Hoe is trouwens jullie ervaring met de Chinese schermen en de afleesbaarheid onder zonnige omstandigheden?
Mijn Dasaita is prima afleesbaar vind ik. Alleen met de extreme hitte van afgelopen week (geen airco, wel ramen open) viel het scherm na ongeveer een uurtje uit. Na even uitgestaan te hebben (stroom eraf) deed ie het wel weer gewoon.
Mijn witson is prima afleesbaar in de zon

[ Voor 36% gewijzigd door berrieberrie op 27-07-2019 12:08 ]
vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,3850 kw zonnepanelen
sinds een week een witson ful screen head unit ingebouwd in mijn skoda octavia 3 1.2 tsi.
draait op android 8.0.
Bijna alles werkt naar behoren en is behoorlijk rap (4gb rom). Sommige aps ondersteunen geen splitscreen wat wel jammer is.
Heb alleen nog vraagje over een aansluiting die ik niet thuis kan brengen. Heb de verkoper gevraagd maar antwoord was nogal onzinnig.
Op foto staat een usb (male) die verbonden is met harnas en (ik denk) de kabel die de oorspronkelijke usb aansluiting verbindt.
De bestaande radio was een swing standaard radio (kleine schermpje).
iemand een idee waarvoor die usb aansluiting dient? (eerste foto)
tweede foto is de orginele skoda kabel die met de head unit verbonden wordt maar daar tussen zit dus die usb die op zijn beurt weer met een zwart rode kabel naar de quadlock stekker gaat.

draait op android 8.0.
Bijna alles werkt naar behoren en is behoorlijk rap (4gb rom). Sommige aps ondersteunen geen splitscreen wat wel jammer is.
Heb alleen nog vraagje over een aansluiting die ik niet thuis kan brengen. Heb de verkoper gevraagd maar antwoord was nogal onzinnig.
Op foto staat een usb (male) die verbonden is met harnas en (ik denk) de kabel die de oorspronkelijke usb aansluiting verbindt.
De bestaande radio was een swing standaard radio (kleine schermpje).
iemand een idee waarvoor die usb aansluiting dient? (eerste foto)
tweede foto is de orginele skoda kabel die met de head unit verbonden wordt maar daar tussen zit dus die usb die op zijn beurt weer met een zwart rode kabel naar de quadlock stekker gaat.

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,3850 kw zonnepanelen
Heeft iemand ervaring met de video out uitgangen van deze android units. Ik heb een opel Antara en deze heeft een scherm in het dashboard dat nu aangesloten is op de huidige radio (navi100).
De plaats van de huidige radio is niet optimaal zeker niet voor naviagtie e.d. erg laag en dat betekend veel wegkijken van de weg... niet erg veilig)
Nu wil ik graag (met wat knutselwerk daar een extra scherm in bouwen welke hetzelfde moet weergeven als de android radio) op de huidge plek van het huidige extra scherm.
Dus ik ben op zoek naar een radio met volledige video uit. Ik lees dat sommige iig gedeeltelijke video uit hebben voor alleen echte video's. Maar ben dus opzoek naar een rca/cinch 100% video out.
Heeft iemand hier iets over gelezen/over gezien/mee gedaan?
En ik zie inderdaad door de merken het bos niet meer.
En iemand mening/ervaring met de brand specific vs general + can bus units?
De plaats van de huidige radio is niet optimaal zeker niet voor naviagtie e.d. erg laag en dat betekend veel wegkijken van de weg... niet erg veilig)
Nu wil ik graag (met wat knutselwerk daar een extra scherm in bouwen welke hetzelfde moet weergeven als de android radio) op de huidge plek van het huidige extra scherm.
Dus ik ben op zoek naar een radio met volledige video uit. Ik lees dat sommige iig gedeeltelijke video uit hebben voor alleen echte video's. Maar ben dus opzoek naar een rca/cinch 100% video out.
Heeft iemand hier iets over gelezen/over gezien/mee gedaan?
En ik zie inderdaad door de merken het bos niet meer.
En iemand mening/ervaring met de brand specific vs general + can bus units?
MetricCandy - Btag: MetricCandy#1397
Iemand ervaring met stuurbediening op een nieuwe Android autoradio?
Heb bij Witson(.com) een autoradio gekocht voor mijn Toyota Yaris 2017.
Hier zit een CanBus bij voor integratie stuurknopbediening, maar die werkt samen met de achteruitrijcamera NIET.

In dit factory settings menu heb ik geprobeerd hem in te stellen:
(menupic van internet, heb alle toyota canbus instellingen gehad/ tevens ook oa in het laatste menu aangegeven dat stuurbediening via can moet gaan)

Iemand die bekent is met het probleem, en nog meer met de oplossing.
Systeem verder ziet er al top uit, maar de laatste dingen zijn wel belangrijk ervoor.
Hopelijk niet de optie waarbij er met draden gestoeit moet worden
Heb bij Witson(.com) een autoradio gekocht voor mijn Toyota Yaris 2017.
Hier zit een CanBus bij voor integratie stuurknopbediening, maar die werkt samen met de achteruitrijcamera NIET.

In dit factory settings menu heb ik geprobeerd hem in te stellen:
(menupic van internet, heb alle toyota canbus instellingen gehad/ tevens ook oa in het laatste menu aangegeven dat stuurbediening via can moet gaan)

Iemand die bekent is met het probleem, en nog meer met de oplossing.
Systeem verder ziet er al top uit, maar de laatste dingen zijn wel belangrijk ervoor.
Hopelijk niet de optie waarbij er met draden gestoeit moet worden

Ik heb de 4G RAM met 32GB genomen PX5. De versie met digital sound processor was alleen te verkrijgen vanuit China en dan zit je weer met invoerrechten enzo. Schakelen naar de achteruitrij systeem moet erg snel gaan volgens mij. Ik heb alleen achteruirij sensoren nog maar die komen er direct voor als je hem daar in zet. Ook al heb ik het systeem uit.Rohit schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 15:29:
[...]
Welke van de 5 heb jij genomen?
Specs zien er goed uit maar zo rommelig om er 1 uit te kiezen haha!
Allen: ik had vandaag twee keer dat het scherm zwart bleef als ik de auto aanzette. Als ik op knopje drukte hoor ik wel een piep van uitgaan en dergelijke. Vervolgens helemaal van contact, even wachten, en hij draait weer. Opnieuw de standby delay ingesteld en 'remember last power state' onder de geavanceerde instellingen ingeschakeld en lijkt nu (even??) goed. Meer die dit hebben gehad?
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Hmm DSP is voor mij best belangrijk aangezien ik altijd het geluid top wil hebben ingesteld..Henkie-Jan schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:50:
[...]
Ik heb de 4G RAM met 32GB genomen PX5. De versie met digital sound processor was alleen te verkrijgen vanuit China en dan zit je weer met invoerrechten enzo. Schakelen naar de achteruitrij systeem moet erg snel gaan volgens mij. Ik heb alleen achteruirij sensoren nog maar die komen er direct voor als je hem daar in zet. Ook al heb ik het systeem uit.
Allen: ik had vandaag twee keer dat het scherm zwart bleef als ik de auto aanzette. Als ik op knopje drukte hoor ik wel een piep van uitgaan en dergelijke. Vervolgens helemaal van contact, even wachten, en hij draait weer. Opnieuw de standby delay ingesteld en 'remember last power state' onder de geavanceerde instellingen ingeschakeld en lijkt nu (even??) goed. Meer die dit hebben gehad?
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Maar er zit wel weer een uitgebreide 'amplifier' in. Als ik het plaatje zie bij die DSP instellingen heb ik de zelfde, Geluid is top.Rohit schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:54:
Hmm DSP is voor mij best belangrijk aangezien ik altijd het geluid top wil hebben ingesteld..
Kan je ook je equalizer aanpassen? Welke auto heb jij hem in?Henkie-Jan schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:09:
[...]
Maar er zit wel weer een uitgebreide 'amplifier' in. Als ik het plaatje zie bij die DSP instellingen heb ik de zelfde, Geluid is top.
Kansloos om zo even snel 1 te kiezen

Wat zouden jullie kiezen voor een Seat Leon 2010:
PX6 met 4gb ram en 64GB rom geen DSP
https://nl.aliexpress.com/item/32882178177.html
Of
PX5 met DSP 4gb ram 32gb rom
https://nl.aliexpress.com...-42c2-8ecf-425828d5896c-1
Of
https://nl.aliexpress.com...76-4e96-bdd7-b38d453cc3af
of wat anders...?
[ Voor 63% gewijzigd door Rohit op 29-07-2019 16:13 ]
Ja is ook aan te passen. Zit in Caddy 2016. Geluid is super goed. Zitten high end speakers in deze caddy dacht ikRohit schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:17:
[...]
Kan je ook je equalizer aanpassen? Welke auto heb jij hem in?
Ja geluid met standaard radio in de Seat klinkt ook echt goed dus die speakers zijn ook wel goeie maar belangrijk is de aansturing. Kan je wel de beste speakers hebben maar als radio ruk is dan heb je er niks aan haha. Ik ga verder onderzoeken welke ik wil en het beste past.Henkie-Jan schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:08:
[...]
Ja is ook aan te passen. Zit in Caddy 2016. Geluid is super goed. Zitten high end speakers in deze caddy dacht ik
Kan je de 'ringtone' eigenlijk aanpassen? Ik word eigenlijk nooit gebeld, maar gister dus wel in schrok me de pleuris. Wat een verschrikkelijke ringtone ...
Weet iemand al of er een officiële update naar 9.0 is (PX5-32GB, xtrons in mijn geval) model: PE98MTVPL
We love the smell of innovation in the morning!
Ik heb zojuist deze besteld voor mijn Audi A3 2007.
€ 192,24 41% Off | IPS DSP 4G 64G Android 9.0 AUTO DVD GPS Voor Audi A3 8P 2003-2012 S3 2006-2012 RS3 Sportback 2011 multimedia speler stereo radio
https://s.click.aliexpress.com/e/b2dXroPq
Ben nieuwsgierig hoe of wat.
Gekozen voor de 4g 32gb incl DSP omdat deze uit Spanje wordt verstuurd.
Mocht iemand nog wat tips and tricks weten voor deze unit dan hoor ik het graag.
€ 192,24 41% Off | IPS DSP 4G 64G Android 9.0 AUTO DVD GPS Voor Audi A3 8P 2003-2012 S3 2006-2012 RS3 Sportback 2011 multimedia speler stereo radio
https://s.click.aliexpress.com/e/b2dXroPq
Ben nieuwsgierig hoe of wat.
Gekozen voor de 4g 32gb incl DSP omdat deze uit Spanje wordt verstuurd.
Mocht iemand nog wat tips and tricks weten voor deze unit dan hoor ik het graag.
Heb voor mijn RAV4 vandaag de PX6 Android 9.0 Auto GPS Radio met ips dsp 4 + 64 GB ingebouwd.
Via tutorial op Youtube gezien dat je een verloop (SMA, SMB) kan gebruiken zodat de vin op het dak voor de GPS zorgt ipv de losse GPS antenne.
Deze meteen er bij genomen.
Ik moet zeggen dat installatie makkelijk was en hij snel en zonder grote problemen functioneerd.
tomtom vanuit de playstore werkt ook zoals het hoort.
Enig wat mij stoort is de ruis die hij geeft door de speakers als er geen audio uitgang geselecteerd is. Als je het volume uit zet is dit weg. Als je hem via stuur 1 volume tik omhoog zet is het al hoorbaar. Dit zal je onder rijden of met een actief signaal niet merken, maar het lijkt wel of het volume van de versterker te hoog staat ten opzichte van de ingangen.
Iemand zelfde probleem?
Unit is geaard en geluid gaat niet met toerental mee.
Groet.
Via tutorial op Youtube gezien dat je een verloop (SMA, SMB) kan gebruiken zodat de vin op het dak voor de GPS zorgt ipv de losse GPS antenne.
Deze meteen er bij genomen.
Ik moet zeggen dat installatie makkelijk was en hij snel en zonder grote problemen functioneerd.
tomtom vanuit de playstore werkt ook zoals het hoort.
Enig wat mij stoort is de ruis die hij geeft door de speakers als er geen audio uitgang geselecteerd is. Als je het volume uit zet is dit weg. Als je hem via stuur 1 volume tik omhoog zet is het al hoorbaar. Dit zal je onder rijden of met een actief signaal niet merken, maar het lijkt wel of het volume van de versterker te hoog staat ten opzichte van de ingangen.
Iemand zelfde probleem?
Unit is geaard en geluid gaat niet met toerental mee.
Groet.
Verwijderd
Eerst even voorstellen. Ik ben Harry en een noob op Android autoradiogebied. Wel sinds een half jaar een Joying met Android 8 en PX5 in de auto en over het algemeen bevalt het prima.
Toch blijft hij weleens hangen en heb daarom geprobeerd de Hal9k rom V3 erop te zetten. De handleidingen netjes volgend, de Youtube filmpjes netjes volgend... Klopt allemaal. En de installatie lukt iedere keer niet.
Het gaat mis bij de Modinstaller.apk. Die kan ik wel op de unit zetten en daarna openen. Als ik daarna op de grote Install-button druk, dan zou hij moeten rooten toch? Bij mij komt er Please wait... in het scherm, en dat blijft gewoon zo staan. 1 uur, 2 uur, 3 uur.... Verder gebeurt er helemaal niets! Kan wel altijd terug met de Back-knop bovenin het scherm en er is dan ook echt niets gebeurd met de unit.
Ik heb de boel verwijderd, USB stick opnieuw geformatteerd, opnieuw gedownload, alles diverse malen maar steeds hetzelfde resultaat. Snap er niks van. Heeft iemand een idee hoe dit komt en wat ik kan doen? Begin er een beetje moedeloos van te worden...
Toch blijft hij weleens hangen en heb daarom geprobeerd de Hal9k rom V3 erop te zetten. De handleidingen netjes volgend, de Youtube filmpjes netjes volgend... Klopt allemaal. En de installatie lukt iedere keer niet.
Het gaat mis bij de Modinstaller.apk. Die kan ik wel op de unit zetten en daarna openen. Als ik daarna op de grote Install-button druk, dan zou hij moeten rooten toch? Bij mij komt er Please wait... in het scherm, en dat blijft gewoon zo staan. 1 uur, 2 uur, 3 uur.... Verder gebeurt er helemaal niets! Kan wel altijd terug met de Back-knop bovenin het scherm en er is dan ook echt niets gebeurd met de unit.
Ik heb de boel verwijderd, USB stick opnieuw geformatteerd, opnieuw gedownload, alles diverse malen maar steeds hetzelfde resultaat. Snap er niks van. Heeft iemand een idee hoe dit komt en wat ik kan doen? Begin er een beetje moedeloos van te worden...
Ik zou je post op XDA plaatsen. Hier mag je volgens mij niet echt over flashen etc praten.Verwijderd schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:11:
Eerst even voorstellen. Ik ben Harry en een noob op Android autoradiogebied. Wel sinds een half jaar een Joying met Android 8 en PX5 in de auto en over het algemeen bevalt het prima.
Heeft er iemand van jullie ervaring met een goedkope 2-din androidradio van Ali?
Zoals de Podofo of Threecar.
Ik zoek een goedkope 2-din autoradio met android en dan met een zo klein mogelijke inbouwdiepte. deze zitten rond de 50mm. hij komt in een oldtimer zonder officiële radiovak.
Zoals de Podofo of Threecar.
Ik zoek een goedkope 2-din autoradio met android en dan met een zo klein mogelijke inbouwdiepte. deze zitten rond de 50mm. hij komt in een oldtimer zonder officiële radiovak.
Ik ben me aan het oriënteren op een Android unit als vervanging voor mijn standaard "MMCS" radio van een 2014 Mitsubishi Outlander met een af-fabriek Rockford Fosgate versterker. Ik lees bij veel aanbieders over "ondersteuning voor Rockford", maar heeft iemand ervaring met hoe ver die ondersteuning gaat? Als ik het goed begrijp, gaat er alleen een stereo audio signaal naar de versterker en wordt deze vanuit de radio aangestuurd via de CAN bus (sub volume, fader, maar ook allerlei DSP functies).
Ik lees bijvoorbeeld dat het vaak niet mogelijk is om sub volume en fader in te stellen. In dat geval werkt een eventuele DSP chip in de Android unit namelijk ook niet! Deze stuurt dan de luidspreker uitgangen van de unit aan, maar hierop is niets aangesloten. In dat geval overweeg ik om ook de versterker te vervangen door een met DSP die ik wél kan instellen.
Wat is jullie ervaring hiermee?
Ik lees bijvoorbeeld dat het vaak niet mogelijk is om sub volume en fader in te stellen. In dat geval werkt een eventuele DSP chip in de Android unit namelijk ook niet! Deze stuurt dan de luidspreker uitgangen van de unit aan, maar hierop is niets aangesloten. In dat geval overweeg ik om ook de versterker te vervangen door een met DSP die ik wél kan instellen.
Wat is jullie ervaring hiermee?
Probeer het eens met een SD kaartje en https://goo.gl/yoxBD7/.Verwijderd schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:11:
Op de website van Joying worden ook ondersteunde sim kaart types genoemd...
Kan iemand mij vertellen wat voor type sim kaart door de Nederlandse providers gebruikt wordt en of die werken i.c.m. de Chinese units?
Kan iemand mij vertellen wat voor type sim kaart door de Nederlandse providers gebruikt wordt en of die werken i.c.m. de Chinese units?
Heb deze net besteld: https://nl.aliexpress.com/item/32882178177.html de PX6 8 core 4GB ram 64GB versie.
Maar wat ik niet snap deze chip is volgens de website maar quad core? https://www.rockchip.nl/rk3399/
Maar wat ik niet snap deze chip is volgens de website maar quad core? https://www.rockchip.nl/rk3399/
[ Voor 33% gewijzigd door Rohit op 09-08-2019 11:13 ]
waar kan je vinden dat deze processor gebruikt wordt?Rohit schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:50:
Heb deze net besteld: https://nl.aliexpress.com/item/32882178177.html de PX6 8 core 4GB ram 64GB versie.
Ik heb zojuist een Volvo V40 uit 2002 aangeschaft en heb al zitten zoeken naar een Android auto unit die hier in past, maar nog niet veel geluk moet ik zeggen.

Is het beter om maar gewoon voor een 2 DIN model te gaan?

Is het beter om maar gewoon voor een 2 DIN model te gaan?
Een universele dubbeldin Android radio zou hier toch gewoon in moeten passen als ik het zo zie? Weet niet of de Volvo radio al canbus heeft, zo niet dan zou het zeker moeten lukken.
Heeft iemand ervaring positief of negatief over een universele radio met een losse canbus (liefst opel ervaring maar elke feedback is welkom)
Ja heb een universele radio in een Opel Vectra C, met Connects2 CTSOP002.2 canbus decoder.MetricCandy schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 22:06:
Heeft iemand ervaring positief of negatief over een universele radio met een losse canbus (liefst opel ervaring maar elke feedback is welkom)
Wat wil je weten?
Als je alleen wilt weten of het werkt: Ja prima
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Waarschijnlijk zitten er twee processors in. Twee keer quad is octa. Maar het is mij ook niet geheel duidelijk. hardware tools tonen wel netjes 8 cores. Het werkt met een coreboard of zo ietts. Ws een samenstelling van de cpu's en wat geheugen etc.Rohit schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:50:
Edit: http://www.rock-chips.com...kpower/2017/0308/835.html dat linkje kan je beter bekijken gaat specifiek over de PX5.
Vraag aan iedereen: heeft iemand een idee hoe ik de voicedialling kan gebruiken. Ik heb wel Google Assistant geinstalleerd als app maar als ik zeg 'Ok Google bel Piet' zegt ie dat hij geen nummer kan vinden en draaien. Logisch want die staat niet op de head unit...
Dus als iemand een idee heeft
[ Voor 7% gewijzigd door Henkie-Jan op 12-08-2019 00:33 ]
@Henkie-Jan volgens mij heb je een app als MtcDialer nodig.
https://github.com/scorillo/MtcDialer
Zelf verder geen ervaring mee maar ziet er redelijk simpel uit.
https://github.com/scorillo/MtcDialer
Zelf verder geen ervaring mee maar ziet er redelijk simpel uit.
Het valt niet mee om wat te vinden, wie heeft een aanbeveling,
PX6
4Gb/64Gb
8cores
7inch recht toe recht aan 2DIN
Geen extra invoerkosten
ISO aansluiting
Is het mogelijk om een remotecontrol eraan te koppelen?
Knoppen links zou makkelijk zijn maar geen 100% vereist.
Rearview hebben ze volgens mij allemaal wel.
Hoop dat jullie een idee hebben
PX6
4Gb/64Gb
8cores
7inch recht toe recht aan 2DIN
Geen extra invoerkosten
ISO aansluiting
Is het mogelijk om een remotecontrol eraan te koppelen?
Knoppen links zou makkelijk zijn maar geen 100% vereist.
Rearview hebben ze volgens mij allemaal wel.
Hoop dat jullie een idee hebben
#NoGas #Freubelaar #Loria6008DUO #12xSF170/SMA #6xCSUN355/APS #Domoticz
Klik op het plaatje van de PX6 en dan staat het daar. Ik had hem dus een bericht gestuurd toen kwam hij opeens met het is een 6core HAHA, maar de snelste chip die er is voor radio's zegt de verkoper...MichelJ schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 14:04:
[...]
waar kan je vinden dat deze processor gebruikt wordt?
Welke navigatie apps gebruiken jullie? Op me telefoon gebruik ik Waze meestal maar zonder internet word dat moeilijk volgens mij. Voor de deur zal WIFI nog wel werken of moet telkens een hotspot aanzetten..
[ Voor 21% gewijzigd door Rohit op 12-08-2019 12:19 ]
alleen met apple carplay. sygic flitsmeister en waze haperen qua geluid heel erg als je in de stad rijd. ben zelf ook op zoek naar een andere versie. maar weet nog niet welkeberrieberrie schreef op zondag 7 juli 2019 @ 10:24:
Zijn er mensen die ervaring hebben met Zlink?
Heb een witson px5 met Android 8.0.
Deze wilt geen verbinding maken met mijn Xiaomi redmi note 5 met Android 9 en mui 10.
Via de Zlink met USB zou men Android auto kunnen laten draaien op de unit .
Heb ook al een moto z force met Android 7 geprobeerd, werkt ook niet.
Ik heb goede ervaring met deze:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.2f284c4dEaiZYC
Werkt ook met een losse apk bestand maar heeft via eigen app update voor stick en apk applicatie. Momenteel werkt hij zeer stabiel. Ook met beta ios 13.
Wat met alle adapters is, laden gaat langzaam. Zorg voor een goede kabel, data + laden.
Werkt ook met een losse apk bestand maar heeft via eigen app update voor stick en apk applicatie. Momenteel werkt hij zeer stabiel. Ook met beta ios 13.
Wat met alle adapters is, laden gaat langzaam. Zorg voor een goede kabel, data + laden.
[ Voor 14% gewijzigd door MichelJ op 12-08-2019 14:22 ]
heeft deze stuurbediening. weet jij zo hoe de software heetMichelJ schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:18:
Ik heb goede ervaring met deze:
Ik kan met mijn stuurbediening volgend nummer kiezen bij ios. Volume doet hij via de headunit zelf.jarsiv schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:32:
[...]
heeft deze stuurbediening. weet jij zo hoe de software heet
Dat is jammer dat niet alles kan, kan met mijn huidige wel.MichelJ schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:34:
[...]
Ik kan met mijn stuurbediening volgend nummer kiezen bij ios. Volume doet hij via de headunit zelf.
Help! Ik heb wat stoms gedaan blijkbaar en nu wil hij niks meer. Geen lichtjes niks. Onder fatory settings had ik een optie Customer version 1, 2 en 3. Ik heb hem op 3 gezet en daarna ging hij rebooten. Althans dat dacht ik. Scherm zwart. Zit een reset gaatje in maar helpt niks. Als ik naar stroom gebruik kijk lijkt hij wel te booten en naar ongeveer 20 seconden gaat hij naar 0,03a... Wie heeft tips?
Kleine update: heb hem nu even thuis op een voeding. Heb hem 1 keer weer gewoon op beeld gehad! Helaas toen nog niet snel de Customer version weer teruggezet. Wel ging ie toen uit...
Kleine update: heb hem nu even thuis op een voeding. Heb hem 1 keer weer gewoon op beeld gehad! Helaas toen nog niet snel de Customer version weer teruggezet. Wel ging ie toen uit...
[ Voor 18% gewijzigd door Henkie-Jan op 12-08-2019 22:18 ]
Hallo, nieuw hier.
Heb sinds enkele dagen een avison met Android 8 serie erop.
Ding deed het prima, ook dab+ alles super,
Alleen sinds vandaag geeft ie de melding Mcs Uart error... Kan het apparaat niet bedienen en resetten werkt ook niet,.
Iemand een idee wat dit kan zijn? Of ook meegemaakt hebt?
Mvg Ramon
Heb sinds enkele dagen een avison met Android 8 serie erop.
Ding deed het prima, ook dab+ alles super,
Alleen sinds vandaag geeft ie de melding Mcs Uart error... Kan het apparaat niet bedienen en resetten werkt ook niet,.
Iemand een idee wat dit kan zijn? Of ook meegemaakt hebt?
Mvg Ramon
Zelf heb ik ook nog een vraag over Android op mijn Wondefoo radio.
Bij het opstarten heb ik elke keer een andere app in beeld. Zelf heb ik een Car Launcher geinstalleerd welke prima werkt, alleen moet ik deze wel elke keer zelf eerst opstarten (door op home te drukken). In het menu heb ik wel ingesteld op standaard opstarten, dus hij zou het moeten doen.
Heeft iemand ervaring met de Wondefoo en het opstarten buiten hun eigen apps om?
Verder ben ik helemaal tevreden! Top apparaat!
DAB+ tuner erop, achteruitrijcamera werkt super, geluidskwaliteit is echt helemaal geweldig. Al zou ik als audio-technieker graag een 31 bands EQ extra hebben :-).

Nee, de radio is nog niet helemaal in het dashboard geklikt
Mooie is ook dat de Wondefoo helemaal in de stijl van het dashboard geïntegreerd is. Dat maakt het ook helemaal top met de stuurwielbediening die het gewoon doet.
Totale kosten:
Radio €180
DAB+ € 20
Antenne € 12
Ik heb hiervoor een radio van €25,- geprobeerd. Dit is helemaal top voor alleen bluetooth audio, maar de Tuner is echt prut, evenals de carkit functie.
Daarna een unit van €68,- geprobeerd. Dit was helemaal drama. Radio deed het nog slechter en heel veel spontane touches op het scherm. Ik heb m'n geld door de slechte communicatie wel meteen (binnen 10 min!) terug gehad van AliExpre*s.
Nu dus een unit van €180,- wat ik zeker kan aanraden. Hiervoor heb ik al eens een unit voor een MB vito gekocht van €225,-. Mijn ervaring is dus, laat de units van onder de €100,- liggen. Geen aanrader iig.
Wat nog wel noemenswaardig is, met wondefoo had ik elke keer binnen 1 uur reactie na een vraag. De persoon (vrouw) achter de chat kon mijn vragen ook direct beantwoorden. Echt top!
Bij het opstarten heb ik elke keer een andere app in beeld. Zelf heb ik een Car Launcher geinstalleerd welke prima werkt, alleen moet ik deze wel elke keer zelf eerst opstarten (door op home te drukken). In het menu heb ik wel ingesteld op standaard opstarten, dus hij zou het moeten doen.
Heeft iemand ervaring met de Wondefoo en het opstarten buiten hun eigen apps om?
Verder ben ik helemaal tevreden! Top apparaat!
DAB+ tuner erop, achteruitrijcamera werkt super, geluidskwaliteit is echt helemaal geweldig. Al zou ik als audio-technieker graag een 31 bands EQ extra hebben :-).

Nee, de radio is nog niet helemaal in het dashboard geklikt

Mooie is ook dat de Wondefoo helemaal in de stijl van het dashboard geïntegreerd is. Dat maakt het ook helemaal top met de stuurwielbediening die het gewoon doet.
Totale kosten:
Radio €180
DAB+ € 20
Antenne € 12
Ik heb hiervoor een radio van €25,- geprobeerd. Dit is helemaal top voor alleen bluetooth audio, maar de Tuner is echt prut, evenals de carkit functie.
Daarna een unit van €68,- geprobeerd. Dit was helemaal drama. Radio deed het nog slechter en heel veel spontane touches op het scherm. Ik heb m'n geld door de slechte communicatie wel meteen (binnen 10 min!) terug gehad van AliExpre*s.
Nu dus een unit van €180,- wat ik zeker kan aanraden. Hiervoor heb ik al eens een unit voor een MB vito gekocht van €225,-. Mijn ervaring is dus, laat de units van onder de €100,- liggen. Geen aanrader iig.
Wat nog wel noemenswaardig is, met wondefoo had ik elke keer binnen 1 uur reactie na een vraag. De persoon (vrouw) achter de chat kon mijn vragen ook direct beantwoorden. Echt top!

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
Zijn er eigenlijk ook Android units van "A" merken (Sony, Pioneer, e.d.), of zijn die er alleen van Chinese merken?
En dan heb ik het dus niet over Android Auto.
Verwijderd
Neebnwgraaf schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 20:15:
Zijn er eigenlijk ook Android units van "A" merken (
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2019 22:23 ]
Ik lees hierboven een paar keer over goed werkende dab+. Ik krijg maar geen goede ontvangst voor elkaar.
Hoe doen jullie dit? Welke dab+adapter en welke antenne?
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Ik wil binnenkort ook een android radio aanschaffen namelijk deze EU-JY-VO131N4GS .
Kan iemand mij vertellen of dit een goede radio is?
Zit nu nog steeds te twijfelen.
Ok, tnx!
De vele mogelijkheden van de Android units trekken me heel erg. De nieuwe units van Joying met de Intel processoren en DSP hebben ook mijn aandacht getrokken.
Ik ben alleen nog huiverig voor hoe lang ze het blijven doen zonder kuren....
Ik heb een tijd rond gereden met een unit met Android Auto en dat beviel me ook prima.
Ik twijfel dus een beetje tussen wat meer zekerheid met een "A"-merk met Android Auto functie, of veel meer mogelijkheden maar meer risico met een Chinese Android unit.
Ik vroeg Joying in een mail naar de kwaliteit van hun units en kreeg een heel eerlijk antwoord terug. Ze zeiden me dat het zeker niet de beste units zijn, maar volgens hun ook zeker niet slecht. Ze weten dat er mensen zijn waarbij de unit na één of twee jaar al kuren kregen of er mee stopten. Ze wezen me op de twee jaar garantie en gezien mijn ervaring en wat ik hoor reageren ze snel op vragen en proberen problemen op te lossen.
Maar ik heb ook gelezen dat mensen vanuit garantie wel een nieuwe unit kregen, maar ze zelf wel de verzendkosten voor terugsturen van de oude en versturen van de nieuwe moesten betalen en dat is naar en van China ook nog best wat, lijkt me....
Toen ik ooit de eerste OnePlus One telefoon kocht, vond ik dat ook erg spannend, maar 4 jaar later gebruik ik die telefoon nog steeds zonder problemen en met heel veel plezier!
[ Voor 3% gewijzigd door bnwgraaf op 14-08-2019 23:27 ]
Geen idee, maar ik heb wel hele positieve YouTube video's gezien over deze generatie Joying radio's met DSP en de nieuwe Intel processor. Schijnt wel heel soepel te draaien en mooi geluid te hebben....Kingelvis schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 23:22:
Ik wil binnenkort ook een android radio aanschaffen namelijk deze EU-JY-VO131N4GS .
Mag ik hier linken naar een YouTube link?
Ik denk het wel. Ben hier nieuw.😄bnwgraaf schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 23:30:
[...]
Geen idee, maar ik heb wel hele positieve YouTube video's gezien over deze generatie Joying radio's met DSP en de nieuwe Intel processor. Schijnt wel heel soepel te draaien en mooi geluid te hebben....
Mag ik hier linken naar een YouTube link?
Welke app gebruik je voor dab+?bramv82 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 22:56:
Ik lees hierboven een paar keer over goed werkende dab+. Ik krijg maar geen goede ontvangst voor elkaar.
Ik gebruik DAB- Z. Werkt bij mij uitstekend en op xda een forum met veel info.
Als het een USB dab dongle is kan de keuze van USB poort ook wel eens invloed hebben.
Ik gebruik ook dab-z. Als ik al zenders vind vallen die om de haverklap weg. Ik heb een usb dab Dongle met een raam antenne. Zelfs onder de bekleding naast het raam de lak wat weggeschuurd voor een goed aarde contact.berrieberrie schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 08:32:
[...]
Welke app gebruik je voor dab+?
Ik gebruik DAB- Z. Werkt bij mij uitstekend en op xda een forum met veel info.
Als het een USB dab dongle is kan de keuze van USB poort ook wel eens invloed hebben.
Wat voor antenne gebruik je?
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Ook een plak raam antenne.
Heb je de USB poort eens verwisseld? Bij mij deed dat wonderen.
En ik heb omri in dab Z ingeschakeld
Trouwens de dekking van dab+ is nog zeker niet 100% . Ligt veel aan de lokatie waarin je je bevindt.
Hierover zijn veel klachten. En dan is de plakantenne niet de meest ideale oplossing.
Heb je de USB poort eens verwisseld? Bij mij deed dat wonderen.
En ik heb omri in dab Z ingeschakeld
Trouwens de dekking van dab+ is nog zeker niet 100% . Ligt veel aan de lokatie waarin je je bevindt.
Hierover zijn veel klachten. En dan is de plakantenne niet de meest ideale oplossing.
[ Voor 59% gewijzigd door berrieberrie op 15-08-2019 13:23 ]
Okay dan, we proberen het; als het niet mag, dan mijn excuses.....
Twee filmpjes van de nieuwe generatie Joying met Intel processor:
https://youtu.be/f7q-jDGtI8Y
En
https://youtu.be/ESLWdO31Bek
En
Dat logo van Joying staat me zo tegen, verder ziet het er goed uit
Ja, dat logo hebben veel mensen het over.
Ik vraag me af of het nog helpt tegen diefstal, als er een groot Joying logo op staat ipv Pioneer of Alpine of iets dergelijks.
Ik vraag me af of het nog helpt tegen diefstal, als er een groot Joying logo op staat ipv Pioneer of Alpine of iets dergelijks.
Bedankt voor de linkjes.bnwgraaf schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 20:04:
Okay dan, we proberen het; als het niet mag, dan mijn excuses.....
En
Ziet er inderdaad goed uit.
Ik heb sinds 2 jaar een PX5 unit in de auto gebouwd en eigenlijk nooit problemen ondervonden.
Sinds vorige week heb ik het probleem dat speakers opeens kapot beginnen te gaan. Het begon met de speaker rechts achter. Deze heb ik afgekoppeld en vervolgens werkte de andere speakers weer voor een aantal dagen. Daarna ging de speaker links voor kapot. Ook deze afgekoppeld en het ging weer even goed. Nu is ook de speaker rechts voor kapot gegaan..
Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt met een android unit? Ik heb het zelf nog nooit eerder gezien.
Ik weet dat de standaard speakers af fabriek niet geweldig zijn, maar dat ze allemaal binnen een week kapot gaan lijkt me bijna niet mogelijk. Dat moet toch van de head unit komen, toch?
Wel vreemd dat ik geen rare geluiden gehoord heb tussendoor. Geen vreemde volumes of plops of iets dergelijks...
Sinds vorige week heb ik het probleem dat speakers opeens kapot beginnen te gaan. Het begon met de speaker rechts achter. Deze heb ik afgekoppeld en vervolgens werkte de andere speakers weer voor een aantal dagen. Daarna ging de speaker links voor kapot. Ook deze afgekoppeld en het ging weer even goed. Nu is ook de speaker rechts voor kapot gegaan..
Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt met een android unit? Ik heb het zelf nog nooit eerder gezien.
Ik weet dat de standaard speakers af fabriek niet geweldig zijn, maar dat ze allemaal binnen een week kapot gaan lijkt me bijna niet mogelijk. Dat moet toch van de head unit komen, toch?
Wel vreemd dat ik geen rare geluiden gehoord heb tussendoor. Geen vreemde volumes of plops of iets dergelijks...
Even een update over mijzelf! Ik heb de Eunavi weer aan de praat. Ik baalde echt zo enorm bijna anderhalve dag mee bezig geweest en begreep er echt niks van.Henkie-Jan schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 19:30:
Help! Ik heb wat stoms gedaan blijkbaar en nu wil hij niks meer. Geen lichtjes niks. Onder fatory settings had ik een optie Customer version 1, 2 en 3. Ik heb hem op 3 gezet en daarna ging hij rebooten. Althans dat dacht ik. Scherm zwart. Zit een reset gaatje in maar helpt niks. Als ik naar stroom gebruik kijk lijkt hij wel te booten en naar ongeveer 20 seconden gaat hij naar 0,03a... Wie heeft tips?
Uiteindelijk lijkt het als je hem een poos van de stroom haalt, een sd card of een usb device er in doet hij wel doorstart. Alleen met black screen. 1 keer op de touch on/off drukken en er is beeld! Inmiddels had ik ook al een tweede unit besteld want wil niet zonder! Vreselijk om al 4 dagen met de standaard radio te doen. Maar vrees dus dat ik nu een unit over heb
Ow ja misschien een tip als iemand in de toekomst een soortgelijk iets heeft en in de bootloader wil met alleen softbutton's/touch komen: laat de unit opstarten. Vervolgens de aan/uit knop ingedrukt houden tot de lampjes drie keer snel oplichten. Dan direct 3 keer de on/off button indrukken en voila!
Volgens mij heeft vroeger Clarion een unit gehad. Maar tegenwoordig zie ik het niet meer. Nu ben ik geen audiofiel maar als ik naar de geluidskwaliteit kijk zie ik geen meerwaarde tussen deze en een A-merk. Denk wel dat de A-merken nu een boot gaan missen als je ziet wat ze aan bieden voor de prijs.bnwgraaf schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 20:15:
Zijn er eigenlijk ook Android units van "A" merken (Sony, Pioneer, e.d.), of zijn die er alleen van Chinese merken?
Is die PX5 unit van jou een Joying of een ander merk?BizzieBis schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 11:35:
Ik heb sinds 2 jaar een PX5 unit in de auto gebouwd en eigenlijk nooit problemen ondervonden.
Volgens mij een ander merk. Hij werd redelijk merkloos aangeboden op AliExpress.Kingelvis schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 22:54:
[...]
Is die PX5 unit van jou een Joying of een ander merk?
Ik was van plan de versterker chip (TDA 7388) te vervangen en dan met nieuwe speakers te proberen. Geen idee wat er anders over blijft, buiten een nieuwe unit te kopen dan..
Je kan nog proberen om de speaker op een andere uitgang proberen aan te sluiten.BizzieBis schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 23:00:
[...]
Volgens mij een ander merk. Hij werd redelijk merkloos aangeboden op AliExpress.
Ik was van plan de versterker chip (TDA 7388) te vervangen en dan met nieuwe speakers te proberen. Geen idee wat er anders over blijft, buiten een nieuwe unit te kopen dan..
Dus eigenlijk van voor naar achter of van achter naar voor.
Misschien is je uitgang wel kapot.
Ik was vergeten erbij te vermelden dat ik de speakers doorgemeten had. De goede hadden een impedantie van 4 ohm, en de slechte maar 0,6 ohm. Dus die zijn redelijk aan hun eind.Kingelvis schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 17:22:
[...]
Je kan nog proberen om de speaker op een andere uitgang proberen aan te sluiten.
Dus eigenlijk van voor naar achter of van achter naar voor.
Misschien is je uitgang wel kapot.
Ik denk dat het ook niet verstandig is om een speaker los te koppelen. Ik heb geen verstand van audio maar kan best zijn dat als je 1 speaker loskoppelt de weerstand anders wordt in de andere speakers of i.d. Maar misschien praat ik onzin...BizzieBis schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 11:35:
Is er iemand die nadat hij een chinese radio heeft ingebouwd nog last heeft gehad van inbraak in de auto?
Ben namelijk bang als ik een android radio inbouw met navi dat ie alsnog gejat word.😢
Ben namelijk bang als ik een android radio inbouw met navi dat ie alsnog gejat word.😢
Verwijderd
Of er ingebroken wordt in je auto zal niet liggen aan of er een Chinese android radio in zit. Ook auto's met een Koreaanse android radio worden opengebroken. Ken zelfs verhalen van auto's die worden opgebroken met Duitse android radio'sKingelvis schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 22:32:
Is er iemand die nadat hij een chinese radio heeft ingebouwd nog last heeft gehad van inbraak in de auto?
Punt is. Als je een interessant model auto bezit dan heb je een ander risico (bv VW golf tegen daihatsu charade)
Persoonlijk denk ik dat een aftermarket radio minder interessant, het tuig dat dit doet weet dat ze met 30seconden een VW radio kunnen jatten. 4 schroeven en knipknip. En je weet nooit zeker hoe een aftermarket radio gemonteerd is.
Dus maak je niet te druk, en voor totale ontspanning neem een allrisk dekking en vermeld aan de verzekering dat de radio gemonteerd is.(bonnetje bewaren)
Hoe krijg je de radio thuis aan de praat? Ik heb hem hier nu liggen maar de auto staat in de garage omdat iemand er tegen aan heeft gereden.. Dus kan de radio pas over 2 weken testen ofzo..Henkie-Jan schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 19:30:
Zo een Dasaita MAX6 PX6 64Gb ROM /4Gb RAM besteld, ben benieuwd.
shipping vanuit de UK, hoop dat de boel snel aankomt, nu aan het verdiepen in de custom roms.
Alleen nog vogelen om de stuurbediening in mijn bus aan de gang te krijgen, zit er origineel niet in maar met onderdelen van een Polo en Passat moet dat gaan lukken.
Hoop dat ik ook de juiste bracket binnen krijg, dat was even goed nameten.
shipping vanuit de UK, hoop dat de boel snel aankomt, nu aan het verdiepen in de custom roms.
Alleen nog vogelen om de stuurbediening in mijn bus aan de gang te krijgen, zit er origineel niet in maar met onderdelen van een Polo en Passat moet dat gaan lukken.
Er zitten meerdere kabels bij.Rohit schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:33:
[...]
Hoe krijg je de radio thuis aan de praat? Ik heb hem hier nu liggen maar de auto staat in de garage omdat iemand er tegen aan heeft gereden.. Dus kan de radio pas over 2 weken testen ofzo..
Om precies te zijn:
- Illummi [ORANJE]
- BATT+ [GEEL]
- ACC [ROOD]
Die doe je alledrie op de plus
- GND [ZWART]
Doe je op de min.
Een is met een heleboel composite geel en V1 out V2 out etc. Maar je moet die andere hebben met die groene RCA plug. Even aansluiten en misschien nog even op de aan-uit knop drukken.
Om precies te zijn:
- Illummi [ORANJE]
- BATT+ [GEEL]
- ACC [ROOD]
Die doe je alledrie op de plus
- GND [ZWART]
Doe je op de min.
En klaar!
Universeel model gekocht of vw specifiek? Waar gekocht? Ik zie dasaita altijd vanuit china verkocht.sgsdebruijn schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 16:25:
Zo een Dasaita MAX6 PX6 64Gb ROM /4Gb RAM besteld, ben benieuwd.
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Niet VW specifiek voor mijn model, die was gelijk een heel stuk duurder en rechts ook nog knoppen erop.SadisticPanda schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 06:55:
[...]
Universeel model gekocht of vw specifiek? Waar gekocht? Ik zie dasaita altijd vanuit china verkocht.
Heb nu een zogenaamd Nissan model maar gewoon met ISO stekker en VW canbus.
Je moet dan alleen even goed kijken naar het inbouwframe dat je de juiste maten hebt.
Dit model
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.40144c4d8JZLU6
Ik ben een beetje mee aan het lezen over de Chinese headunits, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Wat ik zelf al heb gevonden is dat er een aantal merken wat bekender zijn, zoals Joying, Daisata, Witson en dat er een aantal chipsets gebruikt worden Intel (nieuw in de Joying), Px5 en Px6.
Mijn vraag: Welke headunits raden jullie aan voor een relatieve leek, die wel iets zelf kan, maar het redelijk plug-and-play wil hebben zonder al te veel crashes (waar ik in de verschillende reviews veel over lees/zie/hoor).
Thnx!
Wat ik zelf al heb gevonden is dat er een aantal merken wat bekender zijn, zoals Joying, Daisata, Witson en dat er een aantal chipsets gebruikt worden Intel (nieuw in de Joying), Px5 en Px6.
Mijn vraag: Welke headunits raden jullie aan voor een relatieve leek, die wel iets zelf kan, maar het redelijk plug-and-play wil hebben zonder al te veel crashes (waar ik in de verschillende reviews veel over lees/zie/hoor).
Thnx!
Ik heb op Ali Express een radio gekocht met Microsoft software maar ik wil android erop dit komt uit China en zag het na aankoop. Direct geanulleerd maar de verzender heeft hem gewoon verzonden... valt er alsnog android op te zetten? Op Microsoft ce. Net 6.0?
Waarschijnlijk niet.TjardaR schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:58:
Ik heb op Ali Express een radio gekocht met Microsoft software maar ik wil android erop dit komt uit China en zag het na aankoop. Direct geanulleerd maar de verzender heeft hem gewoon verzonden... valt er alsnog android op te zetten? Op Microsoft ce. Net 6.0?
Verwijderd
Ik verwacht van niet.
CE 6.0 is antiek en ik verwacht niet dat android die cpu ondersteuning heeft
CE 6.0 is antiek en ik verwacht niet dat android die cpu ondersteuning heeft
In principe dan op zoek naar een PX6 (of eventueel de oudere PX5) die specifiek voor jouw auto is.Jacco91 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:21:
Ik ben een beetje mee aan het lezen over de Chinese headunits, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Thnx!
Dat is het makkelijkst aan te sluiten en heeft de grootste kans op volledige integratie (met bijv. canbus en stuurwielbediening)
Thnx voor je reactie. Nu is het alleen zo dat er relatief weinig zijn voor mijn auto. Ik heb de volgende gevonden:Masimo schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 21:48:
[...]
In principe dan op zoek naar een PX6 (of eventueel de oudere PX5) die specifiek voor jouw auto is.
Dat is het makkelijkst aan te sluiten en heeft de grootste kans op volledige integratie (met bijv. canbus en stuurwielbediening)
Px6 van Kunfine https://m.nl.aliexpress.c...wZT7kAqSLTJg1566564526721
Px5 van Eunavi https://m.nl.aliexpress.c...wZT7kAqSLTJg1566564581827
Px5 van Xtrons https://m.nl.aliexpress.c...wZT7kAqSLTJg1566564660434
En deze universele Px6 van Daisata https://m.nl.aliexpress.c...wZT7kAqSLTJg1566564726735
Zit er veel verschil tussen de merken qua kwaliteit? Of komt het allemaal uit 1 fabriek met alleen wat andere branding? Thnx voor je hulp
Basisonderdelen van de electronica komen grotendeels uit dezelfde fabriek.
Kijk ook maar naar je zoekresultaten. Je hebt drie vrijwel exact dezelfde apparaten gevonden.
Ik zou voor de Kunfine gaan: is PX6 (Android 9 en 64GB opslag).
Informeer je wel goed of je nog extra boxjes nodig hebt om bepaalde functionaliteit van je auto te behouden. Bijv. of de canbus interface wordt meegeleverd, of geïntegreerd is.
Voordeel van een voor je auto specifiek model is dat de juiste bekabeling wordt meegeleverd. Dan is het in 9 van de 10 gevallen plug & play.
Daisita staat wel bekend om hun goede ondersteuning en software-updates. Maar zo'n universele zou zo maar niet kunnen passen in je auto.
In mijn vorige auto had ik gewoon een 2 din gat. Daar kon alles in. In jouw geval moet je rekening houden met de vorm van de dashboard delen. Universele kan misschien wel passen maar dan kijk je tegen gaten aan de zijkanten aan.
Kijk ook maar naar je zoekresultaten. Je hebt drie vrijwel exact dezelfde apparaten gevonden.
Ik zou voor de Kunfine gaan: is PX6 (Android 9 en 64GB opslag).
Informeer je wel goed of je nog extra boxjes nodig hebt om bepaalde functionaliteit van je auto te behouden. Bijv. of de canbus interface wordt meegeleverd, of geïntegreerd is.
Voordeel van een voor je auto specifiek model is dat de juiste bekabeling wordt meegeleverd. Dan is het in 9 van de 10 gevallen plug & play.
Daisita staat wel bekend om hun goede ondersteuning en software-updates. Maar zo'n universele zou zo maar niet kunnen passen in je auto.
In mijn vorige auto had ik gewoon een 2 din gat. Daar kon alles in. In jouw geval moet je rekening houden met de vorm van de dashboard delen. Universele kan misschien wel passen maar dan kijk je tegen gaten aan de zijkanten aan.
Ik ben op zoek voor een outlander naar een Android radio. Nu vond ik deze van daisata, € 292,78 17% Off | 9 "IPS scherm voor Mitsubishi outlander 2007-2012 PX6 Android 9.0 Auto GPS radio met DSP 4 + 64GB wifi 4g usb Auto Stereo
https://s.click.aliexpress.com/e/rzX4OUcjh
maar vraag mij af of hier een dab+ ontvanger op kan en een achteruitrijcamera. Is dit iets wat toekomst bestendig is of moet ik over een paar jaar weer een nieuwe kopen?
https://s.click.aliexpress.com/e/rzX4OUcjh
maar vraag mij af of hier een dab+ ontvanger op kan en een achteruitrijcamera. Is dit iets wat toekomst bestendig is of moet ik over een paar jaar weer een nieuwe kopen?
Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer
Verwijderd
Er staat letterlijk dat de backup camera een optie is, dus ja dat kan.
Een dab Zou via de USB met een dongel wel lukken. Zo deed mijn xtrons het ook. Antenne naar de dongel en die in de USB.
Een dab Zou via de USB met een dongel wel lukken. Zo deed mijn xtrons het ook. Antenne naar de dongel en die in de USB.
Oké thx heb ik dan overheen gelezen. Zie dat er een 720p en een 1080p versie beschikbaar is. Is de hoogste altijd beter bij een achteruitrijcamera?Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 20:09:
Er staat letterlijk dat de backup camera een optie is, dus ja dat kan.
Zag nu verder naar onderen dat er een dab+bij besteld kan worden.[b]
Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer
Dag heren en Dames ,wie weet de oplossing.
Heb een china radio android ,met android 9,alles werkt behalve ,de functie carkit ,werkt maar half,ik kan bleutooth pairen met mijn telefoon die dan in de auto ligt ,dus radio en gsm zijn verbonden,
totdat ik een telefoontje krijg,dan, verschijnt er 1 seconde een popup op het scherm van er wordt gebeld ,maar dan gaat direct terug weg.
En mijn gsm neemt dan over,
Heb al geprobeerd met andere gsm maar ook hier hetzelfde ,wie weet hier de oplossing voor
mvg Luc
Heb een china radio android ,met android 9,alles werkt behalve ,de functie carkit ,werkt maar half,ik kan bleutooth pairen met mijn telefoon die dan in de auto ligt ,dus radio en gsm zijn verbonden,
totdat ik een telefoontje krijg,dan, verschijnt er 1 seconde een popup op het scherm van er wordt gebeld ,maar dan gaat direct terug weg.
En mijn gsm neemt dan over,
Heb al geprobeerd met andere gsm maar ook hier hetzelfde ,wie weet hier de oplossing voor
mvg Luc
Verwijderd
Volgens mijn glazebol ligt het aan de bluetooth draad naar de telefoon.
Jou merk en model ondersteund alleen maar bluetooth bedraad
Jou merk en model ondersteund alleen maar bluetooth bedraad
Asottu CHG7060 8 core android 9,
is draadloos ,uwe glazebol is fout
is draadloos ,uwe glazebol is fout
Mijn radio bevat geen Wi-Fi antenne. Wat is een goedkope oplossing om toch Wi-Fi te hebben op mijn radio? Nu kan ik niet mijn mobiel eraan koppelen als hotspot. Om daarmee op internet te kunnen om Spotify ect erop te zetten
@TjardaR Kan je USB aansluiten op je unit? Dan zou je een WiFi-dongle er aanhangen.
Iemand toevalligde wifi carplay dongle gebruikt van carlinkit. Bevalt ie en doet waze het goed(zonder gestotter)
Bedankt voor de tip. Heb de radio inmiddels ingebouwd en ben er zeer tevreden mee.Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 23:51:
[...]
Of er ingebroken wordt in je auto zal niet liggen aan of er een Chinese android radio in zit. Ook auto's met een Koreaanse android radio worden opengebroken. Ken zelfs verhalen van auto's die worden opgebroken met Duitse android radio's![]()
Punt is. Als je een interessant model auto bezit dan heb je een ander risico (bv VW golf tegen daihatsu charade)
Persoonlijk denk ik dat een aftermarket radio minder interessant, het tuig dat dit doet weet dat ze met 30seconden een VW radio kunnen jatten. 4 schroeven en knipknip. En je weet nooit zeker hoe een aftermarket radio gemonteerd is.
Dus maak je niet te druk, en voor totale ontspanning neem een allrisk dekking en vermeld aan de verzekering dat de radio gemonteerd is.(bonnetje bewaren)
Gisteren de Dasaita MAX6 PX6 binnen gekregen.
Ik moet zeggen dat de stock rom al erg prettig werkt, daarnaast is het apparaat lekker snel, aanrader wat mij betreft.
Van het weekend er maar eens een custom rom op zetten.
Ik moet zeggen dat de stock rom al erg prettig werkt, daarnaast is het apparaat lekker snel, aanrader wat mij betreft.
Van het weekend er maar eens een custom rom op zetten.
Vraagje..
Sinds gister een acbteruitrijcamera aangesloten. Nu is het beeld erg ingezoomed. Zodanig dat ik er niets aan heb omdat het onmogelijk is om in te schatten hoe ver een andere auto nog weg staat.
In de advertentie stond dat de camera 170 graden beeld zou geven. Ik kan denk ik niets instellen op de radio? Of zou ik hem hiervoor moeten rooten?
Sinds gister een acbteruitrijcamera aangesloten. Nu is het beeld erg ingezoomed. Zodanig dat ik er niets aan heb omdat het onmogelijk is om in te schatten hoe ver een andere auto nog weg staat.
In de advertentie stond dat de camera 170 graden beeld zou geven. Ik kan denk ik niets instellen op de radio? Of zou ik hem hiervoor moeten rooten?
- i5 6600K - MSI B150M Mortar - Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 2133mhz - MSI R9 280x - Corsair 650w PSU - Zalman Z9 plus - Philips Briliance 272c 1440P
Verwijderd
Je kan even kijken of je het video in signaal kan aanpassen.
Pal en (geen idee hoe die andere heet)
Er zitten geen schuifjes op de camera zelf. Bv zoom of lensopening
Pal en (geen idee hoe die andere heet)
Er zitten geen schuifjes op de camera zelf. Bv zoom of lensopening
Kleine update voor de geinteresseerde. Ik had last van een leeglopende accu op een VW Passat B6 2007 V6. Na ong 1 week stilstaan was de accu leeg en kon ik niet langer de auto openen of laat staan starten. Na vervanging van de CAN Gateway van versie C naar versie Q en firmware update is het probleem voor mij opgelost. Ook heb ik nu meerdere functies van het stuurwiel (dus back en forward dmv de pijltjestoetsen).
Kostbare upgrade, maar iig nu werkend naar behoren.
Kostbare upgrade, maar iig nu werkend naar behoren.
[ Voor 12% gewijzigd door lampie1979 op 31-08-2019 22:57 ]
They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!
Komt de resolutie van de camera overeen met de resolutie die je apparaat aankan? Mogelijk een 1080p camera aangesloten op een 720p toestel, of andersom?easygoingmartin schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 22:40:
Vraagje..
Vandaag de EU navi px6 64gb radio in een seat Leon ingebouwd en verrassend maar alles werkt in 1x. Alle losse kabeltjes gewoon even op de juiste plekken in de radio stoppen en aansluiten in de auto, alles op mijn stuur werkt ook perfect kan zelfs instellen wat welk knopje moet doen. Ik had de versie met DSP en geluid is echt top! Toch een verbetering van de originele radio en die was al goed. Achteruitrijcamera nog niet aangesloten maar werkt al meteen na het starten van de auto terwijl de radio nog opstart. Verder nog even kijken waar ik de boot logo kan veranderen want er zou iets bij de instellingen moeten staan maar bij mij dus niet..
Onder instellingen->Factory settings-> pin 3368 kan je opstartlogo aanpassen!Rohit schreef op zondag 1 september 2019 @ 23:47:
Vandaag de EU navi px6 64gb radio in een seat Leon ingebouwd en verrassend maar alles werkt in 1x. Alle losse kabeltjes gewoon even op de juiste plekken in de radio stoppen en aansluiten in de auto, alles op mijn stuur werkt ook perfect kan zelfs instellen wat welk knopje moet doen. Ik had de versie met DSP en geluid is echt top! Toch een verbetering van de originele radio en die was al goed. Achteruitrijcamera nog niet aangesloten maar werkt al meteen na het starten van de auto terwijl de radio nog opstart. Verder nog even kijken waar ik de boot logo kan veranderen want er zou iets bij de instellingen moeten staan maar bij mij dus niet..
Als ik dat doe krijg ik niet de melding om een code in te toetsen haha. Dan zegt die gewoon van wil je hem resetten. Gewoon de reset pagina van Android zelf..Henkie-Jan schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 22:17:
[...]
Onder instellingen->Factory settings-> pin 3368 kan je opstartlogo aanpassen!
Iemand een idee hoe ik die piep toontjes uitzet van de knoppen? Bij elke druk op de knop piept hij steeds.. Wat ik ook jammer vind is dat als de motor uitvalt tijdens het rijden ook meteen de radio uitgaat, en als ik sleutel in het contact steek dan gaat de radio aan, maar start ik hem dan gaat hij eventjes uit en weer aan..
Ik zet het verkeerd: je moet naar Car Settings-> factory settings. Onder die factory settings kan je ook instellen dat hij bijvoorbeeld een uur langs standbye moet staan voor hij daadwerkelijk uit gaat. Geloof dat die piepjes daar ook staan. Code is dus 3368.Rohit schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:32:
[...]
Als ik dat doe krijg ik niet de melding om een code in te toetsen haha. Dan zegt die gewoon van wil je hem resetten. Gewoon de reset pagina van Android zelf..
Iemand een idee hoe ik die piep toontjes uitzet van de knoppen? Bij elke druk op de knop piept hij steeds.. Wat ik ook jammer vind is dat als de motor uitvalt tijdens het rijden ook meteen de radio uitgaat, en als ik sleutel in het contact steek dan gaat de radio aan, maar start ik hem dan gaat hij eventjes uit en weer aan..
Ik ben op zoek naar een goede, snelle en stabiele Android autoradio met een RNS510 look/pasvorm om in een Volkswagen Polo V (2009-2017 model) te plaatsen.
Na heel wat zoeken heb ik enorm veel verschillende opties gevonden maar ik kan haast geen reviews of ervaringen over die dingen vinden en daarom ben ik een beetje huiverig om er zomaar eentje aan te schaffen. Het zijn allemaal Chinese dingen zonder merken dus lastig om informatie over te vinden.
Daarom mijn vraag: heeft iemand hier een dergelijke radio en wat zijn jouw ervaringen? Welke moet ik kopen?
Ik zie ook dat veel autoradio's zelf op Android draaien maar zijn er ook die Android Auto gebruiken?
Na heel wat zoeken heb ik enorm veel verschillende opties gevonden maar ik kan haast geen reviews of ervaringen over die dingen vinden en daarom ben ik een beetje huiverig om er zomaar eentje aan te schaffen. Het zijn allemaal Chinese dingen zonder merken dus lastig om informatie over te vinden.
Daarom mijn vraag: heeft iemand hier een dergelijke radio en wat zijn jouw ervaringen? Welke moet ik kopen?
Ik zie ook dat veel autoradio's zelf op Android draaien maar zijn er ook die Android Auto gebruiken?
Verwijderd
Ik heb een paar jaar xtrons gehad. En dit werkte goed.
Let wel, ik had FM en dab niet aangesloten gebruikte gewoon mijn eigen muziek verzameling.
Ik vond het een snelle, degelijke radio met eigenlijk als enigste nadeel is dat ze je dwingen een "speciaal" door hun gemaakte USB 4g dongel te gebruiken als je de radio een eigen data verbinding wil geven.
Bloed irritant, dus ik gebruikte een eigen mifi.
De vraag is of je stuurbediening hebt, en of de radio dat toelaat.
Even zoeken op https://xtrons.co.uk
Let wel, ik had FM en dab niet aangesloten gebruikte gewoon mijn eigen muziek verzameling.
Ik vond het een snelle, degelijke radio met eigenlijk als enigste nadeel is dat ze je dwingen een "speciaal" door hun gemaakte USB 4g dongel te gebruiken als je de radio een eigen data verbinding wil geven.
Bloed irritant, dus ik gebruikte een eigen mifi.
De vraag is of je stuurbediening hebt, en of de radio dat toelaat.
Even zoeken op https://xtrons.co.uk
Mag ik je vragen voor welk type Seat Leon je deze hebt ingebouwd? Heb zelf een Leon 1P (2008) en ben ook op zoek naar een goede/snelle Android autoradio. Maar heb het probleem wat de meeste mensen hier zeggen......zie door de bomen het bos niet meer, er is gewoon zóveel keus.Rohit schreef op zondag 1 september 2019 @ 23:47:
Zou je een link willen sturen van welke jij besteld hebt? Thanks!
puur ter info,
Heb een poos geleden de Xtrons PE98MTVPL gekocht, Android 8.0 PX5 4GB 32GB ROM
Dacht laat ik eens kijken of ik deze naar 9.0 kon krijgen (had Malaysk 3.5.1) draaien en na een foutieve 6.0 bootSD, heel heel heel veel (uitzoek) werk gehad.
de Toptip is om de 9.0 recovery te gebruiken van Hal9k en daarna heb ik de laatste Stock GS (15-8-19) versie gebruikt inc MCU 3.17_3
Heb nu in principe de Xtrons PBX99MTVL radio, welke nu als 9.0 unit wordt aangeboden. De auto kan weer een poosje mee. Nu weer op zoek naar een leuke car launcher.
Heb een poos geleden de Xtrons PE98MTVPL gekocht, Android 8.0 PX5 4GB 32GB ROM
Dacht laat ik eens kijken of ik deze naar 9.0 kon krijgen (had Malaysk 3.5.1) draaien en na een foutieve 6.0 bootSD, heel heel heel veel (uitzoek) werk gehad.
de Toptip is om de 9.0 recovery te gebruiken van Hal9k en daarna heb ik de laatste Stock GS (15-8-19) versie gebruikt inc MCU 3.17_3
Heb nu in principe de Xtrons PBX99MTVL radio, welke nu als 9.0 unit wordt aangeboden. De auto kan weer een poosje mee. Nu weer op zoek naar een leuke car launcher.
We love the smell of innovation in the morning!