Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:33
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 22:45:
[...]

Ik heb beiden bekeken, uiteindelijk voor de a1 gegaan, de 65".
Zit ook een tijdje te dubben om de 65A1 te halen en te upgraden van mijn 55E6 die perfect egaal is.
Grootste minpunt wat ik zo kan lezen is dat wit (een wit vlak) gele stukken of banen kan hebben. Sneeuw is dan links wat gelig tov rechts etc.

Hoe zien witte vlakken er op jouw exemplaar uit?

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Verwijderd

Shocked schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:02:
[...]

Zit ook een tijdje te dubben om de 65A1 te halen en te upgraden van mijn 55E6 die perfect egaal is.
Grootste minpunt wat ik zo kan lezen is dat wit (een wit vlak) gele stukken of banen kan hebben. Sneeuw is dan links wat gelig tov rechts etc.

Ik ben meteen aan de slag gegaan om banding te zoeken, wit waarde te beoordelen, etcetc omdat ik de tv anders zou terugbrengen. Tot mn blijdschap is het scherm gewoon echt beregoed. Ik zie echt vrijwel geen afwijkingen. Ben toch best kritisch vind ik zelf, maar het scherm laat nergens steken vallen (die mij opvallen) die ik hier en daar wel lees op het forum. Sneeuw of witte achtergrond is ook overal net zo wit.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2017 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shocked
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:29:
[...]

Ik ben meteen aan de slag gegaan om banding te zoeken, wit waarde te beoordelen, etcetc omdat ik de tv anders zou terugbrengen. Sneeuw of witte achtergrond is ook overal net zo wit.
Dat klinkt verrassend goed. Bedankt voor wat vertrouwen.
Ik denk dat ik morgen op mijn 1e vrije dag eens naar Smits ga om daar hun 65A1 te checken. Ik heb er al een USB stickje voor aangemaakt.

Mag ik vragen waar jij hem hebt gekocht en heb je ook voorwaarden gesteld? Ik zit niet echt te wachten op gedoe als wit niet wit is terwijl het dus wel degelijk kan! _/-\o_

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 15:19
Shocked schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:02:
[...]

Die kans blijf je bij elke Oled houden. Een E6 kan dat net zo goed hebben. Volgens mij is de kans op gele waas en banding wel groter naarmate het scherm groter wordt. Of het valt gewoon meer op, omdat alles groter wordt:p

Mijn 55C7 Heeft iig (voor mij) nagenoeg geen zichtbare banding, gele vlekken of colorshift.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Shocked schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:43:
[...]

Dat klinkt verrassend goed. Bedankt voor wat vertrouwen.
Ik denk dat ik morgen op mijn 1e vrije dag eens naar Smits ga om daar hun 65A1 te checken. Ik heb er al een USB stickje voor aangemaakt.

Mag ik vragen waar jij hem hebt gekocht en heb je ook voorwaarden gesteld? Ik zit niet echt te wachten op gedoe als wit niet wit is terwijl het dus wel degelijk kan! _/-\o_
ik heb geen voorwaarden gesteld voorafgaand, aanschaf via Foka superstore, via de VIP avond. Het was een gok hoe het zou uitpakken als ik terug was gekomen, maar dat was dan wellicht een kwestie van vertrouwen in de redelijkheid van de argumenten om een andere kwaliteit te eisen dan je gehad zou hebben. Als wit geel is, gedeeltelijk bijv. en je stoort je eraan, dan is het m.i. niet conform. Maar die discussie had ik niet gelukkig.

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
Hopelijk kunnen we een "normale" OLED TV van Sony verwachten (dus befaamde Sony processing, maar in een meer traditionele form factor, misschien zelfs in "wallpaper" variant).

• Hulleman
road rebel schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:19:
Hopelijk kunnen we een "normale" OLED TV van Sony verwachten (dus befaamde Sony processing, maar in een meer traditionele form factor, misschien zelfs in "wallpaper" variant).
Want een wallpaper variant is een normale oled?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• road rebel
Ik heb het onduidelijk geformuleerd. Met normale formfactor bedoel ik geen crystal sound.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Hulleman schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:44:
[...]

Die kans blijf je bij elke Oled houden. Een E6 kan dat net zo goed hebben. Volgens mij is de kans op gele waas en banding wel groter naarmate het scherm groter wordt. Of het valt gewoon meer op, omdat alles groter wordt:p

Mijn 55C7 Heeft iig (voor mij) nagenoeg geen zichtbare banding, gele vlekken of colorshift.
Je kan niet zeggen dat je oled nagenoeg geen color shift heeft. Want dat heeft elke oled wel :+

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
ionn schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:54:
Je kan niet zeggen dat je oled nagenoeg geen color shift heeft. Want dat heeft elke oled wel :+
Daarom staat dat er ook helemaal niet?

Nickname does not reflect reality

• ion
  • Niet online

ion

Brad Pitt schreef op donderdag 21 december 2017 @ 16:00:
[...]

Daarom staat dat er ook helemaal niet?
Hij zegt nagenoeg geen color shift. Maar dat is niet mogelijk. Elke maar dan ook elke oled heeft color shift.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
ionn schreef op donderdag 21 december 2017 @ 16:07:
Hij zegt nagenoeg geen color shift. Maar dat is niet mogelijk. Elke maar dan ook elke oled heeft color shift.
Ja, dat stáát er dus ook. Waar gaat dit over?!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
Lezen is moeilijk voor sommigen. “Nagenoeg” betekent niet dat het er niet is. Daarnaast staat er ook nog “voor mij”.

Nagenoeg is zo subjectief als wat.

• ion
  • Niet online

ion

Hulleman schreef op donderdag 21 december 2017 @ 16:12:
Lezen is moeilijk voor sommigen. “Nagenoeg” betekent niet dat het er niet is. Daarnaast staat er ook nog “voor mij”.

Nagenoeg is zo subjectief als wat.
Met nagenoeg impliceer je dat het bijna niet te zien is, maar dat is niet waar. :F Zo'n color shift is overduidelijk te zien bij een oled.

[ Voor 6% gewijzigd door ion op 21-12-2017 20:21 ]

• Shocked
ionn schreef op donderdag 21 december 2017 @ 20:20:
[...]

Met nagenoeg impliceer je dat het bijna niet te zien is, maar dat is niet waar. :F Zo'n color shift is overduidelijk te zien bij een oled.
Ik wil hier niemand aan- of afvallen, maar bij mijn 55E6 is geen overduidelijke colorshift te zien. Het beeld wordt iets minder rood wat eigenlijk alleen goed te zien is in gezichten, als je heel goed kijkt onder schuine hoek en erop let.
Mijn plasma doet dat beter, bytheway,
Een wit egaal scherm blijft ook onder een hoek gewoon wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
ionn schreef op donderdag 21 december 2017 @ 20:20:
[...]

