http://www.metacritic.com/game/playstation-4/nioh Nioh reviews
Goed begin, maar ik wacht hier even mee. Ik heb nog een flinke backlog en haal in maart eerst Horizon als volgende grote game.
sorry jongens, ben er al een paar jaartjes uit. Vandaar mn vraag
Ik zag op reddit dat mensen uit de US al uitnodigingen hadden gekregen. Voor Europa heb ik nog niks gezien.Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:46:
Is er al nieuws over de system software 4.50 beta die begin februari zou beginnen?
PSN: Alvanosa
Verwijderd
Goed nieuws dus, ik heb zin in nieuwe functies.Alvanosa schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:50:
Ik zag op reddit dat mensen uit de US al uitnodigingen hadden gekregen. Voor Europa heb ik nog niks gezien.
Welke functies mogen dat zijn?Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:51:
[...]
Goed nieuws dus, ik heb zin in nieuwe functies.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Trouwens, weet iemand of er nog lopende aanbiedingen zijn voor PSN plus? Of dat deze er aan komen?
Zag dat afgelopen december er veel aanbiedingen liepen
Verwijderd
Nog niet bekend, maar ik hoop op veel handige functies.Jasphur schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:57:
Welke functies mogen dat zijn?
Voor mij zou Externe Harddisk support welkom zijn.
Ik zou persoonlijk niet weten op welke functies ik nog zit te wachten haha.
Het enige wat ik zou kunnen bedenken is een persoonlijke wallpaper
Verwijderd
PS Plus 365 dagen haal ik meestal met Wehkamp kortings codes voor een Euro of 37.uutgrunn schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:00:
Trouwens, weet iemand of er nog lopende aanbiedingen zijn voor PSN plus? Of dat deze er aan komen?
PS Plus korting in de PS Store op spellen is er redelijk vaak.
Ja dit zou erg leuk zijn, hetzelfde geldt voor de icoontjes.Jasphur schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:11:
Verder zou ik graag mn recordings kunnen labelen, met een steekwoordje erbij ofzo.
Dit idd. Op de PS3 was dat handig op de PS4 zit ik nog steeds tegen de default blauwe bewegende scherm te kijken. Verschillende themes geprobeerd maar waren 1 voor 1, meh. of het menu/iconen waren belachelijk lelijk, of de wallpaper was lelijk.Jasphur schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:11:
Wil gewoon de default iconen met een eigen wallpaper/screenshot van een game. Waar is anders die fotomode in uncharted etc voor?
Vanuit mijn PSVR ervaring mis ik nog de optie dat je bij notifications kan instellen dat ze zichtbaar zijn, maar geen sound effect geven.Jasphur schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:11:
Om een of andere reden zijn notifications en trophy meldingen niet zichtbaar terwijl je in VR modus zit en hoor je enkel de sound effects. Dat haalt je best wel uit de ervaring.
Uiteraard wil ik ook de optie om notifications in VR modus te kunnen zien.
Misschien nog wat uitgebreidere calibratie opties vanuit het PS4 menu zelf. Deze is nogal minimaal als je dit vergelijkt met de calibratie opties die sommige PSVR games aanbieden.
PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL
Wat ik graag terug wil zien is de naam die je aan opgelagen video's geeft zichtbaar in je gallery.
Dat was altijd wel, maar om een of andere reden zie je de naam van je filmpje nu niet meer onder je thumbnail staan. Heel vervelend als je een flink aantal video's hebt staan en even snel de juiste wil zoeken.
Dat was altijd wel, maar om een of andere reden zie je de naam van je filmpje nu niet meer onder je thumbnail staan. Heel vervelend als je een flink aantal video's hebt staan en even snel de juiste wil zoeken.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Dit! Ik stoor me hier echt regelmatig aan.dvdkiwi schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:26:
Wat ik graag terug wil zien is de naam die je aan opgelagen video's geeft zichtbaar in je gallery.
Verder zou ik mijn aankopen in de library willen kunnen indelen in mappen.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Ik kan al die nieuwe releases ook niet bijhouden, helemaal als er weer eens een game in een sale komt van 10-20 euro die net zo graag wil hebben.bram1984 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:35:
[...]
Goed begin, maar ik wacht hier even mee. Ik heb nog een flinke backlog en haal in maart eerst Horizon als volgende grote game.
Als nieuwe functie zou ik het handig vinden als de ps4 automatisch afsluit nadat de downloads klaar zijn in rest mode.
Ik heb hem idd al, mooi spel, maar ik denk dat ik hem toch digitaal er bij neem. Hoeven we de BRay niet meer te wisselendvdkiwi schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:07:
LBP 3, een aanrader voor iedereen.
Erg toffe game, zeker met 4 man tegelijk!
Of ik verkoop de disk voor een paar euro.
Hop,hop,hop!
Ik wil alle meuk waar ik me ooit eens voor heb aangemeld (demo's enzovoort) kunnen verwijderen uit mijn library. Fucking bullshit is dat.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Dan zou ik hem nu verkopen voordat het spel verkrijgbaar is op PSNbasset schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:54:
[...]
Ik heb hem idd al, mooi spel, maar ik denk dat ik hem toch digitaal er bij neem. Hoeven we de BRay niet meer te wisselen.
Of ik verkoop de disk voor een paar euro.
Wellicht de mogelijkheid om PSN friends in mappen of categorieën te plaatsen. Je vaste groep BF1 spelers in een map of de vele "vrienden" die je al tijden niet online hebt gezien.poor Leno schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:18:
[...]
Ja dit zou erg leuk zijn, hetzelfde geldt voor de icoontjes.
Verder zou ik graag mn recordings kunnen labelen, met een steekwoordje erbij ofzo.
Wat meer mogelijkheden zou fijn zijn.
En de belangrijkste functie ontbreekt en dat is het instellen van microfoon geluid van andere spelers in een party. Je bent nu afhankelijk van andere spelers of zij hun microfoon willen aanpassen. Hoe zijn zou het zijn als je iedereen even hard hoort?
[ Voor 50% gewijzigd door Aramiss op 02-02-2017 12:46 ]
Ohw wauw ik kom er nou pas achter dat Toukiden 2 naar europa komt.
Dit zou nog wel eens iets kunnen zijn om Monster Hunter te kunnen vervangen:
Dit zou nog wel eens iets kunnen zijn om Monster Hunter te kunnen vervangen:
- externe harddiskVerwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:00:
[...]
Nog niet bekend, maar ik hoop op veel handige functies.
Voor mij zou Externe Harddisk support welkom zijn.
- taggen van users met tags (meer dan 1 ook), zodat ik friends kan taggen met 'Battlefield 1', 'Destiny', etc.
- verbetering van de communities zodat het meer op een forum lijkt met threads en replies, niet een verijdelde chat zoals het nu is
Gisteren nog even voor het slapen Yakuza Zero aan geslingerd en dat had ik beter kunnen laten. Dat werd een latertje
Aan de ene kant voelt de game als een PS1 game met onzichtbare muren en de menu's en zelfs het vechten voelt wat houterig aan maar wat een brute actie en goed verhaal tot nu toe.
Echt even iets heel anders dan de standaard meuk en natuurlijk heerlijke Japanse onzin

Echt even iets heel anders dan de standaard meuk en natuurlijk heerlijke Japanse onzin
Horizon Zero Dawn wordt wel erg mooi! Met de gameplay lijkt het ook goed te zitten. Toch denk ik niet dat ik hem meteen op de eerste dag koop. Als je ziet hoe snel The Rise Of Tombraider en The Last Guardian voor onder de € 30,00 te koop waren. Plus de backlog aan games die ik nog heb.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ola, even een vraagje waar ik niet defintief achter kom via zoeken hier, en op internet. Wellicht heeft iemand hier ervaring mee.
Ik wil met een vriend gezamelijk thuis met 2 ps4's en 2 TV's online gamen. Zodat we online in dezelfde party kunnen zitten. Bij bijvoorbeeld Battlefield of Co-op FIFA.
Nu lees ik dat dit niet zomaar werkt als je beide PS4's direct aansluit op de (Ziggo) modem. Dat lijkt logisch omdat je dan hetzelfde IP adres uitgedeeld krijgt op beide PS4's.
M'n vraag: Als ik nu een extra router meeneem en deze op een lege modempoort aansluit en als een los netwerk gebruik (dus niet als accespoint) en vervolgens de 2e PS4 op deze router aansluit, werkt dit dan wel? Of heeft dit netwerk en de tweede PS4 dan nog steeds een IP uitgedeeld door de Ziggo modem?
Thanks!
Ik wil met een vriend gezamelijk thuis met 2 ps4's en 2 TV's online gamen. Zodat we online in dezelfde party kunnen zitten. Bij bijvoorbeeld Battlefield of Co-op FIFA.
Nu lees ik dat dit niet zomaar werkt als je beide PS4's direct aansluit op de (Ziggo) modem. Dat lijkt logisch omdat je dan hetzelfde IP adres uitgedeeld krijgt op beide PS4's.
M'n vraag: Als ik nu een extra router meeneem en deze op een lege modempoort aansluit en als een los netwerk gebruik (dus niet als accespoint) en vervolgens de 2e PS4 op deze router aansluit, werkt dit dan wel? Of heeft dit netwerk en de tweede PS4 dan nog steeds een IP uitgedeeld door de Ziggo modem?
Thanks!
i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |
Waarom zou dat niet werken? Ik heb vroeger thuis vaak met m'n broertje online gespeeld met twee PS3's die aan dezelfde modem hingen (geen Ziggo). Het zou me verbazen als dat opeens niet meer lukt met twee PS4-consoles.Foetsie schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:17:
Ik ben geen netwerkexpert, maar ik denk niet dat je hetzelfde IP adres uitgedeeld krijgt op beide PS4's.
Mocht dit wel zo zijn, dan zou ik beide ps4 een statisch IP geven.
Ik doe dit zelf ook thuis. Ziggo modem -> Router -> PS4s. Ik heb in de router beide PS4s in DMZ staan, en dan in de netwerkinstellingen van de PS4s zelf handmatig IP adressen aangegeven.Foetsie schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:17:
Ola, even een vraagje waar ik niet defintief achter kom via zoeken hier, en op internet. Wellicht heeft iemand hier ervaring mee.
Thanks!
Met als enige verschil dat niet alleen de PS4s maar al mijn andere apparaten ook op die router hangen. Ik heb dus 1 kabel van de modem naar de router lopen, vervolgens alles daarop aangesloten. Maar dat is bijzaak eigenlijk, als jij een router puur wil gebruiken voor de twee PS4s dan kan dat gewoon.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Met meerdere ps4's achter de zelfde router is UPnP een betere optie. Wij hebben veel problemen gehad met DMZ voor 2 ps4's. Sinds we alles op via UPnP doen, is de lag weg in Fifa en BF1.
In een netgear router is het ook verstandig op NAT op Open te zetten.
In een netgear router is het ook verstandig op NAT op Open te zetten.
[ Voor 16% gewijzigd door Punkbuster op 02-02-2017 15:37 ]
automation fanboy
Ok, dank allen. Ik zie een aantal opties die zouden moeten werken.
Volgens mij moet minstens 1 van deze oplossingen werken. Thanks
i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |
Veel plezier ermee. Er gaat maar weinig over een avondje local multiplayer met een maat.Foetsie schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:38:
Ok, dank allen. Ik zie een aantal opties die zouden moeten werken.
edit: ik lees nu pas dat je samen online gaat
[ Voor 8% gewijzigd door Jasphur op 02-02-2017 15:47 ]
Verschil extern en intern IP.Mrsrd13 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:31:
Ik ben geen netwerkexpert, maar ik denk niet dat je hetzelfde IP adres uitgedeeld krijgt op beide PS4's.
Verwijderd
Final Fantasy XV’s PS4 Pro patch volgt op 21 februari (1080p/60 fps)
De patch draagt versienummer 1.05 en volgt dus op 21 februari.
PS4 Pro support at 1080p/60 fps
Time-limited quests
Level cap raised to 120
Picture limit raised from 150 to 200
You can now use the music player while riding a chocobo
De patch draagt versienummer 1.05 en volgt dus op 21 februari.
PS4 Pro support at 1080p/60 fps
Time-limited quests
Level cap raised to 120
Picture limit raised from 150 to 200
You can now use the music player while riding a chocobo
En een trailer voor aankomende DLC:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=2QZ0nWe4cLk]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=2QZ0nWe4cLk]
Jammer, geen 4K verbeteringen (framerate of image quality).
Ik zou gewoon lekker wachten. Als je net als ik een enorme backcatalogue hebt (op meerdere platformen) dan is het goedkoper om het spel nog even links te laten liggen. Het lijkt me wel een interessante titel maar ik heb gewoon nog zóveel spellen die ik nog eens moet uitspelen dat ik het nog even afwacht.Jumpman schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:56:
Horizon Zero Dawn wordt wel erg mooi! Met de gameplay lijkt het ook goed te zitten. Toch denk ik niet dat ik hem meteen op de eerste dag koop. Als je ziet hoe snel The Rise Of Tombraider en The Last Guardian voor onder de € 30,00 te koop waren. Plus de backlog aan games die ik nog heb.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
heel de avond RB6 Siege zitten spelen ivm free weekend. Toffe game 
hmmmm RB6 Siege is nu ook 19,99 euri in de store.......
hmmmm RB6 Siege is nu ook 19,99 euri in de store.......
[ Voor 31% gewijzigd door Paulus07 op 03-02-2017 08:49 ]
Ik kan niet inloggen bij Ubisoft voor het claimen van mn invite code voor Ghost Recon.. De inlogpagina blijft de hele tijd opnieuw om inlog vragen.. (ook meerdere keren wachtwoord veranderd, maar helpt niet..) Meer mensen last van?

geen last van hier. Andere browser of eventueel even via incognito?poor Leno schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:09:
Ik kan niet inloggen bij Ubisoft voor het claimen van mn invite code voor Ghost Recon.. De inlogpagina blijft de hele tijd opnieuw om inlog vragen.. (ook meerdere keren wachtwoord veranderd, maar helpt niet..) Meer mensen last van?
Waren in het Ghost Recon: Wildlands topic ook mensen die er last van hadden inderdaad, misschien hebben die al een antwoord voor je inmiddels.poor Leno schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:09:
[Multi] Ghost Recon: Wildlands
[ Voor 5% gewijzigd door RubenSaurus op 03-02-2017 10:32 ]
Om 12 uur gaan de servers van de beta online trouwens volgens mij, gelezen op de facebook pagina van playstation nl.
Byzonder dat er nog vraag is naar externe hd support? Ik vind het logisch op de xb one waar je de hd niet kan vervangen, maar bij de ps4 (en ook 3) vond en vind ik het super dat je zelfd de hd kan swappen.....
Ik kan me wel voorstellen dat als je zelf meerdere ps4's hebt, of veel bij anderen speelt, dat dan ext. hd support wel handig zou kunnen zijn.
Ik kan me wel voorstellen dat als je zelf meerdere ps4's hebt, of veel bij anderen speelt, dat dan ext. hd support wel handig zou kunnen zijn.
10 second ninja DONE
Met externe HDs is het ook makkelijker uitbreiden. Bij de PS4 moet je de HD vervangen, en dus alles over zetten terwijl een extra drive er maar ingeprikt hoeft te worden. Is dat nog te weinig, dan plaats je er nog een naast. Hoef je niet weer alles over te zetten en je verdubbelt zo makkelijker en goedkoper je opslag.Sagat schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:04:
Byzonder dat er nog vraag is naar externe hd support? Ik vind het logisch op de xb one waar je de hd niet kan vervangen, maar bij de ps4 (en ook 3) vond en vind ik het super dat je zelfd de hd kan swappen.....
Ik vind het eerder lelijk om een extra device aan mijn ps4 te hebben hangen, qua gemak, ik heb er 2TB ingestopt een keer 30-45mins werk (met firmware zoeken, werkende usb stick, externe hd slopen/swappen voor de donor disk) , als dat vol is ga ik wel beetje opruimen. Ik hou niet van downen en/of installeren en heb een brede smaak. Maar enough is enough 
Maar ik kan me wel voorstellen dat als je die 500gb vol hebt en geen zin hebt in alle hassle een extern schijffie wel makkelijk is.
Maar ik kan me wel voorstellen dat als je die 500gb vol hebt en geen zin hebt in alle hassle een extern schijffie wel makkelijk is.
10 second ninja DONE
Ik heb er ook 2 tb in zitten maar als er de optie was geweest om er een externe hdd aan te hangen was ik daar zeker voor gegaan. Ondanks dat het inderdaad heel erg eenvoudig is om de hdd te vervangen. Toen ik over ging naar mijn pro had ik niet de mogelijkheid om het over te zetten omdat ik mijn oude ps4 al in de verkoop had en daar mijn oude 500 gb alweer in had zitten. En op zich viel het mee om alles opnieuw te downloaden maar een hdd inpluggen en gaan is voor mij veel fijner en een betere oplossing voor een console.
[ Voor 4% gewijzigd door RaijRaij op 03-02-2017 11:30 ]
heb er nog steeds de launch model 500GB variant inzitten. Had nu wel voor het eerst met al die beta's dat ik wat oude games moest verwijderen. maar een GTA5 eraf bonjouren schoont al heel snel op zag ik 
Voor nu red ik me daar wel mee. Heb destijds voor de PS3 wel een grotere schijf erin gezet. Want die 60GB zat wel snel vol.
Voor nu red ik me daar wel mee. Heb destijds voor de PS3 wel een grotere schijf erin gezet. Want die 60GB zat wel snel vol.
Ik zou het ook makkelijker vinden (en goedkoper) om een huidige externe hdd aan je ps4 te hangen ipv een nieuwe hdd te kopen. Maar goed, ga er maar van uit dat Sony dit nooit gaan ondersteunen, alleen al om te voorkomen dat de ps4 gekraakt gaat worden.
Levert dit dan geen problemen op ivm zoek- en laadtijden?Nieuwevolger schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:44:
Ik zou het ook makkelijker vinden (en goedkoper) om een huidige externe hdd aan je ps4 te hangen ipv een nieuwe hdd te kopen. Maar goed, ga er maar van uit dat Sony dit nooit gaan ondersteunen, alleen al om te voorkomen dat de ps4 gekraakt gaat worden.
[ Voor 4% gewijzigd door Lasmibalsingh op 03-02-2017 11:52 ]
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Dit is niet de reden, enkele feit dat je een externe hdd eraan zou kunnen hangen maakt het niet makkelijker om te krakenNieuwevolger schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:44:
Mijn interesse voor Nioh is toch wel gewekt inmiddels, zeker nu er ook wat goede reviews binnen druppelen.
Weet iemand hoe Nioh in co-op precies gaat werken? Zoals in Souls / Bloodborne (ter ondersteuning als je er niet uitkomt) of is het een volwaardige co-op mode zeg maar?
Weet iemand hoe Nioh in co-op precies gaat werken? Zoals in Souls / Bloodborne (ter ondersteuning als je er niet uitkomt) of is het een volwaardige co-op mode zeg maar?
Even flauw maar:SmooK schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:26:
Ik heb er ook 2 tb in zitten maar als er de optie was geweest om er een externe hdd aan te hangen was ik daar zeker voor gegaan. Ondanks dat het inderdaad heel erg eenvoudig is om de hdd te vervangen. Toen ik over ging naar mijn pro had ik niet de mogelijkheid om het over te zetten omdat ik mijn oude ps4 al in de verkoop had en daar mijn oude 500 gb alweer in had zitten. En op zich viel het mee om alles opnieuw te downloaden maar een hdd inpluggen en gaan is voor mij veel fijner en een betere oplossing voor een console.
- je had een back up kunnen maken
- je had er bij de verkoop rekening mee kunnen houden en eerst data via nw kabel kunnen overzetten
- het dowloaden viel mee
Ik heb op de dag dat ik mijn pro gekocht heb ook voor dowloaden gekozen, en daarna lekker tv kijken en ding in restmode, dag erna was alles wat ik veel spel er wel weer en rest as need binnenhalen.
Desalnietemin, meer functionalitiet/opties zijn welkom.
10 second ninja DONE
https://blog.eu.playstati...e-4-50-beta-starts-today/
External HDD support
Struggling to find space for all the games you want to play? Well worry no more; you can now connect a USB 3.0 external HDD and download, save and install games, apps and add-ons directly onto your removable HDD. You can also move any games and apps you’ve already saved onto it to help you stay organised.
When you connect the external HDD, everything will be accessible from your PS4 Home Screen as normal. What’s more, your PS4 will support an external HDD up to 8TB in size, giving you a huge amount of space to play with.
Eindelijk dus! :-)
External HDD support
Struggling to find space for all the games you want to play? Well worry no more; you can now connect a USB 3.0 external HDD and download, save and install games, apps and add-ons directly onto your removable HDD. You can also move any games and apps you’ve already saved onto it to help you stay organised.
When you connect the external HDD, everything will be accessible from your PS4 Home Screen as normal. What’s more, your PS4 will support an external HDD up to 8TB in size, giving you a huge amount of space to play with.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Haha jep, dus tochDigitalExcorcist schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:05:
External HDD support
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
DigitalExcorcist schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:05:
External HDD support

Ik mis nog het regeltje ''Only on PS4 Pro".DigitalExcorcist schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:05:
External HDD support
Wel mooi dat ze er uiteindelijk toch in mee gaan.
Vraag me alleen af hoe de performance van een game zal zijn als je deze vanaf een externe schijf draait.
Hm, terechte opmerking, maar daar wordt in het blog van Sony met geen woord over gerept. We zullen zien.dutchgio schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:51:
[...]
Ik mis nog het regeltje ''Only on PS4 Pro".
Wel mooi dat ze er uiteindelijk toch in mee gaan.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Ja precies dat....zal er niet beter op worden.maussert schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:52:
Vraag me alleen af hoe de performance van een game zal zijn als je deze vanaf een externe schijf draait.
PSN: Maichel
Ligt eraan. Een interne 'gewone' schijf tov een externe SSD of een externe gewone schijf, of 10.000rpm schijf, interne SSD vs externe gewone HDD? Teveel variabelen... cannot...compute....maussert schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:52:
Verwijderd
USB 3.0 verplicht.maussert schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:52:
Digital Foundry zal het wel testen, dus daarop wachten en kijken wat ze zeggen.DigitalExcorcist schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:55:
[...]
Ligt eraan. Een interne 'gewone' schijf tov een externe SSD of een externe gewone schijf, of 10.000rpm schijf, interne SSD vs externe gewone HDD? Teveel variabelen... cannot...compute....
Aangezien de interne schijf van de PS4 ook op USB zit aangesloten zou het qua performance niet uit moeten maken.
Whuh? Da's toch gewoon een sata drive?tiguan schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:00:
Aangezien de interne schijf van de PS4 ook op USB zit aangesloten zou het qua performance niet uit moeten maken.
Zie smiley, geen serieuze noot.DigitalExcorcist schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:54:
[...]
Hm, terechte opmerking, maar daar wordt in het blog van Sony met geen woord over gerept. We zullen zien.
Lijkt me niet dat dze daar echt verschil in gaan maken, dat zou ze dan weer niet in dank worden afgenomen.
Flauw jaSagat schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:52:
[...]
Even flauw maar:
- je had een back up kunnen maken
- je had er bij de verkoop rekening mee kunnen houden en eerst data via nw kabel kunnen overzetten
- het dowloaden viel mee
Ik heb op de dag dat ik mijn pro gekocht heb ook voor dowloaden gekozen, en daarna lekker tv kijken en ding in restmode, dag erna was alles wat ik veel spel er wel weer en rest as need binnenhalen.
Desalnietemin, meer functionalitiet/opties zijn welkom.
-voor een back up had ik nog een 2tb schijf nodig, ik had alleen 1 tb schijven liggen
-de launch ps4 stond al lang te koop en kon ik uiteindelijk voor 200 kwijt 2 weken voor de release van de pro dus daar zei ik geen nee tegen.
-en ja uiteindelijk viel het mee
Maar dat neemt niet weg dat ik het aansluiten van een externe prettiger vind. Ondanks dat ik het wel lelijk vindt staan trouwens.
Pff ik moest ff zoeken, maar ik heb artikel gevonden:DigitalExcorcist schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:02:
[...]
Whuh? Da's toch gewoon een sata drive?
http://www.eurogamer.net/...rmed-watch-the-linux-demo
En de reddit waar ik het vond; https://www.reddit.com/r/...e_internal_hdd_using_usb/
Ja er zit een SATA drive in, maar deze is verbonden via de USB bus.
[ Voor 13% gewijzigd door tiguan op 03-02-2017 15:09 ]
Ja...en dan kun je nog discussieren over 2.5" vs 3.5"..DigitalExcorcist schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:55:
[...]
Ligt eraan. Een interne 'gewone' schijf tov een externe SSD of een externe gewone schijf, of 10.000rpm schijf, interne SSD vs externe gewone HDD? Teveel variabelen... cannot...compute....
Ik ga gemakshalve even uit van mainstream in mijn scenario. Ofwel een 2.5" externe hdd. SSD en 10k zijn voor externe schijven (nog) niet echt mainstream.
En hoe zit het met encryptie? kan ik mijn externe drive meenemen naar een vried of hell zelfs mijn eigen 2e ps4 (die heb ik niet, maar bram bvb heeft er wel 2 dacht ik)
10 second ninja DONE
Dat zou ik niet verwachten.Sagat schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:13:
En hoe zit het met encryptie? kan ik mijn externe drive meenemen naar een vried of hell zelfs mijn eigen 2e ps4 (die heb ik niet, maar bram bvb heeft er wel 2 dacht ik)
Ik neem aan dat het allemaal versleuteld wordt en de key uniek is per console.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Lijkt me dat dat niet gaat werken nee... dan zou ik schijven met games en al kunnen verkopen.rajackar schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:14:
[...]
Dat zou ik niet verwachten.
Externe hdd support! Nice!
Zat de straks weer te kijken "wat kan ik weg gooien", wat weggegooid waarvan ik binnenkort nog mee door wil, maar ja. Dus nu maar hope dat ik wederom uitgekozen ben voor de beta dan gelijk straks even een externe hdd bestellen bij BOLlie!
Zat de straks weer te kijken "wat kan ik weg gooien", wat weggegooid waarvan ik binnenkort nog mee door wil, maar ja. Dus nu maar hope dat ik wederom uitgekozen ben voor de beta dan gelijk straks even een externe hdd bestellen bij BOLlie!
Verwijderd
Net een 4TB Externe Harde Schijf besteld voor mijn 1TB PS4 Pro.
Dan heb ik 5TB opslag capaciteit.
En een Boost Mode voor de PS4 Pro voor niet gepatchte games blijkbaar:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1340529
Neem aan dat 30fps games niet ineens 60fps worden maar een meer stabiele framerate krijgen. Toch leuk dat ze dat erin stoppen
Neem aan dat 30fps games niet ineens 60fps worden maar een meer stabiele framerate krijgen. Toch leuk dat ze dat erin stoppen
Ik ook niet helaas, echter volgens mij werkt dit wel op de xb1.rajackar schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:14:
[...]
Dat zou ik niet verwachten.
10 second ninja DONE
Damn son! Dat vind ik nog interessanter nieuws dan de externe HDD support. Ben echt heel benieuwd wat dat gaat doen voor oudere titels, met name een Bloodborne bijvoorbeeldkazuka schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:55:
Dit is echt mega-nieuws inderdaad. Zou de enige functie zijn die me kan interesseren. Ben erg benieuwd hoe dat in de praktijk gaat werken.kazuka schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:55:
Ben heel.erg benieuwd hoe het gaat werken die fps boost.
Alleen zal het denk alleen werken met games die of unlocked zijn dus fluctueren qua fps. Of games die capped zijn maar er vaak onder zitten.
Bv bloodborne heeft framepacing issues wat dit dus niet oplost. Plus is hij capped dus zal geen 60fps worden.
Maar er zijn zat games die 60 fps proberen te halen maar vaak droppen, dit zal dan net effe wat stabieler draaien hopelijk.
Maar verwacht geen 30 naar 60 fps magic.
Bv battlefield 4 zal er profijt van hebben, battlefront ook.
Speel weer vaak battlefront laatste weken met zwager en broers. Dus iets meer performance kan mooi tepas komen. Die wil soms(niet vaak) wel eens droppen onder de 60fps.
En externe hdd support is mooi. Kan ik mooi de 2tb van x1 pakken die ik nagenoeg niet meer gebruik...
Alleen zal het denk alleen werken met games die of unlocked zijn dus fluctueren qua fps. Of games die capped zijn maar er vaak onder zitten.
Bv bloodborne heeft framepacing issues wat dit dus niet oplost. Plus is hij capped dus zal geen 60fps worden.
Maar er zijn zat games die 60 fps proberen te halen maar vaak droppen, dit zal dan net effe wat stabieler draaien hopelijk.
Maar verwacht geen 30 naar 60 fps magic.
Bv battlefield 4 zal er profijt van hebben, battlefront ook.
Speel weer vaak battlefront laatste weken met zwager en broers. Dus iets meer performance kan mooi tepas komen. Die wil soms(niet vaak) wel eens droppen onder de 60fps.
En externe hdd support is mooi. Kan ik mooi de 2tb van x1 pakken die ik nagenoeg niet meer gebruik...
[ Voor 11% gewijzigd door v8power67 op 03-02-2017 16:22 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Nice! Zojuist Beta uitnodiging ontvangen van Sony
Komende dagen maar eens flink testen
Komende dagen maar eens flink testen
Ik verwacht dat net zoals er al gezegd word op NeoGaf de Boost mode gewoon zorgt voor een stabielere framerate zorgt ipv dat games een hogere framerate krijgen.
Ik heb de code voor de nieuwe beta zojuist ontvangen. Dus mensen... Check uw inbox!
Je had je hier zeker voor moeten aanmelden?maukoo schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:35:
Ik heb de code voor de nieuwe beta zojuist ontvangen. Dus mensen... Check uw inbox!
Jep.Jasphur schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:38:
[...]
Je had je hier zeker voor moeten aanmelden?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Inderdaad, de cap is gewoon in de game ingebouwd dus daar zal de OS weinig aan doen. Maar de optie van een stabielere framerate is al mooi meegenomen. Maar ben toch ook benieuwd of het stiekem de framepacing van Bloodborne wat kan verbeteren. Afwachten.Jasphur schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:35:
Ik verwacht dat net zoals er al gezegd word op NeoGaf de Boost mode gewoon zorgt voor een stabielere framerate zorgt ipv dat games een hogere framerate krijgen.
Ik ben de PS4 nou aan het updaten.maukoo schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:35:
Fucking sweetkazuka schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:55:
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Wat een verwennerij en ik zech net dat je nooit moet verwachteb dat de pro externe hdd ondersteuning gaat krijgen...
Verwijderd
Dear dennis585,
Congratulations - you've been chosen to try out the PS4 4.50 System Software Beta Trial.
Congratulations - you've been chosen to try out the PS4 4.50 System Software Beta Trial.
Iedereen nieuwsgierig naar Bloodborne, ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar The Witcher 3
Inderdaad!Jasphur schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:59:
Iedereen nieuwsgierig naar Bloodborne, ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar The Witcher 3
Ik heb de GOTY nog altijd in mijn backlog kastje liggen. Goed moment om die binnenkort weer eens tevoorschijn te halen.
Ook de beta key ontvangen, maar na 2 vastlopers tijdens het updaten besloten het maar op te geven...
/edit/
3 keer is scheepsrecht... :-)
/edit/
3 keer is scheepsrecht... :-)
[ Voor 17% gewijzigd door TFHfony op 03-02-2017 17:49 ]
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Zojuist even Witcher 3 gestart. Lange tijd niet gespeeld. Het lijkt wel soepeler te lopen maar het kan ook placebo effect zijnJasphur schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:59:
Een boost mode voor de Pro. Dat is nog eens lekker nieuws.
Ik hou de pagina van Digital Foundry in de gaten komende tijd, benieuwd of zij kunnen meten wat de Boost Mode precies inhoudt.
Ik merk dat er ook een update is voor de PSVR software. Deze is nu versie 2.40 geworden maar kan geen patch notes bekijken.

Netjes hoor die Boost mode. Was al van plan The Wither 3 voor de pc te kopen, maar als hij nu rete stabiel kan draaien op de Pro dan doe ik het wel met deze aangezien ik die al gekocht had.
Is dat niet voor de 3D Blu-Ray support?ThaBEN schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 17:43:
Ik merk dat er ook een update is voor de PSVR software. Deze is nu versie 2.40 geworden maar kan geen patch notes bekijken.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ha! Ik ook! (alleen had ik al 2TB) En een BBC documentaire in 3d om te zien of het beetje leuk werkt op PSVR. Zoja ga ik vast meer kopen!Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:53:
Net een 4TB Externe Harde Schijf besteld voor mijn 1TB PS4 Pro.
Verwijderd
PlayStation Europe
Save big on Madden NFL, FIFA 17 and Rainbow Six Siege this weekend on PlayStation Store:
https://blog.eu.playstati...w-six-siege-are-live-now/
Save big on Madden NFL, FIFA 17 and Rainbow Six Siege this weekend on PlayStation Store:
https://blog.eu.playstati...w-six-siege-are-live-now/

Ik ook naar Just Cause 3 en Battlefield 4!Jasphur schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:59:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Helaas is de 'oude' Tweakers community op PSN verdwenen, er is inmiddels een nieuwe community aangemaakt die via de community zoekfunctie op je PS4 te vinden is (Zoeken op Tweakers of Gathering of Tweakers)!
Er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen -topic
Pro vs Slim:
Wil je een PS4 kopen en twijfel je tussen een Slim of Pro? Gebruik dan de search, de vraag welke je beter kunt kopen is al (te) vaak gesteld!
Helaas is de 'oude' Tweakers community op PSN verdwenen, er is inmiddels een nieuwe community aangemaakt die via de community zoekfunctie op je PS4 te vinden is (Zoeken op Tweakers of Gathering of Tweakers)!
Er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen -topic
Pro vs Slim:
Wil je een PS4 kopen en twijfel je tussen een Slim of Pro? Gebruik dan de search, de vraag welke je beter kunt kopen is al (te) vaak gesteld!