Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:07
Klopt, de verkoper heeft het recht om meerdere malen het defecte apparaat te laten repareren (dat kost de verkoper niets - ook niet qua tijd, want garantie en wordt door de gecontracteerde reparatieservicedienst van de fabrikant uitgevoerd.
Ga maar uit van minimaal 3 reparatiepogingen en het besluit van vervanging/omruiling van een toestel ligt bij de fabrikant.
Waarschijnlijk krijg je dan te horen dat e.e.a. binnen de normen valt. Dat is vaag en hiermee poeieren ze de meeste consumenten af en gelijk halen is uiterst moeilijk.

Je moet even bellen met Consuwijzer en/of de consumentenbond. Zij kunnen je precies vertellen wat je moet - formeel! de vorm is belangrijk - doen om de koop te ontbinden. Niet zelf wat in elkaar gaan flansen, want dan voldoet het zeer waarschijnlijk niet aan de vereisten. Zoals ook mailtjes en/of correspondentie meestal niet voldoen aan de minimale vormvereisten.

[ Voor 8% gewijzigd door ariekanari op 16-08-2016 23:47 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

En de HDR update voor Netflix is er op de 950 en de 960, eindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivandu
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik heb sinds gister de LG 55EG920V thuis staan en eerste indruk is zeer positief! Wat een prachtig scherm.

Wat ik wel opmerkte is dat het beeld een beetje gecropped wordt in elke setting, behalve in de cinema setting. Maar als ik op de PS4 bezig ben wil ik natuurlijk niet in 'cinema mode' spelen. Bij mijn vorige TV van Samsung kon ik de HDMI port op 'PC' zetten en liet hij vervolgens het hele beeld zien (cropte er anders echt 5% van af ofzo). Maar kon dat op de LG niet zo snel vinden.
Weet iemand een manier om deze 'crop/inzoom' te omzeilen en wat is eigenlijk de reden dat je standaard iets van de randen van je output verliest?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Rivandu schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:01:

Weet iemand een manier om deze 'crop/inzoom' te omzeilen en wat is eigenlijk de reden dat je standaard iets van de randen van je output verliest?
Op de ef950v heb je bij het instellingen menu 'Beeld' de optie 'Beeldverhouding'. Als je daar kiest voor 'scannen' dan wordt het beeld niet uitgerekt. Zal bij de 920 ook wel zo heten.

De reden voor het 'crop/inzoom' of 'overscan' is iets uit het analoge tijdperk, in dat signaal zit/zat nog wel eens storing in de buitenranden van het beeld. Door overscan toe te passen wordt/werd dat buiten het zicht getrokken. Is met de hedendaagse techniek een onnodig fenomeen, maar is wel vaak de standaard instelling. En het is best een flink stuk wat er bij overscan verdwijnt van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:29:
En de HDR update voor Netflix is er op de 950 en de 960, eindelijk!
Ik zie het, het lijkt vooral goed te werken op de ondertiteling, zo mooi helder?

Eerlijk gezegd ziet het HDR heel anders uit dan ik nu heb gezien via HDR demo's of bijvoorbeeld de openingsceremonie van de Olympische spelen, daarbij is goed te zien wat HDR kan doen. Ik weet niet goed wat ik er nu van moet denken? Erg HDR komt de update niet op mij over, maar mogelijk wordt dat met toekomstige toevoegingen wat beter, het zijn enkel 4 series nu die het ondersteunen als ik zoek op HDR binnen Netflix.

Overigens is de Netflix app zelf wel heel erg goed en sinds de voorlaatste update ook flink sneller geworden en zit ook veel rapper op zijn maximale kwaliteit.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:49:
[...]

Ik zie het, het lijkt vooral goed te werken op de ondertiteling, zo mooi helder?

Eerlijk gezegd ziet het HDR heel anders uit dan ik nu heb gezien via HDR demo's of bijvoorbeeld de openingsceremonie van de Olympische spelen, daarbij is goed te zien wat HDR kan doen. Ik weet niet goed wat ik er nu van moet denken? Erg HDR komt de update niet op mij over, maar mogelijk wordt dat met toekomstige toevoegingen wat beter, het zijn enkel 4 series nu die het ondersteunen als ik zoek op HDR binnen Netflix.

Overigens is de Netflix app zelf wel heel erg goed en sinds de voorlaatste update ook flink sneller geworden en zit ook veel rapper op zijn maximale kwaliteit.
Ik heb een nVidia console, dus had het HDR al gezien, persoonlijk zie ik het in Netflix niet op de HDR popup na van Netflix :) Schijnt ook dat hier de bandbreedte het probleem is, de 4K stroom heeft een hogere bitrate dan de 4K HDR stroom in Netlfix, beiden iets van 18Mbit totaal. Het komt natuurlijk totaal niet in de buurt van de LG demo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:58:
[...]
Ik heb een nVidia console, dus had het HDR al gezien, persoonlijk zie ik het in Netflix niet op de HDR popup na van Netflix :) Schijnt ook dat hier de bandbreedte het probleem is, de 4K stroom heeft een hogere bitrate dan de 4K HDR stroom in Netlfix, beiden iets van 18Mbit totaal. Het komt natuurlijk totaal niet in de buurt van de LG demo's.
Ik weet dat de demo's natuurlijk alles van de mogelijkheden laten zien, maar bij "standaard" (niet demo) HDR materiaal kan ik het ook wel opmerken. Misschien hebben ze met die Netflix update alleen maar de HDR popup geactiveerd, om van het "gezeur" af te komen? ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivandu
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:17:
[...]

Op de ef950v heb je bij het instellingen menu 'Beeld' de optie 'Beeldverhouding'. Als je daar kiest voor 'scannen' dan wordt het beeld niet uitgerekt. Zal bij de 920 ook wel zo heten.

De reden voor het 'crop/inzoom' of 'overscan' is iets uit het analoge tijdperk, in dat signaal zit/zat nog wel eens storing in de buitenranden van het beeld. Door overscan toe te passen wordt/werd dat buiten het zicht getrokken. Is met de hedendaagse techniek een onnodig fenomeen, maar is wel vaak de standaard instelling. En het is best een flink stuk wat er bij overscan verdwijnt van het scherm.
Thanks, ik ga het checken!

Ja, ik werk zelf in post-productie en dacht ook meteen aan de 'action-safe' van een beeldbuis en een analoog signaal. Had alleen niet gedacht dat ze daar nu nog rekening mee hielden. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:17:
[...]

Een van de redenen waarom men nog overscan toepast op televisies, is het beeldinterpolatie-algoritme. Dit algoritme geeft vaker beeldfouten bij de randen doordat daar de informatie mist om correcte beelden te creëren. Schakel je bepaalde beeldinstellingen in die het beeldinterpolatie-algoritme uitschakelen, wordt overscan bij veel televisies ook uitgeschakeld zoals bij de PC-modus en game-modus.

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:41
Laguna schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 00:16:
[...]

Als je weet wat de verschillen zijn, dan zou je dat niet gek vinden.
Ik ben mij aan het orienteren en vind het nogal lastig om de verschillen tussen de tv's te zien. Het 2015 model werd door de Tweakers.net reviewer op handen en voeten gedragen. Nu is er een nieuw model de G6 en die blijkt helemaal fantastisch te zijn maar wat zijn de verschillen behoudens het verbeterde geluid?

De E6 is minder premium dan de G6 maar wat maakt het verschil in prijs. Daarbij de 2015 modellen wordt wat meer mee gestunt. De 2016 modellen zijn blijkbaar nog niet overal te verkrijgen en worden hier bedragen genoemd door mediamarkt medewerkers van 2700 euro als introductieprijs.

Voor een consument die zich aan het orienteren is op OLED is er geen touw aan vast te knopen.

Heeft iemand tips?

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:22

Laguna

Connaisseur

Aramiss schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:19:
[...]

Ik ben mij aan het orienteren en vind het nogal lastig om de verschillen tussen de tv's te zien. Het 2015 model werd door de Tweakers.net reviewer op handen en voeten gedragen. Nu is er een nieuw model de G6 en die blijkt helemaal fantastisch te zijn maar wat zijn de verschillen behoudens het verbeterde geluid?

De E6 is minder premium dan de G6 maar wat maakt het verschil in prijs. Daarbij de 2015 modellen wordt wat meer mee gestunt. De 2016 modellen zijn blijkbaar nog niet overal te verkrijgen en worden hier bedragen genoemd door mediamarkt medewerkers van 2700 euro als introductieprijs.

Voor een consument die zich aan het orienteren is op OLED is er geen touw aan vast te knopen.

Heeft iemand tips?
Bij alle 2016 modellen is de techniek weer verbeterd waardoor ze allemaal beter zijn dan de 2015 modellen.
Het G6 model biedt het beste beeld, daarna de E6 en vervolgens de B6/C6. Afhankelijk van wat je eisen zijn, qua input lag, curved ja/nee, 3D support ja/nee, soundbar ja/nee, zou je wel een keuze moeten kunnen maken. Qua beeld doen ze niet voor elkaar onder, of je moet zeer hoge eisen hebben. De gemiddelde consument zal het verschil waarschijnlijk pas zien als ze naast elkaar staan en zelfs dan zal het verwaarloosbaar zijn.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Aramiss
Laguna schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:41:
[...]

