Ah dan heb je wel pech. Ik heb geluk met mijn paneel qua rode of paarse gloed alleen de crushing blacks heb ik wel. Heel erg minimaal aan rechterzijde rode paarse gloed maar dan moet je echt goed kijken.invincible30 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 17:24:
[...]
Ik zie het ook met normaal tv kijken.
Dat is juist het probleem.
Lucht en wolken bijvoorbeeld.
Gras van voetbalveld heeft rode tint etc.
Ik heb veel op forums gelezen van te voren.
Dit probleem werd ook vermeld.
Is een beetje een loterij schijnt het.
Mijn Samsung plasma die nog geeneens de helft kostte heeft een uniformer scherm dan de oled.
Heb jij geen rode tint dan?
Ik heb even gecheckt bij mijn 910v met verschillende afbeeldingen, waaronder helemaal wit. Maar hier geen roze gloed.invincible30 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 17:24:
[...]
Ik zie het ook met normaal tv kijken.
Dat is juist het probleem.
Lucht en wolken bijvoorbeeld.
Gras van voetbalveld heeft rode tint etc.
Ik heb veel op forums gelezen van te voren.
Dit probleem werd ook vermeld.
Is een beetje een loterij schijnt het.
Mijn Samsung plasma die nog geeneens de helft kostte heeft een uniformer scherm dan de oled.
Heb jij geen rode tint dan?
Ik zie alleen een roze gloed als ik schuin naar de tv kijk en het raam zie weerspiegelen.
Die van jou is dan gewoon niet goed.
Dus gewoon garantie dit.
Verwijderd
Op de Amerikaanse site van LG staat voor de EF9500 firmware versie 04.25.05 klaar. Ook voor de EG9600. Dan zal deze voor Europa binnenkort ook wel verschijnen.
Overigens is de Amerikaanse firmware niet te gebruiken op Europese modellen!
Recht op een nieuw toestel heb je niet perse. Daarvoor dient het toestel defect te zijn en dat is niet helemaal het geval hier. Het herroepingsrecht heb je wel waardoor je zonder opgave van reden de koop binnen 14 dagen mag ontbinden. Als de monteur dus van mening is dat je het toestel niet mag omruilen, kun je hier gebruik van maken. Moet je wel weer op zoek naar een andere winkel om het toestel te kopen.invincible30 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:48:
Toch maar contact opgenomen met winkel.
Rode tint aan de rechterzijde vind ik behoorlijk storend.
Nu wilt de winkel een monteur laten langskomen.
Heb de tv online gekocht. Doe de melding binnen 14 dagen.
Dan heb ik toch minimaal recht op een vervangend toestel lijkt mij?
Heb een foto van de rode tint op wit scherm toegevoegd.
https://www.dropbox.com/s.../20160617_155252.jpg?dl=0
Is er ook info over wat deze update doet? Met name HDR10 en DV ondersteuning op de EF950?Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:13:
Op de Amerikaanse site van LG staat voor de EF9500 firmware versie 04.25.05 klaar. Ook voor de EG9600. Dan zal deze voor Europa binnenkort ook wel verschijnen.
Verwijderd
DV sowieso niet, daar ontbreekt de hardware voor in de 2015 modellen. HDR wordt al ondersteund, wat ik zo lees op een Amerikaans forum is er nog geen HDR ondersteuning voor NetFlix.ptrv schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 20:06:
[...]
Is er ook info over wat deze update doet? Met name HDR10 en DV ondersteuning op de EF950?
Voor de rest is het afwachten en hopelijk zo snel mogelijk upgraden.
Dank voor 't snelle antwoord, ik las ergens op Tweakers dat het hardware gedeelte voor DV achteraf kan worden geplaatst door LG. Dat zou de EF950 voor mij erg interessant maken.
Vergeet het EF950 model als ik jou was.ptrv schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 20:22:
Dank voor 't snelle antwoord, ik las ergens op Tweakers dat het hardware gedeelte voor DV achteraf kan worden geplaatst door LG. Dat zou de EF950 voor mij erg interessant maken.
De Dolby Vision functie is een aparte chip op het panel gesoldeerd van de types van 2016, G6,E6,C6 en B6.
Daarbij denk ik dat je beter je geld in je zak kan houden en wachten totdat de B6 op de markt is in Nederland.
Zal September zijn voor 3499,-
PSN ID: RedrumNL
Heb het toestel 7 juni besteld.Dimens schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:27:
[...]
Recht op een nieuw toestel heb je niet perse. Daarvoor dient het toestel defect te zijn en dat is niet helemaal het geval hier. Het herroepingsrecht heb je wel waardoor je zonder opgave van reden de koop binnen 14 dagen mag ontbinden. Als de monteur dus van mening is dat je het toestel niet mag omruilen, kun je hier gebruik van maken. Moet je wel weer op zoek naar een andere winkel om het toestel te kopen.
20, 21 of 22 juni komt de monteur langs.
Dat wordt nog krap mocht ik gebruik moeten gaan maken van het herroepingsrecht.
Het mankement van de tv heb ik vandaag al gemeld. Ik kan niet zo snel vinden welke datum nu zal worden aangehouden voor het ontbinden vd overeenkomst.
Iemand ervaring hiermee?
Sorry dat het wat offtopic is
https://www.rijksoverheid...is-belangrijk-om-te-weteninvincible30 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:48:
[...]
Heb het toestel 7 juni besteld.
Het mankement van de tv heb ik vandaag al gemeld. Ik kan niet zo snel vinden welke datum nu zal worden aangehouden voor het ontbinden vd overeenkomst.
Iemand ervaring hiermee?
De winkel van aankoop zou je het zo moeten kunnen zeggen, maar of het e.e.a. ook opgaat na ingebruikname behoeft mogelijk wat extra uitzoekwerk. Ik verwacht dat die 14 dagen starten bij ontvangst van een besteld artikel, niet op het moment van aankoop.
Testing, one, two ...
Bedankt voor het checken.baronruud schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 18:02:
[...]
Ik heb even gecheckt bij mijn 910v met verschillende afbeeldingen, waaronder helemaal wit. Maar hier geen roze gloed.
Ik zie alleen een roze gloed als ik schuin naar de tv kijk en het raam zie weerspiegelen.
Die van jou is dan gewoon niet goed.
Dus gewoon garantie dit.
Dan ligt het toch echt aan mijn toestel.
Hopelijk wordt het netjes opgelost voor mij.
Dan zou ik contact opnemen met de verkoper en vragen of - in het geval de monteur van mening is dat het "defect" binnen de specificaties valt - het mogelijk is om het artikel na langskomen van de monteur en daarmee buiten de 14 dagen nog te retourneren. En indien dit niet mogelijk is, je dan afziet van de monteur en gebruik wil maken van de herroepingsrecht en de koopovereenkomst wil ontbinden.invincible30 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:48:
[...]
Heb het toestel 7 juni besteld.
Iemand ervaring hiermee?
Op deze manier zet je druk bij de verkoper / monteur om het artikel toch om te ruilen. Immers wil je van het toestel af zien als deze niet omgeruild wordt en zij willen vermoedelijk geen toestel terug krijgen en geld terug betalen.
Waar heb je dit toestel gekocht? Afhankelijk van de webwinkel, is het wettelijk gezien zelfs mogelijk om ver na de 14 dagen herroepingsrecht de koopovereenkomst te annuleren wanneer de verkopende partij je niet informeert over je herroepingsrecht en geen formulier voor herroeping geeft.. De 14 dagen herroepingsrecht gaan dan pas in nadat de verkoper je hierover heeft geïnformeerd.
Moet de ondernemer mij informatie geven over de bedenktijd?
Een ondernemer moet u altijd informatie geven over de bedenktijd. Hij moet uitleggen hoe de bedenktijd werkt. Hij moet u ook een formulier geven dat u kunt invullen als u van de koop af wil. Geeft de verkoper deze informatie niet? Dan wordt de bedenktijd automatisch verlengd met een jaar. Maar let op: geeft de ondernemer u deze informatie pas later? Dan duurt de bedenktijd vanaf dat moment nog veertien dagen.
