Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:27
Ik weet niet zeker of dit een domme vraag gaat zijn :-) . Zie dat het merendeel van de oled kopers voor de LG gaat. Zelf ben ik zeer geinteresseerd in de Panasonic TX-55EZW954 ( hoop deze ergens t.z.t op te pikken voor rond de1800 euro). Mijn enige twijfel is dat de panasonic geen DV heeft geen de netflix series dan vanzelf over op de HDR10 of is dit een verkeerde denkwijze ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 18-09 15:19
edebee schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:57:
Ik weet niet zeker of dit een domme vraag gaat zijn :-) . Zie dat het merendeel van de oled kopers voor de LG gaat. Zelf ben ik zeer geinteresseerd in de Panasonic TX-55EZW954 ( hoop deze ergens t.z.t op te pikken voor rond de1800 euro). Mijn enige twijfel is dat de panasonic geen DV heeft geen de netflix series dan vanzelf over op de HDR10 of is dit een verkeerde denkwijze ?
Geen verkeerde denkwijze. Dat is zo. Staat ook wel op de netflix website. Mijn LG ondersteunt DV en geeft dan in netflix weer. Mijn nvidia shield ondersteunt geen DV en geeft HDR10 weer.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
Hulleman schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:59:
[...]

Geen verkeerde denkwijze. Dat is zo. Staat ook wel op de netflix website. Mijn LG ondersteunt DV en geeft dan in netflix weer. Mijn nvidia shield ondersteunt geen DV en geeft HDR10 weer.
Bedankt , nu kan ik de knoop doorhakken en opzoek gaan naar een leuke prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Iemand al een levertijd/mooie prijs voor de Sony AF8 gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:37
edebee schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:57:
Ik heb de EZW954 vorige maand bij Hificorner gekocht voor 1600-200 cashback. Voor 1400 euro dus. Je moest er wel een vip member voor zijn. Na de bestelling wilde ik de prijs melden, maar even later was ie weer 2000. Misschien is het een prijsfout geweest, maar je kan het altijd proberen bij ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
JSTPS schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:38:
[...]

Ik heb de EZW954 vorige maand bij Hificorner gekocht voor 1600-200 cashback. Voor 1400 euro dus. Je moest er wel een vip member voor zijn. Na de bestelling wilde ik de prijs melden, maar even later was ie weer 2000. Misschien is het een prijsfout geweest, maar je kan het altijd proberen bij ze.
voor 1600 zonder cashback haal ik hem zeker op , bedankt nu weet ik een beetje een richtlijn voor de prijs.
En bevalt de TV ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:37
edebee schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:41:
[...]

voor 1600 zonder cashback haal ik hem zeker op , bedankt nu weet ik een beetje een richtlijn voor de prijs.
En bevalt de TV ?
De cashback actie is nu over dus idd 1600. Maar ik heb de tv meteen weer verkocht omdat ik al een e7 heb en de Panasonic dus niet nodig had. Geen idee of de Panasonic goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schil1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-01 14:18
Ik heb een beetje her en der wat gelezen qua OLED en denk dat ik voor de 55c7 ga.

Ik wil hem vooral gebruiken om te gamen met mijn Xbox ( nu nog One maar komt een X ) , Netflix 4K en gewone TV via Horizon.
Dan is dit een goede keuze toch ?

Heb wel alleen eind vd middag de zon er op en las ergens dat dit een nadeel is bij OLED ? naja ik heb iig een zonnescherm 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe Philips OLED tv's zien er goed uit. Vooral deze. Zou het zo omwisselen voor mijn C7 mits de coating wel zwart is dit keer.
Afbeeldingslocatie: https://www.avforums.com/image.php?imageparameters=editorial/products/56564c412a1288e565b8319edec0b32a_0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Dat is de Philips OLED 803 serie, persoonlijk ga ik voor het 873 model denk ik.
De 973 heeft een mooie soundstage, en er schijnt nog een 983 Oled te komen?
Hier is echter nog niets over te vinden, mischien dat deze met de opvolger van de 5P processor zou worden uitgevoerd: meer info bij Toengel: https://toengel.net/philipsblog/

De verschillende oled modellen:
https://toengel.net/phili...tra-hd-tv-mit-android-tv/

[ Voor 17% gewijzigd door dinandus op 25-01-2018 17:08 . Reden: aanvulling op tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe Philips OLEDS zien er echt strak uit. Misschien dat ik de C7 weg doe of het gaat naar de slaapkamer en dan haal ik deze 803 OLED. Heb toch overal Hue verlichting dus dat zou er goed bij passen. Maar aan de andere kant het heeft geen HDMI 2.1 dus twijfel of het de investering dan wel waard is.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2018 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08-2022
Wel jammer dat ze niet vlug even toelichten of Philips iets gedaan heeft aan de negatieve commentaar van hun 9002 ambilight implementatie. De camera even omhoog of opzij houden bv.

803 instap model (55 en 65)
873 medium model (55 en 65) - bestaande 9002 renamed en 65 inch model
973 premium model (enkel 65) - reeds aangekondigde 9603 hernoemd

Nieuwe afstandsbediening (en rework van de oude als ik goed spiek?).
Zelfde P5 processor.
En als we de duitse site mogen geloven binnekort ook een eigen platform ipv android ?

803 te verwachten rond mei
873 en 973 rond maart

Vooral eigenlijk benieuwd naar de prijzen.

https://be.hardware.info/...delseries-oled-televisies
Hardwareinfo heeft dus blijkbaar al adviesprijzen opgemerkt:
65 973 ~4500
65 873 ~3300
55 873 (niet vermeld maar gezien rename zelfde als 9002)
55/65 803 TBA

[ Voor 49% gewijzigd door Greenie op 26-01-2018 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Greenie schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 19:42:
Wel jammer dat ze niet vlug even toelichten of Philips iets gedaan heeft aan de negatieve commentaar van hun 9002 ambilight implementatie. De camera even omhoog of opzij houden bv.

803 instap model (55 en 65)
873 medium model (55 en 65) - bestaande 9002 renamed en 65 inch model
973 premium model (enkel 65) - reeds aangekondigde 9603 hernoemd

Nieuwe afstandsbediening (en rework van de oude als ik goed spiek?).
Zelfde P5 processor.
En als we de duitse site mogen geloven binnekort ook een eigen platform ipv android ?

803 te verwachten rond mei
873 en 973 rond maart

Vooral eigenlijk benieuwd naar de prijzen.

https://be.hardware.info/...delseries-oled-televisies
Hardwareinfo heeft dus blijkbaar al adviesprijzen opgemerkt:
65 973 ~4500
65 873 ~3300
55 873 (niet vermeld maar gezien rename zelfde als 9002)
55/65 803 TBA
Eigen platform is alleen voor de 6000 serie LCD modellen (en lager?) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Nu online
Wat betreft de Ambilight is o.a. bij het 973 wel degelijk de plaatsing aangepast, wordt o.a. benoemd bij het toengel.net (adres hierboven enige posts) info, mede om dat bij de 973 de ledjes anders weerspiegelden in het glas van de achterzijde van dit model. Het loopt ook over de hele achterkant van de tv, ook in de volle hoogte. Is ook op somige foto's te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverspeed101
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-06 13:23
Ik ben van plan vd zomer een 65 inch oled te halen. Ben fan van ambilight dus die Philips 803 lijkt me wel wat. Overdag in de zomer valt er behoorlijk wat licht in de woonkamer. Heeft een oled dan nog wel nut of kan ik beter voor een led gaan gezien die hogere nits waarden hebben? Wat is jullie ervaring met een oled in een kamer met veel lichtinval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:35

DarkSide

theres no place like ::1

Silverspeed101 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:18:
Ik ben van plan vd zomer een 65 inch oled te halen. Ben fan van ambilight dus die Philips 803 lijkt me wel wat. Overdag in de zomer valt er behoorlijk wat licht in de woonkamer. Heeft een oled dan nog wel nut of kan ik beter voor een led gaan gezien die hogere nits waarden hebben? Wat is jullie ervaring met een oled in een kamer met veel lichtinval?
Je specifieke kamer kan ik niet beoordelen.
Ik had mijn plasma aan de muur hangen vlak naast een groot raam. Dat was zomers overdag een ramp of als je ziek was etc. Gelukkig kijk ik voornamelijk s avonds.
Heb nu een OLED en dat kijkt overdag echt al stukken beter. Dus voor mij meer dan prima en een goede vooruitgang.

