Vanaf dit weekend dus ook elke zaterdag de 13:30u wedstrijd uit de Premier League live en exclusief bij Prime Video.
Zie hier de eerste zes weken.
Zie hier de eerste zes weken.
Amazon heeft een eerste teasertrailer laten zien van het tweede Fallout-seizoen. Het bedrijf deed dat tijdens de openingsceremonie van de gamescom op dinsdagavond. De serie kreeg tegelijkertijd een exacte releasedatum: 17 december.
Dat willen ze juist, zo betaal je alsnog meer. En waarschijnlijk komt er binnenkort nog een reguliere prijsverhoging dus je betaald nu altijd extra voor de 'ad free' ervaring..NaN schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 08:55:
Nog geen reclame gezien, maar ik ga extra bedrag betalen. Kijk best veel op PrimeVideo.
Als het me te gek wordt, zoals alle andere streamingdiensten momenteel, kan ik het toch gewoon stopzetten? Ik vind de prijs nu volkomen betaalbaar en heb daar geen probleem mee.Deezers schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:45:
[...]
Dat willen ze juist, zo betaal je alsnog meer. En waarschijnlijk komt er binnenkort nog een reguliere prijsverhoging dus je betaald nu altijd extra voor de 'ad free' ervaring..
[ Voor 40% gewijzigd door janvanduschoten op 26-08-2025 14:40 ]
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
This title is for sale, please send me a PM
Die komen tevoorschijn zodra je het in Duitsland zelf zou gebruiken, ik heb dat afgelopen april kunnen zien. Eenmaal weer thuis, waren ze weer verdwenen.the-body schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:45:
Ik heb de Duitse Amazon maar heb nog nooit een advertentie gezien daar. Terwijl dat al in december 2023 werd aangekondigd. So far so good....
[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 26-08-2025 16:39 ]
Testing, one, two ...
[ Voor 5% gewijzigd door Yakolev op 26-08-2025 16:35 ]
Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.
Ik ook, maar vermoed dat het wel gedekt is in de kleine lettertjesW1ck1e schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 19:34:
Ik zag vandaag ook de eerste melding met betrekking tot de reclames. We hebben echter afgelopen december een jaarabonnement betaald (49,90 euro). Ik vind eigenlijk dat ik de rest van die 12 maanden nog recht heb om geen last te hebben van reclames. (ik bedoel die in de afleveringen of films). Zijn er hier meer met een jaar abonnement ?
I am the great Cornholio!
We kijken het even aan of we extra gaan betalen of reclame uitzitten.HaterFrame schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 19:56:
[...]
Ik ook, maar vermoed dat het wel gedekt is in de kleine lettertjes
Opgezegd.MartinPTweak schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 08:50:
Wat doen andere mensen, blijven kijken met reclame, of extra bedrag betalen per maand?
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Al jaren (sinds de grand tour) een amazon.de prime jaarabo gisteren nog vrolijk een aflevering uit een serie gezien vandaag begon de reclame. Met pijltje naar beneden op de afstandbediening kan je zien waar de reclame blokken zitten. De irritatie graad is wel weer bereikt.W1ck1e schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 19:34:
Zijn er hier meer met een jaar abonnement ?
x-files s6 afl 16 en 17W1ck1e schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 20:17:
@bouwfraude Welke serie/aflevering ? Dan kan ik het even checken.
Ik zit nu de docu over de who te kijken, vooralsnog geen reclame (amazon.nl)
Aflevering 16 begint met een tekst "beperkte advertenties".
[ Voor 14% gewijzigd door W1ck1e op 26-08-2025 20:40 ]
1min10 begon het mee 4 reclames ofzo, de een nog dommer dan de ander.W1ck1e schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 20:30:
[...]
Aflevering 16 begint met een tekst "beperkte advertenties".
11.7 kWp PVOutput: KwikCentrale, west-zuid-west
Ik kijk niet veel naar Amazon Prime maar net toevallig weer en mijn god wat is dit schijtirrtant zeg.janvanduschoten schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:09:
Ik kreeg net een reclameblok van ongeveer 70 seconden tijdens de serie Shameless na een minuut of 16 kijken. 3 reclames, timer bij de tekst "advertentie". Ik ben benieuwd of het bij 1 reclameblok per aflevering blijft.
Na circa 30 minuten weer een kortere reclame, iets van 22 seconden. Het lijkt dus om de 15 minuten te zijn. Ik heb ruim 20 minuten te gaan, dus daar kom ik zo achter.
Edit: Kwartiertje later weer een seconde of 40 reclame.
Conclusie, om de ongeveer 15 minuten is er reclame.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Dat alternatief heb ik allang al en kan zelfs door een gewone gebruiker bediend worden. Dat werkt niet enkel voor content van Prime Video, maar ook voor die van andere streamingdiensten. Die alternatieve weg werkt vaak beter dan de officiële streamingapplicaties: geen DRM, geen reclame, mogelijkheid om refresh rate naar scherm aan te passen gebaseerd op de content, content verdwijnt niet zomaar, betere user interface, één centrale user interface voor alle content, ...cbr600f4i schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 11:20:
Helaas kosten alternatieven ook geld, tijd en moeite.
The Zep Man schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 20:07:
Opgezegd.
It's not about money. It's about sending a message.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Chanteren is een groot woord, ik las ergens dat videodiensten meer geld verdienen aan een user met reclame dan zonder reclame omdat die reclame vrij veel oplevert.Malfunctions schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:57:
Jammer, het was een prima dienst voor dat geld. Als ze gewoon de prijs met 2 euro hadden verhoogd had ik daar weinig moeite mee gehad. Door me nu te chanteren om geen reclame meer te hoeven kijken schiet ik in de weerstand. Het zal ze vast geld opleveren uiteindelijk, maar ik ben straks weg.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Mwah, ik vind het eenzijdig aanpassen van een overeenkomst ten nadele van de gebruiker waarbij deze het nadeel enkel kan overkomen door te betalen redelijk overeenkomen met het idee van chantage.Salvatron schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 19:20:
[...]
Chanteren is een groot woord, ik las ergens dat videodiensten meer geld verdienen aan een user met reclame dan zonder reclame omdat die reclame vrij veel oplevert.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Een prijsstijging (weliswaar van 2 euro) vind je geen probleem, maar nu je dat kan vermijden met reclames tijdens de content vind je het chantage. Opmerkelijk.Malfunctions schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 21:12:
[...]
Mwah, ik vind het eenzijdig aanpassen van een overeenkomst ten nadele van de gebruiker waarbij deze het nadeel enkel kan overkomen door te betalen redelijk overeenkomen met het idee van chantage.
"Betaal ons (extra) geld, anders moet je verplicht naar reclame kijken."
[ Voor 3% gewijzigd door ManiacsHouse op 28-08-2025 09:11 ]
Goede vonst zeg!ManiacsHouse schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 00:14:
Haha mijn zoon zat wat te klojen en ontdekte wat. Als je vooruit spoelen zie je op de tijdlijn (app google tv) puntjes staan. Daar zitten blijkbaar de reclames. Als je die eerst afspeelt en vervolgens weer naar begin van aflevering gaat krijg je die reclames niet meer te zien. Wel even kort een hik in het beeld. Maar verder kun je de aflevering kijken zonder verdere onderbreking.
Dit.Malfunctions schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:57:
Als ze gewoon de prijs met 2 euro hadden verhoogd had ik daar weinig moeite mee gehad. Door me nu te chanteren om geen reclame meer te hoeven kijken schiet ik in de weerstand. Het zal ze vast geld opleveren uiteindelijk, maar ik ben straks weg.
Meen je dat ?ManiacsHouse schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 00:14:
Haha mijn zoon zat wat te klojen en ontdekte wat. Als je vooruit spoelen zie je op de tijdlijn (app google tv) puntjes staan. Daar zitten blijkbaar de reclames. Als je die eerst afspeelt en vervolgens weer naar begin van aflevering gaat krijg je die reclames niet meer te zien. Wel even kort een hik in het beeld. Maar verder kun je de aflevering kijken zonder verdere onderbreking.
Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.
Je kunt per direct opzeggen, dan krijg je je de rest van je abonnement gerestitueerd.ColdStone schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:28:
Ik heb voor een jaar betaald voor de aankondiging kwam
Eens, maar volgens mij hebben ze al een tijd terug eventuele reclames in de voorwaarden opgenomen.ColdStone schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:28:
Dit is gewoon een domme actie. maar wel weer amazon ten top.
Ik heb voor een jaar betaald voor de aankondiging kwam, dan was het wel zo netjes als het reclame gedram pas kwam bij het moment van verlengen.
Het is 3 euroIk snap ook wel dat het een verdienmodel is en dat ze geld willen verdienen maar de wijze waarop stoort me.
Prime is niet de duurste en die 2 euro om reclame af te kopen kan ik best mee leven als ik veel kijk, maar op dit moment kijk ik lang niet alles.
Ik neem aan dat ze wel vermoeden dat er dan minder naar de reclames wordt gekeken.En vooral het onlogische overal inproppen stoort me. Ik ben nu M*A*S*H aan het kijken aflevering van 23 a 24 minuten en het reclameblok zit op 22minuten. Had het dan even aan het begin gezet ofzo.
[ Voor 10% gewijzigd door W1ck1e op 28-08-2025 08:36 ]
Die snap ik ff niet...Salvatron schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 19:20:
[...]
Chanteren is een groot woord, ik las ergens dat videodiensten meer geld verdienen aan een user met reclame dan zonder reclame omdat die reclame vrij veel oplevert.
Heerlijk lijkt me dat.streamnl schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 07:00:
[...]
Gisteren de melding ontvangen en zodra de reclame begon, Amazon afgezet en mijn abonnement opgezegd.
Als amazon reclames laat zien voor bijvoorbeeld een wasmiddel dan krijgen ze geld van de fabrikant van dat wasmiddel. Reclames bij een veel bekeken programma zijn duurder dan bij een ander programma. Ze maken reclames voor eigen content om klanten meer te laten kijken. Zodat ze reclames duurder kunnen verkopen.ehtweak schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:43:
[...]
Die snap ik ff niet...
Tot nu toe heb ik een paar korte reclames gezien, notabene voor hun eigen Prime Video content, tijdens het kijken naar een film c.q. serie.
Tja... reclames, in welke vorm dan ook, vind ik hinderlijk/storend/irritant en niks toevoegen.
Maar hoe 'verdient' Amazon dan extra met die reclames?
Als je het gewoon laat (af)lopen, die paar seconden reclame, wat is dan het verdienmodel?
[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 28-08-2025 08:59 ]
[ Voor 51% gewijzigd door ehtweak op 28-08-2025 09:14 ]
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Dan heb je mijn bericht niet goed gelezen. Als ze het op een ander manier hadden gedaan, dan was het geen probleem geweest.ehtweak schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:44:
[...]
Heerlijk lijkt me dat.![]()
Kan ik de hele commerciële wereld opzeggen?
Ik kreeg Odido reclame te zien en wasmiddel…ehtweak schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:12:
Maar, vooralsnog, krijg ik alleen maar reclame voor hun eigen Prime Video content te zien...
Dus...?
Zeer zeker geen non-Amazon Prime Video product reclame. (wasmiddel ofzo)
Bedankt voor de waarschuwing! Dan weet ik welke bagger er nog gaat komen...streamnl schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:48:
Ik kreeg Odido reclame te zien en wasmiddel…
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Amazon biedt toch ook gewoon de mogelijkheid van een duurdere dienst (3 euro per maand duurder) in ruil voor een reclamevrij abonnement?Thalaron schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:43:
Zucht… ik zou willen dat de EU zich eens druk zou gaan maken over reclame in online/ streaming content. Het verdienmodel reclame mag wat mij betreft helemaal kapot. Diensten duurder? Jammer maar prima… mits dat komt omdat reclame uitgebannen kan worden.
[ Voor 5% gewijzigd door Grannd op 28-08-2025 11:24 ]
Dit vind ik beetje het verhaal omkeren. De aantrekkingkracht van streamingdiensten was juist dat je betaalde voor de dienst en dat je dan films/series kon kijken zonder reclame. Binnen streamingdiensten was dat de norm. Youtube/tiktok enz waar je naar verwijst zijn in beginsel gratis diensten waar reclames het verdienmodel zijn. Nu is het verdienmodel van streamingdiensten een verplicht abonnement en ook nog eens bijbetalen om zonder reclames te kunnen kijken. Dit is een mooi voorbeeld van enshitification.Grannd schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 11:22:
[...]
Dat je bij streamingdiensten als Netflix/Prime/etc. geen reclame had was de bonus die we allemaal kregen omdat ze marktaandeel probeerden te winnen. Video-advertenties zijn nou eenmaal de norm, kijk maar naar lineaire TV, Youtube, Tiktok/Instagram reels, etc. etc.
Instagram biedt trouwens ook een advertentievrij abonnement aan, maar durf wel te stellen dat daar weinig vraag naar is.
Naar mijn mening was het punt dat kijkers niet tevreden waren over tv kijken (publiek en commercieel):Destiny schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 11:50:
.... De aantrekkingkracht van streamingdiensten was juist dat je betaalde voor de dienst en dat je dan films/series kon kijken zonder reclame. ...
[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 28-08-2025 12:16 ]
Niet voor iedereen. Of tenminste, niet voor diegenen die aan hun oude Duitse prime gehecht zijn 😒Grannd schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 11:22:
[...]
Amazon biedt toch ook gewoon de mogelijkheid van een duurdere dienst (3 euro per maand duurder) in ruil voor een reclamevrij abonnement?
Streamingdiensten waren anders dan lineaire TV. Netflix was aanvankelijk alleen films, met een enkele serie (House of Cards, waar direct alle afleveringen beschikbaar waren). Tegenwoordig is dat ook weg en gaan streamingdiensten steeds meer op lineaire TV lijken met realityshit, sport, afleveringen steeds meer uitspreiden (en soms seizoenen in tweeen hakken). Nou alleen nog nieuws en een talkshow en het verschil is eigenlijk helemaal weg.W1ck1e schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:13:
[...]
Naar mijn mening was het punt dat kijkers niet tevreden waren over tv kijken (publiek en commercieel):
je kon niet zelf het moment van kijken bepalen (behoudens opnames)
liep achter op andere landen
en niet alle (of teveel) content paste niet bij je interesses, er dan betaalde je dan ook nog voor (via kijk en luistergeld)
Het enige punt dat nog overeind staat is misschien het eerste (maar, ook nu kan het soms opeens niet meer)
Jep, helaas.ehtweak schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:05:
[...]
Bedankt voor de waarschuwing! Dan weet ik welke bagger er nog gaat komen...
Ik ben ook nog zo'n duitse Prime gebruiker. Ik haat reclame nog erger dan wat dan ook op streaming diensten. Hoe kan ik met de duitse Prime bijbetalen om van de reclame verlost te zijn?dragon2 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:19:
[...]
Niet voor iedereen. Of tenminste, niet voor diegenen die aan hun oude Duitse prime gehecht zijn 😒
Voor mij is het of Duits prime weg, of verplicht reclame kijken
A life lived in fear is a life half lived
Op een chromecast heb ik bij deze aflevering van dit seizoen van deze serie precies 1 reclame, van een paar seconden, rond de 22ste minuut.PatRamon schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 13:38:
[Afbeelding]
Aflevering Clarkson Farm (Via Ziggo Next!)
Begin start reclame
1e -> 29sec Reclame (Start van serie)
2e -> 39sec Reclame
3e -> 49sec Reclame
4e -> 59sec Reclame
--> Je kunt wel doorspoelen tot volgende reclame blok of er over heen om langer te kunnen kijken.
Maar alle reclame in 1 keer kijken = Niet mogelijk,
(Dus van begin gelijk naar einde van serie spoelen om 5min reclame in 1 keer te kijken -> werkt helaas niet)
Irritante Reclames zoals reguliere TV
Via de pc en web browser krijg ik geen reclames nog tot zo ver.
AppleTV, nog niet uitgetest.
[ Voor 10% gewijzigd door W1ck1e op 28-08-2025 14:29 ]
Hmm.. Via opnieuw opstarten (opnieuw kijken/speel nog eens af)W1ck1e schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 13:57:
[...]
Op een chromecast heb ik bij deze aflevering van dit seizoen van deze serie precies 1 reclame, van een paar seconden, rond de 22ste minuut.
Ik kan het ook controleren op een ziggo next en een amazon! firestick, maar die test is dan vervuild door deze meting (want reeds gezien)
Nogmaals. Je kan toch nog steeds betalen voor een dienst zonder reclame?Destiny schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 11:50:
[...]
Dit vind ik beetje het verhaal omkeren. De aantrekkingkracht van streamingdiensten was juist dat je betaalde voor de dienst en dat je dan films/series kon kijken zonder reclame. Binnen streamingdiensten was dat de norm. Youtube/tiktok enz waar je naar verwijst zijn in beginsel gratis diensten waar reclames het verdienmodel zijn. Nu is het verdienmodel van streamingdiensten een verplicht abonnement en ook nog eens bijbetalen om zonder reclames te kunnen kijken. Dit is een mooi voorbeeld van enshitification.
Iedere aanpassing die je doet aan een oud Duits prime abbo kan ervoor zorgen dat dat afgesloten wordt. Maar dat weet je zelf ook wel, als je er nu nog 1 hebtNot_Disclosed schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 13:45:
[...]
Ik ben ook nog zo'n duitse Prime gebruiker. Ik haat reclame nog erger dan wat dan ook op streaming diensten. Hoe kan ik met de duitse Prime bijbetalen om van de reclame verlost te zijn?
Series op lineaire tv neem ik op.Grannd schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:26:
[...]
Lineaire TV even volledig buiten beschouwing gelaten (want dat sterft toch al heel langzaam uit).
Jij hebt zo te horen een foolproof manier om je oude Duitse prime te behouden na een aanpassing daaraan? Vertel, hoe heb je dat precies gedaan dan, en doet je oude prime abbo het nog, met dezelfde voorwaarden?Grannd schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:26:
[...]
Nogmaals. Je kan toch nog steeds betalen voor een dienst zonder reclame?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dit is niet juist. Netflix maakte al behoorlijke winst voor ze met reclames begonnen (in 2022). Reclames zijn extra winst niet omdat het niet rendabel was.Grannd schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:26:
[...]
Als je kijkt naar het in je huiskamer consumeren van films en TV series was dat in beginsel altijd met reclame. Behalve als je een premium prijs betaalde voor het huren/kopen van fysieke video's/dvd's/blu-rays.
Ja het feit dat Netflix, Prime en al die andere zonder reclame zijn begonnen maakte het aanbod (extra) aantrekkelijk en dat was toen ze net begonnen inderdaad de norm. Dat had ook een reden, marktaandeel. Het was nooit rendabel.
[ Voor 4% gewijzigd door Destiny op 28-08-2025 14:44 ]
Ik heb er al naar gekeken, de z.g. optie tot uitschakelen advertenties, is niet beschikbaar voor mijn Prime Video instellingen via .DE.ehtweak schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:41:
#metoo; Duits Prime abo. Werkt tot op vandaag nog prima.
Dus ik wacht ff andermans experiment af, of na het afkopen van reclame op Prime Video, je nog 'gewoon' Prime Kunde blijft...
Testing, one, two ...
Ik heb ook net een jaarabonnement afgesloten en hoopte met de "oude voorwaarden" nog minimaal een jaar advertentievrij te kunnen kijken. No dice. Amazon beschouwt de 2,99 euro extra voor advertentievrij als een "add-on" op je Prime-abonnement. Je kunt het dan ook niet per jaar (met korting) afrekenen.meesje schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:58:
Ik heb de afgelopen maanden nog niet naar Prime Video gekeken. Ik heb een jaarabonnement tot einde dit jaar. Deze week maar eens wat content kijken en beoordelen of ik de reclame acceptabel vind. Uit voorgaande berichten denk ik van niet. Ik vond destijds bij Disney+ de reclame al te frequent.
Kun je die 2,99 euro p/m ook gelijk voor een jaar afsluiten met dan de bekende twee maanden voordeel?
Het lijkt erop dat ook dat zal worden uitgekleed (of al is uitgekleed). Amazon zegt dat Dolby Atmos en Dolby Vision "mogelijk" alleen beschikbaar zijn voor "Ad Free customers".cbr600f4i schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 11:20:
Helaas kosten alternatieven ook geld, tijd en moeite. Ik heb nog geen losgeld betaald maar aangezien Prime nog de enige is die ik gebruik zal dat waarschijnlijk wel gebeuren. Ik vind wel dat Prime het meeste waar voor je geld biedt, standaard veel 4K, HDR, Dolby Atmos etc. Daar vragen ze bij HBO en Netflix toch top dollar voor.
NOG wel. Dat is mijn punt een beetje: regeren is vooruit kijken. Graag wetgeving voordat het niet meer bestaat.Grannd schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:26:
[...]
[ Voor 30% gewijzigd door Thalaron op 28-08-2025 15:16 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ik wilde gisteren nog the rings of power kijken met Atmos. Maar dat leek niet beschikbaar. Dus dit lijkt inderdaad ook meteen de nek omgedraaid.Krizna schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 15:01:
Het lijkt erop dat ook dat zal worden uitgekleed (of al is uitgekleed). Amazon zegt dat Dolby Atmos en Dolby Vision "mogelijk" alleen beschikbaar zijn voor "Ad Free customers".
