Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:16
Ik denk sterk aan de oled556e6v. Beeld is prachtig en zeer lovende reviews.

Ik vraag me alleen af of voor gaming en sport deze tv's nu wel zo geschikt zijn. In reviews lees je geregeld dat motion niet helemaal geweldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbierman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-04 00:43
giantgiantus schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:51:

Ik vraag me alleen af of voor gaming en sport deze tv's nu wel zo geschikt zijn. In reviews lees je geregeld dat motion niet helemaal geweldig is.
Bedoel je dan Oled in het algemeen? Mijn ervaringen zijn zeer goed. Het zijn alleen de te snelle (lange) camerabewegingen die niet perfect zijn. Maar dat heb ik nog op geen enkele tv gezien.

Gaming: prachtig beeld en nergens last van. Oleds hebben volgens mij wel een iets hogere inputlag.. maar ik mek dat verschil totaal niet.

Sport: Eurosport en dergelijke met een goede HD kwaliteit zien er prachtig uit. Maar ook voetbal via NOS, RTL of weet ik veel wie de rechten hebben... ziet er prachtig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Hartelijk dank voor je reactie.

Ik wil hem met ci+ module gaan gebruiken. Kijk hoofdzakelijk Netflix/hbo en sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
giantgiantus schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:51:

Motion blur is blijkbaar één van de positieve kenmerken van de LG Oled techniek, beter dan LCD op dit moment. Dus eigenlijk uitermate geschikt voor het bekijken van sport uitzendingen. Er vanuit gaande dat de videobron ook een nette kwaliteit heeft vanzelfsprekend.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Wellicht wel slim om even te wachten tot na de OLympische Spelen. De prijs van 3999 zal dan nog wel paar 100€ dalen.

Er is wel echt ernstig concurrentie nodig. Prijzen blijven in mijn ogen echt heel lang heel hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:43

Bever!

3

hardware-lover schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 16:07:
[...]

Motion blur is blijkbaar één van de positieve kenmerken van de LG Oled techniek, beter dan LCD op dit moment. Dus eigenlijk uitermate geschikt voor het bekijken van sport uitzendingen. Er vanuit gaande dat de videobron ook een nette kwaliteit heeft vanzelfsprekend.
Oled heeft gewoon motion blur als een lcd want wordt via dezelfde sample en hold manier aangestuurd. Pas als ze dmv. impulse driving aansturen zal dit meer in de richting van plasmakwaliteit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Bever! schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 16:25:
[...]
Oled heeft gewoon motion blur als een lcd want wordt via dezelfde sample en hold manier aangestuurd. Pas als ze dmv. impulse driving aansturen zal dit meer in de richting van plasmakwaliteit gaan.
Ik zeg nergens dat ze het niet hebben, ik zeg alleen dat ze er beter in zijn?

http://www.rtings.com/tv/...on-blur-and-response-time

Response Time and Motion Blur

Motion Blur is a well known issue with LCDs that is seen with rapidly moving objects in the picture, and also when the camera itself moves, which shifts the entire screen image all at once. It arises because the Liquid Crystal, which is the active element within an LCD, is unable to change its orientation and light transmission rapidly enough when the picture changes from one frame or refresh cycle to the next. OLEDs, as solid state emissive devices, have very fast Response Times: LG specifies the OLED Response Time at 0.1ms, which is more than a factor of 10 faster than LCDs.

[ Voor 40% gewijzigd door hardware-lover op 03-08-2016 16:59 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:08

Laguna

Connaisseur

Phusebox schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 13:30:
Ik wilde voor de B6 gaan, want ik hoef die luidspreker zooi niet van de hogere modellen... maar nu ik hem fatsoenlijk heb kunnen bekijken: no thanks. Wie plakt er nu zo'n lelijke blauwgrijze bult onder een tv van 4000 euro?
Sorry hoor maar dat vind ik echt mierenneuken, zo kan je bij iedere TV wel wat te zeiken hebben. Een klein transparant stukje met het LG logo, waar maak je je druk om?
Ik zit nog steeds te wachten totdat de B6 hier te koop is. Waar heb je overigens de B6 kunnen bekijken?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laguna schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 17:16:
[...]

Sorry hoor maar dat vind ik echt mierenneuken, zo kan je bij iedere TV wel wat te zeiken hebben. Een klein transparant stukje met het LG logo, waar maak je je druk om?
Ik zit nog steeds te wachten totdat de B6 hier te koop is. Waar heb je overigens de B6 kunnen bekijken?
Niet echt. Je koopt een tv waar je tig uur naar gaat kijken zelfs als ie uitstaat Is hij prominent aanwezig... en dan is design boor mij net zo belangrijk als beeldkwaliteit.

Was daarom ook erg blij met mijn huidige LG met een metalen frame (geen namaak shit zoals Samsung en Philips destijds) en een LG logo dat grijs op zwart is en niet verlicht of in kleur of op een bult.

Zeker bij een tv van deze prijsklasse verwacht ik niet een reclamebord erbij te krijgen. Absurd ook dat je de E serie voor hetzelfde geld kunt krijgen dus ik snap niet helemaal waar LG mee bezig is.

In Duitsland en andere Europese landen is hij al een tijdje te koop. Ik zou bijna denken dat hij hier niet meer komt.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
De b is in Duitsland honderden euro goedkoper hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 18:46:
De b is in Duitsland honderden euro goedkoper hoor.
Hier kun je de 55 inch E serie voor 3700 krijgen, de goedkoopste B serie in buurlanden is 3300. Vind ik niet echt een groot verschil op zo'n bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Het enige verschil is een speaker en 3D weergave toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 18:56:
HDR pro, volgens mij luxere materialen en/of mooiere afwerking. In ieder geval geen lelijke bult :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:02
giantgiantus schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 18:56:
Nee, er zit ook verschil in processing: is beter op de E6. Dat vertaals zich in wat fijnere motion, iets betere gradaties en beter "uit het zwart" komen (dithering). Ook de SOC is anders: breder kleurbereik.
Het zijn weliswaar kleine verschillen, maar ze zijn er wel.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek-panna
  • Laatst online: 15:01
Ook heeft de B6 in vergelijking met de E6 een hogere inputlag, 54 om 34.

Wat de B6 weer wat minder aantrekkelijk maakt voor gamers.

PSN ID: RedrumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niek-panna schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 19:31:
Ook heeft de B6 in vergelijking met de E6 een hogere inputlag, 54 om 34.

Wat de B6 weer wat minder aantrekkelijk maakt voor gamers.
Oh dat had ik nog niet gelezen. Dan wordt het sowieso niks. Hopelijk volgend jaar niet weer zo'n crap line up want dit was echt een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 08:42

pvr

Gisteren in de MM in Alkmaar, om nog ff te kijken naar het beeld van oled tv,s.
Kwam er een verkoper naar me toe, en die beweerde dat oled maar een jaar of 3@5 meegaat, en de beeld kwaliteit van een Samsung UE75HU7500L beter is, en goedkoper is dan een oled van LG.
Hij zei, voor dat geld heb je een 75 inch, en langere levensduur, en mooier beeld

Er stond ook maar 1 scherm van lg oled. Volgens mijn zijn ze niet zo gecharmeerd van oled.

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niek-panna
Ik was ook echt opzoek naar een geschikte OLED dit jaar inderdaad maar door een gare soundbar en een te hoge inputlag op de B6 toch nu maar voor de KS8000 gegaan van Samsung en die bevalt uitstekend moet ik zeggen!

Volgende jaar maar weer proberen voor wat betreft een OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek-panna
pvr schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 19:37:
Kwam er een verkoper naar me toe, en die beweerde dat oled maar een jaar of 3@5 meegaat, en de beeld kwaliteit van een Samsung UE75HU7500L beter is, en goedkoper is dan een oled van LG.
Hij zei, voor dat geld heb je een 75 inch, en langere levensduur, en mooier beeld

Er stond ook maar 1 scherm van lg oled. Volgens mijn zijn ze niet zo gecharmeerd van oled.
Verkopers van de MediaMarkt, BCC etc... 8)7

om te huilen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy77
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:37
Heeft er iemand de LG 55EG910V tegen de muur hangen? Zoja, welke wall mount gebruik je? Welke adviseren jullie me om hem zo dicht mogelijk tegen de muur te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OLED heeft wel last van slijtage inderdaad, de software compenseert dit maar daardoor neemt de helderheid wel ietsje af maar 5 jaar zou je moeten redden volgens wat ik heb gelezen voordat het merkbaar minder wordt.
Maar ja een tv gaat toch maar 5 jaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niek-panna schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 19:38:
Ik was ook echt opzoek naar een geschikte OLED dit jaar inderdaad maar door een gare soundbar en een te hoge inputlag op de B6 toch nu maar voor de KS8000 gegaan van Samsung en die bevalt uitstekend moet ik zeggen!

Volgende jaar maar weer proberen voor wat betreft een OLED.
Ik kijk nog maar een jaar tegen mijn 4 jaar oude LG aan. Qua design is er momenteel geen enkele tv die daarbij in de buurt komt, ongeacht de prijs.

Die Samsung heeft inderdaad prachtig beeld, jammer van de plastic rand. Wel zonde als je zoveel geld uitgeeft voor maar 1 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

hardware-lover schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 16:49:
[...]

Ik zeg nergens dat ze het niet hebben, ik zeg alleen dat ze er beter in zijn?

http://www.rtings.com/tv/...on-blur-and-response-time

Response Time and Motion Blur

Motion Blur is a well known issue with LCDs that is seen with rapidly moving objects in the picture, and also when the camera itself moves, which shifts the entire screen image all at once. It arises because the Liquid Crystal, which is the active element within an LCD, is unable to change its orientation and light transmission rapidly enough when the picture changes from one frame or refresh cycle to the next. OLEDs, as solid state emissive devices, have very fast Response Times: LG specifies the OLED Response Time at 0.1ms, which is more than a factor of 10 faster than LCDs.
Toch haalt een E6 oled maar een motion resolutie van 650 als je de frame interpolatie aanzet. Daar scoren veel lcd's gewoon 1080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek-panna
Phusebox schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 19:45:
[...]

Ik kijk nog maar een jaar tegen mijn 4 jaar oude LG aan. Qua design is er momenteel geen enkele tv die daarbij in de buurt komt, ongeacht de prijs.

Die Samsung heeft inderdaad prachtig beeld, jammer van de plastic rand. Wel zonde als je zoveel geld uitgeeft voor maar 1 jaar?
Ik verkoop dat ding gewoon voor 1000,- volgend jaar en heb er 1850 voor betaald!

Design wise is de KS8000 in mijn optiek een topper met een bezel van 0,7cm bijvoorbeeld en erg dun waardoor hij echt als een schilderij aan de muur hangt.
Ik stoor mij eigenlijk niet aan de plastic rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niek-panna schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 20:15:
[...]

Ik verkoop dat ding gewoon voor 1000,- volgend jaar en heb er 1850 voor betaald!

Design wise is de KS8000 in mijn optiek een topper met een bezel van 0,7cm bijvoorbeeld en erg dun waardoor hij echt als een schilderij aan de muur hangt.
Ik stoor mij eigenlijk niet aan de plastic rand.
Als je dat er voor krijgt, is dat een optie. Ik heb nu al een bezel van 0,8 dus ben ook wel wat verwend en kritisch daardoor.

Ach ja luxe problemen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek-panna
Op naar Januari 2017 waar weer de nieuwe OLED modellen worden geintroduceerd en begint het zoeken weer opnieuw.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Beetje jammer van die zogenaamde puristen hier, die net doen of de huidige modellen geen topmodellen zijn. Je kan elk jaar wel wachten totdat er betere modellen zijn, de techniek staat nooit stil.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvr schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 19:37:
Grappenmakers bij MM. De HU7500 is van 2014, ze willen die voorraad graag kwijt.

Ik heb zelf de 65 inch versie gehad van deze Samsung voor dat ik de 65ef950v kocht. Het is zeker geen verkeerde TV, maar komt niet in de buurt van de kwaliteit van de 950v. De Samsung had wel een hoge inruilwaarde, kreeg na 1,5 jaar op 400 euro na de door mij betaalde prijs terug bij de aanschaf van de LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-10 00:58

burgt

Starbass

In MM Eindhoven bij Ekkersrijt staan de LG OLED modellen wel allemaal goed vooraan in beeld, mooi om dat verschil met LCD te kunnen zien.

Bij mij is pas de Beamer van het plafond gevallen, ben nu aan het kijken of ik een nieuwe (LG PF1500G) wil kopen of nog even doorspar voor een OLED scherm.

