Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04 14:46
Wes1986 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:09:
Ben benieuwd naar jullie advies. Er waren wat problemen met mijn Samsung 60KS7000 van de BCC. Deze is niet meer leverbaar dus ik moet wat een ander model uitzoeken.

Ik kan nu kiezen tussen:
* de 65 inch Samsung Q7 (500 euro bijbetalen maar die krijg ik via cashback weer terug), of
* aankoopbedrag terug (2000 euro) en de 65KS8000 dan bestellen bij een internshop (geen grijze import). Die zou dan 50 euro duurder zijn, verwaarloosbaar dus.

Vraag is dus of jullie (voor hetzelfde geld) een 65KS8000 of een 65Q7 zouden nemen en waarom.

Ik gebruik de tv normaal (series, Netflix, films). Ik game er nooit/zelden op en gebruik hem ook niet als pc.
Mag ik vragen welke webshop (voor de KS8000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes1986
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-05-2024
Dank voor jullie reacties!

Na mijn bericht ben ik even langs geweest bij de BCC. Er is een optie bijgekomen: de LG OLED65B6 (ook zonder bijbetaling).
Bij de Q7 65 inch heb ik bedongen dat ik 200 euro toe krijg, als compensatie voor al het ongemak. Ik heb gezegd niets bij te betalen en de cashback in eigen zak te willen steken, dus dan zou de vergoeding op 500 euro uitkomen. Nog even afwachten hoe de BCC hierop reageert. Je kunt je voorstellen hoe erg de ellende was dat dit soort eisen ingewilligd worden, dat terzijde.

De opties zijn nu dus:
- koop ontbinden (2000 euro terug) en dan 50 euro bijbetalen en de 65KS8000 voor €2050,- bestellen bij een officiële Samsung dealer, geen grijze import, maar hun fysieke winkel zit aan de andere kant van NL). Of de 60KS7000 voor €1599,- ophalen bij Coolblue België (ik woon in Den Bosch).
- de 65 inch Q7 kosteloos en dus 200 - 500 euro vergoeding.
- de OLED65B6, Indien die nog leverbaar wordt. Hierbij komt de vergoeding te vervallen.

Ik las zojuist de review van de Q7, daar schrok ik wel van... De KS8000, KS7000 en de OLED komen beter uit de tests, maar de Q7 is nu dus financieel voordeliger geworden. Ben overigens zeer tevreden met de KS7000 en ook met de 60 inch, maar het wordt waarschijnlijk dus een ander model en een maatje groter.

Ben benieuwd wat jullie in deze situatie zouden doen. Alvast bedankt voor jullie input!

[ Voor 0% gewijzigd door Wes1986 op 22-06-2017 22:32 . Reden: aanpassen vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Oled of Q7 zou ik kiezen. Zijn wel hele verschillende tv's dus ga ze even allebei bekijken in de MediaMarkt en volg je gevoel.
De 60KS7000 was in januari al te verkrijgen voor €1600 weet ik me nog te herinneren. Wat hebben ze in godsnaam uitgespookt dat ze je even een oled van €2700 aanbieden als genoegdoening?!

[ Voor 43% gewijzigd door ago op 22-06-2017 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-06 09:15
Wes1986 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 22:31:
Dank voor jullie reacties!

Na mijn bericht ben ik even langs geweest bij de BCC. Er is een optie bijgekomen: de LG OLED65B6 (ook zonder bijbetaling).
Bij de Q7 65 inch heb ik bedongen dat ik 200 euro toe krijg, als compensatie voor al het ongemak. Ik heb gezegd niets bij te betalen en de cashback in eigen zak te willen steken, dus dan zou de vergoeding op 500 euro uitkomen. Nog even afwachten hoe de BCC hierop reageert. Je kunt je voorstellen hoe erg de ellende was dat dit soort eisen ingewilligd worden, dat terzijde.

De opties zijn nu dus:
- koop ontbinden (2000 euro terug) en dan 50 euro bijbetalen en de 65KS8000 voor €2050,- bestellen bij een officiële Samsung dealer, geen grijze import, maar hun fysieke winkel zit aan de andere kant van NL). Of de 60KS7000 voor €1599,- ophalen bij Coolblue België (ik woon in Den Bosch).
- de 65 inch Q7 kosteloos en dus 200 - 500 euro vergoeding.
- de OLED65B6, Indien die nog leverbaar wordt. Hierbij komt de vergoeding te vervallen.

Ik las zojuist de review van de Q7, daar schrok ik wel van... De KS8000, KS7000 en de OLED komen beter uit de tests, maar de Q7 is nu dus financieel voordeliger geworden. Ben overigens zeer tevreden met de KS7000 en ook met de 60 inch, maar het wordt waarschijnlijk dus een ander model en een maatje groter.

Ben benieuwd wat jullie in deze situatie zouden doen. Alvast bedankt voor jullie input!
De Samsung UE55KS7000 is deze week in de aanbieding bij Mediamarkt. Die krijg je dan voor €1199 via een cashback actie. Weet niet zeker of deze actie ook geldt op grotere modellen of de KS8000 serie. Maar misschien daar ook even naar informeren.

Zie de nieuwe reclame folder: http://publicaties.reclam...diamarkt-week26-17/page/8

Of de webshop:
http://www.mediamarkt.nl/...pf%7C1441195%7C%7Cp%7C%7C

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes1986
Iedereen bedankt voor het meedenken!

Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en ben voor de OLED65C7 van LG gegaan. Ik moest daar 200 euro voor bijbetalen en hoewel de B6 en C7 elkaar nauwelijks ontlopen volgens de vele reviews, vond ik het die 200 euro extra wel waard.

Redenen: nieuwer model, toch wel wat (minimale) technische verbeteringen en een mooier design (druppel met LG logo vond ik minder bij de B6).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
  • Registratie: Maart 2011
Wes1986 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 17:06:
Iedereen bedankt voor het meedenken!

Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en ben voor de OLED65C7 van LG gegaan. Ik moest daar 200 euro voor bijbetalen en hoewel de B6 en C7 elkaar nauwelijks ontlopen volgens de vele reviews, vond ik het die 200 euro extra wel waard.

Redenen: nieuwer model, toch wel wat (minimale) technische verbeteringen en een mooier design (druppel met LG logo vond ik minder bij de B6).
Bij deze heel veel kijk plezier met de C7.
Je bent gewend met het kijken van de KS7000,een geweldige bak licht met ongekende kleuren wat daar uit komt,

Een tip van deze kant en geloof me maar, heb ook een Oled erbij staan.

Doe zoveel mogelijk licht uit in je omgevingsruimte ,zelf hier zijn gelouterde mede-tweakers het er over eens
Kijk je veelal overdag met heel veel lichtinval, dan zal je de KS denk ik wel gaan missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06 12:52

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karper34
Dank voor het delen,

Je moet erop wel komen met deze oplossing,wel een knap staaltje denkwerk van deze Koreanen.

