Werd altijd in forza topics weggezet als een troll etc maar ik ben met je eens. Laatste forzas worden steeds minder en speel ze ook steeds minder.dvdkiwi schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 19:09:
[...]
De laatste GT's hebben mij geleerd dat je die release dates niet te serieus moet nemen
Ik heb er wel zin in; de laatste weken zie ik erg mooie en overtuigende GT Sport filmpjes op YT verschijnen.
Project Cars komt eerder en dat is ook een instabuy, dus we kunnen straks weer even vooruit.
Lekker, want Forza 6, waar ik 2 weken geleden aan begonnen ben, vind ik een beetje een tegenvaller.
Geef mij maar een gt sport dit jaar
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ziet er best goedkoop uit. En dan zou ik zelf eerder voor een bedrade optie met paddles gaan.Yucko schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 18:51:
[...]
aangezien de andere aangedragen opties bedraad zijn (ik heb nog geen 3 party controllers voor de PS4 gezien die draadloos zijn) zou je ook eens naar de volgende kunnen kijken:
Hori Pad FPS Plus
[afbeelding]
ik heb 'm zelf en moet zeggen dat ik bijna nooit meer met de DS4 speel
Ebay, en blijkbaar in 3 kleuren verkrijgbaar .. zwart, rood en blauw
Ik kijk eigenlijk nooit naar mijn schijf, heb er lang geleden een 2TB schijf in geschoven om af te zijn van het schijf is vol gebeuren. Echter wilde ik eens wat Plus games downloaden en ben voor de zekerheid toch maar even gaan kijken of ik ruimte had. Die heb ik wel, maar de gamebestanden van vooral de Battlefield games zijn op z'n zachtst gezegd gigantisch. Sommige games zullen gewoon kloppen, maar ik heb het idee dat bij diverse games na patches de oude data niet verwijderd wordt. Hier een kort overzicht van het probleem:BF1 geeft aan 114 GB (dat zal het eerder ook wel zijn geweest, ik deed het daarstraks uit mijn hoofd), BF4 96,66 GB en Hardline 72,91. Hardline zou nog kunnen kloppen, die andere 2 kan toch niet? PSN geeft aan 45,5 GB voor de standaard BF1 versie. Reken daar nog extra ruim 10 GB bij voor de enige DLC te gedownload is, wat is dan de overige 60 GB?

Ik heb het idee dat vooral BF1, BF4 (premium), Hardline (premium), FIFA 17, Uncharted 4, Destiny (incl alle xpacs) en de Gran Turismo Sport Beta veel te groot zijn, maar wellicht zitten er nog andere games tussen. Als ik bijvoorbeeld naar BF4 kijk, de initiele game en alle DLC komt neer op 55 GB, BF1 idem dito. Die 40 en 60 GB die overblijven, dat kunnen toch nooit alleen patches zijn?
Ik ben een beetje huiverig om alles er af te gooien en opnieuw te downloaden. Instellingen en statistieken werden in het verleden bij andere games dan gereset. Tevens gaat het met circa 2,5 mb per seconde niet bepaald rap.
Van de genoemde games staat alleen Uncharted 4 op disc, de rest is digitaal aangeschaft.
Tja, geen rumble (tril) motoren en geen motionlampje ... maar wel lichtgewicht. Inderdaad geen paddles maar het is dan ook een totaal andere prijsklasse 😀bram1984 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:43:
[...]
Ziet er best goedkoop uit. En dan zou ik zelf eerder voor een bedrade optie met paddles gaan.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Weet het nog steeds niet bij deze game. Elke video hierover bevat nog erg veel popup en framedrops.....Tweakmans schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:05:
Toch een game om naar uit te kijken, denk ik:
[video]
Voor mij is het nog steeds een "Frames gone" titel
[ Voor 25% gewijzigd door Gamebuster op 14-07-2017 09:25 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Welke idioot luistert er nog CD's?Gamebuster schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 09:25:
Welke idioot vond het een goed idee om geen CDs te ondersteunen op de PS4? Hoe moeilijk is het om een CD speler in te bouwen?
Ik vind het anders ook wel tegenvallen dat er geen cassettebandjes meer in de PS4 kunnen. En ook mijn Betamax speelt hij niet af. Wat een kút-ding is het ook...
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
CDs zijn:
- Goedkoop (want niemand wil ze hebben)
- DRM vrij*
- Met fysiek hoesje
- Extreem breed inzetbaar - je kan ze overal afspelen**
- van lossless kwaliteit, om te zetten in ieder lossy & lossless formaat die je wil
* Er zijn CDs die DRM systemen hebben die afspeelbaar zijn in een CD speler maar niet leesbaar zijn door een computer. Drukqs van Aphex Twin bijv.
** Behalve dus in een PS4
Je kan m'n vraag belachelijk maken, maar zo gek is het niet om te verwachten dat een apparaat met een gleuf waar schijfjes in kunnen CDs kan afspelen. Je kan er DVDs en BluRays in afspelen & je hebt een Spotify kloon. Je kan er foto's op bekijken en MP3s afspelen over het netwerk. De PS4 is duidelijk ingericht als meer dan enkel een game console: Het bevat allerlei features die het een multimedia device maken. Het kan alles afspelen dat je maar kan bedenken... maar geen CDs.spaceboy schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 09:39:
[...]
