Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66797

@ApC_IcE thnx PS. ben even nieuwschierig welke LG je had
@dinandus thnx

mogelijk iets voor de OP???
Ik wilde mijn TV dus ophangen maar had niet de juiste bouten bij mijn vogel muurbeugel. Ben naar de Praxis geweest en daar hadden ze alleen M8 40mm en 50mm en je hebt 45mm nodig voor Samsung TV Dus heb gebeld met Vogels en hij zei meteen: "toevallig een Samsung gekocht?" het is bekend nieuwe beugels krijgen de 45mm bouten en als je dus beugel hebt zonder die nieuwe bouten krijg je kosteloos de juiste opgestuurd.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 12-10-2017 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:56

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Anoniem: 66797 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:19:
@ApC_IcE thnx PS. ben even nieuwschierig welke LG je had
@dinandus thnx

mogelijk iets voor de OP???
Ik wilde mijn TV dus ophangen maar had niet de juiste bouten bij mijn vogel muurbeugel. Ben naar de Praxis geweest en daar hadden ze alleen M8 40mm en 50mm en je hebt 45mm nodig voor Samsung TV Dus heb gebeld met Vogels en hij zei meteen: "toevallig een Samsung gekocht?" het is bekend nieuwe beugels krijgen de 45mm bouten en als je dus beugel hebt zonder die nieuwe bouten krijg je kosteloos de juiste opgestuurd.
Bij mij zaten de juiste bouten er bij (Vogel’s 2315 zo uit mijn hoofd) de vorige beugel welke exact hetzelfde is op de tv maar op de muur alleen beder (2215 denk ik) had alleen te korte bouten inderdaad. Dus bij deze bevestigd.

Ik had de LG 55B6V.
Begrijp me niet verkeerd. Ik denk dat het beeld daarop ietsje mooier is of gelijk. Echter ik ben een miereneuker en erg gevoelig voor motion flow en soap opera effect en als je dat eenmaal ziet zie je het overal. Dus deze verkocht.

Ik had wegens omstandigheden tijdelijk een Sony 65XE9005 welke echt ook gaaf is met de direct led en full array led als backlight (schiet me niet neer als ik iets door elkaar haal). Welke met wel hele dunne bouten vast moest vond ik(zaten er wel bij de vogels beugel)
Echter haat ik android tv dat is traag en sinds ik de X8505 had heb ik dat afgezworen.
Toch tegen betet weten in geprobeert en was veel sneller dan verwacht maar toch voelde switchen tussen netflix, youtube, ci+ etc stroperig.

Uiteindelijk kon ik dus de 65Q8F voor een klein bedrag kopen

En ik ben er echt heel blij mee.
Goede motion flow. Erg snel tizen menu. Switchen is bijna direct en qua design natuurlijk fantastisch.

[ Voor 7% gewijzigd door ApC_IcE op 12-10-2017 20:45 . Reden: onsamenhangend verhaal ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Arjant2 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 08:39:
Waar komt overigens 'ineens' de Q8 Flat vandaan?
Die stond niet in de line up.
https://tweakimg.net/g/fo...wwY57drQ6pbYVJ%2Ffull.jpg

http://www.samsung.com/nl/tvs/qledtv-q8f/QE55Q8FAMLXXN/
pricewatch: Samsung QE55Q8F Zilver

Zou Samsung door hebben dat de curved modellen toch niet zo goed verkopen?

Alleen wat is nu het verschil met de Q7 Flat, alleen een andere voet?
De 8 reeks heeft supreme motion, en de 7 serie niet, maar wie heeft dat aan staan? Die bewegingscorrectie word je vaak niet vrolijk van en dat kost dan 800-900 euro meer 8)7
voor zover ik zie hebben zowel de q8 en de q7 supreme motion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:55
ApC_IcE schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 20:47:
[...]

voor zover ik zie hebben zowel de q8 en de q7 supreme motion.
Je hebt helemaal gelijk. Wat dan dat enorme prijsverschil rechtvaardigd?

@Anoniem: 66797 gefeliciteerd! Welk type is het?

[ Voor 8% gewijzigd door Arjant2 op 12-10-2017 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arjant2 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 22:20:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Wat dan dat enorme prijsverschil rechtvaardigd?

@Anoniem: 66797 gefeliciteerd! Welk type is het?
Q7 49 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok heb nieuwe media speler gekocht een nVidia shield TV en daarbij zit een remote per abuis pakte ik mijn Samsung remote en kon ik gewoon mijn nVidia shield TV daarmee bedienen, ik was aangenaam verrast daar ik niks had hoeven doen om dit te bereiken.

Mijn blu-ray player is een wat oudere en die kent hij niet maar kan ik handmatig wel instellen. Dit heb ik nog niet gedaan ben ook benieuwd of je dingen kan wijzigen of wissen uit die magic remote van oude of huidige apparaten die hij geleerd heeft.

Wat ik heel graag wil is dat de magic remote het volume van mijn receiver bedient, Aangezien mijn receiver ook aangesloten is op mijn TV werkt dat dus niet kan ik dat op andere manier doen?

verder ben ik onwijs tevreden het beeld is super

edit:
vergeten te melden ik heb uiteraard via menu bij universal remote mijn Denon ingesteld en dan werkt het ook maar dan moet ik dus op het denon HDMI kanaal zitten ik zou het ook graag op mijn analoge TV willen maar dan staat hij niet op HDMI 2 en werkt het geluid instellen dus niet

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 17-10-2017 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Toch wel apart: http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1507720613

"Samsung’s share of the premium TV segment is in free fall, having dropped to just 13.2% this year. The company is trying to accelerate development of micro-LED display technology after consumers have rejected its souped-up LCD TVs, according to Korean media.

Two years ago, Samsung commanded a +55% share of the premium TV segment (over $1500). It had fallen to 20.3% by the end of 2016 and hit a low of 13.2% in the first quarter of 2017. That is according to market data from IHS Markit.
...
Sony and LG dominate the premium segment of the TV market and held a 39% and 35.8% share, respectively, in the first quarter of 2017, largely thanks to OLED technology. IHS predicts that OLED will continue to take share."
[ware het niet dat de Sony OLED niet/nauwlijks te koop was in Q1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:26
@apis29 sony is ook bezig met micro-led, duurt alleen nog paar jaar voordat het op de
markt komt.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@apis29 ik vind het niet zo verrassend dat het is gezakt maar zoveel had ik echt niet verwacht maar denk dat de oorzaak ligt in OLED toestellen. Zelf ben ik erg blij met de Samsung.

bah de magic remote wil niet zoals ik het wil, had de denon voor elkaar (nou ja niet helemaal maar leek erop) maar toen werkte de shield niet meer op magic remote. komt dat omdat alle apparaten op HDMI 2 zitten? dit komt omdat mijn receiver op HDMI 2 zit en alle apparaten aangesloten zijn op mijn receiver (zoals ik het ook wil)

misschien toch Harmony HUB kopen aangezien ik nu de Logitech 650 heb en deze dus niet werkt met de shield...

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 17-10-2017 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Amaze86 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:16:
@apis29 sony is ook bezig met micro-led, duurt alleen nog paar jaar voordat het op de
markt komt.
Idd CLEDIS, dat zag er wel heel belovend uit. Wel verbaasd over het marktaandeel gezien de (zogenaamde) populariteit van de KS modellen
Anoniem: 66797 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:17:
@apis29 ik vind het niet zo verrassend dat het is gezakt maar zoveel had ik echt niet verwacht maar denk dat de oorzaak ligt in OLED toestellen. Zelf ben ik erg blij met de Samsung.
Ja, het was op zich al geen geheim dat iig in Amerika OLED al de high end markt domineerde maar dat zij toch wel opmerkelijk percentages (lager dan verwacht van Samsung en stukken hoger dan verwacht van Sony wat voornamelijk 2016 lineup moet zijn. Zit natuurlijk wel de ZD9 bij ... en nog een maandje aan XE90 en 93 maar OLED is pas sinds Q2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-06 09:15
apis29 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:18:
Toch wel apart: http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1507720613

"Samsung’s share of the premium TV segment is in free fall, having dropped to just 13.2% this year. The company is trying to accelerate development of micro-LED display technology after consumers have rejected its souped-up LCD TVs, according to Korean media.

Two years ago, Samsung commanded a +55% share of the premium TV segment (over $1500). It had fallen to 20.3% by the end of 2016 and hit a low of 13.2% in the first quarter of 2017. That is according to market data from IHS Markit.
...
Sony and LG dominate the premium segment of the TV market and held a 39% and 35.8% share, respectively, in the first quarter of 2017, largely thanks to OLED technology. IHS predicts that OLED will continue to take share."
[ware het niet dat de Sony OLED niet/nauwlijks te koop was in Q1]
Verrassende cijfers. Ik vraag me af of deze cijfers de daadwerkelijk verkochte toestellen aan consumenten betreft, of dat ze het hier over 'shipped' aantallen hebben. Oftewel wat door winkeliers is ingekocht bij de fabrikanten, maar dat wil nog niet zeggen dat dit ook verkocht is aan de consument.

Winkeliers zullen uiteraard massaal OLED inkopen gezien dat de nieuwe hype is. Maar afhankelijk hoe gemeten is kan dit mogelijk een vertekend beeld geven van de daadwerkelijk verkochte producten aan consumenten.

Vaak spreekt men over 'shipped' aantallen i.p.v. 'sold' aantallen omdat dat beter klinkt bij de aandeelhouders.

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand mij vertellen waarom ik bij audio expert opties alleen kan kiezen tussen: PCM en DTS Neo 2:5 ik zie wel dd5.1, dd5.1+ en DTS maar die zijn alledrie greyed out. Hierdoor moet ik Netflix kijken op extern apparaat voor correct geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:49

CyBeRSPiN

sinds 2001

Anoniem: 66797 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:58:
Kan iemand mij vertellen waarom ik bij audio expert opties alleen kan kiezen tussen: PCM en DTS Neo 2:5 ik zie wel dd5.1, dd5.1+ en DTS maar die zijn alledrie greyed out. Hierdoor moet ik Netflix kijken op extern apparaat voor correct geluid.
Eh omdat er geen 5.1 set in je tv ingebouwd zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeRSPiN schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 21:44:
[...]

Eh omdat er geen 5.1 set in je tv ingebouwd zit?
Geluid gaat naar mijn receiver via optische kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Anoniem: 66797 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 22:39:
[...]

Geluid gaat naar mijn receiver via optische kabel
Deze opties komen pas beschikbaar NADAT je een bron bent aan het afspelen met 5.1 of DTS.
Je moet dus bijvoorbeeld eerst een blu-ray opstarten en daar 5.1 of DTS kiezen, de film starten en dan zullen bij Geluid Expertinstellingen deze opties pas beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThaBEN schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:16:
[...]

Deze opties komen pas beschikbaar NADAT je een bron bent aan het afspelen met 5.1 of DTS.
Je moet dus bijvoorbeeld eerst een blu-ray opstarten en daar 5.1 of DTS kiezen, de film starten en dan zullen bij Geluid Expertinstellingen deze opties pas beschikbaar zijn.
mij gaat het voornamelijk om Netflix en als ik die open en ik speel een source af met 5.1 en ga dan naar expert settings dan kan ik inderdaad 5.1 en 5.1+ kiezen maar (logisch) geen DTS echter als ik dan terug ga naar Netflix heb ik helemaal geen geluid meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Anoniem: 66797 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:22:
[...]

mij gaat het voornamelijk om Netflix en als ik die open en ik speel een source af met 5.1 en ga dan naar expert settings dan kan ik inderdaad 5.1 en 5.1+ kiezen maar (logisch) geen DTS echter als ik dan terug ga naar Netflix heb ik helemaal geen geluid meer.
Vreemd ik gebruik ook optisch maar heb hier geen last van. Zie je op je Receiver wel een DD of DTS logo verschijnen indien je die hebt gekozen bij expertinstellingen op je TV?

En heb je op je tv zelf ook daadwerkelijk optisch gekozen in plaats van PCM/HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThaBEN schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:46:
[...]

Vreemd ik gebruik ook optisch maar heb hier geen last van. Zie je op je Receiver wel een DD of DTS logo verschijnen indien je die hebt gekozen bij expertinstellingen op je TV?

En heb je op je tv zelf ook daadwerkelijk optisch gekozen in plaats van PCM/HDMI?
Ja hij staat 100% op optisch krijg ook pop-up als ik aan volume kom dat hij op optisch staat. Receiver geeft geen dd5.1 en ook geen dd5.1+ aan een heb fonkelnieuwe receiver die alles aan kan een als ik op mijn Nvidia shield Netflix opzet heb ik wel correct geluid maar op de TV dus niet heel raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is er al iemand die de 1145.1 update van 23-10-2017 heeft geinstalleerd? ik krijg nog geen update van TV maar zag hem wel op de Samsung pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb dus abonnement op Videoland werkte prima maar sinds vandaag krijg ik bij het starten van Videoland alleen maar een zwart scherm. Meer mensen last van? Heb ook een Nvidia shield TV maar daar kan je de Videoland app niet op krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Anoniem: 66797 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:43:
is er al iemand die de 1145.1 update van 23-10-2017 heeft geinstalleerd? ik krijg nog geen update van TV maar zag hem wel op de Samsung pagina.
Ik heb hem nog niet geprobeerd. Maar bij mij werkt alles goed dus ik ga ook niet updaten.

Ik zie ook nergens een changelog

[ Voor 4% gewijzigd door ApC_IcE op 29-10-2017 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ApC_IcE schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 22:30:
[...]

Ik heb hem nog niet geprobeerd. Maar bij mij werkt alles goed dus ik ga ook niet updaten.

Ik zie ook nergens een changelog
dat van die changelog deel ik met je ik kan die ook niet vinden. overweeg nu wel te updaten vanwege mijn probleem met videoland

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 29-10-2017 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jeez nu is de 1145.1 alweer vervangen voor de 1147.1 gedateerd 31-10-2017 nog steeds geen changelog. wil graag updaten om te kijken of videoland dan weer werkt maar nu twijfel ik toch

vandaag maar eens gebeld met Samsung

er waren geen issues bekend over Videoland en ze wilde smarthub reset doen daarna werkte Videoland weer das fijn maar dan moet je alles weet instellen en inloggen etc etc. nu krijg ik Youtube niet meer geinstalleerd kan hem wel zoeken in apps en ook openen maar kan hem niet installeren danwel naar mijn smarthub zetten.

ook gevraagd waarom er kort na elkaar nieuwe versies op hun site stonden (1145.1 van 23-10 en 1147.1 van 31-10) maar nog niks uitgerolt mijn TV vind geen update en draait 1137 vooral aangezien er geen changelog is en er 2 updates heel kort na elkaar zijn geweest maakt me toch twijfelen.

reactie van Samsung update is altijd beter geen changelog geen datum wanneer OTA update komt

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 01-11-2017 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Geen changelog = geen update hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:49

CyBeRSPiN

sinds 2001

@ApC_IcE dan dus nooit een update, want changelogs hebben ze bij Samsung volgens mij nooit aan gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Changelog van de US website:
- Model :MU6300, MU6500, MU7000, MU7500, MU8000, MU8500, MU9000, Q7F, Q7C, Q8C, Q9F, LS003
- Version : 1147.1
- Improved usability 1. Improved browser performance 2. Improved app performance 3. Improved stability 4. Improved usability of input devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

CyBeRSPiN schreef op donderdag 2 november 2017 @ 11:20:
@ApC_IcE dan dus nooit een update, want changelogs hebben ze bij Samsung volgens mij nooit aan gedaan ;)
Mijn tv werkt perfect.
Ik kan niets ontdekken de afgelopen tijd dus ik update inderdaad niet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Waar blijft je review? ;)
Ben er wel benieuwd naar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Arjant2 schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:24:
[...]

Waar blijft je review? ;)
Ben er wel benieuwd naar!
Die komt nog... Heb het momenteel behoorlijk druk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Eerste info samsung 2018 tv's, nu wachten totdat de CES beurs begint in januari.

https://www.homecinemamag...-direct-full-array-elite/

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:37
Amaze86 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:34:
Eerste info samsung 2018 tv's, nu wachten totdat de CES beurs begint in januari.

https://www.homecinemamag...-direct-full-array-elite/
Samsung Q Contrast en Direct Full Array Elite zijn mooie marketing termen, ik ben erg benieuwd wat het ons netto aan verbeteringen gaat brengen t.o.v. de concurrentie.

Is er al bekend of alles nu HDMI 2.1 wordt? Dit lijkt me toch wel de meest logische stap.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Ben wel blij als Samsung weer FALD schermen uitbrengt. Dat levert eigenlijk per definitie al een beter beeld op dan edge-lit schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weer een nieuwe update 1151.1 van 14-11 wel vreemd 3 updates zo snel achter elkaar... draai nu 1147 en dat bevalt prima.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 15-11-2017 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Anoniem: 66797 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:32:
weer een nieuwe update 1151.1 van 14-11 wel vreemd 3 updates zo snel achter elkaar... draai nu 1147 en dat bevalt prima.
Changelog? 8)7 weer niet te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nope... Ben wel benieuwd naar wacht het nog even af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2024
Eind oktober is deze beschikbaar: QLED TV Special Edition Q-Serie QE55Q6F

http://www.samsung.com/be/tvs/qledtv-q6f/QE55Q6FAMLXXN/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Nog niet zien staan: de Q8C review van Digitalfersehen (en vergelijk met Sony XE93)

Haalt ook maar krap of net geen 1000 nits (in Dynamic) terwijl die een 'HDR1500' label heeft opgeplakt gekregen van Samsung. Wel weer de meeste effectieve BFI van alle merken met CLear Motion 8) (hangt vast samen met de PWM flikker die standaard al aanwezig is). Ook verbeterde interpolatie tov de KS modellen ...

[ Voor 55% gewijzigd door apis29 op 27-11-2017 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-06 09:11
Van de week een Q7 gehaald nadat ik van een 720P scherm afkom. Wat een verandering zeg, hele nieuwe wereld! Wist niet dat de remote zo fijn was ook, Xbox One X pakte hem gelijk op.. zijn van die kleine dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Dat dit topic niet hard loopt vat ik op als zijnde “ weinig problemen “.

Ik heb mijnes nu een paar maanden en heb helemaal niets aan te merken op 1 ding en dat is dat mijn NUC geen beeld wilt geven op de One connect box.

Verder is alles eigenlijk goed en werkt alles top.

Vooral de afstandsbediening en herkenning van apparaten. Super soepel.
Q8F hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
@ApC_IcE weinig problemen? Toestel verkoopt erg slecht door de prijs, de ks serie van 2016 is net zo goed.Dus geen wonder dat er amper gepost wordt in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Amaze86 schreef op zondag 3 december 2017 @ 11:54:
@ApC_IcE weinig problemen? Toestel verkoopt erg slecht door de prijs, de ks serie van 2016 is net zo goed.Dus geen wonder dat er amper gepost wordt in dit topic.
Ik geloof best dat door de prijs minder van deze tvs worden verkocht. Maar diegene die verkocht worden hebben ook weinig poblemen. Mensen die ergens last van hebben melden zich wel op fora.