We hebben nu een 32"Philips TV staan die alweer zeker 8 jaar oud is :D (maar opzich nog goed werkt)

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieBommbarie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-08 13:09
Welk type haakse HDMI kabel gebruiken de e6 bezitters hier?
Ik wil komende week mijn kabelgoot maken en gelijk de juiste kabels daarin trekken .
Gezien de side iputs voor HDMI wil ik ze zo min mogelijk zien.
Tips erg welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Laguna schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 22:43:
Beetje jammer van die zogenaamde puristen hier, die net doen of de huidige modellen geen topmodellen zijn. Je kan elk jaar wel wachten totdat er betere modellen zijn, de techniek staat nooit stil.
Dat klopt. Zeg persoonlijk ook niet dat ze niet goed zijn maar je krijgt of mindere kwaliteit beeld en hoge inputlag in een lelijk design, of een grote niet afneembare speaker door je strot.

Wanneer snappen ze nu dat mensen die zo'n tv kopen waarschijnlijk ook goed geluid willen en dus geen cheap ass speaker met een premium label.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 21:00:
[...]

Dat klopt. Zeg persoonlijk ook niet dat ze niet goed zijn maar je krijgt of mindere kwaliteit beeld en hoge inputlag in een lelijk design, of een grote niet afneembare speaker door je strot.

Wanneer snappen ze nu dat mensen die zo'n tv kopen waarschijnlijk ook goed geluid willen en dus geen cheap ass speaker met een premium label.
Je verhaal klopt voor geen meter :S, je wilt wel goed geluid maar geen soundbar :S .. Dat kan je dus vergeten.. Je vindt de OLED van mindere kwaliteit beeld en de inputlag is niet goed.. Hoezo kijk je uberhaupt naar een LG OLED?
De OLED55B6V is zonder die soundbar, maar binnenkort pas te verkrijgen. De inputlag is prima, tenzij je extreem wil gaan gamen, dan moet je lekker een LCD pakken.
De OLED65G6V is met wel met een goed geluid, maar dus een soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 21:11:
[...]

Je verhaal klopt voor geen meter :S, je wilt wel goed geluid maar geen soundbar :S .. Dat kan je dus vergeten.. Je vindt de OLED van mindere kwaliteit beeld en de inputlag is niet goed.. Hoezo kijk je uberhaupt naar een LG OLED?
De OLED55B6V is zonder die soundbar, maar binnenkort pas te verkrijgen. De inputlag is prima, tenzij je extreem wil gaan gamen, dan moet je lekker een LCD pakken.
De OLED65G6V is met wel met een goed geluid, maar dus een soundbar.
Een soundbar ≠ goed geluid.

Ik heb het over fatsoenlijke hifi kwaliteit, geen denon setje van de mediamarkt. Geluid is voor mij net zo belangrijk als beeld en als ik 4k uitgeef voor een 4k tv dan wil ik ook goed geluid. Geen blikkerige soundbar. Wanneer gaat een fabrikant nou eens een tv zonder speaker uitbrengen, zou echt een verkoophit worden. Maar zolang dat niet gebeurd wil ik een zo minimaal mogelijk design en de E en hoger modellen van LG voldoen daar niet aan, voor mij.

De B is helaas voorzien van een lelijke bult en inderdaad vrij forse input lag, hoef je geen extreme gamer voor te zijn om te merken. Mijn vorige tv had 40ms en dat was goed merkbaar bij racegames. Deze LG heeft bijna 60 ms input lag.

De perfecte tv bestaat helaas niet, dat snap ik ook. Maar alleen daarvoor ben ik bereid 4000 euro te betalen want na 5 jaar verdwijnt ie naar het recyclepunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

in de plasma tijd kon het toch ook zonder soundbar of speakers ? kijk naar de Kuro KRP serie's. daar zaten standaard geen speakers bij (ook geen standaard trouwens) Persoonlijk vind ik het KRP desing hoewel het tegenwoordig al 'fors en lomp' aangemerkt kan worden nog steeds tijdloos. Gewoon een frame met een scherm er in zonder enige toeters of bellen of blitse logo's. Het kon toen waarom nu niet dan ?

los van enige technische zaken die ik nu nog af wil wachten kan ik mij 100% vinden in het feit dat het design volledig aan moet spreken wil het voor mij als totaal de doorslag geven en ik naar oled overstap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Phusebox schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 21:30:
[...]

Ik heb het over fatsoenlijke hifi kwaliteit, geen denon setje van de mediamarkt. Geluid is voor mij net zo belangrijk als beeld en als ik 4k uitgeef voor een 4k tv dan wil ik ook goed geluid. Geen blikkerige soundbar. Wanneer gaat een fabrikant nou eens een tv zonder speaker uitbrengen, zou echt een verkoophit worden. Maar zolang dat niet gebeurd wil ik een zo minimaal mogelijk design en de E en hoger modellen van LG voldoen daar niet aan, voor mij.

De B is helaas voorzien van een lelijke bult en inderdaad vrij forse input lag, hoef je geen extreme gamer voor te zijn om te merken. Mijn vorige tv had 40ms en dat was goed merkbaar bij racegames. Deze LG heeft bijna 60 ms input lag.

De perfecte tv bestaat helaas niet, dat snap ik ook. Maar alleen daarvoor ben ik bereid 4000 euro te betalen want na 5 jaar verdwijnt ie naar het recyclepunt.
Ik denk dat in de praktijk de soundbar " storing " mee valt als je een paar hifi-speakers hebt zitten van voor naar achteren, overstemmen die de soundbar. Ik heb namelijk geen center bar en kan een tweeterige center speaker wel gebruiken voor aan de muur. Als ik de knoop doorhak zal ik wat pics posten aangezien ik wacht op de bouw van de haard (waar de tv boven komt te hangen). Ik denk dat het mee gaat vallen, maar mijn voorkeur is ook liever geen soundbar. Anders zou het idd optie twee zijn en een goede 65" LED halen zonder die ' mankementen' . ;)

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 21:30:
[...]

Waar zit er een bult op de B serie? Maar de inputlag en gamen is een goede reden om iets anders te kiezen. En voor goed geluid moet je een gewoon aparte set kopen. Daarnaast vind ik een LG met soundbar er beter uitzien dan een Kuro, maar goed dat is persoonlijk.
Ik heb de LG EF950EV voor 2300 euro gekocht, en dat vond ik een koopje, kijk over 1 a 2 jaar wel weer wat er dan voor leuks te koop is. Ik had hiervoor plasma (50GT60), maar dit is toch weer een stuk beter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 23:47:
[...]

Waar zit er een bult op de B serie?
Hij doelt op dat kleine LG label onder het scherm :')

Afbeeldingslocatie: http://icdn5.digitaltrends.com/image/lg-65eg9600-oled-tv-review-bezel-logo-1500x1000.jpg

Phusebox, blijkbaar voldoen alle huidige OLED modellen niet aan jouw eisen, dus wat doe je hier nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De B6 heeft helaas ook budget processors aan boord blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deal alert de 920v 4k oled is nu te koop bij mediamarkt outlet voor 1799 zal er snel bij zijn als ik jou was. Heb al de ks7000 anders had ik m ook gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:52:
Deal alert de 920v 4k oled is nu te koop bij mediamarkt outlet voor 1799 zal er snel bij zijn als ik jou was. Heb al de ks7000 anders had ik m ook gehaald
Blijkbaar willen ze af van alle curved schermen ofzo. Weer een curved oled in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Phusebox schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 06:15:
De B6 heeft helaas ook budget processors aan boord blijkbaar.

[video]
Nou nee, dit is het Soap Opera Effect en heeft met Trumotion settings te maken, is software matig. Ik doe dat soort "functies"altijd uit. Komt voor bij alle TV's ook plasma's. Dit soort functies ALTIJD uit zetten.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZouZou Dude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:44
Niet echt, aan de judder te zien staat Trumotion gewoon uit. Die extra hickup lijkt meer op een sync issue waarbij de input en output niet synchroon zijn waardoor je om de x tijd frames dropt of swapped van volgorde. Komt vooral voor op de niet-integer framerates (23.976Hz, 29.970Hz,...) en bv. ook een probleem in de Philips 2015 71xx en 76xx serie. Desalniettemin is het inderdaad een lelijk probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:02
Waren er ook niet klachten over die Samsung K8500UHD speler?
Ook zijn die 4K filmpjes niet altijd perfect.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk anders op het AVSforum, staan wel meer mensen die klachten hebben over de B6 serie, met lag en stutter problemen.

Beeldkwaliteit is prima, maar er zijn wel issues.

[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 05-08-2016 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken idiot
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-10 13:03
De LG 65E6V lijkt verder te dalen in prijs. In pricewatch is er nu één winkel met prijs van 5.499 EUR. Dat begint erop te lijken: https://www.plasmavisie.nl/lg-65e6v.html. Misschien een tip voor mensen die net als ik op het punt staan een E6 aan te schaffen.

Of is het gebruikelijk om bij dit soort bedragen er in de winkel altijd wel 10% af te krijgen, en is hij op veel meer plekken al < 5500 EUR te scoren? Bij voorbaat dank voor de tips!

PlasmaVisie biedt voor vijf tientjes ook verlengde garantie. Ik blijf het lastig vinden te beoordelen of je hier nu veel aan hebt. Weet iemand van jullie of hier ook banding/vignetting problemen onder vallen? Of geldt dit alleen bij mankementen en dode pixels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek-panna
*knip*
Om nu te beweren dat LG met de B6 de "kantjes er van af heeft gelopen" is behoorlijk kort door de bocht want natuurlijk is de B6 gewoon een TOP of de BILL Televisie en is 1 van de beste die je nu kan kopen!

Maarr wat hij bedoelt en ik ook wel kan waarderen is dat de B6 eigenlijk net even teveel issue's heeft om zo'n bedrag goed te praten!

Ik had echt mijn zinnen gezet op een OLED dit jaar alleen moeten wel mijn eisen allemaal aangevinkt zijn voor een bedrag van ongeveer 3500,-!
Dat is heel persoonlijk want iedereen heeft zo zijn eigen eisen pakket!
Hij heeft bijvoorbeeld design en inputlag hoog staan en zo is het voor een ander weer totaal onbelangrijk hoe hoog de inputlag is etc etc...

[ Voor 19% gewijzigd door FeaR op 06-08-2016 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ja dus? Wat nuancering is wel op z'n plaats ipv constant te chargeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Ik verwacht dat die B6 naar rond de 2500 gaat zakken de komende zes maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bever! schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 20:00:
Ik verwacht dat die B6 naar rond de 2500 gaat zakken de komende zes maanden.
Ben benieuwd. Denk dat 2500 voor deze tv wel de sweet spot zou zijn in 55 inch dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De jong2
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-10-2021
Ik ben het gewoon met Phusebox eens, waar ik me bijvoorbeeld ook aan stoor is dat zowel de b6, c6 en de e6 (g6 weet ik niet) een plastic poot hebben, dit vind ik met zulke prijzen vrij pijnlijk en al helemaal als je je bedenkt dat de 4k 2015 modellen wel gewoon een mooie aluminium poot hadden. Die kin met dat lg logo vind ik er persoonlijk ook niet uitzien en ook ik begrijp niet waarom de c6 en de b6 even duur zijn, maar dat de curved c6 wel dezelfde lage input lag heeft als de e6 en g6, evenals wel 3d en een betere processor waardoor de menu's ook sneller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:42
Wat heeft de B6 beter dan de 950V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De jong2 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 20:28:
Ik ben het gewoon met Phusebox eens, waar ik me bijvoorbeeld ook aan stoor is dat zowel de b6, c6 en de e6 (g6 weet ik niet) een plastic poot hebben, dit vind ik met zulke prijzen vrij pijnlijk en al helemaal als je je bedenkt dat de 4k 2015 modellen wel gewoon een mooie aluminium poot hadden. Die kin met dat lg logo vind ik er persoonlijk ook niet uitzien en ook ik begrijp niet waarom de c6 en de b6 even duur zijn, maar dat de curved c6 wel dezelfde lage input lag heeft als de e6 en g6, evenals wel 3d en een betere processor waardoor de menu's ook sneller zijn.
Heel fijn voor je, ik vind heel veel modellen en andere merken ook niks en lelijk maar ik ga dat niet op de fora verkondigen en mensen daarmee vervelen. Dat jij het niet mooi vindt interesseert mij eerlijk gezegd geen reet en voegt ook niets toe aan dit topic, net als Phusebox die gewoon door blijft gaan met zijn negatieve fok posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 20:39:
[...]

Heel fijn voor je, ik vind heel veel modellen en andere merken ook niks en lelijk maar ik ga dat niet op de fora verkondigen en mensen daarmee vervelen. Dat jij het niet mooi vindt interesseert mij eerlijk gezegd geen reet en voegt ook niets toe aan dit topic, net als Phusebox die gewoon door blijft gaan met zijn negatieve fok posten..
Heel fijn voor je, ik vind heel veel users en andere posters niks en irritant maar ik ga dat niet op fora verkondigen en mensen daarmee vervelen. Dat jij het niet interessant vindt interesseert mij eigenlijk geen reet en voegt ook niets toe aan dit topic.

Om maar even aan te geven dat ieder zijn mening heeft en ik het op zijn minst nog inhoudelijk over oled tv's heb en niet persoonlijk mensen telkens naar aanval of zwart wil maken.

Als jij ales super duper vindt, prima maar als je mag verkondigen dat alles geweldig Is waarom mag je dan geen kritisch tegengeluid geven?

[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 05-08-2016 21:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De jong2
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-10-2021
excuses epo, ik had niet door dat je op deze fora alleen maar louter positief mag zijn over de oled's

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De jong2 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 21:04:
excuses epo, ik had niet door dat je op deze fora alleen maar louter positief mag zijn over de oled's
Dat syndroom noem ik het "possession glorification syndrome", waarbij mensen niet tegen kritiek op een product dat ze zelf hebben gekocht (of willen kopen) kunnen. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 05-08-2016 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvr

pvr

Ik heb vanmiddag het bericht gekregen, dat mijn bestelling (LG 65EF950V) bij Hofma.nl op aankomende maandag wordt afgeleverd :)
Mijn oude Plasma (Panasonic viera TX-P55VT50E) heb ik verkocht via marktplaats voor 700 eurie,s.
De Panasonic viera TX-P55VT50E was en blijft een top TV. Ik head hem na 200 uur meteen laten kalibreren, en nooit geen ingebranden logo,s gehad.

Maar ik wilde graag groter, en de review van Sim Kranenburg heeft mijn de doorslag gegeven.

Ik heb hem toch Ideal betaalt voor € 4.295,00,
Dus achteraf gezien min de 700 eurie,s van mijn oude Panasonic viera TX-P55VT50E, kom ik op € 3.595,00,

Ik laat hem daarna ook kalibreren door http://www.spectrumkalibratie.nl/tarieven/

Normaal doe ik alleen de 2D kalibratie, maar zit nog in twijfel met de Aparte nachtstand kalibratie.

Wat vinden jullie van die Aparte nachtstand kalibratie ?

Komt er wel 200 eurie,s bij qua Kalibratie, maar dan weet ik dat hij goed afgesteld is :)

Update volgt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door pvr op 05-08-2016 22:45 ]

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sleeg0231
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07-11-2022
Vanmiddag bij de MM geweest op elkerswijer in Son, verkoper informeerde naar levertijd en prijs.
Voor wat het waard is:
Ze hebben er 14 besteld voor in de winkel, wordt eind augustus geleverd, voor de advies prijs van 2700 euro (55 inch). 1300 minder als de 55E6V

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

sleeg0231 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:32:
Vanmiddag bij de MM geweest op elkerswijer in Son, verkoper informeerde naar levertijd en prijs.
Voor wat het waard is:
Ze hebben er 14 besteld voor in de winkel, wordt eind augustus geleverd, voor de advies prijs van 2700 euro (55 inch). 1300 minder als de 55E6V
Over welk model heb je geïnformeerd, de 55B6V?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Die prijs ben ik ook tegengekomen:

http://www.exellent.be/au...v-lqoled55b6v-lqoled55b6v

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

@Pvr, ik zou die nacht calibratie zeker doen. Persoonlijk heb ik mijn plasma (dat dan weer wel..) vrijwel altijd op isf night staan (heb ook day en auto) ook overdag. Ik vind de dag stand ook overdag eigenlijk te vel. maw als ik alleen de isf dag had gedaan had ik waarschijnlijk voor mijn gevoel een mismatch gemaakt en aanpassen gaat dan niet meer. of je moet de settings over gaan nemen in je user profiel en dan alsnog de brightness lager zetten bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeg0231
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07-11-2022
Laguna schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:47:
[...]

Over welk model heb je geïnformeerd, de 55B6V?
Ja

[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 06-08-2016 10:14 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:05

FeaR

In GoT we trust

Modbreak:Heren (en dames?),

Betreffende het commentaar leveren op - in dit geval - een LG OLED en het wel of niet kunnen accepteren van dat commentaar: GoT is en blijft een discussieforum waar iedereen een eigen mening kan en mag hebben. Zolang die mening goed is onderbouwd is er met dergelijke posts mijns inziens eigenlijk niets mis. Wat er wel mis is is het uit lopen maken van andere gebruikers voor bepaalde krachttermen, dat is op de man spelen en accepteren we niet.

Ben je het niet eens met een post? Tel dan tot tien en scroll verder.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mike P
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-09 14:13
Adviesprijs van de 55 inch B6 is nu 2499 dollar (65 inch 3999). Dat gaat rap.

http://www.lg.com/us/tvs/lg-OLED55B6P-oled-4k-tv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvandek2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-10 16:15
Waarom wordt Hofma niet genoemd in de prijswatch?
http://www.hofma.nl/55EF9...NubmJOIrc4CFQs6Gwod_zkENA

Ik heb geen enkele band met ze (voor de duidelijkheid) maar het valt me op dat deze leverancier in deze discussie wel genoemd wordt maar in de pricewatch ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mvandek2 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 17:08:

Ik heb geen enkele band met ze (voor de duidelijkheid) maar het valt me op dat deze leverancier in deze discussie wel genoemd wordt maar in de pricewatch ontbreekt.
Omdat je moet betalen om in de pricewatch te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvandek2
Dat is dan niet in het belang van de Tweaker,
Jeetje, lijkt Iens.nl, Booking.com of Google wel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mvandek2 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 17:24:
Dat is dan niet in het belang van de Tweaker,
Jeetje, lijkt Iens.nl, Booking.com of Google wel.....
Tweakers is gewoon een commerciële website, moeten ook ergens geld mee verdienen hè.

Ik kan het fout hebben maar ik meen dat men moet betalen voor vermelding. Wellicht iemand die het beter weet.

Edit: kan er niks over vinden maar ze moeten iig aan bepaalde voorwaarden voldoen. Betaling Is voor zover ik nu kan zien niet nodig. Dus daar had ik het fout.

[ Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 06-08-2016 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvandek2
Dacht ik ook eigenlijk.
Vreemd dan want Hofma is voor zowel 55EF950V als 65EF950V by far het goedkoopste en dus vermeldenswaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvandek2
Zie http://www.displayspecifications.com/en/comparison/f4cb1585 waarbij de B6P volgens mij hetzelfde is als de B6V, kortom, vergelijk de laatste 2 kolommen.

De B6V heeft hogere helderheid en geen 3D, WebOS3 kan ook op de 950V dacht ik (naast nog wat dingen waarvan het belang er maar vanaf hangt).
Verder gebruikt de B6V daarom ook veel meer stroom.

[ Voor 6% gewijzigd door mvandek2 op 06-08-2016 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
2500€ is toch wel mooie prijs. Is 3D 1300$ waard. Vind het raar om zo'n dure tv te kopen zonder deze functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 18:27:
2500€ is toch wel mooie prijs. Is 3D 1300$ waard. Vind het raar om zo'n dure tv te kopen zonder deze functionaliteit.
Ik heb de 3D functie op mijn tv in vier jaar tijd misschien 10x gebruikt. Maar goed dat Is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Ja ik ook zoiets. Maar vond bijvoorbeeld Hugo en Gravity wel echt subliem. En bij zo'n dure tv voelt het dan wel beetje raar dat die functie achterwege is gelaten.

Het is dus een beetje de keus tussen een oled met hoog contrast en betere HDR weergave versus 1 met 3D functionaliteit.

[ Voor 27% gewijzigd door giantgiantus op 06-08-2016 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:04
Oef fijne prijsontwikkeling! Hoef mijn tv pas over een maand aan te schaffen dus ik kijk deze trend met genoegen toe. Ik had mijzelf voorgenomen dat de 950 voor mij goed is en dat ik prijsdalingen zou pakken zonder verleid te worden voor een nieuwer model. Kan het geld immers ook goed voor de rest van het huis gebruiken. Maarja.. Die helderheid is wel een dingetje, heb in mijn nieuwe huis enorme raampartijen op het zuidwesten waardoor er de hele dag door veel lichtinval is en 3d heb ik nu niet en verwacht ik ook niet te gaan gebruiken. En van een introductieprijs van 2700 is vast nog wel wat af te praten bij bijvoorbeeld een Radio von burg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:38
Phusebox schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 18:38:
[...]

Ik heb de 3D functie op mijn tv in vier jaar tijd misschien 10x gebruikt. Maar goed dat Is persoonlijk.
10 keer vind ik zelfs nog veel, ik heb zelden mensen gehoord die 3D op hun tv meer dan 1 keer hebben geprobeerd :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 00:58

invincible30

Psn: pelter29

Hahn schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 19:55:
[...]

10 keer vind ik zelfs nog veel, ik heb zelden mensen gehoord die 3D op hun tv meer dan 1 keer hebben geprobeerd :P
Ik kijk zo nu en dan wel een 3d film.
Voorheen had ik een plasma met actieve 3d.
Vond ik niet prettig kijken.

Nu op de oled passieve 3d. Kijkt erg prettig.
Fijner dan in de bioscoop is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 19:55:
[...]
Dat komt dan meestal door de beroerde 3D weergave op die bewuste TV's. Indien een TV werkelijk goed in staat is 3D weer te geven, en de bron is daarbij ook nog eens fatsoenlijk is, dus niet zo'n geript SBS/TB exemplaar, dan valt er heus wel wat te genieten bij een 3D film. Probleem is werkelijk dat de meesten het thuis zo nooit op hun TV getoverd krijgen omdat men er simpelweg de setup niet voor heeft, en dan knapt men af en dan bestaat het niet dat het elders in een huiskamer wel een betere kijkervaring op kan leveren. Niet dat men de voorkeur moet geven aan 3D kijken boven 2D kijken, maar als er werkelijk een als 3D bedoelde film beschikbaar is, dan loont het zeker wel om de passieve bril eens op te zetten. We beleven daar erg veel plezier aan mag ik wel zeggen, dus vaker dan die ene keer. Punt is wel dat er niet zo heel vaak een werkelijk goede 3D film beschikbaar komt, maar ze zijn er wel degelijk. Voordeel van een passieve 4K 3D TV is dat er dan 3D in 1080p gekeken kan worden, dat gaat helaas niet met de LG 3D 1080p modellen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
hardware-lover schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 23:38:
[...]

Dat komt dan meestal door de beroerde 3D weergave op die bewuste TV's.
Mwa, de weergave zelf zal denk ik niet het grootste probleem zijn. Ik gok eerder dat het te maken heeft met het op moeten zetten van een bril op zich. Of dat het bij veel films weinig tot niks toevoegt. Of dat sommige mensen er slecht tegen kunnen.

Dat zal allemaal meespelen in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Hofma staat er wel in met de LG 65EF950V.

https://tweakers.net/pric...39/lg-65ef950v-zwart.html

Alleen de aanbieding van de LG 65EF950V moet je ff zoeken:

http://www.hofma.nl/11594691/lg-65ef950v
mvandek2 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 17:08:

[ Voor 9% gewijzigd door pvr op 07-08-2016 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 23:42:
[...]Mwa, de weergave zelf zal denk ik niet het grootste probleem zijn. Ik gok eerder dat het te maken heeft met het op moeten zetten van een bril op zich. Of dat het bij veel films weinig tot niks toevoegt. Of dat sommige mensen er slecht tegen kunnen.

Dat zal allemaal meespelen in ieder geval :)
De meesten hebben ook niet al teveel moeite om buiten een zonnebril op te zetten verwacht ik? Een LG exemplaar wijkt daar weinig vanaf en kost net zoveel moeite om op te zetten. Er zijn beslist behoorlijk wat 3D TV's waarbij het niet prettig kijken is naar actieve 3D, daar kan werkelijk flink wat verschil in zitten tussen het ene en andere toestel (en techniek, LCD versus Plasma bijvoorbeeld). Maar het is niet mijn bedoeling om een ander van mij gelijk te willen overtuigen. Wij kijken hier graag naar een goede 3D film, en ik zorg dat ze beschikbaar zijn voor de liefhebber ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
Zojuist de 950v besteld bij Hofma, heb nog nooit zo'n dure tv gekocht. Welke stappen moet ik na levering ondernemen om er zeker van te zijn dat ik 1:een nieuw paneel heb en 2: een goed paneel zonder problemen heb? Omdat de prijs scherp was wil ik zeker weten dat ik een goed en nieuw paneel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janpietertje89 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 10:39:
Zojuist de 950v besteld bij Hofma, heb nog nooit zo'n dure tv gekocht. Welke stappen moet ik na levering ondernemen om er zeker van te zijn dat ik 1:een nieuw paneel heb en 2: een goed paneel zonder problemen heb? Omdat de prijs scherp was wil ik zeker weten dat ik een goed en nieuw paneel heb.
Gefeliciteerd!

1: de eerste 3 cijfers van het serienummer zijn het jaar en de maand. Bijvoorbeeld 605 is mei 2016. Ik heb een 512, december 2015 en die is ook in december 2015 geleverd. Weet niet wat de laatste bouwserie is.
2: gewoon kijken en genieten, mochten er problemen zijn dan zie je die echt wel. Met de beeldinstellingen is een hoop te regelen voor een nog beter beeld dan het 'out of the box' al is.

De prijs is scherp omdat het een 2015 toestel is, als de prijs gelijk is aan een 2016 model wordt het lastig verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 12:10:
[...]

Gefeliciteerd!

1: de eerste 3 cijfers van het serienummer zijn het jaar en de maand. Bijvoorbeeld 605 is mei 2016. Ik heb een 512, december 2015 en die is ook in december 2015 geleverd. Weet niet wat de laatste bouwserie is.
2: gewoon kijken en genieten, mochten er problemen zijn dan zie je die echt wel. Met de beeldinstellingen is een hoop te regelen voor een nog beter beeld dan het 'out of the box' al is.

De prijs is scherp omdat het een 2015 toestel is, als de prijs gelijk is aan een 2016 model wordt het lastig verkopen.
Wat ik altijd doe is een volledig zwart, wit, rood, groen en blauw scherm testen zodat je alle pixels makkelijk kunt controleren. Zorg wel dat je RGB 255 0 0, 0 255 0 en 0 0 255 gebruikt als kleurwaardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Interessant artikel:

http://www.eurogamer.net/...4k-screens-for-hdr-gaming

Bij veel tv's inclusief de E6 zorgt HDR voor een vrij forse stijging van de inputlag. Toch wel teleurstellend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 12:28:
[...]

Wat ik altijd doe is een volledig zwart, wit, rood, groen en blauw scherm testen zodat je alle pixels makkelijk kunt controleren. Zorg wel dat je RGB 255 0 0, 0 255 0 en 0 0 255 gebruikt als kleurwaardes.
Volledig zwart testen kan je op een OLED wel overslaan. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 12:10:
[...]

Gefeliciteerd!

Kan me voorstellen dat de 950v niet meer geproduceerd wordt dus dat ik sowieso en wat ouder serienummer kan verwachten?

Ik lees veel over allerlei beeldkwaaltjes maar ben bang dat ze mij niet op zullen vallen als ik er 'gewoon naar kijk'. Daarom mijn vraag waar ik specifiek op moet letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZouZou Dude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:44
giantgiantus schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 12:40:
Interessant artikel:

Bij veel tv's inclusief de E6 zorgt HDR voor een vrij forse stijging van de inputlag. Toch wel teleurstellend.
Hmm, beetje een vreemde test/conclusie... Eigenlijk meten ze hier enkel de latency in de Movie/HDR preset, wat niet persé dezelfde latency is als in Game mode met HDR actief. Afhankelijk van de video architectuur is het mogelijk dat het HDR gebeuren actief is én dat de rest van de video processing in bypass staat wat dus toch lage latency met HDR zou betekenen.

Wat ze hadden moeten doen is de TVs in Game mode zetten, die Leo Bodnar aansluiten via een HDR metadata injector (bv. HDFury Integral) en dan meten (die injector geeft ook wat latency, maar uit ervaring weet ik dat dat verwaarloosbaar is ;)). Dan zou je weten welke TV Game mode + HDR aankan. Ik zou nog niet teveel conclusies trekken uit Digital Foundry hun test :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janpietertje89 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 13:37:
[...]
Ik lees veel over allerlei beeldkwaaltjes maar ben bang dat ze mij niet op zullen vallen als ik er 'gewoon naar kijk'. Daarom mijn vraag waar ik specifiek op moet letten.
Daar kan ik je niet mee helpen dan, mijn tv heeft geen kwaaltjes en als ze er wel zijn vallen ze mij niet op. Naar iets op zoek gaan waar je geen last van hebt lijkt mij zonde van je tijd.

Op diverse fora zie je mensen schrijven over grijswaarden (5%, 10%) en uniformiteit. Ondanks dat er met normale beelden niets te zien is van welk probleem dan ook, gaan ze toch op basis van die testen de tv ruilen in de hoop iets nog beters te krijgen.

Zelf heb ik de tv laten kalibreren, beeld is zeer goed. Mocht ooit blijken dat er issues zijn dan heb ik altijd nog garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 14:56:
[...]

Daar kan ik je niet mee helpen dan, mijn tv heeft geen kwaaltjes en als ze er wel zijn vallen ze mij niet op. Naar iets op zoek gaan waar je geen last van hebt lijkt mij zonde van je tijd.

Op diverse fora zie je mensen schrijven over grijswaarden (5%, 10%) en uniformiteit. Ondanks dat er met normale beelden niets te zien is van welk probleem dan ook, gaan ze toch op basis van die testen de tv ruilen in de hoop iets nog beters te krijgen.

Zelf heb ik de tv laten kalibreren, beeld is zeer goed. Mocht ooit blijken dat er issues zijn dan heb ik altijd nog garantie.
Duidelijk, enig idee wie ik kan inschakelen om mijn scherm te laten kalibreren? In de tweakers review komt naar voren dat de kleuren e.d. met de 'isf expert' stand al erg goed zijn dus ik twijfel over de meerwaarde van een kalibratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janpietertje89 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 15:02:
[...]

Duidelijk, enig idee wie ik kan inschakelen om mijn scherm te laten kalibreren? In de tweakers review komt naar voren dat de kleuren e.d. met de 'isf expert' stand al erg goed zijn dus ik twijfel over de meerwaarde van een kalibratie.
Zie deze posting van 29 mei: https://gathering.tweaker...message/47008109#47008109

Daar heb ik mijn ervaring over de kalibratie beschreven. Er staan op die dag nog meerdere posts over kalibreren. De kosten waren het voor mij zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:56

JvS

Ik heb hem zelf ook

hardware-lover schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 00:23:
[...]

De meesten hebben ook niet al teveel moeite om buiten een zonnebril op te zetten verwacht ik? Een LG exemplaar wijkt daar weinig vanaf en kost net zoveel moeite om op te zetten.
Het kost ook weinig moeite om tijdens het autorijden constant gas te geven. Dat wil niet zeggen dat ik het acceptabel zou vinden om "met evenveel moeite" constant een of ander pedaal in te moeten drukken om de film vooruit te laten gaan.

Ik geloof graag dat jij het een mooi effect vindt en de brllen niet vervelend, maar de overgrote meerderheid van de mensen vindt 3d thuis niet echt een positieve toevoeging zolang je nog van die brillen op moet. Brillen zijn gewoon irritant. Ook al doe ik een zonnebril op en vind ik dat buiten erg relaxed. Een LG bril binnen op bij film kijken is dat voor de overgrote meerderheid niet.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
JvS schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 16:23:
[...]
Het kost ook weinig moeite om tijdens het autorijden constant gas te geven. Dat wil niet zeggen dat ik het acceptabel zou vinden om "met evenveel moeite" constant een of ander pedaal in te moeten drukken om de film vooruit te laten gaan.[knip]
Jij gaat constant je zonne/3D bril vast zitten houden begrijp ik zoals je een gaspedaal continue ingedrukt moet houden met je voet? Zo ja, dan begrijp ik dat je het hinderlijk vind, zo niet, dan slaat je vergelijking als een tang op ....

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:56

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het punt is dat als iets in de ene situatie acceptabel is (zonnebril buiten op, om prettiger te kijken of desnoods om er cool uit te zien), dat niet betekent dat dat in een andere situatie ook acceptabel is (3d bril binnen op om een film te kijken).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 13:11:
[...]

Volledig zwart testen kan je op een OLED wel overslaan. d:)b
Haha ja ok. Maar heb je dan ook geen last van clouding op een oled? Want dat is mijn nr. 1 annoyance momenteel. Mijn LG lijkt wel een Jacob van Ruysdael.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
hardware-lover schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 17:01:
[...]

Jij gaat constant je zonne/3D bril vast zitten houden begrijp ik zoals je een gaspedaal continue ingedrukt moet houden met je voet? Zo ja, dan begrijp ik dat je het hinderlijk vind, zo niet, dan slaat je vergelijking als een tang op ....
Jouw vergelijking met een zonnebril gaat ook niet volledig op. Want een zonnebril doe je op om een ongemak (slechter zicht door te veel licht) weg te nemen. Een 3D-bril doe je niet op om een ongemak weg te nemen, maar om meer 'plezier' te krijgen.

En aangezien die toename van plezier in veel gevallen niet heel groot is, is het het voor veel mensen niet waard om die 3D-bril op te doen. Maar ga je autorijden, terwijl de zon net opkomt of ondergaat, dan is het ongemak zo groot, dat je bijna wel een zonnebril op moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 17:49:
[...]

Haha ja ok. Maar heb je dan ook geen last van clouding op een oled? Want dat is mijn nr. 1 annoyance momenteel. Mijn LG lijkt wel een Jacob van Ruysdael.
Zie deze foto's die ik eerder geplaatst heb, beide foto's genomen van bewegend beeld met een Samsung Galaxy S5, tv is de LG65EF950V. Beide komen uit HDR demo's van LG die ik gedownload heb.

cymatic jazz demo chess demo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 18:43:
[...]

Zie deze foto's die ik eerder geplaatst heb, beide foto's genomen van bewegend beeld met een Samsung Galaxy S5, tv is de LG65EF950V. Beide komen uit HDR demo's van LG die ik gedownload heb.

[afbeelding] [afbeelding]
Foto's van een scherm die ik dan weer op een ander scherm bekijk geeft niet echt een beeld van een tv. Kunnen onderbelicht zijn of op andere wijze bewerkt bewust of onbewust.

Zoiets kun je alleen in real life beoordelen. Maar goed de demo toestellen zijn altijd de cherries die eruit gepikt zijn met de best mogelijke kwaliteit.

Mijn huidige tv die destijds ook 1800 kostte zag er in de winkels overal ook fantastisch uit maar thuis meteen last van clouding en banding.

Toen kwam een LG monteur tot twee maal toe met een nieuw display, elke keer dat ding weer uit elkaar en veel werk maar bleef crap. Een andere oplossing hadden ze ook niet.

Helaas geen koop op afstand dus terug ging niet. Dat hoop ik dus niet nog eens mee te maken en met de panel lottery in de nieuwe oled's blijft het toch altijd een beetje een gok of je nu echt het beste beeld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 20:01:
[...]

Foto's van een scherm die ik dan weer op een ander scherm bekijk geeft niet echt een beeld van een tv. Kunnen onderbelicht zijn of op andere wijze bewerkt bewust of onbewust.

Zoiets kun je alleen in real life beoordelen. Maar goed de demo toestellen zijn altijd de cherries die eruit gepikt zijn met de best mogelijke kwaliteit.
Dat klopt, maar het geeft wel een impressie. Overigens zijn de foto's van mijn eigen tv, niet van een demo toestel.

Heb de tv eerst in de winkel bekeken alvorens tot aanschaf over te gaan, zo'n aanschaf doe je niet via een youtube filmpje. Je hebt dan nog steeds niet de garantie dat je een top paneel krijgt, maar er zullen meer goede dan iets minder goede panelen zijn. Anders zou er sprake zijn van een probleem in de productielijn.

In al de jaren dat ik tv's aanschaf heb ik er nog geen eentje hoeven om te wisselen. Gezien mijn 'geluk' in loterijen lijkt het me stug dat ik een geluksvogel ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 17:18
Even een vraag naar jullie ervaringen met betrekking tot kindvriendelijkheid. Een kennis gaf aan dat wanneer onze kleine met zijn vingers tegen het scherm zou 'tikken' dit het scherm veel eerder zou beschadigen dan bij lcd het geval is. Klopt dit?

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

giantgiantus schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 18:45:
Ja ik ook zoiets. Maar vond bijvoorbeeld Hugo en Gravity wel echt subliem. En bij zo'n dure tv voelt het dan wel beetje raar dat die functie achterwege is gelaten.

Het is dus een beetje de keus tussen een oled met hoog contrast en betere HDR weergave versus 1 met 3D functionaliteit.
Ach ik zou niet teveel waarde hechten aan 3D, er zijn momenteel nog maar weinig fabrikanten die nog 3D TV's uitbrengen. Met als gevolg dat de beschikbare content ook zal teruglopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
giantgiantus schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 12:40:
Interessant artikel:

Ik hoorde altijd dat OLED's onder de 1ms qua inputlag zijn, waarschijnlijk is dat enkel de Pixel Response Time en zorgt de Signal Processing Lag voor grote inputlag.

Ik heb zelf een pricewatch: LG 55UB850V Zwart en wil het overstap maken naar OLED in de komende jaren, een van mijn grootste hekelpunten aan 4K TV's is het zeer hoge inputlag.

Edit: Displaylag Database geeft 64ms inputlag voor mijn pricewatch: LG 55UB850V Zwart en 55ms voor pricewatch: LG 55EF950V Zwart

[ Voor 34% gewijzigd door Koning Willy op 07-08-2016 21:45 ]

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Pagina: 1 ... 18 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.