Dit vind ik te makkelijk. De man komt 'onschuldig', doet iets 'stoms in Italië' (brandstichting), en vervolgens is al zijn ellende de schuld van onze maatschappij?Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 21:22:
[...]
Deze man had 'Big Dreams' toen hij naar Europa als jonger tiener kwam, ik mag gokken dat hij toen nogal 'onschuldig' zou zijn geweest, en vervolgens doet hij iets stoms in Italië (wat nog bij lange na geen terrorisme is) en vervolgens wordt daarvoor genadeloos afgestraft (vier jaar zitten). Later vindt hij zijn weg naar Duitsland, alwaar hij opnieuw probeert zijn leven te maken, maar wordt daar niet geaccepteerd (mogelijk vanwege zijn afkomst, hoogstwaarschijnlijk vanwege zijn strafblad) en wordt eveneens tegen hem een deportatieprocedure gestart. Uiteindelijk verliest hij de zaak, en wordt uitgeprocedeerd, met een 28 dagen deadline om zijn donder het land uit te krijgen. Waarschijnlijk gaat hij dan, uit wanhoop en als laatste redmiddel, doen alsof hij stateloos is, en verbergt/ontkent iedere staatsburgerschap. Daardoor weet hij een tijdelijk uitstel van de deportatie voor elkaar te krijgen (Duldung), onder welke status hij zich bevond ten tijde van de aanslag.
Nou lijkt mij niet iemand die vanaf het begin een haat richting westen koesterde, maar eerder iemand die zich niet wist te redden uit een genadeloze, verharde, door en door corrupte maatschappij die hem iedere kans ontnam zijn verdere leven te leiden. Waar hij zich ook deponeerde, bleek dat geen duurzame optie om in te wonen.
Misschien zouden we juist dát als aanleiding moeten zien voor deze criminaliteit en niet zozeer het feit dat hij moslim was, of vluchteling of weet ik voor etiket, die mij allemaal erg oppervlakkig lijken te zijn, en voorbij te gaan aan de feiten zoals die zich voordoen.
Sorry, maar daar ga ik niet in mee.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel