Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

polli_ schreef op woensdag 21 december 2016 @ 01:23:
Het leuke van twitter dat iedereen alles erop kan gooien. Ik heb bijvoorbeeld gisteren geclaimt dat ik als eerste mens op de maan was en niet Armstrong. Laten we de officiele berichten afwachten.
Wat, Lance Armstrong was niet de eerste mens op de maan? En waarom nam Neil Armstrong al die doping? Straks gaan mensen nog zeggen dat Donald Trump president van de VS kan worden.

ISIS heeft ook geclaimd een moslima-tandartsassistente te hebben geplaatst om zo mensen in het hoge Noorden van Nederland zich ongemakkelijk te laten voelen bij het uitspuiten van de oren. Ze eren ook de kleine ongemakken.

Er is inderdaad al genoeg fake news en hype om gelijk bij elke scheet te gaan extrapoleren en vast in te vullen wat men toch al zeker wist.

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 21-12-2016 01:32 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:38
YakuzA schreef op woensdag 21 december 2016 @ 00:46:
[...]

Je bouwt je hele zandkasteel op de aanname dat het een IS aanslag was?
Zullen we maar eens afwachten wat er echt gebeurd is, zoals je het in een verstandige samenleving doet ipv meteen met de vingertjes richting Gulen te wijzen? ;)
Voorlopig weten we zeker dat er een dode Pool in de cabine lag met zware verwondingen, messteken en schotwonden (zo heb ik het in ieder geval begrepen).

De politie stelt nadrukkelijk dat de werkelijke dader nog op vrije voeten en gewapend is. Ik maak daaruit op dat het moordwapen (van de moord op de Pool) niet gevonden is. De extreem vergezochte theorie dat de Pool eerst de aanslag pleegde en daarna zelfmoord kunnen we daarmee doorstrepen (hoe graag sommige mensen dit blijkbaar 'willen')

Blijft 1 (of meerdere) anderen over, gezien de recente geschiedenis is de kans dat dit niet uit radicaal islamitische hoek komt net zo groot als de kans dat de truck met de postcode-kanjer straks mijn straat in rijdt (types als Breivik willen juist gepakt worden om hun 'boodschap' te verkondigen, de achtervolgers zijn de dader kwijtgeraakt onderweg en daarna achter de verkeerde aangegaan wat wijst op een vergelijkbaar uiterlijk).

Als het over klimaatverandering gaat gaan we toch ook niet wachten met handelen totdat er 100% bewijs is, ook zonder deze aanslag is er genoeg reden om kritisch te zijn op het huidige beleid.

[ Voor 7% gewijzigd door hoevenpe op 21-12-2016 07:22 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:52
polli_ schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 23:45:
[...]

Daarnaast ziet de vrachtwagen er behoorlijk verwoest uit, lijkt me niet dat iemand zonder kleerscheuren ervan af komt zonder zichzelf aanzienlijk duidelijk kenbaar te maken.
Dit heb ik me ook afgevraagd. De ravage was groot, er zijn heel veel mensen èn het is donker, dus ik kan me voorstellen dat je vrij gemakkelijk in de massa kan verdwijnen. Echter, ik kan me ook niet voorstellen dat niemand gezien heeft of er iemand uit de vrachtwagen kroop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hoorde net op de radio dat de chauffeur (de Pool dus, niet de dader) nog met de dader gevochten heeft, en toen de aanslag bezig was hij nog probeerde de vrachtwagen opzij te sturen (door het stuur uit handen van de dader te rukken).

Daarop zou de dader hem met een mes gestoken hebben, waardoor dit helaas niet lukte en de chauffeur om het leven kwam.

Hij zou iig nog in leven zijn geweest ten tijde van het begin van de aanslag.

Als bron werd op de radio Bild genoemd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 18:31
Ook zouden er DNA sporen van de dader zijn gevonden in de cabine . Er is dus wel degelijk iemand op de vlucht.

[ Voor 11% gewijzigd door Cobb op 21-12-2016 08:29 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op woensdag 21 december 2016 @ 07:18:
[...]

Voorlopig weten we zeker dat er een dode Pool in de cabine lag met zware verwondingen, messteken en schotwonden (zo heb ik het in ieder geval begrepen).

De politie stelt nadrukkelijk dat de werkelijke dader nog op vrije voeten en gewapend is. Ik maak daaruit op dat het moordwapen (van de moord op de Pool) niet gevonden is. De extreem vergezochte theorie dat de Pool eerst de aanslag pleegde en daarna zelfmoord kunnen we daarmee doorstrepen (hoe graag sommige mensen dit blijkbaar 'willen')
Je kan het mij niet kwalijk nemen. De berichtgeving (en dan bedoel ik de officiële die de journalisten van nu.nl en consorten klakkeloos overnemen zonder eigen onderzoek te verrichten, is best belabberd en op zijn minst onduidelijk en tegenstrijdig. Eerst werden we door de Duitse politie medegedeeld dat er niemand werd teruggevonden in de cabine, later werd dit aangepast tot wel. Dat is maar een voorbeeld van onduidelijke verslaggeving.

Dat zorgt er op zn beurt weer voor dat wij, in onze pogingen de waarheid vast te stellen van wat er nou eenmaal is gebeurd, alle mogelijke situaties overwegen. Ik probeerde helemaal niet een of ander vergezochte complottheorie achter te zoeken, laat staan aan te raden, ik probeerde gewoon, ten eerste, de feiten vast te stellen van een wirwar aan tegenstrijdige berichtgevingen, en ten tweede, uit dat feitengeheel de enige nog resterende mogelijkheden vast te stellen. Meer niet. Inmiddels hebben de vagere bronnen/artikelen/mededelingen zichzelf verwijderd of zijn inmiddels ontkracht. Dat is een natuurlijke en te verwachten gang van zaken in de journalistiek, gebeurt bij alle soorten nieuws.

Wat mij betreft zijn de oorzaken van de foute informatie terug te voeren op de incompetentie van de politie, die mogelijk ook door de massahysterie radeloos zijn geworden, of we worden moedwillig voorgelogen of wordt er informatie aan ons bewust achtergehouden tot het allerlaatste. Ik zie geen andere mogelijkheid wat dat betreft. Mij lijkt het sterkt dat de journalisten van nu.nl en soortgelijken (die bekend staan om hun rioolniveau) het voor elkaar zouden krijgen om al deze leugens te fabriceren aangezien ze in de eerste plaats geen eigen onderzoek verrichten, maar hun artikelen bijna zonder uitzondering overnemen vanuit persbureaus.
gezien de recente geschiedenis is de kans dat dit niet uit radicaal islamitische hoek komt net zo groot als de kans dat de truck met de postcode-kanjer straks mijn straat in rijdt
Dit getuigt helaas weer van onwetendheid en/of lage opleiding/algemene kennis. Want je stelt een handjevol terreurdaden gelijk aan een hele religie. Als je de islam daadwerkelijk had bestudeerd, dan wist je dat de islam juist alle soorten aanslagen, ongeacht de doelstelling of de omstandigheden, in de sterkste bewoordingen afwijst en veroordeelt.

Je stelt een radicale, extremistische randgroepering (IS) gelijk aan het gedachtengoed van minstens 2 miljard mensen op deze planeet. Als de islam daadwerkelijk aanslagen voor zou schrijven, en gezien het aantal moslims in de wereld, vrees ik dat west-Europa sowieso niet meer zou bestaan. Het valt best mee dus.

Daarnaast gebruik je omgekeerde logica/redenering/bewijslast. Laat ik het maar zo stellen, een kind word in mijn omgeving verkracht, op basis van al het nieuws wat ik telkens weer lees dat allemaal breed uitgemeten en met enige regelmaat in de krant staat, concludeer ik dat de kans dat deze verkrachting niet door een blanke man van oudere leeftijd zou zijn gepleegd, net zo goed is, als dat ik zelf premier van Nederland word. Komt dat bij jou logisch over? Is zoiets überhaupt feitelijk te onderbouwen? Dat is hetzelfde soort voorbeeld waar je zelf zojuist mee bent gekomen. Getuigt van een onmogelijk laag niveau, met alle respect. Ik geef je dus de kans dat stomme voorbeeld terug te trekken, want het is absoluut beschamend, en slaat nergens op.

Ik vind sowieso dat je niet de daden van enkele rotte appels gelijk kan stellen aan dat van een hele bevolkingsgroep en zeggen dat we die hele aantallen mensen aansprakelijk moeten stellen en op basis daarvan, van de maatschappij uitsluiten. Zou jij het eerlijk vinden, als we jouw moeder en vader berechten voor ieder misdrijf dat je mogelijk zelf pleegt? Vind je dat een logische gang van zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 20:48:
[...]

Misschien moet men grote vergaderingen verbieden of dat de rij groter wordt dan X aantal mensen> of zorgen dat de rij met grote tussenruimtes na een bepaald aantal mensen zich vormt?

Ik suggereer maar wat, maar iets doen is beter dan niets.
Dit is dus precies het beoogde doel van terroristen: het ontwrichten van het openbare leven.

[ Voor 215% gewijzigd door DaniëlWW2 op 21-12-2016 11:10 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Ik viel nogal over de in mijn ogen vergezochte mogelijkheid dat de Pool het zelf was geweest omdat deze man maar nu blijkt zelf een van de grootste slachtoffers van dit drama is. Het komt op mij dan smakeloos over om hem dit in de schoenen proberen te schuiven om 'onwelgevallige' opties maar niet te hoeven zien.

Offtopic: ik wil erop wijzen dat ik het consequent over de radicale islam heb. Dus bewust niet over de religie als geheel, er zijn heel veel stromingen die ook slachtoffer zijn van deze extremisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op woensdag 21 december 2016 @ 08:49:
[...]

Ik viel nogal over de in mijn ogen vergezochte mogelijkheid dat de Pool het zelf was geweest omdat deze man maar nu blijkt zelf een van de grootste slachtoffers van dit drama is. Het komt op mij dan smakeloos over om hem dit in de schoenen proberen te schuiven om 'onwelgevallige' opties maar niet te hoeven zien.

Offtopic: ik wil erop wijzen dat ik het consequent over de radicale islam heb. Dus bewust niet over de religie als geheel, er zijn heel veel stromingen die ook slachtoffer zijn van deze extremisten.
En niemand doet dat, je interpretatie is fout. Een bepaalde optie niet uitsluiten, is niet gelijk aan het opnoemen van een schuldige.
Jolke schreef op woensdag 21 december 2016 @ 07:44:
[...]

Dit heb ik me ook afgevraagd. De ravage was groot, er zijn heel veel mensen èn het is donker, dus ik kan me voorstellen dat je vrij gemakkelijk in de massa kan verdwijnen. Echter, ik kan me ook niet voorstellen dat niemand gezien heeft of er iemand uit de vrachtwagen kroop.
Mogelijk is de dader iets voortijdig eruit gesprongen, net nadat het afremmen werd ingezet (dus alvorens de allerlaatste klap, die mogelijk ook de grootste was) en voordat de ruit werd verbrijzelfd. Het is mogelijk dat iemand dat niet heeft gezien aangezien er sprake is van enorme krachten aan het werk, en de volume van zo'n gevaarte zorgt er ook voor dat er veel onzichtbare hoeken en plekken zijn (aan deze dan wel die kant van de oplegger). Bovendien maakt zoiets een vrij flinke slingerende beweging, op een gegeven moment bestaat voor een toeschouwer op de grond een blinde hoek, waar er zojuist geen was.

En aangezien de bijrijder (de oorspronkelijke chauffeur) geen partij meer was om het stuur over te nemen - door zijn bijna bewusteloze toestand, is het zeker mogelijk.

Met dit alles wil ik zeker niet meedoen aan eindeloze speculatie, maar ik geef eerder antwoord op de mensen die telkens weer vragen hoe iets überhaupt mogelijk zou kunnen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:58

ZenTex

Doet maar wat.

gezien de recente geschiedenis is de kans dat dit niet uit radicaal islamitische hoek komt net zo groot als de kans dat de truck met de postcode-kanjer straks mijn straat in rijdt
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 08:42:
[...]

[...]

Dit getuigt helaas weer van onwetendheid en/of lage opleiding/algemene kennis. Want je stelt een handjevol terreurdaden gelijk aan een hele religie. Als je de islam daadwerkelijk had bestudeerd, dan wist je dat de islam juist alle soorten aanslagen, ongeacht de doelstelling of de omstandigheden, in de sterkste bewoordingen afwijst en veroordeelt.

Je stelt een radicale, extremistische randgroepering (IS) gelijk aan het gedachtengoed van minstens 2 miljard mensen op deze planeet. Als de islam daadwerkelijk aanslagen voor zou schrijven, en gezien het aantal moslims in de wereld, vrees ik dat west-Europa sowieso niet meer zou bestaan. Het valt best mee dus.
Heb je over het woord radicaal heengelezen? Of wil je zeggen dat er 2 miljard radicale moslims op de wereld zijn?
Hoe dan ook, geen reden om op de man te spelen en iedereen die kritisch op de islam is in het hokje " dom en onopgeleid" te stoppen.

Ik durf te beweren dat hij zegt wat iedereen denkt, het werk van een radicale moslim. Of heb jij een betere voor de hand liggende theorie?
Het is niet voor niets dat men tegenwoorddig aan de islam denkt bij terrorisme en andersom. Je zou bijna een hekel krijgen aan dat geloof, ware het niet dat er zulke massale protesten en stille tochten tegen geweld en terrorisme werden georganiseerd door de moslims... Oh wacht.

Echt, geen marketeer zou het beter voor elkaar kunnen deze religie in een kwaad daglicht te stellen, High profile aanslagen, veel doden en dus maximale media aandacht.

Enfin, ik ben verbaasd dat het aantal slachtoffers zo laag is, terugdenkend aan Nice. Misschien te danken aan het opdtreden van de chauffeur?

[ Voor 3% gewijzigd door ZenTex op 21-12-2016 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 10:07
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 00:00:
[...]

Kan het zijn dat de poolse bijrijder zelf de terrorist was die vervolgens zelfmoord pleegde door zichzelf dood te schieten? Dat verklaart alleen niet hoe iemand uit de wagen gestapt zou zijn, maar volgens mij is dat een verzinsel door het volk die hun verstand op dat moment de baas niet waren (en ook dat is begrijpelijk).
Hmm en ik hoorde van een collega die uit Duitsland komt dat er al mensen waren die een soort alert bericht kregen met het desbetreffende gebied, mensen gingen erheen maar de ''aanslag'' moest nog komen, op het moment dat de mensen het bericht al binnen kregen was er dus nog helemaal niks aan de hand.. Dat is pas raar, echter ik vind er niks over terug in de Nederlandse media en Duits is niet helemaal zo mijn ding?
Of zou dit ook gewoon een opgehangen verhaaltje kunnen zijn, net als dat er iemand uit de cabine gesprongen zou zijn terwijl dat misschien helemaal niet zo was?

Weet iemand hier meer over? Dit is zeer vaag allemaal, daar waar het normaal allemaal snel duidelijk is, zijn er nu behoorlijk wat vraagtekens.

Ook het nieuwe verhaal dat het nog weleens zelfmoord zou kunnen zijn van de Poolse chauffeur vind ik een beetje vreemd. Want je moet al flink je best doen om dood te gaan door tegen mensen aan te rijden, dit zal dan imo ook geen zelfmoord poging van de Pool geweest zijn..

[ Voor 10% gewijzigd door LopendeVogel op 21-12-2016 09:20 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

ZenTex schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:09:
[...]

[...]

Heb je over het woord radicaal heengelezen? Of wil je zeggen dat er 2 miljard radicale moslims op de wereld zijn?
Hoe dan ook, geen reden om op de man te spelen en iedereen die kritisch op de islam is in het hokje " dom en onopgeleid" te stoppen.

Ik durf te beweren dat hij zegt wat iedereen denkt, het werk van een radicale moslim. Of heb jij een betere voor de hand liggende theorie?
Het is niet voor niets dat men tegenwoorddig aan de islam denkt bij terrorisme en andersom. Je zou bijna een hekel krijgen aan dat geloof, ware het niet dat er zulke massale protesten en stille tochten tegen geweld en terrorisme werden georganiseerd door de moslims... Oh wacht.

Echt, geen marketeer zou het beter voor elkaar kunnen deze religie in een kwaad daglicht te stellen, High profile aanslagen, veel doden en dus maximale media aandacht.
Volgens mij voegde hij dat woord radicaal pas achteraf toe, maar het is ook mogelijk dat ik er overheen gelezen heb. In ieder geval, is mijn reactie niet helemaal nutteloos aangezien er wel degelijk forumlieden zijn hier, die denken dat de islam zelf het allergrootste kwaad is of iets in die trant. Kan dus dienen als een mooi stuk onderwijs.

Verder was mijn reactie niet op de man spelen, ik geloof dat ik me zelfs nogal inhield. Het topic gaat telkens weer vervallen in een discussie over religie, terwijl ik de toegevoegde waarde daarvan niet snap, en de moderatie ook niet, te zien aan hun reacties. Dan voel je je weleens genoodzaakt om het op te nemen tegen haatdragende vooroordelen, want je weet niet hoeveel mensen zoiets daadwerkelijk geloven.

We weten niet eens met zekerheid wie de dader was, inclusief de politie, maar sommige forumlieden willen bij voorbaat een hele religie daarvan de schuld geven. En daarbij onze betrokkenheid in het MO of de burgeroorlog in sommige andere landen of andere mogelijke oorzaken überhaupt, compleet links laten liggen.

Ik hoop alleen maar dat het niveau hier zichzelf kan stabiliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LopendeVogel schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:15:
[...]

Hmm en ik hoorde van een collega die uit Duitsland komt dat er al mensen waren die een soort alert bericht kregen met het desbetreffende gebied, mensen gingen erheen maar de ''aanslag'' moest nog komen, op het moment dat de mensen het bericht al binnen kregen was er dus nog helemaal niks aan de hand.. Dat is pas raar, echter ik vind er niks over terug in de Nederlandse media en Duits is niet helemaal zo mijn ding?
Of zou dit ook gewoon een opgehangen verhaaltje kunnen zijn, net als dat er iemand uit de cabine gesprongen zou zijn terwijl dat misschien helemaal niet zo was?

Weet iemand hier meer over? Dit is zeer vaag allemaal, daar waar het normaal allemaal snel duidelijk is, zijn er nu behoorlijk wat vraagtekens.
Waar jij het over hebt is een pushbericht op mensen hun smartfoon, een soort van Amber Alert,maar dan niet enkel vanwege kinderen. Dat soort berichten heb ik ook weleens gekregen, je kiest er niet voor, het wordt naar je doorgestuurd door je mobiel telefonie provider. Aangezien de terreurdaad al een tijdje gaande moet zijn geweest, vanaf het moment van de kaping tot de eindinslag op de markt, is het goed mogelijk dat weggebruikers al vroegtijdig dat wildrijden bij de politie hadden aangegeven. Niets raars aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juke!
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-02-2021
[...]

Ik zal kijken of ik in de Duitse berichtgeving iets kan vinden maar is mij onbekend op dit moment.

Gebeid is nog steeds afgesloten voor publiek. Kerstmarkt op Alex gaat gewoon open vandaag. Stemming in de stad is weer terug naar normaal hoe gek dat ook klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:19:
[...]

Waar jij het over hebt is een pushbericht op mensen hun smartfoon, een soort van Amber Alert,maar dan niet enkel vanwege kinderen. Dat soort berichten heb ik ook weleens gekregen, je kiest er niet voor, het wordt naar je doorgestuurd door je mobiel telefonie provider. Aangezien de terreurdaad al een tijdje gaande moet zijn geweest, vanaf het moment van de kaping tot de eindinslag op de markt, is het goed mogelijk dat weggebruikers al vroegtijdig dat wildrijden bij de politie hadden aangegeven. Niets raars aan.
Ik weet dat ik het over een pushbericht heb..
Oké en wat jij zegt is bevestigd? Anders blijft het raar totdat het bevestigd is.
Daarnaast, stel het ging zo zoals jij het zegt, waar was de politie dan?
Normaliter weet de politie zoiets eerder dan de bevolking die zo'n ''amber-alert'' krijgt. De politie was echter niet aanwezig, ook was er geen achtervolging?.

Het is niet zo zwart-wit helaas, vandaar mijn vraag, iemand die het weet?

[ Voor 3% gewijzigd door LopendeVogel op 21-12-2016 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
[...]

Ook het nieuwe verhaal dat het nog weleens zelfmoord zou kunnen zijn van de Poolse chauffeur vind ik een beetje vreemd. Want je moet al flink je best doen om dood te gaan door tegen mensen aan te rijden, dit zal dan imo ook geen zelfmoord poging van de Pool geweest zijn..
Hoop speculatie en een hoop mogelijke theoriën. We zullen zien wat het echt geweest is.

IS heeft de aanslag opgeeist, maar dat hoeft niet te betekenen dat de dader ook een aanhanger van IS was. Deze aanslag raakt Duitsland in het hart en dat komt IS goed uit. Daar kunnen gebruik van gemaakt hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

LopendeVogel schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:22:
[...]

Ik weet dat ik het over een pushbericht heb..
Oké en wat jij zegt is bevestigd? Anders blijft het raar totdat het bevestigd is.
Daarnaast, stel het ging zo zoals jij het zegt, waar was de politie dan?
Normaliter weet de politie zoiets eerder dan de bevolking die zo'n ''amber-alert'' krijgt. De politie was echter niet aanwezig, ook was er geen achtervolging?.

Het is niet zo zwart-wit helaas, vandaar mijn vraag, iemand die het weet?
Nee, een Amber-alert noodmelding aan het publiek wordt gegeven indien er een sterk vermoeden is van de ontvoering of verdwijning van een kind. Alleen al het vermoeden daarvan is voldoende (ouder die het aangeeft). De politie hoeft niet eerst onderzoek te verrichten, het hele doel van zo'n Alert is dat je daders geen tijd geeft om de plaats te ontvluchten/hun misdrijf te plegen.

Bij andere soorten noodmeldingen zulke er een soortgelijke regels en protocols voor gelden, wat die precies izjn, weet ik niet, maar dat kan je vast opzoeken.

Ik dacht dat je vraag, was hoe zou zoiets mogelijk zijn, dat mensen in dit geval, voordat de wagen bij de eindinslag tot stilstand was gekomen, reeds een Alert hadden gekregen. En het antwoord daarop is dat de dollemansrit al een tijdje had geduurd voordat het op de markt aankwam, en dat hadden dus andere mensen gezien.

Maar als je vraag was, wat was in dit geval precies gebeurd qua tijdslijn, dan zou ik dat graag ook willen weten, en hopelijk kan iemand daar inderdaad antwoord op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:28:
[...]

Nee, een Amber-alert noodmelding aan het publiek wordt gegeven indien er een sterk vermoeden is van de ontvoering of verdwijning van een kind. Alleen al het vermoeden daarvan is voldoende (ouder die het aangeeft). De politie hoeft niet eerst onderzoek te verrichten, het hele doel van zo'n Alert is dat je daders geen tijd geeft om de plaats te ontvluchten/hun misdrijf te plegen.

Bij andere soorten noodmeldingen zulke er een soortgelijke regels en protocols voor gelden, wat die precies izjn, weet ik niet, maar dat kan je vast opzoeken.

Ik dacht dat je vraag, was hoe zou zoiets mogelijk zijn, dat mensen in dit geval, voordat de wagen bij de eindinslag tot stilstand was gekomen, reeds een Alert hadden gekregen. En het antwoord daarop is dat de dollemansrit al een tijdje had geduurd voordat het op de markt aankwam, en dat hadden dus andere mensen gezien.

Maar als je vraag was, wat was in dit geval precies gebeurd qua tijdslijn, dan zou ik dat graag ook willen weten, en hopelijk kan iemand daar inderdaad antwoord op geven.
Klopt, wat ik dus wil weten is:
- Klopt het wat de mensen op de Duitse tv zeiden; we hebben een bericht gekregen (push dus) dat er iets gebeurt zou zijn op locatie x. De mensen gingen naar locatie x maar er was helemaal niks aan de hand. Pas een aantal minuten later kwam op locatie x de ''aanslag''. Liegen deze mensen, of klopt het?
- Waar was de politie in de tijd dat de burgers al op de hoogte waren van de aankomende aanslag?

De 2e vraag kan dus alleen indien mijn eerste vraag inderdaad klopt.

Uiteraard is er een hoop speculatie (ik kreeg daar net helaas commentaar op), anders kunnen we het alleen over het merk vrachtwagen hebben want meer dan dat staat nog niet als feit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juke!
LopendeVogel schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:38:
[...]

- Klopt het wat de mensen op de Duitse tv zeiden; we hebben een bericht gekregen (push dus) dat er iets gebeurt zou zijn op locatie x. De mensen gingen naar locatie x maar er was helemaal niks aan de hand. Pas een aantal minuten later kwam op locatie x de ''aanslag''. Liegen deze mensen, of klopt het?
- Waar was de politie in de tijd dat de burgers al op de hoogte waren van de aankomende aanslag?

Uiteraard is er een hoop speculatie (ik kreeg daar net helaas commentaar op), anders kunnen we het alleen over het merk vrachtwagen hebben want meer dan dat staat nog niet als feit.
Ik kan niks vinden waaruit blijkt dat er al een bericht verstuurd is voordat de vrachtwagen ook maar in de buurt was van de locatie. Geen van mijn duitse collega's heeft iets gekregen.

Ik zeg niet dat het onzin is maar kan tot op heden geen bewijs vinden voor je aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:15:
Volgens mij voegde hij dat woord radicaal pas achteraf toe, maar het is ook mogelijk dat ik er overheen gelezen heb.
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Dus je ziet een of ander groot complot waarbij de overheid van te voren mensen 'waarschuwde' voor een aanslag, alleen om ze naar de plek des onheils te lokken om zo nog meer slachtoffers te maken in een door hun zelf uitgevoerde aanslag.
Dat klinkt echt heel geloofwaardig allemaal :Y :Y

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:05
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 00:00:
Kan het zijn dat de poolse bijrijder zelf de terrorist was die vervolgens zelfmoord pleegde door zichzelf dood te schieten? Dat verklaart alleen niet hoe iemand uit de wagen gestapt zou zijn, maar volgens mij is dat een verzinsel door het volk die hun verstand op dat moment de baas niet waren (en ook dat is begrijpelijk).
Volgens het artikel van de Daily Mail, die de eigenaar/neef citeerde welke foto's had gezien van zijn levenloze lichaam, zat hij onder de messteken, was hij beschoten en zat z'n gezicht vol wonden alsof hij had gevochten. Daarnaast lijkt er niet echt een alibi te zijn. Als je een kind thuis hebt zitten en diezelfde dag nog met je vrouw hebt gebeld alsof er niks aan de hand is...
Jolke schreef op woensdag 21 december 2016 @ 07:44:
[...]

Zo hard zal het niet zijn gegaan. Probeer met een beladen vrachtwagen met opleggen maar te acceleren in een drukke stad, en dan is het maar de vraag of de dader de truck in de juiste versnelling heeft gekregen. Je ziet op de fotos dat de cabine voornamelijk cosmetische schade lijkt te hebben. Alleen een object door de voorruit zou verwondingen kunnen hebben veroorzaakt, Bedenk ook dat een kerstmarkt niet echt vol staat met massieve objecten die voor een snelle vertraging zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:47

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

[...]

dat verhaal is gewoon een 'broodje aap'...

een bepaald gerucht dat mensen verspreiden vaak met ehel 'geloofwaardige' bronnen als 'een vriend van me heeft dit meegemaakt' of 'een dochter van een collega' of 'op de [buitenlandse] Televisie hebben ze gezegd'...

Uiteindelijk blijkt het gewoon een interessant klinkend gerucht dat mensen doorverspeiden en doorvertellen, meestal met een autoriteits-argument dat 'het toch echt waar moet zijn' en soms ook met een bewering 'dat ze het zelf gehoord of gezien hebben, of dat ze het vanuit eerste persoon gehoord hebben.

Dat hoorde ik overigens van de dochter van de neef van een collega :P

[ Voor 20% gewijzigd door RM-rf op 21-12-2016 10:37 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Juke! schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:45:
[...]

Ik kan niks vinden waaruit blijkt dat er al een bericht verstuurd is voordat de vrachtwagen ook maar in de buurt was van de locatie. Geen van mijn duitse collega's heeft iets gekregen.

Ik zeg niet dat het onzin is maar kan tot op heden geen bewijs vinden voor je aanname.
Thanks, het was trouwens geen aanname, althans ik heb van mijn collega dit aangenomen.

Enige wat ik wil weten is of er iemand bewijzen heeft voor dit :D

Again, thanks voor je reply, op fsfikke zal ik wijselijk maar niet reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
HallonRubus schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:29:

[...]

Zo hard zal het niet zijn gegaan. Probeer met een beladen vrachtwagen met opleggen maar te acceleren in een drukke stad, en dan is het maar de vraag of de dader de truck in de juiste versnelling heeft gekregen. Je ziet op de fotos dat de cabine voornamelijk cosmetische schade lijkt te hebben. Alleen een object door de voorruit zou verwondingen kunnen hebben veroorzaakt, Bedenk ook dat een kerstmarkt niet echt vol staat met massieve objecten die voor een snelle vertraging zorgen.
Daar praten we langs elkaar heen, denk ik. Ik bedoelde te zeggen dat de bestuurder makkelijk in de mensenmassa kon verdwijen en vluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

LopendeVogel schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:35:
[...]

Thanks, het was trouwens geen aanname, althans ik heb van mijn collega dit aangenomen.
het was geen aanname; Want je hebt dit van een collega aangenomen?

heb je zelf ook door hoe je argumentatie verloopt?
Ik kan je enkel aanraden nog eens naar die collega te lopen en te vragen of hij dat werkelijk zelf van de duitse televisie gehoord heeft of dat hij via iemand anders dat gehoord had...
Ik vermoed dat de kans heel erg groot is dat ook hij dat uiteindelijk via iemand anders gehoord of gelezen had, maar dat die andere persoon 'het absoluut zelf direkt gehoord had' en het dus geen aanname kan zijn... todat je natuurlijk navraagt).

Overigens heb ik wel het idee dat de Duitse overheid heel sterk en bewust de verspreiding van dit soort geruchten voorkomen heeft door enerzijds heel terughoudend te zijn met het doen van voorbarige en snele aanname's en erg voorzichtig te zijn bv met het direkt benoemen van het voorval als terreuraanslag (maar wel aan te geven dat dat zeer waarschijnljk het kan zijn)...
Maar ook dat de duitse Politie heel bewust en snel een actief media-beleid voerde, waar ze ook poogde regelmatig meldingen te doen over de ontwikkeling, slachtofferaantallen enh et oppakken van een mogeljke dader (die uiteindelijk onschuldig bleek te zijn)

Dit is ook een ontwikkeling die in duitsland sterk beinvloed word dor de eerdere Amok-loop in Munchen, toen het geruchtencircuit juist enorm groot was en veel tegenstrijdige meldingen de ronde deden en ook verschillende overheidsdiensten soms tegenstrijdig de publiciteit opzochten.
In dat geval werd een terreuraanslag ook vermoed, inclusief een angst voor meerdere daders, maar viel het geheel uiteindelijk nog relatief mee en was ook een terreur-achtergrond achteraf niet waarschijnlijk

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juke!
LopendeVogel schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:35:
[...]

Enige wat ik wil weten is of er iemand bewijzen heeft voor dit :D

Again, thanks voor je reply, op fsfikke zal ik wijselijk maar niet reageren.
ja aanname was niet juiste woord, mee eens:P

Nog maar wat rond gevraagd hier in de stad maar niks, nada, ik hou het ook op broodje aap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Juke! schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:53:
[...]

ja aanname was niet juiste woord, mee eens:P

Nog maar wat rond gevraagd hier in de stad maar niks, nada, ik hou het ook op broodje aap.
Oké thanks voor het navragen! ja ik heb het zelf nog wat pogingen op google gedaan maar ik vind het ook niet.. Ik zal hem straks eens op bellen want dit is wel vaag, nu is hij sowieso lichtelijk anti europa - amerika (ik zal zijn geloof niet vermelden) want natuurlijk impact gehad kan hebben op zijn waarnemingen richting mij.

Maar goed hij zei gewoon letterlijk tegen mij: ik heb vanochtend op de Duitse tv dit gezien;.... Dan ga ik er niet per direct vanuit dat hij keihard aan het liegen is, toch wegens mijn twijfels even de pro onderzoekers hier om info gevraagd :D

Wel jammer dat sommige direct zo hatelijk reageren, maar goed dat deed / doe jij overigens niet (gelukkig)!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:33
Ik kom nu wel een beetje alu-hoedje over.. maar is het niet frappant dat men -wederom- het ID van de mogelijke dader gewoon in de truck vindt/nabij plaats delict?

Is dit een verkeerde perceptie van mij? Of doet de politie dit om te verhullen welke andere wijze ze hebben de dader snel op het spoor te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik82
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-09 21:33
typisch inderdaad dat bij al die aanslagen iedereen hun id laat slingeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
De zoektocht gaat verder, en inmiddels is er een ID gevonden:

http://nos.nl/artikel/214...agen-aanslag-berlijn.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Erik82 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:40:
typisch inderdaad dat bij al die aanslagen iedereen hun id laat slingeren
offtopic:
Of juist niet...als je doel is om de autoriteiten naar je toe te lokken en in een "heldhaftig" vuurgevecht "eervol" te sterven
Uit de vondst zou blijken dat de man Anis A. heet en in 1992 is geboren in Tataouine in Tunesië. Eerder meldden Duitse media dat de dader wordt gezocht in salafistische kringen.
Tunesië, dat is toch ook redelijk instabiel du moment? Hebben de Duitsers daar een hand in gehad?

offtopic:
ben ik de enige die bij het lezen van Tataouine meteen aan Star Wars moet denken??

[ Voor 37% gewijzigd door dr.lowtune op 21-12-2016 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Prosac schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:34:
Ik kom nu wel een beetje alu-hoedje over.. maar is het niet frappant dat men -wederom- het ID van de mogelijke dader gewoon in de truck vindt/nabij plaats delict?

Is dit een verkeerde perceptie van mij? Of doet de politie dit om te verhullen welke andere wijze ze hebben de dader snel op het spoor te zijn?
Dit is inderdaad heel vaag.
Als het inderdaad om een Tunesiër zou gaan zou die bij aanvang van asielprocedure al zijn papieren in de vuilnisbak hebben gegooid om zich maar als Syriër of ander exotisch land voor te doen.

Met Tunesische papieren heb je helemaal geen kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juke!
Ze zoeken nu naar een Tunesier.

Probleem is de source B.Z. is nog onder het niveau van de Telegraaf etc.

Die "B.Z." meldet, bei dem Tatverdächtigen handele es sich um einen 21-jährigen Tunesier. In verschiedenen Medien kursiert der Name "Anis A.". Er soll Islamist sein. Die im LKW gefundenen Dokumente zur Duldung wurden laut "B.Z." im Kreis Kleve in Nordrhein-Westfalen ausgestellt.

Ze hebben dus wel documenten gevonden.

even aanvulling :

De onderzoekers proberen nu uit te vinden wat er is gebeurd vanaf het moment dat de vrachtauto gestolen werd zo tegen 16:00 uur en moment van de aanslag tegen 20:00, dat zijn toch 4 uurtjes die belangrijk kunnen zijn.

Voor de goede orde, de kerstmarkten waren al open om 16:00, is dus niet alsof die heeft moeten wachten op dat.

[ Voor 29% gewijzigd door Juke! op 21-12-2016 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polli_
  • Laatst online: 11-09 20:44
hoevenpe schreef op woensdag 21 december 2016 @ 08:49:
[...]

In Nice zochten ze ook tevergeefs naar de tweede dader, bleek de dader de chauffeur te zijn .

Van mij mag je het over alle religies hebben. Maar je kan het pas over een religie of motief hebben als de dader gepakt is, anders kom je zo stom over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowwie schreef op woensdag 21 december 2016 @ 00:08:
[...]

[niet relevant weggeknipt]

.. Een moslim terrorist pleegt een aanslag en we mogen niet praten over moslim terrorisme? :? :?
Die bewering is dus feitelijk in dit geval vooralsnog onjuist. Derhalve niet relevant om daar in dit topic op dit moment over te discussieren. Als je breed over het moslim-terrorisme een discussie wil aangaan, zou een topic "Moslimterrorisme" een strak plan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:32
Ja die Pool zal het hebben gedaan. Hij heeft eerst zichzelf messteken toegebracht, daarna zichzelf in het gezicht geslagen om daarna een pistool te pakken om zichzelf te beschieten en daarna in te rijden op een kerstkraam - waar halen mensen dit soort onzin toch vandaan. Daarnaast bleek uit de data van het GPS-systeem van het bedrijf dat er opmerkelijke dingen gebeurden met de vrachtauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juke! schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:49:

Die "B.Z." meldet, bei dem Tatverdächtigen handele es sich um einen 21-jährigen Tunesier. In verschiedenen Medien kursiert der Name "Anis A.". Er soll Islamist sein. Die im LKW gefundenen Dokumente zur Duldung wurden laut "B.Z." im Kreis Kleve in Nordrhein-Westfalen ausgestellt.
Grappig. Twee posts boven je wordt gerept over geboren in 1992. Dus een 21-jarige tunesier geboren in 1992.

Worden jullie ook zo warrig van alle info die er opduikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:27
Tunesiër word nu ook op 3fm genoemd.
nu.nl: http://www.nu.nl/terreur-...g-kerstmarkt-berlijn.html

[ Voor 60% gewijzigd door jip_86 op 21-12-2016 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juke!
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:02:
[...]

Grappig. Twee posts boven je wordt gerept over geboren in 1992. Dus een 21-jarige tunesier geboren in 1992.

Worden jullie ook zo warrig van alle info die er opduikt?
ja mee eens, ik probeer ook beetje te filteren maar ja, lukt niet altijd:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zegt natuurlijk helemaal niets. Berichten worden door media klakkeloos overgenomen zonder enige verificatie van het originele bericht/bron. Garandeer je dat over een paar uur iedereen het gaat melden of al gemeld heeft

Dat maakt het uiteraard niet onwaar, maar enige conclusies er aan verbinden is vooralsnog prematuur.

Je zou er namelijk twee conclusies aan kunnen verbinden.

Het is het ID van de vermoedelijke dader.
Het is het ID van een slachtoffer welke in het ziekenhuis ligt wiens identiteit nog niet vastgesteld kon worden

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2016 12:25 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juke!
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:09:
[...]

Zegt natuurlijk helemaal niets. Berichten worden door media klakkeloos overgenomen zonder enige verificatie van het originele bericht/bron. Garandeer je dat over een paar uur iedereen het gaat melden of al gemeld heeft

Dat maakt het uiteraard niet onwaar, maar enige conclusies er aan verbinden is vooralsnog prematuur.
Wat mij eerlijk gezegd opvalt is hoe bedroevend de Nederlandse kranten het Duits vertalen. Echt, klopt meer niet als wel. Of je nu geenstijl, telegraaf, nrc, etc. neemt, ze vertalen 1 op 1......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juke! schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:14:
[...]

Wat mij eerlijk gezegd opvalt is hoe bedroevend de Nederlandse kranten het Duits vertalen. Echt, klopt meer niet als wel. Of je nu geenstijl, telegraaf, nrc, etc. neemt, ze vertalen 1 op 1......
Tja, komt omdat ze alles van elkaar overnemen en de stagiëres het Duits niet beheersen. Ze kwakken het door Google Translate en zetten het dan zonder controle op de website. Stel je voor zeg dat je de tweede bent met de scoop.

Maar goed.., zo werkt het tegenwoordig in de media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:54
Het lijkt inmiddels wel BNW hier...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Awsom schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:27:
Het lijkt inmiddels wel BNW hier...
Bijvoegelijk NaamWoord?!

Wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:09:
[...]

Je zou er namelijk twee conclusies aan kunnen verbinden.

Het is het ID van de vermoedelijke dader.
Het is het ID van een slachtoffer welke in het ziekenhuis ligt wiens identiteit nog niet vastgesteld kon worden
Een bekende IS sympathisant is toevallig dat slachtoffer ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 17:35
hoevenpe schreef op woensdag 21 december 2016 @ 07:18:
[...]
Als het over klimaatverandering gaat gaan we toch ook niet wachten met handelen totdat er 100% bewijs is, ook zonder deze aanslag is er genoeg reden om kritisch te zijn op het huidige beleid.
Helaas, de mensheid bewijst juist dat we pas in actie komen als het 'onheil' al geschiet is. Ongeacht sector wachten we vaak tot het te laat is, en proberen we er dan wat van te maken. Bijvoorbeeld klimaatverandering wat jij noemt wordt echt niet serieus aangepakt.

Deze aanslag is verschrikkelijk. Het is ook zeer aannemelijk dat die pool is overmeesterd gezien de data, mesteken en wapenschot. Misschien kan autopsie en dna onderzoek daar ook veel in betekenen?

Degene die de aanslag pleegde, een gestoord en vermoedelijk getraumatiseerd persoon. Goede kans dat hij in de hektiek, 'wegrennende massa', gemakkelijk weg kon komen. Ongezien.

Toekomstige aanslagen moeten we proberen te voorkomen met wegblokkades, maar uitsluiten kan je niet. Met 1 druk op de knop zie je de video's met gebombardeerde families in Syrië waarvan getraumatiseerde kinderen over blijven - zoekend naar gerechtigheid

We moeten als samenleving oppassen om niet continu 'geld boven mensenrechten en milieu' te stellen. Als ik zie hoeveel geld wij in Nederland ontvangen van oliedollars.

Ohja, en mensen proberen te beoordelen op woorden en acties, niet op denkbeelden. Ja, 5.7% (2012) van de 'marokanen' wordt verdacht van een misdrijf en dit is een stuk hoger dan de 'autotochtoon', maar dit is nog steeds een laag aantal! Grofweg 19 vd 20 wordt nergens van verdacht. Voorzichtig om haat met haat te bestrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IJzerlijm schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:46:
[...]

Een bekende IS sympathisant is toevallig dat slachtoffer ?
Er staat toch echt: hij ZOU {soll] islamist zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

skn schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:56:
Echt schandalig hoe naïef Europa is geweest om dit allemaal naar binnen te halen.
Het is dus echt niet zo dat er in die landen Europese uitzendburo's zijn die die mensen werven. Dus we halen ze niet binnen. Ze komen gewoon. Wat Merkel aangaf met "wir schaffen dass' is niet meer of minder dan: Als ze dan toch komen, dan gaan we het redden. Zo fatsoenlijk is zij dan ook wel weer.

En je mag er vanuit gaan dat zolang het daar in het MO een teringzooi is en blijft, zullen ze blijven komen.
Los de problemen aldaar op, en je bent er van af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 16:23

Jumpiefox

Hoi ?

Echt schandalig hoe naïef Europa is geweest om dit allemaal naar binnen te halen.
Zouden alle nabestaanden deze ellende nog steeds 'schaffen' na alle reeks van aanslagen die gebeurt zijn in Europa?
Maar goed, ben eerder benieuwd of het hier nu daadwerkelijk ging om een eenmans actie of dat IS hier een rol in heeft gespeeld, helaas moet dit nog moet worden bevestigd.
IS pakt elke kans die ze hebben om iets op te eisen. "Allemaal naar binnen te halen"...Tjah, alsof je het anders wel stopt? 1 gast die de grens oversteekt en dan hetzelfde doet houd je toch niet tegen en is niet bepaald moeilijker ofzo...Ik zou eerder kijken naar waarom het zo een teringzooi in het MO is en waarom al die gasten hierheen komen om zulke shit te doen. En degene die zooi hebben gedestabiliseerd verantwoordelijk houden Maar dat doen we niet want dan moeten we naar onszelf wijzen. Al is dat een hele andere discussie.

Toch weer typisch dat ze een ID hebben gevonden onder de bestuurders stoel. De terroristen volgen gelukkig nog steeds allemaal hetzelfde handboek. les #1: Altijd je ID bij je hebben en laten liggen op plaats van delict. Want welke terrorist wilt er nou clean wegkomen om bij wijze van de volgende dag dezelfde actie uit te voeren op een kalverstraat ofzo...? Weet tegenwoordig niet meer wat ik moet geloven.

[ Voor 11% gewijzigd door Jumpiefox op 21-12-2016 13:04 ]

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik82
Jumpiefox schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:02:
[...]

IS pakt elke kans die ze hebben om iets op te eisen. "Allemaal naar binnen te halen"...Tjah, alsof je het anders wel stopt? 1 gast die de grens oversteekt en dan hetzelfde doet houd je toch niet tegen en is niet bepaald moeilijker ofzo...

Toch weer typisch dat ze een ID hebben gevonden onder de bestuurders stoel. De terroristen volgen gelukkig nog steeds allemaal hetzelfde handboek. les #1: Altijd je ID bij je hebben en laten liggen op plaats van delict. Want welke terrorist wilt er nou clean wegkomen om bij wijze van de volgende dag dezelfde actie uit te voeren op een kalverstraat ofzo...? Weet tegenwoordig niet meer wat ik moet geloven.
Heldenstatus en voor familie gezorgd gaat worden is het enige waar ik aan denk dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 14:15
Ik vraag me af wat we naar binnen hebben gehaald.
Maar ik denk dat ik je snap. Maar het zit andersom. Door "ons"gedoe in de gehele wereld zorgen we er voor dat "dit" allemaal op gang is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpiefox schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:02:
[...]

Weet tegenwoordig niet meer wat ik moet geloven.
Is inderdaad heel lastig. Het is een 'goede' menselijke eigenschap om vanuit de perceptie de vragen in te vullen die nog niet beantwoord zijn. Die perceptie is meestal gebaseerd op vooroordelen en wordt gestimuleerd door de berichtgeving. Vanuit die perceptie wordt dan meestal nog de berichtgeving die daar het meest in passen als geloofwaardig gezien.

Het menselijk brein is wat dat betreft ondoorgrondelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Erik82 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:06:
[...]

Heldenstatus en voor familie gezorgd gaat worden is het enige waar ik aan denk dan.
tuurlijk..en het paspoort is dan zeker het ''bewijs'' voor de ''nabestaanden'' 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 14:15
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:09:
[...]

Is inderdaad heel lastig. Het is een 'goede' menselijke eigenschap om vanuit de perceptie de vragen in te vullen die nog niet beantwoord zijn. Die perceptie is meestal gebaseerd op vooroordelen en wordt gestimuleerd door de berichtgeving. Vanuit die perceptie wordt dan meestal nog de berichtgeving die daar het meest in passen als geloofwaardig gezien.

Het menselijk brein is wat dat betreft ondoorgrondelijk.
En dan hoor ik net een nummer op de radio met in het refrein
All that I got is perception.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Geen linkdrops.

[ Voor 89% gewijzigd door Mx. Alba op 21-12-2016 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik82
Mr. Detonator schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:10:
[...]

tuurlijk..en het paspoort is dan zeker het ''bewijs'' voor de ''nabestaanden'' 8)7
Nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Want?

Dit is een discussietopic, geen slowchat...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:57
Nat-Water schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:01:
[...]

... als het al iets met islam oid te maken heeft, want dat is ook nog niet bewezen.
Aangezien de kans hierop 99.99% is vind ik het gerechtvaardigd hierover te speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasV.
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-08 16:14
jaapstobbe schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:45:
[...]

Angezien de kans hierop 99.99% is vind ik het gerechtvaardigd hierover te speculeren.
Speculeren mag, maar geef dat dan ook aan en gooi het niet zonder argumentatie op het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Laatst online: 11-09 12:37
Mis ik iets. Gisteren las ik op NOS dat ze de verkeerde hadden gearresteerd. En weinig aanknopingspunten meer hadden:
Voor zover bekend heeft de politie nu geen verdachte in het vizier. "De hoofdcommissaris zei vanmiddag: als deze verdachte niet de dader is, dan hebben we weinig aanknopingspunten meer.
Zojuist lees ik op NOS dat ze een identiteitsbewijs hebben gevonden, in de vrachtwagen notabene

En waarom kunnen die terroristen tot voor de aanslag (zo goed) onder de radar opereren en dan na de daad zo makkelijk opgespoord worden door hun eigen identiteitsgegevens mee te nemen. Ik hoop dat ze de dader(s) levend pakken en niet 1,2,3 executeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik82
Mr. Detonator schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:10:
[...]
Jihad is een eer voor de familie zullen waarschijnlijk beloont worden gebruikelijk in M.O btw
Daarom denk ik dat bij al die aanslagen niet toevallig de ids zijn achtergelaten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

seez schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:20:

En waarom kunnen die terroristen tot voor de aanslag (zo goed) onder de radar opereren en dan na de daad zo makkelijk opgespoord worden door hun eigen identiteitsgegevens mee te nemen. Ik hoop dat ze de dader(s) levend pakken en niet 1,2,3 executeren.
Denk je dat op het identieitsbewijs staat dat iemand een aanslag gaat plegen?

In dit geval betreft het een persoon die in juli 2015 naar duitsland gekomen is, op het hoogtepunt vand e chaos in de vluchtelingen-crisis en toen heeft deze persoon aan asielaanvraag gedaan.
Dt was nog voor de aanscherping van de asielprocedure die in september en oktober 2015 doorgevoerd zijn, waardoor personen uit Tunesie geen echt met op een asielprocedure hebben.

de betreffende peroon heeft in april 2016 een 'Duldung' gekregen, dat is een 'voorlopig uitstel voor uitzetting' Wikipedia: Duldung (Aufenthaltsrecht) – Wikipedia
en het betreffende papier dat gevonden is is dat papier..

De reden dat deze persoon dat bij zich zql dragen is dat juist zulk een papier een belangrijk document is omdat het voorkomt dat hij in voorlopige hechtenis bij een controle genomen kan worden, als hij geen rechtmatige verblijfsvergunning kan aantonen...
bij zulk een tijdelijke hechtenis zou ook onmiddelijk ontdekt zijn dat deze persoon sinds begin deze maand ook gezocht werd, omdat hij uit de direkte omgeving van twee in november 2016 gearresteerde islamitische fundamentalisten stamt (Abu Walaa en Boban S. http://www.sueddeutsche.d...ufgerufen-haben-1.3243717)

De betreffende fundamentalisten-cel van Abu Walaa was in november opgerold na onderzoek door de inlichtingendienst wegens het vobereiden van terreurdaden (op basis van een getuigenis van en andere Tunesier, Anil O.), enkel deze persoon, Anis A. was dus ontkomen en heeft uiteindelijk vermoedelijk nu een aanslag uitgevoerd, mogelijk vanuit de wetenschap dat hij nooit erg lang uit handen van de politie kon blijven.

het is een beetje kortzichtig te roepen 'dat men dit alles wl had kunnen voorkomen'...
Uiteindelijk heeft de duitse politie en nlichtingendiensten juist goed werk gedaan bij het oprollen van dit terreurnetwerk, enkel is er een enkele dader ontkomen en die kon een aanslag zonder specifieke voorbereiding uitvoeren die dan ook vrijwel onmogelijk geheel te vorkomen is...
Als mesnen echt kwaad willen doen, kunnen deze altijd een weg vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Erik82 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:36:
[...]

Jihad is een eer voor de familie zullen waarschijnlijk beloont worden gebruikelijk in M.O btw
Daarom denk ik dat bij al die aanslagen niet toevallig de ids zijn achtergelaten.
dus als er geen paspoort zou liggen, zou de familie, of de media nooit achter een naam kunnen komen denk je ?
RM-rf schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:36:
[...]

De reden dat deze persoon dat bij zich zql dragen is dat juist zulk een papier een belangrijk document is omdat het voorkomt dat hij in voorlopige hechtenis bij een controle genomen kan worden, als hij geen rechtmatige verblijfsvergunning kan aantonen...
ik denk dat een dode/zwaargewonde pool naast je een groter probleem is dan het niet kunnen tonen van id bij een controle 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door Mr. Detonator op 21-12-2016 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juke!

Omdat we graag in vrijheid leven?

Het kan ook anders hoor, volledige controle door de staat, daarmee sluit je het nooit uit maar tot 98% moet lukken in Nederland, moet je wel bereid zijn nog meer vrijheid op te geven;p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Mis ik iets. Gisteren las ik op NOS dat ze de verkeerde hadden gearresteerd. En weinig aanknopingspunten meer hadden:
[...]

Zojuist lees ik op NOS dat ze een identiteitsbewijs hebben gevonden, in de vrachtwagen notabene

En waarom kunnen die terroristen tot voor de aanslag (zo goed) onder de radar opereren en dan na de daad zo makkelijk opgespoord worden door hun eigen identiteitsgegevens mee te nemen.
Wat jij hoort is natuurlijk niet wat er bekend is. Misscchien is dat paspoort wel direct gevonden 1 minuut na de aanslag.

Op 1 of andere manier denken mensen dat wij exact moeten weten wat er bekend is, en wel per direct. Er zijn legio redenen om niet direct aan te geven dat iets gevonden is.

Op radio 1 was er ook een analist aan het klagen over deze nieuwe Twitter realiteit. Mensen die klagen 30 minuten na de aanslag dat er zo weinig informatie is 8)7 En voor het meenemen van ID zijn genoeg redenen.

Je kan het ook omdraaien: Als men een false flag wilde plaatsen, waarom dan een ID gebruiken terwijl je weet dat dat vragen oproept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Mr. Detonator schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:47:
[...]

ik denk dat een dode/zwaargewonde pool naast je een groter probleem is dan het niet kunnen tonen van id 8)7
Dat zal de reden zijn dat hij vanaf dat moment ook wenig moeite deed zn ID bij zich te dragen en het op die plek liet liggen...

In de tijd tussen het moment dat de andere leden van die terreurgroep in Kassel opgepakt waren en het plegen van die aanslag liep die persoon natuurlijk altijd een kans om een ID gevraagd te worden en had hij die 'duldungspapieren' nodig om niet direkt in tijdelijke hechtenis genomen te worden ( een tunesier die in duitsland bij een routinematige ausweis-kontrolle geen verblijfsvergunning of visum kan tonen wordt nu eenmaal in hechtenis genomen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac

Dat verbaasde mij ook, maar later bedacht ik me dat het ook gewoon tactiek kan zijn om je kenbaar te maken. Zo van: Kijk, ik ben het, de islamist en dus IS-aanhanger (even buiten het feit dat het niet perse een IS-gestuurde persoon hoeft te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
RM-rf schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:36:
[...]

Denk je dat op het identieitsbewijs staat dat iemand een aanslag gaat plegen?
Dat probeer ik ook niet te suggereren, maar hij werd niet of nauwelijks gedetecteerd als gevaar en dat begrijp ik wel. Dat lijkt me heel lastig, maar nu hebben ze een goede spoor omdat de betreffende verdachte zijn identiteitsgegevens in de vrachtwagen (onbedoeld) heeft achtergelaten. Dit nadat door de politie is gezegd dat ze eigenlijk geen aanknopingspunten meer hebben..
Of ik interpreteer het verkeerd of ben niet volledig op de hoogte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
PWM schreef op woensdag 21 december 2016 @ 15:01:
[...]

Wat jij hoort is natuurlijk niet wat er bekend is. Misscchien is dat paspoort wel direct gevonden 1 minuut na de aanslag.

Op 1 of andere manier denken mensen dat wij exact moeten weten wat er bekend is, en wel per direct. Er zijn legio redenen om niet direct aan te geven dat iets gevonden is.

Op radio 1 was er ook een analist aan het klagen over deze nieuwe Twitter realiteit. Mensen die klagen 30 minuten na de aanslag dat er zo weinig informatie is 8)7 En voor het meenemen van ID zijn genoeg redenen.

Je kan het ook omdraaien: Als men een false flag wilde plaatsen, waarom dan een ID gebruiken terwijl je weet dat dat vragen oproept.
Uiteraard. Begrijpelijk bepaalde informatie hou je geheim. Opzettelijk misleidende informatie kan verstandige tactiek zijn, maar ze hebben wel de resources gericht op een verkeerde en aangegeven dat de daadwerkelijke verdachte dan 16 uur de tijd heeft gehad om te verdwijnen.. tenzij dit dan ook weer desinformatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skn
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-02-2022

skn

Nat-Water schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:01:
[...]
Waar heb je het over? Naar binnen halen? De dader is nog niet gepakt hoor. Voor hetzelfde geldt is het gewoon een Duitser die geradicaliseerd is - als het al iets met islam oid te maken heeft, want dat is ook nog niet bewezen. Dat er een ID bewijs is gevonden is een aanwijzing, maar nog geen veroordeling..
Ik durf er bijna een wedje op te leggen! IS heeft natuurlijk al de aanslag geclaimd maar in hoeverre dat legitiem is wordt nog onderzocht.
Maar wel "toevallig" dat de IS krant recentelijk had opgeroepen om meer te richten op Christenen en Christelijke feesten zoals kerst dit jaar en om messen, gif en vrachtwagens als wapen te gebruiken. Dus islam gerelateerd, hoogstwaarschijnlijk aannemelijk van wel, maar goed dat zijn natuurlijk nog lichte aannames. Maar als alle feiten op een rijtje eenmaal bekend zijn ben ik bang voor het ergste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

seez schreef op woensdag 21 december 2016 @ 15:15:
[...]

Dat probeer ik ook niet te suggereren, maar hij werd niet of nauwelijks gedetecteerd als gevaar en dat begrijp ik wel. Dat lijkt me heel lastig, maar nu hebben ze een goede spoor omdat de betreffende verdachte zijn identiteitsgegevens in de vrachtwagen (onbedoeld) heeft achtergelaten. Dit nadat door de politie is gezegd dat ze eigenlijk geen aanknopingspunten meer hebben..
Of ik interpreteer het verkeerd of ben niet volledig op de hoogte...
De betreffende persoon was als 'gefährder' ingeschat nadat hij in december verdwenen bleek te zijn, enkel behoorde hij niet tot de personen die bij het oprollen van de terreurcel in Kassel in november 2016 in hechtenis genomen werden...

Of dat terecht is zal nog moeten blijken... punt is wel dat nadat hij uit Kassel verdween hij wel degelijk dat Duldungs-papier nodig gehad zal hebben om niet teveel op te vallen (hij zou vermoedelijk door de mand gevallen kunnen zijn bij een controlle, zoals bv een terrorist in Giessen in maart dit jaar op het Station bij een routinematige controle gepakt werd: http://www.giessener-allg...,1_puid,1_pageid,113.html )

Dat de politie voorheen niet gezegd heeft dat ze die identiteitspapieren hebben kan en verdomd goede grond hebben en ik vind het zelfs relatief snel als ze dat binnen een dag wel de Pers melden...

Ik mag hopen dat ze in Kassel al alle potentiele medeplichtigen van die Terreurcel rondom Abu Walaa gecontroleerd en mogeljk enveneens in hechtenis genomen hebben die nog niet opgepakt waren aangezien zeer waarschijnlijk is dat deze mogeljke bewijzen kunnen leveren voor het oplossen van dit geweldsmisdrijf en/of het opakken van de dader (die misschien nog telefonisch contact met deze personen gehad heeft).

Zodra zulke gegevens publiek bekend worrden is er inderdaad en risico dat mogelijke medeplichtigen alsnog pogen te vluchten of bewijsmaterialen zullen vernietigen (chatlogs, communicatielogs, pc-gegevens, telefoon- en pc-data) voor zover deze dat ng niet gedaan adden na het oppakken van Abu Walaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinner
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 10:00
Een beschermingsmaatregel in steden, lijkt mij een omhoogkomende 'bollard' 1 van de juiste oplossingen.
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/28/Bollard_stadsafsluiting.jpg/440px-Bollard_stadsafsluiting.jpg

Het vergt natuurlijk wel een forse investering om pak 'm beet 30 steden met inwonertal >100.000 te voorzien van deze paaltjes, maar daar schrikken we als Nederland niet voor terug, toch ?
De Deltawerken werden ook uitgevoerd met veiligheid in het vaandel en dat kostte miljarden.

Betere oplossing dan beton blokken, welke ook in de weg liggen voor hulpdiensten.
Ook, een stadskern voorzien van deze barriéres, kan een voetgangersgebied creëren zodra dat wenselijk is.
Bestemmingsverkeer kan over transponders beschikken om de paaltjes te doen zakken, om te passeren.

Ik zie buiten kosten, geen nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:08
Toch knap hoevaak een land van herkomst zegt "nee sorry, die kennen we niet.", Waarna 'wij' de dupe zijn omdat we ze niet mogen uitzetten.

Lekker het illegale circuit in zo, dan heb je wat :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We weten inmiddels wie de dader is. Hij is van Tunesie. En hij is vooral niet representatief van de islam, dus laat ajb de discussie niet over religie of afkomst of wettelijke status gaan.

Ik hoop dat ze hem snel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
De_Bastaard schreef op woensdag 21 december 2016 @ 18:30:
Toch knap hoevaak een land van herkomst zegt "nee sorry, die kennen we niet.", Waarna 'wij' de dupe zijn omdat we ze niet mogen uitzetten.

Lekker het illegale circuit in zo, dan heb je wat :7
De man waar jij over hebt heeft zes keer een verkeerde naam en nationaliteit opgeven(om precies te zijn Egyptisch, Libanees, Tunisch). Kan zijn dat uit geen van die landen komt, dan gaat het moeilijk om hem terug te sturen naar een land van herkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

polli_ schreef op woensdag 21 december 2016 @ 19:16:
[...]

De man waar jij over hebt heeft zes keer een verkeerde naam en nationaliteit opgeven(om precies te zijn Egyptisch, Libanees, Tunisch). Kan zijn dat uit geen van die landen komt, dan gaat het moeilijk om hem terug te sturen naar een land van herkomst.
Er zijn taaldeskundigen die op basis van de taal die hij spreekt en met welke tongval hij die spreekt, met precisie kunnen vaststellen niet enkel uit welk land hij vandaan komt, maar ook vaak uit welke regio. Mits hij wel blijft spreken en niet helemaal zwijgt (er was een aantal jaar geleden een man in de Nederlandse cel die nooit, ook maar één woord heeft geuit, daardoor konden ze zijn nationaliteit niet vaststellen).

Dus zo iemand dan maar inschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:40
Spinner schreef op woensdag 21 december 2016 @ 18:29:
Betere oplossing dan beton blokken, welke ook in de weg liggen voor hulpdiensten.
Ook, een stadskern voorzien van deze barriéres, kan een voetgangersgebied creëren zodra dat wenselijk is.
Bestemmingsverkeer kan over transponders beschikken om de paaltjes te doen zakken, om te passeren.

Ik zie buiten kosten, geen nadelen.
Transponders lijkt me een nadeel. Dan kaapt de volgende terrorist wel een een vrachtwagen of ambulance met transponder?

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinner
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 10:00
TimDJ schreef op woensdag 21 december 2016 @ 19:27:
Transponders lijkt me een nadeel. Dan kaapt de volgende terrorist wel een een vrachtwagen of ambulance met transponder?
Lijkt mij dat die transponders op een bepaalde frequentie werken, dus zou je bestemmingsverkeer van specifieke transponders kunnen voorzien, die toegang geven tot een bepaald gebied, 1 richting inrijd en uitrijd.
Voor ambulances is dat geen oplossing, maar ik zie dan ook niet snel een terrorist een ambulance gebruiken om een ram-aanslag te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RM-rf schreef op woensdag 21 december 2016 @ 15:27:
[...]

De betreffende persoon was als 'gefährder' ingeschat nadat hij in december verdwenen bleek te zijn, enkel behoorde hij niet tot de personen die bij het oprollen van de terreurcel in Kassel in november 2016 in hechtenis genomen werden...

Of dat terecht is zal nog moeten blijken... punt is wel dat nadat hij uit Kassel verdween hij wel degelijk dat Duldungs-papier nodig gehad zal hebben om niet teveel op te vallen (hij zou vermoedelijk door de mand gevallen kunnen zijn bij een controlle, zoals bv een terrorist in Giessen in maart dit jaar op het Station bij een routinematige controle gepakt werd: http://www.giessener-allg...,1_puid,1_pageid,113.html )

Dat de politie voorheen niet gezegd heeft dat ze die identiteitspapieren hebben kan en verdomd goede grond hebben en ik vind het zelfs relatief snel als ze dat binnen een dag wel de Pers melden...

Ik mag hopen dat ze in Kassel al alle potentiele medeplichtigen van die Terreurcel rondom Abu Walaa gecontroleerd en mogeljk enveneens in hechtenis genomen hebben die nog niet opgepakt waren aangezien zeer waarschijnlijk is dat deze mogeljke bewijzen kunnen leveren voor het oplossen van dit geweldsmisdrijf en/of het opakken van de dader (die misschien nog telefonisch contact met deze personen gehad heeft).

Zodra zulke gegevens publiek bekend worrden is er inderdaad en risico dat mogelijke medeplichtigen alsnog pogen te vluchten of bewijsmaterialen zullen vernietigen (chatlogs, communicatielogs, pc-gegevens, telefoon- en pc-data) voor zover deze dat ng niet gedaan adden na het oppakken van Abu Walaa
Wat is de vertaling voor gefährder? Ik snap dat het iets met gevaar te maken heeft?

Is hij staatsgevaarlijk of een crimineel? (voor deze daad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Er wordt steeds meer bekend over de vermoedelijke dader. Het leest als een grote 'wtf' van de plaatselijke autoriteiten:
Zijn vader liet via de regionale radiozender Mosaïque FM weten dat zijn zoon ongeveer zeven jaar geleden uit Tunesië verdween en als illegale immigrant in Italië terechtkwam. Daar zat hij vier jaar in de cel wegens brandstichting in een school.

Afgelopen augustus werd hij aangehouden in de Duitse plaats Friedrichshafen met een vals Italiaans paspoort. Korte tijd later werd hij weer vrijgelaten. Tijdens zijn aanhouding verbleef hij nog in het azc in Emmerik. Later zou de Tunesiër zich enige tijd hebben opgehouden met een groep jihadisten in de Duitse stad Dortmund. Die groep zou banden hebben met de terroristische organisatie IS. Ook had Amri. een politie-informant gevraagd of die hem wapens kon leveren. Dit was geen reden voor de Duitse politie om hem opnieuw aan te houden.
Je kunt moeilijk beweren deze man 'zomaar' geradicaliseerd is, al jaren is hij bekend als radicale salafist en 'er was geen reden voor de Duitse politie om hem opnieuw aan te houden'. 8)7
Omroep ARD meldde dat de Tunesiër contact had met de vorige maand gearresteerde salafistische prediker Abu Walaa. Deze Irakees ronselde volgens justitie rekruten voor Islamitische Staat (IS). Ook zou hij sinds juli een strafblad hebben vanwege een mishandeling, blijkt uit politieonderzoek. Hij zou bij de autoriteiten te boek staan als 'onruststoker'.

De verdachte die nu met man en macht wordt gezocht, zou in 2015 Duitsland zijn binnengekomen als asielzoeker. Kennelijk had hij geen uitzicht op een verblijfsstatus: het document dat werd gevonden maakte duidelijk dat hij slechts werd 'geduld' in Duitsland en zijn uitzetting is uitgesteld.
Als ik dit zo lees heeft de Duitse regering inderdaad 'bloed' aan haar handen, deze man was een wandelende tijdbom die ongestoord zijn gang mocht gaan. Hoeveel van dit soort types lopen er nog meer vrij rond nu vraag ik me af?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:13
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 19:41:
[...]

Wat is de vertaling voor gefährder? Ik snap dat het iets met gevaar te maken heeft?

Is hij staatsgevaarlijk of een crimineel? (voor deze daad)
Het is in ieder geval vrij ruim te interpreteren: Wikipedia: Gefährder – Wikipedia

"Als Gefährder werden im Zusammenhang mit der öffentlichen Sicherheit und Gefahrenabwehr Personen bezeichnet, bei denen kein konkreter Hinweis vorliegt, dass sie eine Straftat planen, aber bei denen „bestimmte Tatsachen die Annahme der Polizeibehörden rechtfertigen, dass sie Straftaten von erheblicher Bedeutung, insbesondere solche im Sinne des § 100a der Strafprozessordnung (StPO), begehen“ werden"

Als 'Gefährder" worden (in samenhang met openbare veiligheid) personen bedoeld tegen wie geen concreet bewijs bestaat dat ze een overtreding plannen. Maar waarbij er bepaalde 'aanwijzingen' zijn dat de politie kan aannemen dat ze overtredingen van een zekere zwaarte zullen uitvoeren.

(Vertaling uit de losse pols ;) )
hoevenpe schreef op woensdag 21 december 2016 @ 19:46:
Er wordt steeds meer bekend over de vermoedelijke dader. Het leest als een grote 'wtf' van de plaatselijke autoriteiten:

[...]

Je kunt moeilijk beweren deze man 'zomaar' geradicaliseerd is, al jaren is hij bekend als radicale salafist en 'er was geen reden voor de Duitse politie om hem opnieuw aan te houden'. 8)7

[...]

Als ik dit zo lees heeft de Duitse regering inderdaad 'bloed' aan haar handen, deze man was een wandelende tijdbom die ongestoord zijn gang mocht gaan. Hoeveel van dit soort types lopen er nog meer vrij rond nu vraag ik me af?
Je kunt dat de Duitse politie bijna niet kwalijk nemen. Vorig jaar zijn er meer dan een miljoen vluchtelingen binnengekomen. Denk dat je ervan uit mag gaan dat er een zeer grote groep mensen op dezelfde manier 'op de radar' van de politie staan, waarvan de meesten onterecht.

Dat leidt tot de (wellicht kortzichtige) conclusie dat eenieder die in Duitsland hiertoe in staat is al op dezelfde wijze bij de politie in beeld is en/of reeds vaker met de politie in aanraking is geweest. Ze kunnen toch moeilijk elke immigrant/vluchteling waar vermoedens tegen bestaan of die in aanraking is gekomen met politie/justitie preventief op gaan sluiten.

[ Voor 36% gewijzigd door alexbl69 op 21-12-2016 19:58 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 19:20:
[...]

Er zijn taaldeskundigen die op basis van de taal die hij spreekt en met welke tongval hij die spreekt, met precisie kunnen vaststellen niet enkel uit welk land hij vandaan komt, maar ook vaak uit welke regio. Mits hij wel blijft spreken en niet helemaal zwijgt (er was een aantal jaar geleden een man in de Nederlandse cel die nooit, ook maar één woord heeft geuit, daardoor konden ze zijn nationaliteit niet vaststellen).

Dus zo iemand dan maar inschakelen?
Dat kan helpen maar is niet accuraat genoeg. Bijvoorbeeld het libische dialect wordt gesproken in zowel zuid-tunisie, zuid-algerie, libie als egypte.

https://upload.wikimedia..../7/73/Arabic_Dialects.svg

Als ze hem dan naar Egypte terug sturen kan de douane niks met hem en zullen ze hem terugsturen(aangezien hij niet het geboorte-register voorkomt).

Wat wel helpt om te stoppen met het bombarderen, koloniseren en ondrukken van andere landen voor olie en resources.

Wikipedia: 2011 military intervention in Libya

Wikipedia: Syrian Civil War

Wikipedia: Military intervention against ISIL

Of denk je dat VS en Europa voor minimaal 100 miljard aan kosten maken in het midden-oosten en Libie voor jan met de korte achternaam. Dan zullen mensen vanzelf stoppen met hierna toe komen.

Daarnaast kun je er nu 100% van uit gaan dat deze jongenman niet levend opgepakt gaat worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

polli_ schreef op woensdag 21 december 2016 @ 19:52:
[...]

Dat kan helpen maar is niet accuraat genoeg. Bijvoorbeeld het libische dialect wordt gesproken in zowel zuid-tunisie, zuid-algerie, libie als egypte.

Als ze hem dan naar Egypte terug sturen kan de douane niks met hem en zullen ze hem terugsturen(aangezien hij niet het geboorte-register voorkomt).

Wat wel helpt om te stoppen met het bombarderen, koloniseren en ondrukken van andere landen voor olie en resources.

Of denk je dat VS en Europa voor minimaal 100 miljard aan kosten maken in het midden-oosten en Libie voor jan met de korte achternaam. Dan zullen mensen vanzelf stoppen met hierna toe komen.
In Libië heeft het westen toch alleen een no-fly zone ingesteld? Kan me niet herinneren dat daar ook maar 1 bom gegooid is?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

4 jaar cel voor brandstichting? Echt? Ik wist niet dat Italië zo keihard strafte. Blijkbaar is dat de aanleiding voor zijn radicalisatie. Jongeman van pas 20 jaar oud, en dan jarenlang met allerlei zware criminelen in de bak tijd moeten verslijten. Daar word je chagrijnig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
YakuzA schreef op woensdag 21 december 2016 @ 19:54:
[...]

In Libië heeft het westen toch alleen een no-fly zone ingesteld? Kan me niet herinneren dat daar ook maar 1 bom gegooid is?
Er zijn wel bommen gegooid daar, alleen wel om deze mensen te beschermen tegen Khadaffi:

De vermoedelijke dader van de aanslag zat toen echter al vast in Italië vanwege brandstichting in een school, dus ik vermoed dat dat niet de reden van zijn radicalisering was...
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 19:56:
4 jaar cel voor brandstichting? Echt? Ik wist niet dat Italië zo keihard strafte. Blijkbaar is dat de aanleiding voor zijn radicalisatie. Jongeman van pas 20 jaar oud, en dan jarenlang met allerlei zware criminelen in de bak tijd moeten verslijten. Daar word je chagrijnig van.
Sarcasme?

[ Voor 24% gewijzigd door hoevenpe op 21-12-2016 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
YakuzA schreef op woensdag 21 december 2016 @ 19:54:
[...]

Zie wikipedia er zijn weldegelijk bomben gegooid:

14 May: NATO air strike hit a large number of people gathered for Friday prayers in the eastern city of Brega leaving 11 religious leaders dead and 50 others wounded.[186]

24 May: NATO air strikes in Tripoli kill 19 civilians and wound 150, according to Libyan state television.[187]

31 May: Libya claims that NATO strikes have left up to 718 civilians dead.[188]

19 June: NATO air strikes hit a residential house in Tripoli, killing seven civilians, according to Libyan state television.[189]

20 June: A NATO airstrike in Sorman, near Tripoli, killed fifteen civilians, according to government officials.[190] Eight rockets apparently hit the compound of a senior government official, in an area where NATO confirmed operations had taken place.[190]

25 June: NATO strikes on Brega hit a bakery and a restaurant, killing 15 civilians and wounding 20 more, Libyan state television claimed. The report further accused the coalition of "crimes against humanity". The claims were denied by NATO.[191]

28 June: NATO airstrike on the town of Tawergha, 300 km east of the Libyan capital, Tripoli kills eight civilians.[192]

25 July: NATO airstrike on a medical clinic in Zliten kills 11 civilians, though the claim was denied by NATO, who said they hit a vehicle depot and communications center.[193][194]

20 July: NATO attacks Libyan state TV, Al-Jamahiriya. Three journalists killed.[195]

9 August: Libyan government claims 85 civilians were killed in a NATO airstrike in Majer, a village near Zliten. A spokesman confirms that NATO bombed Zliten at 2:34 a.m. on 9 August,[196] but says he was unable to confirm the casualties. Commander of the NATO military mission, Lieutenant General Charles Bouchard says "I cannot believe that 85 civilians were present when we struck in the wee hours of the morning, and given our intelligence. But I cannot assure you that there were none at all".[197]

15 September: Gaddafi spokesman Moussa Ibrahim declares that NATO air strikes killed 354 civilians and wounded 700 others, while 89 other civilians are supposedly missing. He also claims that over 2,000 civilians have been killed by NATO air strikes since 1 September.[198] NATO denied the claims, saying they were unfounded.[199]

2 March 2012: United Nations Human Rights Council release their report about the aftermath of the Libyan civil war, concluding that in total 60 civilians were killed and 55 wounded by the NATO air campaign.[200] In May that same year, Human Rights Watch published a report claiming that at least 72 civilians were killed. [16]

Er zijn meer dan genoeg bommen gedropt. Maar de halen de NOS uitzending niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 19:56:
[...]

In Enschede zijn 3 jongens veroordeeld tot 4 jaar gevangenisstraf (1 voorwaardelijk) voor het gooien van 'twee bierflesjes met brandbaar gas richting de Marokkaanse moskee'.

Dus Italië is hier niet uniek in ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Spinner schreef op woensdag 21 december 2016 @ 19:33:
[...]
maar ik zie dan ook niet snel een terrorist een ambulance gebruiken om een ram-aanslag te doen.
Oh nee ?

http://www.nu.nl/binnenla...estolen-ambulance-a2.html

Oke, dit ging om een verwarde man. Maar ze zijn dus blijkbaar te stelen ?

En ook deze al vergeten ?

http://nos.nl/artikel/206...er-geen-aanhoudingen.html

Je maakt één grote denkfout met je waanzinnige-paaltjes-plan: Soft targets zijn overal. Niet alleen in stadscentra van steden met meer als 100.000 inwoners. Als we straks tijdens carnaval de optochten in de grote steden van A tot Z beveiligen, dan kun je als terrorist in een middelgroot dorp/stad net zo goed veel doden veroorzaken. We hebben de schietpartij in winkelcentrum de Ridderhof in Alphen gehad. 70k inwoners, en nee, dat was niet in het centrum, maar gewoon een wijkwinkelcentrumpje. En we hebben met de aanslag op koninginnedag in Apeldoorn gezien dat je ook met een Suzuki Swift veel doden kunt veroorzaken. En daar was het primaire doel van de aanslag de bus met de koninklijke familie, en is er dus niet eens bewust ingereden om zo veel mogelijk burgerslachtoffers te maken...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alexbl69 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:02:
[...]

In Enschede zijn 3 jongens veroordeeld tot 4 jaar gevangenisstraf (1 voorwaardelijk) voor het gooien van 'twee bierflesjes met brandbaar gas richting de Marokkaanse moskee'.

Dus Italië is hier niet uniek in ;) .
Uit jouw bron:

Veroordeling
De daadwerkelijke gooiers van de molotov cocktails, Danny H. (25), Marco H. (36) en Ronald M. (35), zijn veroordeeld conform de eis van het vier jaar gevangenisstraf waarvan een jaar voorwaardelijk geëist.

Twee daarvan noem ik niet echt jongens. De reden waarom men op zulke jonge leeftijd (20) geen lange celstraf voor een kleindelict moet ondergaan, is omdat men veel vatbaarder is voor radicalisatie aangezien de hersens nog niet volgroeid zijn. Dat is bij latere laeftijd wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:06:
[...]Twee daarvan noem ik niet echt jongens. De reden waarom men op zulke jonge leeftijd (20) geen lange celstraf voor een kleindelict moet ondergaan, is omdat men veel vatbaarder is voor radicalisatie aangezien de hersens nog niet volgroeid zijn. Dat is bij latere laeftijd wat anders.
Lijkt mij een onbegaanbare weg. Ten eerste hebben we (met goede reden) afgesproken iedereen boven de 18 volgens het volwassenenstrafrecht te straffen. De rechter kan daar tot 23 jaar van afwijken, maar ten eerste weet ik niet of dat in Italië ook zo is, ten tweede betwijfel ik of deze 'ontsnappingsclausule' ook gebruikt kan worden bij brandstichting.

Maar dan nog, in feite hou je een pleidooi om jonge lieden die vatbaar zijn voor radicalisatie minder zwaar te straffen dan mensen die dat niet zijn. En aangezien Kees met zijn IQ van 80 minder (of niet) vatbaar is voor radicalisatie en Mohammed wel zou dat de facto een automatische strafvermindering voor mensen met een moslimachtergrond betekenen. Heb zo'n idee dat je daar momenteel niet mee aan hoeft te komen.

Je omschrijft de brandstichting trouwens als een 'kleindelict'. Wat bedoel je daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik82
[...]

Daarnaast kun je er nu 100% van uit gaan dat deze jongenman niet levend opgepakt gaat worden!
[...]

Waarom werd vorige week de Koptische kerk in Cairo gebombardeerd? Zijn de Kopten ergens aan het bombarderen? Of misschien zijn er andere redenen dat Islamitische terroristen niet-Moslims opblazen.

Is Tunesie ook gebombardeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
alexbl69 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 19:50:
Je kunt dat de Duitse politie bijna niet kwalijk nemen. Vorig jaar zijn er meer dan een miljoen vluchtelingen binnengekomen. Denk dat je ervan uit mag gaan dat er een zeer grote groep mensen op dezelfde manier 'op de radar' van de politie staan, waarvan de meesten onterecht.

Dat leidt tot de (wellicht kortzichtige) conclusie dat eenieder die in Duitsland hiertoe in staat is al op dezelfde wijze bij de politie in beeld is en/of reeds vaker met de politie in aanraking is geweest. Ze kunnen toch moeilijk elke immigrant/vluchteling waar vermoedens tegen bestaan of die in aanraking is gekomen met politie/justitie preventief op gaan sluiten.
We hebben het niet niet over zwartrijden of een simpele winkeldiefstal, het gaat om een hele reeks aan zware vergrijpen en verdenkingen: mishandeling, wapen proberen te kopen bij politie-informant, samenwerking met jihadisten en IS sympathisanten, salafistische vriendenkring, etc. etc.

Ik neem toch aan dat er geen duizenden rondlopen met dit 'CV', als je dit niet aanpakt neem je de bescherming van je eigen bevolking niet serieus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
Erik82 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:14:
[...]

[...]

Waarom werd vorige week de Koptische kerk in Cairo gebombardeerd? Zijn de Kopten ergens aan het bombarderen? Of misschien zijn er andere redenen dat Islamitische terroristen niet-Moslims opblazen.

Is Tunesie ook gebombardeerd?
Waarschijlijk hebben ze dezelfde legitieme reden als de christelijke NATO en hun militairen die niet christelijke mensen bombarderen.

Zou het niet weten, maar je creert daarmee een voedingsbodem voor dit soort gasten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:05
Hoeveel van dit soort types lopen er nog meer vrij rond nu vraag ik me af?
http://www.independent.co...reece-corfu-a7477371.html

Het mag wel duidelijk zijn dat het westerse rechtssysteem geen raad weet met mensen die het niks kan schelen dat ze met een strafblad kansloos zijn als gewone burger in de samenleving; ze hebben toch niks te verliezen, gaan gewoon verder in het criminele milieu, of steken opnieuw illegaal een landsgrens over en beginnen met een nieuwe identiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:36
deze man was een wandelende tijdbom die ongestoord zijn gang mocht gaan. Hoeveel van dit soort types lopen er nog meer vrij rond nu vraag ik me af?
Ik denk al gauw enkele duizenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HallonRubus schreef op woensdag 21 december 2016 @ 21:03:
[...]

http://www.independent.co...reece-corfu-a7477371.html

Het mag wel duidelijk zijn dat het westerse rechtssysteem geen raad weet met mensen die het niks kan schelen dat ze met een strafblad kansloos zijn als gewone burger in de samenleving; ze hebben toch niks te verliezen, gaan gewoon verder in het criminele milieu, of steken opnieuw illegaal een landsgrens over en beginnen met een nieuwe identiteit.
Deze man had 'Big Dreams' toen hij naar Europa als jonger tiener kwam, ik mag gokken dat hij toen nogal 'onschuldig' zou zijn geweest, en vervolgens doet hij iets stoms in Italië (wat nog bij lange na geen terrorisme is) en vervolgens wordt daarvoor genadeloos afgestraft (vier jaar zitten). Later vindt hij zijn weg naar Duitsland, alwaar hij opnieuw probeert zijn leven te maken, maar wordt daar niet geaccepteerd (mogelijk vanwege zijn afkomst, hoogstwaarschijnlijk vanwege zijn strafblad) en wordt eveneens tegen hem een deportatieprocedure gestart. Uiteindelijk verliest hij de zaak, en wordt uitgeprocedeerd, met een 28 dagen deadline om zijn donder het land uit te krijgen. Waarschijnlijk gaat hij dan, uit wanhoop en als laatste redmiddel, doen alsof hij stateloos is, en verbergt/ontkent iedere staatsburgerschap. Daardoor weet hij een tijdelijk uitstel van de deportatie voor elkaar te krijgen (Duldung), onder welke status hij zich bevond ten tijde van de aanslag.

Nou lijkt mij niet iemand die vanaf het begin een haat richting westen koesterde, maar eerder iemand die zich niet wist te redden uit een genadeloze, verharde, door en door corrupte maatschappij die hem iedere kans ontnam zijn verdere leven te leiden. Waar hij zich ook deponeerde, bleek dat geen duurzame optie om in te wonen.

Misschien zouden we juist dát als aanleiding moeten zien voor deze criminaliteit en niet zozeer het feit dat hij moslim was, of vluchteling of weet ik voor etiket, die mij allemaal erg oppervlakkig lijken te zijn, en voorbij te gaan aan de feiten zoals die zich voordoen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 21:22:
[...]

Deze man had 'Big Dreams' toen hij naar Europa als jonger tiener kwam, ik mag gokken dat hij toen nogal 'onschuldig' zou zijn geweest, en vervolgens doet hij iets stoms in Italië (wat nog bij lange na geen terrorisme is) en vervolgens wordt daarvoor genadeloos afgestraft (vier jaar zitten). Later vindt hij zijn weg naar Duitsland, alwaar hij opnieuw probeert zijn leven te maken, maar wordt daar niet geaccepteerd (mogelijk vanwege zijn afkomst, hoogstwaarschijnlijk vanwege zijn strafblad) en wordt eveneens tegen hem een deportatieprocedure gestart. Uiteindelijk verliest hij de zaak, en wordt uitgeprocedeerd, met een 28 dagen deadline om zijn donder het land uit te krijgen. Waarschijnlijk gaat hij dan, uit wanhoop en als laatste redmiddel, doen alsof hij stateloos is, en verbergt/ontkent iedere staatsburgerschap. Daardoor weet hij een tijdelijk uitstel van de deportatie voor elkaar te krijgen (Duldung), onder welke status hij zich bevond ten tijde van de aanslag.

Nou lijkt mij niet iemand die vanaf het begin een haat richting westen koesterde, maar eerder iemand die zich niet wist te redden uit een genadeloze, verharde, door en door corrupte maatschappij die hem iedere kans ontnam zijn verdere leven te leiden. Waar hij zich ook deponeerde, bleek dat geen duurzame optie om in te wonen.

Misschien zouden we juist dát als aanleiding moeten zien voor deze criminaliteit en niet zozeer het feit dat hij moslim was, of vluchteling of weet ik voor etiket, die mij allemaal erg oppervlakkig lijken te zijn, en voorbij te gaan aan de feiten zoals die zich voordoen.
En toen... werd je wakker.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Deze man had 'Big Dreams' toen hij naar Europa als jonger tiener kwam, ik mag gokken dat hij toen nogal 'onschuldig' zou zijn geweest,
Ik zou de crack pijp even links laten liggen
in Oueslatia, waar hij op 22 december 1992 het levenslicht zag, bij verstek veroordeeld tot vijf jaar gevangenisstraf wegens diefstal met geweld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Nou lijkt mij niet iemand die vanaf het begin een haat richting westen koesterde, maar eerder iemand die zich niet wist te redden uit een genadeloze, verharde, door en door corrupte maatschappij die hem iedere kans ontnam zijn verdere leven te leiden.
Door en door corrupt? Toe maar. Los van het feit dat dit slaat als een lul op een drumstel mag je gevoegelijk aanmenen dat zelfs *als* dit al waar is, deze persoon erger heeft meegemaakt in zijn land van herkomst...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het op nieuwsfeiten om dit topic leesbaar te houden voor iedereen die informatie zoekt of wil reageren met eigen informatie. Dat betekent dus concreet dat dit niet echt een discussietopic is. Natuurlijk ben je vrij om in te gaan op nieuwsfeiten. Vervolgens de discussie door te trekken naar oorzaken van terreur of vluchtelingen willen we hier dus absoluut niet zien.

Telefoonnummer in Berlijn mocht iemand vermoeden dat er een bekende betrokken zou kunnen zijn geraakt bij het voorval:
+49 (0)3046644664

ZT = Zero tolerance en dat menen we ook. Denk dus een beetje na voordat je reageert en kom niet aanzetten met rants, offtopic maatschappelijke problemen en laat metadiscussies zoals reageren op anderen die niet correct reageren voor wat het is. Staat er iets je niet aan? Maak dan een topicreport of reageer in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Terugkoppelingstopic

Over achtergronden kan de discussie hier verder: [ZT] Terreur in Europa - Achtergronden
Voor de migratieproblematiek moet je hier zijn: Migratie van vluchtelingen naar Europa - Deel 3