PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
33 ms inputlag is niet slecht vind ik. Mijn ogen kunnen zeker deze lag niet zien. Misschien hebben andere mensen er wel last van. Nu nog eens achter komen wat de inputlag is bij gebruik van HDR.
[ Voor 9% gewijzigd door giantgiantus op 07-08-2016 21:50 ]
Nee, dat schip is reeds gezonken.giantgiantus schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 21:46:
Ik vraag me af of OLED niet kan zorgen voor een revival van 3D. Ik heb het getest in een winkel en keek echt heel erg goed. Bovendien is er in de afgelopen jaren al zeer goede 3D content gemaakt.
Zie ook: reviews: De vele levens van 3d: verleden, heden en toekomst
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Bij movie mode schrijven ze 68ms, neem aan dat dat HDR moet zijn dan?giantgiantus schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 21:46:
Ik vraag me af of OLED niet kan zorgen voor een revival van 3D. Ik heb het getest in een winkel en keek echt heel erg goed. Bovendien is er in de afgelopen jaren al zeer goede 3D content gemaakt.
33 ms inputlag is niet slecht vind ik. Mijn ogen kunnen zeker deze lag niet zien. Misschien hebben andere mensen er wel last van. Nu nog eens achter komen wat de inputlag is bij gebruik van HDR.
Toch maf dat de B serie zo'n hoge inputlag heeft.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
De OLED schermen zijn zeker fragieler. Een 65 inch scherm met de 'dikte' van een smartphone. Aangezien kleine kinderen elk scherm als touch screen beschouwen zou ik het persoonlijk niet wagen. Of zo ophangen dat ze er niet bij kunnen.Menno1234 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 21:27:
Even een vraag naar jullie ervaringen met betrekking tot kindvriendelijkheid. Een kennis gaf aan dat wanneer onze kleine met zijn vingers tegen het scherm zou 'tikken' dit het scherm veel eerder zou beschadigen dan bij lcd het geval is. Klopt dit?
Klopt. Maar zoals iemand anders al aangaf is het niet duidelijk of er ook een game mode is met HDR of dat HDR alleen werkt in die movie mode.Phusebox schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 21:53:
[...]
Bij movie mode schrijven ze 68ms, neem aan dat dat HDR moet zijn dan?
Toch maf dat de B serie zo'n hoge inputlag heeft.
Dat is toch gewoon de standaard prijs of mis ik nu wat?Gait schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 19:08:
De E6 is bij Art & Craft verkrijgbaar voor de prijs van de B6.
Nu twijfel ik wel... De B6 vind ik persoonlijk mooier en 3D boeit mij niet zo. De soundbar heb ik ook niet nodig. De B6 is nog niet leverbaar...
https://www.artencraft.be/nl/lg-oled-tv-55e6v-386394
Bedankt voor de tip! Ik twijfelde tussen de 950V en B6, omdat de 950V 3D ondersteunt en de B6 een hogere helderheid heeft. Nu ga ik toch maar voor de 950V denk ik. Ik had enkel gedacht aan 3D films en vind het wel leuk er zo nu en dan een te kijken (na Gravity in 3D in de bios te hebben gezien was ik wel overtuigd van de meerwaarde). 3D games lees ik nu heel veel positiefs over. Heb je verder nog tips?jimz93 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 21:43:
[...]
Trine 2 (sidescroll game) was ook heel erg goed uitgewerkt met 3D
Zijn er verder mensen die voor de B6 kiezen om andere redenen dan de hogere helderheid?
Verwijderd
De kosten zijn idd vrij hoog. Maar hij [Dimitri] doet het keurig. Ook 3D kalibratie er meteen bij. Na kalibratie weet je in ieder geval dat het theoretisch allemaal goed staat afgesteld.Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 15:17:
[...]
Zie deze posting van 29 mei: https://gathering.tweaker...message/47008109#47008109
Daar heb ik mijn ervaring over de kalibratie beschreven. Er staan op die dag nog meerdere posts over kalibreren. De kosten waren het voor mij zeker waard.
Maar zag ook dat de B6 helemaal geen anti glare behandeling heeft? Of in ieder geval een veel slechtere als de duurdere modellen.
Ja nu wel, maar toen ik dat poste was de standaardprijs € 3.499,-Janpietertje89 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 23:02:
[...]
Dat is toch gewoon de standaard prijs of mis ik nu wat?
Veel slechter, right.. Behandeling is vergelijkbaar met de E6. In de review van beide TV's kan je ook zien dat de E6 nauwelijks verschilt met de B6, voor wat betreft reflecties:Phusebox schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:33:
Maar zag ook dat de B6 helemaal geen anti glare behandeling heeft? Of in ieder geval een veel slechtere als de duurdere modellen.

[ Voor 18% gewijzigd door Laguna op 08-08-2016 13:27 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
De nieuwe Tombraider games ondersteunen ook 3D (ik heb alleen de 1e tot de helft gespeeld)Flupkees schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 23:44:
[...]
Bedankt voor de tip! Ik twijfelde tussen de 950V en B6, omdat de 950V 3D ondersteunt en de B6 een hogere helderheid heeft. Nu ga ik toch maar voor de 950V denk ik. Ik had enkel gedacht aan 3D films en vind het wel leuk er zo nu en dan een te kijken (na Gravity in 3D in de bios te hebben gezien was ik wel overtuigd van de meerwaarde). 3D games lees ik nu heel veel positiefs over. Heb je verder nog tips?
Daarbij was 3D ook goed geïntegreerd maar merkte ik dat ik moeite had met het verwerken van wat ik te zien kreeg als er teveel beweging tegelijk plaatsvond. Trine 3 is ondertussen ook uit en deze ondersteunt ook weer 3D.
Verder eigenlijk niet zo veel ervaring mee maar ik was dermate positief verrast door Trine 2 dat ik het wel moest vermelden

Overigens moet ik wel bekennen dat mijn interesse ondanks het ontbreken van 3D meer uitgaat naar de B6 ivm Timmet noemde (hogere helderheid, Ultra HD Premium merk heeft en over Dolby Vision en HDR10 ondersteuning + WebOS3 fabriek-af).
[ Voor 10% gewijzigd door jimz93 op 08-08-2016 14:40 ]
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
Je interpreteert het als fragieler omdat het dunner is? Of omdat je echt weet dat tikken op het scherm kwetsbaarder is? Die (dunne!) schermpjes worden al tijden zonder schade in telefoons gebruikt. Als iets heavy is voor een scherm is dat het wel. Gaat allemaal prima.Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 21:58:
[...]
De OLED schermen zijn zeker fragieler. Een 65 inch scherm met de 'dikte' van een smartphone. Aangezien kleine kinderen elk scherm als touch screen beschouwen zou ik het persoonlijk niet wagen. Of zo ophangen dat ze er niet bij kunnen.