Heb je ook bronnen voor je beweringen?
Ik heb ook “ergens” gelezen dat de Q serie minder verkoopt. Maar dat lijkt me ook logisch omdat het een dure tv is.
Ik heb ook de KS gehad en dit toestel (de Q serie dus) is veel sneller met alles, herkend veel makkelijker apparaten, betere helderheid zonder verlies van details, verder vind ik het beeld in “algemeen” mooier al kan dat aan de instellingen liggen.
De ab is super handig en de one connect box met alle aansluitingen al helemaal.

Ik heb ook een OLED gehad van LG de B6V en dat beeld was qua zwart mooier maar alle snelle beelden zagen er niet uit vergelegen deze tv. Sterker nog ik ken geen enkele tv met zo’n goede snelle beelden.

Misschien de XE9005 van Sony welke ik ook 2 weken heb gehad.

Ik probeer niet op te scheppen hoor ( beetje geluk gehad met de tv en prijzen) maar welke eigen ervaring heb je zelf?

[ Voor 3% gewijzigd door ApC_IcE op 03-12-2017 12:33 ]

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-06 15:24
Hey iedereen,

Sinds vanmiddag in het bezit van een 55Q7F.

Eerste indruk is goed. Mooi kleurrijk beeld. Installatie was makkelijk en erg snel.
Smartgedeelte werkt goed, zeer snelle reacties op inputs, groot verschil met de Sony XE9005 die ik heb ingeruild vanwege issues.

Natuurlijk is het nu een beetje zoeken naar de juiste settings en het resultaat is al vrij goed.
Opties zijn iets minder uitgebreid dan bij de Sony heb ik het idee.
Ik heb de instellingen van de site Ratings als startpunt gebruikt en ben daarna gaan zitten aanpassen.
Iemand hier met aanraders wat betreft settings?

Ik heb er een xbox one X op aangesloten en dat ziet er goed uit met HDR en 4k.
Is er ook een optie om HDR uit te zetten in gamemode? In fifa18 ben ik niet zo te spreken over de HDR-implementatie (veel te overdreven kleuren en haast overbelicht) en die game speel ik liever zonder HDR.

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 16:59

CerandoX.nl

Vides

EDIT: Het probleem wordt opgelost door Samsung

[ Voor 117% gewijzigd door CerandoX.nl op 02-01-2018 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Jumpman schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:42:
[...]

Samsung Q Contrast en Direct Full Array Elite zijn mooie marketing termen, ik ben erg benieuwd wat het ons netto aan verbeteringen gaat brengen t.o.v. de concurrentie.

Is er al bekend of alles nu HDMI 2.1 wordt? Dit lijkt me toch wel de meest logische stap.
Nog steeds erg weinig nieuws van de CES. Wat ik begrijp is dat er wel een presentatie is geweest maar achter gesloten deuren. Zie onderstaande eerste impressie van Forbes.

https://www.forbes.com/si...impressions/#a91753870871

De schrijver is zeer onder de indruk, maar ja, dat is iets wat de meeste ook waren vorig jaar toen de QLED 2017 modellen in Barcelona op de beurs stonden. De uiteindelijke productie modellen vielen toch tegen.
Maar mocht het toestel inderdaad zo op de markt komen zoals de schrijver omschrijft en tegen een fatsoenlijke prijs, dan ben ik zeker wel in de markt voor het nieuwe topmodel met FALD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Arjant2 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:56:
[...]

Nog steeds erg weinig nieuws van de CES. Wat ik begrijp is dat er wel een presentatie is geweest maar achter gesloten deuren. Zie onderstaande eerste impressie van Forbes.

De schrijver is zeer onder de indruk, maar ja, dat is iets wat de meeste ook waren vorig jaar toen de QLED 2017 modellen in Barcelona op de beurs stonden. De uiteindelijke productie modellen vielen toch tegen.
Maar mocht het toestel inderdaad zo op de markt komen zoals de schrijver omschrijft en tegen een fatsoenlijke prijs, dan ben ik zeker wel in de markt voor het nieuwe topmodel met FALD.
Geen HDMI 2.1 is toch wel het grote gemis van 2018 bij alle TV fabrikanten.

En QLED is geen OLED, dit verschil is zeker goed te zien bij de productie modellen.

Het is jammer dat Samsung geen echt antwoord heeft op OLED, dit zou leuk zijn voor de prijzen voor de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Jumpman schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:10:
[...]

Geen HDMI 2.1 is toch wel het grote gemis van 2018 bij alle TV fabrikanten.

En QLED is geen OLED, dit verschil is zeker goed te zien bij de productie modellen.

Het is jammer dat Samsung geen echt antwoord heeft op OLED, dit zou leuk zijn voor de prijzen voor de consument.
Heb je de productiemodellen al gezien dan? 2017 ja vielen tegen, 2018 valt niets over te zeggen, is een hele andere techniek (FALD ipv Edgelit) Dit artikel is in ieder geval erg positief over de TV.
Laten we maar afwachten tot de modellen officieel gepresenteerd worden.
Een FALD LCD tv is geen OLED dat klopt, maar OLED gaat het voor mij niet worden. Met name het inbranden houdt me echt tegen. Daarbij hou ik zelf van beeld wat het scherm afspat, dus hogere helderheid, en daar is LCD (in dit geval de QLED) gewoon beter in dan de OLED schermen.
Als het een goed FALD scherm is met voldoende zones, gekoppeld aan een hogere piekhelderheid dan ben ik happy. Natuurlijk is het wachten op de 'echte' QLED, met de microled die individueel aan en uitkunnen. Dan heeft Samsung wel een OLED killer in huis als ze dat voor elkaar weten te krijgen.

Het jammere is inderdaad geen HDMI 2.1, maar goed dat is weer een ander verhaal, dat hebben de OLED modellen ook niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Arjant2 op 12-01-2018 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Arjant2 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:49:
[...]

Heb je de productiemodellen al gezien dan? 2017 ja vielen tegen, 2018 valt niets over te zeggen, is een hele andere techniek (FALD ipv Edgelit) Dit artikel is in ieder geval erg positief over de TV.
Laten we maar afwachten tot de modellen officieel gepresenteerd worden.
Een FALD LCD tv is geen OLED dat klopt, maar OLED gaat het voor mij niet worden. Met name het inbranden houdt me echt tegen. Daarbij hou ik zelf van beeld wat het scherm afspat, dus hogere helderheid, en daar is LCD (in dit geval de QLED) gewoon beter in dan de OLED schermen.
Als het een goed FALD scherm is met voldoende zones, gekoppeld aan een hogere piekhelderheid dan ben ik happy. Natuurlijk is het wachten op de 'echte' QLED, met de microled die individueel aan en uitkunnen. Dan heeft Samsung wel een OLED killer in huis als ze dat voor elkaar weten te krijgen.