Ik vind het anders ook wel tegenvallen dat er geen cassettebandjes meer in de PS4 kunnen. En ook mijn Betamax speelt hij niet af. Wat een kút-ding is het ook...
[ Voor 40% gewijzigd door Gamebuster op 14-07-2017 09:45 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
*Kiwi meldt zich!
Wel apart om iemand dan gelijk idioot te noemen.
[ Voor 15% gewijzigd door Superkiwi op 14-07-2017 09:46 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die dat dus mist! Zit je dan met al je casettebandjes..spaceboy schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 09:39:
[...]
Wat ik trouwens wel vervelend vind, is dat ik mijn mp3 bestanden alleen van een usb-stick kan draaien en niet kan kopiëren naar het intern geheugen. Nu steekt er steeds een usb-stick uit de voorkant..
Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!
Met een PS4 pro is dat probleem meteen opgelost: USB achter.BeToBe schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 09:42:
[...]
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die dat dus mist! Zit je dan met al je casettebandjes..
Wat ik trouwens wel vervelend vind, is dat ik mijn mp3 bestanden alleen van een usb-stick kan draaien en niet kan kopiëren naar het intern geheugen. Nu steekt er steeds een usb-stick uit de voorkant..
PSN: TDBtje
Niemand wil ze hebben inderdaad, daar zeg je het zelf al. De hele wereld streamed tegenwoordig zijn muziek. Volgens mij moet je voor CD's een licentie hebben en daarbij moet het in de firmware gebouwd worden en voor dat handjevol mensen snap ik dat Sony zijn resources daar niet in stopt. Net als met Blu-ray discs.Gamebuster schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 09:41:
[...]
CDs zijn:
- Goedkoop (want niemand wil ze hebben)
- DRM vrij*
- Met fysiek hoesje
- Extreem breed inzetbaar - je kan ze overal afspelen**
- van lossless kwaliteit, om te zetten in ieder lossy & lossless formaat die je wil
* Er zijn CDs die DRM systemen hebben die afspeelbaar zijn in een CD speler maar niet leesbaar zijn door een computer. Drukqs van Aphex Twin bijv.
** Behalve dus in een PS4
[...]
Je kan m'n vraag belachelijk maken, maar zo gek is het niet om te verwachten dat een apparaat met een gleuf waar schijfjes in kunnen CDs kan afspelen. Je kan er DVDs en BluRays in afspelen & je hebt een Spotify kloon. Je kan er foto's op bekijken en MP3s afspelen over het netwerk. De PS4 is duidelijk ingericht als meer dan enkel een game console: Het bevat allerlei features die het een multimedia device maken. Het kan alles afspelen dat je maar kan bedenken... maar geen CDs.
En als je je dan toch druk maakt over lossless kwaliteit en dus audiofiel bent, dan heb je neem ik aan ook wel een fatsoenlijke high end CD speler in huis.
PSN ID: Svennie-NL
Kom toevallig volgend artikel tegen -> http://www.ign.com/articl...playstation-4-controllers
Ik blijf het trouwens vreemd vinden dat ze bij die Nacon de linker stick hol hebben gemaakt en de rechter bol. Met de linker stick loop je in principe, dus je duwt er continue tegen aan. Dan is een holle bovenkant helemaal niet logisch. Een holle bovenkant is logisch als nauwkeurigheid vereist is, dus het had net andersom moeten zijn.BigF25 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:09:
#3rdpartycontrollers
Kom toevallig volgend artikel tegen -> http://www.ign.com/articl...playstation-4-controllers
Die zit er als het goed is gewoon in. Dus hij zou cd, dvd, bluray kunnen lezen. dvd en bluray werken ook. cd niet. Is nu puur software matig probleem. Of ze willen gewoon iedereen aan die sony music streaming krijgenSvennie schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:09:
Voor cd's moet er toch ook een aparte laser in? Kan me vergissen maar als dat zo is wordt het apparaat ook wat duurder.
Geluid bestaat uit sinusgolven. Wanneer je een sinusgolf wilt digitaliseren, dan heb je voldoende samples per golf nodig.
Wij mensen kunnen geluiden horen tussen grofweg de 20 Hz en de 20 KHz. (ja, het wordt aanzienlijk lager naarmate je ouder wordt)
Wanneer je met een muziekinstrument (of je stem) een toon maakt, bijvoorbeeld de A4 (noot A in het vierde octaaf), dan hoor je verschillende toonhoogtes die samen de klank maken. De toon A4 heeft 440 Hz, maar een instrument zal nooit puur en alleen 440 Hz. produceren (tenzij je een digitale toon laat horen). Vooral bij de stem zie je het verschijnsel dat de gezongen A4 ook sinusgolven in het gebied van 880 en 1760 Hz. etc. genereert (dus 440 x2 en 880 x2 en 1760 x2 etc. 880 = A5, 1760 = A6).
Oke, nu je dit weet, stel dat je een viool hoort spelen die hele hoge tonen produceert, dan zul je al snel sinussen van boven de 10000 Hz gaan krijgen die in het klankbeeld van de viool horen.
