Veel "eendagsvliegen" op Tweakers forum

Pagina: 1
Acties:

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Topicstarter
Beste Modjes,

Na het toch even in de gaten gehouden te hebben ga ik toch bij nader inzien hier een topic over aanmaken. Het valt mij, voornamelijk de laatste tijd, op dat er veel zogeheten "eendagsvliegen" zijn op het forum. Maken een nieuw profiel aan (of hebben al iets langer een profiel met 0 posts) en posten dan hun vraag of idee zonder eerst de disclaimer te lezen of zelf wat research te doen. Een paar voorbeelden:

Samsung kan mijn smartphone niet repareren

Toch dataverbruik als mobielinternet uit staat ??

BlackBerry Classic

Regel geselecteerd houden in de inbox na lezen mail.

Advies Game pc voor beginner budget ongeveer 1000 euro

Misschien niet allemaal even sterke voorbeelden, maar als ik zoek op de tekst "Welkom op Tweakers" zie ik alleen deze maand al veel hits waarbij de regels opnieuw moeten uitgelegd worden.

Natuurlijk, iedereen is nieuw en heb ook totaal geen haat of nijd richting onze nieuwe Tweakeraars, ik help ze immers ook, maar misschien dat er toch eens gekeken moet worden hoe dit in betere banen geleid kan worden? :)

offtopic:
Misschien begin ik een ouwe zeikert te worden, ik hoor het wel ;)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:51

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Even een tikje richting Lieve Adjes

Dit is niet echt iets wat we tegen kunnen houden. Dit probleem heb je op elk forum, tenzij je rare regels gaat instellen dat iemand eerst op X topics moet reageren voordat ze zelf een topic mag maken. Dat is niet bepaald wat je moet willen, daar pest je goedwillende gebruikers veel harder mee.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Is er geen welkomstmelding? Gewoon een vriendelijke melding die zegt:

Gefeliciteerd met je Tweakers account.

Lees dit en dat voor je een topic start, bladiebla.

Klik hier voor meer hulp.

En enzovoorts. Een soort van tutorial net als bij veel games. Ja, die worden weggeklikt, ja, niemand leest ze maar tóch denk ik dat het een vriendelijke manier van verwelkomen is.

Of misschien is het nog beter om zo'n tuorial starten als een nieuwe gebruiker de eerste keer een topic start. Ook al is dat pas na 5 maanden. Scherm dimmen, belangrijkste knoppen aanwijzen én de melding dat er op Tweakers e.e.a. van je verwacht mag worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Nik op 29-12-2016 12:54 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat gaat ook uiteindelijk irritatie opwekken. En mensen klikken gewoon door zonder te lezen. Je moet al akkoord gaan met Het algemeen beleid, aangeven dat je 't hebt gelezen e.d. Er zijn zelfs templates gemaakt voor als je een topic opent en NOG krijgen we slechte one-liners.

De paar % die het 'fout' doen verpesten het dan voor de rest die wel moeite steken in het leren en fatsoenlijk schrijven van topicstarts en replies. Iets met goede, kwaden en lijden. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-09 18:18
YouTube: You are a Noob on XDA-Developers

Tweakers heeft dringend een "You are a Noob on XDA-Developers" equivalent nodig om nieuwe gebruikers af te schrikken . >:) :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Nik schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:53:
Is er geen welkomstmelding? Gewoon een vriendelijke melding die zegt:

Gefeliciteerd met je Tweakers account.

Lees dit en dat voor je een topic start, bladiebla.

Klik hier voor meer hulp.

En enzovoorts. Een soort van tutorial net als bij veel games. Ja, die worden weggeklikt, ja, niemand leest ze maar tóch denk ik dat het een vriendelijke manier van verwelkomen is.

Of misschien is het nog beter om zo'n tuorial starten als een nieuwe gebruiker de eerste keer een topic start. Ook al is dat pas na 5 maanden. Scherm dimmen, belangrijkste knoppen aanwijzen én de melding dat er op Tweakers e.e.a. van je verwacht mag worden.
Nieuwe gebruikers krijgen altijd een welkomst-DM waarin eea uitgelegd wordt. De inhoud daarvan is echter al jaren onveranderd en kan wellicht wel een update gebruiken...

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40
justmike schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:02:
YouTube: You are a Noob on XDA-Developers

Tweakers heeft dringend een "You are a Noob on XDA-Developers" equivalent nodig om nieuwe gebruikers af te schrikken . >:) :9
Laat dat laatste nou juist niet de bedoeling zijn. Zonder nieuwe bezoekers bloeden we langzaam dood.
Pagina: 1