Nee, jij interpreteert dat woord zo. In mijn verhaal staat toch heel duidelijk dat ik het zo ervaar. Als jij dat anders vindt is dat prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Modbreak:Pff, mensen zullen we nu stoppen met elk woord door een zeefje halen en daarover te gaan discussiëren. Volgens mij is het wel prima zo. Terug on topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Iemand ervaringen met de Loewe of de Metz Oled's?
Bijvoorbeeld een 65 Metz Novum twin R, of een 7.65 Loewe.
Denk erover hier er een van te kopen, en wel om 2 toch best wel overtuigende extra's die ik bij de overige oled modellen mis.
Namelijk ondersteuning van zowel Dolby Vision, en voor mij met een grotere meerwaarde: tweemaal een CI+ mogelijkheid, kunnen de losse set top boxen weg, nl een sateliet en een kabel decoder.
Ik weet een 2016 Philips 55POS901, of eventueel een Pana 2017 hebben wel een dubbele CI+ maar geen DV ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een winkel die nog de sony SU-WL450 heeft.
Dit is een muurbeugel voor me sony 65A1. Maar hij is overal niet leverbaar.
MM BCC Enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dinandus schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 12:27:
Denk erover hier er een van te kopen, en wel om 2 toch best wel overtuigende extra's die ik bij de overige oled modellen mis.
Namelijk ondersteuning van zowel Dolby Vision, en voor mij met een grotere meerwaarde: tweemaal een CI+ mogelijkheid, kunnen de losse set top boxen weg, nl een sateliet en een kabel decoder.
Ik weet een 2016 Philips 55POS901, of eventueel een Pana 2017 hebben wel een dubbele CI+ maar geen DV ondersteuning.
De dubbele ci+ module is idd niet zoveel voorkomend, maar dolby vision ondersteuning wel! De sony a1 oled krijgt in q1 de ondersteuning in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikelder
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10:17
[quote]
dinandus schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 12:27:
Met die Loewe of Metz tv's heb ik geen ervaring maar je weet dat ze hetzelfde LG paneel hebben? Mijn LG 55E7N ondersteunt overigens wel gewoon dolby vision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung komt volgend jaar met microled wat de nieuwe concurrent van oled gaat worden. Ben benieuwd, ces 2018 is gelukkig al om de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:43
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2017 @ 10:02:
Samsung komt volgend jaar met microled wat de nieuwe concurrent van oled gaat worden. Ben benieuwd, ces 2018 is gelukkig al om de hoek.
Dat ze komen hoef nog niet te betekenen dat het al volgend jaar is.Microled zal voor 100inch tv's zijn.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amaze86 schreef op maandag 25 december 2017 @ 11:40:
[...]

Dat ze komen hoef nog niet te betekenen dat het al volgend jaar is.Microled zal voor 100inch tv's zijn.
Nou, als je de geruchten moet geloven komt samsung volgend jaar al met een 8k micro-led tv in grote maten. LG zou ook 8k gaan uitbrengen.En nog meer wallpaper tv's van LG, waarschijnlijk ook in het middensegment.

Ze kunnen wel 80 of 100 inch gaan uitbrengen, maar zolang ze woekerprijzen zullen blijven hanteren voor die maten, zal de doelgroep ervan vrij marginaal blijven.

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Nu online
De grotere broer van de 55POS9002 wordt naar alle waarschijnlijkheid de begin 2018 te verwachten 65OLED873. Worden met nieuwe benamingen in de markt gezet. Daarnaast nog een 65OLED973, met een dubbele tuner alsmede een 2 tal CI+'s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2017 @ 12:11:
[...]

Nou, als je de geruchten moet geloven komt samsung volgend jaar al met een 8k micro-led tv in grote maten. LG zou ook 8k gaan uitbrengen.En nog meer wallpaper tv's van LG, waarschijnlijk ook in het middensegment.

Ze kunnen wel 80 of 100 inch gaan uitbrengen, maar zolang ze woekerprijzen zullen blijven hanteren voor die maten, zal de doelgroep ervan vrij marginaal blijven.

Ben benieuwd.
Wat vind jij woekerprijzen? Ik vind 1500 euro voor een 55 inch topscherm gewoon een nette prijs hoor. Alle tv’s die eronder zitten qua prijs met ook 55 inch zitten niet in het hoogsegment maar het middensegment. Doordat er maar 1 soort paneel is zijn er nog geen middensegment schermen en dus geen middensegment prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 11:13

burgt

Starbass

9002 is zelfs al te krijgen voor 1350.

Laat ze maar een beginnen met kleinere maten OLED...

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kluutmaran schreef op zondag 31 december 2017 @ 01:48:
[...]

Wat vind jij woekerprijzen? Ik vind 1500 euro voor een 55 inch topscherm gewoon een nette prijs hoor. Alle tv’s die eronder zitten qua prijs met ook 55 inch zitten niet in het hoogsegment maar het middensegment. Doordat er maar 1 soort paneel is zijn er nog geen middensegment schermen en dus geen middensegment prijzen.
Waar heb jij het over? Ik zeg juist dat ze voor 75/ 80 inch en hoger woekerprijzen hanteren ten opzichte van 65 en 50/55 inch, die gewoon prima betaalbaar zijn. Goed lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
burgt schreef op zondag 31 december 2017 @ 04:49:
9002 is zelfs al te krijgen voor 1350.

Laat ze maar een beginnen met kleinere maten OLED...
Is allang voorbij gekomen dat er in 2019 een OLED uitkomt die ergens tussen de 40 en 49" zal zijn. Alleen zal ie niet veel goedkoper dan een 55" zijn. 55" is blijkbaar de meest efficiënte maat om te produceren in de huidige fabriek ... De nieuwe fabriek zal efficiënter zijn voor de 65 en 77" dus die zullen goedkoper worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:34
Is er toevallig iets bekend of de 2016 LG modellen nog ondersteuning krijgen? Ben benieuwd of mijn 65B6 nog nieuwe firmware krijgt

Wil graag een 4K Apple tv aanschaffen maar las dat de 2016 modellen Dolby Vision niet in 60 maar 30Hz weergeven (lijkt mij een groot nadeel?)

[ Voor 36% gewijzigd door Cardwizard op 03-01-2018 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:00

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Dus geen HDMI 2.1. nieuws: LG geeft informatie over de oledtelevisies van 2018

Conclusie: koop nu voor een mooie prijs een LG OLED 2017 model want de upgrades in 2018 zijn minimaal. Waarschijnlijk dan volgend jaar een grotere upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Lt. Marx schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:05:
Dus geen HDMI 2.1. nieuws: LG geeft informatie over de oledtelevisies van 2018

Conclusie: koop nu voor een mooie prijs een LG OLED 2017 model want de upgrades in 2018 zijn minimaal. Waarschijnlijk dan volgend jaar een grotere upgrade.
Dit viel mij inderdaad ook al op.
Wat een enorme blunder!!!

Wel vhf (dus 120hz@4k) ondersteunen, maar dus alleen via streaming en niet via HDMI.
Ik was de CES aan t afwachten voor de 2018 modellen en hoopte op een 55C8 met HDMI2.1

Ik kijk nu nog ff aan of er een andere 55" OLED komt met HDMI2.1, anders ga ik mooi een 55C7 scoren na de (verwachte) prijsdaling ivm aankondiging van de 8 serie.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:00

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

HellStorm666 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 17:18:

Ik kijk nu nog ff aan of er een andere 55" OLED komt met HDMI2.1, anders ga ik mooi een 55C7 scoren na de (verwachte) prijsdaling ivm aankondiging van de 8 serie.
http://www.hdtvtest.co.uk/news/hdmi-tv-201712194520.htm

Lijkt er niet in te zitten dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
Het is maar de vraag of er in 2018 of 2019 externe bronnen komen met HFR en daadwerkelijk 48gbps van HDMI 2.1 nodig zullen hebben.
Maar je blijft wel met het gevoel van net niet, dat wil je liever niet rekening houdend met het bedrag die je mag neertellen voor een nieuwe OLED TV.

BTW: wisten jullie trouwens dat HDMI 2.1 onvoldoende bandbreedte heeft voor een volledig HFR 8K met 12bit HDR? HDMI 2.1 is dus geen eindfase maar een tussenstop.
HDMI=Afbeeldingslocatie: https://d2e111jq13me73.cloudfront.net/sites/default/files/styles/review_gallery_carousel_slide_thumbnail/public/screenshots/csm-movie/the-neverending-story-ss1.jpg?itok=2LAKW8D6 |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dinandus
  • Nu online
De nieuwe OLED`s in 65 inch van Philips komen eraan:
https://toengel.net/phili...-vom-65pos9002-65oled873/

in buitenland al te bestellen:
https://www.ep-online.ch/de/p/1181124/65oled873-12
ook het topmodel 65OLED973 staat hier al beschreven.

Benieuwd wanneer hier prijs bekend word en zijn te bestellen...
Op de sites van Philips is nog niets te vinden.....

[ Voor 6% gewijzigd door dinandus op 04-01-2018 18:57 . Reden: aanvulling op tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pionier84
  • Laatst online: 18-09 17:11
Een uitgebreide test voor de lieofhebbers van Philips en ambilight, wel in het Duits. Google translate is (eventueel) uw vriend.

http://www.areadvd.de/tes...uer-2-000-eur-marktpreis/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:23
Aangezien het prijzentopic niet bedoeld is voor (uitgebreide) discussie rondom de kwaliteit van tv's kunnen we misschien hier discusseren over de Grundig VLO 9795?

Deze tv met 2017 LG paneel is nu voor nog geen 1800 te bestellen in 65" formaat bij de MM in Duitsland. (heb er 2 in bestelling voor afhalen, kan er nog vanaf zien)

Heb zelf nog geen review van deze tv kunnen vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:31

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2017 @ 12:11:
Net zo goed als dat de eerste 32" Plasma TVs voor 20'000 gulden over de toonbank gingen, de eerste 65" TVs voor woekerprijzen gingen, de eerste OLEDs onbetaalbaar waren........

De doelgroep van de topmodellen is altijd marginaal. Het zijn meer "tech experimenten" dan dat het productie modellen zijn. Dus het is niet raar dat er altijd een woeker-segment zal blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-09 00:30
ik denk bij maten zoals 80 en 100 inch het vervoer en verpakking een issue word, wat dat betreft word het wachten op de oprol tv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neox387
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-08 19:17
warcow schreef op zondag 7 januari 2018 @ 17:19:
Aangezien het prijzentopic niet bedoeld is voor (uitgebreide) discussie rondom de kwaliteit van tv's kunnen we misschien hier discusseren over de Grundig VLO 9795?

Deze tv met 2017 LG paneel is nu voor nog geen 1800 te bestellen in 65" formaat bij de MM in Duitsland. (heb er 2 in bestelling voor afhalen, kan er nog vanaf zien)

Heb er ook 1 in bestelling,

Is inderdaad weinig te vinden over deze tv, enkele reviews van het vorig model..

Vermoed toch als hier een 2017 lg oled paneel inzit dit wel een goeie tv is, zeker aan deze prijs...

Asus B650E-I # AMD Ryzen 9800X3D@5.45Ghz PBO/CO -22/-46 - Noctua C14S 2xA12x25 Kryonaut # 32GB 6200C30 60.3ns # MSI RTX4080 VENTUS 2715@960mv 24Gbps # Samsung 990 Pro 2TB # Corsair SF750 Platinum # CM NR200p 4xA12x15 # LG 65CX 4k120 VRR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

warcow schreef op zondag 7 januari 2018 @ 17:19:

Hier was ik ook al naar op zoek.

Voor t geld helemaal niet gek.
En Grundig is in NL niet zo heel bekend, maar in Duitsland toch wel een redelijk bekend merk.

Het paneel, 2017 model LG, heb ik wel vertrouwen in.... maar hoe de beeldprocessor en de interface enz is ietsie minder.

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
Is dat niet het eerste grundig model die in maart werd aangekondigd met 2017 WOLED panels maar zonder HDR?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

road rebel schreef op maandag 8 januari 2018 @ 08:01:
Is dat niet het eerste grundig model die in maart werd aangekondigd met 2017 WOLED panels maar zonder HDR?
Nope, dat was een model met passief 3D. En dat heeft deze weer niet.
Type was 65VLO9790.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remycuber
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-01 13:17
Afgelopen zaterdag bij de MediaMarkt in Arnhem een Sony KD55A1 voor € 2.499 kunnen bemachtigen.
Ik had hem liever in een maatje kleiner gehad, maar het beeld is echt schitterend.

Het "opbouwen" van de TV was wel een uitdaging, maar hij staat nu als een blok op de TV meubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:37
remycuber schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:49:
Afgelopen zaterdag bij de MediaMarkt in Arnhem een Sony KD55A1 voor € 2.499 kunnen bemachtigen.
Ik had hem liever in een maatje kleiner gehad, maar het beeld is echt schitterend.

Het "opbouwen" van de TV was wel een uitdaging, maar hij staat nu als een blok op de TV meubel.
Dure grap. Ik heb hem een aantal maanden geleden gekocht bij Electroworld Veen voor 2050 euro met 300 cashback, dus 1750 euro. Nu de cashback actie is afgelopen moet je hem dus wel voor minder dan 2000 kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remycuber
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-01 13:17
JSTPS schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:04:
[...]

Dure grap. Ik heb hem een aantal maanden geleden gekocht bij Electroworld Veen voor 2050 euro met 300 cashback, dus 1750 euro. Nu de cashback actie is afgelopen moet je hem dus wel voor minder dan 2000 kunnen kopen.
Pricewatch is voor mij leidend, dus mij maakt het niet zoveel uit wat iemand anders ervoor heeft betaald.
Gefeliciteerd met je goede deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:37
remycuber schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:27:
[...]

Pricewatch is voor mij leidend, dus mij maakt het niet zoveel uit wat iemand anders ervoor heeft betaald.
Gefeliciteerd met je goede deal!
Je hoeft alleen even te bellen naar de winkel en je krijgt meteen deze prijs. Jij ook gefeliciteerd met de tv, voor mij de beste oled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
HellStorm666 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 07:56:
[...]

En Grundig is in NL niet zo heel bekend, maar in Duitsland toch wel een redelijk bekend merk.

Het paneel, 2017 model LG, heb ik wel vertrouwen in.... maar hoe de beeldprocessor en de interface enz is ietsie minder.

Via MyDealz https://www.mydealz.de/de...46?page=3#thread-comments lees ik dat het smartgedeelte weinig voorstelt ivm licenties die verlopen zijn. Interface is volgens Audiovision niet echt je van het als je de afbeeldingen zo ziet. Ze zeggen dan weer niks over de beeldprocessor of lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

HellStorm666 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 07:56:
[...]

Er is inderdaad niet veel over te vinden.
Hier zijn wat videos/info over hun SMART inter@ctive TV interface:
YouTube: Interaktives Fernsehen - Grundig Smart Inter@ctive 4.0
YouTube: Anna Noé erklärt: TV-Anbindung ans Netzwerk - Grundig
http://www.grundig.com/de-de/tv/technologien/vernetzung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online

nieuws: Sony kondigt opvolger van A1-oledtelevisie aan

Eigenlijk gewoon de A1 in een goedkopere behuizing maar waarschijnlijk is de A1 gewoon nog goedkoper te krijgen ook dan deze in de beginfase :+ (en een stuk mooier).

Valt zo nog enigszins mee maar komt in de video een stuk dikker over:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8MVBvYBcJowuFr1YdUPZqwi8/full.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door apis29 op 09-01-2018 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
apis29 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:21:
[video]
nieuws: Sony kondigt opvolger van A1-oledtelevisie aan

Eigenlijk gewoon de A1 in een goedkopere behuizing maar waarschijnlijk is de A1 gewoon nog goedkoper te krijgen ook dan deze in de beginfase :+ (en een stuk mooier).

[video]

Valt zo nog enigszins mee maar komt in de video een stuk dikker over:

[afbeelding]
Hmm voordelen en nadelen. Makkelijker te plaatsen op een meubel en aan de muur zomer zien. Alleen als je de diepte kwijt kan op een meubel dan is de A1 idd mooier (gen vooruitstekend stuk plastic (?).

Ik hoopte een beetje op een A2. Luxeprobleem op zich, maar eerst even de reviews afwachten of de schermen (weer) beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drial
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-12-2021
.

[ Voor 100% gewijzigd door Drial op 10-01-2018 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Volgens deze preview van de nieuwe Panasonic 2018 OLED, zijn de panelen van 2018 dezelfde als die van 2017? Dat verbaast me een beetje; ik had eigenlijk nog wel iets extra lichtopbrengst etc. verwacht. Weet iemand er meer van of LG nieuwe nog weer verbeterde panelen maakt in 2018?

http://www.techradar.com/reviews/panasonic-fz950-oled-tv
"Panasonic's FZ950 is a classic example of how a company can put its own spin on pre-existing hardware, and with no new OLED hardware available this year, we're happy with how Panasonic has given us a reason to be excited about its 2018 model. "

[ Voor 35% gewijzigd door willemd op 10-01-2018 15:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warcow
De grundig 9795 staat hier nu en ik kan bevestigen dat die geen netflix heeft zover ik kan zien. (maakt voor mij niks uit, ik heb geen behoefte aan smart-functionaliteiten in een tv)

Alleen nog maar wat netflix/ps4 gedaan maar bevalt wel goed tot zover.

edit: Kak, net even gegamed en ik merk zelfs in spelmodus nog een serieuze input lag. Geen idee hoeveel het is maar ik gok >50 ms. Maar eens contact met Grundig hierover opnemen. Als ik alle beeldverbeteraars uitzet is het nog wel te doen. Niet zo vlug als mijn dell monitor maar speelbaar.

[ Voor 37% gewijzigd door warcow op 10-01-2018 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
Het Leoh-Paard schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:38:
Volgens deze preview van de nieuwe Panasonic 2018 OLED, zijn de panelen van 2018 dezelfde als die van 2017? Dat verbaast me een beetje; ik had eigenlijk nog wel iets extra lichtopbrengst etc. verwacht. Weet iemand er meer van of LG nieuwe nog weer verbeterde panelen maakt in 2018?
En volgens deze Franse website zijn de panels verschillend!!
2018:
Afbeeldingslocatie: https://dyw7ncnq1en5l.cloudfront.net/optim/news/70/70191/panasonic-tx-65fz950-souspix.jpg

2017:
Afbeeldingslocatie: https://dyw7ncnq1en5l.cloudfront.net/optim/news/70/70191/1_sous-pix-ez1000-a1.jpg

https://www.lesnumeriques...ouvelle-dalle-n70191.html

Niet dat ze veel verbeteringen verwachten, maar net zoals 2016->2017 werd de panel kennelijk toch aangepast? Het blijft wel een moeilijke discussie; zo zou het best kunnen dat de Sony A1 in 2018 een andere panel krijgt zonder dat ze iets aanpassen in de referentie (net zoals ze dat bij Loewe, en vermoedelijk Philips, gedaan hebben in 2016 en 2017).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
Overigens komt Hisense ook in de UK met OLED modellen dit jaar; wordt Hisense in de Benelux verdeeld? Ik kwam Hisense schermen enkel nog in Frankrijk tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
De Grundig staat weer voor 1799 euro online met 250 euro voucher: http://www.mediamarkt.de/...-vlo-9795-sp-2313077.html
Is toch voordeliger dan 2239 - 500 euro voucher. Heb hem besteld voor aflevering in Nordhorn. Das voor mij een uurtje rijden. Heb wel geen auto, maar zelfs met een huurauto station wagen loont het de moeite. Rij ik een tweede keer terug omdat ik een nieuwe wasmachine ga halen van die 250 euro bon. Paar dagen terug twijfelde ik nog, nu ben ik klaar met twijfelen. Van 55 naar 65 inch, niet omdat het moet maar omdat het kan. Dan neem ik wel afscheid van mijn E7 met geïntegreerde soundbar + Dolby Vision en WebOs maar ja.
warcow schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:13:
De grundig 9795 staat hier nu en ik kan bevestigen dat die geen netflix heeft zover ik kan zien. (maakt voor mij niks uit, ik heb geen behoefte aan smart-functionaliteiten in een tv)

edit: Kak, net even gegamed en ik merk zelfs in spelmodus nog een serieuze input lag. Geen idee hoeveel het is maar ik gok >50 ms. Maar eens contact met Grundig hierover opnemen. Als ik alle beeldverbeteraars uitzet is het nog wel te doen. Niet zo vlug als mijn dell monitor maar speelbaar.
Ach, mijn PS4 heeft Netflix, mijn decoder van KPN heeft Netflix, ik heb nog een chromecast + netflix app op de mobiel. Genoeg wegen die leiden naar rome, of in dit geval Netflix :+ Die inputlag is wel jammer. Zit er een gamemodus op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Joosie200 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 20:54:
Die inputlag is wel jammer. Zit er een gamemodus op?
"en ik merk zelfs in spelmodus nog een serieuze input lag"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Brad Pitt schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 20:57:
[...]

