Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:15
Brogala schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 23:48:
Hopelijk is dit de juiste plaats om dit te vragen. Hoe komen jullie aan je beeldmateriaal? Als je alleen Netflix/Amazon Prime 4k hebt, kan je dit dan met snel internet goed afspelen met de TV zelf of een PS4 Pro? Ik zie dat eigenlijk iedereen nog veel apparatuur naast zijn TV heeft staan als bv. een BluRay player, mis ik iets of is fysiek materiaal nog erg populair?
Tot nu toe doen de apps op LG Web OS het prima qua 4K HDR10/Dolby Vision. Ik weet niet hoe het verder is op Sony’s Android TV of Panasonic’s besturingssysteem. Het streamen gaat prima met een Ziggo 40 Mbit/s abonnement.

Ooit zal er een dag komen dat de apps niet meer ondersteund worden op je TV platform. In dat geval lijkt mij de Apple TV 4K de beste oplossing.

Qua fysieke mediaplayers wordt de OPPO 203 gerekend tot de heilige graal, maar deze wordt helaas niet meer geproduceerd. Tweedehands en nieuw zie je prijzen van rond de 1000 euro. 8)7

Ik ben geen purist. Voor films die ik per se in Dolby Vision wil zien, huur ik ze via iTunes.

• Deejac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-04 05:49
Wellicht een gekke vraag op deze locatie; Weet iemand hoe ik mijn Philips 65 OLED 903 (prima TV) aansluit in mijn home cinema systeem?

Er zit namelijk verdomd goed geluid in de tv, beter dan mijn normale center. Nu kan ik via de ARC-HDMI aansluiting de receiver aansluiten, maar dan stopt de TV met het geluid maken. Bovendien wil ik geen dubbele center in mijn huiskamer hebben. Het moet toch anno 2018 mogelijk zijn om de "goede" center speaker onder de TV, als daadwerkelijk center te gebruiken in mijn home cinema systeem...

Qua versterker, ben ik nog vrij om iets anders te kopen voor de kerst. Maar ik wil eerst zeker weten dat dit dan nuttig uitpakt. Nergens of niemand heeft het antwoord. Maar wellicht zijn hier ervaringsdeskundige.

Als toevoeging: via optisch werkt ook niet, dan moet ik twee apparaten onafhankelijk van elkaar harder en zachter zetten.... ook sub-optimaal.

[ Voor 9% gewijzigd door Deejac op 13-12-2018 22:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:45
Deejac schreef op donderdag 13 december 2018 @ 22:51:
Het moet toch anno 2018 mogelijk zijn om de "goede" center speaker onder de TV, als daadwerkelijk center te gebruiken in mijn home cinema systeem...
Alleen de Sony AF9 kan dat.

Nickname does not reflect reality

• Deejac
Bedankt voor het snelle antwoord! Helaas slecht nieuws voor mij... zucht. Ik had toch wel verwacht dat men bij een TV van ~€3000,- rekening had gehouden met mensen die meer toevoeging willen dan alleen een ingebouwde soundbar. Zo maar het grote pluspunt, de B&W center, (naast de ambilight) uitschakelen en er weer een extra speaker onderzetten, echt té omslachtig voor woorden dit.

Dit geld dus ook voor andere merken blijkbaar. Maar dan kan ik dus beter een TV nemen, met alleen een OLED paneel, of de door u genoemde SONY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-07 14:19
Bij een LG (WebOS 3.5) heb je de mogelijkheid om in het menu de optische uitgang EN de tv-speaker tegelijk aan te hebben. Dit is dan niet specifiek voor het kanaal van de "center speaker" in een 5.1 (of meer) soundopstelling bedoeld, maar TV en receiver tegelijk aan kan wel.
Met HDMI-CEC kan je dan met 1 afstandsbediening het volume regelen voor beide apparaten.

Misschien zit deze instelling ook op je Philips 903 ?? (verborgen menu?)

[ Voor 9% gewijzigd door Moost01 op 14-12-2018 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deejac
Moost01 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 17:43:
Bij een LG (WebOS 3.5) heb je de mogelijkheid om in het menu de optische uitgang EN de tv-speaker tegelijk aan te hebben. Dit is dan niet specifiek voor het kanaal van de "center speaker" in een 5.1 (of meer) soundopstelling bedoeld, maar TV en receiver tegelijk aan kan wel.
Met HDMI-CEC kan je dan met 1 afstandsbediening het volume regelen voor beide apparaten.

Misschien zit deze instelling ook op je Philips 903 ?? (verborgen menu?)
Ok, bedankt voor de tip. Het heeft echter het nog niet helemaal tot het gewenste resultaat geleid. De optisch uit werkt wel, en dan kan ik ook beide speakers (TV + receiver) horen. Maar de audio gaat dan in random volumes ten opzicht van elkaar omhoog/omlaag. Zegmaar "out of sync". Ook werkt het Dolby verhaal dan verre van prima. Het center van de TV blijft gewoon alles weergeven, hoog/laag/midden/links/etc. De receiver weet niet dat dit center er is, en geeft weer de stemmen over de fronts. Dit kun je uiteraard wel truken door het center "aan" te zetten op de receiver en dan niets aan te sluiten, maar de TV weet weer niet dat de rest aanwezig is.... zucht.

Ik heb de tv center voorlopig uit staan en de audio gaat nu gewoon via HDMI-ARC. Door de front speakers, 'Q acoustics concept 40' lijkt het alsnog of het center gewoon aan staat. Maar toch voelt het zonde en jammer dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 18:39
Beste alle,

Is het verstanding om nu te wachten nog op een aanschaf van een Oled tv of maakt het niet zoveel uit?

Dacht aan de LGC8 of de Sony A1..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

theduke1989 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 21:13:
Beste alle,

Is het verstanding om nu te wachten nog op een aanschaf van een Oled tv of maakt het niet zoveel uit?

Tja... net zoals met alles , je kan wel blijven wachten. C8 en A1 hebben een goede prijs. De nieuwe modellen zullen een stuk duurder zijn. Dus wachten? als de verschillen met het 2019 het bedrag goed maken dan wel, anders niet. Die keuze moet je zelf maken.

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:10
theduke1989 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 21:13:

Zit je op nieuwe technieken als HDMI 2.1, variable refreshrate, enzo te wachten dan heb je de nieuwe generatie nodig. Zo niet, dan is de generatie van vorig jaar hoogstwaarschijnlijk nog prima want er wordt geen grotere verbetering van de beeldkwaliteit of helderheid verwacht met de nieuwe modellen. Wellicht kan je de reviews nog afwachten en dan beslissen of je het de moeite waard vindt om voor een nieuwer model te gaan of dat een ouder model ook prima is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Laatst online: 16-09 18:39
@Fietsbel @-Moondust- ik gebruik niet echt speciale technieken zoals 2.1 HDMi. Enige wat ik fatsoenlijk wil is de Amazon en Netflix content zo mooi mogelijk op de beeldbuis hebben .

