42 Damn, dacht altijd dat die 585 voor maand geboortejaar stond.Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:01:
PlayStation Europe
All these incredible #HorizonZeroDawn reviews got you excited? Preorder now and be ready to play at launch on 1/3:
https://store.playstation...o_Dawn&emcid=or-st-103436
[afbeelding]
Deze meesterlijke game komt de dag na mijn 42ste verjaardag uit.
Dat vind ik altijd zo triest van die mensen. Waarom zou ik mensen met een xbox one of switch geen goeie games gunnen en hopen dat zelda en sea of thieves slechte games worden? Hier op tweakers zijn het voornamelijk pc gamers die op alles zuur zijn. Puur uit overtuiging dat de pc perfect is en als dat niet zo is, dan is het de schuld van een ander.Vrijdag schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:15:
[...]
Vaak een vorm van bias. Omdat een spel niet op "hun" platform verschijnt kan het meteen niet zo goed zijn. Het wordt niet altijd gezegd maar je kan het vaak wel uit de comments opmaken.
Ik wil HZD wel halen, maar eerst moet ik Doom, Mirror's Edge en The Witcher uitspelen.
.... dat zeg ik nu, natuurlijk![]()
[...]
Heb besloten de gebruikersreviews over langere tijd lekker af te wachten voor Horizon. Heb hier een hele stapel games die uitmuntende reviews kregen en die me na 3 uur spelen verveelden tot het bot. De media vind blijkbaar andere spellen leuk dus ik skip deze hype even. Daarnaast is het een singleplayer game dus kan het me weinig schelen of ik die nu speel of over een paar maanden.
Dat dus... heb al weinig tijd om te gamen en vermaak mijzelf nog best met TF2 (even snel 1 of 2 potjes per paar avonden). Pak de game wel op als hij op een V&A staat of in de aanbieding bak ligt.Beakzz schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:40:
Daarnaast is het een singleplayer game dus kan het me weinig schelen of ik die nu speel of over een paar maanden.
Best goed, om alles eens in kaart te brengen. Ook wel schrikken.LuPo schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:19:
[...]
Welke backlog heb je nog?
Ik heb, naast alle PS+ shizzle, Batman: AK, Far Cry 4 en AC:Unity nog liggen. Valt heel erg mee hier.
Op dit moment speel ik: Rocket League, BF1, R6:Siege en vanaf deze week Titanfall 2. Vooral MP dus die reken ik niet tot m'n backlog. SP speel ik Dirt Rally.
Single Player Backlog:
AC: Black Flag (15%)
AC: Unity (Seal)
AC: Syndicate (Seal)
COD: BO3 (15%)
COD: Ghosts (50%)
Far Cry 4 (35%)
Far Cry Primal (Seal)
Grand Theft Auto V (60%)
The Last Guardian (Seal)
The Last Of Us Remastered (40%)
The Walking Dead (GOTY Edition) + 400 Days (Seal)
Track Mania Turbo (Seal)
Wolfenstein: The New Order (65%)
Wolfenstein: The Old Blood (Seal)
En dan wil ik de PlayStation Plus games: NBA 2K16 en LBP3 van PlayStation Plus graag nog checken.
Speel momenteel:
FIFA 17
BF1
Rise Of The Tombraider
Uncharted 4: A Thiefs End
NFS: Rivals
The Day Of The Tentacle: Remastered
Wishlist:
Abzu
Horizon: Zero Dawn
Uncharted: The Nathan Drake Collection
Conclusie: Okay, ik koop hem niet.
Note: Anderhalf jaar een huilbaby is niet bevordelijk voor je game backlog.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Heb batman arkham knight vorige week uitgespeeld (hele goeie game) dus ben helemaal klaar voor horizon. De tijd breng in maar door met wat end level content van FF15, lbp 3 en bf1.
Ja ik snap dat ook niet. En als je een spel écht wil hebben, koop dan ook het platform.Nieuwevolger schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:30:
[...]
Dat vind ik altijd zo triest van die mensen. Waarom zou ik mensen met een xbox one of switch geen goeie games gunnen en hopen dat zelda en sea of thieves slechte games worden? Hier op tweakers zijn het voornamelijk pc gamers die op alles zuur zijn. Puur uit overtuiging dat de pc perfect is en als dat niet zo is, dan is het de schuld van een ander.
@ backcatalog: ik heb nog zóveel spellen die ik nog moet spelen. Op de pc, Xbox360, PS3 en PS4. Inmiddels ben ik maar gestopt met lukraak spellen kopen omdat ze me leuk lijken of omdat de box-art me aanspreekt
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Impressie van iemand die HZD inmiddels zo'n 20 uur gespeeld heeft op de standaard PS4 en de Pro:
- Vanilla:
- runs fine.
- crashed on me once (the game froze).
- there is some pop in.
- the PS4 gets LOUD during this game.. The fans go crazy.
- PRO:
- Game runs better than on Vanilla, it is easily noticeable.
- Pop-in is better.. but still present.
- Looks a lot more "crisp"
- My PS4 Pro is surprisingly silent during this game, I never noticed the fans. Strange, because some other games make the fans rev up.
Verwijderd
'Horizon Zero Dawn’s day-one patch breidt PS4 Pro ondersteuning uit'
"The day-zero patch will add several PS4 Pro-specific options to the menu to tailor the visual experience. Options for selecting resolution and HDR/SDR preferences will be added to the menu in Settings > Visual. A small day zero patch that will build upon PlayStation 4 Pro support, adding a Performance mode which will favour smoother framerates while delivering higher visual fidelity in the 1080p mode. This mode is available for both 4K and 1080p displays.”
"The day-zero patch will add several PS4 Pro-specific options to the menu to tailor the visual experience. Options for selecting resolution and HDR/SDR preferences will be added to the menu in Settings > Visual. A small day zero patch that will build upon PlayStation 4 Pro support, adding a Performance mode which will favour smoother framerates while delivering higher visual fidelity in the 1080p mode. This mode is available for both 4K and 1080p displays.”
Niets verrassends, de game is de eerste echte 'Pro' game.bram1984 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:57:
Impressie van iemand die HZD inmiddels zo'n 20 uur gespeeld heeft op de standaard PS4 en de Pro:
[...]
Misschien dat het tot op zekere hoogte zo is voor iedere game ja. Uiteindelijk is een studio altijd zo goed als hun laatste titel, helemaal in het (technisch) snel veranderende landschap van games. Je hebt in het verleden al genoeg studio's gezien die op bepaalde consoles pareltjes afleverden waarna op latere consoles niets noemenswaardigs meer gepresteerd werd. Ik vind alleen dat er een aantal studio's zijn die al over een hele lange periode pareltjes produceren en wat mij betreft hoort Guerrilla daar, in ieder geval tot op heden, niet bij.Origins schreef op maandag 20 februari 2017 @ 07:53:
[...]
Nogmaals het is een andere game, waar andere mensen aan werken (ja ook voor het verhaal is er iemand nieuws aangetrokken)
Een andere engine, de gameplay effecten lijken in niets maar dan in niets op een killzone, dit is te weerleggen op de filmpjes die online zijn gekomen.
Het is altijd de vraag of zij het op het allerhoogste niveau kunnen, want zelfs deze studios kunnen ook nog een uitglijder maken en succes is absoluut niet standaard.
Is dat niet voor elke game als je het zo stelt? ik bedoel een The Last of Us is 12/14 uur en dan ben je er klaar mee, dan is de game interessant..
Uncharted is rond de 16 uur playtime... en uiteraard is HZD een open wereld, en de geruchten zijn al van ongeveer 30 uur aan mainstory content en of dat leuk is? tja zoals ik eerder zei heb ik tot nu toe lovende previews gezien.. dat zullen we straks om 9 uur zien.
Tripple A is een verkeerde term, dit omdat Killzone dat absoluut wel is. een top game is nog altijd persoonlijk, net als dat ik de eerste Uncharted games verre van top vond (jep ook deel 2) maar deel 3 en 4 vond ik juist geweldig en dus top.
Ook dit is persoonlijk, Killzone vond ik zelf niet bijster interessant, maar nog altijd beter dan bijvoorbeeld een Halo van de concurrent.
Dat kan ook niemand voorspellen, heb ook nergens gezegd dat dit wel een top game zal zijn, echter dat je nooit de vergelijking kan maken met een killzone, nogmaals behalve op een handjevol mensen na en de naam die de studio draagt heeft het niets maar dan ook niets met HZD te maken.
Als ik naar jou beredenering kijk dan zou ik met een Mass Effect ook op mijn hoede moeten zijn, dit omdat ze een redelijk reputatie hebben, DA: I vond ik een draak van een game.
Ik zou dus terughoudend moeten zijn dit omdat de vorige keer eigenlijk niet zo leuk was, ondanks dat er totaal andere mensen zitten nu.
Volgens mij ook nog een nieuwe engine en weer een andere writer.
EA heeft uiteraard hele goede games uitgebracht maar ook hele slechte games... net als bijna alle studio's en nogmaals Killzone waren bij lange na niet zo slecht.(echter is dit persoonlijk)
Het doet je niet zoveel, maar waarom dan de discussie aangaan en en vervolgens aangeven dat je hoopt dat het een grote titel wordt maar het je eigenlijk niet zoveel doet.
Begrijp je dat ik je hier even kwijt ben?
[...]
Maar ondanks dat de studio een goede reputatie heeft dan nog wordt er getwijfeld eraan... overigens heb ik ook niet gezegd dat ze van het rijtje Naughty Dog, Rockstar Games of CD Project zitten.
Bij Naughty Dog was het pas bij een Uncharted serie echt top, CD Project is pas echt top bij een Witcher 3, daarvoor was het ook erg wel goed...
Nogmaals dat moet blijken, en het ging mij ook nogmaals echt niet dat dit een top titel wordt, maar enkel dat mensen terughoudend zijn wat betreft Guerilla, terwijl dit aantoonbaar anders is.
Jij zegt bijvoorbeeld dat Naughty Dog pas vanaf Uncharted top is, maar daar ben ik het absoluut niet mee eens. Naughty Dog heeft met Crash Bandicoot al een legendarisch icoon voor de Playstation neergezet op de PS1, heeft met Jak & Daxter op de PS2 titels van het allerhoogste niveau in dat genre afgeleverd en heeft vervolgens op de PS3 en 4 met de Uncharted reeks een serie neergezet die iconisch is voor de Playstation. En dan vergeet ik the Last of Us nog even voor het gemak. CD Projekt Red heeft niet alleen met the Witcher 3 een iconische game neergezet, maar ook the Witcher 2 op de PC staat bekend als een geweldige game in het RPG-genre.
Als ik dan naar Killzone kijk dan staan 1, 3 en Shadow Fall toch bekend als redelijke tot goede games, maar echt niet als toppers. Ze staan vooral bekend als games die erg mooi zijn, maar gameplay hebben die niet op hetzelfde niveau acteert als de graphics. De enige uitschieter zou wellicht deel 2 kunnen zijn, maar als ik kijk naar de Killzone franchise als geheel binnen het FPS-genre dan is dit wat mij betreft niet veel groter dan een Resistance serie. Een CoD, een Battlefield, een Halo en zelfs een Medal of Honor zijn veel grotere series binnen dit genre.
Dus heeft Guerrilla tot nu toe titels gemaakt die bij de crème de la crème hoorden dan zou ik daar negatief op antwoorden. Heb ik dan ook een blind vertrouwen in Guerrilla zoals ik dat in een Naughty Dog en een Rockstar Games heb? Nee, dat heb ik in ieder geval niet en dus vind ik het ook logisch dat mensen niet meegaan in een hype train en enigszins terughoudend zijn. Zelfs nu ze besloten hebben om een game in een ander genre te maken met een team waarvoor nieuwe mensen zijn aangetrokken. En ja, ook na het uitkomen van een aantal uur gameplay en positieve previews. Waarom dan nog? Ten eerste omdat een aantal uur gameplay vertekenend kan zijn voor de gehele game (helemaal bij een genre als openwereld games) en ten tweede omdat je de gamejournalistiek af en toe ook met een korreltje zou moet nemen en niet alles klakkeloos kan geloven wat er geschreven wordt. Wat dat betreft komen we vandaag de dag met de vele gebruikservaringen die we tot ons krijgen tot een realistischer en breder beeld.
Je vergelijking met een ontwikkelaar en uitgever als EA gaat ook mank vind ik. EA is zo'n groot bedrijf met zoveel verschillende studio's wereldwijd dat het logisch is dat er door EA hele goede games en mindere games worden uitgebracht. Het ligt er dan maar net aan welke studio eraan gewerkt heeft. Studio's zoals Dice en Bioware leveren over het algemeen wel goede titels af, dus als die erachter zitten kan je er in principe wel van uitgaan dat er kwaliteit afgeleverd wordt. Maar ook dan heb je nooit zekerheid. Guerrilla Games is daarentegen een stuk kleiner en de Killzone games zijn altijd ontwikkeld door het hoofdteam van Guerrilla. En tuurlijk zullen daar ook wel eens wijzigingen plaatsvinden en nieuwe mensen aangetrokken worden, maar dat zal bij bijvoorbeeld Naughty Dog ook gebeuren. Dat zegt me verder niet zo heel veel.
Als je dus naar EA kijkt vind ik het veel minder logisch om verwachtingen rondom een game te hebben gebaseerd op andere games van EA dan dat ik dit bij een Naughty Dog of een Guerrilla games vind. Vandaar dat ik deze vergelijking niet helemaal op vind gaan.
En wat Mass Effect zou ik zeker ook een afwachtende houding aannemen. De eerste 3 delen van Mass Effect zijn zo goed ontvangen en als serie wordt dit als de absolute top gezien. Nu het nieuwe deel ontwikkelt wordt door een andere studio en het dus ook nog eens een nieuwe Mass Effect betreft (en de verwachtingen die dit met zich meebrengt) zou ik zeker ff afwachten of dit wel net zo goed gaat worden als de vorige delen of dat het misschien toch enigszins teleurstelt omdat het niet dat niveau bereikt.
Waarom ik de discussie aanga? Nou ja, dat is deels de reden dat ik hier op het forum zit. Ik zag dat jij iets postte waar ik het niet mee eens was en dus reageer ik daar graag op. Uiteraard ook omdat dit 1 van de grote titels moet worden voor Sony dit jaar en ik vrijwel alles wat Sony en Playstation doet op de voet volg. Dus vind ik dit een interessant onderwerp om over te discussiëren. Ik hoop ook echt dat er zoveel mogelijk goede titels (exclusives) verschijnen voor de Playstation en vind het altijd interessant om te zien hoe goed die exclusives dan ook daadwerkelijk zijn. Ook omdat dit deels de concurrentie met andere platformen bepaalt en de Playstation de enige console is die ik bezit. Ik snap dus het belang van (goede) exclusives voor het succes voor de console en dat succes van de console is weer bepalend of dat er op de lange termijn veel en goede titels blijven verschijnen. Vandaar dat ik het interessant vind om te volgen welke exclusives er verschijnen op de verschillende platformen, hoe goed die titels daadwerkelijk zijn en om daarover te discussiëren op zijn tijd. Alleen puur specifiek naar deze game gekeken had het me niet veel uitgemaakt als die niet top zou zijn geworden omdat ik hem in principe niet wil gaan spelen. De enige kanttekening die ik hierbij op moet maken is dat ik Battlefield 1 ook niet wilde spelen en ik die nu al 2 weken volop speel. Dus wat dat betreft weet je het nooit zeker en sluit ik het ook niet uit dat ik de game ooit nog ga spelen.
Het is uiteindelijk een heel verhaal geworden, maar ik denk dat wij het toch niet eens gaan worden. Ik kijk kennelijk sceptischer naar games dan jij en zou bijvoorbeeld ook nooit een pre-order plaatsen van een game. Moet ook zeggen dat ik vrijwel nooit een game op release koop, op enkele uitzonderingen na. Ik wacht sowieso eerst altijd de reviews af en vind het interessant om te zien hoe mensen de games ervaren. Helemaal de langere games, omdat die vaak kampen met iets dat Beakzz hier niet zo lang geleden schreef. Veel games hebben tegenwoordig te maken met het syndroom dat ze gerekt worden met urenlang dezelfde repetitieve gameplay zodat de ontwikkelaar kan zeggen dat de game een x aantal uur in beslag neemt. Geef mij maar een game van een uur of 5 tot 10 met unieke gameplay die een geweldige ervaring biedt in plaats van een game van een uur of 30-50 die enkel gameplay biedt die een paar uur leuk is en daarna enkel gerekt wordt met telkens hetzelfde kunstje om de game kunstmatig lang te maken. Maar goed, dat is weer een hele andere discussie.
Ik kan alleen zeggen dat met de kennis van nu het erop lijkt dat ze deze keer wel aan de verwachtingen hebben voldaan en een geweldige titel neergezet hebben, alhoewel ik dus nog wel heel nieuwsgierig ben naar de gebruikservaringen van de mensen die de game uitgespeeld hebben. Het zou in ieder geval heel positief zijn als ze nu een toptitel neergezet hebben en wellicht een nieuw icoon gecreëerd hebben voor de Playstation. Ik wens jou en alle anderen die het gaan spelen er ook erg veel plezier mee!
Dat begrijp ik. Maar ik lees veel over games en weet ook best wel het een en ander af van de game-industrie als geheel. En ondanks dat ik het zelf niet gespeeld heb denk ik wel redelijk te weten wat de consensus is wat de Killzone franchise betreft. Daar beoordeel ik het dan ook op en vandaar dat ik wel durf te zeggen dat de graphics top waren, maar de gameplay niet op hetzelfde niveau zat. Je kan ook niet ontkennen dat Killzone niet in het rijtje CoD, Battlefield, Halo en MoH thuishoort. Dat heeft een reden en die reden is niet enkel marketing. Kennelijk doen die games toch een aantal dingen beter. Dit zal grotendeels met de multiplayer te maken hebben, maar het heeft er ook alle schijn van dat de singeplayer van de Killzone delen niet op het niveau zit van bijvoorbeeld Uncharted. Als dat namelijk wel zo was geweest had de franchise als geheel wel anders bekend gestaan onder gamers.dvdkiwi schreef op maandag 20 februari 2017 @ 09:29:
[...]
Zo sceptisch maar zelf nooit gespeeld, dat verbaast me enigszins
Als je gaat kijken naar verkoop- en reviewcijfers in vergelijking met CoD's en Fifa's dan kún je inderdaad concluderen dat Killzone geen toptitel is, maar of je dat puur daar op moet beoordelen, ik denk het niet.
Ben het ook met je eens dat verkoop- en reviewcijfers niet alles zeggen, maar het is wel zo dat als iets echt slecht is het nooit de verkoopcijfers zal halen van een CoD of een Fifa. Dus kennelijk doen die games bepaalde dingen wel goed, want anders zouden ze nooit zulke cijfers halen. Overigens kan het wel zo zijn dat iets dat heel goed is slechte verkoopcijfers haalt.
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Killzone 2 was gewoon hele goeie shooter en killzone 3 was ook een prima game, shadow fall van dan wel weer niet zo heel goed. Maar vanaf de eerste beelden zag horizon heel erg belovend eruit. Heb dan het gevoel dat jij gewoon dingen probeert te zoeken om de game onder uit te halen. Ben blij dat guerilla games en Sony het aandurfde om met z'n ambitieus project te beginnen. Want dat loopt niet altijd goed af, kijk naar scalebound of het gecancelde project van Santa Monica.
Waar haal jij vandaan dat het een andere engine is? Omdat het er anders uit ziet dan Killzone?Origins schreef op maandag 20 februari 2017 @ 07:53:
[...]
Nogmaals het is een andere game, waar andere mensen aan werken (ja ook voor het verhaal is er iemand nieuws aangetrokken)
Een andere engine, de gameplay effecten lijken in niets maar dan in niets op een killzone, dit is te weerleggen op de filmpjes die online zijn gekomen.
Dit is gewoon dezelfde engine alleen in een andere situatie toegepast.
Kijk bijvoorbeeld naar Frostbite. EA gebruikt die engine voor praktish alles tegenwoordig, van shooters tot racegames en verschillende sport spellen (FIFA. PGA Tour).
Dit is gewoon Decima, waarschijnlijk niet dezelfde versie als in Shadow Fall, met wat tweaks hier en daar om het in Horizon te laten passen.
Dezelfde Engine word overigens ook gebruikt voor Death Stranding.LOTG schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:35:
[...]
Waar haal jij vandaan dat het een andere engine is? Omdat het er anders uit ziet dan Killzone?
Dit is gewoon dezelfde engine alleen in een andere situatie toegepast.
Kijk bijvoorbeeld naar Frostbite. EA gebruikt die engine voor praktish alles tegenwoordig, van shooters tot racegames en verschillende sport spellen (FIFA. PGA Tour).
Dit is gewoon Decima, waarschijnlijk niet dezelfde versie als in Shadow Fall, met wat tweaks hier en daar om het in Horizon te laten passen.
PSN: Alvanosa
Verwijderd
Killzone: Shadow Fall heb ik uitgespeeld en erg van genoten.
Ik ben dan ook erg benieuwd naar Horizon en de cijfers zien er belovend uit.
Ik ben dan ook erg benieuwd naar Horizon en de cijfers zien er belovend uit.
Mooie game om m'n Pro te testen.Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:05:
'Horizon Zero Dawn’s day-one patch breidt PS4 Pro ondersteuning uit'
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Waarom zou ik naar dingen zoeken om de game onderuit te halen? Alleen omdat ik een enigszins sceptische blik heb op deze game wil ik hem meteen onderuit halen? Ik schrijf toch dat ik belang snap van goede exclusives voor het succes van een console? Ik heb geen Xbox of PC waarop ik game en enkel een Playstation. Het is dus zelfs in mijn belang dat het een goede game zou worden en ik gun het een Nederlandse studio en alle gamers die deze game heel graag willen spelen ook zeker. Alleen ik blijf wel realistisch en ga niet mee in een hype, omdat ik anders neergezet wordt als een negatieveling.Nieuwevolger schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:33:
Killzone 2 was gewoon hele goeie shooter en killzone 3 was ook een prima game, shadow fall van dan wel weer niet zo heel goed. Maar vanaf de eerste beelden zag horizon heel erg belovend eruit. Heb dan het gevoel dat jij gewoon dingen probeert te zoeken om de game onder uit te halen. Ben blij dat guerilla games en Sony het aandurfde om met z'n ambitieus project te beginnen. Want dat loopt niet altijd goed af, kijk naar scalebound of het gecancelde project van Santa Monica.
Ik denk eerder dat er een hoop mensen zijn die al besloten hebben dat deze game goed is omdat ze zeker weten dat ze hem gaan halen of een pre-order hebben geplaatst. En omdat deze mensen zich dus al op een bepaalde manier verbonden hebben aan de game mag er niks negatiefs meer over gezegd worden en moet het per se goed zijn. En als iemand dan sceptisch is of enigszins negatieve dingen zegt (wat terecht is gezien het verleden van Guerrilla) dan schort er meteen iets aan deze persoon. Sorry, maar ik vind dit wel een erg bekrompen manier van discussiëren.
[ Voor 3% gewijzigd door dvd-linden op 20-02-2017 13:46 ]
Daar zeg je het eigenlijk zelf al: CoD en BF spreken het grote publiek aan vanwege de multiplayer, en multiplayert is toch de reden dat de meeste mensen een shooter kopen. Dat Killzone daar niet aan kan tippen ben ik 100% met je eens. (alhoewel, de mp van CoD is nu ook weer niet je van het, maar dat is mijn mening)dvd-linden schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:26:
[...]