"en ik merk zelfs in spelmodus nog een serieuze input lag"
Scherp gezien, ik las er volledig over het woordje spelmodus heen 8)7 Goed, wie meldt hem aan bij Tweakers voor een review? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

road rebel schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:44:
[...]

2018:
[afbeelding]

2017:
[afbeelding]

Niet dat ze veel verbeteringen verwachten, maar net zoals 2016->2017 werd de panel kennelijk toch aangepast? Het blijft wel een moeilijke discussie; zo zou het best kunnen dat de Sony A1 in 2018 een andere panel krijgt zonder dat ze iets aanpassen in de referentie (net zoals ze dat bij Loewe, en vermoedelijk Philips, gedaan hebben in 2016 en 2017).
Iedereen gebruikt het nieuwe 2018 panel, maar Panasonic gebruikt een 2017 panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
road rebel schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:44:
[...]

2018:
[afbeelding]

2017:
[afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8SX4W5D.png
Dat concludeerde iemand vorig jaar ook over de LG panelen na een closeup van de B7 gezien te hebben en dat de Sony dan een oude 2016 zou hebben maar de C7, E7, W7, etc. hadden allemaal dezelfde pixels als de A1 ... Of de B7 had dan als enige al wel wat nieuws. Die van de B7 was al in meerdere 2016 modellen te vinden, zelfs nog POS901 en omgekeerd de andere zogenaamd oude toch ook in een 65E7v.
Maar de 2018 zien er dan toch weer iets anders uit ...

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 12-01-2018 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Joosie200 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 20:58:
[...]

Scherp gezien, ik las er volledig over het woordje spelmodus heen 8)7 Goed, wie meldt hem aan bij Tweakers voor een review? :+
Vanochtend al gedaan, nog geen reactie op. Zal morgen proberen of ik iets kan doen om de inputlag te verminderen. Ook met een pc eraan merk ik duidelijk dat de muis trager beweegt. Beeld bevalt wel goed. Als de inputlag niet beter wordt gaat de 2e tv voor de verkoop. Voor de woonkamer is dit wel genoeg. (Gamen doe ik het liefst vanuit bed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
warcow schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 21:12:
[...]

Vanochtend al gedaan, nog geen reactie op. Zal morgen proberen of ik iets kan doen om de inputlag te verminderen. Ook met een pc eraan merk ik duidelijk dat de muis trager beweegt. Beeld bevalt wel goed. Als de inputlag niet beter wordt gaat de 2e tv voor de verkoop. Voor de woonkamer is dit wel genoeg. (Gamen doe ik het liefst vanuit bed.)
Ah oké. Hoeveel zou het kosten om zo'n lag inputmeter te huren? Met de pc eraan ga ik niet werken. Wel gebruik ik hem voor 1080i tv zenders te kijken, Netflix series en PS4 games. En die PS4 games doe ik dan weer voornamelijk de singleplayer van, ben niet van het online multiplayer. Dus in hoeverre die duidelijke inputlag mij nu echt gaat storen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ferio schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:24:
[...]

Het paneel mag dan wel van LG zijn, maar hoe zit het met het hele gebeuren eromheen? Als dit inderdaad bv de C7 kan evenaren...dan rij ik deze week ook naar duitsland!

@warcow ben benieuwd naar je review.
Zie hieronder, warcow had zijn review in het juiste topic gepost ;)
warcow schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:13:

Qua smart-tv en input lag kan ie de LG dus niet evenaren zo te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Joosie200 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:35:
[...]

Zie hieronder, warcow had zijn review in het juiste topic gepost ;)

[...]

Qua smart-tv en input lag kan ie de LG dus niet evenaren zo te lezen.
Dat klopt, ook na de nieuwe update geen netflix te zien op de tv. Daar lig ik niet wakker van maar de input lag is wel wat veel voor gamen. casual gamen gaat denk ik wel maar met bijvoorbeeld killing floor (60 hz 4k) merk ik het wel duidelijk. Heb Grundig gemaild en hoop eigenlijk op een verbetering of setting waar ik nog niet van weet. Snap niet dat ze highend tv's maken zonder vlotte pc/game mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
warcow schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 00:40:
[...]

Dat klopt, ook na de nieuwe update geen netflix te zien op de tv. Daar lig ik niet wakker van maar de input lag is wel wat veel voor gamen. casual gamen gaat denk ik wel maar met bijvoorbeeld killing floor (60 hz 4k) merk ik het wel duidelijk. Heb Grundig gemaild en hoop eigenlijk op een verbetering of setting waar ik nog niet van weet. Snap niet dat ze highend tv's maken zonder vlotte pc/game mode.
Dan heb ik nog een vraagje: hoeveel afstand zitten er tussen beide poten waar ie op leunt? Totale breedte is 145cm als ik het goed heb, maar hoeveel heb je nodig aan tafeloppervlakte om hem neer te kunnen zetten? Mijn E7 heb ik op een kleine tafel kunnen neerzetten door de kleine voet, met de Grundig heb ik wat groters nodig vrees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warcow
Joosie200 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:05:
[...]

Dan heb ik nog een vraagje: hoeveel afstand zitten er tussen beide poten waar ie op leunt? Totale breedte is 145cm als ik het goed heb, maar hoeveel heb je nodig aan tafeloppervlakte om hem neer te kunnen zetten? Mijn E7 heb ik op een kleine tafel kunnen neerzetten door de kleine voet, met de Grundig heb ik wat groters nodig vrees ik.
Absoluut minimum is 125 cm. 130 cm en dan hou je aan beide kanten nog een paar cm over, dat is wel aan te raden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greenie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08-2022
Burn-in test

Let op:
- extreem logo
- 20uur per dag hetzelfde logo
(- enkel LG's)

[ Voor 21% gewijzigd door Greenie op 11-01-2018 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:34
Greenie schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 19:00:
Burn-in test

Let op:
- extreem logo
- 20uur per dag hetzelfde logo
(- enkel LG's)

[video]
Mooie test, die logo's deden wel even pijn om te zien zeg :'( ben benieuwd naar de uitkomst van de nieuwe test

Heb zelf 1 keer een logo gezien die bleef staan bij mijn LG B6, gelukkig is die uiteindelijk wel verdwenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 15:08

Carbon

4800Wp + 5400Wp

LG heeft de 2018 panels wat aangepast om de kans op inbranden van m.n de rode subpixels te verkleinen!

https://translate.google....ouvelle-dalle-n70191.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:35

Bever!

