[ZT] Vrachtwagen rijdt in op kerstmarkt in Berlijn

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 28.333 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
fsfikke schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:42:
Het lijkt me niet dat de agent die schoot vanwege zijn helderziendheid wat extra kogels afgevuurd heeft.
Ik weet niet of ze bewust op zoek waren naar hem of dat dit een 'toevalstreffer' was, in ieder geval zal het 'Allah Akbar' schreeuwen wel een hint zijn geweest.

Maar genoeg 'primaire gevoelens' (is ook niet heel netjes inderdaad): als bewezen kan worden dat dit wapen ook het moordwapen is op de Pool dan is de zaak wel rond gelukkig. Kan de aandacht zich richten op de salafistische vereniging waar hij midden in de nacht voor de deur gestaan zou hebben, in hoeverre waren die op de hoogte? Wie hebben hem verborgen gehouden en geholpen de afgelopen dagen?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Nat-Water schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:25:
[...]

Misschien had hij nog kostbare informatie, waar de overheid nog wat aan had? Connecties?
En ja, we zijn geciviliseerd, dus berechten en in de gevangenis opsluiten is inderdaad een straf. Laten we ons niet direct verlagen tot het niveau van de daders.
Dood met voorbedachte rade, die mensen zijn vaak doorgedraaid en zo geradicaliseerd dat ondervragen geen zin meer heeft. Ik bedoel met een vrachtwagen op een mensenmassa inrijden is absoluut geen normaal gedrag en met voorbedachte rade.

Dood met voorbedachte rade of dood door schuld, zit bij mij heel veel verschil tussen.
Dood met voorbedachte rade is wat mij betreft oog om oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Nah, teveel op de man

[ Voor 88% gewijzigd door maartend op 23-12-2016 11:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik heb geen tijd om dit topic helemaal te lezen en het is vast ter sprake gekomen, maar vanaf het moment dat ik las dat de verdachte een ID kaart had achtergelaten op de plaats delict begonnen bij mij alle alarmbellen te rinkelen. Dat hij nu zonder vorm van proces is gedood doet er nog een schepje bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Henk007 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:59:
Ik heb geen tijd om dit topic helemaal te lezen en het is vast ter sprake gekomen, maar vanaf het moment dat ik las dat de verdachte een ID kaart had achtergelaten op de plaats delict begonnen bij mij alle alarmbellen te rinkelen. Dat hij nu zonder vorm van proces is gedood doet er nog een schepje bovenop.
tcoh maar even hele topic lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
Fijn dat je het zelf beseft, want je opmerking raakte kant nog wal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Crashhill schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:02:
[...]

Fijn dat je het zelf beseft, want je opmerking raakte kant nog wal.
Daar ben ik het dan weer niet mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:07

dr.lowtune

Deugt niet

Maar welke alarmbellen doet het dan rinkelen? Is het het "oh, het is weer een moslimterrorist" belletje, of is het het "dit is een verdachte zaak en ze hebben wel weer erg makkelijk een dader" belletje?

Ik had liever gezien dat ze 'm levend hadden gepakt en berecht, met een serieuze gevangenisstraf (echt levenslang in isolatie bijvoorbeeld) er bij. In het harnas sterven is volgens mij precies wat dit soort mensen wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:13
Ergens toch jammer dat ze 'm overhoop geschoten hebben. Had graag gezien dat hij gewoon vervolgd zou worden, de rest van z'n leven de bak in gaat, dat duidelijk wordt wat zijn beweegredenen zijn etc. Om zijn kant van het verhaal te horen, waarom hij het doet.

Disclaimer: ik praat niet goed wat hij gedaan heeft, het komt helaas te vaak voor dat deze mensen na hun daad gedood worden en niet hun kant van het verhaal hoort.

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 23-12-2016 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
maartend schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:03:
[...]

Daar ben ik het dan weer niet mee eens.
Je leest mijn opmerking, quote een gedeelte en zegt dat ik maar gelijk aanhanger van de sharia moet zijn.
Dat is hetzelfde als dat ik vind dat er meer zorg voor de ouderen mag komen, net als de PVV, dat zegt nog niet dat ik PVV ga stemmen.

Je mag me proberen te overtuigen, dat door die opmerking van mij ik maar de sharia moet volgen of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het klinkt eigenlijk een beetje als 'suicide by cop' van een gast die na enkele dagen adrenaline en vluchten bij een routine-controle datgene doet wat hij al veel eerder had willen doen.

En na onderzoek komt de politie bij het stoffelijk overschot erachter dat ze wel een heel vreemd mannetje hebben neer moeten schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Na de opluchting merk ik nu toch ook verbazing bij mezelf: deze man is dus met de trein van Berlijn naar Lyon gereisd en daarna door naar Milaan...

Hoe kan dat zonder herkend te worden? Je bent de meest gezochte terrorist van Europa en je kunt rustig dagen in het OV zitten zonder dat iemand 112 belt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
dr.lowtune schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:04:
[...]

Maar welke alarmbellen doet het dan rinkelen? Is het het "oh, het is weer een moslimterrorist" belletje, of is het het "dit is een verdachte zaak en ze hebben wel weer erg makkelijk een dader" belletje?
In iedere oorlog sinds het begin van de geschiedschrijving zijn er voorbeelden van acties die zodanig zijn opgezet dat het lijkt of een andere partij verantwoordelijk is. Ik kan niet met zekerheid uitsluiten dat dat hier ook het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
hoevenpe schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:40:
[...]
Waarbij in dit geval het me niets zou verbazen als er voor de zekerheid een paar extra kogels ingegaan zijn. Gewoon omdat het kan... O-)
Je begrijpt het niet en je bent niet alleen.

Dit slag mensen volgen andere regels. Er zullen mensen zijn die hem gaan eren en het is verstandig om ze de weg af te snijden.

Wikipedia: Martelaar
Er worden drie soorten martelaren onderscheiden:[4][bron?]
Zij die in deze en de komende wereld als martelaar worden gezien. Zij zijn tijdens een rechtvaardige strijd gedood. Ze worden niet gewassen op de manier die gebruikelijk is bij een overledene. Er is verschil van mening over het al dan niet verrichten van het gebed voor de overledene vanwege hun bijzondere status.
Zij die in deze wereld niet als martelaar worden beschouwd, maar wel in het hiernamaals. Dit betreft zij die sterven aan een ongeneeslijke ziekte, een aardbeving of een andere ramp, die tijdens de verdediging van bezit, leven of eer zijn gestorven. Hierover zijn betrouwbare overleveringen bekend. Zij worden wel gewassen en er wordt wel voor hen gebeden.
Zij die voor het oog van de wereld martelaar zijn, maar daarop eigenlijk geen aanspraak kunnen maken, omdat zij een verkeerde intentie hadden. Misschien voerden zij oorlog om er beter van te worden of zijn zij als lafaard gedood. Alleen God kent hun werkelijke bedoelingen.
Benadruk dat hij het nest van zijn ouders heeft verlaten, heeft vervuild, dood en verderf heeft gezaaid, dat hij tig handelingen heeft verricht die we in het huidige leven niet kunnen verklaren, maar waar hij in het hiernamaals hopelijk een antwoord op zal krijgen omdat hij niet de lef had om zijn nalatenschap te aanschouwen.

Zorg dat hij wordt gewassen en publiekelijk wordt begraven met een imam waarbij zal worden gebeden.

Doe precies datgene wat niet wordt verwacht en maak hem zeker geen held. Je bent laf en laakt alle normen en waarden als je met een vrachtwagen op een kerstmarkt met vrouwen en kinderen dood en verderf gaat zaaien. Je bent dan ziek in je hoofd en hebt geen behandeling gehad.

Maak niet de vergissing hem als strijder/terrorist aan te merken, je effent de pad voor anderen die met soortgelijke ideeën rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
hoevenpe schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:09:
Na de opluchting merk ik nu toch ook verbazing bij mezelf: deze man is dus met de trein van Berlijn naar Lyon gereisd en daarna door naar Milaan...

Hoe kan dat zonder herkend te worden? Je bent de meest gezochte terrorist van Europa en je kunt rustig dagen in het OV zitten zonder dat iemand 112 belt...
Vergeet niet dat ze eerst de verkeerde persoon volgden. Dan kom je al een eind en heb je al een extra head-start. Je pakt vanuit Berlijn de auto / trein naar Lyon. Paar dagen later pak je de nachttrein naar Turijn - minder kans op herkenning.

Petje op, andere bril op, baard scheren. Dan kom je al een heel eind. Als ik nou kijk naar de foto's die bekend waren gemaakt van hem is het al moeilijk te zien dat dit één en dezelfde persoon zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Nat-Water op 23-12-2016 12:18 . Reden: Verkeerde termen gebruikt ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
maartend schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:24:
[...]

Grappig, we denken toch hetzelfde. je zet hem gewoon lekker scherp in.

Op StuBru werd het wel grappig omschreven, het doodschieten.

Hij werd staande gehouden voor een routinecontrole.
Hij pakte gelijk zijn pistool

even pauze
Hij riep Allah Akbar
Daarop werd hij doodgeschoten.

je moet het horen om mijn lach te begrijpen.
Walgelijk en respectloos ja, hiervoor hoef ik je niet te horen lachen. Over een dood van een mens en religie grapjes maken, hulde gast je bent binnen!

Wij roepen elke dag in de moskee Allahu Ekber, om je grapje nog een andere dimensie te geven..

Hiernaast ben ik zeer benieuwd hoe die 'mensenrechten' aanhangers nu op de dood van de tunesier gaan reageren, terwijl er nog geen enkele harde bewijs is. Oh maar wacht dit is natuurlijk niet een incident die in Turkije plaats heeft gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Crashhill schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:07:
[...]

Je leest mijn opmerking, quote een gedeelte en zegt dat ik maar gelijk aanhanger van de sharia moet zijn.
Dat is hetzelfde als dat ik vind dat er meer zorg voor de ouderen mag komen, net als de PVV, dat zegt nog niet dat ik PVV ga stemmen.

Je mag me proberen te overtuigen, dat door die opmerking van mij ik maar de sharia moet volgen of wat dan ook.
Het oog om oog/tand om tand principe is mijn inzines een al heel lang achterhaald systeem wat niks oplevert maar enkel gedaan wordt uit wraakgevoelens. Door onszelf te verlagen tot moord met voorbedachte rade (want mijn inzines is een executie dit) zet onszelf op datzelfde nivo als de originele moordenaar. En dat is iets dat ik me nooit wil laten gebeuren. En de sharia heeft dat natuurlijk, maar dat was natuurlijk ook meer een sarcastische sneer. Vandaar verwijderd. Maar het principe blijft staan. Nooit, maar dan ook nooit jezelf verlagen tot het nivo. En ja, natuurlijk zijn de daden in wreedheid lastig vergelijkbaar, maar ik vraag me af of dat boeiend is. Is diegene die 1 persoon vermoord erger dan diegene die er 10 vermoord? Ik weet dat niet. Natuurlijk zit er gevoelsmatigs wel iets in, maar daar heeft het gerecht gelukkig weinig mee te maken.
beyazz06 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:19:
[...]
Walgelijk en respectloos ja, hiervoor hoef ik je niet te horen lachen. Over een dood van een mens en religie grapjes maken, hulde gast je bent binnen!
HIer worden dagelijks honderden grapjes over gemaakt. Maar dat is niet de context zoals ik bedoelde, kijk nog maar eens.