Het jammere is inderdaad geen HDMI 2.1, maar goed dat is weer een ander verhaal, dat hebben de OLED modellen ook niet.
Samsung heeft elk jaar weer perfecte modellen staan op de CES en ook de modellen die ter review opgestuurd worden. Koop je er één na een half jaar, dan is beeld op één of andere manier toch net wat minder (bijvoorbeeld toch lichte bleeding in één van de hoeken). Dit heb ik zelf ervaren met meerdere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Arjant2 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:56:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-06 10:07
Denk verkeerde topic

[ Voor 87% gewijzigd door Mars18 op 13-01-2018 19:06 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heyhey69
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-06 12:06
Mick3112 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:38:
Hey iedereen,

Sinds vanmiddag in het bezit van een 55Q7F.

Eerste indruk is goed. Mooi kleurrijk beeld. Installatie was makkelijk en erg snel.
Smartgedeelte werkt goed, zeer snelle reacties op inputs, groot verschil met de Sony XE9005 die ik heb ingeruild vanwege issues.

Natuurlijk is het nu een beetje zoeken naar de juiste settings en het resultaat is al vrij goed.
Opties zijn iets minder uitgebreid dan bij de Sony heb ik het idee.
Ik heb de instellingen van de site Ratings als startpunt gebruikt en ben daarna gaan zitten aanpassen.
Iemand hier met aanraders wat betreft settings?

Ik heb er een xbox one X op aangesloten en dat ziet er goed uit met HDR en 4k.
Is er ook een optie om HDR uit te zetten in gamemode? In fifa18 ben ik niet zo te spreken over de HDR-implementatie (veel te overdreven kleuren en haast overbelicht) en die game speel ik liever zonder HDR.

alvast bedankt!
De ks series hebben een bug ?( niet ondersteunde setting) waar de hdr niet automatisch aanschiet in gamemode als je een hdr enabled spel begint. Is dit het zelfde hier?

Want voor in HDR game heb je andere beeld setting als als je geen hdr materiaal toont op tv.
En normaal zou je verwachten dat als je spel x start met HDR, het ook ineens de hdr specifieke settings enabled. En als je het afsluit en of naar een andere game gaat die geen hdr ondersteund, het de niet hdr specifieke beeldsettings activeerd.

Is dit anders met de qled series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 24-06 09:32
Kan iemand mij vertellen wat het verschil (in voornamelijk beeldkwaliteit) is tussen de

QE55Q6F en de QE55Q7F?

pricewatch: Samsung QE55Q6F Zilver
pricewatch: Samsung QE55Q7F Zwart

Prijsverschil is nog best redelijk namelijk. Grootste verschillen lijken te zitten in de voet en de kleur (wit of zwart)?

[ Voor 8% gewijzigd door Justinn1988 op 23-02-2018 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
@Justinn1988 inderdaad de voet maar zo te zien is het panel ook iets anders.
In ieder geval qua piekhelderheid. De Q6F wordt aangeduid als HDR1000 en de Q7F als HDR1500. Dat verschil schijn je wel te merken als je beide naast elkaar zet.
De Q7F heeft wat meer feautures zoals Q contrast wat de Q6F niet heeft.

[ Voor 51% gewijzigd door Arjant2 op 25-02-2018 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online

[ Voor 46% gewijzigd door apis29 op 08-03-2018 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-06 18:31
De 2018 Q9F krijgen in de US een introductieprijs van $3799,- voor de 65" versie en $5999,- voor de 75" versie. Een hoop geld, maar ik had eerlijk gezegd $1000,- per uitvoering meer verwacht gezien hoe snel de prijzen altijd weer dalen.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarface1984
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 31-03-2021
Ik sta voor de keuze Q7F of Q8F wat moet ik doen ? Is het de 200 euro prijs verschil waard als hij tegen de muur hangt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Scarface1984 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 21:12:
Ik sta voor de keuze Q7F of Q8F wat moet ik doen ? Is het de 200 euro prijs verschil waard als hij tegen de muur hangt ?
Alleen het design is anders van de voet en de achterzijde. Beide zijn dus nette toestellen, maar wel flink aan de prijs voor edge lit toestellen. Waarom is je keuze op deze modellen gevallen?

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarface1984
Omdat ik het forum een tijdje volg en wilde eerst 100% zeker oled C7 maar zoveel nadelen gelezen met inbranding door gamen / zonlicht en logos dat ik daar vanaf gestapt ben en Sony heeft een hoge input leg en Samsung Goed beeld bij sd beeld en dag licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Scarface1984 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 22:12:
Omdat ik het forum een tijdje volg en wilde eerst 100% zeker oled C7 maar zoveel nadelen gelezen met inbranding door gamen / zonlicht en logos dat ik daar vanaf gestapt ben en Sony heeft een hoge input leg en Samsung Goed beeld bij sd beeld en dag licht
Tenzij je MLG Pro to the max wilt is de 30 t/m 35ms input lag van de Sony XE9005 echt niet merkbaar. Fora als deze maken twijfelaars echt té bang. Bij gerenomeerde winkels heb je overigens gewoon prima garantie tegen inbranden en mogelijke sunburn. Ik zeg daarmee verder niet dat je geen Q7F of Q8F zou moeten kopen, want het zijn echt degelijke toestellen zolang je geen HDR content in een verduisterde ruimte gaat kijken. HDR komt gewoon niet lekker uit de verf op deze type TV's.

Eigenlijk kan je heel makkelijk vaststellen waarom de huidige QLED modellen te duur zijn, namelijk;

Wil je goede HDR performance? Dan ga je voor een OLED TV of een LCD TV met FALD backlight.

Kan HDR je gestolen worden? Kies dan een Samsung MU7000/8000 en houd lekker veel centen in je knip, want waarom zou je meer uitgeven voor iets (HDR) wat je niet interesseert en ook nog eens in de praktijk geen meerwaarde biedt.

Just my thoughts. Ik wil QLED eigenaren hiermee niet op de tenen trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarface1984
Ja ik weet dat het binnen de garantie valt maar nu je het weet ga je er op letten en ik wil niet elke maand me tv hoeven laten opknappen . Welke tv raar je aan in de zelfde prijs klasse wat geen oled is ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Scarface1984 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 22:51:
Ja ik weet dat het binnen de garantie valt maar nu je het weet ga je er op letten en ik wil niet elke maand me tv hoeven laten opknappen . Welke tv raar je aan in de zelfde prijs klasse wat geen oled is ?
Wanneer je OLED hebt uitgesloten zou ik voor een Sony 65XE9005 of 65XE9305 kiezen nu ze nog leverbaar zijn. Wil je persé OLED geld uitgeven dan kan je ook voor de 65ZD9 gaan of wanneer HDR niet zo belangrijk is, kan je een maatje groter gaan en voor een Samsung 75MU7000 kiezen met een adviesprijs van € 2599,-. Op geen van alle vlakken vind ik een QLED TV een betere keuze, nogmaals niet vanwege de prestaties (die zijn oké), maar ze zijn gewoon te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarface1984
Bedankt voor je goede uitleg en tips , nu zie ik dat Samsung met een mid range NU8000 uitkomt met HDR 10+ voor een schappelijk prijs van 1100,- is dit Mischien een goede optie ? En komt HDR 10+ naar ouwe Qled ?

Wederom bedankt 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Scarface1984 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:22:
Bedankt voor je goede uitleg en tips , nu zie ik dat Samsung met een mid range NU8000 uitkomt met HDR 10+ voor een schappelijk prijs van 1100,- is dit Mischien een goede optie ? En komt HDR 10+ naar ouwe Qled ?

Wederom bedankt 👍
Ik zou er niet op inzetten dat HDR10+ naar de 2017 QLED TV's komt, maar pin mij er niet op vast.

Geen enkele edge lit LCD TV met alleen een rij LED's aan de onderkant is geschikt voor een goede HDR weergave. Dit is makkelijk te zien aan het feit dat de contrastratio bij HDR ten aanzien van SDR niet groter wordt en soms zelfs kleiner wordt! Dit omdat waar de helderheid omhoog gaat, de zwartwaarde ook stijgt en het dynamisch bereik dus niet toeneemt. Het is feitelijk gewoon SDR waarbij de gemiddelde helderheid verschoven wordt.

Als je dus van een goede HDR weergave wilt genieten moet je echt een stap maken naar een LCD toestel met FALD of toch een OLED TV. Als dit niet van belang is, dan zijn de huidige MU of komende NU modellen prima TV's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
De nieuwe QLED 'power brick' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarface1984
Dat is een goede feedback uiteraard is het natuurlijk fijn om een tv te hebben met HDR vooral voor film en gamen . Op dit moment schieten de nieuwe tv’s je om de oren . Er is nu een lg sk9000 aangekondigd voor 1599 55 inch met fald en IPS paneel suhd nano cell met alle type HDR . Eindelijk alles wat je op een tv wil zien. Is dit dan the one 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Scarface1984 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 23:25:
Dat is een goede feedback uiteraard is het natuurlijk fijn om een tv te hebben met HDR vooral voor film en gamen . Op dit moment schieten de nieuwe tv’s je om de oren . Er is nu een lg sk9000 aangekondigd voor 1599 55 inch met fald en IPS paneel suhd nano cell met alle type HDR . Eindelijk alles wat je op een tv wil zien. Is dit dan the one 😬
SK950v en SK850v worden de FALD modellen in Europa. Tot nu toe haalden de top LG LCD's bij lange na niet de (piek)helderheid voor premium HDR maar dat kan met fald misschien wel veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarface1984
Ik twijfel nog steeds of ik de Q7F 55 inch moet kopen aangezien er nu de Samsung NU8000 is en LG SK9000 de laatste 2 zijn 2018 modellen die deze maand uitkomen . De kosten zijn

Voor 55 inch

Samsung Q7F :1499
Samsung NU 8000 :1199
LG SK9000 :1599

Wat zouden jullie doen en waarom ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Op zich mooi dat je daarmee nu ook van de stroomkabel af bent en alleen nog die dunne kabel hebt van de box naar de tv.

Op zich ben ik wel in de markt voor een nieuwe tv dit jaar. Maar wil een maatje groter. Nu nog op 55 inch Full HD maar wil dan wel naar 65 inch. De Q9F zou wellicht een optie kunnen zijn, nog even de reviews afwachten en dan moet hij wel nog wat in prijs zakken.
Erg benieuwd wat het topmodel dit jaar gaat brengen met FALD.
Scarface1984 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 19:38:
Ik twijfel nog steeds of ik de Q7F 55 inch moet kopen aangezien er nu de Samsung NU8000 is en LG SK9000 de laatste 2 zijn 2018 modellen die deze maand uitkomen . De kosten zijn

Voor 55 inch

Samsung Q7F :1499
Samsung NU 8000 :1199
LG SK9000 :1599

Wat zouden jullie doen en waarom ?
Open even een eigen topic hiervoor.
Dit is geen aankoopadviestopic.
Dan heb je ook wat meer reacties.

[ Voor 43% gewijzigd door Arjant2 op 12-03-2018 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-06 14:44
De prijzen zijn bekend. Best wel weer fors aan de prijs volgens mij:

Serie 55-inch 65-inch 75-inch
Q9F 3.199 4.299 6.499
Q8C 2.399 3.499
Q8F 2.299 3.399
Q7F 2.199 3.299 4.699
Q6F 1.799 2.499 4.099 5.299
Q6F 49 inch: 1.499

Bron

Leverbaar vanaf april/mei

[ Voor 0% gewijzigd door Aeon op 14-03-2018 16:27 . Reden: 50 inch weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:13
Kan het mis hebben maar volgens mij lagen de introductieprijzen voorgaande jaren een stuk hoger? Met name de 2017 QLED's waren in het begin erg stevig geprijsd. Wacht een half tot driekwart jaartje en een 65" Q8 kan je echt wel voor 2500 kopen schat ik in. Vanaf de Q8 wordt het pas interessant imho ivm FALD.

[ Voor 9% gewijzigd door DutchOwnage op 14-03-2018 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
DutchOwnage schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:17:
Kan het mis hebben maar volgens mij lagen de introductieprijzen voorgaande jaren een stuk hoger? Met name de 2017 QLED's waren in het begin erg stevig geprijsd. Wacht een half tot driekwart jaartje en een 65" Q8 kan je echt wel voor 2500 kopen schat ik in. Vanaf de Q8 wordt het pas interessant imho ivm FALD.
De FALD Q8 komt niet naar Europa ;) , maar idd goedkoper ingezet dan vorig jaar de hele lineup.
Volgens een van de eerste eigenaren van een Q8 in Amerika heeft ie 75 zones op de 65", gaat nog proberen de zone counter op video vast te leggen ... (maar alsnog, daar hebben we hier verder niks aan ... Hooguit dat de Q9 het dubbele aantal van de Q8 zou hebben en waar eerst aan een stuk of 500 gedacht werd dat misschien wel sterk gaat tegenvallen).

Er zijn overigens geen 50" QLED's dus die prijzen hierboven zijn vanaf de 55"

[ Voor 35% gewijzigd door apis29 op 14-03-2018 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:13
Komt de Q8 niet naar Europa? Hmm das best jammer, waarom eigenlijk? Niet dat ik dit jaar een tv ga aanschaffen hoor, zit nog goed met m'n 2016 KS8000 en ga pas over als HDMI 2.1 z'n intrede doet in 2019.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
DutchOwnage schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 16:15:
Komt de Q8 niet naar Europa? Hmm das best jammer, waarom eigenlijk? Niet dat ik dit jaar een tv ga aanschaffen hoor, zit nog goed met m'n 2016 KS8000 en ga pas over als HDMI 2.1 z'n intrede doet in 2019.
De QE8F komt als het goed is wel naar Europa, maar niet met FALD zoals in de USA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Het enige waar ik benieuwd naar was:
I'm gonna get this over with right now. I'm just not seeing the kind of improvement in viewing angles I expected coming out of CES, that would make two years in a row that has happened. The PQ within the "sweet spot" is great. The size of that sweet spot is not so great, but not sure how it compares to last year's.

On the other hand the light-absorbing tech used on the screen is even better than I expected. Truly impressive.
Aldus de reviewer voor AVS Forums die de eerste review set heeft gekregen ... Zelfde verhaal van de eerste eigenaren, voor een VA paneel wel beter dan normaal maar bij lange na niet zoals het op de beurzen (optisch) leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-06 15:02
Voor wie het interessant vindt, eerste impressie van een 65Q9F.

http://www.avsforum.com/f...ng-q9f-65-qled-4k-hdr-tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Ik heb het net gelezen en hoewel ik graag wacht op meerdere bronnen ziet het er voor bijzonder goed uit!

Enkelen highlights:

-1750 nits in een 2% window.
- 20.000:1 contrastratio op en 3x3 ANSI checkerboard patroon (holy crap).
- Een geschatte 480 local dimming zones.
- 17 tot 18ms input lag.

Veel vragen als motion handling, ware aantal dimming zones, kleurbereik en volume etc moeten nog beantwoord worden en de prijs ligt voor nu te hoog om echt interessant te zijn. Gelukkig weten we nu al dat deze prijs richting de kerst lekker gaat dalen! Ik wacht vast met smart op een showdown tegen de Sony Z9D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467596

Even Off-topic Sorry.

Major-ton had gisteren op Tweakers gelezen (vind het topic niet meer terug) dat je ook interesse had in de Samsung UE82MU7000, je had de 75 gezien de 82 hadden ze niet.

Hoe beoordeel je deze Tv? ben zelf aan het overwegen om de UE82MU7000 te kopen je vind er op youtube niet veel info over, wel als je zoekt op de UE82MU7009 (buitenlands model)

Ik kan pas na de 24 ste in de winkel gaan kijken zit met operatie thuis vast tot dan, maar er is zo weinig gebruikers info op Nl sites over te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Voor iedereen die het interessant vindt, review van de 65Q9FN: http://www.avsforum.com/r...%E2%80%B3-qled-4k-hdr-tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Anoniem: 467596 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 17:17:
Even Off-topic Sorry.

Major-ton had gisteren op Tweakers gelezen (vind het topic niet meer terug) dat je ook interesse had in de Samsung UE82MU7000, je had de 75 gezien de 82 hadden ze niet.
Hoe groter, hoe beter? 65" vs 75" and beyond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467596

Bedankt dat is het topic wat ik zocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Kijk dan naar die adviesprijs voor de Q9N in Spanje: http://www.samsung.com/es/tvs/qledtv-q9fn/QE75Q9FNATXXC/
  • 55" €2699 vs hier €3199 (was €3499? edit: DLD was 3399, NL wel 3199 idd)
  • 65" €3499 vs ?
  • 75" €4999 vs €6499
Blijkbaar ook al te zien in de winkel:

Afbeeldingslocatie: https://www.avforums.com/attachments/b0deaa3d-9b73-4b0a-ba0d-477df18ec239-jpeg.1003870/

Die amerikaanse voet is toch wat praktischer alleen ziet eruit als een goedkope Panasonic van een paar jaar terug.

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 11-04-2018 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
De NL adviesprijzen zijn echt té hoog, al zijn ze alweer lager dan de adviesprijzen van de 2017 modellen. Als ze hier ook € 4999,- voor de 75" Q9F zouden hanteren, dan weet je dat je met de kerst een leuke deal kan gaan maken. Vanuit Amerika zijn er al een aantal lovende berichten te lezen over de Q9F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Major_ton schreef op woensdag 11 april 2018 @ 22:48:
De NL adviesprijzen zijn echt té hoog, al zijn ze alweer lager dan de adviesprijzen van de 2017 modellen. Als ze hier ook € 4999,- voor de 75" Q9F zouden hanteren, dan weet je dat je met de kerst een leuke deal kan gaan maken. Vanuit Amerika zijn er al een aantal lovende berichten te lezen over de Q9F.
Ja inderdaad, gaat voor mij toch een lastige keuze worden. Wordt of de 65Q9FN of the 65AF8. In mijn doorzon rijtjeshuis met flink wat licht naar binnen recht op de TV zie ik nu 's ochtends geen fluit meer op mijn Panasonic plasma van 10 jaar oud... Denk daarom dat LCD de betere keus gaat zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Martijn schreef op donderdag 12 april 2018 @ 10:06:
[...]

Ja inderdaad, gaat voor mij toch een lastige keuze worden. Wordt of de 65Q9FN of the 65AF8. In mijn doorzon rijtjeshuis met flink wat licht naar binnen recht op de TV zie ik nu 's ochtends geen fluit meer op mijn Panasonic plasma van 10 jaar oud... Denk daarom dat LCD de betere keus gaat zijn...
Ik denk dan dat die Q9FN heel interessant gaat worden, maar dan moet de prijs nog wel wat zakken. Ik ben erg benieuwd naar de reviews van FlatpanelsHD en HDTVtest, maar dat zal nog wel een maandje duren sowieso. Hopelijk verschijnen ze ook snel in de winkel om zelf eens een kijkje te kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Major_ton schreef op donderdag 12 april 2018 @ 10:12:
[...]