Bij de volgende aankoop van een Tv,ga ik vragen om de snelwegen te vermijden en te zoeken naar straten met kinderkopjes,krijg ik ineens een tv geleverd met _/-\o_ 4500 nits _/-\o_ _/-\o_

Of rijden met vierkante wielen >>>>>>>>>>>>> hoeveelheid aan nits

Samsung is de grootste TV-fabrikant ter wereld,dit gaat echt ver boven mijn pet
1april is volgens mij al geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:28
De Q9F is in de VS recentelijk 2.000,- in prijs gezakt. Zou toch interessant(er) worden als ze dat hier ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes1986
Heb nu 2 dagen de LG 65OLEDC7 hangen in mijn (lichte) woonkamer. Werkelijk prachtige tv (qua design en qua beeldkwaliteit), maar onder normale omstandigheden (dwz gewone winkelprijzen) zou ik aanraden een Samsung uit de KS 7000 of 8000 serie te scoren en een paar duizend euro te besparen.

Voor mijn OLED heeft hier 6,5 maand een Samsung 60KS7000 gehangen en het verschil is bijzonder klein. Die KS is ook een geweldige tv en bovendien een stuk goedkoper. Qua kleuren en helderheid is de KS zelfs beter dan de OLED. Ik heb het idee dat sommige (donkere) details verloren gaan op de OLED (bijvoorbeeld schaduwen of een borstzak op een zwart pak ofzo), terwijl de KS die wel toonde.

Moet nog een beetje spelen met de instellingen, maar zo op het eerste gezicht ontlopen de KS en de C7 elkaar nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23-06 20:32
dubbel

[ Voor 192% gewijzigd door Carman1971 op 09-07-2017 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23-06 20:32
via mijn werk kan ik de Samsung Qled QE65Q7F krijgen voor 1899 euro (2399 - 500 cashback)

Ben wel een OLED fan maar helaas enkel Samsung via corporatesbenefit :( :(
na he brightness issue nog meer twijfel

maar blijft een zeer goeie prijs voor een 65 inch

https://ibb.co/nubpsv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
iRenik schreef op zondag 9 juli 2017 @ 00:53:
De Q9F is in de VS recentelijk 2.000,- in prijs gezakt. Zou toch interessant(er) worden als ze dat hier ook doen.
Klasse van je om het hier te vermelden,verbaasd mij geheel niet zijn ook absurde prijzen die Samsung neerzet.

Maar gaat geheid zakken in prijs niet allleen de Q Series nederlanders gaan massaal op vakantie en is voor de winkels wikken of wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
Wes1986 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 14:34:
Heb nu 2 dagen de LG 65OLEDC7 hangen in mijn (lichte) woonkamer. Werkelijk prachtige tv (qua design en qua beeldkwaliteit), maar onder normale omstandigheden (dwz gewone winkelprijzen) zou ik aanraden een Samsung uit de KS 7000 of 8000 serie te scoren en een paar duizend euro te besparen.

Voor mijn OLED heeft hier 6,5 maand een Samsung 60KS7000 gehangen en het verschil is bijzonder klein. Die KS is ook een geweldige tv en bovendien een stuk goedkoper. Qua kleuren en helderheid is de KS zelfs beter dan de OLED. Ik heb het idee dat sommige (donkere) details verloren gaan op de OLED (bijvoorbeeld schaduwen of een borstzak op een zwart pak ofzo), terwijl de KS die wel toonde.

Moet nog een beetje spelen met de instellingen, maar zo op het eerste gezicht ontlopen de KS en de C7 elkaar nauwelijks.
Bijzonder _/-\o_ Sociaal van je _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:28
karper34 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 20:19:
[...]

Klasse van je om het hier te vermelden,verbaasd mij geheel niet zijn ook absurde prijzen die Samsung neerzet.

Maar gaat geheid zakken in prijs niet allleen de Q Series nederlanders gaan massaal op vakantie en is voor de winkels wikken of wegen.
Dalen gaat de prijs zeker, tegen het einde van het jaar wordt onder normale omstandigheden 4.000,- verwacht volgens enkele NL retailers. De verlaging in de VS is vanuit LG als een prijscorrectie ingezet. Dus fingers crossed dat we over een paar maanden hier eenzelfde prijs (3.600) hebben die vergelijkbaar is met de 65C7 oled...

Ja het is nog steeds maar een edge-lit lcd scherm maar als je een goed paneel te pakken hebt schijnt het toch echt een fijne tv te zijn. Zeker in lichtere woonkamers en dat ding kan zoo mooi strak aan de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:55
Zelfs als hij wat minder nits geeft is de helderheid volgens RTINGS nog steeds ruim voldoende, ook voor een verlichte ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg83
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-07-2017
Ik ben benieuwd of ik op dit moment (18 juli 2017) moet kiezen voor de 55QF7 of de 55 KS8000?

De prijzen voor de KS8000 liggen op zn goedkoopst op 1369 Euro:
https://www.tvreus.nl/samsung-ue55ks8000.html

De 55QF7 voor 1939 Euro (zie alleen nergens de cahsback actie staan? Loopt dit nog):
https://www.tvreus.nl/sam...35aACaEAAYASAAEgLxKPD_BwE

en

1849 Euro bij:
http://buybestshop.eu/product.php?id_product=1324

Wie maakt de balans op? (indien er wel cashback is (de geroemde 500 Euro) het prijserschil nihil, maar wie weet de actuele voorwaarden?)

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
rg83 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:59:
Ik ben benieuwd of ik op dit moment (18 juli 2017) moet kiezen voor de 55QF7 of de 55 KS8000?

De prijzen voor de KS8000 liggen op zn goedkoopst op 1369 Euro:
https://www.tvreus.nl/samsung-ue55ks8000.html

De 55QF7 voor 1939 Euro (zie alleen nergens de cahsback actie staan? Loopt dit nog):
https://www.tvreus.nl/sam...35aACaEAAYASAAEgLxKPD_BwE

en

1849 Euro bij:
http://buybestshop.eu/product.php?id_product=1324

Wie maakt de balans op? (indien er wel cashback is (de geroemde 500 Euro) het prijserschil nihil, maar wie weet de actuele voorwaarden?)

Alvast bedankt voor jullie reacties!
https://my-samsung.com/nl/mysamsung/offers/#/EJTLW52UFMPAW/

Gewoon op de samsung site?
Op de 55 inch QF7 zit overigens 200 euro cashback, voor 500 euro moet je bij de 65 inch zijn.

Voor dat prijsverschil zou ik voor de KS8000 gaan zolang die nog verkrijgbaar is.
Maar prijsdiscussie hoort hier niet thuis, dat hoort hier:
\[Prijs-discussie] Samsung tv's

[ Voor 9% gewijzigd door Arjant2 op 19-07-2017 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg83
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-07-2017
Dank voor je bericht, doe er m'n voordeel mee👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Dat ding is echt gigantisch, heb em destijds in Barcelona gezien, erg indrukwekkend!
Maar ehh, adviesprijs van 19.999, meh.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Dat wordt een echtscheiding, karper _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
ago schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:54:
Dat wordt een echtscheiding, karper _O-
Lekker rustig dan ;w Neen hoor ,eerst maar eens gaan kijken volgende week komen de eerste er van binnen
75 INCH(ks8000 of toch 88 inch van deze Qled.wel reuze benieuwd wat deze gaat doen op de normale sd uitzendingen op dit formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-06 08:13
Het viel me net toevallig op dat er bij Foka store 2 varianten worden aangeboden van de 55q7f:

55q7f actiemodel voor 1.999,-

55q7f voor 2294,-

Verschil lijkt te zitten in dat het actiemodel geen CI+ module ondersteuning heeft.

- Is dit een officiële variant van deze TV in Nederland? of is dit grijze import oid?
- Zijn er verder nog missende features of is het enkel het gemis van de CI+ ondersteuning?
- Loop ik het risico dat de andere winkels die deze tv nog goedkoper <1900,- aanbieden ook de variant zonder CI+ ondersteuning aanbieden?

Ik ben aan een TV aan het kijken en wil dan eigenlijk ook direct mijn oude Ziggo Cisco decoder vervangen. Ik twijfel echter om voor een CI+ module te gaan of voor de Horizon box, iemand argumenten/suggesties om wel/niet voor de CI+ optie te gaan?

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
BrammeS schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:11:
Het viel me net toevallig op dat er bij Foka store 2 varianten worden aangeboden van de 55q7f:

55q7f actiemodel voor 1.999,-

55q7f voor 2294,-

Verschil lijkt te zitten in dat het actiemodel geen CI+ module ondersteuning heeft.

- Is dit een officiële variant van deze TV in Nederland? of is dit grijze import oid?
- Zijn er verder nog missende features of is het enkel het gemis van de CI+ ondersteuning?
- Loop ik het risico dat de andere winkels die deze tv nog goedkoper <1900,- aanbieden ook de variant zonder CI+ ondersteuning aanbieden?

Ik ben aan een TV aan het kijken en wil dan eigenlijk ook direct mijn oude Ziggo Cisco decoder vervangen. Ik twijfel echter om voor een CI+ module te gaan of voor de Horizon box, iemand argumenten/suggesties om wel/niet voor de CI+ optie te gaan?
Wat je kan doen om even te bellen tbv je vragen,dan weet je het gelijk toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:26
@BrammeS Die zonder C+ module is grijze import.Meestal voor oost europa bestemnd,of spanje-portugal.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• HcV83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-06 17:12
Ik zie dat Bol.com als verkoper in aanmerking komt voor de 500 euro cashback actie van Samsung op de 65 inch Qled schermen maar zoals zo vaak wordt het product niet door Bol verkocht. Ik heb al contact gehad met die derde partij verkoper (deli lifestyle en tevens geweldige responstijd op mijn vraag) en zeggen dat zij niet meedoen met deze actie. Iemand enige ervaring met een soortgelijke situatie via Bol.com ?

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:56

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Heel kort door de bocht is de conclusie dat ie niet zo bijzonder is als verwacht. :/ :Z

• karper34
HcV83 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 00:14:
Ik zie dat Bol.com als verkoper in aanmerking komt voor de 500 euro cashback actie van Samsung op de 65 inch Qled schermen maar zoals zo vaak wordt het product niet door Bol verkocht. Ik heb al contact gehad met die derde partij verkoper (deli lifestyle en tevens geweldige responstijd op mijn vraag) en zeggen dat zij niet meedoen met deze actie. Iemand enige ervaring met een soortgelijke situatie via Bol.com ?
Is toch heel simpel deze vraag :

Onderstaand van de website van Samsung zelf ( één van deelnemende verkooppunten )

Koop tijdens de Samsung TV Race Weken tussen 14 augustus 2017 en 8 oktober 2017 een promotiemodel QLED of Premium UHD TV bij één van deelnemende verkooppunten en ontvang een racepakket t.w.v. €799 (met Playseat, stuur met pedalen, Xbox One S en F1 2017 game) of t.w.v. €299 (met Xbox One S en F1 2017 game) of ontvang tot €500 retour.

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-06 08:01
Het chique aan deze tv is de one connect box. Als lg toch een w65oled met zo een type box in dezelfde prijsklasse zou gooien dan komt samsung er niet meer aan te pas.. Die prijs moet echt omlaag en zeker met zo een review..

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
randomice schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:06:
[...]

Het chique aan deze tv is de one connect box. Als lg toch een w65oled met zo een type box in dezelfde prijsklasse zou gooien dan komt samsung er niet meer aan te pas.. Die prijs moet echt omlaag en zeker met zo een review..
Gelukkig zijn en is er nog een keus wbt deze soort Tv schermen, moet er toch niet aandenken dat er alleen maar oleds worden uitgebracht,deze staat geheel nog in de kinderschoenen en de toekomst zal uitmaken of het een succes wordt.

Wat aangaande een totaal score van deze is toch ook een opsomming van allerlei tov van je reguliere kijkbeleving algemeen,is nog steeds niet je van het dus : bagger.

De hoeveelheid SD & HD kijkuren zijn er vollop en de betaalde zoals Neflix 97 % is toch Ruk om naar te kijken, Videoland begint met amper met hdr,dus ook geheel bagger.

Neen hoor ik ben blij en heel blij en zeer content met deze komende lijn van deze Samsung serie,prijs zal ook voor mij naar beneden moeten gaan,is voor mij echt onbetaalbaar,,ik volg deze dus wel de komende maanden.

En hoeveel burgers der lage landen kijken in de winkels en bepalen daar wat mooi en acceptabel wbt de prijs

En ja heb ook een 65 inch oled erbij staan en kijk er amper naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
karper34 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 11:01:
[...]

Gelukkig zijn en is er nog een keus wbt deze soort Tv schermen, moet er toch niet aandenken dat er alleen maar OLED's worden uitgebracht,deze staat geheel nog in de kinderschoenen en de toekomst zal uitmaken of het een succes wordt.

Wat aangaande een totaal score van deze is toch ook een opsomming van allerlei tov van je reguliere kijkbeleving algemeen,is nog steeds niet je van het dus : bagger.

De hoeveelheid SD & HD kijkuren zijn er vollop en de betaalde zoals Neflix 97 % is toch Ruk om naar te kijken, Videoland begint met amper met hdr,dus ook geheel bagger.

Neen hoor ik ben blij en heel blij en zeer content met deze komende lijn van deze Samsung serie,prijs zal ook voor mij naar beneden moeten gaan,is voor mij echt onbetaalbaar,,ik volg deze dus wel de komende maanden.

En hoeveel burgers der lage landen kijken in de winkels en bepalen daar wat mooi en acceptabel wbt de prijs

En ja heb ook een 65 inch oled erbij staan en kijk er amper naar
Ik ben vooral benieuwd hoe een aangeschafte OLED over aantal jaar presteert. In tegenstelling tot LCD bestaat het scherm van een OLED televisie uit organisch materiaal (Organic Light Emitting Diode). Bij een LCD scherm zijn deze anorganisch. Dit zou in theorie betekenen dat de lichtintensiteit bij een OLED scherm in verhouding veel sneller degradeert dan een LCD scherm bij gelijke branduren.

Zo zou volgens Wikipedia een gemiddeld OLED display na 4 jaar nog maar 50% lichtintensiteit hebben in vergelijking met zijn eerste gebruik.
De levensduur van een led en een oled wordt meestal uitgedrukt in de tijd, waarna de lichtintensiteit afgenomen is tot 50% van de oorspronkelijke uitgangsintensiteit. De levensduur van een oleddisplay is met circa 4 jaar aanzienlijk minder dan die van een lcd-display.
Nu weet ik niet of dit ook geldt voor de OLED tv's van vandaag, maar ik wacht de overstap naar OLED sowieso nog een aantal jaren af tot men dit in de praktijk heeft kunnen bevestigen/ontkrachten.

Meer informatie: Wikipedia: Oled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
ThaBEN schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:31:
[...]

Ik ben vooral benieuwd hoe een aangeschafte OLED over aantal jaar presteert. In tegenstelling tot LCD bestaat het scherm van een OLED televisie uit organisch materiaal (Organic Light Emitting Diode). Bij een LCD scherm zijn deze anorganisch. Dit zou in theorie betekenen dat de lichtintensiteit bij een OLED scherm in verhouding veel sneller degradeert dan een LCD scherm bij gelijke branduren.

Zo zou volgens Wikipedia een gemiddeld OLED display na 4 jaar nog maar 50% lichtintensiteit hebben in vergelijking met zijn eerste gebruik.

[...]

Nu weet ik niet of dit ook geldt voor de OLED tv's van vandaag, maar ik wacht de overstap naar OLED sowieso nog een aantal jaren af tot men dit in de praktijk heeft kunnen bevestigen/ontkrachten.

Meer informatie: Wikipedia: Oled
Geheel langzaam gaat dit proces met de oled,hetgeen je kan vergelijken met een gasontladingslamp die heel langzaam dooft en uiteindelijk sterft.

• jorgen83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-06 11:37
(jarig!)
Zijn er hier mensen met de QE65Q7F? Nog niet echt een stormlooptopic dit... Prijzen zakken wel naar meer normale niveau's nu.

• jorgen83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-06 11:37
(jarig!)
jorgen83 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:53:
Zijn er hier mensen met de QE65Q7F? Nog niet echt een stormlooptopic dit... Prijzen zakken wel naar meer normale niveau's nu.
Hij staat sinds gisteravond bij ons! Wat een bakbeest. Hele fijne snelle interface in ieder geval. Beeld is fantastisch vergeleken bij de 37” Philips die we hadden, maar dat mag ook wel voor dat geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karper34
jorgen83 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 12:30:
[...]

Hij staat sinds gisteravond bij ons! Wat een bakbeest. Hele fijne snelle interface in ieder geval. Beeld is fantastisch vergeleken bij de 37” Philips die we hadden, maar dat mag ook wel voor dat geld.
Gefilciteerd met deze,heb deze mogen aanschouwen op het vliegveld van Singapore,wel de grotere broer ervan.
Indrukwekkend met rijk aan kleuren en met een omgeving waarin heel veel licht is,doet deze tv het keigoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Waar komt overigens 'ineens' de Q8 Flat vandaan?
Die stond niet in de line up.
https://tweakimg.net/g/fo...wwY57drQ6pbYVJ%2Ffull.jpg

http://www.samsung.com/nl/tvs/qledtv-q8f/QE55Q8FAMLXXN/
pricewatch: Samsung QE55Q8F Zilver

Zou Samsung door hebben dat de curved modellen toch niet zo goed verkopen?

Alleen wat is nu het verschil met de Q7 Flat, alleen een andere voet?
De 8 reeks heeft supreme motion, en de 7 serie niet, maar wie heeft dat aan staan? Die bewegingscorrectie word je vaak niet vrolijk van en dat kost dan 800-900 euro meer 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Arjant2 op 29-09-2017 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Zo dat is een fors verschil met q7. Idd de q8 flat stond niet in de line-up

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

dubbel, nvm

[ Voor 97% gewijzigd door ApC_IcE op 29-09-2017 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 66797

vandaag kreeg ik te horen dat ik 1 van de winnaars ben en een 49inch QLED heb gewonnen! vandaag bezorgd net geïnstalleerd en damn wat een plaatje!

Alleen waren de bouten die bij mijn vogel muurbeugel zaten tekort dus hij staat nu even morgen even de juiste moeren halen en dan kan hij aan de muur.

ik ben er blij mee 8)

nu maar even vogelen met de instellingen en dergelijke

edit:
paar dingetjes waar ik tegenaan loop

1. Ik kan niet inloggen met mijn Samsung ID geeft aan dat wachtwoord of ID niet juist is 100% zeker dat het allemaal klopt, op PC kan ik gewoon inloggen.

2. Ik kan mijn TV ook niet registreren niet met barcode en niet met S/N :? zegt dat hij niet bestaat

3. wilde gaan checken voor update maar die optie is niet beschikbaar (greyed out) kan je hier niet handmatig op updates checken? (heb overigens software versie 1137)

opgelost ik was ingelogd op VS nu op EU en nu kan ik wel inloggen en updaten (heb de nieuwste software) registratie van TV nog niet gevonden maar dat komt nog wel.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 12-10-2017 01:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Gefeliciteerd!!

Ik ben ivm slechte motion op lg (zeker in grote formaat zichtbaar) over gegaan op een 65Q8F en tot nu toe super fijne tv. Minder blacks natuurlijknmaar wat een tv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:24
@Anoniem: 66797 Van harte gefeliciteerd met je nieuwe Samsung, dat wordt genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ApC_IcE thnx PS. ben even nieuwschierig welke LG je had
@dinandus thnx

mogelijk iets voor de OP???
Ik wilde mijn TV dus ophangen maar had niet de juiste bouten bij mijn vogel muurbeugel. Ben naar de Praxis geweest en daar hadden ze alleen M8 40mm en 50mm en je hebt 45mm nodig voor Samsung TV Dus heb gebeld met Vogels en hij zei meteen: "toevallig een Samsung gekocht?" het is bekend nieuwe beugels krijgen de 45mm bouten en als je dus beugel hebt zonder die nieuwe bouten krijg je kosteloos de juiste opgestuurd.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 12-10-2017 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Anoniem: 66797 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:19:
@ApC_IcE thnx PS. ben even nieuwschierig welke LG je had
@dinandus thnx

mogelijk iets voor de OP???
Ik wilde mijn TV dus ophangen maar had niet de juiste bouten bij mijn vogel muurbeugel. Ben naar de Praxis geweest en daar hadden ze alleen M8 40mm en 50mm en je hebt 45mm nodig voor Samsung TV Dus heb gebeld met Vogels en hij zei meteen: "toevallig een Samsung gekocht?" het is bekend nieuwe beugels krijgen de 45mm bouten en als je dus beugel hebt zonder die nieuwe bouten krijg je kosteloos de juiste opgestuurd.
Bij mij zaten de juiste bouten er bij (Vogel’s 2315 zo uit mijn hoofd) de vorige beugel welke exact hetzelfde is op de tv maar op de muur alleen beder (2215 denk ik) had alleen te korte bouten inderdaad. Dus bij deze bevestigd.

Ik had de LG 55B6V.
Begrijp me niet verkeerd. Ik denk dat het beeld daarop ietsje mooier is of gelijk. Echter ik ben een miereneuker en erg gevoelig voor motion flow en soap opera effect en als je dat eenmaal ziet zie je het overal. Dus deze verkocht.

Ik had wegens omstandigheden tijdelijk een Sony 65XE9005 welke echt ook gaaf is met de direct led en full array led als backlight (schiet me niet neer als ik iets door elkaar haal). Welke met wel hele dunne bouten vast moest vond ik(zaten er wel bij de vogels beugel)
Echter haat ik android tv dat is traag en sinds ik de X8505 had heb ik dat afgezworen.
Toch tegen betet weten in geprobeert en was veel sneller dan verwacht maar toch voelde switchen tussen netflix, youtube, ci+ etc stroperig.

Uiteindelijk kon ik dus de 65Q8F voor een klein bedrag kopen

En ik ben er echt heel blij mee.
Goede motion flow. Erg snel tizen menu. Switchen is bijna direct en qua design natuurlijk fantastisch.

[ Voor 7% gewijzigd door ApC_IcE op 12-10-2017 20:45 . Reden: onsamenhangend verhaal ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Arjant2 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 08:39:
Waar komt overigens 'ineens' de Q8 Flat vandaan?
Die stond niet in de line up.
https://tweakimg.net/g/fo...wwY57drQ6pbYVJ%2Ffull.jpg

http://www.samsung.com/nl/tvs/qledtv-q8f/QE55Q8FAMLXXN/
pricewatch: Samsung QE55Q8F Zilver

Zou Samsung door hebben dat de curved modellen toch niet zo goed verkopen?

Alleen wat is nu het verschil met de Q7 Flat, alleen een andere voet?
De 8 reeks heeft supreme motion, en de 7 serie niet, maar wie heeft dat aan staan? Die bewegingscorrectie word je vaak niet vrolijk van en dat kost dan 800-900 euro meer 8)7
voor zover ik zie hebben zowel de q8 en de q7 supreme motion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
ApC_IcE schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 20:47:
[...]

voor zover ik zie hebben zowel de q8 en de q7 supreme motion.
Je hebt helemaal gelijk. Wat dan dat enorme prijsverschil rechtvaardigd?

@Anoniem: 66797 gefeliciteerd! Welk type is het?

[ Voor 8% gewijzigd door Arjant2 op 12-10-2017 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arjant2 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 22:20:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Wat dan dat enorme prijsverschil rechtvaardigd?

@Anoniem: 66797 gefeliciteerd! Welk type is het?
Q7 49 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok heb nieuwe media speler gekocht een nVidia shield TV en daarbij zit een remote per abuis pakte ik mijn Samsung remote en kon ik gewoon mijn nVidia shield TV daarmee bedienen, ik was aangenaam verrast daar ik niks had hoeven doen om dit te bereiken.

Mijn blu-ray player is een wat oudere en die kent hij niet maar kan ik handmatig wel instellen. Dit heb ik nog niet gedaan ben ook benieuwd of je dingen kan wijzigen of wissen uit die magic remote van oude of huidige apparaten die hij geleerd heeft.

Wat ik heel graag wil is dat de magic remote het volume van mijn receiver bedient, Aangezien mijn receiver ook aangesloten is op mijn TV werkt dat dus niet kan ik dat op andere manier doen?

verder ben ik onwijs tevreden het beeld is super

edit:
vergeten te melden ik heb uiteraard via menu bij universal remote mijn Denon ingesteld en dan werkt het ook maar dan moet ik dus op het denon HDMI kanaal zitten ik zou het ook graag op mijn analoge TV willen maar dan staat hij niet op HDMI 2 en werkt het geluid instellen dus niet

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 17-10-2017 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Toch wel apart: http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1507720613

"Samsung’s share of the premium TV segment is in free fall, having dropped to just 13.2% this year. The company is trying to accelerate development of micro-LED display technology after consumers have rejected its souped-up LCD TVs, according to Korean media.

Two years ago, Samsung commanded a +55% share of the premium TV segment (over $1500). It had fallen to 20.3% by the end of 2016 and hit a low of 13.2% in the first quarter of 2017. That is according to market data from IHS Markit.
...
Sony and LG dominate the premium segment of the TV market and held a 39% and 35.8% share, respectively, in the first quarter of 2017, largely thanks to OLED technology. IHS predicts that OLED will continue to take share."
[ware het niet dat de Sony OLED niet/nauwlijks te koop was in Q1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
@apis29 sony is ook bezig met micro-led, duurt alleen nog paar jaar voordat het op de
markt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@apis29 ik vind het niet zo verrassend dat het is gezakt maar zoveel had ik echt niet verwacht maar denk dat de oorzaak ligt in OLED toestellen. Zelf ben ik erg blij met de Samsung.

bah de magic remote wil niet zoals ik het wil, had de denon voor elkaar (nou ja niet helemaal maar leek erop) maar toen werkte de shield niet meer op magic remote. komt dat omdat alle apparaten op HDMI 2 zitten? dit komt omdat mijn receiver op HDMI 2 zit en alle apparaten aangesloten zijn op mijn receiver (zoals ik het ook wil)

misschien toch Harmony HUB kopen aangezien ik nu de Logitech 650 heb en deze dus niet werkt met de shield...

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 17-10-2017 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Amaze86 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:16:
@apis29 sony is ook bezig met micro-led, duurt alleen nog paar jaar voordat het op de
markt komt.
Idd CLEDIS, dat zag er wel heel belovend uit. Wel verbaasd over het marktaandeel gezien de (zogenaamde) populariteit van de KS modellen
Anoniem: 66797 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:17:
@apis29 ik vind het niet zo verrassend dat het is gezakt maar zoveel had ik echt niet verwacht maar denk dat de oorzaak ligt in OLED toestellen. Zelf ben ik erg blij met de Samsung.
Ja, het was op zich al geen geheim dat iig in Amerika OLED al de high end markt domineerde maar dat zij toch wel opmerkelijk percentages (lager dan verwacht van Samsung en stukken hoger dan verwacht van Sony wat voornamelijk 2016 lineup moet zijn. Zit natuurlijk wel de ZD9 bij ... en nog een maandje aan XE90 en 93 maar OLED is pas sinds Q2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
apis29 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 22:18:
Toch wel apart: http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1507720613

"Samsung’s share of the premium TV segment is in free fall, having dropped to just 13.2% this year. The company is trying to accelerate development of micro-LED display technology after consumers have rejected its souped-up LCD TVs, according to Korean media.

Two years ago, Samsung commanded a +55% share of the premium TV segment (over $1500). It had fallen to 20.3% by the end of 2016 and hit a low of 13.2% in the first quarter of 2017. That is according to market data from IHS Markit.
...
Sony and LG dominate the premium segment of the TV market and held a 39% and 35.8% share, respectively, in the first quarter of 2017, largely thanks to OLED technology. IHS predicts that OLED will continue to take share."
[ware het niet dat de Sony OLED niet/nauwlijks te koop was in Q1]
Verrassende cijfers. Ik vraag me af of deze cijfers de daadwerkelijk verkochte toestellen aan consumenten betreft, of dat ze het hier over 'shipped' aantallen hebben. Oftewel wat door winkeliers is ingekocht bij de fabrikanten, maar dat wil nog niet zeggen dat dit ook verkocht is aan de consument.

Winkeliers zullen uiteraard massaal OLED inkopen gezien dat de nieuwe hype is. Maar afhankelijk hoe gemeten is kan dit mogelijk een vertekend beeld geven van de daadwerkelijk verkochte producten aan consumenten.

Vaak spreekt men over 'shipped' aantallen i.p.v. 'sold' aantallen omdat dat beter klinkt bij de aandeelhouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand mij vertellen waarom ik bij audio expert opties alleen kan kiezen tussen: PCM en DTS Neo 2:5 ik zie wel dd5.1, dd5.1+ en DTS maar die zijn alledrie greyed out. Hierdoor moet ik Netflix kijken op extern apparaat voor correct geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Anoniem: 66797 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:58:
Kan iemand mij vertellen waarom ik bij audio expert opties alleen kan kiezen tussen: PCM en DTS Neo 2:5 ik zie wel dd5.1, dd5.1+ en DTS maar die zijn alledrie greyed out. Hierdoor moet ik Netflix kijken op extern apparaat voor correct geluid.
Eh omdat er geen 5.1 set in je tv ingebouwd zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeRSPiN schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 21:44:
[...]

Eh omdat er geen 5.1 set in je tv ingebouwd zit?
Geluid gaat naar mijn receiver via optische kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Anoniem: 66797 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 22:39:
[...]

Geluid gaat naar mijn receiver via optische kabel
Deze opties komen pas beschikbaar NADAT je een bron bent aan het afspelen met 5.1 of DTS.
Je moet dus bijvoorbeeld eerst een blu-ray opstarten en daar 5.1 of DTS kiezen, de film starten en dan zullen bij Geluid Expertinstellingen deze opties pas beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThaBEN schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:16:
[...]

Deze opties komen pas beschikbaar NADAT je een bron bent aan het afspelen met 5.1 of DTS.
Je moet dus bijvoorbeeld eerst een blu-ray opstarten en daar 5.1 of DTS kiezen, de film starten en dan zullen bij Geluid Expertinstellingen deze opties pas beschikbaar zijn.
mij gaat het voornamelijk om Netflix en als ik die open en ik speel een source af met 5.1 en ga dan naar expert settings dan kan ik inderdaad 5.1 en 5.1+ kiezen maar (logisch) geen DTS echter als ik dan terug ga naar Netflix heb ik helemaal geen geluid meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Anoniem: 66797 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:22:
[...]

mij gaat het voornamelijk om Netflix en als ik die open en ik speel een source af met 5.1 en ga dan naar expert settings dan kan ik inderdaad 5.1 en 5.1+ kiezen maar (logisch) geen DTS echter als ik dan terug ga naar Netflix heb ik helemaal geen geluid meer.
Vreemd ik gebruik ook optisch maar heb hier geen last van. Zie je op je Receiver wel een DD of DTS logo verschijnen indien je die hebt gekozen bij expertinstellingen op je TV?

En heb je op je tv zelf ook daadwerkelijk optisch gekozen in plaats van PCM/HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThaBEN schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:46:
[...]

Vreemd ik gebruik ook optisch maar heb hier geen last van. Zie je op je Receiver wel een DD of DTS logo verschijnen indien je die hebt gekozen bij expertinstellingen op je TV?

En heb je op je tv zelf ook daadwerkelijk optisch gekozen in plaats van PCM/HDMI?
Ja hij staat 100% op optisch krijg ook pop-up als ik aan volume kom dat hij op optisch staat. Receiver geeft geen dd5.1 en ook geen dd5.1+ aan een heb fonkelnieuwe receiver die alles aan kan een als ik op mijn Nvidia shield Netflix opzet heb ik wel correct geluid maar op de TV dus niet heel raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is er al iemand die de 1145.1 update van 23-10-2017 heeft geinstalleerd? ik krijg nog geen update van TV maar zag hem wel op de Samsung pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb dus abonnement op Videoland werkte prima maar sinds vandaag krijg ik bij het starten van Videoland alleen maar een zwart scherm. Meer mensen last van? Heb ook een Nvidia shield TV maar daar kan je de Videoland app niet op krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Anoniem: 66797 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:43:
is er al iemand die de 1145.1 update van 23-10-2017 heeft geinstalleerd? ik krijg nog geen update van TV maar zag hem wel op de Samsung pagina.
Ik heb hem nog niet geprobeerd. Maar bij mij werkt alles goed dus ik ga ook niet updaten.

Ik zie ook nergens een changelog

[ Voor 4% gewijzigd door ApC_IcE op 29-10-2017 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ApC_IcE schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 22:30:
[...]

Ik heb hem nog niet geprobeerd. Maar bij mij werkt alles goed dus ik ga ook niet updaten.

Ik zie ook nergens een changelog
dat van die changelog deel ik met je ik kan die ook niet vinden. overweeg nu wel te updaten vanwege mijn probleem met videoland

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 29-10-2017 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jeez nu is de 1145.1 alweer vervangen voor de 1147.1 gedateerd 31-10-2017 nog steeds geen changelog. wil graag updaten om te kijken of videoland dan weer werkt maar nu twijfel ik toch

vandaag maar eens gebeld met Samsung

er waren geen issues bekend over Videoland en ze wilde smarthub reset doen daarna werkte Videoland weer das fijn maar dan moet je alles weet instellen en inloggen etc etc. nu krijg ik Youtube niet meer geinstalleerd kan hem wel zoeken in apps en ook openen maar kan hem niet installeren danwel naar mijn smarthub zetten.

ook gevraagd waarom er kort na elkaar nieuwe versies op hun site stonden (1145.1 van 23-10 en 1147.1 van 31-10) maar nog niks uitgerolt mijn TV vind geen update en draait 1137 vooral aangezien er geen changelog is en er 2 updates heel kort na elkaar zijn geweest maakt me toch twijfelen.

reactie van Samsung update is altijd beter geen changelog geen datum wanneer OTA update komt

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 01-11-2017 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Geen changelog = geen update hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@ApC_IcE dan dus nooit een update, want changelogs hebben ze bij Samsung volgens mij nooit aan gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Changelog van de US website:
- Model :MU6300, MU6500, MU7000, MU7500, MU8000, MU8500, MU9000, Q7F, Q7C, Q8C, Q9F, LS003
- Version : 1147.1
- Improved usability 1. Improved browser performance 2. Improved app performance 3. Improved stability 4. Improved usability of input devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

CyBeRSPiN schreef op donderdag 2 november 2017 @ 11:20:
@ApC_IcE dan dus nooit een update, want changelogs hebben ze bij Samsung volgens mij nooit aan gedaan ;)
Mijn tv werkt perfect.
Ik kan niets ontdekken de afgelopen tijd dus ik update inderdaad niet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Waar blijft je review? ;)
Ben er wel benieuwd naar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Arjant2 schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:24:
[...]

Waar blijft je review? ;)
Ben er wel benieuwd naar!
Die komt nog... Heb het momenteel behoorlijk druk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Eerste info samsung 2018 tv's, nu wachten totdat de CES beurs begint in januari.

https://www.homecinemamag...-direct-full-array-elite/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:37
Amaze86 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:34:
Eerste info samsung 2018 tv's, nu wachten totdat de CES beurs begint in januari.

https://www.homecinemamag...-direct-full-array-elite/
Samsung Q Contrast en Direct Full Array Elite zijn mooie marketing termen, ik ben erg benieuwd wat het ons netto aan verbeteringen gaat brengen t.o.v. de concurrentie.

Is er al bekend of alles nu HDMI 2.1 wordt? Dit lijkt me toch wel de meest logische stap.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Ben wel blij als Samsung weer FALD schermen uitbrengt. Dat levert eigenlijk per definitie al een beter beeld op dan edge-lit schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weer een nieuwe update 1151.1 van 14-11 wel vreemd 3 updates zo snel achter elkaar... draai nu 1147 en dat bevalt prima.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 15-11-2017 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Anoniem: 66797 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:32:
weer een nieuwe update 1151.1 van 14-11 wel vreemd 3 updates zo snel achter elkaar... draai nu 1147 en dat bevalt prima.
Changelog? 8)7 weer niet te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nope... Ben wel benieuwd naar wacht het nog even af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
Eind oktober is deze beschikbaar: QLED TV Special Edition Q-Serie QE55Q6F

http://www.samsung.com/be/tvs/qledtv-q6f/QE55Q6FAMLXXN/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Nog niet zien staan: de Q8C review van Digitalfersehen (en vergelijk met Sony XE93)

Haalt ook maar krap of net geen 1000 nits (in Dynamic) terwijl die een 'HDR1500' label heeft opgeplakt gekregen van Samsung. Wel weer de meeste effectieve BFI van alle merken met CLear Motion 8) (hangt vast samen met de PWM flikker die standaard al aanwezig is). Ook verbeterde interpolatie tov de KS modellen ...

[ Voor 55% gewijzigd door apis29 op 27-11-2017 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-06 09:11
Van de week een Q7 gehaald nadat ik van een 720P scherm afkom. Wat een verandering zeg, hele nieuwe wereld! Wist niet dat de remote zo fijn was ook, Xbox One X pakte hem gelijk op.. zijn van die kleine dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Dat dit topic niet hard loopt vat ik op als zijnde “ weinig problemen “.

Ik heb mijnes nu een paar maanden en heb helemaal niets aan te merken op 1 ding en dat is dat mijn NUC geen beeld wilt geven op de One connect box.

Verder is alles eigenlijk goed en werkt alles top.

Vooral de afstandsbediening en herkenning van apparaten. Super soepel.
Q8F hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
@ApC_IcE weinig problemen? Toestel verkoopt erg slecht door de prijs, de ks serie van 2016 is net zo goed.Dus geen wonder dat er amper gepost wordt in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Amaze86 schreef op zondag 3 december 2017 @ 11:54:
@ApC_IcE weinig problemen? Toestel verkoopt erg slecht door de prijs, de ks serie van 2016 is net zo goed.Dus geen wonder dat er amper gepost wordt in dit topic.
Ik geloof best dat door de prijs minder van deze tvs worden verkocht. Maar diegene die verkocht worden hebben ook weinig poblemen. Mensen die ergens last van hebben melden zich wel op fora.

Heb je ook bronnen voor je beweringen?
Ik heb ook “ergens” gelezen dat de Q serie minder verkoopt. Maar dat lijkt me ook logisch omdat het een dure tv is.
Ik heb ook de KS gehad en dit toestel (de Q serie dus) is veel sneller met alles, herkend veel makkelijker apparaten, betere helderheid zonder verlies van details, verder vind ik het beeld in “algemeen” mooier al kan dat aan de instellingen liggen.
De ab is super handig en de one connect box met alle aansluitingen al helemaal.

Ik heb ook een OLED gehad van LG de B6V en dat beeld was qua zwart mooier maar alle snelle beelden zagen er niet uit vergelegen deze tv. Sterker nog ik ken geen enkele tv met zo’n goede snelle beelden.

Misschien de XE9005 van Sony welke ik ook 2 weken heb gehad.

Ik probeer niet op te scheppen hoor ( beetje geluk gehad met de tv en prijzen) maar welke eigen ervaring heb je zelf?

[ Voor 3% gewijzigd door ApC_IcE op 03-12-2017 12:33 ]

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-06 15:24
Hey iedereen,

Sinds vanmiddag in het bezit van een 55Q7F.

Eerste indruk is goed. Mooi kleurrijk beeld. Installatie was makkelijk en erg snel.
Smartgedeelte werkt goed, zeer snelle reacties op inputs, groot verschil met de Sony XE9005 die ik heb ingeruild vanwege issues.

Natuurlijk is het nu een beetje zoeken naar de juiste settings en het resultaat is al vrij goed.
Opties zijn iets minder uitgebreid dan bij de Sony heb ik het idee.
Ik heb de instellingen van de site Ratings als startpunt gebruikt en ben daarna gaan zitten aanpassen.
Iemand hier met aanraders wat betreft settings?

Ik heb er een xbox one X op aangesloten en dat ziet er goed uit met HDR en 4k.
Is er ook een optie om HDR uit te zetten in gamemode? In fifa18 ben ik niet zo te spreken over de HDR-implementatie (veel te overdreven kleuren en haast overbelicht) en die game speel ik liever zonder HDR.

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 16:59

CerandoX.nl

Vides

EDIT: Het probleem wordt opgelost door Samsung

[ Voor 117% gewijzigd door CerandoX.nl op 02-01-2018 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Jumpman schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:42:
[...]

Samsung Q Contrast en Direct Full Array Elite zijn mooie marketing termen, ik ben erg benieuwd wat het ons netto aan verbeteringen gaat brengen t.o.v. de concurrentie.

Is er al bekend of alles nu HDMI 2.1 wordt? Dit lijkt me toch wel de meest logische stap.
Nog steeds erg weinig nieuws van de CES. Wat ik begrijp is dat er wel een presentatie is geweest maar achter gesloten deuren. Zie onderstaande eerste impressie van Forbes.

https://www.forbes.com/si...impressions/#a91753870871

De schrijver is zeer onder de indruk, maar ja, dat is iets wat de meeste ook waren vorig jaar toen de QLED 2017 modellen in Barcelona op de beurs stonden. De uiteindelijke productie modellen vielen toch tegen.
Maar mocht het toestel inderdaad zo op de markt komen zoals de schrijver omschrijft en tegen een fatsoenlijke prijs, dan ben ik zeker wel in de markt voor het nieuwe topmodel met FALD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Arjant2 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:56:
[...]

Nog steeds erg weinig nieuws van de CES. Wat ik begrijp is dat er wel een presentatie is geweest maar achter gesloten deuren. Zie onderstaande eerste impressie van Forbes.

De schrijver is zeer onder de indruk, maar ja, dat is iets wat de meeste ook waren vorig jaar toen de QLED 2017 modellen in Barcelona op de beurs stonden. De uiteindelijke productie modellen vielen toch tegen.
Maar mocht het toestel inderdaad zo op de markt komen zoals de schrijver omschrijft en tegen een fatsoenlijke prijs, dan ben ik zeker wel in de markt voor het nieuwe topmodel met FALD.
Geen HDMI 2.1 is toch wel het grote gemis van 2018 bij alle TV fabrikanten.

En QLED is geen OLED, dit verschil is zeker goed te zien bij de productie modellen.

Het is jammer dat Samsung geen echt antwoord heeft op OLED, dit zou leuk zijn voor de prijzen voor de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Jumpman schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:10:
[...]

Geen HDMI 2.1 is toch wel het grote gemis van 2018 bij alle TV fabrikanten.

En QLED is geen OLED, dit verschil is zeker goed te zien bij de productie modellen.

Het is jammer dat Samsung geen echt antwoord heeft op OLED, dit zou leuk zijn voor de prijzen voor de consument.
Heb je de productiemodellen al gezien dan? 2017 ja vielen tegen, 2018 valt niets over te zeggen, is een hele andere techniek (FALD ipv Edgelit) Dit artikel is in ieder geval erg positief over de TV.
Laten we maar afwachten tot de modellen officieel gepresenteerd worden.
Een FALD LCD tv is geen OLED dat klopt, maar OLED gaat het voor mij niet worden. Met name het inbranden houdt me echt tegen. Daarbij hou ik zelf van beeld wat het scherm afspat, dus hogere helderheid, en daar is LCD (in dit geval de QLED) gewoon beter in dan de OLED schermen.
Als het een goed FALD scherm is met voldoende zones, gekoppeld aan een hogere piekhelderheid dan ben ik happy. Natuurlijk is het wachten op de 'echte' QLED, met de microled die individueel aan en uitkunnen. Dan heeft Samsung wel een OLED killer in huis als ze dat voor elkaar weten te krijgen.

Het jammere is inderdaad geen HDMI 2.1, maar goed dat is weer een ander verhaal, dat hebben de OLED modellen ook niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Arjant2 op 12-01-2018 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Arjant2 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:49:
[...]

Heb je de productiemodellen al gezien dan? 2017 ja vielen tegen, 2018 valt niets over te zeggen, is een hele andere techniek (FALD ipv Edgelit) Dit artikel is in ieder geval erg positief over de TV.
Laten we maar afwachten tot de modellen officieel gepresenteerd worden.
Een FALD LCD tv is geen OLED dat klopt, maar OLED gaat het voor mij niet worden. Met name het inbranden houdt me echt tegen. Daarbij hou ik zelf van beeld wat het scherm afspat, dus hogere helderheid, en daar is LCD (in dit geval de QLED) gewoon beter in dan de OLED schermen.
Als het een goed FALD scherm is met voldoende zones, gekoppeld aan een hogere piekhelderheid dan ben ik happy. Natuurlijk is het wachten op de 'echte' QLED, met de microled die individueel aan en uitkunnen. Dan heeft Samsung wel een OLED killer in huis als ze dat voor elkaar weten te krijgen.

Het jammere is inderdaad geen HDMI 2.1, maar goed dat is weer een ander verhaal, dat hebben de OLED modellen ook niet.
Samsung heeft elk jaar weer perfecte modellen staan op de CES en ook de modellen die ter review opgestuurd worden. Koop je er één na een half jaar, dan is beeld op één of andere manier toch net wat minder (bijvoorbeeld toch lichte bleeding in één van de hoeken). Dit heb ik zelf ervaren met meerdere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Arjant2 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:56:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-06 10:07
Denk verkeerde topic

[ Voor 87% gewijzigd door Mars18 op 13-01-2018 19:06 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heyhey69
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-06 12:06
Mick3112 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:38:
Hey iedereen,

Sinds vanmiddag in het bezit van een 55Q7F.

Eerste indruk is goed. Mooi kleurrijk beeld. Installatie was makkelijk en erg snel.
Smartgedeelte werkt goed, zeer snelle reacties op inputs, groot verschil met de Sony XE9005 die ik heb ingeruild vanwege issues.

Natuurlijk is het nu een beetje zoeken naar de juiste settings en het resultaat is al vrij goed.
Opties zijn iets minder uitgebreid dan bij de Sony heb ik het idee.
Ik heb de instellingen van de site Ratings als startpunt gebruikt en ben daarna gaan zitten aanpassen.
Iemand hier met aanraders wat betreft settings?

Ik heb er een xbox one X op aangesloten en dat ziet er goed uit met HDR en 4k.
Is er ook een optie om HDR uit te zetten in gamemode? In fifa18 ben ik niet zo te spreken over de HDR-implementatie (veel te overdreven kleuren en haast overbelicht) en die game speel ik liever zonder HDR.

alvast bedankt!
De ks series hebben een bug ?( niet ondersteunde setting) waar de hdr niet automatisch aanschiet in gamemode als je een hdr enabled spel begint. Is dit het zelfde hier?

Want voor in HDR game heb je andere beeld setting als als je geen hdr materiaal toont op tv.
En normaal zou je verwachten dat als je spel x start met HDR, het ook ineens de hdr specifieke settings enabled. En als je het afsluit en of naar een andere game gaat die geen hdr ondersteund, het de niet hdr specifieke beeldsettings activeerd.

Is dit anders met de qled series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 24-06 09:32
Kan iemand mij vertellen wat het verschil (in voornamelijk beeldkwaliteit) is tussen de

QE55Q6F en de QE55Q7F?

pricewatch: Samsung QE55Q6F Zilver
pricewatch: Samsung QE55Q7F Zwart

Prijsverschil is nog best redelijk namelijk. Grootste verschillen lijken te zitten in de voet en de kleur (wit of zwart)?

[ Voor 8% gewijzigd door Justinn1988 op 23-02-2018 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
@Justinn1988 inderdaad de voet maar zo te zien is het panel ook iets anders.
In ieder geval qua piekhelderheid. De Q6F wordt aangeduid als HDR1000 en de Q7F als HDR1500. Dat verschil schijn je wel te merken als je beide naast elkaar zet.
De Q7F heeft wat meer feautures zoals Q contrast wat de Q6F niet heeft.

[ Voor 51% gewijzigd door Arjant2 op 25-02-2018 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online

[ Voor 46% gewijzigd door apis29 op 08-03-2018 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-06 18:31
De 2018 Q9F krijgen in de US een introductieprijs van $3799,- voor de 65" versie en $5999,- voor de 75" versie. Een hoop geld, maar ik had eerlijk gezegd $1000,- per uitvoering meer verwacht gezien hoe snel de prijzen altijd weer dalen.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarface1984
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 31-03-2021
Ik sta voor de keuze Q7F of Q8F wat moet ik doen ? Is het de 200 euro prijs verschil waard als hij tegen de muur hangt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-06 18:31
Scarface1984 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 21:12:
Ik sta voor de keuze Q7F of Q8F wat moet ik doen ? Is het de 200 euro prijs verschil waard als hij tegen de muur hangt ?
Alleen het design is anders van de voet en de achterzijde. Beide zijn dus nette toestellen, maar wel flink aan de prijs voor edge lit toestellen. Waarom is je keuze op deze modellen gevallen?

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarface1984
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 31-03-2021
Omdat ik het forum een tijdje volg en wilde eerst 100% zeker oled C7 maar zoveel nadelen gelezen met inbranding door gamen / zonlicht en logos dat ik daar vanaf gestapt ben en Sony heeft een hoge input leg en Samsung Goed beeld bij sd beeld en dag licht
Pagina: 1 2 3 4 Laatste