Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Het is mij ook gelukt om een 55EG910V te bemachtigen voor 1299 en deze staat dan ook sinds gisteren te pronken. Fantastisch toestel, vind de (minimale) curve eigenlijk best prettig; het zorgt ervoor dat ik geen reflecties krijg van het raam dat ernaast staat (en dat is goed, want verder is het scherm net een spiegel), zonder zichtbaar te vervormen. Enige nadeel vind ik dat het menu best traag te noemen is, met name de settings. Heb een paar dagen een LG 4K toestel gehad en die was een stuk sneller. Zal te maken hebben met het feit dat dit eigenlijk een ouder model is. De beeldkwaliteit is fantastisch, het oogt een stuk scherper dan mijn oude 46" FHD tv, en dat terwijl ik er 5 meter vanaf zit.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:49
BaSsDruM schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:14:
[...]

Enige fout die ze maken bij de sharpening is om deze op 0 te zetten. Bij alle andere merken is 0 inderdaad geen kunstmatige sharpening toepassen, alleen heeft LG het zo verzonnen dat +10 geen kunstmatige sharpening is, en 0 eigenlijk een soft filter er overheen. Dus altijd op 10 zetten voor v-sharpening en h-sharpening.
Gaat dit voor alle modellen op?! Dus ook de 910v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
SeatRider schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 08:45:
Het is mij ook gelukt om een 55EG910V te bemachtigen voor 1299 en deze staat dan ook sinds gisteren te pronken. Fantastisch toestel, vind de (minimale) curve eigenlijk best prettig; het zorgt ervoor dat ik geen reflecties krijg van het raam dat ernaast staat (en dat is goed, want verder is het scherm net een spiegel), zonder zichtbaar te vervormen. Enige nadeel vind ik dat het menu best traag te noemen is, met name de settings. Heb een paar dagen een LG 4K toestel gehad en die was een stuk sneller. Zal te maken hebben met het feit dat dit eigenlijk een ouder model is. De beeldkwaliteit is fantastisch, het oogt een stuk scherper dan mijn oude 46" FHD tv, en dat terwijl ik er 5 meter vanaf zit.
Is dat bij Smit Arnhem? Telefonisch is mij verteld €1399 voor de 910V. Toch leuk voor €1299,- Veel kijk plezier!

Jij klaagt over dat de menu te traag is. Ik merk daar vrij weinig van

[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 23-07-2016 14:22 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 23:38
Ik hou al een tijdje de nieuwe OLED-lijn van LG in de gaten, voornamelijk B6. Nu lees ik in de review van rtings dat "Brightness depends on screen content due to Automatic Backlight Limiter (ABL)" een minpunt is. Dit schijnt bij andere OLEDs ook voor te komen.

Hoe merk je ABL tijdens bij het kijken van tv, een film of in een game op OLED? Wordt de helderheid niet steeds feller/minder bij iedere nieuwe scène? Ik lees hier ook wisselende reacties. En ik zie hier ook een filmpje van een plasmascherm met ABL wat misschien iets overdreven is, maar wel irritant kan zijn lijkt me.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erique2011
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Volg de OLED's ook al een tijd en vanmiddag een hele tijd naar een 55E6 gekeken in de winkel. Diverse content kunnen bekijken; Netflix (HD en UHD+HDR), The Martian op BR en wat content direct vanaf USB.

Het beeld zag er qua zwartwaarden super uit zoals verwacht, maar de motion handling was voor mij een dealbreaker. Zelfs bij de UHD BR zag ik duidelijk motion artifacten. Bijv. bij de begin scenes waar je allerlei troep ziet rondvliegen. Zelf nog wat met de instellingen gespeeld en verschillende judder standen, maar het SOE wat je dan krijgt is ook niet optimaal.

De OLED demo filmpjes zien er fantastisch uit en daar zie ik het nagenoeg niet maar met alle andere 'normale' content wel.

Nog een Sony XD9305 side-by-side kunnen vergelijken en de motion daar was in mijn ogen veel beter en had ik geen last van de 'schokkerigheid'.

Ik heb zo'n beetje alle reviews en forum post op diverse sites gelezen en er wordt wel melding van gemaakt maar ik vraag me echt af of bezitters dit wel zien maar het niet storend vinden of dat het nog met settings / calibratie te ondervangen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:11
Conscience NL schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 16:38:
Ik hou al een tijdje de nieuwe OLED-lijn van LG in de gaten, voornamelijk B6. Nu lees ik in de review van rtings dat "Brightness depends on screen content due to Automatic Backlight Limiter (ABL)" een minpunt is. Dit schijnt bij andere OLEDs ook voor te komen.

Hoe merk je ABL tijdens bij het kijken van tv, een film of in een game op OLED? Wordt de helderheid niet steeds feller/minder bij iedere nieuwe scène? Ik lees hier ook wisselende reacties. En ik zie hier ook een filmpje van een plasmascherm met ABL wat misschien iets overdreven is, maar wel irritant kan zijn lijkt me.
Zie mijn vraag en de daarop volgende reacties hoe het voor mij merkbaar is:
RnB schreef op maandag 11 juli 2016 @ 19:28:
Het valt me op dat de helderheid van een bepaalde kleur (inc wit) minder wordt wanneer er meer oppervlak in die kleur wordt weergegeven.
Het doet me denken aan de Dynamic contrasts van conventionele lcd schermen (dan zie je het beeld ook een soort van flikkeren, door het dynamisch verstellen van de helderheid), echter staat deze optie bij mij uit.

Is dit een bekend euvel van de OLED technologie?
Van der Berg schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 14:20:
[...]

Jij klaagt over dat de menu te traag is. Ik merk daar vrij weinig van
Jij leeft echt met een roze bril op hè. :+

Het menu is inderdaad traag, maar goed, hoe vaak moet je nou in dat menu zijn? Als je alles goed hebt ingesteld, hoef je daar eigenlijk niet meer te zijn.

Hoe komen sommigen trouwens aan die mooie prijzen voor de 910V? Is dat pure onderhandeling of zijn het open dozen / terug-breng modellen? Ik kan me niet voorstellen dat ze daar nog wat aan verdienen.

[ Voor 55% gewijzigd door RnB op 23-07-2016 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 23:38
RnB schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 17:00:
[...]

Zie mijn vraag en de daarop volgende reacties hoe het voor mij merkbaar is:

[...]
Ah, thanks, is al een aantal pagina's terug zo te zien :p. Zo te lezen merken meer mensen het en het klinkt als iets waar ik me aan kan storen, zeker bij zo'n premium tv :/. Sowieso maar eens in een winkel kijken/testen hoe het bevalt.

Ben jij er zelf al meer aan "gewend"?

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
erique2011 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 17:00:
Volg de OLED's ook al een tijd en vanmiddag een hele tijd naar een 55E6 gekeken in de winkel. Diverse content kunnen bekijken; Netflix (HD en UHD+HDR), The Martian op BR en wat content direct vanaf USB.

Het beeld zag er qua zwartwaarden super uit zoals verwacht, maar de motion handling was voor mij een dealbreaker. Zelfs bij de UHD BR zag ik duidelijk motion artifacten. Bijv. bij de begin scenes waar je allerlei troep ziet rondvliegen. Zelf nog wat met de instellingen gespeeld en verschillende judder standen, maar het SOE wat je dan krijgt is ook niet optimaal.

[knip]
Hoe werd daar netflix in UHD met HDR op het scherm getoverd? Er is nog geen LG netflix app waarmee HDR mogelijk is volgens mij?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 23:20
hardware-lover schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 17:39:
[...]

Hoe werd daar netflix in UHD met HDR op het scherm getoverd? Er is nog geen LG netflix app waarmee HDR mogelijk is volgens mij?
Heeft de 2016 lijn niet gewoon Dolby Vision HDR? Dan kan dat namelijk inderdaad gewoon in de winkel met netflix getoond worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ViNOK16Bit schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 18:33:
[...]
Heeft de 2016 lijn niet gewoon Dolby Vision HDR? Dan kan dat namelijk inderdaad gewoon in de winkel met netflix getoond worden.
Dat is waar, daar had ik even niet bij stilgestaan. Enkel HDR via de LG Netflix app is nog in afwachting van goedkeuring.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
ArieBommbarie schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 21:59:
@Shocked : ik was nog niet in de Franse fora gedoken van Hdfever; zal dat vanavond ook eens doen.
Het verbaasde mij al dat alleen hij dit had qua onscherpte. Andere reviews en ervaringen spreken hier niet over.
Zet jij jouw beeldinstellingen nu steeds verschillend als je van bron wisselt? of is dit per bron instelbaar .

Hoe is bij jou de judder bij streamen vanaf netwerk of andere bronnen? ik lees verschillende ervaringen op avforums . Ook geven ze bij Rting aan dat hij niet geheel schokvrij is bij 24p 60i/60p .

Ik zit mega te dubben tussen deze OLEDs en de 55XD9305 echter mijn vriendin wil echt de OLED. (heerlijk gevoel was dat toen zij heel even mee was een BCC in: met 1 blik op de OLED was haar reactie " ik weet niet waar jij naar kijkt maar die moet het worden..." )

Voor €2,5k+ moet het toch een perfecte tv zijn die bij ons komt te hangen. Lastig lastig!
Hier nog wat over de 55E6 oled:

Per bron (UPC of Bluray) heb ik verschillende instellingen. Zoals al uitgelegd, is de kwaliteit van Ziggo niet altijd ok en geeft compressie-fouten. Compressie-fouten zijn de schuld van de aanbieder en zitten in het signaal. De vraag is wat de processor ermee doet. LG doet dat goed, Sony doet dat wat beter.
Het is dus niet zo dat op bijvoorbeeld een Sony deze fouten niet te zien zijn: ze zijn alleen wat beter verdoezeld.

Ik heb specifiek nog eens gekeken naar deze foutjes. De Panasonic 42gt60 plasma geeft deze ook weer, maar wat verfijnder en niet zo grof als de 55E6 oled. Bij de plasma is het meer "troep en noise" in het zwart en bij de Oled wat grovere stukken die iets meer opvallen. In beide gevallen zijn de fouten wel (!) aanwezig en te zien.

Ik wil eraan toevoegen dat je niet bij elke aflevering / tv avond dit ziet, maar bij live-uitzendingen met slechte camera's, zie je het af en toe zoals bij een interview in de avondetappe. De avondetappe-uitzending zelf was wel ok.

Judder:

Ja, dat hangt ook weer van de compressie / bron af. Bij het EK, Formule 1 is het prima. Meeste films ook.
Ik kijk wel met Trumotion aan (4/7), ik heb liever wat SOE dan Judder, aan wat SOE wen je echt en dat valt na een paar weken niet meer op. Ik zie het niet meer en kijk gewoon dom een film tegenwoordig.

Hier heb ik mijn mening eens beschreven: https://gathering.tweaker...message/46901663#46901663

Ik heb zojuist (de tv's staan nog naast elkaar), gekeken naar motion en ik blijf erbij dat motion ok is op de oled.

Sony 55x9305C:

Ja, dat is een goede tv. Ik heb hem alleen in de M gezien en dat was goed. Beweging zag er goed uit.
De 55" vond ik beter dan de 65": de 65" had echt vlekkerig wit en redelijke wat DSE. De 55" zag er veeeel zuiverder uit. Dat terzijde.

Als ik heel voorzichtig een vergelijking maak, dan is hier een lijstje:

Sony 55x9305C
- meer helderheid
- iets betere motion, maar ook niet perfect
- minder egaal wit, uniformiteit slechter dan de oled
- minder goed zwart (logisch, 0,05 cd/m2 met local dimming)
- vrij krappe kijkhoek
- prima kleuren
- wat DSE heb ik gezien

Oled 55E6
- wat minder helder ( maar veel beter dan een plasma, en echt ruim voldoende in de praktijk)
- iets slechtere motion, maar niet dramatisch slecht hoor.
- egaal wit, betere uniformiteit
- 100% zwart
- erg goede kijkhoek
- veel meer diepte in het beeld: inner-contrast is veel beter
- ook prima kleuren, beter door zwart=zwart
- ik heb geen DSE of banding, bij panning shots (voetbal ofzo) is alles zuiver

Ik denk dat je een Oled moet kopen omdat je echt vaak films kijkt en zwart=zwart kan waarderen. Ook de kijkhoek vind ik een belangrijk punt: in mijn geval heb ik de banken tegenover elkaar staan en kijk je een beetje schuin, waar je ook zit. De oled is echt perfect voor deze situatie, geen bleke koppen meer omdat je wat schuin zit.

Kijk je hoofdzakelijk sport, normaal tv en soms een film, dan ben je denk ik beter af met de Sony. Ook als de kijkhoek niet belangrijk is en je samen goed recht voor de tv kan zitten.

In een winkel pik je een oled er zo uit. Met name de kijkhoek en inner-contrast valt meteen op.
Thuis en niet naast elkaar, kan je denk ik ook prima leven met de Sony. Ik zou trouwens ook prima tevreden zijn met deze Sony en was overigens mijn 2e op het lijstje. Het is dat een zeer goede deal kon maken voor de oled, anders had ik de Sony genomen.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-10 20:05
Vandaag een nieuwe update 04.25.10 voor de 55EF950V. Verder nog geen idee wat er anders is.

[ Voor 30% gewijzigd door WhySoSerious? op 23-07-2016 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit al een tijdje te wachten tot de b serie op de markt komt, want ik wil die oversized speaker die ik toch niet gebruik niet. Maar ze zijn wel laat met dat model waardoor het bijna weer loont om te wachten tot volgend jaar.

Vrees wel voor banding want dat hen ik met mijn huidig topmodel lg uit 2012 ook en heb al nieuwe panelen gehad maar waren allemaal crap.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
WhySoSerious? schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:36:
Vandaag een nieuwe update 04.25.10 voor de 55EF950V. Verder nog geen idee wat er anders is.
Ik heb ook al wat andere firmwares voorbij zien komen op een UK forum, o.a. 04.20.90 en 04.25.05, maar bij mij zit er nog steeds 04.20.70 op nu, en een handmatige controle geeft niet aan dat er een update beschikbaar zou zijn (via netwerk). Hoe heb je deze laatste versie onder ogen gekregen?

Edit: Via het NL gedeelte van de LG website is er geen firmware te vinden voor de 950, via de UK pagina komt er enkel 04.20.90 tevoorschijn?

[ Voor 20% gewijzigd door hardware-lover op 23-07-2016 21:05 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-10 20:05
hardware-lover schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:55:
[...]

Ik heb ook al wat andere firmwares voorbij zien komen op een UK forum, o.a. en 04.25.05, maar bij mij zit er nog steeds 04.20.70 op nu, en een handmatige controle geeft niet aan dat er een update beschikbaar zou zijn (via netwerk). Hoe heb je deze laatste versie onder ogen gekregen?

Edit: Via het NL gedeelte van de LG website is er geen firmware te vinden voor de 950, via de UK pagina komt er enkel 04.20.90 tevoorschijn?
Ik had zelf 04.20.90 er op gezet via usb en vandaag 04.25.10 via automatische update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:55:
[...]

Ik heb ook al wat andere firmwares voorbij zien komen op een UK forum, o.a. 04.20.90 en 04.25.05, maar bij mij zit er nog steeds 04.20.70 op nu, en een handmatige controle geeft niet aan dat er een update beschikbaar zou zijn (via netwerk). Hoe heb je deze laatste versie onder ogen gekregen?

Wat ik hier over in de diverse fora lees is dat een aantal 950v eigenaren firmware 04.25.10 via de tv ontvangen, anderen hebben de firmware van een ander LG model gedownload (zou ik zelf nooit proberen).

Op de Nederlandse LG site staat al een tijd geen firmware meer, op de UK site heb ik begin april 04.20.90 gedownload en via de USB stick geïnstalleerd. Overigens levert 04.25.10 geen Netflix in HDR op, wat wel vreemd is. Via de Nvidia Shield TV kan ik wel Netflix in HDR kijken op de 950v.

Neem aan dat de firmware vanzelf komt of te downloaden wordt op de UK site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
Conscience NL schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 17:33:
[...]

Ah, thanks, is al een aantal pagina's terug zo te zien :p. Zo te lezen merken meer mensen het en het klinkt als iets waar ik me aan kan storen, zeker bij zo'n premium tv :/. Sowieso maar eens in een winkel kijken/testen hoe het bevalt.

Ben jij er zelf al meer aan "gewend"?
Jawel, nu ik weet wat het is, stoor ik mij er niet meer aan. Het komt ook niet heel vaak voor dat er een bepaalde kleur op een klein oppervlak en daarna direct op een groot oppervlak wordt weergegeven.
Ik heb het nu alleen gemerkt bij de Comedy central en Veronica tussenreclames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 21:36:
[...]
Wat ik hier over in de diverse fora lees is dat een aantal 950v eigenaren firmware 04.25.10 via de tv ontvangen, anderen hebben de firmware van een ander LG model gedownload (zou ik zelf nooit proberen).

Op de Nederlandse LG site staat al een tijd geen firmware meer, op de UK site heb ik begin april 04.20.90 gedownload en via de USB stick geïnstalleerd. Overigens levert 04.25.10 geen Netflix in HDR op, wat wel vreemd is. Via de Nvidia Shield TV kan ik wel Netflix in HDR kijken op de 950v.

Neem aan dat de firmware vanzelf komt of te downloaden wordt op de UK site.
Dat de laatste firmware nog steeds niet de HDR Netflix update bevat had ik ook al eerder gelezen, men is nog steeds in afwachting van de goedkeuring van die HDR firmware door Netflix. En deze firmware wacht ik nu eerst maar eens even af voordat ik de mijne bij ga werken. Irritant dat er eigenlijk nooit te vinden is wat er nu is aangepast bij de firmwares. Maar zo blijft het wel steeds een verrassing ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:49
[...]

Enige fout die ze maken bij de sharpening is om deze op 0 te zetten. Bij alle andere merken is 0 inderdaad geen kunstmatige sharpening toepassen, alleen heeft LG het zo verzonnen dat +10 geen kunstmatige sharpening is, en 0 eigenlijk een soft filter er overheen. Dus altijd op 10 zetten voor v-sharpening en h-sharpening.
Blijf het vragen, is dit juist? En gaat dit op voor alle oleds, dus ook de 910v?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baronruud schreef op zondag 24 juli 2016 @ 09:00:

Blijf het vragen, is dit juist? En gaat dit op voor alle oleds, dus ook de 910v?
De instellingen in de video zijn gedaan door een gecertifceerde ISF kalibrator. Bij mij zijn de instellingen tijdens de ISF kalibratie ook op 0 gezet.

Echter heb ik het idee dat alle verbeteraars uitzetten iets is wat standaard wordt gedaan tijdens een kalibratie. 99% van de tijd zit in het meten en corrigeren van de kleurwaardes.

Door de overtuigende verhalen op een Engels forum heb ik de waardes op 10 gezet, beeld is prima en ik merk niets van toegevoegde 'verslechteringen'.

Ik heb geen 910v maar een 950v, maar het lijkt me dat de techniek exact het zelfde is aangaande deze settings.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shocked
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2016 @ 10:11:
[...]
Door de overtuigende verhalen op een Engels forum heb ik de waardes op 10 gezet, beeld is prima en ik merk niets van toegevoegde 'verslechteringen'.
Bij de 950v en E6 is scherpte 10 neutraal.
10 zou ik dus ook zowiezo aanhouden en niet 0. Je kan trouwens zelf ook de maximale scherpte eenvoudig bepalen door bij een testbeeld de scherpte omhoog te zetten. Ontstaat er rond een letter een extra "lijntje", dan staat de scherpte te hoog. Ook voor een leek is dat goed te doen.

Teveel scherpte geeft niet alleen harde beelden en artefacten, maar zorgt er ook voor dat moiré-effecten(zo'n geruit bloesje dat ineens gaat flikkeren, of grijswitte haren die gaan flikeren bij beweging) versterkt worden.

De afstand is ook erg van belang: iemand die 4 meter van een 55" zit, heeft veel minder "last" van teveel scherpte. Die kan rustig beweren dat scherpte 25 ideaal is. :) Kijk je dichterbij, dan zal je snel zien dat scherpte 25 overdreven is en foutjes veroorzaakt. Over het algemeen wil je eigenlijk niet over de maximale scherpte heen en wil je het bepalen op 1 meter afstand.

Op een idee te geven, op mijn 55E6 op 1 meter afstand is
10 = neutraal
17 = maximale scherpte zonder artefacten op circa 1 meter afstand
22- 25 geeft aardig wat problemen zoals moiré.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Psssst:

Zo ziet een gebroken transparante OLED uit :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/36oUXBb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LbaBTTK.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OLED65E6V: zenderlijst
Ik heb hier DVB-T en DVB-S (19.2 en 28.02 E) en heb een automatisch zoeken uitgevoerd: zo'n 2000 zenders, een echte warboel.
Ik had een gratis editor gevonden voor o.a. LG TV: ChanSort (https://github.com/PredatH0r/ChanSort/).
Na het terugzetten van de amper bewerkte zenderlijst kreeg ik echter al vlug foutmeldingen op meerdere zenders. Het zou te maken hebben met het bestand dat dit LG model exporteert naar USB (GlobalClone00001.TLL). We zouden een model specifiek TLL bestand moeten hebben met de zendergegevens).
Heeft iemand ervaring met deze of een andere editor?
Hoe gaan jullie met zo'n monsterlijst aan zenders om? Ik heb het geprobeerd met het handmatig transponder gewijs aanmaken van de zenderlijst, maar dit lijkt een echt titanenwerk.
Is het juist dat ik niet een deel kanalen kan verwijderen, enkel als overslaan merken?
Ik kan evenmin transponders verwijderen.

UPDATE 16u15'
Ik heb de editor ChanSort geprobeerd met een bestand van zo'n 45 DVB-T kanalen en kanalen van 3 satelliet transponders van 28.2E en deze keer lijkt het OK.
Dit met dan toch het enige bestand dat de TV bij uitvoer naar USB van de zenderlijst genereert: GlobalClone00001.TLL

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2016 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
WhySoSerious? schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 21:35:
[...]
Ik had zelf 04.20.90 er op gezet via usb en vandaag 04.25.10 via automatische update.
Vandaag ook de update via het netwerk ontvangen. Ben van .70 nu naar bovenstaande versie gegaan. Nog geen changelog kunnen vinden van deze firmware.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:10:
[...]

Vandaag ook de update via het netwerk ontvangen. Ben van .70 nu naar bovenstaande versie gegaan. Nog geen changelog kunnen vinden van deze firmware.
Blijkbaar is de uitrol begonnen, zit nu ook op 04.25.10. Instellingen zijn niet overschreven, scheelt weer wat tijd. De Netflix app heeft wel een update, maar zo als bekend nog geen HDR via de tv app.

Eerste induk is dat het (webos) menu sneller reageert, kijken of dat zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 18:49:
[...]
Blijkbaar is de uitrol begonnen, zit nu ook op 04.25.10. Instellingen zijn niet overschreven, scheelt weer wat tijd. De Netflix app heeft wel een update, maar zo als bekend nog geen HDR via de tv app.

Dat van die instellingen had ik al verwacht, dat deze ongewijzigd zouden blijven, en dat is maar goed ook want daar heb ik toch wel even wat tijd in gestopt. Jammer genoeg kunnen de beeldinstellingen niet gekopieerd worden naar het interne gedeelte van de TV (als je een app actief hebt, zoals Netflix, IPTV, enz.), dat zou dan ook weer aardig wat tijd schelen. Zal er komende dagen weer eens voor gaan zitten ;)

Edit: vanavond maar eens even door de zure appel heen gebeten en voor het app gedeelte nu ook de beeldinstellingen aangepast.

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 25-07-2016 23:47 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Ik zit met het volgende wat ik zo 1, 2, 3 niet zelf gefixt krijg, als dat al mogelijk is:

Donkere scenes zijn erg donker, zo donker dat details niet meer te zien zijn. Dit kan ik ''oplossen'' door de volgende instellingen te verstellen: brightness, gamma en black level. De eerste twee vind ik geen echte oplossingen, daar het gehele beeld minder mooi wordt. De laatste is al een stuk beter (deze staat standaard op Low, dus die heb ik op High gezet), echter geeft dit weer andere problemen zoals artefacts tijdens aftitelingen waarbij er witte tekst over een zwarte achtergrond gaat en het zwart is toch niet zo zwart als dat OLED kan weergeven.

Nu heb ik een soortgelijk probleem ook met mijn oude tv's gehad, dus ik ga er niet op achteruit, maar ik ben toch wel benieuwd of ik donkere scenes gedetailleerder kan laten weergeven.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 23:20
RnB schreef op maandag 25 juli 2016 @ 21:50:
Ik zit met het volgende wat ik zo 1, 2, 3 niet zelf gefixt krijg, als dat al mogelijk is:

Donkere scenes zijn erg donker, zo donker dat details niet meer te zien zijn. Dit kan ik ''oplossen'' door de volgende instellingen te verstellen: brightness, gamma en black level. De eerste twee vind ik geen echte oplossingen, daar het gehele beeld minder mooi wordt. De laatste is al een stuk beter (deze staat standaard op Low, dus die heb ik op High gezet), echter geeft dit weer andere problemen zoals artefacts tijdens aftitelingen waarbij er witte tekst over een zwarte achtergrond gaat en het zwart is toch niet zo zwart als dat OLED kan weergeven.

Nu heb ik een soortgelijk probleem ook met mijn oude tv's gehad, dus ik ga er niet op achteruit, maar ik ben toch wel benieuwd of ik donkere scenes gedetailleerder kan laten weergeven.

Iemand een idee?
En als je OLED light hoger zet, misschien kun je dan betere details krijgen met donkere beelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat je toch met brightness en contrast moet werken. Misschien heb je het contrast heel hoog staan? Zoek eens wat referentie settings en pas die toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbierman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-04 00:43
Heeft hier al iemand kunnen vinden wat ze allemaal in die firmwareupdate 04.25.10 hebben gedaan? WebOS zou dus wat sneller moeten zijn (merkte amper verschil). Kan het nergens vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shocked
  • Nu online
RnB schreef op maandag 25 juli 2016 @ 21:50:

Donkere scenes zijn erg donker, zo donker dat details niet meer te zien zijn.
Iemand een idee?
Wat voor oled heb je?

- black level moet gewoon op low staan. High kan ook maar dan benader je "omgekeert" en dat maakt het alleen maar moeilijk.

- gamma 2.2 voor dag en 2.4 voor avond
- brightness: circa 52
- dynamisch contrast : op uit! Zet je dynamisch contrast op laag of midden, dan ziet dat er wel leuk uit, maar je verliest detail in het zwart.

Verder zal je toch een testbeeld "grey scale" moeten downloaden en die moeten bekijken via usb. Dan kan je duidelijk zien wanneer alle grijswaarden nog te zien zijn met welke instellingen.

Bij Greyscale moet 17 (absolute black) nog net wel/niet flashen. Bij Oled kan je ook nog 18 laten dischtsmeren om wat tegen te sturen bij slechter materiaal met noise in het zwart.
Instellen gaat met Gamma+ brightness+ contrast:

Voorbeeld:
Gamma 2.2
Brightness 51
Contrast 77

Verhoog je bijvoorbeeld Brightness naar 56 voor de lol, dan zal je zien dat je zelfs 15 op de schaal zichtbaar wordt. Verlaag je Brightness naar bijvoorbeeld 48, dan zal je zien dat 18 of zelfs 19 wordt dichtgesmeerd. Zo krijg je wel een idee hoe het zit.
Opmerking: doe dit in de avond in het donker!

Overigens is het niet zo dat oled geen details kan weergeven in het zwart. Dat is een fabel. Lcd bezitters kennen geen echt zwart :X en zullen grijzig-zwart soms als detail aanmerken. Ook als je iets schuin gaat zitten bij een lcd, helt het beeld op en lijkt meer detail in het zwart te geven. Maar goed is dit niet.
Oled is gewoon zwarter en daar moet je even aan wennen. Verlies aan detail zijn instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Het lijkt er nu op dat mijn 950V het vertikt om de gekozen luidspreker-uitgang actief te houden na uitzetten (standby). Ik kies voor HDMI (ARC) als uitgang, maar een volgend keer is gewoon weer de TV luidspreker actief als de TV wordt aangezet?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Shocked schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:38:
[...]

Wat voor oled heb je?

- black level moet gewoon op low staan. High kan ook maar dan benader je "omgekeert" en dat maakt het alleen maar moeilijk.
Ten eerste dank voor de uitgebreide respons.

Wat bedoel je met een omgekeerde benadering wanneer ik Black Level op High zet? Ik heb dat geprobeerd aan de hand van een testbeeld die iemand hier had neergezet. Dat ging over blinkende stroken die vanaf 17 tot en met 22 te zien moeten zijn.
Met Black Level op Low zag ik met moeite de laatste twee stroken knipperen, met de setting op High zag ik de juiste stroken knipperen. Maar ik krijg dus artefacten bij aftitelingen...

Ik zal vanavond even met de brightness en contrast spelen, op het moment staat brightness op 50 en contrast op 95. Deze heb ik van een artikel over ISF settings die iemand anders hier geplaatst heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
RnB schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:57:
[...]

Wat bedoel je met een omgekeerde benadering wanneer ik Black Level op High zet? Ik heb dat geprobeerd aan de hand van een testbeeld die iemand hier had neergezet. Dat ging over blinkende stroken die vanaf 17 tot en met 22 te zien moeten zijn.
Met Black Level op Low zag ik met moeite de laatste twee stroken knipperen, met de setting op High zag ik de juiste stroken knipperen. Maar ik krijg dus artefacten bij aftitelingen...

Ik zal vanavond even met de brightness en contrast spelen, op het moment staat brightness op 50 en contrast op 95. Deze heb ik van een artikel over ISF settings die iemand anders hier geplaatst heeft.
Wat is je video-bron eigenlijk? Waar kijk je naar, en via wat, als het bij je oude TV ook al niet zo geweldig was?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Nu online
Ja, goede vraag. Welke bron? RGB full of limited?

Vanavond kijk ik even naar mijn oled. ISF overnemen is not done en geeft artefacten om dat juist bij oled veel panelverschil zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Ik had begrepen dat ik alles kon overnemen, behalve de expert en color settings.
hardware-lover schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:01:
[...]

Wat is je video-bron eigenlijk? Waar kijk je naar, en via wat, als het bij je oude TV ook al niet zo geweldig was?
TV via KPN (Arris kastje aangesloten via HDMI), Apple TV via HDMI (Netflix, Vimeo, Vevo en Airplay), PS4 via HDMI (games en blu-ray) en de ingebouwde apps (Netflix, RTL XL, Youtube).

De donkere scenes met verminderde details heb ik gezien met een bluray van Fast Five, dus met de PS4 als bron. Donkere scenes in de games zijn echter wel gedetailleerd (GTA V en Metal Gear Solid).
Daarnaast ook via Netflix met bepaalde films en series zoals Mad Men.

[ Voor 5% gewijzigd door RnB op 26-07-2016 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
RnB schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:54:
[knip]

TV via KPN (Arris kastje aangesloten via HDMI), Apple TV via HDMI (Netflix, Vimeo, Vevo en Airplay), PS4 via HDMI (games en blu-ray) en de ingebouwde apps (Netflix, RTL XL, Youtube).

De donkere scenes met verminderde details heb ik gezien met een bluray van Fast Five, dus met de PS4 als bron. Donkere scenes in de games zijn echter wel gedetailleerd (GTA V en Metal Gear Solid).
Daarnaast ook via Netflix met bepaalde films en series zoals Mad Men.
Ik ga er vanuit dat het aanbod via je PS4 middels BluRay de hoogst haalbare kwaliteit zal geven, daar zou je een fatsoenlijk plaatje mee op de TV moeten kunnen toveren.

KPN (glasvezel?) geeft je ook HD TV?

Je Netflix abonnement heeft ook HD, dus niet de meest voordelige versie à €7,99?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Ja precies, het beeld is ook waanzinnig, alleen zit ik dus met die donkere scenes die ontzettend donker zijn, waardoor details wegvallen.

KPN Glasvezel geeft mij inderdaad ook HD tv. Ik moet zeggen dat ik hier nog geen donkere scenes heb gezien, waardoor ik hier niet over kan oordelen.

En mijn Netflix is inderdaad ook de HD variant (inmiddels €9,99). Zelfde hier, beeld is prachtig met nieuwe content, alleen die donkere scenes weer..

Maargoed, zoals ik al zei, ik zal vanavond eens spelen met de instellingen en kijken of ik meer detail eruit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
RnB schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:15:
Ja precies, het beeld is ook waanzinnig, alleen zit ik dus met die donkere scenes die ontzettend donker zijn, waardoor details wegvallen.

KPN Glasvezel geeft mij inderdaad ook HD tv. Ik moet zeggen dat ik hier nog geen donkere scenes heb gezien, waardoor ik hier niet over kan oordelen.

En mijn Netflix is inderdaad ook de HD variant (inmiddels €9,99). Zelfde hier, beeld is prachtig met nieuwe content, alleen die donkere scenes weer..

Maargoed, zoals ik al zei, ik zal vanavond eens spelen met de instellingen en kijken of ik meer detail eruit kan halen.
Duidelijk zo, wilde enkel helder hebben wat je bronnen waren. Ik heb een ander model Oled, dus verder helpen door het vergelijken van een gelijkwaardig model laat ik aan anderen over ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 11:07
hardware-lover schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:53:
Het lijkt er nu op dat mijn 950V het vertikt om de gekozen luidspreker-uitgang actief te houden na uitzetten (standby). Ik kies voor HDMI (ARC) als uitgang, maar een volgend keer is gewoon weer de TV luidspreker actief als de TV wordt aangezet?
Dat kan. Als de tv je stereoset niet meer detecteert dan springt hij over op interne speakers. Is zover ik weet alleen bij hdmi arc het geval. Bij optical blijft hij gewoon altijd op optical staan.

Als je de aansluiting maakt via de device connector app, kun je wel je geluidssysteem bedienen met de magic remote, ook zonder de simplink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
sandervanzijl schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:35:
[...]
Dat kan. Als de tv je stereoset niet meer detecteert dan springt hij over op interne speakers. Is zover ik weet alleen bij hdmi arc het geval. Bij optical blijft hij gewoon altijd op optical staan.

Als je de aansluiting maakt via de device connector app, kun je wel je geluidssysteem bedienen met de magic remote, ook zonder de simplink.
Tja? Dan zit er ergens iets niet lekker in de communicatie onderling, want de TV zet namelijk ook mijn receiver aan als alles uitstaat maar daarna detecteert ie het apparaat dan niet op tijd verwacht ik. De receiver heeft ook even nodig om te starten nadat ie de opdracht heeft ontvangen om wakker te worden.
Had het idee dat het terugspringen naar de interne luidspreker voorheen niet gebeurde met de oude firmware. Maar ook daarmee had ik de nodige handshake problemen. Eens kijken welke setting het prettigst werkt nu.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-07 13:35

Har

sbierman schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:30:
Heeft hier al iemand kunnen vinden wat ze allemaal in die firmwareupdate 04.25.10 hebben gedaan? WebOS zou dus wat sneller moeten zijn (merkte amper verschil). Kan het nergens vinden.
Ik heb op mijn 950V de upgrade van 04.20.70 naar 04.25.10 uitgevoerd. Helaas heb ik sterk de indruk dat LG iets aan de sharpening algoritmes heeft gedaan. Ik vond gezichtshuid met 04.20.70 ronduit prachtig maar met 04.25.10 ziet dat er opeens heel plasticachtig en LCD-achtig uit. Het viel me gelijk na de restart op.

Verder lijkt het alsof ik meer last heb van judder.

Ook is het mogelijk dat de automatische aanpassing van de helderheid aan het omgevingslicht nu standaard aan staat. Maar hier ben ik niet helemaal zeker van. Je kunt dat alleen in het servicemenu aan- of uitzetten.

Ik ga nu aan LG vragen of ik kan downgraden naar 04.20.70.

Weet iemand overigens wat er gebeurt als je hem terugzet op fabrieksinstellingen? Wordt dan de oorspronkelijke firmware ook teruggezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 18:49:
[...]

De Netflix HDR ondersteuning lijkt nu toch werkelijk onderweg te zijn. Netflix heeft zijn werk gedaan, nu is LG weer aan slag. http://www.avsforum.com/f...ead-727.html#post45591193

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbierman
Har schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 20:33:
[...]

Ik heb op mijn 950V de upgrade van 04.20.70 naar 04.25.10 uitgevoerd. Helaas heb ik sterk de indruk dat LG iets aan de sharpening algoritmes heeft gedaan. Ik vond gezichtshuid met 04.20.70 ronduit prachtig maar met 04.25.10 ziet dat er opeens heel plasticachtig en LCD-achtig uit. Het viel me gelijk na de restart op.

Verder lijkt het alsof ik meer last heb van judder.

Ook is het mogelijk dat de automatische aanpassing van de helderheid aan het omgevingslicht nu standaard aan staat. Maar hier ben ik niet helemaal zeker van. Je kunt dat alleen in het servicemenu aan- of uitzetten.

Ik ga nu aan LG vragen of ik kan downgraden naar 04.20.70.

Weet iemand overigens wat er gebeurt als je hem terugzet op fabrieksinstellingen? Wordt dan de oorspronkelijke firmware ook teruggezet?
Geloof niet dat je dat lukt via reset van fabrieksinstellingen. Maar van wat ik hier heb gelezen kan je firmware wel via usb terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-07 13:35

Har

sbierman schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:58:
[...]

Geloof niet dat je dat lukt via reset van fabrieksinstellingen. Maar van wat ik hier heb gelezen kan je firmware wel via usb terugzetten.
Zeer bedankt, dan ga ik eens even kijken of ik 04.20.70 nog ergens kan vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shocked
  • Nu online
RnB schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:57:
[...]

Black level op high: je draait de brightness eigenlijk een beetje om (donkerder = hoger, lichter = lager).

Black level high

RGB full (0 - 255) voor PS4 of PC mits deze op RGB full staan

Black level low

RGB limited (16-255) voor TV, PS4 of PC mits deze op RGB limited staan of alleen kunnen weergeven.

Aangezien lager als 16 niet gaat bij normaal tv kijken (16 = reference black), moet je de black level op low zetten.
Voor een exacte juiste black level zou je 17 net moeten zien op de greyscale.
Daartoe kan je ISF 1 gebruiken om te leren:

Neem een redelijke neutrale instelling en ik ga even uit van normaal tv-kijken (RGB limited, black level low)
als voorbeeld 55E6:

Oled light 60
Contrast 80
Gamma 2.2
Brightness 52
Kleurtemperatuur : warm 1

Alle andere zaken (dynamisch contrast, etc. uit!)

Note: contrast hoger als 80 heeft vaak geen zijn omdat je wit gaat oversturen en je informatie gaat missen in het witte gedeelte, het wordt uitgebeten als het ware.

Als ik naar de greyscale kijk via USB, dan blinkt 18 nog net. Ik smeer dus iets dicht met deze instellingen.
Bij gamma 2.4, dan verlies ik 18 ook en is 19 nog ongeveer zichtbaar in het donker.
Aanpassen kan, maar dan moet je het contrast laten staan op 80 anders beïnvloed je de greyscale.
Brightness naar 54 maakt 17 weer zichtbaar bij gamma 2.4. Gamma is dus ook van belang.
Je zal dus ook moeten kiezen in gamma: gamma 2.4 maakt het beeld wat donkerder of krachtiger. De details zijn er wel, maar dat zie pas goed in het donker. Overdag houd je liever gamma 2.2 aan, zodat je eerder details ziet in de donkere gebieden.

Vandaar dat je ISF dag en ISF nacht hebt, zodat je snel kan kiezen voor een dag of nacht modus.
Voorbeeld (ik ga uit van een geresette ISF instelling, zonder overgenomen waarden op 20pt):

ISF 1 dag:
Oled light 60
Contrast 78
Gamma 2.2
Brightness 52

ISF 2 nacht:
Oled light 50
Contrast 78
Gamma 2.4
Brightness 53

Oled light is de hoeveel licht de oled geeft, in de avond kan je met minder licht toe. Brightness stel je iets bij, afhankelijk van het gamma en je testfile. Contrast blijft meestal hetzelfde.

Dynamisch contrast (uit, laag, middel, hoog) beïnvloed de gamma-curve op een negatieve manier. Het ziet er wel even leuk uit maar je zal detail in het zwart verliezen. Je kan het beter uit laten.

Bovenstaande moet eigenlijk altijd globaal werken voor elke oled. Natuurlijk zijn er afwijkingen, de 1 zal brightness 54 gebruiken e.d.. Mocht dit gewoon nog niet werken, post dan al je instellingen eens. Let ook op dat je bron op de juiste HDMI-instelling staat (auto of RGB limited en niet op full RGB ofzo), dan krijg je ook rare effecten.

Voor normaal TV-kijken ga je brightness instellen zodat je 17 of 18 niet ziet flashen,
Dit om foutjes/noise in het zwartgedeelte te verdoezelen door reference black te verleggen.
Zoals al eerder gezegd is dat niet erg: veel oude series of films zijn gemastered (gecomprimeerd, ondertiteld, verkeerd gesloten, noem maar op) op een lcd die zwart detail onder de 0,05 cd/m2 niet liet zien omdat de monitor dat gewoon weg niet kon laten zien. Dus de editor dacht dat alles ok was, terwijl een oled dat gewoon genadeloos laat zien. Wat je doet is je oled in dat gebied op een lcd te laten lijken. Je verliest waarschijnlijk heel iets detail - soms - maar dat mag in de praktijk geen naam hebben. Normaal gesproken moet je zeker 95% of meer detail zien terwijl je wel je perfect zwart behoud! Dus veel voordeel en weinig nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Shocked schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 16:36:
[knip]

ISF 1 dag:
Oled light 60
Contrast 78
Gamma 2.2
Brightness 52

ISF 2 nacht:
Oled light 50
Contrast 78
Gamma 2.4
Brightness 53

[knip]
Voor welk type Oled TV zijn de Oled light instellingen hier eigenlijk bedoelt? Ik heb elders diverse instellingen langs zien komen (met als TV de 65EF950V,) maar er is er geen een waarbij die waarde boven de 40 komt?

Niet dat die opgegeven instellingen elders heilig zijn hoor, ik vraag het mij enkel af.
(rtings.com - AVSforum - Digit@all - CNET) << 20 points instellingen verwijderd uit overzicht.

Edit: @hieronder, ik zie het nu staan, had er finaal overheen gekeken (als voorbeeld 55E6).

Toch interessant, steeds maar die verschillen bij hetzelfde model (950 in dit geval).

[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 07-08-2016 15:23 . Reden: linkje naar kalibratie overzicht niet meer openbaar ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Nu online
Is vermeld boven aan het verhaal: 55E6.

Maar het ging om inzicht te krijgen tussen oled light - brightness - contrast - gamma, wat min of meer voor de meeste oled-types gelijk is en gewoon toepasbaar is als basis.

Oled light geeft de totale hoeveelheid licht weer. Contrast is grofweg bedoeld voor "binnen licht", zoals hoe fel wordt een wit bloesje in een scene.
Je kunt ze niet echt los van elkaar zien, dus zal je 1 factor vast moeten zetten en meestal is dat contrast. Contrast of maximale contrast is ook te bepalen met behulp van testbeelden, maar meestal ligt hij voor oleds in de buurt van 80 (elk type). Weet je er dus niks van, hou dan botweg 80 aan voor een veilige dummie-keuze.

Oled light is een persoonlijke instelling: hoe je van felle beelden (meer algemeen licht) dan ga je gewoon hoger zitten.
Alle reviews geven eigenlijk hun instellingen weer voor blu-ray nacht. Dat zij dus instellingen die bedoeld zijn om in het pikkedonker naar een film te kijken. Ze gaan dan gematigd om met oled light en dan zit je ergens tussen de 40 en 50.