En tav die gast in berlijn ; Minister Minniti zei dat er "geen enkele twijfel" is dat het gaat om Amri. Volgens Italiaanse media is zijn identiteit vastgesteld op basis van vingerafdrukken.

[ Voor 18% gewijzigd door maartend op 23-12-2016 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
naar hierboven

[ Voor 95% gewijzigd door maartend op 23-12-2016 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Nu online
[...]

Wij roepen elke dag in de moskee Allahu Ekber, om je grapje nog een andere dimensie te geven..

Hiernaast ben ik zeer benieuwd hoe die 'mensenrechten' aanhangers nu op de dood van de tunesier gaan reageren, terwijl er nog geen enkele harde bewijs is. Oh maar wacht dit is natuurlijk niet een incident die in Turkije plaats heeft gevonden..
Hij is doodgeschoten omdat hij op agenten schoot. Die schoten terug. Ik denk dat het bewijs daarvoor, een agent met een schotwond, wel genoeg is voor je?

En zullen we Turkije er even buiten laten? Heeft er namelijk niks mee te maken.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Iblies schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:10:
Zorg dat hij wordt gewassen en publiekelijk wordt begraven met een imam waarbij zal worden gebeden.
offtopic: denk dat hij minder populair is in het hiernamaals als hij begraven wordt met wat onreine zaken zodat hij daar fijn naar currywurst ruikt... :P

Maar even serieus: je mag hem niet als strijder/terrorist zien? Dat is hij toch gewoon, waarom zo krampachtig dat proberen te ontkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:02
Ik heb het topic grotendeels wel gelezen, maar krijg hier ook wel een beetje een raar gevoel bij. Eerst pakken ze een verdachte, en pas als die vrij moet worden gelaten wordt bekend gemaakt dat ze een id en vingerafdrukken van heel iemand anders hebben. Die wordt eerst enkel met een balkje getoond 8)7 , daarna zonder balkje. En een dag later wordt mijnheer doodgeschoten bij een routinecontrole en weet men binnen een paar uur wie het is en hoe hij gereisd heeft...

Het lijkt wel het plot van een film. Een cliffhanger van 2 uur en in de laatste 2 minuten 'lost' alles zich op.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
alexbl69 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:28:
[...]

Ik heb het topic grotendeels wel gelezen, maar krijg hier ook wel een beetje een raar gevoel bij. Eerst pakken ze een verdachte, en pas als die vrij moet worden gelaten wordt bekend gemaakt dat ze een id en vingerafdrukken van heel iemand anders hebben. Die wordt eerst enkel met een balkje getoond 8)7 , daarna zonder balkje. En een dag later wordt mijnheer doodgeschoten bij een routinecontrole en weet men binnen een paar uur wie het is en hoe hij gereisd heeft...

Het lijkt wel het plot van een film. Een cliffhanger van 2 uur en in de laatste 2 minuten 'lost' alles zich op.
Ik denk eerder dat toch wel duidelijk is hoezeer veiligheidsdiensten toegang hebben tot van alles en nog wat. En hij is blijkbaar per ongeluk aangehouden, beetje zoals hij lijkt er een beetje op, even naar papieren vragen. En vervolgens kan men heel goed backtracen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
alexbl69 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:28:
[...]
En een dag later wordt mijnheer doodgeschoten bij een routinecontrole en weet men binnen een paar uur wie het is en hoe hij gereisd heeft...
Gericht 2 sets vingerafdrukken vergelijken duurt echt niet zo lang hoor.
En hoe hij gereisd heeft is ook niet zo moeilijk als hij een treinkaartje op zak heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 20:11

Ligone

Moeha!

Hoe weten wij zeker dat het er effectief vingerafdrukken waren? Het kan waarheid zijn maar ze kunnen ons wijsmaken wat we willen. De bevolking moet immers gesust worden en hem "niet" vinden is geen optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
maartend schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:22:
[...]

Het oog om oog/tand om tand principe is mijn inzines een al heel lang achterhaald systeem wat niks oplevert maar enkel gedaan wordt uit wraakgevoelens. Door onszelf te verlagen tot moord met voorbedachte rade (want mijn inzines is een executie dit) zet onszelf op datzelfde nivo als de originele moordenaar. En dat is iets dat ik me nooit wil laten gebeuren. En de sharia heeft dat natuurlijk, maar dat was natuurlijk ook meer een sarcastische sneer. Vandaar verwijderd. Maar het principe blijft staan. Nooit, maar dan ook nooit jezelf verlagen tot het nivo. En ja, natuurlijk zijn de daden in wreedheid lastig vergelijkbaar, maar ik vraag me af of dat boeiend is. Is diegene die 1 persoon vermoord erger dan diegene die er 10 vermoord? Ik weet dat niet. Natuurlijk zit er gevoelsmatigs wel iets in, maar daar heeft het gerecht gelukkig weinig mee te maken.
Ik snap je punt, en die opmerking van mij was misschien ook teveel gevoel. Maar zo zijn wij mensen en daarom hebben we in Nederland inderdaad ons rechtsysteem :). (En ja ik ben toch wel blij dat we dat rechtsysteem hebben :) ).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ligone schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:33:
Hoe weten wij zeker dat het er effectief vingerafdrukken waren? Het kan waarheid zijn maar ze kunnen ons wijsmaken wat we willen. De bevolking moet immers gesust worden en hem "niet" vinden is geen optie.
Ja joh, het zal wel weer een complot zijn van de Italianen en de Duitsers. Zullen we de discussie even zinnig houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Crashhill schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:33:
[...]

Ik snap je punt, en die opmerking van mij was misschien ook teveel gevoel. Maar zo zijn wij mensen en daarom hebben we in Nederland inderdaad ons rechtsysteem :). (En ja ik ben toch wel blij dat we dat rechtsysteem hebben :) ).
Weet je, ik probeer zo veel mogelijk gevoel uit te schakelen in dit soort zaken. Heeft wat met mijn werk te maken, als ik daar mijn gevoelens laat spreken loop ik de gehele dag mijn clienten af te zeiken. Dus ik ben soms idd wel heel erg rationeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Wat ik me vooral afvraag nu: waarom Milaan? Was dit zijn einddoel of wou hij verder reizen? Had hij hulp, reisde hij alleen? Met wie heeft hij contact gehad?

Belangrijkste is dat er nu geen dreiging meer vanuit gaat, dat maakt dat het rouwproces voor heel veel mensen pas echt kan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

hoevenpe schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:35:
Wat ik me vooral afvraag nu: waarom Milaan? Was dit zijn einddoel of wou hij verder reizen? Had hij hulp, reisde hij alleen? Met wie heeft hij contact gehad?

Belangrijkste is dat er nu geen dreiging meer vanuit gaat, dat maakt dat het rouwproces voor heel veel mensen pas echt kan beginnen.
Dat zal uitgezocht moeten worden natuurlijk, maar wellicht wilde hij vluchten via Italië. Er gaan immers nogal wat boten naar plaatsen waar een terrorist nog maar moeilijk gevonden kan worden.

Maargoed, eerst het onderzoek maar eens afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 15:23
[...]

Wou je die gestoorde gek nog gaan verdedigen ook. Blij dat hij dood is, kan hij ook geen ellende meer aanrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Nu online
Ligone schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:33:
Ja, want de terroristen van de aanslagen in Parijs werden ook zo snel gepakt!
Salah Abdeslam (Brussel, 15 september 1989[1]) is een Fransman die verdacht wordt van betrokkenheid bij de aanslagen in Parijs van november 2015. Op 18 maart 2016 werd hij gearresteerd in Sint-Jans-Molenbeek.
Oh, wacht..
Je gelooft het zelf toch niet? Waarom zou dit nep zijn? Weet je hoe ongelooflijk groot de schade is als Anis Amri nu nog even op Facebook zet dat hij leeft? Dat is moordend voor het vertrouwen wat er nog is in de overheid. Nee, de vent is echt dood, ga daar maar van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:34

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

de verdachte zelf heeft enige tijd in Italie geleefd en zal mogelijk gedacht hebben hier meer kans te hebben verder te kunnen reizen en/of eventueel bekende te kunnen vinden die bereid waren hem te helpen;

Dat hij bv gereisd is via Frankrijk zal zijn omdat de grenscontrole's bij zwitserland veel strenger zijn.

vermoedelijk heeft hij sowieso geweten dat bij de eerste de beste controle hij gepakt zou worden en heeft tegenover die italiaanse politie gewoon aangestuurd op suicide-by-cop (en daarbij dus een italiaanse beambte zwaar verwond dor deze eerst neer te schieten).

Overigens vind ik het ook niet vremd dat de verdachte wel relatief ver kon komen, hij heeft geen echt noordafrikaans uiterlijk, een relatief lichte huid en een ietwat dikkig en dus eerder weinig bedreigend voorkomen...
kennelijk droeg hij soms een bril (op de opsporingsbeelden staat ook een foto met bril) en zich relatief eenvoudig hebben kunnen verhullen door bv een cap of bv zn haar zeer kort te laten knippen en zn gezicht goed geschoren te houden.

Mensen melden hooguit iets als het ze verdacht voorkomt, maar bv een treinreizigers die gewoon ergens zit gaat niet direkt door de medepassagiers aangegeven worden, als die gewoon ergens zit.

[ Voor 28% gewijzigd door RM-rf op 23-12-2016 12:49 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iblies
hoevenpe schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:25:
[...]
offtopic: denk dat hij minder populair is in het hiernamaals als hij begraven wordt met wat onreine zaken zodat hij daar fijn naar currywurst ruikt... :P
Maar even serieus: je mag hem niet als strijder/terrorist zien? Dat is hij toch gewoon, waarom zo krampachtig dat proberen te ontkennen?
Voor wie of wat strijd hij? Dat hij zich voordoet als een moslim en dat hij is gerecruteerd door Daesh?

Deze vent kan waarschijnlijk geen potlood vasthouden en zijn eigen naam opschrijven, laat staan de consequenties overdenken van de daden die hij heeft uitgevoerd.

Je geeft hem te veel eer als je hem waardeert als een volwaardige persoon die in staat zou zijn zich staande te houden in een maatschappij. Met de tekortkomingen die hij had zou hij allang in een psychiatrische cel zitten. Waarom nu ineens als 'strijder' gaan aanmerken. Niet doen en de behandelingen geven die hij nodig heeft met alle chemische middelen die je nodig acht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone

Ligone

Moeha!

RoD schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:34:
[...]

Ja joh, het zal wel weer een complot zijn van de Italianen en de Duitsers. Zullen we de discussie even zinnig houden?
Zo ver zou ik nog niet durven gaan om het complotten te noemen maar het is toch wel raar dat er toevallig wéér een ID of in dit geval een verblijfsvergunning in het voertuig gevonden wordt. Stel dat er geen enkel spoor te vinden is zou het me niet verwonderen dat ze een bij hun bekende "radicale" (die zijn er voldoende want uiteindelijk was elke terrorist reeds bekend bij de betreffende instanties) uitkiezen als mogelijke dader. Dan is er snel resultaat zonder al te veel gezichtsverlies.
Nat-Water schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:37:

Oh, wacht..
Je gelooft het zelf toch niet? Waarom zou dit nep zijn? Weet je hoe ongelooflijk groot de schade is als Anis Amri nu nog even op Facebook zet dat hij leeft? Dat is moordend voor het vertrouwen wat er nog is in de overheid. Nee, de vent is echt dood, ga daar maar van uit.
Daar ga ik zeker van uit! En dat het een IS aanhanger is ga ik ook zeker van uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Iblies schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:47:
Voor wie of wat strijd hij? Dat hij zich voordoet als een moslim en dat hij is gerecruteerd door Daesh?

Deze vent kan waarschijnlijk geen potlood vasthouden en zijn eigen naam opschrijven, laat staan de consequenties overdenken van de daden die hij heeft uitgevoerd.
Het is juist gevaarlijk om te denken dat dit soort mensen allemaal 'gestoorde gekken' zijn, er gaat weldegelijk een doordachte verwerpelijke ideologie achter schuil (niet de hele islam voor de duidelijkheid). Denk je echt dat IS zo effectief het militair tegen de halve wereld kan opnemen in het midden-oosten als ze 'dom' zouden zijn?

Ze zijn aan de verliezende hand in Irak maar in Syrië rukken ze juist weer op. Ze weten effectief het westen te destabiliseren en deze man wist heel goed waarmee hij bezig was. Doen alsof hij 'niet eens een potlood zou kunnen vasthouden' is heel erg naïef...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
maartend schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:22:
[...]

[...]

HIer worden dagelijks honderden grapjes over gemaakt. Maar dat is niet de context zoals ik bedoelde, kijk nog maar eens.

En tav die gast in berlijn ; Minister Minniti zei dat er "geen enkele twijfel" is dat het gaat om Amri. Volgens Italiaanse media is zijn identiteit vastgesteld op basis van vingerafdrukken.
Indien de Turkse minister aangeeft "geen enkele twijfel" mogelijk is, is dat geen hard bewijs maar als een europees minister dat aamgeeft wel..

Ik beproef weer iets als meten met twee maten :>
kobus71 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:37:
[...]

Wou je die gestoorde gek nog gaan verdedigen ook. Blij dat hij dood is, kan hij ook geen ellende meer aanrichten.
Ik verdedig hem helemaal niet, goed lezen. Maar zoals ik jouw reactie begrijp, mogen ook alle coup plegers dood.. Kunnen ze ook geen meer ellende aanrichten.. Goed punt!
Nat-Water schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:24:
[...]

Hij is doodgeschoten omdat hij op agenten schoot. Die schoten terug. Ik denk dat het bewijs daarvoor, een agent met een schotwond, wel genoeg is voor je?

En zullen we Turkije er even buiten laten? Heeft er namelijk niks mee te maken.
Heeft er degelijk wel iets mee te maken. Indie een zelfde incident in Turkije had plaatsgevonden, waren de reacties helaas zeer negatief en verdedigend ten voordeel van de terrorist.

Ik keur geen enkele daad goed waar mensenlevens in het geding zijn. Daarom streef ik naar gelijkheid.

[ Voor 26% gewijzigd door beyazz06 op 23-12-2016 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 858241

Kan iemand mij uitleggen hoe deze man aan een vuurwapen is gekomen, terwijl hij geen juridische status had? Is het echt zo makkelijk om aan een vuurwapen te komen in Europa? Ipv de truckaanslag gepleegd te hebben, had deze man net zo goed een winkelcentrum of marktplein in kunnen lopen om een hele boel mensen dood te schieten. Beseffen mensen dat wel?

En hoe kan hij ongestoord 3 dagen lang zich in het OV begeven, waarbij een paar keer landsgrenzen zelf worden gekruisd, terwijl hij de meest gezochte persoon van Europa is? Raar.

Iemand uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 858241 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:01:
Kan iemand mij uitleggen hoe deze man aan een vuurwapen is gekomen, terwijl hij geen juridische status had?
Nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Is het echt zo makkelijk om aan een vuurwapen te komen in Europa?
Ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kobus71
beyazz06 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:58:
[...]

Ik verdedig hem helemaal niet, goed lezen. Maar zoals ik jouw reactie begrijp, mogen ook alle coup plegers dood.. Kunnen ze ook geen meer ellende aanrichten.. Goed punt!
Dat maak jij er van. deze gast heeft 12 mensen gedood, bewust. 50 het ziekenhuis in. Nee, die zie ik liever dood. Iemand die willens en wetens zoveel ellende aanricht, heb ik geen medelijden mee. Waarom haal je telkens Turkije erbij? Daar gaat dit topic helemaal niet over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReRichard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-06-2020
kobus71 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:03:
[...]

Dat maak jij er van. deze gast heeft 12 mensen gedood, bewust. 50 het ziekenhuis in. Nee, die zie ik liever dood. Iemand die willens en wetens zoveel ellende aanricht, heb ik geen medelijden mee. Waarom haal je telkens Turkije erbij? Daar gaat dit topic helemaal niet over.
Don't feed the troll. Gewoon negeren is de beste oplossing voor dat soort aandachtzoekerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
beyazz06 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:58:
[...]

Indien de Turkse minister aangeeft "geen enkele twijfel" mogelijk is, is dat geen hard bewijs maar als een europees minister dat aamgeeft wel..
Ik reageer er 1 keer op, want het gaat echt zwaar OT.
Die beroemde Turkse Minister heeft tot op de dag van vandaag nog geen greintje bewijs overhandigd. Had hij dat wel, dan had ik hem mogelijk geloofd. Tot op heden, niet dus.Is zeker geen twee maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Kan iemand mij uitleggen hoe deze man aan een vuurwapen is gekomen, terwijl hij geen juridische status had? Is het echt zo makkelijk om aan een vuurwapen te komen? Ipv de truckaanslag gepleegd te hebben, deze man had net zo goed een winkelcentrum of marktplein in kunnen lopen om een hele boel mensen dood te schieten. Beseffen mensen dat wel?

En hoe kan hij ongestoord 3 dagen lang zich in het OV begeven, waarbij een paar keer landsgrenzen zelf worden gekruisd, terwijl hij de meest gezochte persoon van Europa is?

Iemand uitleggen?
wil je een uitleg hoe de realiteit is?

De realiteit is gewoon dat mensen (criminelen) die veel behoefte aan een vuurwapen hebben dit uiteindelijk ook via illegale wegen kunnen verkrijgen...
Overigens blijkt het soms ook mogelijk dat mensen met een geestelijke aandoening legaal toegang tot vuurwapens krijgen en uiteindelijk met een legaal wapen inschieten op personen in een winkelcentrum.

en verder ja, het is mogelijk enige dagen door europa te reizen en niet gecontroleerd te worden ( het officiele arrestatiebevel is overigens pas gisteren uitgevoaardigd, nadat ook de vingerafdrukken geidentificeerd waren, daarvoor werd hij wel via interpol gezocht, maar nog niet als officiele verdachte).

Er is zeker in die periode een verscherpte controle geweest op alle grote verkeersknooppunten, hoofdwegen, centrqle stqtions en vliegvelden, maar daar bewegen zich vele tientqllen miljoenen en los van wat je achteraf kunt denken 'dat je die ene gast er zo uitpikt', is het lastig iemand zomaar te identificeren...

Ik vind het overigens zeker niet zo heel slecht als de verdachte uiteindelijk binnen 3 dagen na de aanslag opgepakt is ondanks dat hij initieel wel wist te ontkomen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met wie heeft hij contact gehad?

Dat lijkt mij een gevalletje zijn mobiel uitpluizen, voorzover hij die niet weggegooid/vernietigd heeft.

Maar ook zonder zijn mobiel gevonden te hebben, waarom zouden ze op basis van zijn nummer, de satellietsignalen niet getraceerd hebben, ook om te helpen bij de opsporing?
Dat lijkt me dus het probleem. Een lakse vuurwapenwetgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Anoniem: 858241 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:09:
[...]
Nee hoor, wij hebben niet echt een lakse. Dit is ook heel makkelijk illegaal te kopen. Lukt jou en mij ook binnen 1 dag.

En als hij na zijn aanslag hulp heeft gehad is het helemaal makkelijk geweest.

[ Voor 11% gewijzigd door maartend op 23-12-2016 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maartend schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:11:
[...]

Nee hoor, wij hebben niet echt een lakse. Dit is ook heel makkelijk illegaal te kopen. Lukt jou en mij ook binnen 1 dag.

En als hij na zijn aanslag hulp heeft gehad is het helemaal makkelijk geweest.
Dus moeten we blij zijn dat hij niet nog meer slachtoffers heeft gemaakt door met zijn wapen in de rondte te schieten? Ook niet na de botsing-aanslag? Was dit een halfhartige terrorist?

En hoe komt hij helemáál zonder verwondingen van die aanrijding vanaf? Je zag toch dat die cabine flink toegetakeld was? HIj was blijkbaar toe in staat om snel weg te rennen terwijl je dat moeilijk kan met een gekneusde knie, wat hij niet op zijn minst had opgelopen? Of sprong hij er vroegtijdig eruit? Werd de Pool gedwongen om het einddeel zelf te besturen? Weer wat raars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[b][message=49604829,noline]DeTijdgeest schreef op vrijdag 23 december 2016

Hoe kom je daar bij? Iets verbieden betekent alleen dat de mensen die zich aan de wet houden er niet aan kunnen komen. Dat zijn tevens per definitie degene die zoiets niet zouden doen. Hetzelfde met drugs, illegaal maken verplaatst de markt slechts uit het oog van toezicht.

Als iets écht zo makkelijk op te lossen was met regelgeving dan was terrorisme ook verbode- oh wacht.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Anoniem: 858241 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:20:
[...]

Dus moeten we blij zijn dat hij niet nog meer slachtoffers heeft gemaakt door met zijn wapen in de rondte te schieten? Ook niet na de botsing-aanslag? Was dit een halfhartige terrorist?

En hoe komt hij helemáál zonder verwondingen van die aanrijding vanaf? Je zag toch dat die cabine flink toegetakeld was? HIj was blijkbaar toe in staat om snel weg te rennen terwijl je dat moeilijk kan met een gekneusde knie, wat hij niet op zijn minst had opgelopen? Of sprong hij er vroegtijdig eruit? Werd de Pool gedwongen om het einddeel zelf te besturen? Weer wat raars.
Volgens mij quote je een verkeerde post.
Ik gaf enkel aan dat we best wel een goede wapenwet hebben maar dat het voor iedereen heel makkelijk is om wapens te krijgen.

Wat je probeert te zeggen daarop kan ik niet echt rijmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
[...]

Wie zegt dat hij een gekneusde knie had? Die pool heeft waarschijnlijk tot de laatste snik gevochten. Deze man verdient alle lof. In een vrachtwagen zit je boven op de motor, de terrorist zat daar hartstikke veilig. Ik geloof niet dat hij verwondingen opgelopen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
hoevenpe schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:57:
[...]Het is juist gevaarlijk om te denken dat dit soort mensen allemaal 'gestoorde gekken' zijn, er gaat weldegelijk een doordachte verwerpelijke ideologie achter schuil (niet de hele islam voor de duidelijkheid). Denk je echt dat IS zo effectief het militair tegen de halve wereld kan opnemen in het midden-oosten als ze 'dom' zouden zijn?

Ze zijn aan de verliezende hand in Irak maar in Syrië rukken ze juist weer op. Ze weten effectief het westen te destabiliseren en deze man wist heel goed waarmee hij bezig was. Doen alsof hij 'niet eens een potlood zou kunnen vasthouden' is heel erg naïef...
De ideologie is zo sterk als diegene die hem dragen.

Daarom juist ga je benadrukken dat dit het type mensen is waar Daesh zich mee verwant voelt. Het voelt heel tegenstrijdig, maar in dit geval spreken de feiten voor zich en juist media zou hier meer aandacht aan moeten besteden zodat een ieder die maar enige sympathie heeft met dat clubje even achter zich oren gaat krabben.

Je wilt je niet associeren met een instantie die geesteszieken gebruikt om anderen te doden.
Zeker niet als terrorist/strijder gaan aanmerken.

Patroon in de laatste aanslagen is dat de tactiek verandert waarbij labiele personen worden gebruikt wat beneden alle peil is. Je kunt daar namelijk geen systeem op inrichten en dat moet je ook niet willen omdat je je eigen principes moet opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Nu online
[...]

Dus moeten we blij zijn dat hij niet nog meer slachtoffers heeft gemaakt door met zijn wapen in de rondte te schieten?
Ja.
Ook niet na de botsing-aanslag? Was dit een halfhartige terrorist?
Geen idee. Beweegredenen zijn nog onbekend - er is geen verklaring bekend van de dader. Maar misschien wilde hij schade doen en dan vluchten? Dan is om je heen gaan schieten niet handig, en een hit and run handiger.
En hoe komt hij helemáál zonder verwondingen van die aanrijding vanaf? Je zag toch dat die cabine flink toegetakeld was?
Waar baseer je dit op? Werk je bij het forensisch instituut in Milaan? Want er is namelijk nog niks over bekend gemaakt.
HIj was blijkbaar toe in staat om snel weg te rennen terwijl je dat moeilijk kan met een gekneusde knie, wat hij niet op zijn minst had opgelopen? Of sprong hij er vroegtijdig eruit? Werd de Pool gedwongen om het einddeel zelf te besturen? Weer wat raars.
Gekneusde knie? Dat baseer je op? Jouw ervaringen met op kerstmarkten inrijden met vrachtwagens? En wat er in de laatste seconden voor de crash is gebeurd zal waarschijnlijk voor altijd onbekend blijven. Het is niet onmogelijk dat hij domweg in de chaos ontkomen is. Er is een filmpje waarop je kan zien hoe de truck de markt inrijdt, en er rennen vrijwel direct mensen in paniek weg. In die chaos ontkom je makkelijk. Net zoals je makkelijk dan ook de verkeerde persoon volgt.

Ik zie trouwens op de NOS Livefeed dat de identiteiten van de agenten bekend zijn gemaakt die de dader hebben neergeschoten. Verrassend - ik had wel omwille van persoonlijke veiligheid verwacht dat die anoniem zouden blijven.

[ Voor 7% gewijzigd door Nat-Water op 23-12-2016 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
[...]

Maat van mij is op zijn kantje gegaan met 85 km/ph zonder gordel in een vrachtwagen en kon gewoon weglopen. Vergeet ook adrenaline niet, dan ren je met een gekneusde knie misschien wel harder als normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Anoniem: 858241 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:09:

[...]

dit is met alle respect met stip zo ongeveer de allerdomste menings-post die ik in dit hele topic gelezen heb...

in een discussie over de gevolgen van de aanslag met een vrachtwagen in Berlijn aankomen met dat het 'probleem' een vermeende 'laksheid' van de Duitse Wapenwetgeving zou zijn...

Niks tegen de vrijheid van meningsuiting, maar dat uitten van meningen moet wmb ook geen race-to-the-bottom aan rare en vreemde nonsens-uitlatingen te worden enkel omdat mensen zo graag hun mening willen vertellen.

Bij voorbaat mn excuses voor de nogal aanvallende toon, en ik hoop dat je het ook niet enkel persoonlijk neemt, maar het valt me ook breder gezien op dat het 'uiten van meningen' in berichtgeving steeds een grotere rol gaat spelen en ook de Media maar ook discussiefora steeds vaker over elkaar heenrolt in het laten vertellen van meningen over gebeurtenisse, liefst meningen die erg paranoia of juist overdreven politiek-ideologisch zijn en toeschrijvingen aan vermeende dadersgroepen...

Soms zou je bijna willen dat er wat minder aandacht voor meningen is en wat meer geduld en inersse voor pure en objectieve feiten en ook de kans geven aan de oposringsdiensten alle bewijzen te verzamelen en verwerken en zo de gebeurtenissen op te lossen... en pas daarna te discussieren over meningen en oorzaken

[ Voor 36% gewijzigd door RM-rf op 23-12-2016 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Iblies schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:25:
[...]
...

Je wilt je niet associeren met een instantie die geesteszieken gebruikt om anderen te doden.

Patroon in de laatste aanslagen is dat de tactiek verandert waarbij labiele personen worden gebruikt wat beneden alle peil is. Je kunt daar namelijk geen systeem op inrichten en dat moet je ook niet willen omdat je je eigen principes moet opgeven.
Misschien hebben ze wat geleerd van voorgangers? Wikipedia: Sozialistisches Patientenkollektiv? Dat ligt natuurlijk wel anders, maar bepaalde groepen (jonge mannen met een meestal laag-crimineel verleden en allerlei psychosociale problemen zou ik zo wat grofweg zeggen) lenen zich misschien gewoon om geronseld te worden voor bepaalde taken. Dat is van alle tijden, en ook niet beperkt tot bepaalde terroristische groepen/doelen. Diverse staten gebruiken ook geesteszieken voor bepaalde taken (die dan misschien ook wel door geesteszieken worden verzonnen).

[ Voor 25% gewijzigd door begintmeta op 23-12-2016 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RM-rf schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:44:
[...]

dit is met alle respect met stip zo ongeveer de allerdomste menings-post die ik in dit hele topic gelezen heb...

in een discussie over de gevolgen van de aanslag met een vrachtwagen in Berlijn aankomen met dat het 'probleem' een vermeende 'laksheid' van de Duitse Wapenwetgeving zou zijn...

Niks tegen de vrijheid van meningsuiting, maar dat uitten van meningen moet wmb ook geen race-to-the-bottom aan rare en vreemde nonsens-uitlatingen te worden enkel omdat mensen zo graag hun mening willen vertellen.

Bij voorbaat mn excuses voor de nogal aanvallende toon, en ik hoop dat je het ook niet enkel persoonlijk neemt, maar het valt me ook breder gezien op dat het 'uiten van meningen' in berichtgeving steeds een grotere rol gaat spelen en ook de Media maar ook discussiefora steeds vaker over elkaar heenrolt in het laten vertellen van meningen over gebeurtenisse, liefst meningen die erg paranoia of juist overdreven politiek-ideologisch zijn en toeschrijvingen aan vermeende dadersgroepen...

Soms zou je bijna willen dat er wat minder aandacht voor meningen is en wat meer geduld en inersse voor pure en objectieve feiten en ook de kans geven aan de oposringsdiensten alle bewijzen te verzamelen en verwerken en zo de gebeurtenissen op te lossen... en pas daarna te discussieren over meningen en oorzaken
En jij bent natuurlijk ook vrij om met jouw mening te komen, ik zal je reactie op zn waarde beoordelen en niet jou als persoon. Wat jij wel deed tegen mij.

Ben jij niet bang voor een terrorist met een vuurwapen? Besef je wel wat voor een ellende hij had kunnen veroorzaken als hij een Tristan V. wilde nadoen? Daar schijnen mensen aan voorbij te gaan.

En nee, ik heb het niet specifiek over de Duitse wapenwetgeving maar de Europese. Vind jij dan dat er geen problemen zijn met die? Waarbij zelfs illegalen aan die dingen kunnen komen? En als het illegaal was, vind je het geen enkel probleem dat er zo'n grootschallig netwerk van criminelen bestaat die elkaar vuurwapens toereiken? Nee hoor, tis toch niks. En dan noem je mij dom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

begin gewoon eens uit te leggen wat in godsnaam de wapenwetgeving verder te maken heeft met deze aanslag of deze dader?
Ook wat een andere duitse wapenwetgeving hieraan zou 'veranderen' ?

Overigens, ik richt me niet op je persoon en weet niet of je dom bent (ik denk het niet, je post komen goed geschreven en verzorgd over, daardoor neem ik aan dat je best intelligent zult zijn),
Ik vind je mening wél (erg) dom, en heb hopelijk uitgelegd waarom ik het zo dom vind in een discussie over deze aanslag aan te komen met die 'probleem-analyse'

[ Voor 10% gewijzigd door RM-rf op 23-12-2016 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Anoniem: 858241 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 14:00:
...
En nee, ik heb het niet specifiek over de Duitse wapenwetgeving maar de Europese. Vind jij dan dat er geen problemen zijn met die? ...
Wat is volgens jou het grootste probleem met de wetgeving? De uitvoering&handhaving is denk ik een veel groter probleem. De voertuigenwetgeving/handhaving is in dit geval trouwens een grotere factor geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

begintmeta schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 14:12:
[...]

