Wren schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:25:
[...]
En ik ben bang dat het ook niet zal stoppen. Wat zou bijvoorbeeld Duitsland moeten doen zodat de verantwoordelijken denken:"Ja ok, nu hebben we wat we willen, daar gaan we geen aanslagen meer plegen"?
Daar is het volgende over te vinden:
ISIS makes no secret of its ultimate ambition: A global caliphate secured through a global war. To that end it speaks of "remaining and expanding" its existing hold over much of Iraq and Syria. It aims to replace existing, man-made borders, to overcome what it sees as the Shiite "crescent" that has emerged across the Middle East, to take its war -- Islam's war -- to Europe and America, and ultimately to lead Muslims toward an apocalyptic battle against the "disbelievers."
http://edition.cnn.com/20...sis-syria-iraq-caliphate/
In principe moeten alle ongelovigen sterven of bekeren, dan is IS tevreden.
Lekker ook, wij gaan O&N vieren in Duitsland dus vriendin wil nu al niet meer.
Gewoon gaan, want deze reactie is precies waar "ze" op uit zijn. Vooralsnog heb je meer kans dat je in het verkeer iets overkomt dan dat je door een terroristische actie iets overkomt. Ik ben afgelopen weekend ook "gewoon" naar de drukke kerstmarkten in Parijs geweest en had een hotel redelijk dicht bij de Bataclan...
Hiermee wil ik deze daad overigens niet bagatelliseren, het is verschrikkelijk dat dit soort dingen gebeuren en dat het telkens vanuit een bepaalde hoek lijkt te komen (al dan niet onder de noemer van een bepaalde geloofsovertuiging). Ik zou ook niet graag in de schoenen van Merkel staan op dit moment, niet alleen omdat er toch in haar stad een aantal van haar landgenoten zijn gestorven, maar ook omdat ze luidkeels "Wir schaffen das" verkondigde, wellicht moet ze daar op terugkomen. Ik ben erg benieuwd naar hoe dit incident voor haar gaat uitpakken.
Is er overigens al bekend of de bijrijder de neef van de eigenaar was? Laten we eerlijk zijn, ook het transportbedrijf is een slachtoffer in deze. De reacties op hun Facebook pagina waren van een

niveau, het zou best kunnen dat ze hierdoor de deuren moeten sluiten en daarbij ook nog eens (als het de beste man blijkt te zijn) een familielid moeten begraven...