Maar we zijn geen quiz-show aan het doen hier waarbij we deze case binnen 30 seconden op moeten lossen. Natuurlijk is een terroractie heel waarschijnlijk, maar dat maakt het nog geen feit.Malt007 schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:35:
[...]
Absoluut waar en laten we hopen dat het geen aanslag was maar een ongeluk. Helaas leert de geschiedenis is iets anders en kerstmarkt + beproefde terrorischte methode lijkt mij persoonlijk een te groot toeval.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Dronken mensen zijn immers altijd bijzonder goed in helder nadenken.hoevenpe schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:32:
[...]
Laten we oprecht 'hopen' dat het een dronken Pool was, in dat geval zal de Duitse politie heel snel met een naam naar buiten komen om de speculaties over IS de kop in te drukken.
Het zou bizar geval van 'toeval' zijn, het vluchten na het ongeluk is toch ook niet iets wat je doet als je echt dronken bent...
Ik vind het juist vreemd, de gemiddelde IS-terrorist zorgt er wel voor dat ie om het leven komt, deze heeft zich behoorlijk snel laten pakken.
Overigens, je hebt natuurlijk ook niet-IS-terroristen. Er zullen zeker mafketels zijn die geen vrolijke kerst hebben, en ook niemand een vrolijke kerst gunnen
People as things, that’s where it starts.
We zullen het snel genoeg weten: zolang ik geen Poolse naam hoor ligt een IS aanslag met een gestolen vrachtwagen toch echt het meest voor de hand...Prosac schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:34:
[...]
Dit bedoel ik nou.
https://www.google.nl/web...n%20automobilist%20vlucht
(ik hoop oprecht dat mijn gevoel niet klopt in deze)
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Gelukkig hebben ze de bestuurder te pakken ipv. dat die meteen neergeschoten is.
Hoe de bijrijder overleden is ben ik benieuwd naar, de cabine lijkt (afgaand op de foto's) niet zo erg beschadigd?
Vreselijk om te zien, ben daar zelf ook een aantal keren geweest.
Het schijnt dat zo'n beetje alle (IS) terroristen strak onder de drugs staan op het moment van aanslag. Daar valt dus weinig over te zeggen of ze zich op een bepaalde manier zullen gedragenRobinHood schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:37:
[...]
Dronken mensen zijn immers altijd bijzonder goed in helder nadenken.
Ik vind het juist vreemd, de gemiddelde IS-terrorist zorgt er wel voor dat ie om het leven komt, deze heeft zich behoorlijk snel laten pakken.
Overigens, je hebt natuurlijk ook niet-IS-terroristen. Er zullen zeker mafketels zijn die geen vrolijke kerst hebben, en ook niemand een vrolijke kerst gunnen
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Truck bleef niet doorscheuren toen hij die standjes raakte. Nice ging honderden meters door publiek
Er zit een bijrijder bij, Er is niet geschoten. Wat heeft een bijrijder dan voor nut?
Laten we het hopen, als het daadwerkelijk een islam aanslag is, mag je van mij binnen bepaalde redelijkheid roepen, maar blijf svp even bij de feiten.hoevenpe schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:38:
[...]
We zullen het snel genoeg weten: zolang ik geen Poolse naam hoor ligt een IS aanslag met een gestolen vrachtwagen toch echt het meest voor de hand...
Wil je het nu al graag over islamterrorisme hebben, ga dan naar het topic over de aanslag in Ankara
SuBBaSS schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:38:
Wat het ook moge zijn, het is in ieder geval grote ellende.
Gelukkig hebben ze de bestuurder te pakken ipv. dat die meteen neergeschoten is.
Hoe de bijrijder overleden is ben ik benieuwd naar, de cabine lijkt (afgaand op de foto's) niet zo erg beschadigd?
Vreselijk om te zien, ben daar zelf ook een aantal keren geweest.
nu.nl meldt zojuist dat de bijrijder mogelijk is doodgeschoten (onbevestigd!). In scenario aanslag: Dat zou dus de chauffeur van de vrachtwagen kunnen zijn die is overvallen (mijn insteek) door de persoon die als laatste achter het stuur zat? Wat doen anders twee personen in een vrachtwagen? Een chauffeur rijdt doorgaans toch alleen?maartend schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:40:
Mijn vragen om te denken geen aanslag
Truck bleef niet doorscheuren toen hij die standjes raakte. Nice ging honderden meters door publiek
Er zit een bijrijder bij, Er is niet geschoten. Wat heeft een bijrijder dan voor nut?
Dus dan zal ik dat ook maar niet meer doenDe politie roept inwoners van Berlijn op binnen te blijven en vooral geen geruchten te verspreiden.

[ Voor 9% gewijzigd door swv op 19-12-2016 21:52 ]
Doorrijden in een publiek is iets anders dan op stalen aanhangers inrijden.maartend schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:40:
Mijn vragen om te denken geen aanslag
Met zijn tweeen een aanslag plegen heeft als voordeel dat je elkaar kan opjutten het te doen en als motivatie dat de ander minder snel op de vlucht slaat.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
De feiten zijn dat er 9 mensen een leuke avond dachten te hebben en nooit meer thuis komen, dat er 50 waarschijnlijk ernstig gewond zijn.Prosac schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:42:
Laten we het hopen, als het daadwerkelijk een islam aanslag is, mag je van mij binnen bepaalde redelijkheid roepen, maar blijf svp even bij de feiten.
Wie het ook heeft gedaan, een smiley lijkt me hier nu niet gepast...
Want Pim Fortuin werd ook omgebracht door een milieuactivist van IS, Anders Breivik zal er ook erg IS uit toen hij begon te schieten?hoevenpe schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:38:
[...]
We zullen het snel genoeg weten: zolang ik geen Poolse naam hoor ligt een IS aanslag met een gestolen vrachtwagen toch echt het meest voor de hand...
ARD roept nu dat het kenteken zelfs vals kan zijn.
Tip: een topic waarschuwing met wat er nu eigenlijk wel besproken mag worden? Enkel feiten ga je niet krijgen op een forum met mensen die niet ter plekke zijn en geen banden hebben met de lokale autoriteiten ter plaatse.
[ Voor 38% gewijzigd door Phusebox op 19-12-2016 21:51 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Het is altijd prettig om te zien dat er nog echte journalisten bestaan ipv reporters die proberen zo snel mogelijk maar iets te roepen.Phusebox schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:44:
ARD roept gelukkig op dat mensen niet alles moeten geloven wat op Twitter en andere social media staat.
Duitse TV blijft hameren op het feit dat het nog niet is vastgesteld dat het een aanslag is.
Zo, Phusebox heeft schijnbaar ergens de modjes boos gemaakt
Lijkt me niet waarschijnlijk dat het een vals kenteken is. Deze wagen (in kleurstelling,model,logos) is exact met dit kenteken bij dat bedrijf bekend.Phusebox schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:46:
Er zit trouwens ook een bocht in de weg precies op dat punt dus dat zou een ongeval wel wat geloofwaardiger kunnen maken.
ARD roept nu dat het kenteken zelfs vals kan zijn.
Tip: een topic waarschuwing met wat er nu eigenlijk wel besproken mag worden? Enkel feiten ga je niet krijgen pp een forum met mensen die niet ter plekke zijn en geen banden hebben met de lokale autoriteiten ter plaatse.
Poolse eigenaar vrachtwagen zegt dat ze contact met chauffeur waren kwijtgeraakt. Maar dus niet zeker of "hun" chauffeur aan het stuur zat. https://t.co/nr7FY6xp6S
— Wouter Meijer (@WouterMeijer_) December 19, 2016
Kan natuurlijk meerdere dingen betekenen.
Ja en ik vorig jaar, wat boeit dat.Cartman! schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:48:
Wat een drama...zelf een paar weken geleden op die kerstmarkt nog een biertje gedronken
Idd, het ding kan gestolen zijn.RoD schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:49:
[html]<blockquote class="twitter-tweet" data-lang="en"><p lang="nl" dir="ltr">Poolse eigenaar vrachtwagen zegt dat ze contact met chauffeur waren kwijtgeraakt. Maar dus niet zeker of "hun" chauffeur aan het stuur zat. <a href="https://t.co/nr7FY6xp6S">https://t.co/nr7FY6xp6S</a></p>— Wouter Meijer (@WouterMeijer_) <a href="https://twitter.com/WouterMeijer_/status/810948349335572480">December 19, 2016</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>[/]Kan natuurlijk meerdere dingen betekenen.
I am the great Cornholio!
