dvd-linden schreef op maandag 20 februari 2017 @ 00:15:
[...]
Maar dat het een andere game wordt zegt toch lang niet alles. Als de mensen die de game maken het niet in hun vingers hebben om een goed verhaal te vertellen of om boeiende gameplay te ontwikkelen dan kunnen ze wel van genre switchen, maar dan is het logisch dat mensen sceptisch zijn en afwachten hoe het dan uit gaat pakken met de nieuwe game in dat andere genre (ik chargeer het nu enigszins, want ik wil absoluut niet stellen dat Guerrilla Games een slechte studio is die dit helemaal niet kan; de vraag is alleen of zij het echt op het allerhoogste niveau kunnen).
Het belangrijkste punt voor mij om terughoudend op te zijn is de vraag of ze de game voor langere tijd interessant kunnen houden. Dat die grafisch mooi wordt durf ik wel met zekerheid te stellen, een goede indruk van de gameplay kan je krijgen aangezien er al best wat gameplaybeelden beschikbaar zijn, maar of de game lange interessant blijft en de wereld echt leeft en voldoet aan de verwachtingen van een triple-A open wereld game moeten we nog maar zien. Omdat we op dat gebied nog in het ongewisse zijn en gezien Guerrilla hun reputatie ben ik enigszins sceptisch en ga ik niet mee in een soort van euforie waarin mensen al lijken te insinueren dat de game geweldig gaat worden. Laat de gebruikservaringen en de reviews dat maar uitwijzen. Guerrilla Games heeft in mijn ogen nog nooit een echte top triple-A game uitgebracht als bijvoorbeeld een Uncharted of een God of War en dus ook nog nooit een échte system seller. Misschien dat Killzone 2 er nog het dichtst bij in de buurt is gekomen, maar ook deze heeft altijd in de schaduw gestaan van de echt grote titels binnen het FPS-genre.
De vraag is dus of ze dat deze keer wel gaan doen. Ik hoop het ten zeerste, omdat het mooi is om er weer een nieuw icoon bij te krijgen voor de Playstation, het positief is voor de console en gamers als er weer een top exclusieve titel uitkomt en het relaxed is omdat Guerrilla toch een Nederlandse studio is. Verder zal het mij niet zoveel doen, want ik ga de game sowieso niet halen; ik zoek dus ook niet naar een reden om het wel of niet te spelen.
Nogmaals het is een andere game, waar andere mensen aan werken (ja ook voor het verhaal is er iemand nieuws aangetrokken)
Een andere engine, de gameplay effecten lijken in niets maar dan in niets op een killzone, dit is te weerleggen op de filmpjes die online zijn gekomen.
Het is altijd de vraag of zij het op het allerhoogste niveau kunnen, want zelfs deze studios kunnen ook nog een uitglijder maken en succes is absoluut niet standaard.
Is dat niet voor elke game als je het zo stelt? ik bedoel een The Last of Us is 12/14 uur en dan ben je er klaar mee, dan is de game interessant..
Uncharted is rond de 16 uur playtime... en uiteraard is HZD een open wereld, en de geruchten zijn al van ongeveer 30 uur aan mainstory content en of dat leuk is? tja zoals ik eerder zei heb ik tot nu toe lovende previews gezien.. dat zullen we straks om 9 uur zien.
Tripple A is een verkeerde term, dit omdat Killzone dat absoluut wel is. een top game is nog altijd persoonlijk, net als dat ik de eerste Uncharted games verre van top vond (jep ook deel 2) maar deel 3 en 4 vond ik juist geweldig en dus top.
Ook dit is persoonlijk, Killzone vond ik zelf niet bijster interessant, maar nog altijd beter dan bijvoorbeeld een Halo van de concurrent.
Dat kan ook niemand voorspellen, heb ook nergens gezegd dat dit wel een top game zal zijn, echter dat je nooit de vergelijking kan maken met een killzone, nogmaals behalve op een handjevol mensen na en de naam die de studio draagt heeft het niets maar dan ook niets met HZD te maken.
Als ik naar jou beredenering kijk dan zou ik met een Mass Effect ook op mijn hoede moeten zijn, dit omdat ze een redelijk reputatie hebben, DA: I vond ik een draak van een game.
Ik zou dus terughoudend moeten zijn dit omdat de vorige keer eigenlijk niet zo leuk was, ondanks dat er totaal andere mensen zitten nu.
Volgens mij ook nog een nieuwe engine en weer een andere writer.
EA heeft uiteraard hele goede games uitgebracht maar ook hele slechte games... net als bijna alle studio's en nogmaals Killzone waren bij lange na niet zo slecht.(echter is dit persoonlijk)
Het doet je niet zoveel, maar waarom dan de discussie aangaan en en vervolgens aangeven dat je hoopt dat het een grote titel wordt maar het je eigenlijk niet zoveel doet.
Begrijp je dat ik je hier even kwijt ben?
dvd-linden schreef op maandag 20 februari 2017 @ 00:15:
[...]
Ze hebben inderdaad een goede reputatie, maar dat is het dan ook wel. Ze behoren bijvoorbeeld niet in het rijtje Naughty Dog, Rockstar Games, CD Projekt Red en nog enkele andere topstudio's. En veel mensen hopen/verwachten toch wel dat er een titel gaat komen die op dat niveau gaat acteren, omdat het 1 van de grootste exclusives van dit jaar wordt voor Sony. Ik ben dus terughoudend op dat gebied, want het zou mij niet verbazen als het niet meer dan een goede titel gaat worden.
Maar ondanks dat de studio een goede reputatie heeft dan nog wordt er getwijfeld eraan... overigens heb ik ook niet gezegd dat ze van het rijtje Naughty Dog, Rockstar Games of CD Project zitten.
Bij Naughty Dog was het pas bij een Uncharted serie echt top, CD Project is pas echt top bij een Witcher 3, daarvoor was het ook erg wel goed...
Nogmaals dat moet blijken, en het ging mij ook nogmaals echt niet dat dit een top titel wordt, maar enkel dat mensen terughoudend zijn wat betreft Guerilla, terwijl dit aantoonbaar anders is.