Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Misschien kunnen de PS4 lagstation/base/slim-gebruikers een los topic krijgen, want de ervaring is in vergelijking met de PS4 Pro behoorlijk anders.

[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 06-02-2017 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:52
Vandaag mailtje ontvangen voor de 4.50 Beta toegang.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:11

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

LOTG schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:47:
[...]

Ik vind het eerder opmerkelijk dat er snellere laadtijden zijn, die zijn toch vooral onderhevig aan de HD dan aan wat anders.

En de FFXV laad tijden zijn sowieso echt bagger. Je kunt rustig koffie gaan zetten.
FFXV laadtijden zijn idd lang, maar niet veel langer dan GTAV. Ben wel benieuwd of FFXV-retail ook sneller laadt. Deze heeft tenslotte al Pro-support...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
bram1984 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:30:
[...]

Ik denk dat ik dan liever een grafisch betere remaster heb waarvoor ik 3 tientjes moet betalen, ja.

Als ik moet kiezen tussen bijvoorbeeld een Uncharted 4 of een TLoU 2 kunnen spelen op 4K en 60fps voor 3 tientjes, of gewoon de oude PS4 versies met dezelfde kwaliteit, dan zou ik zeker dat eerste kiezen.
Jup dat heb ik ook. Zeker bij bijvoorbeeld FFXII die er binnenkort aankomt. En dat terwijl ik hier gewoon nog een werkende PS2 met FFXII heb liggen en nog een beeldbuisschermpje. Maar goed.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:27:
[...]

Hier nog een 30 min boost mode video van JC. Heb vanwege de performance issues eigenlijk nooit echt interesse gehad in die game, maar hij schijnt in vergelijking echt supersmooth te draaien nu. Wellicht dat ik die tijdens de komkommertijd een keertje voor een mooi prijsje scoor dan.

[video]

Hier trouwens een lijst van de bekende verbeteringen tot nu toe: http://thisgengaming.com/...st-mode-what-has-changed/

AC Unity schijnt echt de grootste verbetering te hebben. Die game heb ik juist snel weer verkocht vanwege de pop-in en te drukke gebieden, dus wellicht die ook weer een keer aanschaffen om te kijken of het echt zo een verbetering is.

Arkham Knight heeft geen screen tearing meer.

Batman Tell Tale stabiel (gaat richting de 15fps op de OG PS4).

BF4: steady 60fps zonder dips richting de 35fps.

BioShock: veel stabieler.

Witcher 3: snellere laadtijden en veel smoother in probleemgebieden.

Verder nog tal van games vermeld in bovenstaande link.
Dit is waarom ik destijds JC3 voor de PS4 verkocht heb. Draaide niet lekker. Was wel lache game maar niet met die dikke framedrops. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:56

Winkiller

De Mopperpot

[...]

Ik vind het eerder opmerkelijk dat er snellere laadtijden zijn, die zijn toch vooral onderhevig aan de HD dan aan wat anders.
12 seconden langer wachten (zoals in de video) is nu niet een enorme snelheidswinst, daar ging het mij om.
Er zijn vast wel vergelijkingscijfers te vinden van bv. HDD, SSHD en een SSD, maar wil je het echt weten ?
Persoonlijk zie ik geen enkele reden om voor die luttele seconden bv. een kostbare SSD te plaatsen.
Ik zou hem wel plaatsen als de interne naar de eeuwige jachtvelden is vertrokken. :Y

Euh de gratis extra snelheidswinst is natuurlijk wel welkom hoor..

[ Voor 6% gewijzigd door Winkiller op 06-02-2017 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
bram1984 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:27:
[...]

bla

Witcher 3: snellere laadtijden en veel smoother in probleemgebieden.

Verder nog tal van games vermeld in bovenstaande link.
Nog snellere laadtijden?? Damn, ik krijg nu al niet de tijd de tips te lezen bij de laadschermen op de PRO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:04
Die heeft dus geen Pro patch, vandaar de boost nu. Dat zou dus op de oude ook gewoon zo moeten zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
dutchgio schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:37:
Die heeft dus geen Pro patch, vandaar de boost nu. Dat zou dus op de oude ook gewoon zo moeten zijn. :)
Hoe bedoel je? :P

Ik vind zonder die boost de laadsnelheden van TW3 al snel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Het is geen game met een Pro patch, dus die draait (zonder de 4.50 beta update) hetzelfde als op de OG ps4. :)
Maar dat gaat nu dus sneller.

[ Voor 12% gewijzigd door dutchgio op 06-02-2017 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:11

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Krijgt helaas ook geen pro-patch, dus beter dan Boost-modus wordt het niet.

Zijn er al games gevonden die het slechter of niet doen door de Boost-modus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:11

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Wat een geweldige functie die Boost-mode, en dat voor een beta _/-\o_

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Sinds ik de beta software draai op min PS4 OG heb ik geen last meer van dat mijn tv mijn PS4 niet herkent :D Ook valt het beeldscherm niet meer uit tijdens het spelen.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Gim

Ik denk dat ik nog maar even wacht met een PS4.

Ik heb een eenvoudige HDTV televisie die het nog prima doet. Dacht derhalve gewoon te volstaan met een Slim, waarbij ik de pre-order van de PS4 bundel met Zero Dawn (+ uncharted 4 gratis) voorbij zag komen.

Misschien dat ik eerst maar even moet afwachten wat de Boost gaat brengen (zodra hij uit beta is) voor games die interessant voor me zijn (lijstje samenstellen). Zover ik begrijp zorgt de Pro voor betere prestaties, maar kan het zijn dat hij in het nadeel werkt van games die al een tijdje op de markt zijn; dit laatste wordt echter weer gefixed door een Boost, dan wel een Pro game-patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gim schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:26:

Ik heb een eenvoudige HDTV televisie die het nog prima doet. Dacht derhalve gewoon te volstaan met een Slim, waarbij ik de pre-order van de PS4 bundel met Zero Dawn (+ uncharted 4 gratis) voorbij zag komen.

Misschien dat ik eerst maar even moet afwachten wat de Boost gaat brengen (zodra hij uit beta is) voor games die interessant voor me zijn (lijstje samenstellen). Zover ik begrijp zorgt de Pro voor betere prestaties, maar kan het zijn dat hij in het nadeel werkt van games die al een tijdje op de markt zijn; dit laatste wordt echter weer gefixed door een Boost, dan wel een Pro game-patch.
Op dit moment zorgt de Pro alleen voor betere prestaties bij games die ook een Pro patch hebben gekregen. Er is een handjevol games die er mooier uitzien, maar weer iets inleveren qua performance. Onkunde van de dev, zou je kunnen zeggen.

Games met een Pro patch en 4K ondersteuning passen supersampling toe op HDTV's. Dit levert een aanzienlijk scherper en vooral "schoner" plaatje.

De boost mode zorgt ervoor (op een enkele uitzondering na) dat niet gepatchte games volledig toegang krijgen tot de maximale power van de Pro, wat dus in de meeste gevallen resulteert in hogere en vooral stabielere framerates en snellere laadtijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Gim schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:26:

Trust me, ik heb ook een eenvoudige Full-HD tv en de PRO heef nu al (zonder boostmodus) al wat verbeteringen ten opzichte van de OG. Alles laadt sneller (vooral Netflix), hij is stiller en ook op een HD scherm zijn zeker al wat grafische kwaliteit verschillen te zien zeker mbt framerate. En ik verwacht dat de PRO gewoon wat langer doorgaat wat ontwikkeling betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Er is wel een verschil tussen beide:

TL:DR: Boost modus: Performance & Resolution (games die een dynamische res hebben) - Pro patch: Performance, visuals, resolution.

- Boost modus: Zorgt native dat "alle" games zonder patch betere framerate hebben en nog kortere laadtijden. Games die bv 1080p/60 zijn en hiervoor wat drops hadden, kunnen nu zowat locked 60 draaien of bijna geen framedrops meer hebben, waar je dan praat over eventueel nog maar 2/3 fps drops.

- Pro patch: Dit zelfde hier boven incl bv grafische verbeteringen en resolutie verhoging voor 4K tv's.

[ Voor 15% gewijzigd door Recon24 op 06-02-2017 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
disclaimer: ik hoor ook in het pro kamp dus misschien niet neutraal. Maar volgens mij is de beste reden genoemd om nog voor een vanilla ps4 te gaan de prijs. There is no accounting for taste maar als je je echt stoort aan het uiterlijk, kan ik me voorstlellen dat je ook nog voor een ps4 ipv pro gaat).

Verder......pro is nu the way to go. Als er spellen zijn die echt slechter draaien zijn op de pro, dan worden die zeer wsl alsnog gepatched of moet je wel zeer veel pech hebben als dit niet zo is, en het toch je favo game blijkt te zijn. My 2 cents.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ik vind de Pro ook gewoon sneller in normaal gebruik, alles lijkt gewoon net iets beter te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Ik heb echt geen probleem met het design. Persoonlijk moet ik zeggen dat de Pro zelfs mooier is dan het origineel. Hij staat bij mij erg mooi op mijn tv meubel in de woonkamer.

Straalt ook wel power uit :P. Overigens voor de mensen die ook PSVR hebben en een Pro. Test een 3D Blu Ray film want dit is echt ontzettend gaaf! Zaterdag heb ik Prometheus erin gestopt en een stukje gekeken met de PSVR. Echt een enorm vette ervaring en dat samen met de Gold headset op is een totaal andere belevenis!

[ Voor 41% gewijzigd door Recon24 op 06-02-2017 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Gim

Uiterlijk van de Pro deert me niet. Niet eens echt op gelet moet ik zeggen. Zolang hij maar in mijn audio meubeltje past, waar nu de PS3 qua diepte echt net in past. Misschien moet ik dat eerst maar eens gaan opmeten, want no way gaat het meubel eruit wat we een maand terug hebben aangeschaft :-)

Ik dacht dat de Slim juist stiller was; zal het wel door elkaar hebben gehaald.

Is er een lijstje van games die het iets slechter doen? In huize worden overigens ook diverse games gespeeld die het niet echt van FPS moeten hebben. Gezinsleden die de zoveelste Just Dance spelen en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Gim schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:37:
Uiterlijk van de Pro deert me niet. Niet eens echt op gelet moet ik zeggen. Zolang hij maar in mijn audio meubeltje past, waar nu de PS3 qua diepte echt net in past. Misschien moet ik dat eerst maar eens gaan opmeten, want no way gaat het meubel eruit wat we een maand terug hebben aangeschaft :-)

Ik dacht dat de Slim juist stiller was; zal het wel door elkaar hebben gehaald.

Is er een lijstje van games die het iets slechter doen? In huize worden overigens ook diverse games gespeeld die het niet echt van FPS moeten hebben. Gezinsleden die de zoveelste Just Dance spelen en dergelijke.
Hier is men een lijst aan het bijhouden en aan het testen:

Even door scrollen naar onder waar een betere lijst is.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1340939

[ Voor 3% gewijzigd door Recon24 op 06-02-2017 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Recon24 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:40:
[...]

Hier is men een lijst aan het bijhouden en aan het testen:

Even door scrollen naar onder waar een betere lijst is.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1340939
Haha! YES!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Nu nog een Pro patch. :+

[ Voor 4% gewijzigd door dutchgio op 06-02-2017 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Klik :o

[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 06-02-2017 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:02
Ik heb gekeken, wat moet ik zien buiten dat het contrast wat opgeschroeft lijkt? :/
Er zijn wel betere voorbeelden in AC Unity te vinden lijkt me, deze vind ik niet echt voor elkaar onder doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 06-02-2017 17:28 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op maandag 6 februari 2017 @ 17:24:
[...]

Ik heb gekeken, wat moet ik zien buiten dat het contrast wat opgeschroeft lijkt? :/
Er zijn wel betere voorbeelden in AC Unity te vinden lijkt me, deze vind ik niet echt voor elkaar onder doen.
Toch wel een duidelijk verschil in framerate, zie je dat niet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik heb nu zo'n 10 keer gekeken maar nee, ik zie het niet. Het verschil in kleur is het enige dat ik zie.
Misschien word ik oud, of misschien zou ik ze naast elkaar moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op maandag 6 februari 2017 @ 17:59:
Ik heb nu zo'n 10 keer gekeken maar nee, ik zie het niet. Het verschil in kleur is het enige dat ik zie.
Ok kan. Je kan het goed zien bij het "pannen" van de camera. Niet-boost gaat een stuk minder vloeiend.

Wel opvallend is dat de tweede donkerder is inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 15:01
bram1984 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 17:54:
[...]

Toch wel een duidelijk verschil in framerate, zie je dat niet?
Dit dus, verschil is echt groot. Met de boost is het gewoon strak 30fps. Zonder zie je dat hij zeker bij het draaien van de camera gewoon niet smooth is maar soms hakkelt.
Heb de game helaas op de x1 gekocht voor geloof 2 euro... Dus nu maar op de ps4 halen voor zelfde geld zou mooi zijn. Nooit gespeeld verder...

Las btw dat sony heeft aangegeven dat ze nog niet zeker weten of die boostmodus verder blijft na de beta periode...
Mag echt hopen dat ze niet nu weer terugtrekken want dat zou hele shitstorm veroorzaken...

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:19
dvdkiwi schreef op maandag 6 februari 2017 @ 17:59:
Ik had precies hetzelfde. Het filmpje ook meerdere keren bekeken, maar ik kon het ook niet ontdekken. The placebo factor is strong with bram1984...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hostje schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:23:
[...]

Ik had precies hetzelfde. Het filmpje ook meerdere keren bekeken, maar ik kon het ook niet ontdekken. The placebo factor is strong with bram1984...
Dat zal het wel zijn ja. Net als bij al die NeoGAF leden. :+

Er zijn meer voorbeelden waarbij niet duidelijk aangegeven wordt welke boost mode is en ook daar pakt mijn placebo factor moeiteloos de stabielere versie tussenuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
hostje schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:23:
[...]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ANjn5WzgWl8&feature=youtu.be]

Zie jij nu ook het verschil niet of denk je nog steeds dat het een placebo effect is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:44
Het anti pro kamp is wel heel erg overtuigd van hun eigen gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09
Wow, aardige war hier. Volgens mij is het niet verplicht wel of niet een PlayStation 4 Pro te kopen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die eigen bureaublad foto's he, kun je die zelf bijv via een USB stick erop zetten? Of moet het perse een screenshot gemaakt met de PS zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
War? nee joh, het is toch leuk om af en toe een filmpje te zien wat een Playstation allemaal kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Wij (de hersenen) zien wat ze willen zien als je het mij vraagt. Kijken doe je met je ogen, zien met je hersenen. Maar soms is de bovenkamer het niet met zichzelf eens en zien we dingen die er níet zijn. Over dat gezichtsbedrog schreef de Nederlandse neurowetenschapper Maarten Frens een boekje vol verrassende voorbeelden.

http://www.uitgeverijdegraaff.nl/ikzie/demorgen.htm

Afbeeldingslocatie: https://s23.postimg.org/rrvm0w5fv/verschillen3.jpg

De camera heen en weer bewegen lijkt soepeler maar de rest overtuigt me niet echt.
Ik zie verschillen in kleur en scherpte en ik zie op de onderste meer poppetjes op de voorgrond.
Trouwens als het beeld beweegt zullen de verschillen in scherpte (details) niet meer zichtbaar zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Winkiller op 06-02-2017 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat hele bewegen is juist het punt. De fps is stabieler waardoor je dus een vloeiendere beweging krijgt. Ook erg goed te zien in het Bloodborne filmpje hierboven.

Ook de reden dat ik inFamous op een locked fps heb gespeeld. Dat vind ik echt veel relaxter dan dat deze de hele tijd heen en weer schommelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:19
Origins schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:29:
[...]

[video]

Zie jij nu ook het verschil niet of denk je nog steeds dat het een placebo effect is?
Bij het ontstaan van die 'mist' zie ik wat framedrops in het eerste filmpje. Maar of dat mij zou opvallen of storen tijdens het gamen, is nog maar de vraag. Het is dat ik er nu op let. In het tweede filmpje zie ik overigens ook framedrops (wederom omdat ik erop zit te letten). Maar ik mis het halleluja gevoel dat sommigen hier pretenderen te hebben. Het 'Procebo' effect lijkt bij een hoop mensen hier van toepassing te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:05
Ach ja joh jongens het zal wel. De boost modus zorgt ervoor dat niet voor de pro geoptimaliseerde games net wat soepeler lopen. Of het zichtbaar is, voor de kieskeurigen onder ons en pc-gamers zeker. Voor de duidelijkheid, daar val ik ook onder. Heb bijvoorbeeld Dishonored 2 doorverkocht en op de pc aangeschaft omdat ik echt niet kon wennen aan de 30fps van de ps4. Een ander heeft hier weer helemaal geen last van, of merkt er niks van. Tijdens het spelen van Bloodborne inderdaad regelmatig het gevoel gehad dat de fps wegzakte naar 25 oid. Als dat nu een stuk minder is, helemaal mooi toch. Ik verwacht er verder niet heel veel van, omdat de meeste games toch gelocked zijn op 30.

Zou overigens mooi zijn als er voor wat oudere games patches verschijnen waardoor de framerate evt unlocked kan. Kost de dev stuk minder moeite dan een pro patch maken maar duidt wel weer op commitment :)

offtopic:
Disclaimer: ik heb een pro, maar geen beta geinstalleerd. Ik zie het vanzelf we als ie uit de beta is.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:45
Ik zie het bij alle filmpjes maar kan niet zeggen dat ik het verschil "schokkend" vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

bram1984 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:45:
[...]

Dat zal het wel zijn ja. Net als bij al die NeoGAF leden. :+

Er zijn meer voorbeelden waarbij niet duidelijk aangegeven wordt welke boost mode is en ook daar pakt mijn placebo factor moeiteloos de stabielere versie tussenuit.
Afbeeldingslocatie: https://www.aanbodpagina.nl/img/380x380/3625369/1/geweldig-wordt-een-tijdje-huismetrix-in-cambodja.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Ik heb zelf een Pro en ben er erg tevreden mee, zeker wanneer straks (waarschijnlijk) de boost mode wordt toegevoegd. Dat juich ik ergens van harte toe, goede ontwikkeling.

Maar als je er over nadenkt is het eigenlijk vrij bizar dat dankzij een mid-gen console upgrade oudere games nu pas fatsoenlijk kunnen draaien zonder framedips en tearing. Nu pas komt er extra rekenkracht beschikbaar maar de meeste van die games heb ik ondertussen al uitgespeeld op mijn vorige PS4 en ga ik er ook niet opnieuw aan beginnen. Voor nieuwe games maakt het geen verschil aangezien die toch al Pro support krijgen.

Het voelt toch ergens een beetje als mosterd na de maaltijd, de Pro is dus feitelijk de console die de OG PS4 had moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
  • Laatst online: 25-07 12:31
Zou het jammer vinden als we met de volgende generatie consoles hetzelfde gaan meemaken maar dan met 4K. Dan heb ik nog liever geoptimaliseerd 1080P met 60fps voor de volgende generatie als dat we 4k krijgen met framedrops en screantearing issues.

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:57
Sony moet gewoon zeggen: "wij willen minimaal 60fps". Zolang dit niet gebeurd blijf je met 30fps zitten omdat dat 'mooiere' plaatjes oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
hostje schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:23:
[...]

Bij het ontstaan van die 'mist' zie ik wat framedrops in het eerste filmpje. Maar of dat mij zou opvallen of storen tijdens het gamen, is nog maar de vraag. Het is dat ik er nu op let. In het tweede filmpje zie ik overigens ook framedrops (wederom omdat ik erop zit te letten). Maar ik mis het halleluja gevoel dat sommigen hier pretenderen te hebben. Het 'Procebo' effect lijkt bij een hoop mensen hier van toepassing te zijn.
Kijk dit is wat ik wilde horen, je ziet het gewoon niet echt dat is geen issue hoor, sommige mensen hebben er gewoon niets mee.
Getuige ook je opmerking van placebo, komt een beetje treurig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
ThaBEN schreef op maandag 6 februari 2017 @ 21:26:
Zou het jammer vinden als we met de volgende generatie consoles hetzelfde gaan meemaken maar dan met 4K. Dan heb ik nog liever geoptimaliseerd 1080P met 60fps voor de volgende generatie als dat we 4k krijgen met framedrops en screantearing issues.
Goede kans dat dat het geval zal zijn vrees ik, er zal t.z.t. ook wel een soort van PS5 Pro komen. Totdat we ooit overstappen op cloudbased rendering en je alleen nog maar een streaming client thuis hebt staan.
t mac schreef op maandag 6 februari 2017 @ 21:28:
Sony moet gewoon zeggen: "wij willen minimaal 60fps". Zolang dit niet gebeurd blijf je met 30fps zitten omdat dat 'mooiere' plaatjes oplevert.
Doe dan maar liever de eis locked 30fps of locked 60fps, dan ben je tenminste van de framepacing issues af. Dus dan heeft de dev de keuze tussen 30fps voor bijvoorbeeld open-wereld RPG's met grafische pracht en praal, of 60 fps voor bijvoorbeeld shooters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zolang studios als bethesda bestaan, hebben we op de ps6 nog steeds games met framedrops onder de 30 fps. Graphics zullen toch altijd wel gepushed worden tegen over frame rate, aangezien graphics verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 23:23
Wat is straks na de nieuwe update het beste type externe HD om aan de Pro te hangen? Size en wel of niet usb-powered maakt me niet uit, het staat gewoon in de kast. Het is in principe alleen om media op te slaan, tenzij games sneller zullen laden dan de standaard interne HD.

En kan ik er dan eenvoudig .mkv's opzetten om af te spelen in Plex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGrunn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-05 17:25
Ik heb ook de beta geïnstalleerd. Zat net even bij mijn beeld instellingen te kijken en zag daar dat mijn HDCP 2.2 veranderd is in HDCP 1.4. Ik weet niet of het aan de beta ligt, maar vrees wel dat het er iets mee te maken heeft. Mijn PlayStation hangt aan een Samsung KS7000. Meer mensen met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Ik zit een stream te kijken van The Long Dark, een pittige survival game voor de XB1, Mac en PC met een grafisch stijltje dat mij wel bevalt. Helaas lijken er vooralsnog geen plannen te zijn deze game naar de PS4 te brengen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Davith78 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 21:44:
[...]

Goede kans dat dat het geval zal zijn vrees ik, er zal t.z.t. ook wel een soort van PS5 Pro komen.
Daar heb je een goed punt. Nu je het zegt verwacht ik ook wel dat er bij de volgende generatie consoles ooit een soort Pro versie zal verschijnen.

Beter dat ik daarop probeer te wachten gezien ik toch de betere versie wil hebben indien beschikbaar en dan niet dubbel hoef te betalen zoals nu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NikkiNailz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-01 14:28
Jammer die PC Master Race praktijken hier van sommige Pro eigenaren. Precies waar ik al bang voor was na de aankondiging van de console.

Heb gister de Twitch stream van Horizon: Zero Dawn zitten kijken die werd gespeeld op een OG PS4 en dat zag er toch prima uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
tja de Pro zal heus wel wat meer kunnen toveren op het scherm in combi met die boost mode. Je zal vast wel iets van winst opleveren/zien. Maar dat mag ook wel als de console krachtiger is dan de originele. Als je het niet zou merken zou het nog erger zijn :P

Echter voor mij blijven de verschillen nog te minimaal om die stap te maken en over een paar jaar weer te switchen naar een ps5. Die periode is voor mij te snel/kort.

Ik blijf hierom dan ook nog steeds bij de huidige ps4 die onder de tv staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghstly
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-12-2023
Natuurlijk ziet er dat prima uit. Toen ze aan Horizon: Zero Dawn begonnen was waarschijnlijk nog eens sprake van een eventuele Pro. Dat Guerilla Games zo flexibel is en agile kan ontwikkelen heeft er waarschijnlijk mee te maken dat ze gelijk wat potentieel uit de Pro hebben kunnen halen.

Ik hoop dat de Pro de kers op de taart blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:25
poor Leno schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:57:
Die eigen bureaublad foto's he, kun je die zelf bijv via een USB stick erop zetten? Of moet het perse een screenshot gemaakt met de PS zijn?
Alleen screenshot.

PSN: Maichel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
Upload de gewenste foto ergens online.
Ga er met je PS4 browser naar toe en maak een screenshot, dan kan je die als achtergrond instellen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
Paulus07 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 08:53:
tja de Pro zal heus wel wat meer kunnen toveren op het scherm in combi met die boost mode. Je zal vast wel iets van winst opleveren/zien. Maar dat mag ook wel als de console krachtiger is dan de originele. Als je het niet zou merken zou het nog erger zijn :P

Echter voor mij blijven de verschillen nog te minimaal om die stap te maken en over een paar jaar weer te switchen naar een ps5. Die periode is voor mij te snel/kort.

Ik blijf hierom dan ook nog steeds bij de huidige ps4 die onder de tv staat :)
Vergeet ook niet dat boost mode enkel voor oudere games zonder pro patch geschikt is. Zie het dus meer als een backwards compatible Pro ondersteuning die niet van toepassing is voor toekomstige games.

Dit omdat alle games die zijn uitgebracht na de release van de Pro verplicht vanuit Sony een Pro modus ingebouwd moeten hebben. Deze zullen grotere verschillen laten zien dan de boost modus voor de oudere PS4 games.

Persoonlijk heb ik de Pro enkel gekocht voor de VR verbeteringen en vanwege de inruilactie bij Game Mania waardoor ik nog een redelijk bedrag voor mijn oude PS4 kreeg.

Indien je nog geen PS4 bezit en er een wil hebben zou ik je adviseren om voor de Pro te gaan. Hij is in dat geval het extra geld waard.

Indien je al reeds een PS4 bezit is de stap een stuk groter om geld te investeren in de Pro. Ziet dit alsof je een gehele nieuwe PC moet kopen terwijl je enkel een andere video kaart wil hebben.

Dan ligt het er meer aan wat voor een type gamer jij bent, hoeveel waarde jij hecht aan deze verbeteringen en hoe belangrijke het voor jou is om het maximale uit de PS4/PSVR te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:25
dutchgio schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:24:
Upload de gewenste foto ergens online.
Ga er met je PS4 browser naar toe en maak een screenshot, dan kan je die als achtergrond instellen. :+
Hier staan wat voorbeelden.

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:48
Hmm ik zit naar de stream te kijken van Guerilla, voor Horizon en ik word hier niet echt warm van:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=XQtDfSz27F0]

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Alvanosa schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:30:
Hmm ik zit naar de stream te kijken van Guerilla, voor Horizon en ik word hier niet echt warm van:

[video]
Ik wacht de reviews af. Ik wil nog niet teveel spoilers zien van de game want hij lijkt interessant, maar tegelijkertijd heb ik dit jaar afgezworen om nog pre-orders te plaatsen voordat er voldoende positieve reviews zijn verschenen.

In verleden te vaak met de hype meegegaan om achteraf te constateren dat het vaak alsnog middelmatige gameplay blijkt te zijn. De laatste Assassins Creed games en Watch Dogs 2 waren voor mij de doorslag om te kappen met pre-orders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Laatst online: 18:48
ThaBEN schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:35:
[...]

Ik wacht de reviews af. Ik wil nog niet teveel spoilers zien van de game want hij lijkt interessant, maar tegelijkertijd heb ik dit jaar afgezworen om nog pre-orders te plaatsen voordat er voldoende positieve reviews zijn verschenen.

In verleden te vaak met de hype meegegaan om achteraf te constateren dat het vaak alsnog middelmatige gameplay blijkt te zijn. De laatste Assassins Creed games en Watch Dogs 2 waren voor mij de doorslag om te kappen met pre-orders.
Ik heb hem ook niet gepreordert, en ga waarschijnlijk ook wachten tot ik reviews zie. Preorderen doe ik niet meer, gelukkig maar want anders had ik een flink aantal games die helemaal niet goed zijn.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09
Ik wacht ook met Single Player games tot ze voor een leek bedrag te koop zijn. er is zoveel content (back log) voor handen, dat er genoeg te doen is.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik heb Watch Dogs 2 laatst opgepikt voor 30,-. Toch een vrij aardige game nadat deel 1 nogal tegenviel. Zeker voor die prijs. Maar pre-orderen en de volle mep betalen zou ik er niet voor doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Ik hoop dat Zero Dawn positief ontvangen wordt in de reviews want mijn PS4 zit alweer een aantal weken stof te verzamelen. Ik ben wel weer toe aan een nieuwe, goede game. Preorderen doe ik ook al een poos niet meer, maar ik wil ook niet teveel gespoilerd worden door vroegtijdig allerlei streams, trailers en gameplay video's te bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:28

Lapras

Ice beam

ThaBEN schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:35:
[...]

Er is wel een verschil tussen het pre-orderen van een spel van een Naughty Dog, Blizzard of Bioware en er één van Ubisoft. Die laatste vernieuwt gewoon te weinig en heeft de afgelopen jaren ook op technisch gebied steken laten vallen.

Daarnaast is pre-orderen meestal onnodig en waarbij je alleen maar een financieel risico op je neemt. Ik doe het dus nooit. Alles is toch wel op dag één verkrijgbaar als je wilt en de extra content is vrijwel altijd verwaarloosbaar. Daarnaast wacht ik liever de eerste paar patches af om mezelf frustraties over bugs of een slechte balans te besparen.

Het is niet zo moeilijk om de hype naast je neer te leggen en zelf een oordeel te vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:24
Straks ook maar eens de beta update proberen, ik ben er nog niet aan toegekomen. :9
Gisteren heb ik Tomb Raider definitive edition uitgespeeld. Ik dacht dat het wel leuk zou zijn voor tussendoor, maar man, wat een lekkere game is dit zeg!
Overduidelijk dat Crystal Dynamics en Naughty Dog bij elkaar hebben afgekeken. Tomb Raider past op het vlak van veel gameplayelementen precies tussen Uncharted 3 en 4. Maarja, wat maakt het uit. Beide gameseries behouden hun eigenheid en staan elkaar niet in de weg.
Rise of the Tomb Raider staat nu zeker op mijn shortlist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-09 12:59
Davith78 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:59:
Ik hoop dat Zero Dawn positief ontvangen wordt in de reviews want mijn PS4 zit alweer een aantal weken stof te verzamelen. Ik ben wel weer toe aan een nieuwe, goede game. Preorderen doe ik ook al een poos niet meer, maar ik wil ook niet teveel gespoilerd worden door vroegtijdig allerlei streams, trailers en gameplay video's te bekijken.
Tja je had natuurlijk ook Yakuza Zero kunnen kopen en weer minstens 30 uur plezier kunnen hebben :+

Pre-orderen moet je inderdaad niet meer doen en een singleplayer game aan het begin kopen is eigenlijk ook gewoon geld weg gooien tegenwoordig. Als je alleen al kijkt hoe snel de Last Guardian naar €40,- (digitaal zelfs) is gegaan en hoe snel ik Uncharted 4 voor €30,- kon krijgen dan slaat het eigenlijk nergens meer op om singleplayer games in de eerste 2 maanden vanaf release te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
ThaBEN schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:28:
[...]

Vergeet ook niet dat boost mode enkel voor oudere games zonder pro patch geschikt is. Zie het dus meer als een backwards compatible Pro ondersteuning die niet van toepassing is voor toekomstige games.

Dit omdat alle games die zijn uitgebracht na de release van de Pro verplicht vanuit Sony een Pro modus ingebouwd moeten hebben. Deze zullen grotere verschillen laten zien dan de boost modus voor de oudere PS4 games.

Persoonlijk heb ik de Pro enkel gekocht voor de VR verbeteringen en vanwege de inruilactie bij Game Mania waardoor ik nog een redelijk bedrag voor mijn oude PS4 kreeg.

Indien je nog geen PS4 bezit en er een wil hebben zou ik je adviseren om voor de Pro te gaan. Hij is in dat geval het extra geld waard.

Indien je al reeds een PS4 bezit is de stap een stuk groter om geld te investeren in de Pro. Ziet dit alsof je een gehele nieuwe PC moet kopen terwijl je enkel een andere video kaart wil hebben.

Dan ligt het er meer aan wat voor een type gamer jij bent, hoeveel waarde jij hecht aan deze verbeteringen en hoe belangrijke het voor jou is om het maximale uit de PS4/PSVR te halen.
Had de PS PRO in eerste instantie ook gehaald voor de VR, maar merk dat ik zelf weinig nog maar met VR doet dus die gaat waarschijnlijk de verkoop in.
Maar moet wel zeggen dat ik blij ben dat Sony zo een boost modus in een beta gooit, het is een hele mooie optie die games nog beter laat draaien.
Bijvoorbeeld Evil Within was qua framerates niet top maar met een boost mode uitstekend, en het is alleen maar top dat zo een optie erin zit.
Het is jammer dat het hier zo op neergekeken wordt door sommige users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Origins schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:23:
[...]

Het is jammer dat het hier zo op neergekeken wordt door sommige users.
Wat maakt het jou nou uit dat andere gamers dit niet belangrijk vinden? Het gaat er om of de Pro voor jou een goede aankoop is geweest. Er zijn gewoon genoeg mensen die tevreden zijn met wat de normale PS4 nu te beiden heeft. Je moet ook niet onderschatten hoeveel gamers geen last hebben van een lage of zelfs inkakkende framerate.

En daar is het console publiek echt geen uitzondering op. Ook genoeg pc gamers die het uiterste uit een middelmatige pc persen en daarmee een lage framerate voor lief nemen. Iedereen ervaart die dingen nou eenmaal anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Beakzz schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:34:
[...]

Wat maakt het jou nou uit dat andere gamers dit niet belangrijk vinden? Het gaat er om of de Pro voor jou een goede aankoop is geweest. Er zijn gewoon genoeg mensen die tevreden zijn met wat de normale PS4 nu te beiden heeft. Je moet ook niet onderschatten hoeveel gamers geen last hebben van een lage of zelfs inkakkende framerate.

En daar is het console publiek echt geen uitzondering op. Ook genoeg pc gamers die het uiterste uit een middelmatige pc persen en daarmee een lage framerate voor lief nemen. Iedereen ervaart die dingen nou eenmaal anders.
Ik heb nooit gezegd dat ze dit belangrijk moeten vinden, ik heb gezegd dat er hier een aantal op neerkijken (door het een placebo effect te noemen) dat bedoel ik met neerkijken.
Zoals ik al eerder in een post heb aangegeven is het goed mogelijk dat een groot deel gamers die gewoon niet ziet.
Zeg dan bijvoorbeeld niet dat het placebo effect is want dan kom je nogal zielig over.

ZOals ik eerder zei is een OG PS4 gewoon prima, maar ben erg blij dat de functie van boost er nu op zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
Lapras schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:07:
[...]
Het is niet zo moeilijk om de hype naast je neer te leggen en zelf een oordeel te vormen.
Zelf een oordeel vormen is tegenwoordig niet zo vanzelfsprekend meer:
Krijgt een game een 8 op metacritic dan móet je de game goed vinden anders heb je geen smaak,
krijgt een game een 6 dan zal het wel een slechte game zijn en laten we 'm liggen;
Krijgt een film een 4,5 op IMDB dan is de film slecht, krijgt een film een 8 en zeg je dat je er niet veel aan vond dan heb je geen smaak.
Mensen gaan tegenwoordig te vaak af op de mening van anderen in plaats van te kijken/spelen/ontdekken wat ze zelf leuk vinden. Smaak is nog steeds persoonsgebonden en dat zal altijd zo blijven.
Als een game/film/muziekstijl jou vermaakt (waar de term entertainment voor staat) is het goed toch?

Dat gezegd hebbende: The Witcher 3 loopt tegen zijn einde aan (denk ik), dus laat God of War en/of Horizon maar komen :)
Anton.net schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:10:
Rise of the Tomb Raider staat nu zeker op mijn shortlist!
Same here! Definitive Edition was geweldig, als Rise deze kan evenaren dan wordt het een toppertje :)

[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 07-02-2017 10:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-09 22:34
Origins schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:38:
[...]

Ik heb nooit gezegd dat ze dit belangrijk moeten vinden, ik heb gezegd dat er hier een aantal op neerkijken (door het een placebo effect te noemen) dat bedoel ik met neerkijken.
Zoals ik al eerder in een post heb aangegeven is het goed mogelijk dat een groot deel gamers die gewoon niet ziet.
Zeg dan bijvoorbeeld niet dat het placebo effect is want dan kom je nogal zielig over.