Wat is volgens jou het grootste probleem met de wetgeving? De uitvoering&handhaving is denk ik een veel groter probleem. De voertuigenwetgeving/handhaving is in dit geval trouwens een grotere factor geweest.
Als het hem niet was gelukt om die vrachtwagen te kapen, dan had hij gewoon met dat pistool een slachting aangericht. Hij had een terugvaloptie. Zo simpel was het. Daar had ik het over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:30

Kheos

FP ProMod
Anoniem: 858241 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 14:18:
[...]

Als het hem niet was gelukt om die vrachtwagen te kapen, dan had hij gewoon met dat pistool een slachting aangericht. Hij had een terugvaloptie. Zo simpel was het. Daar had ik het over.
of had hij een bom gemaakt met buskruit (waanzinnig hoe makkelijk je in Europa aan houtskool geraakt! die wet is zo lek als een zeef!)
of had hij 2 lekkende jerrycans aan z'n fiets gebonden (iedereen kan blijkbaar zomaar brandstof kopen aan elk benzinestation! crazy!!)
of had een kerstkraampje gehuurd en dat vol gestoken met gasflessen(er al eens op gelet hoeveel kraampjes er gluhwein of eten opwarmen met gasflessen op een kerstmarkt?)
of had hij zich met een kettingzaag door een menigte gewurmd (kun je in elk tuincentrum kopen!)
of had hij... enzovoort enzovoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

RM-rf schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:42
[...]

Dat hij bv gereisd is via Frankrijk zal zijn omdat de grenscontrole's bij zwitserland veel strenger zijn.
[...]

Overigens vind ik het ook niet vremd dat de verdachte wel relatief ver kon komen, hij heeft geen echt noordafrikaans uiterlijk, een relatief lichte huid en een ietwat dikkig en dus eerder weinig bedreigend voorkomen...
kennelijk droeg hij soms een bril (op de opsporingsbeelden staat ook een foto met bril) en zich relatief eenvoudig hebben kunnen verhullen door bv een cap of bv zn haar zeer kort te laten knippen en zn gezicht goed geschoren te houden.

Mensen melden hooguit iets als het ze verdacht voorkomt, maar bv een treinreizigers die gewoon ergens zit gaat niet direkt door de medepassagiers aangegeven worden, als die gewoon ergens zit.
Ik zit op dit moment in Duitsland in een internationale trein, er patrouilleren agenten door de trein. Normaal gebeurd dit hooguit sporadisch bij de grens, niet midden in Duitsland. Zo veilig zal hij in een Duitse trein niet geweest zijn.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Iblies schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:25:
[...]

In dit specifieke geval lijkt het toch echt niet om een domme man te gaan: hij had meer valse identiteiten dan ik paren schoenen heb (ben geen vrouw maar toch ;) ), wist zo slim steeds tussen de mazen van het net door te glippen gebruikmakend van de ruimte die het systeem hem bood.

Je onderschat de kracht van ideologie: het is voor ons niet te begrijpen maar deze mensen denken echt dat dit 'het ultieme doel' in het leven is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
Identiteit? Waar lees je dat? Er zijn wat vodjes gevonden in de trekker.

Voor internationale trein heb je ook geen extra documenten voor nodig. Kaartjes schaf je gewoon aan.

Je maakt het groter dan het is waarbij je bijdraagt aan de mythe-vorming waar een organisatie als Daesh bij vaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Iblies schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 15:04:
Identiteit? Waar lees je dat? Er zijn wat vodjes gevonden in de trekker.
Dit was gisteren al duidelijk:
According to a European arrest warrant issued by Germany, Amri used at least six different aliases and three different nationalities, claiming at times to be Egyptian or Lebanese.

He is believed to have carried false identity documents — indeed, the reason he could not be deported to Tunisia for so long was that he had no genuine identity document proving he was Tunisian.
Hij had ook trouw gezworen aan IS enige tijd geleden, dus het was geen geestelijk labiele 'lone wolf' maar een bewuste geplande actie van een overtuigde jihadist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
hoevenpe schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 15:14:
[...]

Dit was gisteren al duidelijk:
Lees je je eigen tekst wel?
Die aliassen had die gebruikt bij zijn asielprocedure.
Hij had ook trouw gezworen aan IS enige tijd geleden, dus het was geen geestelijk labiele 'lone wolf' maar een bewuste geplande actie van een overtuigde jihadist.
:? Trouw zweren is geen examen in gezond verstand.

Frappanter is ook dat je consequent meegaat in de redenering van de dader en aanjagers. Je noemt hem een Jihadist en erkent ook nog eens dat er een land is dat kan worden aangeduid als IS.

Je zou je eens moeten verdiepen in de term Daesh want ik weiger dit probleem aan te pakken op de termen die Daesh meent te dicteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReRichard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-06-2020
De groepering noemt zichzelf ISIS dus het is ISIS, daar doet al het deugen ter wereld niets aan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fsfikke schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 14:52:
[...]

Ik zit op dit moment in Duitsland in een internationale trein, er patrouilleren agenten door de trein. Normaal gebeurd dit hooguit sporadisch bij de grens, niet midden in Duitsland. Zo veilig zal hij in een Duitse trein niet geweest zijn.
Een internationale trein blijft niet midden in Duitsland, maar rijdt tot aan en voorbij de grens. Vandaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Het agent-provocateur gehalte is weer hoog in het topic.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Anoniem: 858241 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 17:31:
[...]

Een internationale trein blijft niet midden in Duitsland, maar rijdt tot aan en voorbij de grens. Vandaar.
Zoals ik zei vinden er normaal alleen controles (door de douane/kmar) plaats bij het passeren van de grens. En dan wel door het ontvangende land. Het is dus niet normaal dat in Duitsland, ver van de grens, Duitse politieagenten in de trein rondlopen die naar Nederland gaat. Dus, snuggere opmerking, maar helaas ongehinderd door enige kennis.
Anoniem: 858241 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 17:47:
[...]

Je antwoordt je eigen vraag met je opmerking, en vervolgens snap je niet hoe.
Daar ga je al de mist in, waar zie jij een vraag? Ik meld alleen dat de controles aangescherpt blijken te zijn. Een punt wat jij opnieuw probeert te maken om onduidelijke reden.

[ Voor 23% gewijzigd door fsfikke op 23-12-2016 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fsfikke schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 17:40:
[...]

Zoals ik zei vinden er normaal alleen controles (door de douane/kmar) plaats bij het passeren van de grens. En dan wel door het ontvangende land. Het is dus niet normaal dat in Duitsland, ver van de grens, Duitse politieagenten in de trein rondlopen die naar Nederland gaat. Dus, snuggere opmerking, maar helaas ongehinderd door enige kennis.
Je antwoordt je eigen vraag met je opmerking, en vervolgens snap je niet hoe.

Wat snap je niet aan het woord internationaal? Dat is de reden waarom ze patrouilleren. Als de trein "lokaal" was, oftewel enkel binnen midden Duitsland bleef, zoals je die regio zelf noemt, dan was het vast niet streng gepatrouilleerd.

Ze patrouilleren het omdat het de grens overgaat, en dan is er kans dat er een voortvluchtige aan boord zit.

Vervolgens beledig je mij subtiel door sarcastisch te doen met het woord 'snugger'. Dit is het niveau van sommigen van in het topic.

*Zucht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

fsfikke schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 17:40:
[...]

Eerder andersom, grenscontrole's zijn volgens Schengen niet meer toegestaan en dus is Duitsland al veel langer overgegaan door meer mobiele Personenkontrollen in treinen en op doorgaande wegen (bij treinen zowel in regionalBahns als Internationale treinen.
In bepaalde situaties kan dat aangescherpt worden:

De duitse term ervoor is 'Schleierfahndung' Wikipedia: Schleierfahndung – Wikipedia
het is heel bewust aangescherpt juist doordat na invoering van het Schengen-akkoord pure grenscontrole's niet meer zomaar uitgevoerd mogen worden (alhoewel daarvoor ook momenteel een tijdelijke verruiming geld)
Nach Inkrafttreten des Übereinkommens von Schengen wurden die innereuropäischen Grenzkontrollen reduziert und die Schleierfahndung verstärkt. Sie sollte ein Ausgleich für die weggefallenen Grenzkontrollen sein. Sie findet aber auch an den Außengrenzen der Schengener Vertragsstaaten statt.

Die EU-Kommission steht der Schleierfahndung ablehnend gegenüber, weil sie darin verdeckte Grenzkontrollen vermutet. Die deutschen Innenminister haben diese EU-Kritik zurückgewiesen. Anfang 2006 hat der Europäische Rat nun den vom Europäischen Parlament geschaffenen Rahmenbedingungen zur Einführung von verdachtsunabhängigen Personenkontrollen in einem Bereich von 30 Kilometern entlang der Schengenbinnengrenzen zugestimmt.

Das Bayerische Landeskriminalamt unterstreicht die Bedeutung der Schleierfahndung als „unverzichtbares Instrument im Kampf gegen Drogenschmuggler und andere Straftäter.“ Ab Juli 2015 verstärkt der Freistaat Bayern die Schleierfahndung um 500 Polizisten. Laut Innenminister Joachim Herrmann (CSU) sei das eine Konsequenz aus der großen Zahl der Aufgriffe bei den Grenzkontrollen während des G7-Gipfels auf Schloss Elmau.[3]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone

Ligone

Moeha!

Iblies schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 15:37:
[...]

Je zou je eens moeten verdiepen in de term Daesh want ik weiger dit probleem aan te pakken op de termen die Daesh meent te dicteren.
Wie spreekt er over Daesh: In de eerste plaats de moslims, en als 2de politiekers die op een goed blaadje willen staan bij de moslims. Waarom? omdat ze de link met de islam niet willen maken. Dit terwijl het eigenlijk gewoon hetzelfde is als IS,ISIS, ISIL en weet ik wat nog allemaal maar in een andere taal. Dat het dan goed lijkt op een ander arabisch woord dat IS verafschuwt is misschien voor moslims een positief punt maar wat maakt dat voor ons uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
ReRichard schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 16:26:
De groepering noemt zichzelf ISIS dus het is ISIS, daar doet al het deugen ter wereld niets aan af.
Hoe ze zich noemen is niet relevant voor hoe je ze wilt wegzetten.

Je erkent ze als partij terwijl ze lak hebben aan alle regels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Iblies schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 18:00:
[...]
Hoe ze zich noemen is niet relevant voor hoe je ze wilt wegzetten.

Je erkent ze als partij terwijl ze lak hebben aan alle regels.
Dus? Ze zijn gewoon partij ook al vinden we dat niet leuk...

