Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:47:
Zet het 1 week op die instelling en dan zie jij wit gewoon als wit. Niet meer als gelig :). En als je dan de instellingen terugzet dan ziet het er niet meer uit :+ .

Zo hoort het te zijn, net als een ISF gekalibreerde tv die het ook heeft.
Kan ik bevestigen. Voor de kalibratie was warm1 al 'gelig'. Na de ISF kalibratie staat de instelling op warm2 en de gamma op 2.4. Na twee dagen wennen kijken we hier al een paar maanden naar een perfect beeld qua alles. d:)b
Naast de andere punten die je noemt (waar ik er geen van ervaar op de LG), is de levensduur van geen enkel apparaat bekend. Als je de 30.000 branduren bedoelt waarna de kleuren zouden verzwakken: dat is bijna 7 jaar als je 12 uur per dag, elke dag, de tv hebt aan staan. Dat is een goede economische levensduur voor een tv lijkt mij.

Blijft wel dat het een flinke investering is, bij twijfel niet kopen. Het kan dan alleen maar tegen vallen aangezien je dan ongewild op zoek gaat naar mogelijke tekortkomingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:26
Levensduut van een oled scherm 100.000 uur.

https://www.homecinemamag...v-ligt-nu-op-100-000-uur/

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:26
MrBowser schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:29:
Heb mijn instelling van de LG 55EG910V overgenomen van CNET overgenomen, mooi beeld maar kan mijn zwart waarde niet op laag zetten, die is helemaal grijs en staat op automatisch, iemand een idee hoe dit kan?
Op welke input zit je? Er zit nog wel eens verschil in opties tussen bijvoorbeeld de hdmi of de app input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha Supreme
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 08:01
Gisteren de toch maar de 950 gehaald bij BCC inclusief 7 jaar aanvullende garantie. Hier erg goede ervaringen mee gehad met mijn huidige TV (en degene daarvoor die gratis is vervangen na 5 jaar).

Koste wat moeite om 2160p60 werkend te krijgen in combinatie met een odroid C2 en de Denon 2200w, maar alles werkt nu als een zonnetje! Erg tevreden.

Weet iemand misschien hoe je dat irritante muispijltje voorgoed laat verdwijnen? Elke keer als je tegen de afstandsbediening aan stoot verschijnt dat ding in beeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBowser
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-11-2024
ViNOK16Bit schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 07:16:
[...]

Op welke input zit je? Er zit nog wel eens verschil in opties tussen bijvoorbeeld de hdmi of de app input.
Digitale tv.. zal daar wel aan liggen, vind de scherpte tegen vallen.. kan dat aan ziggo/me ci+ module liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:58

Twazerty

AVCHDCoder developer

Met een infrarood afstandsbediening heb je dat pijltje niet. Zelf heb ik hem in mijn Logitech Harmony geprogrammeerd. Via infrarood heb je onder andere de mogelijkheid direct naar een hdmi input te wisselen ipv een stom menutje.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
MrBowser schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 07:52:
[...]

Digitale tv.. zal daar wel aan liggen, vind de scherpte tegen vallen.. kan dat aan ziggo/me ci+ module liggen?
Daar zou het aan kunnen liggen ja. Probeer de instellingen anders te wijzigen wanneer je op een HDMI input zit. En wat betreft de scherpte, draai een Blu-Ray (bestand) af of zet een 4k bestand op een USB stick van http://demo-uhd3d.com/categorie.php?tag=lg en check dan de scherpte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Alpha Supreme schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 07:50:
Gisteren de toch maar de 950 gehaald bij BCC inclusief 7 jaar aanvullende garantie. Hier erg goede ervaringen mee gehad met mijn huidige TV (en degene daarvoor die gratis is vervangen na 5 jaar).

Koste wat moeite om 2160p60 werkend te krijgen in combinatie met een odroid C2 en de Denon 2200w, maar alles werkt nu als een zonnetje! Erg tevreden.

[knip]
Ook ik heb gisteren de aankoop in orde gemaakt voor de 950 en sta dan ook voor de uitdaging om 4K goed aan de praat te krijgen later, maar dan via een mini HTPC en binnen een Windows omgeving. Consequentie van TV aankoop zal daarom ook zijn dat huidige receiver vervangen gaat worden. Deze lust een 4K signaal wel door, maar dan in beperkte mate en zeker niet in 4K/60p. Afijn, allemaal luxe problemen natuurlijk ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha Supreme
hardware-lover schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:10:
[...]

Ook ik heb gisteren de aankoop in orde gemaakt voor de 950 en sta dan ook voor de uitdaging om 4K goed aan de praat te krijgen later, maar dan via een mini HTPC en binnen een Windows omgeving. Consequentie van TV aankoop zal daarom ook zijn dat huidige receiver vervangen gaat worden. Deze lust een 4K signaal wel door, maar dan in beperkte mate en zeker niet in 2160/60p. Afijn, allemaal luxe problemen natuurlijk ;)
Wat voor hardware gebruik je voor je mini HTPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Alpha Supreme schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:57:
[...]
Wat voor hardware gebruik je voor je mini HTPC?
Op dit moment hangt er achter tegen de huidige TV een derde generatie Intel i3 met HD 4000 iGP, maar die is al enige tijd genomineerd om vervangen te worden, heb dat steeds maar weer uitgesteld. Voldoet op dit moment overigens nog uitstekend hoor, maar ik haal de oude TV, inclusief alles wat er tegen aangeplakt zit of hangt, compleet weg komende week (of misschien de week daarna).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha Supreme
hardware-lover schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:39:
[...]

Op dit moment hangt er achter tegen de huidige TV een derde generatie Intel i3 met HD 4000 iGP, maar die is al enige tijd genomineerd om vervangen te worden, heb dat steeds maar weer uitgesteld. Voldoet op dit moment overigens nog uitstekend hoor, maar ik haal de oude TV, inclusief alles wat er tegen aangeplakt zit of hangt, compleet weg komende week (of misschien de week daarna).
Ik had exact dezelfde CPU in mijn "oude" mediacenter zitten. Nu vervangen door de odroid c2, die is wel iets trager, maar wel in staat alles in 4k te doen met de nieuwe codecs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-10 22:01
Media Markt Arnhem biedt de 910 nieuw aan voor 1494. Terwijl online hij gewoon 1800 is :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinthart
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 17:24
Ik heb de 55eg910 maar veel last van haperen wanneer ik 24p bestanden stream. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
robinthart schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 22:44:
Ik heb de 55eg910 maar veel last van haperen wanneer ik 24p bestanden stream. Iemand een oplossing?
24p hapert nou eenmaal bij sommige opgenomen scenes, dat is normaal maar heb je er veel last van dan kan je TruMotion aanzetten met max De-Judder.

Als 24p niet hapert dan worden er trucjes toegepast, 200hz mode of hoe men het ook noemt, wat altijd ten koste gaat van de kwaliteit, soap opera effect ook wel genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 00:58

invincible30

Psn: pelter29

robinthart schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 22:44:
Ik ben daar ook mee aan het spelen.
Trumotion uit, dan hakkelen panningshots.
Ik heb de-judder en blur beiden op 2 gezet nu.
24p loopt nu soepel zonder storend soap opera effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinthart
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 17:24
Ok bedankt. Mijn Panasonic plasma had daar totaal geen laat van. Jammer! Maar ik ga ze allebei op 2 zetten. Kijken of het helpt!

Bedankt voor de tips!

Nog 1 vraag hadden jullie ook in het begin steeds hoofdpijn van het scherm. Eerst ook misselijk ervan. Nu alleen nog hoofdpijn. Geen idee hoe dat komt. Misschien te scherp of zo? Of door de curve?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-04-2022
bandietjeoo7 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:53:
[...]

Heb de duuste abbo van Netflix en van Ziggo.
Het zat hem in de bekabeling.
Heb het opgelost.
Na twee weken vakantie wilde ik weer Netflix kijken.
Weer hetzelfde probleem. Kon de titel weer niet afspelen.
Niet alleen Ultra HD maar ook HD titels niet.
Telefonisch contact met Netflix gehad.
Samen met de dame een aantal stappen doorlopen.
TV uit, stekker uit het stopcontact en terwijl de stekker eruit was 2x op de aan en uit knop van de AB drukken. De stekker er na minimaal 1 minuut er weer in.
En verrek hij deed het weer.
Gisterenavond hetzelfde weer. Kon de titel weer niet afspelen.

Conclusie ik moet bovenstaande stappen elke keer weer uitvoeren als ik Netflix wil kijken.
Dit ga ik echt niet doen en ga nu mijn Netflix account maar opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBowser
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-11-2024
Iemand enig idee wanneer en of ik überhaupt WebOs 3.0 op mijn LG55EG910V krijg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak88
MrBowser schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 19:17:
Iemand enig idee wanneer en of ik überhaupt WebOs 3.0 op mijn LG55EG910V krijg?
nieuws: LG maakt webOS 3.0 beschikbaar voor webOS 2.0-tv's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:10
Alpha Supreme schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 07:50:
Weet iemand misschien hoe je dat irritante muispijltje voorgoed laat verdwijnen? Elke keer als je tegen de afstandsbediening aan stoot verschijnt dat ding in beeld...
Als ik door middel van beweging de cursor in beeld wil krijgen moet ik bij mijn Magic Remote daar echt moeite voor doen. Dat wil zeggen de Magic Remote oppakken en schudden. Als ik de cursor zonder te schudden in beeld wil krijgen moet ik een keer de scroll wheel indrukken. Ik weet niet welke firmware jij op jouw TV hebt maar ik meen mij te herinneren dat toen ik de TV pas had, de cursor bij mij hetzelfde irritante gedrag had hetgeen jij beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:52
kwiebus schreef op zondag 12 juni 2016 @ 14:37:
[...]

Als ik door middel van beweging de cursor in beeld wil krijgen moet ik bij mijn Magic Remote daar echt moeite voor doen. Dat wil zeggen de Magic Remote oppakken en schudden. Als ik de cursor zonder te schudden in beeld wil krijgen moet ik een keer de scroll wheel indrukken. Ik weet niet welke firmware jij op jouw TV hebt maar ik meen mij te herinneren dat toen ik de TV pas had, de cursor bij mij hetzelfde irritante gedrag had hetgeen jij beschrijft.
Hier exact hetzelfde. Pas als ik een knop in druk of het wieltje, voordat de cursor verschijnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06:27
Vrijdag de 17e juni 2016 komt mijn nieuwe televisie aan:

55 inch OLED van LG 55EG910V door een monteur bezorgd omdat hij hem direct ook gaat installeren en ophangen aan de muur.. Kan niet wachten. gisteren zaterdag was ik in Oberhausen in het CentrO en zag in Saturn via ZDF-Live EK 2016 hoe haar scherp en de kleuren wel niet waren van OLED Full-HD. Ik kan niet wachten totdat het zover is en ga ook ISF kalibreren.

[ Voor 4% gewijzigd door Van der Berg op 13-06-2016 00:35 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06 21:25
Ik wacht hier ook op. Duurt erg lang. Het lg support team kan ook geen duidelijkheid geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
devinjanssen schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:33:
[...]
Ik wacht hier ook op. Duurt erg lang. Het lg support team kan ook geen duidelijkheid geven.
Ik weet niet of ik er wel op zit te wachten als ik dit zo lees. Als ik de keuze zal krijgen (wat ik niet verwacht), om het bij versie 2 te houden, dan is die ruim voldoende voor mij zoals ik het bij mijn dochter heb gezien.

Woensdag wordt de 950 bezorgd heb ik vandaag te horen gekregen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
hardware-lover schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:58:
[...]

Ik weet niet of ik er wel op zit te wachten als ik dit zo lees. Als ik de keuze zal krijgen (wat ik niet verwacht), om het bij versie 2 te houden, dan is die ruim voldoende voor mij zoals ik het bij mijn dochter heb gezien.

'' Een nieuwe toevoeging is de mogelijkheid om twee beelden naast elkaar te tonen, waarbij je voor het tweede beeld aangewezen bent op een externe bron. ''

Dit alleen al vind ik OS 3.0 al meer dan waard :) PC en TV naast elkaar lijkt mij wel een fijne toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
sjaak88 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:43:
[...]

'' Een nieuwe toevoeging is de mogelijkheid om twee beelden naast elkaar te tonen, waarbij je voor het tweede beeld aangewezen bent op een externe bron. ''

Dit alleen al vind ik OS 3.0 al meer dan waard :) PC en TV naast elkaar lijkt mij wel een fijne toevoeging.
Klinkt leuk, heb er alleen niks aan. Heb alles via 1 hdmi lopen vanaf de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
sjaak88 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:43:
[...]

Daar heb ik geen nieuwe TV of OS voor nodig, PIP heb ik nu al als mogelijkheid, maar gebruik het zelden of nooit. Leuk om eens te laten zien, maar werkelijk gebruiken, nog geen aanleiding daarvoor gehad.

@hierboven, dan kun je je interne tuner als tweede bron gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 13-06-2016 16:04 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
hardware-lover schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:03:
[...]

Daar heb ik geen nieuwe TV of OS voor nodig, PIP heb ik nu al als mogelijkheid, maar gebruik het zelden of nooit. Leuk om eens te laten zien, maar werkelijk gebruiken, nog geen aanleiding daarvoor gehad.
Het gaat hier om Picture And Picture of PAP waarbij twee beelden naast elkaar getoond worden in plaats van dat een beeld verkleind in het andere beeld getoond wordt (PIP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Dimens schreef op maandag 13 juni 2016 @ 17:28:
[...]
Het gaat hier om Picture And Picture of PAP waarbij twee beelden naast elkaar getoond worden in plaats van dat een beeld verkleind in het andere beeld getoond wordt (PIP)
PIP, PAP, mijn TV kan beiden nu ook, even groot naast elkaar, en mijn TV heeft 2011 als introductie jaar.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:58:
[...]

Gefeliciteerd, heb mijn 950 bijna een half jaar en het blijft genieten.

In bovenstaande link over webos 3 staat ook dit: "De opvallendste, en minst positieve, wijziging aan het homescreen is dat er nu prominent reclame en aanbevelingen van LG worden getoond."

Helaas is dit op de EF950V (en waarschijnlijk alle 2015 modellen) ook al aanwezig. Op de content store staat deze reclame te wachten tot je er op klikt, op de apps pagina begint de advertentie automatisch te spelen. Op dit moment een filmpje met een hard volume waarin een dame mij wijst op de mooie techniek van mijn volgende TV: een OLED.... :+ Als je dan al reclame wil opdringen, kijk dan in ieder geval naar het TV type waar je het heen stuurt.

Beetje off-topic, maar wel handig om te weten als je een UHD Blu Ray speler wilt kopen voor je OLED 4K TV: Sony heeft vandaag de Sony PS4.5 aangekondigd. Dit is een PS4 met 4K ondersteuning en een UHD Blu ray speler. De releasedatum (volgens insiders) zal ergens rond oktober dit jaar zijn. Ik zal mijn PS4 graag vervangen door de PS4.5. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:42:
[...]
Gefeliciteerd, heb mijn 950 bijna een half jaar en het blijft genieten.

In bovenstaande link over webos 3 staat ook dit: "De opvallendste, en minst positieve, wijziging aan het homescreen is dat er nu prominent reclame en aanbevelingen van LG worden getoond."

Helaas is dit op de EF950V (en waarschijnlijk alle 2015 modellen) ook al aanwezig. Op de content store staat deze reclame te wachten tot je er op klikt, op de apps pagina begint de advertentie automatisch te spelen. Op dit moment een filmpje met een hard volume waarin een dame mij wijst op de mooie techniek van mijn volgende TV: een OLED.... :+ Als je dan al reclame wil opdringen, kijk dan in ieder geval naar het TV type waar je het heen stuurt.

Beetje off-topic, maar wel handig om te weten als je een UHD Blu Ray speler wilt kopen voor je OLED 4K TV: Sony heeft vandaag de Sony PS4.5 aangekondigd. Dit is een PS4 met 4K ondersteuning en een UHD Blu ray speler. De releasedatum (volgens insiders) zal ergens rond oktober dit jaar zijn. Ik zal mijn PS4 graag vervangen door de PS4.5. d:)b
Als de reclame nu ook al aanwezig is dan is er geen reden om de upgrade (mocht deze er werkelijk gaan komen), niet meer uit te gaan voeren, dank voor deze verheldering. Toch vreemd dat dit eerder niet zo nadrukkelijk naar voren is gekomen tijdens de Tweakers test van dit model? Nu wordt het als negatief punt meegenomen bij dat toesteltype terwijl de 950 de hemel in werd geprezen (waarvoor dank) en er helemaal geen melding van werd gemaakt tijdens de review.

reviews: LG EF950V uhd-oled: beter beeld bestaat niet

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 00:38:
[...]

Als de reclame nu ook al aanwezig is dan is er geen reden om de upgrade (mocht deze er werkelijk gaan komen), niet meer uit te gaan voeren, dank voor deze verheldering. Toch vreemd dat dit eerder niet zo nadrukkelijk naar voren is gekomen tijdens de Tweakers test van dit model? Nu wordt het als negatief punt meegenomen bij dat toesteltype terwijl de 950 de hemel in werd geprezen (waarvoor dank) en er helemaal geen melding van werd gemaakt tijdens de review.
Het was er eerst ook niet, vermoedelijk is het met firmware 04.20.90 er bij gekomen. De twee firmwares daar voor was het (zover ik kan herinneren) niet aanwezig. Misschien dat iemand met firmware 04.20.70 dat kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 00:49:
[...]

Het was er eerst ook niet, vermoedelijk is het met firmware 04.20.90 er bij gekomen. De twee firmwares daar voor was het (zover ik kan herinneren) niet aanwezig. Misschien dat iemand met firmware 04.20.70 dat kan bevestigen?
Bij de .70 firmware is die reclame al aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10 13:18

MAZZA

Barbie is er weer!

Ik heb zo'n reclame (idd ook voor OLED tv's) pas een week of 3 geleden voor het eerst gezien. Misschien pas kort geleden aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
MAZZA schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:53:
Ik heb zo'n reclame (idd ook voor OLED tv's) pas een week of 3 geleden voor het eerst gezien. Misschien pas kort geleden aangezet?
Die heb ik er vanaf begin ook in zitten. 28-05 gekocht.
(910V)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
Overigens gister v4.25.nogwat binnen gekregen op m'n 55EG920v. Ben er niet heel actief mee bezig maar vrij weinig verandering gezien. Ga er dus vanuit dat dit nog niet het veelbesproken "WebOs3.0" is. Wat wel positief is dat Plex heeft aangegeven voor WebOs 2.5 en WebOs3.0 de Plex-app op de plank hebben liggen, dus lijkt erop dat Plex op WebOs ook niet lang meer op zich gaat laten wachten. Nu nog een officiële Twitch app en ik ben een tevreden mensch :)

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
EricNL schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:53:
Overigens gister v4.25.nogwat binnen gekregen op m'n 55EG920v. Ben er niet heel actief mee bezig maar vrij weinig verandering gezien. Ga er dus vanuit dat dit nog niet het veelbesproken "WebOs3.0" is. Wat wel positief is dat Plex heeft aangegeven voor WebOs 2.5 en WebOs3.0 de Plex-app op de plank hebben liggen, dus lijkt erop dat Plex op WebOs ook niet lang meer op zich gaat laten wachten. Nu nog een officiële Twitch app en ik ben een tevreden mensch :)
hhmm op de UK support site staat nog 04.20.90 voor de 55EG920V hetzelfde als voor de EF950V. Ben benieuwd of 04.25.xx dan ook bij mijn TV binnenkort gepushed wordt en wat de eventuele merkbare verbeteringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
ViNOK16Bit schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:35:
[...]

hhmm op de UK support site staat nog 04.20.90 voor de 55EG920V hetzelfde als voor de EF950V. Ben benieuwd of 04.25.xx dan ook bij mijn TV binnenkort gepushed wordt en wat de eventuele merkbare verbeteringen zijn.
Ik kan het mis hebben met het versienummer. Ik zag hem gister voorbij komen, en zag het versie-nummer flitsen, maar weet het niet 100% zeker. Ik zal het vandaag nog even checken voor de zekerheid en laat het hier wel even weten.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
EricNL schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:36:
[...]

Ik kan het mis hebben met het versienummer. Ik zag hem gister voorbij komen, en zag het versie-nummer flitsen, maar weet het niet 100% zeker. Ik zal het vandaag nog even checken voor de zekerheid en laat het hier wel even weten.
op avsforum is ook melding gemaakt van de 04.25.05 update. ben benieuwd of jij deze ook hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex_esco
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-11-2021
Vraag mij af of de 950V de XBOX S HDR content kan afspelen? Zou Netflix daar wel met een HDR app komen zodat we de HDR series kunnen bekijken? De LG App laten ze mooi links liggen voor de 950v....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
lex_esco schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 17:12:
Vraag mij af of de 950V de XBOX S HDR content kan afspelen? Zou Netflix daar wel met een HDR app komen zodat we de HDR series kunnen bekijken? De LG App laten ze mooi links liggen voor de 950v....
Ik heb wat Netflix 4K media voorbij zien komen op een 960 en als ik eerlijk ben kan ik daar wel even genoegen mee nemen. Mocht het nog een tandje indrukwekkender worden, prima, maar voor nu vind ik het in orde.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Vrijdag wordt mijn LG OLED 55 inch geleverd en geinstalleerd aan de muur met nieuwe beugels van Vogel's! De LG 55EG910V. Ben heel erg benieuwd. Mijn allereerste OLED televisie. 2 a 3 jaar geleden nog €8.000. Ik heb hem gekocht met een actie van €1499,- €300 extra voordeel.

Ik kan het nog steeds niet geloven dat ik een OLED heb gekocht. Met vrienden hadden we het dagelijks over!! Nu heb ik hem zelf *O*

De nieuwe televisie doet ook 2D naar 3D converteren. Dat betekent dat ik TV-zenders in 3D kan ontvangen.

Mijn oude televisie gaat eruit een LG 42LE5300 met beugels en cammodule.

Sinds vandaag ben ik lid geworden van "Netflix" HD-Versie 1ste maand gratis.

Zojuist eerste 3D Blu-Ray gekocht!
● African Safari (2D & 3D Blu-ray) nl
● BBC Earth - Nature 3D (3D+2D Blu-ray)

[ Voor 36% gewijzigd door Van der Berg op 15-06-2016 19:56 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het eigenlijk waard om op dit moment een Oled/4k TV te gaan halen? Zijn er al zenders die in 4k uitzenden en moet ik hiervoor extra bijbetalen? (ik zit bij Ziggo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:03:
Is het eigenlijk waard om op dit moment een Oled/4k TV te gaan halen? Zijn er al zenders die in 4k uitzenden en moet ik hiervoor extra bijbetalen? (ik zit bij Ziggo)
Wat mij betreft is het antwoord Ja. Er komen steeds meer films in 4k. Netflix heeft al een redelijk aanbod aan series in 4k. Van tv zenders hoef je niet veel te verwachten. ik geloof niet dat die snel in 4k gaan uitzenden.

Dus kijk je veel films en series, dan is het zeker de moeite vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:03:
Er zijn totaal geen zenders die 4K doen bij Ziggo of andere tv-aanbieders.

4K is meer voor de toekomst over 5-6 jaar. Er is weinig content op het moment, alleen Netflix en YouTube is mogelijk in 4K en jouw smartphone.

Daarom heb ik €900 op zak gehouden en Full-HD OLED is het beste op dit moment en heb je wat aan die kwaliteit en er is genoeg content op Full-HD. Het beste wat er mogelijk is OLED kn vergelijking met andere Full-HD schermen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-10 21:04

ewf

Is er ook een 55" Full-HD OLED tv die niet gebogen is??
Ik vind LG wel heel mooi maar ik zie alleen maar gebogen tv's...

Op dit moment denk ik dat 4K dezelfde weg gaat als 3D, één of twee stappen naar achter en je ziet het verschil tussen Fuul-HD en 4K niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
ewf schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:23:

Op dit moment denk ik dat 4K dezelfde weg gaat als 3D, één of twee stappen naar achter en je ziet het verschil tussen Fuul-HD en 4K niet meer.
Nee, die is er niet. Maar ik wou ook geen curved tv. En op aanraden hier ben ik in de winkel gaan kijken.
De LG 910V is niet zo gebogen dan de Samsung curved modellen.
Valt echt mee en totaal niet storend.
Mijn vriendin zei ook eerst zonder hem gezien te hebben: curved?! Echt? dat komt er niet. Maar hij staat nu mooi op het kastje :9
Wij zitten op 3m afstand en dan vonden wij 4K nutteloos op 55"
Oled 1080p vs lcd 4K op die afstand, kwam de oled duidelijk als winnaar naar voren voor ons.

Je moet hem in de winkel gaan bekijken, trust me

[ Voor 9% gewijzigd door DeBaroN op 15-06-2016 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
ewf schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:23:

De gebogenheid van de TV's vallen opzich mee. Als je goed kijkt zijn ze niet erg gebogen. Ik heb zelf de LG 55EG910V komt vrijdag. Er is ook een platte 55 inch de LG 55EF950V die kost bij de Media Markt €2999 is trouwens een 4K model (wel een €1.000 direct voordeel) Full-HD heb je dan mijn model LG 55EG910V momenteel voor €1799.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van der Berg schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:18:
[...]

Er zijn totaal geen zenders die 4K doen bij Ziggo of andere tv-aanbieders.

4K is meer voor de toekomst over 5-6 jaar. Er is weinig content op het moment, alleen Netflix en YouTube is mogelijk in 4K en jouw smartphone.

Daarom heb ik €900 op zak gehouden en Full-HD OLED is het beste op dit moment en heb je wat aan die kwaliteit en er is genoeg content op Full-HD. Het beste wat er mogelijk is OLED kn vergelijking met andere Full-HD schermen!!
Ik kan nergens een Full HD oled tv voor goedkoop vinden, alleen een LG van €1800.. maar voor €1800 kun je ook een 4k Oled Tv halen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Nee 4K OLED 55 inch kost €2699!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Niet perse, maar als je de online prijzen er op na slaat wel ja.

Overigens zat ik er al klaar voor vandaag want de bezorging voor de 950 stond voor vandaag gepland. Blijkbaar was communicatie tussen winkel en vervoerder op papier anders dan in de praktijk. Heb tot twee keer toe een mail ontvangen met daarin vandaag als bezorgdatum, krijg ik vanmorgen een mail in het Duits? (jawol), dat ik morgenavond te horen zal krijgen wanneer de TV tussen vrijdag en zondag bezorgd zal gaan worden. Schijnbaar rijd de gekozen vervoerder half Europa rond om spullen af te leveren en dan kom ik aan het einde van de rit een keer aan de beurt.

Ik heb mijn ongenoegen aan het vervoersbedrijf en aan de winkel kenbaar gemaakt, en de winkel zou kijken wat er nu nog aan gedaan kon worden en zou me op de hoogte houden, maar tot nu toe blijft het nog akelig stil. Voor grote TV's wordt gekozen voor een andere vervoerder. Excuses zijn aangeboden, maar je kunt er zo verrekte weinig mee.

Slordige zaak, daar zit je dan met een leeg TV meubel op je vrije dag ;w

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 17:02:
[...]

Ik kan nergens een Full HD oled tv voor goedkoop vinden, alleen een LG van €1800.. maar voor €1800 kun je ook een 4k Oled Tv halen :F
Ik heb 1499, - voor mijn 910v betaald. Actie, en is verlopen ondertussen. Nu is die 1799,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 17:02:
[...]

Geef mij maar een link waar je een Oled 4k voor 1800 kan halen ;)
Media Markt Arnhem heeft nog steeds grote voorraad 910's voor 1494 te koop staan als je in de buurt woont.

En wat betreft 4k, na lange onderzoek is 4k eigenlijk best overbodig helemaal op dit moment met het beperkte aanbod. Wil je het verschil kunnen zien tussen full HD en 4k moet je tenminste een 65 inch kopen en dan ook nog eens erg dichtbij het scherm zitten, anders kunnen je ogen het verschil in scherpte niet eens zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ja de actie periode was tussen 21 mei en 28 mei 2016. Slim en blij dat ik mijn eerste OLED geb kocht met €300 extra voordeel!!

Het verschil met 4K, kan je net als ik op de spaarrekening zetten en over 5-6 jaar als er echt content is o.a. tv zenders em blu-ray in 4K. Verkoop je jouw 55 inch OLED FULL-HD en ga je over op 4K. Is niet goed om voorbereidt te zijn voor iets dat pas over misschien 5-6 jaar standaard wordt. We weten nog steeds niets wanneer 4K beschikbaar komt.

Aan OLED FULL-HD heb je meteen iets aan en kan je volop gaan genieten!

Vreemd dat de prijzen zijn toxh €1799! Bij de Media Markt? Niet meer €1499,-

Je kan net als ik jouw oude televisie door verkopen

[ Voor 10% gewijzigd door Van der Berg op 15-06-2016 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
baronruud schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 17:23:
[...]

Ik heb 1499, - voor mijn 910v betaald. Actie, en is verlopen ondertussen. Nu is die 1799,-
1549 zie hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
Hoe kom je toch aan die glazen bol waarin staat dan 4k pas over 5-6 jaar wat wordt? Dit is het jaar waarin de 4k BR spelers uitkomen. 4k blu-ray. HDR.

Zeggen dat je niks aan 4k hebt is nogal kort door de bocht. Ik zie wel degelijk verschil en geniet al van het geringe aanbod wat langzaam steeds groter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
ViNOK16Bit schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 18:17:
Hoe kom je toch aan die glazen bol waarin staat dan 4k pas over 5-6 jaar wat wordt? Dit is het jaar waarin de 4k BR spelers uitkomen. 4k blu-ray. HDR.

Zeggen dat je niks aan 4k hebt is nogal kort door de bocht. Ik zie wel degelijk verschil en geniet al van het geringe aanbod wat langzaam steeds groter wordt.
Omdat je een 4k paneel hebt zie je uiteraard meteen het verschil tussen 1080p en 4k aangezien 1080p upgescaled moet worden om alle pixels te vullen.
Ik wil jou weleens een blinde test zien doen tussen een 1080p paneel en 4k paneel. Vaak ziet men wat ze willen zien ;)

En van der Berg begrijpt het niet helemaal helaas nee... 4k is er al degelijk en waarom zou je niet goed voorbereid willen zijn? 8)7
HDR dat is wel een toffe toevoeging btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
ViNOK16Bit schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 18:17:

Ieder zn mening. Ik zag op 3m afstand op een 55 " geen verschil tussen 1080p en 4k. Keuze was een 1080p oled of een lcd 4k. En getest met meerdere filmpjes op een usb. Maar oled vonden wij gewoon veel mooier. Contrast :9
HDR zie ik nog wel als een meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
sjaak88 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 19:06:
[...]

Omdat je een 4k paneel hebt zie je uiteraard meteen het verschil tussen 1080p en 4k aangezien 1080p upgescaled moet worden om alle pixels te vullen.
Ik wil jou weleens een blinde test zien doen tussen een 1080p paneel en 4k paneel. Vaak ziet men wat ze willen zien ;)
Misschien zie ik het verschil omdat ik het wil zien. 8) Toch, UHD blu-ray is schitterend op een 4k OLED. Daarnaast is 3D ook prachtig op een 4k OLED. Ik weet dat veel mensen niets geven om 3D, maar ik vind het op z'n tijd een genot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-10 19:43
baronruud schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 19:14:
[...]

Ieder zn mening. Ik zag op 3m afstand op een 55 " geen verschil tussen 1080p en 4k. Keuze was een 1080p oled of een lcd 4k. En getest met meerdere filmpjes op een usb. Maar oled vonden wij gewoon veel mooier. Contrast :9
HDR zie ik nog wel als een meerwaarde.
Volgens onderstaande link kan het wel kloppen dat je het verschil niet zag. Ik heb pas 1 keer het verschil gezien maar dat was bij een 80" tv. Er komt bij mij nog wel een keer 4K maar dat is omdat over twee jaar het zo'n beetje standaard op elke duurdere tv zit als ik mijn LCD er uit gooi en dan hoogstwaarschijnlijk een OLED weg zet.
Zelf zit ik op 3,6 meter afstand tv te kijken en heb aan FHD dus wel genoeg aangezien ik niet groter dan 55" kan hebben in mijn interieur.

http://cdn.arstechnica.ne...2/06/resolution_chart.png

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Har
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-07 13:35

Har

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:42:
[...]

Hoop dat ie UltraViolet ondersteunt met toegang tot hun enorme filmverzameling. Zal echter wel niet . . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Sinds kort in het bezit vd lg 910v.

Schitterend beeld, hele vooruitgang tov mijn samsung plasma.

Toch zijn er een paar dingetjes die mij storen.
Ik wist van te voren dat deze tv last kan hebben van uniformiteitsproblemen.
Bij witte beelden of beelden met veel lucht (wolken) op de achtergrond is dit te zien op mijn toestel.

Rechterkant (een kwart) van het scherm heeft een roze/rode tint.
Dit loopt van onder tot boven.
Ook met voetbal is dit minimaal waarneembaar.
Gras kleurt wat rood dan aan de rechterzijde.

Nu zit ik erg te twijfelen om het toestel om te laten ruilen.
Hopend op een beter exemplaar.
Echter, Ik heb veel op avforums gekeken en de kans dat je een compleet uniform paneel krijgt is klein.

Ook kan ik natuurlijk een geheel andere tv nemen.
Maar dan verval ik in een lcd tv.

Ook vind ik de motion vh scherm soms wat minder dan van mijn plasma.
Met tennis hapert het beeld af en toe. Dit gebeurt zowel met tru motion aan en uit.

Lastig dit.

Wat zijn jullie ervaringen wat betreft tinten in het paneel?
Rode hoeken bedoel ik dan vooral?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:11
Lekker Ventje schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 20:29:
[...]

Volgens onderstaande link kan het wel kloppen dat je het verschil niet zag. Ik heb pas 1 keer het verschil gezien maar dat was bij een 80" tv. Er komt bij mij nog wel een keer 4K maar dat is omdat over twee jaar het zo'n beetje standaard op elke duurdere tv zit als ik mijn LCD er uit gooi en dan hoogstwaarschijnlijk een OLED weg zet.
Zelf zit ik op 3,6 meter afstand tv te kijken en heb aan FHD dus wel genoeg aangezien ik niet groter dan 55" kan hebben in mijn interieur.

http://cdn.arstechnica.ne...2/06/resolution_chart.png
Is toch allang achterhaald, zie hier ook duidelijk verschil tussen hd en uhd op 3meter afstand 55", ligt ook aan de persoon de 1 ziet beter dan de ander, dan help zo'n chart ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
ViNOK16Bit schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 19:56:
[...]

Misschien zie ik het verschil omdat ik het wil zien. 8) Toch, UHD blu-ray is schitterend op een 4k OLED. Daarnaast is 3D ook prachtig op een 4k OLED. Ik weet dat veel mensen niets geven om 3D, maar ik vind het op z'n tijd een genot!
3D heb je zeker een goed punt :) Dat ziet er vele male mooier uit op een 4k tv. Bij full HD gaat het door helft qua resolutie en dat merk je heel erg. Wel een nadeel van passief 3D, dit was bij mijn plasma met active 3D niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Oh jee, mijn LG OLED 55 inch die vrijdag aankomt is passief 3D! Dat wordt dus 720p in 3D?

[ Voor 4% gewijzigd door Van der Berg op 15-06-2016 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Van der Berg schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 22:24:
Oh jee, mijn LG OLED 55 inch die vrijdag aankomt is passief 3D! Dat wordt dus 720p in 3D?
Alle LG's zijn passief 3D niet alleen die van jou ;) en de helft van full HD is 720p volgens jou? full HD is 1080x1920 kort gezegd 1080p kom je dus uit op 540p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plexter22
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-09 13:58
Zoveel geld uitgeven voor oled tv met de zelfde problemen als plasma .Zoals ingebrande logo's van tv zenders .

Mvg plexter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik hoor wel dat passief het beste is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:38
@plexter22:
Er brand helemaal niks in op een oled. Er kan wat kortdurende retention onstaan, maar dat is zo weg (soms in een paar tellen al). Van inbranding is echt geen sprake.
Maar wellicht is jouw oled anders dan de mijne?

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Shocked schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 23:09:
@plexter22:
Er brand helemaal niks in op een oled. Er kan wat kortdurende retention onstaan, maar dat is zo weg (soms in een paar tellen al). Van inbranding is echt geen sprake.
Maar wellicht is jouw oled anders dan de mijne?
Mr. Plexter doet het met een LCD ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
plexter22 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 22:49:
Zoveel geld uitgeven voor oled tv met de zelfde problemen als plasma .Zoals ingebrande logo's van tv zenders .

Mvg plexter
Bedankt voor je bijdrage. Maar waar baseer je dit op? Geef aub dan je bron(nen) hier prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Don't feed the troll...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:59
baronruud schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 23:19:
Bedankt voor je bijdrage. Maar waar baseer je dit op? Geef aub dan je bron(nen) hier prijs.
Loop gemiddelde Mediamarkt binnen en de tranen springen je in je ogen. Burn in like hell. Zoals verwacht. Of men moet het hier ageing noemen, dat kan natuurlijk ook. Elke (am)oled heeft hier, extreem, last van, bij lang stationaire content. Zie bijv. ook een gemiddelde telefoonwinkel. Al zien de Galaxy gebruikers het ook zelden.
Niks trolls aan. Is gewoon inherent aan de gebruikte techniek.

[ Voor 15% gewijzigd door Brad Pitt op 15-06-2016 23:23 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Brad Pitt schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 23:22:
[...]

Loop gemiddelde Mediamarkt binnen en de tranen springen je in je ogen. Burn in like hell. Zoals verwacht. Of men moet het hier ageing noemen, dat kan natuurlijk ook. Elke (am)oled heeft hier, extreem, last van, bij lang stationaire content. Zie bijv. ook een gemiddelde telefoonwinkel. Al zien de Galaxy gebruikers het ook zelden.

[...]

Niks trolls aan. Is gewoon inherent aan de gebruikte techniek.
En is onzin, mediamarkt is geen normaal gebruikscenario .

http://televisions.review...ms-causes-image-retention

Op een normale manier gebruiken en geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Brad Pitt schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 23:22:
[...]

[knip]
Zou het kunnen zijn dat er bij de doorsnee MediaMarkt in één keer de spanning wordt omgezet van alle TV's die daar actief als demo draaien?

Zo ja, dan verwijs ik graag even naar een eerdere post, met nog wat meer info verder daaronder.

Verwijderd in "OLED televisies"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
k995 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 23:28:
En is onzin, mediamarkt is geen normaal gebruikscenario .

http://televisions.review...ms-causes-image-retention

Op een normale manier gebruiken en geen problemen.
Dus niet mee gamen. Want da's blijkbaar ook geen normaal scenario.

Maar goed, vechten tegen de bierkaai dit. Zelfde discussie op plasma en Samsung fora ook al gehad, en daar hadden de mensen ook nul inbrandverschijnselen. Oh well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:38
O, ik geloof je zeker voor plasma. De plasma op ons kantoor heeft dat ook. Daar staat nu ook nos op ingebrand.
Maar oled is anders en schoont in cycli op. Uren gamen is geen punt. Ik let echt nergens op, op mijn 55E6 en heb niks kunnen zien wb inbranding. In winkels trekken ze de stekker eruit, voordat de oled zijn opschoningscyclus (gebeurt in standby) kan doorlopen: dan blijft de eventuele retention staan.
Ga je dan wel cycli draaien, dan verdwijnt dat ook gewoon.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
Geen oled hier dan dus, druk alles uit met een Klik-aan-klik-uit. Voorlopig nog maar even de plasma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een voorbeeld hoe HDR in 4K op een OLED er uit kan zien. TV is een 65" EF950V, de foto's zijn genomen met een Samsung tablet. Het beeld op de tv is nog mooier, ook zijn de foto's genomen van een bewegend beeld. De tv is gekalibreerd. Klik/druk op de foto's voor de volledige grootte.

cymatic jazz demo chess demo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Brad Pitt schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 23:31:
[...]

Dus niet mee gamen. Want da's blijkbaar ook geen normaal scenario.

Maar goed, vechten tegen de bierkaai dit. Zelfde discussie op plasma en Samsung fora ook al gehad, en daar hadden de mensen ook nul inbrandverschijnselen. Oh well.
Gamen is geen probleem, dochter heeft samsung omnia 7 al jaren oud nu constant op whatsqpp en geen enkele inbranding te zien.

Plasma is iets heel anders en ook daar trouwens geen enkele last van, samsung plasma van 2009 en niks retentie. Bangmakerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Shocked schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 23:37:
O, ik geloof je zeker voor plasma. De plasma op ons kantoor heeft dat ook. Daar staat nu ook nos op ingebrand.
Een plasma doet dat ook niet zomaar. Ik heb wel eens ingebrande plasma's gezien maar die stonden ook de hele dag aan en werden zelden op een andere zender gezet. Mijn eigen Panasonic plasma uit 2008 heeft nergens last van maar die wordt dan ook op een normale manier gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:01
Brad Pitt schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 23:39:
Geen oled hier dan dus, druk alles uit met een Klik-aan-klik-uit. Voorlopig nog maar even de plasma :)
Wij hebben in onze nieuwe woning ook domotica, maar ik heb de WCD's van de tv's daar snel weer af laten halen, want smart tv's hebben dan elke keer weer een koude start welke veel langer duurt dan wanneer je de stroom er gewoon op laat. Dus ik denk dat je hier nog wel van terug komt. En of je wel of geen OLED wil staat hier overigens los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Burn in is echt gewoon een dikke taboe. Serieus bangmakerij eerste klas. Bij normaal gebruik heb je er echt geen last van, nee zelfs bij de plasma's niet, of je moet echt een oude plasma hebben waardoor ze ook die stigma van inbranden hebben gekregen...

Voor zover Cnet betrouwbaar is hier een quote tussen LED LCD, CCFL LCD en Plasma;

Burn-in
Tie

Gotcha! All TVs can burn in. It's unlikely you'll abuse them enough for this to happen (think airport arrival/departure displays, dus ook winkels...). Both LCDs and Plasmas can have image persistence, which has the outward appearance of burn-in, but isn't permanent. Plasmas are more likely to exhibit it. For more on this, check out my article Is plasma burn-in a problem?

Zie http://www.cnet.com/news/led-lcd-vs-plasma-vs-lcd/ heeft niks te maken met OLED maar dan begrijp je wel hoe verschillende TV's werken. OLED en inbranden is gewoon een dikke nee...

Zelf gebruik ik mijn 910 voor 90% pc gebruik dus erg veel statische beelden en heb echt 0% retention of wat men makkelijker wilt zeggen inbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaak88 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 17:27:
[...]

Geef mij maar een link waar je een Oled 4k voor 1800 kan halen ;)
Media Markt Arnhem heeft nog steeds grote voorraad 910's voor 1494 te koop staan als je in de buurt woont.

En wat betreft 4k, na lange onderzoek is 4k eigenlijk best overbodig helemaal op dit moment met het beperkte aanbod. Wil je het verschil kunnen zien tussen full HD en 4k moet je tenminste een 65 inch kopen en dan ook nog eens erg dichtbij het scherm zitten, anders kunnen je ogen het verschil in scherpte niet eens zien.
http://www.tvstore.nl/pro...JWPqJ33rM0CFWQq0wodV-UD4Q

4k oled tv :)

Eigenlijk is een Full Hd Tv dus al voldoende voor de komende 5 jaar? Er zijn toch ook al 8k Tv's binnenkort? Dan zullen er misschien wel standaard zenders komen die wel in 4k uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Jij ziet daar toch ook Full HD bij de specificaties staan hè? Of is je browser in de war misschien? ;)

Een echte 4K Oled (voor wat het waard is), wordt me nu morgen_ochtend om 7:00 uur aangeboden. Je moet er wat voor overhebben als liefhebber. Ben anders nooit zo vroeg uit de veren (wel vaak al wakker).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

sjaak88 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:59:
Burn in is echt gewoon een dikke taboe. Serieus bangmakerij eerste klas. Bij normaal gebruik heb je er echt geen last van, nee zelfs bij de plasma's niet, of je moet echt een oude plasma hebben waardoor ze ook die stigma van inbranden hebben gekregen...
Plasmas branden wel degelijk in.
Heb meerdere plasmas gehad.
Vooral de 30 en 50 serie die ik had waren erg slecht op dit gebied.
Tv logo's ingebrand in de hoeken. En ik keek echt niet urenlang achter elkaar naar dezelfde zender. Was juist erg voorzichtig. Veel inzoomen etc.
De Samsung plasma die ik had was juist weer goed op dit gebied.
Alleen wat retentie, wat normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
invincible30 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 18:41:
[...]

Tv logo's ingebrand in de hoeken. En ik keek echt niet urenlang achter elkaar naar dezelfde zender. Was juist erg voorzichtig. Veel inzoomen etc.
Zelf ook de 30 en 50 serie gehad en ook deze voor 90% pc gebruikt. Nergens last van gehad ja een spel spelen paar uur lang zag je inderdaad nog de knoppen zitten. Kijk ik even een film was het daarna weer weg. En ik was juist niet zuinig ermee, misschien had ik een beter paneel dan jij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

sjaak88 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 18:45:
[...]

Zelf ook de 30 en 50 serie gehad en ook deze voor 90% pc gebruikt. Nergens last van gehad ja een spel spelen paar uur lang zag je inderdaad nog de knoppen zitten. Kijk ik even een film was het daarna weer weg. En ik was juist niet zuinig ermee, misschien had ik een beter paneel dan jij :?
Dat denk ik wel dan ja.
Laten we maar hopen dat onze oled het goed blijft doen qua heftige retentie.
Totaal geen last van nu.
Ik lees er ook geen horror verhalen over gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 18:24:
[...]

Jij ziet daar toch ook Full HD bij de specificaties staan hè? Of is je browser in de war misschien? ;)

Een echte 4K Oled (voor wat het waard is), wordt me nu morgen_ochtend om 7:00 uur aangeboden. Je moet er wat voor overhebben als liefhebber. Ben anders nooit zo vroeg uit de veren (wel vaak al wakker).
Wat ga je ermee doen dan ^^? Netflix en Youtube ? voor de rest zijn er toch geen zenders in 4k beschikbaar.. :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Wat ik er mee ga doen? Vooral van genieten denk ik. Voor de tv zenders hoef je zelfs nu nog geen full hd tv te kopen, de zenders gaan nu nog maar tot 1080i met een tamelijk lage bitrate. Nee, 4K materiaal gaan we natuurlijk via andere bronnen bekijken. En voor dat vrij lage bedrag wat ik nu aan de 950 kwijt ben, daarvoor ga ik niet meer met een full hd Oled aan de slag.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:04
hardware-lover schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 20:05:
Wat ik er mee ga doen? Vooral van genieten denk ik. Voor de tv zenders hoef je zelfs nu nog geen full hd tv te kopen, de zenders gaan nu nog maar tot 1080i met een tamelijk lage bitrate. Nee, 4K materiaal gaan we natuurlijk via andere bronnen bekijken. En voor dat vrij lage bedrag wat ik nu aan de 950 kwijt ben, daarvoor ga ik niet meer met een full hd Oled aan de slag.
Dat is ook mijn idee inderdaad. In september ga ik verhuizen en ga dan ook voor de 950. Ik hoop dat de prijs dan nog wat verder is gezakt. Mag ik vragen voor welk bedrag jij hem hebt gekocht en waar? Ik hoor goede verhalen over Radio von burg en ik woon daar ook in de buurt dus daar ligt mijn focus voorlopig nog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Morgen is het zover en komt mijn nieuwe 55 inch OLED LG 55EG910V binnen. Het is de laatste keer dat ik vanavond een EK wedstrijd bekijk op mijn huidige 42 inch. Na 5 jaar en 4 maanden om precies te zijn krijgt de 42 inch televisie vanaf morgen een nieuwe eigenaar.

Heb ook 2 nieuwe 3D Blu-Ray schijfjes gekocht:
● Africa Safari in 3D (+ 2D)
● BBC EARTH PRESENTS: Nature 3D in 3D (+ 2D)

Ben heel benieuwd naar OLED!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
invincible30 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 18:41:
[...]
De Samsung Plasma die hier staat heeft ook last van retentie, wat logo's die je kunt zien als je goed kijkt. Ze zijn ook weer prima weg te krijgen maar mijn vrouw heeft nogal een voorkeur voor zenders met een prominent logo, dus dat is dweilen met de kraan open ;)

Onze Samsung heeft echter ook een beetje last van "pink banding" en dat is de reden waarom ik de overstap naar een nieuwe TV heb gemaakt. Was die banding er niet geweest, had ik de aankoop van een Oled nu zeker nog niet gedaan.

De LG 950 is overigens hedenmorgen rond 7:00 uur bezorgd, beter wat later dan helemaal niet ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:04

JvS

Ik heb hem zelf ook

sjaak88 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 18:45:
[...]

Ik heb de VT50 van Panasonic en gebruik er ook behoorlijk veel PC op. De icoontjes van mijn webbrowser zijn vrij stevig in het scherm te zien bij grijs beeld. Ook na een nachtje retentie weghalen met sneeuw of met die witte balk. Bij film kijken zit het meestal in de zwarte balk, of zie je het niet eens. Alleen met bewolkte luchten kan je het zien. Ik vind het best vervelend. Verder een top scherm.

Dus als dat op OLED beter is, ben ik blij. Maar jouw bericht neem ik met een enorme korrel zout, omdat je aangeeft dat het op een 50 serie niet gebeurt. Mijn persoonlijke ervaring is dat dat wel gebeurt, met PC gebruik (wat ik wel wil blijven doen).

Op mijn Samsung S7 en S1 heb/had ik er overigens helemaal geen last van.

[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 17-06-2016 08:21 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
JvS schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 08:20:
[...]

Ik heb de VT50 van Panasonic en gebruik er ook behoorlijk veel PC op. De icoontjes van mijn webbrowser zijn vrij stevig in het scherm te zien bij grijs beeld. Ook na een nachtje retentie weghalen met sneeuw of met die witte balk. Bij film kijken zit het meestal in de zwarte balk, of zie je het niet eens. Alleen met bewolkte luchten kan je het zien. Ik vind het best vervelend. Verder een top scherm.

Dus als dat op OLED beter is, ben ik blij. Maar jouw bericht neem ik met een enorme korrel zout, omdat je aangeeft dat het op een 50 serie niet gebeurt. Mijn persoonlijke ervaring is dat dat wel gebeurt, met PC gebruik (wat ik wel wil blijven doen).

Op mijn Samsung S7 en S1 heb/had ik er overigens helemaal geen last van.
Misschien zou het er wel hebben gezeten maar het is mij nooit opgevallen dan. Als ik een film had gekeken met ondertitels dan het ik na afloop van de film duidelijk wat retentie maar dat ging snel weer weg.

Op een grijsvlak zoekend naar inbranding heb ik eigenlijk nooit gedaan en bij normaal bekijken van de TV is het mij nooit opgevallen. Dus je zou zomaar gelijk kunnen hebben hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Hij is geinstalleerd en opgehangen de 55 inch OLED LG 55EG910V FULL-HD. Waanzinnige kleuren spatten van de TV. prachtig groot scherm. Als je recht voor het scherm zit merk je totaal niets dat hij gebogen is, zelf als je er vanuit de zijkanten zit (mensen die op een platte OLED wachten kunnen net zo goed nu OLED nemen :))

Haar scherp!! Ik heb ook netflix HD en kijk naar Family Guy :). Geluid loopt via Logitech Z-5500 en heb met cammodule Ci+ 1.3 aangesloten. Mijn nieuwe televisie is draadloos verbonden met mijn Linksys EA6400 router 5GHz

Ik kijk naar Blu-Ray BBC Nature 3D. Lijkt dat je daar bent, zolevendige en die kleuren!!

Het EK is zo levendige en haar scherp beeld Waanzinnige kleuren!! Lijkt net of je daar bent.

Ik merk duidelijk verschil tussen mijn nieuwe OLED en oude 42 inch LED-TV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Van der Berg schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:28:
Hij is geinstalleerd en opgehangen de 55 inch OLED LG 55EG910V FULL-HD.
Hehe, eindelijk ;) ..maar om nou Family guy te gaan kijken, probeer eens Gotham bijvoorbeeld. Komt de kwaliteit van oled helemaal mooi in uit.
Geniet ervan!

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Toch maar contact opgenomen met winkel.
Rode tint aan de rechterzijde vind ik behoorlijk storend.
Nu wilt de winkel een monteur laten langskomen.
Heb de tv online gekocht. Doe de melding binnen 14 dagen.
Dan heb ik toch minimaal recht op een vervangend toestel lijkt mij?

Heb een foto van de rode tint op wit scherm toegevoegd.

https://www.dropbox.com/s.../20160617_155252.jpg?dl=0

[ Voor 14% gewijzigd door invincible30 op 17-06-2016 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
invincible30 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:48:
Toch maar contact opgenomen met winkel.
Rode tint aan de rechterzijde vind ik behoorlijk storend.
Nu wilt de winkel een monteur laten langskomen.
Heb de tv online gekocht. Doe de melding binnen 14 dagen.
Dan heb ik toch minimaal recht op een vervangend toestel lijkt mij?

Heb een foto van de rode tint op wit scherm toegevoegd.

https://www.dropbox.com/s.../20160617_155252.jpg?dl=0
Grote kans dat je vervangend toestel het ook heeft maar je kan het proberen :+
Belangrijkste is dat je het niet merkt tijdens normaal kijken van je TV. Dit is nou eenmaal nog een kinderziekte bij de OLEDs.
Zoek maar op vignetting, je zwart is zeer waarschijnlijk ook aan de zij kante van je OLED gecrushed bij zeer donkere beelden ;)

Dit kon je allemaal van te voren al weten als je een klein beetje onderzoek had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

sjaak88 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 17:14:
[...]

Grote kans dat je vervangend toestel het ook heeft maar je kan het proberen :+
Belangrijkste is dat je het niet merkt tijdens normaal kijken van je TV. Dit is nou eenmaal nog een kinderziekte bij de OLEDs.
Zoek maar op vignetting, je zwart is zeer waarschijnlijk ook aan de zij kante van je OLED gecrushed bij zeer donkere beelden ;)

Dit kon je allemaal van te voren al weten als je een klein beetje onderzoek had gedaan.
Ik zie het ook met normaal tv kijken.
Dat is juist het probleem.
Lucht en wolken bijvoorbeeld.
Gras van voetbalveld heeft rode tint etc.

Ik heb veel op forums gelezen van te voren.
Dit probleem werd ook vermeld.
Is een beetje een loterij schijnt het.
Mijn Samsung plasma die nog geeneens de helft kostte heeft een uniformer scherm dan de oled.

Heb jij geen rode tint dan?
Pagina: 1 ... 12 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.