Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:31

Bosmonster

*zucht*

Ik heb al jaren 500GB in mn PS4 en nog nooit ruimteproblemen gehad, maar ik speel meestal niet meer dan 1 a 2 games tegelijk en ruim oude zooi makkelijk op.

Ik zie veel vergelijkingen met 1TB SSD's en dat dat zo duur is, maar dat is dan ook niet mijn bedoeling. Het prijsverschil is voor mij dus redelijk beperkt.

SSHD is ook een optie, vooral wat goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Ik heb zo even geen bronvermelding bij de hand, maar een mogelijke reden is dat Sony bewust de snelheid van de SATA aansluiting heeft gelimiteerd om te voorkomen dat games slecht gaan presteren wanneer er tevens iets op de achtergrond gedownload wordt van de PSN Store. De relatief zwakke CPU kan dan onevenwichtig belast worden en dat is natuurlijk niet bevordelijk wanneer je aan het gamen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:31

Bosmonster

*zucht*

Heb de resultaten van de BF1 bekeken en uiteindelijk toch maar besloten voor de SSD. Wordt morgen bezorgd, ben benieuwd!

YouTube: Seagate Firecuda 2TB Review: The Ultimate PS4 Upgrade?

De ruimte maakt mij niet uit, consistente directe snelheid wel.

[ Voor 44% gewijzigd door Bosmonster op 04-02-2017 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:10
Laadtijden voor BF1 met een SSD zijn erg goed. Ik ben in ieder geval altijd als eerste geladen en de rest komt pas een halve minuut later. :P

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Bosmonster schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 18:18:
Heb de resultaten van de BF1 bekeken en uiteindelijk toch maar besloten voor de SSD. Wordt morgen bezorgd, ben benieuwd!

YouTube: Seagate Firecuda 2TB Review: The Ultimate PS4 Upgrade?

De ruimte maakt mij niet uit, consistente directe snelheid wel.
Veel plezier ermee! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 22:33
Uffeltje schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 18:20:
Laadtijden voor BF1 met een SSD zijn erg goed. Ik ben in ieder geval altijd als eerste geladen en de rest komt pas een halve minuut later. :P
Ik twijfel nog, want wat is het nut van een ssd als je alsnog op anderen moet wachten (behalve dat je dan als eerste een vliegtuig/tank/paard kan pakken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-09 20:08
Qweridee schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 16:59:
Nu weer over op de belangrijkere zaken...De Slim PS4 of de PS4 pro? Welke kopen?;-)
Weet wat je vraagt >:)
Ik heb uiteindelijk gisteravond de pro gekocht, ik vond de pluspunten genoeg Om de meerprijs te rechtvaardigen.
En helemaal gezien de laatste updates voor de pro zoals boost mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Het zou trouwens een meesterlijke troll actie van Sony zijn om eerst in de beta de Boost Mode toe te voegen en het vervolgens niet terug te laten komen in de officiële firmware update. Dan ontploft het internet, nerd-rage galore :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-07 12:31
Nieuwe informatie over Detroit: Become Human

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:39
4.50 beta hier ook even geïnstalleerd op de Pro. Later vanavond even de Boost-mode uitproberen. Wel jammer dat wanneer je games op een externe schijf installeert je de schijf niet meer kan gebruiken op een computer. Had graag een deel van m'n 1TB externe SSD die ik voor m'n MacBook gebruik ook voor de PS4 willen gebruiken, maar dat zit er dus niet in. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uffeltje schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 18:20:
Een halve minuut? Langere laadtijden dan Bloodborne dus. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:04
IngamerX schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 19:09:
[...]

Ik twijfel nog, want wat is het nut van een ssd als je alsnog op anderen moet wachten (behalve dat je dan als eerste een vliegtuig/tank/paard kan pakken)?
Uffel is een tankhoer en heeft als eerste een keuze O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Weet niet hoe het in BF werkt, maar in CoD heb je dan nog lekker de tijd om je loadout te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
MelvinW schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 19:44:
4.50 beta hier ook even geïnstalleerd op de Pro. Later vanavond even de Boost-mode uitproberen. Wel jammer dat wanneer je games op een externe schijf installeert je de schijf niet meer kan gebruiken op een computer. Had graag een deel van m'n 1TB externe SSD die ik voor m'n MacBook gebruik ook voor de PS4 willen gebruiken, maar dat zit er dus niet in. Helaas.
Kun je je SSD niet splitsen in 2 partities? Dat je 500 gig in ExFat formateerd voor PS4 en de de andere 500 in een ander formaat voor je MacBook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:39
ThaBEN schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 20:07:
[...]

Kun je je SSD niet splitsen in 2 partities? Dat je 500 gig in ExFat formateerd voor PS4 en de de andere 500 in een ander formaat voor je MacBook?
Nope, hele schijf wordt geformatteerd door de PS4 en er is geen mogelijkheid voor partities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:52
Donnie Darko schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 14:52:
Misschien moeten we hier net zoals bij Neogaf aan (burner) account sharing doen om ook degene die niet de beta invite hebben gekregen te voorzien van de Firmware 4.5 :)
Lijkt me inderdaad wel een strak plan. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxford bastard
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-10-2021
Davith78 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 16:42:
[...]

Inderdaad. Vooral een geforceerde downsample modus zou heel tof zijn voor 1080p tv bezitters.

Weet iemand hoe lang het telkens ongeveer duurt voor een PS4 beta-firmware beschikbaar komt voor de massa? Een aantal weken?
Ja dat zou mooi zijn. Vooral in open wereld spellen. Strakke Aliasing, hoge resolutie en locked 30fps zou nou onderhand wel mogen met de pro. Of geef ons iig opties zoals in tomb raider.

De firmware update zal half feb/begin maart uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:29
Misschien beetje laat, maar je kan je nog steeds registreren voor de Beta.

https://www.playstation.c...are-45-beta-registration/

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
[...]

In singleplayergames hoef je niet te wachten, dan is het wel een voordeeltje.

Verder heb ik het zelf gedaan omdat het kon. Had ook kunnen kiezen voor een SSHD, maar ik doe het liever direct goed. :P
Aramiss schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 19:58:
[...]

Uffel is een tankhoer en heeft als eerste een keuze O-)
Soms is het slimmer om gewoon niet te reageren. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Uffeltje op 04-02-2017 21:09 ]

YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:35
Waarom is er zoveel interesse in het meedoen aan beta ontwikkeling? Kan iemand mij uitleggen wat voor spelers hier aan meedoen en waarom? Hiermee valt toch het hele mysterieuze en nieuwsgierige gevoel weg bij het spelen van een nieuwe IP?
Ik vermijd zelfs trailers van nieuwe spellen die mij interessant lijken.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
Lasmibalsingh schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 21:19:
Waarom is er zoveel interesse in het meedoen aan beta ontwikkeling? Kan iemand mij uitleggen wat voor spelers hier aan meedoen en waarom? Hiermee valt toch het hele mysterieuze en nieuwsgierige gevoel weg bij het spelen van een nieuwe IP?
Het geeft vaak een goed beeld van hoe goed of brak een game is. Kan je een miskoop besparen. :)

YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Nou ben eigenlijk wel blij dat ik bijvoorbeeld Ghost Recon Beta kon doen, was de game echt na een uurtje al zat, bespaart me zomaar weer even 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 22:33
Wat uffel zegt. + het eindproduct wordt er beter van. Zolang het maar gratis is zolang de game nog "te" bugged is en pas betaald wordt zodra deze marktgereed is vind ik het persoonlijk een mooie aanpak.

