Samsung kan mijn smartphone niet repareren

Pagina: 1
Acties:
  • 610 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiets2
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-04-2023
Wij hebben nu twee Samsung smartphones waarvan het scherm kapot is. Een daarvan door eigen schuld en de andere door eigen schuld.
Samsung kan de toestellen al drie maanden niet repareren, de schermen zijn niet leverbaar.
De smartphones zijn nog geen 3 maanden oud!
Waardeloze service en onacceptabel. Samsung reageert ook niet op de klacht.
Wie heeft er ook zulke ervaringen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:56

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk dat je beter in [Samsung] RMA & Support kan rondkijken :)
Hebben ze aangegeven wanneer de schermen wel leverbaar zijn? Hebben ze iets anders kunnen aanbieden? En de schermen zijn door eigen schuld kapot gegaan, waarom is dit rechtstreeks via Samsung gegaan en niet bijvoorbeeld via een tussenpartij (vodafone, t-mobile etc) (misschien dat je het niet via een provider hebt aangeschaft).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Mooi verhaal, lekker kort.

Dus je gaat lopen ranten zonder ook maar enige achtergrond te geven? Welk toestel? En beide door eigen schuld? Lomp?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Lees even dit door alvorens je gaat posten: De regels voor dit forum

Daarnaast, tja, leuk dat je hier om ervaringen vraagt, (en neem het niet persoonlijk) maar vraag mij toch de meerwaarde wat je met dit topic wilt bereiken..

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Heb je nu speciaal en alleen voor dit summiere klaag verhaal een account aangemaakt ?
Wat wil je dan gaan doen deze "ervaringen" ? Samsung naar dit topic verwijzen om je gelijk te halen ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Breezers schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:50:
Heb je nu speciaal en alleen voor dit summiere klaag verhaal een account aangemaakt ?
Wat wil je dan gaan doen deze "ervaringen" ? Samsung naar dit topic verwijzen om je gelijk te halen ?
Account bestaat al langer, gaat al een paar jaar terug, is gewoon zijn eerste post hier ;)

Daarentegen mee een met wat je zegt en wat ik al eerder vroeg.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:29
fiets2 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:42:
Wij hebben nu twee Samsung smartphones waarvan het scherm kapot is. Een daarvan door eigen schuld en de andere door eigen schuld.
Samsung kan de toestellen al drie maanden niet repareren, de schermen zijn niet leverbaar.
De smartphones zijn nog geen 3 maanden oud!
Waardeloze service en onacceptabel. Samsung reageert ook niet op de klacht.
Wie heeft er ook zulke ervaringen....
Ga naar je verkoper, stel daar een nette deadline voor reparatie of vervanging (2 weken is vrij normaal, bij garantie uiteraard, als beide toestellen eigen schuld zijn zal dit je niet helpen) waarbij je aangeeft na het verstrijken van de deadline de aankoop te zullen ontbinden, desnoods via de rechter. Uiteindelijk heb je bij de verkoper wettelijk gezien de meeste rechten en niet bij Samsung.

Je post is trouwens niet echt helder, het ene toestel is kapot door eigen schuld, maar het andere toestel ook?
Samsung kan al 3 maand niet repareren, maar toch zijn de toestellen nog niet eens 3 maand oud? Het komt allemaal niet echt helder over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Gaat het wellicht om dit verhaal over S7 modellen ? :

nieuws: Samsung kampt al maandenlang met tekort aan reserveschermen S7 edge

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:04

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Het is een keuze van Samsung om vrijwel geen schermen vrij te geven voor reparatie en alles te gebruiken voor de productie van telefoons.
Als je de media de afgelopen tijd een beetje in de gaten had gehouden, had je dat kunnen weten.

Sinds ik het weet doe ik extra voorzichtig met mijn telefoon en heb ik er een goed hoesje om gedaan die alles afdekt, en die ook alleen openen als ik 'm zelf gebruik.

Ik snap dat het frustrerend voor je is, maar ergens vraag ik me ook wel af hoe mensen tegenwoordig met hun telefoon omgaan. Als je bij een toestel van nog geen drie maanden oud al een kapot scherm hebt, wat doe je er dan mee?

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiets2
Het toestel is gewoon ongelukkig gevallen. maar maakt dat uit?
Het is toch niet normaal dat een apparaat van 3 maanden oud niet meer gerepareerd kan worden?
En dat er ook geen uitzicht is wanneer deze wel gerepareerd kan worden. Dus nu al twee maanden geen werkend toestel en wel een abonnement dat betaald moet worden.
En ja, daar ben ik inderdaad boos over.

Dit gaat in dit geval om een s5 en een s5 neo.

Maar ik wil graag weten wat de ervaring van anderen is met samsung...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:33
fiets2 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:03:
wel een abonnement dat betaald moet worden
Dat is natuurlijk iets waar Samsung verder helemaal buiten staat. Jij hebt een abonnement bij je provider en toevallig wil je daar een Samsung-toestel voor gebruiken. Dat gaat nu niet, dat is rottig, maar Samsung gaat zich natuurlijk niet bemoeien met wat jij met het toestel wilt doen.

Verder wel eens dat het slordig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Het is toch niet normaal dat een apparaat van 3 maanden oud niet meer gerepareerd kan worden?
En dat er ook geen uitzicht is wanneer deze wel gerepareerd kan worden. Dus nu al twee maanden geen werkend toestel en wel een abonnement dat betaald moet worden.

Dat klopt, maar zoals de medemens hier zegt, het is in het nieuws geweest, hier had je ook rekening mee kunnen houden (daarentegen best knap om twee telefoons in kort tijdbestek te "ongelukkig te slopen laten vallen). Daarentegen, als je abonnementsgeld ook nog eens betaald voor dit toestel zou ik contact opnemen met de provider, niet met Samsung. Kijk of zei je verder kunnen helpen.

Indien je ervaringen wilt weten raad ik je aan de o zo mooie zoekfunctie bovenaan de pagina te gebruiken en te kijken wat andere vinden. Er zijn genoeg "ervaringentopics" op Tweakers, dus zal die voor Samsung ook wel bestaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:00
Daar is al naar gelinkt: [Samsung] RMA & Support. Wat wil je hier weten wat je daar niet kunt vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:33
Welkom op Tweakers :+

We zijn behulpzaam en kritisch. Maar dat had je denk ik al gemerkt ;)

Een tip (wat iemand anders ook al stelde); blijf bij de feiten. Dat een apparaat pas 3 maanden oud is doet er niet toe. Net zoals dat je wel je abonnement doorbetalen moet. Ook dat de schade door eigen toedoen komt maakt weinig uit. Het niet kunnen repareren mag niet afhangen van het niet beschikbaar (willen?) stellen van onderdelen.

Feit is dat Samsung niet in staat is om een toestel binnen een fatsoenlijke termijn te repareren. En dat kun je ze zeker aanrekenen. Maar dan wel in het daarvoor bestemde topic ;)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:29

Uiteraard maakt dat uit, laten vallen ben je zelf verantwoordelijk voor. was het een niet door je zelf veroorzaakt defect geweest had je naar de verkoper kunnen stappen, daar een deadline neer kunnen leggen en uiteindelijk de aankoop kunnen ontbinden. Die optie heb je nu niet meer omdat je zelf de schade en het defect veroorzaakt hebt door onzorgvuldig handelen.

Dat het niet normaal ben ik met je eens, maar al de onderdelen niet voorhanden zijn vrees ik dat je momenteel ook weinig kan afdwingen anders dan het toestel terugvragen en kijken of er ergens anders wel schermen op voorraad zijn. Of met Samsung dan wel de verkoper overleggen of je tegen een bijbetaling een nieuw toestel kan krijgen, mogelijk dat een van beide vanwege deze leverproblemen coulant wil zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennism op 28-12-2016 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiets2
Dat ik hem zelf heb laten vallen doet er niet toe. Ik wil de reparatie gewoon zelf betalen.
Maar dat kan dus niet en dat is niet normaal en zeker ook niet redelijk.

Overigens is dat abonnement zeker wel relevant. Want omdat het toestel niet gerepareerd kan worden kan ik daar geen gebruik van maken door toedoen van Samsung. Mijn rechtsbijstandsverzekering geeft mij daarin gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Vervelend natuurlijk dat je reparatie zo lang duurt. Ik zie echter geen specifiek punt voor discussie, en een ervaringentopic voor RMA's bij Samsung bestaat al. Dus ik doe hier een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.