Wat jij zegt is niet helemaal juist. Heel veel streaming services hebben grote problemen om winstgevend te worden of blijven. Advertenties worden daarom nu een business model.Destiny schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:43:
[...]
Dit is niet juist. Netflix maakte al behoorlijke winst voor ze met reclames begonnen (in 2022). Reclames zijn extra winst niet omdat het niet rendabel was.
Jaar Nettowinst wereldwijd (USD)
2017 $0,56 miljard
2018 $1,21 miljard
2019 $1,87 miljard
2020 $2,76 miljard
2021 $5,12 miljard
2022 $4,49 miljard
2023 $5,408 miljard
2024 $8,712 miljard
Maar we dwalen af. Dit is het Amazon PrimeVideo topic, niet het algemene streamingtopic.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Volgens mij is het nu al zo, zonder wetgeving, dat de marktwerking zo is dat je steeds meer online content door te betalen advertentievrij kan bekijken. Dus ik zie niet zo in waarom daar wetgeving voor nodig is?Thalaron schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 15:11:
[...]
NOG wel. Dat is mijn punt een beetje: regeren is vooruit kijken. Graag wetgeving voordat het niet meer bestaat.
Ik zie graag wetgeving om te voorkomen dat dit de norm zal worden in de toekomst;
[Afbeelding]
Ik heb nooit een Duitse prime gehaddragon2 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:39:
[...]
Jij hebt zo te horen een foolproof manier om je oude Duitse prime te behouden na een aanpassing daaraan? Vertel, hoe heb je dat precies gedaan dan, en doet je oude prime abbo het nog, met dezelfde voorwaarden?
Netflix is/was de marktleider en heel lang de enige streamingdienst die überhaupt winst maakte. Als één marktleider veel winst maakt zegt dat helemaal niets over de rest van de markt.Destiny schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:43:
[...]
Dit is niet juist. Netflix maakte al behoorlijke winst voor ze met reclames begonnen (in 2022). Reclames zijn extra winst niet omdat het niet rendabel was.
[...]
Je roept dus maar wat en leest ook niet eens terug in dit topic wat we bedoelen en wat meestal de gevolgen zijn van een wijziging aan onze oude Duitse prime abbos.Grannd schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 15:46:
[...]
Ik heb nooit een Duitse prime gehaddus ook geen idee wat ik mis.
Moet zeggen dat ik het pakket met Prime Video, Prime gaming en Amazon Luna sowieso meer dan de moeite waard vindt, geen idee wat een Duitse amazon Prime daar nog verder aan bij zou dragen.
Dat is waardeloos. Reclame tot daar aan toe, maar dat ze DV en Atmos exclusief voor add free maken vindt ik echt klote. Toch denk ik dan maar dat ik add free ga nemen, want ik gebruik Prime Video best vaak....Krizna schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 15:01:
[...]
[...]
Het lijkt erop dat ook dat zal worden uitgekleed (of al is uitgekleed). Amazon zegt dat Dolby Atmos en Dolby Vision "mogelijk" alleen beschikbaar zijn voor "Ad Free customers".
[ Voor 90% gewijzigd door noodgang op 28-08-2025 16:49 ]
Jij bent degene die een relatie tussen mijn post en een Duits amazon Prime abonnement legt, dat doe ik toch niet?dragon2 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 15:49:
[...]
Je roept dus maar wat en leest ook niet eens terug in dit topic wat we bedoelen en wat meestal de gevolgen zijn van een wijziging aan onze oude Duitse prime abbos.
Juist.
Kanonnen. Je blijft maar doorkletsen over zaken waar je duidelijk nul verstand van hebtGrannd schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 16:08:
[...]
Jij bent degene die een relatie tussen mijn post en een Duits amazon Prime abonnement legt, dat doe ik toch niet?
Maar voor de duidelijkheid, mijn post gaat op voor Nederlandse abonnementen.
Ik dacht overigens dat discussie over het gebruiken van buitenlandse abonnementen in Nederland om zo extra/goedkopere diensten af te nemen niet toegestaan was op tweakers.
Dat laatste is n.v.t., degenen die het Duitse Prime hebben, hebben dit al jaren geleden afgesloten, misschien wel ruim voordat er een Nederlandse tak was. En dat is nog steeds een legaal abonnement, echter niet meer af te sluiten voor in Nederland verblijvende personen.Grannd schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 16:08:
Jij bent degene die een relatie tussen mijn post en een Duits amazon Prime abonnement legt, dat doe ik toch niet?
Maar voor de duidelijkheid, mijn post gaat op voor Nederlandse abonnementen.
Ik dacht overigens dat discussie over het gebruiken van buitenlandse abonnementen in Nederland om zo extra/goedkopere diensten af te nemen niet toegestaan was op tweakers.
Testing, one, two ...
@dragon2 Kan het wat minder ?Kanonnen. Je blijft maar doorkletsen over zaken waar je duidelijk nul verstand van hebt
[ Voor 13% gewijzigd door W1ck1e op 28-08-2025 16:44 ]
Dit zijn geen pogingen om goedkoper af te zijn, sterker nog Amazon Prime in Duitsland is/was duurder. Dit betreft mensen die al een Prime abonnement hadden bij de Duitse Amazon al voor dat er een Nederlandse Amazon bestond. Deze mensen hebben de keus gehad hun account over te zetten naar Nederland maar hebben dat niet gedaan omdat bijvoorbeeld het aanbod/de prijzen tussen de winkels sterk verschilt. Dit is dus een legale situatie welke op dit moment niet meer verkrijgbaar is.Grannd schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 16:08:
[...]
[ Voor 21% gewijzigd door Not_Disclosed op 28-08-2025 16:47 ]
dragon2 in "[Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo"W1ck1e schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 16:41:
[...]
@dragon2 Kan het wat minder ?
Het is toch zo dat de gebruikers van een Nederlands account de advertenties kunnen afkopen met een meerprijs van 3 euro, of niet ?
Dat het niet geldt voor gebruikers van buitenlanders accounts kan kloppen, maar waar kan ik lezen (eerder dan het berichtje van @Grannd) dat jij een Duits account hebt ?
Jouw link is een reactie op het berichtje van Grannd. Dus niet ouder of eerder. Niet wat ik vroeg.dragon2 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 17:06:
[...]
dragon2 in "[Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo"
Vooral het insinueren dat mensen met een oid Duits prime abbo illegaal bezig zijn slaat natuurlijk helemaal nergens opvandaar mijn reactie.
En iedereen die hier een beetje mee bekend is (of zoals ik aangaf, anders even in lezen, voordat je mensen beschuldigt!) met de amazon topics weet dat toch. Dat even inlezen zou voor zo'n oude tweaker toch wel vanzelfsprekend moeten zijn
Ik ben dan wel benieuwd of het geolocked is of op factuur adres al gefilterd wordt?Not_Disclosed schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 15:30:
De interface op amazon.de biedt niet de optie voor reclame vrij kijken. Ik heb dit ook via een VPN geprobeerd maar amazon lijkt deze bij het afspelen van video's in ieder geval te detecteren. Ben benieuwd of dit wel werkt als je je in persoon naar Duitsland begeeft (tijdens het boodschappen doen)
Om nog maar eens te herhalen, jij stelde mij een directe vraag over de Duitse Prime terwijl mijn post helemaal geen relatie had met Amazon Prime Duitsland.dragon2 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 17:06:
[...]
dragon2 in "[Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo"
Vooral het insinueren dat mensen met een oid Duits prime abbo illegaal bezig zijn slaat natuurlijk helemaal nergens opvandaar mijn reactie.
En iedereen die hier een beetje mee bekend is (of zoals ik aangaf, anders even in lezen, voordat je mensen beschuldigt!) met de amazon topics weet dat toch. Dat even inlezen zou voor zo'n oude tweaker toch wel vanzelfsprekend moeten zijn
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Testing, one, two ...
Omdat dan meteen duidelijk is dat je advertenties krijgt als je niet extra betaalt.hardware-lover schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 12:27:
Waarom geeft Amazon.nl bij het aangaan van een nieuw Prime abonnement niet direct de mogelijkheid om het + €2,99 advertentievrije Prime Video abonnement te kiezen? Er wordt met geen woord over gerept op die pagina?
[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 30-08-2025 16:42 ]
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Zelfs per keer kijken of per apparaat (zelfde content)Motrax schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 16:52:
Wel de aankondiging gehad van de advertenties, wel een advertentie gezien bij de start van een aflevering van een serie (weet niet meer welke). Gisteren Lee gekeken, geen enkele reclame gezien?
Verschilt de hoeveelheid reclame dan per film per gebruiker?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq