Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

hardware-lover schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:48:
[...]

Misschien wordt er wel minimaal twee jaar bedoelt?

Afijn, dit zegt LG er zelf over;

Garantie-informatie
Samenvatting fabrieksgarantie
Dekkingsperiode

Arbeid : 2 jaar
Onderdelen : 2 jaar

Uitzondering
Voor modellen tot en met 36" geldt een Carry In Service. U kunt het product bij uw dealer afleveren en na reparatie ophalen.
Garantiebeleid
U kunt voor modellen die 36" of groter zijn online een serviceverzoek indienen of u kunt ons bellen op 0900 5435454 (NL, € 0,10 per minuut) of 015 200255 (BE,LUX, lokaal tarief). Zorg dat u het serienummer van uw product en uw aankoopbewijs bij de hand hebt. Deze gegevens hebben we nodig om u optimaal van dienst te kunnen zijn.
Dat klopt, het is ook minimaal twee jaar.
In praktijk mag je vanuit gaan van de economische levensduur van het product. Maar ook dat is vrij losjes, maar inderdaad minimaal twee jaar.
De jong2 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:48:
https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product

quote:
De wettelijke garantie betekent dat u altijd recht heeft op een goed product. Als een product niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere.
Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.

Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet

https://www.consuwijzer.n...cht-op-deugdelijk-product
Mocht je nog steeds vragen hebben of verder willen discussieren over garantiebepalingen in Nederland, dan raad ik je aan een topic te openen of de search te gebruiken. Hier weer verder over OLED

[ Voor 46% gewijzigd door Yellowneck op 12-07-2016 17:05 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:43

Bever!

3

De jong2 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:48:
https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product

quote:
De wettelijke garantie betekent dat u altijd recht heeft op een goed product. Als een product niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere.
Dat is een recht wat je hebt bij je winkel, niet bij LG.
LG verleent een fabrieksgarantie voor twee jaar, daarna mogen ze je gewoon laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De jong2
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-10-2021
Excuses apis92,
Ik heb klaarblijkelijk over het woord FABRIEKSgarantie heen gelezen, heb het nog even nagezocht en fabrieksgarantie, die dus niet wettelijk verplicht is maar een gunst van de fabriek is inderdaad in Europa 2 jaar en in de VS 1 jaar van LG, ik zou me hier niet al te blind op staren want was ik zo lees op de forums is dat die fabrieksgarantie nog niet zo makkelijk te verkrijgen is maar je hebt wettelijk gezien in ieder geval een poot om op te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De jong2
En nu zal ik ophouden en weer ontopic gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Modbreak:Terug on topic a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JmCm
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-05 23:44
S1NN3D schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 14:23:
[modbreak]Beste mensen, het begint nogal off-topic te raken. Laten we hier vooral discussiëren over OLED televisies; de voordelen, nadelen, techniek, etc. En dus stoppen met waar je een bepaald model voor welke prijs kan halen en hoe een eventuele prijsstelling tot stand komt. Elkaar op aanbiedingen wijzen kan in [Aanbiedingen] TV's - Deel 7. Meer algemene zaken rondom het kopen kunnen besproken worden in het Shopping Forum.[/]
Niet helemaal mee eens.
Ik heb 3 weken geleden een oled tv gekocht en heb dit topic vrij lang gebruikt in mijn oriëntatie en vergelijkingsfase. En ook om de prijsbewegingen in de gaten te houden en het juiste moment te kiezen voor een aankoop.
In een algemeen tv aanbiedingen topic zit voor mij te veel ruis. Ik heb dus erg veel gehad aan prijs info hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Dat mag, maar het werd nu toch echt te gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Misschien is het wel verstandig om een apart LG OLED topic aan te maken. Ook al is LG momenteel zo goed als de enige met OLED-televisies, gaat het hier inderdaad allang niet meer om de techniek in het algemeen maar echt om de televisies van LG.

Als er behoefte aan is, wil ik er best wel een a la [LCD] Sony 2016 line-up maken. Het tabel is zo aan te passen met de informatie over de modellen van LG. Dan kan daar alles met betrekking tot de LG OLED-televisies besproken worden.

Mogelijk kan dit topic omgevormd worden tot OLED/QLED/CLED. Op zichzelf denk ik dat het OLED-topic anders weinig te bieden heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Dimens schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 17:55:
Misschien is het wel verstandig om een apart LG OLED topic aan te maken. Ook al is LG momenteel zo goed als de enige met OLED-televisies, gaat het hier inderdaad allang niet meer om de techniek in het algemeen maar echt om de televisies van LG.

[knip]
Het was oorspronkelijk al een LG Oled topic (2015 LG OLED topic). Later is TT aangepast naar een algemener topic zonder jaartal en LG.

Edit:

hardware-lover in "OLED televisies"
Tooooony in "OLED televisies"

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 12-07-2016 18:24 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Laatst online: 01-10 08:27
* knip *

Zie S1NN3D in "OLED televisies"

[ Voor 91% gewijzigd door S1NN3D op 12-07-2016 22:55 ]

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De jong2
Demo model zou ik tenzij het een extreem scherpe prijs is zeker niet doen, zoals ondertussen wel bekend is moet je de huidige oled's nooit helemaal uitzetten na gebruik maar op stand-by zodat ze dat programma kunnen draaien die onder andere inbranding en retentie tegengaat, winkels hebben de televisies de hele dag aanstaan en vervolgens bij sluiting wordt het netsnoer eruitgetrokken, waardoor de oled televisies dus nooit dat programma draaien.
Oftewel een reële kans op een beschadigd paneel en dat hoef je niet meteen te zien, dit kan ook in de toekomst problemen opleveren.

* knip *

[ Voor 25% gewijzigd door S1NN3D op 12-07-2016 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10 19:00
Ik zie net dat ik een dode pixel heb, althans het lijkt erop.
De pixels (rood en groen zijn zichtbaar) geven nog wel licht, maar veranderen dus niet naar het beeld. Bij lichte beelden zie ik dus 3 losse pixels.

Ik vermoed een DOA, maar ik kon het daar helaas niet meer op gooien omdat ik het toestal al bijna twee weken in huis heb... Heb nu een reparatie aangevraagd bij CE repair, iets waar ik geen fan van ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacco-M
  • Laatst online: 09-10 10:01
* knip *

[ Voor 91% gewijzigd door S1NN3D op 12-07-2016 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 18:54
Wisten jullie al dat als je een hdmi ingang hernoemd naar "pc" de tv onthoud welke preset je insteld per refreshrate? Handig voor mensen die een receiver met hdmi ingangen hebben.
Mijn Xbox one doet bijvoorbeeld altijd 60hz en heb daarbij de preset game gekozen. Mijn HTPC gaat voor films naar 24hz en daarbij heb ik expert1 gekozen. De tv pakt nu altijd de juiste preset per bron, ondanks dat dit alles via de receiver via Hdmi3 op de tv zit aangesloten.
Ik merkte dat hij dit niet doet als de input een standaard label heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02:03
De jong2 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 19:23:
Demo model zou ik tenzij het een extreem scherpe prijs is zeker niet doen, zoals ondertussen wel bekend is moet je de huidige oled's nooit helemaal uitzetten na gebruik maar op stand-by zodat ze dat programma kunnen draaien die onder andere inbranding en retentie tegengaat, winkels hebben de televisies de hele dag aanstaan en vervolgens bij sluiting wordt het netsnoer eruitgetrokken, waardoor de oled televisies dus nooit dat programma draaien.
Oftewel een reële kans op een beschadigd paneel en dat hoef je niet meteen te zien, dit kan ook in de toekomst problemen opleveren. Overigens kost de EF950v 2699,- nieuw bij plasmavisie met een beetje geluk heb je hem na onderhandeling ook wel voor 2599,- dan zou ik in ieder geval geen 2500 betalen voor een gebruikte demo, je kunt over het algemeen nog beter een 2ehands kopen bij een particulier dan een demo-model want winkels gaan in de regel een stuk onvoorzichtiger om met de producten.
Oh ja? Wist ik niet. Ik doe gewoon netjes afsluiten na het bekijken van mijn 55 OLED LG 55EG910V en via de stekkerdoos schakel ik het stroom direct af.

Dus daarom blijft het rode lichtje na branden?

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Van der Berg schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 20:33:
[...]
Oh ja? Wist ik niet. Ik doe gewoon netjes afsluiten na het bekijken van mijn 55 OLED LG 55EG910V en via de stekkerdoos schakel ik het stroom direct af.

Verwijderd in "OLED televisies"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-10 12:21
Van der Berg schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 20:33:
[...]

Je kan de stekker uittrekken zodra je de relais hebt horen 'click' zeggen na hem in stand-by te hebben gezet... Het lampje blijft gewoon nabranden omdat het de elco's gewoon leegtrekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06 21:25
Een vraag over de combinatie 55EG920v en Philips Fidelio E5. Deze heb ik verbonden met een AudioQuest Pearl hdmi kabel. Op de tv staat audio over hdmi arc samen met simply link aan. Maar het inschakelen van het audio systeem blijf onstabiel. De ene keer schakelt hij audio systeem wel in en de andere keer niet.
Geen pijl op te trekken. Wanneer het systeem uitgeschakeld is staat de tv ook op interne luidsprekers i.p.v. hdmi arc. Overigens gaat het audiosysteem altijd aan wanneer ik handmatig de tv op hdmi arc zet.
Heeft iemand de zelfde ervaring en een mogelijke tips?

Heeft dit misschien te maken met de bluetooth afstandsbediening, terwijl Fedelio E5 gebruik maakt van infrarood of gaat de aansturing volledig via de hdmi kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Ik denk eerder dat dit te maken heeft met de implementatie van HDMI-CEC. De diverse fabrikanten gaan daar nogal losjes mee om waardoor dit zeker niet in alle gevallen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
devinjanssen schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 08:55:
Een vraag over de combinatie 55EG920v en Philips Fidelio E5. Deze heb ik verbonden met een AudioQuest Pearl hdmi kabel. Op de tv staat audio over hdmi arc samen met simply link aan. Maar het inschakelen van het audio systeem blijf onstabiel. De ene keer schakelt hij audio systeem wel in en de andere keer niet.
Geen pijl op te trekken. Wanneer het systeem uitgeschakeld is staat de tv ook op interne luidsprekers i.p.v. hdmi arc. Overigens gaat het audiosysteem altijd aan wanneer ik handmatig de tv op hdmi arc zet.
Heeft iemand de zelfde ervaring en een mogelijke tips?

Heeft dit misschien te maken met de bluetooth afstandsbediening, terwijl Fedelio E5 gebruik maakt van infrarood of gaat de aansturing volledig via de hdmi kabel?
Ik merk ook op dat het niet altijd even vlekkeloos werkt in mijn setup, ik had mijn receiver min of meer de schuld al gegeven. Misschien onterecht dan? De handel wordt altijd op dezelfde wijze aangezet hier, soms wordt er wel de juiste audio ingang gekozen, soms ook niet. Receiver schakelt dan onterecht naar de ARC ingang. Bij media keuzes op de tv waarbij ARC actief zou moeten worden, gebeurd dat ook niet altijd, of het gebeurd pas bij het afsluiten van media gespeeld via een tv bron. Dat het geluid eigenlijk weer vanaf de setopbox moet komen, maar dat ARC te laat wordt ingeschakeld.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 11:07
hardware-lover schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:03:
[...]

Ik merk ook op dat het niet altijd even vlekkeloos werkt in mijn setup, ik had mijn receiver min of meer de schuld al gegeven. Misschien onterecht dan? De handel wordt altijd op dezelfde wijze aangezet hier, soms wordt er wel de juiste audio ingang gekozen, soms ook niet. Receiver schakelt dan onterecht naar de ARC ingang. Bij media keuzes op de tv waarbij ARC actief zou moeten worden, gebeurd dat ook niet altijd, of het gebeurd pas bij het afsluiten van media gespeeld via een tv bron. Dat het geluid eigenlijk weer vanaf de setopbox moet komen, maar dat ARC te laat wordt ingeschakeld.
heb je je televisie en receiver ingesteld met behulp van de device connector ? dat loste bij mij ook wat vreemde dingetjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
sandervanzijl schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:58:
[...]

heb je je televisie en receiver ingesteld met behulp van de device connector ? dat loste bij mij ook wat vreemde dingetjes op.
Welke device connector bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-10 17:07
devinjanssen schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:33:
[...]

Welke device connector bedoel je?
Hij bedoelt waarschijnlijk die in je menu, soort van app. Niet daadwerkelijk een apparaat.
http://www.lg.com/nl/onde...005-20150102135618-others

[ Voor 14% gewijzigd door DeBaroN op 14-07-2016 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
baronruud schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:38:
[...]

Hij bedoelt waarschijnlijk die in je menu, soort van app. Niet daadwerkelijk een apparaat.
http://www.lg.com/nl/onde...005-20150102135618-others
Ik zat inderdaad te denken aan een apparaat of de app van webos waar je bluetooth apparaten kunt te koppelen....

Met de functie device connection heb ik nog niks gedaan. Ik ga dit gelijk straks proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
Weet iemand in nederland winkels die een LG 65E6 of G6 demo hebben staan?

Mijn Sony 75X8505C kon niet meer omgeruild worden voor een zelfde model. De X8505D is veel slechter geworden.

Dus zit met een dilemma. Of ik betaal bij voor de 75XS9405 of ik koop een LG 65E6
De LG zal ongetwijfeld beter beeld hebben maar ik heb mijn 75" nu een maand of 3 gehad en vind het formaat geweldig. Steker nog als het betaalbaar zou zijn had ik 85"genomen.

Dus ben heel erg bang dat ik 65 te klein ga vinden (klinkt heel verwend ik weet het maar als je het een maal gehad hebt is het lastiger om terug te gaan. En ik zit 4,2 meter van mijn scherm een aardig afstand dus). 77"OLED is helemaal niet te betalen dan ga je van 6-8K naar 20K.

[ Voor 12% gewijzigd door Astennu op 15-07-2016 11:13 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
[...]
In eerste instantie niet, en toen werkte het eigenlijk best wel goed. Later heb ik een Samsung STB toegevoegd via die mogelijkheid en daarna lijkt het slechter geworden te zijn. Ik heb dat daarom gisteren weer ongedaan gemaakt om eens te kijken of het nu weer beter gaat.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek-panna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 18:38
Astennu schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:48:
Weet iemand in nederland winkels die een LG 65E6 of G6 demo hebben staan?

Mijn Sony 75X8505C kon niet meer omgeruild worden voor een zelfde model. De X8505D is veel slechter geworden.

Dus zit met een dilemma. Of ik betaal bij voor de 75XS9405 of ik koop een LG 65E6
De LG zal ongetwijfeld beter beeld hebben maar ik heb mijn 75" nu een maand of 3 gehad en vind het formaat geweldig. Steker nog als het betaalbaar zou zijn had ik 85"genomen.

Dus ben heel erg bang dat ik 65 te klein ga vinden (klinkt heel verwend ik weet het maar als je het een maal gehad hebt is het lastiger om terug te gaan. En ik zit 4,2 meter van mijn scherm een aardig afstand dus). 77"OLED is helemaal niet te betalen dan ga je van 6-8K naar 20K.
De 65E + 65G staat sowieso in de Mediamarkt bij de Amsterdam ArenA.

ik zal voor de Sony gaan! al is het alleen maar voor de maat!
en volgens mij is de XD94 een top TV.

[ Voor 7% gewijzigd door Niek-panna op 15-07-2016 12:05 ]

PSN ID: RedrumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Mijn review staat op de voorpagina van: https://nl.hardware.info/ over de LG 55EG910V

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Van der Berg schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:43:
Mijn review staat op de voorpagina van: https://nl.hardware.info/ over de LG 55EG910V
Je hebt ondertussen de HDMI naar PC genoemd?
En iedereen is nog steeds benieuwd naar de beeldinstellingen van jou....

[ Voor 8% gewijzigd door DeBaroN op 15-07-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Niek-panna schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:04:
[...]

De 65E + 65G staat sowieso in de Mediamarkt bij de Amsterdam ArenA.

ik zal voor de Sony gaan! al is het alleen maar voor de maat!
en volgens mij is de XD94 een top TV.
Ja ik neig er ook erg naar maar als je op internet kijkt hebben die XD94 wel erg veel banding problemen. Pressies het geen waarom ik deze nu terug moet sturen.
Ze hebben het niet allemaal maar het zou kunnen dat ik daar ook 2-3 van moet proberen voordat ik een goede heb.

Sony zou dit jaar ook nog met een 1000 zone 4000Nits LCD tv komen om het OLED te concurreren 65, 86 en nog een gortere maat. Maar dat is pas Q4 en prijzen zouden vergelijkbaar moeten zijn met OLED. Maar dan zal die 86"dus wel 20K zijn :P Dus ook niet echt een optie.

Volgende week dinsdag kan ik de XD94 als het goed is gaan bekijken.
Amsterdam is helaas erg ver weg ik woon in nijmegen.
Zal het Mediamart HQ wel eens bellen om te vragen of zij weten waar er nog meer XD94 en E6/G6 demo's staan.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Astennu schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 14:59:
[...]
[knip]

Volgende week dinsdag kan ik de XD94 als het goed is gaan bekijken.
Amsterdam is helaas erg ver weg ik woon in nijmegen.
Zal het Mediamart HQ wel eens bellen om te vragen of zij weten waar er nog meer XD94 en E6/G6 demo's staan.
Neem een USB stick mee met daarop wat demo materiaal, zodat je goed kunt zien waar de sterktes en zwaktes zitten van een TV (voor jou dan). Een paar HEVC HDR bestanden bijvoorbeeld? Sony heeft een paar mooie, LG vanzelfsprekend ook

Testing, one, two ...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:00

FeaR

In GoT we trust

Zullen we hierna stoppen met het posten/linken naar je review op HW.info? Het begint nu wel erg op spam te lijken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 11:07
FeaR schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 15:33:
[...]

[mbr]Zullen we hierna stoppen met het posten/linken naar je review op HW.info? Het begint nu wel erg op spam te lijken.[/]
ja vind ik ook, we hebben nu wel genoeg gehoord dat er een review staat op https://nl.hardware.info/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
Enne, heb je hem ondertussen ook op tweakers gegooid of blijft het bij reclame voor die website? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBowser
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-11-2024
baronruud schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 13:30:
[...]

Je hebt ondertussen de HDMI naar PC genoemd?
En iedereen is nog steeds benieuwd naar de beeldinstellingen van jou....
Al 25x gevraagd, hij verteld ze maar niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
[...]

Ik heb de philips E5 toegevoegd als soundbar. Lijk tot nu toe te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
hardware-lover schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 15:17:
[...]

Neem een USB stick mee met daarop wat demo materiaal, zodat je goed kunt zien waar de sterktes en zwaktes zitten van een TV (voor jou dan). Een paar HEVC HDR bestanden bijvoorbeeld? Sony heeft een paar mooie, LG vanzelfsprekend ook
Ik neem denk ik mijn Xbox One mee met echte blueray's. En voor banding heb ik gewoon youtube nodig.
Banding zie je ook op lower quality filmpjes. En backlight bleeding en clouding heb je gewoon zwart, grijs en witte beelden nodig ook allemaal op youtube.

Ben wel benieuwd of de motion handling beter is. Huidige TV heeft af en toe motion blur als er een donker object op een lichte achtergrond bewoog. de 1 jaar oudere TV die ik hier voor had dat dit niet.

Maar ik was inderdaad al van plan eigen materiaal mee te nemen waarvan je weet hoe het er uit moet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:06
Astennu schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:05:
[...]

Ik neem denk ik mijn Xbox One mee met echte blueray's. En voor banding heb ik gewoon youtube nodig.
Banding zie je ook op lower quality filmpjes. En backlight bleeding en clouding heb je gewoon zwart, grijs en witte beelden nodig ook allemaal op youtube.

Ben wel benieuwd of de motion handling beter is. Huidige TV heeft af en toe motion blur als er een donker object op een lichte achtergrond bewoog. de 1 jaar oudere TV die ik hier voor had dat dit niet.

Maar ik was inderdaad al van plan eigen materiaal mee te nemen waarvan je weet hoe het er uit moet zien.
De blur van een donker object op een witte achtergrond heeft elke lcd tv. Er zijn wel een aantal tv's die verschrikkelijk zijn.

Ik heb bijvoorbeeld tijdelijk de Panasonic 40cx700, 40cx800, 55cx700 en de 55cx800 gehad, en de 40 inch versies waren verschrikkelijk. Deze "donkere blur" is hierop duidelijk te zien. De 55 inch versies hebben dit amper. Samsung is bijvoorbeeld ook erg goed, deze tv's hebben dit allemaal erg weinig.

Oled tv's zijn de enige die dit voor zover ik weet helemaal niet hebben. Dus dan zit je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
JSTPS schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 22:06:
[...]

De blur van een donker object op een witte achtergrond heeft elke lcd tv. Er zijn wel een aantal tv's die verschrikkelijk zijn.

Ik heb bijvoorbeeld tijdelijk de Panasonic 40cx700, 40cx800, 55cx700 en de 55cx800 gehad, en de 40 inch versies waren verschrikkelijk. Deze "donkere blur" is hierop duidelijk te zien. De 55 inch versies hebben dit amper. Samsung is bijvoorbeeld ook erg goed, deze tv's hebben dit allemaal erg weinig.

Oled tv's zijn de enige die dit voor zover ik weet helemaal niet hebben. Dus dan zit je goed.
Dat is niet waar mijn Sony 55w805b had het zo goed al niets ik heb ze naast elkaar getest.
Oled heeft weer andere nadelen zoals image retention en hebben helaas ook wel eens banding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Astennu schreef op zondag 17 juli 2016 @ 02:11:
[...]

Dat is niet waar mijn Sony 55w805b had het zo goed al niets ik heb ze naast elkaar getest.
Oled heeft weer andere nadelen zoals image retention en hebben helaas ook wel eens banding.
Wat is niet waar? Ik heb ook een Sony, de 55x8509c, en deze heeft het ook meer dan de 55ef950v (oled). Ik heb ze naast elkaar gehad met hetzelfde test filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
JSTPS schreef op zondag 17 juli 2016 @ 02:34:
[...]

Wat is niet waar? Ik heb ook een Sony, de 55x8509c, en deze heeft het ook meer dan de 55ef950v (oled). Ik heb ze naast elkaar gehad met hetzelfde test filmpje.
Jij zegt elke lcd tv heeft het. Mijn 75X8505c had het dus wel. Maar mijn 55W805B dus niet.
Jou 55X8509C lijkt mogelijk meer op die 75 van mij en die had er inderdaad last van. Maar dus niet elke lcd tv. Of in ieder geval niet in de mate dat het hinderlijk is. Er was toen geen volgend spoor te zien bij X8505 duidelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:41

Laguna

Connaisseur

Astennu schreef op zondag 17 juli 2016 @ 02:11:
[...]

Volgens mij is image retention bij OLED nauwelijks waarneembaar, bij plasma was dat meer een issue. Banding is dacht ik opgelost met de nieuwe generatie OLED schermen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Laguna schreef op zondag 17 juli 2016 @ 11:53:
[...]

Volgens mij is image retention bij OLED nauwelijks waarneembaar, bij plasma was dat meer een issue. Banding is dacht ik opgelost met de nieuwe generatie OLED schermen.
Banding kun je niet oplossen, bij geen enkele televisie. Het is inherent aan de panelen door gebruik van een matrix waar altijd inconsistenties in zitten. Alleen de mate waarin die consistenties zichtbaar zijn is verschillend.

Het contrast heeft ook een belangrijke rol in banding. Met een hoger contrast wordt het contrast tussen de inconsistenties immers ook groter en daardoor beter zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Laguna schreef op zondag 17 juli 2016 @ 11:53:
[...]

Ga maar eens forums lezen zoals avs. Image retention is bij oled een groot issue. Niet zo als bij plasma maar zorgt soms voor blur omdat het even duurt voordat die cellen van klein veranderen. Side laatste generatie die nu net uit is heeft er al weer minder kast van maar helemaal weg is het nog niet.

Ook banding komt helaas ook deze generatie nog veel voor.

Wat de poster boven mij ook al zegt er zitten altijd inconsistenties in. Heel veel mensen zien die niet of het valt ze niet op. Dan heb je in mijn ogen geluk want dan wordt het makkelijker een andere tv te vinden. Ik heb er zelf heel veel last van dat ik dat soort dingen snel opmerk en mij er dan ook aan stoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Astennu schreef op zondag 17 juli 2016 @ 10:52:
[...]