Water is nat! If it looks like a duck swims like a duck and quacks like a duck then it probably is a duck.Vos schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:45:
En weer wordt er gelijk 'massaal' AANSLAG geschreeuwd 1 minuut nadat het bekend is. Dat mensen niet eerst even kunnen wachten op een eventuele bevestiging.
Wat is dat toch met die kop-in-het-zand-mentaliteit?
GMTA! Ik had je bericht niet eerder gezien.hoevenpe schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:20:
Tuurlijk...
"If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck."
[ Voor 44% gewijzigd door RemcoDelft op 19-12-2016 21:55 ]
[ Voor 15% gewijzigd door kobus71 op 19-12-2016 21:53 ]
Er zou inmiddels bevestigd zijn dat de chauffeur is aangehouden. Daarnaast zie ik een beste buis door de voorruit richting plek bijrijder gaan....kobus71 schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:52:
De chauffeur zou ook de dode "bijreider"kunnen zijn. Maar ja, speculaties.
Ach je krijgt bij dit soort dingen altijd van die mensen die zo heerlijk goed kunnen relativeren. "In Timboektoe gaan elke dag veel meer mensen dood, en daar is geen topic voor. Hypocriet!!!!11"
Het is gewoon ook een heel vreemde plek om met zo'n grote combinatie te rijden, is al uitgezocht waar deze truck vandaan kwam? Zo dwars door het centrum lijkt me niet logisch qua route (de ongeval optie)
Die foto die jij eerder postte is mooi vergelijkingsmateriaal.razorhead schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:49:
[...]
Lijkt me niet waarschijnlijk dat het een vals kenteken is. Deze wagen (in kleurstelling,model,logos) is exact met dit kenteken bij dat bedrijf bekend.
Lijkt inderdaad onwaarschijnlijk.
En dat bedrijf komt uit de plaats van het kentekenrazorhead schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:49:
[...]
Lijkt me niet waarschijnlijk dat het een vals kenteken is. Deze wagen (in kleurstelling,model,logos) is exact met dit kenteken bij dat bedrijf bekend.
Edit, kenteken is identiek aan foto op site bedrijf van de vrachtwagen
[ Voor 10% gewijzigd door sambalbaj op 19-12-2016 21:56 ]
Wat wordt er precies bedoeld met metadiscussies?RoD schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:54:
[modbreak]Nogmaals; kappen met de metadiscussies.[/]
Is dat het bekende slap ge-oh?
Alle discussie die niet over het onderwerp gaat zeg maar, of semi over het onderwerp denk ik.maartend schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:55:
[...]
Wat wordt er precies bedoeld met metadiscussies?
Morgen zullen we wel meer weten.
Een meta discussie is als het niet over de inhoud gaat maar de vorm van de discussie zelf. Feitelijk vrij zinloos en off topic.maartend schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:55:
[...]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Voornamelijk de discussies waarin gepreekt wordt hoe men wel of niet moet reageren in dit topicmaartend schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:55:
[...]
Daar ga je weer.. die locatie ligt tussen de Kurfurstendamme en de Budapeststrasse, brede doorgaande wegen, waar het helemaal niet gek is om zo'n vrachtwagen tegen te komen.hoevenpe schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:54:
Het is gewoon ook een heel vreemde plek om met zo'n grote combinatie te rijden, is al uitgezocht waar deze truck vandaan kwam? Zo dwars door het centrum lijkt me niet logisch qua route (de ongeval optie)
Misschien gaat het regenenkobus71 schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:59:
Politie Berlijn vraagt mensen binnen te blijven. Verwachten ze meer? Of wat zou daar de reden van zijn?

Voorzorgsmaatregelen natuurlijk. Als dit een aanslag is, dan kunnen er meer volgen. Zekere voor het onzekere, enzo.kobus71 schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:59:
Politie Berlijn vraagt mensen binnen te blijven. Verwachten ze meer? Of wat zou daar de reden van zijn?
