Anoniem: 858241 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 22:12:
[...]
Ga mij rustig negeren maar. Het is voor mij geen groot verlies. Blijkbaar klikken de persoonlijkheden niet, en ik heb zin in ruzie of mijzelf steeds verdedigen tegen vage accusaties.
Ik zal het maar een keer nog zeggen voor de duidelijkheid, ik heb gewoon zin in het discussieren van alle aspecten van deze zaak. Daar diende dit topic voor, dacht ik. Daarom zie je mij uiteenlopend praten over dingen. En als een bepaald aspect spaak loopt omdat er sprake is van een meningsverschil, dan blijf ik daar niet over doordrammen of mijn punt aanhouden want deze discussies zijn voor een groot deel gebaseerd op meningen en interpretaties en het is vrijwel onmogelijk om de ene dan wel de ander gelijk of juist ongelijk te geven. Ik laat het voor wat het is. Dat noem ik wijsheid.
En als het tot een negeerverhouding komt tussen ons (jouw toestemming is daarbij niet nodig) dan heb ik ook liever dat je mij niet het gevoel geeft 'gestalkt' te worden doordat je steeds mijn postgeschiedenis raadpleegt. Ik zou liever gezegd dat je eruit blijft, want zolang ik niet jou direct aanspreek, heb je er ook geen last van. En bovendien heb je er blijk van gegeven foute interpretaties te maken, dus dat zal zeker ook voor jouw 'analyses' gelden, waar ik overigens niet om vroeg.
Ik had gehoopt dat je niet deze - uiterst voorspelbare

- insteek (slachtoffer, dekkend) zou nemen om het antwoord te vermijden. Normaal gesproken werkt dit bij interactie tussen personen best prima, echter enkel wanneer er duidelijkheid bestaat over focus van aandacht. Daar is echter geen sprake van. Het ene moment neem je een mantel van redelijkheid aan, zodra iemand je ergens op aanspreekt, het andere moment zijn de berichten uitermate leidend - zelfs afleidend van initiatief tot toetsing. Let op je woordkeuze van "steeds", "stalken", "nog maar een keer" - leidend, niet van toepassing, frappant. Juist als mensen zich richten op discussie is een eerste (!) interactie waar men vraagt naar waar men staat, uit welke hoek men komt, en met welke insteek echt niet onredelijk. Het is jammer, aangezien er met regelmaat punten van interesse voorbij komen. Om uit te wisselen, te controleren, op in te haken, te onderbouwen of juist aan te wijzen als niet correct op basis van.
Dat valt me best op, derhalve de vraag wat hier de prikkel is. Let wel, het woord "pervers" heeft hier niet de connotatie die misschien verwacht wordt, perverse prikkel is dan iets om even op te zoeken.
Dat gelijk of ongelijk geen punt heeft mag gekend zijn, dat is dan ook het punt niet

Wijsheid is dit trouwens niet, aangezien de methodiek ongeacht die dekmantel zichtbaar leidend is. Misschien dat het bereiken daarvan conform de genomen wegen gezien wordt als wijsheid - dat is iets anders.
Bedankt voor de suggestie van het negeren, dat komt niet onverwacht - dat is prima. De vragen blijven echter nog steeds gewoon staan, best relevant voor mensen om een inschatting te kunnen maken juist omdat je interactie inzet op beeld vormen middels gevoel.
Persoonlijk vraag ik me best af hoe je bij de opmerking kwam van eerdere interactie. Ik heb even gezocht, echter er geen gevonden. Het legt de vraag op tafel of je met een ander account bezig bent dan eerder of anders. Of dat je mij verward hebt met iemand anders.
En ja, waar zit de prikkel hier. Het is zichtbaar niet het eenvoudige discussiëren, althans dat blijkt vooralsnog niet uit je berichten. Verkennen, tot op zekere hoogte, echter wel altijd met vaste richting. Dat is prima, maar het kan snel ongemakkelijk maken wanneer de smaak zo sterk is. Dan is de vraag of er een perverse prikkel is niet onredelijk. Als mensen hebben we daar maar al te vaak mee te maken.
Enfin, ik wacht het antwoord met spanning af. Kunnen we ondertussen verder met het topic.
[
Voor 3% gewijzigd door
Virtuozzo op 23-12-2016 23:52
]
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.