Voorbeeld: u sluit een overeenkomst via een webwinkel. De ondernemer geeft u alle informatie over de bedenktijd en het formulier. Maar dat doet hij pas drie maanden nadat u het product hebt gekregen. U hebt vanaf dat moment nog veertien dagen om te beslissen of u het product wilt houden.
https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand
Een ondernemer moet u altijd informatie geven over de bedenktijd. Hij moet uitleggen hoe de bedenktijd werkt. Hij moet u ook een formulier geven dat u kunt invullen als u van de koop af wil. Geeft de verkoper deze informatie niet? Dan wordt de bedenktijd automatisch verlengd met een jaar. Maar let op: geeft de ondernemer u deze informatie pas later? Dan duurt de bedenktijd vanaf dat moment nog veertien dagen.
Voorbeeld: u sluit een overeenkomst via een webwinkel. De ondernemer geeft u alle informatie over de bedenktijd en het formulier. Maar dat doet hij pas drie maanden nadat u het product hebt gekregen. U hebt vanaf dat moment nog veertien dagen om te beslissen of u het product wilt houden.
De winkel waarvan ik vermoed dat jij het toestel hebt gekocht, voldoet hier voor zover te zien is niet aan. Hier zou je eventueel ook gebruik van kunnen maken tijdens het contact met de verkoper.
Bedankt voor je reactie.Dimens schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:28:
[...]
Dan zou ik contact opnemen met de verkoper en vragen of - in het geval de monteur van mening is dat het "defect" binnen de specificaties valt - het mogelijk is om het artikel na langskomen van de monteur en daarmee buiten de 14 dagen nog te retourneren. En indien dit niet mogelijk is, je dan afziet van de monteur en gebruik wil maken van de herroepingsrecht en de koopovereenkomst wil ontbinden.
Op deze manier zet je druk bij de verkoper / monteur om het artikel toch om te ruilen. Immers wil je van het toestel af zien als deze niet omgeruild wordt en zij willen vermoedelijk geen toestel terug krijgen en geld terug betalen.
Waar heb je dit toestel gekocht? Afhankelijk van de webwinkel, is het wettelijk gezien zelfs mogelijk om ver na de 14 dagen herroepingsrecht de koopovereenkomst te annuleren wanneer de verkopende partij je niet informeert over je herroepingsrecht en geen formulier voor herroeping geeft.. De 14 dagen herroepingsrecht gaan dan pas in nadat de verkoper je hierover heeft geïnformeerd.
Moet de ondernemer mij informatie geven over de bedenktijd?
De winkel waarvan ik vermoed dat jij het toestel hebt gekocht, voldoet hier voor zover te zien is niet aan. Hier zou je eventueel ook gebruik van kunnen maken tijdens het contact met de verkoper.
Ik heb het idd bij een winkel gekocht die mij niet op de hoogte heeft gebracht van mijn herroepingsrecht. Ik kon hier ook niks over vinden bij hun algemene voorwaarden.
Dit vond ik al vreemd bij de aankoop.
Dat is in mijn voordeel dus als ik bovenstaande zo lees.
Ik heb vanavond al een mailtje richting de winkel verstuurd met de opmerking dat ik gebruik zal gaan maken van mijn herroepingsrecht indien de monteur het toestel niet wilt omruilen.
Hij hoeft hem niet om te ruilen, maar te repareren... oftewel een nieuw paneel zeer waarschijnlijkinvincible30 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 23:07:
[...]
Bedankt voor je reactie.
Ik heb het idd bij een winkel gekocht die mij niet op de hoogte heeft gebracht van mijn herroepingsrecht. Ik kon hier ook niks over vinden bij hun algemene voorwaarden.
Dit vond ik al vreemd bij de aankoop.
Dat is in mijn voordeel dus als ik bovenstaande zo lees.
Ik heb vanavond al een mailtje richting de winkel verstuurd met de opmerking dat ik gebruik zal gaan maken van mijn herroepingsrecht indien de monteur het toestel niet wilt omruilen.
Recent bij de BCC een 910v gehaald. 1499€ in de aanbieding. Dit ter vervanging van een sony 55w8, ook geen slechte tv als ik op de reviews en eigen ervaring mag afgaan.
Na alle banding, vignetting, calibratie en andere tests afgelopen te hebben en me vergaapt te hebben aan al het oled demo materiaal, had ik het idee over een vrijwel perfecte set te beschikken.
Maarrr, ik heb hem ook weer teruggebracht.
Waarom? Vooraleerst was ik iets minder te spreken over het design. De w8 vond ik persoonlijk een mooiere voet hebben, en ook de curve is (hoewel minimaal) toch niet mijn "ding". Daarnaast, en niet minder belangrijk: ik vond het beeld wel beter, maar niet 1500€ beter. De W8 produceert aardige zwartwaarden en uiteraard niet de complete duisternis van oled, maar toch. Met name overdag, wanneer het licht is in onze kamer, zag ik vrijwel geen verschil. De oled demo's die er super uitzagen op de Oled, zagen er ook super uit op de w8. Kortom, als ik eerlijk tav mijzelf moest zijn (ik hoopte meer "blown away" te zijn), was het beter om de tv te retourneren. En dat heb ik gedaan.
De enige momenten dat ik de oled mis, is wanneer ik in donkere omstandigheden, vanuit een hoek naar de tv zit te kijken en zie dat zwart niet volledig zwart is (zodra er bv witte tekst op een verder zwarte achtergrond wordt vertoond). Dan zie ik duidelijk dat oled superieur is.
De prijs voor dit voordeel(tje) kon ik echter niet verantwoorden. Zodra er een platte 55 inch 1080p oled uitkomt die onder de 800€ te krijgen is, hdr ondersteunt met 3d (passief), dan haal ik die. Tot die tijd kijk ik rustig verder op de W8. Ook geen slechte ervaring. In mijn ogen dan. Excuses als ik op teentjes trap.
Na alle banding, vignetting, calibratie en andere tests afgelopen te hebben en me vergaapt te hebben aan al het oled demo materiaal, had ik het idee over een vrijwel perfecte set te beschikken.
Maarrr, ik heb hem ook weer teruggebracht.
Waarom? Vooraleerst was ik iets minder te spreken over het design. De w8 vond ik persoonlijk een mooiere voet hebben, en ook de curve is (hoewel minimaal) toch niet mijn "ding". Daarnaast, en niet minder belangrijk: ik vond het beeld wel beter, maar niet 1500€ beter. De W8 produceert aardige zwartwaarden en uiteraard niet de complete duisternis van oled, maar toch. Met name overdag, wanneer het licht is in onze kamer, zag ik vrijwel geen verschil. De oled demo's die er super uitzagen op de Oled, zagen er ook super uit op de w8. Kortom, als ik eerlijk tav mijzelf moest zijn (ik hoopte meer "blown away" te zijn), was het beter om de tv te retourneren. En dat heb ik gedaan.
De enige momenten dat ik de oled mis, is wanneer ik in donkere omstandigheden, vanuit een hoek naar de tv zit te kijken en zie dat zwart niet volledig zwart is (zodra er bv witte tekst op een verder zwarte achtergrond wordt vertoond). Dan zie ik duidelijk dat oled superieur is.
De prijs voor dit voordeel(tje) kon ik echter niet verantwoorden. Zodra er een platte 55 inch 1080p oled uitkomt die onder de 800€ te krijgen is, hdr ondersteunt met 3d (passief), dan haal ik die. Tot die tijd kijk ik rustig verder op de W8. Ook geen slechte ervaring. In mijn ogen dan. Excuses als ik op teentjes trap.
Verwijderd
Ach zo snel is men niet op zijn teentjes getrapt.OcNewB schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 09:26:
[..]
De prijs voor dit voordeel(tje) kon ik echter niet verantwoorden. Zodra er een platte55 inch 1080p oled uitkomt die onder de 800€ te krijgen is, hdr ondersteunt met 3d (passief),, dan haal ik die. Tot die tijd kijk ik rustig verder op de W8. Ook geen slechte ervaring. In mijn ogen dan. Excuses als ik op teentjes trap.
Ben alleen bang dat wat jij wilt voor die prijs erg ver weg is...
Iedereen hecht aan verschillende dingen waardeVerwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 09:51:
[...]
Ach zo snel is men niet op zijn teentjes getrapt.
Ben alleen bang dat wat jij wilt voor die prijs erg ver weg is...
Het is niet alleen het betere zwart weergave maar ook de daardoor vele male beter contrast ratio wat het beeld zo ongelooflijk levendig maakt.
Uiteraard heb je de beste belevenis als je in het donker kijkt wat ik zelf ook 99% van de tijd doet en zelfs komend vanaf een plasma heb ik geen haartje spijt van de 1500 euro die ik heb uitgegeven.
De stap vanaf LCD kan ik mij niet eens voorstellen hoe groot dat wel niet moet zijn
Maar jij vind het beeld goed genoeg en dat is het belangrijkst
Als ik een nieuw toestel zou aanschaffen, zou ik geen genoegen nemen met reparatie binnen 14 dagen na aankoop. Dan stuur ik het toestel maar terug naar de winkelier en haal ik het toestel wel bij een andere winkel. Dan zitten zij met een defect toestel en hebben ze een klant minder. Dat wil de verkoper vast ook niet.sjaak88 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 01:24:
[...]
Hij hoeft hem niet om te ruilen, maar te repareren... oftewel een nieuw paneel zeer waarschijnlijk
Een Sony W8 krijg je nog niet eens voor deze prijs, laat staan een OLED-televisie.OcNewB schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 09:26:
Zodra er een platte 55 inch 1080p oled uitkomt die onder de 800€ te krijgen is, hdr ondersteunt met 3d (passief), dan haal ik die. Tot die tijd kijk ik rustig verder op de W8. Ook geen slechte ervaring. In mijn ogen dan.
Tevens gaan FHD en HDR niet samen. HDR is een specificatie van UHD en zul je niet terug gaan vinden op FHD-televisies.
Dit kan natuurlijk ook. Het is maar wat je wilt. TV weer retourneren is ook niet even zo gedaanDimens schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 11:02:
[...]
Als ik een nieuw toestel zou aanschaffen, zou ik geen genoegen nemen met reparatie binnen 14 dagen na aankoop. Dan stuur ik het toestel maar terug naar de winkelier en haal ik het toestel wel bij een andere winkel. Dan zitten zij met een defect toestel en hebben ze een klant minder. Dat wil de verkoper vast ook niet.
Hij schrijft in een van zijn oudere reacties dat ie een 50W828 heeft, dus hij heeft zich misschien vergist in het aantal inches of hij heeft sinds vorig jaar juni een andere LCD tv gekocht misschien?Dimens schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 11:02:
[knip]
Een Sony W8 krijg je nog niet eens voor deze prijs, laat staan een OLED-televisie.
Tevens gaan FHD en HDR niet samen. HDR is een specificatie van UHD en zul je niet terug gaan vinden op FHD-televisies.
In een tamelijk lichte woonkamer is een TV met flink licht-output misschien wel het meest prettig, dan blijft LCD op dit moment nog steeds de winnaar wat dat betreft? Het "probleem" met invallend licht hebben wij hier nu af en toe ook met onze huidige TV, maar dat is een plasma met een niet al te hoge licht-output en wat dat betreft gaan we er alleen maar op vooruit verwacht ik. Zeker weten doe ik het nog niet want de nieuwe TV staat nog steeds opgesloten in zijn verpakking
[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 18-06-2016 13:57 . Reden: een voorruit zit in een auto ]
Testing, one, two ...
Dat zou ik ook doen. Alleen, zit je met de prijs. Als je hem voor 1499,- hebt gekocht, bij welke andere winkel haal je hem nu? Hij is overal 1799,- ondertussen.Dimens schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 11:02:
[...]
Als ik een nieuw toestel zou aanschaffen, zou ik geen genoegen nemen met reparatie binnen 14 dagen na aankoop. Dan stuur ik het toestel maar terug naar de winkelier en haal ik het toestel wel bij een andere winkel. Dan zitten zij met een defect toestel en hebben ze een klant minder. Dat wil de verkoper vast ook niet.
[...]
Het voordeel is dat de desbetreffende verkoper hier geen informatie geeft over je recht op retourneren. De kosten voor het retourneren kun je daardoor ook verhalen op de verkoper.sjaak88 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 11:08:
[...]
Dit kan natuurlijk ook. Het is maar wat je wilt. TV weer retourneren is ook niet even zo gedaanZelf wacht ik liever een paar dagen extra en dat ik dan een goede TV krijg.
U betaalt de verzendkosten voor het terugsturen van het product. Dit hoeft alleen als de verkoper u van te voren heeft geïnformeerd over die kosten. Heeft de verkoper u niet laten weten dat u verzendkosten moet betalen als u het product terugstuurt? Dan moet de verkoper de verzendkosten die u maakt om het product terug te sturen betalen.
https://www.consuwijzer.n...-ik-verzendkosten-betalen
https://www.consuwijzer.n...-ik-verzendkosten-betalen
Natuurlijk is het je eigen keus om wel of niet voor een reparatie te kiezen. Zelf zou ik het niet doen als het toestel net nieuw is en het probleem zit in het paneel. Je mag toch verwachten dat nieuw een artikel direct naar behoren werkt en zo niet, dat je een nieuw artikel krijgt.
Dan moet ook nog maar blijken dat het toestel volgens de monteur inderdaad defect is. Blijkt van niet en kun je ook geen gebruik meer maken van je 14 dagen herroepingsrecht omdat dit termijn door het wachten op de monteur is overschreden, dan zit je met een probleem. Dan kun je beter het zekere voor het onzekere kiezen.
Daarom zou ik nu al contact opnemen met andere verkopers en de situatie uitleggen. Mogelijk kun je zo een korting regelen en zo een nieuw toestel krijgen voor € 1499,- als je het een beetje slim speelt.baronruud schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 11:34:
[...]
Dat zou ik ook doen. Alleen, zit je met de prijs. Als je hem voor 1499,- hebt gekocht, bij welke andere winkel haal je hem nu? Hij is overal 1799,- ondertussen.
Daarbij kan het geen kwaad om bij de huidige verkoper te bluffen dat je al een nieuwe verkoper hebt gevonden die het toestel voor dezelfde prijs kan leveren en je dus net zo goed het toestel retourneert als ze het toestel niet willen omruilen. Helemaal mooi als je ook daadwerkelijke een nieuwe leverancier hebt gevonden en wat bewijs mee kan sturen.
Excuses, ik heb 2 tv's die ik heb door elkaar gehaald. Ik heb een samsung ue55d6500 en een 50w828. Geen 55w8. Ik denk dat bunnen twee jaar 1080p oleds onder de 1000€ gaan duiken..
Bij de 2016 LG OLED modellen zit al geen 1080p variant maar, dus veel succes met wachtenOcNewB schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 13:42:
Excuses, ik heb 2 tv's die ik heb door elkaar gehaald. Ik heb een samsung ue55d6500 en een 50w828. Geen 55w8. Ik denk dat bunnen twee jaar 1080p oleds onder de 1000€ gaan duiken..
Als ik het goed begrijp dan is de prijs de enige belemmering voor de overstap naar Oled, die eigenlijk al aangekocht was, maar voor het idee achteraf te weinig bracht voor zijn meerprijs? In de winkel was die belemmering niet duidelijk zichtbaar of je hebt de Oled 910 daar niet goed kunnen vergelijken met andere toestellen die de helft goedkoper waren, waaronder je eigen TV's?OcNewB schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 13:42:
Testing, one, two ...
Nee, als je goed leest waren er meerdere zaken waaronder het design; voet+curve. Nu samsung ook weer in oleds stapt, denk ik dat er binnen twee jaar o.a. door concurrentie prijsdalingen gaan komen. En helemaal voor 1080p modellen die waarschijnlijk steeds goedkoper (uiteraard geldt dat ook voor 4k, maar ik zie daar momenteel niet echt de voordelen van in).
De betere zwartwaarden en uiteraard daardoor betere contrastverhoudingen wogen (mijn inziens) niet op tegen het (in mijn ogen) toch nog forse bedrag. Zeker als je kijkt naar wat je afschrijft op je "oude" tv's.
Als hdr alleen bij uhd toestellen mogelijk is dan zou dat jammer zijn. Maar ik kan me ook voorstellen dat het uiteindelijk toch ingevoerd gaat worden voor hd als het populair blijkt en het publiek het "demand".
De betere zwartwaarden en uiteraard daardoor betere contrastverhoudingen wogen (mijn inziens) niet op tegen het (in mijn ogen) toch nog forse bedrag. Zeker als je kijkt naar wat je afschrijft op je "oude" tv's.
Als hdr alleen bij uhd toestellen mogelijk is dan zou dat jammer zijn. Maar ik kan me ook voorstellen dat het uiteindelijk toch ingevoerd gaat worden voor hd als het populair blijkt en het publiek het "demand".
Lees hierbovenOcNewB schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:13:
Nee, als je goed leest waren er meerdere zaken waaronder het design; voet+curve. Nu samsung ook weer in oleds stapt, denk ik dat er binnen twee jaar o.a. door concurrentie prijsdalingen gaan komen. En helemaal voor 1080p modellen die waarschijnlijk steeds goedkoper (uiteraard geldt dat ook voor 4k, maar ik zie daar momenteel niet echt de voordelen van in).
En de voet zag je toch ook in de winkel? Beetje apart verhaal.
Curve. Ik ben sinds gisteren over op de LG 55EG910V 55 inch OLED en ik merk niet eens dat het scherm curved is. Voor mij lijkt het net of ik een platte OLED heb als ik recht voor zit en aan de zijkanten zit.
Dus geen zorgen wat dat betreft.
Dus geen zorgen wat dat betreft.
[ Voor 12% gewijzigd door Van der Berg op 18-06-2016 16:40 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Je bent me nu helemaal kwijt. Die uiterlijke kenmerken zie je zonder dat een TV aanstaat, dat je hem dan nog in huis haalt is eigenlijk al onbegrijpelijk. De verkoopprijs zal ook voor aankoop bekend zijn geweestOcNewB schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:13:
De rest van je redenen zie ik ook regelmatig bij anderen tegenkomen, eigenlijk een excuus om iets niet te willen doen. Het gras zal altijd groener, of beter gezegd, een frissere kleur groen hebben, als je steeds maar naar de toekomst blijft kijken. Er is geen enkele fabrikant die zal zeggen, "dit was het dan aan nieuwe TV's, meer vernieuwingen komen er niet meer aan in de toekomst, u moet het er maar mee doen"
Testing, one, two ...
Als het beeld echt "mind blown" was geweest t.a.v. mijn "oude" tv, had ik de designfeatures voor lief genomen. Die heb ik ook wel in de winkel gezien.
Ik was alleen na een week kijken en calibreren niet overtuigd dat de betere zwart en contrastwaarden opwogen tegen de op dit moment toch wel forse prijs. Is het zo helder genoeg? Het beeld is beter, maar ik vind het de instapprijs nog niet waard.
Dat lg in de 2016 lineup totnogtoe geen fhd oled heeft gepresenteerd zegt toch niets ovr de toekomst. Dat apple grotere telefoons is gaan maken heeft ze ook niet doen besluiten om geen kleinere meer te maken (se). Ze gaan echt wel een oled voor de "common man" maken met een flat, 1080p scherm. En als zij dat niet doen, dan doet samsung het wel.
Maar iedereen die er wel een heeft staan wens ik er oprecht veel plezier mee hoor! Alleen mij is de meerwaarde niet helemaal duidelijk geworden voor de prijs die er nu nog voor gevraagd wordt. Over twee jaar staat bij mij ook een oled. Maar dan plat, fhd, of indien je voorspelling uitkomt 4k, maar dan wel voor minder geld. Zo duidelijk?
Ik was alleen na een week kijken en calibreren niet overtuigd dat de betere zwart en contrastwaarden opwogen tegen de op dit moment toch wel forse prijs. Is het zo helder genoeg? Het beeld is beter, maar ik vind het de instapprijs nog niet waard.
Dat lg in de 2016 lineup totnogtoe geen fhd oled heeft gepresenteerd zegt toch niets ovr de toekomst. Dat apple grotere telefoons is gaan maken heeft ze ook niet doen besluiten om geen kleinere meer te maken (se). Ze gaan echt wel een oled voor de "common man" maken met een flat, 1080p scherm. En als zij dat niet doen, dan doet samsung het wel.
Maar iedereen die er wel een heeft staan wens ik er oprecht veel plezier mee hoor! Alleen mij is de meerwaarde niet helemaal duidelijk geworden voor de prijs die er nu nog voor gevraagd wordt. Over twee jaar staat bij mij ook een oled. Maar dan plat, fhd, of indien je voorspelling uitkomt 4k, maar dan wel voor minder geld. Zo duidelijk?
Zojuist contact gehad met de verkopende partij.
Er is mij toegezegd dat wanneer LG de tv binnen de specificaties vindt vallen ik de overeenkomst kan ontbinden.
Ook als het buiten de 14 dagen valt.
Dus dat zit wel goed.
Er is mij toegezegd dat wanneer LG de tv binnen de specificaties vindt vallen ik de overeenkomst kan ontbinden.
Dus dat zit wel goed.
Reken daar maar niet op. De productie van FHD OLED-panelen op dergelijke formaten is door LG stopgezet en die zal vermoedelijk ook niet meer opnieuw in gang gezet worden.OcNewB schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 15:06:
Van Samsung moet je helemaal niets verwachten als het op OLED aan komt. Zij hebben al aangegeven zich niet op OLED te richten maar op QLED en ook daar moet je niet verwachten een FHD-televisie in te gaan zien. Tegen de tijd dat zij QLED-televisies op de markt zullen brengen, zullen vermoedelijk zelfs de budgettelevisies met een UHD-paneel komen. Niemand zit dan nog op een FHD-televisie te wachten, net zoals dit al lange tijd met HD-televisies zo is ondanks dat het verschil met HD en FHD op kleinere formaten zoals 32" voor de meeste huishoudens niet zichtbaar is.
OLED en QLED horen in het topsegment en in het topsegment hoort FHD niet meer thuis.
En als het wel binnen buiten de specificaties valt, wordt het toestel dan gerepareerd of omgeruild?invincible30 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 15:13:
Zojuist contact gehad met de verkopende partij.
Dus dat zit wel goed.
Buiten de specificaties bedoel je neem ik aan?Dimens schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 15:36:
[...]
En als het wel binnen de specificaties valt, wordt het toestel dan gerepareerd of omgeruild?
Geen idee, als het maar opgelost wordt
Bij binnen de specificaties ontbind ik de overeenkomst.
.
Ik vraag mij af of Dolby vision het wel gaat worden, de hele Samsung/Sony line up voor 2016 hebben ook geen Dolby vision ondersteuning en meestal bepaald de markt of een format een succes wordt..HDR10 is ook een opensource platform, daar zijn fabrikanten meestal wel blij mee. Dan kan je altijd wel blijven wachten..Niek-panna schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:08:
[...]
Vergeet het EF950 model als ik jou was.
De Dolby Vision functie is een aparte chip op het panel gesoldeerd van de types van 2016, G6,E6,C6 en B6.
Daarbij denk ik dat je beter je geld in je zak kan houden en wachten totdat de B6 op de markt is in Nederland.
Zal September zijn voor 3499,-
Klopt, niemand weet nog of Dolby Vision het wel gaat worden of niet....
maarrr het is altijd fijner om het erbij te hebben voor het geval dat.
HDR10 wordt natuurlijk gewoon ook ondersteund.
En ik adviseer niet om de EF950 links te laten liggen omdat de 2016 modellen Dolby Vision hebben he!
Het is meer omdat de nieuwe modellen veel beter zijn dan het ouwe model dat nog steeds 3000,- moet kosten.
En ik adviseer niet om de EF950 links te laten liggen omdat de 2016 modellen Dolby Vision hebben he!
Het is meer omdat de nieuwe modellen veel beter zijn dan het ouwe model dat nog steeds 3000,- moet kosten.
PSN ID: RedrumNL
Bij de Media Markt in Arnhem is de 910 inmiddels uitverkochtsjaak88 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 17:27:
[...]
Geef mij maar een link waar je een Oled 4k voor 1800 kan halen![]()
Media Markt Arnhem heeft nog steeds grote voorraad 910's voor 1494 te koop staan als je in de buurt woont.
En wat betreft 4k, na lange onderzoek is 4k eigenlijk best overbodig helemaal op dit moment met het beperkte aanbod. Wil je het verschil kunnen zien tussen full HD en 4k moet je tenminste een 65 inch kopen en dan ook nog eens erg dichtbij het scherm zitten, anders kunnen je ogen het verschil in scherpte niet eens zien.
Weet iemand nog een shop waar je de eg910 voor rond €1500,- kan kopen?
Radio von Burg. Kijk niet naar de prijzen op de website maar bel ff voor de laagste prijs.GoZ schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:59:
[...]
Bij de Media Markt in Arnhem is de 910 inmiddels uitverkocht. Ze komen wel terug, maar wanneer en voor welke prijs is onbekend.
Weet iemand nog een shop waar je de eg910 voor rond €1500,- kan kopen?
Ik heb nog even naar de 55E6 gekeken maar die zou me uiteindelijk €1600,- meer hebben gekost t.o.v. de 950 en dat vond ik ietsje teveel en maakt het gemis aan de 2016 opties voor mij volledig goed (voor het gevoel).Niek-panna schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:47:
Klopt, niemand weet nog of Dolby Vision het wel gaat worden of niet....
Ik heb het al eerder eens aangegeven, voor de meesten zal ergens een grens liggen v.w.b. aankoopprijs. Voor sommigen ligt deze al bij €800 hebben we kunnen lezen, anderen willen niet hoger gaan dan zo'n €1500,-, en ik wilde de hoofdprijs ook niet direct betalen, bij voorkeur zelfs verre van. Maar we worden door onze huidige TV min of meer gedwongen om de overstap te maken naar wat anders, vandaar onze aankoop van de 950. Had onze TV niet wat issues gehad, had ik het waarschijnlijk nog flink langer uitgesteld.
Testing, one, two ...
Ik heb zojuist voor mij 910 een update ontvangen. Bij mij staat er nu software 0.4.05.01 op. Vraag me af wat er veranderd is
Mail gehad van LG.
De rode gloed valt binnen de specificaties.
Slechte service van LG.
Toestel gaat retour nu.
Hang mijn plasma maar weer op nu.
Slechte service van LG.
Toestel gaat retour nu.
Update met dit versienummer wordt ook aan sommige LG LCD modellen aangeboden zag ik, maar nergens valt te lezen wat er precies is aangepakt. Omdat de update dus niet enkel voor Oled bedoelt lijkt te zijn, ga ik er vanuit dat het iets met het smart-gedeelte (apps?) te maken zou kunnen hebben.sjaak88 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:15:
Ik heb zojuist voor mij 910 een update ontvangen. Bij mij staat er nu software 04.05.01 op. Vraag me af wat er veranderd is
Testing, one, two ...
Mail? Dacht dat er een monteur zou komen?invincible30 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:21:
Mail gehad van LG.
Slechte service van LG.
Toestel gaat retour nu.
(Mooi klote iig)
[ Voor 3% gewijzigd door DeBaroN op 20-06-2016 15:53 ]
Yep, mailtje.baronruud schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:53:
[...]
Mail? Dacht dat er een monteur zou komen?
(Mooi klote iig)
Aan de hand vd foto konden ze beoordelen dat het binnen de specificaties valt.
Zeker klote.
Ik ben ook lang niet de enige die met een rode tint. Zie avforums bijvoorbeeld.
Maar ik accepteer zoiets niet van zo'n duur toestel.
Morgen winkel inlichten, zijn vandaag gesloten.
Ik wacht nu wel tot de kinderziektes eruit zijn
Ik was er van te voren van bewust. Gelukkig heb ik amper de rode tinten gelukkig, wel last van geen uniform scherm en crushing blacks maja voordat ik weer een OLED op de kop tik voor 1500 euro ben ik wel een paar jaartjes verderinvincible30 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:15:
[...]
Yep, mailtje.
Aan de hand vd foto konden ze beoordelen dat het binnen de specificaties valt.
Zeker klote.
Ik ben ook lang niet de enige die met een rode tint. Zie avforums bijvoorbeeld.
Maar ik accepteer zoiets niet van zo'n duur toestel.
Morgen winkel inlichten, zijn vandaag gesloten.
Ik wacht nu wel tot de kinderziektes eruit zijn
Ik was ook op de hoogte vd rode tint in de hoeken.sjaak88 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:34:
[...]
Ik was er van te voren van bewust. Gelukkig heb ik amper de rode tinten gelukkig, wel last van geen uniform scherm en crushing blacks maja voordat ik weer een OLED op de kop tik voor 1500 euro ben ik wel een paar jaartjes verderDus neem ik maar voor lief.
Maar ik gokte het er op.
Geen geluk gehad dus.
Wel triest dat lg dit als acceptabel beschouwt.
Schijnt dat de 2016 range een stuk beter is op dit gebied.
Maar die kan ik niet betalen
Inderdaad dat is zeker schandalig. Op andere fora's lees ik dat mensen gewoon een nieuwe toestel of paneel krijgen welke dan geen of stuk minder last van rode gloed heeft. Zelfs een persoon die al 3x een nieuwe had gekregen, wel apart dat ze bij jou zo reageren.invincible30 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:39:
[...]
Ik was ook op de hoogte vd rode tint in de hoeken.
Maar ik gokte het er op.
Geen geluk gehad dus.
Wel triest dat lg dit als acceptabel beschouwt.
Schijnt dat de 2016 range een stuk beter is op dit gebied.
Maar die kan ik niet betalen
In het verleden een panasonic plasma gehad met een groene blob.sjaak88 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:49:
[...]
Inderdaad dat is zeker schandalig. Op andere fora's lees ik dat mensen gewoon een nieuwe toestel of paneel krijgen welke dan geen of stuk minder last van rode gloed heeft. Zelfs een persoon die al 3x een nieuwe had gekregen, wel apart dat ze bij jou zo reageren.
Werd gewoon zonder moeilijkheden omgeruild.
Maar goed, ik ben benieuwd hoe de winkelier morgen reageert hierop.
Ze gingen uit van een nette afhandeling van lg.
Is het mogelijk om een 4K film af te spelen op een FHD tv ?
Of kan dit alleen wanneer deze van youtube komt ?
Of kan dit alleen wanneer deze van youtube komt ?
Verwijderd
Zojuist weer even contact gehad met Radio von Burg over de actieprijzen.
Actie loopt tot 30 juni.
Afhaalprijzen:
910: 1550
920: 2290
950: 2499!!!
Actie loopt tot 30 juni.
Afhaalprijzen:
er zijn meer winkels met dit soort acties, alhoewel de 920 wel goedkoop lijkt. En vaak krijg je bij Hificorner daar boven op nog extra korting.Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:51:
Actie loopt tot 30 juni.
Afhaalprijzen:
Ik zie bij hificorner prijzen die veel hoger liggen. Voor de 950 alleen al moeten ze €500 zakken om de price te matchen.pstalman schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:09:
[...]
er zijn meer winkels met dit soort acties, alhoewel de 920 wel goedkoop lijkt. En vaak krijg je bij Hificorner daar boven op nog extra korting.
Voor de liefhebbers. Nu eerste 1000 klanten kunnen gratis bij KPN 4k signaal gaan ontvangen. Receiver wordt dan omgeruild. Ek 16 kan je dan in 4k kijken en een nieuw kanaal.
Volgens mij haal jij het een en ander door elkaar? Die 1000 klanten zijn al geselecteerd voor de Pilot?MauT86 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:52:
Voor de liefhebbers. Nu eerste 1000 klanten kunnen gratis bij KPN 4k signaal gaan ontvangen. Receiver wordt dan omgeruild. Ek 16 kan je dan in 4k kijken en een nieuw kanaal.
nieuws: KPN begint met 4k-uitzendingen bij testgroep
Testing, one, two ...
Ik heb bij mijn 55EF950V zo nu en dan last van een merkwaardig fenomeen. Als ik de TV aanzet heb ik soms een schokkerig beeld. Als ik dan de TV dan een keer uit en aanzet met de remote dan is het beeld weer vloeiend. Ik merkte dit vorige week een keer en vandaag ook toen ik de TV aanzette (EK voetbal op NPO1). Ik maak gebruik van de interne tuner van de TV.
Zojuist KPN gebeld. Ik krijg morgen het nieuwe kastje. Heb dit geregeld obv een email welke ik van KPN heb gekregen. Dus blijkbaar hebben ze de 1000 nog niet gehaald
hardware-lover schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 18:39:
[...]
Volgens mij haal jij het een en ander door elkaar? Die 1000 klanten zijn al geselecteerd voor de Pilot?
nieuws: KPN begint met 4k-uitzendingen bij testgroep
Maar val jij daarin (via die mail), niet al onder een geselecteerde groep, of zou iedereen met een KPN (is dit via Glasvezel?) abonnement die mail hebben gekregen? Indien er zich nog personen aan kunnen melden dan is dat mogelijk aanvullend nieuws voor het artikel hier op Tweakers.MauT86 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 18:47:
Zojuist KPN gebeld. Ik krijg morgen het nieuwe kastje. Heb dit geregeld obv een email welke ik van KPN heb gekregen. Dus blijkbaar hebben ze de 1000 nog niet gehaald
[...]
Testing, one, two ...
Tv-kijken wordt met 4K Ultra HD een nóg intensere beleving dankzij de 4 keer hogere beeldresolutie. KPN biedt dit als eerste landelijke tv-aanbieder aan. Wilt u 4K Ultra HD proberen? Meld u dan snel aan, want we kunnen nu maximaal 1000 klanten hier kennis mee laten maken. Gratis!
Dus ga er vanuit dat je je nog steeds kan aanmelden. Heb dit rond half 6 geregeld. Ik heb inderdaad glasvezel.
Dus ga er vanuit dat je je nog steeds kan aanmelden. Heb dit rond half 6 geregeld. Ik heb inderdaad glasvezel.
hardware-lover schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 18:59:
[...]
Maar val jij daarin (via die mail), niet al onder een geselecteerde groep, of zou iedereen met een KPN (is dit via Glasvezel?) abonnement die mail hebben gekregen? Indien er zich nog personen aan kunnen melden dan is dat mogelijk aanvullend nieuws voor het artikel hier op Tweakers.
Ik heb de LG 55EG910V (910) voor €1499!! gekocht. Dat nog goedkoper dan wat ik lees hier. Dat was een speciale actie tussen 21 mei tot 28 mei 2016!
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
weet jij zo waar je je kan aanmelden dan? ik kan geen linkje vinden of dergelijk helaasMauT86 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 19:07:
Tv-kijken wordt met 4K Ultra HD een nóg intensere beleving dankzij de 4 keer hogere beeldresolutie. KPN biedt dit als eerste landelijke tv-aanbieder aan. Wilt u 4K Ultra HD proberen? Meld u dan snel aan, want we kunnen nu maximaal 1000 klanten hier kennis mee laten maken. Gratis!
[...]
Ignorance is bliss!! (- The Matrix)
Volgens mij kun je je niet aanmelden, maar wordt je geselecteerd / benaderd door KPN. Lijkt me overigens een onderwerp voor een apart KPN 4K topic...Dr C schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:45:
[...]
weet jij zo waar je je kan aanmelden dan? ik kan geen linkje vinden of dergelijk helaas
Inderdaad, lijkt me beter hier dan verder te gaan:ViNOK16Bit schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:15:
[...]
Volgens mij kun je je niet aanmelden, maar wordt je geselecteerd / benaderd door KPN. Lijkt me overigens een onderwerp voor een apart KPN 4K topic...
[KPN Glasvezel] Ervaringen & Vragen Topic - Deel 2
Post door CBdicX op avsforum.com
Update Netflix version 4.2 for HDR.
Finaly after spending a lot of hours chatting and mailing with LG (Europe) and my Dutch Oled supplier, LG is going to get a certification for the 2015 models so it can update the 2015 models to Netfilx HDR.
Please use Google Translate:
Hartelijk dank voor uw mail.
Het klopt dat LG bezig is om de 2015 modellen van een certificering te voorzien voor Netflix HDR. Echter is er nog geen concrete datum bekend wanneer de ondersteuning zal worden voltooid. Wij raden u aan om onze site in de gaten te houden voor meer informatie.
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
######
Customer Service Representative
LG Electronics Benelux
bron
Update Netflix version 4.2 for HDR.
Finaly after spending a lot of hours chatting and mailing with LG (Europe) and my Dutch Oled supplier, LG is going to get a certification for the 2015 models so it can update the 2015 models to Netfilx HDR.
Please use Google Translate:
Hartelijk dank voor uw mail.
Het klopt dat LG bezig is om de 2015 modellen van een certificering te voorzien voor Netflix HDR. Echter is er nog geen concrete datum bekend wanneer de ondersteuning zal worden voltooid. Wij raden u aan om onze site in de gaten te houden voor meer informatie.
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
######
Customer Service Representative
LG Electronics Benelux
bron
bij MM Zwolle nu 1399 tm zondag geloof ikVan der Berg schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:57:
Ik heb de LG 55EG910V (910) voor €1499!! gekocht. Dat nog goedkoper dan wat ik lees hier. Dat was een speciale actie tussen 21 mei tot 28 mei 2016!
Je klinkt niet zeker? Maar op hun website van MM nog steeds €1799.
Heb het vandaag zien staan in de winkel. Tot zondag of zaterdag deze lokale actie. Prijs 100 procent zekerVan der Berg schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 19:36:
Je klinkt niet zeker? Maar op hun website van MM nog steeds €1799.
Dat is een mooi acties!! Ik heb de OLED LG 55EG910V voor €1499 gekocht. Ik raad iedereen aan om de slag te slaan of te overwegen. Als je eenmaal OLED heb wil je niks anders meer!!
Ik sta zo versteld van de techniek van OLED. Totaal een andere kijk ervaring met een OLED en met die haar scherp en zwart is echt zwart met die waanzinnige kleuren!! Het oneindige contrast. Heb gebogen scherm curve maar merk er niks van!! Lijkt net een platte.
Resolutie is niet alles. OLED is het beste wat er is en je kan beter OLED kiezen dan een gelijk geprijsde LED in 4K.
De prijzen van OLED zal ook niet snel dalen. 30 a 40% van OLED panelen worden nog steeds weggegooid met doden pixels. Het blijft lastig om een goede werkende OLED op de markt te brengen.
Mijn ervaring 55 inch OLED:
http://nl.hardware.info/p...rvaring-door-van-der-berg
Ik sta zo versteld van de techniek van OLED. Totaal een andere kijk ervaring met een OLED en met die haar scherp en zwart is echt zwart met die waanzinnige kleuren!! Het oneindige contrast. Heb gebogen scherm curve maar merk er niks van!! Lijkt net een platte.
Resolutie is niet alles. OLED is het beste wat er is en je kan beter OLED kiezen dan een gelijk geprijsde LED in 4K.
De prijzen van OLED zal ook niet snel dalen. 30 a 40% van OLED panelen worden nog steeds weggegooid met doden pixels. Het blijft lastig om een goede werkende OLED op de markt te brengen.
Mijn ervaring 55 inch OLED:
http://nl.hardware.info/p...rvaring-door-van-der-berg
[ Voor 38% gewijzigd door Van der Berg op 22-06-2016 23:47 ]
Zo, ook maar even KPN Ultra HD besteld. Ik krijg morgen mijn 55E6V binnen, ben eigenlijk benieuwd wat dat Ultra HD inhoud, volgens mij is er nog geen zender die in 4k uitzend.
Ik heb vanavond (eindelijk) de 950 op zijn plek gezet, dat koste wat meer tijd dan ik gedacht had. Je bent bijna net zo snel klaar met een Windows OS installeren dan de installatie op deze TV. Maar alles met liefde en plezier natuurlijk. Het eerste wat gaat gebeuren is de beeldinstellingen eens wat optimaliseren want wat komt er standaard een bak licht uit deze TV, dat was wel even met de ogen knijpen. Dat heb ik snel even flink lager gezet. Als mijn vrouw zich te ruste legt gaat manlief aan de slag om het beeld wat verder in te stellen, gevolgd door het afspelen van diverse 4K demo's, gewoon voor het ultieme plezier natuurlijk.
Wordt vervolgt...
Wordt vervolgt...
Testing, one, two ...
@van der berg: allemaal leuk en aardig maar die 910 is niet echt een topper, denk dat de meeste toch voor future proof 4k oled gaan en 950 kopen.Of gewoon nog afwachten, de andere fabrikanten zullen snel volgen met qled en crystal led...
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Volgens mij is de 910 een prima beeldscherm. Ik denk dat ik eerder voor dat scherm zou kiezen dan voor de 950 omdat dat het eerste OLED 4k scherm is (met nogal wat klachten). Voor 4K zou ik lekker wachten op het goedkoper worden van de 2016 TV's (of de hoofdprijs betalen).
De 910 niet echt een topper? Omdat die geen 4K heeft? Heb hem zelf voor 1499,- gekocht. En voor die prijs heb je naar mijn mening geen mooier beeld. De 950 is 2999,- dus nogal raar om te zeggen dat de meesten voor die zouden gaan.Amaze86 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:30:
@van der berg: allemaal leuk en aardig maar die 910 is niet echt een topper, denk dat de meeste toch voor future proof 4k oled gaan en 950 kopen.Of gewoon nog afwachten, de andere fabrikanten zullen snel volgen met qled en crystal led...
De 910 is de beste wat er is! Zo'n beeld kwaliteit vind je nergens. Het is haar scherp en zwart is ook echt zwart en het oneindige contrast en de waanzinnige kleuren.
Resolutie is niet alles en 4K is nog steeds niet beschikbaar behalve Netflix en YouTube en KPN komt met beperkte aanbod. OLED is OLED. Er veranderd niks aan de techniek tussen 4K vs. FULL-HD
Ik heb een curve versie (910) maar daar merk ik totaal niets van!! Het lijkt gewoon dat ik een platte OLED heb. Ik ben achteraf blij dat ik geen €2999 heb betaald voor een platte OLED.
De prijzen van OLED zullen ook niet snel dalen. 30 a 40% van de panelen worden nog steeds weggegooid met dode pixels. Het is erg lastig om een goed werkende OLED TV te maken
Resolutie is niet alles en 4K is nog steeds niet beschikbaar behalve Netflix en YouTube en KPN komt met beperkte aanbod. OLED is OLED. Er veranderd niks aan de techniek tussen 4K vs. FULL-HD
Ik heb een curve versie (910) maar daar merk ik totaal niets van!! Het lijkt gewoon dat ik een platte OLED heb. Ik ben achteraf blij dat ik geen €2999 heb betaald voor een platte OLED.
De prijzen van OLED zullen ook niet snel dalen. 30 a 40% van de panelen worden nog steeds weggegooid met dode pixels. Het is erg lastig om een goed werkende OLED TV te maken
[ Voor 44% gewijzigd door Van der Berg op 23-06-2016 11:23 ]
Zou ik nu een televisie kopen, zou ik eerder voor een EG910 gaan dan een EF950. Voor de EF950 betaal je bijna het dubbele met een marginale verbetering qua beeldkwaliteit.Amaze86 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:30:
Met het oog op de toekomst is het misschien ook wel beter om te kiezen voor een EG910. Het aanbod is momenteel nog altijd mager. Momenteel is voor ongeveer 150 uur aan film en series in UHD verkrijgbaar waarvan slechts een deel ook daadwerkelijk is opgenomen met een 4K camera en niet een 2K camera en achteraf remastered naar 4K wat simpelweg niet de gewenste kwaliteit en scherpte geeft. Het werkelijke aanbod 4K is dan misschien maar 30%.
Ga je uit van circa 4 uur televisie kijken per dag, kijk je in een jaar zo'n 1500 uur televisie. Als je bedenkt dat je daarvan maar 150 uur in UHD kunt kijken waarvan slechts 30% ook echt UHD is, is het in een jaar tijd maar 3% wat echt volledig de resolutie van het toestel benut. Als het je om de resolutie gaat, betaal je voor die 3% momenteel dus € 1300,- meer. Om nog maar te zwijgen over de hoge kosten van een UHD Blu-Ray speler die nodig is voor het weergeven van een groot deel van je UHD-content.
Natuurlijk zijn er ook andere zaken die meespelen zoals HDR en meer kleurdiepte en voor een hogere prijs zorgen. Maar als je bedenkt dat een toestel als de EF950 op dit gebied helemaal niet zo goed presteert, is het die € 1300,- meer dan nog wel waard?
Zet die € 1300,- op een spaarrekening, haal nu een EG910 en geef UHD en OLED nog een beetje extra tijd. Over een jaar of 2 a 3 zijn beiden meer ontwikkeld. Verkoop dan de EG910 voor enkele honderden euro's (afschrijving voor de EG910 is lager dan voor de EF950), haal die € 1300,- van de spaarrekening en koop met dat geld een UHD OLED-televisie of misschien wel een toestel met QLED of CLED. Tegen die tijd zijn de toestellen een stuk goedkoper, zijn de prestaties een stuk beter dan die van de EF950 en ben je meer verzekerd van een toestel dat geschikt is voor de dan huidige technieken. Zo is de EF950 al niet geschikt voor Dolby Vision wat Netflix gebruikt voor HDR.
Precies.
Ik zou zelf ook niet voor de 950 gaan.
Veel problemen met Uniformiteit.
Banding, tinten, vignetting.
De 2016 lijn schijnt op deze punten enorm verbeterd te zijn.
Is natuurlijk wel weer wat duurder.
Maar de prijzen zullen natuurlijk ook op het niveau vd 950 komen ter zijner tijd.
Maar de prijzen zullen natuurlijk ook op het niveau vd 950 komen ter zijner tijd.
Er is al aanbod naast Netflix en YouTube en dat zal gestaag groeien.Van der Berg schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:01:
Netflix zal ook HDR zonder DV ondersteunen.Dimens schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:15:
[...]
Zo is de EF950 al niet geschikt voor Dolby Vision wat Netflix gebruikt voor HDR.
Wat duurder? Jullie moeten je niet zo blind staren op die prijzen die je in PW ziet staan. Ik heb nu €1600,- op mijn spaarrekening laten staan want het 2016 model zou mij €3800,- hebben gekost, dat vind ik dan weer veel te veel voor wat deze meer zou brengen.invincible30 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:21:
Precies.
Testing, one, two ...
Laten we iedereen lekker met z'n tv in z'n waarde laten. Iemand die een FullHD heeft gekocht vind 4K maar niks, iemand die een B6V heeft vindt een EF950V niks, enz enz enz.
Feit is dat het allemaal LG's zijn, de duurste is gewoon de beste, de goedkoopste is het instapmodel. Allemaal prima tv's, en beter dan LED/LCD.
Feit is dat het allemaal LG's zijn, de duurste is gewoon de beste, de goedkoopste is het instapmodel. Allemaal prima tv's, en beter dan LED/LCD.
Volgens mij laten we iedereen hier met z'n tv in z'n waarde. Ik vind de 950V en de B6V mooier dan de 910V van mezelf.BaSsDruM schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:33:
Laten we iedereen lekker met z'n tv in z'n waarde laten. Iemand die een FullHD heeft gekocht vind 4K maar niks, iemand die een B6V heeft vindt een EF950V niks, enz enz enz.
Daarom mogen we hier nog wel discussiëren, waarom wel/niet en de voor- en nadelen van ieder z'n tv. Het is een forum hier, anders kunnen we de boel net zo goed sluiten
wow een 950 voor die prijsVerwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:51:
Actie loopt tot 30 juni.
Afhaalprijzen:
hebbonnn!
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
Net gebeld met zwolle, maar ze zeggen dat hij gewoon 1799 kost.
Ondanks dat ik al een LG 55EG910V heb. Ik was ook al aan de lijn met de Media Markt in Zwolle om te vragen, was gewoon heel erg benieuwd. Maar na 20 minuten wachten besloot ik dan maar op te hangen. Mijn pauze was bijna voorbij.
[ Voor 28% gewijzigd door Van der Berg op 23-06-2016 16:33 ]
Dan heb je de verkeerde gesproken. Staat een grote prijskaart bij met speciale prijs. Systeem zal wrs op online prijs staanBassie90 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:11:
[...]
Net gebeld met zwolle, maar ze zeggen dat hij gewoon 1799 kost.
Verwijderd
Ik heb voor het eerst een 65e6v kunnen zien en ik ben onder de indruk van de beeldkwaliteit.
Dit was ook het geval wat 3D weergave betreft.
Echter als media player (had een test USB stick mee) viel dit toestel erg tegen, hij kon zelfs geen h264 afspelen, laat staan h265. Een externe media player lijkt absoluut noodzakelijk.
Dit was ook het geval wat 3D weergave betreft.
Echter als media player (had een test USB stick mee) viel dit toestel erg tegen, hij kon zelfs geen h264 afspelen, laat staan h265. Een externe media player lijkt absoluut noodzakelijk.
Dat blijkt, heb nogmaals gebeld en deze mevr. heeft me doorverbonden met de desbetreffende afdeling. Waarna ik te horen kreeg dat het een tijdelijke 'super aanbieding' is waar ze nog maar 2 van op voorraad hebben. Ik moet zeggen hadden, want m'n vader is er één aan het ophalen.Bever! schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 17:34:
[...]
Dan heb je de verkeerde gesproken. Staat een grote prijskaart bij met speciale prijs. Systeem zal wrs op online prijs staan
Succes met jouw nieuwe OLED! Het is een prachtige scherm die OLED. Ben benieuwd of het nog lager gaat dan €1399,- ik kocht hem voor €1499,-.
[ Voor 36% gewijzigd door Van der Berg op 23-06-2016 21:55 ]
Verwijderd
Kan ik mij totaal niet in vinden. Heb nu een half jaar een EF950V en van bovenstaande punten herken ik er geen eentje. Beeld is fantastisch, ook voetbal is een plaatje. Dat was op mijn vorige high end LED tv om te huilen (als je banding wilt moet je een 65 inch LED nemen).invincible30 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:21:
Tuurlijk zullen er wel toestellen zijn die bovenstaande problemen hebben, maar dat wil niet zeggen dat dit dan voor alle toestellen de norm is.
Smits in Arnhem gaat hier, bij alledrie de modellen, nog weer onderdoor! Heb deze week daar de 910 gekocht. In vergelijking met bovenstaande prijs kun je, met het prijsverschil, bijna een kalibratie laten uitvoeren.Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:51:
Actie loopt tot 30 juni.
Afhaalprijzen:
Zijn er goede UHD OLED TV's zonder smartfunctionaliteit? (wil geen high-end device kopen dat traag is)
[ Voor 29% gewijzigd door eL_Jay op 24-06-2016 15:14 ]
Dit zijn de mogelijkheden zegt Tweakers PW.eL_Jay schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:13:
Zijn er goede UHD OLED TV's zonder smartfunctionaliteit? (wil geen high-end device kopen dat traag is)
Testing, one, two ...
Pricewatch geeft alleen maar een selectie van winkels in met name nederland en belgie. Kan dus goed dat bij Amazon.De of de winkel op de hoek wel iets dergelijks verkocht wordt. Import uit China gaat me wat te ver, maar EU import is geen probleem vanwege de gelijke koperbescherming.
Wat heb je betaald voor je 910?GoZ schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:05:
[...]
Smits in Arnhem gaat hier, bij alledrie de modellen, nog weer onderdoor! Heb deze week daar de 910 gekocht. In vergelijking met bovenstaande prijs kun je, met het prijsverschil, bijna een kalibratie laten uitvoeren.
Volgens de site zitten ze gewoon op de normale prijs. Heb je onderhandeld over de prijzen? Wat zijn de prijzen voor de 920/950 ?GoZ schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:05:
[...]
Smits in Arnhem gaat hier, bij alledrie de modellen, nog weer onderdoor! Heb deze week daar de 910 gekocht. In vergelijking met bovenstaande prijs kun je, met het prijsverschil, bijna een kalibratie laten uitvoeren.
Ben benieuwd
Ik denk dat je reëel moet zijn, voor die enkeling die geen smart in zijn Oled tv wil, gaan ze geen apart model op de markt brengen. Er is ook geen verplichting om het smart gedeelte te gebruiken, kan ook prima zonder. Overigens komt Amazon.de niet tevoorschijn in PW omdat deze geen grote tv's naar Nederland leveren, dat kan enkel naar een adres in Duitsland.eL_Jay schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:35:
[...]
Pricewatch geeft alleen maar een selectie van winkels in met name nederland en belgie. Kan dus goed dat bij Amazon.De of de winkel op de hoek wel iets dergelijks verkocht wordt. Import uit China gaat me wat te ver, maar EU import is geen probleem vanwege de gelijke koperbescherming.
[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 24-06-2016 22:09 ]
Testing, one, two ...
Voor mijn 55EG920V met productiedatum april 2016 heb ik drie weken geleden € 2099 betaald. Ik kwam bij hen uit via hun shop op Ebay.de (de shop op de nl-store is leeg).echidgna schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 21:05:
[...]
Volgens de site zitten ze gewoon op de normale prijs. Heb je onderhandeld over de prijzen? Wat zijn de prijzen voor de 920/950 ?![]()
Ben benieuwd
De winkelier kon het op prijs stellen als ik enigzins cryptisch kon zijn over de prijzen hier op het forum. Even bellen en je weet het.echidgna schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 21:05:
[...]
Volgens de site zitten ze gewoon op de normale prijs. Heb je onderhandeld over de prijzen? Wat zijn de prijzen voor de 920/950 ?![]()
Ben benieuwd
Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.
We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.
Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.
We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.
Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.