Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ik ben zojuist teruggebeld door LG met de mededeling dat de EF950V geen ondersteuning heeft voor HDR over HDMI.JayVee schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 16:00:
[...]
Geweldig nieuws! Ik was echt even in een slechte bui toen ik hoorde dat een 4k€ TV (get it?) niet geschikt is voor HDR over HDMI.
Ik heb LG opnieuw gebeld (andere medewerker aan de lijn) en referenties naar dit topic, avforums en cnet opgegeven. Ze gaan het uitzoeken.

Helaas heb ik zelf geen apparaat om het te testen, maar ik zou het nu wel graag zeker willen weten. Iemand een tip?
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
Je hebt de vraag ook al daar gesteld waar ook al het antwoord te vinden is zie ik zojuist. Het is daar ook al meerdere keren ter sprake gekomen. Eerdere productiemodellen van de 960V ondersteunden het niet maar kunnen een gratis service upgrade krijgen, door LG verzorgt. Volgens mij is dit voor de 950V helemaal niet aan de orde en n.v.t..JayVee schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 14:38:
[...]
Ik ben zojuist teruggebeld door LG met de mededeling dat de EF950V geen ondersteuning heeft voor HDR over HDMI.![]()
Helaas heb ik zelf geen apparaat om het te testen, maar ik zou het nu wel graag zeker willen weten. Iemand een tip?
Testing, one, two ...
komt volgens mij omdat de E6 in HDR nog net even andere subtiele beeldverbeteraars heeft volgens mij. die je niet in HDR stand kan uitzetten. maar dit weet ik niet zeker.rajackar schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 00:07:
[...]
Hmm op mijn b6 gaat de tv ook in hdr modus als de game dat ondersteunt (alleen deus ex op mijn ps4). Game mode kan ik dan niet meer selecteren.
Hoe dan ook heeft de E6 een hogere inputlag dan de B6 met HDR. Maar het lijkt er dus op dat dit anders gaat worden met een update.
Duidelijk. Bedankt voor de uitleg. Op de B6 zijn er ook maar weinig instellingen beschikbaar als HDR aan staat. Wellicht dat daar ook een update voor komt.Castus schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:22:
[...]
komt volgens mij omdat de E6 in HDR nog net even andere subtiele beeldverbeteraars heeft volgens mij. die je niet in HDR stand kan uitzetten. maar dit weet ik niet zeker.
Hoe dan ook heeft de E6 een hogere inputlag dan de B6 met HDR. Maar het lijkt er dus op dat dit anders gaat worden met een update.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ik herhaal nog een keer wat ik je eerder vertelde: ik kijk hier gewoon HDR materiaal via HDMI (Nvidia Shield TV), waarbij mijn 55EF950V het als HDR herkent, en de tv in die modus zet. Dat LG Nederland geen kennis van zaken heeft verbaast me niets.JayVee schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 14:38:
[...]
Ik ben zojuist teruggebeld door LG met de mededeling dat de EF950V geen ondersteuning heeft voor HDR over HDMI.![]()
Nu las ik bij hdtvtest dat LG op de IFA een set productie E6en had staan die via een bèta firmware hybrid log-gamma HDR konden afspelen. Zou mooi zijn als dat officieel wordt uitgerold.
En gezien de tekst van BaSsDruM worden ook de oudere toestellen ondersteund.

Edit; Ik zie nu dat KPN (en anderen) nog niet klaar zijn voor DVB-T2
Zal nog wel even duren dus....
[ Voor 25% gewijzigd door Tooooony op 12-10-2016 21:39 ]
Bedankt voor de mooie foto. Zou je 's een foto van de E6 kunnen overdag met het beeld uit?Castus schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:46:
Zaterdag de OLED55E6 binnen gekregen.
Ik ben benieuwd of het dan een grote spiegel is of dat het meevalt.
Bij voorbaat dank!
Ik kom van een pana plasma 42pz80 en ik wilde ook geen LCD.macweeds schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:11:
Wij hebben op dit moment een 50" Panasonic (GT60) staan en zijn aan het kijken naar een 4K HDR tv als vervanging. Nu is het zo dat ik LED tv's gewoon niet in de buurt vind komen van het natuurlijke beeld dat de Panasonic geeft. Maar lees wel veel goede berichten over de huidige OLED's. Welk model raden jullie aan? 3D is geen must voor mij. En is de stap naar OLED op dit moment echt een flinke verbetering tov mijn Plasma?
De stap naar OLED bevalt mij uitstekend. Echt een upgrade op alle vlakken en je hoeft dus niet zoals bij LCD concessies te doen. Alleen de prijs is wat hoger. 3D is voor mij ook niet belangrijk en daarom is de keuze op de LG OLED 55 B6V gevallen. Geen moment spijt van gehad.
Bedankt voor je reactie. Hoe is de bouwkwaliteit van de B6? De E6 lijkt mij wat degelijker qua design en build.rajackar schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:17:
[...]
Ik kom van een pana plasma 42pz80 en ik wilde ook geen LCD.
De stap naar OLED bevalt mij uitstekend. Echt een upgrade op alle vlakken en je hoeft dus niet zoals bij LCD concessies te doen. Alleen de prijs is wat hoger. 3D is voor mij ook niet belangrijk en daarom is de keuze op de LG OLED 55 B6V gevallen. Geen moment spijt van gehad.
Heb je de tv opgehangen? Ik lees nog weleens dat de motion minder wordt weergegeven (vooral bij snelle beelden) op een LG tv. Zo ook bij de OLED serie. Hier geen last van?
Bij staat hij op de voet. Bouwkwaliteit is prima maar omdat hij zo dun is voelt het logischerwijs wat minder stevig aan. Van mij had het ook niet zo dun hoeven zijn maar dat is nu eenmaal de trend.macweeds schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:21:
[...]
Bedankt voor je reactie. Hoe is de bouwkwaliteit van de B6? De E6 lijkt mij wat degelijker qua design en build.
Heb je de tv opgehangen? Ik lees nog weleens dat de motion minder wordt weergegeven (vooral bij snelle beelden) op een LG tv. Zo ook bij de OLED serie. Hier geen last van?
Op rtings krijgt hij een 9.2 voor motion dus dat zit wel goed:
http://ca.rtings.com/tv/reviews/lg/b6
Bedankt voor de link, zal de review eens uitgebreid doorlezen.rajackar schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:30:
[...]
Bij staat hij op de voet. Bouwkwaliteit is prima maar omdat hij zo dun is voelt het logischerwijs wat minder stevig aan. Van mij had het ook niet zo dun hoeven zijn maar dat is nu eenmaal de trend.
Op rtings krijgt hij een 9.2 voor motion dus dat zit wel goed:
http://ca.rtings.com/tv/reviews/lg/b6
Ik ga het voor je regelen. Tegenwoordig is het 's ochtends lang donker en wordt het ook weer snel donker. Dus ik moet het zaterdag voor je regelenPK schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 08:11:
[...]
Bedankt voor de mooie foto. Zou je 's een foto van de E6 kunnen overdag met het beeld uit?
Ik ben benieuwd of het dan een grote spiegel is of dat het meevalt.
Bij voorbaat dank!
Je zult begrijpen dat ik het zeker wilde weten. Zul je net zien dat er toch modellen zijn die het niet ondersteunen. Mij verbaast het overigens wel dat LG twee keer toe verkeerde informatie verstrekt. De 2e keer hebben ze nota bene enkele dagen later pas teruggebeld omdat ze het gingen uitzoeken.BaSsDruM schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:44:
Ik herhaal nog een keer wat ik je eerder vertelde: ik kijk hier gewoon HDR materiaal via HDMI (Nvidia Shield TV), waarbij mijn 55EF950V het als HDR herkent, en de tv in die modus zet. Dat LG Nederland geen kennis van zaken heeft verbaast me niets.
Maar goed, ik ben erg blij! Vanavond potje HDR gaming
Bedankt voor alle reacties!
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
Heeft er iemand content tips om met volle teugen te genieten morgen?
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
Zet een paar clips van deze site op een usb stick en geniet van wat spatzuivere demo'sjimz93 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 19:13:
Ik ontvang morgen mijn 55E6V
Heeft er iemand content tips om met volle teugen te genieten morgen?
Ik zit ook ongeveer op 3 meter afstand van mijn 55inch en kom van 42. Ik kijk er nu vanaf januari naar en ik verlang nu al naar 65inch. Dus mijn mening: ik zou voor 65 gaangaizka schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 19:20:
Ik twijfel over een 55 of 65 inch Oled, heb momenteel een 47 inch full hd en zit op ongeveer 3 meter afstand van mijn tv, is 65 inch dan niet te groot/onoverzichtelijk?
[ Voor 38% gewijzigd door ViNOK16Bit op 13-10-2016 19:27 ]
Mijn ervaring is ik ben ooit met 37cm begonnen. En heb nu 165cm (65 inch, 1 inch is 2.54cm). Als ik nu bij mensen over de vloer kom dan hebben deze vaak 40 tot 48 inch en kijken ze op gemiddelde van 3.5 meter of meer. Ik kan vaak veel dingen niet lezen. Bij mij is kijkafstand in woonkamer 3.90m en ik wil het liefste naar 75 inch gaan. Ik weet nog wel toen ik mijn 65 inch tv kocht dat ik dacht: wow eindelijk bioscoop gevoel en voelde ik me heel trots. In het begin had ik de tv 10 of 15 cm te hoog gehangen. Keek niet lekker. Eenmaal juiste hoogte was zo aan 65 inch gewend in 2 weken. Wel absoluut niet meer kleiner.
In slaapkamer 1 heb ik op 2.2 meter 39 inch en andere slaapkamer met 2.5 meter afstand 48 inch. Ik heb geen bril nodig. Hooguit grotere tv
Zelf heb ik heel goed bod gekregen voor topmodel Panasonic 2010 65 inch vt20 plasma waardoor ik nu zoekende ben. Twijfel dus tussen OLED of nog grotere tv. Grotere OLED bestaat wel maar 20.000 euro heb ik niet voor een tv over. De 65 inch EF950 is interessant qua prijs van 3800 euro. Ik vind de B en E series gewoon te duur. Ik denk dat de prijzen van OLED en 65 inch kunstmatig hooggehouden worden. Want 55 inch is wel goed betaalbaar. Helaas heb ik nooit de EF950 kunnen zien. Wel de G series. Geluid klonk goed maar miste diepe bassweergave voor mijn gevoel. Ik vind de soundbar zijn meerprijs van 1000 euro het persoonlijk niet waard.