Ze weten het dan waarschijnlijk niet.kobus71 schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:59:
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
+49 (0)30 4664 4664
Bron: ARD
Dat is gebruikelijk wanneer een aanslag een optie blijft.kobus71 schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:59:
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Deze zet ik even in de topicwaarschuwing.Phusebox schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:00:
Telefoonnummer in Berlin mocht iemand vermoeden dat er een bekende betrokken zou kunnen zijn geraakt bij het voorval:
+49 (0)3046644664
Bron: ARD
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Die mensen lopen de politie alleen in de weg.kobus71 schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:59:
21.50 uur: De directeur van transportfirma Zurawski vertelde aan een journalist van onze krant dat zijn bedrijf vandaag vanmiddag omstreeks 15 uur voor het laatst contact heeft gehad met de chauffeur. De man zou al vijftien jaar in dienst zijn van het bedrijf en was van Italië naar Berlijn gereden. Daar moest hij morgenochtend een lading lossen. Het is nog onduidelijk of de dader ook effectief de chauffeur van het transportbedrijf is. Zijn manager kan overigens niet geloven dat zijn werknemer tot zoiets in staat is.
Situatie onder controle, aldus burgemeester
[ Voor 25% gewijzigd door Sjurm op 19-12-2016 22:02 ]

Doe dit liever niet
[ Voor 22% gewijzigd door DaniëlWW2 op 19-12-2016 22:02 ]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
En los daarvan: ze willen het gebied en aan- en afvoerwegen zoveel mogelijk vrij houden voor de hulpdiensten. Er worden ook hier en daar wat gewondennesten opgezet, begrijp ik, wat allemaal logistiek een vrij grote operatie is.NotSoSteady schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:00:
[...]
Dat is gebruikelijk wanneer een aanslag een optie blijft.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
"Ze gelooft niet dat het een ongeluk was, omdat de vrachtwagen geen vaart minderde. "De vrachtwagen reed zeker 60 kilometer per uur toen hij door de kerstmarkt reed. Hij reed in een gebied waar geen verkeer mag komen."
Aanvullend.Prosac schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:59:
[...]
Daar ga je weer.. die locatie ligt tussen de Kurfurstendamme en de Budapeststrasse, brede doorgaande wegen, waar het helemaal niet gek is om zo'n vrachtwagen tegen te komen.
https://www.google.nl/map...3d52.5002944!4d13.3107046
Je ziet zelfs een bochten voordat je dat plein tegen komt, dus het is nog niet uitgesloten dat hij "gewoon" de bocht heeft gemist.
Die truck had een route, van A naar B. Van bouwplaats naar hotel of iets dergelijks.Prosac schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:59:
Daar ga je weer..
Als het echt een ongeval is dan kan men heel snel uitzoeken of de plek van de 'aanslag' op deze route lag (wat een ongeval een optie zou maken) of heel erg onwaarschijnlijk (omdat het heel erg 'om' is)
NotSoSteady schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:00:
[...]
Dat is gebruikelijk wanneer een aanslag een optie blijft.
https://www.welt.de/polit...low....socialflow_twitter
Staan een paar opmerkelijke zaken tussen:
- Ein Lastwagen ist am Montagabend auf einen Berliner Weihnachtsmarkt in eine Menschenmenge gefahren.
Anzeige
- Dabei sind mindestens neun Menschen getötet worden. Etwa 50 weitere wurden verletzt, darunter mehrere schwer. Das teilte die Berliner Polizei auf Twitter mit.
- Der Lastwagen ist gegen 20 Uhr auf den Gehweg gefahren und hat dann den Weihnachtsmarkt an der Kaiser-Wilhelm-Gedächtniskirche durchquert.
- Er legte eine Strecke von 50 bis 80 Metern zwischen den Ständen zurück.
- Der Lastwagen kam auf der Budapester Straße zu stehen. Der Fahrer flüchtete zunächst Richtung Zoo.
- Die Polizei nahm den mutmaßtlichen Fahrer des Lkws fest. Das sagte ein Polizeisprecher N24, dem Sender der Welt-Gruppe. Zuvor hatte ein Polizeisprecher gesagt, ein Verdächtiger sei festgenommen worden.
- Zunächst bereichtete die Polizei, das Führerhaus des Sattelschleppers sei leer aufgefunden worden, später gab sie die Nachricht heraus, der Beifahrer sei tot im LKW aufgefunden worden.
Eerst werd gemeld dat de cabine leeg was, dat is later aangepast. De bijrijder zou dus dood gevonden zijn daar.
- Der Sattelschlepper war vorne stark demoliert und nach dem Anschlag vor dem Hochhaus des Waldorf-Astoria-Hotels abgestellt.
- Es gab nach Informationen der „Welt“ seit mehreren Tagen Hinweise auf einen möglichen Anschlag auf einen Weihnachtsmarkt in Berlin.
Volgens de bron waren er al enige dagen aanwijzingen dat er een aanslag op een kerstmarkt in Berlijn zou plaatsvinden.
Zelfs als het niet op de route lag, is een ongeluk nog niet 100% uitgesloten, net als dat het al dan niet minderen van snelheid nog geen aanslag betekent.hoevenpe schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:03:
[...]
Die truck had een route, van A naar B. Van bouwplaats naar hotel of iets dergelijks.
Als het echt een ongeval is dan kan men heel snel uitzoeken of de plek van de 'aanslag' op deze route lag (wat een ongeval een optie zou maken) of heel erg onwaarschijnlijk (omdat het heel erg 'om' is)
Het is geen wereldnieuws als dagelijks waarschijnlijk een vrachtwagen ergens een weiland inrijdt of iets dergelijks.
Iemand met suikerziekte kan ook zo reageren, of iemand met een psychose, of een black-out, of.... Met andere woorden: iedereen begint meteen te roepen zonder dat er ook maar iets bekend is. Met speculeren bereik je niks. Gewoon rustig afwachten tot er meer feitelijke informatie binnendruppelt.kobus71 schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:02:
Getuige vermoed aanslag:http://www.rtlnieuws.nl/b...eker-tien-gewonden-liggen
"Ze gelooft niet dat het een ongeluk was, omdat de vrachtwagen geen vaart minderde. "De vrachtwagen reed zeker 60 kilometer per uur toen hij door de kerstmarkt reed. Hij reed in een gebied waar geen verkeer mag komen."
Volgens een woordvoerder van het bedrijf is de wagen vandaag van Italië naar Berlijn gereden om morgenochtend te laden. Zo'n vrachtwagen heeft dan om die tijd niks midden in de stad te zoeken. De chauffeur heeft geen hotel nodig, want hij slaapt in zijn cabine.Prosac schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:03:
[...]
Aanvullend.
https://www.google.nl/map...3d52.5002944!4d13.3107046
Je ziet zelfs een bochten voordat je dat plein tegen komt, dus het is nog niet uitgesloten dat hij "gewoon" de bocht heeft gemist.
Of glazenbol mentaliteit?RemcoDelft schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:52:
[...]
Water is nat! If it looks like a duck swims like a duck and quacks like a duck then it probably is a duck.
Wat is dat toch met die kop-in-het-zand-mentaliteit?
[...]
GMTA! Ik had je bericht niet eerder gezien.
http://wiadomosci.onet.pl...i-i-ranni-relacja/8bqhv99
Alles kan, maar het is gewoon extreem onwaarschijnlijk in dat geval.Prosac schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:04:
Zelfs als het niet op de route lag, is een ongeluk nog niet 100% uitgesloten, net als dat het al dan niet minderen van snelheid nog geen aanslag betekent.
Ik snap dat heel veel mensen nog in de 'ontkenningsfase' zitten maar gezien de recente geschiedenis is een aanslag nog steeds het meest waarschijnlijke.
Is dat dan ongebruikelijk? Het lijkt me efficiënt dat er alleen contact wordt gemaakt als er iets te melden valt.Hackus schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:00:
Eigenaar van het Transportbedrijf heeft vanaf 16:00u geen contact meer met de Chauffeur
Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!
Gaat lekker in Europa, eerst Turkije, Duitsland en nu Zwitserland...Schietpartij in islamitisch gebedscentrum Zürich
In een islamitisch gebedscentrum in de Zwitserse stad Zürich is een schietpartij geweest. Zeker drie mensen zijn neergeschoten.
Volgens de politie liep de dader naar binnen en schoot die op mensen die er aan het bidden waren. De drie slachtoffers van 30, 35 en 56 jaar oud zijn zwaargewond.
De schutter is gevlucht. De politie is bezig met een klopjacht. De omgeving is afgezet en agenten doorzoeken gebouwen.
In de buurt van de gebedsruimte is een dode gevonden. Het is niet bekend of dat slachtoffer iets te maken heeft met de schietpartij.
Het islamitisch centrum wordt vooral bezocht door Somaliërs en staat in de buurt van het centraal station. Over een motief van de dader is nog niets bekend.
Graag in een apart topic bespreken.
[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 19-12-2016 22:08 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
[ Voor 35% gewijzigd door kobus71 op 19-12-2016 22:09 ]
Dat heeft niks met ontkenningsfase te maken, maar met feiten en even verder kijken dan je neus lang is voordat je onzin gaat roepen over dronken chauffeurs die niet wegvluchten of wegen waar dergelijke vrachtwagen niet zouden komen.hoevenpe schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:07:
[...]
Alles kan, maar het is gewoon extreem onwaarschijnlijk in dat geval.
Ik snap dat heel veel mensen nog in de 'ontkenningsfase' zitten maar gezien de recente geschiedenis is een aanslag nog steeds het meest waarschijnlijke.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Geloofwaardigheid 0.0? Elke zak rijst die omvalt claimen ze, doet het goed voor de propaganda.alexbl69 schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:08:
ISIS heeft de aanslag opgeëist: https://twitter.com/WashTimes/status/810948553669562372
ISIS heeft de aanslag al opgeëist en de truck is van de middag al gestolen. Bewijs genoeg?Prosac schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:08:
[...]
Dat heeft niks met ontkenningsfase te maken, maar met feiten en even verder kijken dan je neus lang is voordat je onzin gaat roepen over dronken chauffeurs die niet wegvluchten of wegen waar dergelijke vrachtwagen niet zouden komen.
Maar waar die neef nu is weet hij ook niet.ikt schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:06:
De eigenaar van de truck heeft al aangegeven dat deze in de middag is gestolen. De originele bestuurder van die dag was zijn neef, waarvan de eigenaar (een Pool) niet echt verwacht dat die capabel is dit uit te halen.
http://wiadomosci.onet.pl...i-i-ranni-relacja/8bqhv99
Dat doen ze na elke "aanslag" in Europa, maar goed.alexbl69 schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:08:
ISIS heeft de aanslag opgeëist: https://twitter.com/WashTimes/status/810948553669562372
[ Voor 27% gewijzigd door Chris Smoove op 19-12-2016 22:10 ]
ISIS eist alles op wat maar op een aanslag op het Westen lijkt.alexbl69 schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:08:
Zal ik nu gaan roeptoeteren over christenterrorisme? of moeten we hier wel de feiten afwachten?kobus71 schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:08:
Ondertussen is in Zurich ook een aanslag gepleegd in een Moskee.
Moest ondanks de ernst van de situatie wel lachen om deze zinfsfikke schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:09:
[...]
Geloofwaardigheid 0.0? Elke zak rijst die omvalt claimen ze, doet het goed voor de propaganda.
De feiten zijn dat we in oorlog zijn met de radicale islam, dit is waarschijnlijk 'gewoon' onderdeel van asymmetrische oorlogsvoering.Prosac schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:08:
Dat heeft niks met ontkenningsfase te maken, maar met feiten en even verder kijken dan je neus lang is voordat je onzin gaat roepen over dronken chauffeurs die niet wegvluchten of wegen waar dergelijke vrachtwagen niet zouden komen.
Als jij dat 'onzin' vindt dan mag dat, maar dit is echt niet de eerste keer...
Als het kwaakt, kwek kwek....Prosac schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:10:
[...]
ISIS eist alles op wat maar op een aanslag op het Westen lijkt.
[...]
Zal ik nu gaan roeptoeteren over christenterrorisme? of moeten we hier wel de feiten afwachten?
Die eisen alles op. Helaas zal het in dat geval waarschijnlijk wel waarheid blijken nu steeds meer feiten boven tafel komen.alexbl69 schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:08:
Een gestolen vrachtwagen met dode bijrijder en een chauffeur die op de vlucht slaat dat zijn wel redelijke aanwijzingen.
It's a sad world.
Nee, want ISIS eist elke poep en scheet in het westen op. Dat de truck gestolen is ook niet. Zodra we de achtergrond van de dader kennen, dan kunnen we roepen wat de achtergrond van dit gebeuren is.ikt schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:09:
[...]
ISIS heeft de aanslag al opgeëist en de truck is van de middag al gestolen. Bewijs genoeg?
Nu even opletten mensen. De washington times haalt hier blijkbaar een zeer onbetrouwbare bron aan.alexbl69 schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:08:
Nu wordt de tweet van wt zelf natuurlijk wel door iedereen overgenomen, factcheck free als onze media is.