Jij zegt elke lcd tv heeft het. Mijn 75X8505c had het dus wel. Maar mijn 55W805B dus niet.
Jou 55X8509C lijkt mogelijk meer op die 75 van mij en die had er inderdaad last van. Maar dus niet elke lcd tv. Of in ieder geval niet in de mate dat het hinderlijk is. Er was toen geen volgend spoor te zien bij X8505 duidelijk wel.
Ik denk dat de 75 inch versie anders is dan de 55. Wat je zegt over een duidelijk volgend spoor, dat ken ik, maar dat heeft de 55x8509c niet. Er zijn maar een aantal tv's die dit heel erg hebben.

Maar zo heeft de 65x8505c bijvoorbeeld weer meer last van banding, door de andere backlight las ik. Ik geloof daarbij best dat jouw w805b beter is dan de 75x8505c.

Maar als je dit probleem helemaal niet wilt hebben, dan is oled de enige oplossing.

http://www.rtings.com/tv/...on-blur-and-response-time

Hier kan je zien dat de "response time" alleen bij oled dicht bij 0 zit. Geen enkele lcd tv.

[ Voor 8% gewijzigd door JSTPS op 17-07-2016 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Oled topic....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Gaat ook over oled...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:59
Precies, en daarbij wil ik opmerken/zuigen ;) dat er wel veel over prijs en waar te halen wordt gepraat, alsof dat nou puur over Oled gaat... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 17 juli 2016 @ 15:31:
Precies, en daarbij wil ik opmerken/zuigen ;) dat er wel veel over prijs en waar te halen wordt gepraat, alsof dat nou puur over Oled gaat... :)
Ehmmm, dat ging inderdaad puur over de Oled, als complete TV welteverstaan, niet de bijkomende technische aspecten ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:41

Laguna

Connaisseur

Astennu schreef op zondag 17 juli 2016 @ 13:28:
[...]

Ga maar eens forums lezen zoals avs. Image retention is bij oled een groot issue. Niet zo als bij plasma maar zorgt soms voor blur omdat het even duurt voordat die cellen van klein veranderen. Side laatste generatie die nu net uit is heeft er al weer minder kast van maar helemaal weg is het nog niet.

Ook banding komt helaas ook deze generatie nog veel voor.

Wat de poster boven mij ook al zegt er zitten altijd inconsistenties in. Heel veel mensen zien die niet of het valt ze niet op. Dan heb je in mijn ogen geluk want dan wordt het makkelijker een andere tv te vinden. Ik heb er zelf heel veel last van dat ik dat soort dingen snel opmerk en mij er dan ook aan stoor.
Tja de perfecte TV bestaat niet. Je zal altijd bepaalde concessies moeten doen net als de perfecte smartphone niet bestaat.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:59
hardware-lover schreef op zondag 17 juli 2016 @ 15:43:
[...]

Ehmmm, dat ging inderdaad puur over de Oled, als complete TV welteverstaan, niet de bijkomende technische aspecten ;)
Vast, maar dat Meneer X, bij Zaak Y, model Z koopt tegen een leuke prijs, is niet zo vreselijk interessant. Dan wordt de scheidslijn met het shoppingforum toch wat vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbierman
  • Laatst online: 04-04 00:43
Goedemiddag,

Weet iemand hier wanneer en/of hoe hdr werkt op de lg55eg920v. Vandaag in huis gehaald. Updates gedaan en ff netflix update, maar toen de serie marco polo aangezet en daar staat alleen uhd bij vermeld. Niet dolby vision? Iemand? Kan er niks over vinden...

[ Voor 4% gewijzigd door sbierman op 17-07-2016 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
sbierman schreef op zondag 17 juli 2016 @ 18:03:
Goedemiddag,

Weet iemand hier wanneer en/of hoe hdr werkt op de lg55eg920v. Vandaag in huis gehaald. Updates gedaan en ff netflix update, maar toen de serie marco polo aangezet en daar staat alleen uhd bij vermeld. Niet dolby vision? Iemand? Kan er niks over vinden...
De 920/950 ondersteunen geen Dolby Vision, wel HDR. In ieder geval via USB(3), niet via een netwerkshare.

Edit: jij had toch een 910V Demo model in huis gehaald eerder?

V.w.b. Netflix en HDR.

Hi there xxxx.

Thank you for your email.
I would be more than happy to assist you with this.

In regards to this, we are aware of this issue and we are currently in the process of releasing Netflix HDR on this TV.
As it stands at the moment, we are simply awaiting for this to be certified.

All of the Firmware has been manufactured and is ready to be implemented onto the TV's, however it must go through a certification process which is out of LG's Control.

Unfortunately, we do not have any time frame on when this will be, however I can advise you that we are ready to release it, as soon as we get the green light from the certification process.

Ut kumt dus....

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbierman
  • Laatst online: 04-04 00:43
hardware-lover schreef op zondag 17 juli 2016 @ 18:54:
[...]

De 920/950 ondersteunen geen Dolby Vision, wel HDR. In ieder geval via USB(3), niet via een netwerkshare.

Edit: jij had toch een 910V Demo model in huis gehaald eerder?

V.w.b. Netflix en HDR.

Hi there xxxx.

Thank you for your email.
I would be more than happy to assist you with this.

In regards to this, we are aware of this issue and we are currently in the process of releasing Netflix HDR on this TV.
As it stands at the moment, we are simply awaiting for this to be certified.

All of the Firmware has been manufactured and is ready to be implemented onto the TV's, however it must go through a certification process which is out of LG's Control.

Unfortunately, we do not have any time frame on when this will be, however I can advise you that we are ready to release it, as soon as we get the green light from the certification process.

Ut kumt dus....
Ahh top, bedankt voor de info!

En ja ik had vorige maand een 910v gehaald en dat is echt een topding, maar vrijdagavond in een impulsieve bui besloten om die te verkopen en een beetje bij te leggen voor de 920v. Leuke deal voor 2150. En nu een andere tweaker blij gemaakt met de 910v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:20
Astennu schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:05:
[...]

Neem dan ook deze beelden mee om te testen in de winkel: https://dl.dropboxusercon...0329/TV%20TEST%20PACK.rar

Dan heb je geen YouTube nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
ViNOK16Bit schreef op maandag 18 juli 2016 @ 12:27:
[...]

Neem dan ook deze beelden mee om te testen in de winkel: https://dl.dropboxusercon...0329/TV%20TEST%20PACK.rar

Dan heb je geen YouTube nodig.
Thanks dat is wel erg handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Zoals vaker aangeven, dit kan in [Aanbiedingen] TV's - Deel 7.

[ Voor 101% gewijzigd door S1NN3D op 19-07-2016 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Anders meld ff je beeldinstellingen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-10 18:57
baronruud schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 20:16:
[...]

Anders meld ff je beeldinstellingen :D
Wat moet je met zijn beeldinstellingen...zoals je de review las niks speciaals hehe geen ISF.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08 21:26
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 18:13:
Zojuist de 910v gereserveerd bij Smits arhem.
Ga hem zaterdag ophalen voor 1299 :-) Ze hebben er nog wel wat maar ze gaan snel zij de verkoper tegen me. de 950v gaat daar voor 2199 weg. Had ook nog contact met radio von burg in rottersam maar die zitten op 1549 voor de 910.
hardware-lover schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 14:23:
[...]

Met welk model ben je nu bezig? Een 910V zoals nu is te lezen....
S1NN3D schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 14:23:
[modbreak]Beste mensen, het begint nogal off-topic te raken. Laten we hier vooral discussiëren over OLED televisies; de voordelen, nadelen, techniek, etc. En dus stoppen met waar je een bepaald model voor welke prijs kan halen en hoe een eventuele prijsstelling tot stand komt. Elkaar op aanbiedingen wijzen kan in [Aanbiedingen] TV's - Deel 7. Meer algemene zaken rondom het kopen kunnen besproken worden in het Shopping Forum.
Edit: dit geldt ook voor hoe garantie in zijn algemeenheid werkt.[/]
Het is allemaal gelukt en ook ik ben nu een trotse eigenaar van de OLED LG 55EG910V (voor een waanzinnige prijs, waarvoor veel dank aan Sjoerdie voor de tip). Voor de eerdere discussie over prijzen e.d. verwijs ik geïnteresseerden graag naar het Aanbiedingen topic. Vind het nog steeds interessant om het over de grote prijsverschillen te hebben, maar laten we dat uiteraard niet in dit topic doen.

Ben nu een paar dagen met de tv aan de slag. Is een feestje. Wel nog aan het kloten met de instellingen. Hij reset heel de tijd mijn instellingen, telkens als ik de tv weer opnieuw opstart (nadat ik wat heb aangepast via de ISF Expert modus). Waarschijnlijk doe ik iets heel simpels fout? De tv staat gewoon op thuisgebruikt (niet winkelmodus oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Ben inmiddels ook geinteresseerd in een LG 55EG910V. In eerste instantie zag ik niet zoveel in het curved-verhaal, maar afgelopen week zag ik bij een winkel een rijtje 55"-ers staan, en de curved modellen spraken me toen ineens meer aan dan de volledig vlakke. Plus de 910V heeft een witte achterkant, wat ik ook mooier vind. Wat me wel opvalt is dat hij niet in het wit in de pricewatch staat, daar vind ik alleen de pricewatch: LG 55EG910V Zwart. Als ik dan doorklik naar sommige leveranciers (bvb Foka), dan zie ik op de foto's wel weer dat de achterkant wit is. Is dit type altijd met witte achterkant, of wordt het model met witte achterkant niet (meer) in NL geleverd?

Jammer dat de aanbieding bij Smits Arnhem voorbij is wel :).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
SeatRider schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 17:45:
Ben inmiddels ook geinteresseerd in een LG 55EG910V. In eerste instantie zag ik niet zoveel in het curved-verhaal, maar afgelopen week zag ik bij een winkel een rijtje 55"-ers staan, en de curved modellen spraken me toen ineens meer aan dan de volledig vlakke. Plus de 910V heeft een witte achterkant, wat ik ook mooier vind. Wat me wel opvalt is dat hij niet in het wit in de pricewatch staat, daar vind ik alleen de pricewatch: LG 55EG910V Zwart. Als ik dan doorklik naar sommige leveranciers (bvb Foka), dan zie ik op de foto's wel weer dat de achterkant wit is. Is dit type altijd met witte achterkant, of wordt het model met witte achterkant niet (meer) in NL geleverd?

Jammer dat de aanbieding bij Smits Arnhem voorbij is wel :).
Hij is altijd zwart aan de voorzijde en wit aan de achterzijde. Staat ook zo in de pw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
De 55EG910V is wit aan de achterkant en zwart aan de voorkant met super kleine bezels. Gefeliciteerd met jouw aankoop van de LG 55EG910V. Je zult er geen spijt van krijgen. Ik heb hem al sinds 17 juni 2016 in gebruik en is een perfecte televisie: De indruk die OLED op mij heeft achtergelaten, is erg positief. De kleuren zijn prachtig, en zwart is ook écht zwart. Bovendien zijn het contrast en de helderheid en de kijkhoeken van het scherm erg groot. De televisie is ook nog eens haar scherp. Daarnaast is een curved televisie bij deze OLED licht gebogen, maar het lijkt net alsof je een platte OLED hebt.

Hoe duur heb je hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
Ik ben ook erg geïnteresseerd in de eg910. Dit hele topic eens doorgespit en de reacties gelezen. Er zijn positieve en ook minder positieve. Vandaar dat ik nu nog even in dubio zit. Ik heb nu een Sony 46kdl-hx820 (2011) en meer dan een prima tv (met native 200hz paneel), maar ik vraag me af of ik wel degelijk beter beeld krijg met een OLED. En omdat deze tv al ruim een jaar op de markt is... Maar goed, het is voor mij het enige betaalbare model van OLED. Zijn de kleuren van een OLED natuurlijke kleuren? Dat vind ik erg belangrijk. Zelfde geldt voor motion flow. Loopt het beeld superstrak zonder motion blur of veel schokken? Daar heb ik nu namelijk geen last van.

Ik zet die vragen even in dit topic, omdat velen hier ervaring mee hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
slayer007 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 21:21:
Ik ben ook erg geïnteresseerd in de eg910. Dit hele topic eens doorgespit en de reacties gelezen. Er zijn positieve en ook minder positieve. Vandaar dat ik nu nog even in dubio zit. Ik heb nu een Sony 46kdl-hx820 (2011) en meer dan een prima tv (met native 200hz paneel), maar ik vraag me af of ik wel degelijk beter beeld krijg met een OLED. En omdat deze tv al ruim een jaar op de markt is... Maar goed, het is voor mij het enige betaalbare model van OLED. Zijn de kleuren van een OLED natuurlijke kleuren? Dat vind ik erg belangrijk. Zelfde geldt voor motion flow. Loopt het beeld superstrak zonder motion blur of veel schokken? Daar heb ik nu namelijk geen last van.

Ik ben zelf gebruiker van de LG 55EG910V OLED en de kleuren zijn prachtig, en zwart is ook écht zwart. Bovendien zijn het contrast en de helderheid en de kijkhoeken van het scherm erg groot. De televisie is ook nog eens haar scherp

De kleuren zijn haar scherp en natuurlijke kleuren! Ik sta versteld van het beeld. Verbluffend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mike P
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-09 14:13
Hoe vaak ga je jezelf nog herhalen, Van den Berg? Het heeft toch geen enkele meerwaarde om steeds hetzelfde te posten?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:00

FeaR

In GoT we trust

Mike P schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 07:32:
Hoe vaak ga je jezelf nog herhalen, Van den Berg? Het heeft toch geen enkele meerwaarde om steeds hetzelfde te posten?
Laat ik bij deze dan vanuit mijn rode naam ook hetzelfde verzoek doen. Telkens hetzelfde posten voegt niets toe. Mede doordat je - NOFI - blind bent voor de minpunten van je eigen aanschaf waardoor elke post eigenlijk een promo-praatje voor LG lijkt te zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
slayer007 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 21:21:

Om in jou situatie nu die 910V te kopen, zou ik niet doen.Lekker jaartje wachten, prijzen zullen nog wel dalen. En dan zou je evt naar een platte 4k versie kunnen kijken. Bij mij was de keuze makkelijk, kom van een 10jaar oude Philips af. Maar die Sony van jou is toch een behoorlijk goeie volgens mij? Wat zijn de nadelen van je huidige tv op moment, kun je je beter afvragen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
Een forum is om je ervaring in te delen en dat doe ik hierbij. Daarnaast vroeg hij of de OLED natuurlijke kleuren heeft en ik heb daarop geantwoord. Het is niet als promo-LG bedoeld omdat we daar ook niets aan hebben! Maar ik spreek puur de waarheid.

------

De post hierboven:
Lekker jaartje wachten, prijzen zullen nog wel dalen. En dan zou je evt naar een platte 4k versie kunnen kijken
Jouw uitspraak, hoe weet jij opeens zo zeker dat de prijzen volgend jaar in prijs zijn gedaald? Sorry als ik in herhaling valt, maar een OLED werkend te krijgen is nog steeds erg lastig en 30 a 40% van de panelen worden daarom nog weggegooid met dode pixels en hierdoor blijven de prijzen hoog.

Een curve of platte. Bij mijn curved televisie merk ik daar helemaal niets van! Ik heb steeds maar het gevoel dat ik een platte heb en is niets te merken dat ik een curved televisie heb. Ze zijn erg lichtgebogen. Om speciaal te wachten op een platte en onzekerheid of de prijs gaat dalen (niemand weet dit) is heg beste om nu de goedkoopste OLED te kiezen en te genieten.

[ Voor 152% gewijzigd door Van der Berg op 22-07-2016 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieBommbarie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-08 13:09
Mag ik aan de trotse bezitters van de OLED's vragen wat de beeldkwaliteit is wanneer er via de kabel wordt gekeken (dtv van ziggo) ?
ik wil of de OLED55B6 aanschaffen wanneer deze beschikbaar komt (of eventueel de E versie indien dit acceptabel is qua WAF vanwege de soundbar)

Ik lees zojuist in de review van http://www.hdfever.fr/2016/06/17/test-lg-oled-e6/ . Hij is niet erg te spreken over de kwaliteit van de scaler / ruisonderdrukking wanneer er gekeken wordt via de kabel.
Ik kijk toch redelijk veel normale tv ipv alleen maar films/netflix etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
ArieBommbarie schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:17:
Mag ik aan de trotse bezitters van de OLED's vragen wat de beeldkwaliteit is wanneer er via de kabel wordt gekeken (dtv van ziggo) ?
ik wil of de OLED55B6 aanschaffen wanneer deze beschikbaar komt (of eventueel de E versie indien dit acceptabel is qua WAF vanwege de soundbar)

Ik lees zojuist in de review van http://www.hdfever.fr/2016/06/17/test-lg-oled-e6/ . Hij is niet erg te spreken over de kwaliteit van de scaler / ruisonderdrukking wanneer er gekeken wordt via de kabel.
Uiteraard mag dat! Daarvoor is een forum ook bedoeld. Uit mijn eigen ervaring met mijn 55 inch OLED merk ik, dat het haar scherp is en niks op aan te merken is. Ik kijk zelfs nu veel meer TV dan vroeger via mijn LED 42 inch :9 het is nu een totaal andere kijk ervaring. Ik heb er niks op aan te merken. Het is de ideale paneel van dit moment.

Ik ervaar het kijken via Ziggo heel erg positief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10 19:00
Het verschilt ook heel erg per aflevering. Zo zien nieuwe reclames er prachtig uit en kunnen reclames van oude series er verschrikkelijk uit zien.
Ik moet zeggen dat dit me niet eerder opviel op mijn 40" Samsung LED backlight en 32" Sony Bravia tv. Maar goed, daar tegenover staat dus wel een betere beeldkwaliteit wanneer de bron goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Van der Berg schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:29:
[...]

Uiteraard mag dat! Daarvoor is een forum ook bedoeld. Uit mijn eigen ervaring met mijn 55 inch OLED merk ik, dat het haar scherp is en niks op aan te merken is. Ik kijk zelfs nu veel meer TV dan vroeger via mijn LED 42 inch :9 het is nu een totaal andere kijk ervaring. Ik heb er niks op aan te merken. Het is de ideale paneel van dit moment.

Met een niet-4K model valt er ook weinig te upscalen he ;) (bij een HD-kanaal) ... (en dan ben ik wel benieuwd welke instellingen je gebruikt als alles haarscherp is want lang niet alle bronnen zijn van zichzelf haarscherp )

[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 22-07-2016 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
Van der Berg schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:29:
[...]

Zucht, totaal onvergelijkbare modellen. Je hebt een 910V. En je geeft niet eens antwoord op de vraag. Alleen maar weer hetzelfde riedeltje over hoe goed de TV is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 18:08
Het is inderdaad flink vervelend die constante herhaling en het ophemelen. Kappen aub!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
Upscaling naar 4K kan inderdaad niet altijd goed zijn. Wat de televisie doet is, die verzint super snel de pixels erbij die in de werkelijkheid niet aanwezig is. Maar ik hoor dat je tot 80% van het beeld krijgt en het zelfde effect zou moeten hebben. Alleen hoor ik dat native resolutie pixels het beste zijn.

Ik begrijp niks van die taal in de review heb hem inmiddels gezien

[ Voor 16% gewijzigd door Van der Berg op 22-07-2016 11:03 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:01
@van der Berg
Het begint behoorlijk vervelend te worden, je bent totaal niet objectief en hebt niet genoeg kennis van de zaken waar je over praat.

@ArieBommbarie
Op het forum van de AVForums zijn ze wel aardig positief over de beeldkwaliteit van normale tv-uitzendingen.

Ook in hun review staat er nog een stukje over.

Zoals RnB ook al aanhaalt het valt of staat ook een beetje met de uitzendingen.

AVForums LG E6 (OLED65E6V) UHD 4K TV Review

Ik heb de vraag naar instellingen diverse keren voorbij zien komen, bij AVForums gebruiken ze onderstaande instellingen voor de 65" E6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-10 15:50
Gait schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:05:
@van der Berg
Het begint behoorlijk vervelend te worden, je bent totaal niet objectief en hebt niet genoeg kennis van de zaken waar je over praat.

@ArieBommbarie
Op het forum van de AVForums zijn ze wel aardig positief over de beeldkwaliteit van normale tv-uitzendingen.

Ook in hun review staat er nog een stukje over.

Zoals RnB ook al aanhaalt het valt of staat ook een beetje met de uitzendingen.

AVForums LG E6 (OLED65E6V) UHD 4K TV Review

Ik heb de vraag naar instellingen diverse keren voorbij zien komen, bij AVForums gebruiken ze onderstaande instellingen voor de 65" E6.

[video]
Enige fout die ze maken bij de sharpening is om deze op 0 te zetten. Bij alle andere merken is 0 inderdaad geen kunstmatige sharpening toepassen, alleen heeft LG het zo verzonnen dat +10 geen kunstmatige sharpening is, en 0 eigenlijk een soft filter er overheen. Dus altijd op 10 zetten voor v-sharpening en h-sharpening.

Verder zou ik van die white balance settings (2 point/20 point) en kleuren calibratie af blijven, dat is echt bij elk paneel totaal anders.

Wat betreft het upscalen van 1080p materiaal op een LG 4K OLED: het is prima als je niet anders weet. Echter heb ik een receiver die 4k kan upscalen, en als ik dus mijn 1080p materiaal in de receiver al upscale ipv in de tv heb ik scherper beeld. Vooral merkbaar bij testbeelden en/of kleine letters.

Wat betreft van der Berg... eens met de anderen hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-10 18:37
BaSsDruM schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:14:
[...]

Enige fout die ze maken bij de sharpening is om deze op 0 te zetten. Bij alle andere merken is 0 inderdaad geen kunstmatige sharpening toepassen, alleen heeft LG het zo verzonnen dat +10 geen kunstmatige sharpening is, en 0 eigenlijk een soft filter er overheen. Dus altijd op 10 zetten voor v-sharpening en h-sharpening.
Ik heb een LG 55EG910V en lees in meerdere setting adviezen de sharping op 0 te zetten. Geld jou verhaal ook voor dit model? Standaard uit de doos stonden ze inderdaad op 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
Heeft er iemand weer over de 910V ben heel benieuwd hoe hierop wordt gereageerd :+

Bij mij staat sharping trouwens op 30

[ Voor 22% gewijzigd door Van der Berg op 22-07-2016 11:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Modbreak:Beste mensen. Even inbreken in deze discussie:
@ Van der Berg: Ja, we weten dat je een LG 55EG910V OLED hebt staan. Ja, we weten dat je daar erg tevreden mee bent. Ja, we weten dat je het contract, helderheid en kijkhoek goed vindt. Ja, we weten dat je curve van het toestel erg klein vindt. En zo kan ik nog wel even door gaan.
Je hebt aangegeven dat je ervaringen wil delen en de waarheid spreekt. Wat mijn collega-moderator en diverse anderen willen aangeven, is dat je keer op keer in herhaling valt. Het is niet nodig om constant dezelfde informatie te delen. Er wordt van de mensen op het forum eigen inzet verwacht. Ze komen dan als ze dit topic doornemen jouw informatie tig keer tegen. En dat is voldoende. Als je concreet wil reageren op een specifieke vraag, prima natuurlijk. Maar het blijven door ratelen met dezelfde informatie voegt niets toe en zorgt alleen maar voor vervuiling van het topic en frustratie bij de overige bezoekers. En wat betreft de waarheid: dat is natuurlijk een subjectief begrip en kan in deze context niet als objectief gepresenteerd worden.
@ De overige posters: Het is niet nodig om in het topic jullie ergernis uit te spreken. Wij zien liever topic-reports binnen komen zodat het topic schoon en on-topic blijft. Vanuit daar kan de crew verder handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 00:58

invincible30

Psn: pelter29

Van der Berg schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:23:
Heeft er iemand weer over de 910V ben heel benieuwd hoe hierop wordt gereageerd :+

Bij mij staat sharping trouwens op 30
Wow op 30?
Dan krijg je echt een heel onrealistisch plaatje.
Gezichten krijgen dan een hele harde plastic uitdrukking.
Maar goed ieder zijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
remanus schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:20:
[...]