Ik denk dan dat die Q9FN heel interessant gaat worden, maar dan moet de prijs nog wel wat zakken. Ik ben erg benieuwd naar de reviews van FlatpanelsHD en HDTVtest, maar dat zal nog wel een maandje duren sowieso. Hopelijk verschijnen ze ook snel in de winkel om zelf eens een kijkje te kunnen nemen.
Yes, inderdaad, ben erg benieuwd naar de Samsung, vooral ook hoe motion zich gedraagd... Dat is wel echt super op de Sony, dus hoop niet dat dat veel minder is...

De MediaMarkt vertelde me trouwens ze in week 17/18 te verwachten dus dat is al snel. Enige nadeel is dat de MM niet de beste plek is om een TV goed te bekijken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiess
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23-04-2023
Op AVSforum verkiezen ze de samsung Q9FN 2018 boven de LGc7 en de LGc8.
De Samsung Q9FN zegt hij ziet er uit als reallife and amost match daylight it can get pretty close zegt hij wat een oled niet kan. Games zijn ook geweldig mooi en als de motion goed is dan ben ik er uit en word het de q9fn

[ Voor 65% gewijzigd door markiess op 14-04-2018 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
markiess schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 20:37:
Op AVSforum verkiezen ze de samsung Q9FN 2018 boven de LGc7 en de LGc8.
De Samsung Q9FN zegt hij ziet er uit als reallife and amost match daylight it can get pretty close zegt hij wat een oled niet kan. Games zijn ook geweldig mooi en als de motion goed is dan ben ik er uit en word het de q9fn
Same here, vooral het laatste punt, als dat goed zit ben ik om. Hoop alleen wel op wat EK acties... Een 65C8 kun je dan voor zo'n 3000 krijgen met nog 500 cashback... Dan is 4299 (adviesprijs) toch wel flink te veel van het goede... Maar even afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiess
Martijn schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 22:40:
[...]

Same here, vooral het laatste punt, als dat goed zit ben ik om. Hoop alleen wel op wat EK acties... Een 65C8 kun je dan voor zo'n 3000 krijgen met nog 500 cashback... Dan is 4299 (adviesprijs) toch wel flink te veel van het goede... Maar even afwachten...
Ja 4299 is echt nog te veel voor de 65inch. In Spanje is de 55 inch adviesprijs 2699 dat valt nog enigszins mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Ze beginnen langzaam aan wel beschikbaar te komen in NL.
Coolblue heeft al wat voorraad (gehad), plattetv.nl ook.
Maar vooralsnog gewoon aan de adviesprijs van 4.299 voor de 65 inch.
Dat is me toch nog echt te gortig. Wil hem graag als vervanger voor mijn Samsung F7000 uit 2013. Maar goed ik heb geen haast.

Edit: en wat ziet mijn oog... 500 euro cashback vanuit Samsung vanaf vandaag. Daarmee komt de 65 inch dus op 3.799. Dat wordt al wat interessanter. Op de 55 inch een cashback van 200.

[ Voor 22% gewijzigd door Arjant2 op 17-04-2018 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiess
Arjant2 schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:10:
Ze beginnen langzaam aan wel beschikbaar te komen in NL.
Coolblue heeft al wat voorraad (gehad), plattetv.nl ook.
Maar vooralsnog gewoon aan de adviesprijs van 4.299 voor de 65 inch.
Dat is me toch nog echt te gortig. Wil hem graag als vervanger voor mijn Samsung F7000 uit 2013. Maar goed ik heb geen haast.

Edit: en wat ziet mijn oog... 500 euro cashback vanuit Samsung vanaf vandaag. Daarmee komt de 65 inch dus op 3.799. Dat wordt al wat interessanter. Op de 55 inch een cashback van 275.
Zijn ze al in de winkels te bezichtigen?

Maar in verhouding met oleds zijn ze met cashback nog steeds te duur dus idd even geduld nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Ik denk dat ze nog maar héél mondjesmaat leverbaar zijn. Ik heb ze nog nergens gezien en overal staan de 2017 QLED en UHD Premium modellen nog volop te stralen. De 2017 QLED zijn ook nog nauwelijks afgeprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Mediamarkt online heeft in ieder geval voorraad van de 65 inch, maar nog nergens in de winkel.
Hificorner zegt wel te kunnen bestellen maar dat de aanlevering momenteel nog 1 a 2 toestellen per keer is bij de leverancier (en die moet dat dan nog verdelen over de diverse winkels).
Het is gewoon nog even geduld hebben. Niet voor niets dat Samsung de cashback periode vrij lang heeft lopen (tot begin juli).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Blijf on-topic, hier alleen de 2017 modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
ago schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:40:
Heb je helemaal gelijk in. Ik heb even een nieuw topic aangemaakt.
[UHD TV] Samsung 2018 QLED TV's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markiess
ago schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:40:
Ok blijf dan maar lekker bij de 2017 modellen ik ga wel naar het nieuwe 2018 modellen topic :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

markiess schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:02:
Ok blijf dan maar lekker bij de 2017 modellen ik ga wel naar het nieuwe 2018 modellen topic :F
:') :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
Vandaag de 65q8f besteld(2017), 2199,00 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Ton Hasselt schreef op zondag 22 april 2018 @ 00:03:
Vandaag de 65q8f besteld(2017), 2199,00 euro.
Wauw, mooi ding! Waarom heb je deze TV verkozen boven de goedkopere Q7F? Heb je in deze grootte en prijsklasse nog een OLED TV overwogen of misschien een Sony LCD met FALD? Ik vind de Q8F (en C) een erg mooi toestel, zeer fraai afgewerkt ook! Laat je weten hoe die bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
De 7f was overal 2294 euro, de 8f 2999 euro.
Bij tvreus 1899 en 2199 euro.
Ben hem aan het uitpakken.🤗

Liever geen OLED, ivm inbranden, tv staat altijd de gehele dag aan.

[ Voor 27% gewijzigd door Ton Hasselt op 22-04-2018 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Ik kan nergens iets vinden, maar weet iemand of ambient mode op de 2017 modellen wordt uitgerold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:20

Mystikal

It never hurts to help!

Allen een simpele vraag waarschijnlijk. Ik heb de Samsung UE49NU7100 gekocht. Ik wil hierop 2 speakers aansluiten. Ik deed dit bij mijn vorige tv via de minijack en een Nobsound amplifier van AliExpress. Echter op deze tv zit geen minijack... Iemand suggesties hoe ik dit nu goedkoop kan oplossen?

Basement Bios ---- Exo-S

Pagina: 1 2 3 4 Laatste