Die wisselen mekaar waarschijnlijk af zodat de vrachtwagen 24/7 door kan kachelen en er toch voldaan wordt aan wettelijke rij en rust tijden. De een rijd terwijl de ander slaapt.sww89 schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:42:
Wat doen anders twee personen in een vrachtwagen? Een chauffeur rijdt doorgaans toch alleen?
Inderdaad, zie bijvoorbeeld Wikipedia: 2014 Glasgow bin lorry crash. Blackout en bleef gas geven.SomerenV schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:05:
Iemand met suikerziekte kan ook zo reageren, of iemand met een psychose, of een black-out, of.... Met andere woorden: iedereen begint meteen te roepen zonder dat er ook maar iets bekend is. Met speculeren bereik je niks. Gewoon rustig afwachten tot er meer feitelijke informatie binnendruppelt.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Deze live feed is ook wel crazy hoor. Ze zijn daar voorlopig nog wel even bezig.

Kan je nu tegenwoordig nergens meer heen zonder gekken die deze dingen doen?
Het (extreem-)rechts zal ook meer opkomen, waardoor kans bestaat dat sommige dingen van de geschiedenis zich herhalen en dingen er kunnen gebeuren waar we allemaal (ik tenminste wel) bang voor zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door HollowGamer op 19-12-2016 22:21 ]
Ik geloof dat ze zojuist zeiden dat het daadwerkelijk om de chauffeur zou gaan.sambalbaj schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:14:
Of de chauffeur gearresteerd is weten we ook nog niet, politie heeft het over een verdacht persoon
De Poolse 'eigenaar' van de truck, of iemand anders die gereden zou hebben?Phusebox schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:21:
[...]
Ik geloof dat ze zojuist zeiden dat het daadwerkelijk om de chauffeur zou gaan.
Het is nog niet gezegd dat de aanstichter van dit alles daadwerkelijk uit een bepaalde hoek komt, als de dader blauwe ogen, blond haar en een blanke huidskleur heeft denk ik niet dat extreemrechts hier mee iets gaat winnen.HollowGamer schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:20:
Was eerst het nieuws aan het volgen over wat er gebeurd was in Turkije op RT (via Ziggo), daarna volgde dit bericht.
Kan je nu tegenwoordig nergens meer heen zonder gekken die deze dingen doen?
Het (extreem-)rechts zal ook meer opkomen, waardoor kans bestaat dat sommige dingen van de geschiedenis zich herhalen en dingen er kunnen gebeuren waar we allemaal (ik tenminste wel) bang voor zijn.
Dat diegene die is aangehouden ook echt de bestuurder zou zijn. Dat was nog niet bevestigd.hoevenpe schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:23:
[...]
De Poolse 'eigenaar' van de truck, of iemand anders die gereden zou hebben?
Dat zou dan gaan om de neef van de eigenaarPhusebox schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:24:
[...]
Dat diegene die is aangehouden ook echt de chauffeur zou zijn. Dat was nog niet bevestigd.
Dat probeer ik juist helder te krijgen, de Poolse neef van de eigenaar zie ik niet zo snel een aanslag plegen.sambalbaj schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:25:
[...]
Dat zou dan gaan om de neef van de eigenaar
Dit topic is gesloten.
Hou het op nieuwsfeiten om dit topic leesbaar te houden voor iedereen die informatie zoekt of wil reageren met eigen informatie. Dat betekent dus concreet dat dit niet echt een discussietopic is. Natuurlijk ben je vrij om in te gaan op nieuwsfeiten. Vervolgens de discussie door te trekken naar oorzaken van terreur of vluchtelingen willen we hier dus absoluut niet zien.
Telefoonnummer in Berlijn mocht iemand vermoeden dat er een bekende betrokken zou kunnen zijn geraakt bij het voorval:
+49 (0)3046644664
ZT = Zero tolerance en dat menen we ook. Denk dus een beetje na voordat je reageert en kom niet aanzetten met rants, offtopic maatschappelijke problemen en laat metadiscussies zoals reageren op anderen die niet correct reageren voor wat het is. Staat er iets je niet aan? Maak dan een topicreport of reageer in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Terugkoppelingstopic
Over achtergronden kan de discussie hier verder: [ZT] Terreur in Europa - Achtergronden
Voor de migratieproblematiek moet je hier zijn: Migratie van vluchtelingen naar Europa - Deel 3