Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Radiance schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 14:34:
Erg gaaf For Honor! Alleen ik krijg geen match met andere spelers helaas. Kan alleen 1 tegen 1 tegen de AI doen. :(

Volgens de game is er geen activiteit online helaas.
Vanochtend een paar uur gespeeld. Maar naast een behoorlijk bugfest. Stuk of 5 keer connectie met de servers weg het laatste uur.

Game zelf weet ik nog niet. Het is grappig maar het voelt erg als een simpele hack and slash.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:00:
[...]

Maar als je 'm uitschakelt, dan downloadt er ook niets.
Weet jij misschien hoe het werkt met updates? Ik heb aangevinkt dat ie updates enzo moet downoaden als ie in rust staat.
Maar dat doet ie nooit, als er bijvoorbeeld een patch voor BF1 is oid.. Begint pas met downloaden als ik m uit rust haal :/

Of moet dat vinkje op wake-up uit LAN ook aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik moest gisteren een patch van 29 (!!) GB downloaden voor Doom! Die game is 70GB op de HD, snap niet waar dat allemaal in in gaan zitten eerlijk gezegd.

Maar de snelheid van PSN was ook weer op te huilen en wisselvallig als wat!

En wat ik nog nooit heb begrepen, hoezo preparing voor download 10% ... (en er dan een uur over te doen voordat hij daadwerkelijk begint 8)7 )

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
poor Leno schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:51:
[...]

Weet jij misschien hoe het werkt met updates? Ik heb aangevinkt dat ie updates enzo moet downoaden als ie in rust staat.
Maar dat doet ie nooit, als er bijvoorbeeld een patch voor BF1 is oid.. Begint pas met downloaden als ik m uit rust haal :/

Nee durf ik niet te zeggen eigenlijk. Weet alleen dat system updates niet in de rest mode gedaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
SCARfaceE schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:09:
[...]

Ik kan nog 2 mensen een invite sturen via uplay als je wilt.
Thanks! Heb er inmiddels al 1 ontvangen van een andere tweaker! Dus je kan iemand anders nog happy maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttb_82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-09 08:34
Ik zie op de mediamarkt website nu deze aanbieding:
https://www.mediamarkt.nl...rtable-drive-1488200.html

Volgens mij kan deze ook in de ps4. Dat lijkt me best een goede koop...

Respectfully, TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:51

On_E

Housemusic

poor Leno schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:51:
[...]

Volgens mij kijkt de console pas naar updates als je 'm 24 uur niet hebt gebruikt.

Die van mij staat vrijwel dagelijks aan en dus download ie nooit updates in restmode, ben ik eens 2 dagen achter elkaar niet thuis dan heeft ie wel een game update in rest mode binnengehaald. Gebeurt ook altijd om 04:00 uur zag ik.

[ Voor 18% gewijzigd door On_E op 28-01-2017 23:31 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ttb_82 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 22:45:
Ik zie op de mediamarkt website nu deze aanbieding:
https://www.mediamarkt.nl...rtable-drive-1488200.html

Volgens mij kan deze ook in de ps4. Dat lijkt me best een goede koop...
Alleen niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
Goedemorgen menschen!

Iemand nog aanraders voor thumbstick grips? wat merk betreft of zo? Mijn huidige controller heeft wat gladde thumbsticks... moet wel zeggen dat ik graag die holling heb ipv een bolling. b.v.d!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:38
Drie weken terug een ps4 pro gekocht met overwatch en rocket league maar begin nu toch wel te merken dat ik een leuke 'grinding' game mis naast deze twee competitieve online games. Ik heb gekeken naar games als FFXV en last of us maar het realistische en 'film achtige' van deze games staat me niet zo aan. Liever zie ik iets meer een fantasy rpg wereld zoals in Zelda of WoW, iemand tips?

Krijg een beetje het gevoel dat er op dit moment niet echt ps4 games zijn die ik wíl hebben terwijl ik met een gloednieuwe console eerder had verwacht dat ik niet zou weten waar te beginnen..

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
twit schreef op zondag 29 januari 2017 @ 10:51:
Drie weken terug een ps4 pro gekocht met overwatch en rocket league maar begin nu toch wel te merken dat ik een leuke 'grinding' game mis naast deze twee competitieve online games. Ik heb gekeken naar games als FFXV en last of us maar het realistische en 'film achtige' van deze games staat me niet zo aan. Liever zie ik iets meer een fantasy rpg wereld zoals in Zelda of WoW, iemand tips?

Krijg een beetje het gevoel dat er op dit moment niet echt ps4 games zijn die ik wíl hebben terwijl ik met een gloednieuwe console eerder had verwacht dat ik niet zou weten waar te beginnen..
Final fantasy is een prima 'grinding' game hoor, anders is misschien dragon age inquistition wat? Als je zo het liefst een zo min mogelijk verhalende game wilt hebben zal ik gaan kijken naar destiny, the division of diablo 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:50
Liever zie ik iets meer een fantasy rpg wereld zoals in Zelda of WoW, iemand tips?
The Witcher 3 Wild Hunt GOTY.
Zit er nu zelf zo'n 60 uur in en vermaak me meer dan prima :)
Komt regelmatig voor 25-30 euro voorbij in een aanbieding ergens.
(...) terwijl ik met een gloednieuwe console eerder had verwacht dat ik niet zou weten waar te beginnen..
Dat heb ik ook hoor: er zijn behoorlijk wat games, maar daarvan zijn er maar relatief weinig die mij aanspreken ;)

[ Voor 63% gewijzigd door Superkiwi op 29-01-2017 11:09 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:42
Iemand enig idee wanneer er ps4pro bundels komen?
Zit al een poosje te broeden om een ps4 te kopen, maar weet niet of ik ga eachten op en ps4pro bundel of nu 1 van de ps4slim bundels koop...

Ondanks veel infornatie op internet weet ik ook niet of de pro voor mij daadwerkelijk toegevoegde waarde biedt..
ja ik heb een uhd tv, maar het enige wat wij echt spelen is een beetje CoD, GTA, Assassins Creed, en de nieuwe HZD lijkt mij enorm interessant.

Is de ps4pro echt zo veel beter dan de slim?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Ik zelf begrijp niet waarom mensen uberhaupt overwegen om GEEN pro te kopen als ze nu zonder PS4 zitten. Het prijsverschil is minimaal. Hier en daar soms in de aanbieding scheelt het soms 80.-
Daarnaast, mocht je hem ooit willen verkopen zal de PRO altijd meer waarde hebben dan een slim. Dus dat verschil zal alleen nog kleiner worden. Verder gaan we met de tijd vooruit, dus waarom zou je nieti ets kopen waar je langer plezier van kan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:44
Lekkerboeie86 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 11:24:
Ik zelf begrijp niet waarom mensen uberhaupt overwegen om GEEN pro te kopen als ze nu zonder PS4 zitten. Het prijsverschil is minimaal. Hier en daar soms in de aanbieding scheelt het soms 80.-
Daarnaast, mocht je hem ooit willen verkopen zal de PRO altijd meer waarde hebben dan een slim. Dus dat verschil zal alleen nog kleiner worden. Verder gaan we met de tijd vooruit, dus waarom zou je nieti ets kopen waar je langer plezier van kan hebben?
tja 80 euro is toch een week eten en de meerwaarde is nog minimaal. laatst kon je voor 233 een ps4 kopen, de pro was 399. verschil dus veel meer dan 80 euro. Ik heb een pro gehaald, maar behalve bij vr werd ik niet weggeblazen. vrienden die casual gamen raad ik een slim aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:50
Daar valt ook wat voor te zeggen.
Een Pro is zeker geen must voor de gemiddelde gamer.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Ik speel ook nog gewoon op een normale PS4.
en ik speel soms ook bij vrienden met een Pro. We hebben allemaal een 1080p Plasma.
En het is niet dat ik jaloers ben en denk ik moet een pro hebben.

Misschien dat dat straks nog komt nu games er misschien meer en meer gebruik van gaan maken.
Voor mij is het verschil nog te klein hoe ik mijn PS4 gebruik om een Pro te gaan kopen.

Hoewel ik zelf wel zeg als je een Pro kunt veroorloven gewoon een Pro nemen. Omdat je dan iig het snelste hebt op dit moment en in de toekomst misschien minder gauw in de problemen komt.
Kan ik me echt goed voorstellen als je nu nog een Slim koopt. Zeker met de vele aanbiedingen die er zijn geweest is het mooi scoren en lekker spelen voor een zeer aantrekkelijke prijs.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
ieder z'n keuze inderdaad. De noodzaak om nu een pro te kopen terwijl je al een PS4 hebt is niet heel groot. Maar zelf heb ik het wel gedaan. Mn 3 jaar ouwe PS4 kon ik erg goed verkopen. Een pro met CoD erbij voor 379.- gekocht. Cod verkocht voor 40.-
Het verschil was 140.- wat ik nog bij moest leggen voor splinternieuw systeem. Grotere HD en nieuwe controller + Betere prestaties + weer garantie. Tja ik zwem zeker niet in het geld, maar ik laat graag een avond coma zuipen schieten om een mooie PS4 te kopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:00
Het is ook gewoon een upgrade van niks natuurlijk dus ik kan geen gezond mens de pro aanraden. Had ze een tijdje naast elkaar staan omdat ik met 2 characters GTA speelde en je merkt totaal geen verschil.

Ook BF1 heb ik op beide gespeeld maar het verschil is ook daar weer te klein. 4K zet ik niet eens aan, want dan verlies ik weer frames en schiet het voor mij dus helemaal niks op.

Het verschil is nog kleiner dan een pc met een 1070 vs een pc met een 1080. Behalve dat die beide makkelijk (bijna) alle games draaien op 60+ fps :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:13
mfreriks schreef op zondag 29 januari 2017 @ 10:35:
Goedemorgen menschen!

Iemand nog aanraders voor thumbstick grips? wat merk betreft of zo? Mijn huidige controller heeft wat gladde thumbsticks... moet wel zeggen dat ik graag die holling heb ipv een bolling. b.v.d!:)
Hangt er ook een beetje van af hoeveel je wilt uitgeven aan zo een dingen.
Ik ben ook geen fan van de thumbsticks van playstation. Een jaar geleden heb ik deze gekocht. Kwaliteit is uitstekend. Ze passen goed en slijten niet in. Ik vind de dualshock 4 zo veel aangenamer.
De versie met de donkerblauwe cirkel ziet er ook nog eens heel lekker uit op de dualshock 4!
Voor casual gaming vind ik ze perfect, als je bv. shooters doet op professioneel level is er zeker beter te krijgen maar doet moet je voor jezelf uitmaken.
Ze kosten nog geen 2 euro, dus geef ze een kans. :P

@twit; qua grinding games sluit ik me aan bij de hierboven vermelde suggesties, ik kan je eventueel nog fallout en/of Skyrim aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
Anton.net schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:17:
[...]

Hangt er ook een beetje van af hoeveel je wilt uitgeven aan zo een dingen.
Ik ben ook geen fan van de thumbsticks van playstation. Een jaar geleden heb ik deze gekocht. Kwaliteit is uitstekend. Ze passen goed en slijten niet in. Ik vind de dualshock 4 zo veel aangenamer.
De versie met de donkerblauwe cirkel ziet er ook nog eens heel lekker uit op de dualshock 4!
Voor casual gaming vind ik ze perfect, als je bv. shooters doet op professioneel level is er zeker beter te krijgen maar doet moet je voor jezelf uitmaken.
Ze kosten nog geen 2 euro, dus geef ze een kans. :P

@twit; qua grinding games sluit ik me aan bij de hierboven vermelde suggesties, ik kan je eventueel nog fallout en/of Skyrim aanraden.
Kijk, hier hebben we wat aan:D ga ze direct bestellen want voor 2,- kun je er geen buil aan vallen natuurlijk:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:38
Nieuwevolger schreef op zondag 29 januari 2017 @ 10:58:
[...]

Final fantasy is een prima 'grinding' game hoor, anders is misschien dragon age inquistition wat? Als je zo het liefst een zo min mogelijk verhalende game wilt hebben zal ik gaan kijken naar destiny, the division of diablo 3.
Diablo heb ik me inderdaad goed mee vermaakt op de PC maar niet zo'n zin om dit opnieuw te starten op de PS4. Heb Destiny en The Divison even bekeken maar ook hier weer, dit zijn 'realistische' games. Het zijn mensen met wapens in een soort van normale wereld, geen vrolijke groene fantasy wereld met zwaarden en mana (hoe meer ik zoek hoe meer dit zeldzaam lijkt bij playstation games).
dvdkiwi schreef op zondag 29 januari 2017 @ 10:59:
[...]

The Witcher 3 Wild Hunt GOTY.
Zit er nu zelf zo'n 60 uur in en vermaak me meer dan prima :)
Komt regelmatig voor 25-30 euro voorbij in een aanbieding ergens.

[...]

Dat heb ik ook hoor: er zijn behoorlijk wat games, maar daarvan zijn er maar relatief weinig die mij aanspreken ;)
Dit komt al iets dichter in de buurt inderdaad, dank! Denk dat ik maar moet concluderen dat de PS4 games juist gebouwd worden om zeer mooie realistische werelden neer te zetten en dat niet helemaal matcht met de vrolijke fantasy werelden van bijvoorbeeld recente MMORPG's.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
@ps4pro discussie hierboven
Dot is dis de rede waarom ik twijfel.
Ik heb een 4k tv, wil wel graag goede graphics, en VR komt er waarschijnlijk niet eens alleen al vanwege het prijskaartje.
En 80 euro verschil?
Een pro kost 388 en dan heb je alleen een controller.
Bij de mediamarkt een ps4 slim met HZD en 3 maanden psn plus voor 349. Al met al een vrij groot prijsverschil denk ik dan...

Bljf toch nog even twijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-09 19:27
twit schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:31:
[...]

Diablo heb ik me inderdaad goed mee vermaakt op de PC maar niet zo'n zin om dit opnieuw te starten op de PS4. Heb Destiny en The Divison even bekeken maar ook hier weer, dit zijn 'realistische' games. Het zijn mensen met wapens in een soort van normale wereld, geen vrolijke groene fantasy wereld met zwaarden en mana (hoe meer ik zoek hoe meer dit zeldzaam lijkt bij playstation games).

[...]

Dit komt al iets dichter in de buurt inderdaad, dank! Denk dat ik maar moet concluderen dat de PS4 games juist gebouwd worden om zeer mooie realistische werelden neer te zetten en dat niet helemaal matcht met de vrolijke fantasy werelden van bijvoorbeeld recente MMORPG's.
Dragon Age is niet echt realistisch, en je hebt ook zwaarden en magie! Het is alleen niet vrolijk en blij en groen, maar ik vond het wel een tof spel. The Witcher vond ik ook echt een heerlijk spel, maar echt vrolijk en blij is het ook niet :P Skyrim heeft ook zwaarden en mana, en heeft ook wel wat groen, maar is ook niet blij te noemen.

Misschien iets heel anders: Dragon Quest Builders? Dat is een soort RPG-achtige Minecraft, maar dan anders. Ik heb zelf nooit Minecraft gespeeld, en alleen de demo van DQ, maar het is in ieder geval blij en groen en grindy.

Stardew Valley is ook blij, groen en grindy. Maar heeft geen mana.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Beakzz schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:08:
Het is ook gewoon een upgrade van niks natuurlijk dus ik kan geen gezond mens de pro aanraden. Had ze een tijdje naast elkaar staan omdat ik met 2 characters GTA speelde en je merkt totaal geen verschil.

Ook BF1 heb ik op beide gespeeld maar het verschil is ook daar weer te klein. 4K zet ik niet eens aan, want dan verlies ik weer frames en schiet het voor mij dus helemaal niks op.

Het verschil is nog kleiner dan een pc met een 1070 vs een pc met een 1080. Behalve dat die beide makkelijk (bijna) alle games draaien op 60+ fps :+
Tomb Raider niet gespeeld zeker? De komende exclusives gaan mooi de verschillen duidelijk weergeven. VR draait daarnaast ook beter.

Ik heb ook beide in gebruik, maar ben erg blij met de Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
twit schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:31:
[...]

[...]

Dan zou ik inderdaad voor de the witcher 3 gaan als je die nog niet hebt gespeeld, wordt toch gezien als een modern meester werk. En dan als back up dragon age: inquisition of the elder scrolls: skyrim of online. Voor de rest komen er eigenlijk ook niet meer zoveel van die fantasy games uit tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 06:35

Phydomir

Dennis

DA: inquisition en The Witcher 3 beide (uit) gespeeld en dat valt zeker wel heel goed in het fantasy genre. Zwaarden, draken en magie. Mooie groene wereld. Beide zijn wat mij betreft aanraders.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:40

Winkiller

De Mopperpot

mfreriks schreef op zondag 29 januari 2017 @ 10:35:
Goedemorgen menschen!

Ik gebruik deze: Gioteck Analog Thumb Grips - 4-pack.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 16:51
Mijn bijdrage aan de Pro vs. Slim discussie. Vooropgesteld dat iedereen andere argumenten zal hebben en een ieder voor zichzelf de afweging zal moeten maken...
Ik kwam van een PS3 en heb bewust voor de Slim gekozen. Redenen:
- geen UHD tv en die gaat er voorlopig nog niet komen;
- de Pro is luidruchtig(er), hoewel de berichten daarover ook weer wisselend zijn. De Slim is in ieder geval fluisterstil en ik hoor niet eens dat dat ding aan staat, ook niet na een uurtje Tom Raider spelen;
- de Slim is energiezuiniger. Toegegeven, zal op jaarbasis om een paar euro gaan, maar toch...;
- ik vind de Pro echt een lelijk apparaat. Die 3 'lagen' op de Pro vind ik persoonlijk geen gezicht. De Slim is mooi klein en dat ding staat bij ons in de woonkamer, dus het oog wil ook wat;
- de grafische verschillen tussen de huidige games op de Pro en de Slim zijn vooralsnog te klein. Zal ongetwijfeld veranderen in de toekomst, maar eerst zien, dan geloven. Ik kwam van een PS3, dus grafisch was de Slim sowieso al een upgrade;
- de vele 'handshake' issues die de Pro had op verschillende merken UHD televisies;
- in december waren er echt wel leuke acties op de Slim. Zo heb ik hem gehaald bij de BS voor 279,- met extra controller en 1TB HD. Voor het prijsverschil met de Pro kon ik wat leuke games scoren (Tom Raider, Uncharted 4, Doom en nog wat PS Store aanbiedingen van december opgepikt);
- mocht het zo zijn dat de Pro ineens een vlucht gaat nemen en de verschillen met de Slim veel groter worden (daar zullen nog wel wat maanden overheen gaan naar mijn verwachting), dan verkoop ik de Slim wel weer en schaf alsnog een Pro aan. Voor het bedrag dat ik er nu voor heb neergelegd, is het eventuele verlies ook niet onoverkomelijk. Eventueel houd ik de Slim als 2de console voor de slaapkamer;

Ik denk persoonlijk dat Sony de mist is ingegaan met de Pro. Binnen één generatie 2 zo sterk afwijkende configuraties hanteren is gewoon niet handig. Ontwikkelaars moeten nu rekening houden met te veel verschillen. Aangezien de PS Slim en de OG versie de basis moeten blijven vormen en de Pro sowieso backwards compatibel moet blijven, denk ik niet dat de verschillen tussen Pro en Slim in de toekomst veel groter zullen worden. Sony had de Pro upgrade gewoon moeten parkeren tot een volgende generatie (PS5). Anyway, time will tell... dit zijn in ieder geval mijn afwegingen geweest. Voor een ieder die voor dezelfde keuze staat, wellicht iets om mee te nemen in jullie afweging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
hostje schreef op zondag 29 januari 2017 @ 13:47:
Mijn bijdrage aan de Pro vs. Slim discussie. Vooropgesteld dat iedereen andere argumenten zal hebben en een ieder voor zichzelf de afweging zal moeten maken...
Ik kwam van een PS3 en heb bewust voor de Slim gekozen. Redenen:
- geen UHD tv en die gaat er voorlopig nog niet komen;
- de Pro is luidruchtig(er), hoewel de berichten daarover ook weer wisselend zijn. De Slim is in ieder geval fluisterstil en ik hoor niet eens dat dat ding aan staat, ook niet na een uurtje Tom Raider spelen;
- de Slim is energiezuiniger. Toegegeven, zal op jaarbasis om een paar euro gaan, maar toch...;
- ik vind de Pro echt een lelijk apparaat. Die 3 'lagen' op de Pro vind ik persoonlijk geen gezicht. De Slim is mooi klein en dat ding staat bij ons in de woonkamer, dus het oog wil ook wat;
- de grafische verschillen tussen de huidige games op de Pro en de Slim zijn vooralsnog te klein. Zal ongetwijfeld veranderen in de toekomst, maar eerst zien, dan geloven. Ik kwam van een PS3, dus grafisch was de Slim sowieso al een upgrade;
- de vele 'handshake' issues die de Pro had op verschillende merken UHD televisies;
- in december waren er echt wel leuke acties op de Slim. Zo heb ik hem gehaald bij de BS voor 279,- met extra controller en 1TB HD. Voor het prijsverschil met de Pro kon ik wat leuke games scoren (Tom Raider, Uncharted 4, Doom en nog wat PS Store aanbiedingen van december opgepikt);
- mocht het zo zijn dat de Pro ineens een vlucht gaat nemen en de verschillen met de Slim veel groter worden (daar zullen nog wel wat maanden overheen gaan naar mijn verwachting), dan verkoop ik de Slim wel weer en schaf alsnog een Pro aan. Voor het bedrag dat ik er nu voor heb neergelegd, is het eventuele verlies ook niet onoverkomelijk. Eventueel houd ik de Slim als 2de console voor de slaapkamer;

Ik denk persoonlijk dat Sony de mist is ingegaan met de Pro. Binnen één generatie 2 zo sterk afwijkende configuraties hanteren is gewoon niet handig. Ontwikkelaars moeten nu rekening houden met te veel verschillen. Aangezien de PS Slim en de OG versie de basis moeten blijven vormen en de Pro sowieso backwards compatibel moet blijven, denk ik niet dat de verschillen tussen Pro en Slim in de toekomst veel groter zullen worden. Sony had de Pro upgrade gewoon moeten parkeren tot een volgende generatie (PS5). Anyway, time will tell... dit zijn in ieder geval mijn afwegingen geweest. Voor een ieder die voor dezelfde keuze staat, wellicht iets om mee te nemen in jullie afweging.
Lol. Redenen om geen Pro te nemen:

- Ik heb geen UHD TV
- Handshake problemen op UHD TV's

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

hostje schreef op zondag 29 januari 2017 @ 13:47:
Ontwikkelaars moeten nu rekening houden met te veel verschillen.
Lol, welke verschillen? het is dezelfde architectuur.

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er zijn anders al aardig wat games die niet soepel lopen op de normale ps4 maar wel op de pro. Ik vind het de meerprijs van ongeveer 150 euro wel waard. Straks met games als red dead redemption 2 ga je geen spijt krijgen als je een pro hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

bram1984 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 13:51:
[...]

- Ik heb geen UHD TV

8)7
Je vergeet het prijsverschil, dat is een prima reden in mijn ogen, hij scoort daardoor een paar games extra.
Zoals eerder gezegd in dit topic niet iedereen heeft voldoende euro's om ruim 100 euro te overbruggen voor een spel console. Ik heb het al eens eerder gezegd en ik zeg het nogmaals "Jullie maken elkaar allemaal gek en als je niet mee doet hoor je er niet bij" :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Nieuwevolger schreef op zondag 29 januari 2017 @ 13:58:
Straks met games als red dead redemption 2 ga je geen spijt krijgen als je een pro hebt.
Straks is NIET NU, en wat je niet hebt mis je niet, je kan jezelf hoogstens gek laten maken en vervolgens anderen. Je moet eens weten hoeveel mensen de schulden ingaan omdat ze mee willen doen. Koop fijn een apparaat wat je kan betalen maar ga niet lopen roepen dat ik spijt krijg omdat ik geen Pro hebt, want dat heb ik echt niet en zelfs volgend jaar (nog) niet. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:13
Het is momenteel ook gewoon een heel moeilijke periode om te oordelen over de Pro.
Het ding is nieuw, we weten dat het een pak krachtiger is, maar niemand weet hoeveel voordeel we daar (in de toekomst) uit gaan halen.
Sony is sowieso nog de kat uit de boom aan het kijken aangezien Xbox zijn concurrent nog moet uitbrengen.
Daarnaast is er al bij al nooit echt vraag geweest naar een krachtigere playstation.
Over een jaar zullen we meer kunnen zeggen, als er meer games zijn 'voor' de ps4.

Voor nu blijf ik er bij dat de pro meer een spel van frames per second dan van hogere resoluties gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Anton.net schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:14:
Voor nu blijf ik er bij dat de pro meer een spel van frames per second dan van hogere resoluties gaat zijn.
Kijk maar uit straks hoor je er niet meer bij volgens de Pro Pro Boys. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Winkiller schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:11:
[...]

Straks is NIET NU, en wat je niet hebt mis je niet, je kan jezelf hoogstens gek laten maken en vervolgens anderen. Je moet eens weten hoeveel mensen de schulden ingaan omdat ze mee willen doen. Koop fijn een apparaat wat je kan betalen maar ga niet lopen roepen dat ik spijt krijg omdat ik geen Pro hebt, want dat heb ik echt niet en zelfs volgend jaar (nog) niet. O-)
Volgens mij zegt hij dat je er geen spijt van gaat krijgen dat je de Pro gehaald heb, dat is iets anders dan dat je er spijt van gaat krijgen dat je geen pro gehaald heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
bram1984 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:57:
[...]

Tomb Raider niet gespeeld zeker? De komende exclusives gaan mooi de verschillen duidelijk weergeven. VR draait daarnaast ook beter.

Ik heb ook beide in gebruik, maar ben erg blij met de Pro.
TR wel gespeeld en ik denk dat wij een ander idee hebben bij een groot verschil. Misschien ben ik wel gewoon verziekt door de graphics van mijn pc en vind ik het verschil daarom onbelangrijk. Ik zeg ook niet dat er totaal geen verschil is, maar het is miniem. Ook niet zo gek als je naar de specs kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Nieuwevolger schreef op zondag 29 januari 2017 @ 13:58:
Ik vind het de meerprijs van ongeveer 150 euro wel waard.
Origins schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:37:
[...]

Volgens mij zegt hij dat je er geen spijt van gaat krijgen dat je de Pro gehaald heb, dat is iets anders dan dat je er spijt van gaat krijgen dat je geen pro gehaald heb.
Ja maar ondanks dat speelt de 100 en 150 euro prijsverschil nog een grote rol in mijn reactie.

[ Voor 52% gewijzigd door Winkiller op 29-01-2017 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Winkiller schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:41:
[...]

Ja maar ondanks dat speelt de 100 en 150 euro prijsverschil nog een grote rol.

[...]
Dat is toch persoonlijk? Hij heeft zelf ook aan dat HIJ het waard vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Origins schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:44:
[...]

Dat is toch persoonlijk? Hij heeft zelf ook aan dat HIJ het waard vind.
Ja maar dat kwam er in mijn ogen op een verkeerde manier uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Winkiller schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:05:
[...]

Je vergeet het prijsverschil, dat is een prima reden in mijn ogen, hij scoort daardoor een paar games extra.
Zoals eerder gezegd in dit topic niet iedereen heeft voldoende euro's om ruim 100 euro te overbruggen voor een spel console. Ik heb het al eens eerder gezegd en ik zeg het nogmaals "Jullie maken elkaar allemaal gek en als je niet mee doet hoor je er niet bij" :w
Ik vergeet helemaal niks, ik kaart slecht aan dat hij een nadeel benoemt (en tevens zelf weer ontkracht) dat voor hem helemaal geen nadeel is. Zo kun je een lekkere lange lijst maken ja.

Overigens is al een miljoen keer eerder aangegeven dat je geen UHD nodig hebt om profijt te hebben van de Pro, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Winkiller schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:45:
[...]

Ja maar dat kwam er in mijn ogen op een verkeerde manier uit.
Nieuwevolger is een poster die iets niet zomaar op een verkeerde manier post of wat dan ook, ik zie ook in zijn posts nergens staan dat iedereen aan de pro moet, dat is vooralsnog persoonlijk.
Hij geeft enkel aan wat voor hem redenen zijn om een pro te hebben en dat je daar als PRO bezitter geen spijt van krijgt.

Als ik jou posts zie dan merk ik meer een beetje boosheid richting de PRO bezitters..
Kan het verkeerd hebben hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Ik krijg zojuist opeens meerdere mailtjes van PSN: "bedankt voor uw aankoop".
Het zijn de titels van gratis PSN plus games.
Hebben meerdere mensen dit gehad?

The Swindle
Day if the tentacle remastered
This war of mine: the little ones
Titan souls
Azkend 2: the world beneath

[ Voor 30% gewijzigd door shameblaster op 29-01-2017 14:52 ]

Cons:::BB4E

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Origins schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:49:
[...]

Als ik jou posts zie dan merk ik meer een beetje boosheid richting de PRO bezitters..
Kan het verkeerd hebben hoor.
Euh dat heb je inderdaad helemaal verkeerd, misschien moet je mijn postings nog eens lezen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Winkiller schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:52:
[...]

Euh dat heb je inderdaad helemaal verkeerd, misschien moet je mijn postings nog eens lezen. >:)
Prima dan heb ik het verkeerd gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

bram1984 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:47:
[...]

Ik vergeet helemaal niks, ik kaart slecht aan dat hij een nadeel benoemt (en tevens zelf weer ontkracht) dat voor hem helemaal geen nadeel is. Zo kun je een lekkere lange lijst maken ja.

Overigens is al een miljoen keer eerder aangegeven dat je geen UHD nodig hebt om profijt te hebben van de Pro, maar dat terzijde.
Sorry Bram dit is voor mij onvoldoende om mij te overtuigen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

shameblaster schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:49:

The Swindle
Titan souls
Kijk even of je nog toegang hebt tot je account ? en wel heel snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Winkiller schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:57:
[...]

Kijk even of je nog toegang hebt tot je account ? en wel heel snel...
Ja, ik heb nog gewoon toegang. Ga mijn password ook gelijk wijzigen (recent nog gedaan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

shameblaster schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:59:
[...]

Ja, ik heb nog gewoon toegang. Ga mijn password ook gelijk wijzigen (recent nog gedaan).
Gebruik gelijk ook de 2traps beveiliging als je toch bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Winkiller schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:56:
[...]

Sorry Bram dit is voor mij onvoldoende om mij te overtuigen. :+
Wat precies? Waar probeer ik iemand te overtuigen? Dat is toch niet mijn punt? Begrijpend lezen?

En gebruik de edit knop eens in plaats van al dat dubbelgepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
shameblaster schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:49:

The Swindle
Titan souls
Heb je ze niet gedownload dan een tijdje geleden dat dit gewoon een verlaat mailtje is? Die aankoop mail krijg je normaal iig vlak na het aanschaffen van de plus games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Nee ik heb nog nooit een (gratis) game gedownload via PSN.
Wel heb ik een keer Fifa points aangeschaft via de PSN store, waarna je soms inderdaad een verlaat mailtje ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shameblaster schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:11:
Wel heb ik een keer Fifa points aangeschaft via de PSN store, waarna je soms inderdaad een verlaat mailtje ontvangt.
Inderdaad meteen je ww wijzigen en 2 factor aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

shameblaster schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:11:
Check voor de zekerheid of je email adres gekoppeld aan je PSN account niet ook gehacked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
hmm pro vs slim lijkt een verhitte discussie...

Ik wacht nog maar een poosje.
Het is niet dat ik op hete kolen zit maar wil wel een aankoop doen waar ik tevreden mee ben :)

En met een budget van +/- 500 euro zal ik toch een goede deal moeten slaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Winkiller schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:13:
[...]

Check voor de zekerheid of je email adres gekoppeld aan je PSN account niet ook gehacked is.
Dank allemaal voor de snelle reacties.
Heb maar gelijk de 2 traps beveiliging ingeschakeld en mijn overige passwords gewijzigd.
Normaal doe ik dit om het half jaar, nu voor de zekerheid iets eerder ;)
Tevens mail verzonden richting PSN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

ArcticTiger schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:15:
hmm pro vs slim lijkt een verhitte discussie...

Ik wacht nog maar een poosje.
Het is niet dat ik op hete kolen zit maar wil wel een aankoop doen waar ik tevreden mee ben :)

En met een budget van +/- 500 euro zal ik toch een goede deal moeten slaan :+
Leuk he, misschien moeten de PS4 Pro Pro Fanboys een eigen topic starten. Iedereen die er echt geïnteresseerd in is zal zich daar kunnen melden en zich kunnen laten ompraten. :+

Persoonlijk ben ik een beetje moe van al dat Pro geklets, de verschillen zijn volgens velen matig en ja met de komst van nieuwe games word dat alleen maar beter maar of dat voor iedereen belangrijk ik, ik denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 15:25
Ik begin toch een beetje de drang te krijgen om na een periode van niet gamen toch weer een console aan te schaffen en ik heb mijn pijlen gericht op de PS4. Nu heb ik hier twee vraagjes over:

1. De PS4 of PS4 Pro? Ik snap dat de Pro kopen het meest logisch is, maar ik heb geen uhd tv en ik ga ook niet hardcore gamen, enkel de singleplayer toppertjes spelen.

2. Over de singleplayer games gesproken; welke games MOET ik echt spelen? Ik kijk zelf al uit naar GTA 5, Read dead redemption 2, the last of us en uncharted 4 en ik zal hier wel een hele poos zoet mee zijn, maar zijn er nog een aantal must play spellen? Ik ga hoogstwaarschijnlijk niet online gamen, omdat m'n huis brak internet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

bram1984 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:31:
[...]

"PS4 Pro Fanboys"

En dan ontkennen dat er boosheid richting de Pro bezitters bij zit. Volgens mij laat alleen jij je hier gek maken, gezien de fanatiekheid waarmee je Pro argumenten te lijf gaat.

Maak anders zelf even een PS4 Slim topic aan of ga gewoon iets anders doen als je je eraan stoort. Niemand verplicht je mee te lezen.
:+ :w

Nee ik heb de CUH-1200 versie uit 2015 en die tovert nog steeds prima beelden op mijn 1080p toestel.
Hij maakt met Driveclub mooiere beelden dan de XBO met FH3, maar dat is persoonlijk. ;)

Even doen wat Bram van me wil. >:)
ArcticTiger schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:38:
Ps pro fanboys ?
Sorry maar dan lok je het wel een beetje uit?
Ja eigenlijk wel maar mijn standpunt mag duidelijk zijn, laat je niets wijs maken en koop alleen dat waar je zelf achterstaat en wat je kan betalen. Laat je absoluut niet verleiden door de mooie woorden die hier af en toe langs komen. Ik probeer zo objectief mogelijk te zijn maar het is slecht vechten tegen een club van fanaten die niet los willen laten of een ander Pro standpunt innemen.

Als je 170pk tot je beschikking hebt en 180pk lokt je dure euro's uit je zak ben je niet goed bezig, maar ook dat is persoonlijk.

Peace ?

[ Voor 32% gewijzigd door Winkiller op 29-01-2017 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Belecthor schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:37:
Ik begin toch een beetje de drang te krijgen om na een periode van niet gamen toch weer een console aan te schaffen en ik heb mijn pijlen gericht op de PS4. Nu heb ik hier twee vraagjes over:

1. De PS4 of PS4 Pro? Ik snap dat de Pro kopen het meest logisch is, maar ik heb geen uhd tv en ik ga ook niet hardcore gamen, enkel de singleplayer toppertjes spelen.

2. Over de singleplayer games gesproken; welke games MOET ik echt spelen? Ik kijk zelf al uit naar GTA 5, Read dead redemption 2, the last of us en uncharted 4 en ik zal hier wel een hele poos zoet mee zijn, maar zijn er nog een aantal must play spellen? Ik ga hoogstwaarschijnlijk niet online gamen, omdat m'n huis brak internet heeft.
Bloodborne
Metro
AC Black Flag/Syndicate
Wolfenstein
Heavy Rain
Beyond Two Souls
Beide Tomb Raiders
Brothers
Limbo
INSIDE
Journey
ABZÛ
Infinite Warfare
The Last Guardian
DOOM
Firewatch
Arkham Knight
Shadow Of Mordor

Kan ik allen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

bram1984 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:15:
[...]

Bloodborne
Metro
AC Black Flag/Syndicate
Wolfenstein
Heavy Rain
Beyond Two Souls
Beide Tomb Raiders
Brothers
Limbo
INSIDE
Journey
ABZÛ
Infinite Warfare
The Last Guardian
DOOM
Firewatch
Arkham Knight
Shadow Of Mordor

Kan ik allen aanraden.
Ik mis Driveclub nog in het rijtje.
Belecthor schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:37:

PS4 of PS4 slim. *O* (als je geen UHD gaat kopen binnen 2 jaar). >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:01:
Jullie Pro-fanboys zijn niet zo goed in het interpreteren van Smileys, is het wel?
:+

@Belecthor:
De Ps4 of Slim voldoen in dat geval meer dan prima.
Spellen die je zeker moet spelen:
-Bloodborne;
-Uncharted 4.
Zoals de smileys hierboven? Neigt meer naar trollen en uitlokken, maar goed.

Edit: Ik ben trouwens wat verder met Brothers. In het begin had ik gemengde gevoelens over de game, maar naarmate je verder komt, wordt het steeds beter en vooral grimmiger. Ik vind het erg tof worden nu. Aanrader deze. :)

[ Voor 21% gewijzigd door bram1984 op 29-01-2017 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Voor mij komt het op het volgende neer:

1) Iedereen gewoon voor zichzelf bepalen welke PS4 hij wil. We zijn wijs genoeg om te kijken naar voor- en nadelen en budget etc.
2) lekker spelen en genieten.
3) nu weer lekker verder over games praten

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:40

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik heb wat reacties naar de prullenbak gegooid. Laten we proberen om de discussie leuk en on-topic te houden. Op de man en troll reacties heeft niemand wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Gravity Rush zo goed als uitgespeeld, vond het echt een vermakelijke game, vorige week uit de store gehaald.
GR2 ook maar gehaald omdat het zo beviel.

Eerst nog maar Yakuza en RE7 afmaken, verwacht dat ik beide deze week uit heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Een lijstje met te spelen games is echt incompleet als The Witcher 3 er niet op staat!

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:40

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik heb trouwens ook eindelijk de oude topicreeksen weer toegevoegd. Ging iets goed mis aan de achterkant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Ircghost schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:55:
Ik heb trouwens ook eindelijk de oude topicreeksen weer toegevoegd. Ging iets goed mis aan de achterkant :P
En dat op een rustdag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 16:51
bram1984 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 13:51:
[...]

- Ik heb geen UHD TV

8)7
Lol? Leuk dat je de (onbedoelde) humor van mijn opmerkingen kunt inzien. Zonder een oorlog te ontketenen,... dit waren voor mij de afwegingen. Mag je het mee eens zijn... of niet. Ik snap ook wel dat ik niet tegen handshake issues zou zijn aangelopen, omdat ik niet in het bezit ben van een UHD TV, maar als die er vandaag of morgen toch eens zou komen omdat mijn 1080p het begeeft, dan moet het gewoon out-of-the-box werken en wil ik niet met firmwares of 'verborgen' settings in de console hoeven klooien om het werkend te krijgen.
Wat ik ook nog vergeten was mee te nemen in mijn lijstje was dat ook was aangetoond dat de Pro met bepaalde games zelfs lagere framerates haalde dan de Slim. Kwam bij mij over als een buggy platform dat nog voor verbetering vatbaar was.
Fietsbel schreef op zondag 29 januari 2017 @ 13:53:
[...]

Lol, welke verschillen? het is dezelfde architectuur.
Nog een Lol... Ok, als het dezelfde architectuur is, waarom hebben games dan een Pro patch nodig om 'het optimale' uit de Pro te halen? En waarom wordt bij lang niet alle games die patch geleverd? Of waarom hebben de ontwikkelaars zo veel moeite met bestaande games Pro compatibel te maken (Fallout 4 bijv.)? Kennelijk komt er, ondanks dezelfde architectuur, toch meer bij kijken om games geschikt te maken voor beide consoles. De vraag is dan naar welke consoleversie de aandacht van de ontwikkelaar het meeste uit zal gaan v.w.b. game optimalisaties. Het 'generieke' platform (Slim/OG), waarvan Sony de eis heeft gesteld dat daar alles op moet blijven werken, of de Pro? Mijn inschatting is dat we voorlopig nog echt geen games gaan zien waar het maximale uit de Pro gehaald gaat worden. Ik hoop voor de Pro bezitters dat ik ongelijk krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Copy uit de OP, misschien van belang in deze steeds de kop opstekende discussie.

--paste--

Een tussentijdse hardware upgrade is vrij uniek voor consoles en er werden dan ook veel kritische vragen gesteld. Men was voornamelijk bang dat er een scheiding zou ontstaan tussen eigenaren van een 'standaard' PS4 en een Pro model.

Sony heeft gelukkig wel eisen gesteld aan spelontwikkelaars; zo mogen games op de Pro geen lagere framerate hebben dan op de standaard PS4, mogen spelers in Online Multiplayer geen resolutie- of framerate voordeel hebben met een Pro model, en mogen er geen games exclusief voor de Pro ontwikkelt worden.

--einde--

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1744375#hwdiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hostje schreef op zondag 29 januari 2017 @ 17:14:
[...]

Lol? Leuk dat je de (onbedoelde) humor van mijn opmerkingen kunt inzien. Zonder een oorlog te ontketenen,... dit waren voor mij de afwegingen. Mag je het mee eens zijn... of niet. Ik snap ook wel dat ik niet tegen handshake issues zou zijn aangelopen, omdat ik niet in het bezit ben van een UHD TV, maar als die er vandaag of morgen toch eens zou komen omdat mijn 1080p het begeeft, dan moet het gewoon out-of-the-box werken en wil ik niet met firmwares of 'verborgen' settings in de console hoeven klooien om het werkend te krijgen.
Wat ik ook nog vergeten was mee te nemen in mijn lijstje was dat ook was aangetoond dat de Pro met bepaalde games zelfs lagere framerates haalde dan de Slim. Kwam bij mij over als een buggy platform dat nog voor verbetering vatbaar was.

[...]

Nog een Lol... Ok, als het dezelfde architectuur is, waarom hebben games dan een Pro patch nodig om 'het optimale' uit de Pro te halen? En waarom wordt bij lang niet alle games die patch geleverd? Of waarom hebben de ontwikkelaars zo veel moeite met bestaande games Pro compatibel te maken (Fallout 4 bijv.)? Kennelijk komt er, ondanks dezelfde architectuur, toch meer bij kijken om games geschikt te maken voor beide consoles. De vraag is dan naar welke consoleversie de aandacht van de ontwikkelaar het meeste uit zal gaan v.w.b. game optimalisaties. Het 'generieke' platform (Slim/OG), waarvan Sony de eis heeft gesteld dat daar alles op moet blijven werken, of de Pro? Mijn inschatting is dat we voorlopig nog echt geen games gaan zien waar het maximale uit de Pro gehaald gaat worden. Ik hoop voor de Pro bezitters dat ik ongelijk krijg.
Ja dat is dus de humor. Mocht je HDTV het begeven, dan hef je net als nu een van je argumenten op, tenzij je natuurlijk weer een 1080p TV neemt. :p

Over je 2e reactie: ik ga er toch wel vanuit dat Horizon (release maart) als first party titel echt goed gebruik van de Pro gaat maken. Ook die game gaat net als Tomb Raider supersampling toepassen en dat verschil vind ik al erg goed zichtbaar op een 1080p TV, terwijl dat een multiplatform titel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
Winkiller schreef op zondag 29 januari 2017 @ 17:21:
mogen spelers in Online Multiplayer geen resolutie- of framerate voordeel hebben met een Pro model,
Dat is absoluut incorrect wat in bold staat!

Het enige wat Sony voorstelt dat devs beter niet doen is dat een locked 30fps in multiplayer niet ineens locked 60fps mag zijn op de Pro. Verder mogen hogere resoluties en mag de Pro versie ook minder frame drops (en dus hogere frame rate) hebben...

Er is al onduidelijkheid genoeg nml....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

bram1984 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 17:35:
[...]

Ja dat is dus de humor. Mocht je HDTV het begeven, dan hef je net als nu een van je argumenten op, tenzij je natuurlijk weer een 1080p TV neemt. :p

Over je 2e reactie: ik ga er toch wel vanuit dat Horizon (release maart) als first party titel echt goed gebruik van de Pro gaat maken. Ook die game gaat net als Tomb Raider supersampling toepassen en dat verschil vind ik al erg goed zichtbaar op een 1080p TV, terwijl dat een multiplatform titel is.
Bram,
Ik vind het jammer dat je er zo op blijft hameren dat de Pro zoveel voordelen bied, wat jij doet is pure product placement. Sony kijkt momenteel de kat uit de boom met wat Microsoft gaat doen met de Xbox Scorpio en zal daarop volgend waarschijnlijk komen met een tegenhanger.

Ik denk dat het slimmer is om samen met Sony de kat uit de boom te kijken, tenzij je een UHD Tv hebt of gaat kopen binnen 2 jaar dan is een Pro wel de moeite waard maar anders is de gewone PS4 een prima console tegen de huidige prijzen. Niet iedereen is een early adopter en jij moet als fanatiekeling de mensen niet die kant opduwen dat doen de fabrikanten wel voor je.
Aenea schreef op zondag 29 januari 2017 @ 17:54:
[...]

Dat is absoluut incorrect wat in bold staat!

Het enige wat Sony voorstelt dat devs beter niet doen is dat een locked 30fps in multiplayer niet ineens locked 60fps mag zijn op de Pro. Verder mogen hogere resoluties en mag de Pro versie ook minder frame drops (en dus hogere frame rate) hebben...

Er is al onduidelijkheid genoeg nml....
Laat het even veranderen in de openingspost, dan is het voor iedereen duidelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Winkiller schreef op zondag 29 januari 2017 @ 18:12:
[...]

Bram,
Ik vind het jammer dat je er zo op blijft hameren dat de Pro zoveel voordelen bied, wat jij doet is pure product placement. Sony kijkt momenteel de kat uit de boom met wat Microsoft gaat doen met de Xbox Scorpio en zal daarop volgend waarschijnlijk komen met een tegenhanger.

Ik denk dat het slimmer is om samen met Sony de kat uit de boom te kijken, tenzij je een UHD Tv hebt of gaat kopen binnen 2 jaar dan is een Pro wel de moeite waard maar anders is de gewone PS4 een prima console tegen de huidige prijzen. Niet iedereen is een early adopter en jij moet als fanatiekeling de mensen niet die kant opduwen dat doen de fabrikanten wel voor je.

[...]

Laat het even veranderen in de openingspost, dan is het voor iedereen duidelijk.
Tja ik heb een Pro en een day one PS4, jij volgens mij alleen die laatste? Waarom meng je je überhaupt in de discussie?

Verder spreek ik mijn verwachting over Pro ondersteunende games op de korte termijn uit. Dat jij daar weer een heel probleem van maakt, is bijzonder maar ook vrij irritant aan het worden, eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

bram1984 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 18:27:
[...]

Tja ik heb een Pro en een day one PS4, jij volgens mij alleen die laatste? Waarom meng je je überhaupt in de discussie?

Verder spreek ik mijn verwachting over Pro ondersteunende games op de korte termijn uit. Dat jij daar weer een heel probleem van maakt, is bijzonder maar ook vrij irritant aan het worden, eigenlijk.
Geweldig dan spreek je als een echte fanatiekeling, dat zegt wel iets over je toewijding. Ik reageer omdat dit een discussieforum is waar ook ik mijn mening mag ventileren en dat jij dat irritant vind is dan erg vervelend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Winkiller AKA De Mopperpot

Dat wil genoeg zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:00:
Winkiller AKA De Mopperpot

Dat wil genoeg zeggen.
:Y :+ en een uitgesproken eigen mening.

[ Voor 8% gewijzigd door Winkiller op 29-01-2017 19:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

De enige manier om met schoon ondergoed Resident Evil 7 te spelen in VR...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/X3ehfctBeLzn0bW4Umc2Defg/full.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Winkiller schreef op zondag 29 januari 2017 @ 18:41:
[...]

Geweldig dan spreek je als een echte fanatiekeling, dat zegt wel iets over je toewijding. Ik reageer omdat dit een discussieforum is waar ook ik mijn mening mag ventileren en dat jij dat irritant vind is dan erg vervelend.
Precies en het enige wat jij doet is geagiteerd op ieders mening reageren zonder dat je überhaupt kan meepraten over de verschillen. Nee dat is lekker constructief inderdaad. (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Laatst online: 09:44
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:11:

[afbeelding]

Ook een foto van jezelf? :o :)

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

[afbeelding]

_O-
bram1984 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:12:
[...]

Precies en het enige wat jij doet is geagiteerd op ieders mening reageren zonder dat je überhaupt kan meepraten over de verschillen. Nee dat is lekker constructief inderdaad. (Y)
Euh niet geagiteerd hoor, spreek fijn voor jezelf. :+
:Y

[ Voor 11% gewijzigd door Winkiller op 29-01-2017 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Bram,

[...]
De Scorpio is juist de tegenhanger van de ps4 pro.
Dat is namelijk de 'oh crap' reflex van Microsoft toen ze doorkregen dat Sony met de ps4 pro ging komen.
Een volgende introductie om tegenover de Scorpio te zetten is zeer onwaarschijnlijk.

De ps4 pro is gewoon objectief sneller en beter dan de gewone ps4. Dus als iemand iets meer wil betalen voor een mooiere/betere ervaring kan die gewoon de pro kopen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilyasse15
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-08-2023
Pro is de obvious choice..voor die 100 euro extra, come on man :') Als je casual gamet dan is slim ook prima, maar een beetje gamer gaat voor de Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
[...]

En hoe moet ik dat laten veranderen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

YakuzA schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:48:
[...]

Dat is namelijk de 'oh crap' reflex van Microsoft toen ze doorkregen dat Sony met de ps4 pro ging komen.
Een volgende introductie om tegenover de Scorpio te zetten is zeer onwaarschijnlijk.

De ps4 pro is gewoon objectief sneller en beter dan de gewone ps4. Dus als iemand iets meer wil betalen voor een mooiere/betere ervaring kan die gewoon de pro kopen.
Ik weet het (nog) niet en zal de eerste zijn die dat tegen die tijd durft toe te geven.
Ik verwacht meer power van de Xbox Scorpio dan jij nu hier nu neerschrijft. :/
Aenea schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:58:
[...]

En hoe moet ik dat laten veranderen dan?
Vraag het aan de topic starters.

[ Voor 12% gewijzigd door Winkiller op 29-01-2017 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
YakuzA schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:48:
[...]

Dat dus. Sony die kijkt wat MS gaat doen, pure kolder. Sony is de laatste jaren heerlijk zijn eigen ding aan het doen. Er komt een waslijst aan exclusives aan en daar gaat een 6TF console echt niet veel aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
Winkiller schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:59:
[...]

Ik weet het (nog) niet en zal de eerste zijn die dat tegen die tijd durft toe te geven.
Ik verwacht meer power van de Xbox Scorpio dan jij nu hier nu neerschrijft. :/
Volgens de laatste leaks van Eurogamer lijkt het er op dat de Scorpio een iets opgevoerdere versie is van de PS4 Pro. Devs wordt zelfs aanbevolen om 'sparse rendering' (MS hun naam voor checkerboard rendering) te gebruiken.

Ja, Scorpio is sneller dan de Pro volgens die leaks en zal dan ook een handvol meer games op native 2160p (4k) kunnen draaien, zal games op een hogere target resolution kunnen renderen met sparse/checkerboard rendering en kan games in hogere resoluties renderen als ze geen sparse/checkerboard rendering willen gebruiken dan dat de Pro kan.
Dus ja, games zullen er beter uit gaan zien op de Scorpio, maar mijn inziens zal het verschil niet echt bepaald dag en nacht zijn zoals veel mensen verwachten (ik verwacht even veel verschil als nu tussen X1 en PS4, alleen dan in voordeel Scorpio)...

Overigens heb ik een Pro en vind het zeer de moeite waard geweest (voor mij), is zit hier niet iedereen te overtuigen dat het beter is, maar moet zeggen dat het wel een beetje lijkt alsof jij precies het tegenovergestelde probeert te doen...

Mijn advies voor mensen die twijfelen:
als je het kan betalen ga voor de Pro, ben je beter op de toekomst voorbereid, ook als je nog geen 4k TV hebt kan je die misschien wel nog ooit gaan kopen en ook games zullen er steeds meer en meer gebruik van gaan maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Haha, we zijn weer beland in een PS4 Pro versus PS4 OG discussie hoor. Alhoewel ik niet zeker weet of het in dit geval echt een discussie genoemd kan worden.

Laten we het erop houden dat de mensen die de PS4 Pro hebben aangeschaft en de verschillen wel zien een goede aankoop hebben gedaan en dat de mensen die ervoor kiezen om geen PS4 Pro aan te schaffen ook zeker blij kunnen zijn met hun PS4, aangezien daar genoeg toffe games voor te verkrijgen zijn die er ook meer dan goed tot heel erg goed zelfs (Uncharted 4 bv.) uitzien. En helemaal als je geen al te groot budget hebt dan kan je op het moment voor een hele schappelijke prijs een PS4 aanschaffen. Dat lijkt me zeker niet verkeerd.
Ik zag het hier iemand anders ook al zeggen; mocht het verschil te groot worden dan kan je je PS4 Slim altijd nog verkopen en voor relatief weinig geld upgraden naar een PS4 Pro.

Er zullen in de toekomst vast nog wel aanzienlijke verschillen komen tussen de PS4 OG en de PS4 Pro aangezien de laatste een stuk krachtiger is en dit voor bepaalde games zeker een verschil kan gaan maken. Aan de andere kant denk ik dat Sony er echter wel voor zal zorgen dat de komende jaren alle games ook nog goed speelbaar zullen zijn op de PS4 OG. Die zijn ook niet zo gek dat ze het risico gaan nemen om het grootste gedeelte van hun klanten, nota bene bij 1 van de weinige divisies die goed draait binnen het bedrijf, zwaar te benadelen. Misschien dat je tegen het einde van de PS4 cyclus wel gaat zien dat er grotere problemen gaan ontstaan met de PS4 OG, maar echt onspeelbaar zal het niet worden verwacht ik.

Dus je kan discussiëren tot je een ons weegt (of anders gezegd: tot het vervelend gaat worden), maar bepaalde mensen zullen het toch nooit helemaal eens worden. Daarom is het juist ook mooi dat er keuze is: iemand met een minder budget of iemand die niet per se de crème de la crème hoeft kan voor een schappelijke prijs een mooie console in huis halen en voor de mensen die nog iets meer uit hun games willen halen is er ook een goede optie in de vorm van de Pro. Uiteindelijk is het belangrijkste dat er voor alle groepen vooral een hoop mooie games te spelen zijn.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 07:57
Om even een andere leuke discussie aan te zwengelen, al iets bekend over de ps+ games van feb?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

bram1984 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 20:01:
[...]

Dat dus. Sony die kijkt wat MS gaat doen, pure kolder. Sony is de laatste jaren heerlijk zijn eigen ding aan het doen. Er komt een waslijst aan exclusives aan en daar gaat een 6TF console echt niet veel aan veranderen.
Zoals je misschien gelezen hebt gaat je steun manko, vermoedelijk wordt de Scorpio sneller, kan ook niet anders. Verder ben ik het wel eens met wat dvd-linden schrijft, hij omschrijft min of meer op een betere manier wat ik bedoelde. Daarmee is het voor mij klaar zo en wie weet komen we elkaar nog eens tegen in een shooter, dan mag je mijn kop van mijn romp schieten. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Winkiller op 29-01-2017 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klor
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Klor

Zeebaard

Sagat schreef op zondag 29 januari 2017 @ 20:21:
Om even een andere leuke discussie aan te zwengelen, al iets bekend over de ps+ games van feb?
Nee, die worden meestal de woensdag voor ze vrijgegeven worden pas bekend gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Winkiller schreef op zondag 29 januari 2017 @ 20:27:
[...]

Zoals je misschien gelezen hebt gaat je steun manko, vermoedelijk wordt de Scorpio sneller, kan ook niet anders. Verder ben ik het wel eens met wat dvd-linden schrijft, hij omschrijft min of meer op een betere manier wat ik bedoelde. Daarmee is het voor mij klaar zo en wie weet komen we elkaar nog eens tegen in een shooter, dan mag je mijn kop van mijn romp schieten. 8)
Eh wat gaat manko? Nogmaals: de Scorpio krijgt 6TF aan boord, dat is bij voorbaat al sneller dan de PS4 Pro. Wederom: waar heb je het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

bram1984 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 20:48:
[...]

Eh wat gaat manko? Nogmaals: de Scorpio krijgt 6TF aan boord, dat is bij voorbaat al sneller dan de PS4 Pro. Wederom: waar heb je het over?
Volgens mij ging ik dit keer ergens manko. Ik dacht dat jij ontkende dat de Scorpio sneller zou zijn, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op zondag 29 januari 2017 @ 20:21:
Word normaal gesproken de Woensdag voor de Eerste dinsdag van de maand(update van de store) bekend gemaakt..
Aangezien de eerste dinsdag de 7de is, zal het rond de aankomende woensdag wel bekend worden ;) .

Gaan wel geruchten over het internet dat er een LEGO game bij zit, maar dat is vooralsnog Gossip :)
Nog even paar dagen geduld dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:33:
[...]

Word normaal gesproken de Woensdag voor de Eerste dinsdag van de maand(update van de store) bekend gemaakt..
Aangezien de eerste dinsdag de 7de is, zal het rond de aankomende woensdag wel bekend worden ;) .

Gaan wel geruchten over het internet dat er een LEGO game bij zit, maar dat is vooralsnog Gossip :)
Nog even paar dagen geduld dus ;)
Geruchten over LEGO games komen elke maand terug als gerucht haha, zijn er nog nooit in gekomen. Geruchten over de plus games kloppen zo goed als altijd niet. Alleen soms als er wat uit lekt via de officiële kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05:44

JoeZuCK

_Fonz > all.

Schijnt dat hij helemaal niet zo eng is. Probeer eens Outlast zou ik zeggen.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwevolger schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:48:
[...]

Geruchten over LEGO games komen elke maand terug als gerucht haha, zijn er nog nooit in gekomen. Geruchten over de plus games kloppen zo goed als altijd niet. Alleen soms als er wat uit lekt via de officiële kanalen.
Like i said....Gossip :) .
Maar de site waar ik alles op volg die heeft de laatste maanden altijd wel 1 game goed gehad ;).

Ik zou het zelf wel erg leuk vinden een Lego game, maar uiteindelijk maakt het mij niet veel uit.
Ik ben nog nooit ontevreden geweest sinds ik Plus heb met de titels die ze "weggeven".
Maar dat is uiteraard 100% persoonlijk :)

Vind het overigens wel altijd zeer knap hoe ze het stil weten te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxford bastard
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-10-2021
Ik hoop alleen dat developers hun games blijven steunen op 1080p tv's. Strakke AA beelden met stabiele framerate. Ook nog eens 60 fps is wss teveel gevraagd. Maar geef de pro spelers iig meer video opties zoals bv Infamous ss en Battlefield 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
Winkiller schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:19:
[...]

Volgens mij ging ik dit keer ergens manko. Ik dacht dat jij ontkende dat de Scorpio sneller zou zijn, sorry.
Waarom haalde je überhaupt de Scorpio er bij eigenlijk? Het ging ten slotte om PS4 vs. PS4 Pro?
Pagina: 1 ... 12 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Helaas is de 'oude' Tweakers community op PSN verdwenen, er is inmiddels een nieuwe community aangemaakt die via de community zoekfunctie op je PS4 te vinden is (Zoeken op Tweakers of Gathering of Tweakers)!

Er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen -topic

Pro vs Slim:
Wil je een PS4 kopen en twijfel je tussen een Slim of Pro? Gebruik dan de search, de vraag welke je beter kunt kopen is al (te) vaak gesteld!