Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
Zitten er nog nieuwe features in de 9.0 van Xtrons? Het enige waarom ik af en toe twijfel om weer hal9k erop te zetten is om met longpress naar een volgend of vorig album / folder te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 14:21

NoE

Que?

Ik gebruik voornamelijk spotify, YT en ziggo :) die laatste werkte niet onder geroote devices. Muziek op SD werkt zoals vanouds, dus links slepen voor mappen en rechts de nummers.

wifi zou beter moeten zijn, ik zie zo 123 wat meer opties die standaard ingebakken zijn.

wat nog lijkt te zijn, is dat na een reset al mijn radiostations weer eens weg zijn.... en mis de reboot knop rechtsboven in.

maar ik moet er nog mee rijden :)

Update: na een rit 150km.
=========================================================
Helemaal blij, stabiel wifi!, ook na aan en uitzetten auto. zeker een verbetering ten opzichte van 8.0!. Normaliter moest ik de radio rebooten na de 2de keer starten op een dag. Google Maps ziet er ook anders/beter uit nu het draait op 9.0

mooi zou nu enkel nog een werkende 4g LTE dongle zijn... en dat ik niet alle zenders kwijt ben na een harde reboot.

[ Voor 33% gewijzigd door NoE op 07-09-2019 20:05 . Reden: Update ]

We love the smell of innovation in the morning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 13:53
AcorN schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:32:
[...]

Mag ik je vragen voor welk type Seat Leon je deze hebt ingebouwd? Heb zelf een Leon 1P (2008) en ben ook op zoek naar een goede/snelle Android autoradio. Maar heb het probleem wat de meeste mensen hier zeggen......zie door de bomen het bos niet meer, er is gewoon zóveel keus.
Zou je een link willen sturen van welke jij besteld hebt? Thanks!
Een 1p (2011)

Heb deze besteld : https://nl.aliexpress.com/item/32882178177.html en past perfect in de huidige dash. Heb er dus niks extra's voor besteld.

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcorN
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-02-2024
Bedankt voor je reactie @Rohit . Heb zelf een 1P uit 2008, nog met de oude radio. Zie hieronder.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lfRWOBJ.png

Dus 1 op 1 vervangen zoals jij schrijft gaat hem niet worden, moet sowieso een nieuw frontpanel bestellen.

Nu heb ik even zitten zoeken, en die van jou heeft geen fysieke knoppen voor zover ik kon zien. Ziet er gaaf uit, maar ik wil toch graag fysieke knoppen. Na een lange zoektocht (welk merk een goede reputatie heeft), ben ik met 2 modellen overgebleven.

Xtrons PQ89UNVIP
Dasaita MAX6

Voor mijn gevoel vrij identiek.
De specs bij de MAX6 zijn wel vrij vaag, er staat 1DIN en 10.2" (op de specs pagina).
Beide PX6 chip, 64GB rom, 4GB ram, Android 9.0.
Bij Xtrons kan je ook direct een frontpanel mee bestellen, in de advertentie zie je direct hoe het resultaat is, dat is een pluspunt.

Iemand ervaring met één van deze 2 radio's? Hoor graag meningen, of de één iets heeft wat de ander niet heeft.

Betreffende DAB+, heb momenteel gewoon een FM antennespriet op het dak. Ben niet heel technisch, maar snap dat ik deze niet kan gebruiken voor DAB+. Heb genoeg gelezen om te weten dat een raam/plak antenne geen goede oplossing is.
Is het mogelijk om de huidige antennespriet te vervangen door een DAB+ antennespriet, die dan wel gebruik maakt van dezelfde (coax) kabel richting de radio? Of zal ook de complete kabel vervangen moeten worden?
Zo ja, dat wordt het me iets teveel van het goede en installeer ik wel een radio app op de unit, was toch van plan om hem over 4G te laten lopen, alleen even afwachten wat de MB's per maand gaan worden.... :P

Als iemand een beter alternatief heeft, hoor ik dat uiteraard ook graag!
Liefst dezelfde opties als de modellen hierboven :)

Alvast bedankt voor een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan256
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-09 09:08
Ik heb vorige week een dasaita max 6 ingegouwd in een mazda 6 type 2 van 2008. Snel aparaat. Kan nog niks zeggen over staniliteit maar hij werkt goed. Moet nog updaten naar android 9. Op alixpress besteld,en binnen 12 dagen binnen. Verkoper is heel behulpzaam.

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-09 14:32
daan256 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 22:28:
Ik heb vorige week een dasaita max 6 ingegouwd in een mazda 6 type 2 van 2008. Snel aparaat. Kan nog niks zeggen over staniliteit maar hij werkt goed. Moet nog updaten naar android 9. Op alixpress besteld,en binnen 12 dagen binnen. Verkoper is heel behulpzaam.
Zijn die china android autoradio's uberhaubt wel te upgraden naar android 9?

Waar ik niemand over hoor is de audiokwaliteit. is dat een beetje goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 15:40
BlueSS50 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 07:39:
[...]

Zijn die china android autoradio's uberhaubt wel te upgraden naar android 9?

Waar ik niemand over hoor is de audiokwaliteit. is dat een beetje goed?
De audiokwaliteit van deze apparaten is redelijk tot goed. Niet super. De DSP versies hebben betere controle over EQ en dergelijke. De units hebben ook meestal wel een line-out zodat je een externe versterker met speakers kunt aansluiten als het harder en/of beter moet.

• Rohit
Henkie-Jan schreef op woensdag 4 september 2019 @ 19:13:
[...]

Ik zet het verkeerd: je moet naar Car Settings-> factory settings. Onder die factory settings kan je ook instellen dat hij bijvoorbeeld een uur langs standbye moet staan voor hij daadwerkelijk uit gaat. Geloof dat die piepjes daar ook staan. Code is dus 3368. :)
Ik heb die instellingen dus nergens staan! Fucking raar... Ook werkt de stuurbediening niet helemaal zoals het hoort en kan ik daar niks voor instellen met de app die er al op staat..

Welke musicplayer gebruiken jullie? Ik heb er standaard 1 op maar nummers zoeken in folders werkt niet helemaal lekker..

[ Voor 9% gewijzigd door Rohit op 11-09-2019 12:44 ]

• Henkie-Jan
  • Laatst online: 19:32
Rohit schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:00:
[...]

Ik heb die instellingen dus nergens staan! Fucking raar... Ook werkt de stuurbediening niet helemaal zoals het hoort en kan ik daar niks voor instellen met de app die er al op staat..

Welke musicplayer gebruiken jullie? Ik heb er standaard 1 op maar nummers zoeken in folders werkt niet helemaal lekker..
Gebruik diegene die er op staat. Duurt ff voor hij ze aan die map heeft toegevoegd of zow.

Wat betreft dat menu bedoel ik dit dus:

Alleen dan is de code 3368 dacht ik.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• Rohit
Henkie-Jan schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:05:
[...]

Gebruik diegene die er op staat. Duurt ff voor hij ze aan die map heeft toegevoegd of zow.

Wat betreft dat menu bedoel ik dit dus:

[YouTube: How to choose CANBUS protocol for your car on PX5 octa-core Android head units]

Alleen dan is de code 3368 dacht ik.
Heb een video gekregen vandaag hoe ik toch in een soortgelijk menu zou kunnen komen. Nou gelukt maar als ik de canbus verander kan ik alleen naar 3 of 4 veranderen. Als ik hem op 3 zet dan werkt mijn car info niet meer, maar zijn de knopjes wel goed geconfigureerd. Dus nu maar weer op 4 en dan maar andersom aanleren wat volgende en terug is. En kan niks zelf configureren.

[ Voor 27% gewijzigd door Rohit op 12-09-2019 14:49 ]

• Henkie-Jan
Rohit schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:55:
[...]

Heb een video gekregen vandaag hoe ik toch in een soortgelijk menu zou kunnen komen. Nou gelukt maar als ik de canbus verander kan ik alleen naar 3 of 4 veranderen. Als ik hem op 3 zet dan werkt mijn car info niet meer, maar zijn de knopjes wel goed geconfigureerd. Dus nu maar weer op 4 en dan maar andersom aanleren wat volgende en terug is. En kan niks zelf configureren.
Heb geen ervaring met de PX6 maar blijkbaar zit daar een heel ander soort android of i.d. in?

• Rohit
Henkie-Jan schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:10:
[...]

Heb geen ervaring met de PX6 maar blijkbaar zit daar een heel ander soort android of i.d. in?
Android 9.

Iemand die rare dingen ervaart m.b.t. Canbus? Ik heb soms een foutmelding van een lampje, toevallig nadat ik de radio erin heb gebouwd. Nu sinds vanochtend gaan mijn achterdeuren niet meer automatisch open als ik op het knopje druk van de sleutel.. Voor gaat open alleen achter niet...

[ Voor 38% gewijzigd door Rohit op 13-09-2019 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanBronkhorst
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-06-2023
Goedemorgen,

afgelopen weekend heb ik een PX5 Android 9.0 autoradio van Ali in mijn Suzuku Swift ingebouwd.

Het meeste heb ik al draaien maar ik heb nog wat vragen. Misschien dat jullie mij kunnen helpen;

Als ik de telefoon app open laadt hij mijn telefoon boek keurig in. Alleen de sorteervolgorde van de lijst klopt nog niet. Ook kan ik niet bellen vanuit mijn telefoonboek. Ik kan een contact/nummer selecteren maar daarna gebeurt er niets.

Hebben jullie nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer Flitsmeister te installeren op mijn android rns radio. Maar heb onvoldoende opslag. Kan ik ergens schakelen naar een andere locatie voor opslaan? Bv op een sd card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:40
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:29:
Ik probeer Flitsmeister te installeren op mijn android rns radio. Maar heb onvoldoende opslag. Kan ik ergens schakelen naar een andere locatie voor opslaan? Bv op een sd card.
Je kan reeds geïnstalleerde applicaties 1 voor 1 verplaatsen naar een gekoppelde SD-kaart via Instellingen->Apps->Applicatie->Opslag->Opslag gebruikt Wijzigen. Selecteer dan SD-kaart.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Tweakers, wat een handig topic is dit, hoop dat iemand mij kan helpen!

Ik heb deze week in mijn Peugeot 508 een Android 9 PX5 (MTCE) systeem in laten bouwen:

https://www.inbouwnavigat...-carkit-android-9-usb-dab

Ben er best tevreden mee, behalve de bediening met de hardware buttons (stuurwiel, paneel en middenconsole), deze klopt vaak niet en is gewoon onhandig geprogrammeerd.

Nou ben ik er achter dat ik met "Key study" in CAR settings de knoppentoewijzing zou moeten kunnen wijzigen maar als ik dat voor 1 knop doe werken ineens alle andere knoppen niet meer. Met een Reset was dit weer te verhelpen maar het lukt me niet om alle knoppen te programmeren.

Wat ik ook lees is dat MTCD Tools een handige app is om dit op te lossen, maar voor ik dit ga installeren en evt dingen verpruts (moet ik dan de Key study mapping helemaal uit zetten?) hoor ik graag jullie ervaringen.

Ik gebruik o.a. Sygic, Google Maps en Poweramp.
Wat ik vooral graag zou fixen is bijvoorbeeld:
- Indrukken van draaiknop op middenconsole om iets te selecteren (ipv nu Play/Pauze)
- Draaien aan draaiknop zoomt in- en uit in Sygic en Google Maps (ipv nu volume + en -)
- Mute knop op het stuur mute ook echt (ipv nu "Power off"/Standby).

Andere vraag over deze unit: de belapp vind ik zeer matig, vooral contacts worden slecht weergegeven dus best wel onbruikbaar (alleen achternaam en afgekapt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

easygoingmartin schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 22:40:
Vraagje..

Sinds gister een acbteruitrijcamera aangesloten. Nu is het beeld erg ingezoomed. Zodanig dat ik er niets aan heb omdat het onmogelijk is om in te schatten hoe ver een andere auto nog weg staat.

In de advertentie stond dat de camera 170 graden beeld zou geven. Ik kan denk ik niets instellen op de radio? Of zou ik hem hiervoor moeten rooten?
Hoi easygoingmartin, ik heb exact hetzelfde probleem, is het jou gelukt hier iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:27
De láátste versie van Android auto ondersteund wireless android auto met samsung toestellen. Kan een golf 7.5 met discover media draadloos verbinden met android auto?

Iemand gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:44
pitchdown schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 20:01:
De láátste versie van Android auto ondersteund wireless android auto met samsung toestellen. Kan een golf 7.5 met discover media draadloos verbinden met android auto?

Iemand gelukt?
Klopt, Android Auto werkt nu draadloos met o.a. Samsung Galaxy's hoger dan S8 en minimaal Android 9.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:27
Sjakie0101 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 23:04:
[...]

Klopt, Android Auto werkt nu draadloos met o.a. Samsung Galaxy's hoger dan S8 en minimaal Android 9.
Werkt dit ook met discover media?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:44
pitchdown schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 23:37:
[...]

Werkt dit ook met discover media?
Geen idee en ik heb ook geen idee of er nog andere bottle necks zijn.
Ik ga het morgen in mijn auto uitproberen.

Edit: de headunit/software van je auto moet het wel ondersteunen. Mijn auto ondersteund wel draadloos Apple Carplay maar kennelijk kan ik Android Auto niet draadloos koppelen. Ergens wel vreemd dat het bij een Apple product wel draadloos werkt met dezelfde headunit.

[ Voor 32% gewijzigd door Sjakie0101 op 06-10-2019 12:48 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TjardaR
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-05-2022
Is deze radio https://nl.aliexpress.com...01602_,searchweb201603_53

Of is een golf 6 een canbus auto? dat weet ik niet zie bij sommige radios met canbus en bij sommige zonder allemaal voor golf 6jes het is voor mijn vader en wil het graag zeker weten voor dat ik een miskoop doe. Of is de canbus decoder puur voor de stuurbedieing? want dat heeft die toch niet

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1H7_rweuSBuNjSsziq6zq8pXa9.jpg

Als ik de afbeelding doe begrijpen moet ik bij zijn auto dus de rode kabel gewoon aan elkaar koppelen? want hij heeft toch geen stuur wiel control

De astra twintop die ik rijd weet ik ondertussen wel dat een canbus is en heb daar nu een goede android radio voor maar nu wilt die dat ook ;)

Prima voor een golf 6 cabriolet?

Andere mogen ook worden aangeboden maximaal 135 euro inclusief verzending

[ Voor 55% gewijzigd door TjardaR op 08-10-2019 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

TjardaR schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 00:02:
Is deze radio https://nl.aliexpress.com...01602_,searchweb201603_53

Of is een golf 6 een canbus auto? dat weet ik niet zie bij sommige radios met canbus en bij sommige zonder allemaal voor golf 6jes het is voor mijn vader en wil het graag zeker weten voor dat ik een miskoop doe. Of is de canbus decoder puur voor de stuurbedieing? want dat heeft die toch niet

[Afbeelding]

Als ik de afbeelding doe begrijpen moet ik bij zijn auto dus de rode kabel gewoon aan elkaar koppelen? want hij heeft toch geen stuur wiel control

De astra twintop die ik rijd weet ik ondertussen wel dat een canbus is en heb daar nu een goede android radio voor maar nu wilt die dat ook ;)

Prima voor een golf 6 cabriolet?

Andere mogen ook worden aangeboden maximaal 135 euro inclusief verzending
Since mk4 beschikt elke vw over canbus/lin Voor de mk4 wordt het wel enkel,gebruikt voor bepaalde modules met elkaar te laten proten en was het signaal niet overal beschikbaar zoals bv op de obd poort.

Je golf 6 is canbus. Alles gaat over canbus, dus er kan wel heel wat meer uitgelezen worden dan enkel je stuurbediening. (Deuren open en toe, airco, stuurwiel, of je in achteruit staat, .....)

Ps je kan beter voor nieuwer model gaan, 1gb is antiek. 2gb is tegenwoordig echt wel minimum. Er staat in item beschrijving een link naar nieuwer model met 2 gb ram.

[ Voor 4% gewijzigd door SadisticPanda op 08-10-2019 07:17 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TjardaR
Ik zal het even bekijken hij zal alleen radio gebruiken en waze. Dus voorkeur gaat wel naar een met canbus module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TjardaR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-09 17:40
Heeft iemand een idee hoe ik android autoradio/scherm in mijn Opel Karl kan monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc Roy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-03-2024
Sinds ik via de auto van mijn vriendin android auto heb ontdekt wil ik dit ook in mijn wagen.
Daardoor ben ik op deze Pioneer SPH-DA230DAB gevallen. Die momenteel bij Amazon goed geprijsd staat https://www.amazon.de/dp/...nkCode=df0&language=nl_NLt ( thanks to pricewatch van tweakers)
Nu ben ik ook wel fan van goedkoper alternatieve van onze vrienden van AliExpress. Zo'n Android radio dus.
Maar daar is het wel moeilijk om het bos door de bomen te zien.
Aan welke specs. moet deze radio voldoen?
En dan vooral voor Android auto en DAB+.

Mijn wagen is 10 jaar oud dus ik denk dat een universeel model het beste is of is er dan veel gedoe om het te installeren?

Wat is momenteel aan te raden?

[ Voor 13% gewijzigd door Mc Roy op 09-10-2019 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-09 17:37

icecreamfarmer

en het is

Misschien al gesteld maar ik zat voor iets te kijken op Ali en zag dat ze ook autoradio's hebben.
iemand een tip voor een oude Peugeot 1 din oplossing met android car?
En dan zo'n uitklapbaar scherm.

Want gebruik nu een telefoonhouder maar dat blijft behelpen qua navigatie.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze aftermarket stuurwielbedieningsknoppen? Deze zitten niet in mijn auto en het ziet er misschien niet geweldig mooi uit. Maar praktisch lijkt het wel en een paar buitenlandse reviews zijn erg positief. Je verbind ook een receiver met de echter stuurwiel input van de unit. Zal dus wel geen bluetooth zijn of iets :)

https://nl.aliexpress.com/item/32916736944.html Heb ze nog niet eerder gezien dus lijkt me vrij nieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit Topic nog enigszins up 2 date ?
Het is inmiddels okt. 2019 en ik zit met dezelfde kwestie als vele van jullie een aantal jaren geleden :)

Zoek een goede, maar betaalbare 2din radio/navi voor mijn VW Touran (2009)

Zie hier verschillende tips en merken voorbij komen maar ik kan me voorstellen dat er in de afgelopen tijd het 1 en ander veranderd is op dit gebied ? Hopelijk is het Chinese spul wat beter geworden :)

Wil:
- Bluetooth audio streamen (Spotify)
- Bluetooth bellen met een externe mic.
- USB poort ... Bij voorkeur aan de voorzijde
- Navi
- DAB+ hoeft niet perse ... Luister amper radio.
- Alles dient ondersteunt te zijn zodat mijn stuurbediening etc gewoon werkt.

Zie zoveel online dat ik echt door de bomen het bos niet meer zie :(
Diverse RNS clonen, die als ik het moet geloven, allemaal bagger zijn en er na 1 jaar mee ophouden ?
Die RNS clonen zijn meestal op Windows gebasserd...Geen Android besturingssysteem ?
maakt dat iets uit ?

Ik zou graag tips, types, linkjes ontvangen van de radio die jullie op dit moment aan zouden raden.
Qua prijs denk ik aan max. €250,-

Alvast bedankt voor het meedenken iedereen.

Grtz. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 21:03
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 16:01:
Is dit Topic nog enigszins up 2 date ?
Het is inmiddels okt. 2019 en ik zit met dezelfde kwestie als vele van jullie een aantal jaren geleden :)

Zoek een goede, maar betaalbare 2din radio/navi voor mijn VW Touran (2009)

Zie hier verschillende tips en merken voorbij komen maar ik kan me voorstellen dat er in de afgelopen tijd het 1 en ander veranderd is op dit gebied ? Hopelijk is het Chinese spul wat beter geworden :)

Wil:
- Bluetooth audio streamen (Spotify)
- Bluetooth bellen met een externe mic.
- USB poort ... Bij voorkeur aan de voorzijde
- Navi
- DAB+ hoeft niet perse ... Luister amper radio.
- Alles dient ondersteunt te zijn zodat mijn stuurbediening etc gewoon werkt.

Zie zoveel online dat ik echt door de bomen het bos niet meer zie :(
Diverse RNS clonen, die als ik het moet geloven, allemaal bagger zijn en er na 1 jaar mee ophouden ?
Die RNS clonen zijn meestal op Windows gebasserd...Geen Android besturingssysteem ?
maakt dat iets uit ?

Ik zou graag tips, types, linkjes ontvangen van de radio die jullie op dit moment aan zouden raden.
Qua prijs denk ik aan max. €250,-

Alvast bedankt voor het meedenken iedereen.

Grtz. :)
Er zijn ook genoeg RNS-klonen met Android erop. Je zou ook ervoor kunnen kiezen om een RCD 330(G) te kopen. Is met een USB aan de voorkant, Navigatie (al dan via Airplay/Carplay) en carkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:13
Sinds kort heb ik een andere auto gekocht, een Seat Leon P1 met daarin een RNS kloon met Android 6.0
De radio werkt op zich fijn maar trekt de accu erg snel leeg.

Volgens deze PDF, komt dat omdat de radio spanning blijft krijgen.
https://drive.google.com/...oV78-Wk1CdVVwVlJmd0E/view

Normaal regelt het Canbus systeem dat het uitgeschakeld wordt, maar dit is denk ik niet het geval.
Ik kan echter geen merk/type op de radio vinden, kan ik dit uit de software halen?
Als ik exact weet welk type radio erin zit kan ik wat gerichter naar een oplossing gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rav994
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-09 14:57
Ik ben mij aan het inlezen, om de radio in de Opel Karl van mijn vrouw te vervangen.
Weet iemand als is de volgende radio koop alles plug and play is

https://nl.aliexpress.com...602_10,searchweb201603_52

Dus geen extra stekkers etc.
Ik neem aan dat dan ook de stuur knoppen werken.
En wat vinden jullie van deze unit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:18
Jackbq schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:43:
Sinds kort heb ik een andere auto gekocht, een Seat Leon P1 met daarin een RNS kloon met Android 6.0
De radio werkt op zich fijn maar trekt de accu erg snel leeg.

Volgens deze PDF, komt dat omdat de radio spanning blijft krijgen.
https://drive.google.com/...oV78-Wk1CdVVwVlJmd0E/view

Normaal regelt het Canbus systeem dat het uitgeschakeld wordt, maar dit is denk ik niet het geval.
Ik kan echter geen merk/type op de radio vinden, kan ik dit uit de software halen?
Als ik exact weet welk type radio erin zit kan ik wat gerichter naar een oplossing gaan zoeken.
Is dit niet netzoals met de golf dat je gateway module te oud is? Of de software evt te oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:25
Kort vraagje over de RCD330 (misschien niet direct een Android autoradio ... maar heeft wel Android Auto en de zoekfunctie gaf dit als meest relevante topic):

Is het mogelijk om 2 (of meer) telefoons tegelijk te koppelen via bluetooth? Zoek een nieuwe autoradio met Android Auto en zou graag mn prive én werktelefoon tegelijk koppelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Laatst online: 05-09 09:34
Lukt het jullie om die Spotify Car view mode te activeren in spotify op jullie android autoradio?
Aangezien dit eigenlijk gemaakt is om op je phone te werken als deze verbinding maakt met bluetooth van je autoradio en niet native op je autoradio zelf.

Het lijkt mij wel handig want ik vind de knopjes in spotify nu vaak wel erg priegelen tijdens het autorijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altorf
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-07-2024
Hallo allemaal.

Graag zou ik wat hulp willen en kunnen gebruiken van wat experts hier.

https://s.click.aliexpress.com/e/dCZGBKikF

Ik heb vorige week een Android radio ingebouwd die pas klaar is in mijn golf 5 uit 2005. Nu is het zo dat de radio geschakeld wordt over de Canbus via de quadlock stekker. Ik heb dus momenteel geen kabels gelegd of doorgeknipt.

De auto gaat dan ook keurig aan bij daglicht. Nu komt de grap, is het donker en mijn auto lampen staan op de automatische stand dan gaat de radio niet aan bij instappen. Draai ik de knop naar uit, sleutel uit contact.. wacht ik 1 minuut en daarna de sleutel in contact zet gaat de radio aan.

Echter wat dan niet werkt zijn de lampjes van de toetsen. Ook neemt hij niet de functie over van bijvoorbeeld toeren, geopende deuren etc.

Misschien dat er hier toppers zijn die mij kunnen helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raziel
altorf schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 00:04:
Hallo allemaal.

Graag zou ik wat hulp willen en kunnen gebruiken van wat experts hier.

https://s.click.aliexpress.com/e/dCZGBKikF

Ik heb vorige week een Android radio ingebouwd die pas klaar is in mijn golf 5 uit 2005. Nu is het zo dat de radio geschakeld wordt over de Canbus via de quadlock stekker. Ik heb dus momenteel geen kabels gelegd of doorgeknipt.

De auto gaat dan ook keurig aan bij daglicht. Nu komt de grap, is het donker en mijn auto lampen staan op de automatische stand dan gaat de radio niet aan bij instappen. Draai ik de knop naar uit, sleutel uit contact.. wacht ik 1 minuut en daarna de sleutel in contact zet gaat de radio aan.

Echter wat dan niet werkt zijn de lampjes van de toetsen. Ook neemt hij niet de functie over van bijvoorbeeld toeren, geopende deuren etc.

Misschien dat er hier toppers zijn die mij kunnen helpen.
Zat er geen canbus module bij? Die zorgt er volgens mij voor dat je dat soort info krijgt (ik krijg overigens alleen info over open / dichte deuren, geen climatronic of toeren info of zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altorf
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-07-2024
Jawel die zat er bij. Aangesloten zonder deed hij helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert100!
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 24-12-2021
Hi Allemaal,

Sinds kort trotse eigenaar van een Focus C-max bj 1-2006. Zo blij zelfs dat ik de radio unit (6000CD) wil vervangen met een heus China 2-din Android multimedia systeem (Aliexpress).

Ik ben er niet in thuis om het zelf in te bouwen, maar zie wat YT filmpjes, dus hoe moeilijk kan het zijn met de juiste tools. Daar gaat het nu om. Welke tools, zoals framekit en kabels van china naar Ford heb ik nodig voor om onderstaande succesvol en zonder al teveel hoofdpijn/kosten (zelf) in te bouwen? (Wordt volgende week afgeleverd) Hoor het graag van jullie :-)
Afbeeldingslocatie: http://ctth.nl/android-maten.png
Afbeeldingslocatie: http://ctth.nl/2-din-achterkant.png
Afbeeldingslocatie: http://ctth.nl/kabels.png
Afbeeldingslocatie: http://ctth.nl/framekit-1.png
Is dit de juiste framekit? (die zijn 100mm hoog, is standaard 2-din maat, toch?)
Afbeeldingslocatie: http://ctth.nl/frame-2.png

1. Ik hoor wel eens: Ja, die Chinese Android apparaten laten je accu leeglopen en daar zou een CANbus oplossing voor bieden.
Ik denk wellicht te simpel door te zeggen: Er zit toch een geschakelde stroomdraad nu in/aan die connector op de huidige 6000CD? Dus waarom zou er nog stroom naar de Android gaan wanneer ik het contact uitzet.

2. Waar vind ik een aansluitschema van de draden die nu aan de connector zitten die ik zal lostrekken van de huidige 6000CD?

3. Welke connectoren moet ik kopen om te solderen aan de 'open eindjes' van de Chinese Android radio?

Afbeeldingslocatie: http://ctth.nl/schema-android.png
Android aansluitschema

4. Ik zie dat ik de stuurbediening in de interface van de Android kan 'leren' en dat daar blijkbaar maar 1 draad (als ik het goed heb gezien) voor hoef aan te sluiten van Android richting Ford . Hoe verhoudt dit zich tegen het CANbus verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold123
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-07 08:27
Voor mijn Corsa D ben ik van plan om op 11-11 deze te bestellen: https://nl.aliexpress.com/item/32789005299.html

& eigelijk vooral omdat hij het interieur volgt.

De versie met:
  • 4G RAM
  • 64G Opslag
  • DSP
  • DVD (niet echt nodig, maar voor die paar euro meer)
  • CPU is waarschijnlijk een Cortec-A53 ??
(~221€ inc verzending)

Volgens mij kan er andere firmware opgezetten worden zodat hij een tijdje mee kan:
https://forum.xda-develop...-android-9-t3936571/page3

Heeft iemand ervaring met het merk Wondefoo?
Heeft iemand ervaring met dit type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-08 17:13
robert100! schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:21:
1. Ik hoor wel eens: Ja, die Chinese Android apparaten laten je accu leeglopen en daar zou een CANbus oplossing voor bieden.
Ik denk wellicht te simpel door te zeggen: Er zit toch een geschakelde stroomdraad nu in/aan die connector op de huidige 6000CD? Dus waarom zou er nog stroom naar de Android gaan wanneer ik het contact uitzet.
Het klopt dat je een geschakelde draad hebt, maar de meeste autoradio's gebruiken zowel de constante als de geschakelde plus. De constante word vaak gebruikt voor het vasthouden van je data. Ik weet niet of Android radio's dat doen, maar normale autoradio's wel. Trek je de stekker er uit dan zijn al je kanalen weg en staat je tijd op 00:00. De geschakelde plus word daarnaast gebruikt voor het functioneren van de rest van het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-09 14:38

GJA

ArawnofAnnwn schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:30:
[...]

Het klopt dat je een geschakelde draad hebt, maar de meeste autoradio's gebruiken zowel de constante als de geschakelde plus. De constante word vaak gebruikt voor het vasthouden van je data. Ik weet niet of Android radio's dat doen, maar normale autoradio's wel. Trek je de stekker er uit dan zijn al je kanalen weg en staat je tijd op 00:00. De geschakelde plus word daarnaast gebruikt voor het functioneren van de rest van het apparaat.
Er is inderdaad een constante en een geschakelde voeding. Het Android device bepaalt aan de hand van de geschakelde draad of en wanneer hij uit stand by komt of in stand by gaat.
De opgeslagen instellingen blijven gewoon bewaard als de spanning eraf gaat; dat doet een "normale" Android tablet immers ook zo.

Android gaat dus in stand by als de geschakelde voeding wegvalt. op basis van de hoogte van de boordspanning (dat ligt een beetje aan de instelling die je hiervoor gebruikt) zal hij op een gegeven moment zelf bepalen dat het voor je accu beter is om volledig uit te gaan.
Ik heb hier zelf nog geen problemen mee ondervonden maar dat schijnt dus wel eens iets te laat te zijn... :F

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
Ik zit nogal te twijfelen, ik weet niet of iemand anders advies kan geven. Dit zijn de twee modellen die denk ik het beste zijn:

XTRONS 7 ''PX6 Android 9.0 Universele 2 Din Auto Multimedia Radio Audio Stereo Speler GPS Navigatie Bluetooth 5.0 HDMI USB GEEN DVD

https://nl.aliexpress.com...01602_,searchweb201603_53

XTRONS 2 Din 10.1 ''Android 9.0 PX5 Octa Core Universele Auto DVD Radio Stereo Speler GPS Navigatie OBD FM DAB WIFI USB Bluetooth

In mijn ogen is de maat van het scherm het grootste verschil (tenzij ik iets over het hoofd zie). Het voordeel van de PX6 is dat hij de maat van een 2DIN is. Dat betekend dat deze radio niet uit steekt. Maar 7" lijkt mij nogal klein. De PX5 is 10.1" wat lekker groot is, maar wel uitsteekt. Dat lijkt mij niet fijn als ik mijn auto een keer in een grote stad moet monteren. De radio valt denk ik te veel op, maar voor dagelijks gebruik is een groter scherm denk ik wel fijner. Zeker aangezien alles dan groter is en als je een keer wat wilt doen op het scherm, kun je het makkelijker zien, wat veiliger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb deze 1-din gevonden, geen android (denk ik), 4.1", resistive touchscreen, wel mirrorlink en camera voor achter.
https://nl.aliexpress.com/item/4000172691327.html
niet ideaal, wel goed schermformaat voor 1-din.

[ Voor 21% gewijzigd door Manke op 11-11-2019 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:48

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Heeft iemand een idee of je middels een bepaalde rom of app kunt zorgen dat je Android head unit Android Auto kan ondersteunen?

Ik heb een tijdje geleden een Ford gereden waar dit in zat en vond het eigenlijk wel prima werken. Telefoon inpluggen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:26
ArawnofAnnwn schreef op maandag 11 november 2019 @ 01:39:
Ik zit nogal te twijfelen, ik weet niet of iemand anders advies kan geven. Dit zijn de twee modellen die denk ik het beste zijn:

XTRONS 7 ''PX6 Android 9.0 Universele 2 Din Auto Multimedia Radio Audio Stereo Speler GPS Navigatie Bluetooth 5.0 HDMI USB GEEN DVD

XTRONS 2 Din 10.1 ''Android 9.0 PX5 Octa Core Universele Auto DVD Radio Stereo Speler GPS Navigatie OBD FM DAB WIFI USB Bluetooth

In mijn ogen is de maat van het scherm het grootste verschil (tenzij ik iets over het hoofd zie). Het voordeel van de PX6 is dat hij de maat van een 2DIN is. Dat betekend dat deze radio niet uit steekt. Maar 7" lijkt mij nogal klein. De PX5 is 10.1" wat lekker groot is, maar wel uitsteekt. Dat lijkt mij niet fijn als ik mijn auto een keer in een grote stad moet monteren. De radio valt denk ik te veel op, maar voor dagelijks gebruik is een groter scherm denk ik wel fijner. Zeker aangezien alles dan groter is en als je een keer wat wilt doen op het scherm, kun je het makkelijker zien, wat veiliger is.
Ik heb een 7 inch gehad, nu een 9inch nu en beide is prima. Moet eerlijk zeggen dat 9" wel net even wat fijner is. Ik zou wel voor een PX6 unit gaan, deze is gewoon nieuwer/sneller. Er is vast ook een grote versie met een PX6 bord er in, al dan niet van een ander merk. Tevens zou ik gaan voor een versie met een DSP er in, kun je je audio ook nog tweaken :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
Terrz schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:38:
[...]

Ik heb een 7 inch gehad, nu een 9inch nu en beide is prima. Moet eerlijk zeggen dat 9" wel net even wat fijner is. Ik zou wel voor een PX6 unit gaan, deze is gewoon nieuwer/sneller. Er is vast ook een grote versie met een PX6 bord er in, al dan niet van een ander merk. Tevens zou ik gaan voor een versie met een DSP er in, kun je je audio ook nog tweaken :-).
Welke heb jij gekocht en waar? of heb je een merk specifieke versie gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
ArawnofAnnwn schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 17:52:
[...]

Welke heb jij gekocht en waar? of heb je een merk specifieke versie gekocht?
Ik heb vorig jaar een px5 gekocht specifiek voor mijn auto. Was toen in de aanbieding in november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Laatst online: 00:13
Vandaag deze Erisin ontvangen, met directe quadblock aansluiting voor VW. Ik had gehoopt dat het mijn probleem op zou lossen, maar helaas...

Omschrijving probleem:
Als ik een vergrendelde auto nogmaals vergrendel, wordt hij "wakker" en verbruikt circa 0,8 ampere.
Een tweede manier om dit verbruik te triggeren is het bedienen van de kofferbak schakelaar terwijl de auto gesloten is. Bij het klikken van de microswitch die hierin zit schiet het verbruik direct van <0.1 naar 0.8. De auto gaat niet na een bepaalde tijd terug in slaap maar trekt de accu helemaal leeg.

Het betreft een seat, en de auto is nog maar kort in bezit.
Bij aankoop zat er een Android 6 radio in en ik dacht dat deze het probleem veroorzaakte want bij het loskoppelen van de radio stopt het verbruik direct.

De volgende stap is om het kofferbak slot eens los te koppelen en te testen of dit helpt.
Iemand een mogelijke oplossing?

• IronFist
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:48
Harold123 schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:12:
Heeft iemand ervaring met het merk Wondefoo?
Heeft iemand ervaring met dit type?
Ik heb nu twee maanden een Wondefoo px5 4gb android 9 met dsp en ips scherm. Behalve een ander frontje hetzelfde aan jouw model.

Na twee eerdere generatie modellen van Joying (rk3066 en Intel Sofia) is dit mijn derde China autoradio. By far is de wondefoo de beste met name door een mooi helder scherm, goede firmware, erg goede geluidskwaliteit en alles wat wordt beloofd werkt ook echt (externe mic bijvoorbeeld). En is gewoon erg snel met 4GB op Android 9. Reverse camera werkt prima en je kan met 12v usb hub meerdere usb apparaten tegelijk aansluiten (front cam, DAB+ dongle).

Enig minpuntje tot nu toe is dat ik nu 1 keer heb gehad dat bij starten van de auto het beeld zwart bleef. Na een herstart van de unit komt er tot nu toe gelukkig wel weer beeld.

Qua support ben ik benieuwd wat Wondefoo biedt, maar ik verwacht er niet teveel van dan kan het alleen maar meevallen. Ik heb trouwens zonder DVD genomen, daar ik dit niet ga gebruiken en deze versie een stuk korter is en dus makkelijker inbouwen.

[ Voor 24% gewijzigd door IronFist op 14-11-2019 09:15 ]

• Terrz
IronFist schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:04:
[...]

Ik heb nu twee maanden een Wondefoo px5 4gb android 9 met dsp en ips scherm. Behalve een ander frontje hetzelfde aan jouw model.

Na twee eerdere generatie modellen van Joying (rk3066 en Intel Sofia) is dit mijn derde China autoradio. By far is de wondefoo de beste met name door een mooi helder scherm, goede firmware, erg goede geluidskwaliteit en alles wat wordt beloofd werkt ook echt (externe mic bijvoorbeeld). En is gewoon erg snel met 4GB op Android 9. Reverse camera werkt prima en je kan met 12v usb hub meerdere usb apparaten tegelijk aansluiten (front cam, DAB+ dongle).

Enig minpuntje tot nu toe is dat ik nu 1 keer heb gehad dat bij starten van de auto het beeld zwart bleef. Na een herstart van de unit komt er tot nu toe gelukkig wel weer beeld.

Qua support ben ik benieuwd wat Wondefoo biedt, maar ik verwacht er niet teveel van dan kan het alleen maar meevallen. Ik heb trouwens zonder DVD genomen, daar ik dit niet ga gebruiken en deze versie een stuk korter is en dus makkelijker inbouwen.
Ik ben ook in het bezit van een wondefoo (wel auto specifiek). Betreft een 9 inch PX5 met android 8 + DSP. Bevalt prima.

• Maxieboy40
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-08-2020
Wat vinden jullie van deze radio?
€ 139,23 44%OFF | IPS DSP 4GB Android 9.0 2 DIN AUTO GPS voor opel Vauxhall Astra H G J Vectra Antara Zafira corsa Vivaro Meriva Veda DVD-SPELER
https://s.click.aliexpress.com/e/MQzJID9O

Aan te raden?

Werkt hij in mijn astra H samen met de besturing van mijn stuur?

En niet geheel onbelangrijk is het geluid zonder DSP ook goed? Of toch DSP aan te raden? Prijs verschil is al gauw bijna €100,- en ik ben eigenlijk van plan heel af en toe radio/dab+ te luisteren en verder alleen maar spotify te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold123
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-07 08:27
IronFist schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:04:
[...]

Terrz schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:28:
[...]

Ik ben ook in het bezit van een wondefoo (wel auto specifiek). Betreft een 9 inch PX5 met android 8 + DSP. Bevalt prima.
Dank jullie wel voor de reactie!

Ik heb hem maandag besteld, gister was hij al binnen:)

Gelijk geïnstalleerd, idd een tof apparaat!

Hebben jullie er andere firmware opgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-09 14:38

GJA

Maxieboy40 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:46:
€ 139,23 44%OFF | IPS DSP 4GB Android 9.0 2 DIN AUTO GPS voor opel Vauxhall Astra H G J Vectra Antara Zafira corsa Vivaro Meriva Veda DVD-SPELER

Aan te raden?

En niet geheel onbelangrijk is het geluid zonder DSP ook goed? Of toch DSP aan te raden? Prijs verschil is al gauw bijna €100,- en ik ben eigenlijk van plan heel af en toe radio/dab+ te luisteren en verder alleen maar spotify te gebruiken.
Ik ben heel tevreden met m'n Android HU (PX5, 4 GB). Ik heb nu erg goed geluid door een actieve subwoofer. Maar als ik nu opnieuw mocht kiezen zou ik zeker voor een model met DSP gaan.
Ligt er natuurlijk aan hoezeer je op de kwaliteit van het geluid gesteld bent.

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
Maxieboy40 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:46:

Aan te raden?

Tja, het prijsverschil zit niet alleen in de DSP (wat ik overigens een fijne optie vind, vooral bij het afspelen van muziek) maar ook 4GB/64GB ipv 2 GB/16GB en eventueel een DVD speler. Vooral 16GB opslag zal vrij snel te weinig blijken te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Jan Dee op 18-11-2019 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
Tomtom lijkt actief bezig te zijn de Android headunits uit te sluiten als bruikbaar platform voor hun app. Eerder had ik problemen met de gesproken aanwijzingen en dat heb ik opgelost door versie 1.16 van de app te installeren. Dat werkte goed. Tot het enkele weken begon dat er geen verkeersinformatie werd opgehaald. Na enig zoeken blijkt dat de 1.16 app geen contact meer kan maken met de servers van Tomtom. De nieuwe kaarten kunnen namelijk ook niet meer worden gedownload. De app is kennelijk op de blacklist gezet.

Daarover heb ik een incident aangemaakt bij Tomtom. Men was erg behulpzaam en meewerkend. De oplossing voor de stemproblemen zou inmiddels zijn verholpen in versie 1.18. Updaten naar deze versie zou alles weer in orde maken. Dus heb ik de app geüpdated naar versie 1.18. De app werkt goed behalve dat het probleem met de stemmen toch niet opgelost is. De versie 1.16 terugzetten kan nu ook niet meer omdat deze geen kaarten meer kan downloaden. Nu heb ik dus geen goed werkende Tomtom meer. Mijn abonnement loopt nog tot september volgend jaar.

Dit vind ik dus echt wel een slechte zaak. de uiteindelijke reactie van de techneuten bij Tomtom is dat mijn radio geen ondersteunde device is en zij mij verder niet gaan helpen.

Ik heb nu Sygic geïnstalleerd en deze werkt op zich goed, maar het is geen Tomtom. Ik denk erover een nieuwe radio te kopen waar het wel op werkt. Heeft iemand nog tips?

Ik heb een PX6 met android 9 op het oog. Zou dat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 20:03
Ik gebruik al jaren Sygic en bevalt mij juist beter dan Tomtom.

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-09 10:07
Iemand enig idee hoe je een custom ROM installeert op een PX5 (Hizpo) met standaard Android 9? Ik heb de Hal9k en Malaysk beshrijving gevolgd en die zeggen dat je een bootable SD kaart moet maken met daarop een Android 8 recovery om van daaruit de ROM te installeren die je wil. Echter doet mijn radio letterlijk niks als ik hem aanzet met de SD kaart erin. Zodra ik die eruit laat start hij netjes op. Ik heb op XDA gelezen dat meer mensen dit hebben, maar heb nog geen oplossing gevonden.

De standaard ROM is oke maar diegene die ik wil is zo veel fijner (Ik had hiervoor een PX5 ook maar die was redelijk gaar dus ik dacht ik vervang hem door een nieuwe). Nu wil ik deze net als mijn vorige dus ook installeren met een fijnere ROM, maar zo makkelijk als het bij mijn vorige radio ging, gaat het nu zo moeilijk op deze...

edit: Blijkt dat ik geen MTCD/E heb, maar een of ander ding. Lekker dan, stond ook nergens op Ali Express, en ik dacht dat zolang het een PX5 was dat het dan wel goed zou zijn. Kan ik dus niks mee. 8)7 |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Bose321 op 24-11-2019 21:57 ]

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxieboy40
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-08-2020
Bose321 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 23:04:
Iemand enig idee hoe je een custom ROM installeert op een PX5 (Hizpo) met standaard Android 9? Ik heb de Hal9k en Malaysk beshrijving gevolgd en die zeggen dat je een bootable SD kaart moet maken met daarop een Android 8 recovery om van daaruit de ROM te installeren die je wil. Echter doet mijn radio letterlijk niks als ik hem aanzet met de SD kaart erin. Zodra ik die eruit laat start hij netjes op. Ik heb op XDA gelezen dat meer mensen dit hebben, maar heb nog geen oplossing gevonden.

De standaard ROM is oke maar diegene die ik wil is zo veel fijner (Ik had hiervoor een PX5 ook maar die was redelijk gaar dus ik dacht ik vervang hem door een nieuwe). Nu wil ik deze net als mijn vorige dus ook installeren met een fijnere ROM, maar zo makkelijk als het bij mijn vorige radio ging, gaat het nu zo moeilijk op deze...

edit: Blijkt dat ik geen MTCD/E heb, maar een of ander ding. Lekker dan, stond ook nergens op Ali Express, en ik dacht dat zolang het een PX5 was dat het dan wel goed zou zijn. Kan ik dus niks mee. 8)7 |:(
Wat bedoel je met een of ander ding als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Maxieboy40 schreef op zondag 24 november 2019 @ 22:28:
[...]

Wat bedoel je met een of ander ding als ik vragen mag?
Met een andere (niet MTCD/E) MCU waar niemand iets mee kan wat betreft modding. Alle ROMs en MCU updates en hacks die ik hiervoor had en wilde werken hier niet voor. En daar kocht ik hem weer voor... Helaas kan ik dit nergens terugvinden op Ali Express. Beetje frustrerend.

Mocht iemand dit niets boeiend, mag je van mij een nieuwe, in perfecte staat 2din radio overkopen. Hij werkt perfect hoor, echt, maar ik wil lekker tweaken. :9

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
Jan Dee schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 18:17:
Tomtom lijkt actief bezig te zijn de Android headunits uit te sluiten als bruikbaar platform voor hun app. Eerder had ik problemen met de gesproken aanwijzingen en dat heb ik opgelost door versie 1.16 van de app te installeren. Dat werkte goed. Tot het enkele weken begon dat er geen verkeersinformatie werd opgehaald. Na enig zoeken blijkt dat de 1.16 app geen contact meer kan maken met de servers van Tomtom. De nieuwe kaarten kunnen namelijk ook niet meer worden gedownload. De app is kennelijk op de blacklist gezet.

Daarover heb ik een incident aangemaakt bij Tomtom. Men was erg behulpzaam en meewerkend. De oplossing voor de stemproblemen zou inmiddels zijn verholpen in versie 1.18. Updaten naar deze versie zou alles weer in orde maken. Dus heb ik de app geüpdated naar versie 1.18. De app werkt goed behalve dat het probleem met de stemmen toch niet opgelost is. De versie 1.16 terugzetten kan nu ook niet meer omdat deze geen kaarten meer kan downloaden. Nu heb ik dus geen goed werkende Tomtom meer. Mijn abonnement loopt nog tot september volgend jaar.

Dit vind ik dus echt wel een slechte zaak. de uiteindelijke reactie van de techneuten bij Tomtom is dat mijn radio geen ondersteunde device is en zij mij verder niet gaan helpen.

Ik heb nu Sygic geïnstalleerd en deze werkt op zich goed, maar het is geen Tomtom. Ik denk erover een nieuwe radio te kopen waar het wel op werkt. Heeft iemand nog tips?

Ik heb een PX6 met android 9 op het oog. Zou dat werken?
Ik vind TomTom ook prettiger. TomTom Go doet het niet in 3D en TomTom Navigation kan ik geen NL stemmen weergeven, die gaat helemaal los, blijft elke ingesproken die opgenomen is in een waterval uitspugen (radio staat op Engels, dat is mijn OCD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Sinds een week een nieuwe auto (Ford Focus uit 2009), hier zit een redelijk luxe unit in maar bluetooth werkt niet (meer?) en de aux-ingang ook niet 8)7 Na lang wikken en wegen heb ik nu deze Wondefoo besteld.

Heb er ook meteen een Android Auto adapter bijgekocht (die zijn trouwens nog niet goedkoop zeg) en een OBD2-module.

De radio komt komende week binnen vanuit Spanje als het goed is, ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Jackbq schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:50:
Vandaag deze Erisin ontvangen, met directe quadblock aansluiting voor VW. Ik had gehoopt dat het mijn probleem op zou lossen, maar helaas...

Omschrijving probleem:
Als ik een vergrendelde auto nogmaals vergrendel, wordt hij "wakker" en verbruikt circa 0,8 ampere.
Een tweede manier om dit verbruik te triggeren is het bedienen van de kofferbak schakelaar terwijl de auto gesloten is. Bij het klikken van de microswitch die hierin zit schiet het verbruik direct van <0.1 naar 0.8. De auto gaat niet na een bepaalde tijd terug in slaap maar trekt de accu helemaal leeg.

Het betreft een seat, en de auto is nog maar kort in bezit.
Bij aankoop zat er een Android 6 radio in en ik dacht dat deze het probleem veroorzaakte want bij het loskoppelen van de radio stopt het verbruik direct.

De volgende stap is om het kofferbak slot eens los te koppelen en te testen of dit helpt.
Iemand een mogelijke oplossing?
Vraagje, welke VW heb je? Model/jaar; als je oude CAN gateway hebt, Kan er een drain opzitten waardoor je batt leegloopt door je radio. Can updaten/vervangen is enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmau
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 30-06-2020
Hallo,

Ik heb zojuist deze Xtrons android 9 radio besteld. Heeft hier iemand al ervaring met deze radio?
Het is mijn eerste android radio, ben benieuwd naar de prestaties van de Xtrons radios.

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.5fb34c4d2mPEvX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring.

Klote FM.
Klote dab
Verplichte xtrons usb voor 4g

Verder een prima systeem,. Ik gebruikte toch geen FM. Dus ik zou hem zo weer kopen. Lekker snel, opstarten binnen de seconde. Dat was voor mij een hele verbetering na mijn parrot astroid smart radio.

Ik had hem wel uit de uk laten komen bij xtrons uk. Gewoon voor het geval ik ooit garantie nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 07:51
Heren wellicht kunnen jullie mij verder helpen.
4 jaar geleden een autopumpin android radio laten inbouwen in een alfa 159. Het was destijds niet helemaal naar wens in gebouwd, de plastic frame lag bovenop het dashboard(niet flush)

Jaar later deze auto ingeruilt voor een andere alfa 159.

Nu weer de knoop doorgehakt voor een nieuwe 2-din radio
Nu zelf een facia kit uitgezocht met hulp van een alfa forum.
Deze kit past netjes, echter past hier helaas geen Android radio in omdat deze facisa 173x98 is.
LINK: https://www.ebay.nl/itm/A...n-Fascia-Kit/352785285932

bestaan er Uberhaupt(misschien niet chinees?) android units die in 173x98 passen?

Eventueel een alternatief zou een 'regulier' 2-din unit zijn met WIRELESS andoid auto, echter lijken deze ook nog niet te bestaan . (enkel wireless mirror)

Weet iemand een alternatief / oplossing waar geen hamer van pas komt om het passend te maken?

[ Voor 6% gewijzigd door rikm op 03-12-2019 16:30 . Reden: link toegevoegd ]

Where ever you go, there you are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Zijn er (of komen er binnenkort) al Android radio's met een OLED paneeltje erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb onlangs ook een android 9 radio tablet gekocht op Wish voor onze VW Sharan 2012.
Deze werkt redelijk goed voor google maps, waze, spotify en zo, maar toch zijn er nog enkele zaken die ik wil verbeteren.
Het moeilijke is dat er geen merk vermeld is, en ik ook geen vragen kan stellen aan de verkoper.

www.wish.com/share/9634iebewo

Enkele foto's
https://photos.app.goo.gl/d3qpzXY9zyXkqJC27

1. De Fm radio is van slechte kwaliteit, pakt niet alle zenders ondanks deze verbonden is aan auto antenne.
Andere fm app zonder data bestaat precies niet?
2. Ik hoor als alles uit staat storing geluid in boxen dat precies van de processor voortkomt, ook hoorbaar bij stille muziek?
3. De Can instellingen zou ik graag aanpassen naar type auto maar ik weet niet of dit kan.
Knoppen rechts op het stuur worden niet gezien door app? Info over verbruik, snelheid komen niet op de LCD?
Volume en volgende zender voor audio lukken wel van op het stuur, ook parkeersensoren komen op LCD.
4. Ik zou het start scherm willen personaliseren maar hiervoor krijg ik geen toegang?
Car launchers, bel apps of andere apps laten meldingen niet toe waardoor ik de installatie niet kan afronden?

Als er iemand raad weet zou het leuk zijn, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu gezien dat ik nog kan retourneren....
Iemand een idee wat voor VW Sharan 2012 het beste alternatief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 21:03
@Verwijderd
Een RCD 330G?
Of zocht je iets meer functies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-09 16:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

rikm schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:30:

bestaan er Uberhaupt(misschien niet chinees?) android units die in 173x98 passen?

Eventueel een alternatief zou een 'regulier' 2-din unit zijn met WIRELESS andoid auto, echter lijken deze ook nog niet te bestaan . (enkel wireless mirror)

Weet iemand een alternatief / oplossing waar geen hamer van pas komt om het passend te maken?
Er zijn er best wat van te vinden, volgens mij de oudere Ford modellen werken allemaal met die afmeting (of dat was 173x100), CN10-02307 was er 1 die ik in een 2006 fiesta had ingebouwd, maar dat is een oude android7 model (gok 3 jaar oud ofzo).

Beste is eerst te zoeken welke courante modellen deze afmeting gebruiken (faceplates) en vanuit dat merk verder te zoeken naar een juist model.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liever een 9 inch scherm. Maar ik vraag me vooral af of de beperking tot aanvaarden van meldingen een algemeen probleem is of enkel bij deze unit die ik heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een standaard dubbel din radio wil ik die van mij graag verkopen. Had niet gelet op de diepte van deze specifieke radio, waardoor hij een paar CM uitsteekt uit mijn dashboard. Aangezien ik retourneren naar China te duur en veel gedoe vind verkoop ik hem dus liever. Is echt nieuw, folie zit zelfs nog op het scherm. Linkje: V&A aangeboden: 7"Android 9 2din navigatie. Excuus als dat hier niet gewenst is.

[ Voor 3% gewijzigd door Bose321 op 05-12-2019 12:22 ]

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IronFist
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:48
Verwijderd schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:46:

1. De Fm radio is van slechte kwaliteit, pakt niet alle zenders ondanks deze verbonden is aan auto antenne.
Andere fm app zonder data bestaat precies niet?

Als er iemand raad weet zou het leuk zijn, alvast bedankt!
Is je fm antenne wel versterkt? Deze passieve 12v spanning zet de OEM radio zelf erop maar op deze zit er vaak een losse versterker aan de kabelboom. Bij mijn unit heb ik ook nauwelijks fm als deze versterker er niet opzit.

Zo iets als deze
https://s.click.aliexpress.com/e/DTEDKZ9Vv

Misschien is je antenne al versterkt dat is aan foto’s niet te zien.

Een versterker is trouwens ook een tip voor betere dab+ ontvangst, maar let er dan op dat er 12v spanning op moet, dus met aardedraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gewoon de auto antenne die op de radio eerst was aangesloten op de android radio aangesloten maar zie nu dat er ook een dubbele stekker is die eerder de FM antenne is. Daarom heb ik nu een verloop van dubbel naar enkel gekocht en hoop dat het daarmee is opgelost. Anders probeer ik met een versterker! THX :-)
https://photos.app.goo.gl/AsJxFBrgMqyyNABD6
Zie hierbij foto van de aansliutingen van originele radio, blauw had ik gebruikt maar ik denk dat dubbele grijze fm is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:40
De blauwe aansluiting is voor de gps antenne.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Laatst online: 21:06
Verwijderd schreef op woensdag 4 december 2019 @ 17:09:
Heb nu gezien dat ik nog kan retourneren....
Iemand een idee wat voor VW Sharan 2012 het beste alternatief is?
Ik heb een Erisin, en ben er over het algemeen heel blij mee. Mijn type is een 7818V. Die past direct in VW dash. Je moet bij VW wel een 12V Einspeiseadapter voor de FM hebben, anders krijgt de ingebouwde actieve FM antenne geen stroom en werkt ie gewoon niet. Die 12V kun je weer geschakeld achter van de Erisin afplukken.

[ Voor 23% gewijzigd door SkiFan op 07-12-2019 20:24 ]

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

SkiFan schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 20:14:
[...]

Ik heb een Erisin, en ben er over het algemeen heel blij mee. Mijn type is een 7818V. Die past direct in VW dash. Je moet bij VW wel een 12V Einspeiseadapter voor de FM hebben, anders krijgt de ingebouwde actieve FM antenne geen stroom en werkt ie gewoon niet. Die 12V kun je weer geschakeld achter van de Erisin afplukken.
Linkje van dat 12v ding? Google geeft weinig relevante info...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
SadisticPanda schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 20:51:
[...]

Linkje van dat 12v ding? Google geeft weinig relevante info...
U vraagt, wij draaien.

https://www.amazon.de/gp/...tle_o07_s00?ie=UTF8&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heb jij single fakra antenne of dual fakra? Hier komen er 2 aansluitingen binnen in de radio. Versterk je dan beiden of slechts eentje?

Meeste kabels die ik vind zijn single naar single amplifier. Of dual naar single. Nergens dual naar dual....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Ik heb er slechts eentje versterkt. Een gebruik ik voor de FM, de andere voor de DAB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

SkiFan schreef op zondag 8 december 2019 @ 13:05:
Ik heb er slechts eentje versterkt. Een gebruik ik voor de FM, de andere voor de DAB.
Met getest, bij mij komt er 12v uit iedere fm ingang op de radio. Dus versterker is normaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Kan van auto tot auto verschillen. Mijn 2008 Eos had het wel nodig. Zonder kwam er echt helemaal geen signaal aan. Was echt bedroefend. Zal er wel mee te maken hebben dat ze bij de Eos in de kofferklep zitten weggewerkt. Die is wel kunststof, maar dan nog.

[ Voor 30% gewijzigd door SkiFan op 08-12-2019 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info, ik heb deze besteld voor aansluiting op de dubbele grijze FM van de auto?
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.41d04c4dnsxTOU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
Afgelopen week een nieuwe head unit gekocht. Een Dasaita MAX6. Dit is een PX6 met 4GB ram en 64GB opslag. Ik heb hem gekocht omdat TomTom niet meer draaide op m'n C500+. Maar nu ik de radio heb geïnstalleerd blijkt dat er nog wel meer voordelen aan deze actie zitten. TomTom Go draait in ieder geval weer als een tierelier, direct uit de playstore.

Daarnaast blijkt dat mijn DAB+ adapter ineens een veel betere ontvangst heeft. Met de C500+ kon ik ongeveer 35 stations bereiken, waarvan de helft niet of nauwelijks te beluisteren was. Nu ontvang ik 68 stations waarvan alleen de Duitse stations slecht te beluisteren zijn. Verder is de ontvangst nu overal goed waar dat vroeger maar in een beperkt gebied was. Let wel, dit is met dezelfde antenne en adapter!

D.m.v. een app-je, de mtcdialer.app is het nu mogelijk de naam in te spreken van degene met wie ik wil bellen. Dat was een optie die mijn originele Jeep radio ook had, maar die ik op de vorige android radio's nooit voor elkaar kreeg.

De achteruitrijcamera heeft nu met het stuur meebewegende geleiders op het scherm. Het toestel laat zien als een deur open gaat. De radio is binnen een paar seconden direct startklaar. In het algemeen is het toestel bloedsnel, veel sneller dan de C500+ octacore die ik had.

De enige issue die ik heb ontdekt is dat de links-rechts balans en de front-rear balans regeling niets doet. Op zich niet echt een probleem want het klinkt fantastisch met de ingebouwde DSP optie. Ik heb hierover wel een kattebelletje gedaan naar de leverancier. Die heeft toegezegd er even in te duiken.
Kortom ik ben tevreden met de aanschaf.

Edit: Probleem met balans en front/rear ook opgelost. In de factory settings zit een optie "with amplifier"en "without amplifier" Deze op without gezet en probleem opgelost. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Jan Dee op 15-12-2019 17:56 ]

• royb3
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09-2024
Afgelopen maandag ietswat impulsief een Redmaple radio van AliExpress besteld voor een Grande Punto.

Gaat om deze: https://nl.aliexpress.com/item/32802529079.html

Al een aantal keer over lopen twijfelen, mede omdat zo'n radio vrij duur is in vergelijking met de auto.

Er zijn brackets beschikbaar om de achteruitrijd camera aan het kentekenverlichting lipje te bevestigen, maar die zit er helaas niet bij.

Ben benieuwd.

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Vandaag eindelijk de Wondefoo (4GB RAM, 64GB Rom, DSP) voor mijn Focus 2.5 ontvangen. Installatie ging prima, plug en play. Ik moet wel zeggen dat ik geen achteruitkijkcamera geinstalleerd heb (is wel meegeleverd Door alle adapters, CAN bus decoders, antennes en ander toestanden is er aan de achterkant weinig ruimte. Gelukkig zitten er rondom de DIN-ruimte genoeg holtes om die daarin te proppen.

Eerste indrukken:
- Nette unit, draaiknoppen voelen wel wat goedkoop aan (speling). Scherm is erg mooi. Werkt vlot.
- Nette interface, clean en rustig. Ik weet niet of dit iets van Wondefoo zelf is of een soort third party launcher/ROM
- A2DP Bluetooth werkt goed inclusief stuurbediening.
- CD's worden goed afgespeeld (ga ik waarschijnlijk niet veel gebruiken aangezien ik al 10 jaar naar dezelfde verzameling CD's luister in de auto 8)7 )
- FM-radio werkt prima, ontvangst net zo goed als de originele radio.
- GPS werkt ook goed, met de iGo app kan je navigeren zonder internetverbinding. Dit leek ook goed te functioneren verder, hoewel er geen gesproken aanwijzingen in zitten.
- Als ik de auto in z'n achteruit zet schakelt het scherm over naar de achteruitkijkcamera, ook gaat het geluid uit. Dat is wel vervelend want ik heb die camera dus niet geinstalleerd en dan krijg je zwart beeld. Ik heb ook geen optie kunnen vinden om dit uit te schakelen. Ik weet niet of het 'achteruit' signaal over de CAN-bus gaat of via een los draadje, misschien is er nog wat aan te doen om het te omzeilen.
- Brightnessregeling werkt niet automatisch bij het aan of uit zetten van de lichten, gaat ook niet mee met de dashboardverlichting. Zou handig zijn als dat automatisch gaat.
- Geluid is prima, volgens mij zelfs beter dan de originele radio. Ik heb de DSP-optie erbij genomen wat denk ik wel een goede keus is geweest. De vorige radio vond ik vrij schel klinken, dat is met de Wondefoo wel beter. De 10 (?)-band equalizer geeft nog genoeg ruimte om het geluid te tunen.
- Stuurbediening werkt gedeeltelijk. Volume gaat goed. Next/previous (resp. omhoog en omlaag) werkt ook, echter andersom. Next (palletje omhoog) gaat ie een nummer of zender terug, palletje omlaag gaat ie een nummer verder. De ' mode' en 'voice' knop doen helemaal niets. Ik heb de 'Steeringwheel study' app geprobeerd maar daar reageren de knopjes niet.
- Aux-aansluiting heb ik nog niet geprobeerd en ik weet niet of ik die ook ga gebruiken. Dit is overigens een dubbele tulpaansluiting, dus daar is nog een verloopje voor nodig.

Tot nog toe tevreden met deze radio, hopelijk zijn de bovengenoemde problemen makkelijk te fixen. Van het weekend wil ik even kijken of ik een multimeter in de voedingslijn kan hangen zodat ik kan kijken of de sleepfunctie werkt zoals het hoort. Ik rijd niet dagelijks met de auto en het zou vervelend zijn als de radio stiekem de accu leegtrekt.

Verder heb ik ook nog een Android Auto-interface besteld en een Bluetooth OBD dongle, maar die komen uit China dus duurt wat langer. Ben benieuwd naar Android Auto!

Update: inmiddels twee probleempjes al kunnen oplossen. Heb het roze 'BACK CAR' draadje doorgeknipt, hierdoor switcht de unit niet meer naar de achteruitkijkcamera als ik de auto in z'n achteruit zet. Ook het aanpassen van de stuurbediening werkt nu, door in het Factory settings de SWC op 'Can Bus' te zetten. d:)b

Update 2: vandaag de stroom gemeten die de radio trekt bij het uitzetten van het contact. Deze gaat na een aantal seconden naar +/- 7 mA... dus die sleepmode werkt goed zo te zien.

[ Voor 7% gewijzigd door JER00N op 14-12-2019 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• divermickey
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10-2024
Hallo,
Zijn er nog mensen die problemen hebben met sygic car navigatie ? Ik heb deze 1.5 jaar gebruikt met grote tevredenheid. Alles werkte online of offline, flitspalen ....
De laatste tijd werkt het niet meer zo goed, alles werkt maar als ik een adres wil ingeven kan ik 1 a 2 letters ingeven en deze blokkeert dan. ook als ik wil inloggen email adres ingeven lukt maar ww ook 1 a 2 letters en blokkeert dan ook. Heb al van alles geprobeerd maar niks lukt
toestel : px5, android 8.0, kernel 4.4.93+rocky@hctr930#130, cpu 8 core 64 bit cpu coretex A53@1.5g memory 3891mb
Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen
Alvast bedankt.
Michel

echt niemand die hier een oplossing voor heeft ? :'(

[ Voor 4% gewijzigd door divermickey op 26-12-2019 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berli028
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-12-2019
ik heb voor mijn kia Rio een android carsystem gekocht bij NAVaudio. het is Danziger of Zendai dat is niet echt duidelijk. Nu ben ik bij het instellen mijn home screen kwijtgeraakt???? Als ik nu op de home knop druk krijg ik alleen een zwart scherm i.p.v.de pictogrammen.
Heeft iemand hier ervaring mee, en hoe kan ik hem resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
royb3 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:45:
Afgelopen maandag ietswat impulsief een Redmaple radio van AliExpress besteld voor een Grande Punto.

Gaat om deze: https://nl.aliexpress.com/item/32802529079.html

Al een aantal keer over lopen twijfelen, mede omdat zo'n radio vrij duur is in vergelijking met de auto.

Er zijn brackets beschikbaar om de achteruitrijd camera aan het kentekenverlichting lipje te bevestigen, maar die zit er helaas niet bij.

Ben benieuwd.
Zaterdag binnengekregen en geïnstalleerd.

Geluid klinkt meer dan prima, zelfs zonder de DSP optie klinkt het niet minder dan de factory head unit.

Bluetooth muziek werkt prima, installatie in mijn fiat ging goed.

Front paneel steekt 1mm uit, aan de onder kant. Ik stoor me hier niet echt aan.

Tot dusver blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-08 09:56
Zijn er mensen die weten of er "Android Auto" autoradio's met meerdere usb aansluitingen?
De verschillende modellen die ik reeds zitten bekijken heb blijken er slechts 1 te hebben:

- SONY XAVAX3005DB
- PIONEER SPH-DA230DAB
-

Deze kosten tussen de 300-400 euro, wat ongeveer het budget is wat ik voor ogen had.

Ik dacht old-skool een USB stick met MP3 files in 1 poort te steken en hiernaar te luisteren op weg en de navigatie tegelijk via Waze via Android Auto te laten verlopen. Of is dit niet mogelijk?

Veel/alle muziek meesleuren op mijn gsm zie ik niet zitten, streaming diensten doe ik niet en steeds zitten wisselen tussen gsm voor Android Auto en USB stick ook niet.

De JVC KW-M730BT heeft er 2, maar da's 700+ euro

Ik heb wel een Pioneer AVH 9xxx serie model gevonden met 2 poorten, maar da's bijna 1.000 euro is me toch van goede iets te veel.

[ Voor 3% gewijzigd door DinoBe op 16-12-2019 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
DinoBe schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:41:
Zijn er mensen die weten of er "Android Auto" autoradio's met meerdere usb aansluitingen?
De verschillende modellen die ik reeds zitten bekijken heb blijken er slecht 1 te hebben:

- SONY XAVAX3005DB
- PIONEER SPH-DA230DAB

Deze kosten tussen de 300-400 euro, wat ongeveer het budget is wat ik voor ogen had.

Ik dacht old-skool een USB stick met MP3 files in 1 poort te steken en hiernaar te luisteren op weg en de navigatie tegelijk via Waze via Android Auto te laten verlopen. Of is dit niet mogelijk?

Veel/alle muziek meesleuren op mijn gsm zie ik niet zitten, streaming diensten doe ik niet en steeds zitten wisselen tussen gsm voor Android Auto en USB stick ook niet.

Ik heb wel een Pioneer AVH 9xxx serie model gevonden met 2 poorten, maar da's bijna 1.000 euro is me toch van goede iets te veel.
De radio's van Dasaita of Joying hebben altijd minimaal 3 USB aansluitingen en daarenboven nog een slot voor een micro SD kaart waar je massa's muziek op kunt zetten. de prijs is ongeveer wat je wilt, tussen 300 en 400 euro. Je kunt deze radio's vinden op Aliexpress. Vaak is er de mogelijkheid om de radio uit een Europees land te laten komen wat weer gemakkelijker is i.v.m. de inklaring en belasting die dan niet nodig is. Je kunt een radio zoeken die op maat is voor je auto. Stuurbediening en integratie in de mogelijkheden van de auto is dan vaak standaard.

Succes met zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Laatst online: 22:11
Ik heb een PX3 unit (Chinees, geen idee welk merk) maar merk dat de Carkit nogal slecht is.... Is er een Android unit die een goede carkit heeft waarbij je goed verstaanbaar bent?

Iemand hands on ervaring?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
miel schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:01:
Ik heb een PX3 unit (Chinees, geen idee welk merk) maar merk dat de Carkit nogal slecht is.... Is er een Android unit die een goede carkit heeft waarbij je goed verstaanbaar bent?

Iemand hands on ervaring?
Heb je wel een externe microfoon aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Laatst online: 22:11
Jan Dee schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:34:
[...]

Heb je wel een externe microfoon aangesloten?
Yep, maar klinkt nog steeds of ik buiten de auto hang ipv in de auto......

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
miel schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:23:
[...]

Yep, maar klinkt nog steeds of ik buiten de auto hang ipv in de auto......
Tot nu toe heb ik sinds 2013 inmiddels m'n derde Android radio. Dat is een Dasaita max6 (PX6). Iedereen vind dat ik nu veel beter te horen ben dan bij de vorige radio's. Het is met dezelfde microfoon als de vorige dus daaraan ligt het niet.

• royb3
5 dagen later... Geen beeld geen geluid meer. De verkoper heeft mij nu net een software update gegeven, maar met de instructies die erbij zaten kom ik helaas niet heel ver.

De verlichting gaat aan wanneer ik mijn lampen aan zet, maar dat is dan ook alles. Verder knippert de verlichting 1 maal bij reset knopje, en een aantal keer wanneer ik de aan/uit knop 10 seconden ingedrukt houd.

Hopelijk snel op te lossen.

• royb3
Ik heb het canbus kastje opnieuw aangesloten, nu is het helemaal feest. nu heb ik ineens een airbag defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d5stick
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
royb3 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:44:
5 dagen later... Geen beeld geen geluid meer. De verkoper heeft mij nu net een software update gegeven, maar met de instructies die erbij zaten kom ik helaas niet heel ver.

De verlichting gaat aan wanneer ik mijn lampen aan zet, maar dat is dan ook alles. Verder knippert de verlichting 1 maal bij reset knopje, en een aantal keer wanneer ik de aan/uit knop 10 seconden ingedrukt houd.

Hopelijk snel op te lossen.
Heb je ook geen boot logo? Klinkt alsof je SoM corrupt is geraakt aangezien je MCU nog wel reageert op de knoppen. Je kan deze opnieuw flashen door een bootable SDcard te maken. Zoek even op XDA naar het installeren van Android op mtce pie/9 install MCU. (Ik ga er vanuit dat je Android 9 had/hebt)
(Onderstaande pas doen als de verkoper niet mee werkt ivm garantie)
Als dit niet werkt kan je de SoM eruit halen en met een USB kabel hem flashen.
Pagina: 1 ... 30 ... 48 Laatste