Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:57

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Farrell schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:38:
[...]

Ik heb dezelfde TV en hetzelfde probleem. Laatst contact opgenomen met LG en die zei dat ik met wat handelingen het misschien kan verhelpen, maar ik ben er bang voor. Er kan een monteur langs kunnen komen en daaruit volgt dan een offerte voor reparatie. Ik vind het toch best bizar; zo'n dure TV en nu na nog geen 3 jaar al "op". Logo's zijn ingebrand en meerdere vlakken zijn wazig. Bij orange of roze zie je het echt heel erg goed. Ook is de kleur rood een beetje op :? Ik overweeg toch misschien een QLED...
Gedeelde smart is halve smart ;). Nadeel van early adopter of hebben de nieuwe modellen dit ook nog? (Moeilijk te zeggen natuurlijk).

Laat jij die monteur langskomen? Want dan wacht ik even op jou ervaring.

Ps. Wat waren die handelingen? ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Flupkees schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:44:
[...]

Waarom heb je pixelshift ooit uitgezet, behalve dat je dacht dat het geen kwaad kon?
Omdat ik mij gigantisch irriteerde aan die ongelijke zwarte randen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farrell
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 19:48
Tylen schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:45:
[...]

Gedeelde smart is halve smart ;). Nadeel van early adopter of hebben de nieuwe modellen dit ook nog? (Moeilijk te zeggen natuurlijk).

Laat jij die monteur langskomen? Want dan wacht ik even op jou ervaring.

Ps. Wat waren die handelingen? ;)
De handelingen:
- Paneelgeluid wissen (eventueel 3x) (dit schijnt ongeveer een uur te duren)
- Fabrieksinstellingen resetten

Mocht dit niet lukken dan een monteur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Farrell schreef op maandag 13 januari 2020 @ 17:39:
[...]

De handelingen:
- Paneelgeluid wissen (eventueel 3x) (dit schijnt ongeveer een uur te duren)
- Fabrieksinstellingen resetten

Mocht dit niet lukken dan een monteur.
Ok. Ff testen.

Overigens lijkt het op defecte pixels als je van dichtbij kijkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ng073qfgVZstkPSMKuZyOQwb/full.jpg

Groen en blauw zijn nog perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Tylen schreef op maandag 13 januari 2020 @ 18:01:
[...]

Ok. Ff testen.

[Afbeelding]

wat is hier nou allemaal gebeurt, ik raad jou geen oled meer aan in ieder geval :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Hamazaki schreef op maandag 13 januari 2020 @ 18:26:
[...]

wat is hier nou allemaal gebeurt, ik raad jou geen oled meer aan in ieder geval :9
Vertel het mij maar :(. Het was er opeens :(.

Of die kleine jongen heeft er een bal tegen gegooid.

[ Voor 9% gewijzigd door Tylen op 13-01-2020 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Tylen schreef op maandag 13 januari 2020 @ 18:53:
[...]

Een bal met het RTL4/telekids en boulevard logo erop? 8)

van oranje slijt het erg hard, laat het rtl 4 logo vroeger vooral oranje zijn geweest en die letters I D ook

Daarom haat ik echt omroep Max die vertikt om dat logo transparant te maken, uurtje heel holland bakt maak ik me al zorgen om

[ Voor 32% gewijzigd door wimpie007 op 14-01-2020 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

wimpie007 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 00:06:
[...]

van oranje slijt het erg hard, laat het rtl 4 logo vroeger vooral oranje zijn geweest en die letters I D ook

Daarom haat ik echt omroep Max die vertikt om dat logo transparant te maken, uurtje heel holland bakt maak ik me al zorgen om
Nee die logo's heb ik nog vrede mee. daar heb ik echt niets aan kunnen doen.

Maar gaat om het midden van het scherm, dat had netzogoed een bal kunnen zijn ;) Maar dan had blauw en groen ook stuk moeten zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Tylen schreef op maandag 13 januari 2020 @ 18:53:
[...]

ik bedoelde hoe je de tv hebt gebruikt? hoeveel uur per dag laat jij een zender aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Hamazaki schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 08:44:
[...]

ik bedoelde hoe je de tv hebt gebruikt? hoeveel uur per dag laat jij een zender aan staan?
Nogmaals, die logo's snap ik.

Dat grote vlak in het midden niet. Die is er plots gekomen.

TV staat zeker 2 uur aan in de ochtend (kanaal 59 KPN/XS4ALL = Telekids). En daarna in de middag van +/- 16:00 tot 21:00 (verschillende kanalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Tylen schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 08:47:
[...]

Nogmaals, die logo's snap ik.

Dat grote vlak in het midden niet. Die is er plots gekomen.

TV staat zeker 2 uur aan in de ochtend (kanaal 59 KPN/XS4ALL = Telekids). En daarna in de middag van +/- 16:00 tot 21:00 (verschillende kanalen).
hmm, niks geks inderdaad. welk model is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Hamazaki schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 08:48:
[...]

hmm, niks geks inderdaad. welk model is dit?
Staat hierboven allemaal ;)

OLED55B6. Meer dan 3 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Tylen schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 08:50:
[...]

Staat hierboven allemaal ;)

OLED55B6. Meer dan 3 jaar oud.
dat hoor je vaker van de 2016 modellen. je bent een slachtoffer van een early-adopter model denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Hamazaki schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 08:51:
[...]

dat hoor je vaker van de 2016 modellen. je bent een slachtoffer van een early-adopter model denk ik.
Ook dat tikte ik al hierboven ;) Lekker ingelezen Hamazaki :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Tylen schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:07:
[...]

Ook dat tikte ik al hierboven ;) Lekker ingelezen Hamazaki :>
Ik lees niks boven. Misschien op de vorige pagina’s. Maar ik ga niet alles teruglezen. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Hamazaki schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:09:
[...]

Ik lees niks boven. Misschien op de vorige pagina’s. Maar ik ga niet alles teruglezen. Succes.
Haha zit ook maar te dollen. Maar idd. Slachtoffer omdat ik altijd de nieuwste techniek wil. Wel goed excuus om een nieuwe tv te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderWit
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ook ik ben mij aan het oriënteren op OLED en volg al vele topics. Wat ik wel mis en een beetje bang voor ben: ik heb nu digitale tv via KPN (standaard) en vanwege het beperkte aanbod van 4k zenders ben ik voorlopig niet van plan om dat abonnement om te zetten. Wat zijn jullie ervaringen met de beeldkwaliteit met KPN en dan met name met 55 en 65 inch formaten? Ik zit zo erg te twijfelen! Lees ook (KPN forum) dat mensen die overstappen naar OLED het kwaliteitsniveau tegen vinden vallen. Ik zit op 4,5 m van de tv. KPN signaal gaat nu via oude Sony 5.1 receiver (str-ks370) naar de tv (nu nog 42 inch Panasonic tx-L42ET5E). Update naar een receiver die 4k aankan staat op de planning, maar eerst een nieuwe tv (surround is een eis, huidig systeem wordt tzt geüpgraded. Ik neig sterk naar de Panasonic GZ950 maar dat blijft een persoonlijke kwestie natuurlijk. Benieuwd naar jullie verhalen! Kan er namelijk weinig tot niks over vinden.

Wijziging: of hoort dit meer thuis in het aankoop advies forum?

[ Voor 3% gewijzigd door SanderWit op 14-01-2020 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
SanderWit schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 21:03:
Ook ik ben mij aan het oriënteren op OLED en volg al vele topics. Wat ik wel mis en een beetje bang voor ben: ik heb nu digitale tv via KPN (standaard) en vanwege het beperkte aanbod van 4k zenders ben ik voorlopig niet van plan om dat abonnement om te zetten. Wat zijn jullie ervaringen met de beeldkwaliteit met KPN en dan met name met 55 en 65 inch formaten? Ik zit zo erg te twijfelen! Lees ook (KPN forum) dat mensen die overstappen naar OLED het kwaliteitsniveau tegen vinden vallen. Ik zit op 4,5 m van de tv. KPN signaal gaat nu via oude Sony 5.1 receiver (str-ks370) naar de tv (nu nog 42 inch Panasonic tx-L42ET5E). Update naar een receiver die 4k aankan staat op de planning, maar eerst een nieuwe tv (surround is een eis, huidig systeem wordt tzt geüpgraded. Ik neig sterk naar de Panasonic GZ950 maar dat blijft een persoonlijke kwestie natuurlijk. Benieuwd naar jullie verhalen! Kan er namelijk weinig tot niks over vinden.

Je HD kwaliteit van KPN komt prima binnen hoor. Je merkt wel verschil met een goede 4K HDR film, game of zelfs stream van Netflix maar voor lineaire tv vind ik het in orde. Dit is wel op ervaring van een jaar geleden want inmiddels kijk ik zelfs digitaal via coax en interne tuner dus heb enkel NL 1, 2, 3 en Ziggo Sport in HD en kijk de rest zelfs in SD. Het journaal, expeditie robinson en aanverwanten vind ik toch niet boeiend genoeg om in goede kwaliteit te kijken en voor films en series hebben we de streamingdiensten of als je enorm van beeldkwaliteit bent de Blu-rays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 13:24
Ik heb ook KPN tv en ben van een 48`` LCD naar 55`` oled gegaan. Ik vond het een flinke verbetering in het beeld.
Natuurlijk is een 4k dolby vision film mooier, maar zeker de HD zenders komen echt wel mooi binnen. Je moet even goed kijken dat je de juiste instelling op je decoder zet.

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 13:50
SanderWit schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 21:03:

Ik ben zelf recent overgestapt van een 40 inch Full HD Samsung UE40F8000 naar een Panasonic TX55-GZW1004 OLED. en zelfs de 1080i uitzendingen zien er prachtig uit op de Panasonic. Ik zou me niet zo druk maken. TV is prima te bekijken maar wil je echt het mooiste van het mooiste dan kan je natuurlijk het best Netflix, Youtube of Prime kijken.

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farrell
Tylen schreef op maandag 13 januari 2020 @ 18:01:
[...]

Ok. Ff testen.

[Afbeelding]

Inmiddels de gevraagde handelingen uitgevoerd en helaas heeft dat niet het gewenste effect. Binnenkort laat ik een monteur langskomen. Iemand hier al ervaring mee?

LG OLED Test 1

LG OLED Test 2

LG OLED Test 3

LG OLED Test 4

LG OLED Test 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Farrell schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 17:09:
[...]

Inmiddels de gevraagde handelingen uitgevoerd en helaas heeft dat niet het gewenste effect. Binnenkort laat ik een monteur langskomen. Iemand hier al ervaring mee?

[Afbeelding: LG OLED Test 1]

[Afbeelding: LG OLED Test 2]

[Afbeelding: LG OLED Test 3]

[Afbeelding: LG OLED Test 4]

[Afbeelding: LG OLED Test 5]
Wow, lijkt wel of ik naar mijn eigen tv aan het kijken ben.

Ik heb geen ervaring met een monteur, ben benieuwd wat hij gaat zeggen tegen je. Zelf zit ik te kijken naar de 65" Samsung Frame.. Alleen mijn vrouw nog even overtuigen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

[...]

Is er al een monteur langs geweest??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:09
[...]

Die testbestanden krijg je toegestuurd? Wil zelf ook wel eens zo'n test draaien.

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:53
[...]

Ikke! Ik heb een ingebrande 55E6V, dus dezelfde generatie als die van jou?
Ingebrand bij mij is (o.a.) het Netflix logo rechtsonderin. Wat dus alleen zichtbaar is als je in het Netflix menu iets aan het uitzoeken bent.
En voordat iemand zegt: je hebt hem daar vast heel lang op laten staan... het Netflix logo midden in het scherm wat je ziet als je de Netflix app opstart is ook ingebrand! Best wel knap als je nagaat hoe kort dat logo in beeld is.

Maar mijn ervaring: via LG is iemand van CE Repair langsgeweest. Daar moest ik wel 97,50 voor betalen want geen garantie meer.
Daarvoor moest ik eerst een pixelrefresh uitvoeren en een complete fabrieksreset (zucht).
Hij heeft foto's gemaakt van het scherm van diverse testbeelden vanaf een usb stick. Ongeveer zoals jij ze hebt.
Ook maakte hij foto's van een systeemmenu. iig een foto van wat leek op een log van tv aan en uit en pixelrefresh.
Gisteren kreeg ik dit bericht:
Uw toestel kan, i.v.m. het niet beschikbaar zijn van de onderdelen en/of om economische reden, niet worden hersteld.
Op dit moment zijn wij in overleg met LG over een passende oplossing. Zodra wij van LG bericht hebben gekregen, zullen wij contact met u opnemen en u nader informeren over het vervolg.
Daar wacht ik nu dus op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

SjigEd schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:59:
[...]

Ikke! Ik heb een ingebrande 55E6V, dus dezelfde generatie als die van jou?
Ingebrand bij mij is (o.a.) het Netflix logo rechtsonderin. Wat dus alleen zichtbaar is als je in het Netflix menu iets aan het uitzoeken bent.
En voordat iemand zegt: je hebt hem daar vast heel lang op laten staan... het Netflix logo midden in het scherm wat je ziet als je de Netflix app opstart is ook ingebrand! Best wel knap als je nagaat hoe kort dat logo in beeld is.

Maar mijn ervaring: via LG is iemand van CE Repair langsgeweest. Daar moest ik wel 97,50 voor betalen want geen garantie meer.
Daarvoor moest ik eerst een pixelrefresh uitvoeren en een complete fabrieksreset (zucht).
Hij heeft foto's gemaakt van het scherm van diverse testbeelden vanaf een usb stick. Ongeveer zoals jij ze hebt.
Ook maakte hij foto's van een systeemmenu. iig een foto van wat leek op een log van tv aan en uit en pixelrefresh.
Gisteren kreeg ik dit bericht:

[...]

Daar wacht ik nu dus op.
Heb je al wat meer info terug van lg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjigEd
Ik weet niet of ik mijn ervaringen nog kan posten op Tweakers want hier staat dat er sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG is.
In dat LG topic mag je het weer niet over inbranden hebben...

Maar goed: afgelopen maandag gemaild met CE Repair voor een status update.
Kreeg dezelfde dag als antwoord dat ze hadden verwacht dat LG al contact met me zou hebben opgenomen en dat ik het beste even zelf met LG kon bellen.
Dus gebeld met LG, het dossier was daar bekend maar de afdeling die het regelt heeft een of andere achterstand.
Blijkbaar zal er een omruil geregeld gaan worden met de winkel waar ik de tv ooit heb gekocht. De exacte details hiervan weet ik niet. Als ik over 2 weken nog niets heb gehoord moet ik ze weer bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjigEd
Na zelf maar weer contact opgenomen te hebben met LG en de winkel is dit eruit gekomen:

Na inruil van mijn oude tv (55E6V) met bijbetaling van 799,- 'krijg' ik een nieuwe 55C9PLA met 3 jaar garantie totaalpakket inclusief bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Kortom: afgescheept en afgezet dus :N . Sowieso zal de hoofreden moeten zijn dat het technisch niet mogelijk is het paneel te vervangen want geen vervangende onderdelen meer ipv dat het om economische reden zal zijn.
Maar nu ik naar een eerdere post hierover terugzoek kom ik ook een image retentie issue van 1000 uur een bepaald spel spelen tegen O-) . En burn in zaken vallen eigenlijk onder coulance van LG ipv garantie?

[ Voor 83% gewijzigd door apis29 op 24-03-2020 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farrell
Tylen schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 15:51:
[...]

Is er al een monteur langs geweest??
Er is inmiddels een monteur langs geweest, dit kostte zo'n 100 euro. Dit is de laatste status:

Uw toestel kan, i.v.m. het niet beschikbaar zijn van de onderdelen en/of om economische reden, niet worden hersteld.

Op dit moment zijn wij in overleg met LG over een passende oplossing. Zodra wij van LG bericht hebben gekregen, zullen wij contact met u opnemen en u nader informeren over het vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Farrell schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:09:
[...]

Er is inmiddels een monteur langs geweest, dit kostte zo'n 100 euro. Dit is de laatste status:

Ben benieuwd. Anders de mijne ook maar eens aan gaan melden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-09 18:04
wimpie007 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 00:06:
[...]

Ik haat Omroep Max ook om die redenen. Daarom heb ik mijn moeder verboden deze Omroep Max te bekijken. (mijn moeder en ik wonen namelijk samen, en TV is van mij)Helaas is het NOS logo ook niet transparant. Mijn moeder kijkt nu veel politieke discussies over het Corona virus, waarbij constant dat klote logo in beeld is. Veel mensen hadden van dat NOS logo (van de letter O) een blijvende beeld-retentie/ ingebrand. Omdat deze ook rood is.

Vorige Oled TV was namelijk ook Omroep Max, teletekst, Netflix logo ingebrand.

[ Voor 12% gewijzigd door Snake_Eye op 26-03-2020 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb momenteel een LG 65EF950 staan van begin 2017. Fijne TV, maar ik erger me soms nog steeds aan de judder in het paneel. Nou kan ik via PlatteTv een inruil van 1000 euro krijgen op de Philips 65OLED804 en die heeft ook nog 300 euro cashback. Dus dan kost die nieuwe TV me "maar" 1199. Zou dat het upgraden waard zijn volgens jullie?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
DennusB schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:37:
Ik heb momenteel een LG 65EF950 staan van begin 2017. Fijne TV, maar ik erger me soms nog steeds aan de judder in het paneel. Nou kan ik via PlatteTv een inruil van 1000 euro krijgen op de Philips 65OLED804 en die heeft ook nog 300 euro cashback. Dus dan kost die nieuwe TV me "maar" 1199. Zou dat het upgraden waard zijn volgens jullie?
Model zelf stamt uit 2015 maar dit terzijde ;)
Kun je eens wat voorbeelden aangeven van die judder? Wanneer en waarmee je dat ervaart?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 16:28:
[...]

Model zelf stamt uit 2015 maar dit terzijde ;)
Kun je eens wat voorbeelden aangeven van die judder? Wanneer en waarmee je dat ervaart?
Nou als ik bijvoorbeeld een scene heb waar 2 dingen langs elkaar heen bewegen, of de camera pannt en er loopt iemand door beeld. Met beeldverbeteraars gaat het oke maar heb je soms even een artefact, met verbeteraars uit is het echt drama.

Maar ben vooral ook benieuwd of je verschil ziet tussen 2015 en 2020 OLED?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
DennusB schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 16:41:
[...]
Nou als ik bijvoorbeeld een scene heb waar 2 dingen langs elkaar heen bewegen, of de camera pannt en er loopt iemand door beeld. Met beeldverbeteraars gaat het oke maar heb je soms even een artefact, met verbeteraars uit is het echt drama.

Maar ben vooral ook benieuwd of je verschil ziet tussen 2015 en 2020 OLED?
Bij normaal (live) TV kijken (welke provider?)? Ik doelde dus eigenlijk bij welk media (live tv, Netflix, enz), je dit ervaart, maar blijkbaar heb je dit bij alles wat je bekijkt, of is het wel eens NIET aanwezig?

Ik vraag het omdat ik de 55" versie van dit model heb en het niet opvallend (als storend) ervaar. Ik heb alles aan beeld verbeteraars uit staan.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 26-03-2020 16:46 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 16:45:
[...]

Bij normaal (live) TV kijken (welke provider?)? Ik doelde dus eigenlijk bij welk media (live tv, Netflix, enz), je dit ervaart, maar blijkbaar heb je dit bij alles wat je bekijkt, of is het wel eens NIET aanwezig?

Ik vraag het omdat ik de 55" versie van dit model heb en het niet opvallend (als storend) ervaar. Ik heb alles aan beeld verbeteraars uit staan.
Zie het idd overal, maar het meest bij goede content (lees 4K blu-rays of Netflix 4K)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@DennusB, dat is voornamelijk 24p materiaal (verwacht ik), daarbij mag je wel wat meer "judder" verwachten ja, maar dat is volgens velen ook als zodanig bedoeld. Afijn, daar wordt hier in huis ook veel naar gekeken, ik heb er nooit iemand over gehoord van ons gezin.

Geen idee wat de invloed van een 65" panel tov de kleinere uitvoering daarop kan zijn. Mogelijk is de kijkafstand daarbij ook nog wat van belang.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 08:48
DennusB schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:37:
Deze 804 heb ik ook, had hiervoor een plasma.

Zonder gebruik te maken van frame interpolatie is het letterlijk niet om naar te kijken, zoveel geschok heb je (met 24p content). Met ifc aan is het prima (met uiteraard af en toe artefacts ja).

Waarbij ik vroeger ifc uit kon zetten zonder gek te worden (als bezoek het soap opera effect niet trok) is dat nu geen optie meer.

Ook 30fps games via bijv. de PS4 zijn een drama, dus de Game stand is geheel onmogelijk.

Uiteraard geldt: YMMV. Maar 24p op een OLED is, imho, niet te doen (let wel, bij bepaalde pan-shots, het beeld is uiteraard 99% van de tijd geweldig :) ).

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farrell
Allerlaatste update m.b.t. de ingebande LG OLED 55B6.

De TV is inmiddels omgeruild met een LG OLED 55CX6LA! Dit nieuwste model zou in principe geen last moeten hebben van inbrandingen. De deal is gemaakt samen met Smits Arnhem, waarbij nog 440 euro bijbetaald moest worden, want 54% van de oude TV werd gecrediteerd door LG. Er loopt ook een cashback actie van 100 euro op dit toestel.

De gemaakte kosten zijn dan, 100 euro monteur + 440 euro bijbetalingskosten - 100 euro cashback = 440 euro.

Ik vind dat Smits een mooie deal heeft gemaakt en ben dan ook heel blij met de nieuwe TV en garantie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Thanks for the update. Ik denk dat ik er ook werk van ga maken. 👍🏻👍🏻 Ik kan nergens een andere tv vinden die aan mijn wensen voldoet. Ik kom altijd op een oled uit. Dus dan maar lg even aan hun staart trekken.

Edit: LG is benaderd. 👍🏻

[ Voor 7% gewijzigd door Tylen op 02-05-2020 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:46
Farrell schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:06:

De TV is inmiddels omgeruild met een LG OLED 55CX6LA! Dit nieuwste model zou in principe geen last moeten hebben van inbrandingen. De deal is gemaakt samen met Smits Arnhem, waarbij nog 440 euro bijbetaald moest worden, want 54% van de oude TV werd gecrediteerd door LG. Er loopt ook een cashback actie van 100 euro op dit toestel.

De gemaakte kosten zijn dan, 100 euro monteur + 440 euro bijbetalingskosten - 100 euro cashback = 440 euro.

Ik vind dat Smits een mooie deal heeft gemaakt en ben dan ook heel blij met de nieuwe TV en garantie. :)
Ehm geen last van inbranden? Elke OLED heeft n meer of mindere maten hier last van. But anyway goeie deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tennis-boy
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 09:54
Ik ben erg geinteresseerd in LG OLED55C9PLA.
Maar waar ik bang voor ben is dat mijn kinderen het programma pauzeert, er snel inbrandingen komen.
Of heeft deze TV de techniek om tegen inbrandingen te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 09:38
Ik zie hier veel foto's van een test van LG met oranje, paarse en turquoise schermen. Is deze ergens te downloaden om een kleine test te kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

tennis-boy schreef op zondag 3 mei 2020 @ 10:32:
Maar waar ik bang voor ben is dat mijn kinderen het programma pauzeert, er snel inbrandingen komen.
Voor meer info zou je ook in het LG topic kunnen kijken. Aangezien je voor een LG kiest.

De LG heeft technieken om image retention en burn in te voorkomen.
Wil niet zeggen dat het niet voor kan komen. OLED (net als plasma) is daar nu eenmaal gevoeliger voor.
Dat gezegd hebbende heeft mijn plasma nooit issues vertoon. En kijk ik ook al jaren met plezier naar een LG B6.

De TV dimt als je een tijd niets gebruikt. En ik heb ook de screensaver aanstaan.
Doe dit ook bv in Plex. De TV pauzeren is geen issue. Maar als je de TV op pauze zet en daarna uren gaan BBQ-en dat zou ik niet doen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK-1990
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-06-2023

Hoezo zou het geen last moeten hebben van inbrandingen, het blijft toch een OLED de kans blijft aanwezig? Wat is dan precies het verschil?

Ik zit zelf er aan te denken om de LG 55" C9 PLA aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PK-1990
tennis-boy schreef op zondag 3 mei 2020 @ 10:32:
Screensavertje er op zetten die snel ingaat als iets gepauzeerd is?

Of je kinderen verkopen op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK-1990
Hoeveel kost het nou voor een reseller om zo'n TV in te kopen bij een TV-producent. Wat zijn de marges?

Bijvoorbeeld bij deze aanbieding (TV van vorig jaar die toen boven de 2000 euro was): https://www.plattetv.nl/i...5c9-22705.html?sqr=lg%20&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Hoe dan?

Die is toch als het goed is maar even in beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II This Game II
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-09 22:25
PK-1990 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 00:11:
Hoeveel kost het nou voor een reseller om zo'n TV in te kopen bij een TV-producent. Wat zijn de marges?

Bijvoorbeeld bij deze aanbieding (TV van vorig jaar die toen boven de 2000 euro was): https://www.plattetv.nl/i...5c9-22705.html?sqr=lg%20&
Vorig jaar ook al makkelijk onder de 1200 te krijgen...dit is geen aanbieding, dit is oude voorraad mogen lozen zonder prijs embargo van LG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:39

Bever!

3

PK-1990 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 00:11:

Een winkel als een ep of smits achtige heeft een marge nodig van ongeveer 1.5x inkoop (inc BTW) Lg roomt de prijzen langzaam af en biedt winkeliers extra korting als ze grotere plukken televisies inkopen. Ook komt het vaak voor dat een sales man helpt met het opruimen van oude voorraad of show modellen door daar een compensatie voor te betalen als de winkelier bijvoorbeeld de nieuwe lijn voor dat jaar gaat bestellen. Het is voor deze kleinere winkels vaak makkelijk om een keer wat scherper te prijzen omdat pand afbetaald is en er geen hoge overhead is zoals bijvoorbeeld een coolblue of mediamarkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Het gaat mij niet lukken. Het enigste wat ik zou krijgen is een extra 200 euro korting op de reparatie of korting op een nieuwe. Hoe hebben ze die 54% korting van die oude tv kunnen regelen? Want lg zit bij ons niet in de meewerk mode :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK-1990
Tylen schreef op zondag 7 juni 2020 @ 08:11:
[...]

Het gaat mij niet lukken. Het enigste wat ik zou krijgen is een extra 200 euro korting op de reparatie of korting op een nieuwe. Hoe hebben ze die 54% korting van die oude tv kunnen regelen? Want lg zit bij ons niet in de meewerk mode :(
Denk dat het er vanaf hangt hoeveel uren de TV heeft gemaakt. In andere woorden, hoe meer uren, hoe lager het %?

Je zou even de uren/maanden/jaren met die persoon kunnen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

PK-1990 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 09:48:
[...]

Denk dat het er vanaf hangt hoeveel uren de TV heeft gemaakt. In andere woorden, hoe meer uren, hoe lager het %?

Je zou even de uren/maanden/jaren met die persoon kunnen vergelijken.
Branduren weten ze niet. Tv hangt nog steeds bij mijn thuis aan de muur en niemand is nog langs geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK-1990
Tylen schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:17:
[...]

Branduren weten ze niet. Tv hangt nog steeds bij mijn thuis aan de muur en niemand is nog langs geweest.
Pardon, ik bedoel meer een groffe vergelijking met die person die 54% korting kreeg. Hoeveel maanden heeft hij hem vs hoe lang jij de TV hebt, dan ruw schatting van gemiddeld aantal uren wat jullie per dag er gebruik van maakten, vermenigvuldigen met aantal maanden x 30 en voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Tylen schreef op zondag 7 juni 2020 @ 08:11:
[...]

LG berekent een restwaarde, dat zal die 54% zijn. Dat wordt dan 54% van de inkoopprijs die de winkel heeft betaalt. Maar dat kunnen ze doorgaans wel pas nadat er iemand naar gekeken heeft. Ik kan niet alle informatie over jouw zaak vinden maar wellicht komt dit omdat er nog geen monteur is langs geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.N.Brinkman
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-09 15:28
[...]

Is er geen monteur komen kijken? Aan de hand van de info die ik hier las, heb ik 11-5 contact opgenomen omdat bij mijn oled55E6 van eind december 2016 ook logo's waren ingebrand. twee dagen later is de monteur geweest, kort bezoek het pinnen van de onderzoekskosten a €97,50 duurde het langst. Volgens mij heeft hij de email met de melding dat reparatie niet mogelijk was nog verstuurd voordat hij de straat uit reed. Toen heeft het iets van een week geduurd voordat ik werd gebeld door de winkel waar ik hem had gekocht dat mijn tv retour moest naar LG, en dat ik iets anders kon uitzoeken. Helaas konden ze mij niet melden hoeveel ik terug zou krijgen, wel wat lastig als je iets nieuws uit moet kiezen, je wil toch wel enigzins weten wat je budget is.

Aangezien ik dit toch wel graag op voorhand wilde weten ook nog een aantal maal met LG gebeld, en die hadden het erover dat ik moest wachten tot de TV opgehaald werd, terwijl de winkel zei dat ik hem langs moest brengen. Na een week werd ik weer gebeld door de winkel dat er een misverstand was en dat ze de TV op wilden komen halen, ze konden mij nog steeds niet vertellen wat ik terug zou krijgen, maar uit ervaring verwachten hij rond de €900,-.

Met deze gegevens durfde ik het aan een nieuwe TV te kopen, welke 4-6 gratis is gebracht en geïnstalleerd en ze hebben de oude toen meegenomen. En vandaag is er €1200 gestort op mijn rekening voor de oude tv. Ik was dus blij verrast dit is +/- 50% van wat ik destijds had betaald voor de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farrell
Ter aanvulling van mijn eerdere berichten. Afgelopen maart is er een monteur langs geweest en de TV is afgelopen mei 3 jaar geworden. De TV staat denk ik zo'n 5 uur per dag aan. (Het is niet mijn TV) Dat zou dan neerkomen op 1055 dagen * 5 uur = 5275 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:24
Ik twijfel over de aanschaf van een nieuwe tv tussen de volgende 2 modellen. Nog aanvullingen?

LG C9 met een Sonos Beam - €1659,-

Voordelen:
- Airplay2 (alleen Apple apparaten thuis)
- Spotify Connect
- Google Assistant en Amazon Alexa

Nadelen:
- Een losse soundbar (probleem met HDMI cec?, dat is bij de huidige tv ook vaak een probleem)

Philips 55OLED934 - €1499,-

Voordelen:
- Spotify Connect
- Ingebouwde Soundbar van B&W
heb een B&W installatie in mijn auto, erg goed geluid. Moet de TV nog gaan luisteren/bekijken.

Nadelen:
- Geen AirPlay2? (gaat ook niet komen wellicht vanwege Android TV?) (alleen Apple apparaten thuis) ChromeCast werkt niet lekker met een iPhone volgens mij?
- Alleen Google Assistant
- Soundbar kapot = nieuwe TV kopen?

In beide gevallen koop ik er later nog een subwoofer bij.

Verder hebben beide TV's DLNA. Zijn er verder nog grote verschillen in SmartTV functies die ik mis? YouTube, NetFlix etc. hebben ze alle twee wel. Ik heb nu een Samsung TV uit 2014. Die heeft alleen maar Netflix/VideoLand verder niet veel bijzonders.

[ Voor 3% gewijzigd door xares op 19-06-2020 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:39
@xares Ook gedacht aan een LG E9? Die heeft ook een ingebouwde soundbar. Weliswaar minder goed geluid dan zo'n Sonos, maar wel een mooier geheel.
De aftersale service van LG is veel beter en coulanter dan van Philips, alleen daarom al zou voor mij Philips afvallen. Dat je geluid in de auto met B&W speakers top is, wil niet zeggen dat dit net zo geldt voor de Philips.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Laatst online: 22:46
@xares Ik heb ook voornamelijk apple devices en eigenlijk nooit problemen met chromecast gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:24
Vulcan750 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:42:
@xares Ook gedacht aan een LG E9? Die heeft ook een ingebouwde soundbar. Weliswaar minder goed geluid dan zo'n Sonos, maar wel een mooier geheel.
De aftersale service van LG is veel beter en coulanter dan van Philips, alleen daarom al zou voor mij Philips afvallen. Dat je geluid in de auto met B&W speakers top is, wil niet zeggen dat dit net zo geldt voor de Philips.
Thanks, wellicht eens naar die LG E9 kijken inderdaad. Kan niet zo snel vinden of die ook nog een subwoofer uitgang heeft.
Dracula schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:46:
@xares Ik heb ook voornamelijk apple devices en eigenlijk nooit problemen met chromecast gehad.
Streamen van Foto's en Video's gaat tegenwoordig ook goed? Heb paar jaar geleden een ChromeCast gehad maar dat ging niet zo soepel. Scherm delen kan volgens mij niet?

- edit-

Ik zie dat je dat dan via Google Photos moet doen als je een iPhone hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door xares op 19-06-2020 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 20:32
xares schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 07:58:
Ik twijfel over de aanschaf van een nieuwe tv tussen de volgende 2 modellen. Nog aanvullingen?

LG C9 met een Sonos Beam - €1659,-

Voordelen:
- Airplay2 (alleen Apple apparaten thuis)
- Spotify Connect
- Google Assistant en Amazon Alexa

Nadelen:
- Een losse soundbar (probleem met HDMI cec?, dat is bij de huidige tv ook vaak een probleem)

Philips 55OLED934 - €1499,-

Voordelen:
- Spotify Connect
- Ingebouwde Soundbar van B&W
heb een B&W installatie in mijn auto, erg goed geluid. Moet de TV nog gaan luisteren/bekijken.

Nadelen:
- Geen AirPlay2? (gaat ook niet komen wellicht vanwege Android TV?) (alleen Apple apparaten thuis) ChromeCast werkt niet lekker met een iPhone volgens mij?
- Alleen Google Assistant
- Soundbar kapot = nieuwe TV kopen?

In beide gevallen koop ik er later nog een subwoofer bij.

Verder hebben beide TV's DLNA. Zijn er verder nog grote verschillen in SmartTV functies die ik mis? YouTube, NetFlix etc. hebben ze alle twee wel. Ik heb nu een Samsung TV uit 2014. Die heeft alleen maar Netflix/VideoLand verder niet veel bijzonders.
Google Assistant werkt in NL niet op LG televisies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL
  • Laatst online: 22:24

FTL

[...]

Had je ECO mode aanstaan, als dat niet het geval wat was je OLED light niveau?
Zo'n enorm verschil in slijten kan alleen door of heel heel vaak dezelfde content of je oled light maximaal voor altijd. Je kleuren zijn gewoon opgebrand / oneven slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-09 18:04
wimpie007 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 02:59:
[...]

Hoe dan?

Die is toch als het goed is maar even in beeld?
Ja daarom is dat ook zo vreemd, maar heb van meerdere mensen dit probleem vernomen. Met het netflix logo.
Tijdens het bladeren van titels, blijft het felle logo wel al die tijd aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlmarvin
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-07 17:56
xares schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 07:58:

Nadelen:
Volgens mij ondersteunen de laatste Sony modellen met Android TV wel Airplay 2 en Homekit. Denk niet dat het dan aan Android ligt mocht de Philips het niet ondersteunen.

De ChromeCast werkt overigens prima hoor met een iPhone, Spreek uit eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
Ik zit mij te verdiepen in een Oled, maar zie haast door de bomen het bos niet meer.

Welke Oled heeft het beste beeld?
Ik vraag mij af is HDR10+ een pre voor de toekomst?
Welke tv heeft het beste geluid?
Welke nieuwste Oled is het lekkerst qua besturing
Ik wil de tv niet aan de muur, maar op een voet
Ik koop geen Oled om te gamen

Dacht zelf aan:

panasonic tx-65gzw2004
sony ag9 (werd mij in Mediamarkt aangeraden als HET beste toestel)
Philips 65oled984/12
LG OLED65CX6LA

Welke Oled geeft mij het meeste waar voor het geld? (1500-3000 euro)

[ Voor 7% gewijzigd door maurits187 op 23-07-2020 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-09 17:53

Ik denk dat dolby Vision een pre voor de toekomst is..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
maurits187 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:32:
Ik zit mij te verdiepen in een Oled, maar zie haast door de bomen het bos niet meer.

Welke Oled heeft het beste beeld?
Welke tv heeft het beste geluid?
Welke nieuwste Oled is het lekkerst qua besturing
Ik wil de tv niet aan de muur, maar op een voet
Ik koop geen Oled om te gamen

Dacht zelf aan:

panasonic tx-65gzw2004
sony ag9 (werd mij in Mediamarkt aangeraden als HET beste toestel)
Philips 65oled984/12
LG OLED65CX6LA

Welke Oled geeft mij het meeste waar voor het geld? (1500-3000 euro)
Mediamarkt krijgt nu dus de meeste commissie van Sony :)
Ik raad je aan even te zoeken in dit topic naar de ervaringen voor elk merk. Het is enorm persoonlijk wat de beste is. Wat HDR betreft is er een oorlog gaande tussen tig standaarden waarbij hdr10+ een beetje een Samsung stokpaardje was. Ik geloof ook meer dat Dolby Vision het gaat winnen maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:22
@maurits187 als je voor beste en mooiste beeld wilt gaan, uitgaande voor films, zou ik voor de Panasonic gaan. Komt in diverse test ook als beste naar voren.
Heb je trouwens zowel DV als HDR10+, laatste wordt veelal door Amazon Prime gebruikt als tegenhanger van het vooral door Netflix veel ingezette DV.
Het is dat ik geen Ambilight wil (kan) missen, anders had de Pana ook mijn voorkeur gehad.
Trouwens waarom geen HZW, de 2020 serie van Pana, terwijl je wel de AG9 van Sony benoemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
dinandus schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:15:
@maurits187 als je voor beste en mooiste beeld wilt gaan, uitgaande voor films, zou ik voor de Panasonic gaan. Komt in diverse test ook als beste naar voren.
Heb je trouwens zowel DV als HDR10+, laatste wordt veelal door Amazon Prime gebruikt als tegenhanger van het vooral door Netflix veel ingezette DV.
Het is dat ik geen Ambilight wil (kan) missen, anders had de Pana ook mijn voorkeur gehad.
Trouwens waarom geen HZW, de 2020 serie van Pana, terwijl je wel de AG9 van Sony benoemt?
Ik dacht zelf ook al een beetje aan Panasonic, alleen heb ik 'gelezen' dat het besturingssysteem van Panasonic niet zo is. Dat stond een paar keer als nadeel vermeld op een paar review sites. Geen idee hoe ergelijk dat in praktijk is en misschien valt het wel reuze mee. Van horen zeggen moet LG de fijnste besturing hebben.

Is de HZW 2020 serie al uit dan? Hij stond bij plattetv vermeld onder pre-order?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:25
maurits187 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:36:
[...]

Ik dacht zelf ook al een beetje aan Panasonic, alleen heb ik 'gelezen' dat het besturingssysteem van Panasonic niet zo is. Dat stond een paar keer als nadeel vermeld op een paar review sites. Geen idee hoe ergelijk dat in praktijk is en misschien valt het wel reuze mee. Van horen zeggen moet LG de fijnste besturing hebben.

Is de HZW 2020 serie al uit dan? Hij stond bij plattetv vermeld onder pre-order?
De goedkoopste oled met een aparte soundbar is de "Beste Koop". Oled is oled. Verschil is minimaal. EN gewoon bij normale belichting in de woonkamer is een goede lcd even zo goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
maurits187 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:36:
[...]

Ik heb ervaring met het Pana OS, android TV en Webos (LG) en mijn mening is het zelfde als van horen zeggen: webos werkt verreweg het prettigst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
Zit te denken om of op de Panasonic te wachten of vandaag ( :) :) ) de Sony KD-65AG9 te kopen. De sony is bij bol iets van 2700 euro en de panasonic 3700 als hij uit is.

Kan ik fout gaan door nu voor de sony te kiezen? Lg lijkt mij ook leuk, maar heeft niet het ingebouwde audiosysteem wat sony of panasonic heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Laatst online: 17-09 16:29

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

maurits187 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:33:
Zit te denken om of op de Panasonic te wachten of vandaag ( :) :) ) de Sony KD-65AG9 te kopen. De sony is bij bol iets van 2700 euro en de panasonic 3700 als hij uit is.

Kan ik fout gaan door nu voor de sony te kiezen? Lg lijkt mij ook leuk, maar heeft niet het ingebouwde audiosysteem wat sony of panasonic heeft.
Je gaat in ieder geval de ondersteuning van HDR10+ missen met de Sony t.o.v de Panasonic en Philips.
Naar mijn mening is de processing van Sony,Philips en Panasonic alledrie erg goed en duidelijk beter in vergelijking met die van LG.
Op dit moment zou ik eerder Philips en Panasonic overwegen dan Sony, voornamelijk vanwege de compatibiliteit wat betreft de HDR standaarden betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:53:
[...]

Je gaat in ieder geval de ondersteuning van HDR10+ missen met de Sony t.o.v de Panasonic en Philips.
Naar mijn mening is de processing van Sony,Philips en Panasonic alledrie erg goed en duidelijk beter in vergelijking met die van LG.
Op dit moment zou ik eerder Philips en Panasonic overwegen dan Sony, voornamelijk vanwege de compatibiliteit wat betreft de HDR standaarden betreft.
Van dat HDR10+ verhaal klopt, maar ik hoor steeds vaker dat HDR10+ toch niet de standaard gaat worden en dat dolby vision DE standaard gaat worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Laatst online: 19-02 10:28
maurits187 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:33:

Sony en Panasonic maken de Oleds met het beste beeld.
Sony heeft de motion het beste voor elkaar, Panasonic geeft het beste kleurgetrouwe beeld met de minste beeldfouten.

Zelf heel slechte ervaringen met de service van Sony en dat komt er bij mij nooit weer in.
Ooit een Sony tv gekocht met dermate veel banding dat je er geen voetbal mee kon kijken.
Volgens Sony was de tv prima en viel de banding, die de controleur tijdens controle bij mij thuis ook wel zag, binnen de door henzelf bedachte norm.
Via de rechter mijn gelijk moeten halen.

Bij Panasonic veel betere ervaringen met de service.
Wel eens een een plasma vervangen voor een nieuwer model zonder enige bijbetaling,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
Heb gisteren veel gelezen over de LG cx, een 55 inch model krijg je bij bol.com al voor 1699, terwijl de 65 inch 2699 kost. Snap niet dat het 1000 euro scheelt?

Heb nog gekeken voor Panasonic en dan het model wat in augustus uitkomt, maar die is 3899. Dat scheelt mij al met al 2200 euro. Als ik een goedkoper model koop, dan kan je na drie jaar nog een keer een nieuwe kopen.

Blijft toch moeilijk, sony, panasonic, lg en philips maken allemaal hele mooie oleds. Ze hebben allemaal voor en nadelen.

Zit nog wel een beetje te wikken en wegen met het eventuele inbranden, wat kan gebeuren.
Zou de Samsung QLED 55Q90R dan ook een goed alternatief zijn? Heb je geen dolby vision, maar de tv is maar 1285 euro

[ Voor 8% gewijzigd door maurits187 op 25-07-2020 12:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 08:48
maurits187 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 12:53:
Zou de Samsung QLED 55Q90R dan ook een goed alternatief zijn?
Nee :*)
Heb je geen dolby vision, maar de tv is maar 1285 euro
Dat kost een 55 inch LG Oled ook 8)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
maurits187 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 12:53:
Heb gisteren veel gelezen over de LG cx, een 55 inch model krijg je bij bol.com al voor 1699, terwijl de 65 inch 2699 kost. Snap niet dat het 1000 euro scheelt?

Heb nog gekeken voor Panasonic en dan het model wat in augustus uitkomt, maar die is 3899. Dat scheelt mij al met al 2200 euro. Als ik een goedkoper model koop, dan kan je na drie jaar nog een keer een nieuwe kopen.

Blijft toch moeilijk, sony, panasonic, lg en philips maken allemaal hele mooie oleds. Ze hebben allemaal voor en nadelen.

Zit nog wel een beetje te wikken en wegen met het eventuele inbranden, wat kan gebeuren.
Zou de Samsung QLED 55Q90R dan ook een goed alternatief zijn? Heb je geen dolby vision, maar de tv is maar 1285 euro
Check dit topic even voor de beste prijzen. Lees w goed de topicwaarschuwingen door,men is er heel streng.

[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maurits187
Na lang wikken en wegen ben ik voor de LG CX 55 inch gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Laatst online: 29-08 16:01
Brad Pitt schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 13:03:
[...]

Nee :*)

[...]

Dat kost een 55 inch LG Oled ook 8)
Als iemand die zelf zo'n beetje een jaar heeft getwijfeld tussen de LG OLED lijn en de higher-end Samsung LCD's moet ik deze toch gelijk geven. Prachtig apparaat hoor (met helaas naar mijn mening veel te veel bugs en gekke ongein vanuit firmware) zo'n Q90T (heb ik momenteel staan), maar als je oorspronkelijk op zoek was naar een OLED dan is er eigenlijk gewoonweg geen alternatief voor OLED behalve OLED van een ander merk wellicht :P :D

[ Voor 8% gewijzigd door Brutal1ty op 25-07-2020 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
maurits187 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 17:29:
Na lang wikken en wegen ben ik voor de LG CX 55 inch gegaan.5
Gefeliciteerd! Wat heb je voor prijs betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
Wren schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 18:25:
[...]

Gefeliciteerd! Wat heb je voor prijs betaald?
1595 euro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Nuttige vergelijking (gaat vooral op voor 2020 modellen natuurlijk qua 1080 lines motion resolution):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_st
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-02 09:35
Hoi,

Na 10 jaar een pana plasma te hebben gehad wordt het nu tijd voor een andere televisie.
Het grote nadeel van mijn huidige tv is de reflectie. Overdag is het net een spiegel je ziet je zelf zitten op 5 meter afstand. ‘s avonds zie je dan ook b.v. een lamp in je beeld (die op 5 meter staat)
Hier wil ik dus vanaf. Er schijnt geen zon op het scherm dus dat is geen issue. Het is wel een helder verlichte kamer door ramen vanaf de zijkant.
Mijn eerste gedachte was een OLED tv maar ik lees overal dat een OLED tv last heeft van reflecties....
Wat zijn jullie ervaringen?

Groet Rob

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
rob_st schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 11:52:
Hoi,

Na 10 jaar een pana plasma te hebben gehad wordt het nu tijd voor een andere televisie.
Het grote nadeel van mijn huidige tv is de reflectie. Overdag is het net een spiegel je ziet je zelf zitten op 5 meter afstand. ‘s avonds zie je dan ook b.v. een lamp in je beeld (die op 5 meter staat)
Hier wil ik dus vanaf. Er schijnt geen zon op het scherm dus dat is geen issue. Het is wel een helder verlichte kamer door ramen vanaf de zijkant.
Mijn eerste gedachte was een OLED tv maar ik lees overal dat een OLED tv last heeft van reflecties....
Wat zijn jullie ervaringen?

Groet Rob
Als je een oled verwacht met een mat scherm dan heb je pech. Die zijn er niet. Zelf heb ik geen last van reflecties. Als ie uit staat valt het me niet op en tijdens het kijken zie ik geen reflectie. Een lamp recht achter je zetten is natuurlijk wel vragen om moeilijkheden dus wellicht kan je wat veranderen aan de opstelling? Je had met je plasma ook al last van reflecties en dat ga je dan met een nieuwe tv ook krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Sowieso is het ook maar net wat je nu gewend bent. In reviews wordt ook meestal gezegd dat OLED panelen veel reflectie geven dus ik was daar ook wat bang voor.

Ik heb namelijk een wandje met indirecte LED verlichting recht achter de TV, bij mijn vorige LED televisie zag ik die best goed in donkere scènes dus gebaseerd op de reviews was in wat bang voor hoe dat met OLED zou zijn. Maar het valt bij mij echt 100% mee, reflecties zijn minder dan met mijn oude televisie. Daarentegen als je nu een bijna niet reflecterende TV hebt kan het juist weer tegenvallen....

[ Voor 9% gewijzigd door ik222 op 02-08-2020 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_st
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-02 09:35
Oke bedankt voor de reacties. Ik lees dat je met QLED geen last hebt van reflecties. Dus vandaar nu mijn twijfel. Het is lastig om plasma te vergelijken met OLED. Als OLED feller is qua beeld dan zal inderdaad de reflectie een stuk minder zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rob_st schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:10:
Oke bedankt voor de reacties. Ik lees dat je met QLED geen last hebt van reflecties. Dus vandaar nu mijn twijfel. Het is lastig om plasma te vergelijken met OLED. Als OLED feller is qua beeld dan zal inderdaad de reflectie een stuk minder zijn.
Er zijn geen TV's waarbij je geen last hebt van reflecties. De hoeveelheid van de reflecties kan wel schelen en de meest luxe QLED modellen hebben een erg goede anti-reflectie coating, maar immuun zijn ze zeker niet. Reflecties zijn geen 1+1=2 verhaal. Je kan een TV meer helder zetten om bepaalde reflecties te overschijnen, maar dat kan 's avonds betekenen dat de TV té helder staat. Dan schroef je de helderheid terug en hoppa, daar zie je inees die lamp weer reflecteren. Ook in donkere scènes met veel zwart zal je een lamp altijd zien reflecteren, ongeacht de helderheid van de TV. De oplossing is gewoon om lampen uit de directe reflectie zone te verwijderen of uit te zetten.

Kijk ook het hier zojuist door @apis geposte filmpje van Vincent Teoh waarbij de laatste plasma met de laatste OLED wordt vergeleken.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 16:48
apis29 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 22:24:
Nuttige vergelijking (gaat vooral op voor 2020 modellen natuurlijk qua 1080 lines motion resolution):

[YouTube: OLED vs Plasma TV Comparison (Incl. Motion, Brightness, HDR vs SDR)]
Hij heeft altijd mooie analyses, maar ik kan altijd moeilijk naar die monotone monologen van hem luisteren. Zijn accent helpt ook niet mee :P

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 03-08-2020 10:52 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropj
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-02-2021
Ik heb wat offertes opgevraagd voor mijn eerste oled:) Kan echt niet wachten.

Bepaalde aanbieders bieden 100% pixel garantie aan tegen een vergoeding omdat 1 dode pixel niet onder fabrieksgarantie valt. Ik twijfel om dit aan te schaffen maar 1 dode pixel lijkt mij moeilijk of nauwelijks te zien tenzij je met een vergootglas gaat zoeken.

Mensen hier ervaring met dode pixels bij OLEDS?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Dropj schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:39:
Heb je hier ook gekeken? [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

Heads-up!!!
Geen vragen stellen daar zonder onderzoek te doen en ook niet offtopic gaan, ZeroTolerance modding.

[ Voor 28% gewijzigd door Fraggert op 03-08-2020 12:11 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dropj
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-02-2021
Fraggert schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:10:
[...]

Heb je hier ook gekeken? [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

Heads-up!!!
Geen vragen stellen daar zonder onderzoek te doen en ook niet offtopic gaan, ZeroTolerance modding.
Dank!

Ik volg dat topic al een paar maanden en heb eindelijk genoeg gespaard om mezelf te tracteren:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCruysberghs
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-03 06:29
Ik heb begin dit jaar een LG C9 55” besteld voor mijn ouders (1300€) maar heb die uiteindelijk teruggestuurd. Heel veel spijt van nu dat ik die niet voor mezelf heb gehouden. Is er een beter (en/of misschien goedkoper) alternatief dat jullie aanraden?

[ Voor 157% gewijzigd door FeaR op 07-08-2020 16:55 . Reden: Foute post geëdit. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floss010
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-02 09:08
maurits187 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 17:29:
Na lang wikken en wegen ben ik voor de LG CX 55 inch gegaan.
en wat is je ervaring?

ik ben aan het overwegen om deze aan te schaffen of toch nog even wachten tot black friday,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floss010
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-02 09:08
iCruysberghs schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:29:
Ik heb begin dit jaar een LG C9 55” besteld voor mijn ouders (1300€) maar heb die uiteindelijk teruggestuurd. Heel veel spijt van nu dat ik die niet voor mezelf heb gehouden. Is er een beter (en/of misschien goedkoper) alternatief dat jullie aanraden?
Hier ben ik ook benieuwd naar. Heb mezelf vandaag verdiept in de materie Oled en ook in de types etc.
Uit vele testen is gebleken dat LG C9 55" heel goed, zo niet als beste uit de test komt (prijs kwaliteit verhouding). dit is een model uit 2019.

Het nieuwere model uit 2020 kost enkele tientjes meer: LG CX 55", echter is hier weinig over terug te lezen enkel een filmpje wat hier eerder gepost is, maar ik kan mijn aandacht erbij niet bij houden:'(

Iemand tips op dit vlak: dus de LG C9 55" of de LG CX 55"? en ook iemand een idee welke tijd het beste is om deze aan te schaffen prijstechnisch gezien dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Laatst online: 16-09 13:02

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Dropj schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:39:

Bepaalde aanbieders bieden 100% pixel garantie aan tegen een vergoeding omdat 1 dode pixel niet onder fabrieksgarantie valt. Ik twijfel om dit aan te schaffen maar 1 dode pixel lijkt mij moeilijk of nauwelijks te zien tenzij je met een vergootglas gaat zoeken.

Mensen hier ervaring met dode pixels bij OLEDS?
Bright white pixel op een B6 na x maanden, LG heeft het aankoopbedrag vergoed.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• apis29
  • Niet online
Twee reviews van 48" modellen met als overeenkomst een iets lagere max helderheid dan grotere modellen (~600 nits in accurate stand/gekalibreerd, waarschijnlijk door de hogere pixeldichtheid):

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 30-09-2020 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Als ik nu een nieuwe oled ga halen. Welke is dan het beste momenteel? ;)

Hoor veel positieve reacties over de panasonic en sony.

Paar jaar geleden wist ik dat sony de beste beeldprocessor had, maar is dat nog steeds zo?

Pfff zit er echt helemaal niet meer in :(.

Pagina: 1 ... 110 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.