Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leoon. schreef op zondag 18 maart 2018 @ 23:33:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Dat er dan veel gekocht gaat worden vanwege EK of WK en dat het daardoor de onderhandelings positie verslapt? Of dat het normaliter zonder een EK/WK droevig is qua tv verkopen?
Van het WK hoeven we hier niet veel te verwachten dit jaar. Los van dat, de meeste modellen van vorig jaar zullen uitverkocht zijn en de nieuwe modellen zijn dan nog maar net verkrijgbaar voor een (te) hoge prijs. Vanaf eind november t/m maart zon beetje is het meestal leuk scoren.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:58

Oekol

waka waka hey hey

Major_ton schreef op maandag 19 maart 2018 @ 00:01:
[...]

Van het WK hoeven we hier niet veel te verwachten dit jaar. Los van dat, de meeste modellen van vorig jaar zullen uitverkocht zijn en de nieuwe modellen zijn dan nog maar net verkrijgbaar voor een (te) hoge prijs. Vanaf eind november t/m maart zon beetje is het meestal leuk scoren.
Ai. Kom ik aan. Vanaf eind april samenwonen en een nieuwe TV willen :+. Dan maar hopen dat we dan nog op tijd zijn.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:52

D_V

Tot een jaartje of 10 geleden had je bij Mediamarkt Duitsland vaak acties dat je je geld terug kreeg als je een tv kocht voor het toernooi begon en Duitsland werd kampioen. Gek genoeg heb ik deze acties niet meer gezien de laatste jaren.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Welke type OLED heeft minst of geen last van verticale banding mbt voetbal kijken?

Alvast bedankt!!

Kom op zeg, doe zelf ook wat moeite en lees dit topic door. Dergelijke dumpvragen horen niet thuis in een discussietopic.

[ Voor 36% gewijzigd door S1NN3D op 20-03-2018 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2018 @ 23:09:
Beste mensen,

Welke type OLED heeft minst of geen last van verticale banding mbt voetbal kijken?

Alvast bedankt!!

Kom op zeg, doe zelf ook wat moeite en lees dit topic door. Dergelijke dumpvragen horen niet thuis in een discussietopic.
Sinds ze allemaal dezelfde LG panelen hebben maakt het niks uit. De 65" modellen hebben gemiddeld meer last van problemen met uniformiteit, maar echt schokkend is het allemaal niet te noemen. Alle OLED TV's die nu te koop zijn kunnen prima een potje voetbal weergeven. Heb je er toch eentje gevonden met veel vertical banding, dan moet je die gewoon terug sturen.

[ Voor 10% gewijzigd door S1NN3D op 20-03-2018 07:32 ]

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 11:40
Thrace Grumble schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:48:
[...]
Thanks, duidelijk! Sta ik echter nog steeds voor de moeilijke (first world problem!!!) keuze: LED Sony 55XE9305 of OLED LG C7.. (voornamelijk HDR gamen en series, primair ‘s avonds)
wel grappig om te zien dat ik niet de enige ben met deze twee opties. :D
Misschien moeten we een afzonderlijke thread maken voor dat dilemma :).
Hier immers net hetzelfde. Kan maar niet kiezen tussen C7 of XE9005 of XE9305. De prijsverschillen zijn momenteel wel kleiner dan wat ze enkele weken terug waren, waardoor het nog meer richting C7 neigt. Maar heb dan weer schrik voor banding bij de C7, en bovendien zijn de Sony's wel een pak beter qua motion processing. Anderzijds huiver ik van Dirty Screen Effect wat een groot probleem is op mijn huidige Panasonic, dat ik gezworen heb nooit nog een LCD TV te kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Twixie schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 12:48:
[...]

Misschien moeten we een afzonderlijke thread maken voor dat dilemma :).
Hier immers net hetzelfde. Kan maar niet kiezen tussen C7 of XE9005 of XE9305. De prijsverschillen zijn momenteel wel kleiner dan wat ze enkele weken terug waren, waardoor het nog meer richting C7 neigt. Maar heb dan weer schrik voor banding bij de C7, en bovendien zijn de Sony's wel een pak beter qua motion processing. Anderzijds huiver ik van Dirty Screen Effect wat een groot probleem is op mijn huidige Panasonic, dat ik gezworen heb nooit nog een LCD TV te kopen.
Hoe kan die keuze nou zo moeilijk zijn als het budget geen restrictie is? De OLED verslaat de Sony's hands down, zeker in de avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:19
Major_ton schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 00:02:
[...]

Sinds ze allemaal dezelfde LG panelen hebben maakt het niks uit. De 65" modellen hebben gemiddeld meer last van problemen met uniformiteit, maar echt schokkend is het allemaal niet te noemen. Alle OLED TV's die nu te koop zijn kunnen prima een potje voetbal weergeven. Heb je er toch eentje gevonden met veel vertical banding, dan moet je die gewoon terug sturen.
Is het "probleem" qua uniformiteit niet op elk LG paneel pakweg even groot? Op een 65" scherm zie je het wellicht sneller, omdat het beeld gewoonweg groter is. Probleem is wel een groot woord, aangezien ik er in de praktijk (weliswaar een 55" C7) niets van zie. Wie gaat er naar een volledig grijs, rood, blauw scherm turen?
Hoe kan die keuze nou zo moeilijk zijn als het budget geen restrictie is? De OLED verslaat de Sony's hands down, zeker in de avond.
Vorige week voetbal gekeken bij een vriend van me met een LCD tv. Betreft een budget Philips ding van een jaar of twee oud en dat is toch ff schrikken als je net thuis je OLED hebt uitgezet. (die philips staat natuurlijk in geen verhouding tot de XE90 van Sony). En dan te bedenken dat 95% van heel NL/wereld naar zo'n gare LCD zit te kijken..... wat erg..... :P

[ Voor 25% gewijzigd door Hulleman op 20-03-2018 15:40 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Major_ton schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 00:02:
[...]

Alle OLED TV's die nu te koop zijn kunnen prima een potje voetbal weergeven.
Vertical banding zal idd wel meevallen.
Maar wat heet een "prima" potje voetbal?
Er is aangetoond dat LG oled tv's vrij slecht scoort (pun intended :P ) in motion handling van de kleine voetbal met het veld op de achtergrond. De bal verdween soms een aantal frames. Sony, Panasonic en vooral Philips deden het veel beter, met dezelfde oled panelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Nog wat rondgekeken op YouTube ivm banding. Dit lijkt toch een groter probleem dan ik me van bewust was. Ik heb een hekel aan DSE bij LCD, maar banding bij OLED lijkt even irritant te zijn.
Als ik dit zie, word ik daar toch niet zo blij van : YouTube: LG OLED65C7D - Vertical Banding & Vignettierung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twixie schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 18:15:
Nog wat rondgekeken op YouTube ivm banding. Dit lijkt toch een groter probleem dan ik me van bewust was. Ik heb een hekel aan DSE bij LCD, maar banding bij OLED lijkt even irritant te zijn.
Als ik dit zie, word ik daar toch niet zo blij van : YouTube: LG OLED65C7D - Vertical Banding & Vignettierung
Wat is hier nu zo schokkend aan? Matig filmpje geeft matig beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:46

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Fireshade schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 16:22:
[...]

Er is aangetoond dat LG oled tv's vrij slecht scoort (pun intended :P ) in motion handling van de kleine voetbal met het veld op de achtergrond. De bal verdween soms een aantal frames. Sony, Panasonic en vooral Philips deden het veel beter, met dezelfde oled panelen.
Ik ervaar dit helemaal niet op mijn C7. Wellicht zie ik het niet, maar de enkele keer dat ik voetbal kijk, is dat meer dan prima.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 18:54:
[...]
Wat is hier nu zo schokkend aan? Matig filmpje geeft matig beeld?
Ik weet niet waarop je 'matig' juist slaat: YouTube filmpje of de eigenlijke film met Scarlet Johansson. Hoedanook is dat irrelevant. In dit YouTube filmpje zie je toch heel duidelijk de banding waar deze TV last van heeft bij donkere scenes. Op AVForums heb ik nu ook een enorme thread ontdekt waar iedereen zijn banding foto's post.
Voor mij de voornaamste reden om van LCD TV af te stappen, was DSE, maar banding lijkt me gewoon even irritant. Ook gewoon uit nieuwsgierigheid eens de DSE en Banding tests (zie: YouTube: DSE (Dirty Screen Effect) Test Video en YouTube: (OLED TV Banding Test) Vertical Banding Lines / Streaks on OLED TVs gedaan op mijn 11 jaar oude plasma, ook al omdat ik me afvroeg of ik misschien geen spijkers op laag water zoek. Maar die plasma scoort dus gewoon perfect op beide tests.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 11:13

burgt

Starbass

Lijkt me ook dat hij zijn settings niet helemaal lekker heeft staan, en gefilmd met een crappy camera. Vergeet niet dat dit ook banding kan veroorzaken in het youtube filmpje he.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij bepaalde grijstinten is er soms op mijn 65B6 ook vertical banding te zien. Hoezo soms? OLED panelen zijn 'organisch' en de wijze waarop deze panelen oneffenheden laten zien verschilt elke maand afhankelijk van het gebruik. In 0,01% van de gevallen zie ik het wel eens tijdens reguliere content, maar lekker belangrijk...

Ik blijf mij er echt over verbazen hoe OLED (na plasma) zo onder een vergrootglas gelegd wordt, terwijl alle onvolmaaktheden van de LCD techniek een soort van algemeen geaccepteerd zijn. Maak eens een lijst van potentiële nadelen van een OLED TV en doe eens hetzelfde bij een LCD TV (edge lit of FALD maakt niet uit). Je schrikt je de pleuris hoeveel langer het lijstje voor LCD TV's zal zijn. Niet alleen dat... De meeste nadelen zijn ook nog eens heel veel meer vervelend en opvallend dan de nadelen van OLED TV's.

OLED TV's zijn baas, de meeste high-end LCD TV's zijn ook baas. Geen enkele TV is perfect, deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Waarschijnlijk vanwege de gehypete techniek en de hoge aanschafprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Fireshade schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 16:22:
[...]

Dat heeft niks met OLED te maken, dat was Philips die hun nieuwe P5 processor wilde demonstreren met een shootout waarbij alle tv's op Vivid/Dynamisch waren gezet. Laat nou net Philips de motionflow gewoon op Standaard hebben staan in hun Dynamische modus ipv op max ... Het waren dus fouten bij de interpolatie door hun picture engine, staat verder helemaal los van OLED.

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 20-03-2018 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
apis29 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 21:25:
[...]

Dat heeft niks met OLED te maken, dat was Philips die hun nieuwe P5 processor wilde demonstreren met een shootout waarbij alle tv's op Vivid/Dynamisch waren gezet. Laat nou net Philips de motionflow gewoon op Standaard hebben staan in hun Dynamische modus ipv op max ... Het waren dus fouten bij de interpolatie door hun picture engine, staat verder helemaal los van OLED.
Het is ook gewoon de angst die doorslaat hier. Voetbal, F1, het ziet er gewoon goed uit! Zo goed als je kan verwachten van een uitzending over de kabel.

And for the record... Er waren meer dan genoeg Plasma TV's met een dirty screen wat er niet veel anders uitzag als vertical banding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Major_ton schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 22:00:
[...]

Het is ook gewoon de angst die doorslaat hier. Voetbal, F1, het ziet er gewoon goed uit! Zo goed als je kan verwachten van een uitzending over de kabel.

And for the record... Er waren meer dan genoeg Plasma TV's met een dirty screen wat er niet veel anders uitzag als vertical banding.
Ik mag graag CL en formule 1 kijken. Ziet er gewoon puik uit op een OLED. Snap die hele heisa over motion problemen bij LG tv’s totaal niet. Ik gebruik dejudder standje 4 en vind de motion echt top. Bij het schaatsen op de Olympische Spelen zag ik artefacts bij het OS logo en snel langsflitsende reclameborden. Voor de rest zie ik dat echt nooit. Ook niet tijdens voetbal of formule 1.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Hulleman schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 22:04:
[...]

Ik mag graag CL en formule 1 kijken. Ziet er gewoon puik uit op een OLED. Snap die hele heisa over motion problemen bij LG tv’s totaal niet. Ik gebruik dejudder standje 4 en vind de motion echt top. Bij het schaatsen op de Olympische Spelen zag ik artefacts bij het OS logo en snel langsflitsende reclameborden. Voor de rest zie ik dat echt nooit. Ook niet tijdens voetbal of formule 1.
Het gaat meestal ook niet over de motion bij sport ;) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Major_ton schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 20:39:
Ik blijf mij er echt over verbazen hoe OLED (na plasma) zo onder een vergrootglas gelegd wordt, terwijl alle onvolmaaktheden van de LCD techniek een soort van algemeen geaccepteerd zijn.
Ik vergelijk OLED niet met LCD, maar met mijn 11 jaar oude Plasma. Ik heb ook een 3.5j oude Panasonic LCD TV en die werkt ondertussen danig op mijn zenuwen qua DSE en bleed (alhoewel, ik denk eigenlijk dat het een defect is eerder dan bleed, want is enkel zichtbaar bij gemiddelde kleuren en niet bij zwart). Maar er lijkt dus op dit moment niets op de markt dat de plasma kan matchen qua uniformiteit, iets waar ik heel gevoelig aan ben. Die plasma is ook niet perfect, maar de nadelen (niet eens Full HD, image retention, allesbehalve perfect zwart - nochtans zogezegd een sterkte van plasma) werken mij veel minder op de zenuwen.

Misschien moet ik gewoon eens een goede occasie plasma zien vast te krijgen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
apis29 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 23:47:
[...]

Het gaat meestal ook niet over de motion bij sport ;) ...
Daar gaat het meestal wel om, omdat daar doorgaans veel snelle beelden inzitten. Als het gaat om motion bij films/series dan vind ik het echt een non-discussie.

[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 21-03-2018 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 14:38
Ik lees heel veel over de OLEDs van LG en ook aardig wat over Sony, maar hoe is het met de OLEDs van Philips gesteld? Is er een reden dat bijna niemand deze schermen lijkt te kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
LordLynx schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:59:
Ik lees heel veel over de OLEDs van LG en ook aardig wat over Sony, maar hoe is het met de OLEDs van Philips gesteld? Is er een reden dat bijna niemand deze schermen lijkt te kopen?
IMHO niet; Mijn schoonouders hebben de POS9002 en, buiten de slecht afgestelde Ambilight, zet deze tv echt een prima plaatje weer. Interface is prima en motion ook erg goed.

Philips heeft niet de beste naam in tv-land denk ik, maar verder zetten ze nu met hun OLED's een prima tv op de markt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Twixie schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:37:
[...]

Ik vergelijk OLED niet met LCD, maar met mijn 11 jaar oude Plasma. Ik heb ook een 3.5j oude Panasonic LCD TV en die werkt ondertussen danig op mijn zenuwen qua DSE en bleed (alhoewel, ik denk eigenlijk dat het een defect is eerder dan bleed, want is enkel zichtbaar bij gemiddelde kleuren en niet bij zwart). Maar er lijkt dus op dit moment niets op de markt dat de plasma kan matchen qua uniformiteit, iets waar ik heel gevoelig aan ben. Die plasma is ook niet perfect, maar de nadelen (niet eens Full HD, image retention, allesbehalve perfect zwart - nochtans zogezegd een sterkte van plasma) werken mij veel minder op de zenuwen.

Misschien moet ik gewoon eens een goede occasie plasma zien vast te krijgen :).
Weet je dat ik met hetzelfde idee speel :-) Een mooie 2e hands HD plasma van 50 inch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
LaFleche schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:04:
[...]

Weet je dat ik met hetzelfde idee speel :-) Een mooie 2e hands HD plasma van 50 inch.
Speel? Ik heb het ook echt gedaan :D. Ik heb de Pioneer KRP500 voor 375 op de kop getikt. Wat-een-beeld voor een 9 jaar oude tv. In mijn omgeving zijn veel mensen met een UHD LCD LED tv. Geen vergelijk! Mijn Pioneer knalt alles het water uit. OLED is een ander verhaal, maar ook ander prijskaartje.

Voor dat geld durfde ik best een gok te wagen! Ik zie wel hoe lang deze Pioneer meegaat. Daarna hoop ik dat de belangrijkste minpunten van OLED zijn verholpen, zodat ik daarnaar over kan stappen :).

[ Voor 13% gewijzigd door StealthyPeanut op 21-03-2018 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 21:08
LordLynx schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:59:
Heb zelf de 65OLED873 gekocht en moet zeggen dat dit een hele verbetering is t.o.v. m'n oude 65PUS9109!
TV is sneller, stabieler en het Ambilight + HUE werkt beter.
Wat betreft de afstelling van het Ambilight t.o.v. zijn kleinere broertje (9002), is dit opgepakt door Philips. Heb zelf geen band op m'n plafond.
Kan verder helaas niets zeggen over het paneel (geen idee hoe ik kan zien of het een 2017 of 2018 paneel is) en het smart gedeelte gebruik ik niet, heb daar een Apple TV 4K voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:33
Proficiat met je aankoop, veel kijkgenot ermee. Wat ik ervan begrepen heb is het een verbeterd 2017 panel, somige beweren een 2018 panel maar die verschillen zijn marginaal aldus diverse fora.
Heb je een goede prijs kunnen bedingen, die je mischien op het prijsforum kunt en wilt delen?
Mag anders ook met een PM. Ben ook bezig met een prijsorientatie maar blijf op 2999 steken hier in de regio bij verschillende Shops

Update: ook bij Foka geslaagd inmiddels, prima shop en erg goed geholpen.
Hoop van weekend het " nieuwe tv kijken" te mogen ervaren. Als opvolger van mijn 7601.

[ Voor 16% gewijzigd door dinandus op 22-03-2018 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 21:08
Heb er zelf 2.799,- voor betaald bij FOKA incl. 5 jaar garantie. Als ik hem wou laten bezorgen, dan kwam er 30,- extra bij.
Heb dit ook bij de prijsreacties topic gezet ;-)

Let wel op, je krijgt dan geen kleine TV erbij. Ze zijn geen officiële Philips dealer.

Tot op heden totaal geen spijt! Het beeld is echt subliem en nog 0,0 issues gehad. Was met die 9109 wel anders in het begin.. Die was pas aan het einde wat stabieler..
Dus als je deze zoekt, sla dan je slag zou ik zeggen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 14:38
StealthyPeanut schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:03:
[...]

IMHO niet; Mijn schoonouders hebben de POS9002 en, buiten de slecht afgestelde Ambilight, zet deze tv echt een prima plaatje weer. Interface is prima en motion ook erg goed.

Philips heeft niet de beste naam in tv-land denk ik, maar verder zetten ze nu met hun OLED's een prima tv op de markt.
Bedankt voor je reactie, ik wilde eigenlijk voor een B7/C7 of een Sony 9305 LED gaan maar via een vriend kan ik vrij voordelig aan de POS9002 komen, vandaar dat ik nu hierover denk. Ik heb ook niet de beste ervaringen met Philips TVs dus ben een beetje huiverig.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
Twixie schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:37:
[...]

Ik vergelijk OLED niet met LCD, maar met mijn 11 jaar oude Plasma.
De meeste plasma’s vertonen ook wel lichte afwijkingen in de uniformiteit, denk aan dirty screen effect, posterisatie. Of het nu aan de antireflectiecoating of aan de plasma matrix ligt doet er niet toe, op een horizontaal bewegende witte vorm zie je de afwijkingen wel. Gelukkig komt het bijna niet voor bij gewoon beeldmateriaal, behalve misschien pans van sneeuwlandschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-09 16:59
waarom word er al 2 weken niet gediscusieerd??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

pennywise666 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 22:22:
waarom word er al 2 weken niet gediscusieerd??????
Omdat de nieuwe modellen amper leverbaar zijn en er technisch amper iets veranderd is want de panelen zijn niet nieuw?

Of had je wel iets te melden wat discussiewaardig is? De markt zit even op slot en persoonlijk denk ik dat 2018/2019 meer van hetzelfde is totdat er TV's en randapparatuur komt met HDMI2.1 en/of nieuwe OS'en.

Oh, je eigen laatste reply in dit topic was ook al een jaar geleden ;)

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 04-04-2018 22:36 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
dus ondankt een nieuwe processor in de nieuwe LG serie kan ik net zo goed eentje uit 2017 gaan kopen denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pennywise666 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 22:46:
dus ondankt een nieuwe processor in de nieuwe LG serie kan ik net zo goed eentje uit 2017 gaan kopen denk je?
Eerst maar eens de reviews afwachten om te zien wat LG daadwerkelijk gedaan heeft met de 2018 line-up. Voor mij zitten er wel wat interessante aspecten aan en ik hoop dat als er volgend jaar weer eens een nieuwe Mediamarkt geopend gaat worden in Duitsland, ze daar de 77C8 net zo lekker in de aanbieding knallen als ze laatst met de 65W7 deden (van €7999,- voor €2999,-) *O* oOo _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Major_ton schreef op woensdag 4 april 2018 @ 23:08:
[...]

Eerst maar eens de reviews afwachten om te zien wat LG daadwerkelijk gedaan heeft met de 2018 line-up. Voor mij zitten er wel wat interessante aspecten aan en ik hoop dat als er volgend jaar weer eens een nieuwe Mediamarkt geopend gaat worden in Duitsland, ze daar de 77C8 net zo lekker in de aanbieding knallen als ze laatst met de 65W7 deden (van €7999,- voor €2999,-) *O* oOo _/-\o_
wanneer kunnen we de eerste reviews verwachten? eind deze maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Eerste AF8 review: https://www.lesnumeriques...kd-65af8-p42565/test.html (met idd het 2018 paneel)
https://translate.google....65%2Ftest.html&edit-text= (zelf veranderen in Nederlands indien gewenst ;) . Meestal niet de beste vertaling vandaar dat ik vrijwel altijd dingen naar het Engels laat vertalen)

[ Voor 85% gewijzigd door apis29 op 05-04-2018 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:13
Joosie200 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:46:
De Grundig is toegevoegd aan de pricewatch: pricewatch: Grundig 65 VLO 9795 SP Zilver

Kan ik mooi een review gaan schrijven en mijn ervaringen delen over mijn 65 inch oled voor €1799 :)
Zie nog geen reveiw maar vraagje: Zit er ook Google Cast ingebouwd? of moet je met een losse chromecast in de weer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Waah schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:14:
[...]

Zie nog geen reveiw maar vraagje: Zit er ook Google Cast ingebouwd? of moet je met een losse chromecast in de weer?
Klopt, was druk met andere dingen schrijven (scriptie enzo) Nee, daarom heb ik de coupon benut voor oa een Chromecast Ultra ;) Er staan wel wat apps op maar niet echt dingen die je snel zult gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murc1elag0
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 22:20
apis29 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:34:
[...]

Er is niet per se een 2016 of 2017 paneel. Er zijn twee panelen met iets verschillende pixelstructuur (2018 weer een andere) waarvan die in de 9002 de oudere van de twee is maar nog steeds in een aantal 2017 modellen voorkomt (ook van LG). Wel kan je misschien zeggen dat een paneel zonder 3D filter een '2017' paneel is

Nog een kleine toevoeging: was wel zo dat de meeste 2017 modellen het nieuwere van de twee panelen hadden (die nu dus ook in de 873 zit). Dat paneel zat ook al in bijv. een G6 van LG, een 2016 model dus. En in bijv. de (55)B7 zit dan weer hetzelfde paneel als in de 9002.
Vandaag met iemand van LG Nederland gesproken. Er is inderdaad een verschil in pixelstructuur. Dit komt doordat deze panelen anders worden gefabriceerd. De nieuwe schijnen geëtst te worden waar de oude .. (ik kom er zo snel niet meer op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuintusDias
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-07 15:46
Ben echt verbaast over de introductieprijs van de AF8 zeg... gewoon een stuk duurder dan de A1 terwijl die er in de line-up onder staat. Aangezien de A1 voor 3300 euro in de PW staat had ik meer iets rond de 2900 euro verwacht....

Ondanks dat ik overal lees dat de Sony's beter beeld geven neig ik nu toch wel naar een LG C7, zeker als die straks nog wat zakt in prijs als de 2018 modellen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
QuintusDias schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:44:
Ben echt verbaast over de introductieprijs van de AF8 zeg... gewoon een stuk duurder dan de A1 terwijl die er in de line-up onder staat. Aangezien de A1 voor 3300 euro in de PW staat had ik meer iets rond de 2900 euro verwacht....

Ondanks dat ik overal lees dat de Sony's beter beeld geven neig ik nu toch wel naar een LG C7, zeker als die straks nog wat zakt in prijs als de 2018 modellen komen.
Je vergelijkt een nieuwe introductie/adviesprijs met een 1 jaar oude marktprijs. Dat gaat niet werken niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuintusDias
Major_ton schreef op donderdag 12 april 2018 @ 19:25:
[...]

Je vergelijkt een nieuwe introductie/adviesprijs met een 1 jaar oude marktprijs. Dat gaat niet werken niet.
Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar omdat de A1 het topmodel blijft had ik het anders verwacht. Als er een nieuw topmodel was gekomen (A2?) had ik wel verwacht wat we nu zien.
Te optimistisch voor mijn portemonnee gedacht helaas :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
QuintusDias schreef op donderdag 12 april 2018 @ 19:48:
[...]

Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar omdat de A1 het topmodel blijft had ik het anders verwacht. Als er een nieuw topmodel was gekomen (A2?) had ik wel verwacht wat we nu zien.
Te optimistisch voor mijn portemonnee gedacht helaas :'(
De pricewatch prijs is niet de adviesprijs van de A1. Die ligt nog steeds net iets hoger dan die van de AF8 ... (een hele €100! :+ ). Je verwacht toch ook niet dat de C8 voor een lagere prijs dan de pricewatch wordt geïntroduceerd? En dan kijk je ook nog eens naar de goedkoopste aanbieder in de lijst, de overige 15 staat de 65A1 gewoon voor 3999

[ Voor 17% gewijzigd door apis29 op 12-04-2018 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuintusDias
apis29 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 20:05:
[...]

De pricewatch prijs is niet de adviesprijs van de A1. Die ligt nog steeds net iets hoger dan die van de AF8 ... (een hele €100! :+ ). Je verwacht toch ook niet dat de C8 voor een lagere prijs dan de pricewatch wordt geïntroduceerd? En dan kijk je ook nog eens naar de goedkoopste aanbieder in de lijst, de overige 15 staat de 65A1 gewoon voor 3999
Tja, kennelijk vinden ze die €100 bij Sony voldoende verschil bij een prijs net onder de €4000... Terwijl het paneel gewoon een kopie van de A1 is.
Ik wacht wel even tot 't wat zakt hoor. Of zal ik toch voor een LG gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
QuintusDias schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:05:
[...]Tja, kennelijk vinden ze die €100 bij Sony voldoende verschil bij een prijs net onder de €4000... Terwijl het paneel gewoon een kopie van de A1 is.
Ik wacht wel even tot 't wat zakt hoor. Of zal ik toch voor een LG gaan....
De A1 begon dan ook bij €6500 €6000 dus in dat opzicht wordt de AF8 er voor meer dan €2000 lager in gezet (en er zit iig nieuwer paneel in de AF8; vraag is eerde of die in de nu of binnenkort geproduceerde A1's ook komt). En dat sowieso idd, de niet-geadverteerde prijs zal ongetwijfeld best snel kunnen zakken.

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 12-04-2018 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuintusDias
apis29 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:42:
[...]

De A1 begon dan ook bij €6500 €6000 dus in dat opzicht wordt de AF8 er voor meer dan €2000 lager in gezet (en er zit iig nieuwer paneel in de AF8; vraag is eerde of die in de nu of binnenkort geproduceerde A1's ook komt). En dat sowieso idd, de niet-geadverteerde prijs zal ongetwijfeld best snel kunnen zakken.
Ah dat wist ik niet! Ik meende dat het exact hetzelfde paneel was als in de huidige A1. Bedankt voor die info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:46
apis29 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:42:
[...]

Waar heb je die info vandaan omtrent nieuw paneel? Heb ik nergens gelezen, overal lees ik dat het gewoon een A1E is met andere voet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Martijn schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:18:
[...]

Waar heb je die info vandaan omtrent nieuw paneel? Heb ik nergens gelezen, overal lees ik dat het gewoon een A1E is met andere voet...
Daar hebben we o.a. goede reviews voor die daar wel naar kijken ;) (is ook door iemand op het AVS forum bevestigd dat in zijn AF8 hetzelfde zit als in z'n C8). In het (2018) Sony topic staan altijd links naar de meeste reviews in post #1

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 13-04-2018 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
apis29 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 13:35:
[...]

Daar hebben we o.a. goede reviews voor die daar wel naar kijken ;) (is ook door iemand op het AVS forum bevestigd dat in zijn AF8 hetzelfde zit als in z'n C8). In het (2018) Sony topic staan altijd links naar de meeste reviews in post #1
Nu nog even afwachten wat die nieuwe panelen ons nou daadwerkelijk gaan bieden. Grote kans dat het alleen te maken heeft met de efficiëntie van het productieproces. In dat geval kunnen we natuurlijk wel gunstigere prijzen verwachten. Iets wat we nu al zien met de huidige introductieprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Volgnes mij waren de eerste berichten over minder tinting en banding (op het AVS forum tenminste, vlgns mij op het Duitse Hi-fi forum nog steeds dezelfde banding problematiek). Qua helderheid niet spectaculaire verbeteringen in ieder geval ...
Kwam nog ergens tegen dat de 2018 panelen misschien eerder een tussenstap voor komende 8K panelen zijn vanwege de verkleinde subpixels oid.

[ Voor 50% gewijzigd door apis29 op 13-04-2018 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

De eerste echte review van de C8?

https://www.whathifi.com/lg/oled55c8pla/review

Gaat helaas niet echt de diepte in. Niks over BFI, niks over de 120Hz modus. Jammer.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimpie_1982
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14-08-2023
Graag zou ik willen weten hoe groot de voet is van de 65c8, is er iemand die de tv al heeft en dit zou kunnen opmeten? Ik heb gezocht op het internet maar het niet kunnen achterhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jeroenneman schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 15:02:
De eerste echte review van de C8?

https://www.whathifi.com/lg/oled55c8pla/review

Gaat helaas niet echt de diepte in. Niks over BFI, niks over de 120Hz modus. Jammer.
Whathifi is al sinds jaar en dag nog triester dan de consumentenbond als je verwacht een in-depth review te lezen. Snel overslaan en wachten op het echte werk. Je kan de review van Rtings.com proberen! Die staat al sinds 13 april voor je te stralen.

https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c8

Have fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Major_ton schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 00:29:
[...]

Whathifi is al sinds jaar en dag nog triester dan de consumentenbond als je verwacht een in-depth review te lezen. Snel overslaan en wachten op het echte werk. Je kan de review van Rtings.com proberen! Die staat al sinds 13 april voor je te stralen.

https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c8

Have fun.
Consumentenbond is voor witgoedadvies the place to be. Voor audio, video en computer kijk ik wel op Tweakers en co.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Jorgen schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 00:33:
[...]