Bij alle 2016 modellen is de techniek weer verbeterd waardoor ze allemaal beter zijn dan de 2015 modellen.
Het G6 model biedt het beste beeld, daarna de E6 en vervolgens de B6/C6. Afhankelijk van wat je eisen zijn, qua input lag, curved ja/nee, 3D support ja/nee, soundbar ja/nee, zou je wel een keuze moeten kunnen maken. Qua beeld doen ze niet voor elkaar onder, of je moet zeer hoge eisen hebben. De gemiddelde consument zal het verschil waarschijnlijk pas zien als ze naast elkaar staan en zelfs dan zal het verwaarloosbaar zijn.
Bedankt voor je antwoord.

Eisen:
- er wordt een ps4 en xbox one op aangesloten
- Curved nee. Brede woonkamer wordt weleens schuin op gekeken door een enkeling
- 3D support, huidige tv de D8000 van samsung hebben we alleen dag 1 het 3D gebruikt. Hebben brildragers in huis dus sowieso geen fan van 3d met een extra bril
- Soundbar zou fijn zijn want huidige soundmogelijkheden zijn niet heel denderend.

Dus als je zo kijkt lijkt de E6 de juiste keuze. Want ik las over B6 wat mindere inputlag prestaties.

Nu wachten op het juiste bedrag. En na dit topic doorgespit te zijn lijkt dat in Arnhem bij Smit je moet informeren en Hofma in Drachten.
Als er nog tips zijn PM zijn welkom!

Zijn er nog meer punten waar een E6 en een B6 op verschillen?

Na een edit ben ik erachtergekomen dat het verschil ook de soundbar is.

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 23:20
Aramiss schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:46:
[...]

Nu wachten op het juiste bedrag. En na dit topic doorgespit te zijn lijkt dat in Arnhem bij Smit je moet informeren en Hofma in Drachten.
Als er nog tips zijn PM zijn welkom!
Houd dit topic in de gaten: [Prijs-discussie] OLED Televisies en sla je slag wanneer er een prijs voor jou voorbij komt ;)

• blessure
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-03 20:47
Er is nog een verschil, let op de aansluit mogelijkheden.
HDMI/USB.

• Janpietertje89
  • Laatst online: 19:37
Ik heb recent een 55E6v gekocht. Echter heb ik nog een HD7950 videokaart in mijn PC zitten welke dus geen HDMI2.0 ondersteund (enkel 1.4). Ik wilde mijn PC op mijn tv aansluiten om hiermee het meerendeel van mijn content mee af te spelen en ook wil ik hem graag als 2e monitor gebruiken voor bijvoorbeeld het scrollen door facebook/tweakers tijdens het gamen :). Maar nu lees ik dat HDMI1.4 4k niet volledig ondersteund (en al helemaal geen HDR).

HDMI2.0b is schijnbaar geschikt voor HDR content maar zelfs de E6v heeft deze niet aan boord (heeft 2.0a), hoe kan deze dan HDR content afspelen? Via USB? Via het netwerk?

Wordt het hoog tijd dat ik mijn PC upgrade met een videokaart met HDMI2,0 ondersteuning, en kan ik dan fatsoenlijk via mijn PC films kijken en de TV als 2e scherm gebruiken.

• Aramiss
Janpietertje89 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 17:18:
Ik heb recent een 55E6v gekocht. Echter heb ik nog een HD7950 videokaart in mijn PC zitten welke dus geen HDMI2.0 ondersteund (enkel 1.4). Ik wilde mijn PC op mijn tv aansluiten om hiermee het meerendeel van mijn content mee af te spelen en ook wil ik hem graag als 2e monitor gebruiken voor bijvoorbeeld het scrollen door facebook/tweakers tijdens het gamen :). Maar nu lees ik dat HDMI1.4 4k niet volledig ondersteund (en al helemaal geen HDR).

HDMI2.0b is schijnbaar geschikt voor HDR content maar zelfs de E6v heeft deze niet aan boord (heeft 2.0a), hoe kan deze dan HDR content afspelen? Via USB?

Wordt het hoog tijd dat ik mijn PC upgrade met een videokaart met HDMI2,0 ondersteuning, en kan ik dan fatsoenlijk via mijn PC films kijken en de TV als 2e scherm gebruiken.
Wordt de HDR content niet afgespeeld via Netflix op dit moment? Dat een aantal series daar gebruik van maken?

Verwijderd

Janpietertje89 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 17:18:

HDMI2.0b is schijnbaar geschikt voor HDR content maar zelfs de E6v heeft deze niet aan boord (heeft 2.0a), hoe kan deze dan HDR content afspelen? Via USB? Via het netwerk?

Via HDMI 2.0a, b is een soort van metadata toevoeging in HDR maar niet benodigd voor HDR.

• ViNOK16Bit
Aramiss schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 17:21:
[...]

Wordt de HDR content niet afgespeeld via Netflix op dit moment? Dat een aantal series daar gebruik van maken?
Ja 2 seizoenen Marco Polo, en nog 3 andere films. Daarnaast natuurlijk uhd blu-ray met HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperActivE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-10 13:46

HyperActivE

Niet zo actief als verwacht

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 17:29:
[...]

Via HDMI 2.0a, b is een soort van metadata toevoeging in HDR maar niet benodigd voor HDR.
Hoe zit dat dan met Dolby Vision? Daar wordt wel degelijk dynamic metadata gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
HyperActivE schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 08:58:
[...]

Hoe zit dat dan met Dolby Vision? Daar wordt wel degelijk dynamic metadata gebruikt.
Dat zit op de 2016 LG OLED modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperActivE

HyperActivE

ViNOK16Bit schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:56:
[...]

Dat zit op de 2016 LG OLED modellen.
Ja, dat weet ik. Ik doelde meer op eventuele HDMI vereisten voor het aansluiten van bijvoorbeeld een blu-ray speler met Dolby Vision.

Ik heb her en der gevonden dat HDMI 2.0a voldoende is voor Dolby Vision en dynamic metadata. Het probleem met dynamische metadata zit hem (voor zover ik dat met mijn botte kop begrijp) vooral bij HDR 10.

Ik denk dat dit komt omdat het bij Dolby Vision hardware gebruikt om tot HDR beelden te komen.
Om bij HDR 10 tot dynamische HDR te komen moet dat in het signaal en dus de bandbreedte zitten.

Toch typisch dat de beperkende factor de kabel begint te worden en ze ten opzichte van bijvoorbeeld Display Port maar niet tot een langdurige oplossing kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
HyperActivE schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:07:
[...]

Ja, dat weet ik. Ik doelde meer op eventuele HDMI vereisten voor het aansluiten van bijvoorbeeld een blu-ray speler met Dolby Vision.

Ik heb her en der gevonden dat HDMI 2.0a voldoende is voor Dolby Vision en dynamic metadata. Het probleem met dynamische metadata zit hem (voor zover ik dat met mijn botte kop begrijp) vooral bij HDR 10.

Ik denk dat dit komt omdat het bij Dolby Vision hardware gebruikt om tot HDR beelden te komen.
Om bij HDR 10 tot dynamische HDR te komen moet dat in het signaal en dus de bandbreedte zitten.

Toch typisch dat de beperkende factor de kabel begint te worden en ze ten opzichte van bijvoorbeeld Display Port maar niet tot een langdurige oplossing kunnen komen.
Het verschil is dat HDR10 statisch is en Dolby Vision dynamische metadata bevat. Beiden hebben hardware nodig die het ondersteund. Dolby Vision is preciezer dan HDR10. Maar Dolby Vision is veel minder breed toegepast en er zijn dan ook nog geen UHD spelers met Dolby Vision voor zover ik weet, omdat HDR10 op dit moment de standaard is voor UHD blu-ray. Dolby Vision kun je nu dan ook alleen via Netflix bekijken op de LG 2016 modellen.

Meer info over Dolby Vision vs HDR10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperActivE

HyperActivE

Ok, mijn bewoording is niet juist. HDR 10 is niet de juiste term. Ik doelde op HDR tegen Dolby Vision en het feit dat Philips berichten loslaat over HDMI 2.1 in verband met dynamische metadata.
Ik vroeg mij hardop af of Dolby Vision (die al dynamische metadata heeft) dit niet ook nodig heeft.

Maar ik had inmiddels mijn antwoord gevonden.

[ Voor 7% gewijzigd door HyperActivE op 19-08-2016 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
Maar wat ga ik nu in de praktijk merken qua beeldkwaliteit in de volgende 3 gevallen:

1) Ik sluit mijn 55E6 aan op mijn computer met een videokaart die HDMI1,4 heeft (HD7950) en start de windows 10 netflix app op mijn computer en speel een serie met HDR + 4K af (marco polo bijvoorbeeld).

2) Ik koop een nieuwe videokaart (1060gtx of RX480) welke HDMI2.0 ondersteund en sluit de 55E6 opnieuw aan op mijn computer en start weer de netflix app en speel dezelfde serie af.

3) Ik open de netflix app op mijn 55E6 en speel dezelfde serie af.

Of:
1) Ik download een '4k HDR film' (ik weet dat deze nog niet echt digitaal verkrijgbaar zijn maar dit zal vast komen in de nabije toekomst), speel deze af met mijn PC via VLC player via HDMI 1.4.
2) Ik download een '4k HDR film', speel deze af met mijn PC via VLC player via HDMI 2.0.
3) Ik download een '4k HDR film', speel deze af via de interne mediaplayer van de 55E6 via USB of vanaf het netwerk.

Of:
1) Ik sluit de 55E6 aan op mijn PC met HDMI1.4 en ga browsen op tweakers en facebook.
2) Ik sluit de 55E6 aan op mijn PC met HDMI 2.0 en ga browsen op tweakers en facebook.

Ook vind ik het vreemd dat er nog niet eens een UHD blu-ray speler te koop is die je in je PC kan inbouwen, ben ik nu echt verplicht om een dedicated device van 600 euro te kopen?

[ Voor 8% gewijzigd door Janpietertje89 op 19-08-2016 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Janpietertje89 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:30:
Maar wat ga ik nu in de praktijk merken qua beeldkwaliteit in de volgende 3 gevallen:

1) Ik sluit mijn 55E6 aan op mijn computer met een videokaart die HDMI1,4 heeft (HD7950) en start de windows 10 netflix app op mijn computer en speel een serie met HDR + 4K af (marco polo bijvoorbeeld).

2) Ik koop een nieuwe videokaart (1060gtx of RX480) welke HDMI2.0 ondersteund en sluit de 55E6 opnieuw aan op mijn computer en start weer de netflix app en speel dezelfde serie af.

3) Ik open de netflix app op mijn 55E6 en speel dezelfde serie af.

Of:
1) Ik download een '4k HDR film' (ik weet dat deze nog niet echt digitaal verkrijgbaar zijn maar dit zal vast komen in de nabije toekomst), speel deze af met mijn PC via VLC player via HDMI 1.4.
2) Ik download een '4k HDR film', speel deze af met mijn PC via VLC player via HDMI 2.0.
3) Ik download een '4k HDR film', speel deze af via de interne mediaplayer van de 55E6 via USB of vanaf het netwerk.

Of:
1) Ik sluit de 55E6 aan op mijn PC met HDMI1.4 en ga browsen op tweakers en facebook.
2) Ik sluit de 55E6 aan op mijn PC met HDMI 2.0 en ga browsen op tweakers en facebook.

Ook vind ik het vreemd dat er nog niet eens een UHD blu-ray speler te koop is die je in je PC kan inbouwen, ben ik nu echt verplicht om een dedicated device van 600 euro te kopen?
In het kort moet een device hebben met HDMI 2.0 om 4K op 60fps uit te kunnen sturen naar je TV. Gebruik je HDMI 1.4 dan gaat het maximaal tot 24 Hz/25 Hz/30 Hz. Daarnaast heb je, naar wat ik begrijp, heb je voor HDR HDMI 2.0a nodig. Dus het verschil zal hem zitten in de framerate, wat vooral bij gaming interessant is en daarnaast in het HDR kleurbereik.

Het is inderdaad jammer dat er nog geen inbouw UHD blu-ray spelers zijn. Maar er zijn ook nog niet veel betaalbare videokaarten met HDMI 2.0a. Naast de dure UHD spelers van Samsung en Panasonic is de nieuwe Xbox One S een goede optie die de helft goedkoper is en naast dat die 4K blu-ray HDR ondersteund ook nog een console is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh00pz
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-10 22:27
Vraagje, kan ik mijn LG 55EG910V upgraden naar WebOS 3.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
wh00pz schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:14:
Vraagje, kan ik mijn LG 55EG910V upgraden naar WebOS 3.0?
Nee, ik geloof dat de LG 55EG910V al een update naar WebOS 2.0 heeft gehad en verwacht niet dat LG modellen van voor 2016 nog gaat voorzien van WebOS 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:32
Wat ik heb begrepen is dat de 55EG910V standaard geleverd wordt met WebOS2.0 bij levering.

Dus kan je upgraden naar OS3.0. Alleen als je TV eerdere WEBOS heeft gehad zal deze geen 3.0 krijgen. Het moet automatisch binnen komen vanzelf.

[ Voor 4% gewijzigd door Van der Berg op 19-08-2016 15:51 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Van der Berg schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:49:
Wat ik heb begrepen is dat de 55EG910V standaard geleverd wordt met WebOS2.0 bij levering.

Dus kan je upgraden naar OS3.0. Alleen als je TV eerdere WEBOS heeft gehad zal deze geen 3.0 krijgen. Het moet automatisch binnen komen vanzelf.
Nee, je kan niet upgraden naar 3.0. dat die uit de winkel geleverd wordt met 2.0 betekent niet dat de tv daarmee is uitgebracht. Als je Googled zie je dat 3.0 niet uitkomt voor modellen van voor 2016. Misschien hooguit een 2.5 versie van webOS. Maar ik betwijfel of dat voor de EG910v zal zijn.

Edit: ik zie dat de EG910v een 2015 model is. Dus met geluk krijgt dit model een webOS upgrade. Maar ik zou er niet 100% vanuit gaan. Je mag blij zijn dat er nog updates voor uitkomen. De 950v heeft dit jaar ook nog een aantal updates gehad met kleine verbeteringen.

[ Voor 17% gewijzigd door ViNOK16Bit op 19-08-2016 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recent de 55E6V gekocht. De beeldkwaliteit is top. Ik heb echter wel problemen met de "glare". Deze is namelijk niet mooi egaal maar vertoont een vertekend beeld.

Zoals ik het bekijk wordt dit veroorzaakt omdat de hoeken van het scherm niet helemaal vlak zijn.

wat vinden jullie?
https://s3.postimg.org/qkghkax6r/55e6v_left.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 19:35

Bever!

3

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 16:30:
Recent de 55E6V gekocht. De beeldkwaliteit is top. Ik heb echter wel problemen met de "glare". Deze is namelijk niet mooi egaal maar vertoont een vertekend beeld.

Zoals ik het bekijk wordt dit veroorzaakt omdat de hoeken van het scherm niet helemaal vlak zijn.

wat vinden jullie?
Wat maakt het uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 16:30:

wat vinden jullie?
Lijkt wel een lachspiegel. Niet echt acceptabel voor dat geld.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het niet uit had gemaakt had ik het niet gepost. Persoonlijk vind ik het enorm storend als de TV uit staat en het een design object in de woonkamer is. Bij het "picture on glass" ontwerp ga ik ervan uit dat het scherm perfect vlak is en weerspiegelingen normaal worden weergegeven.

Ik ben dat ook benieuwd of meerdere mensen dit hebben of dat ik een uitzondering ben en de TV normaal gesproken wel mooi vlak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik zie het op de 950 ook, maar dan in veel mindere mate, zodat het geheel niet storend is. Een heel klein beetje in de uiterste hoeken. Wij zien het eigenlijk enkel omdat onze lamellen voorzien zijn van een smalle heldere strook, het zou anders eigenlijk niet zijn opgevallen. Bij ons loopt de lijn op de uiterste buitenkant enkel in de buurt van de hoek boven en beneden een beetje naar buiten. Ik zou hetgeen jij te zien krijgt waarschijnlijk niet kunnen slikken, TV staat natuurlijk niet de hele dag aan (bij ons in ieder geval niet), en dan kijk je toch tegen dat plaatje aan. Ik zou ook gedacht hebben dat dit bij het picture on glass ontwerp geheel niet voor zou komen.

Misschien toch LG eens benaderen met die foto?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 17:20:
Ik zie het op de 950 ook, maar dan in veel mindere mate, zodat het geheel niet storend is. Een heel klein beetje in de uiterste hoeken. Wij zien het eigenlijk enkel omdat onze lamellen voorzien zijn van een smalle heldere strook, het zou anders eigenlijk niet zijn opgevallen. Bij ons loopt de lijn op de uiterste buitenkant enkel in de buurt van de hoek boven en beneden een beetje naar buiten. Ik zou hetgeen jij te zien krijgt waarschijnlijk niet kunnen slikken, TV staat natuurlijk niet de hele dag aan (bij ons in ieder geval niet), en dan kijk je toch tegen dat plaatje aan. Ik zou ook gedacht hebben dat dit bij het picture on glass ontwerp geheel niet voor zou komen.

Misschien toch LG eens benaderen met die foto?
Bedankt voor je reactie. Ik heb LG ook om een reactie gevraagd maar deze ontwijkt de vraag en komt met het volgende antwoord:

"Het productieproces van OLED kan tot gevolg hebben dat er kleine veranderingen zijn in het scherm. Dit zou de kijkervaring als de tv in bedrijf is niet moeten beïnvloeden maar dergelijke effecten zijn inderdaad mogelijk. Het oled oppervlakte is niet bedoeld om als volledig vlakke spiegel te functioneren.

Of dit uw kijkgenot negatief beïnvloedt is aan u maar wij kunnen u in ieder geval geruststellen dat dit geen defect betreft."

Zoals je ook aangeeft vind ik het enorm storend als de TV uit staat.

Volgend de wet kopen op afstand heb ik 14 dagen bedenktijd. Daar doet de (web) winkel waar ik de TV gekocht heb wat moeilijk over. Toch denk ik dat ik er gebruik van ga maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 00:58

invincible30

Psn: pelter29

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 17:56:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik heb LG ook om een reactie gevraagd maar deze ontwijkt de vraag en komt met het volgende antwoord:

"Het productieproces van OLED kan tot gevolg hebben dat er kleine veranderingen zijn in het scherm. Dit zou de kijkervaring als de tv in bedrijf is niet moeten beïnvloeden maar dergelijke effecten zijn inderdaad mogelijk. Het oled oppervlakte is niet bedoeld om als volledig vlakke spiegel te functioneren.

Of dit uw kijkgenot negatief beïnvloedt is aan u maar wij kunnen u in ieder geval geruststellen dat dit geen defect betreft."

Volgend de wet kopen op afstand heb ik 14 dagen bedenktijd. Daar doet de (web) winkel waar ik de TV gekocht heb wat moeilijk over. Toch denk ik dat ik er gebruik van ga maken.
Je hebt wel het mooiste beeld in huis gehaald met dit toestel.
Ik zou er nog eens goed over nadenken.
Op mijn oled is de weerspiegeling ook niet egaal zie ik zojuist. Was me nog niet eerder opgevallen eigenlijk.
Ik kijk er ook tv op en wanneer tv uit staat kijk ik er niet naar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Mijn god zo kennen we LG weer. Wat een crap service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Phusebox schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 18:23:
[...]

Mijn god zo kennen we LG weer. Wat een crap service.
Wat zouden ze naar jouw mening moeten doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bever! schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 18:32:
[...]

Wat zouden ze naar jouw mening moeten doen dan?
Toegeven dat dit niet acceptabel is voor een zogenaamde design tv van 4000 euro en omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
[...][knip]

Heeft de webwinkel de afbeelding ook onder ogen gekregen? Zo ja, zij vinden ook dat dit acceptabel is?

Misschien kun je de afbeelding eens delen op een ander forum (buitenland), waar dezelfde tv eigenaren te vinden zijn? Eens kijken wat die ervan gaan zeggen? Al zou het echter een veelvoorkomend iets zijn, ik vind het onacceptabel.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005

aex351

I am the one

invincible30 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 18:05:
[...]
<knip>
Ik kijk er ook tv op en wanneer tv uit staat kijk ik er niet naar ;)
Ik denk ook dat dit alles zegt. Ik lees in de reactie van LG dat het zo is as designed. En dat dit dus een eigenschap van de televisie is. Dan kan je het inderdaad alsnog storend vinden als je dit niet verwacht, maar er is dan verder weinig aan te doen anders dan de televisie niet kopen of in zijn geval verkopen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wet koop op afstand is hier prima toe te passen mits je geen 20+ uur tv hebt gekeken erop.

Je mag immers redelijkerwijs verwachten dat je een vlak scherm krijgt en niet iets dat bol of krom staat. Daar kom je alleen achter als je hem uitpakt en neerzet. Netjes weer inpakken en terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De webwinkel heeft de afbeelding ontvangen en heeft aangegeven om dit bij LG te melden. Dat heb ik gedaan met bijbehorend antwoord.

Voor de wet kopen op afstand is het echter niet relevant wat LG ervan vindt. Dat heb ik de webwinkel ook medegedeeld.

Mijn voorstel is dan ook om de tv om te ruilen voor een ander exemplaar. Zelf ben ik van mening dat de afwijking welke ik nu heb bovengemiddeld is en ik met een ander exemplaar (nieuwere batch) waarschijnlijk een veel mindere afwijking heb. Dat wordt hier in het forum ook bevestigd.

Dit is ook niet mijn eerste OLED. Ik heb 2 jaar gekeken op de 55EA8809 welke een platte 1080p OLED tv was. De 55E6 heeft veel verbeteringen (hogere helderheid, 4K, groter kleurbereik, betere uniformiteit). De oude OLED had dan weer weinig last van de "near black crush" en ook de spiegel was 'gewoon' egaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 19:24:
De webwinkel heeft de afbeelding ontvangen en heeft aangegeven om dit bij LG te melden. Dat heb ik gedaan met bijbehorend antwoord.

Voor de wet kopen op afstand is het echter niet relevant wat LG ervan vindt. Dat heb ik de webwinkel ook medegedeeld.

Mijn voorstel is dan ook om de tv om te ruilen voor een ander exemplaar. Zelf ben ik van mening dat de afwijking welke ik nu heb bovengemiddeld is en ik met een ander exemplaar (nieuwere batch) waarschijnlijk een veel mindere afwijking heb. Dat wordt hier in het forum ook bevestigd.

Dit is ook niet mijn eerste OLED. Ik heb 2 jaar gekeken op de 55EA8809 welke een platte 1080p OLED tv was. De 55E6 heeft veel verbeteringen (hogere helderheid, 4K, groter kleurbereik, betere uniformiteit). De oude OLED had dan weer weinig last van de "near black crush" en ook de spiegel was 'gewoon' egaal.
Lekker lame van de webwinkel. Jij hebt bij hun gekocht dus zij moeten jouw melding van defecten zelf afhandelen en niet naar LG doorverwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 19:24:

Wil je uberhaupt nog zaken doen met die winkel? Vanwege het feit dat ze blijkbaar lak hebben aan wet koop op afstand..

Overigens hoef je niet te vermelden dat je de tv retourneert vanwege die glare. Geen reden is goed genoeg. Dat zou evt. discussie kunnen vermijden.

Zou je de webwinkel willen noemen hier, dan weten we waar we op ons hoede moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 20:11:
[...]

Wil je uberhaupt nog zaken doen met die winkel? Vanwege het feit dat ze blijkbaar lak hebben aan wet koop op afstand..

Overigens hoef je niet te vermelden dat je de tv retourneert vanwege die glare. Geen reden is goed genoeg. Dat zou evt. discussie kunnen vermijden.

Zou je de webwinkel willen noemen hier, dan weten we waar we op ons hoede moeten zijn.
Klopt. Ik hoef de reden inderdaad niet te vermelden. De reden dat ik dat wel gedaan heb is omdat ik de TV graag wil omruilen voor een ander exemplaar wat deze afwijking niet heeft.
Het bedrijf wil ik nog wel de kans geven. Indien ze het aankoopbedrag niet willen retourneren of de TV niet willen omruilen maak ik uiteraard kenbaar om welk bedrijf het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
bij aankoop van een Samsung ks8000, op 1 Juli j.l. , het zelfde probleem.
Kleine vouwtjes langs de randen en een grote vouw, verticaal, midden over het scherm. Ook is het scherm krom, terwijl het geen curve model is. In de winkel heb ik gezien, dat meerdere Samsung"s dit hebben.
Dealer neemt de Samsung terug, ben nu in afwachting van de LG Oled 55E6V.
Ben benieuwd , hoe daar het scherm van is.
Je zou toch verwachten, dat een glazen scherm, volledig vlak is.
Weet iemand, of er een levering probleem is met de 55E 6V?

[ Voor 12% gewijzigd door blessure op 21-08-2016 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 17:08:
[...]

Als het niet uit had gemaakt had ik het niet gepost. Persoonlijk vind ik het enorm storend als de TV uit staat en het een design object in de woonkamer is. Bij het "picture on glass" ontwerp ga ik ervan uit dat het scherm perfect vlak is en weerspiegelingen normaal worden weergegeven.

Ik ben dat ook benieuwd of meerdere mensen dit hebben of dat ik een uitzondering ben en de TV normaal gesproken wel mooi vlak is.
Heb het zo juist hier eens goed bekeken, op de 65ef950v, en zo strak als een spiegel.

Lijkt mij ook dat een platte tv geheel plat moet zijn, met zo'n flinke afwijking zal het ook van invloed zijn op het beeld als de tv aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:08:
[...]

Heb het zo juist hier eens goed bekeken, op de 65ef950v, en zo strak als een spiegel.

Lijkt mij ook dat een platte tv geheel plat moet zijn, met zo'n flinke afwijking zal het ook van invloed zijn op het beeld als de tv aan staat.
Dank je wel. Net wat ik wilde horen.
Kun je een paar foto's maken en naar mij toe sturen? het liefst vanaf een soortgelijke hoek/afstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:58:
[...]
Oké, er is blijkbaar toch iets aan de hand wat aangepakt gaat worden.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=nIHsuEBkI14]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:46:
[...]

Dank je wel. Net wat ik wilde horen.
Kun je een paar foto's maken en naar mij toe sturen? het liefst vanaf een soortgelijke hoek/afstand.
Nee, sorry, je zult me in deze op het woord moeten geloven. Ik ben er niet happig op om foto's van mijn huiskamer rond te sturen.

Maar ook zonder mijn foto's heb je gewoon een sterke zaak, de tv omruilen of geld terug is de enige actie die de winkel kan doen. Zeker gezien het feit dat je de tv pas een paar dagen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 19:31:
[...]

Nee, sorry, je zult me in deze op het woord moeten geloven. Ik ben er niet happig op om foto's van mijn huiskamer rond te sturen.

Maar ook zonder mijn foto's heb je gewoon een sterke zaak, de tv omruilen of geld terug is de enige actie die de winkel kan doen. Zeker gezien het feit dat je de tv pas een paar dagen hebt.
Ik geloof je ook wel dat is het probleem niet. Het is meer dat ik kan aantonen dat er wel degelijk mooie rechte panelen zijn met een normale spiegeling.

Als ze de tv niet willen omruilen is geld terug inderdaad de enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 19:41:
[...]

Ik geloof je ook wel dat is het probleem niet. Het is meer dat ik kan aantonen dat er wel degelijk mooie rechte panelen zijn met een normale spiegeling.
Kan je dit filmpje op youtube laten zien:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=36pYc1C5NQM]

Is iemand die verschillende OLED tv's in een winkel heeft gefilmd, de weerspiegeling van de winkelruimte is goed te zien. Duidelijker kun je het niet maken, reflecties zien er uit als een vlakke spiegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:43
pff dat is wel heel erg...benieuwd hoe het in de huiskamer uitziet.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 20:46:
[...]
Kan je dit filmpje op youtube laten zien:

[video]

Is iemand die verschillende OLED tv's in een winkel heeft gefilmd, de weerspiegeling van de winkelruimte is goed te zien. Duidelijker kun je het niet maken, reflecties zien er uit als een vlakke spiegel.
Als je heel goed kijkt dan ze je op zo'n 32-33 seconden iemand aan de linker-bovenhoek op de achtergrond in beeld verschijnen. Daar zie je dus wat vervorming, maar het is duidelijk minder dan de foto die ik hier eerder langs heb zien komen. Die vervorming is niet van invloed op het Oled beeld wat wordt weergegeven, die plaat of coating die de vervorming veroorzaakt ligt ervoor. Bij dit filmpje is het dus minimaal, maar het blijft lastig beoordelen als er steeds maar Oled beeld blijft verschijnen.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/oled%20vervorming.png

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:48
Dit weekend ook in de MM geweest om naar de 55E6V te gaan kijken.
Stond toevallig naast een Sony XD93, beiden 55"

Ook toevallig een Sony verkoper en LG verkoper en ze lieten op beide toestellen een 4K demo via Youtube zien...

Buiten dat de kleuren feller zijn op de OLED was het verschil in beeldkwaliteit toch wel heel miniem hoor? (OLED op standaard laten zetten om felle levendige kleuren wat te minderen)
Zijn er buiten die fellere kleuren (beter zwart) en kijkhoeken nog grote verschillen?

prijsverschil tussen beide is wel groot...

[ Voor 14% gewijzigd door DorkoTheBeast op 22-08-2016 12:47 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:08

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

DorkoTheBeast schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:24:

Ook toevallig een Sony verkoper en LG verkoper en ze lieten op beide toestellen een 4K demo via Youtube zien...

Buiten dat de kleuren feller zijn op de OLED was het verschil in beeldkwaliteit toch wel heel miniem hoor? (OLED op standaard laten zetten om felle levendige kleuren wat te minderen)
Zijn er buiten die fellere kleuren (beter zwart) en kijkhoeken nog grote verschillen?

Als je terugzoekt op mijn naam in dit topic, ik heb dat ook gedaan, bij de MM vergelijken. Houd er goed rekening mee dat 1) de OLED zeer waarschijnlijk niet goed afgesteld staat in de MM, en 2) zwart = echt zwart bij OLED nou juist niet zo goed tot uiting komt onder de felle TL balken van de MM....

Lang verhaal kort, ik heb de OLED gekocht (950V), en die heeft een 2 jaar oude 4K lcd vervangen die bij mij aan de muur hing. (ja decadent, ik weet het :o )

Mijn conclusie: Wereld van verschil, in het voordeel van OLED :D (kan natuurlijk confirmation bias zijn, maar dat mag je zelf besluiten ....)

Als je kans hebt, ga een keer 's avonds bij iemand kijken die een OLED heeft, en verbaas je dan nog eens...

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89

Wat was het antwoord van de LG verkoper toen je hem deze vraag stelde? Lijkt me dat juist zo iemand je goed duidelijk zou moeten kunnen maken wat er nu allemaal beter is aan de LG en waarom het verschil je in de winkel tegen zou vallen?

Anyway, OLED is zeker niet voor iedereen de fikse meerprijs waard. Als je geen 'heavy user', 'videofiel' bent, of gewoon teveel geld hebt is oled zeker niet altijd de beste koop. Echter vind ik 2000 euro voor een LCD tv toch ook wel erg veel geld. Voor dat geld kun je ook prima een 2015 oled kopen, of binnenkort de 55B6 die waarschijnlijk meer waar voor je geld bied.

[ Voor 25% gewijzigd door Janpietertje89 op 22-08-2016 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens

Televisies in de Media Markt vergelijken is een beetje hetzelfde als met auto's in een 30 km/h-zone rijden. De ene auto kan nog zoveel beter rijden dan de ander, zonder de juiste omstandigheden is het verschil lastig te achterhalen.

OLED komt in een Media Markt niet tot zijn recht door de omgeving. Fel TL-verlichting en ruimte hebben een te groot nadelig effect waardoor het verschil met LCD veel kleiner lijkt dan het in werkelijkheid is. Naast het feit dat de toestellen ook nog eens incorrect afgesteld staan, maar dat geldt net zo goed voor LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 20:01
Ik ben ook wel benieuwd naar een vergelijkingstest door tweakers. Een 1 of 2 high-end LCD tv's en de G6. Allemaal professioneel gekalibreerd, alle instellingen gelijk (bij voorkeur alles uit), Allemaal dezelfde high-end bd speler met dezelfde film.

Ben er ondertussen wel achter dat 90% van de kwaliteit bepaald wordt door de kwaliteit van de bron. Enorme verschillen tussen gedownload spul, al zoek ik altijd de best mogelijke kwaliteit (>10gb plus tot BD-rips). Ook bizarre verschillen tussen de verschillende 4k demo filmpjes op YouTube.

Als je dan ook nog een leest dat de chipset van je mediaspeler een belangrijke rol speelt dan snap je dat het lastig is om beeldkwaliteit daadwerkelijk te testen. Zo zag hetzelfde materiaal er beter uit via een dune mediaspeler tov een blueray speler (avforums volgens mij).

[ Voor 10% gewijzigd door Malt007 op 22-08-2016 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ik had een tijd terug ook even staan kijken naar de XD93, op advies van de MM-verkoper. Ik had namelijk gezegd dat OLED momenteel het beste beeld geeft en toen kwam hij met de XD93. Op het eerste gezicht zag het er prima uit, totdat ik bij de demo de halo vorming zag bij lichte objecten op een donkere achtergrond. Toen was ik er direct klaar mee.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
De Sony verkoper was een redelijk goede... De LG verkoper was eerder een stiller type en zei heel weinig.

Die van Sony beweerde dat de kleuren op de Sony veel natuurlijker waren (iets wat in de oren van mijn vrouw wel goed klonk)
Hij zei ook dat LG OLED last heeft van lage brightness en zei dat er heel binnenkort een hele goede Sony kwam (ZD9) die ook per pixel de verlichting kon uitzetten maar dan wel één met hele goeie zwartwaarden en tegelijk heel hoge lichtwaarden.

Sony heeft Android en volgens wat ik gelezen heb zou de processor te zwak zijn en sommige apps hierdoor te traag zijn.
Webos 3..0 Van LG schijnt beter te zijn. (nu niet dat ik dat veel ga gebruiken want ik heb ook net een XBOX One S met 4K gekocht)

Zal nog maar eens in een goede zaak gaan kijken naar het verschil

Voorlopig ben ik nog steeds pro OLED en heb een argument voor de vrouw dat de kijkhoeken beter zijn (zij zit niet recht voor het scherm)

[ Voor 8% gewijzigd door DorkoTheBeast op 23-08-2016 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
DorkoTheBeast schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:29:
De Sony verkoper was een redelijk goede... De LG verkoper was eerder een stiller type en zei heel weinig.

Die van Sony beweerde dat de kleuren op de Sony veel natuurlijker waren (iets wat in de oren van mijn vrouw wel goed klonk)
Hij zei ook dat LG OLED last heeft van lage brightness en zei dat er heel binnenkort een hele goede Sony kwam (ZD9) die ook per pixel de verlichting kon uitzetten maar dan wel één met hele goeie zwartwaarden en tegelijk heel hoge lichtwaarden.

Sony heeft Android en volgens wat ik gelezen heb zou de processor te zwak zijn en sommige apps hierdoor te traag zijn.
Webos 3..0 Van LG schijnt beter te zijn. (nu niet dat ik dat veel ga gebruiken want ik heb ook net een XBOX One S met 4K gekocht)

Voorlopig ben ik nog steeds pro OLED en heb een argument voor de vrouw dat de kijkhoeken beter zijn (zij zit niet recht voor het scherm)
Dat van die Sony per pixel verlichten is wat overdreven, en hoewel daarmee het uiterste uit de LCD gehaald zou kunnen worden, blijf je met een mindere kijkhoek zitten, en zwart zal nog steeds niet helemaal zwart zijn. Aanschaf zal ook best fors zijn voor het topmodel Sony, maar mogelijk voldoet die tv ook weer voor een bepaald publiek, zal vast wel. En voor een Sony verkoper zal waarschijnlijk ook wel gelden; "wij van wc-eend adviseren....".

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Open het sony topic maar eens. Weer een groot drama die android software. Instabiel als wat inc spontane reboots en geen ci plus certificering van ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Jullie hebben waarschijnlijk wel gelijk... ik heb eerlijk gezegd niet zo goed naar de kijkhoeken gekeken op die moment...
ga toch sowieso nog naar een speciaalzaak binnen een paar weken.

Tweakers review zei ook dat deze oled's het best is wat te krijgen is op de moment.
Ik wil alleen geen neon-kleurenlicht bord als teevee want in de MM zijn die kleuren op de OLED echt wel heel verzadigd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 20:11:
[...]

Precies wat Fandango vraagt. Om welke winkel gaat het? Want je zou namelijk andere kopers ervoor kunnen behoeden om met deze partij in zee te gaan. Het is ook zo slecht dat ze je doorverwijzen naar de fabrikant.

Jij hebt met hun een koopovereenkomst gesloten dus mogen zij informatie inwinnen bij hun leverancier of fabrikant. Zij zijn toch de 'tv experts'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
DorkoTheBeast schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:51:
Jullie hebben waarschijnlijk wel gelijk... ik heb eerlijk gezegd niet zo goed naar de kijkhoeken gekeken op die moment...

Tweakers review zei ook dat deze oled's het best is wat te krijgen is op de moment.
Ik wil alleen geen neon-kleurenlicht bord als teevee want in de MM zijn die kleuren op de OLED echt wel heel verzadigd....
Ik zou een kleinere zaak opzoeken waar je een meer algemeen advies zult krijgen. Jij stelt je eisen en een fatsoenlijk verkoper geeft je daarbij een goed en eerlijk advies.

