Origins schreef op zondag 5 februari 2017 @ 12:32:
[...]
het veranderd wel degelijk wat aan de discussie, want afgelopen week heb ik aantal keer zien langskomen dat de verschillen nog niet zo drastisch waren, met deze optie is dat behoorlijk groot. (mits de boost ook daadwerkelijk echt uitkomt)
Games die aantoonbaar beter draaien op een Pro dan op een slim/og.
Wil je de beste ervaring moet je voor een pro gaan console wise, heb je zoiets van prima het boeit me allemaal niet dan moet je inderdaad voor een ps4 slim / og gaan.
Zoals ik al schreef is het zo dat als je het waard vindt om 40% meer te betalen voor een betere performance je dat zeker moet doen, mits dat financieel geen probleem is. Maar dat de Pro qua performance beter is en was is vanaf het begin af aan duidelijk. Dat het nu door die update weer wat meer naar voren komt is enkel en alleen maar goed voor degene die een Pro hebben of er een willen gaan kopen. Ik wil alleen maar duidelijk maken dat er voor deze update qua performance ook al wel degelijk verschillen waren en dat deze verschillen in de toekomst waarschijnlijk nog wel groter zullen gaan worden.
Tuurlijk snap ik wel dat als je kan stellen dat het verschil in performance alsmaar groter wordt het verschil in prijs voor veel mensen steeds beter te rechtvaardigen is. Ik wil alleen duidelijk maken dat de OG PS4 de meeste games ook prima draait en dat niet iedereen het aantal fps zo belangrijk vindt dat hij of zij het waard vindt om daar 40% meer voor te betalen. Helemaal niet als je budget dat niet toestaat. En dan ben ik het eens met hetgeen winkiller destijds schreef: mensen moet zich ook weer niet gek moet laten maken.
Ik heb er dan ook wat moeite mee dat sommige mensen insinueren alsof veel games niet heel goed speelbaar meer zijn of zullen zijn op de OG PS4 en je eigenlijk maar 40% meer uit moet geven omdat het zoveel beter draait op de Pro. Ja, het draait beter op de Pro en het gaat in de toekomst wellicht nog beter draaien op de Pro, maar dat neemt niet weg dat het ook nog prima draait op de OG PS4 en dat voor sommige mensen prima in combinatie met de huidige prijs van een Slim goed genoeg is. Bovendien denk ik dat het klantenbestand van Sony dat een OG PS4 heeft zo groot is dat ze een grote fout zullen begaan om het grootste gedeelte van hun klanten, in een van de weinige divisies die echt goed draait, een oor aan te naaien door het zo ver te laten komen dat games op een OG PS4 niet meer prima zullen draaien de komende jaren.
Dus ja, ik vind dat bepaalde argumenten om een Slim of een OG PS4 te kopen nu niet ineens teniet worden gedaan door deze update. Vandaar dat ik ook niet vind dat het de hele discussie ineens weggevaagd heeft zoals jij schreef. Voor een hele schappelijke prijs kan je namelijk al een PS4 in huis hebben die staan die het gros van de games gewoon goed draait. Dat het nog beter kan en wellicht in de toekomst nog beter gaat worden dan nu is prima, maar niet iedereen vindt dat het prijsverschil waard.
Tja, dat mag je vinden. Gelukkig zijn er ook mensen die er een andere mening op nahouden.
Veel Pro bezitters kunnen het gewoon niet bevatten dat er ook mensen zijn die niet bereid zijn om meer geld weg te leggen voor een betere performance, mits het op de OG PS4 ook prima draait.
Het is alleen wel jammer dat er nu PS4 bezitters zijn die zich hetzelfde beginnen te gedragen als de aanhangers van de zogenaamde 'PC Master Race' zich altijd gedroegen.
[
Voor 10% gewijzigd door
dvd-linden op 05-02-2017 15:17
]