Consumentenbond is voor witgoedadvies the place to be. Voor audio, video en computer kijk ik wel op Tweakers en co.
Dat komt ook alleen maar omdat je nieuwe wasmachine niet juddervrij hoeft te draaien op 24rpm en geen vertical banding zal vertonen in je 5% grijze sok. Wasdrogers willen nog wel eens in de fik vliegen, wat de nodige burn-in kan opleveren in de straat, dus is een FALD droogrek misschien toch een betere keuze...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Major_ton schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 00:40:
[...]

Dat komt ook alleen maar omdat je nieuwe wasmachine niet juddervrij hoeft te draaien op 24rpm en geen vertical banding zal vertonen in je 5% grijze sok. Wasdrogers willen nog wel eens in de fik vliegen, wat de nodige burn-in kan opleveren in de straat, dus is een FALD droogrek misschien toch een betere keuze...
Juddervrije wasmachines zijn er ook: koolborstelloze motors. (y) 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:33
Jorgen schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 00:42:
[...]

Juddervrije wasmachines zijn er ook: koolborstelloze motors. (y) 😉
Mieles van > 30 jaar oud die nog steeds op de eerste koolborstels draaien (wel een keer de elco's moeten vervangen) (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Major_ton schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 00:40:
[...]

Tegenwoordig hebben die wasmachines schermpjes. Als je daar een OLED in hebt zou ik me maar zorgen gaan maken 8)7

Die fitbit horloges hebben ook OLED schermpjes. Lekker diep zwart hoor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo heb de lg65sj wil graag weten hoe ik mn voedingskabel kan verlengen/vervangen voor een langere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Nog een AF8 review: https://www.homecinemamag...-65af8-af8-serie-oled-tv/

"De basisprestaties lijken ons weinig veranderd te zijn. De piekluminantie op een 10% window komt uit op 740 nits (uiteraard in de Bioscoop Pro mode), wat iets beter is dan vorig jaar, maar verder perfect in lijn met wat we op andere OLED-schermen zien. Bij een volledig wit scherm kregen we ongeveer 175 nits, dat is iets beter dan vorige prestaties, al viel dat na enkele seconden vrij snel terug naar een meer typisch 130 nits. We konden het toestel wel zover krijgen dat we een piek van ongeveer 950 nits zagen (op een 2% window), wat aangeeft dat de Sony mooie lichtaccenten kan geven."
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 19:30:
Hallo heb de lg65sj wil graag weten hoe ik mn voedingskabel kan verlengen/vervangen voor een langere
En wat heeft dat met OLED tv's te maken? LG OLED vragen horen hier niet eens meer thuis O-) (laat staan de LCD's)
Hier dus geen posts meer betreffende LG.
Wel nog een link naar een interview over OLED met twee vertegenwoordigers van LG (van al wat weken geleden): https://www.lesnumeriques...oled-micro-led-a3629.html
Waar een half jaar terug nog doorgeschemerd liet worden dat er voor Europa een sub 50" OLED in de pijplijn zat is dat nu weer een 'als er genoeg vraag voor is kunnen we er naar gaan kijken' standpunt.

[ Voor 15% gewijzigd door apis29 op 20-04-2018 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Joosie200 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:11:
[...]

Klopt, was druk met andere dingen schrijven (scriptie enzo) Nee, daarom heb ik de coupon benut voor oa een Chromecast Ultra ;) Er staan wel wat apps op maar niet echt dingen die je snel zult gebruiken.
Misschien dat jij het weet en anders iemand anders:

Vandaag de Grundig 65 VLO 9795 geinstalleerd. Samen met de Harmony remote geprobeerd, maar de Harmony kent hem niet. Handmatig toevoegen werkt wel, maar...

Je wisselt van source via de source knop en dan scroll je door de lijst. Dat kan Harmony prima. Het probleem is dat actieve sources vooraan komen. Maar daardoor veranderd de volgorde dus ook steeds. En daar gaat de Harmony de mist in....

Weet ieman hier een oplossing voor of andere ervaring met deze combi?

3 afstandsbedieningen zuigt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 19:30:
Met google kun je die verlengen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Waah schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 18:45:
[...]
Vandaag de Grundig 65 VLO 9795 geinstalleerd.

Je wisselt van source via de source knop en dan scroll je door de lijst. Dat kan Harmony prima. Het probleem is dat actieve sources vooraan komen. Maar daardoor veranderd de volgorde dus ook steeds. En daar gaat de Harmony de mist in....
Het klopt dat de actieve source vooraan komt te staan. Al heb ik geen Harmony dus ik zit vast aan tig afstandsbedieningen (soundbar, subwoofer, tv, tv kijkkastje van KPN spaar ze allevier!) Gelukkig heb ik de soundbar via ARC verbonden met de tv dus die van de tv overruled dan ook de soundbar. Scheelt er weer eentje. En die subwoofer is een keer instellen en inschakelen en klaar. Rest enkel het tvkijkkastje naast die van de tv. Twee stuks vind ik nog wel overzichtelijk genoeg.

Ik kan je hierin dus niet verder helpen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Waah schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 18:45:
[...]

Misschien dat jij het weet en anders iemand anders:

Vandaag de Grundig 65 VLO 9795 geinstalleerd. Samen met de Harmony remote geprobeerd, maar de Harmony kent hem niet. Handmatig toevoegen werkt wel, maar...

Weet ieman hier een oplossing voor of andere ervaring met deze combi?

3 afstandsbedieningen zuigt :+
In volgorde tot succes:

1 Mail Grundig voor discrete IR codes en stuur deze naar Logitech.
2 Mail Logitech en vraag of zij achter de codes aan kunnen.
3 Leer de IR codes van de afstandsbediening en probeer de niet gebruikte tussenliggende nummers en stuur de data naar Logitech.
In plaats van tussenliggende nummers kun je ook bij andere Blaupunkt/Grundig apparaten kijken of er een logica in zit.

[ Voor 5% gewijzigd door |sWORDs| op 22-04-2018 00:51 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
|sWORDs| schreef op zondag 22 april 2018 @ 00:50:
[...]

In volgorde tot succes:

1 Mail Grundig voor discrete IR codes en stuur deze naar Logitech.
2 Mail Logitech en vraag of zij achter de codes aan kunnen.
3 Leer de IR codes van de afstandsbediening en probeer de niet gebruikte tussenliggende nummers en stuur de data naar Logitech.
In plaats van tussenliggende nummers kun je ook bij andere Blaupunkt/Grundig apparaten kijken of er een logica in zit.
Top Thnx ga ik dat proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Granaatappel
  • Laatst online: 18-09 07:30
Ik ben op zoek naar een nieuwe televisie en nu twijfel ik tussen de Philips 55POS901F of de Philips 55POS9002. Iemand die mij kan zeggen welke net iets beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Of de 9002 beter is dan de 901 oled is denk ik mede afhankelijk wat voor verwachtingen-eissen je zelf aan het toestel hebt.
Wat betreft de 9002: is een nieuwer LG oled scherm, waardoor net iets betere HDR weergave, ook is de software wat actueler. Maar ook de 901 heeft wel een update gekregen.
Een van de voordelen is dat de 901 nog met 2x CI+ is uitgerust, terwijl de 9002 1xCI+ heeft.
Ik zou de twee eens vergelijken hier op tweakers, of bij Philips in de productvergelijker.
Beide toestellen worden wat beeldkwaliteit tot de top gerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luctes
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-05-2022
Grootste punt van kritiek is het verkeerd geïmplementeerde ambilight dat op de zijwanden en plafond schijnt ... ik heb de mijne daardoor return to sender gestuurd, écht irritant. Ook de software vind ik sloom in vergelijking met LG en Samsung maar het is aanvaardbaar. Hopelijk hebben ze dat met de nieuwe 2018-modellen wel op orde.
dinandus schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:16:
Of de 9002 beter is dan de 901 oled is denk ik mede afhankelijk wat voor verwachtingen-eissen je zelf aan het toestel hebt.
Wat betreft de 9002: is een nieuwer LG oled scherm, waardoor net iets betere HDR weergave, ook is de software wat actueler. Maar ook de 901 heeft wel een update gekregen.
Een van de voordelen is dat de 901 nog met 2x CI+ is uitgerust, terwijl de 9002 1xCI+ heeft.
Ik zou de twee eens vergelijken hier op tweakers, of bij Philips in de productvergelijker.
Beide toestellen worden wat beeldkwaliteit tot de top gerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:42

Jebus4life

BE User

luctes schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:19:
Grootste punt van kritiek is het verkeerd geïmplementeerde ambilight dat op de zijwanden en plafond schijnt ... ik heb de mijne daardoor return to sender gestuurd, écht irritant. Ook de software vind ik sloom in vergelijking met LG en Samsung maar het is aanvaardbaar. Hopelijk hebben ze dat met de nieuwe 2018-modellen wel op orde.

[...]
Ik las hier nog ergens iets over.
Gaat dit dan over een productiefout op jouw toestel? Of een design choice voor alle toestellen?

Want als het een design choice is ga ik er toch vanuit dat hiet niet zoveel slechter zal zijn (nuja, misschien anders/slechter dan wat je gewoon bent, dat is een andere discussie natuurlijk).
*Als ik de 9002 voor enkele 100'n euro's goedkoper kan krijgen (dan de C7) over een aantal weken overweeg ik om dan een Philips te gaan halen (ook nog nooit Ambilight gehad, dus lijkt me wel leuk om eens mee te stoeien)

*Enige nadeel die ik direct zie van de 9002 is dat er Android opstaat (maar ik gebruik m'n Nvidia shield voor alle smart functies, dus het smart gedeelte laat me koud), dat hij slecht geluid heeft (komt toch een nieuwe soundbar als ik een nieuwe tv haal). Ik las ook zaken van een hoge input lag, maar die wordt dan weer ontkracht door andere artikels dus dat moet ik eens goed uitzoeken

[ Voor 16% gewijzigd door Jebus4life op 30-04-2018 13:48 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luctes
Conceptuele fout ... Alles hangt er van af welke TV je actueel als referentie gebruikt: iemand die nog nooit een Ambilight-TV gehad heeft, zal daar geen punt van maken (want hij weet niet beter), ikzelf heb altijd Ambilight gehad (LCD) waarbij er een mooie, diffuse wolk achter het scherm werd geprojecteerd (zoals het hoort te zijn). Op de OLED-toestellen is de balk op het plafond en de zijwanden te fel verlicht waardoor hij gaat afleiden van het beeld (dat op zich prachtig is): met commentaren als 'nou dan zet je dat Ambilight toch uit' geraken we ook niet verder want dan koop je beter een LG of Sony. Sommige creatievelingen plakken een soort van strip onder een bepaalde hoek over de LED-lampen waardoor de balk verdwijnt (vind je op YouTube als ik me niet vergis) ... dat is ook een oplossing.
Dat de software wat minder snel reageert, stoort mij niet. Maar als je je TV via internet bestelt, heb je toch een retourperiode van 2 weken als het toestel je niet bevalt, dus daar zou ik van gebruik maken om het allemaal eens uit te proberen (zoals ik zelf gedaan heb).
Jebus4life schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:44:
[...]

Ik las hier nog ergens iets over.
Gaat dit dan over een productiefout op jouw toestel? Of een design choice voor alle toestellen?

Want als het een design choice is ga ik er toch vanuit dat hiet niet zoveel slechter zal zijn (nuja, misschien anders/slechter dan wat je gewoon bent, dat is een andere discussie natuurlijk).
*Als ik de 9002 voor enkele 100'n euro's goedkoper kan krijgen (dan de C7) over een aantal weken overweeg ik om dan een Philips te gaan halen (ook nog nooit Ambilight gehad, dus lijkt me wel leuk om eens mee te stoeien)

*Enige nadeel die ik direct zie van de 9002 is dat er Android opstaat (maar ik gebruik m'n Nvidia shield voor alle smart functies, dus het smart gedeelte laat me koud), dat hij slecht geluid heeft (komt toch een nieuwe soundbar als ik een nieuwe tv haal). Ik las ook zaken van een hoge input lag, maar die wordt dan weer ontkracht door andere artikels dus dat moet ik eens goed uitzoeken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• UnMercable
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 00:34
Wimpie_1982 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 20:12:
Graag zou ik willen weten hoe groot de voet is van de 65c8, is er iemand die de tv al heeft en dit zou kunnen opmeten? Ik heb gezocht op het internet maar het niet kunnen achterhalen.
Ik heb deze 3 dagen geleden gehaald. Kreeg € 600,- korting en nog € 500,- cashback dus uiteindelijk voor € 2400,- mee kunnen nemen. zéér mooi scherm, zal zodadelijk als ik thuis ben de voet voor je opmeten. Deze is niet heel breed/diep eigenlijk, maar de exacte maten krijg je straks van me.

UPDATE:
De voet, het gedeelte dat op de tvmeubel rust, is ongeveer 90 cm breed en 25 cm diep.

Aan de voorkant van het scherm is de voet 90 cm breed en steekt 9 cm naar voren uit.

Aan de achterkant steekt de voet 15 cm uit en is ongeveer 30 cm breed.

[ Voor 18% gewijzigd door UnMercable op 30-04-2018 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
Wat betreft de Ambilight op onder meer de OLED 873 en 973 zijn deze al gemodificeerd.
Op m`n 873 is de werking van het Ambilight meer dan prima te noemen, heb geen noemenswaardige licht bak aan het plafond zoals sommige beweren. Wat wel degelijk een rol speelt is dat velen de TV veels te strak op de muur willen monteren, tja dat doe de lichtstrooing geen goed.
Maar houd je cirka 10 a 15 cm wandafstand aan, verspreidt het licht zich mooi zoals Philips het bedoelt heeft. Overigens kun je ook de led sterkte zelf bestellen naar je eigen behoefte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luctes
dinandus schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 23:58:
Wat betreft de Ambilight op onder meer de OLED 873 en 973 zijn deze al gemodificeerd.
Op m`n 873 is de werking van het Ambilight meer dan prima te noemen, heb geen noemenswaardige licht bak aan het plafond zoals sommige beweren. Wat wel degelijk een rol speelt is dat velen de TV veels te strak op de muur willen monteren, tja dat doe de lichtstrooing geen goed.
Maar houd je cirka 10 a 15 cm wandafstand aan, verspreidt het licht zich mooi zoals Philips het bedoelt heeft. Overigens kun je ook de led sterkte zelf bestellen naar je eigen behoefte.
Dan verwacht ik ook dat op de opvolger van de 9002 (55pos803 ?), dit euvel (eindelijk) verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:46
Ik heb nu al heel lang de OLED55B6V, zeer tevreden over nog steeds. Maar ik vraag me af of WebOS 3.0 al geïnstalleerd is? Waar kan ik mijn WebOS versie controleren?

Momenteel draait firmware versie: 05.30.03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:58
BliXem schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:28:
Ik heb nu al heel lang de OLED55B6V, zeer tevreden over nog steeds. Maar ik vraag me af of WebOS 3.0 al geïnstalleerd is? Waar kan ik mijn WebOS versie controleren?

Momenteel draait firmware versie: 05.30.03
De 2016 lijn (iig de B6) draait standaard al op WebOs 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Wren schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:35:
[...]

De 2016 lijn (iig de B6) draait standaard al op WebOs 3
Dank je wel! Kan ik dit ergens zien binnen WebOs zelf dat dit echt versie 3 is? Ik heb SIPPTV erop, maar ik mis een paar features waarbij ze zelf aangeven dat dit wel in webos 3 zit. De features die ik nu heb is voor webos 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
BliXem schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:29:
[...]

Dank je wel! Kan ik dit ergens zien binnen WebOs zelf dat dit echt versie 3 is? Ik heb SIPPTV erop, maar ik mis een paar features waarbij ze zelf aangeven dat dit wel in webos 3 zit. De features die ik nu heb is voor webos 2...
Kijk even in de instellingen bij Algemeen en dan over de TV.
Je kan het ook op de site vinden: http://www.lg.com/nl/televisies/lg-OLED55B6V-oled-tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Wren schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:32:
[...]

Kijk even in de instellingen bij Algemeen en dan over de TV.
Je kan het ook op de site vinden: http://www.lg.com/nl/televisies/lg-OLED55B6V-oled-tv
Zie dan enkel 05.30.03, nergens iets over welke webos versie er nu op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
BliXem schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:47:
[...]

Zie dan enkel 05.30.03, nergens iets over welke webos versie er nu op staat.
Zie de link

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zet erbij : Rechtsboven.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Inderdaad, nu zie ik het ook, webos 3 ;-).
Toevallig iemand die weet hoe ik mijn SIPPTV app automatisch kan laten opstarten in Webos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wie is er bekend met AndroidTV op de Philips OLED toestellen? Ik heb nu een LG 65B6 en ben wat opties aan het bekijken om die te vervangen. Het is een prachtig toestel, dus ik zit niet op de schop. Een logische opvolger is de LG 65C8, maar stiekem vind ik Ambilight best grappig en het zou goed passen binnen onze kijkopstelling. Hierom komt de Philips 65OLED873 om de hoek, maar ik ben bang dat het gebruikersgemak er onder te lijden gaat hebben nu ik WebOS gewend ben. Er wordt nu gebruik gemaakt van Netflix, YouTube, RTL-XL en de ingebouwde mediaspeler die het érg goed doet. Vooral de ingebouwde mediaspeler is voor ons erg belangrijk. Wat zijn de ervaringen bij AndroidTV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:04
Ik ben op zoek naar een nieuwe tv omdat we onze oude vriend wat 10 jaar heeft uitgehouden hebben verkocht.

We kopen dus een tv voor een langere tijd. Nu zijn er nog wel wat eisen natuurlijk.

1. Ideaal voor gaming (lage responsetijd het liefst minder dan 30ms)
2. Ophangen mogelijk (voor Ikea Framsta)
3. Energiespaarzaam, is niet een erg belangrijke eis maar het is altijd wel beter.
4. Het liefst een TV waar Kodi op kan draaien, we hebben met de oudere tv een Mi box aangeschaft.
Maar willen nu een ''clean desk'' look dus zo min mogelijk kabels. LG zou eigenlijk al meteen uitvallen sinds hun WebOS gebruiken.
5. Meest gangbare HDR10 formaten, we deden met deze tv 10 jaar en zijn van plan om met de nieuwe dat ook te doen. Dus meest gangbare formaten zou wel ideal zijn.

En dan nog de prijs, maximal €1700,- voor een 55'' inch 4K scherm. We willen niet al te veel betalen.

Wat ben ik tegengekomen?
- LG OLED55B7D (webOS)
- PHILIPS 55POS9002/12 (android tv)
Er zijn in deze prijsklasse niet echt veel meer. Sony en Panasonic zijn veel duurder.

Iemand die nog iets weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 02:00
theduke1989 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:25:
Ik ben op zoek naar een nieuwe tv omdat we onze oude vriend wat 10 jaar heeft uitgehouden hebben verkocht.

We kopen dus een tv voor een langere tijd. Nu zijn er nog wel wat eisen natuurlijk.

1. Ideaal voor gaming (lage responsetijd het liefst minder dan 30ms)
2. Ophangen mogelijk (voor Ikea Framsta)
3. Energiespaarzaam, is niet een erg belangrijke eis maar het is altijd wel beter.
4. Het liefst een TV waar Kodi op kan draaien, we hebben met de oudere tv een Mi box aangeschaft.
Maar willen nu een ''clean desk'' look dus zo min mogelijk kabels. LG zou eigenlijk al meteen uitvallen sinds hun WebOS gebruiken.
5. Meest gangbare HDR10 formaten, we deden met deze tv 10 jaar en zijn van plan om met de nieuwe dat ook te doen. Dus meest gangbare formaten zou wel ideal zijn.

En dan nog de prijs, maximal €1700,- voor een 55'' inch 4K scherm. We willen niet al te veel betalen.

Wat ben ik tegengekomen?
- LG OLED55B7D (webOS)
- PHILIPS 55POS9002/12 (android tv)
Er zijn in deze prijsklasse niet echt veel meer. Sony en Panasonic zijn veel duurder.

Iemand die nog iets weet?
waarom geef je eerst aan dat LG zou afvallen en daarna som je hem toch op? Ik heb een 55c8 voor 1700. Die kodi boeit mij niet maar wat een beeld en wat een topscherm!. PS4pro gaat als de brandweer. via plexmedia stream ik alles via het netwerk. Dikke prima , niets meer aan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@harrybeuker ja de LG 55C8 is inderdaad ook een topper. Alleen de verschil tussen de B7D en de C8 was volgens mij toch de voet en het process van verweken van het beeld?

Voor ons is Kodi wel een belangrijk punt eigenlijk. want we gebruiken het wel vaak.

Waar zie je de C8 voor €1700? ik kan hem namelijk alleen boven de 2000,- vinden.
Mediamarkt.de / amazon.de

[ Voor 17% gewijzigd door theduke1989 op 07-05-2018 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
@Major_ton je vraag gezien over de Android ervaringen, kan er niet veel over zeggen dan dat het geen problemen bij mij geeft, ik vindt het prima. Echter van alle jouw genoemde Stream diensten gebruik ik eigenlijk alleen de Netflix zelf op de TV en daarnaast Amazon Prime, helaas heeft deze laatste nog geen HDR ondersteuning, die er naar uitziet binnenkort eraan zit te komen, evenals de HDR10+.
Beide Apps reageren vlot en doen wat ze moeten doen.
De overigen met uitzondering van YouTube gebruik ik totaal niet. En de YouTube App ondersteunt ook nog geen HDR op de Philips zelf, dus gebruik ik daar de Cromecast Ultra voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 02:00
theduke1989 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:56:
@harrybeuker ja de LG 55C8 is inderdaad ook een topper. Alleen de verschil tussen de B7D en de C8 was volgens mij toch de voet en het process van verweken van het beeld?

Voor ons is Kodi wel een belangrijk punt eigenlijk. want we gebruiken het wel vaak.

Waar zie je de C8 voor €1700? ik kan hem namelijk alleen boven de 2000,- vinden.
Smits arhem mailen. 2000 -300 cashback 2jr garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@harrybeuker dank zal even een mailtje sturen.

Ik zie leuke combo's met soundbars etc voor denk ik prima prijzen?
Alleen geen c8 model. alleen de C7V model, we willen eigenlijk niet de Benelux variant. Want dan moeten we de ''externe receiver gebruiken om de coax-kabel (voor tv) aan te sluiten. Bij de duitse varianten is de coax-gemonteerd in het scherm.

[ Voor 50% gewijzigd door theduke1989 op 08-05-2018 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Ben ik weer eens in het LG OLED topic beland? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apis29 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 12:52:
Ben ik weer eens in het LG OLED topic beland? O-)
Niet zo vreemd natuurlijk. LG is de marktleider in Oleds en andere fabrikanten gebruiken hoofdzakelijk LG panelen. Niet zo gek dus dat je het in het 'algemene' oled topic snel over LG hebt. Maar er zijn genoeg sub-topics waar je terecht kan. En anders maak je er gewoon 1 aan.... 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2018 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ik krijg vanavond de Philips 9002. Ben benieuwd. Via ING rentepuntenwinkel (zelf geen ING, maar van iemand geleend...) voor 1300-200 cashback=1100 euro.

