HeatWave schreef op donderdag 22 december 2016 @ 09:34:
Even eerlijk antwoorden (na het nadenken) Als je zusje/moeder/vader morgen vermoord wordt door een persoon die je nu aan het verdedigen bent, kom je overmorgen ook nog posten over onderbuiken en xenofobie, of brokkelt de ivoren toren dan opeens af?
Je noemt het eerlijk, ik noem het een ondoordachte reactie en het een staat ook los van het ander.
Als er iemand van mijn familie vermoord wordt kom ik hier niet posten nee dan heb ik wel andere zaken aan mijn hoofd. Maar dat is niet wat je bedoelt. Je bedoelt of ik ineens niet meer naar de feiten kijk, iedereen over 1 kam ga scheren en een hekel ga krijgen aan alles dat moslim is. Nee dat denk (hoop) ik niet. Ik zou wel willen dat de dader opgepakt en berecht wordt of iets in de zin van oog om oog tand om tand. Maar dat zou hetzelfde zijn als dat dit zou gebeuren door elke andere willekeurige crimineel. Want dan kan ik net zo goed ook heel hard met alle onderbuiken mee gaan schreeuwen dat de politie hun werk niet doet, de AIVD kut is, de minimale straffen in Nederland veel te laag zijn, er geen betere controle is met camera's etc. Dat is gewoon volstrekt onredelijk.
Ik kan er echt niet bij dat mensen zo lekker makkelijk alles goedpraten, want het zijn er maar een paar joh! Ga dit even op een zeepkist in Berlijn verkondigen ipv veilig in je kamertje.
Hoe kom je er bij dat ik dit goedpraat? Het enige dat jij doet is makkelijk proberen te scoren. Het is verschrikkelijk wat er is gebeurd en gebeurd. Dit soort zaken wil je zo goed als mogelijk voor zijn en voorkomen.
Dit doe je echter in mijn optiek niet door maar de grenzen voor
iedereen dicht te gooien. Dat is absurd. Je neemt een goede toekomst van 99.99% van de vluchtelingen af omdat er een (of meerdere) rotte appels tussen zitten.
Dit doe je ook niet door nog maar meer miljarden er tegen aan te gooien. Dit doe je ook niet door iedere moslim maar te behandelen als potentiele terrorist.
Ik pleit echt niet voor massadeportatie, maar deze denigrerende toon tegen mensen die tegen het binnenhalen van terroristen zijn is is echt net zo misselijkmakend als de rassenhaat waar jij mensen ONTERECHT van beticht.
Daar verschillen wij van mening dan. Jammer dat je het gelijk als denigrerend neergezet. Ipv met goede argumenten te komen gaan we het maar op de man spelen.
Ik beticht mensen eerder van domheid, niet kijkend naar de feiten en van onderbuik politiek trouwens. De haat en angst volgt daar uit. Rassenhaat zal ik echter niet zeggen aangezien moslims geen ras zijn.
Dus ja als je het over misselijkmakend hebt schaar ik daar onder de toegang willen ontzeggen tot een goed leven voor miljoenen onschuldige en goede mensen die de pech hebben gehad in het verkeerde land te zijn geboren en niet zo geprivileerd zijn als jij en ik.
Er is een probleem, en idd een groot deel van de vluchtelingen zal dit niet doen, maar omgedraaid tegen jouw argumentatie, moeten we dan iedereen maar blindelings binnenhalen? Nogmaals, bel even de nabestaanden van de slachtoffers op (en dan ook even Brussel, Parijs etc) ok?
Maar waar pleit ik ervoor dat we maar iedereen binnen moeten halen? Het is een beetje een laffe manier van discussiëren zo. Zelf wordt er voorgesteld om de grenzen dicht te gooien en niemand meer binnen te laten en dat is dan ok. En als je het hier niet mee eens ben dan wil je ineens alles wat los en vast zit binnen halen? Jammer dat je visie zo zwart/wit is.
Waar ik voor pleit is redelijkheid. En dat is niet de grenzen dichtgooien voor iedereen, preventief iedereen oppakken voordat er goed bewijs is (quantanomobay taferelen, guilty untill proven otherwise), hele steden uitrusten met anti vrachtwagen paaltjes, miljarden voor extra beveiliging, (verdere) beperking van privacy van de burgers etc
Waar ik voor pleit is het verbeteren wat wij hebben. Efficiënter en effectiever omgaan met de middelen. Vergeet niet dat dit een relatief nieuw iets is (in de zin dat het gewoon haast nooit voorkomt in Europa op een paar na). En dat wij proberen om de toestroom van de (echte) vluchtelingen zo goed mogelijk in de juiste banen te leiden. Hierop kan je sturen met vele hulpmiddelen en controles (die wij al hebben maar best nog wel wat verbeterd kunnen worden).
Zal dit er voor zorgen dat er nooit meer een aanslag gepleegd wordt in Nederland of Europa? Nee natuurlijk niet. Maar alle grenzen dichtgooien gaat dat ook zeker niet voorkomen.
Bijv in Nederland zijn er tussen1950 en 2009 ongeveer 70 aanslagen met 30 doden geweest. Dat is natuurlijk een te verwaarlozen aantal als je ziet hoeveel wij er aan doen en in investeren. En de meeste aanslagen waren niet door moslims gepleegd
Als je kijkt naar Europa zijn het er natuurlijk wel meer maar dan nog is dat echt heel weinig
Wikipedia: Islamitisch terrorisme
Afgezien van een paar grote aanslagen vallen de meeste slachtoffers van een terrorische aanslag buiten Europa en zijn het over het algemeen moslims zelf. In Europa sinds 911 om en nabij de 600 doden.
Het is ook niet heel anders dan vroegah trouwens
Wikipedia: Terrorism in Europe
Per jaar sterven miljoenen mensen aan hart en vaatziektes (
en nog vele miljoen aan andere ziektes).
Vele malen meer (en echt vele malen meer) dus dan bijv een terroristische aanslag. En als je ziet wat de budgetten zijn dan sla je stijl achterover. En op de een of andere manier gaat het hier maar om die paar doden per jaar. Als dat het punt is dan gaat het nergens over. Maar blijkbaar is dat niet het punt en speelt er wat anders puur gebaseerd op onderbuik gevoelens en mist het alle redelijkheid.