Wanneer je met een snelheid van 44.1 KHz gaat samplen, krijg je bij een sinus van 10 KHz. slechts 4 samples per sinus... Probeer met 4 samples maar eens te reproduceren hoe de sinus er precies uitzag. Nou, dat is dus wat de cdspeler wél doet. Oftewel, wij missen heel veel sprankeling (hoge tonen) in onze cd muziek. Wil je de muziek willen horen zoals die oorspronkelijk was gemaakt, dan kun je OF een vinyl plaat opzetten (ouderwets, maar het komt weer helemaal terug) OF deze nieuwe feature van de PS4 gebruiken.
Musiman doet nu zijn naam eer aan
Make music, not war
Dat zou ik niet zeggen, als ik zie dat vooral in de metal, blues en dat soort wereldjes de CD's nog steeds niet aan te slepen zijn. Paar voorbeelden:bram1984 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 09:57:
[...]
De hele wereld streamed tegenwoordig zijn muziek.
Graspop -> Stand met Nuclear Blast records moest na een tijdje nee verkopen omdat bijna alles uitverkocht was
Nieuwe CD van X komt uit (X is in dit geval Ayreon, Alice Cooper etc), via officiele website niet meer te krijgen, want uitverkocht.
De hele illusie van "niemand koopt het meer" is onzin. Er is ook een reden dat er nooit is gestopt met Vinyl verkopen.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
TDB schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 09:42:
[...]
Sorry, maar jouw username is DVDkiwi, niet CDkiwi

En mn Laserdiscs™ dan?spaceboy schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 09:39:
[...]
Ik vind het anders ook wel tegenvallen dat er geen cassettebandjes meer in de PS4 kunnen. En ook mijn Betamax speelt hij niet af.
[ Voor 32% gewijzigd door poor Leno op 14-07-2017 10:35 ]
Het was ook bij wijze van spreken. Ik weet ook wel dat CD's nog verkocht worden, anders hadden ze niet meer bestaan. Maar als je CD luisteraars afzet tegen streamers, dan krijg je een weinig significant aantal, denk ik.corset schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:29:
[...]
Dat zou ik niet zeggen, als ik zie dat vooral in de metal, blues en dat soort wereldjes de CD's nog steeds niet aan te slepen zijn. Paar voorbeelden:
Graspop -> Stand met Nuclear Blast records moest na een tijdje nee verkopen omdat bijna alles uitverkocht was
Nieuwe CD van X komt uit (X is in dit geval Ayreon, Alice Cooper etc), via officiele website niet meer te krijgen, want uitverkocht.
De hele illusie van "niemand koopt het meer" is onzin. Er is ook een reden dat er nooit is gestopt met Vinyl verkopen.
Dat klopt, maar dat is ook omdat de generatie veranderd. Ik en anderen zijn opgegroeid in de tijd van Minidisc, Casette, VHS, vinyl en CD's.bram1984 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:33:
[...]
Het was ook bij wijze van spreken. Ik weet ook wel dat CD's nog verkocht worden, anders hadden ze niet meer bestaan. Maar als je CD luisteraars afzet tegen streamers, dan krijg je een weinig significant aantal, denk ik.
De jongeren nu groeien op met Spotify, ja dan ga je dat meer gebruiken
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik heb Bloodborne niet gespeeld en ik weet dat hier heel wat fans zitten. Heb wel ooit Dark Souls 1 gespeeld, maar daar kwam ik gewoon niet goed in. Om me niet een te grote buil te vallen wil ik hem nog wel eens halen in een mooie aanbieding, maar dat is dus nog even wachten. Hetzelfde geldt voor Andromeda.
Final Fantasy heeft me nooit getrokken. En ik heb ook weinig behoefte aan Skyrim opnieuw te doen.
Mis ik grote namen die ik echt zou moeten spelen?
GTA5 had je nog niet gedaan toch?
Niet helemaal hetzelfde, maar sowieso zwaarrrr de moeite (SP)
Zit er niks voor je in de Big in Japan sale?Lapras schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:49:
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Zie mijn bericht eerder in de thread:Lapras schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:49:
Ik ben zowaar een heel eind door mijn backlog heen. Nu op zoek naar een nieuwe RPG, na een hoop andere zaken gespeeld te hebben.
...
Komt eind augustus uit.musiman schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:42:
Pillars of Eternity voor de PS4 kan al pre-ordered worden bij o.a. Amazon. Hij kost daar $49,99.
linkje
Het zal in NL dan wel zoiets in €'s zijn. Dit lijkt me zo'n gaaf spel.....heb het niet op de pc gespeeld.
Make music, not war
Awesome spelmusiman schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:01:
[...]
Zie mijn bericht eerder in de thread:
[...]
Komt eind augustus uit.
Make music, not war
Minidisc was awesome. Heb het nog steeds ergens liggen.
Ik ook, maar ik zou niet meer weten wanneer ik voor het laatst fysieke media heb gebruikt, behalve games dan. Ja ik heb in de winter weer eens Avatar op Blu-ray gekeken, volgens mij.corset schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:35:
[...]
Dat klopt, maar dat is ook omdat de generatie veranderd. Ik en anderen zijn opgegroeid in de tijd van Minidisc, Casette, VHS, vinyl en CD's.
De jongeren nu groeien op met Spotify, ja dan ga je dat meer gebruiken
Hier nog een MZ-R35 (blauw) uit 1998. Een paar jaar geleden deed zelfs de Li-Ion accu het nogcorset schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:05:
Minidisc was awesome. Heb het nog steeds ergens liggen.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
- GTA staat inderdaad nog op de lijst, zodra ik de overstap maak naar de Pro. Dat is vooral uit luiheid nog niet gebeurd.
- De Big in Japan sale heeft niks voor me. Ik hou niet zo van Japanse spellen. Ik snap de logica en de humor vaak niet. Daarnaast irriteren die overdreven emoties me, met name bij vrouwelijke characters. Het is allemaal vaak zo kinderachtig. Om die reden (en de prijs) twijfel ik ook nog over Persona 5.
- Pillars of Eternity heb ik op de pc, maar daar nooit genoeg op gespeeld. Bij een vriendelijke PS4 prijs ga ik er zeker naar kijken.
- The Dwarves kende ik niet, maar de reviews zijn niet erg goed.
Dark Souls 2 is nu € 9,99 een must have als je het mij vraagt.Lapras schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:49:
Ik ben zowaar een heel eind door mijn backlog heen. Nu op zoek naar een nieuwe RPG
Ik heb Bloodborne niet gespeeld en ik weet dat hier heel wat fans zitten. Heb wel ooit Dark Souls 1 gespeeld, maar daar kwam ik gewoon niet goed in. Om me niet een te grote buil te vallen wil ik hem nog wel eens halen in een mooie aanbieding, maar dat is dus nog even wachten
Dude, de overstap naar een Pro zou mij juist in beweging krijgen om naar de winkel te rennenLapras schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:46:
.. zodra ik de overstap maak naar de Pro. Dat is vooral uit luiheid nog niet gebeurd.
(6 september!
Omdat het opslaan van de save de statistieken en settings in het geval van andere games eerder niet bewaard bleef. Plus natuurlijk dat het op z'n gunstigst een uur of 10 duurt eer dat de game volledig gedownload is. Met één enkele game is dat niet zo'n probleem, maar als een stuk of 10 games zijn, blegh. De PS4 heeft niet ergens een schijfopruiming optie verborgen?bram1984 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 08:55:
@MadDogMcCree Waarom ben je daar huiverig voor? Je saves staan toch gewoon in de cloud en je kunt ze voor de zekerheid ook nog op een USB back uppen. Wat dacht je van al die mensen die naar een Pro zijn gegaan? Ik heb ook alles opnieuw gedownload en de saves uit de cloud getrokken.
Ik kan bloodborne wel aanraden (goty edition is ook verkrijgbaar)Lapras schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:46:
Dank voor de suggesties!
- GTA staat inderdaad nog op de lijst, zodra ik de overstap maak naar de Pro. Dat is vooral uit luiheid nog niet gebeurd.
- De Big in Japan sale heeft niks voor me. Ik hou niet zo van Japanse spellen. Ik snap de logica en de humor vaak niet. Daarnaast irriteren die overdreven emoties me, met name bij vrouwelijke characters. Het is allemaal vaak zo kinderachtig. Om die reden (en de prijs) twijfel ik ook nog over Persona 5.
- Pillars of Eternity heb ik op de pc, maar daar nooit genoeg op gespeeld. Bij een vriendelijke PS4 prijs ga ik er zeker naar kijken.
- The Dwarves kende ik niet, maar de reviews zijn niet erg goed.
Heb er een kleine 200 uur in zitten, bij NG+5 vond ik het wel best
Als je weer terug wilt naar en dark souls game, zou ik 3 aanraden (als je een mooie deal kunt krijgen voor de goty zou je die ook kunnen halen, de dlc van die game is erg goed).
Is beter voor de beginneling, al blijft dark souls 2 mijn favoriet.
Verder Darksiders 2 is geweldig, je kunt het eerste deel ook spelen (warmaster edition ofzo, en deel 2 heeft deathinitive edition), darksiders 2 is 1 van de games die ik als perfectie beschouw, neem dat hoe je het wilt
10 Uur over een game? Dan is er iets mis met je verbinding, denk ik.MadDogMcCree schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:04:
[...]
Omdat het opslaan van de save de statistieken en settings in het geval van andere games eerder niet bewaard bleef. Plus natuurlijk dat het op z'n gunstigst een uur of 10 duurt eer dat de game volledig gedownload is. Met één enkele game is dat niet zo'n probleem, maar als een stuk of 10 games zijn, blegh. De PS4 heeft niet ergens een schijfopruiming optie verborgen?
"..op z'n gunstigst" ook nog hebram1984 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:36:
[...]
10 Uur over een game? Dan is er iets mis met je verbinding, denk ik.
Ik deed iets van 30 min over BF1 dacht ik, maar kan me niet goed herinneren..
Jawel maar dat noemen ze daar formatMadDogMcCree schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:04:
[...]
De PS4 heeft niet ergens een schijfopruiming optie verborgen?
Nee hoor, dat is via Wifi, de draadloze verbinding op de bovenverdieping is nu eenmaal slechts 20Mbit.bram1984 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:36:
[...]
10 Uur over een game? Dan is er iets mis met je verbinding, denk ik.
@poor Leno Juist, hilarisch ja.
Ja sorryMadDogMcCree schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:50:
[...]
Nee hoor, dat is via Wifi, de draadloze verbinding op de bovenverdieping is nu eenmaal slechts 20Mbit.