ZOals ik eerder zei is een OG PS4 gewoon prima, maar ben erg blij dat de functie van boost er nu op zit.
ik zou me er niet druk over maken, veel mensen zien het gewoon niet dat er verbeteringen zijn, heerlijk als je dat hebt, dat scheelt je veel geld :D.

Voor VR heb je dezelfde discussies, veel mensen zien niet dat het VR beeld beter is op een Pro, ik ben gestopt me daarover te verwonderen, niet iedereen heeft dezelfde kijk op dingen en de ervaring is subjectief. Als je de verbeteringen in graphics en framerate niet ziet (of niet belangrijk vindt) dan is dat prima natuurlijk. Ik heb dat helaas niet, ik zie het overduidelijk en vind het elke euro waard die ik in de pro geinvesteerd heb.

Dat mensen het niet geloven dat het beter is boeit mij niet, zolang ik het het maar waard vind zal ik er nooit spijt van krijgen. Maar soms zou ik ook wel willen dat ik die framerate en graphics verbeteringen niet kon zien, dat zou beter zijn kwa uitgaven hahaha :D

wat betreft die nieuwe 4.50 features, die boost mode vind ik een goede toevoeging, dat zal fallout een stuk speelbaarder maken, ook die externe harde schijf is een goede aanvulling, ik vond altijd al dat de xbox daar stukken op voorliep omdat die dat wel support.

Voor VR is de SBS 3D support een welkome aanvulling, wel vind ik dat ze dit ook moeten gaan enablen in de mediaplayer voor alle SBS 3D content, maar het is een mooie eerste stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Beakzz schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:23:
[...]

Tja je had natuurlijk ook Yakuza Zero kunnen kopen en weer minstens 30 uur plezier kunnen hebben :+

Pre-orderen moet je inderdaad niet meer doen en een singleplayer game aan het begin kopen is eigenlijk ook gewoon geld weg gooien tegenwoordig. Als je alleen al kijkt hoe snel de Last Guardian naar €40,- (digitaal zelfs) is gegaan en hoe snel ik Uncharted 4 voor €30,- kon krijgen dan slaat het eigenlijk nergens meer op om singleplayer games in de eerste 2 maanden vanaf release te kopen.
Waarom niet? als jij het 60 euro waard vind waarom niet? heb games zat op release gehaald, uitgespeeld en vervolgens doorverkocht voor 40 euro.
Doe het pre-orderen alleen bij de games die ik echt wil, maar goed voor de een is 60 euro al veel geld, dus dan begrijp ik dat zeker wel dat andere nog even wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:35

Phydomir

Dennis

dvdkiwi schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:42:
Dat gezegd hebbende: The Witcher 3 loopt tegen zijn einde aan (denk ik), dus laat God of War en/of Horizon maar komen :)
Same here maar dan met Final Fantasy 15. Zit nu in het laatste chapter van de main story. Kan daarna nog wel wat side quests doen maar ervaring leert dat ik daar meestal niet zo veel zin meer in heb nadat de verhaallijn klaar is.

Heb nog wel steeds The Last of Us HD remake liggen die ik nog niet heb gespeeld. Misschien dat ik die nog tussendoor ga doen of nog een keer Until Dawn. In mijn eerste twee playthroughs lukte me het niet om meer dan twee mensen te laten overleven.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
robinez schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:46:
[...]

ik zou me er niet druk over maken, veel mensen zien het gewoon niet dat er verbeteringen zijn, heerlijk als je dat hebt, dat scheelt je veel geld :D.

Voor VR heb je dezelfde discussies, veel mensen zien niet dat het VR beeld beter is op een Pro, ik ben gestopt me daarover te verwonderen, niet iedereen heeft dezelfde kijk op dingen en de ervaring is subjectief. Als je de verbeteringen in graphics en framerate niet ziet (of niet belangrijk vindt) dan is dat prima natuurlijk. Ik heb dat helaas niet, ik zie het overduidelijk en vind het elke euro waard die ik in de pro geinvesteerd heb.

Dat mensen het niet geloven dat het beter is boeit mij niet, zolang ik het het maar waard vind zal ik er nooit spijt van krijgen. Maar soms zou ik ook wel willen dat ik die framerate en graphics verbeteringen niet kon zien, dat zou beter zijn kwa uitgaven hahaha :D

wat betreft die nieuwe 4.50 features, die boost mode vind ik een goede toevoeging, dat zal fallout een stuk speelbaarder maken, ook die externe harde schijf is een goede aanvulling, ik vond altijd al dat de xbox daar stukken op voorliep omdat die dat wel support.

Voor VR is de SBS 3D support een welkome aanvulling, wel vind ik dat ze dit ook moeten gaan enablen in de mediaplayer voor alle SBS 3D content, maar het is een mooie eerste stap.
Ik zeg eerlijk ik zou het ook heerlijk vinden als ik het niet zag, bespaart je zeker kosten, maar zit dan nu bijvoorbeeld met The Witcher die gewoon veel sneller laadt, en daar kun je dan weer moeilijk om heen :+

Iedereen ook zijn ding, en zal ook nooit tegen iemand zeggen dat ze per se een pro moeten halen, dit is nog altijd persoonlijk, je bent uitstekend af met een OG PS4 zie Horizon uitstekende beelden en een framerate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 10:18
robinez schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:46:
[...]
Fallout 4 krijgt deze week zijn pro patch _/-\o_

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Persoonlijk (dit ligt dus aan mezelf he) kan ik er gewoon niet tegen dat ik een ouder model heb, en dat ik tegen anderen speel die betere hardware hebben :/

Dit gekloot had ik vroeger op PC al, vandaar dat ik een PS4 heb gekocht.. En nu begint dat geouwehoer hier ook al :(

Dat ik bijvoorbeeld het afleg tegen spelers die op heftige momenten geen framedrops hebben, terwijl mijn PSje nauwelijks 10fps kan renderen op dat moment.. Of dat zij jou net 0.1 ms eerder zien, door de snellere drawing, waardoor ik in het nadeel ben.

Natuurlijk zal het vaak best meevallen, maar dat gevoel bekruipt me nu eenmaal, en daar kan ik niet tegen :')

Dus als er een witte Pro komt, vrees ik voor mn portemonnee..

[ Voor 9% gewijzigd door poor Leno op 07-02-2017 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:26

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Svennie schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:57:
[...]

Fallout 4 krijgt deze week zijn pro patch _/-\o_
Gaat die game dan eindelijk van slechte graphics naar matige graphics? ;)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Phydomir schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:49:
[...]

Same here maar dan met Final Fantasy 15. Zit nu in het laatste chapter van de main story. Kan daarna nog wel wat side quests doen maar ervaring leert dat ik daar meestal niet zo veel zin meer in heb nadat de verhaallijn klaar is.