Je kan ook niet ontkennen dat Killzone niet in het rijtje CoD, Battlefield, Halo en MoH thuishoort. Dat heeft een reden en die reden is niet enkel marketing. Kennelijk doen die games toch een aantal dingen beter. Dit zal grotendeels met de multiplayer te maken hebben, (...)
Qua single player stellen BF en CoD weer niet zo veel voor en heeft Killzone een stuk beter voor elkaar imo.
Ik ken genoeg mensen die de single player van BF en CoD niet eens aanraken; niet enkel omdat ze de game voor de multiplayer kopen maar ook omdat ze de single player meestal ronduit slecht vinden.
Dus zo stellig stellen dat Killzone niet in het rijtje CoD, BF en dergelijke past ben ik niet met je eens.
Qua multiplayer wel, maar qua single player durf ik rustig te stellen dat Killzone op één lijn zit en zéker niet onder doet.
*edit*
Je comment tussen haakjes raakt bij mij kant noch wal.dvd-linden schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:41:
[...]
En als iemand dan sceptisch is of enigszins negatieve dingen zegt (wat terecht is gezien het verleden van Guerrilla)
Maar goed, dit is een vrij eindeloze discussie
Binnenkort Horizon maar eens aan de tand voelen en kijken wat ze er van gebrouwen hebben.
Eerst even "snel" The Witcher uitspelen; die game duurt me nét even te lang.
[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 20-02-2017 13:54 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
En wat nu als je die nu nog niet hebt en die er ook niet snel gaat komen? Hoeveel mooier is een PS4 pro met full hd tv ivm PS4 slim met full hd tv? De slim scoor je voor 344/340 met Uncharted 4 en Horizon Zero Dawn. PS4 pro wordt niet echt in een bundel aangeboden dus zonder die twee games zit je al op 380 minimaal. Ben dus geneigd die slim maar in huis te halen, juist voor de twee exclusives waar je een PS4 voor wilt hebben.LuPo schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 13:43:
[...]
Zeker in combinatie met een 4k tv heel vet.
De pro maakt bij veel games op 1080p gebruik van super sampling, dit zorgt ervoor dat randjes van textures er beter uit zien. Gevolg is dat alles er strakker uit ziet op de pro.Joosie200 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:47:
[...]
En wat nu als je die nu nog niet hebt en die er ook niet snel gaat komen? Hoeveel mooier is een PS4 pro met full hd tv ivm PS4 slim met full hd tv? De slim scoor je voor 344/340 met Uncharted 4 en Horizon Zero Dawn. PS4 pro wordt niet echt in een bundel aangeboden dus zonder die twee games zit je al op 380 minimaal. Ben dus geneigd die slim maar in huis te halen, juist voor de twee exclusives waar je een PS4 voor wilt hebben.
Ik zou gaan voor de Pro als je nog niets hebt.Joosie200 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:47:
[...]
En wat nu als je die nu nog niet hebt en die er ook niet snel gaat komen? Hoeveel mooier is een PS4 pro met full hd tv ivm PS4 slim met full hd tv? De slim scoor je voor 344/340 met Uncharted 4 en Horizon Zero Dawn. PS4 pro wordt niet echt in een bundel aangeboden dus zonder die twee games zit je al op 380 minimaal. Ben dus geneigd die slim maar in huis te halen, juist voor de twee exclusives waar je een PS4 voor wilt hebben.
Zie bijv. dit voorbeeld van BF1.
YouTube: Battlefield 1 Multiplayer PS4 Pro vs PS4 Gameplay Stress Tests
Deze game is niet geoptimaliseerd voor de Pro. Maar toch zie je het verschil in fps duidelijk! Ook echt merkbaar in-game. Want ik heb beide consoles gehad met BF1.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
En HDR las ik, dat lijkt me nog toffer dan super sampling om eerlijk te zijn. Maar om dat te benutten moet je wel een tv in huis hebben staan die HDR aan kan. Mijn huidige tv is niet stuk te krijgen, eerder ben ik niet geneigd hem te vervangen door wat anders. Als ze nu ook de PS4 pro wat meer pushen door dezelfde bundels aan te bieden als je bij de slim aantreft hoefde ik er niet zo over na te denkenNieuwevolger schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:49:
[...]
De pro maakt bij veel games op 1080p gebruik van super sampling, dit zorgt ervoor dat randjes van textures er beter uit zien. Gevolg is dat alles er strakker uit ziet op de pro.
Klopt en daar gaat het om, wat jij persoonlijk top vind, hoef ik niet perse top te vinden, ik vond het vanaf Uncharted echt top, Crash leuk maar is geen top game voor mij.dvd-linden schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:26:
[...]
Misschien dat het tot op zekere hoogte zo is voor iedere game ja. Uiteindelijk is een studio altijd zo goed als hun laatste titel, helemaal in het (technisch) snel veranderende landschap van games. Je hebt in het verleden al genoeg studio's gezien die op bepaalde consoles pareltjes afleverden waarna op latere consoles niets noemenswaardigs meer gepresteerd werd. Ik vind alleen dat er een aantal studio's zijn die al over een hele lange periode pareltjes produceren en wat mij betreft hoort Guerrilla daar, in ieder geval tot op heden, niet bij.
Jij zegt bijvoorbeeld dat Naughty Dog pas vanaf Uncharted top is, maar daar ben ik het absoluut niet mee eens. Naughty Dog heeft met Crash Bandicoot al een legendarisch icoon voor de Playstation neergezet op de PS1, heeft met Jak & Daxter op de PS2 titels van het allerhoogste niveau in dat genre afgeleverd en heeft vervolgens op de PS3 en 4 met de Uncharted reeks een serie neergezet die iconisch is voor de Playstation. En dan vergeet ik the Last of Us nog even voor het gemak. CD Projekt Red heeft niet alleen met the Witcher 3 een iconische game neergezet, maar ook the Witcher 2 op de PC staat bekend als een geweldige game in het RPG-genre.
Als ik dan naar Killzone kijk dan staan 1, 3 en Shadow Fall toch bekend als redelijke tot goede games, maar echt niet als toppers. Ze staan vooral bekend als games die erg mooi zijn, maar gameplay hebben die niet op hetzelfde niveau acteert als de graphics. De enige uitschieter zou wellicht deel 2 kunnen zijn, maar als ik kijk naar de Killzone franchise als geheel binnen het FPS-genre dan is dit wat mij betreft niet veel groter dan een Resistance serie. Een CoD, een Battlefield, een Halo en zelfs een Medal of Honor zijn veel grotere series binnen dit genre.
Dus heeft Guerrilla tot nu toe titels gemaakt die bij de crème de la crème hoorden dan zou ik daar negatief op antwoorden. Heb ik dan ook een blind vertrouwen in Guerrilla zoals ik dat in een Naughty Dog en een Rockstar Games heb? Nee, dat heb ik in ieder geval niet en dus vind ik het ook logisch dat mensen niet meegaan in een hype train en enigszins terughoudend zijn. Zelfs nu ze besloten hebben om een game in een ander genre te maken met een team waarvoor nieuwe mensen zijn aangetrokken. En ja, ook na het uitkomen van een aantal uur gameplay en positieve previews. Waarom dan nog? Ten eerste omdat een aantal uur gameplay vertekenend kan zijn voor de gehele game (helemaal bij een genre als openwereld games) en ten tweede omdat je de gamejournalistiek af en toe ook met een korreltje zou moet nemen en niet alles klakkeloos kan geloven wat er geschreven wordt. Wat dat betreft komen we vandaag de dag met de vele gebruikservaringen die we tot ons krijgen tot een realistischer en breder beeld.
Je vergelijking met een ontwikkelaar en uitgever als EA gaat ook mank vind ik. EA is zo'n groot bedrijf met zoveel verschillende studio's wereldwijd dat het logisch is dat er door EA hele goede games en mindere games worden uitgebracht. Het ligt er dan maar net aan welke studio eraan gewerkt heeft. Studio's zoals Dice en Bioware leveren over het algemeen wel goede titels af, dus als die erachter zitten kan je er in principe wel van uitgaan dat er kwaliteit afgeleverd wordt. Maar ook dan heb je nooit zekerheid. Guerrilla Games is daarentegen een stuk kleiner en de Killzone games zijn altijd ontwikkeld door het hoofdteam van Guerrilla. En tuurlijk zullen daar ook wel eens wijzigingen plaatsvinden en nieuwe mensen aangetrokken worden, maar dat zal bij bijvoorbeeld Naughty Dog ook gebeuren. Dat zegt me verder niet zo heel veel.
Als je dus naar EA kijkt vind ik het veel minder logisch om verwachtingen rondom een game te hebben gebaseerd op andere games van EA dan dat ik dit bij een Naughty Dog of een Guerrilla games vind. Vandaar dat ik deze vergelijking niet helemaal op vind gaan.
En wat Mass Effect zou ik zeker ook een afwachtende houding aannemen. De eerste 3 delen van Mass Effect zijn zo goed ontvangen en als serie wordt dit als de absolute top gezien. Nu het nieuwe deel ontwikkelt wordt door een andere studio en het dus ook nog eens een nieuwe Mass Effect betreft (en de verwachtingen die dit met zich meebrengt) zou ik zeker ff afwachten of dit wel net zo goed gaat worden als de vorige delen of dat het misschien toch enigszins teleurstelt omdat het niet dat niveau bereikt.
Waarom ik de discussie aanga? Nou ja, dat is deels de reden dat ik hier op het forum zit. Ik zag dat jij iets postte waar ik het niet mee eens was en dus reageer ik daar graag op. Uiteraard ook omdat dit 1 van de grote titels moet worden voor Sony dit jaar en ik vrijwel alles wat Sony en Playstation doet op de voet volg. Dus vind ik dit een interessant onderwerp om over te discussiëren. Ik hoop ook echt dat er zoveel mogelijk goede titels (exclusives) verschijnen voor de Playstation en vind het altijd interessant om te zien hoe goed die exclusives dan ook daadwerkelijk zijn. Ook omdat dit deels de concurrentie met andere platformen bepaalt en de Playstation de enige console is die ik bezit. Ik snap dus het belang van (goede) exclusives voor het succes voor de console en dat succes van de console is weer bepalend of dat er op de lange termijn veel en goede titels blijven verschijnen. Vandaar dat ik het interessant vind om te volgen welke exclusives er verschijnen op de verschillende platformen, hoe goed die titels daadwerkelijk zijn en om daarover te discussiëren op zijn tijd. Alleen puur specifiek naar deze game gekeken had het me niet veel uitgemaakt als die niet top zou zijn geworden omdat ik hem in principe niet wil gaan spelen. De enige kanttekening die ik hierbij op moet maken is dat ik Battlefield 1 ook niet wilde spelen en ik die nu al 2 weken volop speel. Dus wat dat betreft weet je het nooit zeker en sluit ik het ook niet uit dat ik de game ooit nog ga spelen.
Het is uiteindelijk een heel verhaal geworden, maar ik denk dat wij het toch niet eens gaan worden. Ik kijk kennelijk sceptischer naar games dan jij en zou bijvoorbeeld ook nooit een pre-order plaatsen van een game. Moet ook zeggen dat ik vrijwel nooit een game op release koop, op enkele uitzonderingen na. Ik wacht sowieso eerst altijd de reviews af en vind het interessant om te zien hoe mensen de games ervaren. Helemaal de langere games, omdat die vaak kampen met iets dat Beakzz hier niet zo lang geleden schreef. Veel games hebben tegenwoordig te maken met het syndroom dat ze gerekt worden met urenlang dezelfde repetitieve gameplay zodat de ontwikkelaar kan zeggen dat de game een x aantal uur in beslag neemt. Geef mij maar een game van een uur of 5 tot 10 met unieke gameplay die een geweldige ervaring biedt in plaats van een game van een uur of 30-50 die enkel gameplay biedt die een paar uur leuk is en daarna enkel gerekt wordt met telkens hetzelfde kunstje om de game kunstmatig lang te maken. Maar goed, dat is weer een hele andere discussie.
Ik kan alleen zeggen dat met de kennis van nu het erop lijkt dat ze deze keer wel aan de verwachtingen hebben voldaan en een geweldige titel neergezet hebben, alhoewel ik dus nog wel heel nieuwsgierig ben naar de gebruikservaringen van de mensen die de game uitgespeeld hebben. Het zou in ieder geval heel positief zijn als ze nu een toptitel neergezet hebben en wellicht een nieuw icoon gecreëerd hebben voor de Playstation. Ik wens jou en alle anderen die het gaan spelen er ook erg veel plezier mee!
Daarom zeg ik ook de reputatie van een Guerilla was al erg goed, en dat is met deze titel alleen maar bevestigd en de terughoudendheid overbodig nogmaals (en daar ging de discussie over) het is een totaal andere game.
Als je gaat kijken naar metacritics is Killzone gewoon een topgame hoe je het went of keert, en nu hebben ze dus met HZD wederom een top titel afgeleverd.
De journalisten zijn erg tevreden en eigenlijk wat andere gamers vinden van de game boeit me over het algemeen niet zoveel tenzij het een bekende is.
Betreft DA I en Mass effect gaat niet mank, dit omdat het beide door Bioware werd gemaakt, maar ga ik dan anders kijken naar Mass Effect omdat ze toevallig de zelfde ontwikkelaar en uitgever hebben? Nope.
Ik kijk denk ik met een wat frissere blik naar games dan jij blijkbaar, een bevooroordeeld gevoel heb ik over het algemeen niet meer, dit vaak omdat het niet klopt. (en dat kan op een goede manier uitvallen of een slechte manier)
Wij verschillen inderdaad betreft een kijk op games, ik keur jouw kijkwijze niet af, dat moet je ook helemaal zelf weten, echter begrijpen doe ik je niet.
Maar dat maakt ook helemaal niet uit.
Als je puur naar de singleplayer kijkt zou het inderdaad nog wel in dat rijtje geplaatst kunnen worden. Alleen ik denk dat er bij de ontwikkeling van CoD, BF en Halo amper tijd besteedt wordt aan een goede singleplayer, dus wat dat betreft is het niet zo'n kunst om op dat vlak in dat rijtje te horen. Alleen als je puur naar de naamsbekendheid gaat kijken en wat de serie gedaan heeft voor de consoles dan hoort het, wat mij betreft, niet in dat rijtje thuis. Dan kan je het eerder vergelijken met een Resistance serie zoals ik al zei.dvdkiwi schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:42:
[...]
Daar zeg je het eigenlijk zelf al: CoD en BF spreken het grote publiek aan vanwege de multiplayer, en multiplayert is toch de reden dat de meeste mensen een shooter kopen. Dat Killzone daar niet aan kan tippen ben ik 100% met je eens. (alhoewel, de mp van CoD is nu ook weer niet je van het, maar dat is mijn mening)
Qua single player stellen BF en CoD weer niet zo veel voor en heeft Killzone een stuk beter voor elkaar imo.
Ik ken genoeg mensen die de single player van BF en CoD niet eens aanraken; niet enkel omdat ze de game voor de multiplayer kopen maar ook omdat ze de single player meestal ronduit slecht vinden.
Dus zo stellig stellen dat Killzone niet in het rijtje CoD, BF en dergelijke past ben ik niet met je eens.
Qua multiplayer wel, maar qua single player durf ik rustig te stellen dat Killzone op één lijn zit en zéker niet onder doet.
Als je het puur en alleen als singleplayer bekijkt heeft het weer niet het niveau van bijvoorbeeld een Uncharted singleplayer of een God of War. Dus mijn conclusie is dat het op elk gebied net niet is. Binnen het FPS-genre legt de franchise het af tegen de echt grote namen. En binnen de singleplayer games haalt het het niveau van de echte toppers ook niet. En laat ze nu net met Horizon eens een game neer moeten zetten die het net wel gaat worden. Juist omdat er niet zo extreem veel exclusives verschijnen voor de Playstation dit jaar en dit een erg belangrijke titel is. Het heeft er, gelukkig, wel alle schijn van dat het deze keer wel gelukt is.
Hm, blij met de reviews van HZD, ik ga 'm wel halen. Op de een of andere manier begint ook de pro te jeuken... heb nu nog een 'original' ps4 met 500gb HD. Krijg er niet veel meer voor, maar kan m'n broertje er blij mee maken. Heb geen 4K tv, en zal deze komend jaar ook niet gaan halen. Maar toch... soepelere spellen en meer opslagruimte...
Hier mensen die de stap van Ps4+1080p naar Ps4 pro+1080p gemaakt hebben? Bevalt dat?
Hier mensen die de stap van Ps4+1080p naar Ps4 pro+1080p gemaakt hebben? Bevalt dat?
3ds fc: 4270-0926-7440
Damn wat een hoop activiteit weer sinds de reviewcijfers van horizon. Was weer effe nodig zon hype machine. Maar the hype is real lijkt me zo.
Heerlijk die reacties van pc/xbox fanboys.
Dit is de reden waarom ik een ps4 heb. Zulke games.
Heb er ontzettend veel zin in.
Mijn pro staat er klaar voor. En nu ook een framerate geoptimaliseerde modus in day one patch. Dat is wel the way to go.
Eindelijk de eerste echte ps4 pro game
Mijn pro staat er klaar voor. En nu ook een framerate geoptimaliseerde modus in day one patch. Dat is wel the way to go.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Op basis waarvan denk je dat? Ze huren acteurs kaliber Kevin Spacey en Kit Harington in voor de CoD singleplayers. Dat zijn niet de minsten. De productiewaarde is juist enorm hoog. De SP van Black Ops is gewoon vet te noemen met een paar goede mindfucks en ook die van de Modern Warfare serie is echt een achtbaanrit. Infinite Warfare heb ik ook uitgespeeld en ook die vind ik zeer goed.dvd-linden schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:56:
[...]
Als je puur naar de singleplayer kijkt zou het inderdaad nog wel in dat rijtje geplaatst kunnen worden. Alleen ik denk dat er bij de ontwikkeling van CoD, BF en Halo amper tijd besteedt wordt aan een goede singleplayer, dus wat dat betreft is het niet zo'n kunst om op dat vlak in dat rijtje te horen. Alleen als je puur naar de naamsbekendheid gaat kijken en wat de serie gedaan heeft voor de consoles dan hoort het, wat mij betreft, niet in dat rijtje thuis. Dan kan je het eerder vergelijken met een Resistance serie zoals ik al zei.
Als je het puur en alleen als singleplayer bekijkt heeft het weer niet het niveau van bijvoorbeeld een Uncharted singleplayer of een God of War. Dus mijn conclusie is dat het op elk gebied net niet is. Binnen het FPS-genre legt de franchise het af tegen de echt grote namen. En binnen de singleplayer games haalt het het niveau van de echte toppers ook niet. En laat ze nu net met Horizon eens een game neer moeten zetten die het net wel gaat worden. Juist omdat er niet zo extreem veel exclusives verschijnen voor de Playstation dit jaar en dit een erg belangrijke titel is. Het heeft er, gelukkig, wel alle schijn van dat het deze keer wel gelukt is.
De PS4 ondersteunt ook HDR; dat is niet Pro Exclusive. En een goede HDR/4K televisie is volgens mij nog erg duur.Joosie200 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:52:
[...]
En HDR las ik, dat lijkt me nog toffer dan super sampling om eerlijk te zijn. Maar om dat te benutten moet je wel een tv in huis hebben staan die HDR aan kan. Mijn huidige tv is niet stuk te krijgen, eerder ben ik niet geneigd hem te vervangen door wat anders. Als ze nu ook de PS4 pro wat meer pushen door dezelfde bundels aan te bieden als je bij de slim aantreft hoefde ik er niet zo over na te denken
Ik zou op dit moment zeker de PRO kopen; ja, je bent al gauw 100 euro duurder uit maar geniet dan van mooiere graphics, vaak stabielere framerates, etc. Er zullen vast games uitkomen in de toekomst die op de standaard PS4 gewoon niet zo goed draaien/er niet zo goed uitzien.
Je merkt dat veel games de Pro al ondersteunen of zullen ondersteunen, dus tenzij je echt krap zit zou ik 100 euro meer neerleggen. Worst-case maakt het minder uit dan we nu verwachten en geniet je van wat stabielere, mooiere games. "Best-case" (voor de PRo-bezitter dan...) komen er games uit die gewoon veel beter spelen op de PRO, wordt PS-VR voor bepaalde games Pro-exclusive, of whatever. Niemand kan in de toekomst kijken maar ik speel zoiets liever op safe. Ondanks dat Sony heeft gezegd dat PS4 altijd de standaard blijft en elke game goed speelbaar blijft (en in MP geen verschil biedt) zie je dat dat bij BF1 al niet waar is. Meer voorbeelden zullen zeker volgen.
[ Voor 8% gewijzigd door TheProf82 op 20-02-2017 14:01 ]
Alleen ik denk dat er bij de ontwikkeling van CoD, BF en Halo amper tijd besteedt wordt aan een goede singleplayerdvd-linden schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:56:
[...]
Als je puur naar de singleplayer kijkt zou het inderdaad nog wel in dat rijtje geplaatst kunnen worden. Alleen ik denk dat er bij de ontwikkeling van CoD, BF en Halo amper tijd besteedt wordt aan een goede singleplayer, dus wat dat betreft is het niet zo'n kunst om op dat vlak in dat rijtje te horen. Alleen als je puur naar de naamsbekendheid gaat kijken en wat de serie gedaan heeft voor de consoles dan hoort het, wat mij betreft, niet in dat rijtje thuis. Dan kan je het eerder vergelijken met een Resistance serie zoals ik al zei.
single player van halo? Ik denk dat halo een van de beste single players heeft dat ooit in een fps heeft gezeten! (toen bungie het nog maakte)
Wat moeten we ons daar eigenlijk bij voorstellen? High framerate zonder supersampling en daarnaast locked 30fps mét supersampling? Want dan ga ik sowieso voor die laatste. Dat vond ik grafisch zoveel mooier in Rise of the Tomb Raider.v8power67 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:59:
Damn wat een hoop activiteit weer sinds de reviewcijfers van horizon. Was weer effe nodig zon hype machine. Maar the hype is real lijkt me zo.
Dit is appels met peren vergelijken imo, maar ik snap nu wel hoe je aan je conclusie komtdvd-linden schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:56:
[...]
Als je het puur en alleen als singleplayer bekijkt heeft het weer niet het niveau van bijvoorbeeld een Uncharted singleplayer of een God of War. Dus mijn conclusie is dat het op elk gebied net niet is. Binnen het FPS-genre legt de franchise het af tegen de echt grote namen. En binnen de singleplayer games haalt het het niveau van de echte toppers ook niet.
Ja, die heb ik gemaakt. Zie mijn ervaringen elders in dit topic en het vorige topic.Unigo schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:58:
Hm, blij met de reviews van HZD, ik ga 'm wel halen. Op de een of andere manier begint ook de pro te jeuken... heb nu nog een 'original' ps4 met 500gb HD. Krijg er niet veel meer voor, maar kan m'n broertje er blij mee maken. Heb geen 4K tv, en zal deze komend jaar ook niet gaan halen. Maar toch... soepelere spellen en meer opslagruimte...
Sinds enkele weken nu ook een 4K TV met HDR ondersteuning. Ik moet zeggen het ziet er erg mooi uit, zeker de titels die ervoor gemaakt zijn. De andere voordelen van de PlayStation 4 Pro heb je ook gewoon op een 1080p TV.
Als je trouwens echt voor een nieuwe HDR setup wil gaan (dat enigszins toekomstbestendig is), zou ik wachten op HDMI 2.1 (verwacht vanaf de zomer in apparaten). De bandbreedte voor HDR is op HDMI 2.0(b) met 2160p 60 FPS HDR RGB te klein. En HDMI 2.1 brengt dynamische HDMI en nog een aantal voordelen (4K 120 FPS en 8K 60 FPS).
Ik verwacht dat ik deze lente en zomer weinig zon ga krijgen
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Zoiets ja:bram1984 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:02:
[...]
Wat moeten we ons daar eigenlijk bij voorstellen? High framerate zonder supersampling en daarnaast locked 30fps mét supersampling? Want dan ga ik sowieso voor die laatste. Dat vond ik grafisch zoveel mooier in Rise of the Tomb Raider.
In elk geval mooi dat er een keus is. Goede zaak!
Gooi de VR op je hoofd en ga op een tuinstoel zitten spelen. Opgelost!Jasphur schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:07:
Ik verwacht dat ik deze lente en zomer weinig zon ga krijgen
Is het trouwens mogelijk om niet-VR games "normaal" op de VR te spelen?
Jep is mogelijk, je kijkt dan naar een scherm of een bioscoop scherm zeg maaar, echter beweegt het niet mee uiteraard.dvdkiwi schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:10:
[...]
Gooi de VR op je hoofd en ga op een tuinstoel zitten spelen. Opgelost!![]()
Mooi stukje technologie.
[ Voor 8% gewijzigd door Origins op 20-02-2017 14:11 ]
Volgens mij heeft die een soort van cinema modus, waarbij er dus een 2D beeld word geprojecteerd als of je naar een scherm kijkt wat ergens staat. Tenminste dit werkt ook voor andere apparaten die je aansloot dus ik gok dat dit ook zo werkt voor PS4 spellen.dvdkiwi schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:10:
[...]
Ah beter
Ook maar eentje kopen voor in de zomer dan
Heb ik gezien, maar daar staat het niet specifiek. Wat er wel staat is dat er een performance mode komt die smoother framerates while delivering higher visual fidelity geeft. Dat is dus beide. Maar wat houdt de Pro support vóór de patch dan in?bassGunner schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:09:
[...]
Zoiets ja:
In elk geval mooi dat er een keus is. Goede zaak!
Uiteraard. Is gewoon de cinematic mode, maar persoonlijk vind ik het niet heel veel toevoegen. Ja, het lijkt alsof je een 500 inch (natte vinger werk) hebt staan. Het beeld is wel minder scherp dan je TV.dvdkiwi schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:10:
[...]
Thanks, ff terug gelezen. Bevestigt wat ik eigenlijk al weet: er zijn voordelen, maar niet super overtuigend. Ik ga nu nog geen (goede) 4K TV kopen, precies om de redenen die jij aan geeft. En toch (irrationeel) wil ik d'r een!Jumpman schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:06:
[...]
Ja, die heb ik gemaakt. Zie mijn ervaringen elders in dit topic en het vorige topic.
Als je trouwens echt voor een nieuwe HDR setup wil gaan (dat enigszins toekomstbestendig is), zou ik wachten op HDMI 2.1 (verwacht vanaf de zomer in apparaten). De bandbreedte voor HDR is op HDMI 2.0(b) met 2160p 60 FPS HDR RGB te klein. En HDMI 2.1 brengt dynamische HDMI en nog een aantal voordelen (4K 120 FPS en 8K 60 FPS).
3ds fc: 4270-0926-7440
Maak zelf wel weinig gebruik van VR de laatste tijd meer mensen die dit hebben? Cinametic is zeker wel tof.
Maar ik ga op een gegeven moment zo zweten dat het net is of ik in een douche sta.
Maar met Resident Evil 7 absoluut DE ervaring @bram1984 haal die shit.
Als je RE7 nog niet had gehaald.
Maar ik ga op een gegeven moment zo zweten dat het net is of ik in een douche sta.
[ Voor 8% gewijzigd door Origins op 20-02-2017 14:19 ]
Hij draait dan in 1080p zoals base ps4. Maar dan met wat extra opties omhoog gegooid tov de 4k modus(lijkt me).bram1984 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:15:
[...]
Heb ik gezien, maar daar staat het niet specifiek. Wat er wel staat is dat er een performance mode komt die smoother framerates while delivering higher visual fidelity geeft. Dat is dus beide. Maar wat houdt de Pro support vóór de patch dan in?
[...]
Uiteraard. Is gewoon de cinematic mode, maar persoonlijk vind ik het niet heel veel toevoegen. Ja, het lijkt alsof je een 500 inch (natte vinger werk) hebt staan. Het beeld is wel minder scherp dan je TV.
Maar wel een stabielere fps. Wat mij doet suggereren dat de 4k(downsampled naar 1080p indien 1080p tv) modus dus niet rock solid 30fps is.
Ik gok dat de oorspronkelijke support alleen supersampling was, en er nu een native 1080p met een hogere framerate en wat kleine extraatjes als schaduw kwaliteit en draw distance. Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de game 60 fps kan halen, en een uncapped framerate zal altijd slechter aanvoelen dan locked 30 fps, als ik onze vrienden van digital foundry mag geloven...bram1984 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:15:
[...]
Heb ik gezien, maar daar staat het niet specifiek. Wat er wel staat is dat er een performance mode komt die smoother framerates while delivering higher visual fidelity geeft. Dat is dus beide. Maar wat houdt de Pro support vóór de patch dan in?
We zullen het snel weten
/edit: + wat v8power67 zegt
Haha, dit had ik ook. Tot ik met BTW-dagen even een (tijdelijke) 4K TV voor mijzelf erbij heb gekocht.Unigo schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:17:
[...]
Thanks, ff terug gelezen. Bevestigt wat ik eigenlijk al weet: er zijn voordelen, maar niet super overtuigend. Ik ga nu nog geen (goede) 4K TV kopen, precies om de redenen die jij aan geeft. En toch (irrationeel) wil ik d'r een!
In de woonkamer heb ik een Sony 1080p 10 Bit 120Hz TV en deze voldoet voorlopig voor alle films en series en het gamen met familie/vrienden. Dus voor erbij (aparte ruimte) een Samsung UHD TV gekocht voor de PS4 Pro en de PC. Je moet er wel één uitzoeken met een lage latency en geen IPS paneel.
Dat is wel echt een dikke nope voor mij, hoe vet de ervaring ook is. Die jump scares trek ik al niet op mijn standaard TV, laat staan met VR op.Origins schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:17:
Maak zelf wel weinig gebruik van VR de laatste tijd meer mensen die dit hebben? Cinametic is zeker wel tof.
Heb je nu geen PS4, koop dan de Pro. Betere hardware etc. waardoor je er langer wat aan hebt in de toekomst.Joosie200 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:47:
[...]
Kijk bijvoorbeeld naar de PS2. Aan het eind van zijn levensduur kwamen er spellen uitdie er voor die tijd erg indrukwekkend uitzagen (Shadow of the Colossus) maar omdat de console technisch een beetje achterhaald was kon je goed zien dat het spel meer had kunnen zijn als de hardware ook beter was.
Daarom zeg ik: Pro. Of je nu een 4k tv hebt of niet.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik heb het juist eerder andersom. Journalisten zijn niet altijd te vertrouwen en soms vraag ik me ook af of die wel de hele game gespeeld hebben. Van gebruikerservaringen zijn er zoveel dat, zodra je de extremen eruit filtert, je een redelijk goed beeld kan krijgen van wat de volledige game echt doet en hoe mensen de game ervaren als ze op bijvoorbeeld 3/4 van de game zitten. Dat er mensen zijn die het heel kut vinden of juist heel vet zal me verder worst wezen als ik zelf iets leuk vind, maar over het algemeen ontstaat er wel een redelijk betrouwbare consensus over de kwaliteit van de game.Origins schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:55:
[...]
De journalisten zijn erg tevreden en eigenlijk wat andere gamers vinden van de game boeit me over het algemeen niet zoveel tenzij het een bekende is.
Dat zou kunnen, maar ik kan super enthousiast worden van bepaalde dingen. Een nieuwe Red Dead trailer, gameplay van Uncharted: the Lost Legacy, een trailer van Detroit: Become Human of een the Last of Us 2 trailer maken me super enthousiast en dat zijn dan ook games waar ik echt wel naar uitkijk. Ik vind alleen dat er ook een hoop generieke rotzooi uitkomt (vooral Ubisoft is hier erg goed in) en daar heb ik een stuk minder mee. Overigens bedoel ik Horizon hier absoluut niet mee, want qua setting is deze alles behalve generiek. Ik was en ben alleen bang dat deze game na een x aantal uren spelen alsnog saai gaat worden. Maar het ziet er naar uit en ik hoop het ook echt dat dat dus niet zo is.Origins schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:55:
[...]
Ik kijk denk ik met een wat frissere blik naar games dan jij blijkbaar, een bevooroordeeld gevoel heb ik over het algemeen niet meer, dit vaak omdat het niet klopt. (en dat kan op een goede manier uitvallen of een slechte manier)
Ach, we hoeven elkaar niet altijd te begrijpen als we het maar accepteren. Vandaar dat ik je sowieso ook heel veel plezier met de game wens. En mocht ik hem ooit alsnog spelen dan zal ik mijn ervaringen tegen die tijd zeker delen. Met wat geluk zat ik er volledig naast.Origins schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:55:
[...]
Wij verschillen inderdaad betreft een kijk op games, ik keur jouw kijkwijze niet af, dat moet je ook helemaal zelf weten, echter begrijpen doe ik je niet.
Maar dat maakt ook helemaal niet uit.
Daar heb je gelijk in, daar ben ik even aan voorbij gegaan. Alleen denk ik wel dat het voornamelijk de multiplayer van deze games is die bepalend is hoe de game ontvangen wordt. Juist omdat het overgrote deel de singleplayer waarschijnlijk niet uitspeelt of niet eens speelt. Vandaar dat ik denk dat de main focus van die ontwikkelaars toch op dat gebied ligt. Overigens denk ik dat die namen voornamelijk voor marketing doeleinden gebruikt worden.bram1984 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:00:
[...]
Op basis waarvan denk je dat? Ze huren acteurs kaliber Kevin Spacey en Kit Harington in voor de CoD singleplayers. Dat zijn niet de minsten. De productiewaarde is juist enorm hoog. De SP van Black Ops is gewoon vet te noemen met een paar goede mindfucks en ook die van de Modern Warfare serie is echt een achtbaanrit. Infinite Warfare heb ik ook uitgespeeld en ook die vind ik zeer goed.
Dat kan natuurlijk, maar ik kijk puur en alleen naar hoe de game het gedaan heeft binnen het genre. Ik geloof best dat Halo hele goede singleplayers heeft gehad en Halo is ook absoluut één van de belangrijkere shooters geweest in het FPS-genre. Alleen ik denk ook dat de singleplayer niet op gelijke voet staat met bijvoorbeeld Half-Life, Golden Eye of Bioshock.soldier wolf schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:01:
[...]
single player van halo? Ik denk dat halo een van de beste single players heeft dat ooit in een fps heeft gezeten! (toen bungie het nog maakte)
Waarom is dat appels met peren vergelijken dan? Omdat de ene een singleplayer is binnen het FPS-genre en de andere twee singleplayers zijn die daar duidelijk niet toebehoren? Dat doet niks af aan verhaal, verhaalvertelling, gezichtsanimaties, omgevingen en het interessant maken van de gameplay. Kennelijk doet Guerrilla dit niet op het allerhoogste niveau, anders had de singleplayer van de Killzone games wel op dezelfde voet gestaan als die andere games. Ik had bijvoorbeeld ook nog een Gears of War kunnen noemen als een titel die hoger aangeschreven staat en ook binnen het FPS-genre zijn er singleplayers die iconisch zijn en tot de absolute top behoren in de game geschiedenis. Denk hierbij aan Half-Life, Bioshock, Golden Eye en de eerste Deus Ex bijvoorbeeld.dvdkiwi schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:05:
[...]
Dit is appels met peren vergelijken imo, maar ik snap nu wel hoe je aan je conclusie komt
Maar goed, het wordt inderdaad een eindeloze discussie zo. Ik heb door alle ervaringen die ik in al die jaren gelezen heb en de korte ervaring die ik zelf heb gehad met Killzone de mening dat Guerrilla een goede studio is, maar tot op heden ook een studio is die niet tot de absolute top studio's behoort. En vandaar dat ik terughoudend ben met een nieuwe game van hun. Jij denkt daar kennelijk anders over. Wellicht dat mijn mening na Horizon ook gaat veranderen.
Weet je ook welke TV's er uitkomen met 2.1 toevallig? De LG OLED lineup voor 2017 wordt nog gewoon 2.0. Persoonlijk zou ik niet tot 2018 willen wachten. Voor een console heb je niets aan 4K 120fps of 8K 60fps en het handje films op 48 fps is op één vinger te tellen.Jumpman schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:06:
[...]
Ja, die heb ik gemaakt. Zie mijn ervaringen elders in dit topic en het vorige topic.
Sinds enkele weken nu ook een 4K TV met HDR ondersteuning. Ik moet zeggen het ziet er erg mooi uit, zeker de titels die ervoor gemaakt zijn. De andere voordelen van de PlayStation 4 Pro heb je ook gewoon op een 1080p TV.
De release van de spec is gepland halverwege 2017, ik zou dus niet veel verwachten dit jaar maar pas bij de 2018 lineup.Raziel schreef op maandag 20 februari 2017 @ 15:01:
[...]
Weet je ook welke TV's er uitkomen met 2.1 toevallig? De LG OLED lineup voor 2017 wordt nog gewoon 2.0. Persoonlijk zou ik niet tot 2018 willen wachten. Voor een console heb je niets aan 4K 120fps of 8K 60fps en het handje films op 48 fps is op één vinger te tellen.
Daarbij moet je console het ook supporten, en gezien 2.1 echt meer bandbreedte en nieuwe kabels gaat vereisen denk ik niet dat Sony met het zelfde HDR truckje weg kan komen. Ze zouden dus een chip hebben moeten plaatsen die ook echt aan de nieuwe spec voldoet want software matig updaten gaat niet.
Wel weet ik dat LG een keer de input borden heeft vervangen van TV's ik geloof om van 1.4 naar 2.0 te gaan bij de duurdere varianten.
Dat denk ik ook. Wel nette service van LG, hoop dat een 55B6V daar als 'instap OLED' ook onder valtLOTG schreef op maandag 20 februari 2017 @ 15:05:
[...]
De release van de spec is gepland halverwege 2017, ik zou dus niet veel verwachten dit jaar maar pas bij de 2018 lineup.
Daarbij moet je console het ook supporten, en gezien 2.1 echt meer bandbreedte en nieuwe kabels gaat vereisen denk ik niet dat Sony met het zelfde HDR truckje weg kan komen. Ze zouden dus een chip hebben moeten plaatsen die ook echt aan de nieuwe spec voldoet want software matig updaten gaat niet.
Wel weet ik dat LG een keer de input borden heeft vervangen van TV's ik geloof om van 1.4 naar 2.0 te gaan bij de duurdere varianten.
We zullen waarschijnlijk pas volgend jaar HDMI 2.1 TV's gaan zien van de bekende merken.Raziel schreef op maandag 20 februari 2017 @ 15:01:
[...]
Weet je ook welke TV's er uitkomen met 2.1 toevallig? De LG OLED lineup voor 2017 wordt nog gewoon 2.0. Persoonlijk zou ik niet tot 2018 willen wachten. Voor een console heb je niets aan 4K 120fps of 8K 60fps en het handje films op 48 fps is op één vinger te tellen.
Voor een console heb je nu nog niets aan 4K 120FPS of 8K 60 FPS.
Elke 24 FPS film (en dat zijn bijna alle Hollywood Blu-ray producties) ziet er beter uit (kijk maar naar pans en scans) op een 100/120 HZ scherm, dan op een 50/60 Hz scherm.
Verder in het TV Subforum?
Valt nog mee vergeleken met mij, en nee, als ik het in kaart ga brengen ga ik me down voelen!Jumpman schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:45:
[...]
Best goed, om alles eens in kaart te brengen. Ook wel schrikken.
...
Je bent dan toch wakker, kan je net zo goed ff wat game tijd pakken!Note: Anderhalf jaar een huilbaby is niet bevordelijk voor je game backlog.
Ik zou eerder denken aan de W7 en G7. Ik zou het ook niet erg vinden als mij B6 word geupgrade maar ik ga er niet van uit.Raziel schreef op maandag 20 februari 2017 @ 15:09:
[...]
Dat denk ik ook. Wel nette service van LG, hoop dat een 55B6V daar als 'instap OLED' ook onder valt
Horizon's excellent performance at checkerboard 4K vs the native 1080p of the base PS4 version is a great achievement. While the Pro hardware has 2.3x the GPU power of the standard model, memory bandwidth hasn't scaled in step - and it's rare that we see a PS4 engine scale so gracefully between 1080p on base hardware and 4K on Pro (checkerboard or otherwise). That Guerrilla has achieved this with no impact to performance is impressive enough, but the team has pushed the envelope here, handing in more visual enhancements over the base version of the game.
While Horizon would be lauded for its resolution boost alone, what we like about the title's presentation is that Guerrilla has accepted that it's not just the pixel-count alone that matters - more is required to deliver a great 4K presentation. With that in mind, we were really happy to see improvements to resolution on some textures. Also worthy of praise is a marked increase in texture filtering quality. Lower levels of anisotropic filtering on base hardware can stand out on a 1080p image - but the effect is much more pronounced at 4K. Thankfully this is not an issue with Horizon.
Nieuwe PlayStation en is een heel stuk stiller. Wel nog steeds lawaaieriger dan een xbox 1. Denk dat de x1 een reflectie is van de warmte problemen met de 360. Vol met koelgaten.Raziel schreef op maandag 20 februari 2017 @ 10:24:
[...]
Anderen hebben het ook al gezegd, maar zorg inderdaad dat hij vrij staat. Ik heb een andere TV en had mijn PS pro verplaatst in mijn audio meubel naar een plek waar de warme lucht slecht weg kon (6 cm gat doorsnee gat voor kabels), ding leek wel een straaljager. Dacht dat het kwam omdat hij nu voor het eerst om 4K moest draaien. Hoorde hem inderdaad ook door mijn headset heen. Nu staat hij weer op de oude plek (zo goed als hele achterkant van het meubel is daar open) en het is echt een wereld van verschil. In Watch Dogs 2 is hij weer fluister stil en bij the Last Guardian hoorde ik hem zachtjes blazen, maar minder hard dan mijn normale PS4 deed.
Zou kunnen dat je ze niet vertrouwd, heb dat over het algemeen met andere gamers/youtubers, dit omdat ze over het algemeen meer mee gaan met de flow dan daadwerkelijk de game beoordelen op de kwaliteiten.dvd-linden schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:44:
[...]
Ik heb het juist eerder andersom. Journalisten zijn niet altijd te vertrouwen en soms vraag ik me ook af of die wel de hele game gespeeld hebben. Van gebruikerservaringen zijn er zoveel dat, zodra je de extremen eruit filtert, je een redelijk goed beeld kan krijgen van wat de volledige game echt doet en hoe mensen de game ervaren als ze op bijvoorbeeld 3/4 van de game zitten. Dat er mensen zijn die het heel kut vinden of juist heel vet zal me verder worst wezen als ik zelf iets leuk vind, maar over het algemeen ontstaat er wel een redelijk betrouwbare consensus over de kwaliteit van de game.
Dat zou kunnen, maar ik kan super enthousiast worden van bepaalde dingen. Een nieuwe Red Dead trailer, gameplay van Uncharted: the Lost Legacy, een trailer van Detroit: Become Human of een the Last of Us 2 trailer maken me super enthousiast en dat zijn dan ook games waar ik echt wel naar uitkijk. Ik vind alleen dat er ook een hoop generieke rotzooi uitkomt (vooral Ubisoft is hier erg goed in) en daar heb ik een stuk minder mee. Overigens bedoel ik Horizon hier absoluut niet mee, want qua setting is deze alles behalve generiek. Ik was en ben alleen bang dat deze game na een x aantal uren spelen alsnog saai gaat worden. Maar het ziet er naar uit en ik hoop het ook echt dat dat dus niet zo is.
Er zijn echter hier op het forum wel een aantal waar ik wel het een en ander aanneem, maar over het algemeen zijn gamer reviews niet veel soeps.
Kijk dat is zo een dingetje, je geeft nu al aan dat je bang bent dat de game na een x aantal uren spelen alsnog saai wordt, dan ga je toch al niet lekker zo een game in? je gaat dan echt onbewust dingen zoeken waardoor je echt zoiets heb van fuckit.
Witcher 2 had ik ook zoiets van hoelang gaat het duren voordat ik de game op de pc zat wordt, echt na 3 uur spelen was ik de game zo super zat, dat ik hem van mijn harde schijf heb gehaald, ik moest en zou hem uitspelen, uiteindelijk een maandje oid gedaan na met ontzettend veel tegen zin.
Last Guardian is een game vol frustratie voor mij, beest luistert voor geen meter of ik doe iets fout whatever maar het zijn wel dingetjes waardoor ik een game niet meer wilt spelen, en ik weet nu al dat ik met tegenzin de game zal spelen.
Conclusie game gaat de verkoop in, dit omdat ik geen zin heb in games waar ik tegen op kijk.. al zit het in mijn hoofd en is de game misschien geweldig na 4 uurtjes ofzo, maakt niet uit maar de game opstarten wordt het hem gewoon niet meer voor mij.
Nou ja de voeding is extern, dus das geen rocket science.giantgiantus schreef op maandag 20 februari 2017 @ 15:44:
[...]
Nieuwe PlayStation en is een heel stuk stiller. Wel nog steeds lawaaieriger dan een xbox 1. Denk dat de x1 een reflectie is van de warmte problemen met de 360. Vol met koelgaten.
Dat ziet er toch wel aardig goed uit.
Zoals ik al dacht gewoon een grafische masterpiece met heel soms een fps drop.
Maar snap nu dat ze voor de echte diehard fps fans de hogere fps modus brengen.
Ben alleen benieuwd of dit dan unlocked of locked fps is.
Maar damn wat een game!!
Ook dat. Maar wel gewoon fijn. Super stil.bram1984 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:00:
[...]
Nou ja de voeding is extern, dus das geen rocket science.
Ben zeer tevreden met deze PlayStation 4 pro. Geen hoog gepiep meer en algeheel veel stiller.
Met een beetje goede headset op hoor je het zelfs niet meer denk ikAenea schreef op maandag 20 februari 2017 @ 15:11:
Je bent dan toch wakker, kan je net zo goed ff wat game tijd pakken!
Dus ik begrijp goed uit bovenstaande discussie dat ook op een normale Full HD 1080p televisie je veel voordeel hebt van een Pro? De bundels met 1 of 2 games en een 1TB slim + extra dualshock 4 v2 controller zijn namelijk veel gunstiger geprijsd.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Maar ik ga hem ook niet kopen hè. Ik heb de laatste jaren hetgeen ik eerder heb beschreven en dat Beakzz ook al had beschreven zelf ook heel erg ervaren; games worden kunstmatig lang gehouden en zijn veel en veel te repetitief. Dit geldt niet voor iedere game, maar mijn ervaring is dat heel veel games zich hier wel schuldig aan maken. Tuurlijk zal de ene persoon hier meer last van hebben dan andere, maar het heeft er bij mij voor gezorgd dat ik veel selectiever ben geworden in het kopen van games. Waar ik vroeger waarschijnlijk zonder blikken en blozen Horizon had gekocht doe ik dat nu dus niet meer.Origins schreef op maandag 20 februari 2017 @ 15:53:
[...]
Kijk dat is zo een dingetje, je geeft nu al aan dat je bang bent dat de game na een x aantal uren spelen alsnog saai wordt, dan ga je toch al niet lekker zo een game in? je gaat dan echt onbewust dingen zoeken waardoor je echt zoiets heb van fuckit.
Het zou best kunnen dat je door die mindset al niet helemaal met de juiste instelling een game ingaat, maar toch probeer ik altijd zo open mogelijk een game in te gaan hoor. Ik heb alleen gemerkt dat ook openwereld games niet meer echt voor mij zijn. Ten tijde van GTA 3, Vice City en San Andreas vond ik ze mooi qua grootte, maar heden ten dage vind ik ze veel en veel te groot geworden. Hierdoor heb je veel opvulling in de wereld die niet boeiend is en merk je vaak dat de gameplay niet goed genoeg is om tientallen tot honderden uren boeiend te blijven. Bovendien vind ik verhalen in openwereld games veel minder interessant, omdat je zo'n game meestal niet uitspeelt binnen een dag of binnen een paar dagen waardoor je het verhaal eigenlijk nooit echt heel intens beleeft. En als laatste punt vind ik fast travel enorme afbreuk doen aan een openwereld game, want die wereld is juist gecreëerd om te ontdekken en van te genieten en dat doet fast travel juist volledig teniet. Het probleem is alleen dat de werelden tegenwoordig zo groot gemaakt worden dat als je fast travel niet gebruikt het weer saai wordt omdat het te lang duurt om van A naar B te komen.
Dus je kan wel concluderen dat ik behoorlijk sceptisch ben wat openwereld games betreft ja. En nu zal dit bij mij misschien sterker leven dan bij een hoop andere mensen, maar de kritiekpunten die ik hierboven opnoem zijn punten die ik niet als enige zo ervaar en wat wel degelijk valkuilen kunnen zijn van openwereld games. Vandaar dat ik heel nieuwsgierig was en ben hoe dat uit gaat pakken bij Horizon Zero Dawn. Ik kijk dus ook zeker uit naar de gebruikservaringen van mensen zodra ze hem uitgespeeld hebben. Maar goed, dit soort dingen hebben er uiteindelijk wel voor gezorgd dat ik tegenwoordig nog wel twee keer nadenk voordat ik een openwereld game aanschaf.
Het is overigens wel enigszins frappant aangezien ik vroeger een ontzettende fan was van dit genre, maar de game-industrie heeft het met de games die ze gemaakt hebben behoorlijk verpest heeft voor mij; ik kan dan ook wel concluderen dat meer niet altijd beter is. De enige die, wat mij betreft, buiten schot blijft is Rockstar Games; van die games blijf ik wel altijd genieten.
Je zal zelf moeten bepalen of de voordelen van de Pro opwegen tegen de meerprijs. In elk geval zal de Pro wel toekomstbestendiger zijn.Jorgen schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:37:
Dus ik begrijp goed uit bovenstaande discussie dat ook op een normale Full HD 1080p televisie je veel voordeel hebt van een Pro? De bundels met 1 of 2 games en een 1TB slim + extra dualshock 4 v2 controller zijn namelijk veel gunstiger geprijsd.
Ik hoop wel dat HZD supersampling doet op 1080p schermen. Ik wil gewoon supersampling + max graphics op 30 fps op een full HD scherm
GamiQ, de game notes app met game maps!
Nee dat heb je gezegd, maar het gaat mij erom dat je aangeeft er bang voor te zullen zijn dat de game aardig snel gaat vervelen, en als je eenmaal zo een idee hebt over een game dan gaat dat maar moeilijk weg.dvd-linden schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:46:
[...]
Maar ik ga hem ook niet kopen hè. Ik heb de laatste jaren hetgeen ik eerder heb beschreven en dat Beakzz ook al had beschreven zelf ook heel erg ervaren; games worden kunstmatig lang gehouden en zijn veel en veel te repetitief. Dit geldt niet voor iedere game, maar mijn ervaring is dat heel veel games zich hier wel schuldig aan maken. Tuurlijk zal de ene persoon hier meer last van hebben dan andere, maar het heeft er bij mij voor gezorgd dat ik veel selectiever ben geworden in het kopen van games. Waar ik vroeger waarschijnlijk zonder blikken en blozen Horizon had gekocht doe ik dat nu dus niet meer.
Het is overigens wel enigszins frappant aangezien ik vroeger een ontzettende fan was van dit genre, maar de game-industrie heeft het met de games die ze gemaakt hebben behoorlijk verpest heeft voor mij; ik kan dan ook wel concluderen dat meer niet altijd beter is. De enige die, wat mij betreft, buiten schot blijft is Rockstar Games; van die games blijf ik wel altijd genieten.
Elke game wordt op den duur repetitief, maar goed het is maar net wat je ook aan het zoeken ben, merk dat ik nu met The Witcher 3 bezig ben (zit al ongeveer op 60%) dat the Contracts al aardig gaan vervelen, naar de des betreffende persoon gaan, sporen kijken en vervolgens monster killen.
Nu is dat wel een klein dingetje van de game maar toch, daar zit ook maar weinig variatie in maar cool geen probleem..
Game is an sich wel echt tof, maar merk ook wel dat na zoveel uurtjes die ik erin heb gestoken ook wel een beetje naar het einde verlang.
GTA V vond ik overweldigend, mooie wereld, maar daar had ik op een gegeven moment ok ik ga nu de missies doorknallen want hier ben ik eerlijk gezegd ook wel klaar mee.
Een van de weinige Rockstar games waarbij ik dat niet had was Vice City, Deel 3 en RDR.
Maar goed zoals ik eerder zei ieder zijn ding, ik ben blij dat HZD extreem goede cijfers krijgt, en ik kan niet wachten totdat ik er mee aan de slag kan.
Dat komt wel goed denk ik-SaveMe- schreef op maandag 20 februari 2017 @ 17:08:
Ik hoop wel dat HZD supersampling doet op 1080p schermen. Ik wil gewoon supersampling + max graphics op 30 fps op een full HD scherm
Daar heb je ook wel een punt denk ik. Maar dan is het toch ook slim om een game niet aan te schaffen, want zo'n gevoel kan je niet met een knop aan- of uitzetten.Origins schreef op maandag 20 februari 2017 @ 17:20:
[...]
Nee dat heb je gezegd, maar het gaat mij erom dat je aangeeft er bang voor te zullen zijn dat de game aardig snel gaat vervelen, en als je eenmaal zo een idee hebt over een game dan gaat dat maar moeilijk weg.
Elke game wordt op den duur repetitief, maar goed het is maar net wat je ook aan het zoeken ben, merk dat ik nu met The Witcher 3 bezig ben (zit al ongeveer op 60%) dat the Contracts al aardig gaan vervelen, naar de des betreffende persoon gaan, sporen kijken en vervolgens monster killen.
Nu is dat wel een klein dingetje van de game maar toch, daar zit ook maar weinig variatie in maar cool geen probleem..
Game is an sich wel echt tof, maar merk ook wel dat na zoveel uurtjes die ik erin heb gestoken ook wel een beetje naar het einde verlang.
GTA V vond ik overweldigend, mooie wereld, maar daar had ik op een gegeven moment ok ik ga nu de missies doorknallen want hier ben ik eerlijk gezegd ook wel klaar mee.
Een van de weinige Rockstar games waarbij ik dat niet had was Vice City, Deel 3 en RDR.
Maar goed zoals ik eerder zei ieder zijn ding, ik ben blij dat HZD extreem goede cijfers krijgt, en ik kan niet wachten totdat ik er mee aan de slag kan.
Ik denk alleen dat jij en vele andere gamers (een maat van mij bijvoorbeeld) dat makkelijker trekken dan dat ik dat doe. Voor mij gaat het dan toch meer als werken aanvoelen dan echt plezier hebben van de game. En bij een Vice City heb ik dat gevoel bijvoorbeeld helemaal niet gehad. Ook heb ik gemerkt dat uitdaging belangrijk is voor mij in games. Zodra een game moeilijk is of bepaalde challenges/trophies moeilijk zijn merk ik dat ik me vastbijt in een game en ik volledig toegewijd ben om het te halen. Op die momenten heb ik ook helemaal geen last van repetitieve gameplay of een gevoel van saaiheid. Dus misschien is dat ook een belangrijk aspect voor mij en iets dat ik in veel games mis tegenwoordig.
Wat dat betreft kan ik ook de schuld geven aan dit forum dat ik Bloodborne nog ga halen
Ik vind het ook heel mooi dat Horizon erg goede cijfers krijgt en ben dan ook benieuwd hoe jij (en anderen op dit forum) deze game gaan ervaren.
Grappig, er is nu zelfs een item over Horizon op NPO Radio 1
Ik vind de Eurogamer review maar erg picky. Lijkt erop alsof ze express wat (te) kritisch zijn, daar waar ze dat anders niet zijn.
GamiQ, de game notes app met game maps!
HZD klinkt super goed. Al komen er nu ook wel reviews binnen die kritischer zijn. Weer RPG elementen en iets teveel Ubisoft. Ben benieuwd.
Verwijderd
Ik ben niet van het RPG-genre, maar na de reviews van vandaag moet ik Horizon Zero Dawn wel spelen op mijn OLED 4K HDR en PS4 Pro

Aparte beredenering als je het mij vraagt. Het is 1 reviewer of hoogstens 2 bij een site en iedereen kan zijn eigen ergenissen hebben en iets wel of niet leuk vinden.-SaveMe- schreef op maandag 20 februari 2017 @ 18:33:
Ik vind de Eurogamer review maar erg picky. Lijkt erop alsof ze express wat (te) kritisch zijn, daar waar ze dat anders niet zijn.
Stel dat Bram The Witcher 3 had moeten reviewen of ik Bloodborne voor Eurogamer. Dat zou totaal niet overeenkomen met de gemiddelde mening.
Daarnaast vind ik hoe dan ook de game media niet meer kritisch genoeg dus ben blij dat er ook nog andere signalen zijn. Daarmee wil ik dus niet zeggen dat de kritiek terecht is aangezien ik het spel vanzelfsprekend niet gespeeld heb.
Bij de xbox one S niet en die is ook stil, maar goed helemaal of topic.bram1984 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:00:
[...]
Nou ja de voeding is extern, dus das geen rocket science.
Heb trouwens ook de nieuwe premium headset. Bevalt erg goed en lekker geïntegreerd in het systeem!
[ Voor 22% gewijzigd door giantgiantus op 20-02-2017 23:39 ]
Idem, vindt het erg intens. Wel erg jammer. Maar goed, om de zoveel tijd ben ik er wel lekker bezig mee.Origins schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:17:
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Hoe klinken de lage tonen van de Platinum? Ik heb de Gold, prima geluid alleen de lage tonen komen niet echt tot hun recht vind ik.giantgiantus schreef op maandag 20 februari 2017 @ 23:38:
[...]
Bij de xbox one S niet en die is ook stil, maar goed helemaal of topic.
Heb trouwens ook de nieuwe premium headset. Bevalt erg goed en lekker geïntegreerd in het systeem!
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Beter dan de Golds. Ik ben van de Golds naar de Platinum gegaan en het is best een groot verschil. Bass heeft veel meer punch, zonder dat het te overheersend wordt.Scrisissszzz schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 08:38:
[...]