Gebruik zelf HDMI kabels van de Action. De C8 of de A1 zijn dan prima zelfs de Philips Ambilight Oled is leuk. Maar moeilijke keuze

Er zijn 3 modellen waar ik naar kijk.
LG 55 C8
Sony A1
Philips oled

Maar weet niet welke ik moet nemen moet ook opgehangen worden. De verkoper bij Saturn zegt de Sony AF8 en omdat we hier stichting een 1.8 geeft.kan dit kloppen?

Preis is wel wat duurder. De B8 of C8 kosten 300,- minder en grotere scherm

[ Voor 33% gewijzigd door theduke1989 op 10-01-2019 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomsch86
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 27-02 23:00
.

[ Voor 99% gewijzigd door tomsch86 op 13-01-2019 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
met welke instellingen kijken sony oled eigenaren hdr films ?

staat de piekhelderheid en live colour instelling op 'hoog' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaaze
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-06 16:18
theduke1989 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 07:14:
@Fietsbel @-Moondust- ik gebruik niet echt speciale technieken zoals 2.1 HDMi. Enige wat ik fatsoenlijk wil is de Amazon en Netflix content zo mooi mogelijk op de beeldbuis hebben .

Gebruik zelf HDMI kabels van de Action. De C8 of de A1 zijn dan prima zelfs de Philips Ambilight Oled is leuk. Maar moeilijke keuze

Er zijn 3 modellen waar ik naar kijk.
LG 55 C8
Sony A1
Philips oled

Maar weet niet welke ik moet nemen moet ook opgehangen worden. De verkoper bij Saturn zegt de Sony AF8 en omdat we hier stichting een 1.8 geeft.kan dit kloppen?

Preis is wel wat duurder. De B8 of C8 kosten 300,- minder en grotere scherm
Ik zou ook even op de E8 letten, deze heeft momenteel cashback actie (500,- euro) van LG. Feitelijk de C8 maar een beetje andere look en het geluid schijnt nog wat beter te zijn.

Ik zit wat in het zelfde schuitje als jou, ik wil een 55 inch oled tv met een soepele goed ondersteunende software er op. WebOS van LG heeft mijn voorkeur momenteel omdat het gewoon super snel werkt (Mits je dus voor een C8 gaat), en de magic remote lijkt mij echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:53

Croga

The Unreasonable Man

Gaaze schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 07:45:
Ik zou ook even op de E8 letten, deze heeft momenteel cashback actie (500,- euro) van LG. Feitelijk de C8 maar een beetje andere look en het geluid schijnt nog wat beter te zijn.
Ik heb deze vergelijking ook gemaakt. De E8 is een C8 met ingebouwde "soundbar".

De vraag die je jezelf moet stellen is; is het geluid van de TV zelf belangrijk voor je? Zo ja dan heb je iets aan de E8. Persoonlijk heb ik gekozen voor een losse soundbar, die toch nog behoorlijk veel beter geluid geeft dan de E8, waardoor de E8 geen voordelen meer had ten opzichte van de C8.

Het prijsverschil tussen de twee is nogsteeds behoorlijk hoog. Als je dat prijsverschil in een geluids installatie steekt kom je er waarschijnlijk beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaaze
Croga schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 07:53:
[...]

Ik heb deze vergelijking ook gemaakt. De E8 is een C8 met ingebouwde "soundbar".

De vraag die je jezelf moet stellen is; is het geluid van de TV zelf belangrijk voor je? Zo ja dan heb je iets aan de E8. Persoonlijk heb ik gekozen voor een losse soundbar, die toch nog behoorlijk veel beter geluid geeft dan de E8, waardoor de E8 geen voordelen meer had ten opzichte van de C8.

Het prijsverschil tussen de twee is nogsteeds behoorlijk hoog. Als je dat prijsverschil in een geluids installatie steekt kom je er waarschijnlijk beter uit.
Ik zou me toch nog even verdiepen in de prijs discussie topic. Momenteel is de laagst bekende prijs (incl. cashback) voor de 55E8 €1299,-. Voor de 55C8 is dit €1599,-. Misschien dat je nog wat af kunt dingen van de 55C8.

Oftwel voor 300,- Euro minder heb je een TV met beter geluid en naar mijn mening een mooier design. De glasplaat die laat verbeelden dat de TV zweeft ;) .

Om nog even toe te voegen;

ik ben zelf op zoek naar een 55 Inch OLED TV met een snelle Smart interface. Momenteel lijk LG mij de meeste voordelen te geven. Is er iemand die bewust niet LG kiest, of juist bewust voor bijv. Sony kiest? Ik zou hier graag een motivatie over willen lezen.

[ Voor 12% gewijzigd door Gaaze op 17-01-2019 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:53

Croga

The Unreasonable Man

Gaaze schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 08:43:
Ik zou me toch nog even verdiepen in de prijs discussie topic. Momenteel is de laagst bekende prijs (incl. cashback) voor de 55E8 €1299,-. Voor de 55C8 is dit €1599,-. Misschien dat je nog wat af kunt dingen van de 55C8.
urrrr.... Ik denk dat je je vergist in de prijs van de C8. Ik heb je 65C8 (2 maanden geleden) gekocht voor 1599, kan me niet voorstellen dat die laatste 10" gratis zijn.....
Als het wel zo is heb je volledig gelijk. Maar ik denk dat de prijzen anders liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:30
Is de E-serie eigenlijk wel aan de muur te hangen? Ik kan er weinig over vinden... Eigenlijk moet je dan natuurlijk de W nemen, maar die is weer duurder...

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaaze
S0epkip schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:04:
Is de E-serie eigenlijk wel aan de muur te hangen? Ik kan er weinig over vinden... Eigenlijk moet je dan natuurlijk de W nemen, maar die is weer duurder...
Ja hoor!

https://i.imgur.com/OrIGb9T.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Heb je dan geen glazen rand van zo'n 5cm er onder hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17-09 15:45
Ja, zie je dat niet op die foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Thanks! Mogen we ook een foto van de zijkant om de 'standoff' te zien?

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaaze
S0epkip schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:35:
[...]

Thanks! Mogen we ook een foto van de zijkant om de 'standoff' te zien?
Ik had even gegoogled, en kwam op die foto uit. Ik heb helaas de tv zelf nog niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratje_nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:35
Croga schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 08:47:
[...]

urrrr.... Ik denk dat je je vergist in de prijs van de C8. Ik heb je 65C8 (2 maanden geleden) gekocht voor 1599, kan me niet voorstellen dat die laatste 10" gratis zijn.....
Als het wel zo is heb je volledig gelijk. Maar ik denk dat de prijzen anders liggen.
Dat is echt een extreem goede prijs voor zon goede tv. Ik heb er €1935 voor betaald en dat was al erg laag.

Ik zit voor zowel mijn buurman als mijn vader ook te azen op de 55e8 voor dat bedrag.

Verder kan ik alleen van de lg c serie zeggen dat het beeld echt fantastisch is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakable
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:50
ratje_nl schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 07:45:
[...]

Dat is echt een extreem goede prijs voor zon goede tv. Ik heb er €1935 voor betaald en dat was al erg laag.

Ik zit voor zowel mijn buurman als mijn vader ook te azen op de 55e8 voor dat bedrag.

Verder kan ik alleen van de lg c serie zeggen dat het beeld echt fantastisch is
De 55E8 is zeker voor dit geld te krijgen, check het prijs discussie topic, inclusief cashback zit je nu onder de € 1400,-

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1832627/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jirure1984
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-09 08:43
n ben nu 1,5 jaar in het bezit van een Philips POS9002. Een burn-in valt niet onder de garantie. Philips zegt zelf dat het haast niet mogelijk is vanwege de software die in werking gaat als de TV in de stand-by modus staat.

Je kan deze functionaliteit (rest beelden verwijderen) ook manueel starten vanuit de instellingen. En als je deze actie start dan gaat de TV direct in de stand-by modus. Althans dit blijkt het geval te zijn. Want dit is het gedrag na een firmware update. Ik heb dan ook sterk mijn twijfels of deze functionaliteit ooit correct gewerkt heeft. Aangezien er burn-ins zichtbaar zijn.

Er valt niet veel te vinden over dit specifieke probleem. Ik wil dit wel gaan voorleggen bij Philips. Maar zijn er mensen met soortgelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Physx
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:13
Ik ben laatste tijd toch weer aan het twijfelen m.b.t. OLED of LED. Met name door:
https://www.whathifi.com/reviews/samsung-2019-4k-qled

Ik durf het gewoon toch niet aan om OLED bij ons neer te zetten. Ik merk echt dat dit mij tegenhoud om er 1 te kopen. De TV staat in de zomer soms vol in de zon door onze uitbouw die helemaal van glas is. Ik kan dan wel gordijnen dicht doen om de TV te beschermen maar dat zie ik practisch niet echt werken. Heeft iemand de stap wel genomen om een OLED aan te schaffen en deze aan direct zonlicht bloot te stellen. Zie je effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey1990
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-08 13:05
Hallo mede oled bezitters,
Even een vraagje, ik heb een LG Oled55e7n dus met soundbar onder aan de tv.
Nu is de Sonos soundbar in de aanbieding bij de mediamarkt.(sonos Beam zwart €348,80)
Is dit het waard om toch deze soundbar te kopen? en werkt dat ook aangezien er al een soundbar onder de tv zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
OLED voor €700

In Frankrijk blijkt er een 55" UHD OLED te zijn voor €700, de Continental Edison CELED55OLED7Zit nog een 2016 paneel in: https://www.lesnumeriques...l-reflectance-n83263.html

[ Voor 18% gewijzigd door apis29 op 31-01-2019 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
XElD schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 00:08:
LG heeft begin deze maand de Z9 OLED TV aangekondigt, met een schermdiagonaal van 88 inch en een resolutie van 8K: https://www.lg.com/us/tvs...9PUA-signature-oled-8k-tv

Echt iets voor de happy few vooralsnog.

Echter, als je redeneert dat 8K vier keer het aantal pixels van 4K is: Wikipedia: 8K resolution

Dan is dit effectief gezien dus vier keer een 4K OLED scherm van 44 inch.

Voor zover ik altijd begrepen heb worden TV's op productielijnen uit grotere oppervlaktes gemaakt waarbij de pixeldichtheid in combinatie met de gekozen diameter de resolutie bepaalt.

Zo te zien is LG dus ergens een productielijn met een hogere pixeldichtheid is gestart want 4x een 55 inch zou 110 inch zijn.

Ben dan benieuwd of en wanneer de markt voor hele groote schermen verzadigd raakt en we OLED's kleiner dan 55 inch krijgen? Ik wacht er zelf eigelijk al best een tijd op want 55 inch past bij mij net niet in de woonkamer.
Mogelijk is er een 48" op komst: https://www.oled-a.org/lg...en-85-fab8203_121018.html
http://www.sisajournal-e....cleView.html?idxno=192464
In een interview over de 2019 Philips modellen werd geloof ik over een mogelijke 49" gesproken maar dat zal denk ik over hetzelfde gaan (denk dat het in deze video moet zijn maar dat moet ik later nog even nakijken YouTube: Dolby Vision on Philips 804/ 854 OLED TV + P5 vs 8K [Interview])

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:24
Ha apis29, dank! Dat ziet er concreet uit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:13

burgt

Starbass

Mooi! Achter in dit jaar zouden ze dus een keer op de markt moeten komen hopelijk.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Ha uit dat Philips / TP Vision filpje haal ik dat niet zo.

Wel interessant overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:31

aex351

I am the one

Physx schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:44:
Ik ben laatste tijd toch weer aan het twijfelen m.b.t. OLED of LED. Met name door:
https://www.whathifi.com/reviews/samsung-2019-4k-qled

Ik durf het gewoon toch niet aan om OLED bij ons neer te zetten. Ik merk echt dat dit mij tegenhoud om er 1 te kopen. De TV staat in de zomer soms vol in de zon door onze uitbouw die helemaal van glas is. Ik kan dan wel gordijnen dicht doen om de TV te beschermen maar dat zie ik practisch niet echt werken. Heeft iemand de stap wel genomen om een OLED aan te schaffen en deze aan direct zonlicht bloot te stellen. Zie je effect?
Over welk effect heb je het :? Je kan toch gewoon televisie kijken.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Physx
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:13
aex351 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 00:17:
[...]

Over welk effect heb je het :? Je kan toch gewoon televisie kijken.
Het sun burn in effect. Dat wil zeggen dat je vlekken gaat zien waar de zon op de TV heeft geschenen (of schaduw). Het lijkt veel voor te komen maar dat kan ook zijn omdat ik die zoekterm gebruik. Ik dacht misschien heeft iemand van tweakes eenzelfde situatie en de stap wel genomen en kan zijn bevindingen ervan delen. Dus heeft iemand een OLED waar in de zomer de zon direct op het scherm staat? Zie je vlekken ontstaan over tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Weer wat meer hints dat we op termijn kleinere (49") OLED televisies kunnen gaan krijgen: https://www.oled-a.org/82...-next-4-years_021819.html
There are some mitigating factors that cost help LGD’s panel be more competitive, including adding to additional ~49” displays to the substrate using MMG, which would cut into the depreciation allocation to the 65” displays and the extra cost of the QD film (~$40) to upgrade the LCD panel.
Ook leuke info over productiekosten trouwens.

Bron rapportage: https://www.displaysupplychain.com/oleds.html#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 14:52
Vorige week stond er al een 55" tv op marktplaats omdat de eigenaar naar een kleinere OLED was overgestapt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:13

burgt

Starbass

Bacspin schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 07:29:
Vorige week stond er al een 55" tv op marktplaats omdat de eigenaar naar een kleinere OLED was overgestapt...
Dat zal dan wel de Sony XEL-1 zijn geworden... }:O

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Speaking of...

De vlag kan uit xD!

nieuws: LG gaat 48"-oled-tv's maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Beter plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ven2llV1pzVpCZzzYTJ6RyeX/full.jpg
Wel grappig die 'OLED experts': "This is the first time we hear of such plans" :+

[ Voor 32% gewijzigd door apis29 op 08-03-2019 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
apis29 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 23:35:
[...]

Wel grappig die 'OLED experts': "This is the first time we hear of such plans" :+
Beter plaatje:

[Afbeelding]
Haha, idd xD Goed gezien iig. dat item van de OLED Association in December!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
De 77C8 is nu voor €4000 euro te verkrijgen bij o.a. Radio von Burg. Terwijl de 77C9 nu €2000 lager is geintroduceerd dan de C8 destijds (€7999 ipv €9999).

De 77c9 wordt nu 'al' aangeboden voor €6500 door Apollo. Nu zit ik in dubio: of nu toeslaan voor een C8, of de prijsdaling afwachten van de C9. De laatst genoemde is wat meer future proof met HDMI 2.1.

Wanneer denken jullie dat de 77c9 voor +- €4000 te verkrijgen is? September / Oktober? Die paar maandjes kan ik nog wel overbruggen. Maar ik heb geen zin om een volledig jaar te wachten. :X

[ Voor 6% gewijzigd door G4mert op 15-04-2019 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
G4mert schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:43:
De 77C8 is nu voor €4000 euro te verkrijgen bij o.a. Radio von Burg. Terwijl de 77C9 nu €2000 lager is geintroduceerd dan de c8 destijds (€7999 ipv €9999).

De 77c9 wordt nu 'al' aangeboden voor €6500 door Apollo. Nu zit ik in dubio, of nu toeslaan voor een c8, of de prijsdaling afwachten van de c9.

Wanneer denken jullie dat de 77c9 voor +- €4000 te verkrijgen is? September / Oktober? Die paar maandjes kan ik nog wel overbruggen. Maar ik heb geen zin om een volledig jaar te wachten. :X
Wacht we kijken even voor je:

Afbeeldingslocatie: http://www.futureconsult.nl/wp-content/uploads/2018/05/glazen-bol.jpg

Zonder gekheid, dat is natuurlijk niet door ons te voorspellen ... maar bedenk wel dat als je wacht tot het einde v/h jaar dat er dan weer nieuwe modellen worden aangekondigd met allerlei verbeteringen en blijf je in een vicieuze cirkel. Oftewel, mijn advies zou zijn om die c8 lekker aan te schaffen :+

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:53
G4mert schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:43:
De 77C8 is nu voor €4000 euro te verkrijgen bij o.a. Radio von Burg. Terwijl de 77C9 nu €2000 lager is geintroduceerd dan de C8 destijds (€7999 ipv €9999).

De 77c9 wordt nu 'al' aangeboden voor €6500 door Apollo. Nu zit ik in dubio: of nu toeslaan voor een C8, of de prijsdaling afwachten van de C9. De laatst genoemde is wat meer future proof met HDMI 2.1.

Wat trekt je in de C9 dan? Als de 77C8 de €3000 raakt ga ik toch heel serieus overwegen. De C9 series brengen eigenlijk helemaal niks interessants vind ik persoonlijk. Ja HDMI 2.1, maar was niet van plan met 120fps te gamen op dat ding. eArc ook niet echt nodig, want mijn receiver ondersteunt toch geen DTS:X of atmos varianten (toegevoegde waarde boven op de andere standaarden zijn naar mijn idee ook nihil). En tot slot, hdr10+ zit zowel op de c8 als de c9 niet.

Kijk momenteel op een 55" en een beamer van 140". Zit toch iets te veel ruimte tussen :) Zat voor de grap net even te kijken naar de 77" kwa afmetingen. Dat ding is bijna 2 meter breed :z 1722 x 991 x 56 mm.

Edit: zal verder niet meer reageren inderdaad ivm offtopic. Maar het _prijs_verschil was even zodanig dat ik toch benieuwd was. Want 4000 vs 6500 is wel een flink verschil.

[ Voor 6% gewijzigd door B-Bandit op 15-04-2019 12:49 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
B-Bandit schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:23:
[...]

Wat trekt je in de C9 dan? Als de 77C8 de €3000 raakt ga ik toch heel serieus overwegen. De C9 series brengen eigenlijk helemaal niks interessants vind ik persoonlijk. Ja HDMI 2.1, maar was niet van plan met 120fps te gamen op dat ding. eArc ook niet echt nodig, want mijn receiver ondersteunt toch geen DTS:X of atmos varianten (toegevoegde waarde boven op de andere standaarden zijn naar mijn idee ook nihil). En tot slot, hdr10+ zit zowel op de c8 als de c9 niet.

Kijk momenteel op een 55" en een beamer van 140". Zit toch iets te veel ruimte tussen :) Zat voor de grap net even te kijken naar de 77" kwa afmetingen. Dat ding is bijna 2 meter breed :z 1722 x 991 x 56 mm.
Dit gaat nu een beetje offtopic ipv alleen over prijzen.

Maar het voornaamste wat ik hoop in de C9 is dat de Alpha gen 2 processor beter om kan gaan met 24p beelden. Ik heb hier en daar al wat positiefs gehoord maar nog geen volledige review die hier diep op ingaat. Vooral op een groter scherm (77") merk ik de stutters op de C8. Mijn projector gaat hier veel beter mee om het is echt oled gebonden. Zodra je dan met Trumotion gaat spelen op een 77 " scherm dan vallen de artifacts en randen om bewegende elementen een stuk meer op dan op kleine schermen. En LG staat nou niet echt bekend om het interpoleren van beelden. Hopelijk komt de C9 op dit vlak meer in de buurt van Sony.

Om het dan toch over prijzen te hebben. Er komt een Sony 77 inch AG9 (met betere motion). Echter, Sony kennende gaat die ook na prijsdalingen nooit richting de €4000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:30
Recent voor het eerst de top Philips oled mogen aanschouwen met daarop een netflix 4k hdr serie (Our Planet). Niet in de winkel overigens, gewoon bij iemand thuis. Ik werd gek van het trillende beeld. Iets wat rtings.com geloof ik Judder noemt. Is hier iets tegen te doen? Zeer storend namelijk. Daar ik zelf een oled tv wil aanschaffen namelijk.

Toevallig dat waar G4mert het over heeft? Stutter met 24p?

Edit: Na verder zoeken, waarbij voornamelijk LG tvs genoemd worden, is dit blijkbaar hetzelfde als wat ik bedoelde. Judder oled en oplossingen. Vraagstuk opgelost..

[ Voor 30% gewijzigd door Kasen op 16-04-2019 08:46 . Reden: Tv type link toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kasen schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 08:04:
Recent voor het eerst de top Philips oled mogen aanschouwen met daarop een netflix 4k hdr serie (Our Planet). Niet in de winkel overigens, gewoon bij iemand thuis. Ik werd gek van het trillende beeld. Iets wat rtings.com geloof ik Judder noemt. Is hier iets tegen te doen? Zeer storend namelijk. Daar ik zelf een oled tv wil aanschaffen namelijk.

Toevallig dat waar G4mert het over heeft? Stutter met 24p?
Het is inderdaad stutter (en geen judder). Er is al heel veel over geschreven, hier op Tweakers en eigenlijk op elk AV gerelateerd forum. Elk merk heeft zijn eigen implementatie om stutter te verminderen middels frame interpolatie en/of BFI (black frame insertion). Dat brengt weer andere nadelen met zich mee, dus het zal altijd een compromis blijven. Ik heb een 2016 OLED TV en een 2018 LCD TV en op beide is de 24p motion stotterig zonder enige vorm van hulp. De huidige top of the line LCD TV's hebben ondertussen dermate snelle panelen dat ook hier flink wat stutter valt waar te nemen. Het wordt tijd dat 24p verbannen wordt.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:03

OMX2000

By any means necessary...

Zijn er al ergens reviews van de OLED van LG van dit jaar?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Jirure1984 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:41:
n ben nu 1,5 jaar in het bezit van een Philips POS9002. Een burn-in valt niet onder de garantie. Philips zegt zelf dat het haast niet mogelijk is vanwege de software die in werking gaat als de TV in de stand-by modus staat.

Je kan deze functionaliteit (rest beelden verwijderen) ook manueel starten vanuit de instellingen. En als je deze actie start dan gaat de TV direct in de stand-by modus. Althans dit blijkt het geval te zijn. Want dit is het gedrag na een firmware update. Ik heb dan ook sterk mijn twijfels of deze functionaliteit ooit correct gewerkt heeft. Aangezien er burn-ins zichtbaar zijn.

Er valt niet veel te vinden over dit specifieke probleem. Ik wil dit wel gaan voorleggen bij Philips. Maar zijn er mensen met soortgelijke ervaringen?
Is dit eigenlijk ooit opgelost? Bij LG worden er dagelijks panelen vervangen vanwege burn-in..

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
S0epkip schreef op woensdag 17 april 2019 @ 07:02:
[...]

Is dit eigenlijk ooit opgelost? Bij LG worden er dagelijks panelen vervangen vanwege burn-in..
Ik heb om die reden vanuit philips een omruil gehad voor een 903

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Weet iemand de maten van de doos van een LG 65C8 toevallig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:39

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

wimpie007 schreef op zondag 21 april 2019 @ 12:09:
Weet iemand de maten van de doos van een LG 65C8 toevallig?
Van de LG site
Size W/ Carton, With Stand (mm): 1600 x 970 x 207

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Ray-zor schreef op zondag 21 april 2019 @ 12:18:
[...]

Van de LG site
Size W/ Carton, With Stand (mm): 1600 x 970 x 207
Thanks, wist niet dat ze dat op de site hadden staan
Even checken of dat ind e auto past :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II This Game II
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-09 22:25
Mag je zo’n grote oled nu wel plat of schuin vervoeren? Zeker in de doos zou het moeten kunnen lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

II This Game II schreef op maandag 22 april 2019 @ 09:12:
Mag je zo’n grote oled nu wel plat of schuin vervoeren? Zeker in de doos zou het moeten kunnen lijkt me
Plat of schuin geeft een wat groter risico dat het breekt. Vergelijk het met glasplaten vervoeren, die zet je ook altijd rechtovereind. Verder maakt het niet echt uit. Bij Plasma had je een hoop urban legends over liggend vervoeren. Maar verder dan groter risico op breken is de onderbouwing nooit geweest.

Dus ja: Het kan gewoon.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Inmiddels is ook een OLED van Hisense opgedoken. De 55'' H55O8B is vanaf 1 juni verkrijgbaar bij Amazon Italië voor €1399 wat een scherpe introductieprijs voor een oled-tv is. De prestaties en prijsdaling t.o.v. de LG's moet nog gaan blijken.

Heeft volgens Hisense: 74% BT.2020 kleurenbereik, 500 cd/m² piek helderheid, 700 cd/m² HDR 10% en
900 cd/m² HDR 3% window. Daarnaast Dolby Atmos, Dolby Vision, HDR10+, HLG, 4x HDMI 2.0, 2x USB 2.0, VIDAA U3.0 en vrij dunne bezels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
"LG Display to release 48-inch OLED TVs in 2020"

http://en.thelec.kr/news/articleView.html?idxno=345
The higher the PPI, the smaller the thin-film-transistors controlling pixel surface and pixels, meaning more pixels are spread across the panel to make for better picture quality
Misschien minder banding en/of tinting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat is de reden dat je dat zou verwachten bij een hogere pixeldensiteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Livestream van de 2019 Value Electronics shootout. Vlgns mij van links naar rechts: ZF9, Q90R, AG9 en C9 (allen in 65") https://www.avsforum.com/...019-a-4.html#post58171910 Zou blijkbaar ook een LG SM9500 LCD meedoen maar die bleek al bij het instellen onder de maat vergeleken met de anderen :+ .

[YouTube: 2019 Value Electronics TV SHOOTOUT (LIVE STREAM)]

[ Voor 37% gewijzigd door apis29 op 12-06-2019 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
  • Laatst online: 16-09 14:13
Ik ga meedoen met de lotto als ik zie hoeveel pech ik al heb gehad.

C9 65 inch, wtf

https://imgur.com/gallery/quHOtCx

[ Voor 57% gewijzigd door Light21M op 12-06-2019 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 20:15
Laatste tijd een erg vervelend probleem op mijn LG 7 serie oled. Als ik YouTube kijk, dan loopt de audio wat trager en video loopt af en toe sneller om het in te halen. Geluid klinkt ook niet helder. Tot nu toe alleen met YouTube, als ik opnieuw mijn wifi instel is het tijdelijk weg. Mijn wifi verbinding lijkt snel genoeg, tussen de 20 en 50 mbit als ik de stats van YouTube bekijk.

Weet iemand mogelijk meer van dit probleem of is er een fix voor de lange termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Light21M schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 21:25:
Ik ga meedoen met de lotto als ik zie hoeveel pech ik al heb gehad.

C9 65 inch, wtf

https://imgur.com/gallery/quHOtCx
Nostordici schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 23:37:
Laatste tijd een erg vervelend probleem op mijn LG 7 serie oled. Als ik YouTube kijk, dan loopt de audio wat trager en video loopt af en toe sneller om het in te halen. Geluid klinkt ook niet helder. Tot nu toe alleen met YouTube, als ik opnieuw mijn wifi instel is het tijdelijk weg. Mijn wifi verbinding lijkt snel genoeg, tussen de 20 en 50 mbit als ik de stats van YouTube bekijk.

Weet iemand mogelijk meer van dit probleem of is er een fix voor de lange termijn?
[LG OLED] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
De uitslag van dag 1 (jury + publiek https://www.valueelectron...Shootout_Results_copy.pdf)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AOggc47XJsXxERGfLOYFLnGd/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Meqrgp5h2WKVKS26yVI5jdrY/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/A717zjqMqh7QGZ0GjLOv24IL/full.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 22-08-2019 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Niet verrassend :) Jammer van die A9G hoofdprijs :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Brad Pitt schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 20:49:
[...]

Niet verrassend :) Jammer van die A9G hoofdprijs :-(
:) , vraag me alleen af of het verschil tov de uitslag vorig jaar groter is geworden (al blijft het allemaal redelijk subjectief natuurlijk die cijfers). Kan me niet herinneren dat de AF9 in elke categorie bovenaan stond (of iig tov de C8 E8 toen).

Hier nog wel een grappig plaatje met de anti-reflectie filter van de Q90R tov de rest:

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190613/8f6dc9db54fb6814d89185f255270cc6.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 13-06-2019 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
apis29 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:26:
[...]
Hier nog wel een grappig plaatje met de anti-reflectie filter van de Q90R tov de rest:
Holy... Zo'n filter op de A9G = heaven! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Zat net even te scrollen in de TV-sectie van Coolblue. Moest toch even grinniken toen ik onderste filteroptie zag bij aanbevolen gebruik.

CB Filter Aanbevolen

Enne....waarom komt alleen de Sony AG8-serie naar voren bij die selectie? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 14:06
Manne,
Ik heb een vraag over de PhilipsOLED903
Deze heeft een mooi geluidsysteem aan boord met aan de achterkant een bass speaker.
Mag je deze strak tegen de muur monteren of gaat het geluid dan verloren?
THX!!!

• apis29
  • Niet online
HDTVTest 2019 Shootout resultaten (itt bovenstaande shootout in Amerika nu door de gewone kijker beoordeeld) https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1566209962 (https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1560428570)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Or69dZxizAomhbITJt49vXyh/full.png

[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 22-08-2019 13:11 ]

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
Is hier iemand in deze topic, die van een recente Panasonic Plasma (b.v. VT60 2014 model) naar een LG C9?
Wat zijn de bevindingen bij 1080i die een tv zender uitzend?
Bij 4K ben ik wel overtuigd dat dit er wel veel beter uitziet.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

mongkut schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:09:
Is hier iemand in deze topic, die van een recente Panasonic Plasma (b.v. VT60 2014 model) naar een LG C9?
Wat zijn de bevindingen bij 1080i die een tv zender uitzend?
Bij 4K ben ik wel overtuigd dat dit er wel veel beter uitziet.
Ik ben van een VT50 naar een Philips OLED overgestapt en het is gewoon universeel beter qua beeldkwaliteit. Dat is niet afhankelijk van resolutie of wel of niet interlaced/progressive.

Alleen is een OLED heel "snel" (een plasma gloeit alitjd iets na), waardoor met voetbal en sporten op 25fps je soms een beetje een haperned gevoel kan krijgen als je er gevoelig voor bent. Ook met films op 24fps (ook bij 4k) kan je met pans som wat meer stuttering ervaren.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Enorme twijfel nog hier tussen de 65C9 en de 65 inch Q90R. Ik zit dicht naast een 3 meter schuifpui en als ik dit filmpje zie, dan is het anti-glare filter op de QLED echt een stuk beter dan op de OLED. En om heel de dag met de gordijnen dicht te gaan zitten, zie ik ook niet zitten.

YouTube: OLED vs QLED 2019 (LG C9 v Samsung Q90R)

Kwaliteit wordt duidelijk gewonnen door OLED. Maar overdag is QLED een betere optie voor ons.

Aan de andere kant: helft van het jaar is het al vroeg donker buiten en overdag kijk ik ook weer niet zo vaak tv...... Keuzes keuzes!

[ Voor 8% gewijzigd door StealthyPeanut op 05-09-2019 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:16
StealthyPeanut schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:36:
Enorme twijfel nog hier tussen de 65C9 en de 65 inch Q90R. Ik zit dicht naast een 3 meter schuifpui en....blahblah
Aan de andere kant: helft van het jaar is het al vroeg donker buiten en overdag kijk ik ook weer niet zo vaak tv...... Keuzes keuzes!
Dan denk ik "ga voor de betere beeldkwaliteit" (Oled dus)! Voor die enkele keer dat je overdag wil kijken en de zon te scherp is toch maar even een gordijn dicht trekken. Bovendien kan ook een Oled een behoorlijke bak licht geven, heel wat meer dan welke top lcdtv dan ook van een jaar of 5 terug.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
StealthyPeanut schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:36:
Enorme twijfel nog hier tussen de 65C9 en de 65 inch Q90R. Ik zit dicht naast een 3 meter schuifpui en als ik dit filmpje zie, dan is het anti-glare filter op de QLED echt een stuk beter dan op de OLED. En om heel de dag met de gordijnen dicht te gaan zitten, zie ik ook niet zitten.

YouTube: OLED vs QLED 2019 (LG C9 v Samsung Q90R)

Kwaliteit wordt duidelijk gewonnen door OLED. Maar overdag is QLED een betere optie voor ons.

Zelf ook een tijd met de twijfel gezeten Oled of Qled, ook nog een topic hiervoor aangemaakt bij

Nieuwe TV OLED of QLED

Mijn tv staat haaks op een raam . Vorige week vrijdag de knoop doorgehakt en de keuze is gevallen op de Oled tv , panasonic 55GZW945. Nog geen moment spijt van gehad , Oled geeft voldoende licht om overdag ook te genieten van de beeldkwaliteit. Ik zou zeggen kies de Oled ga je geen spijt van krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-08 11:47
Vanwege de brakke implementatie van earc op de lg c9 heb ik ook interesse in de Panasonic gzw954. Het reparatiebeleid van lg is volgens mij goed, tenminste dit lees veelal terug in het lg oled topic. Heeft iemand een idee hoe dit bij panasonic is. Komen zij ook thuis om het paneel te vervangen indien nodig (en doen zij daar niet moeilijk over?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rened80 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 21:35:
Vanwege de brakke implementatie van earc op de lg c9 heb ik ook interesse in de Panasonic gzw954. Het reparatiebeleid van lg is volgens mij goed, tenminste dit lees veelal terug in het lg oled topic. Heeft iemand een idee hoe dit bij panasonic is. Komen zij ook thuis om het paneel te vervangen indien nodig (en doen zij daar niet moeilijk over?)
Ik vermoed dat weinig mensen er ervaring mee hebben. De meeste mensen hebben een LG is een factor. Een andere factor is dat Panasonics niet vaak gerepareerd hoeven worden :)

Mijn plasma uit 2007 werk ook zonder morren, net als mijn cassettedeck uit de vorige eeuw.

Punt is dat mensen veel vaker negatievere ervaring op het internet delen dan positieve. In theorie is de TV met de minste reacties op het net de beste, gegeven dat het een populair merk is met redelijke verkoopcijfers.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2019 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Ik meot zeggen dat ik erg moet wennen aan OLED...

Ik mis de motion blur van LCD denk ik.
Is nets alsof als de focus op een persoon is en het beeld beweegt er een soort hapering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:41
@wimpie007 Speel eens met de de-judder instelling en of het materiaal in de juiste Hertz weergeven word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
vinom schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:49:
@wimpie007 Speel eens met de de-judder instelling en of het materiaal in de juiste Hertz weergeven word.
Het is geen judder..judder is meer hapering dan dit.

Als ik die black frame insertion aanzet is het een stuk beter. Maar dat stoort me ook die flikkering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Laatst online: 17-09 14:03

Ch3cker

Testlab Teamlead
wimpie007 schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:28:

Is nets alsof als de focus op een persoon is en het beeld beweegt er een soort hapering is.
Bedoel je het soap-opera effect? Welke settings gebruik je op dit moment, en dan vooral de TruMotion settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

wimpie007 schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:28:

Welke Oled heb je? Bij de Philips exemplaren heb je vrij goede motion settings. Ik heb die zo staan en vind het bijzonder acceptabel met pans:

Advanced – motion
Motion styles: Personal
Perfect Natural Motion: Off
Perfect Clear Motion: Minimum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Ch3cker schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:12:
[...]

Bedoel je het soap-opera effect? Welke settings gebruik je op dit moment, en dan vooral de TruMotion settings?
Nee soap opera heb ik zeker niet, dat is juist met alles aan

Ik heb het nu geprobeerd met:

USER

Dejudder op 0
Deblur op 0
OLED Motion uit

OOk gebprobeerd met

Dejudder op 0
Deblur op 10
OLED Motion uit

En

Dejudder op 1
Deblur op 10
OLED Motion uit

Enz

Vooral met alles uit ervaar ik dat als er bijvoorbeeld iemands hoofd in beeld is en het beeld pant de omgeving soort schokkering, haperend eruit ziet

Op mijn LCD is het beeld gewoon waziger (motion blur) waardoor dat haperen niet opvalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Laatst online: 17-09 14:03

Ch3cker

Testlab Teamlead
wimpie007 schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:35:
[...]

USER

Dejudder op 0
Deblur op 0
OLED Motion uit

OOk gebprobeerd met

Dejudder op 0
Deblur op 10
OLED Motion uit

En

Dejudder op 1
Deblur op 10
OLED Motion uit

Enz

Vooral met alles uit ervaar ik dat als er bijvoorbeeld iemands hoofd in beeld is en het beeld pant de omgeving soort schokkering, haperend eruit ziet

Op mijn LCD is het beeld gewoon waziger (motion blur) waardoor dat haperen niet opvalt
Ah, ik snap wat voor effect je bedoelt nu ja. Het zou kunnen dat de reactietijd van je OLED gewoon veel beter is dan die van je lcd, waardoor je tv elk frame dus bijna instant op je scherm tovert. Dit wordt overigens normaal gesproken juist als 'goed' ervaren, sterker nog, er wordt geprobeerd dit zo snel mogelijk te doen.

Wat leesvoer hier over van Blurbusters

Wat je zou kunnen proberen is de "Oled motion" op de laagste stand te zetten. Dan heb je hopelijk nog niet zoveel last van het soap opera effect, maar heb je wel minder 'haperingen'.

Overigens zijn die "Dejudder" en "Blur" settings volgens mij instellingen voor de "Oled Motion" setting. Die settings veranderen met de Oled Motion setting op off zal dus niks doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

wimpie007 schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:35:
[...]

USER

Dejudder op 0
Deblur op 0
OLED Motion uit

OOk gebprobeerd met

Dejudder op 0
Deblur op 10
OLED Motion uit

En

Dejudder op 1
Deblur op 10
OLED Motion uit

Enz

Als ik het goed begrijp zie je dit vooral/alleen in panning shots? Ik heb dat ook op een LG oled opgemerkt. Het is een soort regelmatig patroon van lichte beeldfreezes. Misschien een a twee keer per seconde of zo (nooit gemeten).
Dat heet stutter. Op Rtings hebben ze een lijstje gemaakt met stutter-scores:
https://www.rtings.com/tv/tests/motion/stutter
Helaas doen de OLED tv's het niet zo goed op dat gebied.

[ Voor 6% gewijzigd door Fireshade op 12-09-2019 13:55 ]

• Farabi
  • Niet online
vraagje over de oleds die hdr10+ ondersteunen:

als je een hdr10+ remux videobestand afspeelt via usb hdd, pakt ie dan meteen hdr10+? of eerst hdr10?
want bij dolby vision videobestanden, zit het dolby vision bestand apart in de container als 1920x1080, maar bij een hdr10+ videobestand niet.

(ik hoop dat het een beetje duidelijk is :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tidus-X
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Wie kan mij helpen?

Ik weet niet zeker of ik iets verkeerds doe of misschien iets verkeerds ingesteld;

Ik heb sinds kort Philips 65 OLED 804 en een Denon 1600h. Ik heb een Apple TV 4 k aangesloten en Dolby Vision aangezet (wanneer ik content vanuit Netflix of Disney + in D. vision slecteer, Dan verschijnt in het scherm Dolby Vision). Ik kon ook beeld instellen in verschillende instellingen; D vision persoonlijk of D Vision intens etc. nu geeft de TV HDR en D. vision door elkaar (zie plaatje). Hiervoor waren dus alle instellingen in Dolby Vision. Kan iemand mij hiermee helpen?

https://share.icloud.com/...QmEl5FYOXjq0E8w#Apeldoorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:15
Tidus-X schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 20:35:
Wie kan mij helpen?

Ik weet niet zeker of ik iets verkeerds doe of misschien iets verkeerds ingesteld;

Ik heb sinds kort Philips 65 OLED 804 en een Denon 1600h. Ik heb een Apple TV 4 k aangesloten en Dolby Vision aangezet (wanneer ik content vanuit Netflix of Disney + in D. vision slecteer, Dan verschijnt in het scherm Dolby Vision). Ik kon ook beeld instellen in verschillende instellingen; D vision persoonlijk of D Vision intens etc. nu geeft de TV HDR en D. vision door elkaar (zie plaatje). Hiervoor waren dus alle instellingen in Dolby Vision. Kan iemand mij hiermee helpen?

https://share.icloud.com/...QmEl5FYOXjq0E8w#Apeldoorn
Je moet de Apple TV in 4K 60 Hz SDR zetten en match content en framerate inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:05
Iemand adviseerde mij om het in 4K 50 Hz SDR te zetten (hifi-forum.de) , omdat onze tv's op 50 Hz werken, wat maakt het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisserC
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-09 14:32
Hoi,

Ik heb gisteren een 65OLED804 gekocht bij PlatteTV. De verkoper adviseerde mij een HDMI 4k kabel van hun te kopen voor €30. Ik gaf aan al een 4k HDMI kabel in mijn bezit te hebben van Ziggo.
Uiteindelijk heb ik besloten om niet de kabel te kopen. Mijn vraag is nu: heb ik een goede keuze gemaakt door de HDMI van Ziggo Next te gebruiken om optimaal beeldkwaliteit te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als het werkt is het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
VisserC schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:16:
Hoi,

Ik heb gisteren een 65OLED804 gekocht bij PlatteTV. De verkoper adviseerde mij een HDMI 4k kabel van hun te kopen voor €30. Ik gaf aan al een 4k HDMI kabel in mijn bezit te hebben van Ziggo.
Uiteindelijk heb ik besloten om niet de kabel te kopen. Mijn vraag is nu: heb ik een goede keuze gemaakt door de HDMI van Ziggo Next te gebruiken om optimaal beeldkwaliteit te krijgen?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:16
VisserC schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:16:
Hoi,

Op dure tvbeugels en fancy hdmi-kabels zit lekker veel marge... Zelfs een simpele hdmikabel van de Action voldoet prima. :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:04
@Deejac Aangezien jij eigenaar van de Philips OLED 903 bent, een vraag aan jou. Op de afbeeldingen op internet ziet het er uit dat het scherm een beetje naar achteren helt. Klopt dit?
Kun je het scherm ook aan de muur hangen of klinkt het geluid dan niet goed meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deejac
Dancing_Animal schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 20:52:
@Deejac Aangezien jij eigenaar van de Philips OLED 903 bent, een vraag aan jou. Op de afbeeldingen op internet ziet het er uit dat het scherm een beetje naar achteren helt. Klopt dit?
Kun je het scherm ook aan de muur hangen of klinkt het geluid dan niet goed meer?
Het scherm hangt bij mij aan de muur, het geluid is dan gewoon goed. Of het scherm op de pootjes naar achter helt... geen idee, ik heb hem direct opgehangen aan een muurbeugel. Ik moet eerlijk bekennen dat het geluid van de TV super is, maar momenteel vervangen is voor een center speaker van Qacoustics waardoor ik een 5.0 configuratie kon maken. De speaker onder de televisie is helaas niet extern aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:13
Sinds een maandje trotse eigenaar van een Philips 65OLED804/12. Erg fijne tv, ware het niet dat we gisteren ineens allerlei vreemde artifacten kregen op de tv. Zie: https://pasteboard.co/ILbq4BF.png

Na herstart was het weg. Iemand enig idee wat dit is? Reden voor RMA?

[ Voor 10% gewijzigd door GoodspeeD op 14-12-2019 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat krijg ik ook als ik m'n HTPC opzet voor de TV aanstaat, dan weet hij niet welke resolutie hij moet aansturen. Als dit gewoon een signaal van je digitale TV is, dan is het waarschijnlijk wat anders.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:13
Borromini schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 11:23:
Dat krijg ik ook als ik m'n HTPC opzet voor de TV aanstaat, dan weet hij niet welke resolutie hij moet aansturen. Als dit gewoon een signaal van je digitale TV is, dan is het waarschijnlijk wat anders.
Is in mijn geval inderdaad gewoon een signaal van de tv. De Netflix app van de tv in dit geval.

Ik probeer inderdaad een beetje te achterhalen of het iets softwarematigs is (verkeerde resolutie, etc.) of een defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb een OLED55B6 uit 2016. Nu net 3 jaar oud.

RTL4 en Telekids is ingebrand in de linkerbovenhoek. En RTL boulevard logo links onder :9
Hier kan ik nog mee leven.

Maar nu krijg ik ook in het midden van het scherm wazige vlekken. Rood is niet meer rood maar word grijzig.
Erg jammer. Paneel ruis verwijderen al paar keer gedaan maar werk niet.
Pixelshift heb ik drie jaar geleden uitgezet en nu toch maar weer aangezet :P
Ik ben van mening dat als je dit uit kunt zetten dat het geen kwaad kan/kon.
Zou dit de rare waas in het midden veroorzaakt hebben?

Of is de levensduus van OLED gewoon maar 3 jaar? ;)

Ik ga nu twijfelen om een 65" Samsung frame te halen. Maar die heeft geen Dolby Vision :(

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farrell
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:06
Tylen schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:30:

RTL4 en Telekids is ingebrand in de linkerbovenhoek. En RTL boulevard logo links onder :9

Maar nu krijg ik ook in het midden van het scherm wazige vlekken. Rood is niet meer rood maar word grijzig.

Ik ga nu twijfelen om een 65" Samsung frame te halen. Maar die heeft geen Dolby Vision :(
Ik heb dezelfde TV en hetzelfde probleem. Laatst contact opgenomen met LG en die zei dat ik met wat handelingen het misschien kan verhelpen, maar ik ben er bang voor. Er kan een monteur langs kunnen komen en daaruit volgt dan een offerte voor reparatie. Ik vind het toch best bizar; zo'n dure TV en nu na nog geen 3 jaar al "op". Logo's zijn ingebrand en meerdere vlakken zijn wazig. Bij orange of roze zie je het echt heel erg goed. Ook is de kleur rood een beetje op :? Ik overweeg toch misschien een QLED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flupkees
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-08 16:45
Tylen schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:30:

Waarom heb je pixelshift ooit uitgezet, behalve dat je dacht dat het geen kwaad kon?
Farrell schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:38:
[...]

Ik heb dezelfde TV en hetzelfde probleem. Laatst contact opgenomen met LG en die zei dat ik met wat handelingen het misschien kan verhelpen, maar ik ben er bang voor. Er kan een monteur langs kunnen komen en daaruit volgt dan een offerte voor reparatie. Ik vind het toch best bizar; zo'n dure TV en nu na nog geen 3 jaar al "op". Logo's zijn ingebrand en meerdere vlakken zijn wazig. Bij orange of roze zie je het echt heel erg goed. Ook is de kleur rood een beetje op :? Ik overweeg toch misschien een QLED...
Heb jij pixelshift ook uitgezet?

Ikzelf heb een 55C6 gehad met een heel goed paneel (die staat nu bij een kennis) en heb een tweedehands 65C6 gekocht met lichte burn-in (was bij aankoop bekend en flink gereduceerde prijs betaald. Had liever een 65 inch met lichte burn-in en ik kon het niet zien bij testen). De rode pixels zijn versleten en met name in het midden. Een volledig rood beeld weergeven laat een oneven helderheid van de rode pixels zien en met name uitgesmeerd in het midden dus. Ik heb ze side-by-side getest (zelfde input naar beide TV's sturen via receiver) en alles was iets koeler op de 65C6, zoals bijvoorbeeld de huid van mensen. Nu zie ik het echter soms wel (bijvoorbeeld in hooi of iets dergelijks) en zou het ook wel gerepareerd zien, dus ik ben ook benieuwd naar de prijsopgave van LG!

Overigens wil ik heel graag de 3D-functionaliteit behouden en heb ik daarom nooit nieuwere modellen overwogen. Hopelijk introduceren ze 3D weer in de toekomst, maar helaas heb ik daar tot nu toe nog niks over gehoord.

[ Voor 47% gewijzigd door Flupkees op 13-01-2020 15:53 ]

Pagina: 1 ... 109 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.