LCD zal wat dat betreft beter zijn (en blijven). Maar heb je weer andere nadelen.
Zelf werk ik overdag en in het weekend staat de TV overdag ook nauwlijks aan.
Gamen of Film kijken doe ik savonds en dat gaat perfect op een OLED.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Greenie schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 19:42:

[knip]
Als voor jou (en anderen), de Duitse taal geen probleem is dan is onderstaand filmpje mogelijk ook informatief?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverspeed101
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-06 13:23
DarkSide schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:27:
[...]

Je specifieke kamer kan ik niet beoordelen.
Ik had mijn plasma aan de muur hangen vlak naast een groot raam. Dat was zomers overdag een ramp of als je ziek was etc. Gelukkig kijk ik voornamelijk s avonds.
Heb nu een OLED en dat kijkt overdag echt al stukken beter. Dus voor mij meer dan prima en een goede vooruitgang.

LCD zal wat dat betreft beter zijn (en blijven). Maar heb je weer andere nadelen.
Zelf werk ik overdag en in het weekend staat de TV overdag ook nauwlijks aan.
Gamen of Film kijken doe ik savonds en dat gaat perfect op een OLED.
Ja is natuurlijk altijd slim je eigen kijkgedrag hierin mee te nemen. Ik zelf gebruik de tv ook meer in de avond dan overdag. Denk toch dat het een oled wordt voor mij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesley-groet
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 22:57
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:55:
De nieuwe Philips OLED tv's zien er goed uit. Vooral deze. Zou het zo omwisselen voor mijn C7 mits de coating wel zwart is dit keer.
[afbeelding]
Sinds TPvision de televies maakt raak ik geen philips meer aan.
Wat een baggerkwaliteit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wesley-groet schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:14:
[...]

Sinds TPvision de televies maakt raak ik geen philips meer aan.
Wat een baggerkwaliteit
Leuk zulke nietszeggende opmerkingen. Dat ligt meer aan jouw associatie met TPvision dan dat het daadwerkelijk bagger zou zijn. TPvision maakt de laatste tijd prima tv's. Philips was onder eigen beheer echt niet beter. Zat ook heel veel pruts tussen. Maar mensen lijken voor elk merk een bepaalde nostalgische vooroordeel te hebben dat soms lastig weg te werken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:57

Budha

Online ergo sum

In de release notes van de LG TV Plus app voor iOS staat:

- Support webOS 4.0

Nieuws over deze versie heb ik nog niet kunnen vinden, maar dat zal dan niet lang meer op zich laten wachten.

Hopelijk komt de update ook naar de 2016 en 2017 modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 18-09 15:39
Budha schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:26:
In de release notes van de LG TV Plus app voor iOS staat:

- Support webOS 4.0

Nieuws over deze versie heb ik nog niet kunnen vinden, maar dat zal dan niet lang meer op zich laten wachten.

Hopelijk komt de update ook naar de 2016 en 2017 modellen.
Ga er maar niet van uit. 3.5 is niet eens naar de 2016 modellen gekomen.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Welke HDR profielen gebruiken jullie met 4K HDR films? Want je hebt HDR normaal, HDR levendig en HDR-helder. Daarin zit best wel verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Grudgie schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 17:46:
Welke HDR profielen gebruiken jullie met 4K HDR films? Want je hebt HDR normaal, HDR levendig en HDR-helder. Daarin zit best wel verschillen.
De setting die het beste oogt , afhankelijk van het materiaal en voorkeur?....

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Grudgie schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 17:46:
Levendig niet gebruiken. Cinema is een mooi uitgangspunt, evenals technicolor. In die twee settings heb je veel detail in heldere en donkere gedeeltes. Maar ik vind die settings punch missen. Het is naar mijn idee wat vlakkes allemaal. Zelf gebruik in de Standaard setting die redelijk op cinema/technicolor staat afgestemd, maar meer punch geeft. Ik verlies hiermee wel details in heldere HDR scenes (wolken met zon bijvoorbeeld), maar dat neem ik voor lief. Met HDR games gebruik ik dezelfde settings. De game setting vind ik echt een achterlijk lelijk plaatje geven.

Kijk wat jezelf prettig vindt. Ga wel minimaal voor een witbalans als ‘warm 1’ of ‘w20’.

[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 10-02-2018 19:55 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IMWhizzle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-09 05:00
Hulleman schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 19:54:
[...]

Levendig niet gebruiken. Cinema is een mooi uitgangspunt, evenals technicolor. In die twee settings heb je veel detail in heldere en donkere gedeeltes. Maar ik vind die settings punch missen. Het is naar mijn idee wat vlakkes allemaal. Zelf gebruik in de Standaard setting die redelijk op cinema/technicolor staat afgestemd, maar meer punch geeft. Ik verlies hiermee wel details in heldere HDR scenes (wolken met zon bijvoorbeeld), maar dat neem ik voor lief. Met HDR games gebruik ik dezelfde settings. De game setting vind ik echt een achterlijk lelijk plaatje geven.

Kijk wat jezelf prettig vindt. Ga wel minimaal voor een witbalans als ‘warm 1’ of ‘w20’.
Warm1 komt overeen met w30. W49 komt overeen met warm2. Ik gebruik w40, heerlijk tussenin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
:Z :Z duurt wel lang allemaal met die 2018 OLEDs ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4E331RWpM8rj1Hd5sJoqr11R/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0UOGbLKq3s9N87jIAbGWKUzE/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Laatst online: 10:47
@apis29 Zo is het elke jaar helaas.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, bekijk OLED weergave eens van dichtbij ! Is een echte blur van pixels die continu proberen de juiste kleur weer te geven waardoor een effen vlak lijkt te leven !! Kijk dan naar Samsung, zelfs gewoon de SUHD toestellen, nog niet eens de QLED en zie het verschil in scherpte !!!
Ik snap niet dat OLED verkoopt?!
Ik raad je aan te wachten op de 2018 QLEDs van Samsung, die zijn een sterke verbetering van de QLEDS van 2017.
Ok, de kijkhoek ... dat scheelt iets in kleur, maar volgens mij zit je meestal toch recht of bijna recht voor je tv!
Volgens mij gaat OLED niet lang meer bestaan.
En nee, ik ben geen Samsung lover of wat dan ook, ik heb gewoon graag een mooi scherp beeld en op geen enkele OLED heb je dat, zelfs niet op de Sony A1.
Ok, van ver lijkt alles prachtig , maar ga eens tot op 1 meter. Ik speelde een 4k film af van een auto die door een landschap rijdt. Alles werd prachtig weergegeven, behalve de staart waarover gereden wordt. Dat was 1 continu levende blurrige vlek. :-/ Da's geen 3.000 euro waard !
En thuis kijk je dan meestal zelfs "maar" naar een HD signaal, als het zelfs echt HD is ... Dan zie je nog meer foutjes in OLED.
Wat ik niet snap is dat tv's uit de box sowieso slecht spelen. Je moet ze meestal al op "film" zetten. In winkels laten ze hem meestal op standaard staan, waarom, weet ik ook niet, maar goed.
Ieder zijn mening natuurlijk maar KIJK en VERGELIJK goed eer je koopt !

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2018 11:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:49

robhof

Lembongan view

Verwijderd schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:09:
Mensen, bekijk OLED weergave eens van dichtbij ! Is een echte blur van pixels die continu proberen de juiste kleur weer te geven waardoor een effen vlak lijkt te leven !! Kijk dan naar Samsung, zelfs gewoon de SUHD toestellen, nog niet eens de QLED en zie het verschil in scherpte !!!
Ik raad je aan te wachten op de 2018 QLEDs van Samsung, die zijn een sterke verbetering van de QLEDS van 2017.
Ok, de kijkhoek ... dat scheelt iets in kleur, maar volgens mij zit je meestal toch recht of bijna recht voor je tv!
En nee, ik ben geen Samsung lover of wat dan ook, ik heb gewoon graag een mooi scherp beeld en op geen enkele OLED heb je dat, zelfs niet op de Sony A1.
Ok, van ver lijkt alles prachtig , maar ga eens tot op 1 meter. Ik speelde een 4k film af van een auto die door een landschap rijdt. Alles werd prachtig weergegeven, behalve de staart waarover gereden wordt. Dat was 1 continu levende blurrige vlek. :-/ Da's geen 3.000 euro waard !
En thuis kijk je dan meestal zelfs "maar" naar een HD signaal, als het zelfs echt HD is ... Dan zie je nog meer foutjes in OLED.
Wat ik niet snap is dat tv's uit de box sowieso slecht spelen. Je moet ze meestal al op "film" zetten. In winkels laten ze hem meestal op standaard staan, waarom, weet ik ook niet, maar goed.
Heb je nu speciaal een account aangemaakt om de oledtechniek af te zeiken, zowel hier als bij reviews van oled-tv's? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 11:13

burgt

Starbass

Je geeft zelf al het antwoord, het probleem ligt vaak aan de hyperactieve beeldverbeteraars. Uit met die troep :P

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Best vervelend wanneer je inferieure producten koopt en om die reden maar middels leugens gaat afgeven op andere producten - waar vrijwel alle gebruikers meer dan tevreden over zijn - om je eigen koop te kunnen rechtvaardigen.

8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:09:
Hahaha bedankt voor dit stukje cabaret op de woensdagmorgen. Je bent een kruistocht tegen OLED TV's begonnen zie ik? Het is maar waar je je druk om maakt natuurlijk. Doe nou eerst eens gedegen onderzoek voordat je je gal gaat lopen spuien, want dit is niet veel anders als dat je gaat roepen dat een Ferrari slechter is als de gemiddelde Volkswagen omdat je er alleen 300 meter mee hebt gereden in een woonwijk vol met drempels.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Modbreak:Mensen, iedereen heeft recht op zijn/haar mening. Of we het er mee eens zijn of niet. Persoonlijk vind ik het ook een amusante post maar laten we de post gewoon negeren; dat werkt het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:37
* knip *

Laten we niet off-topic gaan. Stuur je zo een DM.

[ Voor 88% gewijzigd door S1NN3D op 07-03-2018 13:11 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuintusDias
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-07 15:46
Iemand enig idee of in mei de Sony AF8 al beschikbaar zal zijn en wat de introductieprijs is? Zal als het goed is onder de prijs van de A1 moeten komen te liggen... Hopelijk maken ze dat waar.

Wat is hier overige de consensus (als die er al is) over welke scherm het mooiste beeld weet weer te geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-09 15:46
QuintusDias schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:29:
Iemand enig idee of in mei de Sony AF8 al beschikbaar zal zijn en wat de introductieprijs is? Zal als het goed is onder de prijs van de A1 moeten komen te liggen... Hopelijk maken ze dat waar.

Wat is hier overige de consensus (als die er al is) over welke scherm het mooiste beeld weet weer te geven?
Was toevallig net bij de MM, prijzen was nog onduidelijk maar hij verwachtte ze week 17/18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Dat las ik gisteren ook ergens idd: eind april/begin mei. Had zelf gepost in dit topic dat ie vast €2799 zou worden gezien de A1 nu een adviesprijs van 2999 heeft en bij wat ik gister las stond een (vreemde) prijs van €2790 (misschien omgerekend) voor de 55" en iets van 3500 voor de 65". Even kijken of ik het nog kan vinden wat er precies voor de 65 stond; beetje weinig verschil zo dus zal wel eerder richting de 3990 zijn geweest ...

[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 09-03-2018 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
apis29 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 19:19:
Dat las ik gisteren ook ergens idd: eind april/begin mei. Had zelf gepost in dit topic dat ie vast €2799 zou worden gezien de A1 nu een adviesprijs van 2999 heeft en bij wat ik gister las stond een (vreemde) prijs van €2790 (misschien omgerekend) voor de 55" en iets van 3500 voor de 65". Even kijken of ik het nog kan vinden wat er precies voor de 65 stond; beetje weinig verschil zo dus zal wel eerder richting de 3990 zijn geweest ...
Ik ben inderdaad ook erg benieuwd naar de prijzen. Als ze hem onder de A1 positioneren kunnen die prijzen niet volhouden. De 65 inch daarvan is al voor 3200/3300 te krijgen...

Maargoed, ik twijfelde nog tussen XE9305 of Sony OLED. Maar vandaag weer in de MM geweest, maar dat local dimming kan ik echt niet tegen... A1 is te dik aan de muur dus wachten op de AF8...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martijn schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 22:06:
[...]

Ik ben inderdaad ook erg benieuwd naar de prijzen. Als ze hem onder de A1 positioneren kunnen die prijzen niet volhouden. De 65 inch daarvan is al voor 3200/3300 te krijgen...

Maargoed, ik twijfelde nog tussen XE9305 of Sony OLED. Maar vandaag weer in de MM geweest, maar dat local dimming kan ik echt niet tegen... A1 is te dik aan de muur dus wachten op de AF8...
Local Dimming kan je ook uitzetten natuurlijk. Overdag en 's avonds met ambient licht aan ziet zwart er gewoon helemaal zwart uit. Alleen wanneer je 's nachts met al het licht uit gaat kijken zal je iets van licht door het paneel heen zien bij donkere scènes. Het contrast van de 9305 is echt erg goed! Alleen bij HDR content zal de zwartwaarde wel wat omhoog gaan zonder Local Dimming. Dan is een OLED paneel wel weer erg fijn :)

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn
Major_ton schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 22:35:
[...]

Local Dimming kan je ook uitzetten natuurlijk. Overdag en 's avonds met ambient licht aan ziet zwart er gewoon helemaal zwart uit. Alleen wanneer je 's nachts met al het licht uit gaat kijken zal je iets van licht door het paneel heen zien bij donkere scènes. Het contrast van de 9305 is echt erg goed! Alleen bij HDR content zal de zwartwaarde wel wat omhoog gaan zonder Local Dimming. Dan is een OLED paneel wel weer erg fijn :)
Ik snap dat het uit kan maar dat is het in feite altijd overal zo grijs als dat het nu in de blooming areas is... Ik snap dat voor een LCD het contrast prima in orde is maar misschien ben ik gewoon verwend met mij plasma...

Maar oplossingen als local dimming is eigenlijk het maskeren van een gebrek aan de paneel techniek LCD...

Denk dat over het algemeen de AF8 een stuk beter zal presteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Martijn schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 22:06:
[...]

De 65A1 staat voor €4000 op Sony.nl, waar je het in de winkel voor kan krijgen heeft natuurlijk weinig met de aangekondigde adviesprijs te maken (laat staan dat je nieuwe modellen met de uitloopprijzen van de voorganger moet vergelijken). Misschien was het dan iets van €3790 wat er stond voor de A8 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Philips OLED873 al binnen bij de redactie van HDTV Polska dus de eerste 2018 OLED review is op komst: https://hdtvpolska.com/re...-65-ambilight-android-tv/
Krijgen we meteen te zien of er het 2018 paneel in zit en wat dat oplevert ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apis29 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 00:36:
Philips OLED873 al binnen bij de redactie van HDTV Polska dus de eerste 2018 OLED review is op komst: https://hdtvpolska.com/re...-65-ambilight-android-tv/
Krijgen we meteen te zien of er het 2018 paneel in zit en wat dat oplevert ...
Dat is gewoon de Philips 9002 met een nieuwe naam in 65 inch. Dus nee. Ben trouwens wel benieuwd naar de 803. Vanwege de ambilight plaatsing en design. Lijkt exact op de C7 zonder de voet geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Nu online
Ik ben van plan de 65OLED 873 aan te schaffen, of mischien toch te wachten op de 65er 803, deze laatste wordt rond de zomer verwacht. Denk zo rond de IFA begin september.
De 873 is op een Noorse site al getest, en wordt op gelijke hoogte als de Pana 954 en de Sony A1 ingeschaald, met een eindnoten van 9,5. Ook bij het Hifi-forum.de is men zeker dik tevreden met de 873.

