Volgens de laatste leaks van Eurogamer lijkt het er op dat de Scorpio een iets opgevoerdere versie is van de PS4 Pro. Devs wordt zelfs aanbevolen om 'sparse rendering' (MS hun naam voor checkerboard rendering) te gebruiken.
Ja, Scorpio is sneller dan de Pro volgens die leaks en zal dan ook een handvol meer games op native 2160p (4k) kunnen draaien, zal games op een hogere target resolution kunnen renderen met sparse/checkerboard rendering en kan games in hogere resoluties renderen als ze geen sparse/checkerboard rendering willen gebruiken dan dat de Pro kan.
Dus ja, games zullen er beter uit gaan zien op de Scorpio, maar mijn inziens zal het verschil niet echt bepaald dag en nacht zijn zoals veel mensen verwachten (ik verwacht even veel verschil als nu tussen X1 en PS4, alleen dan in voordeel Scorpio)...
Overigens heb ik een Pro en vind het zeer de moeite waard geweest (voor mij), is zit hier niet iedereen te overtuigen dat het beter is, maar moet zeggen dat het wel een beetje lijkt alsof jij precies het tegenovergestelde probeert te doen...
Mijn advies voor mensen die twijfelen:
als je het kan betalen ga voor de Pro, ben je beter op de toekomst voorbereid, ook als je nog geen 4k TV hebt kan je die misschien wel nog ooit gaan kopen en ook games zullen er steeds meer en meer gebruik van gaan maken.