3

Grundig is een stickertje wat Vestel op hun tvs mag plakken, absoluut B kwaliteit. Een goed LG panel wordt matig aangestuurd, absolute afrader en al helemaal voor dat soort bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:35

Bever!

3

ionn schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 21:03:
[...]

Iedereen gebruikt het nieuwe 2018 panel, maar Panasonic gebruikt een 2017 panel.
Met alle respect. Totale onzin. Die engineering samples op CES zijn geen productie, lg biedt niet eens de keuze tussen 2018 of 2017 panels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Bever! schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 17:12:
[...]

Met alle respect. Totale onzin. Die engineering samples op CES zijn geen productie, lg biedt niet eens de keuze tussen 2018 of 2017 panels.
Heb ik gezegd dat de productie modellen een 2017 panel gebruiken? Ik zeg alleen dat panasonic een 2017 panel er in heeft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 18:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

ionn schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 17:17:
[...]

Heb ik gezegd dat de productie modellen een 2017 panel gebruiken? Ik zeg alleen dat panasonic een 2017 panel er in heeft zitten.
Er is helemaal geen 2017 paneel, alles gebruikt nog steeds het 2016 paneel. Alleen de filters/coating/SoC zijn aangepast in 2017. Sony, Philips en Panasonic gebruiken hun eigen filters/coating/SoC.

[ Voor 14% gewijzigd door |sWORDs| op 13-01-2018 18:52 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

|sWORDs| schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:48:
[...]

Er is helemaal geen 2017 paneel, alles gebruikt nog steeds het 2016 paneel. Alleen de filters/coating/SoC zijn aangepast in 2017. Sony, Philips en Panasonic gebruiken hun eigen filters/coating/SoC.
Je kan aan de pixels zien dat er ieder jaar een nieuw paneel is. Dus wat je zegt klopt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
|sWORDs| schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:48:
[...]

apis29 in "OLED televisies"
Wat je hier in de B6 en A1 ziet wordt van gezegd dat het het nieuwere paneel is en in de B7 de voorganger alleen kom je beide panelen in 2017 nog steeds tegen (en ook in 2016).
Maar misschien komt het overeen met een verschilletje in de modelnaam. Bijv. OLED55C7V-Z.BEKYLJP vs OLED65B6V-Z.BPIZLJP (kwam gister nog ergens een topic tegen met eigenaren van bijv. twee 55C7's waar de een 'Y' heeft en de ander een 'Z' en de rest verder hetzelfde)
In principe is dit de letter die de fabrikant van het paneel aangeeft maar in dit geval staan zowel de Y als Z voor een LG paneel maar misschien dat het van een andere fabriek is (om maar naar een verklaring te speculeren

En hier zie je dat die 2018 modellen op de CES weer iets anders zijn en in alle van de merken terug te vinden waren: road rebel in "OLED televisies" Dat 2017 voorbeeld is natuurlijk van een 2017 model Panasonic, die op CES gebruiken netzogoed de 'nieuwe'.

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 13-01-2018 22:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warcow
Toch nog over die Grundig, ik heb het idee dat de inout lag iets is verbeterd. Misschien na een update en herstart of zo. Competitief gamen zou ik hem (net als de meeste tv's) niet voor aanraden maar voor casual gamen vind ik het zelf wel acceptabel nu. Ik neig er nu naar de tv's gewoon te houden. Het zijn 'budget' OLED's en als je dat in je achterhoofd houdt is de effectief 1550 die ik betaald heb voor het 65" formaat een goede deal.

Alleen jammer dat ik niks van tweakers heb gehoord, had graag een (korte) review gezien voor wat basisdingen als input lag en beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 18:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

apis29 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 22:34:
[...]

apis29 in "OLED televisies"
Wat je hier in de B6 en A1 ziet wordt van gezegd dat het het nieuwere paneel is en in de B7 de voorganger alleen kom je beide panelen in 2017 nog steeds tegen (en ook in 2016).
Maar misschien komt het overeen met een verschilletje in de modelnaam. Bijv. OLED55C7V-Z.BEKYLJP vs OLED65B6V-Z.BPIZLJP (kwam gister nog ergens een topic tegen met eigenaren van bijv. twee 55C7's waar de een 'Y' heeft en de ander een 'Z' en de rest verder hetzelfde)
In principe is dit de letter die de fabrikant van het paneel aangeeft maar in dit geval staan zowel de Y als Z voor een LG paneel maar misschien dat het van een andere fabriek is (om maar naar een verklaring te speculeren

En hier zie je dat die 2018 modellen op de CES weer iets anders zijn en in alle van de merken terug te vinden waren: road rebel in "OLED televisies" Dat 2017 voorbeeld is natuurlijk van een 2017 model Panasonic, die op CES gebruiken netzogoed de 'nieuwe'.
De nummers aan het einde zijn het ‘paneel’, maar bij LG is dat meer dan het paneel alleen. Ze leveren het als onderdeel als een geheel. Het paneel zelf van mijn B6 werd nog gebruikt, maar de combi niet, toen is de hele TV door een C7 vervangen.

[ Voor 3% gewijzigd door |sWORDs| op 14-01-2018 11:00 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Vraagje...
Ik zit in twijfel tussen 55" en 65"..
Zit op 3,5m van het beeld vandaan. Heb nu 42" plasma
De muur waar ie aan komt te hangen is in totaal 12,5m lang.
Het woonkamer deel is zo'n 6mx6m
Naast de TV staan speakers (1,4m hoog ongeveer) en een receiver/htpc/xbox kast van 1,6m hoog ongeveer.

Wat zijn de argumenten voor 55" en wat voor 65" ?
Ik heb de formaten al uitgeknipt in karton.
Zelf heb ik het idee dat 55" wat te klein is, maar 65" weer wat te groot.

Gaat vooral om Serie/Film kijken. klein beetje normaal TV en wat Xbox (assassin's creed en forza)

ps. Geluidssetup is een 7.1 set momenteel, wordt ooit nog 7.2.4

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
HellStorm666 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:05:
Vraagje...
Naast de TV staan speakers (1,4m hoog ongeveer) en een receiver/htpc/xbox kast van 1,6m hoog ongeveer.

Gaat vooral om Serie/Film kijken. klein beetje normaal TV en wat Xbox (assassin's creed en forza)

Argumenten voor en tegen zijn vrij standaard:
• prijs -> 55
• klagende vrouw -> 55
• minder aanwezige TV willen -> 55
• groot -> 65

Qua resolutie boeit het niet zo meer, het grote voordeel haal je tegenwoordig uit de zwartwaarden, kleuren en HDR-mogelijkheden. Het is echt wat je zelf graag wilt in je set-up.
Zelf ben ik met een vergelijkbare kamer naar 55 gegaan, ik wilde graag niet zo enorm aanwezig en het scheelde ook gewoon in prijs.
Als ik dan zo naar jou kijk heb je hem wel serieus ingericht voor het kijken van films en series, dan kan ik mij voorstellen dat een 65 helemaal geen slecht idee is. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Eekii
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-10-2022
Tweakers zou graag jullie ervaring willen weten m.b.t de media player van webos 3.5 ( c7 ) aangezien wij een all-in-one oplossing zouden willen en geen extra mediabox. Speelt deze alles soepel af met name 4k mkv 50GB ?

Orgin limited199

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Net ook reactie van Grundig, Netflix gaat er niet komen op die 65" 9795 oled tv van hun ondanks dat ze op hun website wel aangeven dat dit er op zit. Ook op de site van mediamarkt staat dat de tv netflix heeft. Ze geven ook aan niet met een vergoeding hiervoor te komen zoals een tijd terug wel voor de Philips tv's is gebeurd.

Daarnaast geven ze aan niet te verwachten met een update te komen die de input lag omlaag brengt. Ze gaven nog wel enkele tips om dit te verhelpen:
'we recommend you to turn off all image enhancements (e.g. Perfect Clear, Microdimming, ) and turn the Dynamic Contrast to "low" in the TV menu.'

Die dynamic contrast moet ik nog even controleren, voor de rest had ik alles al uit staan.

Wel een beetje skeere reactie van Grundig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:58

Convoy

g44p

HellStorm666 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:05:
Vraagje...

Wat betreft de zitafstand:

https://www.rtings.com/tv...-to-distance-relationship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Gonadan schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:28:
[...]

Argumenten voor en tegen zijn vrij standaard:
• prijs -> 55
• klagende vrouw -> 55
• minder aanwezige TV willen -> 55
• groot -> 65

Qua resolutie boeit het niet zo meer, het grote voordeel haal je tegenwoordig uit de zwartwaarden, kleuren en HDR-mogelijkheden. Het is echt wat je zelf graag wilt in je set-up.
Zelf ben ik met een vergelijkbare kamer naar 55 gegaan, ik wilde graag niet zo enorm aanwezig en het scheelde ook gewoon in prijs.
Als ik dan zo naar jou kijk heb je hem wel serieus ingericht voor het kijken van films en series, dan kan ik mij voorstellen dat een 65 helemaal geen slecht idee is. ;)
Prijs is idd een factor, want ongeveer €750,- duurder
Klagende vrouw gelukkig niet. Die maakt t niet zoveel uit, zolang t maar werkt.

Rtings geeft 77" al aan vanaf 3m... das toch wel echt te groot (voor nu)

Begin steeds meer te neigen naar 65"

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

HellStorm666 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:50:
[...]

Prijs is idd een factor, want ongeveer €750,- duurder
Klagende vrouw gelukkig niet. Die maakt t niet zoveel uit, zolang t maar werkt.

Rtings geeft 77" al aan vanaf 3m... das toch wel echt te groot (voor nu)

Begin steeds meer te neigen naar 65"
Hier zelf een OLED55C7V op net geen 3m, prima te doen vind ik, maar is ook persoonlijk denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Mr Eekii schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:33:
Tweakers zou graag jullie ervaring willen weten m.b.t de media player van webos 3.5 ( c7 ) aangezien wij een all-in-one oplossing zouden willen en geen extra mediabox. Speelt deze alles soepel af met name 4k mkv 50GB ?
Ja, dit soort MKV's zijn doorgaans geen probleem (hangt vooral af van je thuis-netwerk). Ik kijk al mijn content via Netflix en XPlay en de TV (C7) doet alles zonder haperingen.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Bij twijfel altijd het 65" model halen. Je denkt nooit achteraf 'goh, 55 inch was toch een leuker formaat geweest'. Andersom ga je bij 55" wel denken 'goh, misschien had ik toch maar dat 65" model moeten halen...'. En ja, ik spreek uit ervaring. Toen ik m'n 55" OLED kocht zat ik nog op ongeveer 2 meter afstand. Tegenwoordig zit ik op 4 meter afstand en wil ik dolgraag een 65 inch model. In 2019 gaat er dan ook zeker een 65" OLED komen (met hopelijk HDMI 2.1).

Heb je genoeg spaargeld? 65" halen.
Heb je eigenlijk net niet genoeg spaargeld? 65".
Kan je de extra investering écht niet missen? 55".
Zeurt je vrouw over triviale onzin? Vrouw wegdoen, hierdoor veel geld besparen en 77" halen.

[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 16-01-2018 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:42
Mr Eekii schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:33:
MKV is een container, H.265 3840 x 2160 pixels 60 fps met een Dolby Atmos 7.1 stream vloeiend afspelen is bijvoorbeeld interessant om te weten.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Jumpman schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:21:
[...]

MKV is een container, H.265 3840 x 2160 pixels 60 fps met een Dolby Atmos 7.1 stream vloeiend afspelen is bijvoorbeeld interessant om te weten.
H.265 4K HDR materiaal ben ik ook wel benieuwd naar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
warcow schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:35:
Net ook reactie van Grundig, Netflix gaat er niet komen op die 65" 9795 oled tv van hun ondanks dat ze op hun website wel aangeven dat dit er op zit. Ook op de site van mediamarkt staat dat de tv netflix heeft. Ze geven ook aan niet met een vergoeding hiervoor te komen zoals een tijd terug wel voor de Philips tv's is gebeurd.

Daarnaast geven ze aan niet te verwachten met een update te komen die de input lag omlaag brengt. Ze gaven nog wel enkele tips om dit te verhelpen:
'we recommend you to turn off all image enhancements (e.g. Perfect Clear, Microdimming, ) and turn the Dynamic Contrast to "low" in the TV menu.'

Die dynamic contrast moet ik nog even controleren, voor de rest had ik alles al uit staan.

Wel een beetje skeere reactie van Grundig..
Jammer dat Grundig niet van plan is Netflix rechtstreeks door te geven, beetje onbegrijpelijk trouwens. Maar ach, je kan Netflix ook prima kijken via een Chromecast. Je hebt in ieder geval een prachtig 65" Oled beeld voor de prijs van een goedkope 55" moet je maar denken. Hoe bevalt het geluid ? (ook niet onbelangrijk)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
warcow schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:35:

Die dynamic contrast moet ik nog even controleren, voor de rest had ik alles al uit staan. Wel een beetje skeere reactie van Grundig..
En wat nu als je dit aan de Mediamarkt voor legt? Zij zijn de verkopende partij. Niet te verwachten.. dan is het dus niet compleet uitgesloten ooit in de toekomst. Bedoel de B6 zou ook geen update krijgen eigenlijk om de input lag omlaag te brengen. Is wel gehoor aan gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warcow
Vulcan750 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:35:
[...]