Is het mischien een idee om hiervoor ook een prijs trheat net als bij de LG Oleds op te zetten, of de Philips hierin mee te nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:42
dinandus schreef op zondag 11 maart 2018 @ 11:19:
Ik ben van plan de 65OLED 873 aan te schaffen, of mischien toch te wachten op de 65er 803, deze laatste wordt rond de zomer verwacht. Denk zo rond de IFA begin september.
De 873 is op een Noorse site al getest, en wordt op gelijke hoogte als de Pana 954 en de Sony A1 ingeschaald, met een eindnoten van 9,5. Ook bij het Hifi-forum.de is men zeker dik tevreden met de 873.

Is het mischien een idee om hiervoor ook een prijs trheat net als bij de LG Oleds op te zetten, of de Philips hierin mee te nemen?
Die zou ook in het \[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 topic meegenomen kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 01:51
Weet iemand hier toevallig of het zin heeft om op (OLED) TV's te wachten die HDMI 2.1 gaan ondersteunen i.v.m. gaming etc? Ik weet dat de nieuwe 2018 modellen dat nog niet doen, maar weet dus niet of HDMI 2.1 echt wel het wachten waard is want dan wordt het dus waarschijnlijk pas ergens halverwege 2019..

Lijkt me dat je dan sowieso wel meer "futureproof" bent..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
Inflatable schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:27:
Weet iemand hier toevallig of het zin heeft om op (OLED) TV's te wachten die HDMI 2.1 gaan ondersteunen i.v.m. gaming etc? Ik weet dat de nieuwe 2018 modellen dat nog niet doen, maar weet dus niet of HDMI 2.1 echt wel het wachten waard is want dan wordt het dus waarschijnlijk pas ergens halverwege 2019..

Ik zou wachten tot HDMI 3.4a. Dan weet je zeker dat je "futureproof" bent! :+

Wachten heeft altijd zin, behalve als je gewoon nu een nieuwe TV wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2018 @ 05:40:
[...]
Dat is gewoon de Philips 9002 met een nieuwe naam in 65 inch. Dus nee. Ben trouwens wel benieuwd naar de 803. Vanwege de ambilight plaatsing en design. Lijkt exact op de C7 zonder de voet geïnstalleerd.
Dat was ik idd allang weer vergeten; wil niet zeggen dat er geen 2018 paneel in kan zitten ... (op AVS was er ook iemand die bij hoog en laag beweerde dat er in de A8 nooit een 2018 paneel kon zitten [wat er wel zit] omdat het gewoon de A1 in een ander jasje was. Wel een iets andere situatie natuurlijk maar gewoon even afwachten ...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker blijven wachten dan ben je altijd futureproof......wat je ook koopt, een half jaar later is het al verouderd. Zo moet je niet gaan denken, want dan koop je nooit iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Laatst online: 10:47

Als je langer dan 5 jaar met je tv doet dan gewoon wachten tot volgend jaar, vooral als je een consolegamer bent.Maarja de keus is aan jouw.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

En voordat die modellen in 2019 een beetje redelijk geprijsd zijn zit je in april/mei 2020. Wil je zolang wel wachten op de beste specificaties? Daarbij als zowel de XBOX en PS4 pro nog niet eens met HDMI 2.1 wat kunnen waarom dan sowieso gaan wachten. Want dan moet je wachten op de XBOT en PS5 voordat je er echt wat aan hebt. En die komen sowieso nog niet aan bod.

Het is wat dat betreft ook een kip/ei verhaal. Zonder Hdmi 2.1 technisch geen mogelijkheid tot. Maar met Hdmi 2.1 moet je eerst wachten op content die het ondersteunt. Datzelfde zie je met 4K en HDR. Teveel formats en als het reguliere tv werk nog in 1080i signaal uitgezonden wordt... Dus leuk al die extra features maar eerdaags het gewoon in gebruik is en volop benut wordt ben je sowieso jaren verder. En zoals anderen zeggen dan heb je vast wel HDMI 3.1/8k/nieuwste HDR formats die nog betere dingen bieden.

Ondertussen game ik prima op mijn PS4 pro in Uncharted, Horizon en tig andere games op een Grundig oled met slechts HDMI 2.0. Zodra er iets baanbrekends aan zit te komen kijk ik wel zodra het verkrijgbaar is of het de moeite waard is om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
AF8 prijzen in China bekend gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vJ8dQjRuMmAlg3sNDsX7OMWn/full.jpg

Ter vergelijking zijn daar de 55 en 65" A1 resp. 20999 en 31999 (hier €3000 en €4000) en bijv. de 65 en 75" XF90 16999 en 28999 (hier €2800 en €4500). Daar valt dus geen peil op te trekken ...
Die €2790 en €3790 op de pagina hiervoor kwamen uit Frankrijk maar zag op een Duits forum ook €2799 en €3799 voorbij komen dus daar zou ik maar van uitgaan voor Europa.

Nog wat plaatjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tp6es1zlY02QiOEpMZSKbVlF/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iP2KWlPr5cX0S5zDJsJUYGDh/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/24oXCzQZoWw2oPRC4SvPsH4L/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UBljSE1dJHcbTbITm76CO7p4/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2Zh8QBCBZXzTuL03cCud0AHS/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Joosie200 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 16:51:
[...]

Ondertussen game ik prima op mijn PS4 pro in Uncharted, Horizon en tig andere games op een Grundig oled met slechts HDMI 2.0. Zodra er iets baanbrekends aan zit te komen kijk ik wel zodra het verkrijgbaar is of het de moeite waard is om over te stappen.
Precies, voordat native 4K met HDR en 60fps gangbaar is op consoles ben ik weer toe een LG C12 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
Hulleman schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:57:
[...]

Precies, voordat native 4K met HDR en 60fps gangbaar is op consoles ben ik weer toe een LG C12 :P
Sowieso wordt 4K HDR 60fps al ondersteund op de OLED modellen van 2016 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Puck schreef op maandag 12 maart 2018 @ 18:29:
[...]

Sowieso wordt 4K HDR 60fps al ondersteund op de OLED modellen van 2016 :)
Maar de consoles krijgen dat ingame nog lang niet op t scherm getoverd :) voordat op consoles lukt ben je wel minimaal 5 jaar verder. Dat bedoelde ik meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hulleman schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:57:
[...]

De Wipe-Out collection draait anders prima in native 4K op 60fps met HDR op de PS4 Pro.

Wachten op betere en meer features is in TV-land altijd een bodemloze put. Wanneer er nieuwe specs worden aangekondigd duurt het een aantal jaar eerdat er TV's op de markt zijn die ook echt aan boord hebben en wanneer dat zo is zijn er alweer nieuwe specs aangekondigd. Zo is de cirkel weer rond. Heel soms is het de moeite waard om de introductie van een nieuwe generatie af te wachten, maar meestal doe je er verstandiger aan om gewoon een mooie aanbieding op de kop te tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuintusDias
apis29 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:33:
AF8 prijzen in China bekend gemaakt:

[afbeelding]

Ter vergelijking zijn daar de 55 en 65" A1 resp. 20999 en 31999 (hier €3000 en €4000) en bijv. de 65 en 75" XF90 16999 en 28999 (hier €2800 en €4500). Daar valt dus geen peil op te trekken ...
Die €2790 en €3790 op de pagina hiervoor kwamen uit Frankrijk maar zag op een Duits forum ook €2799 en €3799 voorbij komen dus daar zou ik maar van uitgaan voor Europa.

Nog wat plaatjes:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Inmiddels de eerste prijsvermelding in de pricewatch bij wifimedia: €4499,-

't Is een pre-order maar dan nog behoorlijk aan de prijs.Hopelijk zakt deze snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
QuintusDias schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:57:
[...]

Inmiddels de eerste prijsvermelding in de pricewatch bij wifimedia: €4499,-

't Is een pre-order maar dan nog behoorlijk aan de prijs.Hopelijk zakt deze snel!
Klopt ja, noemde iemand ook al in het Sony topic (zonder er bij te vermelden dat het uit de pricewatch kwam O-) ; dacht in eerste instantie ook van :? !)

Ondertussen de review van de 65" Philips POS9002 aka OLED873: https://hdtvpolska.com/ph...z-ambilight-i-android-tv/
Geen 2018 paneel maar wel een andere dan in de 55", nu zelfde als in de meeste 2017 modellen ...

ABL ook nog steeds hetzelfde:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Qb1T42su2r9TaDlB70XPKrOO/full.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 14-03-2018 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Nu online
Ook is er een 973 revieuw verschenen: Hierin staat dat de 973 over een 2017 paneel beschikt, in principe is deze namelijk al op de IFA in september gepresenteerd, nu met een paar kleine optische verbeteringen.

in zelfde artikel wordt gezegd dat de 873 en de te verwachten 803 series wel over een 2018 LG paneel beschikken.

Dus wie het weet mag het zeggen....

https://www.homecinemamag...hilips-65oled973-oled-tv/

Tja wat is raadzaam, toch voor de 65OLED873 gaan of nog paar maandjes wachten en op voor de 65OLED803 gaan? Prijstechnisch gaan ze voor zowat de gelijke adviesprijs op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 21:08
Heb hier precies hetzelfde, wil graag een Philips OLED (Vanwege het Ambilight en HUE), maar waar doe je wijs aan?

65OLED973 en 65OLED873 zijn al via de rentepunten van ING te krijgen, maar verschil tussen deze 2 is toch nog EUR 850,00. Als dat alleen het geluid is, dan is de keus makkelijk gemaakt. Maar is dit ook het enige verschil?

Dacht trouwens dat de 65OLED803 onder de 873 kwam qua specs. Dat klopt dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:49

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

apis29 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 17:16:
[...]

Klopt ja, noemde iemand ook al in het Sony topic (zonder er bij te vermelden dat het uit de pricewatch kwam O-) ; dacht in eerste instantie ook van :? !)

Ondertussen de review van de 65" Philips POS9002 aka OLED873: https://hdtvpolska.com/ph...z-ambilight-i-android-tv/
Geen 2018 paneel maar wel een andere dan in de 55", nu zelfde als in de meeste 2017 modellen ...

[afbeelding]
Zit er in de 55” POS9002 dan geen 2017 LG panel? Ik dacht het wel toch?

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 18-09 10:58

Oekol

waka waka hey hey

Tijntjuh.eu schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:32:
Heb hier precies hetzelfde, wil graag een Philips OLED (Vanwege het Ambilight en HUE), maar waar doe je wijs aan?

65OLED973 en 65OLED873 zijn al via de rentepunten van ING te krijgen, maar verschil tussen deze 2 is toch nog EUR 850,00. Als dat alleen het geluid is, dan is de keus makkelijk gemaakt. Maar is dit ook het enige verschil?

Dacht trouwens dat de 65OLED803 onder de 873 kwam qua specs. Dat klopt dus niet?
En als je via de rentenpuntenwinkel koopt krijg je er zelfs een 55inch led tv gratis bij! :D 55cm dus.

Ben zelf op zoek naar een 65" tv voor in de woonkamer, ben er nog niet uit of het een OLED of LCD scherm wordt. Neig naar OLED, maar de prijs moet ook wel beetje leuk zijn. Wordt de eerste 'grote' televisie voor mij en mijn vriendin. Ik game er zelf vaak op en zij doet netflixen. Dus komende tijd ga ik inputlag vergelijken en dat soort dingen..

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:39
Leoon. schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:22:
[...]
En als je via de rentenpuntenwinkel koopt krijg je er zelfs een 55inch led tv gratis bij! :D
Volgens mij is de actie van Philips dat je er een 55 CM tv bij krijgt!

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Jackal131 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:37:
[...]

Volgens mij is de actie van Philips dat je er een 55 CM tv bij krijgt!
Oh wauw, dat zou best kunnen. Ik las het ongeinterresseerd heel snel. Ik zou toch nooit gebruik kunnen maken van die actie omdat ik nog niet ver genoeg ben in mijn research :+

Even gecheckt: Je hebt gelijk het is een 55cm, lekkere marketing weer :F

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
De Grundig is toegevoegd aan de pricewatch: pricewatch: Grundig 65 VLO 9795 SP Zilver

Kan ik mooi een review gaan schrijven en mijn ervaringen delen over mijn 65 inch oled voor €1799 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Thrace Grumble schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:00:
[...]Zit er in de 55” POS9002 dan geen 2017 LG panel? Ik dacht het wel toch?
Er is niet per se een 2016 of 2017 paneel. Er zijn twee panelen met iets verschillende pixelstructuur (2018 weer een andere) waarvan die in de 9002 de oudere van de twee is maar nog steeds in een aantal 2017 modellen voorkomt (ook van LG). Wel kan je misschien zeggen dat een paneel zonder 3D filter een '2017' paneel is

Nog een kleine toevoeging: was wel zo dat de meeste 2017 modellen het nieuwere van de twee panelen hadden (die nu dus ook in de 873 zit). Dat paneel zat ook al in bijv. een G6 van LG, een 2016 model dus. En in bijv. de (55)B7 zit dan weer hetzelfde paneel als in de 9002.

[ Voor 21% gewijzigd door apis29 op 15-03-2018 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

apis29 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:34:
[...]

Er is niet per se een 2016 of 2017 paneel. Er zijn twee panelen met iets verschillende pixelstructuur (2018 weer een andere) waarvan die in de 9002 de oudere van de twee is maar nog steeds in een aantal 2017 modellen voorkomt (ook van LG). Wel kan je misschien zeggen dat een paneel zonder 3D filter een '2017' paneel is
Thanks, duidelijk! Sta ik echter nog steeds voor de moeilijke (first world problem!!!) keuze: LED Sony 55XE9305 of OLED LG C7.. (voornamelijk HDR gamen en series, primair ‘s avonds)
wel grappig om te zien dat ik niet de enige ben met deze twee opties. :D

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Thrace Grumble schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:48:
[...]

Thanks, duidelijk! Sta ik echter nog steeds voor de moeilijke (first world problem!!!) keuze: LED Sony 55XE9305 of OLED LG C7.. (voornamelijk HDR gamen en series, primair ‘s avonds)
Nou gezien wat je ermee wilt gaan doen lijkt mij die keuze niet heel erg moeilijk. Als je Horizon Zero Dawn eenmaal met de PS4 Pro op een OLED TV hebt gezien is al je twijfel ontnomen. Niet dat de Sony's slecht zijn, maar op dit vlak spelen OLED TV's echt alles zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Thrace Grumble schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:48:
[...]

Als je het geld hebt voor beide dan zou ik het wel weten.

Ik ben nu drie dagen geleden begonnen aan Horizon Zero Dawn the complete edition op mijn Grundig 65 inch oled tv. Het is echt een genot om te gamen op een oledpaneel :9~ Dat vond ik al met Uncharted 4 die ik op mijn LG E6/7 uitspeelde, maar op een nog groter paneel is het nog meer feest. En waarom nu pas met Horizon beginnen een jaar na dato? Ehm tja.. te grote backlog die ik weg moest werken. Das nu mijn firstworldproblem :+

Overigens kan ik nu zeggen na een 55 inch oled en nu 65 inch oled te hebben. Groot, groter, grootst. Het heeft inderdaad een merkbaar effect op de beleving. En nu moest ik door die Grundig en zijn opstelling (gelijk aan de Samsung KS7000 serie) met kraaienpootjes en groot oppervlakte dus aan een nieuw tv meubel. Daardoor staat ie nu lager tov mijn LG tv (die heeft een klein oppervlakte nodig en kon zo op een bijzettafel hoger staan) maar goed ik ben blij met de stap 55 > 65 inch. In feite heb ik een tussenjaartje gehad van 32 inch led > 55 inch oled > sinds afgelopen maand 65 inch. Gewoon verdubbeld qua inch in een ruim jaar tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Ik zou niet zozeer twijfelen tussen LCD of OLED, maar wel tussen het feit dat je voor hetzelfde geld een 55" OLED kan nemen óf een 65" Sony XE9. Dus ga je voor formaat of voor (superieure) beeldtechniek. ;)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Yellowneck schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 20:26:
Ik zou niet zozeer twijfelen tussen LCD of OLED, maar wel tussen het feit dat je voor hetzelfde geld een 55" OLED kan nemen óf een 65" Sony XE9. Dus ga je voor formaat of voor (superieure) beeldtechniek. ;)
Klopt, dat is lastiger kiezen. Maar Thrace had het over de 55XE9305, dan zal de C7 ook wel in 55 inch bedoeld zijn. Indien gelijk formaat dan zou ik oled kiezen, indien 65 inch Sony XE9305 versus 55 inch C7 wordt de keuze toch lastiger. Want eerst deed ik de opmerking van oa Rtings af als onzinnig: buy the biggest one you can afford. (als in liever 65 inch Sony/Samsung led dan 55 inch oled) Maar ik merk dat formaat zeker een rol speelt in de beleving. Oled op zich is al een groot verschil, toch ben ik blij voor optie C: [whynotboth.gif] gekozen te hebben. En ja, met de Grundig gaat dat tov een LG versie ten koste van smarttv (kan mij niet echt interesseren) en HDR ondersteuning (vind ik wel jammer maar gezien de PS4 en XBOX beide slechts HDR10 vereisen en zoveel DV content er bij Netflix ook weer niet is) want je kunt niet alles hebben bij een prijsniveau waarbij je even geleden nog maar een 55 inch paneel kon krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Joosie200 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 20:38:
[...]
toch ben ik blij voor optie C: [whynotboth.gif] gekozen te hebben.
Optie C is wel 350 euro duurder :P (55C7 en 65XE9005 zitten beiden rond 1450 euro).
Dus afhankelijk van het budget kan dat ook géén optie zijn.
n ja, met de Grundig gaat dat tov een LG versie ten koste van smarttv (kan mij niet echt interesseren) en HDR ondersteuning (vind ik wel jammer maar gezien de PS4 en XBOX beide slechts HDR10 vereisen en zoveel DV content er bij Netflix ook weer niet is)
Daarnaast zijn er veel kwaliteitsverschillen tussen TV's en merken die je niet zo makkelijk naast elkaar kan vergelijken uit een specslijst. Is er van de Grundig bekend bijvoorbeeld wat de inputlag is? Motion interpolation met diverse signalen? White crushing / near black issues? Heeft Grundig technieken ingebouwd om burn-in tegen te gaan? Enzovoorts

[ Voor 61% gewijzigd door Yellowneck op 15-03-2018 20:49 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Joosie200 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 20:38:
[...]

Klopt, dat is lastiger kiezen. Maar Thrace had het over de 55XE9305, dan zal de C7 ook wel in 55 inch bedoeld zijn. Indien gelijk formaat dan zou ik oled kiezen, indien 65 inch Sony XE9305 versus 55 inch C7 wordt de keuze toch lastiger. Want eerst deed ik de opmerking van oa Rtings af als onzinnig: buy the biggest one you can afford. (als in liever 65 inch Sony/Samsung led dan 55 inch oled) Maar ik merk dat formaat zeker een rol speelt in de beleving. Oled op zich is al een groot verschil, toch ben ik blij voor optie C: [whynotboth.gif] gekozen te hebben. En ja, met de Grundig gaat dat tov een LG versie ten koste van smarttv (kan mij niet echt interesseren) en HDR ondersteuning (vind ik wel jammer maar gezien de PS4 en XBOX beide slechts HDR10 vereisen en zoveel DV content er bij Netflix ook weer niet is) want je kunt niet alles hebben bij een prijsniveau waarbij je even geleden nog maar een 55 inch paneel kon krijgen.
Haha, klopt, beide 55” was mijn intentie. Neig wel naar de OLED, maar vrees toch een beetje burnin met HUDs en dergelijke. Aan de andere kant, zoveel gamen doe ik niet keer lang achter elkaar... zal dus wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Yellowneck schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 20:42:
[...]

Optie C is wel 350 euro duurder :P (55C7 en 65XE9005 zitten beiden rond 1450 euro).
Dus afhankelijk van het budget kan dat ook géén optie zijn.

[...]

Daarnaast zijn er veel kwaliteitsverschillen tussen TV's en merken die je niet zo makkelijk naast elkaar kan vergelijken uit een specslijst. Is er van de Grundig bekend bijvoorbeeld wat de inputlag is? Motion interpolation met diverse signalen? White crushing / near black issues? Heeft Grundig technieken ingebouwd om burn-in tegen te gaan? Enzovoorts
Ja, dat weet ik. Al kreeg ik bij die 1799 een 250 euro bon (waar je net zo goed voor betaald) dus netto kost die tv mij 1550 en heb ik voor 250 euro extra's gekocht die ik toch wel kon gebruiken. (soundbar, tobo/muis, chromecast ultra en Nespresso machine als cadeautje voor iemand anders) Maar mee eens.. normaliter is het A of B en maak dan maar eens de keuze.

True, true. Nope, nope en nope. Je hebt wel wat summiere tests van de 9799 GOS (ouder type met 3d functie dus in feite een 2016 LG oledpaneel) maar of die een op een in stand blijven voor de 9795 sp zonder 3d functie (neigt eerder naar 2017 LG oledpaneel) kan ik bij gebrek aan professioneel spul niet zelf nameten noch uitpluizen. Qua burn-in voorkomen... Grundig heeft ook de shift functie en pixel refreshoptie. Goed de lay-out is anders qua opties, maar de opties van mijn E6/E7 zie ik ook bij Grundig terugkomen. Wel is de menustructuur onlogischer ingedeeld, lelijker bovendien (maarja WebOS is wat dat betreft sneller in gebruik èn grafisch mooier) dus ik ben niet zo blij met Android TV erin verwerkt.
Thrace Grumble schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 20:44:
[...]

Haha, klopt, beide 55” was mijn intentie. Neig wel naar de OLED, maar vrees toch een beetje burnin met HUDs en dergelijke. Aan de andere kant, zoveel gamen doe ik niet keer lang achter elkaar... zal dus wel meevallen.
Mja, zoals die endurance test van Rting laat zien is het paneel eigen in hoeverre ze gevoelig zijn voor zoiets. Als je een dynamische HUD kan kiezen zou ik dat doen (vind ik persoonlijker ook fijner bij Horizon dat je überhaupt die keuze hebt) want hoe minder statische info, hoe meer je de kans sowieso verkleint lijkt me. Denk dat een vervelend RTL logo oid meer roet in het eten kan gooien, menig HUD in game ververst verwacht ik snel genoeg met nieuwe icoontjes dat je geen of iig minder kans hebt op burn-in. Tenminste dat hoop ik dan maar. :+

[ Voor 20% gewijzigd door Joosie200 op 15-03-2018 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met games hoef je over het algemeen minder bang te zijn voor burn-in dan met zenderlogo's. Je hebt loading screens, menu's waar je zo af en toe induikt (saven, inventory, quests etc...) Een statische HUD is eigenlijk nooit heel lang constant in beeld. Ik heb HZD regelmatig vanaf een uurtje of 8 's avonds tot na middernacht gespeeld (met overheerlijke whisky natturlijk) en met HDR en OLED light op 100 gaat dat helemaal prima zonder ook maar een beetje retentie te zien. Gamen kan je zonder zorgen doen op een OLED TV als je gewoon je verstand gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Vraagje: ik zie regelmatig in het andere topic aanbiedingen voorbij komen, bijvoorbeeld een LG B7D,maar die zie ik niet in de PW, is deze gelijk aan de B7V of aan een ander model?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
miicker schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 22:11:
Vraagje: ik zie regelmatig in het andere topic aanbiedingen voorbij komen, bijvoorbeeld een LG B7D,maar die zie ik niet in de PW, is deze gelijk aan de B7V of aan een ander model?
Ik geloof dat ze qua specificaties overeenkomen maar de V-suffix betekent dat ie bedoeld is voor de Nederlandse markt en de D-suffix logischerwijs voor de Duitse markt. Dus het is meer voor LG om zich specifiek te richten op een land. Je hebt ook B7P wat de reguliere uitgang is en B7A voor Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuintusDias
apis29 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 17:16:
[...]

[afbeelding]
Keuzes keuzes... Ik wil in juni/juli een nieuwe TV met echt goed beeld, liefst OLED. Geluid maakt me niks uit (er komt een mooie hifi set bij). Ik neig naar Android TV en daarmee Sony (AF8, A1?) maar een chromecast is ook altijd een optie. Wat zou jij kiezen voor maximaal 3000 euro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
QuintusDias schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 23:02:
[...]

Keuzes keuzes... Ik wil in juni/juli een nieuwe TV met echt goed beeld, liefst OLED. Geluid maakt me niks uit (er komt een mooie hifi set bij). Ik neig naar Android TV en daarmee Sony (AF8, A1?) maar een chromecast is ook altijd een optie. Wat zou jij kiezen voor maximaal 3000 euro?
Ben je voor dat bedrag opzoek naar een 55" of 65" model? Houdt er tevens rekening mee dat juni/juli over het algemeen de zwakste maanden zijn om een TV te kopen, maar hopelijk zit er een mooie aanbieding voor je tussen.

Android TV is nog altijd wat traag, onoverzichtelijk en instabiel in vergelijk met Tizen en WebOS. Het is geen drama, maar gelijktijdig wel onbegrijpbaar dat de staat van dien niet gewoon gelikt is. Verder zal je zelf moeten vaststellen wat echt goed bij je past. OLED is werkelijk prachtig, maar niet iedereen houdt van de afwezigheid van motion blur bij 24p materiaal. Vandaag de dag kunnen de betere LCD TV's een zeer bioscoopachtige 'feel' aan het beeld meegeven en dat is zeker geen straf om naar te kijken. Voor beide technieken geldt dat de juiste instellingen een must zijn voor de ultieme ervaring en dat geen van beide een overduidelijke winnaar is wat beeldkwaliteit betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Major_ton schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:34:
Met games hoef je over het algemeen minder bang te zijn voor burn-in dan met zenderlogo's. Je hebt loading screens, menu's waar je zo af en toe induikt (saven, inventory, quests etc...) Een statische HUD is eigenlijk nooit heel lang constant in beeld. Ik heb HZD regelmatig vanaf een uurtje of 8 's avonds tot na middernacht gespeeld (met overheerlijke whisky natturlijk) en met HDR en OLED light op 100 gaat dat helemaal prima zonder ook maar een beetje retentie te zien. Gamen kan je zonder zorgen doen op een OLED TV als je gewoon je verstand gebruikt.
Ik zie dat je specialist bent op POS9002 vlak, handig! Heb jij zelf als OLED de POS9002 en gebruik je Ambilight veel? Ik snap dat het puur persoonlijke voorkeur is, maar ik vraag me af of het niet een beetje tegenstrijdig is: Ambilight met een OLED. Lijdt de Ambilight niet juist af van de sterktes van OLED?
Vind jij Ambilight meerwaarde creeeren om zo bv voor de Philips ipv de LG C7 te kiezen?

Whisky is altijd goed d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door Thrace Grumble op 16-03-2018 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Woops, misclick

[ Voor 93% gewijzigd door Thrace Grumble op 16-03-2018 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
QuintusDias schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 23:02:
[...]

Philips is er ook nog natuurlijk met een bare-bones OLED in de 803 (aangezien het geluid op de A8/A1 wel een pluspuntje is qua geluid uit een tv zelf). Verder maakt het ook nog wel iets uit of je van plan bent de tv te laten kalibreren. De LG's en Panasonics zijn net iets preciezer af te stellen maar als je hem niet laat kalibreren is dat natuurlijk verder een verwaarloosbaar punt ...
Maar tegen die tijd zijn er weer genoeg reviews geweest om te zien hoe alles zich verhoudt.

Wel goede vraag overigens mbt Ambilight op een OLED. Pluspunt van Ambilight is dat het contrast optisch versterkt wordt en slechtere zwartwaarden verbloemd maar op een OLED heb je dat idd niet nodig. Benieuwd of je dan geen black crush effect krijgt ... (maar je kan het natuurlijk ook gewoon uit zetten).

Toevallig ook net een review van de 973: https://www.homecinemamag...hilips-65oled973-oled-tv/
Ook geen 2018 paneel ...

[ Voor 25% gewijzigd door apis29 op 16-03-2018 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thrace Grumble schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:42:
[...]

Ik zie dat je specialist bent op POS9002 vlak, handig! Heb jij zelf als OLED de POS9002 en gebruik je Ambilight veel? Ik snap dat het puur persoonlijke voorkeur is, maar ik vraag me af of het niet een beetje tegenstrijdig is: Ambilight met een OLED. Lijdt de Ambilight niet juist af van de sterktes van OLED?
Vind jij Ambilight meerwaarde creeeren om zo bv voor de Philips ipv de LG C7 te kiezen?

Whisky is altijd goed d:)b
Die Philips badge is iets wat het forum heeft meegegeven, zelf heb ik een LG OLED TV (65B6). Voor mij is Ambilight nooit een selling point geweest, maar ik heb er ook niks op tegen. Het is persoonlijk of je het een meerwaarde vindt. Het maakt de kijkervaring iets meer immersive en ik denk dat het juist met een OLED TV een leuke toevoeging kan zijn in een totaal verduisterde ruimte. Je zal immers nooit ongewenst 'verlicht zwart' hebben zoals bij een LCD TV en daardoor komen de kleuren op en rond het scherm beter tot zijn recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee waarom de Panasonic oleds zo weinig in het nieuws zijn? En waarom die zo duur zijn ten opzichte van de LG's? De 2018 modellen lijken prima, maar zullen ook wel onbetaalbaar blijken. Ik lees hier eigenlijk alleen over Sony en LG.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Major_ton schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 18:48:
[...]

Die Philips badge is iets wat het forum heeft meegegeven, zelf heb ik een LG OLED TV (65B6). Voor mij is Ambilight nooit een selling point geweest, maar ik heb er ook niks op tegen. Het is persoonlijk of je het een meerwaarde vindt. Het maakt de kijkervaring iets meer immersive en ik denk dat het juist met een OLED TV een leuke toevoeging kan zijn in een totaal verduisterde ruimte. Je zal immers nooit ongewenst 'verlicht zwart' hebben zoals bij een LCD TV en daardoor komen de kleuren op en rond het scherm beter tot zijn recht.
Thnx voor je antwoord! Ondertussen de knoop doorgehakt en een Philips POS9002 besteld :9
Kom maar op met dat 4K en HDR materiaal!
Dolby Vision HDR heeft ie helaas niet, t was een kwestie van afwegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 18:57:
Iemand een idee waarom de Panasonic oleds zo weinig in het nieuws zijn? En waarom die zo duur zijn ten opzichte van de LG's? De 2018 modellen lijken prima, maar zullen ook wel onbetaalbaar blijken. Ik lees hier eigenlijk alleen over Sony en LG.
Panasonic is altijd heel erg fors geprijsd geweest in Nederland. In de UK worden dezelfde toestellen lachend voor 1,5x minder verkocht, soms scheelt het zelfs nog meer. Waarom dat zo is weet ik niet, maar het is verdomd vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Major_ton schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 20:19:
[...]

Panasonic is altijd heel erg fors geprijsd geweest in Nederland. In de UK worden dezelfde toestellen lachend voor 1,5x minder verkocht, soms scheelt het zelfs nog meer. Waarom dat zo is weet ik niet, maar het is verdomd vervelend.
Nederland is gewoon een kleine markt, maar het zou fijn zijn als je gewoon een 65" oled standaard voor 1500-1700 kan kopen en wat keus hebt in merken. Dat is nog toekomstmuziek ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:02

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Als trotse bezitter van een LG C755 was ik positief verrast toen de gewone PS4 ook in staat bleek tot HDR. Hiervoor moest de PS4 wel rechtstreeks aan de TV via HDMI omdat mijn versterker geen HDR ondersteuning heeft. Okay, geen 4K natuurlijk maar het HDR effect maakt het desondanks prachtig om te zien.

[ Voor 9% gewijzigd door vdr01 op 17-03-2018 10:53 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vdr01 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 10:49:
Als trotse bezitter van een LG C755 was ik positief verrast toen de gewone PS4 ook in staat bleek tot HDR. Hiervoor moest de PS4 wel rechtstreeks aan de TV via HDMI omdat mijn versterker geen HDR ondersteuning heeft. Okay, geen 4K natuurlijk maar het HDR effect maakt het desondanks prachtig om te zien.
Dat is zeker een leuke verrassing als je daar nog niet van op de hoogte was. Geeft toch weer een nieuwe dimensie aan de games die het ondersteunen. Als je graag games als Uncharted en Horizon Zero Dawn speelt, dan is de switch naar een PS4 Pro overigens best de moeite waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:17
Weet iemand of er binnenkort ook 49" OLED televisies op de markt komen? Een 55" model past helaas niet in m'n wandkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xander25 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 11:41:
Weet iemand of er binnenkort ook 49" OLED televisies op de markt komen? Een 55" model past helaas niet in m'n wandkast.
Er is nog niks aangeaangekondigd en ik heb het vermoeden dat LG op dit moment kleinere modellen nog niet competitief in de markt kan zetten om het rendabel te maken. Uiteindelijk zie ik het wel gebeuren, maar dit jaar zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:17
Ah, ok, helaas. Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Xander25 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 11:41:
Nog twee jaartjes wachten :) (dan zou er iets in de 40-49" komen maar dus niet per se een 49")

[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 18-03-2018 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is duidelijk dat op dit moment OLED TV's als 'premium' in de markt gezet worden met bijbehorende prijzen en gelukkig ook de bijbehorende prestaties. Echter als ik kijk naar de ontwikkelingen op OLED gebied, dan staan deze nagenoeg stil ondanks de relatief korte tijd dat de techniek op de markt is. Ik heb het dan over de LG variant met witte LED's en een kleurenfilter. Als we kijken hoe de LCD techniek zich ontwikkeld heeft is dat wel een groot verschil. Mede omdat LCD TV's al zo lang op de markt zijn en er nog steeds plek voor verbetering is, kan ik de toekomst hiervan lastig voorspellen. Wat OLED TV's betreft denk ik dat ze de Plasma TV's achterna gaan. Geliefd bij de kenner, onbegrepen bij de grote massa. Ik denk dat MicroLED uiteindelijk het stokje over gaat nemen met alle voordelen van OLED minus de nadelen zoals retentie en dus de kans op burn-in. Voordat dit gebeurt zullen de prijzen van OLED TV's flink gaan zakken net zoals je uiteindelijk goede plasma TV's voor een lachwekkende prijs kon kopen. Ik verwacht 55" modellen voor € 999,- en 65" modellen voor € 1499,- in de winkel te zien over 2 tot 3 jaar. Voor de OLED liefhebber ziet de toekomst er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Laatst online: 11:57

Budha

Online ergo sum

Major_ton schreef op zondag 18 maart 2018 @ 15:51:
Het is duidelijk dat op dit moment OLED TV's als 'premium' in de markt gezet worden met bijbehorende prijzen en gelukkig ook de bijbehorende prestaties. Echter als ik kijk naar de ontwikkelingen op OLED gebied, dan staan deze nagenoeg stil ondanks de relatief korte tijd dat de techniek op de markt is. Ik heb het dan over de LG variant met witte LED's en een kleurenfilter. Als we kijken hoe de LCD techniek zich ontwikkeld heeft is dat wel een groot verschil. Mede omdat LCD TV's al zo lang op de markt zijn en er nog steeds plek voor verbetering is, kan ik de toekomst hiervan lastig voorspellen. Wat OLED TV's betreft denk ik dat ze de Plasma TV's achterna gaan. Geliefd bij de kenner, onbegrepen bij de grote massa. Ik denk dat MicroLED uiteindelijk het stokje over gaat nemen met alle voordelen van OLED minus de nadelen zoals retentie en dus de kans op burn-in. Voordat dit gebeurt zullen de prijzen van OLED TV's flink gaan zakken net zoals je uiteindelijk goede plasma TV's voor een lachwekkende prijs kon kopen. Ik verwacht 55" modellen voor € 999,- en 65" modellen voor € 1499,- in de winkel te zien over 2 tot 3 jaar. Voor de OLED liefhebber ziet de toekomst er goed uit.
Volgens mij loop je voor de troepen uit. Wellicht dat de productiekosten van OLED omlaag gaan, maar concurrentie in de vorm van microled laat nog jaren op zich wachten. De huidige techniek is nog ver van productierijp en er zijn nog wel wat hordes te nemen. Voordat microled in volume wordt geproduceerd en voor concurrerende prijzen beschikbaar is zijn we makkelijk 5 tot 10 jaar verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Budha schreef op zondag 18 maart 2018 @ 22:22:
[...]

Volgens mij loop je voor de troepen uit. Wellicht dat de productiekosten van OLED omlaag gaan, maar concurrentie in de vorm van microled laat nog jaren op zich wachten. De huidige techniek is nog ver van productierijp en er zijn nog wel wat hordes te nemen. Voordat microled in volume wordt geproduceerd en voor concurrerende prijzen beschikbaar is zijn we makkelijk 5 tot 10 jaar verder.
Wanneer de huidige OLED technologie niet drastisch verder ontwikkeld (waarvan ik denk dat dit inderdaad niet zal gebeuren), dan verwacht ik vrij snel een LCD <-> Plasma verhouding te gaan zien. Ik zie LCD TV's met 500+ local dimming zones eerder 2000 nits en hoger halen dan OLED TV's. En ja ik weet dat zowel LCD als de hoeveelheid nits niet zaligmakend zijn, maar de massa en de commercie hebben zelden aan de kant van de kenner/liefhebber gestaan. Micro LED gaat met OLED doen wat OLED voor plasma deed, het keihard vervangen. Niet binnen 3 jaar, maar wel over 5 jaar. Tot die tijd blijven OLED TV's lekker dalen in prijs en daar kunnen we eigenlijk alleen maar blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Ben tvs aan het vergelijken en op rating reviews lezen etc. Echter kom ik op dan een c7p tegen qua review, maar in de price watch een c7v. Zijn deze nou wel hetzelfde dan of waar zit daar dan weer het verschil in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
Leoon. schreef op zondag 18 maart 2018 @ 22:47:
Ben tvs aan het vergelijken en op rating reviews lezen etc. Echter kom ik op dan een c7p tegen qua review, maar in de price watch een c7v. Zijn deze nou wel hetzelfde dan of waar zit daar dan weer het verschil in?
Ander land/werelddeel. De V is model voor de Nederlandse markt. Qua specs dus hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Major_ton schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 23:20:
[...]

Ben je voor dat bedrag opzoek naar een 55" of 65" model? Houdt er tevens rekening mee dat juni/juli over het algemeen de zwakste maanden zijn om een TV te kopen
Wat bedoel je hiermee? Dat er dan veel gekocht gaat worden vanwege EK of WK en dat het daardoor de onderhandelings positie verslapt? Of dat het normaliter zonder een EK/WK droevig is qua tv verkopen?

Pagina: 1 ... 106 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.