Hadden ze een demo draaien op de LG, en zo ja, wat zag je in beeld?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

DorkoTheBeast schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:51:

Je kan in de tweakers reviews en in alle reviews over de hele wereld toch lezen hoe de kleurweergave van die OLED's is? Ja je kan een TV ook ultrafel afstellen (Wat het in een winkel goed doet). Waar twijfel je precies aan?

Moet iemand hier vertellen dat de kleurweergave van oleds ook erg accuraat is? Het voordeel van OLED: Kijkhoek en oneindig diep contrast, voordeel LCD: veel lichter wit.

Kleurweergave is van bijna alle schermen tegenwoordig prima op orde.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Ja die kleuren is zon ouderwets dogma. Samsung en fel sony is natuurlijk panasonic het nauwkeurigst. Boel onzin en allemaal conform af te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 08:42

pvr

Weet iemand een goed adres, waar ik mijn LG 65EF950V kan laten Kalibreren?
Ik zit nog niet aan mijn branduren, maar kan hem dan even plannen.

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

pvr schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 23:21:
Weet iemand een goed adres, waar ik mijn LG 65EF950V kan laten Kalibreren?
Je eigen adres, de kalibratie wordt bij je thuis uitgevoerd. ;)

Zelf heb ik de TV laten kalibreren door Dimitri Valkenburg. Als je googled op zijn naam inclusief de term isf, dan vind je zijn site. Daar kan je je zelf eerst inlezen wat je kan verwachten van een kalibratie.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2016 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Ben persoonlijk al voor 90% overtuigd om de OLED6EV aan te schaffen...de maat 55" of 65" staat nog niet vast... ideaal was 60" geweest ... (zitten 4,2m van tv)

Heeft iemand al geprobeerd om de speaker onderaan te gebruiken als center speaker?
Indien ja, is deze goed genoeg voor deze functie? (heb nu een redelijk grote kef center speaker en de vrouw vind dit minder interresant :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Weet er iemand eigenlijk wat de wettelijk vastgestelde levensverwachting van hun OLED TV is? Bedrijven zoals de Mediamarkt hanteren daarvoor een website die niet toegankelijk is voor consumenten om dat op te zoeken. Als voorbeeld voor mijn LG plasma TV was dit vastgesteld op 5 jaar, maar daarvan was de aanschafprijs ook maar €600. Ik mag hopen gezien de fors hogere prijzen dat dit voor OLED TV's minstens 10 jaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:47
Laguna schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:21:
Weet er iemand eigenlijk wat de wettelijk vastgestelde levensverwachting van hun OLED TV is? Bedrijven zoals de Mediamarkt hanteren daarvoor een website die niet toegankelijk is voor consumenten om dat op te zoeken. Als voorbeeld voor mijn LG plasma TV was dit vastgesteld op 5 jaar, maar daarvan was de aanschafprijs ook maar €600. Ik mag hopen gezien de fors hogere prijzen dat dit voor OLED TV's minstens 10 jaar is.
Je bedoelt dit?

https://www.uneto-vni.nl/...nen-afschrijvingsmethoden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Waarschijnlijk wel ja, belachelijk dat alles boven de €1000 onder 6 jaar wordt geschaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:47
Zo een lijst houdt geen rekening met high-end producten of nieuwe technische ontwikkelingen zoals OLED.
Ik kan me voorstellen dat je bij hoge aankoop bedragen een extra verzekering afsluit of extra voorwaarden afspreekt met de verkoper. Maar daar moet je wel voor kiezen, natuurlijk.

Ik denk dat OLED over zes jaar voor een spreekwoordelijke appel en een ei kunt krijgen.
Als je ziet hoe snel al LED UHD in prijs gevallen is.

[ Voor 20% gewijzigd door cornfed99111 op 24-08-2016 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[..]
Die man van Sony moest natuurlijk het toestel verkopen. De man van LG zal zoiets gehad hebben. Waarom moet ik dit toestel verkopen?! Mijn LG verkoopt zich vanzelf wel.. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Wat betreft de levensduur van OLED is dit in theorie slechter dan LCD. Maar fabrikanten claimen dat ze dit verbeteren. Zoals LG gebruik maakt van witte OLEDs en kleurfilters en daardoor dus alleen wit hoeft te branden en je niet het probleem hebt dat blauw sneller slijt dan rood.

Een Reddit gebruiker heeft een reactie van een LG representative ge-quote m.b.t. de levensduur:

"The MFG warranty is 1 year parts and 1 year labor. The life expectancy of LG OLED is 30K hours to 50K hours to half brightness. Only coming from the use/on time of the panel; not from being off. That is 7 days a week, 6 hrs a day to reach 14.5 years to 20 years to half brightness. If a customer watches the TV in Vivid mode they will be closer to the 14.5 year number. If the customer has the OLED calibrated (or run in Cinema mode) they will be at the 20 year to half brightness level. Calibration is not only good for panel life but picture quality also; it is a win win! 2016 models will have substantially increased hours that can not be released until product ships, but I expect them to be brighter."

Here's a helpful quote about burn-in that may sway your decision as well.

The general rule of thumb is do not leave a static image on the screen for more than 60 minutes; but that can vary depending on the intensity and color of the image. There is no way to fix burn-in once it is at that point. 2016 models will have a picture quality recovery system build into the panels to reduce image retention before it becomes burn-in.
bron

Wat hier overigens gezegd wordt betreffende calibratie versterkt mijn mening dat LG of welke fabrikant dan ook van een dergelijk high end en duur toestel een calibratie thuis gratis zou moeten aanbieden als service. Je krijgt er de bedoelde "natuurlijke" kleuren voor terug en het zou de levensduur van je TV verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WuXingWarrior
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14:06
DorkoTheBeast schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 06:26:
Ben persoonlijk al voor 90% overtuigd om de OLED6EV aan te schaffen...de maat 55" of 65" staat nog niet vast... ideaal was 60" geweest ... (zitten 4,2m van tv)

Heeft iemand al geprobeerd om de speaker onderaan te gebruiken als center speaker?
Indien ja, is deze goed genoeg voor deze functie? (heb nu een redelijk grote kef center speaker en de vrouw vind dit minder interresant :-)
Als je twijfelt over grote altijd voor de grotere gaan :), ik heb zelf de 65E6 en zit gemiddeld 3 tot 5 meter van het scherm,voor mij persoonlijk zou 55 inch echt te klein zijn geweest!

Volgens mij is het denk ik niet mogelijk om de soundbar als center in te stellen maar zou het sowieso niet aanraden aangezien in films die best belangrijk is en ik denk dat jouw kef center ongetwijfelt veel beter zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

cornfed99111 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:09:
Zo een lijst houdt geen rekening met high-end producten of nieuwe technische ontwikkelingen zoals OLED.
Dat slaat natuurlijk nergens op. Is er hier geen enkele eigenaar die hiernaar geïnformeerd heeft?
Ik kan me voorstellen dat je bij hoge aankoop bedragen een extra verzekering afsluit of extra voorwaarden afspreekt met de verkoper. Maar daar moet je wel voor kiezen, natuurlijk.
Onzin, daar is reeds veel over geschreven. Dat is gewoon een truc van winkeliers om jou extra te laten betalen waar je wettelijk al recht op hebt.
Ik denk dat OLED over zes jaar voor een spreekwoordelijke appel en een ei kunt krijgen.
Als je ziet hoe snel al LED UHD in prijs gevallen is.
Die vergelijking gaat niet op. OLED is inderdaad een redelijke nieuwe technologie bij TV's, maar LCD/LED is dat zeker niet. Dat de prijs daarvan snel gedaald is komt omdat de prijs bij release al te hoog was.
Verder is het onmogelijk wat te roepen over hoe het er over 6 jaar uitziet. Zolang LG de enige fabrikant blijft hebben ze een monopolie positie en kunnen ze met de prijzen doen wat ze willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
Laguna schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:21:
[...]

Dat slaat natuurlijk nergens op. Is er hier geen enkele eigenaar die hiernaar geïnformeerd heeft?

[...]

Onzin, daar is reeds veel over geschreven. Dat is gewoon een truc van winkeliers om jou extra te laten betalen waar je wettelijk al recht op hebt.

[...]

Die vergelijking gaat niet op. OLED is inderdaad een redelijke nieuwe technologie bij TV's, maar LCD/LED is dat zeker niet. Dat de prijs daarvan snel gedaald is komt omdat de prijs bij release al te hoog was.
Verder is het onmogelijk wat te roepen over hoe het er over 6 jaar uitziet. Zolang LG de enige fabrikant blijft hebben ze een monopolie positie en kunnen ze met de prijzen doen wat ze willen.
Ik heb eigenlijk helemaal niet geinformeerd naar een garantietermijn bij aankoop van mijn televisie nee. En persoonlijk boeit het me ook niet echt of een paneel nu 5 of 10 jaar mee gaat, over een jaartje of 4 vervang ik hem toch weer. Ook ga ik er gewoon van uit dat een merk als LG niet zo groot had kunnen worden als ze rommel leveren en dat garantie e.d. gewoon vergelijkbaar is met andere A-merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Janpietertje89 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:59:
[...]

Ik heb eigenlijk helemaal niet geinformeerd naar een garantietermijn bij aankoop van mijn televisie nee. En persoonlijk boeit het me ook niet echt of een paneel nu 5 of 10 jaar mee gaat, over een jaartje of 4 vervang ik hem toch weer. Ook ga ik er gewoon van uit dat een merk als LG niet zo groot had kunnen worden als ze rommel leveren en dat garantie e.d. gewoon vergelijkbaar is met andere A-merken.
Ik heb niks met die wegwerp mentaliteit. Ware het niet dat ik momenteel tegen 2 verticale strepen zit aan te kijken had ik nog langer met m'n huidige TV gedaan die ik nu 5,5 jaar heb. Om de 4 jaar 2,5K uitgeven aan een nieuwe TV zou ik het zeker niet waard vinden, maar dat is persoonlijk. Ik vind echter wel dat zo'n TV minimaal 10 jaar mee moet kunnen gaan als je daarvoor kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Laguna schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:48:
[...]

Ik heb niks met die wegwerp mentaliteit. Ware het niet dat ik momenteel tegen 2 verticale strepen zit aan te kijken had ik nog langer met m'n huidige TV gedaan die ik nu 5,5 jaar heb. Om de 4 jaar 2,5K uitgeven aan een nieuwe TV zou ik het zeker niet waard vinden, maar dat is persoonlijk. Ik vind echter wel dat zo'n TV minimaal 10 jaar mee moet kunnen gaan als je daarvoor kiest.
Zoals ik een stukje hierboven gepost heb geeft LG aan dat een LG OLED zeker een levensverwachting van 14.5 jaar heeft. Dus minimaal 10 jaar zou dus makkelijk moeten kunnen.

Hoe erg zijn die verticale strepen? Zijn ze constant zichtbaar of alleen bij donkere beelden? M.a.w. is het een duidelijk defect wat onder garantie valt of zou het binnen de marges van LG zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

ViNOK16Bit schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:06:
[...]

Zoals ik een stukje hierboven gepost heb geeft LG aan dat een LG OLED zeker een levensverwachting van 14.5 jaar heeft. Dus minimaal 10 jaar zou dus makkelijk moeten kunnen.
Dat is de theorie en zegt helaas helemaal niks over of LG een reparatie uitvoert buiten een termijn van 6 jaar en de winkel de kosten (gedeeltelijk) betaalt. Aangezien zowel de winkel als de fabrikant daar wettelijk gezien niet verplicht toe is.
Hoe erg zijn die verticale strepen? Zijn ze constant zichtbaar of alleen bij donkere beelden? M.a.w. is het een duidelijk defect wat onder garantie valt of zou het binnen de marges van LG zijn?
Als ze er zijn, zijn ze constant zichtbaar. Al zijn ze afhankelijk van de achtergrondkleur, minder of beter zichtbaar. Echter soms verdwijnen ze, geen peil op te trekken. Ik had er al met LG contact over gehad, die doen er niks aan. Mediamarkt zou binnen de termijn van 5 jaar wel bemiddelen, maar nu het 5,5 jaar is zouden de kosten volledig voor mijn rekening zijn en werden op €1500 geschat (terwijl de aanschafprijs destijds €600 was). Er zou namelijk een nieuw paneel in moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
cornfed99111 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:09:
Verzekeringen bij dergelijke apparatuur zijn alleen leuk op het moment dat het voordelen biedt en dat is vaak lang niet het geval. In veel gevallen is zo'n polis zelfs niet eens beter dan de garantie die je wettelijk hebt en kan het zelfs nadelen bieden zoals verlies van waarde. Als je zo'n polis afsluit, altijd goed lezen wat het inhoudt.
ViNOK16Bit schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:48:
Wat betreft de levensduur van OLED is dit in theorie slechter dan LCD. Maar fabrikanten claimen dat ze dit verbeteren. Zoals LG gebruik maakt van witte OLEDs en kleurfilters en daardoor dus alleen wit hoeft te branden en je niet het probleem hebt dat blauw sneller slijt dan rood.
Levensduur OLED =/= economische levensduur van de televisie. De televisie bestaat immers uit meer onderdelen die defect kunnen raken dan het paneel en dit soort onderdelen hebben vaak een veel kortere verwachte levensduur dan het paneel.

Mocht zo'n toestel met een verwachte levensduur van 30K tot 50K branduren tot een gehalveerde helderheid hebben maar bij 10K branduren al niet meer dan de halve helderheid tonen terwijl het toestel al ouder is dan die gestelde 6 jaar door UNETO-VNI, is het mogelijk nog wel aan te vechten indien je dit kunt aantonen. Verwacht alleen niet dat het halen van je gelijk zonder bijkomst van een rechter zal lukken.
ViNOK16Bit schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:48:
Wat hier overigens gezegd wordt betreffende calibratie versterkt mijn mening dat LG of welke fabrikant dan ook van een dergelijk high end en duur toestel een calibratie thuis gratis zou moeten aanbieden als service. Je krijgt er de bedoelde "natuurlijke" kleuren voor terug en het zou de levensduur van je TV verlengen.
"Gratis" zit in zo'n geval natuurlijk in de prijs van het toestel berekend. Dat betekent dat iedereen ervoor betaalt, terwijl niet iedereen het nodig acht. Tevens wordt daar dus vooral de levensduur van het paneel mee verlengd en dat is vermoedelijk niet het eerste onderdeel dat door teveel gebruik defect zal raken.
Laguna schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:48:

Ik vind echter wel dat zo'n TV minimaal 10 jaar mee moet kunnen gaan als je daarvoor kiest.
Daar kun je natuurlijk niet voor kiezen. Bij voorbaat weet je immers niet of een product lang mee zal gaan of niet. In zekere zin mogen wij in Nederland zelfs blij zijn dat wij een garantietermijn kennen op de economische levensduur van een apparaat.

10 jaar is echt veel voor een televisie, ook een High-end toestel. Zelfs auto's hebben niet de garantie om 10 jaar probleemloos te werken en die zijn toch wel echt een heel stuk duurder. Natuurlijk schrijf je een auto niet na 10 jaar af maar laat je deze repareren, maar dat is met een televisie natuurlijk ook mogelijk. Het verschil is wel dat het bij een auto vaak wel rendabel is en bij een televisie niet. Een televisie is na 10 jaar immers technologisch ook zo goed als afgeschreven waar dat bij een auto niet het geval is.

Een fabrikant heeft er ook geen baat bij de kwaliteit van de televisies en de componenten te verbeteren. Het duurt langer alvorens de consument een nieuw product koopt waardoor mogelijke inkomsten misgelopen worden alsmede dat de kwaliteitscontrole en kwaliteit van componenten ook moeten worden verbeterd wat voor hogere kosten zorgt. Die kosten betalen ze natuurlijk niet zelf maar brengen ze in rekening bij de consument. De televisie wordt dus duurder en zelfs dan heb je nog niet de garantie dat het toestel ook daadwerkelijk 10 jaar blijft werken tenzij de fabrikant deze garantie geeft - waardoor reparaties binnen die termijn gedekt moeten worden en die kosten ook weer in het toestel doorberekend worden.

Consumenten zitten daar niet op te wachten, dat is wel duidelijk gebleken. Het moet immers zo goedkoop als mogelijk en als dat ten koste gaat van de kwaliteit, dan is dat maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Dimens

Ik snap je punt vwb de vergelijking met een auto (al zijn het 2 heel verschillende producten, een auto heeft veel bewegende onderdelen die daardoor automatisch aan slijtage onderhevig zijn en heeft regelmatig een onderhoudsbeurt nodig, een TV hangt/staat statisch in je kamer en heeft geen bewegende onderdelen en onderhoudsbeurt nodig), maar bij een TV is het alleen zorg dat er kwalitatief goede onderdelen worden gebruikt en met de prijzen van OLED TV's zou je dat wel verwachten. Dat mijn huidige TV van €600 na 5,5 jaar mankementen vertoont soit, echter als mijn toekomstige OLED waar ik het viervoudige voor neer moet leggen dat na 6 jaar zou doen zou ik mij daar niet zo makkelijk in kunnen berusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:06
Laguna schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:01:
@Dimens

Ik snap je punt vwb de vergelijking met een auto (al zijn het 2 heel verschillende producten, een auto heeft veel bewegende onderdelen die daardoor automatisch aan slijtage onderhevig zijn en heeft regelmatig een onderhoudsbeurt nodig, een TV hangt/staat statisch in je kamer en heeft geen bewegende onderdelen en onderhoudsbeurt nodig), maar bij een TV is het alleen zorg dat er kwalitatief goede onderdelen worden gebruikt en met de prijzen van OLED TV's zou je dat wel verwachten. Dat mijn huidige TV van €600 na 5,5 jaar mankementen vertoont soit, echter als mijn toekomstige OLED waar ik het viervoudige voor neer moet leggen dat na 6 jaar zou doen zou ik mij daar niet zo makkelijk in kunnen berusten.
Om de auto vergelijking erin te houden... een Ferrari die 0-100 in 2.9 seconden doet heeft veel meer onderhoud nodig dan een VW Golf en kan ook veel minder kilometers op de klok zetten voordat het blok ermee stopt.

Je betaalt bij OLED voor de kwaliteit van het beeld, niet voor een techniek waarvan bewezen is dat hij duurzaam is. Integendeel, OLED staat juist bekend om het gegeven dat de onderdelen sneller aan slijtage onderhavig zijn dan de ouderwetse LCD-LED techniek.

Overigens geldt bij alle early adopter aankopen dat ik er nooit vanuit zou gaan dat het product extreem duurzaam is... Dat is (imo!) een denkfout, no matter how high the price is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:48:
[...]

[..]
Je betaalt bij OLED voor de kwaliteit van het beeld, niet voor een techniek waarvan bewezen is dat hij duurzaam is. Integendeel, OLED staat juist bekend om het gegeven dat de onderdelen sneller aan slijtage onderhavig zijn dan de ouderwetse LCD-LED techniek.

[..]
Heb wel gelezen dat de blauwe oleds wat snelle slijten. LG gebruikt echter alleen witte oleds met daarvoor kleurenfilters voor de oled's. Daardoor ontstaan er rode, groene en blauwe subpixels. Een vierde subpixel zonder kleurenfilter waardoor er voor de weergave van wit slechts één subpixel hoeft te branden in plaats van drie. [scheelt toch weer]

Verder zou ik graag het bewijs dan wel eens willen lezen dat onderdelen sneller slijten dan de LCD, LED's. Over welke onderdelen hebben we het dan specifiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Requiem19 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:48:
[...]

Om de auto vergelijking erin te houden... een Ferrari die 0-100 in 2.9 seconden doet heeft veel meer onderhoud nodig dan een VW Golf en kan ook veel minder kilometers op de klok zetten voordat het blok ermee stopt.
Omdat bijna geen enkele Ferrari eigenaar veel kilometers maakt. Het is geen auto voor dagelijks gebruik. Een OLED TV is dat wel.
Oftewel als je een dure OLED TV koopt mag je niet verwachten dat ie duurzaam is?
Overigens geldt bij alle early adopter aankopen dat ik er nooit vanuit zou gaan dat het product extreem duurzaam is... Dat is (imo!) een denkfout, no matter how high the price is.
Early adopter? OLED TV's zijn inmiddels ook al jaren op de markt. Volgens dit bericht uit 2009 zouden de productiekosten van OLED TV's in 2016 zelfs lager zijn dan die van LCD TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
Laguna schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:58:
[...]

Oftewel als je een dure OLED TV koopt mag je niet verwachten dat ie duurzaam is?
Van een techniek die nog in z'n kinderschoenen staat mag je verwachten dat 'ie nog niet op z'n top zit qua duurzaamheid.
[...]

Early adopter? OLED TV's zijn inmiddels ook al jaren op de markt.
Early adopter ben je als je 1 van de eersten bent die 'm koopt, dat kan ook prima als het product al jaren bestaat, maar nog weinig verkocht is ;)
Volgens dit bericht uit 2009 zouden de productiekosten van OLED TV's in 2016 zelfs lager zijn dan die van LCD TV's.
Een bericht van 7 jaar geleden, ergo, niet iets om vanuit te gaan.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Hahn schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 19:09:

[...]
Een bericht van 7 jaar geleden, ergo, niet iets om vanuit te gaan.
Dat zeg ik ook nergens. Maar ik ben wel benieuwd in hoeverre hun verwachting is uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:03:
[...]
Ik merk ook op dat het niet altijd even vlekkeloos werkt in mijn setup, ik had mijn receiver min of meer de schuld al gegeven. Misschien onterecht dan? De handel wordt altijd op dezelfde wijze aangezet hier, soms wordt er wel de juiste audio ingang gekozen, soms ook niet. Receiver schakelt dan onterecht naar de ARC ingang. Bij media keuzes op de tv waarbij ARC actief zou moeten worden, gebeurd dat ook niet altijd, of het gebeurd pas bij het afsluiten van media gespeeld via een tv bron. Dat het geluid eigenlijk weer vanaf de setopbox moet komen, maar dat ARC te laat wordt ingeschakeld.
Als vervolg op mijn ervaringen met het ARC gebeuren i.c.m. LG's Simplink via een 950V en (sinds vandaag) een andere receiver dan voorheen (Yamaha > Marantz). De problemen van willekeurig wel of niet ARC op de juiste wijze aan de receiver aanbieden bestaan nog steeds. Waardoor ik de oorzaak nu toch bij de 950 neerleg. Ik was op een buitenlands forum die conclusie min of meer ook al tegengekomen, maar nu durf ik deze zelf ook wel te trekken. Wat gebeurd...

Alles staat in standby en ik zet in de huidige setup mijn Samsung 7140 DVB-C decoder aan, die middels een signaal door de receiver, de TV wakker maakt, welke op zijn beurt de receiver wakker maakt. Deze schakelt vaak keurig, zoals het hoort, naar het juiste audiokanaal wat aangeboden wordt via de HDMI kabel die van de 7140 afkomstig is. Daarin zit vanzelfsprekend ook het beeld verpakt. DVB-C beeld (video dus), blijft altijd behouden, maar soms (eigenlijk wat vaker dan soms), schakelt de TV direct het ARC kanaal in, zonder dat er werkelijk een reden is om dit te doen. De TV moet dit pas doen als ik gebruik maak van het smart TV gedeelte, of gebruik maak van een andere bron aan de TV (externe HDD bijvoorbeeld).

Ik had hoop dat het probleem in mijn vorige receiver zat, helaas...

Overigens heb ik de receiver daarvoor niet aangekocht, maar het zou fijn zijn als het daarmee wel was opgelost.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Welke Oled tv van LG vinden jullie de versie die je minimaal moet hebben? De 910 en dan hoger? Of kan je echt beter bij de 950 beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Sbakker1982 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 23:50:
Welke Oled tv van LG vinden jullie de versie die je minimaal moet hebben? De 910 en dan hoger? Of kan je echt beter bij de 950 beginnen?
Minimaal moet hebben voor wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
Beste forumleden,
Ik heb een vraag.
Binnenkort krijg ik de LG oled 55e6v afgeleverd.

Ik heb van de service afdeling van LG begrepen, dat je altijd de otw420b moet gebruiken, om de tv aan de muur te bevestigen.
Is dat correct, of is er een alternatief?
Alvast bedankt, voor eventuele reactie.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

blessure schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 23:56:
Beste forumleden,
Ik heb een vraag.
Binnenkort krijg ik de LG oled 55e6v afgeleverd.

Ik heb van de service afdeling van LG begrepen, dat je altijd de otw420b moet gebruiken, om de tv aan de muur te bevestigen.
Is dat correct, of is er een alternatief?
Alvast bedankt, voor eventuele reactie.
Onzin de 2016 modellen zijn VESA compatibel, oftewel je zou iedere VESA compliant muurbeugel kunnen gebruiken.

• blessure
Bedankt voor de reactie,
Kan nu een beslissing nemen, welke het moet worden.

• Janpietertje89
Mijn 55E6 gister opgehangen aan een vogel 345 beugel, zeer robuste beugel waar je alle kanten mee op kunt

• blessure
Bedankt voor alle info,
Ik heb 1,5 maand geleden, een mailtje gestuurd naar L.G Customer service,
met de vraag, welke muurbeugel ik kon gebruiken ,voor de 55E6V. Het antwoord was,
Een muurbeugel met Vesa maten is goed , maar er moet altijd gebruik worden gemaakt,
van een tussenstuk de OTW 420B..
Vervolgens heeft de tv leverancier, op mijn verzoek, het tussenstuk, bij LG besteld.
Maar die kan het tussenstuk verlopig niet leveren.
Dit is toch een vreemd verhaal, wat LG verkondigt?
Volgende week, komt de tv en wordt hij opgehangen aan mijn eigen muurbeugel(VESA maten).
Hopelijk gaat dit lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
Laguna schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:01:
Ik snap je punt vwb de vergelijking met een auto (al zijn het 2 heel verschillende producten, een auto heeft veel bewegende onderdelen die daardoor automatisch aan slijtage onderhevig zijn en heeft regelmatig een onderhoudsbeurt nodig, een TV hangt/staat statisch in je kamer en heeft geen bewegende onderdelen en onderhoudsbeurt nodig)
Ook onderdelen die niet bewegen zullen door gebruik slijten. Denk aan de elektrolytische condensatoren die na verloop van tijd kunnen gaan lekken.

Elco's zelf vervangen is overigens ook helemaal niet moeilijk. Voor een leek zonder benodigde apparatuur kan het wel lastig zijn zo'n defect te ontdekken/herkennen.
maar bij een TV is het alleen zorg dat er kwalitatief goede onderdelen worden gebruikt en met de prijzen van OLED TV's zou je dat wel verwachten. Dat mijn huidige TV van €600 na 5,5 jaar mankementen vertoont soit, echter als mijn toekomstige OLED waar ik het viervoudige voor neer moet leggen dat na 6 jaar zou doen zou ik mij daar niet zo makkelijk in kunnen berusten.
Een televisie die 4 keer zoveel kost, hoeft natuurlijk niet 4 keer zo lang mee te gaan. De kosten zitten niet in de levensduur maar vooral in andere zaken zoals in dit geval de techniek en functies van het toestel. Maar bij een dergelijk bedrag dat je uitgeeft voor een premium toestel, verwacht je natuurlijk ook dat het toestel een lange tijd probleemloos zal werken.

De lijst van UNETO-VNI is dan ook maar een richtlijn met gemiddelde levensverwachtingen van apparatuur op basis van prijs. Zoals daar ook staat, is de wet niet concreet omdat het ene apparaat het ander niet is waardoor ruimte overblijft voor discussie. Zo houdt de lijst al geen rekening met het formaat van een televisie en daar kan nog veel verschillen in zitten. Een toestel zoals bijvoorbeeld de pricewatch: Sony Bravia KDL-75W855C Zwart kost net zoveel als een pricewatch: LG OLED55B6V Zwart. Het ene is een 75" Mid-range toestel waar het ander een 55" High-end Premium product is. Je kunt dus verwachten dat de kwaliteit van de LG in deze beter is dan die van de Sony en dan ook langer zonder problemen zal werken.
Pagina: 1 ... 20 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.