Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:13
theduke1989 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:04:
[...]

Zal dus echt werken? achter de tv? wordt niet geblokkeerd door de signalen dan?
Bluetooth wordt niet geblokkeerd verwacht ik. Maar morgen kan ik het je vertellen :+

Met Infrarood heb je een punt. Maar ook daar zijn oplossingen voor, zoals de Harmony Hub.
Die bedien je met je telefoonapp of een simpele afstandsbediening en kan overal geplaatst worden (want werkt via RadioFrequentie, dus gaat door muren etc).

De hub stuurt dan weer het signaal als Infrarood uit. Of als bluetooth (want dat kan die ook).

Maar met bluetooth zou prima moeten werken zonder extra's. TV's hebben zelf ook vaak bluetooth, en die techniek zit ook achter het scherm O-) dus dat moet lukken. Maar morgen kan ik het je met zekerheid zeggen. Ik zat namelijk met hetzelfde probleem omdat mijn receiver enkel 1080p ondersteund en ik dus geen 4K kon kijken op mijn nieuwe 4K tv. Maar omdat de Nvidia Shield ook met Bluetooth werkt voor de bediening kan ik die gewoon achter de tv plakken en bedienen.

[ Voor 18% gewijzigd door Waah op 09-05-2018 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:04
@Waah laat het me weten, qua opstelling wat je hebt ziet het er gelikt uit. Geen kabels niks...

Maak me ook beetje druk, stel het boxje wordt warm, heeft dit impact op de scherm ???

[ Voor 31% gewijzigd door theduke1989 op 09-05-2018 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:19
theduke1989 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:04:
[...]
@Hulleman
Zal dus echt werken? achter de tv? wordt niet geblokkeerd door de signalen dan?
In dat geval een makkelijke oplossing.
Dat zou best kunnen werken, zolang die Xiaomi geen infrarood signaal nodig heeft om te werken. Geen idee hoe je die box nu bedient, maar als dat via een usb dongle is oid dan zou die oplossing best eens kunnen werken.

Ik zou zeggen, stop die box eens in een lade ofzo en kijk of de box reageert op je apparaat waarmee je de box bedient.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:51
Hulleman schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 13:39:
[...]

Mooie prijs en idd, wat een lekker apparaat die Shield 8)
Vraagje: ik draai kodi op een nuc en die heeft moeite met 4k films. Hebben jullie ervaringen met een shield en 4k?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
rachez schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 20:13:
[...]

Vraagje: ik draai kodi op een nuc en die heeft moeite met 4k films. Hebben jullie ervaringen met een shield en 4k?
draait perfect 4k af :-) geen enkel probleem..passtrough voor geluid..dus ideaal

shield heeft alleen problemen met blu ray menu/ video ts menu's ( dat los ik weer op met gratis programma makeMKV )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
rachez schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 20:13:
[...]

Shield speelt idd prima 4K HDR materiaal met dikke bitrate van bijvoorbeeld 70GB per film af.

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 09-05-2018 22:23 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Modbreak:Mensen, hoe moeilijk kan het zijn om on-topic te blijven. Veel klachten momenteel over dit topic. Laat de discussie draaien rondom OLED a.u.b. en als sommigen zo graag over mediaspelers willen praten, kunnen diegenen in Mediaspelers en HTPC's terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:26
Nu de LG 65C8 en de Philips 65OLED873 voor vergelijkbare bedragen beschikbaar zijn door de cashback vroeg ik me af of er buiten Ambilight om een reden is om voor de Philips te kiezen? heb door 'onderbuikgevoel' het idee dat de LG, ondankts nog iets duurder dan de Philips toch een betere keus is....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arnold schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:55:
Nu de LG 65C8 en de Philips 65OLED873 voor vergelijkbare bedragen beschikbaar zijn door de cashback vroeg ik me af of er buiten Ambilight om een reden is om voor de Philips te kiezen? heb door 'onderbuikgevoel' het idee dat de LG, ondankts nog iets duurder dan de Philips toch een betere keus is....
In de Philips zit een 2017 paneel en Dolby Vision wordt niet ondersteund. Tevens hanteert Philips een meer hardnekkige ABL en is AndroidTV lang niet zo fijn als WebOS. De inputlag is bij de Philips ook wat aan de hoge kant in vergelijking met de LG. Tenzij je een enorme Ambilight junkie bent, zou ik het wel weten ;-)

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
Arnold schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:55:
Ik had ook een OLED televisie van LG en Philips in gedachte.

Voordelen van Philips:
- Ambilight
- Android TV (deels aangezien de SoC rete traag is, is het weer een negatieve punt)

Nadelen van Philips:
- Verbruiksvermogen 255Kwh per jaar.
- Niet alle HDR formaten worden ondersteund.
- Input lag van 33ms seconden is erg veel, vooral als je games wilt spelen.
- Geen Dolby Atmos

In mijn geval was het dus simple en koos de LG OLED tv. Ik heb een externe android tv boxje, deze ga ik plakken of hangen met tyrips aan de tv voor de KODI / Plex gedeelte /

[ Voor 6% gewijzigd door theduke1989 op 14-05-2018 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Voor dezelfde prijs zou ik ook voor de LG gaan.

Philips heeft geen Dolby Vision, maar wel HDR10+. En de 2017 modellen lijken dit ook met een firmware update te krijgen.

Philips lijkt een iets betere motion flow te hebben. Dus iets om over na te denken als je je daar veel aan stoort. Al verwacht ik dat het verschil miniem zal zijn.

Android TV gebruik ik zelf nauwelijks. Tenminste niet op de TV. Daar heb ik een Shield voor. Een stuk fijner dan welke Smart TV optie en ook beter geüpdate. Want daar heeft LG, Philips, of welke tv fabrikant niet zo'n goede reputatie.

Zelf een Philips genomen trouwens. Was goedkoopste (1100 euro) en ben wel fan van ambilight. HDR10+ mist en was een minpunt, maar aangezien ze dat gaan toevoegen mis ik Dolby Vision niet zo. De stap van non-HDR LCD naar HDR Oled is toch de grootste stap. Dolby vision, HDR10+ etc zijn incrementele verbeteringen IMHO die je zeker ziet side by side. Maar de beleving thuis niet zo sterk gaan beïnvloeden als non HDR naar HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:13

burgt

Starbass

Voor zover ik heb kunnen vergelijken bij de vorige generatie is de processing beter bij Philips. Bij de LG waren veel meer artifacts te zien.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:42

Jebus4life

BE User

Ik ben nu al een tijdje de prijzen aan het volgen omdat ik een nieuwe tv wil oppikken voor het WK voetbal.

Nu was ik de afgelopen dagen (eerder toevallig) in enkele electronicazaken waar ik dan toch even ging vergelijken, maar ik vond dat de OLED's die ik zag zo'n "korrelig" beeld hadden in vergelijking met andere tv's (de QLED's van Samsung om maar iets te noemen).

Ligt dat aan kalibratie? Of omdat ik er gewoon te dicht opsta (afstand zal meestal maar 1 meter ofzo zijn als je daar staat), ik was iig erg teleurgesteld moet ik zeggen (vooral omdat het dan over verschillende toestellen in verschillende shops ging)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@Jebus4life dat heb ik ook in het begin gehad.

Je moet echt kijken welke tv het is en op welke settings die staat.

Maar Ik had ook het idee wtf tv van boven de 1500,- en dan alsnog korrelig op het scherm.

@Waah voor mij is denk ik HDR10+ nog lang niet relevant eigenlijk. Puur omdat we hier slechte verbinding hebben 1-3mb/s snelheid. Dus dat zal het sowieso niet goed doen. Dus moet het echt hebben van de externe bronnen helaas.

[ Voor 35% gewijzigd door theduke1989 op 15-05-2018 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Vraag jezelf af wanneer je op 1 meter van een scherm gaat zitten? Mijn oude panasonic plasma ziet er ook korrelig uit van dichtbij, maar op normale afstand merk je daar niks van. Sterker nog, ik denk dat dat juist iets toevoegt.

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

theduke1989 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:18:
@Jebus4life dat heb ik ook in het begin gehad.

Je moet echt kijken welke tv het is en op welke settings die staat.

Maar Ik had ook het idee wtf tv van boven de 1500,- en dan alsnog korrelig op het scherm.

@Waah voor mij is denk ik HDR10+ nog lang niet relevant eigenlijk. Puur omdat we hier slechte verbinding hebben 1-3mb/s snelheid. Dus dat zal het sowieso niet goed doen. Dus moet het echt hebben van de externe bronnen helaas.
Maar is het iets waar je dus aan went, maar aanwezig is (gewoon de aard van de technologie waaraan je wat moet aanpassen), of gaat het over slechte settings in de showroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:38
Dat korrelige zit gewoon in de opname, dat heet graining. Blijkbaar een artistieke keuze waar ik persoonlijk mijn vraagtekens bij zet.

Daarnaast zou ik een tv ook niet beoordelen in de winkel, de omstandigheden zijn daar zeer afwijkend van een huiskamer. Ga gewoon af op professionele reviews van bijvoorbeeld hdtvtest. avforums, rtings, flatpanelshd. Laat je ook vooral niet adviseren bij de grote ketens, 9 van de 10 medewerkers heeft geen idee waar ze het over hebben en vaak hebben ze ook opdracht een bepaald merk te verkopen (bron: een familielid wat bij een grote keten werkt).

[ Voor 62% gewijzigd door Malt007 op 15-05-2018 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waah schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:50:
Voor dezelfde prijs zou ik ook voor de LG gaan.

Philips heeft geen Dolby Vision, maar wel HDR10+. En de 2017 modellen lijken dit ook met een firmware update te krijgen.

Philips lijkt een iets betere motion flow te hebben. Dus iets om over na te denken als je je daar veel aan stoort. Al verwacht ik dat het verschil miniem zal zijn.

Android TV gebruik ik zelf nauwelijks. Tenminste niet op de TV. Daar heb ik een Shield voor. Een stuk fijner dan welke Smart TV optie en ook beter geüpdate. Want daar heeft LG, Philips, of welke tv fabrikant niet zo'n goede reputatie.

Zelf een Philips genomen trouwens. Was goedkoopste (1100 euro) en ben wel fan van ambilight. HDR10+ mist en was een minpunt, maar aangezien ze dat gaan toevoegen mis ik Dolby Vision niet zo. De stap van non-HDR LCD naar HDR Oled is toch de grootste stap. Dolby vision, HDR10+ etc zijn incrementele verbeteringen IMHO die je zeker ziet side by side. Maar de beleving thuis niet zo sterk gaan beïnvloeden als non HDR naar HDR.
Ik twijfel tussen een Philips 55POS9002 en een LG OLED55B7 (of C). Is er ergens zwart op wit te vinden dat de update voor HDR10+ er ook echt gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:51:
[...]

Ik twijfel tussen een Philips 55POS9002 en een LG OLED55B7 (of C). Is er ergens zwart op wit te vinden dat de update voor HDR10+ er ook echt gaat komen?
https://nl.hardware.info/...-oled-p5-engine-en-hdr10+
Er zit overigens wel wat nieuws aan te komen voor televisies met de P5 engine, en dat is ondersteuning voor HDR10+. In deze nieuwe variant van HDR10 is de mogelijkheid toegevoegd om dynamische metadata met het signaal mee te sturen. Voordeel daarvan is dat de televisie al aan het begin van een scène informatie krijgt over de gemiddelde en maximale helderheid binnen die scene, zodat de backlight en de mate van roll-off van het signaal vooraf ingesteld kan worden. Zeker bij goedkopere lcd-televisies kan dit een voordeel zijn, bij duurdere (oled) modellen met een hogere maximale helderheid is het voordeel van dynamische metadata beperkt. Philips is naast Samsung en Panasonic de derde fabrikant die HDR10+ gaat ondersteunen.

Philips TV liet overigens weten dat HDR10+ in eerste instantie alleen beschikbaar zal zijn binnen apps die op de tv zelf draaien, en niet voor bronnen die extern via hdmi aangesloten worden. Dit omdat nog niet helemaal duidelijk zou zijn hoe HDR10+ binnen de huidige hdmi 2.0b standaard geïntegreerd moet worden. Samsung heeft echter laten weten dat het HDR10+ sowieso beschikbaar zal maken via hdmi 2.0b en ook Philips verwacht dit in de loop van dit jaar aan te kunnen bieden.
TL;DR: Alles met een p5 chip gaat HDR10+ krijgen lijkt het, maar eerst enkel via de TV zelf (dus netflix app etc... al ondersteund Netflix momenteel enkel HDR10 en Dolby Vision). Dus als je voor zekerheid gaat moet je bij LG zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Netflix ondersteunt geen HDR10+, zij hebben gekozen voor Dolby Vision, hetgeen helaas bij Europese Philips modellen (TPV?) ontbreekt. (terwijl de Philips modellen in de USA wel DV ondersteuning hebben, echter is van andere fabrikant)
Amazon of beter gezegd Prime Video gaat of schijnt al wel de HDR10+ te ondersteunen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:07
Gisteren geprobeerd een aflevering van Westworld te kijken via kodi op de 55POS9002.

Een aflevering van ruim 20 GB, 2160P, HDR met TrueHD 7.1 Atmoz. Dat viel een beetje tegen, meerdere mensen die hiertegen aan lopen: om de 15-20 seconden een hapering kijkt niet echt lekker!

Aan de Portable SSD via USB aangesloten zal het niet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:15
BasvanS schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 21:16:
Gisteren geprobeerd een aflevering van Westworld te kijken via kodi op de 55POS9002.

Een aflevering van ruim 20 GB, 2160P, HDR met TrueHD 7.1 Atmoz. Dat viel een beetje tegen, meerdere mensen die hiertegen aan lopen: om de 15-20 seconden een hapering kijkt niet echt lekker!

Hmm, klinkt eerder een 1080p versie die "bijgewerkt" is.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BasvanS schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 21:16:

Heb je hier met andere content ook last van? Anders kan het inderdaad kloppen wat @Renegade666 zegt. Sommige bestanden zijn gewoon slecht geëncodeerd.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:07
Major_ton schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 22:33:
[...]

Heb je hier met andere content ook last van? Anders kan het inderdaad kloppen wat @Renegade666 zegt. Sommige bestanden zijn gewoon slecht geëncodeerd.
Zal eens even zoeken naar betere content en laat het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
[foetsie]

[ Voor 98% gewijzigd door hardware-lover op 01-06-2018 12:51 . Reden: paarlen voor de ... ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Vraag over de Sony OLED's vs de LG/Philips varianten.

Waar zit het verschil in prijs tussen deze merken? Sony is substantieel duurder dan LG, terwijl ze gewoon de LG panelen gebruiken en ik in reviews weinig verschillen lijk op te merken. Is het puur design/naam waarvoor je meer betaald, of is er iets waar ik over kijk?

*Ouders willen graag de Sony kopen, ik probeer ze uit te leggen dat de LG gewoon evenwaardig is voor €500-750 minder geld, maar dat geloven ze niet helemaal :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jebus4life schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 12:00:
Vraag over de Sony OLED's vs de LG/Philips varianten.

Waar zit het verschil in prijs tussen deze merken? Sony is substantieel duurder dan LG, terwijl ze gewoon de LG panelen gebruiken en ik in reviews weinig verschillen lijk op te merken. Is het puur design/naam waarvoor je meer betaald, of is er iets waar ik over kijk?

*Ouders willen graag de Sony kopen, ik probeer ze uit te leggen dat de LG gewoon evenwaardig is voor €500-750 minder geld, maar dat geloven ze niet helemaal :p
Alledrie gebruiken ze een andere aansturing (processor) voor de panelen en het OS verschilt nogal. LG gebruikt hun eigen WebOS en Sony en Phlios maken gebruik van AndroidTV. Philips voegt daar Ambilight aan toe en Sony gebruikt het paneel als een akoestisch oppervlak om geluid te geven. Uiteraard is ook het design verschillend per merk. Als ik zelf alle voor- en nadelen op een rijtje zet, dan kom ik 100% op LG uit. De minder agressieve ABL, hogere haalbare helderheid, tonemapping voor HDR en het gemak van WebOS zijn de voornaamste voordelen, naast de prijs uiteraard. WebOS is zéker voor de minder technisch onderlegde personen een verademing tov AndroidTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moos0612
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-03-2023
Wie heeft de LG OLED65E8PLA. Ik ben geïnteresseerd maar vind het moeilijk om er enige review over te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moos0612 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:40:
Wie heeft de LG OLED65E8PLA. Ik ben geïnteresseerd maar vind het moeilijk om er enige review over te vinden?
De E8 is wat beeld betreft gelijk aan C8, waar meer dan genoeg reviews over te vinden zijn. Het design is anders en daarmee de toepassing van de ingebouwde luidsprekers voor een betere verstaanbaarheid. Je betaalt een aanzienlijke premium hiervoor en je zal zelf moeten bepalen je dat het waard vindt. Je kan in ieder geval gewoon de reviews van de C8 aanhouden van o.a. rtings.com, hdtvtest (youtube), flatpanelsHD.com en AVforums.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moos0612
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-03-2023
Ok bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:46
Major_ton schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 12:55:
[...]

Alledrie gebruiken ze een andere aansturing (processor) voor de panelen en het OS verschilt nogal. LG gebruikt hun eigen WebOS en Sony en Phlios maken gebruik van AndroidTV. Philips voegt daar Ambilight aan toe en Sony gebruikt het paneel als een akoestisch oppervlak om geluid te geven. Uiteraard is ook het design verschillend per merk. Als ik zelf alle voor- en nadelen op een rijtje zet, dan kom ik 100% op LG uit. De minder agressieve ABL, hogere haalbare helderheid, tonemapping voor HDR en het gemak van WebOS zijn de voornaamste voordelen, naast de prijs uiteraard. WebOS is zéker voor de minder technisch onderlegde personen een verademing tov AndroidTV.
Wat betreft ABL ben ik het met je eens over de Sony, maar heeft Philips dat ook ja? Ik hing juist meer de 873 kant op als de C8, maar dan vanwege de betere motion interpolation en ambilight, wat toch echt wel wat toevoegt naar mijn idee.

AndroidTV is inderdaad minder, maargoed, het smart gedeelte wordt gedaan door een Apple TV, dus zo veel zal ik Android er niet op gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
De OLED tv van LG C7/C8 vs Sony A1 Oled scherm?

Waar zit het verschil hem in. de processing CPU blijkt op de Sony beter. maar wat wordt er beter getoond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
ABL op Philips is wel duidelijk bij reclames (zeker als het een witte plaat is met een tekstje erop) maar bij normale TV/Films is het mij nog niet opgevallen eigenlijk.

Ik zie het zelf vooral als een feature. Want zo'n bak licht op je harses tijdens reclames is gewoon mega-irritant.... Bij gewone tv zie ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hulleman schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 08:46:
[...]

Mijn Pools en Frans zijn wat roestig
Die Franse review heb ik nog niet bekeken, maar de Poolse laat zich goed naar het Engels vertalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Martijn schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:40:
[...]

Wat betreft ABL ben ik het met je eens over de Sony, maar heeft Philips dat ook ja? Ik hing juist meer de 873 kant op als de C8, maar dan vanwege de betere motion interpolation en ambilight, wat toch echt wel wat toevoegt naar mijn idee.

AndroidTV is inderdaad minder, maargoed, het smart gedeelte wordt gedaan door een Apple TV, dus zo veel zal ik Android er niet op gebruiken...
Je beslissing is simpel te nemen: ik denk dat jij gewoon de Philips moet nemen vanwege Ambilight. Er is nl. geen enkel ander tv-merk die dat levert. Daarbij kan je het blijkbaar ook gewoon doen zonder het smart gedeelte.
Alle andere gebruikers bouwen desnoods een eigen Ambilight lookalike bij hun Sony/LG/Panasonic als ze dat willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-02-2024
Hierbij even een vraagje aan diegene die zijn Sony KD-55/65 A1 hebben opgehangen.

Welke beugel hebben jullie gebruikt en hoeveel cm's komt de tv minimaal van de muur af te hangen ?

Bedankt alvast ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Hulleman schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 08:46:
[...]

Mijn Pools en Frans zijn wat roestig
Duits wat beter? ;)

'Bonus'

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 08-06-2018 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
2frankie schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 22:32:
Hierbij even een vraagje aan diegene die zijn Sony KD-55/65 A1 hebben opgehangen.

Welke beugel hebben jullie gebruikt en hoeveel cm's komt de tv minimaal van de muur af te hangen ?

Bedankt alvast ;)
Afhankelijk van de beugel die je gebruikt en wat voor soort beugel je wil. Wil je een beugel die je van de muur af kunt trekken, draaien etc, dan komt je tv verder van de muur te hangen (gauw een centimeter of 5) dan als je een beugel koopt die je niet van de muur af kunt trekken (1-2 cm ofzo).

Kun je heel simpel opzoeken bij de specificaties van een muurbeugel.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 08-06-2018 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:10
Fireshade schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:57:
Je beslissing is simpel te nemen: ik denk dat jij gewoon de Philips moet nemen vanwege Ambilight. Er is nl. geen enkel ander tv-merk die dat levert. Daarbij kan je het blijkbaar ook gewoon doen zonder het smart gedeelte.
Alle andere gebruikers bouwen desnoods een eigen Ambilight lookalike bij hun Sony/LG/Panasonic als ze dat willen :)
Er zijn diverse DIY backlighting kits op de markt die je op elke maat tv kan installeren voor hetzelfde effect als een Philips Ambilight tv.

http://www.dreamscreentv.com
http://www.lightpack.tv
http://ambiscreen.tv
https://www.ambivision.tv

Ik heb er nog geen ervaring mee maar ben voornemens om de beste 65 inch OLED te kopen op termijn en deze aan te vullen met een backlighting kit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:39
-Moondust- schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:19:
[...]

Er zijn diverse DIY backlighting kits op de markt die je op elke maat tv kan installeren voor hetzelfde effect als een Philips Ambilight tv.

http://www.dreamscreentv.com
http://www.lightpack.tv
http://ambiscreen.tv
https://www.ambivision.tv

Ik heb er nog geen ervaring mee maar ben voornemens om de beste 65 inch OLED te kopen op termijn en deze aan te vullen met een backlighting kit.
Helaas werken deze denk ik allemaal alleen maar als je externe HDMI apparatuur gebruikt, neem ik aan?

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Ik lees nu over dvb-c ontvangers. Begrijp ik het goed dat ik de decoder van Telfort weg kan laten en de TV rechtstreeks op het glasvezel kastje aan kan sluiten?

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Puck schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:32:
[...]

Helaas werken deze denk ik allemaal alleen maar als je externe HDMI apparatuur gebruikt, neem ik aan?
De meeste werken juist met externe HDMI-aansluitingen.
Dat staat toch duidelijk op die websites? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
Fireshade schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 12:36:
[...]

De meeste werken juist met externe HDMI-aansluitingen.
Dat staat toch duidelijk op die websites? :P
Dat zeg ik toch :P Ik gebruik met name interne apps en een PS4, dus weinig toevoegde waarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Puck schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 12:37:
[...]

Dat zeg ik toch :P Ik gebruik met name interne apps en een PS4, dus weinig toevoegde waarde.
Dan past de Ambivision bij jou. Dat ding kijkt optisch naar je scherm, geen HDMI nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-02-2024
Thanks.
Ik was in de veronderstelling dat dit model een speciale muurbeugel nodig was.
Hulleman schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:15:
[...]

Afhankelijk van de beugel die je gebruikt en wat voor soort beugel je wil. Wil je een beugel die je van de muur af kunt trekken, draaien etc, dan komt je tv verder van de muur te hangen (gauw een centimeter of 5) dan als je een beugel koopt die je niet van de muur af kunt trekken (1-2 cm ofzo).

Kun je heel simpel opzoeken bij de specificaties van een muurbeugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:37

Polycom

Poes van goud

Iemand misschien al wat vernomen van OLED in kleinere maten? ("50?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:58
Polycom schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:38:
Iemand misschien al wat vernomen van OLED in kleinere maten? ("50?)
Die zullen voorlopig niet worden geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt

burgt

Starbass

Er werd eerst gezegd dat die op de planning staan voor 2019, ik hoop er ook op dat ze snel komen.

Vrouw wil echt niet aan een 55" tv.. 40 of 42 zou nog te doen zijn, we hebben nu nog een 32" tv. Maar ik wil echt geen LCD variant meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
burgt schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:38:
Er werd eerst gezegd dat die op de planning staan voor 2019, ik hoop er ook op dat ze snel komen.

Vrouw wil echt niet aan een 55" tv.. 40 of 42 zou nog te doen zijn, we hebben nu nog een 32" tv. Maar ik wil echt geen LCD variant meer.
Als de productiemogelijkheden van LG het makkelijk printen van de schermen toelaat zou het mogelijk zijn dat er andere formaten komen. De gemiddelde consument wil steeds groter dus zelf verwacht ik geen al te kleine formaten meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt

burgt

Starbass

Het wordt opgedrongen doordat er geen topend kleinere modellen komen.

Ze hebben op de CES al een 88" 8K TV laten zien, dus een 44" 4K zit er wat betreft techniek zeker wel in. Ik denk dat die nog goed verkocht gaat worden ook wanneer ze hem op de markt zetten. En het is al een keer aangegeven dat er wel kleinere scherm gaan komen in 2019. We zullen het zien.

Kleiner dan dat zie ik ook nog niet snel gebeuren.. We gaan het zien. De prijzen zullen in het begin ook wel op het niveau van de huidige 55" modellen lliggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Nu online
Iemand ook via de KPN 4K box de NPO 1 UHD aan het volgen?
Momenteel zijn het nog geen originele 4K uitzendingen, komt vanaf donderdag met de opening wedstrijd.
Nu is intussen de gewone NPO1 hier te zien, met ondersteuning van het HDR-HLG signaal.
Echter op mijn 65OLED873 toch een wat grauw sluier beeld over de normale beelden, meer mensen op het KPN forum zelf hebben hier ook last van. De info bar is net wat minder wit dan normaal te zien is zeg maar.
Heb al wat geexperimenteert met de verschillende HDR instellingen in het tv menu maar krijg het nog niet helemaal optimaal. Bij de normale HDR10 content is het prima, via de tv eigen satelliet ontvanger ook prima HDR_HLG weergave, ook met content vanaf een andere UHD satelliet ontvanger, echter via de KPN decoder toch niet optimaal.
Hoe is jullie ervaring, en op welke TV kijk je deze UHD testuitzendingen.
Mischien hier op Tweakers een apart item voor openen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online

Flatpanels FZ800/FZW804 review: https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1528954870
burgt schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:49:
Het wordt opgedrongen doordat er geen topend kleinere modellen komen.

Ze hebben op de CES al een 88" 8K TV laten zien, dus een 44" 4K zit er wat betreft techniek zeker wel in. Ik denk dat die nog goed verkocht gaat worden ook wanneer ze hem op de markt zetten. En het is al een keer aangegeven dat er wel kleinere scherm gaan komen in 2019. We zullen het zien.

Kleiner dan dat zie ik ook nog niet snel gebeuren.. We gaan het zien. De prijzen zullen in het begin ook wel op het niveau van de huidige 55" modellen lliggen.
Zoiets was idd aangegeven maar een paar maanden geleden eigenlijk weer ontkracht. Nu zou het gaan om dat ze er best naar willen kijken als er voldoende vraag naar is in Europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt

burgt

Starbass

apis29 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 00:39:
Zoiets was idd aangegeven maar een paar maanden geleden eigenlijk weer ontkracht. Nu zou het gaan om dat ze er best naar willen kijken als er voldoende vraag naar is in Europa
Mogen we ergens stemmen? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trinity999
  • Laatst online: 16:18
dinandus schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:16:
Iemand ook via de KPN 4K box de NPO 1 UHD aan het volgen?
Momenteel zijn het nog geen originele 4K uitzendingen, komt vanaf donderdag met de opening wedstrijd.
Nu is intussen de gewone NPO1 hier te zien, met ondersteuning van het HDR-HLG signaal.
Echter op mijn 65OLED873 toch een wat grauw sluier beeld over de normale beelden, meer mensen op het KPN forum zelf hebben hier ook last van. De info bar is net wat minder wit dan normaal te zien is zeg maar.
Heb al wat geexperimenteert met de verschillende HDR instellingen in het tv menu maar krijg het nog niet helemaal optimaal. Bij de normale HDR10 content is het prima, via de tv eigen satelliet ontvanger ook prima HDR_HLG weergave, ook met content vanaf een andere UHD satelliet ontvanger, echter via de KPN decoder toch niet optimaal.
Hoe is jullie ervaring, en op welke TV kijk je deze UHD testuitzendingen.
Mischien hier op Tweakers een apart item voor openen?
Ik kijk met een Panasonic FZW954 via satelliet naar npo1uhd. Beeld is perfect totaal geen last van grauwsluier. Wel heb ik last bij de live beelden uit het stadion dat het geluid niet synchroon is.soms tot 2 sec. Ook valt me op dat ze Alleen tijdens de live beelden in HDR uitzenden, zodra er studio beelden of reclame is is er geen HDR. Dat is goed te zien aan het NPO logo rechtboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Nu online
@trinity999 ik zal vanmiddag eens kijken of ik verschil zie tijdens beelden van de voetbalwedstrijden zelf.
Me was eigenlijk niet veel verschil, behalve de beeldscherpte opgevallen als verschil.
De 873 geeft voordurend de ingeschakelde HDR-HLG door, zowel op de OLED eigen sateliet ontvangst via CD als ook via de KPN ZTE UHD box, die ook bij mij staat.
Kijk op de HDR ISF DAG modus.

Volgens mijn, maar mischien zit ik ernaast, geeft of de NPO1 UHD, en of beide providers constant het HDR-HLG signaal door, of mijn OLED schakelt tussentijds niet tijdig terug?

Helaas heeft de OLED nog klein mankementje, ben hierover in contact met de technische dienst van Philips, drie vrije UHD demo zenders (ASTRA, SES UHD) geven geen beeld maar wel het geluidskanaal door. Ontvangst is prima want op de 7601 komen de drie betreffende prima door.

Tja eigenlijk luxe probleem heb beide pakketten, daarnaast nog een HD+ kaart en de Ziggo Horizon box. Voor de laatste zit ik met smart op de UHD versie te wachten....

[ Voor 2% gewijzigd door dinandus op 17-06-2018 11:44 . Reden: tekst geactualiseerd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trinity999
@dinandus,

Bij mij geeft hij ook doorlopend aan dat in HDR wordt uitgezonden. TV blijft ook in de modus staan. Toch zie ik een verschil tussen studio en live beelden.

HD+ heb ik ook sinds kort. Formule 1 in UHD is toch wel gaaf moet ik zeggen.
Welke ci heb jij? De zwarte of de zilveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Nu online
Ik gebruik de zwarte CI+ voor HD+ is een originele van HD+ zelf, al enige jaren in bezit. Geloof dat ik in begin jaar van de HD+ ben ingestapt.
Yep de F1 in 4K is zekers gaaf. Ook diverse programma`s die op de UHD1 lopen zijn goed, met name de muziek programma`s van DeLuxe Music, of een keer de MTV Awards.
Ook TravelxP is zekers leuk, alhoewel, maar dat is helaas bij alle zenders normaal tegenwoordig, herhaling op herhaling.

Wat bedoel je precies met het verschil tussen de studio en live beelden, de beeldscherpte, zoals ik ook aangaf of toch een duidelijk verschil in de originele HDR-HLG beelden tijdens de wedstrijden zelf?
Nu ik de TV op de HDR stand ISF-Dag heb ingesteld is het echt goed, ook geen sluier meer over beeld.
Ik ga zo eens kijken wat de huidige WK kampioen gaat presteren, best leuke onverwachte resultaten trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door dinandus op 17-06-2018 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
dinandus schreef op zondag 17 juni 2018 @ 15:27:

Wat bedoel je precies met het verschil tussen de studio en live beelden, de beeldscherpte, zoals ik ook aangaf of toch een duidelijk verschil in de originele HDR-HLG beelden tijdens de wedstrijden zelf?
Nu ik de TV op de HDR stand ISF-Dag heb ingesteld is het echt goed, ook geen sluier meer over beeld.
Ik ga zo eens kijken wat de huidige WK kampioen gaat presteren, best leuke onverwachte resultaten trouwens.
Met verschil tussen live en studio bedoel ik de voetbalwedstrijd en de gesprekken in de studio in de pauze of na de wedstrijd, dus inderdaad de wedstrijd zelf . Tijdens het voetbal is het NPO1 logo extreem fel en als er beelden zijn van de studio dan is het logo zeer transparant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Nu online
Klopt ja, is inderdaad verschil te zien. Had ik nog niet zo opgelet, zag van de week wel toen ik keertje via het UHD kanaal naar Jenik keek, men het UHD logo er ook niet meer in beeld had staan.
Dat het logo minder fel in beeld is, alleen maar beter voor onze hedendaagse moderne tv`s.

[ Voor 19% gewijzigd door dinandus op 17-06-2018 18:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
"EBU Tests UHD HDR HFR Broadcasting at 2018 European Championships

This month, the European Broadcasting Union (EBU) will be conducting trials of UHD HDR HFR broadcasting during the multi-sport 2018 European Championships in Berlin, Germany, from August 7 to 12. The trials will be the world’s first live distribution of UHD (2160p) content using HDR (in the HLG format), WCG (BT.2020 container), and HFR (at 100 frames per second).

According to the press release, a production workflow will be set up in collaboration with the EBU members BBC, France Televisions, IRT, RAI, and ZDF. The 2160p100 feed will be used to derive two additional signals: 1080p100 and 1080p50. All three feeds will be encoded in HEVC and multiplexed for a live transmission via the Eurovision satellite network to RAI’s experimental test bed in the Aosta Valley, Italy, and via the Eurovision Fibre infrastructure to the European Championships Broadcast Operations Centre based at BBC Glasgow in Scotland.

....

Along with the five broadcasters, 19 technology providers are contributing to these trials. They include:
  • ...
  • LG prototype OLED TV sets capable of decoding the live UHD streams with HFR (2160p100Hz), HDR (HLG & PQ), and NGA (Dolby AC-4);
https://www.avsforum.com/...8-european-championships/

Weer een stapje dichterbij (100fps uitzendingen) oOo , bij uitstek geschikt voor een OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 62vette
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-07 17:01
Hallo.
Is er ook bekend of Philips op (korte) termijn met bijvoorbeeld 75 inch versies van de oled tv's op de markt komt?

Mijn belangstelling gaat nu uit naar de 65OLED803/12, maar een 75 inch versie met ambilight zou nog mooier zijn.

Ik heb nu een pfl9955 tv die ik wil vervangen.

Alvast bedankt.
Henk

• Wren
62vette schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:38:
Hallo.
Is er ook bekend of Philips op (korte) termijn met bijvoorbeeld 75 inch versies van de oled tv's op de markt komt?

Mijn belangstelling gaat nu uit naar de 65OLED803/12, maar een 75 inch versie met ambilight zou nog mooier zijn.

Ik heb nu een pfl9955 tv die ik wil vervangen.

Alvast bedankt.
Henk
Er bestaat geen 75 inch oled versie. Ook Philips koop de panelen in bij LG Display en deze levert dit jaar alleen 55, 65 en 77 inch panelen. Ik heb geen idee of Philips met een 77" versie gaat komen, voor zover ik weet gebruikt op dit moment geen enkel merk dan LG dit formaat panelen.

• 62vette
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-07 17:01
Dank voor je reaktie, 77 zou natuurlijk ook goed zijn. Het zou jammer zijn als ik nu voor een 65 zou gaan als er met een half jaar ofzo een grotere op de markt komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
62vette schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:17:
Dank voor je reaktie, 77 zou natuurlijk ook goed zijn. Het zou jammer zijn als ik nu voor een 65 zou gaan als er met een half jaar ofzo een grotere op de markt komt.
Ik zie nu dat Panasonic de TX-77EZW1004 aanbiedt en Sony de KD-77A1. Andere merken kunnen dus wel de 77"variant aanbieden. Deze zijn overigens wel bijna twee keer zo duur als een LG. het KAN dus wel, wellicht dat Philips het ook ooit gaat aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben momenteel aan het kijken voor een vervangende TV.
Onlangs ben ik langs een winkel geweest en neig ik nu sterk naar een LG Oled tv (o.a. vanwege WebOS, Android komt er bij mij niet in vanwege persoonlijke redenen).

Maar goed, ik bezit over aardig wat 720P materiaal en de rest is eigenlijk 1080P en ik heb geen digitale box van Ziggo, omdat ik eigenlijk voor 90% series/films kijk (voor nieuws kijk ik wel op internet ;))

Nu vraag ik me af hoe groot het verschil is tussen 720P op een 55" of 65" Oled, is dat een wereld van verschil of valt dat eigenlijk wel heel erg mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:33
Hangt er vanaf op welke afstand je zit, maar ik heb er op ongeveer 4m van een 65" geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dank je, dat varieert bij mij tussen de 3 a 4+ meter. Ik heb nu nog een 46" (met erg dikke randen) en de stap naar 55" is ongeveer gelijk (ok komt iets bij links en rechts). Wellicht is dan 55" de betere optie, goedkoper en het ziet er met de kortere afstand ook nog eens beter uit.

[ Voor 5% gewijzigd door bitpixl op 07-09-2018 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 09:01
Het scheelt ook nogal wat voor type / merk TV je hebt, sommigen (Sony bijvoorbeeld) zijn een stuk sterker qua opschalen/beeld verwerking dan andere merken. Op 3-4 meter is 65'' een betere keuze denk ik, zeker met 4k materiaal. Met een 55'' zie je op die afstand het verschil tussen HD en 4k amper (volgens diverse websites dan....)

[ Voor 6% gewijzigd door jap85 op 07-09-2018 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:53
burgt schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:38:

Let niet op de schermafmetingen, maar op de buitenafmetingen. Oude tv's hebben vaak een enorme rand. Best kans dat een moderne 40" tv nauwelijks groter is dan jouw oude 32" tv.

40" OLED ben ik nog niet tegengekomen, QLED wel. Dat is niet zo goed, maar beter dan ouderwets LED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 21:08
ikweethetbeter schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 20:49:
[...]

Let niet op de schermafmetingen, maar op de buitenafmetingen. Oude tv's hebben vaak een enorme rand. Best kans dat een moderne 40" tv nauwelijks groter is dan jouw oude 32" tv.

40" OLED ben ik nog niet tegengekomen, QLED wel. Dat is niet zo goed, maar beter dan ouderwets LED.
Kan dit beamen. Had op m'n slaapkamer een 46" staan en wou ook niet groter. Helaas werden er geen 46" meer aangeboden, maar was het 49" als alternatief. Deze uiteindelijk toch besteld en qua formaat zijn ze zo goed als exact het zelfde (misschien een mm meer). De rand van de 46" was nog een flinke rand en de 49" heeft amper een rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
ikweethetbeter schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 20:49:
[...]

QLED niet zo goed? Dat zijn toch echt de high-end LCD (of LED) tv’s van Samsung. De 2017 modellen waren best goed, alleen veel te duur. De 2018 modellen zijn echt goede tv’s, maar kunnen zich qua beeldkwaliteit niet meten aan een OLED. Die twee zijn ook lastig te vergelijken omdat het om totaal verschillende technieken gaat. Beiden hebben voor en nadelen, maar om QLED “niet zo goed” te noemen is wel kort door de bocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:53
Hulleman schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 05:57:
QLED niet zo goed? Dat zijn toch echt de high-end LCD (of LED) tv’s van Samsung.
QLED tv's zijn zeer goede tv's. Ik zeg niet dat QLED niet goed is, maar ik vergeleek het met OLED.

Deze zin:

moet je dus lezen als:
40" OLED ben ik nog niet tegengekomen, QLED wel. Dat is niet zo goed als OLED, maar beter dan ouderwets LED.

Ik had "als OLED" weggelaten, omdat ik al in de OLED-vergelijkingsmodus zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:30
Ik vind de Grundig's prijstechnisch toch wel interessant. Er zijn weer nieuwe modellen (met een 18 paneel lijkt me):

The third-generation model will be called VLO9895 in most of Europe. The big news compared to last year’s version is support for Dolby Vision HDR. In addition, the new 4K OLED TVs will support HDR10 and HLG. There is no support for HDR10+.

https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1538388899

Afbeeldingslocatie: https://www.flatpanelshd.com/pictures/grundigifa2018-1.jpg

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:30
Joosie200 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:46:
De Grundig is toegevoegd aan de pricewatch: pricewatch: Grundig 65 VLO 9795 SP Zilver

Kan ik mooi een review gaan schrijven en mijn ervaringen delen over mijn 65 inch oled voor €1799 :)
Belofte maakt schuld, we zijn inmiddels een half jaar verder, bevalt de Grundig nog?

PVO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
S0epkip schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:08:
[...]

Belofte maakt schuld, we zijn inmiddels een half jaar verder, bevalt de Grundig nog?
Goed punt. Een beknopte review vind ik te kort door de bocht. Deze week heb ik herfstvakantie, dus ik kan de komende dagen wel wat foto's maken en een uitgebreide review maken. Reviews schrijven is ook werk en los van scriptie en werk heb ik al genoeg wat mij bezig houdt. Dus vandaar dat het er niet van gekomen is.

En spoileralert: de Grundig bevalt nog steeds. Wel merkte ik laatst bij het kijken van Studio Sport Eredivisie op hoe de bal een aantal frames skipt. Tenzij je het terug kijkt in replay beelden dus in slow motion. En op LG toestellen heb je nog wat om dit effect te counteren met dejudder ed, maar bij Grundig heb ik zo'n instelling nog niet teruggevonden. Bij andere soort tv dus NOS journaal, Expeditie Robinson, Netflix series merk ik hier niks van.

edit: nevermind je hebt kennelijk MEMC aka motion estimation motion compensation die nog op medium stond op mijn Chromecast. Kennelijk slaat de Grundig de instellingen niet altijd op, althans gooit ze na verloop van tijd terug op default settings.

[ Voor 11% gewijzigd door Joosie200 op 09-10-2018 11:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Interessante opmerking in een Franse review van de Philips OLED803: de pixelstruktuur is weer een stukje veranderd tov de 2018 panelen tot nu toe: de blauwe subpixel is kleiner geworden en de rode groter https://www.lesnumeriques...ilips-oled803-n78959.html

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: https://dyw7ncnq1en5l.cloudfront.net/test/17/17479/souspix.jpg

vs

Afbeeldingslocatie: https://dyw7ncnq1en5l.cloudfront.net/optim/test/16/16751/pix.jpg

En de Flatpanels review ervan: https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1539059646

Edit: en de/een Duitse videoreview:

[ Voor 21% gewijzigd door apis29 op 14-10-2018 18:36 . Reden: + videoreview ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
  • Nu online
Zo slecht doen de PHILIPS OLED TV`s het niet meer, was er zelf al van overtuigd met mijn 873, een vorig model dan de preisgekroonde winner van een indrukwekkende SHOUT OUT:

https://toengel.net/phili...nasonic-fzw804-und-lg-c8/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Het probleem was toch ook nooit de beelkwaliteit? Heb overigens de indruk dat gewoon de helderste weer eens gewonnen heeft (zeker waneer er geen referentie monitor bij is om te beoordelen hoe iets er eigenlijk hoorde uit te zien). Jammer dat ze nog geen nieuw Android platform hebben op de 803/903 maar zeker de 903 is een interessante optie met vrijwel universeel lovende kritieken over de geluidskwaliteit (klein prijsverschil tov 803).

In Engeland gaat binnenkort een soortgelijke shootout plaatsvinden (alleen nu wel door Philips georganiseerd; kalibratie wel door de staf van AV Forums) https://www.avforums.com/...s-ultimate-model.2195980/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik zag geen speciaal topic voor de Philips 55OLED803 Zwart, dus ik hoop dat ik hier goed zit... Televisie die ik op het oog heb, maar ik zal Netflix niet altijd in 4K gebruiken, er hangt ook nog een oude Playstation 4 aan. De simpele vraag die ik heb, of iemand weet hoe het zit met upscaling van non-4K-materiaal!?

Ik zit helemaal niet in de 4K-branche, maar ik wil wel gewoon goed beeld zien bij elke vorm van input en geen hakkelige, pixelige bende, omdat je eigenlijk 4K-input moet hebben om pas echt te kwijlen. Ik neem aan dat dit per televisie kan verschillen, aangezien er andere processoren, panelen, software, algoritmes gebruikt zijn.

Als ik hier verkeerd zit, excuses!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
CLB schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 16:59:
Ik zag geen speciaal topic voor de Philips 55OLED803 Zwart, dus ik hoop dat ik hier goed zit... Televisie die ik op het oog heb, maar ik zal Netflix niet altijd in 4K gebruiken, er hangt ook nog een oude Playstation 4 aan. De simpele vraag die ik heb, of iemand weet hoe het zit met upscaling van non-4K-materiaal!?

Ik zit helemaal niet in de 4K-branche, maar ik wil wel gewoon goed beeld zien bij elke vorm van input en geen hakkelige, pixelige bende, omdat je eigenlijk 4K-input moet hebben om pas echt te kwijlen. Ik neem aan dat dit per televisie kan verschillen, aangezien er andere processoren, panelen, software, algoritmes gebruikt zijn.

Als ik hier verkeerd zit, excuses!
"Overall, Philips OLED803 can be tuned to deliver great picture quality for low-resolution content." Een paar posts terug staan een paar links naar reviews van de 803 en het Philips 2015 en nieuwer topic kan je ook terecht voor dit model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

apis29 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 00:50:
"Overall, Philips OLED803 can be tuned to deliver great picture quality for low-resolution content." Een paar posts terug staan een paar links naar reviews van de 803 en het Philips 2015 en nieuwer topic kan je ook terecht voor dit model.
Excuses, topper Ben je!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 06:43

Fjeze

AllesPerfect!

Ik ben aan het kijken voor een andere TV.

Nu ben ik aan het kijken naar de volgende 2 modellen:

LG 55B6V

Philips 55POS9002

Deze kan ik beide voor ongeveer hetzelfde bedrag vinden (beide ongeveer een jaartje oud).

Wat is volgens jullie de betere TV?

Ik kijk graag films en series via mijn Apple TV en mediaspeler, en ik game met een PS4 pro (momenteel vooral Red Dead Redemption 2, maar ook wel eens online shooters met vrienden).

Mijn lichte voorkeur gaat uit naar de LG 55B6V aangezien ik toch redelijk wat negatieve berichten lees over de Philips/TP vision, maar is dit de verstandige keuze?

[ Voor 86% gewijzigd door Fjeze op 04-11-2018 12:50 ]

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorchnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-06 19:38
Ik ben afgelopen weekend gaan kijken voor een nieuwe TV. Ik vond de LG en Sony displays erg over-saturated en neig meer naar een Panasonic (tx-55fzw804) die een betere framerate en kleurnauwkeurigheid had na mijn mening.

Ik zit er eigenlijk mee dat ik niks zie of hoor over Panasonic TVs. Ik weet heel weinig van de huidige generatie TVs. Waarom kiezen 9/10 mensen een LG boven andere merken? Waarom vermijd men Panasonic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
scorchnl schreef op maandag 5 november 2018 @ 17:10:
Ik ben afgelopen weekend gaan kijken voor een nieuwe TV. Ik vond de LG en Sony displays erg over-saturated en neig meer naar een Panasonic (tx-55fzw804) die een betere framerate en kleurnauwkeurigheid had na mijn mening.

Ik zit er eigenlijk mee dat ik niks zie of hoor over Panasonic TVs. Ik weet heel weinig van de huidige generatie TVs. Waarom kiezen 9/10 mensen een LG boven andere merken? Waarom vermijd men Panasonic?
Ik denk met name vanwege de prijs en het feit dat de Panasonic geen Dolby Vision ondersteund. Daarnaast is het paneel natuurlijk gewoon van LG dus dat zal weinig verschil maken.

Overstatuation is een kwestie van juiste beeldmodus en eventueel bijstellen natuurlijk.

Hier vindt je trouwens een aardige review: reviews: Panasonic FZW804 oled-tv - Eyecandy voor fijnproevers

[ Voor 16% gewijzigd door Puck op 05-11-2018 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
Ik heb zeer recent een Oled gekocht en diverse Oled tv's vergeleken en voor een Panasonic gekozen.
Die vond ik het beste beeld geven bij normaal tv kijken en de beste kleurweergave hebben.
Als je kijkt via de interne tuner, b.v. CI+ cam, dan geeft Pana beter beeld dan LG.
Als je gevoelig bent voor motion dan zijn Pana en Sony beter dan LG.
HDR kan ik geen oordeel over geven, maar daar zou LG het beste in zijn.

Geen Dolby Vision maar wel HDR10+, lastig te bepalen wat de standaard gaat worden.
Gezien dat veel projector eigenaren de nieuwste Panasonic blu ray spelers kopen omdat die de beste HDR optimizer heeft, zou mij niet verbazen dat HDR10+ het uiteindelijk gaat winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorchnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-06 19:38
Dank voor jullie reacties @Marcel9970 @Puck.

Ik lees op internet dat Dolby Vision/HDR10+ de hedendaagse HD-DVD/Bluray competitie is.

Ik baal wel van die stomme statusled aan de voorkant x) totaal overbodig.

Ik ga binnenkort nog een keer kijken, maar ik denk dat het de panasonic gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Kan iemand mij uitleggen waarom ik de C8 over de Philips 803 zou verkiezen als me het verschil in input lag niet veel uit maakt? Philips 65OLED803 kost uiteindelijk 1850 bij ING rentepunten winkel, LG is een stuk duurder. Daarbij is de upscaling bij Philips een stuk beter.

Voor LG is de software dan weer een voordeel. Maar zijn er andere dingen die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
Martijn schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 21:26:
Kan iemand mij uitleggen waarom ik de C8 over de Philips 803 zou verkiezen als me het verschil in input lag niet veel uit maakt? Philips 65OLED803 kost uiteindelijk 1850 bij ING rentepunten winkel, LG is een stuk duurder. Daarbij is de upscaling bij Philips een stuk beter.

Voor LG is de software dan weer een voordeel. Maar zijn er andere dingen die ik over het hoofd zie?
De Philips heeft geen support voor Dolby Vision en de LG is nog wel goedkoper te vinden als je even dit topic bekijkt: [Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Puck schreef op zondag 11 november 2018 @ 11:01:
[...]

De Philips heeft geen support voor Dolby Vision en de LG is nog wel goedkoper te vinden als je even dit topic bekijkt: [Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
Eens met betrekking tot HDR formaat maar dat maakt me eigenlijk weinig uit.

Goedkoper klopt volgens mij niet, dit is de 65 inch he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
Martijn schreef op zondag 11 november 2018 @ 11:03:
[...]

Eens met betrekking tot HDR formaat maar dat maakt me eigenlijk weinig uit.

Goedkoper klopt volgens mij niet, dit is de 65 inch he.
Zou prima kunnen hoor, ik ken de prijzen ook niet uit mijn hoofd, weet alleen dat de prijzen in de webshops veelal hoger uitvallen dan wat je er voor zou kunnen betalen ;)

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:23
Ik ben in dubio door de lage prijzen van de LG OLED's van dit weekend. Ik wilde eigenlijk sowieso een 65" tv kopen, maar de LG OLED55C8 is nu zo gunstig geprijsd, dat ik nu twijfel tussen een 55"OLED of een 65" lcd.

Lastig...

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag mede-tweakers,

Ik zit in een kleine dilemma, zouden jullie mij kunnen helpen met mijn keuze?

Ik kan namelijk de 55oled903 en de LG C8 ( 55inch) voor dezelfde prijs krijgen. Ik zal de tv voornamelijk voor Netflix 4k en gamen gebruiken. Welk toestel hadden jullie gekozen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 19:16:
Dag mede-tweakers,

Ik zit in een kleine dilemma, zouden jullie mij kunnen helpen met mijn keuze?

Ik kan namelijk de 55oled903 en de LG C8 ( 55inch) voor dezelfde prijs krijgen. Ik zal de tv voornamelijk voor Netflix 4k en gamen gebruiken. Welk toestel hadden jullie gekozen?
Ik zat hier met het zelfde dilemma.
LG vanwege cashback.
Of
Sony vanwege acoustic surface
Of
Philips vanwege cashback.
Vooropgesteld, in jaren 90 was ik zeer van Philips, alles Matchline enz. Maar in het LCD tijdperk hebben ze zo dusdanige bagger geproduceerd dat ik er helemaal klaar mee was.
Heb in afgelopen 12 jaar uitstekende Pana Plasma's gehad.

Uiteindelijk is het (en dat was voor mij persoonlijk een zware gok) toch de Philips 803 geworden.
Reden: Ambilight (en koppeling met HUE)
En achteraf gezien, dat was zeker waard. Op zo'n groot formaat komt het imho nog mooier tot zijn recht. Vooral vrouwlief, die in eerste instantie een 65" absoluut niet zag zitten is helemaal overstag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Volgende week kan ik ook mijn oled ophalen. Nu ben ik op zoek naar een draai kantel beugel, omdat de tv redelijk hoog komt te hangen. Alleen welke muurbeugel is nou een fraai gezicht achter de tv. Zelf heb ik de vogels thin 546 voor oled gevonden, echter kan deze niet naar beneden kantelen. Blijkbaar nogal moeilijk om een draai/kantelbeugel voor een oled te vinden. Iemand die toevallig ook op zoek is geweest en wat moois heeft gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:57
plaspvd schreef op zondag 25 november 2018 @ 11:02:
Volgende week kan ik ook mijn oled ophalen. Nu ben ik op zoek naar een draai kantel beugel, omdat de tv redelijk hoog komt te hangen. Alleen welke muurbeugel is nou een fraai gezicht achter de tv. Zelf heb ik de vogels thin 546 voor oled gevonden, echter kan deze niet naar beneden kantelen. Blijkbaar nogal moeilijk om een draai/kantelbeugel voor een oled te vinden. Iemand die toevallig ook op zoek is geweest en wat moois heeft gevonden?
De 545: https://www.vogels.com/nl...e-tv-beugels?product=4018

Niet 'speciaal voor OLED', maar dat maakt volgens mij niet zo heel veel uit. Enige verschil is dat OLED TV's vaak extreem dun zijn langs de randen, dus gewoon voorzichtig zijn met het kantelen/draaien...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
plaspvd schreef op zondag 25 november 2018 @ 11:02:
De 546 kan je wel in het verticaal verstellen met een inbus bout. Iets kantelen kan dus wel maar 20 graden oid niet. Voor mij was het in ieder geval voldoende om de schittering te verhelpen.

YouTube: How To install THIN 546 | TV wall mount | Vogel’s (wel grappig hoe ze op dat moment de waterpas plaatsen en dat die dus op dat moment niet waterpas kan aangeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
Hopelijk is dit de juiste plaats om dit te vragen. Hoe komen jullie aan je beeldmateriaal? Als je alleen Netflix/Amazon Prime 4k hebt, kan je dit dan met snel internet goed afspelen met de TV zelf of een PS4 Pro? Ik zie dat eigenlijk iedereen nog veel apparatuur naast zijn TV heeft staan als bv. een BluRay player, mis ik iets of is fysiek materiaal nog erg populair?
Pagina: 1 ... 108 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.