Ik heb een LG 55EG910V en lees in meerdere setting adviezen de sharping op 0 te zetten. Geld jou verhaal ook voor dit model? Standaard uit de doos stonden ze inderdaad op 10.
BaSsDruM schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:14:
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar? Heb ze ook beide op 0 staan.
(910v)

[ Voor 38% gewijzigd door DeBaroN op 22-07-2016 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:39
ArieBommbarie schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:17:

Ja, die review is niet zo te spreken over de upscaling. Maar in Frankrijk is het signaal over het algemeen nog meer gecomprimeerd als hier in Ziggo-land. In Nederland krijgen we een redelijk goed signaal aangeboden.

Edit: als je het forum doorsnuffelt, dan geeft Nicolas later toe dat het beeld zich verbeterd heeft: minder ruis en scherper. Ook heeft ie de fout gemaakt dat hij een handmatige cleaning-sessie heeft gestart die normaal pas op 2000 uur plaats vind. Volgens zijn zeggen blijkt nu dat deze geforceerde noise-cleaning het beeld heeft "gevlakt" alsof er met een strijkbout over heen is gestreken en wat wazig werd. Na enkele dagen is dat weer beter geworden (scherpt, kleur). Ik ben ook van mening dat je minimaal 250 uur moet wachten voor een uitspraak: ook mijn 55E6 is nu egaler geworden en scherper.

AV-forums ( review: https://www.avforums.com/...-oled-hdr-tv-review.12282 ) vind de upscaling net zo goed als andere merken.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik af en toe ook zit te twijfelen, maar dat ligt meer aan het feit dat sommige uitzendingen echt heel goed zijn en sommige bagger.
Oled gaat lager dan 0.05 (=gemiddelde lcd zwartwaarde) cd/m2. Als een film bewerkt is op een lcd, dan kijken ze niet meer naar artefacten of ruis onder deze waarde, die zien ze gewoon niet omdat de lcd ze al dichtsmeert.
Als je hiermee rekening houd, dan kan je veel voorkomen door iets black crush toe te laten bij het calibreren/instellen voor normaal tv-gebruik. Je maskeert dan wat ruis in de lagere gebieden, waar verder niks mis mee is. Als voorbeeld: bij mijn 55E6 zou ik theoretisch brightness op 53-54 moeten zetten. Maar voor Ziggo zit ik op 50 of maximaal 51 om wat te maskeren.

Afgezien van dit vraagteken-puntje, wegen andere voordelen veel zwaarder: kijkhoek en zwartwaarde in het algemeen maken het beeld dieper en beter dan bij een normale lcd. Bij een lcd moet je weer andere zaken voor lief nemen: wellicht wat DSE, grijzer zwart, minder beelddiepte, krappe kijkhoek etc. De voordelen zou ik eerlijk gezegd niet meer willen missen.

Overigens heb ik een stukje 'Avondetappe' opgenomen met veel ruis in het zwart, het viel me natuurlijk meteen op. Deze ga ik vergelijken - wellicht vanavond even - op mijn Panasonic 42gt60 plasma of die ook deze ruis laat zien. Ik zal het resultaat laten weten en eigenlijk is zo'n 1:1 praktijktestje met vergelijking veelzeggender dan een losse uitspraak dat oled beter is :+

[ Voor 10% gewijzigd door Shocked op 22-07-2016 13:00 ]

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

invincible30 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:45:
[...]

Wow op 30?
Dan krijg je echt een heel onrealistisch plaatje.
Gezichten krijgen dan een hele harde plastic uitdrukking.
Maar goed ieder zijn voorkeur.
Het is niet geheel duidelijk voor mij om welke instelling het beste om hier te kiezen? Heb een LG 920V. Ik heb hem op levendig staan als instelling, is dat slecht?

Van der Berg heeft wel een paar goede punten en ik ervaar mijn OLED op dezelfde manier zoals hij hem beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:02:
[...]

Het is niet geheel duidelijk voor mij om welke instelling het beste om hier te kiezen? Heb een LG 920V. Ik heb hem op levendig staan als instelling, is dat slecht?

Van der Berg heeft wel een paar goede punten en ik ervaar mijn OLED op dezelfde manier zoals hij hem beschrijft.
Levendig?! Dat is ongeveer de slechtste volgens mij.
Maar in die prijsklasse laat je de tv toch is ff goed kalibreren lijkt me?

(of wordt ik in de zeik genomen?!)

[ Voor 11% gewijzigd door DeBaroN op 22-07-2016 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 00:58

invincible30

Psn: pelter29

Het verschil in kwaliteit van tv uitzendingen valt mij nu ook veel meer op nu. (oled 910)
Zo vond ik op mijn plasma rtl late night een heel mooi plaatje geven.

Op de LG vind ik het heel wisselend.
Ene shot is haarscherp en de volgende is het stuk waziger. Alsof de camera nog moet scherpstellen.

Studioopnames bij het darten op rtl 7 zijn deze week ook erg mooi.
Avondettape vind ik dan weer wisselvallig ook.

Het grootste nadeel vind ik dan toch de banding die ontstaat in near black beelden.
Idealiter moet ik de brightness op 54 zetten.
Maar met sommige films valt er gewoon niet naar te kijken bij donkere scènes.

Dus dan schroef ik het terug tot 50. Helaas gaat er wel detail verloren in het zwart dan.

Al met al denk ik wel dat dit de beste tv is die je kunt vinden voor dit geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
baronruud schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:09:
[...]
Levendig?! Dat is ongeveer de slechtste volgens mij.
Maar in die prijsklasse laat je de tv toch is ff goed kalibreren lijkt me?

(of wordt ik in de zeik genomen?!)
Ik verwacht dat er gebruikers zijn die het toestel zo instellen zodat zij een plaatje te zien krijgen wat ze het mooiste vinden. In hoeverre dat plaatje van de werkelijkheid afligt zal ze mogelijk worst zijn, en geef ze daarbij eens ongelijk? Als ik mijn vrouw 2 foto's laat zien waarbij de ene een flinke HDR behandeling heeft ondergaan (verre van reëel dus), dan zal zij geheid voor de HDR versie gaan.

Omdat ik mijn tv nog niet zo heel lang heb, ben ik opzoek gegaan naar kalibratie instellingen voor de 950V, en heb deze nu overgenomen. Dat ziet er op mijn tv in ieder geval prima uit mag ik wel stellen. Over enige tijd besluit ik wel of ik er nog een professionele kalibratie tegenaan zal gooien, maar voor nu is dat beslist nog niet nodig vind ik. Dus hoewel ieder panel een specifieke kalibratie zou moeten hebben, is degene die ik nu gebruikt heb, aardig passend naar mijn mening. Ik kan werkelijk iedere dag genieten van het beeld wat ik nu krijg voorgeschoteld en mijn vorige tv had toch al een heel aardig plaatje.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
hardware-lover schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:29:
[...]

Ik verwacht dat er gebruikers zijn die het toestel zo instellen zodat zij een plaatje te zien krijgen wat ze het mooiste vinden. In hoeverre dat plaatje van de werkelijkheid afligt zal ze mogelijk worst zijn, en geef ze daarbij eens ongelijk? Als ik mijn vrouw 2 foto's laat zien waarbij de ene een flinke HDR behandeling heeft ondergaan (verre van reëel dus), dan zal zij geheid voor de HDR versie gaan.

Omdat ik mijn tv nog niet zo heel lang heb, ben ik opzoek gegaan naar kalibratie instellingen voor de 950V, en heb deze nu overgenomen. Dat ziet er op mijn tv in ieder geval prima uit mag ik wel stellen. Over enige tijd besluit ik wel of ik er nog een professionele kalibratie tegenaan zal gooien, maar voor nu is dat beslist nog niet nodig vind ik. Dus hoewel ieder panel een specifieke kalibratie zou moeten hebben, is degene die ik nu gebruikt heb, aardig passend naar mijn mening. Ik kan werkelijk iedere dag genieten van het beeld wat ik nu krijg voorgeschoteld en mijn vorige tv had toch al een heel aardig plaatje.
Gedeeltelijk eens. Een foto is natuurlijk heel wat anders dan het beeld van je TV.
Foto's bewerk je na met bepaalde redenen. Ik vind zwart-wit foto's persoonlijk heel mooi. HDR ook super inderdaad.
Maar als je een Bluray, Netflix of het journaal zit te kijken wil je natuurlijk dat het er zo natuurgetrouw uit ziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
baronruud schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:37:
[...]
Gedeeltelijk eens. Een foto is natuurlijk heel wat anders dan het beeld van je TV.
Foto's bewerk je na met bepaalde redenen. Ik vind zwart-wit foto's persoonlijk heel mooi. HDR ook super inderdaad.
Maar als je een Bluray, Netflix of het journaal zit te kijken wil je natuurlijk dat het er zo natuurgetrouw uit ziet.
Het gaat er niet om of ik gelijk heb of niet, ik destilleer enkel mijn mening meer niet. Jij wil dat, en ik wil dat ook, maar als ik zo de tv's zie staan bij diverse mensen thuis, dan denkt menigeen daar schijnbaar toch anders over. Je komt soms plaatjes tegen waarvan je denkt, hoe kun je er zo naar kijken? Maar die mensen vinden dat prima zo. HDR losgelaten op een foto geeft natuurlijk een heel ander effect dan HDR op een tv, en dat is maar goed ook. Ik kan hier in huis alle instellingen wel toepassen, mijn vrouw zal zelden een opmerking over het beeld maken. Er zijn meer dan genoeg mensen die het gewoonweg nauwelijks boeit, als ze maar tv kunnen kijken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-10 07:58

Twazerty

AVCHDCoder developer

Dan vraag ik mij af waarom je een dure OLED zou kopen als je niets geeft om beeldkwaliteit. Als je kiest voor levendig heb je in mijn ogen het verkeerde toestel gekocht.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
Ik ben ook geen fan van levendig. Maar blijft toch een beetje smaak. Beeldkwaliteit van levendig op goedkopere of mindere modellen zal toch minder mooi zijn dan op een OLED. Ik vind het ook te fel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10 19:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Twazerty schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 18:29:
Dan vraag ik mij af waarom je een dure OLED zou kopen als je niets geeft om beeldkwaliteit. Als je kiest voor levendig heb je in mijn ogen het verkeerde toestel gekocht.
Omdat het diepe zwart en en het enorme contrast ook met levendig goed werken. Het unieke aan een OLED is contrast, goede kijkhoeken en diep, inkdiep zwart. Dat ziet er adembenemend goed uit.

Correcte en realistische kleuren kan een LCD ook prima weergeven.

Dus je kan prima voor die voordelen gaan, maar ook liefhebber zijn van wat aangezette kleuren. Dan heb je met OLED een prima paneel. Maar niet naar jouw (en mijn) smaak :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
hardware-lover schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:29:
[...]
Omdat ik mijn tv nog niet zo heel lang heb, ben ik opzoek gegaan naar kalibratie instellingen voor de 950V, en heb deze nu overgenomen. Dat ziet er op mijn tv in ieder geval prima uit mag ik wel stellen. Over enige tijd besluit ik wel of ik er nog een professionele kalibratie tegenaan zal gooien, maar voor nu is dat beslist nog niet nodig vind ik.
Vraagje; Hoe is word wit weergegeven op de 950V na de kalibratie en zou je hier evt een foto van willen/kunnen plaatsen? :)

Dat is namelijk het enige onderdeel wat mij (in de winkel) dermate tegen is gevallen dat ik me heb voorgenomen nog even te wachten met een OLED TV. Een winkel model kan echter niet gekalibreerd zijn dus ik ben erg benieuwd hoe jouw ervaring van wit op de TV nu is... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10 19:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wit dat correct wordt weergegeven ziet er vergeleken met wit dat overdreven fel wordt weergegeven in een TL verlichte winkel altijd heel duf uit. Plasma heeft dat ook.

Voor het wit kan je gewoon de bekende reviews lezen. Dat duffe gaat er nooit uit, alleen is het dus niet duf. Het is wat realistischer.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
jimz93 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:40:
[...]
Vraagje; Hoe is word wit weergegeven op de 950V na de kalibratie en zou je hier evt een foto van willen/kunnen plaatsen? :)

Dat is namelijk het enige onderdeel wat mij (in de winkel) dermate tegen is gevallen dat ik me heb voorgenomen nog even te wachten met een OLED TV. Een winkel model kan echter niet gekalibreerd zijn dus ik ben erg benieuwd hoe jouw ervaring van wit op de TV nu is... :)
Ik weet niet of ik dat goed in beeld zou kunnen brengen, en de omstandigheden bij daglicht geven een andere indruk dan bij avond/nacht. Ik heb het al vaker gezegd, ik kom van een Samsung Plasma af en dan ga je er v.w.b. licht-output, en de benadering voor wit, op vooruit (is mijn mening). Voor mensen met een LCD en harde beeld-instellingen zal het mogelijk onvoldoende zijn. Dat is dan niet zozeer het gebrek aan (aantrekkelijk) wit maar het gebrek aan de hoge licht-opbrengst die bij LCD nu eenmaal te halen is. Dat wit wat men dan te zien krijgt is eigenlijk een overstuurt beeld, maar misschien is dat wel gewenst.

Indien men naar het totaal beeld van Oled kijkt en het werkelijke zwart wat daarbij komt (wat bij LCD nooit gehaald kan worden), dan is er geen enkele twijfel mogelijk wat de keuze zou moeten zijn (aanschafprijs buiten beschouwing gelaten).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
hardware-lover schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:00:
[...]

Indien men naar het totaal beeld van Oled kijkt en het werkelijke zwart wat daarbij komt (wat bij LCD nooit gehaald kan worden), dan is er geen enkele twijfel mogelijk wat de keuze zou moeten zijn (aanschafprijs buiten beschouwing gelaten).
Wat mij in de winkel opviel was dat het vooral erg grijs leek, vandaar de vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
jimz93 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:07:
[...]
Wat mij in de winkel opviel was dat het vooral erg grijs leek, vandaar de vraag ;)
Ik ben bang als ik een TL-balk boven mijn TV hang dat er van het plaatje ook niet veel meer over zal blijven.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dimens
jimz93 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:07:
[...]

Wit is dan ook een grijstint en vooral relatief. Wat jij ervaart heeft met de luminantie/helderheid van de grijstint te maken.

OLED heeft nu eenmaal geen hoge luminantie doordat het gebruik maakt van individueel oplichtende pixels die minder lichtopbrengst kunnen leveren dan de LED's van LCD-televisies. Zet je op een OLED-televisie en LCD-televisie beiden een wit beeld aan, is de LCD-televisie in staat meer luminantie te genereren. De OLED-televisie zal dan grijzer en grauwer lijken.

Ook de omgeving heeft hier effect op. Winkels maken doorgaans gebruik van felle TL-verlichting waardoor je ogen hier gewend aan zijn. De luminantie van OLED-televisies valt in dergelijke situaties dan ineens ook mee.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TfFNuYH.jpg

Deze optische illusie werkt precies op die manier. Beide vlakken hebben dezelfde tint grijs, echter lijkt het linker vlak veel donkerder dan het rechter vlak. Relatief gezien is het linker vlak ook grijzer dan de omgeving dan het rechter vlak.

Een ander en zelfs extremer voorbeeld is de maan. Overdag is de maan een grijze bol in de lucht. Echter in de nacht, lijkt de maan veel feller en witter dan overdag. Dit terwijl de maan helemaal niet feller en witter is. Maar relatief gezien, is de maan op dat moment het meest felle en witte dat er is.

Dit geldt dus ook voor OLED-televisies in de winkel. Eenmaal thuis zul je het gewoon ervaren als wit en niet als grijs. Al krijg je dan wel te maken met kleurtemperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieBommbarie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-08 13:09
@Shocked : ik was nog niet in de Franse fora gedoken van Hdfever; zal dat vanavond ook eens doen.
Het verbaasde mij al dat alleen hij dit had qua onscherpte. Andere reviews en ervaringen spreken hier niet over.
Zet jij jouw beeldinstellingen nu steeds verschillend als je van bron wisselt? of is dit per bron instelbaar .

Hoe is bij jou de judder bij streamen vanaf netwerk of andere bronnen? ik lees verschillende ervaringen op avforums . Ook geven ze bij Rting aan dat hij niet geheel schokvrij is bij 24p 60i/60p .

Ik zit mega te dubben tussen deze OLEDs en de 55XD9305 echter mijn vriendin wil echt de OLED. (heerlijk gevoel was dat toen zij heel even mee was een BCC in: met 1 blik op de OLED was haar reactie " ik weet niet waar jij naar kijkt maar die moet het worden..." )

Voor €2,5k+ moet het toch een perfecte tv zijn die bij ons komt te hangen. Lastig lastig!
Pagina: 1 ... 16 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.