Heb nog wel steeds The Last of Us HD remake liggen die ik nog niet heb gespeeld. Misschien dat ik die nog tussendoor ga doen of nog een keer Until Dawn. In mijn eerste twee playthroughs lukte me het niet om meer dan twee mensen te laten overleven.
Daarom ben ik zo iemand die altijd neurotisch side quests doet en dan vervolgens niet toe kom aan het verhaal. Ik zit nu op 25 uur ofzo in chapter 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Dat had ik ook, de story had ik na 80 of 90 uur pas uit omdat er veel te veel afleiding is buiten de storymode om. Bij The Witcher is dat niet veel anders ;)
Origins schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:54:
[...]
maar zit dan nu bijvoorbeeld met The Witcher die gewoon veel sneller laadt
De laadtijden als je begint, als je van het ene gebied naar het andere reist en nadat je dood bent gegaan?
Die zijn inderdaad behoorlijk lang op de originele PS4.
De laadtijden tijdens fast travellen in hetzelfde gebied zijn dan wel weer snel.
Verder valt het me op dat het exporteren van items naar je stash steeds trager en trager gaat, zeker als je stash behoorlijk vol zit. (note: elk boek en elke brief die ik gelezen heb stop ik in de stash, meer niet).
Buiten deze zaken draait de game best lekker eigenlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 07-02-2017 11:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
dvdkiwi schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:04:
Dat had ik ook, de story had ik na 80 of 90 uur pas uit omdat er veel te veel afleiding is buiten de storymode om. Bij The Witcher is dat niet veel anders ;)

[...]

De laadtijden als je begint, als je van het ene gebied naar het andere reist en nadat je dood bent gegaan?
Die zijn inderdaad behoorlijk lang op de originele PS4.
De laadtijden tijdens fast travellen in hetzelfde gebied zijn dan wel weer snel.
Verder valt het me op dat het exporteren van items naar je stash steeds trager en trager gaat, zeker als je stash behoorlijk vol zit. (note: elk boek en elke brief die ik gelezen heb stop ik in de stash, meer niet).
Als je begint was dit wel traag, fast travel nooit problemen mee gehad volgens mij (of doordat ik laat begon) maar met name nadat ik dood was dit was zo vervelend irritant.. het haalde me uit mijn flow.
En nu hoor ik je misschien al denken ga dan maar niet dood (dat klopt) maar als ik val van een berg doordat het stomme paard weer iets raars doet dan kan ik daar weinig aan doen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Origins schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:46:
[...]

Waarom niet? als jij het 60 euro waard vind waarom niet? heb games zat op release gehaald, uitgespeeld en vervolgens doorverkocht voor 40 euro.
Doe het pre-orderen alleen bij de games die ik echt wil, maar goed voor de een is 60 euro al veel geld, dus dan begrijp ik dat zeker wel dat andere nog even wachten.
Je hoort mij niet zeggen dat je het moet laten, Ik heb zelf ook Yakuza Zero gelijk gekocht ondanks dat ik kan voorspellen dat die snel in prijs zal zakken. Deze game wilde ik gewoon gelijk spelen. Ik geef alleen maar aan dat even wachten helemaal geen slecht idee is aangezien het tegenwoordig een vast gegeven is dat de prijs vrij snel gaat zakken.

Dat heeft niks te maken met of €60 wel of niet veel is, maar met hoe nodig je de game gelijk moet spelen. Bij een multiplayer spel is dat veel logischer aangezien de community vaak aan het begin het grootst is en daarna soms snel kleiner wordt.

Jij verkoopt je games blijkbaar weer dus dan betaal je onder de streep ook geen €60,- dus ook jij vindt het in de praktijk niet die €60,- waard blijkbaar. Zelf verkoop ik echt nooit games dus denk ik er wel over na of ik iets nu moet spelen. Moet wel zeggen dat ik veel games nog in het plastic had liggen als ze al voor €10 te krijgen waren dus het sloeg nergens meer op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
LOTG schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:03:
[...]

Daarom ben ik zo iemand die altijd neurotisch side quests doet en dan vervolgens niet toe kom aan het verhaal. Ik zit nu op 25 uur ofzo in chapter 3.
ja, daar kun je je heel lang mee vermaken, ik ben op een gegeven moment gestopt met al die side quests omdat ik benieuwd was hoe het verhaal verder ging.

Jij gaat op die manier wel over de 100 uur heen zo, niet verkeerd voor een game :)

ik zit nu op zo'n 35 uur en in chapter 12, ik heb aardig wat sidequests gedaan dus niet echt gerushed. Ik schat op een normale playthrough dat dat voor mij rond de 50 uur uitkomt. Ik moet zeggen dat ik FFXV echt een toptitel vind, ik had het vooraf niet verwacht maar ik vind het echt supermooi uitgewerkt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
robinez schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:24:
[...]

ja, daar kun je je heel lang mee vermaken, ik ben op een gegeven moment gestopt met al die side quests omdat ik benieuwd was hoe het verhaal verder ging.

Jij gaat op die manier wel over de 100 uur heen zo, niet verkeerd voor een game :)

ik zit nu op zo'n 35 uur en in chapter 12, ik heb aardig wat sidequests gedaan dus niet echt gerushed. Ik schat op een normale playthrough dat dat voor mij rond de 50 uur uitkomt. Ik moet zeggen dat ik FFXV echt een toptitel vind, ik had het vooraf niet verwacht maar ik vind het echt supermooi uitgewerkt allemaal.
50 uur is wel weinig hoor :P Of is bij jou de normale playthrough niet alle hunts e.d.? Ik zit nu net over de 100 heen. Maar nu ligt ie even stof te happen tot aan de update van FFXV zelf en de update van de PS4. Ben erg benieuwd wat die boost doet met de light setting van FFXV icm hun eigen update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 10:18
Chaoss schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:01:
[...]
Gaat die game dan eindelijk van slechte graphics naar matige graphics? ;)
Dat hangt er van of hoe sterk de placebo factor bij jou is :P

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 15:56
dvdkiwi schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:04:

Menu's zijn nu zo ontzettend traag bij mij, duurt gewoon even voordat ik iets kan doen en erin bewegen enzo, heel irritant. Het is maar dat het spel verder zo goed is dat ik het kan verdragen :+.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:35

Phydomir

Dennis

Jasphur schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:28:
[...]

50 uur is wel weinig hoor :P Of is bij jou de normale playthrough niet alle hunts e.d.? Ik zit nu net over de 100 heen. Maar nu ligt ie even stof te happen tot aan de update van FFXV zelf en de update van de PS4. Ben erg benieuwd wat die boost doet met de light setting van FFXV icm hun eigen update.
Weet niet precies op hoeveel ik zit maar dat soort quests sla ik meestal over. Eigenlijk alle hunt quests vind weinig toevoeging hebben. Qua rewards doen ze me ook weinig. Nu vind ik dat sowieso een beetje jammer aan FF. Heb geen feeling bij de betere gear die je krijgt.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
Jasphur schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:28:
[...]

ja klopt, ik ben op een gegeven moment gestopt met die hunts anders ga je zeker over de 100 uur heen, maar dat komt ook omdat ik op een gegeven moment in een bepaald chapter kwam en je vanaf daar eigenlijk in 1 rush in het verhaal meegenomen wordt. Dus zorg ervoor dat je alle openstaande hunts voor chapter 8 gedaan hebt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
robinez schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:35:
[...]

ja klopt, ik ben op een gegeven moment gestopt met die hunts anders ga je zeker over de 100 uur heen, maar dat komt ook omdat ik op een gegeven moment in een bepaald chapter kwam en je vanaf daar eigenlijk in 1 rush in het verhaal meegenomen wordt. Dus zorg ervoor dat je alle openstaande hunts voor chapter 8 gedaan hebt ;)
Ik heb alle hunts gedaan na het einde :P Je krijgt nog wel een paar pitte voor je kiezen op het einde. En dan heb ik het niet over dat mega domme gevecht met de Adamantoise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Beakzz schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:22:
[...]

Je hoort mij niet zeggen dat je het moet laten, Ik heb zelf ook Yakuza Zero gelijk gekocht ondanks dat ik kan voorspellen dat die snel in prijs zal zakken. Deze game wilde ik gewoon gelijk spelen. Ik geef alleen maar aan dat even wachten helemaal geen slecht idee is aangezien het tegenwoordig een vast gegeven is dat de prijs vrij snel gaat zakken.

Dat heeft niks te maken met of €60 wel of niet veel is, maar met hoe nodig je de game gelijk moet spelen. Bij een multiplayer spel is dat veel logischer aangezien de community vaak aan het begin het grootst is en daarna soms snel kleiner wordt.

Jij verkoopt je games blijkbaar weer dus dan betaal je onder de streep ook geen €60,- dus ook jij vindt het in de praktijk niet die €60,- waard blijkbaar. Zelf verkoop ik echt nooit games dus denk ik er wel over na of ik iets nu moet spelen. Moet wel zeggen dat ik veel games nog in het plastic had liggen als ze al voor €10 te krijgen waren dus het sloeg nergens meer op :+
Dat is een aanname he :+ niet alles verkoop ik door, games waar ik echt plezier aan heb beleefd die wil ik nog wel in mijn collectie bewaren.
Jouw redenen snap ik ook zeker wel, al koop ik nu nog maar weinig games voor 60 euro, wat mede mogelijk gemaakt is door mijn fantastische backlog |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:01
Komt er ook een Pro-bundel i.c.m. Horizon Zero Dawn? Vind het een beetje zonde om nu nog een slim te kopen, en wil eigenlijk wel een gratis game :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Origins schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:38:
[...]

Dat is een aanname he :+ niet alles verkoop ik door, games waar ik echt plezier aan heb beleefd die wil ik nog wel in mijn collectie bewaren.
Jouw redenen snap ik ook zeker wel, al koop ik nu nog maar weinig games voor 60 euro, wat mede mogelijk gemaakt is door mijn fantastische backlog |:(
Haha inderdaad dat nam ik aan door jouw verhaal. Die fantastische backlog heb ik ook en ben nu serieus begonnen om die aan te pakken. Scheelt hoe dan ook klauwen vol geld aangezien ik om die reden aanbiedingen en nieuwe games makkelijker kan laten liggen. Ik heb tot nu toe 4 games uitgespeeld dit jaar wat gelijk staat aan de 3 jaar er voor :+

Moet wel zeggen dat ik bovenstaande 100+ games nu ontwijk. Ben vaak na een uur of 30 wel klaar met de gameplay en wereld van een spel dus dan kijk ik er tegenop om die spellen aan te pakken. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, want ik heb bijvoorbeeld 50 speeldagen GTA online op mijn naam staan, maar zal toch sneller voor de 8 -20 uur games kiezen door de druk van de backlog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Elke keer als ik dit topic lees dan denk ik: "Tijd vrij maken, gamen!" en dan aan het einde van de week heb ik maar weer of 6 tot 10 uur gegamed in een week :P

Wat is het gemiddelde hier eigenlijk?

[ Voor 11% gewijzigd door Jasphur op 07-02-2017 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Beakzz schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:49:
[...]

Haha inderdaad dat nam ik aan door jouw verhaal. Die fantastische backlog heb ik ook en ben nu serieus begonnen om die aan te pakken. Scheelt hoe dan ook klauwen vol geld aangezien ik om die reden aanbiedingen en nieuwe games makkelijker kan laten liggen. Ik heb tot nu toe 4 games uitgespeeld dit jaar wat gelijk staat aan de 3 jaar er voor :+

Moet wel zeggen dat ik bovenstaande 100+ games nu ontwijk. Ben vaak na een uur of 30 wel klaar met de gameplay en wereld van een spel dus dan kijk ik er tegenop om die spellen aan te pakken. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, want ik heb bijvoorbeeld 50 speeldagen GTA online op mijn naam staan, maar zal toch sneller voor de 8 -20 uur games kiezen door de druk van de backlog :)
Goed bezig met het aanpakken van die backlog!

Ik heb zelf ook nog steeds een backlog (denk hierbij aan Bioshock 2, Ni No Kuni, Final Fantasy XIII-2, Batman Arkham City, GTA V en RDR die ik beide nog steeds niet uitgespeeld heb, Battlefield 1, Battlefront en Bloodborne die ik nog aan moet schaffen), maar heb een tijdje geleden besloten om veel selectiever te zijn in het aankopen van games. Waar ik voorheen bijvoorbeeld met 99% zekerheid Final Fantasy XV, The Witcher 3, The Last Guardian, RotTR, Horizon Zero Dawn en vast nog een aantal titels die ik vergeet allemaal aangeschaft zou hebben ga ik nu waarschijnlijk geen enkele van deze titels halen.

Ten eerste omdat ik de backlog die ik heb eerst eens goed weg wil werken, ten tweede omdat ik mijn completion rate op PSN profiles omhoog wil zien te krijgen en ten derde, en belangrijkste, omdat ik gemerkt heb dat ik minder plezier aan games beleef als ik er teveel aanschaf. Deels zal dit te maken hebben doordat games steeds groter worden en ik dus ook tegen hetzelfde probleem aanloop als jij doet bij de 100+ games. Als je dan zoveel verschillende games wilt spelen kost het gewoon veel en veel te veel tijd en daardoor gaat er tijdens het spelen van een game voor mij een stukje plezier af omdat ik weet dat er alweer een nieuwe game te wachten staat die veel tijd op gaat slokken. Terwijl ik van mezelf weet dat ik er wel veel plezier aan kan beleven als ik helemaal op ga in een game en er zo'n 100 uur in kan steken.

Dus vandaar dat ik besloten heb om bijna niks meer aan te kopen, het oude weg te werken en veel selectiever te zijn in het aankopen van games zodat ik mezelf weer helemaal kan verliezen in een game zonder dat er een soort van "druk" is. Aan de andere kant moet ik wel zeggen dat ik er 100% zeker van ben dat ik de nieuwe South Park en Uncharted: The Lost Legacy aan ga schaffen. Dus zo af en toe zal er toch wel iets nieuws bij komen, maar ik doe mijn best om dit te limiteren :D.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klor
  • Niet online

Klor

Zeebaard

De gratis PS-Plus-spellen zijn te activeren.
*Klikkerdeklik*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:07
Phydomir schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:49:
[...]
Oefg, ik wou dat ik nog eens een keer voor de 1e keer aan The Last of Us mocht beginnen. Wat een verhaal en ervaring. Let op: dit is mijn mening dus hoeft niet als waarheid gezien te worden!
Sh0ckTr00per schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:44:
Komt er ook een Pro-bundel i.c.m. Horizon Zero Dawn? Vind het een beetje zonde om nu nog een slim te kopen, en wil eigenlijk wel een gratis game :)
Oh, mag ik de grap met de glazen bol een keertje maken???? ;)

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
[...]

En de FFXV laad tijden zijn sowieso echt bagger. Je kunt rustig koffie gaan zetten.
Als de bestanden compressed zijn kan een snellere clockspeed van de CPU de bestanden sneller uncompressen lijkt me zo...
Pagina: 1 ... 19 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Helaas is de 'oude' Tweakers community op PSN verdwenen, er is inmiddels een nieuwe community aangemaakt die via de community zoekfunctie op je PS4 te vinden is (Zoeken op Tweakers of Gathering of Tweakers)!

Er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen -topic

Pro vs Slim:
Wil je een PS4 kopen en twijfel je tussen een Slim of Pro? Gebruik dan de search, de vraag welke je beter kunt kopen is al (te) vaak gesteld!