Dat sommige mensen de olifant in de kamer niet wensen te zien is iets anders. Een naam veranderd daar niets aan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Ligone schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 17:54:
[...]

Wie spreekt er over Daesh: In de eerste plaats de moslims, en als 2de politiekers die op een goed blaadje willen staan bij de moslims. Waarom? omdat ze de link met de islam niet willen maken. Dit terwijl het eigenlijk gewoon hetzelfde is als IS,ISIS, ISIL en weet ik wat nog allemaal maar in een andere taal. Dat het dan goed lijkt op een ander arabisch woord dat IS verafschuwt is misschien voor moslims een positief punt maar wat maakt dat voor ons uit?
Die link met Islam is er ook enkel vanuit de organisatie als instrument van marketing en controle. We mogen daar best eerlijk over zijn, het is heel gewoon een groepje mensen met specifieke achtergrond die van meet af aan een crimineel netwerk gebezigd hebben - onder verschillende identiteiten, met opeenvolgende doelstellingen, met telkens opnieuw toegespitste aanpassing van externe organisatie en middelen.

IS/Daesh/whatever gaat gewoon om geld, met een scheut macht. De kern ervan is een gewone criminele organisatie die vanwege de achtergronden van de personen in die kern slim is in gebruik van gefaseerde aanpassing, presentatie en gebruik van welk middel dan ook. Dat was al zo in de tijden van de oorlog tussen Iran en Irak, de migratie naar de Sudan, het overnemen van de poppy fields in Afghanistan, het overnemen van ideologische instrumentatie van Al Qaida - ga zo door.

Maar nee, in plaats van eens goed te kijken willen we blijven wijzen met de vinger naar Islam.

Begrijp me niet verkeerd, het is ernstig, maar die criminele kern lacht zich rot.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Sorry, maar je ontlokt dezelfde reactie toen je over wetgeving omtrent vuurwapens begon. Daarna heb je overigens ook niet meer geantwoord (lees: negeer en het is nooit gebeurd) en begin je vervolgens te cherrypicken op andere posts. Niet zo netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone

Ligone

Moeha!

Virtuozzo schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 18:07:
[...]

Maar nee, in plaats van eens goed te kijken willen we blijven wijzen met de vinger naar Islam.
Hoewel ik en vele anderen zich ergeren aan bepaalde zaken in de islam (die totaal niet relevant zijn met het IS gebeuren) gaan diezelfde niet wijzen naar islam maar is het wel die criminele groepering die islam gebruikt om zwakzinnigen over de schreef te trekken om voor hun te vechten. Het is ook enkel die Islam die het enige gemeengoed is tussen hun. Wat doet een Tunesiër anders in die groep? Als dat een japanees, rus of peruaan was die in dezelfde gevangenis zat als zou die hoogstwaarschijnlijk niet in dezelfde groep beland zijn als Anis Amri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

En inmiddels staan de agenten in kwestie met naam en toenaam op het AD, en vermoedelijk dus ook andere kranten. Wat een walgelijke journalisten kent deze wereld toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
nst6ldr schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 18:49:
En inmiddels staan de agenten in kwestie met naam en toenaam op het AD, en vermoedelijk dus ook andere kranten. Wat een walgelijke journalisten kent deze wereld toch.
Waarom? Het zijn helden tenslotte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

nst6ldr schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 18:49:
Op de Italiaanse persconferentie vanmorgen heeft de minister de namen genoemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

hoevenpe schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 18:55:
[...]

Waarom? Het zijn helden tenslotte...
Wat dacht je van vergelding? Als ik een terrorist kapot zou schieten dan hoeft de wereld echt niet van mijn bijdrage aan de leefgemeenschap te weten. Er is een hele goede reden dat leden van anti terreur eenheden in hun functie ten alle tijde bivakmutsen dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
hoevenpe schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 18:06:
[...]Dus? Ze zijn gewoon partij ook al vinden we dat niet leuk...

Dat sommige mensen de olifant in de kamer niet wensen te zien is iets anders. Een naam veranderd daar niets aan.
Niet dus,
je draagt bij aan het probleem door ze als olifant aan te merken,
terwijl het in werkelijkheid een muis is die een hele huiskamer op stelten zet.

Enig idee hoe het overkomt nu alle EU-leiders even een plasje over het incident moeten doen? Dat de media van ruim 1 mld mensen stilstaan bij de actie van een zwakzinnige die het niet gelukt is om een leven op te bouwen in de EU.

Je zou ook wat langer moeten stilstaan wat voor effect dit heeft voor mensen die al langer met het idee spelen nu de wereld klaarblijkelijk 15 minuten stilstaan bij een aanslag op een kerstmarkt.

Terwijl je het gezien omstandigheden het niet eens een speldenprik is.
'Als je in de afgrond kijkt, kijkt de afgrond ook in jou’.
Uitspraak uit 1886 van Nietzsche. Neem die mee, want eerste (primitieve) reactie is in casu verkeerd.
Dat betekent niet dat er niet gereageerd wordt, integendeel. Als dit goed wordt aangepakt dan krijgen we in de nabije toekomst veel minder kansloze immigranten die komen asiel-shoppen en mede een subcultuur van extremisme overeind houden.

Vereiste is wel dat we als EU door een deur kunnen en elkaar helpen waar nodig. Zal niet zo zijn dat een land als Italië 100.000 Marechaussees nodig heeft en dat een land als Nederland nog niet eens 1/10 heeft en zich alleen bezig houd met NL. Dat signaal is vele malen krachtiger dan de holle retoriek van veel politici die met een vingertje wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:02
nst6ldr schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 19:01:
[...]

Wat dacht je van vergelding? Als ik een terrorist kapot zou schieten dan hoeft de wereld echt niet van mijn bijdrage aan de leefgemeenschap te weten. Er is een hele goede reden dat leden van anti terreur eenheden in hun functie ten alle tijde bivakmutsen dragen.
Was ook het eerste waar ik aan dacht toen ik vanmiddag die agent met naam en toenaam en met foto op internet zag... Denk niet dat hij en zijn familie daar blij mee zijn :/ .

Je bent een held als het hele land als één man achter je staat, niet als er tig mafklappers in je land wonen die jou vanaf nu als een gelegitimeerd doelwit zien.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
alexbl69 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 19:15:
Je bent een held als het hele land als één man achter je staat, niet als er tig mafklappers in je land wonen die jou vanaf nu als een gelegitimeerd doelwit zien.
Hoezo, het had toch niets met ... te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, is dit einde verhaal? Case closed, alles al bepraat, topic kan dicht en op naar de volgende aanslag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Anoniem: 858241 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 20:01:
Zo, is dit einde verhaal? Case closed, alles al bepraat, topic kan dicht en op naar de volgende aanslag?
Ik begin me heel serieus af te vragen of je hier een perverse prikkel uit haalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-05 20:43
Marokkaanse inlichtingendienst had Duitsland gewaarschuwd voor aanslagpleger

De Marokkaanse inlichtingendienst had hun Duitse collega's geïnformeerd over de mogelijkheid dat Anis Amiri, de vermeende aanslagpleger, een terroristische aanslag op Duitse bodem kon plegen.
De Marokkaanse inlichtingendiensten hadden de Duitse Federale Dienst van Buitenlandse Zaken gewaarschuwd op 19 september 2016 over de jihadistische neigingen van Anis Amiri en zijn vermeende trouw aan Daesh, volgens diverse nieuwsbronnen in Marokko (waaronder Morrocoworldnews en Lefr360)

Op 11 oktober 2016 namen zij wederom contact op en informeerden hen dat Amiri al 14 maanden illegaal woonachtig in Duitsland was en op regelmatige basis bijeen kwam met twee aanhangers van Daesh beschreven als "gevaarlijk".

Anis Amri werd gevolgd door Marokkaanse inlichtingendienst sinds zijn arrestatie in Italië. Voordat hij naar Duitsland ging had hij pogingen ondernomen om naar Syrië en Irak te gaan, maar deze mislukten.

Dit is niet de eerste keer dat de Marokkaanse inlichtingendienst hun Europese tegenhangers informeren over de gevaren van volgelingen van Daesh. Bij verschillende gelegenheden waren de Spaanse autoriteiten in staat om terroristische netwerken die op Spaanse bodem opereerden te ontmantelen, dankzij de door de Marokkaanse inlichtingendienst geleverde informatie. Naar aanleiding van de terreur aanslagen in Parijs vorig jaar november, speelde de Marokkaanse inlichtingendienst een belangrijke rol in het helpen van de Franse veiligheidsdiensten naar het vinden van de verblijfplaats van Abdelhamid Abaaoud, het brein achter de aanslagen.

http://nieuws.marokko.nl/...d-voor-aanslagpleger/p/2/

http://www.telegraaf.nl/b...rschuwde_voor_Amri__.html

De zoveelste waarschuwing en ook weer is er deze keer niet ingegrepen. De vraag is natuurlijk waarom er niet wordt ingegrepen door de Europese inlichtingendiensten. Hebben Europese inlichtingendiensten geen kennis en middelen ter beschikking. Hebben ze belangen bij een aanslag zoals meer budget of meer afluistermogelijkheden. Of bakken ze er geen reet van dat kan ook.

[ Voor 3% gewijzigd door polli_ op 23-12-2016 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
polli_ schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 20:16:
Marokkaanse inlichtingendienst had Duitsland gewaarschuwd voor aanslagpleger

De Marokkaanse inlichtingendienst had hun Duitse collega's geïnformeerd over de mogelijkheid dat Anis Amiri, de vermeende aanslagpleger, een terroristische aanslag op Duitse bodem kon plegen.
De Marokkaanse inlichtingendiensten hadden de Duitse Federale Dienst van Buitenlandse Zaken gewaarschuwd op 19 september 2016 over de jihadistische neigingen van Anis Amiri en zijn vermeende trouw aan Daesh, volgens diverse nieuwsbronnen in Marokko (waaronder Morrocoworldnews en Lefr360)

Op 11 oktober 2016 namen zij wederom contact op en informeerden hen dat Amiri al 14 maanden illegaal woonachtig in Duitsland was en op regelmatige basis bijeen kwam met twee aanhangers van Daesh beschreven als "gevaarlijk".

Anis Amri werd gevolgd door Marokkaanse inlichtingendienst sinds zijn arrestatie in Italië. Voordat hij naar Duitsland ging had hij pogingen ondernomen om naar Syrië en Irak te gaan, maar deze mislukten.

Dit is niet de eerste keer dat de Marokkaanse inlichtingendienst hun Europese tegenhangers informeren over de gevaren van volgelingen van Daesh. Bij verschillende gelegenheden waren de Spaanse autoriteiten in staat om terroristische netwerken die op Spaanse bodem opereerden te ontmantelen, dankzij de door de Marokkaanse inlichtingendienst geleverde informatie. Naar aanleiding van de terreur aanslagen in Parijs vorig jaar november, speelde de Marokkaanse inlichtingendienst een belangrijke rol in het helpen van de Franse veiligheidsdiensten naar het vinden van de verblijfplaats van Abdelhamid Abaaoud, het brein achter de aanslagen.

http://nieuws.marokko.nl/...d-voor-aanslagpleger/p/2/

https://www.moroccoworldn...y-about-tunisian-suspect/

De zoveelste waarschuwing en ook weer is er deze keer niet ingegrepen. De vraag is natuurlijk waarom er niet wordt ingegrepen door de Europese inlichtingendiensten. Hebben Europese inlichtingendiensten geen kennis en middelen ter beschikking. Hebben ze belangen bij een aanslag zoals meer budget of meer afluistermogelijkheden. Of bakken ze er geen reet van dat kan ook.
De beste man is tot november in de gaten gehouden en toen uit zicht verdwenen. Dus mogelijk hebben ze de informatie wel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Virtuozzo schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 20:14:
[...]

Ik begin me heel serieus af te vragen of je hier een perverse prikkel uit haalt.
Je interpretaties blijven fout, ik bedoelde eerder dat ik sterk het gevoel heb, dat er helemaal niks verandert aan de situatie qua politiek en binnenlandse veiligheid in Europa maar ook de individuele landen zowel als de asielsituatie. Dat ik altijd alles tot in de fijne details moet uitleggen begint wel heel irriterend te worden.

Een beetje nadenken is niet mis.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 858241 op 23-12-2016 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Anoniem: 858241 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 20:25:
[...]

Je interpretaties blijven fout, ik bedoelde eerder dat ik sterk het gevoel heb, dat er helemaal niks verandert aan de situatie qua politiek en binnenlandse veiligheid in Europa maar ook de individuele landen zowel als de asielsituatie. Dat ik altijd alles tot in de fijne details moet uitleggen begint wel heel irriterend te worden.

Zat er dus ook precies zo over te denken en wilde eigenlijk zelfde ding schrijven. Er verandert nl. echt helemaal nix. Aanslagen blijven bestaan, onvrede ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
maartend schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 20:26:
[...]

Zat er dus ook precies zo over te denken en wilde eigenlijk zelfde ding schrijven. Er verandert nl. echt helemaal nix. Aanslagen blijven bestaan, onvrede ook.
Het zijn kleine druppels, uiteindelijk barst de kruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maartend schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 20:25:
[...]

De beste man is tot november in de gaten gehouden en toen uit zicht verdwenen. Dus mogelijk hebben ze de informatie wel gebruikt.
Hij is tot september geschaduwd en vervolgens was de juridische termijn afgelopen zonder dat ze een basis hadden het voort te zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Anoniem: 858241 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 20:25:
[...]

Stap even van je script af, ik had nog niet eerder op je berichten gereageerd. Tenminste, voor zover ik weet - kan natuurlijk zijn dat je zelf even identiteiten door elkaar haalt.

Maar inderdaad, ik geef grif toe dat het interessant is om je berichten voor profielanalyse te gebruiken. Daar valt veel over te zeggen, dat heeft hier echter geen plaats.

De vraag blijft echter staan: perverse prikkel, of niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Virtuozzo op 23-12-2016 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Virtuozzo schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 20:40:
[...]

Stap even van je script af, ik had nog niet eerder op je berichten gereageerd. Tenminste, voor zover ik weet - kan natuurlijk zijn dat je zelf even identiteiten door elkaar haalt.

Maar inderdaad, ik geef grif toe dat het interessant is om je berichten voor profielanalyse te gebruiken. Daar valt veel over te zeggen, dat heeft hier echter geen plaats.

De vraag blijft echter staan: perverse prikkel, of niet.
Ga mij rustig negeren maar. Het is voor mij geen groot verlies. Blijkbaar klikken de persoonlijkheden niet, en ik heb zin in ruzie of mijzelf steeds verdedigen tegen vage accusaties.

Ik zal het maar een keer nog zeggen voor de duidelijkheid, ik heb gewoon zin in het discussieren van alle aspecten van deze zaak. Daar diende dit topic voor, dacht ik. Daarom zie je mij uiteenlopend praten over dingen. En als een bepaald aspect spaak loopt omdat er sprake is van een meningsverschil, dan blijf ik daar niet over doordrammen of mijn punt aanhouden want deze discussies zijn voor een groot deel gebaseerd op meningen en interpretaties en het is vrijwel onmogelijk om de ene dan wel de ander gelijk of juist ongelijk te geven. Ik laat het voor wat het is. Dat noem ik wijsheid.

En als het tot een negeerverhouding komt tussen ons (jouw toestemming is daarbij niet nodig) dan heb ik ook liever dat je mij niet het gevoel geeft 'gestalkt' te worden doordat je steeds mijn postgeschiedenis raadpleegt. Ik zou liever gezegd dat je eruit blijft, want zolang ik niet jou direct aanspreek, heb je er ook geen last van. En bovendien heb je er blijk van gegeven foute interpretaties te maken, dus dat zal zeker ook voor jouw 'analyses' gelden, waar ik overigens niet om vroeg.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 858241 op 23-12-2016 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
Anoniem: 858241 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 20:01:
Ik volg je argumentatie helemaal niet :N

Suggereer je met deze opmerking dat aanslagen ten alle tijde kunnen worden voorkomen? Pak je koffer en vraag asiel in een land waar deze niet bestaan.

Deze aanslag is een samenloop van omstandigheden waar met spoed lering uit moeten worden getrokken. Probleem ga je niet oplossen met stemmingmakerij en loze opmerkingen.

Stap 1;
zuidelijke landen helpen met het uitsorteren van asielzoekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iblies schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 22:23:
[...]

Ik volg je argumentatie helemaal niet :N

Suggereer je met deze opmerking dat aanslagen ten alle tijde kunnen worden voorkomen? Pak je koffer en vraag asiel in een land waar deze niet bestaan.

Deze aanslag is een samenloop van omstandigheden waar met spoed lering uit moeten worden getrokken. Probleem ga je niet oplossen met stemmingmakerij en loze opmerkingen.

Stap 1;
zuidelijke landen helpen met het uitsorteren van asielzoekers.
Blijkbaar denk jij alleen maar op basis van extremiteiten, zwart/wit noemen we dat. Ik zeg juist dat er ook een grijs gebied is.

Aanslagen hoef je niet 'altijd' of 'overal' te voorkomen - dat is wat jij onder voorkomen verstaat ga ik er vanuit.
Je kan ook de kans op aanslagen verminderen door maatregelen te nemen. Dat is dus dat grijs gebied waar ik het over heb. Als je niet alle aanslagen kan voorkomen, betekent dat niet dat je geen succes hebt gehad, dat is geen juiste peiler van succes.

Op dit moment gebeurt dit soort aanslagen omdat de politiek bij wijze van spreken de andere kant op kijkt. Ze kunnen en moeten veel meer doen om de kans op dit soort criminaliteit terug te dringen. Toen de asielstromen vorig jaar zomer in Duitsland plaatsvonden, merkte ik bij mijzelf op, dat dit geheid de verkeerde kant opgaat. Want er werden talloze mensen toegelaten zonder enige controle, onderzoek naar het strafrechtelijk verleden of de identiteit überhaupt, en daarbij ontbraken de meest basale van papieren - het identiteitsbewijs. En deze mensen werden bij de buslading binnengehaald, als ik mij niet vergis was dat op z'n hoogtepunt zo'n 5000 mensen per dag. Waarvan je ongetwijfeld vanuit kon gaan, dat een groot deel getraumatiseerd zouden zijn geworden door de oorlogsomstandigheden.

Weet je wel wat voor een eisen allemaal gesteld worden aan iemand die de VS binnen wil gaan bijv? En ook alleen maar om binnen te mogen lopen, niet per se een permanent verblijf aanvragen. Je wordt onderworpen aan vingerafdrukscans, irisscans (het oog), je wordt verhoord, en vaak is zelfs een identiteitsbewijs niet voldoende. In sommige gevallen wordt je pre-sceened op de luchthaven van vertrek in je eigen land, voordat je überhaupt aan boord mag.

De waarheid ligt ergens in het midden, maar ik vind dat Europa geheel onverantwoord en belachelijk zelfs is omgegaan met vluchtelingenstromen, en zoals het oude spreekwoord luidt, als het kalf verdronken is, dempt men de put.

Europa is een grote put geworden (Trump zou dit een moeras noemen, en ik ben geen fan van hem btw), en dat dient nou eenmaal afgevoerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Anoniem: 858241 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 22:49:
Aanslagen hoef je niet 'altijd' of 'overal' te voorkomen - dat is wat jij onder voorkomen verstaat ga ik er vanuit.
Je kan ook de kans op aanslagen verminderen door maatregelen te nemen. Dat is dus dat grijs gebied waar ik het over heb. Als je niet alle aanslagen kan voorkomen, betekent dat niet dat je geen succes hebt gehad, dat is geen juiste peiler van succes.
Met dit stukje ben ik het volledig eens.
Op dit moment gebeurt dit soort aanslagen omdat de politiek bij wijze van spreken de andere kant op kijkt.
En met dit stukje moet je substantieel meer onderbouwen. Ik beweer namelijk dat je eerste stukje prima klopt en er echt wel voldoende gedaan wordt om aanslagen te voorkomen en zo minimaal te houden. De verdachte was in het vizier, heeft in de bak gezeten, is in no-time doodgeschoten etc. Mijn idee is dat de bestaande systemen correct opgezet zijn en politici voldoende weten/mandaten hebben afgegeven, alleen is dit een menselijke fout oid. Jammer, maar dat gebeurt, zoals je zelf ook postte.
Dus hoezo hebben politici de andere kant opgekeken en hoezo had het beter gekund.

Let wel, de verdachte was al 5 jaar binnen, de verdachte kwam niet uit oorlogsgebied, werd al onderzocht enzovoort.

[ Voor 4% gewijzigd door Delerium op 23-12-2016 23:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Anoniem: 858241 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 22:12:
[...]

Ga mij rustig negeren maar. Het is voor mij geen groot verlies. Blijkbaar klikken de persoonlijkheden niet, en ik heb zin in ruzie of mijzelf steeds verdedigen tegen vage accusaties.

Ik zal het maar een keer nog zeggen voor de duidelijkheid, ik heb gewoon zin in het discussieren van alle aspecten van deze zaak. Daar diende dit topic voor, dacht ik. Daarom zie je mij uiteenlopend praten over dingen. En als een bepaald aspect spaak loopt omdat er sprake is van een meningsverschil, dan blijf ik daar niet over doordrammen of mijn punt aanhouden want deze discussies zijn voor een groot deel gebaseerd op meningen en interpretaties en het is vrijwel onmogelijk om de ene dan wel de ander gelijk of juist ongelijk te geven. Ik laat het voor wat het is. Dat noem ik wijsheid.

En als het tot een negeerverhouding komt tussen ons (jouw toestemming is daarbij niet nodig) dan heb ik ook liever dat je mij niet het gevoel geeft 'gestalkt' te worden doordat je steeds mijn postgeschiedenis raadpleegt. Ik zou liever gezegd dat je eruit blijft, want zolang ik niet jou direct aanspreek, heb je er ook geen last van. En bovendien heb je er blijk van gegeven foute interpretaties te maken, dus dat zal zeker ook voor jouw 'analyses' gelden, waar ik overigens niet om vroeg.
Ik had gehoopt dat je niet deze - uiterst voorspelbare 8) - insteek (slachtoffer, dekkend) zou nemen om het antwoord te vermijden. Normaal gesproken werkt dit bij interactie tussen personen best prima, echter enkel wanneer er duidelijkheid bestaat over focus van aandacht. Daar is echter geen sprake van. Het ene moment neem je een mantel van redelijkheid aan, zodra iemand je ergens op aanspreekt, het andere moment zijn de berichten uitermate leidend - zelfs afleidend van initiatief tot toetsing. Let op je woordkeuze van "steeds", "stalken", "nog maar een keer" - leidend, niet van toepassing, frappant. Juist als mensen zich richten op discussie is een eerste (!) interactie waar men vraagt naar waar men staat, uit welke hoek men komt, en met welke insteek echt niet onredelijk. Het is jammer, aangezien er met regelmaat punten van interesse voorbij komen. Om uit te wisselen, te controleren, op in te haken, te onderbouwen of juist aan te wijzen als niet correct op basis van.

Dat valt me best op, derhalve de vraag wat hier de prikkel is. Let wel, het woord "pervers" heeft hier niet de connotatie die misschien verwacht wordt, perverse prikkel is dan iets om even op te zoeken.

Dat gelijk of ongelijk geen punt heeft mag gekend zijn, dat is dan ook het punt niet 8) Wijsheid is dit trouwens niet, aangezien de methodiek ongeacht die dekmantel zichtbaar leidend is. Misschien dat het bereiken daarvan conform de genomen wegen gezien wordt als wijsheid - dat is iets anders.

Bedankt voor de suggestie van het negeren, dat komt niet onverwacht - dat is prima. De vragen blijven echter nog steeds gewoon staan, best relevant voor mensen om een inschatting te kunnen maken juist omdat je interactie inzet op beeld vormen middels gevoel.

Persoonlijk vraag ik me best af hoe je bij de opmerking kwam van eerdere interactie. Ik heb even gezocht, echter er geen gevonden. Het legt de vraag op tafel of je met een ander account bezig bent dan eerder of anders. Of dat je mij verward hebt met iemand anders.

En ja, waar zit de prikkel hier. Het is zichtbaar niet het eenvoudige discussiëren, althans dat blijkt vooralsnog niet uit je berichten. Verkennen, tot op zekere hoogte, echter wel altijd met vaste richting. Dat is prima, maar het kan snel ongemakkelijk maken wanneer de smaak zo sterk is. Dan is de vraag of er een perverse prikkel is niet onredelijk. Als mensen hebben we daar maar al te vaak mee te maken.

Enfin, ik wacht het antwoord met spanning af. Kunnen we ondertussen verder met het topic.

[ Voor 3% gewijzigd door Virtuozzo op 23-12-2016 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-05 20:43
maartend schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 20:25:
[...]

Dit wordt toch echt tegengesproken door: Holger Münch, de baas van het Bundeskrimalamt. Hij laat in een reactie aan Bild weten dat er in een jaar enkele honderden aanwijzingen binnenkomen en dat die niet allemaal nagetrokken kunnen worden.

Volgens de volkskrant is er maar beperkte mankracht beschikbaar:

In Berlijn, zo meldde de regionale publieke omroep RBB, moet de politie 150 mensen in de gaten houden die mogelijk een aanslag willen plegen. Die verantwoordelijkheid ligt bij acht groepen speciale commando's. Om een potentiële aanslagpleger 24 uur per dag te observeren, zijn drie van deze groepen nodig. Dat wil zeggen dat de Berlijnse politie maximaal in staat is twee van de 150 potentiële terroristen permanent in de gaten te houden.

http://www.volkskrant.nl/...t-uit-te-leggen~a4439066/

Maximaal 2 personen in de gaten houden, dat is toch echt ondermaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Virtuozzo schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 23:47:
[...]

Ik had gehoopt dat je niet deze - uiterst voorspelbare 8) - insteek (slachtoffer, dekkend) zou nemen om het antwoord te vermijden. Normaal gesproken werkt dit bij interactie tussen personen best prima, echter enkel wanneer er duidelijkheid bestaat over focus van aandacht. Daar is echter geen sprake van. Het ene moment neem je een mantel van redelijkheid aan, zodra iemand je ergens op aanspreekt, het andere moment zijn de berichten uitermate leidend - zelfs afleidend van initiatief tot toetsing. Let op je woordkeuze van "steeds", "stalken", "nog maar een keer" - leidend, niet van toepassing, frappant. Juist als mensen zich richten op discussie is een eerste (!) interactie waar men vraagt naar waar men staat, uit welke hoek men komt, en met welke insteek echt niet onredelijk. Het is jammer, aangezien er met regelmaat punten van interesse voorbij komen. Om uit te wisselen, te controleren, op in te haken, te onderbouwen of juist aan te wijzen als niet correct op basis van.

Dat valt me best op, derhalve de vraag wat hier de prikkel is. Let wel, het woord "pervers" heeft hier niet de connotatie die misschien verwacht wordt, perverse prikkel is dan iets om even op te zoeken.

Dat gelijk of ongelijk geen punt heeft mag gekend zijn, dat is dan ook het punt niet 8) Wijsheid is dit trouwens niet, aangezien de methodiek ongeacht die dekmantel zichtbaar leidend is. Misschien dat het bereiken daarvan conform de genomen wegen gezien wordt als wijsheid - dat is iets anders.

Bedankt voor de suggestie van het negeren, dat komt niet onverwacht - dat is prima. De vragen blijven echter nog steeds gewoon staan, best relevant voor mensen om een inschatting te kunnen maken juist omdat je interactie inzet op beeld vormen middels gevoel.

Persoonlijk vraag ik me best af hoe je bij de opmerking kwam van eerdere interactie. Ik heb even gezocht, echter er geen gevonden. Het legt de vraag op tafel of je met een ander account bezig bent dan eerder of anders. Of dat je mij verward hebt met iemand anders.

En ja, waar zit de prikkel hier. Het is zichtbaar niet het eenvoudige discussiëren, althans dat blijkt vooralsnog niet uit je berichten. Verkennen, tot op zekere hoogte, echter wel altijd met vaste richting. Dat is prima, maar het kan snel ongemakkelijk maken wanneer de smaak zo sterk is. Dan is de vraag of er een perverse prikkel is niet onredelijk. Als mensen hebben we daar maar al te vaak mee te maken.

Enfin, ik wacht het antwoord met spanning af. Kunnen we ondertussen verder met het topic.
Je schrijft een heleboel verspilde moeite, dit topic gaat niet over mij en dat houd ik het liefst zo. Het werkt echt enorm afleidend voor de andere mensen hier zich willen richten op het onderwerp. Als je wilt, kunnen we een poging doen om ons geschil via prive-berichten op te lossen, al is mijn verwachting daarvan niet bijster groot, maar ik sta er open voor. In dit topic zelf echter, word je verder van mijn kant genegeerd.
polli_ schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 16:45:
[...]

Dit wordt toch echt tegengesproken door: Holger Münch, de baas van het Bundeskrimalamt. Hij laat in een reactie aan Bild weten dat er in een jaar enkele honderden aanwijzingen binnenkomen en dat die niet allemaal nagetrokken kunnen worden.

Volgens de volkskrant is er maar beperkte mankracht beschikbaar:

In Berlijn, zo meldde de regionale publieke omroep RBB, moet de politie 150 mensen in de gaten houden die mogelijk een aanslag willen plegen. Die verantwoordelijkheid ligt bij acht groepen speciale commando's. Om een potentiële aanslagpleger 24 uur per dag te observeren, zijn drie van deze groepen nodig. Dat wil zeggen dat de Berlijnse politie maximaal in staat is twee van de 150 potentiële terroristen permanent in de gaten te houden.

http://www.volkskrant.nl/...t-uit-te-leggen~a4439066/

Maximaal 2 personen in de gaten houden, dat is toch echt ondermaats.
Ik denk dat de juridische hordes eerder het probleem zijn, aangezien ze niet alleen de kosten maar ook de ingezette tijd drastisch zouden kunnen terugdringen, als ze ze niet zoveel hordes steeds hoefden te nemen met betrekking tot bewijsverzameling, argumentatie, en werkwijze. Als ze meer rechten zouden krijgen toegespeeld op juridisch gebied, zouden ze hun werkwijze dusdanig kunnen aanpassen, dat de kosten en de tijd omlaag gaan -denk aan camera-toezicht en installatie, gps-sensor, etc etc. Ik stel maar wat voor (ik ben geen surveillance-expert) maar het punt is dat er technieken bestaan die op den duur veel goedkoper uitvallen dan iemand met je fysiek lijf moeten schaduwen.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 858241 op 24-12-2016 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De aanslag is geweest, de dader is dood en de discussies zijn meer off dan ontopic dus dit topic gaat dicht. :)
De discussie over het hoe en waarom van terrorisme in Europa kan hier verder:
[ZT] Terreur in Europa - Achtergronden

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het op nieuwsfeiten om dit topic leesbaar te houden voor iedereen die informatie zoekt of wil reageren met eigen informatie. Dat betekent dus concreet dat dit niet echt een discussietopic is. Natuurlijk ben je vrij om in te gaan op nieuwsfeiten. Vervolgens de discussie door te trekken naar oorzaken van terreur of vluchtelingen willen we hier dus absoluut niet zien.

Telefoonnummer in Berlijn mocht iemand vermoeden dat er een bekende betrokken zou kunnen zijn geraakt bij het voorval:
+49 (0)3046644664

ZT = Zero tolerance en dat menen we ook. Denk dus een beetje na voordat je reageert en kom niet aanzetten met rants, offtopic maatschappelijke problemen en laat metadiscussies zoals reageren op anderen die niet correct reageren voor wat het is. Staat er iets je niet aan? Maak dan een topicreport of reageer in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Terugkoppelingstopic

Over achtergronden kan de discussie hier verder: [ZT] Terreur in Europa - Achtergronden
Voor de migratieproblematiek moet je hier zijn: Migratie van vluchtelingen naar Europa - Deel 3