• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:44
hoevenpe schreef op donderdag 22 december 2016 @ 17:53:
[...]

Het criminele CV van de 23 jarige Pakistaan was anders in 8 maanden tijd ook indrukwekkend: mishandeling, diefstallen en een aanranding...
Meneer bleek achteraf niks te maken gehad met de aanslag te maken enkan pgelucht ademhalen dat zijn foto niet gebruikt is. Dat hij in het verleden een snicker heeft gestolen betekend niet dat we zijn leven maar moeten verknallen door hem als terrorist af te schilderen.

Zou jij het ook leuk vinden dat de politie jou foto gebruikt, omdat je toevallig langs een snackbar loopt waar 2 min daarna iemand wordt mishandelt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Spinner schreef op donderdag 22 december 2016 @ 17:26:
[...]

Stop in helicopter, vlieg naar Tunesisch strand en smijt hem er uit.
Wat heerlijk om in zo een simpele wereld te leven.

Stel in Thailand wordt iemand opgepakt voor pedofilie, hij heeft geen ID bij zich maar de Thaise autoriteiten denken dat het wel eens een Nederlander kan zijn en willen graag van hem af. Vervolgens volgen ze jouw briljante advies en gooien hem in een helikopter/vliegtuig en droppen hem in Nederland. Vind je dan ook dat wij diegene maar gewoon binnen moeten laten? Zonder dat we weten of hij überhaupt de Nederlandse nationaliteit heeft? Lekkere boel, stuur al uw criminelen maar naar Nederland d:)b :)F

Heb ik een (betere) oplossing hoe we met die mensen om moeten gaan? Nee, maar roepentoeteren dat we dingen moeten doen die gewoonweg niet haalbaar zijn schieten we al helemaal niets mee op.
FastFred schreef op donderdag 22 december 2016 @ 16:56:
Hier is iets dat ik niet begrijp, zie dit artikel.

Onderstaande zijn losse quotes uit dit artikel

[...]

Mag ik het raar vinden dat die man alsnog heeft kunnen doen wat hij gedaan heeft? Als je bovenstaande info blijkbaar al van te voren hebt, dan rest er toch niks anders dan om hem op te pakken?
Is het zoals jij stelt dat ze al die informatie van te voren hadden? Of is die informatie nu pas aan elkaar geknoopt nu dieper onderzoek naar deze persoon is gedaan? Hij heeft tig namen gebruikt in zijn trektocht door Europa en systemen voor informatie-uitwisseling zijn niet goed met elkaar verbonden om op basis van vingerafdrukken iemand te identificeren.
Het is jammer dat je niet iemand kunt vervolgen voor iets wat diegene nog niet gedaan heeft, maar toch overduidelijk de intentie heeft om dood en verderf te zaaien?
Overduidelijk? Hoeveel mensen zijn er wel niet die zich aan brandstichting schuldig hebben gemaakt? Hoeveel mensen hebben wel eens gegoogeld hoe je een bom kan maken of aan een wapen kan komen. Feit is dat de overgrote meerderheid van mensen die dat doen, nooit overgaan tot een daadwerkelijke terreurdaad. Het daadwerkelijk voorbereiden van een terreurdaad is gewoon strafbaar gesteld:
Straffen van terrorisme
De straffen voor iemand die zich bezighoudt met terrorisme zijn hoog. Dat geldt niet alleen voor mensen die aanslagen plegen, maar ook voor mensen die iets van plan zijn. Zo is het voorbereiden van een aanslag of het deelnemen aan een terroristische training ook strafbaar.

[ Voor 61% gewijzigd door fsfikke op 22-12-2016 18:13 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:51
polli_ schreef op donderdag 22 december 2016 @ 18:03:
Meneer bleek achteraf niks te maken gehad met de aanslag te maken enkan pgelucht ademhalen dat zijn foto niet gebruikt is. Dat hij in het verleden een snicker heeft gestolen betekend niet dat we zijn leven maar moeten verknallen door hem als terrorist af te schilderen.
Ik zou aanranding toch niet 'het stelen van een Snicker' willen noemen...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
HeatWave schreef op donderdag 22 december 2016 @ 09:34:
Even eerlijk antwoorden (na het nadenken) Als je zusje/moeder/vader morgen vermoord wordt door een persoon die je nu aan het verdedigen bent, kom je overmorgen ook nog posten over onderbuiken en xenofobie, of brokkelt de ivoren toren dan opeens af?
Je noemt het eerlijk, ik noem het een ondoordachte reactie en het een staat ook los van het ander.
Als er iemand van mijn familie vermoord wordt kom ik hier niet posten nee dan heb ik wel andere zaken aan mijn hoofd. Maar dat is niet wat je bedoelt. Je bedoelt of ik ineens niet meer naar de feiten kijk, iedereen over 1 kam ga scheren en een hekel ga krijgen aan alles dat moslim is. Nee dat denk (hoop) ik niet. Ik zou wel willen dat de dader opgepakt en berecht wordt of iets in de zin van oog om oog tand om tand. Maar dat zou hetzelfde zijn als dat dit zou gebeuren door elke andere willekeurige crimineel. Want dan kan ik net zo goed ook heel hard met alle onderbuiken mee gaan schreeuwen dat de politie hun werk niet doet, de AIVD kut is, de minimale straffen in Nederland veel te laag zijn, er geen betere controle is met camera's etc. Dat is gewoon volstrekt onredelijk.
Ik kan er echt niet bij dat mensen zo lekker makkelijk alles goedpraten, want het zijn er maar een paar joh! Ga dit even op een zeepkist in Berlijn verkondigen ipv veilig in je kamertje.
Hoe kom je er bij dat ik dit goedpraat? Het enige dat jij doet is makkelijk proberen te scoren. Het is verschrikkelijk wat er is gebeurd en gebeurd. Dit soort zaken wil je zo goed als mogelijk voor zijn en voorkomen.
Dit doe je echter in mijn optiek niet door maar de grenzen voor iedereen dicht te gooien. Dat is absurd. Je neemt een goede toekomst van 99.99% van de vluchtelingen af omdat er een (of meerdere) rotte appels tussen zitten.
Dit doe je ook niet door nog maar meer miljarden er tegen aan te gooien. Dit doe je ook niet door iedere moslim maar te behandelen als potentiele terrorist.
Ik pleit echt niet voor massadeportatie, maar deze denigrerende toon tegen mensen die tegen het binnenhalen van terroristen zijn is is echt net zo misselijkmakend als de rassenhaat waar jij mensen ONTERECHT van beticht.
Daar verschillen wij van mening dan. Jammer dat je het gelijk als denigrerend neergezet. Ipv met goede argumenten te komen gaan we het maar op de man spelen.
Ik beticht mensen eerder van domheid, niet kijkend naar de feiten en van onderbuik politiek trouwens. De haat en angst volgt daar uit. Rassenhaat zal ik echter niet zeggen aangezien moslims geen ras zijn.
Dus ja als je het over misselijkmakend hebt schaar ik daar onder de toegang willen ontzeggen tot een goed leven voor miljoenen onschuldige en goede mensen die de pech hebben gehad in het verkeerde land te zijn geboren en niet zo geprivileerd zijn als jij en ik.
Er is een probleem, en idd een groot deel van de vluchtelingen zal dit niet doen, maar omgedraaid tegen jouw argumentatie, moeten we dan iedereen maar blindelings binnenhalen? Nogmaals, bel even de nabestaanden van de slachtoffers op (en dan ook even Brussel, Parijs etc) ok?
Maar waar pleit ik ervoor dat we maar iedereen binnen moeten halen? Het is een beetje een laffe manier van discussiëren zo. Zelf wordt er voorgesteld om de grenzen dicht te gooien en niemand meer binnen te laten en dat is dan ok. En als je het hier niet mee eens ben dan wil je ineens alles wat los en vast zit binnen halen? Jammer dat je visie zo zwart/wit is.
Waar ik voor pleit is redelijkheid. En dat is niet de grenzen dichtgooien voor iedereen, preventief iedereen oppakken voordat er goed bewijs is (quantanomobay taferelen, guilty untill proven otherwise), hele steden uitrusten met anti vrachtwagen paaltjes, miljarden voor extra beveiliging, (verdere) beperking van privacy van de burgers etc
Waar ik voor pleit is het verbeteren wat wij hebben. Efficiënter en effectiever omgaan met de middelen. Vergeet niet dat dit een relatief nieuw iets is (in de zin dat het gewoon haast nooit voorkomt in Europa op een paar na). En dat wij proberen om de toestroom van de (echte) vluchtelingen zo goed mogelijk in de juiste banen te leiden. Hierop kan je sturen met vele hulpmiddelen en controles (die wij al hebben maar best nog wel wat verbeterd kunnen worden).
Zal dit er voor zorgen dat er nooit meer een aanslag gepleegd wordt in Nederland of Europa? Nee natuurlijk niet. Maar alle grenzen dichtgooien gaat dat ook zeker niet voorkomen.

Bijv in Nederland zijn er tussen1950 en 2009 ongeveer 70 aanslagen met 30 doden geweest. Dat is natuurlijk een te verwaarlozen aantal als je ziet hoeveel wij er aan doen en in investeren. En de meeste aanslagen waren niet door moslims gepleegd

Als je kijkt naar Europa zijn het er natuurlijk wel meer maar dan nog is dat echt heel weinig
Wikipedia: Islamitisch terrorisme
Afgezien van een paar grote aanslagen vallen de meeste slachtoffers van een terrorische aanslag buiten Europa en zijn het over het algemeen moslims zelf. In Europa sinds 911 om en nabij de 600 doden.
Het is ook niet heel anders dan vroegah trouwens
Wikipedia: Terrorism in Europe

Per jaar sterven miljoenen mensen aan hart en vaatziektes (en nog vele miljoen aan andere ziektes). Vele malen meer (en echt vele malen meer) dus dan bijv een terroristische aanslag. En als je ziet wat de budgetten zijn dan sla je stijl achterover. En op de een of andere manier gaat het hier maar om die paar doden per jaar. Als dat het punt is dan gaat het nergens over. Maar blijkbaar is dat niet het punt en speelt er wat anders puur gebaseerd op onderbuik gevoelens en mist het alle redelijkheid.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Verwijderd

polli_ schreef op donderdag 22 december 2016 @ 18:03:
[...]

Zou jij het ook leuk vinden dat de politie jou foto gebruikt, omdat je toevallig langs een snackbar loopt waar 2 min daarna iemand wordt mishandelt.
Waar de tering heb jij het überhaupt over? Ken je het fijne van deze zaak uberhaupt? Zijn vingerafdrukken werden in de bestuurderscabine gevonden, die komen daar zomaar niet in.

De Duitse politie gaat mensen niet zomaar aanklagen.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 14:15
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2016 @ 19:30:
[...]

Waar de tering heb jij het überhaupt over? Ken je het fijne van deze zaak uberhaupt? Zijn vingerafdrukken werden in de bestuurderscabine gevonden, die komen daar zomaar niet in.

Jij hebt het over de 2de dader.

Verwijderd

jip_86 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:14:
[...]

We hadden volgens mij ook afgesproken dat als je geen recht hebt op asiel je weer terug moet. Als je daarnaast een strafblad hebt zou ik die wel iets beter in de gaten houden. Daar is vast een prima manier voor te bedenken.
De enige manier om dit te voorkomen was 24/7 overal waar hij ging, te laten schaduwen door een politieteam. Maar ook daarmee ben ik er niet zeker van, dat ze de kaping van de truck had kunnen voorkomen, want hij droeg een pistool.

Verwijderd

maartend schreef op donderdag 22 december 2016 @ 19:31:
[...]

Jij hebt het over de 2de dader.
tweede dader? De Pakistaan is vrijgesproken. Er wordt momenteel naar EEN dader gezocht, Anis Amri, tegen wie nu massaal een klopjacht loopt.

Heb ik iets gemist?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 15:23
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2016 @ 19:31:
[...]

De enige manier om dit te voorkomen was 24/7 overal waar hij ging, te laten schaduwen door een politieteam. Maar ook daarmee ben ik er niet zeker van, dat ze de kaping van de truck had kunnen voorkomen, want hij droeg een pistool.
Nee, hij had al lang Europa uit gekickt moeten zijn. Net als alle andere migranten/asielzoekers die criminele dingen uit spoken in het gast land.

• polli_
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2016 @ 19:30:
[...]

We hebben het over de Pakistaan die opgepakt is, de eerste verdachte! Die moet nu hartstikke blij zijn dat zijn foto niet op een opsporings oproep staat. Voor je weet wordt je hard handig door een arrestatieteam tegen de grond gewerkt. Blijken ze de verkeerde te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

kobus71 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 19:33:
[...]

Nee, hij had al lang Europa uit gekickt moeten zijn. Net als alle andere migranten/asielzoekers die criminele dingen uit spoken in het gast land.
Want blanke staatsburgers plegen nooit misdrijven of terrorisme? Dat is wat jij insinueert.

Dit soort idioten verpesten het voor alle immigranten, ook de onschuldigen. Nederland is nou niet bepaald een gastvrij en tolerant land voor immigranten, al helemaal niet die met een kleurtje, maar mafketels zoals deze drijven de spanningen alleen maar op de spits. Ik voorspel een moeilijkere tijd voor allochtonen in het algemeen, want ze zullen snel worden gezien als migranten. Mensen zoals Anders Brevik, die geenszins vluchteling of migrant was, zorgde er niet voor dat blanken verdacht werden aangekeken. Dat is nou eenmaal white privelege.
Veranderd

Anderzijds erkenden Amri's broers dat hij erg is veranderd. Na zijn gevangenisstraf in Italië, waar hij volgens media uit dat land drieënhalf jaar vastzat nadat hij had geprobeerd de school in Catania waar hij naartoe ging plat te branden, had hij "een totaal andere mentaliteit".

http://www.nu.nl/buitenla...-berlijn-zich-melden.html
Gelukkig heeft zijn familie luid en helder in de media laten weten, dat ze willen dat hij zich overgeeft. Dat stuurt een duidelijk signaal dat moslim community dit zeker niet steunt, als zijn familie dat zelf niet doet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2016 19:37 ]

• kobus71
@ De Tijdgeest je zegt "Want blanke staatsburgers plegen nooit misdrijven of terrorisme? Dat is wat jij insinueert."

Nee, dat maak jij er van.

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:49
Dashcambeelden van het gebeuren:

http://www.bild.de/news/i...chlags-49455400.bild.html

(de botsing is niet in beeld, mocht iemand daar bang voor zijn)

Truck lijkt toch wel 50-60 km/u te rijden, gezien de drukte nog best verbazend. Hij lijkt tijdens het optrekken ook recht op koers te zijn, dus de worsteling in de truck waar over gesproken werd zou dan net daarna zijn?

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
RocketKoen schreef op donderdag 22 december 2016 @ 17:09:
[...]

Zijn asielaanvraag is al lang afgewezen (in Italië al). Maar Tunesië wilde niet meewerken aan zijn terugkeer dus hij is nog steeds in de EU.
En wat zijn de EU sancties tegen landen die hier niet aan meewerken?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:47
sambalbaj schreef op donderdag 22 december 2016 @ 22:03:
[...]

Die worden streng toegesproken.

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

sambalbaj schreef op donderdag 22 december 2016 @ 22:03:
[...]

Het moet mogelijk zijn om personen alsnog terug te schoppen, al wil het land van oorsprong hen niet terug. Gewoon hardhandig vastpakken bij de kraag, op het vliegtuig zetten, en ermee wegvliegen, en dumpen in de luchthaven van land van oorsprong. Verder is het dat land zijn probleem. Als ze hen proberen via een vliegtuig terug te sturen, weiger je toestemming voor die vlucht. Zo is het opgelost.

Het maakt niet uit wat voor land, wat voor etniciteit.

Want het europees immigratiesysteem zoals dat nu in elkaar steekt is gewoon onmenselijk. Mensen verkeren in grote onzekerheid, onveiligheid, en weten niet of ze hardhandig door de politie aangepakt worden of juist de criminele asielzoekers met wie ze gedetineerd worden.

Degenen die het azc mogen of moeten verlaten, belanden vaak op straat. Daar hebben ze geen inkomen of bestaansmiddelen, en moeten zich wenden tot extremisten of ongure type's.

Een jarenlang durende leven zonder enige rechten op een bankrekening, baan, huisvesting, of wat dan ook maar alsnog in het land mogen blijven zorgt voor constante angst, paniek, verharding en criminalisering en in het ergste geval, zelfs voor radicalisering.

Gewoon óf een juridisch verblijfsrecht bieden met een basis aan burgerrechten (tenminste huisvesting en bankrekening) of meteen eruit zetten, maar niet in het land zonder enige rechten als een gek of ongewenste Untermensch rond laten zwerven.

That's just my two cents.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2016 22:56 ]

• Erik82
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-09 21:33
De nacht na de aanslag is hij gefilmd voor de salafistenmoskee

http://nieuws.tpo.nl/2016...or-deur-salafistenmoskee/

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2016 @ 22:16:
[...]
Gewoon hardhandig vastpakken bij de kraag, op het vliegtuig zetten, en ermee wegvliegen, en dumpen in de luchthaven van land van oorsprong. Verder is het dat land zijn probleem. Als ze hen proberen via een vliegtuig terug te sturen, weiger je toestemming voor die vlucht. Zo is het opgelost.

Het maakt niet uit wat voor land, wat voor etniciteit.

[...]
That's just my two cents.
Ahh, dus je beschrijft de perfecte oplossing voor ons probleem, en je geeft meteen haarfijn aan hoe andere landen het alsnog kunnen blokkeren. Snugger :) Dat de "oplossingen" die aangedragen worden allemaal berusten op stoere praat geeft maar weer eens aan dat het schijnbaar toch niet zo makkelijk is om met een echte oplossing te komen. Maar blijf vooral roepen hoe belachelijk incompetent de hele politiek is, dat is lekker makkelijk :Y

[ Voor 17% gewijzigd door fsfikke op 22-12-2016 23:06 ]

Verwijderd

fsfikke schreef op donderdag 22 december 2016 @ 23:01:
[...]

Ahh, dus je beschrijft de perfecte oplossing voor ons probleem, en je geeft meteen haarfijn aan hoe andere landen het alsnog kunnen blokkeren. Snugger :) Dat de "oplossingen" die aangedragen worden allemaal berusten op stoere praat geeft maar weer eens aan dat het schijnbaar toch niet zo makkelijk is om met een echte oplossing te komen. Maar blijf vooral roepen hoe belachelijk incompetent de hele politiek is, dat is lekker makkelijk :Y
Wat is dan jouw oplossing als je het allemaal zo beter weet? Daar geef jij niks van te kennen.

Ik kaart alleen maar het probleem aan. Dat is altijd de eerste stap in het oplossen van een probleem. Je moet weten wat je aanpakt, wat beter moet.

Of wilde je beweren dat het Europees immigratiestelsel allemaal koek en ei is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2016 @ 23:32:
[...]

Wat is dan jouw oplossing als je het allemaal zo beter weet? Daar geef jij niks van te kennen.
Oh, dus omdat ik geen oplossing voor het probleem heb moet ik mijn mond houden als mensen met onzin aankomen? Kritiek op kwakzalvers die claimen dat ze kanker kunnen genezen mag zeker ook niet zolang je zelf geen werkend medicijn hebt ontwikkeld?
Ik kaart alleen maar het probleem aan.
Nee, je claimt hele simpele oplossing te hebben die door allemaal lugubere redenen door de huidige politiek genegeerd worden. Helaas zijn het schijnoplossingen waar je met twee tellen nuchter nadenken zo tien gaten in kan schieten. Op het moment dat je de problemen van die 'oplossing' aankaart wordt het angstvallig stil, of wordt een persoonlijke aanval ingezet...

Ik zal hem nog eens herhalen, je zei immers zelf dat etniciteit niet uit maakt: Stel in Thailand wordt iemand opgepakt voor pedofilie, hij heeft geen ID bij zich maar de Thaise autoriteiten denken dat het wel eens een Nederlander kan zijn en willen graag van hem af. Vervolgens volgen ze jouw briljante advies en gooien hem in een helikopter/vliegtuig en droppen hem in Nederland. Vind je dan ook dat wij diegene maar gewoon binnen moeten laten? Zonder dat we weten of hij überhaupt de Nederlandse nationaliteit heeft? Lekkere boel, stuur al uw criminelen maar naar Nederland d:)b :)F

Ik zou maar wat graag willen dat de oplossingen die jij, iemand anders, of heck, oplossingen die Wilders noemt ook echt zouden werken. Dat zou fantastisch zijn. Maar als die oplossingen zo dun zijn dat je de zwakke punten niet eens mag benoemen denk ik niet dat ze in de echte wereld opeens wel gaan werken.

[ Voor 33% gewijzigd door fsfikke op 22-12-2016 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
FastFred schreef op donderdag 22 december 2016 @ 16:56:
Hier is iets dat ik niet begrijp, zie dit artikel.

Onderstaande zijn losse quotes uit dit artikel

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Mag ik het raar vinden dat die man alsnog heeft kunnen doen wat hij gedaan heeft? Als je bovenstaande info blijkbaar al van te voren hebt, dan rest er toch niks anders dan om hem op te pakken?

Het is jammer dat je niet iemand kunt vervolgen voor iets wat diegene nog niet gedaan heeft, maar toch overduidelijk de intentie heeft om dood en verderf te zaaien?
Met dat gevoel zit ik ook, op miracleuse wijzen hebben de Europese inlichtingendiensten altijd de dader in het vizier. De daders van de aanslag in Belgie en Frankrijk recent waren ook al in de gaten gehouden en hun plan was bekend. Zie onderstaande bronnen:

De lokale politie van Mechelen beschikte begin december 2015 al over mogelijk
cruciale informatie over het schuiladres waar Salah Abdeslam vorige week werd
gearresteerd. Het rapport dat daarover werd opgesteld, zou maandenlang zijn
tegengehouden door de korpsleiding. Het Comité P onderzoekt de zaak.

http://www.hln.be/hln/nl/...15/Tip-over-Abdeslam-gene.

De Marokkaans-Belgische inspecteur stelde een informatierapport op met zeer belangrijke informatie. Hij deed dat op 7 december vorig jaar. In het verslag stond informatie over een geradicaliseerde neef van Salah Abdeslam. Er stond letterlijk in dat de man mogelijk contact had met de broers Abdeslam. De agent had zelfs uitgeplozen waar de man en zijn moeder woonden in Molenbeek.

Op 18 maart arresteerde de politie Salah Abdeslam op dat adres. De ophef is ontstaan nu blijkt dat de politie deze informatie al maandenlang in het bezit heeft maar er niks mee heeft gedaan. Korpschef Yves Bogaerts vond dat er onbetrouwbare informatie stond in het rapport. Dat is dus niet het geval geweest.

Geïnterviewde bronnen stellen dat Bogaerts deze informatie achterhield uit racistische overwegingen. 'De speurder van Marokkaanse origine - die in december vorig jaar op ziekteverlof was door pesterijen - stelde vanop zijn ziekbed dat document op. Zijn overste maakte een recherche informatierapport (RIR) op dat uiteindelijk bij de korpschef belandde. Maar daar bleef het liggen', vertelt een goedingelichte bron.
'Bogaerts wilde het informatierapport bijhouden tot hij een truc had gevonden om zichzelf of iemand anders de pluimen ervoor te geven. Zolang hij die inspecteur van Marokkaanse origine maar niet hoefde te feliciteren.' Veel werknemers van het korps zijn daar woedend over en kunnen het maar moeilijk verkroppen. 'Die inspecteur heeft - vanop zijn ziekbed - z'n eigen leven in gevaar gebracht door een misdadiger op te sporen en wat houdt hij eraan over? Niks. Maar nu krijgt hij wel bedreigingen.

http://nieuws.marokko.nl/...e-abdeslam-zodat-hij-maro

Vervolgens wordt er niks gedaan met die informatie, de vraag is waarom? Ik krijg steeds meer het idee dat een aanslag wel in voordeel speelt van de inlichtingendiensten in Europa. Onder andere meer middelen en meer budget wordt beschikbaar gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat een hele goed geschreven artikel in Die Welt over hoe het Duitse asielsysteem werkt, wat daarbij fout gaat, en hoe de Europese asielregels boven de Duitse prevaleren.

Echt een aanrader.

https://www.welt.de/polit...-Illegaler-behindert.html

Een greep weetjes uit het artikel opgesomd:

*Niet eens 2 in de 100 asielzoekers uit de Noord-Afrikaanse Maghreb landen krijgen asiel toegewezen. Ondanks dat werden pas 98 TunesIërs daadwerkelijk teruggestuurd.

Sommige deelstaten van Duitsland zijn overbelast met de opname van vluchtelingen terwijl weer andere ondervertegenwoordigd staan bij de opname, dus van een gelijkwaardige verdeling is geen sprake:

Drei Viertel allein aus Sachsen, was kein Zufall ist, weil das Bundesland lange allein für die Aufnahme tunesischer Schutzsuchender zuständig war – mittlerweile gemeinsam mit Baden-Württemberg

Het lukt de Balkansstaten 60% van ondergedoken afgewezen asielzoekers op te sporen terwijl het Bondsland enkel 20% lukt.

Ik raad je aan de rest zelf te lezen. Er staat ook een boel over hoe Europese vluchtelingbeschermingsregels de Duitse regels ineffectief maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Het probleem is dat je iemand vrijwel niet weg krijgt, zelfs als overduidelijk is dat het hele verhaal rammelt en men nooit in aanmerking komt voor asiel. Het is de achilleshiel van het huidige beleid:

In het 'beste' geval trekt men verder naar een ander Europees land, maar heel vaak verdwijnt deze persoon in de illegaliteit (met een hoop 'kleine criminaliteit' tot gevolg). Daadwerkelijk uitzetten naar het land van herkomst is enorm lastig en kostbaar en juridische beperkingen maken dat je zelfs bij concrete ernstige verdenkingen niet preventief mag vastzetten.

Hoe gek is het dan dat steeds meer mensen de stroom willen indammen, wat kort door de bocht 'grenzen dicht' is gaan heten? Zonder effectief grootschalig uitzettingsbeleid is dat namelijk de enige manier om veel toekomstige ellende en een implosie van de verzorgingsstaat te voorkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Laatst online: 20:05
Volgens Reuters is de verdachte gedood in Milaan.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

Reinier

\o/

voske schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:34:
Volgens Reuters is de verdachte gedood in Milaan.
NOS meldt dat ook. Maar de Italiaanse politie heeft geen namen genoemd. Oh well. Eerst maar weer afwachten voordat we conclulsies gaan trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 11-09 16:35
Tja, zo ontzettend moeilijk moet het ook weer niet zijn om een hoop landen te dwingen mee te werken aan remigratie. Maar dan moet je wel met economische sancties gaan werken en dat gaan we in Europa dan ook merken.

Als we vinden dat Saudie Arabie bijv. meer moet doen voor de vluchtelingenopvang, omdat ze in onze ogen te weinig doen, zet dan 'gewoon' de handel met Saudie-Arabie stil als ze niet mee werken. Ja, dat zorgt voor economische uitdagingen, maar dan doe je er wat mee.

Het voorkomen van aanslagen als deze kan alleen als er veel meer Europese samenwerking zou zijn. We kunnen niet allemaal ons eigen veiligheidsbeleid en asielbeleid verzinnen. We kunnen prima open binnengrenzen hebben, als we de buitengrenzen goed kunnen beveiligen én vluchtelingen eerlijk verdelen over de landen die niet aan de buitengrenzen liggen.

En zou mooi zijn als hij inderdaad gepakt is, een loslopende terrorist die al een succesvolle aanslag heeft gepleegd is wel écht een veiligheidsrisico

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Witte
  • Laatst online: 29-07 11:23
hoevenpe schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 07:20:
Het probleem is dat je iemand vrijwel niet weg krijgt, zelfs als overduidelijk is dat het hele verhaal rammelt en men nooit in aanmerking komt voor asiel. Het is de achilleshiel van het huidige beleid:

In het 'beste' geval trekt men verder naar een ander Europees land, maar heel vaak verdwijnt deze persoon in de illegaliteit (met een hoop 'kleine criminaliteit' tot gevolg). Daadwerkelijk uitzetten naar het land van herkomst is enorm lastig en kostbaar en juridische beperkingen maken dat je zelfs bij concrete ernstige verdenkingen niet preventief mag vastzetten.

Hoe gek is het dan dat steeds meer mensen de stroom willen indammen, wat kort door de bocht 'grenzen dicht' is gaan heten? Zonder effectief grootschalig uitzettingsbeleid is dat namelijk de enige manier om veel toekomstige ellende en een implosie van de verzorgingsstaat te voorkomen...
Pffff, wat een apocalyptisch doemscenario. Dus het westen bombardeert er lustig op los, IS snijdt lustig de keeltjes van andersdenkenden door, Assad smijt met granaten in Aleppo en de mensen die daarvoor vluchten mogen er bij ons niet meer in, omdat we bang zijn dat er in de slipstream misschien, ja heel misschien, eens een mafketel met slechte bedoelingen tussen zit en dat we een beetje van onze welvaart in moeten leveren. Overigens denk ik dat de meeste mafketels, lees terroristen-in-spe, al ruime tijd zich onder ons bevinden.

Het enige, ja echt het enige, wat helpt is gelijkheid, of in ieder geval minder ongelijkheid. Maar laten we eens beginnen met ruimhartig te zijn en de mensen enige veiligheid bieden.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
De NOS baseerde zich inderdaad op het bericht van Reuters. Over enkele minuten zou een persconferentie van de Italiaanse minister van binnenlandse zaken moeten beginnen, dus dan weten we meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
voske schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:41:
De NOS baseerde zich inderdaad op het bericht van Reuters. Over enkele minuten zou een persconferentie van de Italiaanse minister van binnenlandse zaken moeten beginnen, dus dan weten we meer.
Gezien het feit dat er een persconferentie komt, duidt dat er in ieder geval iets aan de hand is.

Zou jammer zijn als de dader daadwerkelijk is doodgeschoten. Had gehoopt dat ze hem levend zouden pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Net was hij nog in Aalborg toch?

Wat in ieder geval opvalt is dat hij zou zijn doodschoten, men zal het nooit toegeven maar ik heb sterk het gevoel dat dit soort types sowieso de kogel krijgen als ze gespot worden. Oppakken geeft ze een platform en kans op vrijlating na een fors aantal jaar.
Witte schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:41:
Maar laten we eens beginnen met ruimhartig te zijn en de mensen enige veiligheid bieden.
Zullen we dat eerst aan de kiezer vragen op 15 maart voordat u de halve wereld uitnodigt?

[ Voor 33% gewijzigd door hoevenpe op 23-12-2016 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
rik86 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:40:
Tja, zo ontzettend moeilijk moet het ook weer niet zijn om een hoop landen te dwingen mee te werken aan remigratie. Maar dan moet je wel met economische sancties gaan werken en dat gaan we in Europa dan ook merken.

Als we vinden dat Saudie Arabie bijv. meer moet doen voor de vluchtelingenopvang, omdat ze in onze ogen te weinig doen, zet dan 'gewoon' de handel met Saudie-Arabie stil als ze niet mee werken. Ja, dat zorgt voor economische uitdagingen, maar dan doe je er wat mee.
Kijk even naar de in- uitvoer tussen SA en NL en roep dit dan nog een keer.

klik

En ik schrijf dit niet omdat je met het idee komt, maar vanwege het begin stukje van je "Tja, zo moeilijk kan het niet zijn....."

[ Voor 7% gewijzigd door maartend op 23-12-2016 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

hoevenpe schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:43:

Wat in ieder geval opvalt is dat hij zou zijn doodschoten, men zal het nooit toegeven maar ik heb sterk het gevoel dat dit soort types sowieso de kogel krijgen als ze gespot worden. Oppakken geeft ze een platform en kans op vrijlating na een fors aantal jaar.
Ik denk het ook, gisteren was er nog een geheime meeting waarbij alle politieagenten uit heel Europa bijeen kwamen om de geheime instructies te krijgen over hoe om te gaan als ze deze Amiri tegen zouden komen :)
Zullen we dat eerst aan de kiezer vragen op 15 maart voordat u de halve wereld uitnodigt?
Want stemmen op basis van mis-informatie, angst en haat zijn het ultieme democratische doel? 1932 anyone...?

[ Voor 14% gewijzigd door fsfikke op 23-12-2016 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Italiaanse media maken melding van een dodelijk incident bij Milaan, maar noemen geen naam. De man werd doodgeschoten door de politie. Er zijn berichten dat hij "Allahoe Akbar" riep.

De man werd aangehouden bij een routinecontrole op een plein. Toen hem werd gevraagd om zijn legitimatie, trok hij een pistool en schoot hij een agent in de schouder. In het vuurgevecht dat daarop volgde, kwam hij om.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witte
  • Laatst online: 29-07 11:23
hoevenpe schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:43:

[...]

Acht ja, die vluchtende stakkers moeten maar even wachten tot wij hier een gedrocht hebben uitgepolderd en tot de onverbiddelijke conclusie zijn gekomen dat de grenzen dicht moeten. Want we zijn hartstikke aardig, gastvrij en tolerant totdat het ons iets dreigt te kosten.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 11-09 16:35
maartend schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:46:
[...]

Kijk even naar de in- uitvoer tussen SA en NL en roep dit dan nog een keer.

klik
dat gewoon staat niet voor niets tussen haakjes hè ;)

edit: en naar aanleiding van je edit: de keuze maken is niet zo moeilijk, de effecten/ gevolgen zullen economisch zeer merkbaar zijn ja

wat dat betreft vinden we 't westen vrijheid van meningsuiting/ onze normen en waarden uitdragen etc. ook alleen interessant als 't ons geen geld kost. En dat meten met 2 maten in 't midden-oosten vanuit 't westen is denk ik wel 1 van de hoofdredenen.

Qua mensenrechten en democratie zullen Iran en SA bij de beroerdste landen ter wereld horen, maar in Syrie grijpen we in, want daar is de handel heel beperkt mee. Al was de situatie daar lang niet zo slecht als in een SA/Syrie.

Dus grijp óf nergens in en laat ze daar leven zoals ze willen en handel met ze, of grijp overal in en leg onze normen en waarden op én geef andersdenkenden geen voedingsboding in de directe regio.

[ Voor 6% gewijzigd door rik86 op 23-12-2016 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Volgens CNN is bevestigd dat het om Anis Amiri gaat obv. vingerafdrukken. Incident zou om 3 uur vannacht plaatsgevonden hebben in Milaan.

[ Voor 30% gewijzigd door fsfikke op 23-12-2016 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
fsfikke schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:48:
Want stemmen op basis van mis-informatie, angst en haat zijn het ultieme democratische doel? 1932 anyone...?
(Offtopic: natuurlijk niet, maar je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te constateren dat het draagvlak heel hard aan het verdampen is. Zolang de registratie/controle matig is en het uitzettingsbeleid faalt moet je niet klakkeloos iedereen binnen laten)

Het zou goed nieuws zijn als hij doodgeschoten is, dan kan in ieder geval de rust voorlopig weer terugkeren.

[ Voor 11% gewijzigd door hoevenpe op 23-12-2016 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 15:11
fsfikke schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:48:

[...]

offtopic:
We moeten hun veiligheid waarborgen en tegelijkertijd onze veiligheid waarborgen. Met andere woorden, gewoon verblijf zonder verblijfsvergunning oid illegaal maken en asielzoekers opsluiten totdat we weten wie ze zijn en wat ze hier zoeken en of ze een gevaar zijn voor onze samenleving. Dat is wel lullig voor die asielzoekers en ze worden zo in de eerste instantie niet eerlijk behandeld. Echter is het wel degelijk ook in hun voordeel, omdat dan duidelijk is dat er niks mis is met de asielzoekers die wel vrij mogen rondlopen hier. Ik ben dan ook best voor een groot hek om de EU. Dan kunnen we iig de buitengrenzen controleren.

Eigenlijk jammer om te horen dat de aanslagpleger wss is doodgeschoten. Wellicht hadden we dan geweten wie hem hebben geradicaliseerd en konden we die mensen ook stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Het lijkt erop dat hij het echt is, wordt nu ook bevestigd door een Italiaanse minister.

Hij werd vannacht naar een ID gevraagd en schoot een agent neer bij het uitroepen van een welbekende uitspraak. Daarna is hij doodgeschoten door de agenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Mja.. wat wil je nog met zo'n pannekoek doen. Berechten en laten wegrotten in de gevangenis? Wat mij betreft mogen ze allemaal meteen dood.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
rik86 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:53:
[...]

dat gewoon staat niet voor niets tussen haakjes hè ;)

edit: en naar aanleiding van je edit: de keuze maken is niet zo moeilijk, de effecten/ gevolgen zullen economisch zeer merkbaar zijn ja

wat dat betreft vinden we 't westen vrijheid van meningsuiting/ onze normen en waarden uitdragen etc. ook alleen interessant als 't ons geen geld kost. En dat meten met 2 maten in 't midden-oosten vanuit 't westen is denk ik wel 1 van de hoofdredenen.

Qua mensenrechten en democratie zullen Iran en SA bij de beroerdste landen ter wereld horen, maar in Syrie grijpen we in, want daar is de handel heel beperkt mee. Al was de situatie daar lang niet zo slecht als in een SA/Syrie.

Dus grijp óf nergens in en laat ze daar leven zoals ze willen en handel met ze, of grijp overal in en leg onze normen en waarden op én geef andersdenkenden geen voedingsboding in de directe regio.
Grappig, we denken toch hetzelfde. je zet hem gewoon lekker scherp in.

Op StuBru werd het wel grappig omschreven, het doodschieten.

Hij werd staande gehouden voor een routinecontrole.
Hij pakte gelijk zijn pistool

even pauze
Hij riep Allah Akbar
Daarop werd hij doodgeschoten.

je moet het horen om mijn lach te begrijpen.

[ Voor 11% gewijzigd door maartend op 23-12-2016 11:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 03:36
Tjebakka schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:20:
Mja.. wat wil je nog met zo'n pannekoek doen. Berechten en laten wegrotten in de gevangenis? Wat mij betreft mogen ze allemaal meteen dood.
Misschien had hij nog kostbare informatie, waar de overheid nog wat aan had? Connecties?
En ja, we zijn geciviliseerd, dus berechten en in de gevangenis opsluiten is inderdaad een straf. Laten we ons niet direct verlagen tot het niveau van de daders.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Nat-Water schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:25:
[...]
Laten we ons niet direct verlagen tot het niveau van de daders.
Zijn die agenten na het neerschieten van de dader met hun politieauto op een menigte omstanders ingereden ? Tuurlijk niet, dit is niet in de buurt van het niveau van de daders.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
IJzerlijm schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:27:
[...]

Zijn die agenten na het neerschieten van de dader met hun politieauto op een menigte omstanders ingereden ? Tuurlijk niet, dit is niet in de buurt van het niveau van de daders.
jawel. Dit is doden uit wraak dat jij wilt gaan doen. Zit absoluut op hetzelfde nivo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
"Volgens de minister van Binnenlandse Zaken bestaat er geen twijfel dat de gedode man Anis Amri is."

Als dat zo nadrukkelijk wordt gesteld begin ik meteen te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
De route van Amri wordt inmiddels ook duidelijker. Hij had volgens de Corriere della Sera een treinticket bij zich van Chambery via Turijn naar Milaan. Daar zou hij om 1.00 uur zijn aangekomen op het centraal station. Aan het plein waar hij is doodgeschoten, ligt ook een station.

Overigens lijken Italiaanse media te berichten dat de politie naar het plein ging nadat er een melding was gekomen dat iemand schoten had gehoord. Dat zou de reden voor de identiteitscontrole zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door voske op 23-12-2016 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
IJzerlijm schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:27:
[...]

Het gaat om het 'van mij mogen ze allemaal dood'. Mensen bewust het leven (willen) ontnemen is jawel, van hetzelfde niveau. De agenten schoten de verdachte neer uit zelfverdediging, en niet uit vergelding. Groot verschil.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Compunologist schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:30:
"Volgens de minister van Binnenlandse Zaken bestaat er geen twijfel dat de gedode man Anis Amri is."

Als dat zo nadrukkelijk wordt gesteld begin ik meteen te twijfelen.
Als men na 30 minuten geen nieuws heeft, raken mensen hier in paniek. En als men na 10 uur vingerafdrukken heeft vergeken, vinden we dat blijkbaar te snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Nat-Water schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:32:
De agenten schoten de verdachte neer uit zelfverdediging, en niet uit vergelding. Groot verschil.
Waarbij in dit geval het me niets zou verbazen als er voor de zekerheid een paar extra kogels ingegaan zijn. Gewoon omdat het kan... O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

hoevenpe schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:40:
[...]

Waarbij in dit geval het me niets zou verbazen als er voor de zekerheid een paar extra kogels ingegaan zijn. Gewoon omdat het kan... O-)
Ze hebben die knakker om 3 uur vannacht neergeschoten in een vuurgevecht om leven en dood. Ongeveer 10 uur later blijkt pas dat het om de terreurverdachte gaat. Het lijkt me niet dat de agent die schoot vanwege zijn helderziendheid wat extra kogels afgevuurd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
voske schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:31:
De route van Amri wordt inmiddels ook duidelijker. Hij had volgens de Corriere della Sera een treinticket bij zich van Chambery via Turijn naar Milaan. Daar zou hij om 1.00 uur zijn aangekomen op het centraal station. Aan het plein waar hij is doodgeschoten, ligt ook een station.

Overigens lijken Italiaanse media te berichten dat de politie naar het plein ging nadat er een melding was gekomen dat iemand schoten had gehoord. Dat zou de reden voor de identiteitscontrole zijn.
Da's een interessante route. Chambéry ligt net ten oosten van Lyon. Waarom is hij via die route gereisd? Vanaf Berlijn naar Lyon, naar Turijn / Milaan? Waarom niet direct naar Milaan? Het is nogal een omweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
fsfikke schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:42:
Het lijkt me niet dat de agent die schoot vanwege zijn helderziendheid wat extra kogels afgevuurd heeft.
Ik weet niet of ze bewust op zoek waren naar hem of dat dit een 'toevalstreffer' was, in ieder geval zal het 'Allah Akbar' schreeuwen wel een hint zijn geweest.

Maar genoeg 'primaire gevoelens' (is ook niet heel netjes inderdaad): als bewezen kan worden dat dit wapen ook het moordwapen is op de Pool dan is de zaak wel rond gelukkig. Kan de aandacht zich richten op de salafistische vereniging waar hij midden in de nacht voor de deur gestaan zou hebben, in hoeverre waren die op de hoogte? Wie hebben hem verborgen gehouden en geholpen de afgelopen dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Nat-Water schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:25:
[...]

Misschien had hij nog kostbare informatie, waar de overheid nog wat aan had? Connecties?
En ja, we zijn geciviliseerd, dus berechten en in de gevangenis opsluiten is inderdaad een straf. Laten we ons niet direct verlagen tot het niveau van de daders.
Dood met voorbedachte rade, die mensen zijn vaak doorgedraaid en zo geradicaliseerd dat ondervragen geen zin meer heeft. Ik bedoel met een vrachtwagen op een mensenmassa inrijden is absoluut geen normaal gedrag en met voorbedachte rade.

Dood met voorbedachte rade of dood door schuld, zit bij mij heel veel verschil tussen.
Dood met voorbedachte rade is wat mij betreft oog om oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Nah, teveel op de man

[ Voor 88% gewijzigd door maartend op 23-12-2016 11:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik heb geen tijd om dit topic helemaal te lezen en het is vast ter sprake gekomen, maar vanaf het moment dat ik las dat de verdachte een ID kaart had achtergelaten op de plaats delict begonnen bij mij alle alarmbellen te rinkelen. Dat hij nu zonder vorm van proces is gedood doet er nog een schepje bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Henk007 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:59:
Ik heb geen tijd om dit topic helemaal te lezen en het is vast ter sprake gekomen, maar vanaf het moment dat ik las dat de verdachte een ID kaart had achtergelaten op de plaats delict begonnen bij mij alle alarmbellen te rinkelen. Dat hij nu zonder vorm van proces is gedood doet er nog een schepje bovenop.
tcoh maar even hele topic lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
Fijn dat je het zelf beseft, want je opmerking raakte kant nog wal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Crashhill schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:02:
[...]

Fijn dat je het zelf beseft, want je opmerking raakte kant nog wal.
Daar ben ik het dan weer niet mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Maar welke alarmbellen doet het dan rinkelen? Is het het "oh, het is weer een moslimterrorist" belletje, of is het het "dit is een verdachte zaak en ze hebben wel weer erg makkelijk een dader" belletje?

Ik had liever gezien dat ze 'm levend hadden gepakt en berecht, met een serieuze gevangenisstraf (echt levenslang in isolatie bijvoorbeeld) er bij. In het harnas sterven is volgens mij precies wat dit soort mensen wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 15:18
Ergens toch jammer dat ze 'm overhoop geschoten hebben. Had graag gezien dat hij gewoon vervolgd zou worden, de rest van z'n leven de bak in gaat, dat duidelijk wordt wat zijn beweegredenen zijn etc. Om zijn kant van het verhaal te horen, waarom hij het doet.

Disclaimer: ik praat niet goed wat hij gedaan heeft, het komt helaas te vaak voor dat deze mensen na hun daad gedood worden en niet hun kant van het verhaal hoort.

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 23-12-2016 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
maartend schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:03:
[...]

Daar ben ik het dan weer niet mee eens.
Je leest mijn opmerking, quote een gedeelte en zegt dat ik maar gelijk aanhanger van de sharia moet zijn.
Dat is hetzelfde als dat ik vind dat er meer zorg voor de ouderen mag komen, net als de PVV, dat zegt nog niet dat ik PVV ga stemmen.

Je mag me proberen te overtuigen, dat door die opmerking van mij ik maar de sharia moet volgen of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het klinkt eigenlijk een beetje als 'suicide by cop' van een gast die na enkele dagen adrenaline en vluchten bij een routine-controle datgene doet wat hij al veel eerder had willen doen.

En na onderzoek komt de politie bij het stoffelijk overschot erachter dat ze wel een heel vreemd mannetje hebben neer moeten schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Na de opluchting merk ik nu toch ook verbazing bij mezelf: deze man is dus met de trein van Berlijn naar Lyon gereisd en daarna door naar Milaan...

Hoe kan dat zonder herkend te worden? Je bent de meest gezochte terrorist van Europa en je kunt rustig dagen in het OV zitten zonder dat iemand 112 belt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
dr.lowtune schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:04:
[...]

Maar welke alarmbellen doet het dan rinkelen? Is het het "oh, het is weer een moslimterrorist" belletje, of is het het "dit is een verdachte zaak en ze hebben wel weer erg makkelijk een dader" belletje?
In iedere oorlog sinds het begin van de geschiedschrijving zijn er voorbeelden van acties die zodanig zijn opgezet dat het lijkt of een andere partij verantwoordelijk is. Ik kan niet met zekerheid uitsluiten dat dat hier ook het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iblies
  • Laatst online: 02-02-2023
hoevenpe schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:40:
[...]
Je begrijpt het niet en je bent niet alleen.

Dit slag mensen volgen andere regels. Er zullen mensen zijn die hem gaan eren en het is verstandig om ze de weg af te snijden.

Wikipedia: Martelaar
Er worden drie soorten martelaren onderscheiden:[4][bron?]
Zij die in deze en de komende wereld als martelaar worden gezien. Zij zijn tijdens een rechtvaardige strijd gedood. Ze worden niet gewassen op de manier die gebruikelijk is bij een overledene. Er is verschil van mening over het al dan niet verrichten van het gebed voor de overledene vanwege hun bijzondere status.
Zij die in deze wereld niet als martelaar worden beschouwd, maar wel in het hiernamaals. Dit betreft zij die sterven aan een ongeneeslijke ziekte, een aardbeving of een andere ramp, die tijdens de verdediging van bezit, leven of eer zijn gestorven. Hierover zijn betrouwbare overleveringen bekend. Zij worden wel gewassen en er wordt wel voor hen gebeden.
Zij die voor het oog van de wereld martelaar zijn, maar daarop eigenlijk geen aanspraak kunnen maken, omdat zij een verkeerde intentie hadden. Misschien voerden zij oorlog om er beter van te worden of zijn zij als lafaard gedood. Alleen God kent hun werkelijke bedoelingen.
Benadruk dat hij het nest van zijn ouders heeft verlaten, heeft vervuild, dood en verderf heeft gezaaid, dat hij tig handelingen heeft verricht die we in het huidige leven niet kunnen verklaren, maar waar hij in het hiernamaals hopelijk een antwoord op zal krijgen omdat hij niet de lef had om zijn nalatenschap te aanschouwen.

Zorg dat hij wordt gewassen en publiekelijk wordt begraven met een imam waarbij zal worden gebeden.

Doe precies datgene wat niet wordt verwacht en maak hem zeker geen held. Je bent laf en laakt alle normen en waarden als je met een vrachtwagen op een kerstmarkt met vrouwen en kinderen dood en verderf gaat zaaien. Je bent dan ziek in je hoofd en hebt geen behandeling gehad.

Maak niet de vergissing hem als strijder/terrorist aan te merken, je effent de pad voor anderen die met soortgelijke ideeën rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
hoevenpe schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:09:
Na de opluchting merk ik nu toch ook verbazing bij mezelf: deze man is dus met de trein van Berlijn naar Lyon gereisd en daarna door naar Milaan...

Hoe kan dat zonder herkend te worden? Je bent de meest gezochte terrorist van Europa en je kunt rustig dagen in het OV zitten zonder dat iemand 112 belt...
Vergeet niet dat ze eerst de verkeerde persoon volgden. Dan kom je al een eind en heb je al een extra head-start. Je pakt vanuit Berlijn de auto / trein naar Lyon. Paar dagen later pak je de nachttrein naar Turijn - minder kans op herkenning.

Petje op, andere bril op, baard scheren. Dan kom je al een heel eind. Als ik nou kijk naar de foto's die bekend waren gemaakt van hem is het al moeilijk te zien dat dit één en dezelfde persoon zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Nat-Water op 23-12-2016 12:18 . Reden: Verkeerde termen gebruikt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
maartend schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:24:
[...]

Grappig, we denken toch hetzelfde. je zet hem gewoon lekker scherp in.

Op StuBru werd het wel grappig omschreven, het doodschieten.

Hij werd staande gehouden voor een routinecontrole.
Hij pakte gelijk zijn pistool

even pauze
Hij riep Allah Akbar
Daarop werd hij doodgeschoten.

je moet het horen om mijn lach te begrijpen.
Walgelijk en respectloos ja, hiervoor hoef ik je niet te horen lachen. Over een dood van een mens en religie grapjes maken, hulde gast je bent binnen!

Wij roepen elke dag in de moskee Allahu Ekber, om je grapje nog een andere dimensie te geven..

Hiernaast ben ik zeer benieuwd hoe die 'mensenrechten' aanhangers nu op de dood van de tunesier gaan reageren, terwijl er nog geen enkele harde bewijs is. Oh maar wacht dit is natuurlijk niet een incident die in Turkije plaats heeft gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Crashhill schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:07:
[...]

Je leest mijn opmerking, quote een gedeelte en zegt dat ik maar gelijk aanhanger van de sharia moet zijn.
Dat is hetzelfde als dat ik vind dat er meer zorg voor de ouderen mag komen, net als de PVV, dat zegt nog niet dat ik PVV ga stemmen.

Je mag me proberen te overtuigen, dat door die opmerking van mij ik maar de sharia moet volgen of wat dan ook.
Het oog om oog/tand om tand principe is mijn inzines een al heel lang achterhaald systeem wat niks oplevert maar enkel gedaan wordt uit wraakgevoelens. Door onszelf te verlagen tot moord met voorbedachte rade (want mijn inzines is een executie dit) zet onszelf op datzelfde nivo als de originele moordenaar. En dat is iets dat ik me nooit wil laten gebeuren. En de sharia heeft dat natuurlijk, maar dat was natuurlijk ook meer een sarcastische sneer. Vandaar verwijderd. Maar het principe blijft staan. Nooit, maar dan ook nooit jezelf verlagen tot het nivo. En ja, natuurlijk zijn de daden in wreedheid lastig vergelijkbaar, maar ik vraag me af of dat boeiend is. Is diegene die 1 persoon vermoord erger dan diegene die er 10 vermoord? Ik weet dat niet. Natuurlijk zit er gevoelsmatigs wel iets in, maar daar heeft het gerecht gelukkig weinig mee te maken.
beyazz06 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:19:
[...]
Walgelijk en respectloos ja, hiervoor hoef ik je niet te horen lachen. Over een dood van een mens en religie grapjes maken, hulde gast je bent binnen!
HIer worden dagelijks honderden grapjes over gemaakt. Maar dat is niet de context zoals ik bedoelde, kijk nog maar eens.

En tav die gast in berlijn ; Minister Minniti zei dat er "geen enkele twijfel" is dat het gaat om Amri. Volgens Italiaanse media is zijn identiteit vastgesteld op basis van vingerafdrukken.

[ Voor 18% gewijzigd door maartend op 23-12-2016 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
naar hierboven

[ Voor 95% gewijzigd door maartend op 23-12-2016 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
[...]

Wij roepen elke dag in de moskee Allahu Ekber, om je grapje nog een andere dimensie te geven..

Hiernaast ben ik zeer benieuwd hoe die 'mensenrechten' aanhangers nu op de dood van de tunesier gaan reageren, terwijl er nog geen enkele harde bewijs is. Oh maar wacht dit is natuurlijk niet een incident die in Turkije plaats heeft gevonden..
Hij is doodgeschoten omdat hij op agenten schoot. Die schoten terug. Ik denk dat het bewijs daarvoor, een agent met een schotwond, wel genoeg is voor je?

En zullen we Turkije er even buiten laten? Heeft er namelijk niks mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Iblies schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:10:
Zorg dat hij wordt gewassen en publiekelijk wordt begraven met een imam waarbij zal worden gebeden.
offtopic: denk dat hij minder populair is in het hiernamaals als hij begraven wordt met wat onreine zaken zodat hij daar fijn naar currywurst ruikt... :P

Maar even serieus: je mag hem niet als strijder/terrorist zien? Dat is hij toch gewoon, waarom zo krampachtig dat proberen te ontkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:40
Ik heb het topic grotendeels wel gelezen, maar krijg hier ook wel een beetje een raar gevoel bij. Eerst pakken ze een verdachte, en pas als die vrij moet worden gelaten wordt bekend gemaakt dat ze een id en vingerafdrukken van heel iemand anders hebben. Die wordt eerst enkel met een balkje getoond 8)7 , daarna zonder balkje. En een dag later wordt mijnheer doodgeschoten bij een routinecontrole en weet men binnen een paar uur wie het is en hoe hij gereisd heeft...

Het lijkt wel het plot van een film. Een cliffhanger van 2 uur en in de laatste 2 minuten 'lost' alles zich op.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
alexbl69 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:28:
[...]

Ik heb het topic grotendeels wel gelezen, maar krijg hier ook wel een beetje een raar gevoel bij. Eerst pakken ze een verdachte, en pas als die vrij moet worden gelaten wordt bekend gemaakt dat ze een id en vingerafdrukken van heel iemand anders hebben. Die wordt eerst enkel met een balkje getoond 8)7 , daarna zonder balkje. En een dag later wordt mijnheer doodgeschoten bij een routinecontrole en weet men binnen een paar uur wie het is en hoe hij gereisd heeft...

Het lijkt wel het plot van een film. Een cliffhanger van 2 uur en in de laatste 2 minuten 'lost' alles zich op.
Ik denk eerder dat toch wel duidelijk is hoezeer veiligheidsdiensten toegang hebben tot van alles en nog wat. En hij is blijkbaar per ongeluk aangehouden, beetje zoals hij lijkt er een beetje op, even naar papieren vragen. En vervolgens kan men heel goed backtracen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
alexbl69 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:28:
[...]
En een dag later wordt mijnheer doodgeschoten bij een routinecontrole en weet men binnen een paar uur wie het is en hoe hij gereisd heeft...
Gericht 2 sets vingerafdrukken vergelijken duurt echt niet zo lang hoor.
En hoe hij gereisd heeft is ook niet zo moeilijk als hij een treinkaartje op zak heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 22:40

Ligone

Moeha!

Hoe weten wij zeker dat het er effectief vingerafdrukken waren? Het kan waarheid zijn maar ze kunnen ons wijsmaken wat we willen. De bevolking moet immers gesust worden en hem "niet" vinden is geen optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
maartend schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:22:
[...]

Het oog om oog/tand om tand principe is mijn inzines een al heel lang achterhaald systeem wat niks oplevert maar enkel gedaan wordt uit wraakgevoelens. Door onszelf te verlagen tot moord met voorbedachte rade (want mijn inzines is een executie dit) zet onszelf op datzelfde nivo als de originele moordenaar. En dat is iets dat ik me nooit wil laten gebeuren. En de sharia heeft dat natuurlijk, maar dat was natuurlijk ook meer een sarcastische sneer. Vandaar verwijderd. Maar het principe blijft staan. Nooit, maar dan ook nooit jezelf verlagen tot het nivo. En ja, natuurlijk zijn de daden in wreedheid lastig vergelijkbaar, maar ik vraag me af of dat boeiend is. Is diegene die 1 persoon vermoord erger dan diegene die er 10 vermoord? Ik weet dat niet. Natuurlijk zit er gevoelsmatigs wel iets in, maar daar heeft het gerecht gelukkig weinig mee te maken.
Ik snap je punt, en die opmerking van mij was misschien ook teveel gevoel. Maar zo zijn wij mensen en daarom hebben we in Nederland inderdaad ons rechtsysteem :). (En ja ik ben toch wel blij dat we dat rechtsysteem hebben :) ).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ligone schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:33:
Hoe weten wij zeker dat het er effectief vingerafdrukken waren? Het kan waarheid zijn maar ze kunnen ons wijsmaken wat we willen. De bevolking moet immers gesust worden en hem "niet" vinden is geen optie.
Ja joh, het zal wel weer een complot zijn van de Italianen en de Duitsers. Zullen we de discussie even zinnig houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Crashhill schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:33:
[...]

Ik snap je punt, en die opmerking van mij was misschien ook teveel gevoel. Maar zo zijn wij mensen en daarom hebben we in Nederland inderdaad ons rechtsysteem :). (En ja ik ben toch wel blij dat we dat rechtsysteem hebben :) ).
Weet je, ik probeer zo veel mogelijk gevoel uit te schakelen in dit soort zaken. Heeft wat met mijn werk te maken, als ik daar mijn gevoelens laat spreken loop ik de gehele dag mijn clienten af te zeiken. Dus ik ben soms idd wel heel erg rationeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Wat ik me vooral afvraag nu: waarom Milaan? Was dit zijn einddoel of wou hij verder reizen? Had hij hulp, reisde hij alleen? Met wie heeft hij contact gehad?

Belangrijkste is dat er nu geen dreiging meer vanuit gaat, dat maakt dat het rouwproces voor heel veel mensen pas echt kan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

hoevenpe schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:35:
Wat ik me vooral afvraag nu: waarom Milaan? Was dit zijn einddoel of wou hij verder reizen? Had hij hulp, reisde hij alleen? Met wie heeft hij contact gehad?

Belangrijkste is dat er nu geen dreiging meer vanuit gaat, dat maakt dat het rouwproces voor heel veel mensen pas echt kan beginnen.
Dat zal uitgezocht moeten worden natuurlijk, maar wellicht wilde hij vluchten via Italië. Er gaan immers nogal wat boten naar plaatsen waar een terrorist nog maar moeilijk gevonden kan worden.

Maargoed, eerst het onderzoek maar eens afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kobus71
[...]

Wou je die gestoorde gek nog gaan verdedigen ook. Blij dat hij dood is, kan hij ook geen ellende meer aanrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Ligone schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:33:
Ja, want de terroristen van de aanslagen in Parijs werden ook zo snel gepakt!
Salah Abdeslam (Brussel, 15 september 1989[1]) is een Fransman die verdacht wordt van betrokkenheid bij de aanslagen in Parijs van november 2015. Op 18 maart 2016 werd hij gearresteerd in Sint-Jans-Molenbeek.
Oh, wacht..
Je gelooft het zelf toch niet? Waarom zou dit nep zijn? Weet je hoe ongelooflijk groot de schade is als Anis Amri nu nog even op Facebook zet dat hij leeft? Dat is moordend voor het vertrouwen wat er nog is in de overheid. Nee, de vent is echt dood, ga daar maar van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:47

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

de verdachte zelf heeft enige tijd in Italie geleefd en zal mogelijk gedacht hebben hier meer kans te hebben verder te kunnen reizen en/of eventueel bekende te kunnen vinden die bereid waren hem te helpen;

Dat hij bv gereisd is via Frankrijk zal zijn omdat de grenscontrole's bij zwitserland veel strenger zijn.

vermoedelijk heeft hij sowieso geweten dat bij de eerste de beste controle hij gepakt zou worden en heeft tegenover die italiaanse politie gewoon aangestuurd op suicide-by-cop (en daarbij dus een italiaanse beambte zwaar verwond dor deze eerst neer te schieten).

Overigens vind ik het ook niet vremd dat de verdachte wel relatief ver kon komen, hij heeft geen echt noordafrikaans uiterlijk, een relatief lichte huid en een ietwat dikkig en dus eerder weinig bedreigend voorkomen...
kennelijk droeg hij soms een bril (op de opsporingsbeelden staat ook een foto met bril) en zich relatief eenvoudig hebben kunnen verhullen door bv een cap of bv zn haar zeer kort te laten knippen en zn gezicht goed geschoren te houden.

Mensen melden hooguit iets als het ze verdacht voorkomt, maar bv een treinreizigers die gewoon ergens zit gaat niet direkt door de medepassagiers aangegeven worden, als die gewoon ergens zit.

[ Voor 28% gewijzigd door RM-rf op 23-12-2016 12:49 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iblies
  • Laatst online: 02-02-2023
hoevenpe schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:25:
[...]
offtopic: denk dat hij minder populair is in het hiernamaals als hij begraven wordt met wat onreine zaken zodat hij daar fijn naar currywurst ruikt... :P
Maar even serieus: je mag hem niet als strijder/terrorist zien? Dat is hij toch gewoon, waarom zo krampachtig dat proberen te ontkennen?
Voor wie of wat strijd hij? Dat hij zich voordoet als een moslim en dat hij is gerecruteerd door Daesh?

Deze vent kan waarschijnlijk geen potlood vasthouden en zijn eigen naam opschrijven, laat staan de consequenties overdenken van de daden die hij heeft uitgevoerd.

Je geeft hem te veel eer als je hem waardeert als een volwaardige persoon die in staat zou zijn zich staande te houden in een maatschappij. Met de tekortkomingen die hij had zou hij allang in een psychiatrische cel zitten. Waarom nu ineens als 'strijder' gaan aanmerken. Niet doen en de behandelingen geven die hij nodig heeft met alle chemische middelen die je nodig acht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 22:40

Ligone

Moeha!

RoD schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:34:
[...]

Ja joh, het zal wel weer een complot zijn van de Italianen en de Duitsers. Zullen we de discussie even zinnig houden?
Zo ver zou ik nog niet durven gaan om het complotten te noemen maar het is toch wel raar dat er toevallig wéér een ID of in dit geval een verblijfsvergunning in het voertuig gevonden wordt. Stel dat er geen enkel spoor te vinden is zou het me niet verwonderen dat ze een bij hun bekende "radicale" (die zijn er voldoende want uiteindelijk was elke terrorist reeds bekend bij de betreffende instanties) uitkiezen als mogelijke dader. Dan is er snel resultaat zonder al te veel gezichtsverlies.
Nat-Water schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:37:

Oh, wacht..
Je gelooft het zelf toch niet? Waarom zou dit nep zijn? Weet je hoe ongelooflijk groot de schade is als Anis Amri nu nog even op Facebook zet dat hij leeft? Dat is moordend voor het vertrouwen wat er nog is in de overheid. Nee, de vent is echt dood, ga daar maar van uit.
Daar ga ik zeker van uit! En dat het een IS aanhanger is ga ik ook zeker van uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Iblies schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:47:
Voor wie of wat strijd hij? Dat hij zich voordoet als een moslim en dat hij is gerecruteerd door Daesh?

Deze vent kan waarschijnlijk geen potlood vasthouden en zijn eigen naam opschrijven, laat staan de consequenties overdenken van de daden die hij heeft uitgevoerd.
Het is juist gevaarlijk om te denken dat dit soort mensen allemaal 'gestoorde gekken' zijn, er gaat weldegelijk een doordachte verwerpelijke ideologie achter schuil (niet de hele islam voor de duidelijkheid). Denk je echt dat IS zo effectief het militair tegen de halve wereld kan opnemen in het midden-oosten als ze 'dom' zouden zijn?

Ze zijn aan de verliezende hand in Irak maar in Syrië rukken ze juist weer op. Ze weten effectief het westen te destabiliseren en deze man wist heel goed waarmee hij bezig was. Doen alsof hij 'niet eens een potlood zou kunnen vasthouden' is heel erg naïef...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
maartend schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:22:
[...]

[...]

HIer worden dagelijks honderden grapjes over gemaakt. Maar dat is niet de context zoals ik bedoelde, kijk nog maar eens.

En tav die gast in berlijn ; Minister Minniti zei dat er "geen enkele twijfel" is dat het gaat om Amri. Volgens Italiaanse media is zijn identiteit vastgesteld op basis van vingerafdrukken.
Indien de Turkse minister aangeeft "geen enkele twijfel" mogelijk is, is dat geen hard bewijs maar als een europees minister dat aamgeeft wel..

Ik beproef weer iets als meten met twee maten :>
kobus71 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:37:
[...]

Wou je die gestoorde gek nog gaan verdedigen ook. Blij dat hij dood is, kan hij ook geen ellende meer aanrichten.
Ik verdedig hem helemaal niet, goed lezen. Maar zoals ik jouw reactie begrijp, mogen ook alle coup plegers dood.. Kunnen ze ook geen meer ellende aanrichten.. Goed punt!
Nat-Water schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:24:
[...]

Hij is doodgeschoten omdat hij op agenten schoot. Die schoten terug. Ik denk dat het bewijs daarvoor, een agent met een schotwond, wel genoeg is voor je?

En zullen we Turkije er even buiten laten? Heeft er namelijk niks mee te maken.
Heeft er degelijk wel iets mee te maken. Indie een zelfde incident in Turkije had plaatsgevonden, waren de reacties helaas zeer negatief en verdedigend ten voordeel van de terrorist.

Ik keur geen enkele daad goed waar mensenlevens in het geding zijn. Daarom streef ik naar gelijkheid.

[ Voor 26% gewijzigd door beyazz06 op 23-12-2016 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen hoe deze man aan een vuurwapen is gekomen, terwijl hij geen juridische status had? Is het echt zo makkelijk om aan een vuurwapen te komen in Europa? Ipv de truckaanslag gepleegd te hebben, had deze man net zo goed een winkelcentrum of marktplein in kunnen lopen om een hele boel mensen dood te schieten. Beseffen mensen dat wel?

En hoe kan hij ongestoord 3 dagen lang zich in het OV begeven, waarbij een paar keer landsgrenzen zelf worden gekruisd, terwijl hij de meest gezochte persoon van Europa is? Raar.

Iemand uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:01:
Kan iemand mij uitleggen hoe deze man aan een vuurwapen is gekomen, terwijl hij geen juridische status had?
Nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Is het echt zo makkelijk om aan een vuurwapen te komen in Europa?
Ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kobus71
beyazz06 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:58:
[...]

Ik verdedig hem helemaal niet, goed lezen. Maar zoals ik jouw reactie begrijp, mogen ook alle coup plegers dood.. Kunnen ze ook geen meer ellende aanrichten.. Goed punt!
Dat maak jij er van. deze gast heeft 12 mensen gedood, bewust. 50 het ziekenhuis in. Nee, die zie ik liever dood. Iemand die willens en wetens zoveel ellende aanricht, heb ik geen medelijden mee. Waarom haal je telkens Turkije erbij? Daar gaat dit topic helemaal niet over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

kobus71 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:03:
[...]

Dat maak jij er van. deze gast heeft 12 mensen gedood, bewust. 50 het ziekenhuis in. Nee, die zie ik liever dood. Iemand die willens en wetens zoveel ellende aanricht, heb ik geen medelijden mee. Waarom haal je telkens Turkije erbij? Daar gaat dit topic helemaal niet over.
Don't feed the troll. Gewoon negeren is de beste oplossing voor dat soort aandachtzoekerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
beyazz06 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:58:
[...]

Indien de Turkse minister aangeeft "geen enkele twijfel" mogelijk is, is dat geen hard bewijs maar als een europees minister dat aamgeeft wel..
Ik reageer er 1 keer op, want het gaat echt zwaar OT.
Die beroemde Turkse Minister heeft tot op de dag van vandaag nog geen greintje bewijs overhandigd. Had hij dat wel, dan had ik hem mogelijk geloofd. Tot op heden, niet dus.Is zeker geen twee maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:47

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Kan iemand mij uitleggen hoe deze man aan een vuurwapen is gekomen, terwijl hij geen juridische status had? Is het echt zo makkelijk om aan een vuurwapen te komen? Ipv de truckaanslag gepleegd te hebben, deze man had net zo goed een winkelcentrum of marktplein in kunnen lopen om een hele boel mensen dood te schieten. Beseffen mensen dat wel?

En hoe kan hij ongestoord 3 dagen lang zich in het OV begeven, waarbij een paar keer landsgrenzen zelf worden gekruisd, terwijl hij de meest gezochte persoon van Europa is?

Iemand uitleggen?
wil je een uitleg hoe de realiteit is?

De realiteit is gewoon dat mensen (criminelen) die veel behoefte aan een vuurwapen hebben dit uiteindelijk ook via illegale wegen kunnen verkrijgen...
Overigens blijkt het soms ook mogelijk dat mensen met een geestelijke aandoening legaal toegang tot vuurwapens krijgen en uiteindelijk met een legaal wapen inschieten op personen in een winkelcentrum.

en verder ja, het is mogelijk enige dagen door europa te reizen en niet gecontroleerd te worden ( het officiele arrestatiebevel is overigens pas gisteren uitgevoaardigd, nadat ook de vingerafdrukken geidentificeerd waren, daarvoor werd hij wel via interpol gezocht, maar nog niet als officiele verdachte).

Er is zeker in die periode een verscherpte controle geweest op alle grote verkeersknooppunten, hoofdwegen, centrqle stqtions en vliegvelden, maar daar bewegen zich vele tientqllen miljoenen en los van wat je achteraf kunt denken 'dat je die ene gast er zo uitpikt', is het lastig iemand zomaar te identificeren...

Ik vind het overigens zeker niet zo heel slecht als de verdachte uiteindelijk binnen 3 dagen na de aanslag opgepakt is ondanks dat hij initieel wel wist te ontkomen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met wie heeft hij contact gehad?

Dat lijkt mij een gevalletje zijn mobiel uitpluizen, voorzover hij die niet weggegooid/vernietigd heeft.

Maar ook zonder zijn mobiel gevonden te hebben, waarom zouden ze op basis van zijn nummer, de satellietsignalen niet getraceerd hebben, ook om te helpen bij de opsporing?
Dat lijkt me dus het probleem. Een lakse vuurwapenwetgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:09:
[...]
Nee hoor, wij hebben niet echt een lakse. Dit is ook heel makkelijk illegaal te kopen. Lukt jou en mij ook binnen 1 dag.

En als hij na zijn aanslag hulp heeft gehad is het helemaal makkelijk geweest.

[ Voor 11% gewijzigd door maartend op 23-12-2016 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:11:
[...]

Nee hoor, wij hebben niet echt een lakse. Dit is ook heel makkelijk illegaal te kopen. Lukt jou en mij ook binnen 1 dag.

En als hij na zijn aanslag hulp heeft gehad is het helemaal makkelijk geweest.
Dus moeten we blij zijn dat hij niet nog meer slachtoffers heeft gemaakt door met zijn wapen in de rondte te schieten? Ook niet na de botsing-aanslag? Was dit een halfhartige terrorist?

En hoe komt hij helemáál zonder verwondingen van die aanrijding vanaf? Je zag toch dat die cabine flink toegetakeld was? HIj was blijkbaar toe in staat om snel weg te rennen terwijl je dat moeilijk kan met een gekneusde knie, wat hij niet op zijn minst had opgelopen? Of sprong hij er vroegtijdig eruit? Werd de Pool gedwongen om het einddeel zelf te besturen? Weer wat raars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[b][message=49604829,noline]DeTijdgeest schreef op vrijdag 23 december 2016

Hoe kom je daar bij? Iets verbieden betekent alleen dat de mensen die zich aan de wet houden er niet aan kunnen komen. Dat zijn tevens per definitie degene die zoiets niet zouden doen. Hetzelfde met drugs, illegaal maken verplaatst de markt slechts uit het oog van toezicht.

Als iets écht zo makkelijk op te lossen was met regelgeving dan was terrorisme ook verbode- oh wacht.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:20:
[...]

Dus moeten we blij zijn dat hij niet nog meer slachtoffers heeft gemaakt door met zijn wapen in de rondte te schieten? Ook niet na de botsing-aanslag? Was dit een halfhartige terrorist?

En hoe komt hij helemáál zonder verwondingen van die aanrijding vanaf? Je zag toch dat die cabine flink toegetakeld was? HIj was blijkbaar toe in staat om snel weg te rennen terwijl je dat moeilijk kan met een gekneusde knie, wat hij niet op zijn minst had opgelopen? Of sprong hij er vroegtijdig eruit? Werd de Pool gedwongen om het einddeel zelf te besturen? Weer wat raars.
Volgens mij quote je een verkeerde post.
Ik gaf enkel aan dat we best wel een goede wapenwet hebben maar dat het voor iedereen heel makkelijk is om wapens te krijgen.

Wat je probeert te zeggen daarop kan ik niet echt rijmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:20:
[...]

Wie zegt dat hij een gekneusde knie had? Die pool heeft waarschijnlijk tot de laatste snik gevochten. Deze man verdient alle lof. In een vrachtwagen zit je boven op de motor, de terrorist zat daar hartstikke veilig. Ik geloof niet dat hij verwondingen opgelopen heeft.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het op nieuwsfeiten om dit topic leesbaar te houden voor iedereen die informatie zoekt of wil reageren met eigen informatie. Dat betekent dus concreet dat dit niet echt een discussietopic is. Natuurlijk ben je vrij om in te gaan op nieuwsfeiten. Vervolgens de discussie door te trekken naar oorzaken van terreur of vluchtelingen willen we hier dus absoluut niet zien.

Telefoonnummer in Berlijn mocht iemand vermoeden dat er een bekende betrokken zou kunnen zijn geraakt bij het voorval:
+49 (0)3046644664

ZT = Zero tolerance en dat menen we ook. Denk dus een beetje na voordat je reageert en kom niet aanzetten met rants, offtopic maatschappelijke problemen en laat metadiscussies zoals reageren op anderen die niet correct reageren voor wat het is. Staat er iets je niet aan? Maak dan een topicreport of reageer in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Terugkoppelingstopic

Over achtergronden kan de discussie hier verder: [ZT] Terreur in Europa - Achtergronden
Voor de migratieproblematiek moet je hier zijn: Migratie van vluchtelingen naar Europa - Deel 3