Mocht je inzitten over het smartgedeelte: voor de prijs die je bespaard tov een ander merk kun je een Nvidia Shield kopen, en die speelt alles (en werkt ook met Android TV). Sinds ik een Shield heb wil ik niet meer terug naar andere media players.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
theduke1989 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:56:

De C8 schijnt een iets beter, volgens mij echt marginaal, beter plaatje neer te kunnen zetten dan de 7 serie. Als je een B7 of C7 voor een hele knappe prijs kan krijgen, € 1.200 ofzo, dan zou ik voor een B/C7 gaan. Rtings geeft in hun review van de C8 (op YouTube) ook het advies om de prijs van de C7 in de gaten te houden. Als dat veel scheelt, lekker de C7 kopen.

Kodi werkt vaak niet lekker met het OS van een TV. Vaak is het OS van een TV dusdanig customized dat je geen google play store kan benaderen. Wellicht dat een TV met Android TV OS (Philips) dit wel kan. Mogelijk kun je wel iets via sideloading oid doen, maar of dat lekker werkt.... Dan is wel de vraag, hoe wil jij het geluid afspelen van films/series? Als dat via externe speakers gaat dan moet je of je TV via optisch verbinden aan een receiver (oid) of via HDMI ARC. En HDMI ARC kan nog wel eens problemen opleveren met het geluid.

Moet je nieuwe tv perse een OLED zijn? De Sony XE900 serie is namelijk een hele knappe LED tv die dik binnen je budget past. Kun je mogelijk nog wel een 65" variant van kopen voor je budget.

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 09-05-2018 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Waah schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:55:
Ik krijg vanavond de Philips 9002. Ben benieuwd. Via ING rentepuntenwinkel (zelf geen ING, maar van iemand geleend...) voor 1300-200 cashback=1100 euro.

Mocht je inzitten over het smartgedeelte: voor de prijs die je bespaard tov een ander merk kun je een Nvidia Shield kopen, en die speelt alles (en werkt ook met Android TV). Sinds ik een Shield heb wil ik niet meer terug naar andere media players.
Mooie prijs en idd, wat een lekker apparaat die Shield 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
Hulleman schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 13:35:
[...]

De C8 schijnt een iets beter, volgens mij echt marginaal, beter plaatje neer te kunnen zetten dan de 7 serie. Als je een B7 of C7 voor een hele knappe prijs kan krijgen, € 1.200 ofzo, dan zou ik voor een B/C7 gaan.
Dit lijkt mij een goede raad, bij de huidige prijzen ben je wellicht beter af met een C7 in 55", terwijl het minimale prijsverschil in 65" sterk naar een C8 zou sturen. De verwachte verbeteringen blijken dan toch niet zo spectaculair volgens de review van Vincent Teoh (HDTVtest 77C8).

[ Voor 10% gewijzigd door road rebel op 09-05-2018 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Hulleman schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 13:35:
[...]

De C8 schijnt een iets beter, volgens mij echt marginaal, beter plaatje neer te kunnen zetten dan de 7 serie. Als je een B7 of C7 voor een hele knappe prijs kan krijgen, € 1.200 ofzo, dan zou ik voor een B/C7 gaan. Rtings geeft in hun review van de C8 (op YouTube) ook het advies om de prijs van de C7 in de gaten te houden. Als dat veel scheelt, lekker de C7 kopen.

Kodi werkt vaak niet lekker met het OS van een TV. Vaak is het OS van een TV dusdanig customized dat je geen google play store kan benaderen. Wellicht dat een TV met Android TV OS (Philips) dit wel kan. Mogelijk kun je wel iets via sideloading oid doen, maar of dat lekker werkt.... Dan is wel de vraag, hoe wil jij het geluid afspelen van films/series? Als dat via externe speakers gaat dan moet je of je TV via optisch verbinden aan een receiver (oid) of via HDMI ARC. En HDMI ARC kan nog wel eens problemen opleveren met het geluid.

Moet je nieuwe tv perse een OLED zijn? De Sony XE900 serie is namelijk een hele knappe LED tv die dik binnen je budget past. Kun je mogelijk nog wel een 65" variant van kopen voor je budget.
Ik zit inderdaad te kijken tussen de B7V en de C7V deze zijn identiek aan elkaar op de voet na, en de C7V heeft een subwoofer van 30watt.

We kopen een tv voor langere tijd 5-10 jaar net zoals onze oude tvtje van 40'' deze heeft het bijna 10 jaar uitgehouden. En aangezien de LG de meeste HDR formaten ondersteund. Is dit in onze optiek toch wel een van de TV's.

We willen een ''clean desk'' toepassen dus de wand waarop de tv gaat willen we zo min mogelijk belasten met spullen en electroniek. Aangezien de LG's allemaal WebOS hebben moet ik toch het echt doen met mijn Xiaomi Mi box, dus moet een langere voedingskabel + hdmi kabel trekken om het op een plaatst te zetten waar het niet opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
theduke1989 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:29:
[...]

Ik zit inderdaad te kijken tussen de B7V en de C7V deze zijn identiek aan elkaar op de voet na, en de C7V heeft een subwoofer van 30watt.

We kopen een tv voor langere tijd 5-10 jaar net zoals onze oude tvtje van 40'' deze heeft het bijna 10 jaar uitgehouden. En aangezien de LG de meeste HDR formaten ondersteund. Is dit in onze optiek toch wel een van de TV's.

We willen een ''clean desk'' toepassen dus de wand waarop de tv gaat willen we zo min mogelijk belasten met spullen en electroniek. Aangezien de LG's allemaal WebOS hebben moet ik toch het echt doen met mijn Xiaomi Mi box, dus moet een langere voedingskabel + hdmi kabel trekken om het op een plaatst te zetten waar het niet opvalt.
Wellicht kun je die Xiaomi box achter op de tv/aan de meurbeugel knopen met tie-rips / dubbelzijdig plakband. Dat soort oplossingen heb ik wel vaker voorbij zien komen. Geen idee of de Xiaomi box dan nog bedienbaar blijft als die niet in het zicht staat. Zolang dat allemaal via bluetooth gaat, moet het goed gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
theduke1989 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:29:
[...]

Waarom niet de Xiaomi mi box achter de tv? je TV heeft toch al een bochel achterop, dus daar kan ook nog wel iets op.

Zo heb ik het thuis:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QP0xixHl.jpg

Ik heb het geluk dat er achter die muur een gang zit. Dus heb een gat geboord waar electra+hdmi doorheen komt. Alle apparatuur staat dus op de gang en is via die HDMI verbonden met de TV. Bediening gaat met een Harmony remote, want die werkt via RF met de hub en gaat dus door de muur heen.

Aangezien de Mi Box via Bluetooth werkt zie ik geen issue om hem achter de tv te plakken. _/-\o_
Dat ga ik met mijn Shield ook doen (want receiver heeft geen HDMI 2.0) zodra ik mijn nieuwe tv heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 09-05-2018 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Waah schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:57:
[...]

Waarom niet de Xiaomi mi box achter de tv? je TV heeft toch al een bochel achterop, dus daar kan ook nog wel iets op.

Zo heb ik het thuis:
[afbeelding]

Ik heb het geluk dat er achter die muur een gang zit. Dus heb een gat geboord waar electra+hdmi doorheen komt. Alle apparatuur staat dus op de gang en is via die HDMI verbonden met de TV. Bediening gaat met een Harmony remote, want die werkt via RF met de hub en gaat dus door de muur heen.

Aangezien de Mi Box via Bluetooth werkt zie ik geen issue om hem achter de tv te plakken. _/-\o_
Dat ga ik met mijn Shield ook doen (want receiver heeft geen HDMI 2.0) zodra ik mijn nieuwe tv heb.
@Hulleman
Zal dus echt werken? achter de tv? wordt niet geblokkeerd door de signalen dan?
In dat geval een makkelijke oplossing.
Pagina: 1 ... 107 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.