% gewijzigd door Ray op 28-08-2016 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ray schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:14:
[...]

Je kan er toch ook voor kiezen zowel een dag als nacht calibratie te laten doen ?
Dat kan. Alleen lichtopbrenst overdag wijkt vaker af. Zonnig, bewolkt, regen, etc. 's nachts is er weinig verschil in lichtinval. Maar iedereen moet voor zichzelf bepalen wat het handigst cq het makkelijkst is. Het gaat, nogmaals, om de theoretisch juiste afstelling volgens de ISF norm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

Ik heb het nooit echt getest en weet niet of Oled die functie ook heeft maar ik heb ook een Auto ISF instellinge die als het goed is aan de hand vd lichtsensor die in de tv zit zijn instellingen aanpast. Dan nog is het natuurlijk smaak afhankelijk / wat jij ook stelt (en wat ik totaal niet betwist) een theoretisch optimum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 14:42:
[...]

De B6V heeft dit probleem ook.. kijk maar vanaf 0:30 als de persoon rechts in beeld het toestel aanraakt.. ziet er niet uit.

YouTube: LG OLED B6 Serie 2016 - OLED55B6 - Produktvorstellung - Thomas Elec...

Niet echt aantrekkelijk om te zien..
Dit is wel heel erg en echt onacceptabel!

Inmiddels heb ik mijn 55E6 teruggebracht en omgeruild voor de 65G6. Dat is toch wel een klasse beter v.w.b. de afwerking. De 'glare' is ook beter en meer uniform.

Uiteraard is de G6 wel een stuk duurder maar uiteindelijk na lang onderhandelen een mooie prijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn2280
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06-2022
Vraagje. Ik heb momenteel een aanbieding voor een OLED65E6V voor 4950(inclusief inruil oude tv) is dit een nette korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohammer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-12-2023
Martijn2280 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 12:44:
Vraagje. Ik heb momenteel een aanbieding voor een OLED65E6V voor 4950(inclusief inruil oude tv) is dit een nette korting?
Kan je beter hier vragen ;)

\[Prijs-discussie] OLED Televisies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:53:
[...]

Dit is wel heel erg en echt onacceptabel!

[..]
Misschien mis ik iets, maar wat is er nu precies onacceptabel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 15:47:
[...]

Misschien mis ik iets, maar wat is er nu precies onacceptabel ?
Die vervorming van de reflecties. Echt verschrikkelijk! Of vind je dit normaal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 17:06:
[...]

Tijdens het TV kijken merk je hier helemaal niks van. Als ie uitstaat zal het me een worst zijn. Dus het is niet onacceptabel, het is voor JOU onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laguna schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 17:36:
[...]

Tijdens het TV kijken merk je hier helemaal niks van. Als ie uitstaat zal het me een worst zijn. Dus het is niet onacceptabel, het is voor JOU onacceptabel.
Als je geen ramen in je woning hebt of je kamer volledig hebt verduisterd merk je het niet. Dat klopt.

Mijn kamer is heeft echter wel ramen en het is werkelijk waar geen gezicht als de tv niet mooi egaal is.

Veel succes met deze budgetserie van LG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 17:49:
[...]

Als je geen ramen in je woning hebt of je kamer volledig hebt verduisterd merk je het niet. Dat klopt.

Mijn kamer is heeft echter wel ramen en het is werkelijk waar geen gezicht als de tv niet mooi egaal is.

Veel succes met deze budgetserie van LG
Ik heb gewoon ramen in m'n kamer, maar als m'n TV uitstaat heb ik wel wat beters te doen dan naar de reflectie van m'n TV te kijken.

Blijkbaar geldt dit niet voor jou en betaal je daarom ruim 2000 euro meer voor een egale reflectie (2000 euro is voor mij al bijna de max wat ik überhaupt aan een TV zou uitgeven, maar dat terzijde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laguna schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 18:06:
[...]

Ik heb gewoon ramen in m'n kamer, maar als m'n TV uitstaat heb ik wel wat beters te doen dan naar de reflectie van m'n TV te kijken.

Blijkbaar geldt dit niet voor jou en betaal je daarom ruim 2000 euro meer voor een egale reflectie (2000 euro is voor mij al bijna de max wat ik überhaupt aan een TV zou uitgeven, maar dat terzijde).
Ik geef liever heel veel geld uit aan iets wat goed is dan dat ik veel geld uitgeef voor iets wat het net niet is. Dat vind ik dan weer zonde van het geld.

Feit blijft wel dat het heel erg veel geld is voor een tv. Dat ben ik met je eens. De meerprijs zit uiteraard ook in het verschil van 55 -> 65 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 17:06:
[...]

Ja , reflecties onder lichte omstandigheden zoals ook op de video is vrij normaal. Dat heeft bijna elk scherm. Ook de plasma's. Vervelend wordt het pas als de reflecties zichtbaar worden bij normaal kijken. Hier gebeurd dat hoog zomer 's avonds als de zon weerkaatst via de muur op het scherm.

In het geval van het youtube filmpje zou je kunnen zeggen dat de lichtomstandigheden en de camerahoek een extra accentuering geven. Onder normale omstandigheden zal je daar echter weinig tot geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 18:18:
[...]

Ja , reflecties onder lichte omstandigheden zoals ook op de video is vrij normaal. Dat heeft bijna elk scherm. Ook de plasma's. Vervelend wordt het pas als de reflecties zichtbaar worden bij normaal kijken. Hier gebeurd dat hoog zomer 's avonds als de zon weerkaatst via de muur op het scherm.

In het geval van het youtube filmpje zou je kunnen zeggen dat de lichtomstandigheden en de camerahoek een extra accentuering geven. Onder normale omstandigheden zal je daar echter weinig tot geen last van hebben.
Het probleem van deze reflecties is dat ze niet egaal zijn, maar totaal vervormd. Dat vind ik persoonlijk zeer hinderlijk en ik stoor me er ook aan tijdens het TV kijken overdag.

Waarom wordt er bijv. geen gebruik gemaakt van museumglas als toplaag? Weinig reflectie en perfect egaal. Daar heb ik best een extra bedrag voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 18:31:
[...]

Het probleem van deze reflecties is dat ze niet egaal zijn, maar totaal vervormd. Dat vind ik persoonlijk zeer hinderlijk en ik stoor me er ook aan tijdens het TV kijken overdag.

Waarom wordt er bijv. geen gebruik gemaakt van museumglas als toplaag? Weinig reflectie en perfect egaal. Daar heb ik best een extra bedrag voor over.
Wat jij er persoonlijk van vindt is een gegeven en niet 'onderhandelbaar'. Ik kan niets aan jouw persoonlijke bevindingen veranderen en zal er mee moeten leven. Het enige wat ik kan zeggen, is dat ik mij er niet aan stoor en er overdag geen hinderlijke last van heb.

Waarom er geen museumglas wordt gebruikt zal wel een reden hebben. Zal je eens in de groep bij LG moeten gaan gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 18:31:
[...]

Waarschijnlijk vanwege het volgende:

There is no magic bullet. If a surface coating of any kind can diffuse light entering, then it does so exiting as well. A painting isn't a backlit piece of electronics like an LCD. All you need is the front light (reduced glare from the invisible glass) to ensure visibility of the painting behind the glass. With an LCD, you have light entering the front, but also light emitting from inside. invisible glass will affect this as well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stoor me niet aan de weerspiegeling van het beeld want ik gebruik mijn toestel uitsluitend voor films die ik in het donker kijk maar wat ik wel onacceptabel vindt is de vervorming over het gehele scherm, mijn oude lcd is 100% vlak terwijl de oled in de video als een lachspiegel overkomt.
Ik vind het persoonlijk storend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 13:21

SiliconError

:(){ :|:& };:

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:53:
Inmiddels heb ik mijn 55E6 teruggebracht en omgeruild voor de 65G6.
Zijn de E6 en de G6 niet ongeveer gelijk qua afwerking dan? Ik dacht dat het verschil vooral in de soundbar zat (het scherm is toch bij beide picture on glass?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 22:18:
Ik stoor me niet aan de weerspiegeling van het beeld want ik gebruik mijn toestel uitsluitend voor films die ik in het donker kijk maar wat ik wel onacceptabel vindt is de vervorming over het gehele scherm, mijn oude lcd is 100% vlak terwijl de oled in de video als een lachspiegel overkomt.
Het Oled scherm zelf is natuurlijk ook vlak, de coating ervoor kan het beeld (of de reflectie daarin eigenlijk), soms zo lelijk vervormen. Het aanzien van de coating (kleur) is overigens gelijk aan een oudere plasma van mij. De Samsung PS50B850 had dat ook zo, enkel was die helemaal strak, niets op aan te merken. De Samsung PS51D8000 zag er totaal anders uit, grijs als de TV uitstond, tamelijk saai vergeleken met dat oudere model. Eigenlijk vind ik de coating op de 950V wel een chique uitstraling hebben, mits grotendeels zichtbaar zonder die opvallende gespiegelde vervorming.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 22:18:
I.....maar wat ik wel onacceptabel vindt is de vervorming over het gehele scherm, mijn oude lcd is 100% vlak terwijl de oled in de video als een lachspiegel overkomt.
Als ik je goed begrijp dan vindt je de uitstraling van het scherm esthetisch niet verantwoord. Als je echter je films kijkt dan bewonder je het scherm en de kwaliteit in de weergave daarvan.?

Als ik persoonlijk dan zou moeten kiezen, dan opteer ik dan voor een voor het oog wat afzichtelijker scherm.
De 930V die ik bezit is nog curved ook. En ja, daar zie je als je kijkt ook bobbels in. Maar stel dat om een perfect beeld te krijgen het scherm er uit zou zien al een golfplaat dan zou ik nog niet twijfelen over de aanschaf. Uiteraard voor een ieder zijn eigen meug, het is en blijft subjectief als het over smaak gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SiliconError schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 23:03:
[...]

Zijn de E6 en de G6 niet ongeveer gelijk qua afwerking dan? Ik dacht dat het verschil vooral in de soundbar zat (het scherm is toch bij beide picture on glass?)
De afwerking is echt een wereld van verschil. Dat begint al met het uitpakken. De G6 is veel beter verpakt in het piepschuim en ook zit er een groot karton voor het scherm ter bescherming. Bij de E6 is dat niet het geval. Eenmaal uitgepakt zie je dat er gewoon veel meer aandacht aan besteed is. Uiteraard zijn beide modellen 'picture on glass'. De G6 heeft het voordeel dat alle aansluitingen in de soundbar zijn verwerkt waardoor het scherm echt flinterdun is. Ander detail is dat je bij de G6 geen schroefgaten tegenkomt. Volledig screwless :).

Er is gewoon wat beter over nagedacht en zoals ik al heb aangegeven veel meer aandacht aan besteed. Dat mag ook wel gezien de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
hardware-lover schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 23:20:
[...]

Het Oled scherm zelf is natuurlijk ook vlak, de coating ervoor kan het beeld (of de reflectie daarin eigenlijk), soms zo lelijk vervormen. Het aanzien van de coating (kleur) is overigens gelijk aan een oudere plasma van mij. De Samsung PS50B850 had dat ook zo, enkel was die helemaal strak, niets op aan te merken. De Samsung PS51D8000 zag er totaal anders uit, grijs als de TV uitstond, tamelijk saai vergeleken met dat oudere model. Eigenlijk vind ik de coating op de 950V wel een chique uitstraling hebben, mits grotendeels zichtbaar zonder die opvallende gespiegelde vervorming.
Ik vind het inderdaad ook wel iets chique's hebben die coating. Ik moet zeggen dat ik, na goed gekeken te hebben naar m'n 55EF950V, amper vervorming in het scherm, of coating, kan ontdekken. Het lijkt in geen geval op de B6 in de video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ViNOK16Bit schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:15:
[...]

Ik vind het inderdaad ook wel iets chique's hebben die coating. Ik moet zeggen dat ik, na goed gekeken te hebben naar m'n 55EF950V, amper vervorming in het scherm, of coating, kan ontdekken. Het lijkt in geen geval op de B6 in de video.
Ik heb de B6 in de winkel ook hierop geïnspecteerd maar kon slechts een minimale vervorming waarnemen, en dan moest je er echt naar zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:23:
[...]

Ik heb de B6 in de winkel ook hierop geïnspecteerd maar kon slechts een minimale vervorming waarnemen, en dan moest je er echt naar zoeken.
Je moet er een paar meter (schuin) vanaf staan. Van dichtbij zie je het niet.

Het kan natuurlijk ook dat het exemplaar in de video een extreem slecht voorbeeld was en dat het normaal gesproken beduidend minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 13:21

SiliconError

:(){ :|:& };:

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 00:10:
Eenmaal uitgepakt zie je dat er gewoon veel meer aandacht aan besteed is. Uiteraard zijn beide modellen 'picture on glass'. De G6 heeft het voordeel dat alle aansluitingen in de soundbar zijn verwerkt waardoor het scherm echt flinterdun is. Ander detail is dat je bij de G6 geen schroefgaten tegenkomt.
Ok - het verschil in de verpakking zou nog kunnen komen doordat je van een 55" naar een 65" bent gegaan? Bovendien kan de verpakking me niet zo veel schelen als de TV onbeschadigd aankomt :)

Dat je kan zien dat er meer aandacht aan de G6 is besteed dan aan de E6 baart me wel zorgen. De E6 is ook niet echt goedkoop. Ik ben ook wel benieuwd waar je het aan merkt dan (als je 'm gewoon ophangt en alleen nog maar van de voorkant bekijkt)

Ik denk dat ik ze nog maar eens 'in het echt' moet gaan bekijken voordat ik een keuze maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:27:
[...]

Je moet er een paar meter (schuin) vanaf staan. Van dichtbij zie je het niet.

Het kan natuurlijk ook dat het exemplaar in de video een extreem slecht voorbeeld was en dat het normaal gesproken beduidend minder is.
Ik heb er inderdaad van wat verder schuin vanaf gezeten en gestaan en naar rechte voorwerpen gekeken welke de TV reflecteert bij daglicht. Geen lachspiegel effect hier gelukkig _/-\o_

In die video zit die rechter kerel ook wel vaak aan het scherm en zien je de tv schommelen op z'n poot. Wellicht dat dit de boel nog wat verslechterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Janpietertje89 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 00:12:
[...]

Anyway het is niet alsof ik je punt niet snap hoor, en 175 euro vind ik persoonlijk best een schappelijke prijs op een aanschafwaarde van 3000+ euro. Ik heb zelf 0 verstand van alle beeldverwerkingsopties en ook niet de ilusie dat ik met een paar uurtjes mezelf erin verdiepen mijn beeld fatsoenlijk in zou kunnen stellen dus dan is 175euro voor een perfect beeld best schappelijk.
ReneEnZo geeft net het verkeerde voorbeeld met twee schermen naast elkaar ;)
Het gaat bij calibratie er om dat het beeld er net zo uitziet als de maker bedoeld had. Alle tv-studio- en filmapparatuur zijn namelijk gecalibreerd volgens bepaalde normen - dat maakt controle en communicatie tussen verschillende partijen wel zo eenvoudig. Als je tv volgens dezelfde normen is gecalibreerd, dat zie je het beeld zoals het bedoeld is.

Maar sommige mensen malen niet om die gelijkenis - ook geen verplichting natuurlijk. Als ze een film kijken, dan telt bijv. alleen het verhaal of de acteurs die er in spelen. Dan kun je die 175 euro inderdaad wel aan iets leukers besteden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 14:56
Die 55B6 leek me echt een perfecte aanschaf. Nu de prijs rond de 2500 ligt heb je echt een mooi scherm voor 'relatief' weinig als je vergelijkt met de E6.

Het enige grote minpunt vind ik de inputlag van 51 ms oid. Ik zou max rond de 30 ms willen. Ook is de glare, waar hierover gepraat wordt, niet echt een unique selling point ;)

Tegelijkertijd is de 55KS8000 van Samsung ook super mooi, met super deals tegenwoordig (+ gratis UHD player en 10 UHD films) terwijl je hem ook al haalt voor 1800 EUR. Inputlag van 21 ms(!). Nadelen zijn dan weer dat die geen Dolby Vision ondersteunt en ook geen OLED is..

Moeilijke keuzes ;) maar ik wacht denk ik nog eventjes om misschien begin volgend jaar weer te kijken wat de 2017 modellen zijn. Ik wil voor m'n volgende TV eigenlijk wel op de OLED trein springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
Als je voor de Samsung ks8000 gaat, let op het volgende.
Bij mij is het scherm, terwijl het geen curve scherm is, krom en er zijn diverse kleine vouwen langs de bovenrand en er loopt een grote verticale golf midden door het scherm.
Dat geeft een enorme vertekening, vanaf de zijkant gezien, wel is waar met de tv uit.
Deze tv gaat terug naar de dealer, morgen komt de LG 55e6v.
Ben benieuwd, of deze tv mij beter bevalt.
Verder vind ik het beeld, vooral bij reklame filmpjes, erg schokkerig.
Het typische is, dat niet iedereen het waarneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-10 20:46
Nou..ik ben toch verrast en blij met de service van LG..Na mijn 2e defect in de EF950V (streep in het beeld), hebben ze kennelijk mijn wens voor teruggave van het aankoopbedrag gehonoreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Romius schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:27:
Nou..ik ben toch verrast en blij met de service van LG..Na mijn 2e defect in de EF950V (streep in het beeld), hebben ze kennelijk mijn wens voor teruggave van het aankoopbedrag gehonoreerd.
Nice! En ga je nu voor een 2016 model of toch weer de 950V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
ViNOK16Bit schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:30:
[...]

Nice! En ga je nu voor een 2016 model of toch weer de 950V?
Ik weet het nog niet, in eerste instantie was wel klaar met OLED na mijn problemen..meer dan 3000 wil ik niet uitgeven, misschien toch dan het B 2016 model. Als ik niet meer voor OLED ga, misschien de KS8000 of een Panasonic 902 Full LED, maar die gaat over de 3k heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flupkees
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:21
Romius schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:27:
Heb jij dus na aankoop elke keer direct met LG gecommuniceerd?

Ik verhuis namelijk binnenkort naar het buitenland en wilde in Nederland een OLED kopen (want goedkoper) en dan meeverhuizen. Mocht ik problemen hebben, dan wilde ik direct met LG contact opnemen. Kan ik bij hen mijn paneel wisselen als ik problemen heb?

Zijn er verder nog nadelen aan een TV mee naar het buitenland nemen (behalve dat die CI+ module alleen voor Nederlandse providers geschikt is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Flupkees schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:24:
[...]

Ik verhuis namelijk binnenkort naar het buitenland en wilde in Nederland een OLED kopen (want goedkoper) en dan meeverhuizen. Mocht ik problemen hebben, dan wilde ik direct met LG contact opnemen. Kan ik bij hen mijn paneel wisselen als ik problemen heb?

Zijn er verder nog nadelen aan een TV mee naar het buitenland nemen (behalve dat die CI+ module alleen voor Nederlandse providers geschikt is).
Ik heb het eigenlijk via de winkel laten verlopen iedere keer, zij hebben dit weer met CE repair opgenomen (het bedrijf wat reparaties voor LG uitvoert). Na overleg tussen CE repair en LG, hebben ze deze oplossing geboden. Ik heb dus zelf geen direct contact gehad met LG. LG zal dus altijd CE repair inschakelen in geval van reparatie.

Verder zullen er in het buitenland geen problemen optreden verwacht ik, misschien iets met je stroom wellicht, maar buiten dat, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Flupkees schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:24:
[...]

De kans is aanwezig dat LG je voor service naar de winkel zal verwijzen. Jij hebt namelijk een overeenkomst met de winkel middels jouw aankoop en de winkel heeft daarop een overeenkomst met LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
ViNOK16Bit schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:45:
[...]vandaag de LG. Oled 55E6V binnen gekregen.
Door dealer netjes gemonteerd aan muur.
Het scherm is prachtig vlak, alleen , als de tv uit staat, dan zie je , als je naast de tv gaat staan, een lichte vertekening, links en rechts, aan de zijkanten van het scherm, minimaal en totaal niet storend.
Als de tv aan staat zie je er niets van en ook als het scherm uit is niet, behalve , zoals ik al schreef, als je er praktisch naast gaat staan.
Ik vind het scherm , veel en veel beter, dan de Samsung KS8000.
Eerste indruk, wat een geweldige beeldkwaliteit.

Ik heb er inderdaad van wat verder schuin vanaf gezeten en gestaan en naar rechte voorwerpen gekeken welke de TV reflecteert bij daglicht. Geen lachspiegel effect hier gelukkig _/-\o_

In die video zit die rechter kerel ook wel vaak aan het scherm en zien je de tv schommelen op z'n poot. Wellicht dat dit de boel nog wat verslechterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Wat is de reden van de quotes? Ik weet niet of ik snap wat je wil zeggen..
Pagina: 1 ... 21 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.