Hoe klinken de lage tonen van de Platinum? Ik heb de Gold, prima geluid alleen de lage tonen komen niet echt tot hun recht vind ik.
Zondag na het uitspelen van The Nathan Drake collection met Uncharted 4 begonnen. Wat ziet die game er bizar goed uit op de Pro.
Ok klinkt goed. Misschien de Gold eens op V&A gooien hier want hij is nog prima in orde.NikkiNailz schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 08:44:
[...]
Beter dan de Golds. Ik ben van de Golds naar de Platinum gegaan en het is best een groot verschil. Bass heeft veel meer punch, zonder dat het te overheersend wordt.
Zondag na het uitspelen van The Nathan Drake collection met Uncharted 4 begonnen. Wat ziet die game er bizar goed uit op de Pro.
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Ik heb ook die Platinum Headset. Klinkt echt goed, stuk beter dan de (bedrade) Turtle Beach die ik ervoor had, maar ben toch niet geheel tevreden. Hij zit toch op eoa manier niet helemaal lekker, krijg pijn in mijn hoofd als ik hem uren op heb. Had ik met die TB niet. Daarnaast vind ik het bereik slecht. Ik had met die TB al dat het geluid soms wegviel, hoopte daar met die Platinum vanaf te zijn, maar dat is niet zo. Ik zit 4,5 meter van mijn PS4 vandaan, lijkt me geen enorme afstand, maar zo nu en dan valt het geluid even weg. Als ik naar de keuken loop (zes meter?) dan valt hij ook weg.
Problemen met bereik heb ik niet en zit ook zo'n 4/5 meter van m'n PS4 af.Raziel schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 08:50:
Ik heb ook die Platinum Headset. Klinkt echt goed, stuk beter dan de (bedrade) Turtle Beach die ik ervoor had, maar ben toch niet geheel tevreden. Hij zit toch op eoa manier niet helemaal lekker, krijg pijn in mijn hoofd als ik hem uren op heb. Had ik met die TB niet. Daarnaast vind ik het bereik slecht. Ik had met die TB al dat het geluid soms wegviel, hoopte daar met die Platinum vanaf te zijn, maar dat is niet zo. Ik zit 4,5 meter van mijn PS4 vandaan, lijkt me geen enorme afstand, maar zo nu en dan valt het geluid even weg. Als ik naar de keuken loop (zes meter?) dan valt hij ook weg.
Het draagcomfort is door de rubberen band wel minder dan die van de Golds. Aan de andere kant was de hoofdband ook juist het zwakke punt van de Golds, qua bouwkwaliteit.
De Sony PlayStation Wireless Stereo Headset 7.1 (met de mini USB aansluiting) is nog steeds de beste wat betreft prijs/kwaliteit verhouding, volgens mij.

[ Voor 13% gewijzigd door Jumpman op 21-02-2017 09:47 ]
Wel een flinke afstand. Bedenk je dat alle signalen in je huis invloed kunnen hebben op de kwaliteit van het geluid. Dus ja, dat zou goed kunnen. Vind je dat zelf prettig gamen, op zo een afstand? Dat zou voor mij echt totaal de immersie weg nemen. Tenzij je op een 500 inch speelt natuurlijk.Raziel schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 08:50:
Die klinkt in ieder geval stukken beter dan de Gold. Maar ik ben wel benieuwd naar die Platinum, hoewel bij mij de noodzaak iets minder is. Ik heb een Tritton Katana die ook weer een stuk beter klinkt dan bovenstaande en het enige probleem wat ik er ooit mee zal krijgen, is dat de HDMI passthrough geen 4K aan kan, maar ik heb nog (lang) geen 4K TV. Dus voor nu zit ik prima.Jumpman schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:10:
De Sony Wireless Stereo Headset 7.1 (met de mini USB aansluiting) is nog steeds de beste, volgens mij.
[afbeelding]
Tja, ik kan weinig anders met mijn huis. Verschilt wel erg per game hoor. Zijn er zat waar je prima vanaf de bank kunt gamen, maar soms zette ik inderdaad een stoel voor de TV, of ik ging op de salontafel zitten. Had 42, nu 55. 42 was wel vaak te klein. Niet zozeer qua gameplay, maar wel voor de letters. Pak de HUD van GTA V, dat is niet te lezen op die afstand. Ook op 55" is dat lastig.bram1984 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:13:
[...]
Wel een flinke afstand. Bedenk je dat alle signalen in je huis invloed kunnen hebben op de kwaliteit van het geluid. Dus ja, dat zou goed kunnen. Vind je dat zelf prettig gamen, op zo een afstand? Dat zou voor mij echt totaal de immersie weg nemen. Tenzij je op een 500 inch speelt natuurlijk.
Ja die kleine letters zijn echt heel irritant als je van ver zit. Ik zit beneden ook zo ver. Dat is dan meer mijn casual PS4 en daar heb ik laatst Outlast op uitgespeeld en die heeft ook van die miniletters en als schepje er bovenop van die documenten op een lichte achtergrond. Helemaal niet te lezen als je er geen 2 meter vanaf zit.Raziel schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:34:
[...]
Tja, ik kan weinig anders met mijn huis. Verschilt wel erg per game hoor. Zijn er zat waar je prima vanaf de bank kunt gamen, maar soms zette ik inderdaad een stoel voor de TV, of ik ging op de salontafel zitten. Had 42, nu 55. 42 was wel vaak te klein. Niet zozeer qua gameplay, maar wel voor de letters. Pak de HUD van GTA V, dat is niet te lezen op die afstand. Ook op 55" is dat lastig.
Kleine lettertjes zijn sowieso irritant haha. Maar Witcher 3 spant echt de kroon als je de HUD op klein zet. Of misschien toch maar eens aan een bril.bram1984 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:43:
[...]
Ja die kleine letters zijn echt heel irritant als je van ver zit. Ik zit beneden ook zo ver. Dat is dan meer mijn casual PS4 en daar heb ik laatst Outlast op uitgespeeld en die heeft ook van die miniletters en als schepje er bovenop van die documenten op een lichte achtergrond. Helemaal niet te lezen als je er geen 2 meter vanaf zit.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ik zit dicht bij mij tv dus ook geen last van beperkte bereik. Overigens kan ik makkelijk naar mijn keuken lopen (iets meer dan 5 meter).
Geluid is ok en de bass is ook alleraardigst. Verder is het in mijn ogen wel echt een game headset, zelfs mijn bose geluidswerende koptelefoon (niet bekend om ze geluidskwaliteit) is in muziek veel beter.
Integratie met het besturingssysteem is fijn en het 3D geluid bij uncharted 4 is ronduit indrukwekkend.
Geluid is ok en de bass is ook alleraardigst. Verder is het in mijn ogen wel echt een game headset, zelfs mijn bose geluidswerende koptelefoon (niet bekend om ze geluidskwaliteit) is in muziek veel beter.
Integratie met het besturingssysteem is fijn en het 3D geluid bij uncharted 4 is ronduit indrukwekkend.
Tja die moet je ook niet met elkaar vergelijken. Ik heb 2 relatief dure DJ headphones liggen en die zijn veel minder geschikt voor gamen dan mijn gaming headset en vice versa.giantgiantus schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:21:
Ik zit dicht bij mij tv dus ook geen last van beperkte bereik. Overigens kan ik makkelijk naar mijn keuken lopen (iets meer dan 5 meter).
We zeggen hetzelfdebram1984 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:28:
[...]
Tja die moet je ook niet met elkaar vergelijken. Ik heb 2 relatief dure DJ headphones liggen en die zijn veel minder geschikt voor gamen dan mijn gaming headset en vice versa.
Vind 180 euro alsnog wat veel voor een headset
heb die Gold headset inmiddels alweer 2 jaar en het stof is er vanaf aan het raffelen. Tevens is het scharnier gebroken, goedkoop plastic ook, maar voor de rest doet hij het nog prima.
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
De eerste keer deed hij het nog steeds niet. Maar na een reboot was het goed!LuPo schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 18:57:
[...]
(Instellingen) > [Geluid en scherm] > [Instellingen audio-uitvoer] > [Primaire uitvoeraansluiting] > [DIGITAL OUT (OPTICAL)] te selecteren.
bron: http://manuals.playstatio...settings/audiooutput.html
Thanx.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Weet je ook wat de veranderingen zijn? Ik kan deze namelijk niet vinden op dit moment.Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:55:
System Update 4.50 Beta 4 is nu te installeren.
Verwijderd
New on PS Store this week: Psychonauts VR, Malicious Fallen, Ghost Recon Wildlands beta, more. Full list:
https://blog.eu.playstati...auts-vr-malicious-fallen/

@Alvanosa Bugfixes.
https://blog.eu.playstati...auts-vr-malicious-fallen/

@Alvanosa Bugfixes.
Mmm, apps als Youtube en Twitch zijn niet meer af te sluiten met via options > close application.
Je kunt vanuit de app terug naar het PS dashboard maar de apps afsluiten is er niet meer bij
Je kunt vanuit de app terug naar het PS dashboard maar de apps afsluiten is er niet meer bij

Ok, en het nadeel daarvan is?dvdkiwi schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:07:
Mmm, apps als Youtube en Twitch zijn niet meer af te sluiten met via options > close application.
Dat apps op de achtergrond blijven draaien en de PS daar traag van lijkt te worden.
Friend list, What's New, Game Info, alles laadt als een zak met zout zo traag na het bekijken van Youtube of Twitch, áls het al wil laden.
Buiten dat zou je apps, net als je games, gewoon moeten kunnen sluiten als je er klaar mee bent.
Dat kon tot een week geleden ook, maar nu opeens niet meer. En dat viel me op.
Friend list, What's New, Game Info, alles laadt als een zak met zout zo traag na het bekijken van Youtube of Twitch, áls het al wil laden.
Buiten dat zou je apps, net als je games, gewoon moeten kunnen sluiten als je er klaar mee bent.
[ Voor 28% gewijzigd door Superkiwi op 21-02-2017 13:12 ]
Nou je het zegt had ook van de seek dat dit niet meer kon. Maar opzich zou dat met die 1gb ddr3 makkelijk moeten kunnen... Maja idd de ps4 wordt soms echt heel traag zeker ingame ps menu ophalen is soms stroperig en hakkelig..dvdkiwi schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:10:
Dat apps op de achtergrond blijven draaien en de PS daar traag van lijkt te worden.
Hop3n dat de 4.5 update dit fixed.
Gisteren kon ik het nog wel, ik weet niet of dat kwam omdat ik een game applicatie open had staan, maar dit zou niet al te best zijn voor mij.dvdkiwi schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:07:
Sorry in het geval dit al eerder is gevraagd, maar welke externe HDD (bijv. 4 of 5 TB) kan ik het beste kopen? En ik denk dat deze dan bij voorkeur in de USB achterin de PS4 Pro zou moeten, echter zit daar mijn PSVR al in. Zou ik die dan net zo goed voorin een USB kunnen doen en beter de HD achterin?
strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Helaas is de 'oude' Tweakers community op PSN verdwenen, er is inmiddels een nieuwe community aangemaakt die via de community zoekfunctie op je PS4 te vinden is (Zoeken op Tweakers of Gathering of Tweakers)!
Er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen -topic
Pro vs Slim:
Wil je een PS4 kopen en twijfel je tussen een Slim of Pro? Gebruik dan de search, de vraag welke je beter kunt kopen is al (te) vaak gesteld!
Helaas is de 'oude' Tweakers community op PSN verdwenen, er is inmiddels een nieuwe community aangemaakt die via de community zoekfunctie op je PS4 te vinden is (Zoeken op Tweakers of Gathering of Tweakers)!
Er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen -topic
Pro vs Slim:
Wil je een PS4 kopen en twijfel je tussen een Slim of Pro? Gebruik dan de search, de vraag welke je beter kunt kopen is al (te) vaak gesteld!