Overigens zou ik in geval van keuze tussen 3d en een moderner paneel met beter contrast (hogere helderheid) bij zo'n nieuwe techniek niet twee keer hoeven na te denken. Tenzij je echt zo ontzettend gewend en gehecht bent aan 3d, is dat IMO echt alleen een gimmick die hele sommige mensen gebruiken. Dat gaat in de huidige vorm een stille dood sterven,
[ Voor 22% gewijzigd door JvS op 08-08-2016 18:24 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Er is toch wel een verschil tussen een 5 inch of 65 inch oppervlak. Bij het op de voet zetten en het op de plaats tillen van de tv moest de tv voorzichtig vastgehouden worden aan de dunne bovenkant zodat er niet al te veel kracht op het paneel kwam te staan. De onderkant is robuuster doordat deze dikker is ivm de aansluitingen.JvS schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 18:21:
[...]
Je interpreteert het als fragieler omdat het dunner is? Of omdat je echt weet dat tikken op het scherm kwetsbaarder is? Die (dunne!) schermpjes worden al tijden zonder schade in telefoons gebruikt. Als iets heavy is voor een scherm is dat het wel. Gaat allemaal prima.
Overigens is het glas van een telefoon bedoeld als touch screen, de oled tv zal vast geen 'gorilla glass' bescherming hebben.
Njah het is ook niet alsof de keuze tussen de b6 en 950v enkel 3D vs beter scherm is, er zit ook een gigantisch prijsverschil tussen.JvS schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 18:21:
[...]
Je interpreteert het als fragieler omdat het dunner is? Of omdat je echt weet dat tikken op het scherm kwetsbaarder is? Die (dunne!) schermpjes worden al tijden zonder schade in telefoons gebruikt. Als iets heavy is voor een scherm is dat het wel. Gaat allemaal prima.
Overigens zou ik in geval van keuze tussen 3d en een moderner paneel met beter contrast (hogere helderheid) bij zo'n nieuwe techniek niet twee keer hoeven na te denken. Tenzij je echt zo ontzettend gewend en gehecht bent aan 3d, is dat IMO echt alleen een gimmick die hele sommige mensen gebruiken. Dat gaat in de huidige vorm een stille dood sterven,
De B6 zal echt niet voor 3999 in de winkel gaan komen want dan koopt niemand hem. Moet minimaal naar 3200 zakken wil het überhaupt interessant worden.Janpietertje89 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 22:12:
[...]
Njah het is ook niet alsof de keuze tussen de b6 en 950v enkel 3D vs beter scherm is, er zit ook een gigantisch prijsverschil tussen.
En de levering was top.
Ik kreeg een mailtje van Electronics- logistics welke dag en tijds stip.
Factuur was op de doos geplakt, en ik had daarna nog een mail van Hofma, dat wanneer ik met een vraag of probleem zit, ik altijd hofma moet bellen.
Samen met de buur ff het scherm op de doos gelegen, en de voet gemonteerd.
Daarna plug en play, wat trouwens erg leuk gaat in stappen in een soort van tekenfilm achtig iets.
Mijn eerst indruk was wauwwww. Wat helder en licht, en groot.
Ik heb hem daarna in de instelling gezet van https://www.youtube.com/watch?v=hzubSKAGQu0
Je merkt meteen dat je moet wennen aan de standaard instelling: fel en de instelling isf : warmer en rustig beeld.
Dit had ik trouwens ook met mijn plasma.
Nu ff genieten, olympische spelen 2016 is zooooo mooi op de tv
Wat foto,s voor de info, en wanneer hij gemaakt is:

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021
Nice. Enjoy!pvr schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 22:56:
Vandaag is dan mijn LG 65EF950V geleverd door http://www.hofma.nl/11594691/lg-65ef950v
En de levering was top.
Ik kreeg een mailtje van Electronics- logistics welke dag en tijds stip.
Factuur was op de doos geplakt, en ik had daarna nog een mail van Hofma, dat wanneer ik met een vraag of probleem zit, ik altijd hofma moet bellen.
Samen met de buur ff het scherm op de doos gelegen, en de voet gemonteerd.
Daarna plug en play, wat trouwens erg leuk gaat in stappen in een soort van tekenfilm achtig iets.
Ik heb hem daarna in de instelling gezet van https://www.youtube.com/watch?v=hzubSKAGQu0
Je merkt meteen dat je moet wennen aan de standaard instelling: fel en de instelling isf : warmer en rustig beeld.
Dit had ik trouwens ook met mijn plasma.
Nu ff genieten, olympische spelen 2016 is zooooo mooi op de tv![]()
Wat foto,s voor de info, en wanneer hij gemaakt is:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zie onderstaand bericht van sleegJanpietertje89 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 22:12:
[...]
Njah het is ook niet alsof de keuze tussen de b6 en 950v enkel 3D vs beter scherm is, er zit ook een gigantisch prijsverschil tussen.
sleeg0231 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:32:
Vanmiddag bij de MM geweest op elkerswijer in Son, verkoper informeerde naar levertijd en prijs.
Voor wat het waard is:
Ze hebben er 14 besteld voor in de winkel, wordt eind augustus geleverd, voor de advies prijs van 2700 euro (55 inch). 1300 minder als de 55E6V
Verwijderd
Op zich kan het overnemen van instellingen geen kwaad. Echter elke tv staat in zijn eigen unieke omgeving. De variabelen zou je dus eigenlijk nog een keer laten moeten instellen door een gekwalificeerde ISF calibrateur.pvr schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 22:56:
Dan pas zijn de instellingen optimaal. Als je zoveel geld uitgeeft voor dit mooie toestel is een investering voor het professioneel laten calibreren een absolute must
Want, mijn vrouw vind de standaard instelling mooi, vooral NL1.
Ziet er erg helder, vel en spatzuiver uit
In de avond zet ik hem zelf op Expert2, dit zijn de instellingen van AV forums.
Overdag, als vrouwtje werkt< kijk ik liever naar Expert1, dit zijn de standaard instellingen van LG.
Ik heb gisteren meteen een mail gestuurd voor kalibratie, maar nog geen reactie(vakantietijd)
Als de kalibratie klaar is, weet je waar je aan toe bent(ook mijn vrouw

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:27:
[...]
Op zich kan het overnemen van instellingen geen kwaad. Echter elke tv staat in zijn eigen unieke omgeving. De variabelen zou je dus eigenlijk nog een keer laten moeten instellen door een gekwalificeerde ISF calibrateur.
Dan pas zijn de instellingen optimaal. Als je zoveel geld uitgeeft voor dit mooie toestel is een investering voor het professioneel laten calibreren een absolute must
Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021
Verwijderd
Zou zelf even wachten tot je zo n 200 speeluren hebt op je toestel. Heb zelf mijn 930V na 300 uur laten kalibreren. Maar verstandig dat je het laat doen..pvr schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:02:
In mijn vorige reactie,s heb ik al te kennen gegeven, dat ik meteen mijn LG 65EF950V laat kalibreren( ook in nacht stand)
[...]
Bedankt voor uw bestelling. Op dit moment ben ik uw order aan het verwerken. Graag wil ik van deze mogelijkheid gebruik maken om uw bestelling te upgraden naar het nieuwe model. Ik wil u de opvolger van de 55EF950 voor dezelfde prijs aanbieden, dit is de 55B6. Deze heeft op dit moment een adviesprijs van €3999,-. Ik kan, als u dit interessant vindt, deze eventueel ook leveren. Dan hebt u de nieuwste LG OLED in huis.
Tevens is het mogelijk om een upgrade te doen naar de 55E6, in dat geval zou u dan nog €500,- moeten bijbetalen.
We zijn erg benieuwd of u wellicht geïnteresseerd bent in een upgrade!
Heb mijn 55EF950 welke ik gekocht had voor 2500 euro toch maar omgeruild voor de 55E6 met 500 euro bijbetaling. Ben nu dus 3000 euro kwijt, lijkt me een prima deal! Vind het verschil tussen de B6 en de E6 ook wel 500 euro waard. Bij Hofma gaven ze aan in de loop van volgende week de B6 te kunnen leveren trouwens voor de mensen die geïnteresseerd zijn in de B6 (welke ze dus schijnbaar voor 2500 euro kunnen leveren)
[ Voor 15% gewijzigd door Janpietertje89 op 09-08-2016 13:49 ]
Ja ik denk dat iemand van Hofma z'n koffie niet op had en bij de berekening een cijfer 1 miste... je krijgt namelijk 1000 euro korting op de E6. Prima deal is wel van toepassing inderdaad, maar denk niet dat ze dit structureel gaan doen. Wellicht had je lang moeten wachten ofzo.Janpietertje89 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:46:
Kreeg zojuist een mailtje van Hofma:
Bedankt voor uw bestelling. Op dit moment ben ik uw order aan het verwerken. Graag wil ik van deze mogelijkheid gebruik maken om uw bestelling te upgraden naar het nieuwe model. Ik wil u de opvolger van de 55EF950 voor dezelfde prijs aanbieden, dit is de 55B6. Deze heeft op dit moment een adviesprijs van €3999,-. Ik kan, als u dit interessant vindt, deze eventueel ook leveren. Dan hebt u de nieuwste LG OLED in huis.
Tevens is het mogelijk om een upgrade te doen naar de 55E6, in dat geval zou u dan nog €500,- moeten bijbetalen.
We zijn erg benieuwd of u wellicht geïnteresseerd bent in een upgrade!
Heb mijn 55EF950 welke ik gekocht had voor 2500 euro toch maar omgeruild voor de 55E6 met 500 euro bijbetaling. Ben nu dus 3000 euro kwijt, lijkt me een prima deal! Vind het verschil tussen de B6 en de E6 ook wel 500 euro waard. Bij Hofma gaven ze aan in de loop van volgende week de B6 te kunnen leveren trouwens voor de mensen die geïnteresseerd zijn in de B6 (welke ze dus schijnbaar voor 2500 euro kunnen leveren)
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Er zijn andere shops die de 55E6 voor 2999 aanbieden hoor.Cyb3 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:05:
[...]
Ja ik denk dat iemand van Hofma z'n koffie niet op had en bij de berekening een cijfer 1 miste... je krijgt namelijk 1000 euro korting op de E6. Prima deal is wel van toepassing inderdaad, maar denk niet dat ze dit structureel gaan doen. Wellicht had je lang moeten wachten ofzo.
Ik vind alleen 3999 voor de 55E6Phusebox schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:10:
[...]
Er zijn andere shops die de 55E6 voor 2999 aanbieden hoor.
Voor 2999 mogen ze er mij ook wel één leveren. (zelfs nog wel voor 3000, die euro meer of minder
djJaf
Een E6 voor 3K doe ik ook aan mee......djjaf schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:48:
[...]
Ik vind alleen 3999 voor de 55E6
Voor 2999 mogen ze er mij ook wel één leveren. (zelfs nog wel voor 3000, die euro meer of minder)
Brace yourself: LG tells me the EF9500 is getting HDR10 on Netflix via an update THIS WEEK!!
https://mobile.twitter.co...status/762935187344949252
Vermeld dan ook even welke aub.Phusebox schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:10:
[...]
Er zijn andere shops die de 55E6 voor 2999 aanbieden hoor.
Maar dan liever niet hier. Anders verzand dit topic weer in een opsomming van winkels en prijzen. Niet erg als het een enkele keer voorkomt maar laten we de discussie hier breder houden. Elkaar attenderen op goede deals kan in [Aanbiedingen] TV's - Deel 7. Dan voorkomen we dat dit topic weer ontspoort tot een shopping topic.Gait schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:47:
Vermeld dan ook even welke aub.
Is er trouwens een bron waar dit vermeld wordt?
Ik ben nooit te oud om te leren
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:24:
[...]
Zou zelf even wachten tot je zo n 200 speeluren hebt op je toestel. Heb zelf mijn 930V na 300 uur laten kalibreren. Maar verstandig dat je het laat doen..
Ik heb ergens gelezen dat Oled diverse herstel / correctie programma's laat draaien vooral in de eerste x uur. Pin me er niet precies op vast hoe dit nu zit maar wellicht dat je dat even uit moet zoeken. het lijkt me verstandig te calibreren als het toestel volledig 'stabiel' ispvr schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 20:33:
Ik weet dat met Plasma je 200 uren moet draaien wil je hem gaan kalibreren, maar geld dit ook voor oled ?
Ik ben nooit te oud om te leren![]()
[...]
Verwijderd
Zodra je de tv op standby zet wordt er een soort van 'schoonmaak' programma uitgevoerd. Hoe langer de tv heeft aangestaan, hoe langer het duurt voor je tv daadwerkelijk op standby staat. Dat hoor je door een click geluid. Je moet de tv zeker niet via een stroom schakelaar uit zetten.Ray schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 20:48:
[...]
Ik heb ergens gelezen dat Oled diverse herstel / correctie programma's laat draaien vooral in de eerste x uur. Pin me er niet precies op vast hoe dit nu zit maar wellicht dat je dat even uit moet zoeken. het lijkt me verstandig te calibreren als het toestel volledig 'stabiel' is
Heb zelf de tv na 2 maanden laten kalibreren, maar dat was meer een planning aangelegenheid dan voor de brand uren.
ja, die bron is er wel, maar daar ga ik ff niet naar zoeken.pvr schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 20:33:
Ik weet dat met Plasma je 200 uren moet draaien wil je hem gaan kalibreren, maar geld dit ook voor oled ?
Ik ben nooit te oud om te leren![]()
[...]
Algemene tendens is ( en ook bevestigd ) dat de oled toch even moet settelen. Er vindt wat kleurverschuiving plaats en dat scheelt toch teveel. Beter is om 250 uur te wachten en dan te laten kalibreren.
Mijn 55E6 had een iets groentint en die is ook wat minder geworden, bijvoorbeeld.
Als idee: eerst Green point high op -22, nu op -9. Vandaar dat ik zeg dat het beter is om even te wachten.
Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120
Ik ben zo vrij geweest om een topic aan te maken speciaal voor aanbiedingen en prijsontwikkelingen voor OLED televisies --> [Aanbiedingen en Prijsontwikkelingen] OLED TelevisiesS1NN3D schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 18:36:
Lijkt mij een prima idee! Zou mooi zijn als één van de vaste posters dit aanzwengeld.
