Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik82
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-09 21:33
Bild, Conflict news, Berlin Police etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juke!
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-02-2021
maartend schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:24:
[...]

Komt van nu.nl

"We hebben de verkeerde en daarmee ook een nieuwe situatie", zegt de politie. "De ware dader loopt nog vrij rond en is bewapend en kan nieuwe schade aanrichten."
komt van:

Die "Welt" berichtet unter Berufung auf ranghohe Sicherheitskreise, der festgenommene pakistanische Verdächtige sei nicht der Attentäter. "Wir haben den falschen Mann", zitiert das Blatt einen ranghohen Polizeiführer. "Und damit eine neue Lage. Denn der wahre Täter ist noch bewaffnet auf freien Fuß." Dafür gibt es bislang keine offizielle Bestätigung.

waarmee ik mijn voorgaande vraag ook gelijk beantwoord heb:P

Nu ja, als ze de verkeerde hebben, kan die al goed en lang uit Duitsland zijn, poolse grens is hier vlakbij.
Hopelijk krijgen ze nog info(foto's, videos) waarom misschien nog wat te vinden is.

[ Voor 16% gewijzigd door Juke! op 20-12-2016 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:35
Dat is niet zo best. Dan kan hij het elk moment nog eens proberen :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinus_Budel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:16
Juke! schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:01:
[...]

hier in Berlijn en omgeving(Oost-Duitsland) is de 2e wereldoorlog nog altijd een topic. Elke dag weer. Elk kind groeit ermee op in de school, wordt ingestampt dat "ze" (de duitser) fout was en is om dat wat gebeurd is toen. Hier heb ik veel diepgaandere discussie gehad en gevolgd over dat topic als ooit in Nederland.

De Duitser vind de Nederlander inderdaad direct maar nog erger: oppervlakkig als maar kan zijn. Echte discussies willen duitsers niet met Nederlanders want is niet mogelijk.

Ook dat voorbeeld van dat dorpje wat je gaf, zulke dingen kan je dagelijks over lezen, op tv docu's/praatprogramma's over zien etc.

dit alles is natuurlijk mijn mening en geen feit alhoewel het zo over kan komen;p

aanvulling: er zijn hier in Oost-Duitsland nog genoeg dorpjes waar je beter niet kan komen als buitenlander..
Dat hele Nazi gebeuren is hier een dagelijks thema waarover gepraat wordt, veel meer als je kan vermoeden.
Dat is dus precies wat mij ook opviel toen ik in Berlijn woonde (woon net na 3 jaar Berlijn weer terug in Nederland). Aan de ene kant zijn ze heeel erg voorzichtig met alles wat ze publiekelijk zeggen ivm met WW2, maar onderhuids heerst er nog steeds ontzettend veel nationalisme.
Een collega van mij die zijn promotie onderzoek doet over WW2 (en dan met name wat er allemaal in Königsberg is gebeurd, ook erg interessant overigens) sprak met behoorlijk wat oude (boven de 70 jaar) Duitsers in Berlijn over WW2 en veel van hen spreken nog net niet uit dat ze de endlösung der judenfrage een prima idee vonden. Schrik je toch wel van.

Maar goed, gelukkig zijn alle bekende van mij buitenschot gebleven al gebeurde het wel precies voor de deur van een oud collega. Ik woonde daar zelf overigens ook maar op 20 min loop afstand vandaan, toch best creepy als je weet dat je daar zeer regelmatig voorbij kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Duits docente gehad van ergens in de 50. Ze vertelde dat zij op school nog de "oude ideeën" geleerd krijgen. Toen ze naar Nederland verhuisde had ze Joodse buren en dat vond zij doodeng. Dan kwam je de mensen in het echt tegen, waarvan je je hele leven allerlei onzin over geleerd kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 10:06
Ze hebben idd de verkeerde te pakken:

http://www.telegraaf.nl/b...opt_nog_vrij_rond___.html

Dit is echt niet goed hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ik die open deur weer sluiten voor je? :P

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2016 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juke!
Wordt nog beter, bundes en landesambt spreken elkaar tegen: de 1 zegt messteken, de ander schoten( we hebben het dan over de "bijrijder")

Kortom, dit heeft nog even tijd nodig, niet gek laten maken door alle berichtgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:51
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:39:
Zal ik die open deur weer sluiten voor je? :P
Dit is echt slecht nieuws hoor!

Was hij nu dood geweest of gearresteerd dan had er in ieder geval 'rust' kunnen ontstaan, nu zullen alle kerstmarkten waarschijnlijk tot nader orde dicht blijven en geen vrachtwagenchauffeur slaapt meer rustig in zijn cabine.

Zolang hij nog rondloopt kunnen 'we' niet over tot de orde van de dag...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juke!
hoevenpe schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:41:
[...]

Dit is echt slecht nieuws hoor!

Was hij nu dood geweest of gearresteerd dan had er in ieder geval 'rust' kunnen ontstaan, nu zullen alle kerstmarkten waarschijnlijk tot nader orde dicht blijven en geen vrachtwagenchauffeur slaapt meer rustig in zijn cabine.

Dat gaat niet. Bundesambt/Landesambt heeft geen middelen daartoe. Ze hebben voor vandaag gevraagd aan alle markten in Berlijn om dicht te blijven waar door vele gehoor aan gegeven wordt.

En ja, zit op dit moment ook gewoon te werken, dus orde van de dag maar begrijp wat je bedoelt;p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:15
hoevenpe schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:41:
[...]
"We" kunnen dat hier perfect. De kans dat hij vandaag voor mijn deur staat schat ik net zo hoog in als dat ik de postcodeloterij win. En ik koop geen loten.

Dat het voor de mensen in berlijn en omstreken nog lastig blijft, dat klopt. Maar dat zijn niet wij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus_Budel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:16
Wat het probleem wel is, is dat nu iedereen weer roept: "zie je nou wel, het is een vluchteling". Terwijl nu blijkt dat de ze goeie misschien niet eens hebben. Zo werkt media natuurlijk maar nog... Inderdaad beter eerst ff alle berichten rustig afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
De vraag is wat het met een dader doet. Als je de aanslag van Bataclan nog kan herinneren, daar liepen de daders ook nog weken rond en was er een ware klopjacht gaande. De lui waren op de vlucht en hadden echt geen ruimte om nog een aanslag te plannen.

Het enige voordeel wat de dader misschien kan hebben is dat hij richting Polen en verder naar het oosten kan vluchten. Ik vermoed dat die veiligheidsdiensten hun werk toch minder professioneel doen en grondig zijn waardoor hij misschien van de radar kan verdwijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:Klaarblijkelijk was de topicwaarschuwing weer eens niet duidelijk. We gaan in dit topic dus niet beginnen over migratie, verandering van cultureel erfgoed, etc etc. Ik blijf ook echt niet waarschuwen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juke!
maartend schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:43:
[...]

"We" kunnen dat hier perfect. De kans dat hij vandaag voor mijn deur staat schat ik net zo hoog in als dat ik de postcodeloterij win. En ik koop geen loten.

Dat het voor de mensen in berlijn en omstreken nog lastig blijft, dat klopt. Maar dat zijn niet wij.
Ach eerlijk gezegd merk je er weinig van. Moet ook niet vergeten hoe groot Berlijn is.
Berliner zijn ook ander soort slag mensen, dat komt er ook nog eens bij.

Je kan Berlijn niet vergelijken met rest van Duitsland, op geen manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:05
Robkazoe schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:44:
De vraag is wat het met een dader doet. Als je de aanslag van Bataclan nog kan herinneren, daar liepen de daders ook nog weken rond en was er een ware klopjacht gaande. De lui waren op de vlucht en hadden echt geen ruimte om nog een aanslag te plannen.
Helaas is een aanslag zoals gisteren niet echt iets wat veel voorbereiding nodig heeft naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:15
Juke! schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:48:
[...]

Ach eerlijk gezegd merk je er weinig van. Moet ook niet vergeten hoe groot Berlijn is.
Berliner zijn ook ander soort slag mensen, dat komt er ook nog eens bij.

Je kan Berlijn niet vergelijken met rest van Duitsland, op geen manier.
Ik geloof je helemaal. Dus dat "we"zijn er allemaal erg van ondersteboven valt nog meer mee dan ik dacht. Mensen pakken hun leven op, laten zicg niet leiden door terreur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juke!
maartend schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:50:
[...]

Ik geloof je helemaal. Dus dat "we"zijn er allemaal erg van ondersteboven valt nog meer mee dan ik dacht. Mensen pakken hun leven op, laten zicg niet leiden door terreur?
Precies, en je hebt ook geen andere keus lijkt het.

Mja mensen zijn iets stiller vandaag, je merkte dat vanochtend in de s-bahn, vooral bij het passeren van Zoo(station bij de kerk waar het gebeurd is).

Nu is het weer over tot orde van de dag, mensen zijn aan het werk, winkelen, niks doen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:27
Wat erg zeg :'( :'( Al die doden en gewonden.
Ik hoop dat ze heel gauw de dader oppakken en erachter komen of er nog meer beraamd is.

Vanochtend was ik in het centrum van Breda en vanwege het optreden van 3FM serious request zijn nu op alle toegangswegen naar die plek blokkades geplaatst, loopt bewaking rond en worden mensen gefouilleerd. Wat kunnen mensen elkaar toch soms aandoen, ongelofelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Het zou wel een serieuze blunder zijn als ze dachten de juiste persoon te hebben en daardoor vluchtroutes niet hebben bewaakt (vliegvelden, treinstations, etc).

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:17

Stoney3K

Flatsehats!

defiant schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:05:
Het zou wel een serieuze blunder zijn als ze dachten de juiste persoon te hebben en daardoor vluchtroutes niet hebben bewaakt (vliegvelden, treinstations, etc).
Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk (en erg onprofessioneel): Zelfs als je de dader te pakken hebt wil je de vluchtroutes dicht houden om eventuele medeplichtigen in de kraag te kunnen vatten.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 10:21
Wat ik dan weer vreemd vind is dat er iemand 2km achter de verkeerde dader is aangelopen. Terwijl de er dus meerdere getuigen zijn geweest die iemand uit de vrachtwagen hebben zien springen en weglopen/rennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Laatst online: 13-12-2021
segil schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:02:
Wat erg zeg :'( :'( Al die doden en gewonden.
Ik hoop dat ze heel gauw de dader oppakken en erachter komen of er nog meer beraamd is.

Vanochtend was ik in het centrum van Breda en vanwege het optreden van 3FM serious request zijn nu op alle toegangswegen naar die plek blokkades geplaatst, loopt bewaking rond en worden mensen gefouilleerd. Wat kunnen mensen elkaar toch soms aandoen, ongelofelijk.
En wat heeft dat er mee te maken dan? Toen ik naar Nightwish ging, een week na Bataclan was de beveiliging ook opgeschroefd en strenger dan een paar maanden eerder bij een ander concert.

3FM is altijd groots en beveiligd,

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:21
Terranova schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:16:
Wat ik dan weer vreemd vind is dat er iemand 2km achter de verkeerde dader is aangelopen. Terwijl de er dus meerdere getuigen zijn geweest die iemand uit de vrachtwagen hebben zien springen en weglopen/rennen.
Maar die iemand die uit de vrachtwagen is gesprongen hoeft dus niet diegene te zijn die achtervolgd is. Daarnaast is er massapaniek en dat kan je beoordelingsvermogen behoorlijk veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
Terranova schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:16:
Waarschijnlijk omdat het donker was, mensen het verkeerd gezien hebben, of de onschuldige was net soortgelijk gekleed. Net als veel jongeren er tegenwoordig ongeveer hetzelfde uitzien.

Opgeschoren hoofd, jas met bontkraag, spijkerbroek en sneakers......

Daarnaast weet ik niet of de huidige (ex)-verdachte (pakistaan) weg rende of zich gewoon overgaf. Dat komt, met mijn beperkte duits, niet duidelijk over. Wegrennen maakt natuurlijk verdacht, aan de andere kant lijkt heel afrikaans-amerika (op beeld) altijd weg te rennen ook al is het "I aint didn't do nothin' ".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Koos2009 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:18:
[...]

En wat heeft dat er mee te maken dan? Toen ik naar Nightwish ging, een week na Bataclan was de beveiliging ook opgeschroefd en strenger dan een paar maanden eerder bij een ander concert.

3FM is altijd groots en beveiligd,
Ik begrijp je felle reactie niet zo? Ik zeg alleen dat ik deze aanslag erg vind en een gevolg hiervan is merkbaar in Breda, door een verscherpte toezicht (dat is ook in het nieuws geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Beveiliging was gisteren ook al scherper. Zonder er gisteren ook geweest te zijn is er niet echt iets van te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
segil schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:25:
[...]

Ik begrijp je felle reactie niet zo? Ik zeg alleen dat ik deze aanslag erg vind en een gevolg hiervan is merkbaar in Breda, door een verscherpte toezicht (dat is ook in het nieuws geweest).
Is geen "felle" reactie. Ik bedoel alleen het onderste gedeelte.

Het leek er in mijn ogen op dat het een schreeuw om aandacht was.
Daar doelde ik meer op dat het overal zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 15:23
Triest allemaal. Als je dan leest dat het een aantal dagen terug al geprbeerd is met een spijkerbom door een 12 jarige:http://www.rtlnieuws.nl/b...slag-plegen-op-kerstmarkt Wat staat Duitsland nog meer te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
Tinus_Budel schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:44:
Wat het probleem wel is, is dat nu iedereen weer roept: "zie je nou wel, het is een vluchteling". Terwijl nu blijkt dat de ze goeie misschien niet eens hebben. Zo werkt media natuurlijk maar nog... Inderdaad beter eerst ff alle berichten rustig afwachten
Kan je nu wel zeggen. Bij de aanslagen van afgelopen jaar waren genoeg vluchtelingen bij betrokken. Dus zo raar is dat niet.

Excuses voor dubbele post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juke!
kobus71 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:42:
Triest allemaal. Als je dan leest dat het een aantal dagen terug al geprbeerd is met een spijkerbom door een 12 jarige:http://www.rtlnieuws.nl/b...slag-plegen-op-kerstmarkt Wat staat Duitsland nog meer te wachten?
Geen idee maar voel me nog steeds veiliger hier in Berlijn als in Amsterdam.

Ontopic: om 15:00 de gebruikelijke minuut stilte, gevolgd door Brandenburger Tor in kleuren van Duitsland vanavond. Komen naar het schijnt ook veel beelden binnen bij politie. Het wapen waarmee de bijrijder beschoten is is nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juke! schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:55:
[...]

Geen idee maar voel me nog steeds veiliger hier in Berlijn als in Amsterdam.
Dat gevoel is gezien de huidige aanslagen, aantrekkelijkheid locatie en het aantal extremiste statistisch gezien onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Koos2009 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:37:
[...]

Is geen "felle" reactie. Ik bedoel alleen het onderste gedeelte.

Het leek er in mijn ogen op dat het een schreeuw om aandacht was.
Daar doelde ik meer op dat het overal zo is.
Okay :>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:33

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:58:
[...]

Dat gevoel is gezien de huidige aanslagen, aantrekkelijkheid locatie en het aantal extremiste statistisch gezien onterecht.
Gevoel trekt zich helaas niets aan van statistiek. Puur statistisch gezien is dit één van de veiligste tijdperken ooit. Het risico om door geweld om het leven te komen is in Europa ongelofelijk laag - maar toch voelt "men" zich onveilig. En dat gevoel van onveiligheid wordt opgestookt door populisten.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Mx. Alba schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:00:
[...]

Gevoel trekt zich helaas niets aan van statistiek. Puur statistisch gezien is dit één van de veiligste tijdperken ooit. Het risico om door geweld om het leven te komen is in Europa ongelofelijk laag - maar toch voelt "men" zich onveilig. En dat gevoel van onveiligheid wordt opgestookt door populisten.
en de media. als je 3 dagen na een aanslag nog steeds niets anders in het nieuws ziet dan zaken gerelateerd aan de aanslag, is dat angstig voor veel mensen.

helaas is een aanslag nieuws (logisch ook), als er helemaal niets op het nieuws zou komen over dit soort aanslagen zou dat de terreurgroep veel minder in de kaart spelen (angst aanjagen).

neemt niet weg dat het logisch is dus, dat er verslag gedaan wordt van het gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

De PG heeft ongeveer 30 minuten geleden in een persbijeenkomst aangegeven dat ze op dit moment niet met 100% zekerheid kunnen zeggen dat de aangehouden persoon schuldig (of onschuldig) is. Later op de dag komt hij met meer informatie.

Kortom: de persoon die is aangehouden is nog niet vrijgelaten.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:40
Hoop dat niet al mijn reacties vandaag zonder verdere motivatie weg worden gehaald, want het begint bijna flauw te worden...

OT: Moet zeggen dat de Berlijnse politie nu wel enorm aan het klungelen is geslagen. Dat het in de eerste momenten na de aanslag chaotisch is is natuurlijk logisch, maar het gaat nu wel heel erg van de hak op de tak.

Want nu ze twijfelen of ze wel de juiste persoon hebben, hoe kunnen ze dan (nog) zo stellig (blijven) beweren dat het überhaupt een aanslag was?

Wat betreft de verdachte; het past inderdaad niet in het beeld van de 'terrorist' om zo'n daad te ontkennen. Sterker nog, in de regel zijn ze er trots op en willen ze sterven. Deze man is 'gevlucht' en ontkent. Dat is niet echt te rijmen met elkaar.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
alexbl69 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:37:
Want nu ze twijfelen of ze wel de juiste persoon hebben, hoe kunnen ze dan (nog) zo stellig (blijven) beweren dat het überhaupt een aanslag was?
Die vermoorde Pool in de cabine is toch best een 'dingetje' dat wijst op opzet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:28
hoevenpe schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:10:
[...]

In dit specifieke geval had het zeker wat uit kunnen maken: de truck was gestolen in Polen, een grenscontrole had deze man kunnen vragen naar papieren. Hij spreekt alleen een regionaal Pakistaans dialect (ervan uitgaande dat hij het toch is) wat verdacht is, een extra controle en de dode chauffeur was gevonden...
Dit had allicht wat uitgemaakt als de truck in Polen gestolen was, volgens de informatie was de truck gestolen in Berlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Suicyder schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:12:
[...]

Dit had allicht wat uitgemaakt als de truck in Polen gestolen was, volgens de informatie was de truck gestolen in Berlijn.
Hij was toch in Polen gestolen of is deze informatie inmiddels achterhaald?

[ Voor 6% gewijzigd door hoevenpe op 20-12-2016 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
hoevenpe schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:18:
[...]

Berlijn. Zou staal laden in Italie en lossen bij Berlijn (of andersom)

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

hoevenpe schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:18:
[...]

Berlijn...

Ook al heb je grenscontroles, idioten houd je echt niet tegen.
Wat je wel veel beter kunt doen is bepaalde stromen goederen en personen in de gaten houden daardoor.
Nu komen ze via de buitengrens (eu grens) illegaal binnen en duiken ze ergens zomaar op, je weet dus weken/maanden lang niet waar men uithangt en wie dat precies is. Overigens, de grens krijg je nooit 100% dicht dus mensen die er echt ongezien langs willen komen komen er echt wel door.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Media spreekt nu van mogelijk meerdere daders. Lijkt me een angstige gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Laatst online: 09-09 21:08

SuBBaSS

-has Ryzen

Het is toch een wonderlijke ontwikkeling!

Vanochtend dit bericht nog, waarin toch wel wat stellige dingen beweerd werden.
http://www.telegraaf.nl/b...tervolgt_verdachte__.html
(Jaja, telegraaf, linkt gewoon naar het originele bericht waar hetzelfde beweerd wordt, geen gesensionaliseerde koppen)

Da's nu uiteindelijk allemaal weer ingetrokken.....
Uit de berichtgeving verder lijkt het alsof de politie twijfelt omdat de man het zelf stellig ontkent. Zijn daar dan juist die getuigen niet van toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

SuBBaSS schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:54:
Het is toch een wonderlijke ontwikkeling!

Vanochtend dit bericht nog, waarin toch wel wat stellige dingen beweerd werden.
http://www.telegraaf.nl/b...tervolgt_verdachte__.html
(Jaja, telegraaf, linkt gewoon naar het originele bericht waar hetzelfde beweerd wordt, geen gesensionaliseerde koppen)

Da's nu uiteindelijk allemaal weer ingetrokken.....
Uit de berichtgeving verder lijkt het alsof de politie twijfelt omdat de man het zelf stellig ontkent. Zijn daar dan juist die getuigen niet van toepassing?
Blijkbaar liep die persoon achter de verkeerde aan dan?
Gezien het alibi van de opgepakte persoon schijnt te kloppen?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 10:21
Maar waarom zou de opgepakte persoon zich dan in de bosjes verstoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Laatst online: 09-09 21:08

SuBBaSS

-has Ryzen

YakuzA schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:56:
[...]

Blijkbaar liep die persoon achter de verkeerde aan dan?
Gezien het alibi van de opgepakte persoon schijnt te kloppen?
"Blijkbaar" is een stelligheid die ik in de eerdere berichten niet terug zie, behalve als het over behulpzame getuigeN gaat.
Ook andere getuigen voorzagen de politie van belangrijke tips over de locatie van de vermoedelijke dader. „Het zijn echt de getuigen die het mogelijk hebben gemaakt om de man op te pakken”, aldus een politiewoordvoerder. „Daar kunnen we op een zwarte dag als deze moed uit putten.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik vond Wilders reactie wel scherp. Smakeloos dat zeker maar wel technisch correct.
https://twitter.com/geert...oto/1?ref_src=twsrc%5Etfw

Ben benieuwd of Frau Merkel nog steeds volhoud: 'Wir schaffen das'.

[ Voor 16% gewijzigd door eL_Jay op 20-12-2016 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
eL_Jay schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 17:09:
Ik vond Wilders reactie wel scherp. Smakeloos dat zeker maar wel technisch correct.

Ben benieuwd of Frau Merkel nog steeds volhoud: 'Wir schaffen das'.
Hij is niet de enige. De facebook van Merkel staat vol met dat soort opmerkingen dat ze bloed aan haar handen heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
eL_Jay schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 17:09:

...
'Technisch correct'? Ik wist niet dat Merkel achter het stuur zat, en als het om indirecte effecten gaat heeft onder andere Wilders even goed bloed aan zijn handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 17:57:
[...]

'Technisch correct'? Ik wist niet dat Merkel achter het stuur zat, en als het om indirecte effecten gaat heeft onder andere Wilders even goed bloed aan zijn handen.
Nou is het jouw beurt om je stelling te onderbouwen. Verklaar hoe Wilders bloed aan zijn handen heeft. Is het een lul? Ik vind van wel, maar indirect bloed aan zijn handen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone
  • Laatst online: 25-08 22:40

Ligone

Moeha!

Ze is toch bondskanselier = "hoofd van de federale regering"??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vrees dat we de komende weken en maanden doodgegooid worden met berichten, beeldmateriaal en aandacht voor deze aanslagen. Terwijl dat in het kader van een objectieve en informatieve verslaggeving zeker belangrijk is, heeft deze zaak vanwege zijn zwaar emotionele en psychologische belasting en belading, een negatief effect op de samenleving in het algemeen en kan zelfs een crisis uitlokken, vooral voor risicogroepen die daar kwetsbaar voor zijn. Hierbij doel ik op een overmaat aan berichtgeving omtrent dit onderwerp.

Het is waarschijnlijk beter om de zaak gewoon te laten voor wat het is - een onvermijdbaar dagelijks risico waar we ons niet bijzonder druk om moeten maken, of proberen te voorkomen, maar juist ermee leren omgaan. Bij dat laatste kun je mogelijk denken aan alert zijn voor de omgeving, grote congregaties mijden, en verdachte activiteiten snel melden.

Ik krijg bij iedere aanslag telkens weer het idee dat we (Europa dan) de Amerikanen na proberen te doen in de geest van 9/11, een hele grote heisa/drama/snikverhaal waarmee we onze toekomstige spanningen voor een deel kunnen verklaren, en de mogelijk daaropvolgende onlogische reacties te rechtvaardigen (zoals overdreven paranoide zijn en iedere vrachtwagenchauffeur voor crimineel aanzien en in de gaten houden). De Amerikanen was het toen te doen om de oorlogsverklaring met Afghanistan en Irak (tenminste wat de overheid betreft). Zoekt Europa dan ergens uit een motivering om een nieuwe oorlog te beginnen? Tegen wie dan? Het MO zitten we er al in, dus dat kan het niet zijn.

Sowieso is Europa niet de angst, drama, en spanning gebaseerde samenleving die de VS dat wel is. Tenminste niet in diezelfde mate. Hier passen drama en sensatie niet, en moeten we daarom de Amerikanen ook niet nadoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik82
  • Laatst online: 10-09 21:33
zegt ie toch niet feit is en blijft dat de tereurdreiging nog nooit zo hoog is geweest, en de ene aanslag na de andere is buiten wat er allemaal nog verijdeld is wat we niet weten. Dus ga nou niet doen alsof het hetzelde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:50

ralpje

Deugpopje

De eerder aangehouden verdachte is inmiddels vrijgelaten, aldus de NOS.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:44
Allereest vind ik het erg wat er gebeurd en mijn medeleven gaat uit naar de familie's van de slachtoffers.

Maar toch zit ik met een gevoel van dat het plaatje op dit moment niet helemaal duidelijk is. We hebben bij de vorige aanslag in Duitsland gezien dat er veel misinformatie werd verspreidt. De politie was lange tijd ook opzoek naar de dader bleek deze zelfmoord te hebben gepleegt.

Dus vraag ik me nu af waarom zou iemand een vrachtwagenchauffeur en zijn vrachtwagen steelt. En hem later met een vuurwapen en mes vermoordt. Waarom niet meteen het wapen gebruiken om een @@nslag te doen. Waarom zo omslachtig?

Daarnaast kan het niet anders dat de dader in het verleden een vrachtwagen heeft gereden of ergens heeft geoefend. Lijkt me niet dat je zonder al te poespas een vrachtwagen kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

polli_ schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 19:09:
Daarnaast kan het niet anders dat de dader in het verleden een vrachtwagen heeft gereden of ergens heeft geoefend. Lijkt me niet dat je zonder al te poespas een vrachtwagen kan rijden.
Op mijn 16e landmacht en marine vrachtwagens en Bandvagens van Hagglund, nog voordat ik in een normale auto achter het stuur heb gezeten, en zo'n geweldige bestuurder ben ik niet.

Daar komt bij dat inrijden op een menigte niet bepaald souplesse vereist.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Ik las vandaag dat de vermoedelijke dader in de 8 maanden dat hij in procedure zit al verschillende vergrijpen gepleegd heeft waaronder aanranding, is dat niet sowieso genoeg reden om hem uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereest vind ik het erg wat er gebeurd en mijn medeleven gaat uit naar de familie's van de slachtoffers.

Maar toch zit ik met een gevoel van dat het plaatje op dit moment niet helemaal duidelijk is. We hebben bij de vorige aanslag in Duitsland gezien dat er veel misinformatie werd verspreidt. De politie was lange tijd ook opzoek naar de dader bleek deze zelfmoord te hebben gepleegt.

Dus vraag ik me nu af waarom zou iemand een vrachtwagenchauffeur en zijn vrachtwagen steelt. En hem later met een vuurwapen en mes vermoordt. Waarom niet meteen het wapen gebruiken om een @@nslag te doen. Waarom zo omslachtig?

En nu ook is er sprake van misinformatie/verspreiding van valse berichten.

Eerst zei de Duitse politie dat er geen inzittenden waren gevonden in de chauffeurscabine, later werd dit aanpast tot dode bijrijder erin.

Daarnaast zou de 'dader' opgepakt zijn, later bleek deze man onschuldig (de Pakistaan).

Wat een geknoei.

Losstaande van de grootste blunder mogelijk, een zo'n dader niet weten te pakken en te laten ontsnappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinner
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 10:00
Dit artikel bevestigd je gedachten : http://deredactie.be/cm/v...and/2.47916?eid=1.2849755
uit de gps-gegevens van de vrachtwagen kan wel een en ander worden afgeleid. Zo blijkt dat de vrachtwagen tussen 15 en 19 uur nog enkele keren werd gebruikt. Zo zou iemand rond 15.44u, 16.52u en 17.37u telkens de motor hebben gestart, maar niet zijn weggereden. Dat doet de politie vermoeden dat de bestuurder geen ervaring had met het voertuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71

Hij zal de chauffeur in zijn cabine vermoord hebben. Als hij het lichaam uit de wagen had gehaald had dat opgevallen. Dat hij de truck als wapen gebruikte zal zijn omdat je daar heel wat meer slachtoffers mee maakt dan met een pistool of mes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:56
Lang leve logs in een vrachtwagen dus.

De 23-jarige verdachte uit Pakistan is inmiddels weer vrijgelaten:

http://nos.nl/artikel/214...-berlijn-vrijgelaten.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Wat ik nou niet snap: dit is een van de drukste pleinen van Berlijn, is er nou echt geen videobeeld van beveiligingscamera's beschikbaar?

De dader moet toch te zien zijn, al is het maar dat hij uit de truck geklommen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 07:51
Als je kunt auto rijden is een vrachtwagen niet bepaald hogere wiskunde. 99% is een automaat. Je zou hooguit even moeten zoeken wat de handrem is. En oh ja, je moet bochten iets ruimer nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 19:35:
Wat ik nou niet snap: dit is een van de drukste pleinen van Berlijn, is er nou echt geen videobeeld van beveiligingscamera's beschikbaar?

De dader moet toch te zien zijn, al is het maar dat hij uit de truck geklommen is...
Ik vermoed dat Duitsers erg gesteld zijn op hun privacy. Toen ik in Frankfurt rondliep, merkte ik weinig camera's of surveillance-toestellen in het straatbeeld. Weet niet hoe dat in Berlijn zit, maar ik vermoed niet anders. In de VS daarentegen, heeft iedere grote of middelgrote stad, een hele netwerk aan aansluitende straat- en wegcamera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
hoevenpe schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 19:35:

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 19:37:
[...]

Ik vermoed dat Duitsers erg gesteld zijn op hun privacy. Toen ik in Frankfurt rondliep, merkte ik weinig camera's of surveillance-toestellen in het straatbeeld. Weet niet hoe dat in Berlijn zit, maar ik vermoed niet anders. In de VS daarentegen, heeft iedere grote of middelgrote stad, een hele netwerk aan aansluitende straat- en wegcamera's.
Een tijd lang deze link gebruikt voor een actueel beeld van de Gedächtniskirche: http://webcam.kurfuerstendamm.de/record/current.jpg

Inmiddels is de link offline. Webcams genoeg in Berlijn die live staan. Dus ik denk dat de politie die beelden
wel zal analyseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jolke schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 19:46:
[...]

[...]

Een tijd lang deze link gebruikt voor een actueel beeld van de Gedächtniskirche: http://webcam.kurfuerstendamm.de/record/current.jpg

Inmiddels is de link offline. Webcams genoeg in Berlijn die live staan. Dus ik denk dat de politie die beelden
wel zou analyseren.
Dan moet er sprake zijn van niet enkel live-beeld maar opgenomen beeld. Misschien valt dat best wel mee.

Wat mij steeds weer verbaasd, is waarom blijken de Duitse veiligheidsdiensten ook al in een diepe sluimer te hebben verkeerd? Eerst België met die gruwelijke daden waarvan de inlichtingendienst geen maar dan ook geen enkele besef vooraf had over de komende terreur, en daarna de dader maandenlang niet eens kunnen vinden met zn allen. en nu na dat alles, Duitsland, een land waarvan we allemaal (tegen beter weten in) gehoopt en verwacht hadden, dat dat soort dingen daar niet konden gebeuren, want de diensten waren scherp, efficient, en vooral betrokken.

Nou, mooi niet dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
ReRichard schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 18:01:
... Verklaar hoe Wilders bloed aan zijn handen heeft. ...

Bij mijn weten heeft Wilders wel eens militaire missies (of steun voor militaire missies) gesteund, daarnaast zijn diverse gewelddadigheden (ook door daders) aan inspiratie door Wilders toegeschreven. Vermoedelijk is het trouwens onvermijdelijk om op een bepaald niveau van bestuur geen bloed aan je handen te hebben (ook merkel heeft zeker bloed aan de handen, het gedogen van gebruik van militaire bases in Duitsland, inzet van Duitse militairen, gewelddadige inzet van politie etc), maar het is denk ik soms ook een legitieme keuze om bloed aan de handen te hebben. Maar doe dan ook geen pilatusje.

Primair zou ik toch echt de bestuurder van die vrachtwagen verantwoordelijk achten, maar ik kan niet uitsluiten dat ook ikzelf indirect verantwoordelijk zou kunnen zijn. Bloed aan mijn handen heb ik zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Mooie column van Theodor Holman in het Parool:

"Het zijn geen mensen op een kerstmarkt, maar vijanden"

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
kobus71 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 19:33:
[...]

Hij zal de chauffeur in zijn cabine vermoord hebben. Als hij het lichaam uit de wagen had gehaald had dat opgevallen. Dat hij de truck als wapen gebruikte zal zijn omdat je daar heel wat meer slachtoffers mee maakt dan met een pistool of mes.
De dode chauffeur is in de bijrijderstoel gevonden met een steek en kogel wonden.

Een van de 12 dodelijke slachtoffers in Berlijn, is de Poolse chauffeur die dood is teruggevonden in de vrachtwagen die inreed op de kerstmarkt. Zijn oom, de eigenaar van de transportfirma, heeft hem geïdentificeerd op foto's. Uit die foto's valt op te maken dat de chauffeur zich verzette tegen de vermoedelijke kaping van zijn vrachtwagen. De vrachtwagen die gisteravond inreed op de kerstmarkt in Berlijn, had een Poolse nummerplaat. Bij de politie kwam gisteren een paniekerige melding binnen van de eigenaar van de Poolse transportfirma. De man had al urenlang niets meer gehoord van de 37-jarige chauffeur, die niet alleen zijn werknemer, maar ook zijn neef was. De chauffeur bleek later doodgeschoten op de passagiersschotel in de vrachtwagen te liggen. "Hij is een slachtoffer, geen dader", bevestigde de Duitse minister van Buitenlandse Zaken vanochtend. Zijn vrachtwagen werd vermoedelijk gekaapt door de dader. De chauffeur moet zich daarbij verzet hebben, zo blijkt uit foto's. Aan de hand van die foto's heeft zijn oom, de Poolse bedrijfsleider, zijn neef geïdentificeerd. Zijn gezicht zat onder het bloed en was opgezwollen. Er waren ook duidelijke steekwonden te zien, zegt zijn oom. De chauffeur was gisteren al in de vroege ochtend aangekomen in Berlijn. Het was zijn laatste rit voor hij de kerstvakantie zou inzetten. "Hij vroeg alleen of hij uiterlijk donderdagavond terug zou zijn, zodat hij nog rustig een kerstcadeau kon kopen voor zijn vrouw", vertelde zijn oom aan de Poolse televisie. De chauffeur vervoerde met zijn vrachtwagen een lading staal. Die kon echter niet meteen worden gelost, waardoor hij moest wachten. Om 15u belde hij nog met zijn vrouw. Ze spraken af om elkaar rond 16u opnieuw te horen, maar dat telefoontje kwam er niet.

Wat daarna is gebeurd, is onduidelijk, maar uit de gps-gegevens van de vrachtwagen kan wel een en ander worden afgeleid. Zo blijkt dat de vrachtwagen tussen 15 en 19 uur nog enkele keren werd gebruikt. Zo zou iemand rond 15.44u, 16.52u en 17.37u telkens de motor hebben gestart, maar niet zijn weggereden. Dat doet de politie vermoeden dat de bestuurder geen ervaring had met het voertuig.

Pas toen de motor om 19.34 uur nog eens werd gestart, zou de vrachtwagen voor de eerste keer gereden hebben. Ongeveer een half uur later reed hij in op de kerstmarkt.

http://deredactie.be/cm/v...and/2.47916?eid=1.2849755

Chauffeur belt om 15 uur zijn vrouw en verteld zijn vrouw dat hij haar nog een keer gaat terug bellen om 16 uur. Om 15.44, 16.52 en 17.37 wordt zijn vrachtwagen gestart.

Verder vindt dit ook vreemd: De vrachtwagen die gisteravond inreed op de kerstmarkt in Berlijn, had een Poolse nummerplaat. Bij de politie kwam gisteren een paniekerige melding binnen van de eigenaar van de Poolse transportfirma. De man had al urenlang niets meer gehoord van de 37-jarige chauffeur, die niet alleen zijn werknemer, maar ook zijn neef was. De chauffeur bleek later doodgeschoten op de passagiersschotel in de vrachtwagen te liggen. "Hij is een slachtoffer, geen dader", bevestigde de Duitse minister van Buitenlandse Zaken vanochtend. Zijn vrachtwagen werd vermoedelijk gekaapt door de dader.De chauffeur moet zich daarbij verzet hebben, zo blijkt uit foto's. Aan de hand van die foto's heeft zijn oom, de Poolse bedrijfsleider, zijn neef geïdentificeerd. Zijn gezicht zat onder het bloed en was opgezwollen. Er waren ook duidelijke steekwonden te zien, zegt zijn oom.

Die oom weet naar mijn gevoel meer dan er aan de hand is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 19:50:
[...]

Wat mij steeds weer verbaasd, is waarom blijken de Duitse veiligheidsdiensten ook al in een diepe sluimer te hebben verkeerd?
[...]
Nou, mooi niet dus.
Waaruit maak je dat op? Dat er een aanslag gepleegd is betekend volgens jou dat ze in Duitsland niets tegen terrorisme ondernemen? Er worden zo vaak arrestaties gepleegd, laatst zelfs een 12 jarig kind: https://www.google.de/amp...4112,view%3Damp.bild.html
Het is het aloude liedje: de politie moet 100% success rate hebben, de terroristen hebben genoeg aan 1%.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 20:01:
[...]

Waaruit maak je dat op? Dat er een aanslag gepleegd is betekend volgens jou dat ze in Duitsland niets tegen terrorisme ondernemen? Er worden zo vaak arrestaties gepleegd, laatst zelfs een 12 jarig kind: https://www.google.de/amp...4112,view%3Damp.bild.html
Het is het aloude liedje: de politie moet 100% success rate hebben, de terroristen hebben genoeg aan 1%.
Men mag best wel kritisch zijn tegenover het overheidsfunctioneren. Nee, ze hoeven niet 100% succes te hebben (jouw eigen woorden), maar wel moeten ze het publiek beschermen, en daarin hebben ze dit keer gefaald. Hoe kan zo'n vrachtwagen überhaupt zo'n plein inrijden, zouden er geen versperringsconstructies zoals hekjes moeten staan? Dit is geheid niet de eerste keer dat een aanslag met precies dezeflde werkwijze is voorgevallen (aanrijding door zwaar voertuig), dus waarom niet daartegen optreden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 20:05:
[...]

Men mag best wel kritisch zijn tegenover het overheidsfunctioneren. Nee, ze hoeven niet 100% succes te hebben (jouw eigen woorden), maar wel moeten ze het publiek beschermen, en daarin hebben ze dit keer gefaald. Hoe kan zo'n vrachtwagen überhaupt zo'n plein inrijden, zouden er geen versperringsconstructies zoals hekjes moeten staan? Dit is geheid niet de eerste keer dat een aanslag met precies dezeflde werkwijze is voorgevallen (aanrijding door zwaar voertuig), dus waarom niet daartegen optreden?
Ik ben op dit moment in Keulen, elke hoek die je omdraait vind je weer een andere kerstmarkt (allemaal nog gezellig druk gelukkig). Het is totaal onrealistisch om die allemaal tegen vrachtwagens te gaan beveiligen. Er is altijd wel een andere kerstmarkt te vinden waar je wel een aanslag zou kunnen plegen.
Het scenario van een vrachtwagen is misschien wel een actueel scenario, als je een manier zou vinden om heel Europa tegen dat soort aanslagen te beschermen komt er wel weer een nieuwe tactiek. Totale veiligheid is gewoon niet realistisch. Daar moeten we helaas mee leren te leven.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 20:05:
Hoe kan zo'n vrachtwagen überhaupt zo'n plein inrijden, zouden er geen versperringsconstructies zoals hekjes moeten staan?
Heb je enig idee hoe zwaar een constructie moet zijn om zo'n vrachtwagencombinatie tegen te houden? Met een 'hekje' bereik je echt niets...

Je kunt wel elk plein voorzien van anti-tank beveiliging, maar dan rijdt men wel bij een kinderdagverblijf of basisschool naar binnen. Uiteindelijk hebben we gewoon een open samenleving die niet te beschermen is tegen dit soort kwaadwillenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Die maatregelen in Breda bij dat glazen huis helpen ook niet veel. Wel tegen auto's zoals in Apeldoorn. Hooguit kan je voorkomen dat zo'n vrachtwagencombinatie echt vaart kan maken.

Zou het toeval zijn dat een vrachtwagen gepakt is met duidelijk een Hebreeuwse voornaam er op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spinner
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 10:00
polli_ schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 19:53:
[...]
Die oom weet naar mijn gevoel meer dan er aan de hand is?
Denk dat jij dat stuk tekst niet goed leest, waar leid jij uit af dat hij meer weet ?
Als jij eigenaar bent van die vrachtwagen en je neef bestuurd hem. Dan zie je op het nieuws in Polen opeens jouw vrachtwagen op mensen inrijden. Dan bel je dus inderdaad de politie, en niet in alle rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

hoevenpe schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 20:11:
[...]

Heb je enig idee hoe zwaar een constructie moet zijn om zo'n vrachtwagencombinatie tegen te houden? Met een 'hekje' bereik je echt niets...

Je kunt wel elk plein voorzien van anti-tank beveiliging, maar dan rijdt men wel bij een kinderdagverblijf of basisschool naar binnen. Uiteindelijk hebben we gewoon een open samenleving die niet te beschermen is tegen dit soort kwaadwillenden.
Een hek niet, maar je hebt al meer dan 10 jaar van die leuke beweegbare paaltjes die zo'n beetje alles stoppen wat je ertegenaan gooit.

YouTube: Crash Test Month: Truck Hitting A Bollard, bij 4 minuten krijg je te zien wat er met een truck gebeurt die met zo'n paaltje vecht. Spoiler: Het is heel ongezond voor de chauffeur.

Mocht je paaltjes te vervelend vinden, of wil je iets wat je neerlegt, en morgen weer weghaalt? Dan heb je van dit soort leuke netjes: YouTube: Amazing X-Net Non-Lethal Vehicle Arrest System, dit is een met een normale auto, maar ik heb ze ook wel gezien die vrachtwagens kunnen tegenhouden.

Maar, je hebt wel gelijk: zodra je niet meer op een markt kan inrijden, verzint men wel wat anders. Terroristen zijn nogal inventief.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Een nieuwe golf die niets voorstelt in vergelijking met de terreur die ons 30 of 40 jaar geleden overspoelde. Die paar hevige uitschieters nu zijn vergelijkbaar met een gemiddeld jaar toen. We leven in een oase van rust en een relatief gebrek aan aanslagen en slachtoffers. De uitspraak dat we in het veiligste tijdperk wordt bevestigd, zelfs vergeleken met de recente geschiedenis. Ga je verder terug, dan blijkt het toentertijd helemaal moord en doodslag geweest te zijn.

Opvallend is ook dat er nauwelijks sprake van aanslagen en doden is, op een aantal uitschieters na. Dat zijn dan gelijk ook de incidenten die we allemaal kennen: London, Madrid, Nice en Parijs. Iedere dikke lijn is verlijkbaar met een grote gebeurtenis, waarbij de kans erbij betrokken te zijn dus vanzelf ook extreem klein is.

Gezien de relatieve afwezigheid van aanslagen moeten we ons ook afvragen hoe ver we willen gaan om ook de resterende aanslagen te voorkomen. Hoeveel willen we opgeven om de score zo dicht mogelijk bij nul te brengen en waar ligt het omslagpunt? Onze voorouders hebben allerlei constructies verzonnen om onze vrijheden te beschermen, ondanks dat ze omspoeld werden met geweld. Nu breken wij die waarborgen in rap tempo af, terwijl we veiliger zijn dan ooit.

De zure conclusie is dat terrorist worden interessanter is dan ooit, omdat de impact blijkbaar groter is dan ooit. Hoe meer we ons collectief laten beïnvloeden door die paar gruwelijke gebeurtenissen, hoe meer het loont om er nog meer te plegen. Onze eigen waanzin voedt de terrorist.

[ Voor 18% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-12-2016 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Islamitische Staat heeft een etmaal na de aanslag in Berlijn de verantwoordelijkheid opgeëist. De terreurorganisatie meldt via het IS-persbureau Amaq dat de man die in een vrachtwagen de kerstmarkt op reed een strijder van IS is.
http://nos.nl/artikel/214...lijnse-kerstmarkt-op.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhySoSerious schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 20:23:
[...]

[...]

Zonder de discussie in een bepaalde richting te willen duwen, geeft de website die als bron dient ook nog het volgende overzicht;
[afbeelding]
Bron.

Piekjaar 1988 had ~440 doden door terroristische activiteiten. Dat vond plaats in heel West-Europa (West-Europa bestaat volgens de bron uit; "Western Europe is defined as:: Austria, Belgium, Cyprus, Denmark, Finland, France, Germany, Great Britain, Greece, Iceland, Ireland, Italy, Luxembourg, Malta, Netherlands, Northern Ireland, Norway, Portugal, Spain, Sweden, Switzerland en Vatican City.").
Als je je dan eens kijkt naar het aantal verkeersdoden in Nederland alleen al, was dat volgens Wikipedia 621 verkeersslachtoffers in het jaar 2015(bron). Overigens maakt het ook duidelijk hoe veel meer doden er zijn veroorzaakt door West-Europees terrorisme i.t.t Moslim-terrorisme.

Volgens datzelfde Wikipedia kwamen er in 2015 ~1,32 mln vluchtelingen naar de EU (bron).

Om Snowwie zijn gedachtengang te volgen en te stellen dat alle terroristen die tientallen aanslagen (zou hier graag een lijst van zien) met de vluchtelingenstroom mee zijn gekomen, betekent dat er 1.320.000 vluchtelingen / (50 aanslagen x 50 benodigde terroristen per aanslag) = 2500 terroristen afgelopen jaar de EU binnen zijn gekomen, oftewel 1 per 528 vluchtelingen. Deze 2500 terroristen hebben vorig jaar 175 mensen omgebracht in West-Europa. Dat betekent dus 0,07 per meegekomen terrorist. Nederland heeft 45.000 vluchtelingen opgenomen, dat zou dus inhouden dat er 85 terroristen mee zijn gekomen, die vervolgens dus net geen 6 man zullen ombrengen.

Natuurlijk is dit een bierviltjesberekening en gigantische aannames en kort-door-de-bocht-berekeningen, maar ik wil die 6 man eens tegen die 621 verkeersdoden per jaar weerspiegelen. Ik wil hiermee terrorisme ook absoluut niet goedpraten, maar over dit soort zaken redeneren vanuit je onderbuik zonder feiten op te zoeken en complete bevolkingsgroepen die heel wat meer meegemaakt hebben dan jijzelf weg te schrijven is naar mijn mening bijna net zo erg als terrorisme. Draag niet bij aan het populisme aub...
Dank je wel voor de iets inhoudelijkere bijdrage. Ik had dat ook kunnen doen maar wilde het niet, want ik vind het een beschamend onderwerp om überhaupt over te discussiëren,

De frequentie en het aantal slachtoffers van terroristische aanval zijn op schaal te vergelijken met die van blikseminslagen, als je het meemaakt is het afschuwelijk en vervelend, maar het komt bijna nooit voor. Om het aantal slachtoffers van geweld boven dat van verkeersdoden uit te laten stijgen, heb je eigenlijk een volwaardige oorlog voor nodig (ik geloof dat er onlangs in een of andere Syrische plaats het totaal aantal slachtoffers sinds het begin van de oorlog aldaar op 26.000 werd ingeschat).

Dus 9 doden vallen daarbij letterlijk in het niet. En dat geld ook voor verminkingen.
Geenszins praat ik deze aanslag goed overigens, maar je moet je zicht op de verhoudingen niet verliezen.

***Op een minder zwaar niveau te gaan, tellen de 9 slachtoffers van deze aanslag tot verkeersdoden of terroristische aanvallen of allebei? ;)
Terwijl niet eens duidelijk is voor de politie wie de dader überhaupt is? Dus wil IS hiermee de politie in hun opsporingstaak op weg naar de dader helpen door aanwijzingen te geven over zijn identiteit?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2016 20:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

RobinHood schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 20:30:
Een hek niet, maar je hebt al meer dan 10 jaar van die leuke beweegbare paaltjes die zo'n beetje alles stoppen wat je ertegenaan gooit.

YouTube: Crash Test Month: Truck Hitting A Bollard, bij 4 minuten krijg je te zien wat er met een truck gebeurt die met zo'n paaltje vecht. Spoiler: Het is heel ongezond voor de chauffeur.
Dan zet je het plein vol met die paaltjes en dan rijdt men de mensenmenigte net daarbuiten omver. Datzelfde zag je bij de aanslag in Brussel; men controleerde de mensen bij de poortjes, dus de terroristen bliezen zichzelf op bij de menigte die daar stond te wachten. 's Avonds zag je precies hetzelfde: men controleerde iedereen die het station binnen wilde, met als gevolg dat er een enorme mensenmassa buiten het station stond. Als daar iemand met kwade bedoelingen rond had gelopen, was het weer een enorm drama geweest.

Je kunt niet alles afschermen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 21:40
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 20:44:
[...]
Volledig mee eens. Dat zag je op Zaventem toch ook. Daar liet men de bommen in de vertrekhal - dus voor de controle - ontploffen. Toen het vliegveld een paar dagen later weer openging waren er extra ingangscontroles voor de vertrekhal gekomen. Het gevolg: een mensenmassa net buiten de vertrekhal. Tja...

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 20:44:
[...]

Dan zet je het plein vol met die paaltjes en dan rijdt men de mensenmenigte net daarbuiten omver. Datzelfde zag je bij de aanslag in Brussel; men controleerde de mensen bij de poortjes, dus de terroristen bliezen zichzelf op bij de menigte die daar stond te wachten. 's Avonds zag je precies hetzelfde: men controleerde iedereen die het station binnen wilde, met als gevolg dat er een enorme mensenmassa buiten het station stond. Als daar iemand met kwade bedoelingen rond had gelopen, was het weer een enorm drama geweest.

Vandaar ook de laatste alinea: ze verzinnen dan wel weer wat anders.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alexbl69 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 20:46:
[...]

Volledig mee eens. Dat zag je op Zaventem toch ook. Daar liet men de bommen in de vertrekhal - dus voor de controle - ontploffen. Toen het vliegveld een paar dagen later weer openging waren er extra ingangscontroles voor de vertrekhal gekomen. Het gevolg: een mensenmassa net buiten de vertrekhal. Tja...
Misschien moet men grote vergaderingen verbieden of dat de rij groter wordt dan X aantal mensen> of zorgen dat de rij met grote tussenruimtes na een bepaald aantal mensen zich vormt?

Ik suggereer maar wat, maar iets doen is beter dan niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 20:48:
Misschien moet men grote vergaderingen verbieden of dat de rij groter wordt dan X aantal mensen> of zorgen dat de rij met grote tussenruimtes na een bepaald aantal mensen zich vormt?

Wat jij voorstelt is het significant frustereren van het openbare leven door middel van regels. Terroristen frusteren het openbare leven met één grote, significante daad. Het verschil wordt zo wel erg dun. Als we niet meer normaal kunnen leven door wat we onszelf opleggen, dan hebben we eigenlijk alles van waarde al verloren.

Dit is nou net één van de gevallen waarbij niets doen beter is. Je niet gek laten maken en gewoon je leven leiden is de manier om ervoor te zorgen dat de terroristen niet winnen. Ze vallen immers onze levensstijl aan, niet ons als individuën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 20:48:
[...]

Ik pleit bij deze voor alles inpakken in schuimrubber...

Het lastige met soft targets is dat je altijd wel een andere vindt... Als we kerstmarkten af gaan zetten met zeecontainers, kun je ook op een drukke bushalte inrijden. En daar is het lastig zeecontainers neerzetten, want tja, we willen toch in de bus kunnen stappen... En ja, we kunnen ook vrachtwagens verbieden. Maar ook als je met een Smart op een mensenmassa in rijdt, kun je 12 doden hebben...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Jolke schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 20:37:
[...]http://nos.nl/artikel/2149400-is-eist-aanslag-op-berlijnse-kerstmarkt-op.html
Media zou er verstandig aan doen om dat clubje Daesh te noemen.

De naam hebben ze gekozen vanuit marketing-technisch oogpunt en wij in het westen zijn zo stupide om ze alle reclame te geven die ze nodig hebben zonder dat het ze een cent kost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:En wederom kon ik weer een hele serie aan reacties weghalen die varieerde van offtopic tot onacceptabel. Aangezien vriendelijk en minder vriendelijk vragen om ontopic te blijven niet blijkt te werken gaan we dit nu ook afdwingen. Ga je vanaf dit moment nog door over migranten, moslims terrorisme, terrorisme in Europa waar het niks uitmaakt of je illustreert dat het minder is geworden of hoe het is opgebouwd of wat dan ook voor maatschappelijke problemen dan kan je rekenen op een verplichte vakantie van GoT. Laat dat duidelijk zijn.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 20:41:
[...]

Dus 9 doden vallen daarbij letterlijk in het niet. En dat geld ook voor verminkingen.
Geenszins praat ik deze aanslag goed overigens, maar je moet je zicht op de verhoudingen niet verliezen.

***Op een minder zwaar niveau te gaan, tellen de 9 slachtoffers van deze aanslag tot verkeersdoden of terroristische aanvallen of allebei? ;)
Verhoudingen zie je echt niet door appels met peren te vergelijken. En ongelukken en doelbewuste acties zijn appels en peren. Dat je de vraag stelt of hier sprake is van een verkeersongeluk is absurd. Met of zonder knipoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:07:
En wederom kon ik weer een hele serie aan reacties weghalen die varieerde van offtopic tot onacceptabel. Aangezien vriendelijk en minder vriendelijk vragen om ontopic te blijven niet blijkt te werken gaan we dit nu ook afdwingen. Ga je vanaf dit moment nog door over migranten, moslims terrorisme, terrorisme in Europa waar het niks uitmaakt of je illustreert dat het minder is geworden of hoe het is opgebouwd of wat dan ook voor maatschappelijke problemen dan kan je rekenen op een verplichte vakantie van GoT. Laat dat duidelijk zijn.
Er zaten een paar behoorlijk informatieve posts tussen die ook goed gewaardeerd werden. Wellicht is verplaatsen naar een relevant of nieuw topic effectiever dan verwijderen? Dan kan de discussie daar ook gelijk voortgezet worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:25:
[...]

Er zaten een paar behoorlijk informatieve posts tussen die ook goed gewaardeerd werden. Wellicht is verplaatsen naar een relevant of nieuw topic effectiever dan verwijderen? Dan kan de discussie daar ook gelijk voortgezet worden :)
Ik zal er eens naar kijken wat naar andere relevante topics kan. Maar voor de rest niet meer doen hier. ;)

We willen dit topic als forumcrew beschikbaar houden voor de gebeurtenissen en niet voor andere topics. De ervaring leert dat we hier ook streng in moeten zijn omdat dit soort topics snel uit de hand lopen.

edit: de meeste staan nu in het migratietopic. :)

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-12-2016 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
Spinner schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 20:26:
[...]

Denk dat jij dat stuk tekst niet goed leest, waar leid jij uit af dat hij meer weet ?
Als jij eigenaar bent van die vrachtwagen en je neef bestuurd hem. Dan zie je op het nieuws in Polen opeens jouw vrachtwagen op mensen inrijden. Dan bel je dus inderdaad de politie, en niet in alle rust.
Klopt maar hij had voor de aanslagen al gebeld meld de Duitse TV. Daarnaast heeft de vrachtwagen chauffeur broer ook een aantal jaren geleden zelfmoord gepleegd:

19.40 uur: De dood van de Poolse bijrijder van de moordtruck is voor zijn familie extra zwaar, omdat zijn broer drie jaar geleden nog zelfmoord zou hebben gepleegd. Dat schrijft de Daily Mail.

http://www.ad.nl/dossier-...igen-persbureau~aa944c0d/

Afbeeldingslocatie: http://img.zeit.de/politik/deutschland/2016-12/berlin-anschlag-lkw-2/wide__820x461__desktop

Daarnaast ziet de vrachtwagen er behoorlijk verwoest uit, lijkt me niet dat iemand zonder kleerscheuren ervan af komt zonder zichzelf aanzienlijk duidelijk kenbaar te maken.

[ Voor 13% gewijzigd door polli_ op 20-12-2016 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

polli_ schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 23:45:
[...]

Klopt maar hij had voor de aanslagen al gebeld meld de Duitse TV. Daarnaast heeft de vrachtwagen chauffeur broer ook een aantal jaren geleden zelfmoord gepleegd:

19.40 uur: De dood van de Poolse bijrijder van de moordtruck is voor zijn familie extra zwaar, omdat zijn broer drie jaar geleden nog zelfmoord zou hebben gepleegd. Dat schrijft de Daily Mail.

http://www.ad.nl/dossier-...igen-persbureau~aa944c0d/

[afbeelding]

Daarnaast ziet de vrachtwagen er behoorlijk verwoest uit, lijkt me niet dat iemand zonder kleerscheuren ervan af komt zonder zichzelf aanzienlijk duidelijk kenbaar te maken.
En een groep 'ooggetuigen' zouden de dader uit de cabine hebben zien stappen en besloten daarop, hem achterna te zitten. Lijkt me eerder een geval van massahysterie aangedreven door verwarring en emoties, en dat ze eerder een onschuldige omstander voor dader aanzagen, die toevallig uit vrees (en logisch ook) aan het wegrennen was voor het geweld.

Dus dat kan verklaren waarom hij later als onschuldig werd vrijgelaten. De echte dader zou zeker niet zomaar uit de cabine hebben gestapt lijkt mij, en het is inderdaad een behoorlijk flinke klap. Wetende van mijn autoongeluk-ervaringen, kan ik zeggen dat dingen waarbij het voorruit niet eens was verbrijzeld maar enkel een aanvaring op de voorstootkussen/motorkap plaatsvond, en ik had een zwaar gekneusd knie en kon pas met veel moeite mij verplaatsen.

Dat is dan weer de keerzijde van een maatschappij waar eenieder al te graag politieagent wil spelen (in dezelfde trant van de NSA die mensen zegt dat ze zich moeten bewapenen om vervolgens bij een schietpartij verdedigend op te treden).

Kan het zijn dat de poolse bijrijder zelf de terrorist was die vervolgens zelfmoord pleegde door zichzelf dood te schieten? Dat verklaart alleen niet hoe iemand uit de wagen gestapt zou zijn, maar volgens mij is dat een verzinsel door het volk die hun verstand op dat moment de baas niet waren (en ook dat is begrijpelijk).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2016 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 07-09 17:57
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:07:
[modbreak] En wederom kon ik weer een hele serie aan reacties weghalen die varieerde van offtopic tot onacceptabel. Aangezien vriendelijk en minder vriendelijk vragen om ontopic te blijven niet blijkt te werken gaan we dit nu ook afdwingen. Ga je vanaf dit moment nog door over migranten, moslims terrorisme, terrorisme in Europa waar het niks uitmaakt of je illustreert dat het minder is geworden of hoe het is opgebouwd of wat dan ook voor maatschappelijke problemen dan kan je rekenen op een verplichte vakantie van GoT. Laat dat duidelijk zijn. [/modbreak]
Ja maar waar moet de discussie verder dan nog over gaan dan? Het is duidelijk wie de veroorzaker is en ISIS heeft de aanslag al opgeëist. Als we al niet mogen praten over mogelijke maatregelen om dit in de toekomst te voorkomen, dan ben ik benieuwd wat er verder nog gezegd gaat worden in dit topic. Dat de vrachtwagenchauffeur Pools was en Geert Wilders Merkel de schuld geeft weten we inmiddels wel. We lezen naast Tweakers ook heus wel de online kranten. Ik begrijp ook wel dat het geen rantshow moet worden maar tegelijkertijd ook geen Hillary Clinton taferelen waarbij het beestje niet bij de naam genoemd mag worden. Sorry, maar je reactie vind ik nogal krom: Een moslim terrorist pleegt een aanslag en we mogen niet praten over moslim terrorisme? :? :?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
*knip* don't feed the trolls

[ Voor 98% gewijzigd door Mx. Alba op 21-12-2016 08:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Mx. Alba op 21-12-2016 08:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 07-09 17:57

[ Voor 157% gewijzigd door Mx. Alba op 21-12-2016 08:03 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik vind het altijd enorm irritant als journalisten of nieuwslezers aan correspondenten vragen:
- "Hoe heeft dit kunnen gebeuren?"
- "Hoe zit het met andere kerstmarkten?"
- "Hoe had dit voorkomen kunnen worden?"
- "Er is al 4,5 jaar een versterkte aanwijzing op een mogelijke aanslag, hoe heeft het dan toch kunnen gebeuren?"
- "Komen er nog meer aanslagen?"

Meestal kun je de TV uitzetten na de eerste 5 minuten, want daarna is het meestal alleen maar tinfoil hat. Hoe wil die correspondent nu in godsnaam antwoord kunnen geven op die vragen?

Ook enorm prachtig om op iedere nieuwszender te horen dat er nu meer agenten aanwezig zijn bij kerstmarkten en dat zoiets de oplossing zou moeten zijn voor een vrachtwagen die van buitenaf naar binnen rijdt. Oprecht heel goed en leuk, maar daar heb je als 20 extra agenten met alle respect toch echt geen enkele invloed op?

Als lokaal voorbeeld: kerstmarkten in Valkenburg: énorm veel mensen in een énorm smalle trechter. Het ziet er figuurlijk zwart van de mensen en je hebt geluk als je met je auto met 5km/h vooruit kunt kruipen precies in het midden van de hele weg 8)7. Ik denk dat we allemaal de Cauberg wel kennen van het wielrennen: nou, ik vrees dat als je daar met een vrachtwagen de berg af komt denderen het echt einde verhaal is voor een hele hoop nietsvermoedende en onschuldige bezoekers :( Maar ja, nogmaals: wat doe je eraan? Niet meer naar de kerstmarkt gaan?

Mijn idee voor andere kerstmarkten is om grote betonblokken neer te zetten. Immers hoeft er meestal toch geen auto een kerstmarkt op en als er dan een gek komt wordt die minimaal héél erg afgeremd voordat er slachtoffers kunnen vallen.

offtopic:
Ik heb overigens zorgvuldig de rode doos boven het reactievak gelezen, alsmede de recente modbreaks. Ik ga er vanuit dat gezien andere posts dit (niet vers-nieuwswaadige c.q. niet 100% zoals topicwarning) bericht gewoon toegestaan is :? Beetje wazig imho ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Kuusj op 21-12-2016 00:46 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Snowwie schreef op woensdag 21 december 2016 @ 00:22:
[...]

http://www.telegraaf.nl/b..._IS_claimt_aanslag__.html

Volgens het bericht uitgevoerd door een IS soldaat. En elke IS soldaat is een moslim.
Naam is niet eens relevant.
Je bouwt je hele zandkasteel op de aanname dat het een IS aanslag was?
Zullen we maar eens afwachten wat er echt gebeurd is, zoals je het in een verstandige samenleving doet ipv meteen met de vingertjes richting Gulen te wijzen? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 21-12-2016 00:47 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
Snowwie schreef op woensdag 21 december 2016 @ 00:22:
[...]

http://www.telegraaf.nl/b..._IS_claimt_aanslag__.html

Volgens het bericht uitgevoerd door een IS soldaat. En elke IS soldaat is een moslim.
Naam is niet eens relevant.

[...]

Als je mij bedoeld, ik wil helemaal geen discussie dwarsbomen, maar ik vind wel dat je naar het groter geheel moet kijken. Deze aanslagen staan niet op zichzelf. Vertel mij eens waar je feitelijk verder over zou willen discussiëren? De feiten liggen er nu: Het is een IS ''soldaat" geweest die in opdracht van ISIS een aanslag heeft gepleegd. De zoveelste in Europa. Is het dan niet geheel onlogisch dat mensen gaan twijfelen over ons asielbeleid, over de open toegankelijkheid van Europa etc? Dit zijn allemaal logische vervolgvragen en discussies, want je kunt je alle reacties, ook met betrekking op alle overige aanslagen op 1 hoop gooien want ze komen allemaal van dezelfde instantie: ISIS.
Het leuke van twitter dat iedereen alles erop kan gooien. Ik heb bijvoorbeeld gisteren geclaimt dat ik als eerste mens op de maan was en niet Armstrong. Laten we de officiele berichten afwachten.
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het op nieuwsfeiten om dit topic leesbaar te houden voor iedereen die informatie zoekt of wil reageren met eigen informatie. Dat betekent dus concreet dat dit niet echt een discussietopic is. Natuurlijk ben je vrij om in te gaan op nieuwsfeiten. Vervolgens de discussie door te trekken naar oorzaken van terreur of vluchtelingen willen we hier dus absoluut niet zien.

Telefoonnummer in Berlijn mocht iemand vermoeden dat er een bekende betrokken zou kunnen zijn geraakt bij het voorval:
+49 (0)3046644664

ZT = Zero tolerance en dat menen we ook. Denk dus een beetje na voordat je reageert en kom niet aanzetten met rants, offtopic maatschappelijke problemen en laat metadiscussies zoals reageren op anderen die niet correct reageren voor wat het is. Staat er iets je niet aan? Maak dan een topicreport of reageer in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Terugkoppelingstopic

Over achtergronden kan de discussie hier verder: [ZT] Terreur in Europa - Achtergronden
Voor de migratieproblematiek moet je hier zijn: Migratie van vluchtelingen naar Europa - Deel 3