Even terug naar de EF950 OLED. In review van tweakers wordt gezegd: trage interface. Wat is jullie ervaring hiermee? Mogelijke update naar WEB OS 3. Want tv wordt standaard geleverd met versie 2. Is hier al wat meer over bekend? Hoe ervaren jullie de mindere helderheid/contrast in vergelijking met de B,E series?
Alvast bedankt.
Zijn er überhaupt andere televisies die in de buurt komen van OLED technieken? Indien ja welk type of merk?
Kennis begint met informatie vergaren.
Ja ik zie hem nu ook, ik heb het geld wel maar twijfel over het feit dat dit model dus al een jaartje oud is, Wat is het verschil met de 2016 serie (zoals de b6 en de e6)? Ikzelf kom op niet veel meer dan dit lijstje:burgt schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 01:18:
De 55" 920 staat nu voor 1800 bij ibood
Het is dat ik het nu even niet heb liggen...
Link:In no particular order, here are the advantages of the new LG G6, E6, C6 and B6 versus last year’s EG920V, EG960V and EF950V:
Better near-black uniformity: LG was actually confident enough to put up a 5% video stimulus full-field grey slide on an LG OLED65G6 sample which was absolutely free of vignetting. Although the true acid test will come at 1%, 2% or 3% stimulus, and whether the improvement will carry over to the step-down E6, C6 and B6 series remains unknown, initial impressions are extremely good.
Smoother transition from black to above-black: While the above-black handling on 2015 OLEDs occurred in “jumps”, this year there’ll be a smoother gradation. We were shown a test pattern consisting flashing above-black bars which exhibited clear definition from zero black 16 and just barely visible 17 bars to progressively brighter 18 and 19.
Higher peak brightness: LG claimed some of its new OLED televisions this year can hit 800 nits. Last year’s models topped out at 450 nits, which will have implications for HDR remapping.
Dolby Vision HDR: LG is the only television brand in the UK and Europe to support the Dolby Vision HDR standard which uses dynamic metadata to achieve scene-by-scene optimisation, therefore minimising inaccurate distortion and preserving image fidelity.
WebOS 3.0 The third iteration of LG’s Smart TV platform is faster (hardware upgrade) and even more intuitive to use.
http://www.hdtvtest.co.uk/news/oled-sweep-201604064274.htm
Laatste is trouwens volgens mij niet zo, 2015 schermen kunnen webos 3.0 ook krijgen had ik op de frontpage gelezen.
Maargoed, verchil lijkt mij niet 1000 euro waard. Of zie ik nu iets over het hoofd?
Zo dacht ik er ook over, beter ouder model, als het paneel toch 10 bit is (wat ik had begrepen op internet). Maar bespaard je wel 1000 eurojuulie19 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 01:32:
[...]
Ja ik zie hem nu ook, ik heb het geld wel maar twijfel over het feit dat dit model dus al een jaartje oud is, Wat is het verschil met de 2016 serie (zoals de b6 en de e6)? Ikzelf kom op niet veel meer dan dit lijstje:
[...]
Link:
http://www.hdtvtest.co.uk/news/oled-sweep-201604064274.htm
Laatste is trouwens volgens mij niet zo, 2015 schermen kunnen webos 3.0 ook krijgen had ik op de frontpage gelezen.
Maargoed, verchil lijkt mij niet 1000 euro waard. Of zie ik nu iets over het hoofd?
Kennis begint met informatie vergaren.
Ik vind de snelheid prima, maar ik heb verder geen ervaring met eerdere Smart OS's. Het opstarten van de Netflix app, de enige app die ik momenteel gebruik, gaat snel genoeg wat mij betreft. Je zou het eens moeten vergelijken met een 2016 model als dat mogelijk is. WebOS 3 gaat er voor de EF950 naar verwachting niet meer komen.aliberto schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 22:06:
Even terug naar de EF950 OLED. In review van tweakers wordt gezegd: trage interface. Wat is jullie ervaring hiermee? Mogelijke update naar WEB OS 3. Want tv wordt standaard geleverd met versie 2. Is hier al wat meer over bekend? Hoe ervaren jullie de mindere helderheid/contrast in vergelijking met de B,E series?
Alvast bedankt.
Zijn er überhaupt andere televisies die in de buurt komen van OLED technieken? Indien ja welk type of merk?
De EF950 produceert best een bak licht. Het is een helder paneel. Het voldoet alleen niet aan de standaarden welke na uitbrengen van de TV zijn afgesproken voor HDR, omdat de TV niet het benodigde aantal nits hiervoor kan produceren. de EF950 ondersteund het overigens wel.
OLED is momenteel superieur aan andere technieken met name als het gaat om zwart waarden.
Ik denk dat je beter voor een 2016 model kunt gaan, want het prijsverschil is zeker geen €1000 meer. Zie het Oled prijsdiscussie topic.juulie19 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 01:32:
De 65EF950V is op dit moment voor rond de €3000,- al te krijgen.
De EF heeft hetzelfde panel als de huidige serie, alleen de software is anders.
Oled is het beste wat er is, maar realiseer je wel mbt de zwartwaarden dat deze alleen volledig tot zijn recht komen als je in het donker kijkt.
Met omgevingslicht verdwijnt dat verschil met de betere Leds.
Yes dit ook gedaan! Vooral de HDR 'Colors of Journey' is een lust voor een HDR OLED TVViNOK16Bit schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 19:20:
[...]
Zet een paar clips van deze site op een usb stick en geniet van wat spatzuivere demo's
De andere niet HDR filmpjes van LG zijn ook tof. al die steden bij nacht
Enjoy!
Met alle respect voor je reactie, invallend licht is nooit optimaal, maar dat je beweert dat er zelfs bij huiskamerverlichting in de avond er geen verschil meer waar te nemen is tussen het zwart van Oled en LCD, dat gaat wel tamelijk ver. Ik weet niet met welke hoeveelheid licht bij jou de huiskamer verlicht is, maar het moet wel extreem zijn wil je het verschil niet meer kennen zien?Marcel9970 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:43:
@Aliberto
Oled is het beste wat er is, maar realiseer je wel mbt de zwartwaarden dat deze alleen volledig tot zijn recht komen als je in het donker kijkt.
"Realiseer je wel dat de zwartwaardes van een Oled alleen volledig tot zijn recht komen zonder enige andere verlichting. Heb je 's avonds wat lampen aan dan is een een goed VA panel LCD gelijkwaardig qua zwartwaardes."
[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 14-10-2016 09:40 ]
Testing, one, two ...
Al wachtend op mijn E55 ben ik ze ook aan het downloaden; bedankt voor de tip!Castus schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:53:
[...]
Yes dit ook gedaan! Vooral de HDR 'Colors of Journey' is een lust voor een HDR OLED TV.
De andere niet HDR filmpjes van LG zijn ook tof. al die steden bij nacht
Enjoy!
Gaat wel erg traag jammer genoeg; en maar 1 download per keer.
Heeft iemand die filmpjes niet ergens op een dropbox / ftp voor ons ?
haha ja dat is kut. Dus maar goed dat er nu mee begintArieBommbarie schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:12:
[...]
Al wachtend op mijn E55 ben ik ze ook aan het downloaden; bedankt voor de tip!
Gaat wel erg traag jammer genoeg; en maar 1 download per keer.
Heeft iemand die filmpjes niet ergens op een dropbox / ftp voor ons ?
ik zocht ook even naar mirrors van die site, maar niet gevonden.
Het enige wat hieraan klopt, is dat OLED alleen volledig tot zijn recht komt in een donkere omgeving. Dat bekent niet dat het ook daadwerkelijk alleen tot zijn recht in een donkere omgeving en dit voordeel verloren gaat bij omgevingslicht. Er is heel wat omgevingslicht nodig zijn, wil een LCD-televisie - en zeker een met IPS-paneel - visueel net zo presteren als een OLED-televisie.Marcel9970 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:43:
@Aliberto
Dat van de panelen klopt ook niet. Zelfs in de line-up van 2016 zitten er verschillen in de panelen die gebruikt worden. Zo is ook de subpixelstructuur van de B6 al lichtelijk anders dan de andere toestellen uit de line-up, wat de Peak Brightness ten goede komt.
Zelf uitgeprobeerd, Pana CX800 en LG EF950V, en de verschillen in zwartwaardes met 2 lampen aan zijn nihil.hardware-lover schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:38:
[...]
Met alle respect voor je reactie, invallend licht is nooit optimaal, maar dat je beweert dat er zelfs bij huiskamerverlichting in de avond er geen verschil meer waar te nemen is tussen het zwart van Oled en LCD, dat gaat wel tamelijk ver. Ik weet niet met welke hoeveelheid licht bij jou de huiskamer verlicht is, maar het moet wel extreem zijn wil je het verschil niet meer kennen zien?
"Realiseer je wel dat de zwartwaardes van een Oled alleen volledig tot zijn recht komen zonder enige andere verlichting. Heb je 's avonds wat lampen aan dan is een een goed VA panel LCD gelijkwaardig qua zwartwaardes."
Buiten de mindere motion had de LG voor het overige mijn voorkeur. Helaas ben ik erg gevoelig voor motion.
Panels klopt wel, het zijn software verschillen.Dimens schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:48:
[...]
Het enige wat hieraan klopt, is dat OLED alleen volledig tot zijn recht komt in een donkere omgeving. Dat bekent niet dat het ook daadwerkelijk alleen tot zijn recht in een donkere omgeving en dit voordeel verloren gaat bij omgevingslicht. Er is heel wat omgevingslicht nodig zijn, wil een LCD-televisie - en zeker een met IPS-paneel - visueel net zo presteren als een OLED-televisie.
Dat van de panelen klopt ook niet. Zelfs in de line-up van 2016 zitten er verschillen in de panelen die gebruikt worden. Zo is ook de subpixelstructuur van de B6 al lichtelijk anders dan de andere toestellen uit de line-up, wat de Peak Brightness ten goede komt.
Ook de B zou 3D aankunnen als LG dat wou.
[ Voor 5% gewijzigd door Marcel9970 op 14-10-2016 11:17 . Reden: aanvulling ]
Dit is eigenlijk meer een neveneffect van OLED. Juist omdat de schermen zo goed zijn en een refreshrate hebben die hoog ligt:Marcel9970 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:10:
Buiten de mindere motion had de LG voor het overige mijn voorkeur. Helaas ben ik erg gevoelig voor motion.
"For the OLED TV high speed screen shots of fast moving test patterns show absolutely no visible display based Motion Blur or latent images from any previous refresh cycles due to a very fast Response Time. A comparison screen shot for an LCD TV shows considerable Motion Blur. "
Juist omdat een LED/LCD meer last heeft van Motion Blur is het eigenlijk prettiger om 24p bronnen te bekijken. OLED is gewoon zo snel dat je de judder van 24p films soms goed ziet.
Je moet eigenlijk de Trumotion op 'gebruiker' zetten in ISF expert (donkere kamer en lichte kamer). Vervolgens de de-judder op 2 zetten en de-blur op 10. dat maakt bewegingen echt perfect. Ik had deze instelling ook gelezen op verschillende fora.
Sowieso is 'bioscoop' modus ook goed. Die maakt de motion ook goed.
Klooi maar wat aan
Niet om uit de hoogte te doen, maar heb je mijn posthistorie al eens bekeken? Het station te stellen dat ik niet op de hoogte ben, ligt denk ik toch wel mijlenver achter mij.Marcel9970 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:10:
[...]
Panels klopt wel.
Niet zaken ontkrachten als je niet op de hoogte bent.
Maar goed; als je zo zeker bent van je zaak, leg dan eens uit hoe je erbij komt dat de panelen identiek zijn. Ik denk dat verder zo goed als iedereen hier het er wel mee eens is dat de panelen niet identiek zijn. Al is het enkel maar de coating die bij de B6 beter is afgewerkt dan de andere toestellen, wat voor een discussie heeft gezorgd niet zo lang geleden.
Heren, laten we het beperken tot de inhoud en moddergooien en/of haantjesgedrag achterwege laten.
En weer terug on topic.
[ Voor 44% gewijzigd door upje op 15-10-2016 13:52 ]
Klopt. Valt reuze mee. Laat ik het zo zeggen, als je de TV tegenover een raam zet, krijg je het effect van hoe ik de foto's van de zijkant heb genomen. Mijn raam zit links van de TV. Dus dat kan wel storend zijn. Ik denk dat dit bij elke TV vervelend zal zijn.upje schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:35:
Op de foto's ziet het er nogal storend uit, maar in real-life is het dus een stuk minder erg? Op de foto van min-of-meer recht van voren zie je trouwens überhaupt geen weerspiegeling, dat is voor de meeste mensen toch het belangrijkst lijkt me.
ik heb me nog geen moment geërgerd.
Thanks! , en als de tv uit staat is dan het spiegelende scherm niet storend?Castus schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:24:
Ik heb even wat foto's geprobeerd te maken voor de reflecties zoals hierboven gevraagd werd.
Het is oprecht niet zo storend als de foto's misschien doen vermoeden. Maar bij deze:
Ik merk overdag, of s"avonds met lampen aan, niets van spiegelingen.
Ik gok dat dat voornamelijk komt doordat die voorlopig nog veel te duur zouden zijn. Mensen zijn bereid om meer te betalen voor grotere tv's, dus hogere kosten zijn daar minder erg.duc848 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 13:30:
Waarom zijn er geen oled tv's van bijvoorbeeld 40 inch? zou daar geen markt voor zijn? Ik zou graag een kleinere "betaalbaardere" oled tv in de slaapkamer willen.
The devil is in the details.
Dat is echt mega irritant als hij schakelt van 60hz naar b.v. 24hz. Dan krijg je ineens een extreem felle paddestoel of hond in beeld. Dat is niet zo fijn in een donkere kamer.
They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!
ik zou proberen in de 'video/foto' app waar je ook via USB sticks films kan kijken, de foto's te verwijderen.lampie1979 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 23:45:
Weet iemand of/hoe je bij "No Signal" die demo images kan uitschakelen?
Dat is echt mega irritant als hij schakelt van 60hz naar b.v. 24hz. Dan krijg je ineens een extreem felle paddestoel of hond in beeld. Dat is niet zo fijn in een donkere kamer.
Bij 'voorbeelden' in het interne opslag kun je de foto's namelijk terug vinden en bekijken mocht je dat willen. Misschien kun je deze gewoonweg verwijderen.
Top!Castus schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 08:56:
[...]
ik zou proberen in de 'video/foto' app waar je ook via USB sticks films kan kijken, de foto's te verwijderen.
Bij 'voorbeelden' in het interne opslag kun je de foto's namelijk terug vinden en bekijken mocht je dat willen. Misschien kun je deze gewoonweg verwijderen.
Hier was ik niet opgekomen! Ik was aan het zoeken in de instellingen, maar kon niks vinden. Ik ga dit straks even proberen en geef terugkoppeling of het werkt.
Dank!!
DNS issues?LOTG schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:22:
Ik heb wat vreemde netwerk issues met mijn 55B6V. Screen share kreeg ik helemaal niet fatsoenlijk aan het werken met mijn Surface Pro 3, en vanochtend wilde youtube het niet doen, ik kreeg constant een Network not connected melding, terwijl netflix het gewoon deed. Op mijn Xbox One deed youtube het ook gewoon, dus aan de dienst zelf kan het ook niet liggen lijkt mij.
Lijkt mij raar, het is alleen YouTube en alleen op de TV. Ook werkte het eerst wel.
Nog geen echte minpunten kunnen vinden!
Nu werkt hij weer. Vreemd.lampie1979 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:35:
Dat is idd vreemd. Als het op andere machines in je netwerk wel werkt dan is het geen DNS. Mogelijk een App issue, of ben je de enige?
De sample photo's zijn niet te verwijderen. Captured images pakt hij niet. Blijft de default gebruiken bij No Signal... Niemand die dit ook vervelend vindt?lampie1979 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:41:
[...]
Top!
Hier was ik niet opgekomen! Ik was aan het zoeken in de instellingen, maar kon niks vinden. Ik ga dit straks even proberen en geef terugkoppeling of het werkt.
Dank!!
[ Voor 13% gewijzigd door lampie1979 op 17-10-2016 20:43 ]
Ik vind het op dit moment absoluut nog niet vervelend. Ik ga ook wel even koekeloeren in de opties. Volgens mij staat me iets bij dat er een optie is dat hij bij geen signaal dat scherm weer geeft.lampie1979 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:25:
[...]
De sample photo's zijn niet te verwijderen. Captured images pakt hij niet. Blijft de default gebruiken bij No Signal... Niemand die dit ook vervelend vindt?
Ik check ook even als ik thuis ben
even heen en weer schudden met de afstandsbediening fixt het niet? Dat activeert hem normaal gesproken.LOTG schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:56:
Weer iets nieuws voor elkaar. De pointer werkt niet meer in Netflix. TV/Netflix reboot fixt het niet. Lijkt wel als of ik hem heb uit gezet voor Netflix.
De pointer werkt gewoon, alleen Netflix reageert er niet meer op. Alleen met de pijltjes werkt het nog. Zelfs OK werkt niet als de pointer in beeld is, dan moet ik eerst pijltjes navigatie activeren alvorens hij de OK pakt.Castus schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:51:
[...]
even heen en weer schudden met de afstandsbediening fixt het niet? Dat activeert hem normaal gesproken.
Werkt voor de rest wel overal zo ver ik kon zien.
Ook Netflix verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Aanmelden werkte wel, kon sign in kiezen op het scherm wat je krijgt als je nog geen account hebt, en mijn username/password intypen, maar op het moment dat je het scherm krijgt om een persoon te selecteren is het afgelopen.
Wazig. Ligt dus ook niet aan de remote of TV, lijkt echt een software issue met Netflix.
Tot nog toe dik tevreden, al moet ik bekennen nog niet heel veel tijd eraan te hebben kunnen besteden.
Wat me stoorde was dat de magic remote erg afweek naar rechts bij het "mikken" ermee. Iemand die weet hoe je die terug kan "resetten" naar het midden wanneer je daarnaar wijst?
De Pointer stopt tegen de zijkant van het scherm. Terwijl je remote dan iets verder beweegt kun je de remote dus gelijk trekken met de Pointer op het scherm.jimz93 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:15:
Gisteren mijn 55E6V mogen ontvangen.
Tot nog toe dik tevreden, al moet ik bekennen nog niet heel veel tijd eraan te hebben kunnen besteden.
Wat me stoorde was dat de magic remote erg afweek naar rechts bij het "mikken" ermee. Iemand die weet hoe je die terug kan "resetten" naar het midden wanneer je daarnaar wijst?
Dit werkt overigens ook zo met de boven en onderkant van het scherm.
[ Voor 5% gewijzigd door ViNOK16Bit op 18-10-2016 09:35 ]
Vind ik ook heel jammer!lampie1979 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:25:
[...]
De sample photo's zijn niet te verwijderen. Captured images pakt hij niet. Blijft de default gebruiken bij No Signal... Niemand die dit ook vervelend vindt?
Het zijn dan misschien mooie foto's, maar mochten het je eigen foto's zijn (mijn eigen hond bvb) zou het zoveel leuker zijn...
Ik ben de blije bezitter van een Oled55B6v.
Nu heb ik een netflix premium abbo, waarbij dan een aantal titels in HDR format kunnen worden weergegeven (dit wordt aangegeven met Dolby Vision bij het startscherm van de film)
Ik draai netflix met de tot laatste versie geupdate app op de tv zelf.
Na het starten van de film blijft de scherminstelling echter gewoon op Expert1 (Donkere kamer) met Warm2 color staan, in plaats van over te springen naar de HDR beeldweergave.
Met andere woorden, de tv lijkt het format niet te herkennen?
Wat doe ik verkeerd?
There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't
Er zijn maar een beperkt aantal series en films in HDR beschikbaar op Netflix. Bijvoorbeeld Marco Polo, Daredevil seizoen 1, The Do-Over, Chef's Table. Hier nog wat aangekondigde titels. Overigens was Luke Cage niet in HDR in tegenstelling tot die lijst.chrisstructor schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:42:
Korte vraag :
Ik ben de blije bezitter van een Oled55B6v.
Nu heb ik een netflix premium abbo, waarbij dan een aantal titels in HDR format kunnen worden weergegeven (dit wordt aangegeven met Dolby Vision bij het startscherm van de film)
Ik draai netflix met de tot laatste versie geupdate app op de tv zelf.
Na het starten van de film blijft de scherminstelling echter gewoon op Expert1 (Donkere kamer) met Warm2 color staan, in plaats van over te springen naar de HDR beeldweergave.
Met andere woorden, de tv lijkt het format niet te herkennen?
Wat doe ik verkeerd?
[ Voor 3% gewijzigd door ViNOK16Bit op 18-10-2016 13:06 ]
maar bij de door jou genoemde titels springt de tv dus niet automatisch over naar HDR format
There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't
En je geeft aan dat je wel de Dolby Vision tag ziet (naast de 5.1 tag) bij de info van de film? Dan zou het niet aan de Netflix app liggen namelijk, maar wellicht aan een instelling of aan de TV... Maar wat weet ik niet.chrisstructor schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:20:
Klopt,
maar bij de door jou genoemde titels springt de tv dus niet automatisch over naar HDR format
Het zal beslist wel het geval zijn, maar mocht het misschien niet zo zijn, je hebt binnen je Netflix profiel-instellingen (website) wel de hoogste stream-kwaliteit gekozen?chrisstructor schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:20:
Klopt,
Testing, one, two ...
De weergave instelling voor Netflix staat op : Hoog (beste videokwaliteit)
Ik ga sowieso vanavond even proberen of manueel op HDR zetten iig het beeld maakt wat ik er van verwacht en of er misschien een instelling zodanig staat, dat hij niet automatisch naar HDR mode springt.
Benieuwd naar jouw ervaringen. Ik heb ook USB aangesloten en ook dit mag niet baten. Blijft die sample foto's gebruiken.the_unlord schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:59:
[...]
Vind ik ook heel jammer!
Het zijn dan misschien mooie foto's, maar mochten het je eigen foto's zijn (mijn eigen hond bvb) zou het zoveel leuker zijn...
Iemand anders een oplossing/idee?
Als ik op STB menu klik kan ik netjes een apparaat toevoegen, en dit is gelukt. Echter, na de versterker ingesteld te hebben, blijft hij bij het gebruik van deze knop vragen om een (ander) apparaat toe te voegen. Hoe werkt dit precies?
EDIT:
Die knop werkt dus alleen met Setttop box, je kunt andere apparaten bedienen als je op juiste HDMI input zit met de "remote" knop.
[ Voor 13% gewijzigd door Puck op 18-10-2016 21:32 ]
Arrived anxious, left bored
Mouse pointer probleem in netflix heb ik ook sinds vandaag.
Ik moet mij hier helaas ook bij aansluiten. De knoppen werken wel, alleen lijkt de pointer niet meer te klikken.chrisstructor schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 18:43:
Hij springt nu gewoon netjes naar dolby vision beeld. Zal gister het bier wel zijn geweest.
Mouse pointer probleem in netflix heb ik ook sinds vandaag.
En als je het wieltje eens gebruikt tussendoor, doet de Pointer het dan weer?Timmet schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 18:59:
[...]
Ik moet mij hier helaas ook bij aansluiten. De knoppen werken wel, alleen lijkt de pointer niet meer te klikken.
Begrijp ik het goed dat hier iemand met een B6 en iemand met een E6 dit probleem heeft?
Ik heb echt van alles geprobeerd, inclusief button combo's en vasthouden van knoppen.
Ook is ineens mijn blauwgroenig smiley vervangen door een groen exemplaar en bestaat de anders blijkbaar niet meer.
Iets aan de Netflix kant veranderd?
[ Voor 17% gewijzigd door LOTG op 18-10-2016 19:32 ]
Scrollen lost het probleem niet op. Overal werkt de pointer behalve in Netflix. Zo maar ineens. Valt me wel op dat ik de App niet af kan sluiten (of niet weet). Ik heb de C6 overigens.ViNOK16Bit schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:21:
[...]
En als je het wieltje eens gebruikt tussendoor, doet de Pointer het dan weer?
Begrijp ik het goed dat hier iemand met een B6 en iemand met een E6 dit probleem heeft?
De pointer dan.
[ Voor 7% gewijzigd door LOTG op 18-10-2016 21:05 ]
Nav jouw verhaal even gekeken. Bij mij doet ie het ook weer. Ook zonder een update of dat ik de tv herstart heb.LOTG schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 21:05:
WTF, Netflix werkt ineens weer. Niks gedaan, niet eens uitgezet of opnieuw gestart sinds hij het de laatste keer niet deed.
De pointer dan.
Verwijderd
Ik heb de Panasonic 50gt60 vervangen door de EF9500, super tevreden mee.lapino schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:22:
Sterk aan het overwegen om een LG 65" oled te halen ter vervanging van mijn Panasonic 50gt60 plasma. Grootste bekommernissen: inputlag voor games, is dat even goed als plasma? En nog meer: heb nu een muurbeugel die in een nis is ingebouwd perfect gecentreerd. Bij de plasma zitten de wallmount gaten ook in vierkant dat in midden tv zit, maat bij die LG is dat blijkbaar helemaal onderaan waardoor tv te hoog zou hangen. Beugel kan ik niet lager hangen, zeer specifieke installatie. Oplossingen?
Input lag heb ik gelukkig geen last van met het af en toe spelen op de PS4, maar is ook afhankelijk van de persoon. Lag op een telefoon zie ik wel en irriteert mij mateloos
Ik gebruik de LG beugel.
Hier geen last van met mijn Denon AVR 2113. Misschien een andere HDMI kabel proberen?rajackar schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 00:06:
Even een vraagje aan andere b6 bezitters die ARC gebruiken, als je het volume met de lg afstandsbediening wijzigt via ARC, blijft de audio dan doorlopen? Bij mij valt het even weg. Best irritant omdat je juist wilt horen hoe hard hij staat. Het gebeurt alleen als de tv de audio maar de receiver stuurt. Bij bronnen die via de receiver naar de tv gaan is er niets aan de hand.
Arrived anxious, left bored
Hier de Denon AVR X1000, geluid blijft gewoon aanwezig bij het wijzigen van het volume...rajackar schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 00:06:
Even een vraagje aan andere b6 bezitters die ARC gebruiken, als je het volume met de lg afstandsbediening wijzigt via ARC, blijft de audio dan doorlopen? Bij mij valt het even weg. Best irritant omdat je juist wilt horen hoe hard hij staat. Het gebeurt alleen als de tv de audio maar de receiver stuurt. Bij bronnen die via de receiver naar de tv gaan is er niets aan de hand.
Verwijderd
Overal word aanbevolen de HDR standard te gebruiken, maar ik vind het bij Standard een stuk minder 'spectaculair' dan op bijvoorbeeld Bright?
Ik heb overigens alleen nog HDR geprobeerd met Gears of War 4 op de Xbox One (vanavond hopelijk FOrza Horizon 3 eens proberen met HDR).
En algemenere vraag, welke calibratie settings hebben jullie gebruikt voor de ISF Expert profielen?
Ik heb er een paar van het internet gehaald (iemand laten komen hiervoor vind ik ook zo wat), maar ik vind het dan allemaal eigenlijk een stuk fletser eruitzien (mogelijk wel met waarheidsgetrouwere kleuren) t.o.v. Standard en heb het idee dat alle leuke features van de TV uitgezet worden.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2016 11:07 ]
Als je geen apparaat hebt om de calibratie mee te doen, kun je een calibratie disc gebruiken en op het oog wat doen. Komt er uiteindelijk natuurlijk toch op neer wat je zelf wilt. Persoonlijk zou ik hem zo instellen zo dat je iets hebt wat jij mooi vind. Of dat dan ook natuur getrouw is, dat is wat anders.
Dus als je persé echte kleuren wilt hebben ontkom je er niet aan om hem te (laten) caliberen met de jusite hardware.
Ik heb persoonlijk gewoon een profiel gekozen wat mij beviel qua kleuren.
En voor HDR op de Xbox heb je een S nodig.
Verwijderd
Ik heb een SLOTG schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:27:
Het van internet vissen van waardes heeft maar beperkt zin, iedere TV is namelijk anders en dat is waarom die calibratie juist nodig is.
Als je geen apparaat hebt om de calibratie mee te doen, kun je een calibratie disc gebruiken en op het oog wat doen. Komt er uiteindelijk natuurlijk toch op neer wat je zelf wilt. Persoonlijk zou ik hem zo instellen zo dat je iets hebt wat jij mooi vind. Of dat dan ook natuur getrouw is, dat is wat anders.
Dus als je persé echte kleuren wilt hebben ontkom je er niet aan om hem te (laten) caliberen met de jusite hardware.
Ik heb persoonlijk gewoon een profiel gekozen wat mij beviel qua kleuren.
En voor HDR op de Xbox heb je een S nodig.
Verwijderd
Ah zo, ja sorry.LOTG schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:30:
Dan heb ik niets gezegd. Je had het over de Xbox One, en ik weet dat er een menu optie HDR effect is dus het was mij niet helemaal duidelijk of het om echt HDR of dat HDR effect ging.
Ik heb de S, en het gaat over de echte HDR. Het werkt prima, ik zie ook echt verschil en het ziet er super uit, ik heb alleen het idee dat ik dan net weer een andere default HDR setting mooier vind dan het halve internet ^^
Ik heb ook de 55C6 sinds vorige week en de settings van AVforums bevallen mij erg goed. Voor een lichte en een voor een donkere kamer.Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:04:
En algemenere vraag, welke calibratie settings hebben jullie gebruikt voor de ISF Expert profielen?
Ik heb er een paar van het internet gehaald (iemand laten komen hiervoor vind ik ook zo wat), maar ik vind het dan allemaal eigenlijk een stuk fletser eruitzien (mogelijk wel met waarheidsgetrouwere kleuren) t.o.v. Standard en heb het idee dat alle leuke features van de TV uitgezet worden.
https://youtu.be/n-AHoa-yrKk
https://www.avforums.com/...6v-uhd-4k-tv-review.12713
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Maar je kunt een veil pakken, de bezels zijn ongeveer 1mm
Edit: 2.2mm gelezen ipv 22mm.
Ik toch kijken om het probleem van die 22mm op te lossen ipv te wachten op een 50".
[ Voor 20% gewijzigd door LOTG op 19-10-2016 13:46 ]
Kan je nog lang op wachten vermoed ik.Killjoy schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:29:
Weet iemand toevallig wanneer LG komt met 50" versies? De 55" is 22 mm te breed...
Er wordt al jaren begonnen met 55" en heb nog nergens vernomen dat men bezig is om kleinere modellen te introduceren.
kan je het probleem niet anders oplossen?
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwijderd
Die heb ik nog niet geprobeerd, ik ga dit eens proberen, thanks voor de link!VCDfan schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:13:
[...]
Ik heb ook de 55C6 sinds vorige week en de settings van AVforums bevallen mij erg goed. Voor een lichte en een voor een donkere kamer.
https://youtu.be/n-AHoa-yrKk
https://www.avforums.com/...6v-uhd-4k-tv-review.12713
Wel, het probleem zit 'm in de kasten met spullen van vriendin en kinderen waartussen de tv zich bevindt. Scheiden is een oplossing, idd.DarkSide schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:44:
[...]
Kan je nog lang op wachten vermoed ik.
Er wordt al jaren begonnen met 55" en heb nog nergens vernomen dat men bezig is om kleinere modellen te introduceren.
kan je het probleem niet anders oplossen?
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.
We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.
Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.