De opbouw is afgekeken van het [Aanbiedingen] TV's - Deel 7 topic.
Dus leef je uit om over prijsontwikkelingen en aanbiedingen te praten in [Aanbiedingen en Prijsontwikkelingen] OLED Televisies
Tevens las ik hier veel over de hogere helderheid van de E6/B6 t.o.v. de 950V, maar met name het verschil tussen de 950V en de E6 lijkt wel mee te vallen.
http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b6
http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/e6
http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/ef9500
Hoe interpreteren jullie die helderheidwaardes? In winkels kun je eigenlijk ook nooit bepalen of de helderheid goed genoeg is voor thuis.
Deze hogere helderheid is enkel van belang voor HDR content. Voor normale content is de helderheid van de 950v meer dan voldoende. Het is ook niet zo alsof je die hogere maximale helderheid van de B6 als 'standaard' in kan stellen voor normale content zodat je in een zonnige kamer meer zou zien volgensmij. Dit is enkel de peak helderheid die behaald wordt bij het kijken van HDR content en de TV zal deze helderheid alleen inzetten als het een HDR bron detecteerd. Ondanks de iets lagere peak helderheid krijgt de E6 toch een hogere score dan de B6 voor HDR content op rtings (al is het verschil miniem) omdat er meer factoren belangrijk zijn voor HDR dan alleen peak brightness.Flupkees schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:46:
Weet iemand waarom de E6 een lagere brightness heeft dan de B6? Daardoor lijkt het eigenlijk alsof je een hogere beeldkwaliteit kunt ervaren in verlichte ruimtes met de B6.
Tevens las ik hier veel over de hogere helderheid van de E6/B6 t.o.v. de 950V, maar met name het verschil tussen de 950V en de E6 lijkt wel mee te vallen.
http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b6
http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/e6
http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/ef9500
Hoe interpreteren jullie die helderheidwaardes? In winkels kun je eigenlijk ook nooit bepalen of de helderheid goed genoeg is voor thuis.
Ik krijg steeds meer het gevoel dat de B6 vol issues zit. Hoge input lag (extreem hoog zelfs), image retention, vrij trage processor.Fibonacci888 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:14:
Wanneer 3D geen waarde heeft zou je dan toch voor de B6 of de 950v gaan?
Ik heb hem eigenlijk wel geschrapt van mijn lijst.
Ik snap wel dat het de budget reeks is van LG voor wat betreft OLEDs maar goed dan kun je denk ik beter 2000 euro uitgeven aan een LCD die al deze issues niet heeft.
[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 10-08-2016 18:49 ]
Da's grappig. Ik kies door de reviews van Rtings juist voor de B6. Als je de review van de B6 naast de E6 zet, zijn ze praktisch hetzelfde. Ik geef niet zoveel om input lag en 3D. En bij de reacties op de review over de E6 staat ook dat er sprake is van een klein beetje image retention. Voordeel van de B6 is dat hij platter is en daardoor dichter tegen de muur bevestigd kan worden. Geluid gaat over de externe versterker, dus dat is ook geen punt voor mij.Phusebox schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:32:
[...]
Ik krijg steeds meer het gevoel dat de B6 vol issues zit. Hoge input lag (extreem hoog zelfs), image retention, vrij trage processor.
Ik snap wel dat het de budget reeks is van LG voor wat betreft OLEDs maar goed dan kun je denk ik beter 2000 euro uitgeven aan een LCD die al deze issues niet heeft.
Ik vertrouw geen enkele review meer tegenwoordig maar laat ik voorop stellen dat een inputlag van 40+ ms voor mij echt onacceptabel is.salgera schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:37:
[...]
Da's grappig. Ik kies door de reviews van Rtings juist voor de B6. Als je de review van de B6 naast de E6 zet, zijn ze praktisch hetzelfde. Ik geef niet zoveel om input lag en 3D. En bij de reacties op de review over de E6 staat ook dat er sprake is van een klein beetje image retention. Voordeel van de B6 is dat hij platter is en daardoor dichter tegen de muur bevestigd kan worden. Geluid gaat over de externe versterker, dus dat is ook geen punt voor mij.
Ik struin meer fora (avs en av o.a.) af en kijk naar real life ervaringen. Reviewers krijgen toch altijd/vaak een optimaal toestel gestuurd. Ik lees daar meer negatieve ervaringen met de B6 en ja dat is op internet altijd licht vertekend maar waar rook is is vuur.
Verder was de B6 op papier goed bijna perfect voor mij zelfs. Helaas weer een jaar wachten dus.
Valt daarom ook de E6 voor je af?Phusebox schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:43:
[...]
Verder was de B6 op papier goed bijna perfect voor mij zelfs. Helaas weer een jaar wachten dus.
De E6 valt af vanwege de soundbar die ik niet wil. Maakt de tv druk en onnodig groot voor mijn situatie.
Plus in mindere mate ook de hogere prijs. Ik vind 2500 euro echt maximaal voor een tv die 4 jaar meegaat (want dan wil je toch weer die 8k oled super hdr). En verkopen heb ik nooit succes mee, 1500 euro tv's brengen na 4 jaar nog 100 euro op als je geluk hebt dus voor een van 2500 kun je misschien nog 3 of 400 vangen maar dan heb je het wel gehad.
Meen op avs forums maar dan moet ik terug gaan zoeken. Op rtings spraken ze er blijkbaar ook over zag ik hierboven iemand zeggen.JvS schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:47:
Waar lees je verhalen over dat image retention bij de B6 zoveel erger is dan bij andere modellen? Want van IR hebben alle OLEDs last.
[ Voor 23% gewijzigd door Phusebox op 10-08-2016 22:37 ]
Verwijderd
En waarom koop je dan die LCD niet?Phusebox schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:32:
[...]
Ik krijg steeds meer het gevoel dat de B6 vol issues zit. Hoge input lag (extreem hoog zelfs), image retention, vrij trage processor.
Omdat ik geen nieuwe tv nodig heb. Mijn huidige tv komt nog aardig mee met mid en sub high range LCD tv's van nu dus als ik upgrade moet het wel op alle vlakken vooruit zijn en niet 3 stappen vooruit en 1 terug.
De vorige upgrade was van een top model HD ready 37 inch uit 2007 naar top model Full HD 47 inch in 2012. Op alle vlakken ging onze tv er op vooruit. Nu zou dat weer een enorme sprong zijn qua beeldkwaliteit maar op design gebied en input lag een stap terug.
Gewoon die lcd kopen.Phusebox schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:32:
[...]
Waarom heb je een lijst dan? Ik zit ook niet in het bmw topic te klagen over de minpunten van de nieuwe 7 serie, terwijl we hem absoluut niet willen kopen omdat onze auto het nog prima doet.Phusebox schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 23:05:
[...]
Omdat ik geen nieuwe tv nodig heb. Mijn huidige tv komt nog aardig mee met mid en sub high range LCD tv's van nu dus als ik upgrade moet het wel op alle vlakken vooruit zijn en niet 3 stappen vooruit en 1 terug.
De vorige upgrade was van een top model HD ready 37 inch uit 2007 naar top model Full HD 47 inch in 2012. Op alle vlakken ging onze tv er op vooruit. Nu zou dat weer een enorme sprong zijn qua beeldkwaliteit maar op design gebied en input lag een stap terug.
[ Voor 5% gewijzigd door DeBaroN op 10-08-2016 23:30 ]
Verwijderd
Welke TV heb je nu dan?Phusebox schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 23:05:
[...]
[ Voor 96% gewijzigd door hardware-lover op 11-08-2016 02:51 . Reden: overbodig ]
Testing, one, two ...
Onze auto hoeft ook nog niet vervangen te worden maar als er een elektrische auto komt die alle "boxes ticked" WIL ik wel upgraden.baronruud schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 23:13:
[...]
Waarom heb je een lijst dan? Ik zit ook niet in het bmw topic te klagen over de minpunten van de nieuwe 7 serie, terwijl we hem absoluut niet willen kopen omdat onze auto het nog prima doet.
Of jullie kopen altijd alleen iets nieuws als het MOET?
Deze:
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1333359799
Wordt gezien als middel range zie ik nu, dacht het toen op een na hoogste model was.
By no means de perfecte tv hoor.
[ Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 11-08-2016 08:38 ]
Ok, zoals ik het nu lees is het vooral je eigen conclusie dat de B6 veel meer last heeft van IR dan andere modellen. Ik probeer je brondata te begrijpen en te snappen waar je conclusie door getrokken is, maar ik ben nog steeds onder de indruk dat je het in je hoofd sterk overdrijft.Phusebox schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:33:
[...]
Meen op avs forums maar dan moet ik terug gaan zoeken. Op rtings spraken ze er blijkbaar ook over zag ik hierboven iemand zeggen.
Bijvoorbeeld die rtings review... In de review van zowel de B6 als de E6 wordt IR als nadeel genoemd. Hét nadeel van de B6 is denk ik meer de processor, waardoor je geen 3d hebt, geen optimale frame interpolatie met 4K input en dat soort zaken. Maar voor mij zijn dat features die ik niet gebruiken zal (zowel 3d, 4k als IFC vind ik onzin thuis en op dit formaat).
Enige minpunt tot nu toe is dat bij het afspelen van content via mijn NAS eens in de twee weken de melding 'this application will restart to free up memory' verschijnt. Alleen echt aan/uitzetten helpt dan. Aangezien ik niet weet hoe ik de tv echt uit moet zetten gebruik ik maar een schakelstekker met een afstandsbediening. Dit geheugenprobleem treedt op bij alle versies van WebOS, daar zouden ze echt eens wat aan moeten doen bij LG!
[ Voor 8% gewijzigd door canth op 11-08-2016 08:17 ]
In verband met 'clean up' programma's die draaien is het beter om de stroom er niet volledig af te halen.canth schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 08:16:
Ik heb net afgelopen week mijn E6 (55) laten calibreren. Het beeld was al uitstekend, maar nu weet ik dat alles goed staat afgesteld. Tevens ontdek ik dat ik de 3D functionaliteit toch best veel gebruik. Heb al een 8-tal 3d films gekocht en vind het echt wel wat toevoegen.
Enige minpunt tot nu toe is dat bij het afspelen van content via mijn NAS eens in de twee weken de melding 'this application will restart to free up memory' verschijnt. Alleen echt aan/uitzetten helpt dan. Aangezien ik niet weet hoe ik de tv echt uit moet zetten gebruik ik maar een schakelstekker met een afstandsbediening. Dit geheugenprobleem treedt op bij alle versies van WebOS, daar zouden ze echt eens wat aan moeten doen bij LG!
Welke? Geen link....Phusebox schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 06:10:
[...]
Deze. Wordt gezien als middel range zie ik nu, dacht het toen op een na hoogste model was.
By no means de perfecte tv hoor.
[ Voor 27% gewijzigd door DeBaroN op 11-08-2016 08:34 ]
Eh je kan echt wel eens in de twee weken de stroom eraf halen. Je moet het alleen niet structuureel doen. Dan werkt dat programma nooitPhusebox schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 08:32:
[...]
In verband met 'clean up' programma's die draaien is het beter om de stroom er niet volledig af te halen.
Ja klopt, sorry ik las het als dat hij altijd de tv uitschakelde met die stekker.JvS schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 08:36:
[...]
Eh je kan echt wel eens in de twee weken de stroom eraf halen. Je moet het alleen niet structuureel doen. Dan werkt dat programma nooit
Sorry, fixed.
[ Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 11-08-2016 08:38 ]
De input lag is nauwelijks hoger dan je huidige TV (44ms ipv 40ms), image retention is ook amper sprake van en een vrij trage processor? Heb je een betrouwbare bron waaruit dat blijkt en waarom dat nadelig zou zijn?Phusebox schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:32:
[...]
Budget reeksIk snap wel dat het de budget reeks is van LG voor wat betreft OLEDs maar goed dan kun je denk ik beter 2000 euro uitgeven aan een LCD die al deze issues niet heeft.

Reviewers die veelal een optimaal toestel krijgen, hoe kom je erbij? Je vertrouwt geen enkele review, maar je vertrouwt wel klagende gebruikers die mogelijk verkeerde instellingen, inferieure bekabeling of een probleem matige input gebruiken?Phusebox schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:43:
[...]
Ik vertrouw geen enkele review meer tegenwoordig maar laat ik voorop stellen dat een inputlag van 40+ ms voor mij echt onacceptabel is.
Ik struin meer fora (avs en av o.a.) af en kijk naar real life ervaringen. Reviewers krijgen toch altijd/vaak een optimaal toestel gestuurd. Ik lees daar meer negatieve ervaringen met de B6 en ja dat is op internet altijd licht vertekend maar waar rook is is vuur.
De input lag schijnt meer 50+ ms te zijn in game mode, en dat wat ik nu heb stoor ik me al aan.Laguna schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:03:
[...]
De input lag is nauwelijks hoger dan je huidige TV (44ms ipv 40ms), image retention is ook amper sprake van en een vrij trage processor? Heb je een betrouwbare bron waaruit dat blijkt en waarom dat nadelig zou zijn?
[...]
Budget reeksinstapmodel lijkt mij een betere bewoording en volgens mij begrijp jij niet waarom mensen hier juist voor OLED kiezen. Ik maak al jaren gebruik van plasma en zal nooit een LCD TV kopen.
[...]
Reviewers die veelal een optimaal toestel krijgen, hoe kom je erbij? Je vertrouwt geen enkele review, maar je vertrouwt wel klagende gebruikers die mogelijk verkeerde instellingen, inferieure bekabeling of een probleem matige input gebruiken?
Zodra je HDR content afspeelt schijnt het menu super traag te worden, althans dat zeggen enkele gebruikers. Blijkbaar krijgt de tv het niet gehandled.
Bij vrijwel alle tv's die ik bekeken heb de afgelopen vijf jaar was er sprake van panel lottery, het ene paneel van fabriek x of datum y was vele malen beter dan het andere paneel in de dezelfde tv. Toevalligerwijs hadden de review exemplaren altijd het betere paneel.
Panel lottery was alleen sprake van als binnen een model verschillende types panelen gebruikt werden, die allemaal onder het containerbegrip "LCD" werden verkocht.Phusebox schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:06:
[...]
Bij vrijwel alle tv's die ik bekeken heb de afgelopen vijf jaar was er sprake van panel lottery, het ene paneel van fabriek x of datum y was vele malen beter dan het andere paneel in de dezelfde tv. Toevalligerwijs hadden de review exemplaren altijd het betere paneel.
Het enige waar ik me zorgen om maak is IR. En jij stelt dat dat bij de B6 erger is dan bij de rest. Ik zou het toch wel fijn vinden om te weten waar je die info vandaan haalt. Ik wil dat ook wel lezen.
Tja voor gamen kan je sowieso OLED beter links laten liggen (net als plasma vroeger) ivm inbranden. Je hebt bij games te vaak statische elementen op het scherm.Phusebox schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:06:
[...]
De input lag schijnt meer 50+ ms te zijn in game mode, en dat wat ik nu heb stoor ik me al aan.
Dat lijkt mij eerder een software aangelegenheid dan een hardware probleem.Zodra je HDR content afspeelt schijnt het menu super traag te worden, althans dat zeggen enkele gebruikers. Blijkbaar krijgt de tv het niet gehandled.
Waarom gebeurt dat niet op een telefoon dan? Daar heb je veel langer elementen op de zelfde plek en ik zie nooit iets van spookbeelden.Laguna schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 17:04:
[...]
Tja voor gamen kan je sowieso OLED beter links laten liggen (net als plasma vroeger) ivm inbranden. Je hebt bij games te vaak statische elementen op het scherm.
[...]
Tijdelijke image retention ok maar inbranden zou toch niet moeten kunnen bij normaal gebruik. Het is ook niet dat ik 4 uur aan een stuk zou gamen.
Ook op telefoons gebeurd het, zoek maar op AMOLED en inbranden. Vooral de statusbalk en het gedeelte waar de navigatieknoppen staan.Phusebox schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 17:11:
[...]
Waarom gebeurt dat niet op een telefoon dan? Daar heb je veel langer elementen op de zelfde plek en ik zie nooit iets van spookbeelden.
Tijdelijke image retention ok maar inbranden zou toch niet moeten kunnen bij normaal gebruik. Het is ook niet dat ik 4 uur aan een stuk zou gamen.
Maar inderdaad als je je sessies beperkt houdt, zou je van inbranden geen last moeten hebben.
Wat wel even meegenomen mag worden, is dat de pixel response time zo goed als niet bestaat bij OLED waar dit bij LCD-televisies zo tussen de 5ms en 20ms is - afhankelijk van het type paneel en de grijswaardes van en waarin het verandert.Phusebox schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:06:
[...]
De input lag schijnt meer 50+ ms te zijn in game mode, en dat wat ik nu heb stoor ik me al aan.
Net als bij plasma, geeft OLED direct het beeld weer en kan dit door het oog geregistreerd worden waarbij LCD een transitietijd van de pixels plaats vindt. Effectief heb je daarmee een lagere - of beter gezegd heeft LCD een hogere - waarde.
Daarmee is het in de praktijk nog altijd te hoog als je serieus wil gamen. Als dat je doel is, is de LG B6 niet de juiste keus. Maar zijn we even eerlijk, dan gebruik je bij serieus gamen natuurlijk een daarvoor geschikte monitor.
Binnen een zelfde serie en formaat is het geen normale zaak dat verschillende panelen gebruikt worden. Toestellen waar dit wel het geval is, zijn vaak of budgetmodellen of zijn bedoeld voor verschillende regio's.Bij vrijwel alle tv's die ik bekeken heb de afgelopen vijf jaar was er sprake van panel lottery, het ene paneel van fabriek x of datum y was vele malen beter dan het andere paneel in de dezelfde tv. Toevalligerwijs hadden de review exemplaren altijd het betere paneel.
Binnen een serie komt het wel vaker voor dat de formaten verschillende types panelen gebruiken. Samsung staat er bekend om binnen een serie panelen van verschillende fabrikanten te gebruiken. De praktijk leert ons dat de verschillen in panelen, ook al komen ze van verschillende fabrikanten, niet altijd groot hoeft te zijn door gebruik van hetzelfde type LCD-opbouw.
Bij LG heb je dit echter niet. LG maakt zo goed als altijd gebruik van eigen panelen waardoor het verschil tussen de panelen lager ligt.
Reviewers krijgen overigens niet altijd de televisies van fabrikanten, Tweakers helaas wel. Maar als je verschillende reviews van gerespecteerde reviewers leest, zijn testresultaten vaak toch redelijk overeenkomend. Het zijn de beelduniformiteitsproblemen waar de grote verschillen in zitten. Dit is nu eenmaal niet te meten en lijkt zelfs per verkoper te verschillen doordat toestellen niet goed getransporteerd worden.
Slijtage van zelfoplichtende pixels komt nu eenmaal voor en daarmee is IR en inbranding onmogelijk tegen te gaan. Zelfs LCD heeft in zekere mate last van IR.Phusebox schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 17:11:
[...]
Het is dus inherent aan de techniek, net zoals bewegingsonscherpte en backlight bleeding inherent zijn aan LCD. Bij een toestel als de LG B6 is men nu eenmaal kritisch. Het is nu eenmaal een duur toestel en wordt vooral gekocht door de beeldpuristen. Als IR dan zichtbaar is, wordt dat genoemd. Is het erg? Dat is iets wat je zelf moet uitmaken. Maar als ik tegen een beetje IR moet aankijken maar daarvoor wel een toestel terugkrijg wat verder zeer goed presteert, neem ik die IR voor lief. Iets wat ik bij plasma ook heb gedaan en allemaal toch wel erg meevalt.
Dat zocht ik, dank!JvS schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:34:
Dat is wel even een andere manier van fragiel zijn dan waarover de vraag gesteld werd. Een OLED beschadigt niet meer dan een LCD door tikken of wat dan ook wat een kind doet. Als het aan het scherm gaat hangen beschadigt de hele behuizing fysiek wel ja. Maar dat ligt niet aan OLED, maar omdat de behuizing gewoon dun is.
Alles van Apple
Daar naast , heb ik nog een vraag.
Ik heb een LG 55e6v, in bestelling.
Trumotion instelling, moet blijkbaar gebruikt worden voor vloeiende beelden.
Nu heb ik , in een Engelse review op HDTV,gelezen en gezien, er waren 2 afbeeldingen bij, dat je beter de real cinema instelling kon gebruiken, met de trumotion op af.
Zou iemand dat eens willen proberen?
Ik ben een voetbal fan en ik stoor me, als ik de bal 3a4keer zie.
Alvast bedankt , voor eventuele reactie
Verwijderd
Bij mij staat 'real cinema' aan en 'trumotion' uit en er wordt hier heel veel sport en met name voetbal gekeken. Heb in de 8 maanden dat de OLED er staat nog geen enkele verstoring gezien, de techniek is uitermate geschikt voor sport uitzendingen.blessure schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 09:32:
Nu heb ik , in een Engelse review op HDTV,gelezen en gezien, er waren 2 afbeeldingen bij, dat je beter de real cinema instelling kon gebruiken, met de trumotion op af.
Zou iemand dat eens willen proberen?
Ik ben een voetbal fan en ik stoor me, als ik de bal 3a4keer zie.
Als je de bal al vaker ziet komt dit door overijverige ballenjongens en -meisjes.
Hopelijk komt de tv snel.
Ik heb nu een Samsung ks8000 , maar daar ben ik niet tevreden over.
is het live voetbal echt zo slecht op de ks8000. ik ben in de markt voor de ks8000 (65). maar als echt zo slecht is als jij zegt (ik kijk veel voetbal - game veel en kijk veel films) is het misschien verstandiger om te wachten op ook een E6blessure schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 16:19:
Bedankt voor de info.
Hopelijk komt de tv snel.
Ik heb nu een Samsung ks8000 , maar daar ben ik niet tevreden over.
De tv, is krom, terwijl het geen curve is.
En midden in het scherm, lopen verticale golven.
Verder zie ik vaak, zeker bij reklame, het beeld erg schokken.
En dat gebeurd ook, als ik een opgenomen programma kijk, die ik op de Humax heb opgenomen.
Misschien is het in het menu, nog bij te regelen, maar gezien de afwijkingen aan het paneel zelf, gaat de tv terug.
En ik heb gekozen voor de LG 55 e6v.
Ben zeer onder de indruk, van de beeld kwaliteit
Nu vind ik dat , niet echt een Hi-Tech land.
Dus als je de Samsung koopt, let vooral op de afwerking van het paneel, vanaf de zijkant gezien.
Daarbij komt dat de kleur rood, overheerst, maar is wel wat bij te regelen.
In Slowakije staat vlgns mij een Foxconn fabriek; sowieso worden bijna alle tv's voor Europa in Oost-Europa geassembleerd dus dat maakt echt niet uit. LG vlgns mij in Polen geassembleerd en Sony in Hongarije (en ook Slowakije zo te zien) ...blessure schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 09:26:
De ks8000, is gemaakt in Slovakia, althans, volgens de barcode sticker.
Nu vind ik dat , niet echt een Hi-Tech land.
Dus als je de Samsung koopt, let vooral op de afwerking van het paneel, vanaf de zijkant gezien.
Daarbij komt dat de kleur rood, overheerst, maar is wel wat bij te regelen.
Ik zal in ieder geval, extra aandacht geven, aan de afwerking, van mijn toekomstige L.G 55E6V
3 maanden geleden gekocht, na een maand is het eerste paneel vervangen na verticale strepen, nu 2 maanden later een horizontale zwarte streep. Gisteravond kwam daar nog eens kleurverschil bij (75 % van de rechterkant is donkerder). Volgens mij mag ik dat toch gewoon vragen, om de tv om te ruilen voor een ander merk? Ik heb geen zin dat ik straks na 2 jaar met een waardeloze tv zit en moet gaan leuren bij LG omdat de levensverwachting hoger moet zijn dan 2 jaar..
Dat is wel erg balen! heb je de 55 of 65 inch? Ik heb zelf de 55" en ervaar heel soms vaag die verticale "jailbars". Naast dit en af en toe de near black issues is het beeld uitstekend. Die van mij komt uit januari 2016 en ik heb er nu iets meer dan 1000 uur naar gekeken.Romius schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:25:
Nou, ik wil weer terug naar gewoon LCD, mijn EF950V is nu voor de 2e keer stuk![]()
3 maanden geleden gekocht, na een maand is het eerste paneel vervangen na verticale strepen, nu 2 maanden later een horizontale zwarte streep. Gisteravond kwam daar nog eens kleurverschil bij (75 % van de rechterkant is donkerder). Volgens mij mag ik dat toch gewoon vragen, om de tv om te ruilen voor een ander merk? Ik heb geen zin dat ik straks na 2 jaar met een waardeloze tv zit en moet gaan leuren bij LG omdat de levensverwachting hoger moet zijn dan 2 jaar..
Hoe heb je geregeld dat je het eerste paneel hebt laten vervangen?
Ik weet niet waar je de TV gekocht hebt, maar misschien dat de winkel wel bereid is om een TV van een ander merk te leveren.
Ik heb de 55 inch, ik heb de tv gekocht bij een fysieke lokale winkel en daar ook de eerste reparatie laten indienen, die hebben cerepair ingeschakeld, het bedrijf wat voor LG de reparaties afhandelt.ViNOK16Bit schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:40:
[...]
Dat is wel erg balen! heb je de 55 of 65 inch? Ik heb zelf de 55" en ervaar heel soms vaag die verticale "jailbars". Naast dit en af en toe de near black issues is het beeld uitstekend. Die van mij komt uit januari 2016 en ik heb er nu iets meer dan 1000 uur naar gekeken.
Hoe heb je geregeld dat je het eerste paneel hebt laten vervangen?
Ik weet niet waar je de TV gekocht hebt, maar misschien dat de winkel wel bereid is om een TV van een ander merk te leveren.
Dit is de streep nu:

Na het uitzetten en tijdens de cleanup zag ik deze op dezelfde plek, hevig flikkerend:

Dat is een duidelijk heftig defect. Ik kan me voorstellen dat je een compleet ander merk wil dan. Zelf zou ik hem laten ruilen voor een compleet nieuwe tv of nieuwer model in plaats van alleen een nieuw paneel als dat mogelijk is.Romius schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:04:
[...]
Ik heb de 55 inch, ik heb de tv gekocht bij een fysieke lokale winkel en daar ook de eerste reparatie laten indienen, die hebben cerepair ingeschakeld, het bedrijf wat voor LG de reparaties afhandelt.
Eigenlijk schandalig maar ja ik heb zelf ook altijd pech met dat soort dingen en is extra zuur dan. (Zo heb ik een mankement aan een MacBook Pro dat Apple binnen de tolerantie vindt vallen).Romius schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:25:
Nou, ik wil weer terug naar gewoon LCD, mijn EF950V is nu voor de 2e keer stuk![]()
Zou een andere tv eisen want waarschijnlijk is er meer mis dan alleen het paneel.
Je zult gewoon altijd bij de verkoper aan moeten kloppen bij garantie, ook al is de fabrieksgarantie bij LG verlopen. Zij zijn verantwoordelijk voor het leveren van een deugdelijk product en als het toestel na 2 jaar kapot gaat, zullen zij er ook voor moeten zorgen dat je weer een deugdelijk product krijgt zij het door reparatie of vervanging.Romius schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:25:
Ik heb geen zin dat ik straks na 2 jaar met een waardeloze tv zit en moet gaan leuren bij LG omdat de levensverwachting hoger moet zijn dan 2 jaar..
Je zou druk bij de verkoper kunnen zetten door te stellen dat het toestel al onherstelbaar defect is. Het toestel is immers al in de eerste 6 maanden na aankoop al tweemaal op eenzelfde manier defect geraakt en dat is geen goed vooruitzicht voor de toekomst. Daar kun je bij meenemen dat als zij omruiling weigeren en kiezen voor reparatie, jij bij een derde defect de koopovereenkomst zult ontbinden en het volledige aankoopbedrag retour wilt ontvangen.
Een ander merk of toestel zal het niet worden, je zult op hetzelfde toestel moeten aansturen voor omruiling van hetzelfde type toestel. Het toestel wat jij hebt is immers defect en jij wil een nieuw toestel. Omruiling voor een ander merk is immers niet verplicht bij het leveren van een deugdelijk apparaat bij garanties waarmee een afwijzing sneller plaats zal vinden.Romius schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:44:
Bedankt voor de reacties, ik ga in ieder geval aansturen om nu al direct om te laten ruilen voor een ander merk en anders inderdaad bij een derde defect de koop geheel te ontbinden en geld terug te vragen. Al met al, een zure ervaring met OLED..spijtig, want het beeld is fantastisch verder.
Een ander merk is toch ook nergens voor nodig indien de verkoper een nieuw toestel levert dat wel deugdelijk is? En als dat nieuwe toestel dan ook nog eenzelfde defect zal vertonen, kun je altijd nog de koopovereenkomst ontbinden en het leggen op een productiefout in de serie die niet te repareren is.
Nee, ik snap dat ze daartoe niet verplicht zijn, maar ik kan het wel vragen. Persoonlijk heb ik voor nu geen vertrouwen meer in de techniek, ook al zou ik wel een compleet nieuw toestel krijgen. Ik ga in ieder geval aangeven dat bij een 3e defect, indien ze nu weer gaan repareren, dat ik de koop ga ontbinden. En dat lijkt mij voor de verkoper het meest ongunstig.Dimens schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:01:
[...]
Een ander merk of toestel zal het niet worden, je zult op hetzelfde toestel moeten aansturen voor omruiling van hetzelfde type toestel. Het toestel wat jij hebt is immers defect en jij wil een nieuw toestel. Omruiling voor een ander merk is immers niet verplicht bij het leveren van een deugdelijk apparaat bij garanties waarmee een afwijzing sneller plaats zal vinden.
Een ander merk is toch ook nergens voor nodig indien de verkoper een nieuw toestel levert dat wel deugdelijk is? En als dat nieuwe toestel dan ook nog eenzelfde defect zal vertonen, kun je altijd nog de koopovereenkomst ontbinden en het leggen op een productiefout in de serie die niet te repareren is.
Ik vind het nogal wat om aan de hand van een defect toestel het vertrouwen in de gehele techniek te verliezen. Je hebt simpelweg gewoon pech gehad met dit toestel en een reparatie heeft het toestel niet weten te repareren. Eenzelfde probleem kan net zo goed bij een LCD-televisie en ieder ander type paneel met actieve matrix ontstaan. Waarom dan afschuiven op de techniek en het merk?Romius schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:09:
[...]
Persoonlijk heb ik voor nu geen vertrouwen meer in de techniek, ook al zou ik wel een compleet nieuw toestel krijgen..
Bij dit model weet je overigens wat je krijgt qua beeldkwaliteit en mogelijkheden. Kies je bij omruiling voor een ander model, heb je geen rechten meer tot omruiling. Kies je voor een LCD-televisie, ga je op verschillende vlakken er zeker op achteruit. Heb je achteraf spijt van de omruiling omdat de beeldkwaliteit slechter is dan bij de OLED-televisie, kun je dus niet meer terug.
Ik zou dan ook niet voor omruiling van een ander merk kiezen. Dan maar nog een keer met een nieuw toestel proberen en de techniek nog een kans geven. Als het dan toch blijkt dat het probleem alsnog opspeelt - waarvan ik de kans zeer klein acht aangezien het hier verder niemand is overkomen en het dan ook geen toestelgebonden probleem is - kun je de koopovereenkomst altijd nog ontbinden en het geld retour ontvangen. Dan pas zou ik kijken naar een LCD-televisie waarbij je alle rechten weer hebt die je normaal hebt bij de aanschaf van een nieuw toestel. Nu omruilen naar een ander merk is simpelweg niet verstandig.
Ja, mijn huidige emoties zullen uiteraard een zware rol meespelen bij die keuze. Overigens, heb ik meer mensen gezien bij avsforum, die al aan een 8e! paneel toe waren..dus helemaal alleen ben ik niet. Ik weet dat ik dan achteruit ga op kwaliteit op bepaalde vlakken, maar op sommige weer vooruit. De LG is zeker niet perfect op alle vlakken. Tuurlijk kun je ook problemen krijgen met een ander merk, maar daar is de techniek toch enigszins beproeft, hier een stuk minder.
Verwijderd
Jouw toestel heeft een echt hardware mankement. Lijkt mij een kwestie van omruilen voor een nieuwe door de winkel waar je het gekocht heb.Romius schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 12:06:
[...]
Overigens, heb ik meer mensen gezien bij avsforum, die al aan een 8e! paneel toe waren..dus helemaal alleen ben ik niet.
Op het avsforum zijn er een aantal die de tv keer op keer omwisselde op basis van - in hun ogen - onvoldoende uniformiteit in grijze test schermen of omdat de 3d zo nu en dan wat artifacts vertoonde. Maar weinig met echte technische mankementen.
Succes met het maken van een keuze.

Er is trouwens weer een klacht bijgekomen, kleurverschil

Verwijderd
Lijkt mij dat het tijd wordt de koop te ontbinden. Je geld terug en hetzelfde toestel bij een andere betrouwbare leverancier gaan kopen. Je hebt gewoon pech met dit toestel.Romius schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:01:
Tja, lastig. Er wordt iig weer een reparatie uitgevoerd vanuit de winkel, kreeg bevestiging van de bestelling van onderdelen, dus ik ben bang dat de klachten gewoon weer gaan terugkomen![]()
Er is trouwens weer een klacht bijgekomen, kleurverschil
https://www.consuwijzer.n...oopovereenkomst-ontbinden
Ja, ik weet niet hoe nauw ik het moet nemen, maar er staat wel dat de verkoper het toestel een paar keer heeft laten repareren en de klachten aanhouden, dat er dan pas mag worden ontbonden. Tot nu toe is het toestel nog maar 1 keer gerepareerd, dus zou het pas bij de 3e defect ingaan denk ik zo.Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:36:
[...]
Lijkt mij dat het tijd wordt de koop te ontbinden. Je geld terug en hetzelfde toestel bij een andere betrouwbare leverancier gaan kopen. Je hebt gewoon pech met dit toestel.
https://www.consuwijzer.n...oopovereenkomst-ontbinden
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.
We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.
Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.