Ik kijk zelf nooit helemaal in het donker, er zijn altijd wat lampen ergens aan. Ook heb ik een voorkeur voor een iets helderder beeld, dus ik heb voor de avond oled light op 50 staan. Gedurende de dag in mijn nogal lichte woonkamer (gehele lengte glaspui) zet ik oled light op 60 om leuk F1 te kijken.

Instellingen van reviews zijn interessant, maar zeker niet heilig. Ook de persoonlijke voorkeur van reviewers telt ook nog mee. Daarnaast ervaart iedereen het beeld "anders" en kan je moeilijk 1 op 1 instellingen overnemen. Wat ik mooi vind, kan iemand anders wel lelijk vinden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:45:
[...]

De Netflix HDR ondersteuning lijkt nu toch werkelijk onderweg te zijn. Netflix heeft zijn werk gedaan, nu is LG weer aan slag. http://www.avsforum.com/f...ead-727.html#post45591193
Die had ik gezien, echter heeft LG dat zelfde soort verhaal een maand geleden ook al gezegd tegen iemand op het Engelse forum. En de update van 04.25.10 wordt nu net vrijgegeven, zal me benieuwen hoe 'asap' de volgende zal zijn. Als derde partij apparatuur probleemloos Netflix in HDR op de 950v kan aansturen, dan zou het voor LG een peulenschil moeten zijn.

We wachten het gewoon af. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 20:45:
[...]
Die had ik gezien, echter heeft LG dat zelfde soort verhaal een maand geleden ook al gezegd tegen iemand op het Engelse forum. En de update van 04.25.10 wordt nu net vrijgegeven, zal me benieuwen hoe 'asap' de volgende zal zijn. Als derde partij apparatuur probleemloos Netflix in HDR op de 950v kan aansturen, dan zou het voor LG een peulenschil moeten zijn.

We wachten het gewoon af. d:)b
Het vervelende is dat LG zelden een changelog bij zijn firmware vermeld, je moet er via de gebruikers achterkomen wat er nu veranderd is sinds de vorige firmware. Er is in dit topic nu één gebruiker die meld dat zijn beeld totaal anders is bij 04.25.10 dan met 04.20.70, en ik heb dezelfde upgrade uitgevoerd maar zie niet direct verschillen met de vorige versie (ook .70).

Nu heb ik op een ander forum gezien dat er soms ook wijzigingen worden doorgevoerd die helemaal niet opvallen als je het niet zou weten. Na een bepaalde firmware upgrade bleek de periode voor het reinigen van het panel, na het in standby zetten van de TV, aanmerkelijk te zijn verlengd. Kom daar maar eens achter als ze dat niet specifiek vermelden?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Iemand enig idee op hoeveel vertraging ik mijn receiver moet zetten om een beetje lipsync te krijgen? Mijn receiver kan ik instellen tussen de 0 en 250ms? Kan het zijn dat dit anders is voor de verschillende bronnen (Ziggo via HDMI3 of Netflix)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
SeatRider schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:46:
Iemand enig idee op hoeveel vertraging ik mijn receiver moet zetten om een beetje lipsync te krijgen? Mijn receiver kan ik instellen tussen de 0 en 250ms? Kan het zijn dat dit anders is voor de verschillende bronnen (Ziggo via HDMI3 of Netflix)?
Ik denk dat hiervoor te veel factoren meespelen. Wat let je om het gewoon even te proberen. Zo heb ik mijn tv-receiver combi ook ingesteld. En dan nog komt het wel eens voor dat ik het wat moet bijstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
sandervanzijl schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:35:
[...]
Dat kan. Als de tv je stereoset niet meer detecteert dan springt hij over op interne speakers. Is zover ik weet alleen bij hdmi arc het geval. [knip]
Ik heb nu gelezen dat er meer users zijn die er last van hebben sinds de laatste update, dan heb ik dat toch niet geheel verkeerd ingeschat. Diverse keren na aanzetten blijft ie keurig op ARC staan en zonder dat er werkelijk een aanleiding voor lijkt te zijn staat ie weer op de interne luidsprekers. Misschien is de combinatie LG <> Yamaha niet helemaal lekker. Ik duik er toch nog eens wat dieper in.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Nu online
SeatRider schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:46:
Wil je het goed doen, dan moet je even een lip sync test uitvoeren.

1. heb je geen calibratie dvd ofzo, download dan een lip sync test filmpje van youtube ofzo en zet die op usb/disc etc,

2. sluit die aan op je bron, stel een receiver

3. speel af en stel de sync in, bijv 100 ms.

Hier een voorbeeld:

https://www.youtube.com/watch?v=szoOsG9137U

De bedoeling is dat het piepje dus op de 0 gelijk loopt, voor de goed orde :)
Komt het piepje eerder of later, dan moet je bijstellen natuurlijk.

4. zo kan je al je bronnen bekijken en/of instellen

[ Voor 3% gewijzigd door Shocked op 28-07-2016 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Shocked schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:38:
[...]

- gamma 2.2 voor dag en 2.4 voor avond
- brightness: circa 52
- dynamisch contrast : op uit! Zet je dynamisch contrast op laag of midden, dan ziet dat er wel leuk uit, maar je verliest detail in het zwart.
Shocked schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 16:36:
[...]
Neem een redelijke neutrale instelling en ik ga even uit van normaal tv-kijken (RGB limited, black level low)
als voorbeeld 55E6:

Oled light 60
Contrast 80
Gamma 2.2
Brightness 52
Kleurtemperatuur : warm 1
Oke, ik heb wat gespeeld met de instellingen tijdens een donkere scene van Suits waarbij ik vond dat de donkere delen van het beeld ongedetailleerd waren.

Ik heb bovenstaande instellingen gebruikt als basis en heb deze verfijnd tot het volgende:

Oled light 70
Contrast 80
Gamma 1.9
Brightness 50
Kleurtemp: Medium

Ik kreeg de donkere scenes maar niet gedetailleerd met een gamma van 2.2, laat staan met een gamma van 2.4 (ISF nacht). De 1.9 setting kon mij wel bekoren, gelukkig heeft dit weinig tot geen invloed op de algehele beeldkwaliteit.

Om deze settings te bevestigen, heb ik ook het testbeeld erbij gepakt waarbij strook 17 tot en met 22 moet knipperen. Met gamma 2.2 knipperde strook 18 tot en met 22, met 1.9 strook 17 tot en met 22.

Ik ben benieuwd of ik mij nu nog ga storen aan donkere scenes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Nu online
Ik ben ff kwijgt welke oled je hebt? Een 930 of 910?

Op zich zit je nu al beter, gamma 2.2 kan ook maar dan zal je waarschijnlijk brightness wat hoger zetten (52 - 54) om dat wat te compenseren.

De waarheid in deze is gewoon je knipperende stroken en jouw eigen ogen aangezien er gewoon verschillen zitten in oled-panels. Mijn eigen 55E6 is ook anders dan die van de reviews en als ik die instellingen overneem dan krijg ik ook een verkeerd beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Shocked schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:21:
[...]

Wil je het goed doen, dan moet je even een lip sync test uitvoeren.

1. heb je geen calibratie dvd ofzo, download dan een lip sync test filmpje van youtube ofzo en zet die op usb/disc etc,

2. sluit die aan op je bron, stel een receiver

3. speel af en stel de sync in, bijv 100 ms.

Hier een voorbeeld:

https://www.youtube.com/watch?v=szoOsG9137U

De bedoeling is dat het piepje dus op de 0 gelijk loopt, voor de goed orde :)
Komt het piepje eerder of later, dan moet je bijstellen natuurlijk.

4. zo kan je al je bronnen bekijken en/of instellen
Bij nader inzien is het grote probleem dat ik lipsync-problemen heb met de Netflix-app. Daar moet de delay natuurlijk op 0ms staan (ervan uitgaande dat LG dat intern regelt) terwijl dat voor alle andere bronnen (die via mijn receiver lopen) misschien iets van 40-50ms moet zijn, en ik dus maar 1 lipsync optie heb op mijn receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Nu online
Ja, daar heb je een puntje.
Op mijn 55E6 loopt de Netflix app wel synchroon, althans op LG's analoge audio out en 55E6 soundbar.
Ik weet wel dat op mijn 55E6 er ook een lipsync aanpassing in het - ik dacht zo uit mijn hoofd bij gewoon audio - menu staat van de tv staat. Wellicht is dat bij jouw ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Shocked schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 10:13:
Ja, daar heb je een puntje.
Op mijn 55E6 loopt de Netflix app wel synchroon, althans op LG's analoge audio out en 55E6 soundbar.
Ik weet wel dat op mijn 55E6 er ook een lipsync aanpassing in het - ik dacht zo uit mijn hoofd bij gewoon audio - menu staat van de tv staat. Wellicht is dat bij jouw ook zo?
Dit was wel even een briljante tip ja. Mijn receiver kan lipsync automatisch doen, en dan gaat het goed met alles wat via HDMI loopt, behalve (logisch) Netflix. Daar heb ik het nu opgelost door de offset in de TV op -5 te zetten. Inderdaad via audio-settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 08:42

pvr

Nu was ik vorige maand ff bij de Mediamarkt, om te kijken naar het beeld van de LG 65EF950V.
De demo film die ze draaide gaf schitterend, en spectaculair beeld, En omdat ik graag van 55 naar 65 inch wil gaan, is groter nog mooier :D
Alleen toen ik een normale tv uitzending zag, moest ik wel ff wennen. Niet dat het slecht is, maar het beeld was te scherp.
Ik ben al een jaartje of 10 plasma gewend, dus ben wel ff anders gewend.
Dit brengt mijn trouwens in twijfel.
Mijn Panasonic Viera VT50, kreeg op tweakers een 10 als score, en koste 2500,00.
Als ik de LG 65EF950V koop ben ik 4400,00 kwijt En als score krijgt een 9.
Ik weet dat de review van de Panasonic Viera VT50, 4 jaar verder is, maar ja,,,,,,,,

Nu is mijn vraag, zijn er mensen die ook van plasma naar oled zijn gegaan, en wat zijn jullie bevindingen.

Ga van de week nog ff kijken bij de MM, en moet alles ff op me in laten werken.

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:54

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ben zelf ook van de Panasonic TX-P50VT50 naar de OLED55E6V gegaan. Out of the box is ook het beeld van een OLED niet goed. Na afregelen vind ik het beeld ook bij TV uitzendingen aanzienlijk beter op de OLED. Beeld was zeker niet te scherp, maar gewoon goed. In de winkel staat alles sowieso op demo stand, daar is niet naar te kijken.

Heb ruim 5 jaar op plasma gekeken.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
pvr schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 23:40:
[knip]
Mijn Panasonic Viera VT50, kreeg op tweakers een 10 als score, en koste 2500,00.
[knip]
Ik weet niet hoe Tweakers de eindscore van een review berekent, maar in mijn optiek moeten alle scores 10 zijn om als eindscore een 10 te kunnen halen, maar dat is niet het geval?

Niet dat ik de VT50 te kort wil doen hoor, verre van, maar mogelijk brengt Tweakers inmiddels de samengestelde score anders tot stand?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Bedankt voor de reacties. Ik zal deze trouwens mee rekenen in mijn aankoop, ja of nee ;)

Ik heb trouwens een 2e mail gestuurd naar PlatteTV.nl.

Plattetv.nl

Als ik de LG 65EF950V bij jullie koop, en dan zonder souundbar, kan dan de prijs € 5.000,00 worden? Ik heb zelf een goed geluids-installatie.

Nu weet ik ook dat jullie de bestaande tv willen overnemen voor een bepaald bedrag. Ik ben zelf in het bezit van de Panasonic Viera TX-P55VT50 Zilver.

Wat moet ik bij jullie betalen voor de LG 65EF950V, zonder soundbar, en inruil van de Panasonic Viera TX-P55VT50 Zilver ?

Zal mijn benieuwen, welke reactie ik hierop krijg >:)

[ Voor 76% gewijzigd door pvr op 30-07-2016 20:33 . Reden: Daarna een mail gestuurd naar webshop ]

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco-M
  • Laatst online: 09-10 10:01
pvr schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 20:08:
Bedankt voor de reacties. Ik zal deze trouwens mee rekenen in mijn aankoop, ja of nee ;)

Ik heb trouwens een 2e mail gestuurd naar PlatteTV.nl.

Plattetv.nl

Als ik de LG 65EF950V bij jullie koop, en dan zonder souundbar, kan dan de prijs € 5.000,00 worden? Ik heb zelf een goed geluids-installatie.

Nu weet ik ook dat jullie de bestaande tv willen overnemen voor een bepaald bedrag. Ik ben zelf in het bezit van de Panasonic Viera TX-P55VT50 Zilver.

Wat moet ik bij jullie betalen voor de LG 65EF950V, zonder soundbar, en inruil van de Panasonic Viera TX-P55VT50 Zilver ?

Zal mijn benieuwen, welke reactie ik hierop krijg >:)
Je weet dat die in de pricewatch voor 4399 staat bij art & craft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Jacco-M schreef op zondag 31 juli 2016 @ 08:31:
[...]

Ik heb niet zulke positieve ervaringen met deze toko, met name de retourafhandeling is pet. Daar was een escalatie bij Paypal voor nodig. Dus als je daar koopt, via Paypal/creditcard doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Jacco-M, dat weet ik. Maar ik ben een beetje aan het vissen qua prijs met plattetv.nl
Jacco-M schreef op zondag 31 juli 2016 @ 08:31:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

pvr schreef op zondag 31 juli 2016 @ 08:56:
Jacco-M, dat weet ik. Maar ik ben een beetje aan het vissen qua prijs met plattetv.nl

[...]
Welke kant vis je dan op, als jij zelf al 5k voorstelt? Denk je dat zij dan uit zichzelf nog onder de prijs van Art & Craft gaan schieten? "Nee, 5k is onacceptabel, maar voor 4350 hebben we een deal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco-M
  • Laatst online: 09-10 10:01
pvr schreef op zondag 31 juli 2016 @ 08:56:

[...]
Ah ok, ik vroeg het me af want een voorstel van 5k verschilt nog wel een stuk met 4399.
Is toch 600 euro, vind ik persoonlijk een hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
[...]

...
baronruud schreef op zondag 24 juli 2016 @ 09:00:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd, kan er ook niets over vinden verder op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Ik zit nog met 2 vragen:

Mijn versterker, Pioneer vsx-921, heeft de gebruikelijke HDMI in en uitgangen, gaat dit werken op de LG Oled 65EF950V,

En mijn tweede vraag is dat mijn bestaande Panasonic viera TX-P55VT50E, automatisch opstart in HDMI1.
Komt doordat je in het menu, Hotel mode deze kan aangeven.
Dit heb ik zo, omdat ik de zender kijk via een Humax IHDR 5400C.

Nog even over de prijs waar ik mee bezig ben, bij Art en Craft is hij weer gestegen, kost nu € 5.499 :'(

[ Voor 12% gewijzigd door pvr op 31-07-2016 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
pvr schreef op zondag 31 juli 2016 @ 13:24:
Ik zit nog met 2 vragen:

Mijn versterker, Pioneer vsx-921, heeft de gebruikelijke HDMI in en uitgangen, gaat dit werken op de LG Oled 65EF950V,
Ja dit werkt als je versterker ARC (audio return channel) ondersteunt. Bij LG heet dit Simplink, dit kun je activeren in het instellingenmenu onder Geluid.
En mijn tweede vraag is dat mijn bestaande Panasonic viera TX-P55VT50E, automatisch opstart in HDMI1.
Komt doordat je in het menu, Hotel mode deze kan aangeven.
Dit heb ik zo, omdat ik de zender kijk via een Humax IHDR 5400C.
Bij mij start de 910v op op de laatste input die je hebt bekeken.

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Bij Plattetv.nl kon ik met inlevering van de Panasonic viera TX-P55VT50E, en zonder soundbar de LG 65EF950V kopen voor 4299 euries.
Kon ik daarna ook pixelgarantie er bij kopen van 99,00 euries, en daarna vroegen ze of ik al UHD HDMI bekabeling had.

Ik was nog wat aan het google, vond ik hofma.nl.
Ik heb de LG 65EF950V bij deze zaak bestelt, onder rembours voor 4330,00 euries gekocht.

De Panasonic viera TX-P55VT50E verkoop ik wel via marktplaats of tweakers.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvr schreef op zondag 31 juli 2016 @ 16:00:
Ik heb de LG 65EF950V bij deze zaak bestelt, onder rembours voor 4330,00 euries gekocht.
De meeste pakketdiensten hebben een maximum bedrag voor rembours (dacht 2500 euro), benieuwd hoe ze dat gaan regelen.

Wel een mooie prijs voor deze top tv, zal je veel plezier mee hebben. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvr

pvr

In Duitsland bij Saturn, koop je de LG 65EF950V voor € 4.199,00

http://www.saturn.at/de/p...dukte&utm_source=geizhals

Er zit een Saturn vestiging net over de grens van Nederland:

Stechbahn 19-23, 47533 Kleve, Duitsland

Ik weet trouwens niet hoe de kosten zijn Qua levering, anders een uurtje rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Weet iemand het verschil tussen de LG E6 en LG G6 behalve dat er 1000 euro verschil zit (65"models)?
Op de pricewatch geen specifieke kenmerk tegengekomen. allebei HDMI 2.0a

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wilde voor de B6 gaan, want ik hoef die luidspreker zooi niet van de hogere modellen... maar nu ik hem fatsoenlijk heb kunnen bekijken: no thanks. Wie plakt er nu zo'n lelijke blauwgrijze bult onder een tv van 4000 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Phusebox schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 13:30:
Ik wilde voor de B6 gaan, want ik hoef die luidspreker zooi niet van de hogere modellen... maar nu ik hem fatsoenlijk heb kunnen bekijken: no thanks. Wie plakt er nu zo'n lelijke blauwgrijze bult onder een tv van 4000 euro?
Eens! Wat ga je nemen dan? helaas zijn er weinig andere (betere) opties.
Ik kan er wel op zich mee leven als het als center speaker kan functioneren (ik heb zelf nog extra surround speakers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyb3 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 14:58:
[...]

Eens! Wat ga je nemen dan? helaas zijn er weinig andere (betere) opties.
Ik kan er wel op zich mee leven als het als center speaker kan functioneren (ik heb zelf nog extra surround speakers).
Ik heb pas een nieuwe geluidsinstallatie van 2000 euro dus wil die tv speaker echt niet gebruiken. Plus het neemt teveel ruimte in boven mijn meubel.

Denk dat ik maar moet wachten tot 2017 helaas, is geen alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Phusebox schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:13:
[...]

Ik heb pas een nieuwe geluidsinstallatie van 2000 euro dus wil die tv speaker echt niet gebruiken. Plus het neemt teveel ruimte in boven mijn meubel.

Denk dat ik maar moet wachten tot 2017 helaas, is geen alternatief.
Helaas zelfde dilemma (duur geluidinstallatie B&W). Hij gaat bij mij aan de muur hangen, dan is een losse soundbar m.i. lelijk groot. Die centrale soundbar van B&W zijn nog groter (m.i. lelijker). Je kan 'm inderdaad niet demonteren. Wachten tot 2017, liefst niet natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is een groot plaatje van de B6 (daarin ben ik ook geinteresseerd, maar dan als-ie onder de 2000 euro gaat kosten :P).

Afbeeldingslocatie: https://wws-weblinc.netdna-ssl.com/product_images/lg-oled55b6p-55-class-b6-series-4k-uhd-oled-smart-tv-with-webos-3-0/Black/5775446e4d035a30be018783/zoom.jpg?c=1467303022

Wat bedoel je met bult? Dat lipje met het logo? Of iets anders?

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 01-08-2016 15:29 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JvS schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:28:
[...]

Dit is een groot plaatje van de B6 (daarin ben ik ook geinteresseerd, maar dan als-ie onder de 2000 euro gaat kosten :P).

[afbeelding]

Wat bedoel je met bult? Dat lipje met het logo? Of iets anders?
Ja dat lipje, lijkt hier klein, maar is sowieso de 65 inch aan de verhouding te zien en vanuit een hoek gefotografeerd zodat ie minder opvalt.

De B6 kost in het buitenland rond de 3300 a 3400. Voordat ie naar de 2000 zakt zijn we anderhalf jaar verder. Snap ook niet waarom ie hier niet te koop is, rest van Europa wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:39:
[...]

Ja dat lipje, lijkt hier klein, maar is sowieso de 65 inch aan de verhouding te zien en vanuit een hoek gefotografeerd zodat ie minder opvalt.

De B6 kost in het buitenland rond de 3300 a 3400. Voordat ie naar de 2000 zakt zijn we anderhalf jaar verder. Snap ook niet waarom ie hier niet te koop is, rest van Europa wel.
Foto is van de 55" versie als de afbeelding info klopt hier op Tweakers. Je had liever gezien dat het logo in een wat bredere rand aan de onderzijde zou zijn verwerkt begrijp ik?

@hieronder, mijn gedachte eigenlijk ook. Specificaties hier op Tweakers zijn zelden 100% kloppend, daarvoor zou ik toch even de LG website opduiken.

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 01-08-2016 15:57 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Heb je al gekeken naar de E6V?
Zelfde prijs, met HDR Pro.
Even een vergelijking hier op Tweakers :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Phusebox schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:39:
[...]

Ik heb een Panasonic VT50, dus heb geen haast :). Mijn eisen zijn: Vlak, diep zwart, goede kleuren, FHD of UHD (UHD interesseert me niet), groter dan 55" en goedkoper dan 2000 euro. De 910V is dat bijna en die begon volgens mij ook op 3500 euro ofzo. Deze zal ook wel richting 1800 zakken. Dat mag best 2017 worden, dan koop ik hem :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pietervs schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:55:
[...]

Heb je al gekeken naar de E6V?
Zelfde prijs, met HDR Pro.
Even een vergelijking hier op Tweakers :)
Jep, jammer van die lelijke speakerbalk wederom. Gewoon absurd dat ze dat door je strot duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10 08:38
LG 55EG920V bij de outlet store voor €2159,-..

https://outlet.mediamarkt...isies/lg-55eg920v-ID18609

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 00:58

invincible30

Psn: pelter29

Is jouw mening.
Ik vind het juist prettig kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Laatst online: 01-10 08:27
toch jammer vd curve, anders was het een no-brainer voor mij geweest :9

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!
invincible30 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 00:24:
[...]

Is jouw mening.
Ik vind het juist prettig kijken :)
Uiteraard is het persoonlijk. Ook omdat ie aan de muur hangt bij mij Is het minder mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Voor de mensen die toch nog een LG 65EF950V, voor een niet te dure prijs zoeken:

https://hofma.luondo.nl/11594691/lg-65ef950v

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2wckuqa.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieBommbarie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-08 13:09
Zouden de trotse bezitters van de 55/65E6v mij kunnen vertellen hoe zichtbaar de HDMI kabels zijn? Tot mijn grote schrik zitten die allemaal aan de linker zijkant.(toch?) Hoe zichtbaar zijn die kabels als je hem tegen de muur hangt?
Ik wil hem zwevend ophangen (goot in de muur frezen) en wil dan geen kabels zien.
Zijn wellicht haakse kabels een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Nu online
Beetje soepele kabel kan je om een bochtje duwen en vastzetten met een tyrapje zodat ie niet terugveert.
Hij steekt dan niet uit met een "lusje". Het valt dus wel mee maar ik snap je zorgen als je er zo even naar kijkt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieBommbarie
Shocked schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 23:08:
Beetje soepele kabel kan je om een bochtje duwen en vastzetten met een tyrapje zodat ie niet terugveert.
Hij steekt dan niet uit met een "lusje". Het valt dus wel mee maar ik snap je zorgen als je er zo even naar kijkt,
En wat is het zicht een beetje schuin van de zijkant?
Ik snap niet dat ze alle HDMI aansluitingen op deze positie hebben gezet. De B variant heeft dit iets beter volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArieBommbarie schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 08:18:
[...]

Ik snap niet dat ze alle HDMI aansluitingen op deze positie hebben gezet. De B variant heeft dit iets beter volgens mij.
Ik vind het juist wel fijn HDMI aan de zijkant, beter dan aan de achterkant want dat is altijd een hel.

Ik gebruik kabels met een hoek en van daaruit leg ik ze plat tegen de tv aan middels tiewraps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10 13:18

MAZZA

Barbie is er weer!

ArieBommbarie schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 08:18:
[...]

Ik heb dan wel de 55EF950V maar de achterkant is redelijk vergelijkbaar volgens mij. Daar is de HDMI kabel net zichtbaar van de zijkant helaas. Al is de kabel welvrij stug en niet haaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieBommbarie
Phusebox schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 08:24:
[...]

Ik vind het juist wel fijn HDMI aan de zijkant, beter dan aan de achterkant want dat is altijd een hel.

Ik gebruik kabels met een hoek en van daaruit leg ik ze plat tegen de tv aan middels tiewraps.
Bedankt! Ik ga dan toch voor de 55E6V ; zal even nette haakse HDMI kabels zoeken .
Welke heb jij genomen?

De aannemer gaat vrijdag frezen op basis van mijn maten van de tv. Ik kreeg een kleine rolberoerte toen ik de kabelaansluitngen zag en een andere tv (incl externe soundbar - waarvoor dan ook een gat exact gemaakt moet worden...) moest kiezen . |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbierman
Was ook van jouw mening en in mijn hoofd klopt het ook gewoon nog steeds niet en heeft plat de voorkeur. Maar ik heb nu een curved LG en die curve is zo licht dat je het niet eens door hebt. Daarnaast zijn bij Oled de kijkhoeken echt 10x beter. Alhoewel dat bij een platte tv denk ik nog beter is :P Het is in ieder geval geen dealbreaker meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

sbierman schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:54:
[...]

Was ook van jouw mening en in mijn hoofd klopt het ook gewoon nog steeds niet en heeft plat de voorkeur. Maar ik heb nu een curved LG en die curve is zo licht dat je het niet eens door hebt. Daarnaast zijn bij Oled de kijkhoeken echt 10x beter. Alhoewel dat bij een platte tv denk ik nog beter is :P Het is in ieder geval geen dealbreaker meer.
Ik denk er echt exact zo over. Plus dat die curve (misschien gecombineerd met de witte achterkant) maakt dat dat ding van 55" op die manier een stuk minder lomp oogt dan een platte van hetzelfde formaat (heb ze beide in mijn huiskamer gehad). Ik vind deze zelfs elegant te noemen O+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probleem zit hem mij meer in vervorming van het beeld en meer reflecties.

Pagina: 1 ... 17 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.