Echter, tegenwoordig is het vaak zo dat er betaald moet worden voor de beta. En dat is imo weer belachelijk. But hey... if theres a market... je kan een bedrijf het moeilijk kwalijk nemen om geld te willen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom is er zoveel interesse in het meedoen aan beta ontwikkeling? Kan iemand mij uitleggen wat voor spelers hier aan meedoen en waarom? Hiermee valt toch het hele mysterieuze en nieuwsgierige gevoel weg bij het spelen van een nieuwe IP?Ik vermijd zelfs trailers van nieuwe spellen die mij interessant lijken.
Wat heeft dit met een nieuwe IP te maken? Waarom zou je niet 3 weken eerder van externe HDD support en Boost Mode gebruik willen maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
bram1984 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 21:46:
[...]

Wat heeft dit met een nieuwe IP te maken? Waarom zou je niet 3 weken eerder van externe HDD support en Boost Mode gebruik willen maken?
Spraakverwarring ;) Hij heeft het over demo's van games, terwijl er ook wordt gesproken over de beta van een systeemupdate...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ralph075 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 21:52:
[...]

Spraakverwarring ;) Hij heeft het over demo's van games, terwijl er ook wordt gesproken over de beta van een systeemupdate...
Dat leek mij ook, maar na intensief terug lezen kon ik dat er niet uit opmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 15:01
Ook maar even aangemeld voor beta codes met nl en usa account. Hoop dat het lukt. Wil aantal games testen. De uncharted collection die soms onder de 60fps dropt. Project cars met veel autos en in regen, destiny, battlefront, en nog meer. Hoop op veel verbetering.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:44
bram1984 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 15:28:
[...]

Lazy Saturday, zullen we maar zeggen.

PS Plus FAQ, hapklare en algemene info: https://support.us.playst...ticle/PS-Plus-Information

Q: How long do I get to keep the free games with PS Plus?
A: Games you get with PS Plus are free to download with a PS Plus membership. As long as you are a PS Plus member, you’ll always have access to any game you’ve added to your library, even if you’ve previously deleted a game from your hard drive.
dutchgio schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 15:12:
[...]

[...]

Dit is ook vrij triest, om in jouw bewoording te blijven...
Haha dat was als referentie naar de terugkerende vragen :)

Weet er iemand trouwens welke headset ik moet nemen? Of waar je goedkope psn kaarten kunt kopen? Of maakt een ssd echt verschil in je laadtijden? Jullie begrijpen het wel.

[ Voor 63% gewijzigd door RaijRaij op 05-02-2017 02:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:35

Phydomir

Dennis

Denk dat het vooral komt omdat beta's tegenwoordig de nieuwe demo's zijn. Vroeger kwam er voor ieder spel gewoon een fatsoenlijke demo uit, nu noemen ze dat een bèta. Meeste zijn niet geïnteresseerd in het verbeteren van het product, ze willen gewoon weten of het leuk is.

Zelf wel ik voor een multi player game er nog wel eens aan mee doen. Voor andere titels is het vaak de eerste trailer die mijn interesse wekt. In combinatie met de ontwikkelaar weet ik dan vaak al genoeg. Van games als Horizon Zero Dawn en de nieuwe Mass Effect kijk ik nu niets meer, ik wil me laten verrassen als ik ga spelen. Ik ben al overtuigd dat het kwalitatief goede alleen worden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Phydomir schreef op zondag 5 februari 2017 @ 08:24:
[...]

Denk dat het vooral komt omdat beta's tegenwoordig de nieuwe demo's zijn. Vroeger kwam er voor ieder spel gewoon een fatsoenlijke demo uit, nu noemen ze dat een bèta. Meeste zijn niet geïnteresseerd in het verbeteren van het product, ze willen gewoon weten of het leuk is.

Zelf wel ik voor een multi player game er nog wel eens aan mee doen. Voor andere titels is het vaak de eerste trailer die mijn interesse wekt. In combinatie met de ontwikkelaar weet ik dan vaak al genoeg. Van games als Horizon Zero Dawn en de nieuwe Mass Effect kijk ik nu niets meer, ik wil me laten verrassen als ik ga spelen. Ik ben al overtuigd dat het kwalitatief goede alleen worden.
Precies, ik beschouw het ook als demo's. Van games waarvan ik zeker weet dat ik ze koop vermijd ik inderdaad zoveel mogelijk, dus ook trailers en beta's.
Van games waarover ik twijfel probeer ik mee te doen met de beta indien beschikbaar, om te kijken of de game iets voor mij is.

Zo weet ik dankzij de beta's dat ik absoluut geen Ghost Recon: Wildlands of For Honor ga halen. Bespaart me toch weer een miskoop.

Tegenwoordig monteren ze elke trailer zo spectaculair mogelijk en zijn 'gameplay' video's vaak volledig ingestudeerd en scripted met acteurs waardoor ze verkeerde verwachtingen scheppen van de werkelijke gameplay. Of ze laten beelden zien die helemaal niet (met dezelfde kwaliteit) in de games zitten. 8)7

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xNter0oEYxc]
Vandaar dus beta's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus87nl
  • Laatst online: 17-09 08:42
Voor mij de reden om een ps4 pro te kopen. Helaas niet uitgenodigd... staat er iemand open om zijn account te sharen (naar neogaf voorbeeld)? Ben namelijk zeer benieuwd naar een soepel werkende bloodborne, project cars etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
  • Laatst online: 02-02-2021
Davith78 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 18:15:
Ik heb zo even geen bronvermelding bij de hand, maar een mogelijke reden is dat Sony bewust de snelheid van de SATA aansluiting heeft gelimiteerd om te voorkomen dat games slecht gaan presteren wanneer er tevens iets op de achtergrond gedownload wordt van de PSN Store. De relatief zwakke CPU kan dan onevenwichtig belast worden en dat is natuurlijk niet bevordelijk wanneer je aan het gamen bent.
De PS4 heeft een 2e CPU, een ARM variant, er in zitten om achtergrond taken als downloaden te kunnen regelen zonder de normale CPU te belasten.

Mogelijkerwijs trottlen ze de snelheid wel voor games zodat er ook wat overblijft om te kunnen downloaden, maar dan zou een snellere hdd er alsnog voor moeten zorgen dat het sneller gaat. Of men moet een keiharde waarde gebruikt hebben ipv. een percentage waar het niet bovenuit mag komen, maar ja, lijkt me ook niet van toepassing.

Kortom, heeft niets met de CPU te maken in ieder geval, wat het dan wel is, is gis werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilyasse15
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-08-2023
ThaBEN schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 19:25:
Nieuwe informatie over Detroit: Become Human

[video]
Slecht interview zeg, die interviewer had sociale wetenschapper moeten worden en zich niet met games moeten bemoeien. Geen enkel woord over gameplay etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zijn de PS+ games al ergens bekend?
Die komen bij de PlayStation toch altijd rond de vierde/vijfde?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 5 februari 2017 @ 11:20:
Zijn de PS+ games al ergens bekend?
Die komen bij de PlayStation toch altijd rond de vierde/vijfde?
Nieuw voor PlayStation Plus op 7 februari
LittleBigPlanet 3 (PS4)
Not A Hero (PS4)
Starwhal (PS3 – Cross-buy met PS4)
Anna: Extended Edition (PS3)
Ninja Senki DX (PS Vita – Cross-buy met PS4)
TorqueL (PS Vita – Cross-buy met PS4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Maar daar krijg je toch elke maand netjes een mail over van Sony? Zodra ze bekend zijn zit ie hier al in de mailbox. Dus ik snap al die vragen niet tenzij je gewoon je mail niet leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Origins schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 11:03:
Zoveel lovende reacties op de boost mode op Neogaf, dan is de hele discussie van van de week weggevaagd van PRO vs normale console.
Duidelijk groot verschil nu met de games op een normale en een pro.
Nee hoor, dit verandert niks aan de discussie. De Pro is altijd al beter geweest dan de OG PS4 en daar verandert dit dus niks aan. Dat was ten tijde van de discussie ook al zo. En wellicht komen er in de toekomst nog wel meer updates die ervoor gaan zorgen dat de Pro beter benut gaat worden. En uiteraard games die steeds meer uit de Pro zullen gaan halen. Logisch ook, want het is hardwarematig een betere console en Sony moet er natuurlijk wel voor zorgen dat de klant waar voor zijn geld krijgt.
Er blijven echter nog steeds mensen waarvoor de Slim een betere aankoop kan zijn om uiteenlopende redenen. En zoals ik al eerder schreef geeft dit niet, want voor de een is de Slim een prima aankoop en voor de ander is de Pro een prima aankoop. Dat de Pro een betere console is valt niet te ontkennen en dat geeft ook niet. Alleen betekent dat niet dat het meteen voor iedereen de beste aankoop is. Dus in de gevallen dat daarover gediscussieerd wordt is het voor ieder persoon anders en kan je er niet altijd van uitgaan dat iedereen zomaar zo'n 40% meer gaat betalen voor betere performance terwijl de meeste games ook goed draaien op een Slim.

Neemt natuurlijk niet weg dat dit een vette update kan gaan zijn voor de Pro bezitters; ik schrijf kan zijn, want heb ook al berichten gelezen dat games kunnen crashen door de boost mode en dat als dit mocht gebeuren mensen wordt aangeraden om de boost mode uit te zetten.
Hopelijk zal dit meevallen en kunnen de Pro bezitters gaan profiteren van betere performance in de meeste games.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
DigitalError schreef op zondag 5 februari 2017 @ 11:36:
Maar daar krijg je toch elke maand netjes een mail over van Sony? Zodra ze bekend zijn zit ie hier al in de mailbox. Dus ik snap al die vragen niet tenzij je gewoon je mail niet leest.
eeuuh, heb nog nooit zo'n mail gezien eerlijk gezegd.
en ik krijg wel gewoon mails van sony binnen van aankoopbevestigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
DigitalError schreef op zondag 5 februari 2017 @ 11:36:
Ik krijg daar geen mailtjes van hoor en dat is wel goed ook. Krijg al zat overbodige troep van diverse partijen (oa Sony). Ik gebruik tegenwoordig "Inbox bij gMail". Fantastisch stukje algoritme, filtert erg veel automatisch weg. Geeft best wat rust

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:04
Ik krijg die mails ook niet, waarschijnlijk krijg je die samen met veel meer 'meuk' als je je inschrijft voor de nieuwsbrief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
okay dat kan, ik krijg elke maand netjes op de dag van de aankondiging een mailtje met de titel: Your monthly ps+ update
dutchgio schreef op zondag 5 februari 2017 @ 11:54:
Ik krijg die mails ook niet, waarschijnlijk krijg je die samen met veel meer 'meuk' als je je inschrijft voor de nieuwsbrief.
ik krijg verder helemaal geen meuk, alleen aankoopbevestigingen

[ Voor 56% gewijzigd door RubenSaurus op 05-02-2017 11:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
dvd-linden schreef op zondag 5 februari 2017 @ 11:41:
[...]

Nee hoor, dit verandert niks aan de discussie. De Pro is altijd al beter geweest dan de OG PS4 en daar verandert dit dus niks aan. Dat was ten tijde van de discussie ook al zo. En wellicht komen er in de toekomst nog wel meer updates die ervoor gaan zorgen dat de Pro beter benut gaat worden. En uiteraard games die steeds meer uit de Pro zullen gaan halen. Logisch ook, want het is hardwarematig een betere console en Sony moet er natuurlijk wel voor zorgen dat de klant waar voor zijn geld krijgt.
Er blijven echter nog steeds mensen waarvoor de Slim een betere aankoop kan zijn om uiteenlopende redenen. En zoals ik al eerder schreef geeft dit niet, want voor de een is de Slim een prima aankoop en voor de ander is de Pro een prima aankoop. Dat de Pro een betere console is valt niet te ontkennen en dat geeft ook niet. Alleen betekent dat niet dat het meteen voor iedereen de beste aankoop is. Dus in de gevallen dat daarover gediscussieerd wordt is het voor ieder persoon anders en kan je er niet altijd van uitgaan dat iedereen zomaar zo'n 40% meer gaat betalen voor betere performance terwijl de meeste games ook goed draaien op een Slim.

Neemt natuurlijk niet weg dat dit een vette update kan gaan zijn voor de Pro bezitters; ik schrijf kan zijn, want heb ook al berichten gelezen dat games kunnen crashen door de boost mode en dat als dit mocht gebeuren mensen wordt aangeraden om de boost mode uit te zetten.
Hopelijk zal dit meevallen en kunnen de Pro bezitters gaan profiteren van betere performance in de meeste games.
het veranderd wel degelijk wat aan de discussie, want afgelopen week heb ik aantal keer zien langskomen dat de verschillen nog niet zo drastisch waren, met deze optie is dat behoorlijk groot. (mits de boost ook daadwerkelijk echt uitkomt)
Games die aantoonbaar beter draaien op een Pro dan op een slim/og.

Wil je de beste ervaring moet je voor een pro gaan console wise, heb je zoiets van prima het boeit me allemaal niet dan moet je inderdaad voor een ps4 slim / og gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
Iemand die hier ervaring mee heeft? Vorig jaar heb ik de harde schijf van mijn PS4 vervangen door een SSHD ( https://www.hardeschijfst...ate-laptop-sshd-1-tb.html ) van Seagate.

Hierdoor heb ik meer opslagruimte en zijn de laadtijden aanzienlijk verbeterd. Nu ben ik van plan om een PS4 Pro aan te schaffen, maar heeft het zin om dezelfde SSHD over te zetten naar een PS4 Pro of zou dat helemaal niet uit moeten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Zijn er al ervaringen met het gebruiken van een externe HDD voor het spelen van games? Ben namelijk wel benieuwd of er snelheidsverschil is met een interne HDD (beiden 5400rpm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 15:01
Denk er zelf aan nu een 500gb ssd erin te zetten. En die voor de meest gespeelde games te gebruiken. Of de games die meeste van ssd gebruik maken. En dan via usb een snelle usb 3.0 schijf eraan, voor overige games.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:49

PBP

niekvandermeer schreef op zondag 5 februari 2017 @ 13:03:
Zijn er al ervaringen met het gebruiken van een externe HDD voor het spelen van games? Ben namelijk wel benieuwd of er snelheidsverschil is met een interne HDD (beiden 5400rpm).
Bij mij worden ze vanaf externe hdd sneller geladen dan intern. Verwaarloosbaar verschil, maar toch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dvd-linden schreef op zondag 5 februari 2017 @ 11:41:
[...]

Het verandert alles. Het grootste tegenargument verdwijnt met de boost mode meteen de prullenbak in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
Origins schreef op zondag 5 februari 2017 @ 12:32:
[...]

het veranderd wel degelijk wat aan de discussie, want afgelopen week heb ik aantal keer zien langskomen dat de verschillen nog niet zo drastisch waren, met deze optie is dat behoorlijk groot. (mits de boost ook daadwerkelijk echt uitkomt)
Games die aantoonbaar beter draaien op een Pro dan op een slim/og.

Wil je de beste ervaring moet je voor een pro gaan console wise, heb je zoiets van prima het boeit me allemaal niet dan moet je inderdaad voor een ps4 slim / og gaan.
Zoals ik al schreef is het zo dat als je het waard vindt om 40% meer te betalen voor een betere performance je dat zeker moet doen, mits dat financieel geen probleem is. Maar dat de Pro qua performance beter is en was is vanaf het begin af aan duidelijk. Dat het nu door die update weer wat meer naar voren komt is enkel en alleen maar goed voor degene die een Pro hebben of er een willen gaan kopen. Ik wil alleen maar duidelijk maken dat er voor deze update qua performance ook al wel degelijk verschillen waren en dat deze verschillen in de toekomst waarschijnlijk nog wel groter zullen gaan worden.

Tuurlijk snap ik wel dat als je kan stellen dat het verschil in performance alsmaar groter wordt het verschil in prijs voor veel mensen steeds beter te rechtvaardigen is. Ik wil alleen duidelijk maken dat de OG PS4 de meeste games ook prima draait en dat niet iedereen het aantal fps zo belangrijk vindt dat hij of zij het waard vindt om daar 40% meer voor te betalen. Helemaal niet als je budget dat niet toestaat. En dan ben ik het eens met hetgeen winkiller destijds schreef: mensen moet zich ook weer niet gek moet laten maken.

Ik heb er dan ook wat moeite mee dat sommige mensen insinueren alsof veel games niet heel goed speelbaar meer zijn of zullen zijn op de OG PS4 en je eigenlijk maar 40% meer uit moet geven omdat het zoveel beter draait op de Pro. Ja, het draait beter op de Pro en het gaat in de toekomst wellicht nog beter draaien op de Pro, maar dat neemt niet weg dat het ook nog prima draait op de OG PS4 en dat voor sommige mensen prima in combinatie met de huidige prijs van een Slim goed genoeg is. Bovendien denk ik dat het klantenbestand van Sony dat een OG PS4 heeft zo groot is dat ze een grote fout zullen begaan om het grootste gedeelte van hun klanten, in een van de weinige divisies die echt goed draait, een oor aan te naaien door het zo ver te laten komen dat games op een OG PS4 niet meer prima zullen draaien de komende jaren.

Dus ja, ik vind dat bepaalde argumenten om een Slim of een OG PS4 te kopen nu niet ineens teniet worden gedaan door deze update. Vandaar dat ik ook niet vind dat het de hele discussie ineens weggevaagd heeft zoals jij schreef. Voor een hele schappelijke prijs kan je namelijk al een PS4 in huis hebben die staan die het gros van de games gewoon goed draait. Dat het nog beter kan en wellicht in de toekomst nog beter gaat worden dan nu is prima, maar niet iedereen vindt dat het prijsverschil waard.
bram1984 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 14:50:
[...]

Het verandert alles. Het grootste tegenargument verdwijnt met de boost mode meteen de prullenbak in.
Tja, dat mag je vinden. Gelukkig zijn er ook mensen die er een andere mening op nahouden.

Veel Pro bezitters kunnen het gewoon niet bevatten dat er ook mensen zijn die niet bereid zijn om meer geld weg te leggen voor een betere performance, mits het op de OG PS4 ook prima draait.

Het is alleen wel jammer dat er nu PS4 bezitters zijn die zich hetzelfde beginnen te gedragen als de aanhangers van de zogenaamde 'PC Master Race' zich altijd gedroegen.

[ Voor 10% gewijzigd door dvd-linden op 05-02-2017 15:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Dat vind ik niet, het is zo. De Pro zou de meerprijs op dit moment niet waard zijn omdat er nog maar weinig games zijn die er profijt van hebben. Dat is na deze update dus verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxford bastard
dvd-linden schreef op zondag 5 februari 2017 @ 15:12:
[...]

Zoals ik al schreef is het zo dat als je het waard vindt om 40% meer te betalen voor een betere performance je dat zeker moet doen, mits dat financieel geen probleem is. Maar dat de Pro qua performance beter is en was is vanaf het begin af aan duidelijk. Dat het nu door die update weer wat meer naar voren komt is enkel en alleen maar goed voor degene die een Pro hebben of er een willen gaan kopen. Ik wil alleen maar duidelijk maken dat er voor deze update qua performance ook al wel degelijk verschillen waren en dat deze verschillen in de toekomst waarschijnlijk nog wel groter zullen gaan worden.

Tuurlijk snap ik wel dat als je kan stellen dat het verschil in performance alsmaar groter wordt het verschil in prijs voor veel mensen steeds beter te rechtvaardigen is. Ik wil alleen duidelijk maken dat de OG PS4 de meeste games ook prima draait en dat niet iedereen het aantal fps zo belangrijk vindt dat hij of zij het waard vindt om daar 40% meer voor te betalen. Helemaal niet als je budget dat niet toestaat. En dan ben ik het eens met hetgeen winkiller destijds schreef: mensen moet zich ook weer niet gek moet laten maken.

Ik heb er dan ook wat moeite mee dat sommige mensen insinueren alsof veel games niet heel goed speelbaar meer zijn of zullen zijn op de OG PS4 en je eigenlijk maar 40% meer uit moet geven omdat het zoveel beter draait op de Pro. Ja, het draait beter op de Pro en het gaat in de toekomst wellicht nog beter draaien op de Pro, maar dat neemt niet weg dat het ook nog prima draait op de OG PS4 en dat voor sommige mensen prima in combinatie met de huidige prijs van een Slim goed genoeg is. Bovendien denk ik dat het klantenbestand van Sony dat een OG PS4 heeft zo groot is dat ze een grote fout zullen begaan om het grootste gedeelte van hun klanten, in een van de weinige divisies die echt goed draait, een oor aan te naaien door het zo ver te laten komen dat games op een OG PS4 niet meer prima zullen draaien de komende jaren.

Dus ja, ik vind dat bepaalde argumenten om een Slim of een OG PS4 te kopen nu niet ineens teniet worden gedaan door deze update. Vandaar dat ik ook niet vind dat het de hele discussie ineens weggevaagd heeft zoals jij schreef. Voor een hele schappelijke prijs kan je namelijk al een PS4 in huis hebben die staan die het gros van de games gewoon goed draait. Dat het nog beter kan en wellicht in de toekomst nog beter gaat worden dan nu is prima, maar niet iedereen vindt dat het prijsverschil waard.

[...]

Tja, dat mag je vinden. Gelukkig zijn er ook mensen die er een andere mening op nahouden.

Veel Pro bezitters kunnen het gewoon niet bevatten dat er ook mensen zijn die niet bereid zijn om meer geld weg te leggen voor een betere performance, mits het op de OG PS4 ook prima draait.

Het is alleen wel jammer dat er nu PS4 bezitters zijn die zich hetzelfde beginnen te gedragen als de aanhangers van de zogenaamde 'PC Master Race' zich altijd gedroegen.
Er zijn zat games die slecht speelbaar zijn op de ps4 zoals bijv Just Cause 3 en Fallout 4. En dan die 10 tallen games die eerst 4 patches nodig hebben om redelijk te draaien. Zat games die wel goed draaien op de og hoor en eerlijk gezegd zijn logischerwijs de sandbox games die de meeste problemen hebben.

Bovendien spelen de skills van de developers een grote rol en moet boost mode op langer termijn laten zien dat het kan wat het nu doet. Niet dat we straks met overhitte pro's zitten:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
bram1984 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 15:21:
Dat vind ik niet, het is zo. De Pro zou de meerprijs op dit moment niet waard zijn omdat er nog maar weinig games zijn die er profijt van hebben. Dat is na deze update dus verleden tijd.
Ten eerste draait de boost mode momenteel in bèta, dus de vraag is hoe goed deze mode daadwerkelijk gaat zijn. Ik neem het sowieso nog met een korreltje zout, omdat sommige games juist slechter draaien of helemaal niet meer werken door de boost mode. Maar desondanks, goed dat Sony ermee bezig is en even ervan uitgaande dat het goed zal uitpakken zeker een mooie update.

Bovendien heb ik nooit gezegd dat het de meerprijs niet waard is. Als ik nu een PS4 zou kopen terwijl ik er geen een had zou ik ook voor een Pro gaan (ondanks dat ik het uiterlijk redelijk wanstaltig vind, maar dat terzijde). Het is overduidelijk een betere console waarop enkele games nu al beter draaien en waarbij ik ervan uitga dat de verschillen in de toekomst groter zullen worden en dat het waarschijnlijk ook voor steeds meer games zal gaan gelden. Alleen neemt dat nog helemaal niks weg van het feit dat voor bepaalde gamers/kopers de Slim een betere aankoop zal zijn en dat niet iedereen het waard vindt om voor het verschil in hardware 40% meer te betalen. En dat voor deze kopers deze update niks verandert en dus de discussie niet verandert. Ik heb het qua discussie dan ook niet over welke console beter is hè ;).
oxford bastard schreef op zondag 5 februari 2017 @ 15:27:
[...]

Er zijn zat games die slecht speelbaar zijn op de ps4 zoals bijv Just Cause 3 en Fallout 4. En dan die 10 tallen games die eerst 4 patches nodig hebben om redelijk te draaien. Zat games die wel goed draaien op de og hoor en eerlijk gezegd zijn logischerwijs de sandbox games die de meeste problemen hebben.

Bovendien spelen de skills van de developers een grote rol en moet boost mode op langer termijn laten zien dat het kan wat het nu doet. Niet dat we straks met overhitte pro's zitten:)
Maar zo kan ik ook zeggen dat er games zijn die slecht speelbaar zijn op de PS4 Pro. Op iedere console zijn games die niet heel goed speelbaar zijn, dus dat zal je altijd blijven houden. En patches zijn dingen van de huidige tijd, dat zal ook niet zo snel meer veranderen. Ik heb daar ook niet zoveel problemen mee, want met een beetje geduld heb je een game die beter draait. Dat vind ik het wel waard.

Ik denk dat het laatste wat je zegt veel belangrijker is. Uiteindelijk is het altijd de developer die bepaalt wat hij/zij met het apparaat doet en wat hij/zij eruit weet te persen terwijl het stabiel en goed blijft lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxford bastard
@dvd ja daar heb je ook weer gelijk in. We moeten eerst maar eens zien wat de pro op langer termijn gaat doen. Games worden steeds mooier en groter en dus zwaarder en zo blijf je aan de gang. Is met pc ook zo maar die kun je zelf upgraden en aanpassen.

Alleen mensen en ja ik ook hebben geen geduld want je kijkt uit naar een game en koopt em meteen. Dat er dan wat fouten inzitten oke maar eerst wachten voordat ie helemaal gepatched is om het lekker te laten draaien is gewoon klote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
dvd-linden schreef op zondag 5 februari 2017 @ 15:12:
[...]

[...]

Daarom zeg ik ook, wil je de beste ervaring op console gebied dan dien je voor de PS4 pro te kiezen, en tja het financiële gedeelte is uiteraard persoonlijk.
Dan moet je maar even door sparen, vind dat altijd zo een non argument.

Het betekent ook niet dat de OG PS4 slecht is, helemaal niet... het is een prima console waarin de games over het algemeen gewoon minder draaien (feit) dan de Pro, maar niet slecht.
Zoals gezegd als je dat gewoon niet boeit dan is de Pro niet voor jou en dien je gewoon voor de slim of de OG PS4 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is hier anders vaak genoeg gezegd door mensen dat de pro geen voordelen had met een full hd tv. Blijkt dus maar weer eens niet te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
Nieuwevolger schreef op zondag 5 februari 2017 @ 16:50:
Er is hier anders vaak genoeg gezegd door mensen dat de pro geen voordelen had met een full hd tv. Blijkt dus maar weer eens niet te kloppen.
Ook vaak genoeg dat het wel degelijk een verschil maakt op een FHD TV. :) Uit ervaring kan ik nu ook zeggen dat dat daadwerkelijk zo is.

[ Voor 8% gewijzigd door Uffeltje op 05-02-2017 16:59 ]

YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
oxford bastard schreef op zondag 5 februari 2017 @ 15:54:
@dvd ja daar heb je ook weer gelijk in. We moeten eerst maar eens zien wat de pro op langer termijn gaat doen. Games worden steeds mooier en groter en dus zwaarder en zo blijf je aan de gang. Is met pc ook zo maar die kun je zelf upgraden en aanpassen.

Alleen mensen en ja ik ook hebben geen geduld want je kijkt uit naar een game en koopt em meteen. Dat er dan wat fouten inzitten oke maar eerst wachten voordat ie helemaal gepatched is om het lekker te laten draaien is gewoon klote.
Dat is ook zo. Daarom ben ik heel erg benieuwd wat Sony na de PS4 Pro gaat doen. Zullen ze op een redelijk korte termijn met weer een update komen of zetten ze dan alsnog vol in op een PS5. Of wellicht gaan we toch naar een toekomst van streamingsdiensten toe, zoals Playstation Now.

De een weegt er zwaarder aan dan de ander of die het wachten op een patch vervelend vindt. Ik heb er gelukkig nooit zoveel moeite mee, want dan ga ik in de tussentijd wel even iets anders doen, maar ik snap dat het niet ideaal is.
Origins schreef op zondag 5 februari 2017 @ 16:16:
[...]

Daarom zeg ik ook, wil je de beste ervaring op console gebied dan dien je voor de PS4 pro te kiezen, en tja het financiële gedeelte is uiteraard persoonlijk.
Dan moet je maar even door sparen, vind dat altijd zo een non argument.

Het betekent ook niet dat de OG PS4 slecht is, helemaal niet... het is een prima console waarin de games over het algemeen gewoon minder draaien (feit) dan de Pro, maar niet slecht.
Zoals gezegd als je dat gewoon niet boeit dan is de Pro niet voor jou en dien je gewoon voor de slim of de OG PS4 te gaan.
Als je de momenteel de beste ervaring op console gebied wilt moet je inderdaad voor een PS4 Pro gaan. Maar dat neemt niet weg dat je ook nog hele toffe ervaringen kan hebben op een OG PS4. Trouwens, je kan nog steeds hele toffe ervaringen hebben op een PS3, maar dat is uiteraard persoonsafhankelijk. Dus op dat gebied ben ik het met je eens hoor.

En of iemand door moet sparen of niet kan iedereen prima voor zichzelf bepalen hoop ik. Denk wel dat je het toch enigszins onderschat hoe het financieel gesteld is bij sommige mensen in Nederland.

Met je laatste alinea ben ik het verder volledig eens btw!
Nieuwevolger schreef op zondag 5 februari 2017 @ 16:50:
Ik geloof best dat er voordelen zijn op een full hd tv. Volgens mij is daar ook genoeg bewijs voor te vinden, maar wijzen ervaringen uit dat er genoeg mensen zijn die de verschillen miniem vinden of niet zo groot als dat sommige mensen het doen schetsen. Dus ik denk dat je dat het beste zelf kan bekijken als je die mogelijkheid hebt en het dan voor jezelf bepalen of je dat verschil groot genoeg vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
dvd-linden schreef op zondag 5 februari 2017 @ 15:40:
[...]

Ten eerste draait de boost mode momenteel in bèta, dus de vraag is hoe goed deze mode daadwerkelijk gaat zijn. Ik neem het sowieso nog met een korreltje zout, omdat sommige games juist slechter draaien of helemaal niet meer werken door de boost mode. Maar desondanks, goed dat Sony ermee bezig is en even ervan uitgaande dat het goed zal uitpakken zeker een mooie update.
Boost Mode betekent simpelweg dat er wat compatibiliteit weg genomen wordt, dus ja dat is te verwachten. Zoals het nu geimplementeerd is zal daar verder weinig aan verandert kunnen worden. Ze kunnen die problemen niet afvangen ofzo. Wel zouden ze er voor kunnen kiezen dat je als gebruiker per spel Boost Mode juist aan of uit kan zetten. De spellen waarvan anderen zeggen (en je zelf van gemerkt hebt) dat ze niet goed werken in Boost Mode daar zet je het bij uit.

Dat is het enige wat ik zie gebeuren qua veranderingen, dat het werkt is meer dan duidelijk op het moment, dus goed uitpakken doet het zeer zeker :)
dvd-linden schreef op zondag 5 februari 2017 @ 17:01:
[...]

Dat is ook zo. Daarom ben ik heel erg benieuwd wat Sony na de PS4 Pro gaat doen. Zullen ze op een redelijk korte termijn met weer een update komen of zetten ze dan alsnog vol in op een PS5. Of wellicht gaan we toch naar een toekomst van streamingsdiensten toe, zoals Playstation Now.
Ze hebben vorig jaar nog aangegeven dat er gewoon een PS5 gaat komen.

Wel hoop ik dat ze dan gewoon bij x86 CPU's en AMD GPU's blijven (grote kans van lijkt me zo) en dat ze dan ook de tijd nemen om de PS5 100% backwards compatible te maken met de PS4.

Met eventueel een Ultra Boost Mode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Laatst online: 02:17
Lijkt mij dat ze uiteindelijk gewoon naar 64 bit gaan.. Rare aanname om te denken dat ze op 32 bit blijven hangen. Zou wel heel stom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:45
F
djmelvee schreef op zondag 5 februari 2017 @ 21:19:
Lijkt mij dat ze uiteindelijk gewoon naar 64 bit gaan.. Rare aanname om te denken dat ze op 32 bit blijven hangen. Zou wel heel stom zijn.
64 bit kan ook gewoon x86 architectuur zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Laatst online: 02:17
warcow schreef op zondag 5 februari 2017 @ 21:28:
F
[...]

64 bit kan ook gewoon x86 architectuur zijn..
Lijkt me alsnog erg onlogisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:45
djmelvee schreef op zondag 5 februari 2017 @ 21:32:
[...]

Lijkt me alsnog erg onlogisch.
? De hele core i serie van Intel vind je ook onlogisch?

Hoe dan ook, wat betreft de ps4/ps5 maakt het mij geen drol uit wat Sony er in stopt. Zolang er maar leuke games uitkomen en die zijn er voor de ps4 gelukkig genoeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
Aenea schreef op zondag 5 februari 2017 @ 21:12:
[...]

Boost Mode betekent simpelweg dat er wat compatibiliteit weg genomen wordt, dus ja dat is te verwachten. Zoals het nu geimplementeerd is zal daar verder weinig aan verandert kunnen worden. Ze kunnen die problemen niet afvangen ofzo. Wel zouden ze er voor kunnen kiezen dat je als gebruiker per spel Boost Mode juist aan of uit kan zetten. De spellen waarvan anderen zeggen (en je zelf van gemerkt hebt) dat ze niet goed werken in Boost Mode daar zet je het bij uit.

Dat is het enige wat ik zie gebeuren qua veranderingen, dat het werkt is meer dan duidelijk op het moment, dus goed uitpakken doet het zeer zeker :)
Dat zou inderdaad een goede optie kunnen zijn om de speler zelf te keuze te geven of die de boost mode aan- of uitzet per game.
Aenea schreef op zondag 5 februari 2017 @ 21:12:
[...]
Ze hebben vorig jaar nog aangegeven dat er gewoon een PS5 gaat komen.

Wel hoop ik dat ze dan gewoon bij x86 CPU's en AMD GPU's blijven (grote kans van lijkt me zo) en dat ze dan ook de tijd nemen om de PS5 100% backwards compatible te maken met de PS4.

Met eventueel een Ultra Boost Mode :)
Ach, dat gaan we vanzelf zien. Ze hebben nu wel voor het eerst een volledig andere stap gezet in een generatie consoles, dus vandaar dat ik nieuwsgierig ben hoe ze hier een vervolg aan gaan geven.

En wat je over backwards compatibility zegt ben ik wel met je eens; dat zou echt top zijn als dat erin zou komen te zitten. Het probleem is alleen wel dat ze geld verdiend hebben door de consoles tot nu toe moeilijk of niet backwards compatible te maken, dus of ze er zo snel voor zullen kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:53
Ik snap niet waarom iedereen altijd zo loopt te miepen over backwards compatibility. Het aanschaffen van een nieuwe console doe je toch juist om nieuwe (betere) games te spelen en geen games die je in het verleden al een keer hebt gespeeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:02
Niet uitsluitend.
Ik heb thuis sinds enkele jaren enkel een Blu-Ray speler staan, betekent het dat ik daar dan nooit Pulp Fiction op mag kijken?

[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 06-02-2017 01:18 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:44
Maar kijk je hem dan op dvd formaat of op blu Ray?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:02
Een oude film op Blu-Ray is niet per difinitie Blu-Ray kwaliteit ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
PS4 Pro Boost mode vergelijkingen:

Hogere Framerate

Snellere laadtijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F1 2017 voor de PS4 krijgt een beta, geef jezelf nu op!

http://blog.codemasters.c...zed/02/2017-beta-sign-up/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:35
Als ik meewerk met het ontwikkelen van een spel wil ik daarvoor wel gecompenseerd worden maar daarover lees ik niets in de blog-post en algemene voorwaarden. Dit is jammer genoeg het nieuwe Beta-testen games waarin iedere halve zool kan meedoen maar de bugs in het spel blijven omdat niemand ze meldt.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Lasmibalsingh schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:06:
Als ik meewerk met het ontwikkelen van een spel wil ik daarvoor wel gecompenseerd worden maar daarover lees ik niets in de blog-post en algemene voorwaarden. Dit is jammer genoeg het nieuwe Beta-testen games waarin iedere halve zool kan meedoen maar de bugs in het spel blijven omdat niemand ze meldt.
De echte fans van de te testen game melden echt wel de bugs en geven tips om te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:11

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:08:
[...]

De echte fans van de te testen game melden echt wel de bugs en geven tips om te verbeteren.
Eens. De meeste die meedoen aan de beta zien het als een demo. Ik ook geef ik toe. Compensatie vind ik dan ook nergens op slaan. Het blijft tenslotte een keuze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Lasmibalsingh schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:06:
Voor sommige gamers is het feit dat ze de game al eerder kunnen spelen het waard.

Indien jijzelf moest betalen om mee te doen zoals bij veel Early Access titels op steam gebeurd zou ik je punt nog snappen. Maar dit is gratis en optioneel. Je hoeft je niet in te schrijven :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

NotSoSteady schreef op maandag 6 februari 2017 @ 01:03:
Ik snap niet waarom iedereen altijd zo loopt te miepen over backwards compatibility. Het aanschaffen van een nieuwe console doe je toch juist om nieuwe (betere) games te spelen en geen games die je in het verleden al een keer hebt gespeeld.
Het nadeel van een nieuwe generatie is dat het even duurt voor er goede games beschikbaar zijn. Ik vind de drempel erg hoog om een paar honderd euro uit te geven als er één game is die ik graag zou willen. Vandaar dat ik m'n PS3 en 4 beide pas een aantal maanden na release heb aangeschaft. Terwijl ik dat niet zou doen als ik ook gelijk oudere games kan spelen, die ik toch al heb. Dan kun je ook nog eens de opbrengt van je oude console gebruiken voor de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:21

Willybubba

Nut up or shut up.

Vrij weinig Nioh hype hier?

Japanse actie-RPG die een soort kind is van Ninja Gaiden, Bloodborne en Diablo. Ik heb er in ieder geval zin an :)

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Tom schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:21:
[...]

Het nadeel van een nieuwe generatie is dat het even duurt voor er goede games beschikbaar zijn. Ik vind de drempel erg hoog om een paar honderd euro uit te geven als er één game is die ik graag zou willen. Vandaar dat ik m'n PS3 en 4 beide pas een aantal maanden na release heb aangeschaft. Terwijl ik dat niet zou doen als ik ook gelijk oudere games kan spelen, die ik toch al heb. Dan kun je ook nog eens de opbrengt van je oude console gebruiken voor de nieuwe.
Precies! Backwards compatible is een groot pluspunt wat mij betreft.
Als ik nieuwe kleren of schoenen koop betekend dit ook niet dat ik mijn 'oude' kleren/schoenen niet meer zal gebruiken.

Maar ik snap het wel vanuit een technisch standpunt vanuit de developer..

Maar indien backwards compatible direct beschikbaar zou zijn tijdens launch van een nieuwe console dan zou ik ook eerder geneigd zijn deze op launchday te halen. Het is zonde als je circa € 500 gaat uitgeven aan een nieuwe console met een game + extra controller, waarbij in de eerste 6 maanden maar 1 goede titel beschikbaar is, terwijl je kast vol ligt met vette games uit de vorige generatie. En ik sluit het liefst maar 1 console (van hetzelfde merk) tegelijk aan in mijn woonkamer om het netjes te houden.

Ik verwacht met de toename van digitale games t.o.v. fysieke games dat het makkelijker zal worden om backwards compatibility aan te bieden voor nieuwe generatie consoles. Dan ga je meer constructies zien zoals Steam en Playstation Now waarbij games gestreamed worden vanaf een server. Voor fysieke games zal het altijd een issue blijven ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb helemaal niets met BC. Helemaal niet deze gen. Alle vette games van de vorige gen zijn er al als remaster, dus why bother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 10:18
ThaBEN schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:06:
[...]
Maar ik snap het wel vanuit een technisch standpunt vanuit de developer..

Maar indien backwards compatible direct beschikbaar zou zijn tijdens launch van een nieuwe console dan zou ik ook eerder geneigd zijn deze op launchday te halen. Het is zonde als je circa € 500 gaat uitgeven aan een nieuwe console met een game + extra controller, waarbij in de eerste 6 maanden maar 1 goede titel beschikbaar is, terwijl je kast vol ligt met vette games uit de vorige generatie. En ik sluit het liefst maar 1 console (van hetzelfde merk) tegelijk aan in mijn woonkamer om het netjes te houden.
ik wacht met het kopen van een nieuwe console tot er een game is die ik echt wil spelen. In het geval van de PS4 was dat Fallout 4. Heb toen de bundel gekocht, eerder had het voor mij geen zin om een PS4 te kopen.Met BC zou ik hem eerder kunnen kopen dan kan je je oude spellen nog blijven spelen.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Willybubba schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:04:

Japanse actie-RPG die een soort kind is van Ninja Gaiden, Bloodborne en Diablo. Ik heb er in ieder geval zin an :)
Ziet er schitterend uit in ieder geval. Maar denk te frustrerend moeilijk voor mij. ;(

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:11
Willybubba schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:04:

Zeker, onwijs zin in gekregen. In het begin dacht ik dat het om een goedkope Souls-clone ging, maar dat leek toch te voorbarig (afgaande op de reviews). Ben benieuwd, zeker omdat deze game (na Dark Souls 3 te hebben gespeeld) weer de snelheid van Bloodborne blijkt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
djmelvee schreef op zondag 5 februari 2017 @ 21:19:
De AMD CPU in de PS4 is een x86-64 dus het is al 64 bits... :?

-----------------------------------------------
dvd-linden schreef op maandag 6 februari 2017 @ 00:14:
[...]
En wat je over backwards compatibility zegt ben ik wel met je eens; dat zou echt top zijn als dat erin zou komen te zitten. Het probleem is alleen wel dat ze geld verdiend hebben door de consoles tot nu toe moeilijk of niet backwards compatible te maken, dus of ze er zo snel voor zullen kiezen...
Consoles? Meervoud? PS4 is de 1e console van Sony die geen BC heeft, PS2 en PS3 hadden het gewoon. Magoe, met all remasters en PS2 naar PS4 met trophies conversions zou ik het toch wel weer ideaal vinden als ze dat weer gaan doen, ga ze toch echt niet nog een keer kopen! En aangezien PS3 BC op de PS4 lastig om te doen was begrijp ik hun beslissing ook wel om het niet te doen, maar als de PS5 x86 blijft (kan haast niet anders) dan is er geen goede reden om het niet te doen vind ik...

[ Voor 60% gewijzigd door Aenea op 06-02-2017 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:36

NoTimeRemains

I know

Ik heb mijn setup wat gewijzigd en heb nu geen TV met speakers meer maar alleen nog een monitor. Hoe kan ik nu het beste met geluid omgaan? Ik heb een goede headset die ik ook voor lange periodes PC gaming gebruik.

Via de DS4 jack? Is die kwaliteit ene beetje acceptabel?
Of toch een optical > jack converter?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
bram1984 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:15:
Ik heb helemaal niets met BC. Helemaal niet deze gen. Alle vette games van de vorige gen zijn er al als remaster, dus why bother.
Maar we hadden het nu over BC voor de PS5, wil jij dan weer alle games opnieuw kopen, ook de remasters voor de PS4?

Heb nu de PS3 en PS4 aangesloten staan, als de PS5 niet BC is zal ik er 1 minder kunnen aansluiten. Zou het toch wel fijn vinden om mijn oude games te kunnen spelen op de volgende console.

Ben het eens dat het wel/niet hebben van BC mij niet helpt om een console wel/niet te kopen, maar handig zou het wel zijn vind ik als de PS5 het wel zou hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
NoTimeRemains schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:09:
Ik heb mijn setup wat gewijzigd en heb nu geen TV met speakers meer maar alleen nog een monitor. Hoe kan ik nu het beste met geluid omgaan? Ik heb een goede headset die ik ook voor lange periodes PC gaming gebruik.

Via de DS4 jack? Is die kwaliteit ene beetje acceptabel?
Of toch een optical > jack converter?
Heeft de monitor geen audio out uitgang? Anders kan je die gebruiken voor de speakers. Anders zal je dan toch denk via optical > jack moeten gaan.
Via de DS4 jack heb ik alleen nog maar een koptelefoon gebruikt. Audio is overigens wel goed dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aenea schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:14:
[...]

Maar we hadden het nu over BC voor de PS5, wil jij dan weer alle games opnieuw kopen, ook de remasters voor de PS4?

Heb nu de PS3 en PS4 aangesloten staan, als de PS5 niet BC is zal ik er 1 minder kunnen aansluiten. Zou het toch wel fijn vinden om mijn oude games te kunnen spelen op de volgende console.

Ben het eens dat het wel/niet hebben van BC mij niet helpt om een console wel/niet te kopen, maar handig zou het wel zijn vind ik als de PS5 het wel zou hebben!
Ik denk dat ik dan liever een grafisch betere remaster heb waarvoor ik 3 tientjes moet betalen, ja.

Als ik moet kiezen tussen bijvoorbeeld een Uncharted 4 of een TLoU 2 kunnen spelen op 4K en 60fps voor 3 tientjes, of gewoon de oude PS4 versies met dezelfde kwaliteit, dan zou ik zeker dat eerste kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 21:56

Winkiller

De Mopperpot

bram1984 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:15:
We zijn niet allemaal hetzelfde. O-)
Waarom zou je 2x kopen als 1x ook kan. >:)

Ik vind BC perfect, we gebruiken het regelmatig op de Xbox One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Winkiller schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:38:
[...]

We zijn niet allemaal hetzelfde. O-)
Waarom zou je 2x kopen als 1x ook kan. >:)

Ik vind BC perfect, we gebruiken het regelmatig op de Xbox One.
Daarom staat er ook "Ik heb".

En waarom? Omdat je die ene weer kan doorverkopen en daarna de definitieve versie weer kan kopen.

Als ik een Xbox zou hebben, zou ik het overigens wel willen, denk ik. Anders zou ik helemaal niks te spelen hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door bram1984 op 06-02-2017 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

bram1984 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:46:
[...]
Als ik een Xbox zou hebben, zou ik het overigens wel willen, denk ik. Anders zou ik helemaal niks te spelen hebben.
Grapjas. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu je het zegt wel. Ik heb een 360 staan en op een paar uurtjes RDR en Alan Wake na, heb ik daar eigenlijk ook amper op gespeeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

ThaBEN schreef op maandag 6 februari 2017 @ 07:15:

Snellere laadtijden
[video]
Nou nou dat is een verbetering, ik ben NIET onder de indruk. :-(

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Winkiller schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:58:
[...]

Zolang jij geen Pro hebt, ben jij principieel niet onder de indruk. Zelfs al voegt Sony aan alle games supersampling toe op 60fps en laden games binnen 3 seconden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

bram1984 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:02:
[...]

Zolang jij geen Pro hebt, ben jij principieel niet onder de indruk. Zelfs al voegt Sony aan alle games supersampling toe op 60fps en laden games binnen 3 seconden. :+
Zie je zelf niet wat je aan het doen bent ? Het is klaar zo, althans ik ben weer klaar. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Klor
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Klor

Zeebaard

Misschien een ideetje dat jullie elkaar gewoon lekker negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Laatst online: 23-02 21:53
Spud82 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:03:
[...]

Zeker, onwijs zin in gekregen. In het begin dacht ik dat het om een goedkope Souls-clone ging, maar dat leek toch te voorbarig (afgaande op de reviews). Ben benieuwd, zeker omdat deze game (na Dark Souls 3 te hebben gespeeld) weer de snelheid van Bloodborne blijkt te hebben.
Enige raakvlakken van Nioh met, in dit geval Bloodborne, is de moeilijkheidsgraad ( die schijnbaar hoger ligt) en de gameplay snelheid. Verder is Nioh een op zichzelf staande game die veel meer invloeden inderdaad van Ninja Gaiden heeft. Ik twijfel nog of ik hem ga doen, setting spreekt me niet zo aan.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ThaBEN schreef op maandag 6 februari 2017 @ 07:15:

Hogere Framerate
[video]

Snellere laadtijden
[video]
Hier nog een 30 min boost mode video van JC. Heb vanwege de performance issues eigenlijk nooit echt interesse gehad in die game, maar hij schijnt in vergelijking echt supersmooth te draaien nu. Wellicht dat ik die tijdens de komkommertijd een keertje voor een mooi prijsje scoor dan.

Hier trouwens een lijst van de bekende verbeteringen tot nu toe: http://thisgengaming.com/...st-mode-what-has-changed/

AC Unity schijnt echt de grootste verbetering te hebben. Die game heb ik juist snel weer verkocht vanwege de pop-in en te drukke gebieden, dus wellicht die ook weer een keer aanschaffen om te kijken of het echt zo een verbetering is.

Arkham Knight heeft geen screen tearing meer.

Batman Tell Tale stabiel (gaat richting de 15fps op de OG PS4).

BF4: steady 60fps zonder dips richting de 35fps.

BioShock: veel stabieler.

Witcher 3: snellere laadtijden en veel smoother in probleemgebieden.

Verder nog tal van games vermeld in bovenstaande link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VI92DO
  • Laatst online: 01-09 18:43
bram1984 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:27:
[...]

Hier nog een 30 min boost mode video van JC. Heb vanwege de performance issues eigenlijk nooit echt interesse gehad in die game, maar hij schijnt in vergelijking echt supersmooth te draaien nu. Wellicht dat ik die tijdens de komkommertijd een keertje voor een mooi prijsje scoor dan.

[video]

Hier trouwens een lijst van de bekende verbeteringen tot nu toe: http://thisgengaming.com/...st-mode-what-has-changed/

AC Unity schijnt echt de grootste verbetering te hebben. Die game heb ik juist snel weer verkocht vanwege de pop-in en te drukke gebieden, dus wellicht die ook weer een keer aanschaffen om te kijken of het echt zo een verbetering is.

Arkham Knight heeft geen screen tearing meer.

Batman Tell Tale stabiel (gaat richting de 15fps op de OG PS4).

BF4: steady 60fps zonder dips richting de 35fps.

BioShock: veel stabieler.

Witcher 3: snellere laadtijden en veel smoother in probleemgebieden.

Verder nog tal van games vermeld in bovenstaande link.
Toch leuk om te lezen als je de Pro aangeschaft hebt en in het begin weinig verschil merkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Laatst online: 23:11
Scrisissszzz schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:26:
[...]

Enige raakvlakken van Nioh met, in dit geval Bloodborne, is de moeilijkheidsgraad ( die schijnbaar hoger ligt) en de gameplay snelheid. Verder is Nioh een op zichzelf staande game die veel meer invloeden inderdaad van Ninja Gaiden heeft. Ik twijfel nog of ik hem ga doen, setting spreekt me niet zo aan.
Ik hoop dat je gelijk hebt; dat de raakvlakken uiteindelijk wel meevallen. Maar het is niet wat ik lees. Natuurlijk is het een op zichzelf staande game, maar ze hebben ook wel erg goed naar de Souls-games gekeken (op meerdere vlakken) als ik een aantal bronnen moet geloven.

Maar goed, ik heb er wel erg veel zin in. Juist deze setting spreekt me op voorhand meer aan dan een Bloodborne. En die vond ik al geweldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:27:
[...]

[video]
Het is een enorm vermakelijke game, Just Cause 3. Zonde dat ie door frame rate issues ondergewaardeerd is (op zich begrijpelijk, maar voor mij was de lol in de game groot genoeg om me daar doorheen te worstelen).

Als ie op de Pro in boost mode nu gladjes loopt, dan is het zeker een aanrader, helemaal in een sale!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
Aenea schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:05:
[...]
Consoles? Meervoud? PS4 is de 1e console van Sony die geen BC heeft, PS2 en PS3 hadden het gewoon. Magoe, met all remasters en PS2 naar PS4 met trophies conversions zou ik het toch wel weer ideaal vinden als ze dat weer gaan doen, ga ze toch echt niet nog een keer kopen! En aangezien PS3 BC op de PS4 lastig om te doen was begrijp ik hun beslissing ook wel om het niet te doen, maar als de PS5 x86 blijft (kan haast niet anders) dan is er geen goede reden om het niet te doen vind ik...
Consoles inderdaad. Ik heb namelijk een 80GB PS3 die niet BC is. Mijn PS4 is dit ook niet, dus vandaar dat ik consoles schreef. En ik neem ook aan dat je weet dat er van de PS3 maar enkele modellen BC zijn geweest en ze dit er redelijk snel uitgesloopt hebben; het gros van de PS3's die verkocht zijn, zijn dan ook niet of niet volledig BC.

Dus vandaar dat ik consoles schreef. Ik vind dat ook niet dat je de PS3 volledig mee kan tellen als een console die BC was, anders had ik wel PS2 games kunnen spelen op mijn PS3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:53
Volgens mij was die PS3 voorzien van een speciale chip om PS2-games te kunnen spelen. Die hebben ze er later uitgehaald om kosten te besparen. Ik kan me nog herinneren dat ik bijna 600 euro heb betaald voor de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Winkiller schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:58:
[...]

Ik vind het eerder opmerkelijk dat er snellere laadtijden zijn, die zijn toch vooral onderhevig aan de HD dan aan wat anders.

En de FFXV laad tijden zijn sowieso echt bagger. Je kunt rustig koffie gaan zetten.
Pagina: 1 ... 18 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Helaas is de 'oude' Tweakers community op PSN verdwenen, er is inmiddels een nieuwe community aangemaakt die via de community zoekfunctie op je PS4 te vinden is (Zoeken op Tweakers of Gathering of Tweakers)!

Er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen -topic

Pro vs Slim:
Wil je een PS4 kopen en twijfel je tussen een Slim of Pro? Gebruik dan de search, de vraag welke je beter kunt kopen is al (te) vaak gesteld!