Jammer dat Grundig niet van plan is Netflix rechtstreeks door te geven, beetje onbegrijpelijk trouwens. Maar ach, je kan Netflix ook prima kijken via een Chromecast. Je hebt in ieder geval een prachtig 65" Oled beeld voor de prijs van een goedkope 55" moet je maar denken. Hoe bevalt het geluid ? (ook niet onbelangrijk)
Het geluid is volgens mij vrij redelijk, ik heb er in de woonkamer momenteel RF-83 fronts aan. Komt nog een RC-64 en wat kleinere rears bij. De slaapkamer heb ik nog niet opgehangen, daar komt een 4.0 of 5.0 ook aan te hangen. Had laatst een film direct op de tv (ingebouwde mediaplayer) bekeken zonder externe speakers. Viel mij niks tegen.
Joosie200 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:35:
[...]

En wat nu als je dit aan de Mediamarkt voor legt? Zij zijn de verkopende partij. Niet te verwachten.. dan is het dus niet compleet uitgesloten ooit in de toekomst. Bedoel de B6 zou ook geen update krijgen eigenlijk om de input lag omlaag te brengen. Is wel gehoor aan gegeven.
Mediamarkt had ik ook al gemaild, nog geen reactie op. Op zich is de input lag niet heel dramatisch denk ik, de meeste games zijn prima te doen. Merk vooral bij killing floor wel wat vertraging maar zelfs daar kan ik er mee leven. Zal vanavond nog een keer wat settings proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Nu online
De nieuwe oled serie: Philips 65 OLED 873 en 973 zijn bij electrobalis.be vermeld voor € 3299 c.q. € 4499.
Winkel in Zaventem, iemand bekend mee?
Trouwens een € 1200 meer voor een 60 W soundsystem is wel een flinke meerprijs.
Iemand bekend met andere verschillen die de meerprijs rechtvaardigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Nu online
@warcow : gezien je goede scherpe prijs die je voor je oled hebt betaald lijkt me er best mee te leven denk ik.
Waar ik meer naar benieuwd ben is wat je van het beeld zelf vindt?
Al iets in Dolby Vision gekeken, mogelijk via een chromecast Ultra of een Apple 4K?
Of mischien een uitzending met HLG via een demo of een sateliet zender?
Daar het een o.á. voor de Duitse markt een redelijke player is, mischien wel een Amazon Prime App, die mischien al kunnen proberen? Hoe is de eventuele banding en artefacts bij deze tv?

Had je al een review ergens geplaatst?

[ Voor 9% gewijzigd door dinandus op 16-01-2018 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
dinandus schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:09:
@warcow : gezien je goede scherpe prijs die je voor je oled hebt betaald lijkt me er best mee te leven denk ik.
Waar ik meer naar benieuwd ben is wat je van het beeld zelf vindt?
Al iets in Dolby Vision gekeken, mogelijk via een chromecast Ultra of een Apple 4K?
Of mischien een uitzending met HLG via een demo of een sateliet zender?
Daar het een o.á. voor de Duitse markt een redelijke player is, mischien wel een Amazon Prime App, die mischien al kunnen proberen? Hoe is de eventuele banding en artefacts bij deze tv?

Had je al een review ergens geplaatst?
Ik heb 0 ervaring met OLED tv's waardoor ik niet echt een review wil maken. Heb tot zover alleen maar streaming (netflix via de ps4 pro) gekeken en een film die nog op mijn pc stond. Zal proberen binnenkort ook eens wat meer verschillende formaten te kijken.

Als er iemand in omgeving Groningen bekend is met OLED tv's en langs wil komen om de tv te beoordelen is die welkom. Heb momenteel alleen een ps4 pro aangesloten dus eventueel ander bronmateriaal zelf meenemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

stin00 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:16:
Bij twijfel altijd het 65" model halen. Je denkt nooit achteraf 'goh, 55 inch was toch een leuker formaat geweest'. Andersom ga je bij 55" wel denken 'goh, misschien had ik toch maar dat 65" model moeten halen...'. En ja, ik spreek uit ervaring.
Exact.
Maar volgens de rtings calculator moet ik minimaal 75 inch gaan halen. Ik zit op 5 meter afstand.
Zeurt je vrouw over triviale onzin? Vrouw wegdoen, hierdoor veel geld besparen en 77" halen.
Check eerst je samenlevingscontract of huwelijkse voorwaarden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Eekii
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-10-2022
Jimmy J. schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:15:
[...]
Ja, dit soort MKV's zijn doorgaans geen probleem (hangt vooral af van je thuis-netwerk). Ik kijk al mijn content via Netflix en XPlay en de TV (C7) doet alles zonder haperingen.
Super ! dank jullie wel

Orgin limited199

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boyhenkie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 09:06
@HellStorm666

Ik zit ook op 3.5 mtr van mijn televisie en had ook met een kartonnen voorbeeld van 65"...dat is te groot....heb nu sinds augustus 2017 een 65" LG 65C7V en eerlijk gezegd na enkele maanden...............de volgende wordt een maatje groter zo snel went een 65'...............maar wat een genot om naar zo'n formaat televisie te kijken en zeker UHD/HDR films...........Mijn eerdere televisie was een LG plasma van 50" en hierbij had ik na 2 weken al spijt dat ik geen 60" genomen had dus deze "fout" wilde ik geen 2e keer maken en dus geen 55'genomen maar gelijk de 65"....succes met je beslissing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno3906
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-09 16:46
In het prijzen toppic zie ik weinig prijs info mbt de Sony KD-55A1.. Ik heb tot een jaar teruggezocht en de beste deal was bij Foka voor 2199,- met daarop 300,- cashback.
Komt dit omdat de LG 55C7V (bijna) net zo goed is als de A1 echter een stuk goedkoper ? Mijn reden om eventueel voor een A1 te gaan is alleen mbt de motion processing die beter zou zijn..
Als dit echter niet zo is of het verschil is maar klein dan neem ik liever de C7V.
Ik kijk ook via de Humax 5200C, deze geeft echter max.1080i, waar de C7 problemen mee zou hebben.. Heeft iemand ervaring met beide toestellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Ik sta op het punt om een 65C7 te kopen.
Deze wil ik uiteraard zo dicht mogelijk tegen de muur hangen.

Iemand al een 65" OLED opgehangen middels het French Cleat systeem?

Scientia Potentia Est

Pagina: 1 ... 105 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over OLED televisies; de techniek, voordelen, nadelen, instellingen, etc.

We hebben sinds kort ook een merkspecifiek topic voor LG: [LG OLED] Ervaringen & Discussie. Hier dus geen posts meer betreffende LG.

Als je op zoek bent naar de laatste aanbiedingen kun je een kijkje nemen in \[Prijs-discussie] OLED Televisies. Als je op zoek bent naar persoonlijk aankoopadvies, kun je een topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies.