Regel geselecteerd houden in de inbox na lezen mail.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 20:29
Ik gebruik al een poosje Gmail maar loop toch steeds tegen het volgende probleem aan.

Ik lees mijn Gmail op een laptop 14 inch dus ik heb mijn instelling staan op geen splitsing van mail en voorbeeld.
Als ik nu ergens in mijn inbox op een mail klik dan opent de mail en na het lezen ga ik dan terug.Het vervelende is dan dus dat de regel waar je bent NIET meer geselecteerd is.
Je kan dus moeilijk bijhouden waar je op dat moment was in je inbox. Zeker als de de mails al een keer geopend hebt en ze niet meer vet gedrukt zijn.

Bestaat er iets of is er een extensie die onthoud op welke regel je was in je inbox?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Zijn een paar opties, mits je voorkeuren:

- Je kan instellen dat je ongelezen mails bovenaan wilt hebben
- Thunderbird o.i.d. installeren, met een native client kan je dit natuurlijk wel.

Daarnaast, voor de goede orde, heb je nu wel of geen leesvoorbeeld aan staan (je kan de zin op 2 manieren lezen ;) ) ?

Kan je anders d.m.v. screenshots je probleem verduidelijken?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Mail staat meestal al als gelezen in de box omdat ze niet altijd direct verwerkt kunnen worden.
Ik heb geen leesvoorbeeld aanstaan, gewoonweg omdat het scherm daarvoor te klein is.

Ik weet namelijk steeds niet meer waar ik ben in mijn mail als ik weer terug kom in mijn inbox als ik terug kom van een mail lezen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Waarom zet je dan niet aan in Gmail "Unraid mails first"? Na het lezen van je mails staan je ongelezen mails boven aan, waarbij de onderste ongelezen mail de laatste is waar je gebleven bent. :)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Allereerst ff een dankje voor je reactie en hulp :)

Dat begrijp ik wel maar als ik in mijn ongelezen mails bezig ben heb ik dat probleem toch ook weer?
Waar was ik, als ik met de 25e (al gelezen) mail bezit ben en weer terugkeer naar de inbox. Want ik wil dan naar de 26e (al gelezen) mail maar je komt weer bovenaan terecht in de inbox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Geen probleem :) Dan blijven er toch een oplossing over:

- Shortcut keys aanzetten

https://support.google.com/mail/answer/6594?hl=en

Door middel van J/K (standaard keys) kan je navigeren tussen de vorige en volgende mails, dit zou volgens mij ook moeten werken in je mail overzicht. Daarnaast heb je rechts boven je mail natuurlijk ook de pijlen < en > staan. Mocht dit niet fijn werken dan raad ik je een mail client aan. Helaas heeft GMail hier in niet meer te bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:09

P_Tingen

omdat het KAN

Ik gebruik altijd toetsen en kan met J/K of cursor up/down door de mailregels lopen. Ik zie dan welke mail geselecteerd is door een verticaal streepje voor de regel. Druk ik op ENTER dan opent de mail volledig in het venster (ik heb ook voorbeelden uitstaan). Druk ik nu op alt-pijltje-links, dan kom ik weer in mijn mailregels en daar is de mail nog steeds geselecteerd die ik net bekeken heb. Alt-links is overigens gewoon "terug" in je browse historie.

... en gaat over tot de orde van de dag

Pagina: 1