Pro-tip: Zet ff de PS naast de router/modem met een kabeltje
Tja draadloos, daar heb je het al. Helemaal de OG PS4 is dan een drama omdat die alleen 2.4 doet.MadDogMcCree schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:50:
[...]
Nee hoor, dat is via Wifi, de draadloze verbinding op de bovenverdieping is nu eenmaal slechts 20Mbit.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 09:00
Heb mijn PS3 tijden op wifi gehad, ging prima omdat de dekking gewoon goed was. Later wel op de kabel aangesloten omdat ik toen een Horizon box kreeg en de aansluiting dus vlakbij had.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Kan je niet van die stroom adapter met ethernet kopen? (kan even niet op de naam komenMadDogMcCree schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:50:
[...]
Edit: powerline adapters
Maar koop 2 van die digen, een in de buurt van je modem/router, ander in de buurt van de ps4, en geniet van een heel stuk sneller dan die 20mbit.
Ik heb zelf maar 100mbit qua verbinding (overwogen om 500 af te nemen via Jonaz) echter 100 is voor mij als iemand die niet het erg data hungry is zat. Mogelijk veranderd dit als mijn kids wat ouder worden en zelf meer data gaan verstoken.
10 second ninja DONE
Maar zoals gezegd. draadje in je ps4 doet wonderen
Ter verduidelijking;
Modemspecs van bijv. Experia v10;
2,4GHz : max 300Mbit/s
5GHz: max 1300Mbit/s
[ Voor 41% gewijzigd door tiguan op 14-07-2017 14:37 ]
Op 2.4Ghz heb je geen 80Mhz kanalen, op 5Ghz wel, zelfs 160Mhz met 802.11ac wave 2 devices. Het mindere bereik van 5Ghz is hier een voordeel want je hebt minder storing, zolang je AP maar in dezelfde ruimte hangt.Chaoss schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:39:
2.4 hoeft geen probleem te zijn is even snel als 5ghz, en 5ghz heeft zelfs minder bereik.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Dit dus. Ik haal >500Mbit op m'n mobiel (iPhone 6s) op 5Ghz 802.11ac met een 80Mhz kanaal.tiguan schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 14:09:
2,4GHz even snel als 5GHz? Echt niet. Als ik mijn laptop op 2,4GHz laat verbinden haalt ie max 80MBit. Op 5GHz haalt ie ruim 200MBit.
Make music, not war
Heb je ook [url=https://www.kingdomcomerpg.comKingdom Come: Deliverance[/url] gezien ? Lijkt er wel wat op, ziet er ook goed uit en zo te zien single player.musiman schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:00:
Als single-player-fan ben ik benieuwd of de aangekondigde Citadel: Forged with Fire genoeg singleplayer content gaat bevatten. De trailer ziet er in ieder geval super duper gelikt uit.
- Chaoss
[quote]tiguan schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 14:09:
2,4GHz even snel als 5GHz? Echt niet. Als ik mijn laptop op 2,4GHz laat verbinden haalt ie max 80MBit. Op 5GHz haalt ie ruim 200MBit. Als ik nog dichterbij het modem ga zitten komt ie boven de 300MBit.
Ter verduidelijking;
Modemspecs van bijv. Experia v10;
2,4GHz : max 300Mbit/s
5GHz: max 1300Mbit/s
[/quote]
Mbit en mbps? Maar dan moet je al een lfinke internetpijp hebben wil de wifi dus de bottleneck geven.
Bij 2,4ghz is het inderdaad de vraag heoveel andere apparaten op 2,4ghz er aanwezig zijn, als jij een 100mbit lijn heb dan moet je die onder de jusite omstandigheden gewoon kunnen benutten.
Titel om in de gaten te houden! ziet er goed uit..musiman schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:00:
Als single-player-fan ben ik benieuwd of de aangekondigde Citadel: Forged with Fire genoeg singleplayer content gaat bevatten. De trailer ziet er in ieder geval super duper gelikt uit.
[ Voor 23% gewijzigd door Chaoss op 14-07-2017 16:19 ]
Dit is erg kort door de bocht. In principe haalt 5GHz hogere snelheden, maar het bereik is beperkter. Hoe hoger de frequentie, hoe minder ver signalen dragen. Dat betekent dat 2.4GHz in de praktijk sneller kan zijn over wat grotere afstanden.Chaoss schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:39:
2.4 hoeft geen probleem te zijn is even snel als 5ghz, en 5ghz heeft zelfs minder bereik.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Maar er staat dat het een online sandbox RPG is. Hoe is dat singleplayer?musiman schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:00:
[ Voor 3% gewijzigd door MadDogMcCree op 14-07-2017 18:48 ]
Vaag, hier niet..MadDogMcCree schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 18:48:
Het blijkt trouwens niet aan mijn PS4 te liggen. BF1 reserveert doodleuk 114 GB en BF4 96 GB. Anderen hebben exact hetzelfde. Een verse download doet ook niks, de game reserveert gewoon 114 GB, de download zelf is 'maar' 58 GB.
Maar dan weten we waarschijnlijk gelijk hoe groot het uiteindelijke spel is met alle DLC downloads
Ik denk eerder dat het te maken heeft met "rauwe" files die later nog gecomprimeerd of iets worden, of data niet direct plaatsen tijdens de download maar gedurende het proces...dat het twee keer de reguliere size aanneemt. Of is het spel daarna ook echt 114GB op je disk?MadDogMcCree schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 18:48:
Het blijkt trouwens niet aan mijn PS4 te liggen. BF1 reserveert doodleuk 114 GB en BF4 96 GB. Anderen hebben exact hetzelfde. Een verse download doet ook niks, de game reserveert gewoon 114 GB, de download zelf is 'maar' 58 GB.
Het gaat om de digitale versie. Overigens betwijfel ik of dit aangeeft wat uiteindelijk het formaat gaan zijn, want ook andere games zijn veel te groot.poor Leno schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 18:58:
[...]
Vaag, hier niet..
Maar dan weten we waarschijnlijk gelijk hoe groot het uiteindelijke spel is met alle DLC downloads
@Exorcist de game neemt na het proces de 114 GB in. Het kan haast niet anders dan dat er onterecht data wordt gereserveerd. Wellicht een firmware fout?
[ Voor 15% gewijzigd door MadDogMcCree op 14-07-2017 21:39 ]
[ Voor 88% gewijzigd door Geronimous op 15-07-2017 00:04 ]
*knip*
Er zijn antwoorden/suggesties gegeven en lijkt nu eenmaal zo te zijn.
Als je het spel opnieuw gedownload hebt *knip* en het is nog steeds 115Gig, dan is het gewoon zo.
En dan kun je twee dingen doen: Of je formatteert je hele schijf en doet alles opnieuw, of je laat het gewoon zo.
[ Voor 45% gewijzigd door Geronimous op 15-07-2017 00:05 ]
*knip* Die 10+ uur is natuurlijk berekend op 2.5-3MB/s en 114 GB. Vanmiddag alles er af gegooid en bij thuiskomst 6 uurtjes later op circa 52/58 GB met downloaden. Inmiddels is de game gedownload en geeft deze (net als tijdens de download) 114 GB aan, *knip* En de vraag staat tevens in dit topic omdat het lijkt dat naast Battlefield titels ook andere titels te groot blijken te zijn, leek me wel zo netjes. En warempel, ook enkele andere games zijn groter dan ze moeten zijn. Firmware is dan mijn gedachte.
*knip* dat hoeft niet
[ Voor 44% gewijzigd door Geronimous op 15-07-2017 00:10 ]
Vreemd issue wel; voordat je je PS4 helemaal opnieuw initialiseert, kun je eens in de veilige modus de Rebuild Database optie proberen...
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
[ Voor 100% gewijzigd door poor Leno op 15-07-2017 00:19 ]
Overigens is de opnieuw opgenomen soundtrack echt een pareltje. Zeker met koptelefoon op spelen als je geen goed geluidsysteem aan je tv hebt hangen. (Zoals ik dus)
[ Voor 20% gewijzigd door Jasphur op 15-07-2017 09:28 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
psn: taker-mart
En blaast hij ook niet als je de map aan het bekijken bent bij Horizon ? Bij mij leek het wel een hovercraft af en toetaker1987 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 09:08:
Ik heb nu 2 dagen de ps pro in mijn bezit en ben echt dik tevreden ! Hij is muis stil tijdens bf1 en Gta 5 (bf1 digitaal en Gta 5 disc) dat was bij Mn ps4 wel anders . Horizon zero dawn digitaal is tijdens de intro en tutorial als kind ook stil . NBA 2k17 in my team was Mn eerste fan noise . Was eerst bang dat Mn fan het niet deed Xd
Nee ik hoor m heel af en toe maar lang niet zo erg als tijdens NBA of de tijd van Mn ps4Joetje079 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 09:42:
[...]
En blaast hij ook niet als je de map aan het bekijken bent bij Horizon ? Bij mij leek het wel een hovercraft af en toe
Wel handig om er bij te vertellen dat ik boost mode aan heb staan en dat ik speel op 1920x1080 scherm
[ Voor 13% gewijzigd door taker1987 op 15-07-2017 09:50 ]
psn: taker-mart
Dat is er iets van een half jaar geleden al uit gepatched.Joetje079 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 09:42:
[...]
En blaast hij ook niet als je de map aan het bekijken bent bij Horizon ? Bij mij leek het wel een hovercraft af en toe
1 maart 2017 was hij pas uit.bram1984 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 10:41:
[...]
Dat is er iets van een half jaar geleden al uit gepatched.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
- Chaoss
Kingdom Come Deliverence lijkt me inderdaad ook erg leuk, ook mede door de realistische setting, game speelt zich af in Tsjechië, het verhaal is op feiten gebaseerd en de makers hebben ook daadwerkelijk bestaande locaties en kastelen nagemaakt.Aaargh! schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:08:
[...]
Heb je ook [url=https://www.kingdomcomerpg.comKingdom Come: Deliverance[/url] gezien ? Lijkt er wel wat op, ziet er ook goed uit en zo te zien single player.
Maar ik meen ergens gelezen te hebben dat deze is uitgesteld naar 2018?
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
+1. Ben hier thuis nog wat aan het prullen met mijn netwerk en wat zitten testen tussen homeplug en wifi. De connectie is minstens 6x sneller met homeplugs dan met wifi.Sagat schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:59:
[...]
Kan je niet van die stroom adapter met ethernet kopen? (kan even niet op de naam komen)
Edit: powerline adapters
Maar koop 2 van die digen, een in de buurt van je modem/router, ander in de buurt van de ps4, en geniet van een heel stuk sneller dan die 20mbit.
Nu, het is nog niet om over naar huis te schrijven, en hangt nog altijd enorm af van persoonlijke situatie. Router staat 2 kamers verder met dus 2 muren tussen en dan gaat een download op de PS4 aan zo'n 0.5MB/s. Via homeplug haal ik 3 MB/s (*), al zou het in principe nog wel sneller moeten kunnen.
Grootste nadeel van homeplugs vind ik toch de onvoorspelbaarheid. Reden waarom ik aan het prullen ben is dat ik tijdje geleden nieuwe plugs gekocht van 1200 Mbps. Die zijn ook heel snel (ik kan mijn 200 Mbps Telenet lijn voltrekken) maar niet 100% stabiel. Ik heb iets van een 0.3% packet loss, maar nu blijkt dat voor Plants vs Zombies voor ons zoontje nefast te zijn (althans, ik verdenk de homeplug) : hij wordt wel heel vaak uit een netwerkspel gegooid, en ik vermoed dat het spel niet tegen die heel kortstondige outages kan. Ben nu aan het testen met een lange kabel naar de garage...
(*) PS: ik blijf me wel afvragen waarom de PS4 downloads altijd zoveel trager zijn dan wat mogelijk zou moeten zijn. Ik heb immers eens laptop aan dezelfde homeplug gehangen een Speedtest gedaan. Resultaten zijn 60 Mbps down en 16 Mbps up, dus de PS4 zou toch wel veel sneller dan 3 MB/s moeten kunnen halen.
[ Voor 9% gewijzigd door Twixie op 15-07-2017 13:57 ]
Mijn PS4 hangt gewoon aan een ethernet kabel en PSN downloads gaan met zo’n 20-30 MB/s.Twixie schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 13:42:
[...]
Via homeplug haal ik 3 MB/s, al zou het in principe nog wel sneller moeten kunnen.
Dit klopt wel met mijn ervaringen, zelf ook een tijdje een D-Link Powerline verbinding geprobeerd (2x D-Link DHL1565 voor 500 Mbit). Hoewel de snelheid goed is, is de verbinding gewoon niet stabiel. Dit resulteert in een te hoge ping, waardoor je uit de online game gegooid wordt in het ergste geval.Twixie schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 13:42:
[...]
+1. Ben hier thuis nog wat aan het prullen met mijn netwerk en wat zitten testen tussen homeplug en wifi. De connectie is minstens 6x sneller met homeplugs dan met wifi.
Nu, het is nog niet om over naar huis te schrijven, en hangt nog altijd enorm af van persoonlijke situatie. Router staat 2 kamers verder met dus 2 muren tussen en dan gaat een download op de PS4 aan zo'n 0.5MB/s. Via homeplug haal ik 3 MB/s, al zou het in principe nog wel sneller moeten kunnen.
Grootste nadeel van homeplugs vind ik toch de onvoorspelbaarheid. Reden waarom ik aan het prullen ben is dat ik tijdje geleden nieuwe plugs gekocht van 1200 Mbps. Die zijn ook heel snel (ik kan mijn 200 Mbps Telenet lijn voltrekken) maar niet 100% stabiel. Ik heb iets van een 0.3% packet loss, maar nu blijkt dat voor Plants vs Zombies voor ons zoontje nefast te zijn (althans, ik verdenk de homeplug) : hij wordt wel heel vaak uit een netwerkspel gegooid, en ik vermoed dat het spel niet tegen die heel kortstondige outages kan. Ben nu aan het testen met een lange kabel naar de garage...
Nu heb ik een vertrek onder de ruimte waar ik game een ASUS RT-AC66U gezet (was €77,00 een tijdje terug), deze geeft en een hoge snelheid Wi-Fi 5 GHz en een stabiele verbinding. Het voordeel van de ASUS is dat je met de ASUS Merlin firmware zelfs nog de router zendkracht kan versterken.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik blijf het vreemd vinden hoe de snelheid van de downloads zich verhouden tot de snelheid van de link:Aaargh! schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 13:55:
[...]
Mijn PS4 hangt gewoon aan een ethernet kabel en PSN downloads gaan met zo’n 20-30 MB/s.
* Via homeplug 1 haal ik speedtest van 100/18 Mbps up/down. PS4 rapporteert 50/3 en download gaat ongeveer aan 5 MB/s.
* Via homeplug 2 haal ik speedtest van 60/16 Mbps up/down. PS4 rapporteert 20/1 en download gaat ongeveer aan 2 MB/s.
Vind het wel vervelend dat je je download snelheid niet kan zien tijdens een download. De Speedtest die erin zit daar heb je geen bal aan
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=7M6fJbAFwx0]
Versie met betere kwaliteit YouTube: KINGDOM HEARTS III – D23 2017 Toy Story Trailer | PS4Tweakmans schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 23:37:
Het Toy Story-universum komt naar Kingdom Hearts 3 in 2018:
[video]
💦💦💦
Ik heb dit spel ooit gespeeld op de PS2 maar ik kon mij vooral herinneren dat ik niet echt kon wennen aan het combatsysteem en dan met name het Gambit-systeem. Ik ben helaas zo'n figuur die de touwtjes zelf in handen wil houden, al kan dit wel door het Gambit systeem uit te zetten.Jasphur schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 08:31:
Gisteravond Final Fantasy XII TZA aangeslingerd en het is inderdaad precies zoals de reviews omschrijven. Het is echt een goede remaster van in mijn ogen goede FF. Wat ik echter wel irritant vind en hopelijk snel word opgelost, is dat de muziek af en toe 'overslaat'. Alsof hij weer even moet bufferen ofzo. Heel raar.
Overigens is de opnieuw opgenomen soundtrack echt een pareltje. Zeker met koptelefoon op spelen als je geen goed geluidsysteem aan je tv hebt hangen. (Zoals ik dus)
Dit is zeker te doen door de de Gambits uit te zetten. Maar er zijn echter wel gevallen dat het handig is om aan te zetten. Bijvoorbeeld bij een Ally: KO dus geef Phoenix Down of Ally heeft hp lager dan 30% dus geef Potion.vhal schreef op zondag 16 juli 2017 @ 10:45:
[...]
Ik heb dit spel ooit gespeeld op de PS2 maar ik kon mij vooral herinneren dat ik niet echt kon wennen aan het combatsysteem en dan met name het Gambit-systeem. Ik ben helaas zo'n figuur die de touwtjes zelf in handen wil houden, al kan dit wel door het Gambit systeem uit te zetten.
Dan kun je daarna veel meer focussen op het aanvallen met de juiste aanval.
Ik ben verder zelf nieuw met het Job systeem en moet zeggen dat mijndat wel bevalt. Mijn characters verschillen nu veel meer van elkaar ipv dat ze toen redelijk hetzelfde opgroeide.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Waarschijnlijk omdat JRPG's nogal een niche markt zijn in het westen ?Nieuwevolger schreef op zondag 16 juli 2017 @ 13:27:
Begint mij toch echt wel op te vallen dat tweakers wel heel zuinig is met nieuwsberichten over kingdom hearts en final fantasy.
Het gamenieuws is sowieso van wisselende (lage) kwaliteit , EA en Ubisoft titels krijgen hoe dan ook de meeste exposure.Nieuwevolger schreef op zondag 16 juli 2017 @ 13:27:
Begint mij toch echt wel op te vallen dat tweakers wel heel zuinig is met nieuwsberichten over kingdom hearts en final fantasy. Ze hebben FF15 niet eens gereviewed en ze plaatsen ook al geen nieuwsberichten als er nieuwe trailers worden vrij gegeven.
39
Het is inderdaad ook raar dat er geen FF15 review is verschenen. Dat een enkele titel tussendoor schiet is best te begrijpen (denk ook aan NieR:Automata etc), maar het is zo verschrikkelijk wisselend wat wel en niet een review krijgt dat je nergens op kunt rekenen. Behalve als het weer een assassins creed is of fifa deel 323132113 of Far cry. Recentelijk verkondigde ze nog groot dat ze E-sport meer in het nieuws zouden brengen. Resultaat: kan me niks heugen en er zijn genoeg tournaments (ook met Nederlanders erin) gespeeld, maar je ziet er niks van. Kortom, zie het als een bonusje als er iets voorbijkomt (ondanks 2 fulltime "game" reviewers). Maargoed we gaan offtopic.Nieuwevolger schreef op zondag 16 juli 2017 @ 14:44:
@Aaargh! @Fietsbel final fantasy en kingdom hearts kan je echt niet meer niche noemen. De kingdom hearts serie hoort bij de best verkochte ps2 games en de laatste final fantasy heeft 6 miljoen keer verkocht. Als er een wittewasje gebeurd bij ea, ubisoft of bethesda weet tweakers niet hoe snel ze erbij moeten zijn.
39
GamiQ, de game notes app met game maps!
Tja een game met disney en toy story figuurtjes. Ik weet niet of op tweakers de juiste doelgroep zit. Behalve jij dan.Nieuwevolger schreef op zondag 16 juli 2017 @ 14:44:
@Aaargh! @Fietsbel final fantasy en kingdom hearts kan je echt niet meer niche noemen. De kingdom hearts serie hoort bij de best verkochte ps2 games en de laatste final fantasy heeft 6 miljoen keer verkocht. Als er een wittewasje gebeurd bij ea, ubisoft of bethesda weet tweakers niet hoe snel ze erbij moeten zijn.
Voor een discussie over redactionele keuzes: Geachte Redactie, dat is hier redelijk offtopic.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Tijd teveel of spellen tekort ?Ari Gold schreef op zondag 16 juli 2017 @ 16:22:
Zo he, eindelijk UC4 op crushing uitgespeeld. Nu de rest van de trophies binnen hengelen en als laatst de speedrun doen.
Dit topic is gesloten.
![]()
Helaas is de 'oude' Tweakers community op PSN verdwenen, er is inmiddels een nieuwe community aangemaakt die via de community zoekfunctie op je PS4 te vinden is (Zoeken op Tweakers of Gathering of Tweakers)!
Er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen -topic
Pro vs Slim:
Wil je een PS4 kopen en twijfel je tussen een Slim of Pro? Gebruik dan de search, de vraag welke je beter kunt kopen is al (te) vaak gesteld!