Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayesh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-08 07:56
Heeft er iemand hier viper4android versie 2.7 erop staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
dennistd schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 22:50:
Een Citroën C1. Er zit alleen een schakelaar tussen de constante plus om bij langer stilstaan van de auto ook het laatste beetje stroom (voor de standby) te onderbreken. Gewoon om zeker te zijn dat de accu dan niet leeg kan raken.
Zit toch gewoon in de software? Je kan zelf instellen na hoeveel tijd de radio helemaal uitgaat (dacht na max een uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 19:09
ingebouwd android

Voor mijn renault clio ook via aliexpress.com een android radio besteld. Het inbouwen was simpel mede ook omdat er groot deel van het dashboard meegeleverd werd waardoor dit er erg netjes uit ziet. Te spreken over de kwailiteit, alleen het aansluiten van de achteruit rij camera was even een dingetje omdat dit niet goed beschreven stond. Het aansluiten van de reverse draad op de goede draad van de auto en dit werkte ook weer. Wanneer de lampen aangaan dempt automatisch de scherm.

Radio heeft tijd nodig om op te starten maar de achteruitrij camera doet het meteen (tijdens bootproces) wanneer nodig is. Helaas werkt TomTom momenteel niet omdat er een probleem met de PX5 processor bestaat maar heb nu sygic draaien (zie foto) en deze is ook zeer duidelijk en goed.

Dab+ is nog niet helemaal zoals het zou moeten werken maar dit komt denk ik zelf door de antenne. Maar wil momenteel nog geen antenne extra aan de buitenkant installeren. Raamantenne voldoet niet.

Carplay werkt wel maar hikt (navigatiestem) veel als je muziek en navigatie tegelijkertijd draait. Dit ligt meer aan de USB device dan aan de radio.

Heb nu een LTE 4G dongle van Huawei met datakaartje en heb nu dus altijd internet. Dit werk zeer goed. Zo goed dat ik deze ook ga gebruiken voor mijn laptop als ik internet nodig heb. Datakaart is onbeperkt.

Al met al werkt de radio zeer goed. Als je bij de android radio blijft ben ik zeer tevreden. Heb nu de opzet draaien met internetradio, spotify en sygic. Bluetooth telefoon werkt zeer goed. Heb niet eens een losse mic nodig en gebruik de ingebouwde voorop de radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:48

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Gister mijn PX5 naar Android 9 bijgewerkt, beetje prutsen met de juiste recovery maar het is gelukt! Nog niet helemaal zeker of ik bij deze rom blijf maar de basis lijkt goed.

Binnenkort toch maar eens kijken naar een DAB+ uitbreiding en dan ook gelijk maar een achteruitrijcamera erbij. Dan is het eerst weer compleet. *D

Lees alleen maar slechte dingen over DAB, laat maar ff.

[ Voor 9% gewijzigd door Beekforel op 25-05-2019 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-08 23:25
Interresant dat Android 9 voor PX5 er is.

Waar heb je deze gehaald? Ik heb nl. veel last van de helderheid van mijn Android apparaat. Ik krijg deze maar niet automatisch in nachtstand.
Beekforel schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 11:04:
Gister mijn PX5 naar Android 9 bijgewerkt, beetje prutsen met de juiste recovery maar het is gelukt! Nog niet helemaal zeker of ik bij deze rom blijf maar de basis lijkt goed.

Binnenkort toch maar eens kijken naar een DAB+ uitbreiding en dan ook gelijk maar een achteruitrijcamera erbij. Dan is het eerst weer compleet. *D

Lees alleen maar slechte dingen over DAB, laat maar ff.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 23:48

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

henkb123 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 14:40:
Interresant dat Android 9 voor PX5 er is.

Waar heb je deze gehaald? Ik heb nl. veel last van de helderheid van mijn Android apparaat. Ik krijg deze maar niet automatisch in nachtstand.

[...]
Euh xda ergens. Hal9k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Hal9K is android 8 volgens mij. Die draai ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2fast4younow
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-08 14:22
hallo allemaal,

Even een beroep op jullie expertise, ook ik overweeg een Android radio en heb mijn oog laten vallen op het Merk Isudar, deze leveren inclusief android 9, zie deze link https://nl.aliexpress.com...BEgLb1fD_BwE&gclsrc=aw.ds

Iemand ervaring met dit Merk en zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
Ik zie hier met name Xtron en Joying voorbij komen, zijn dit betere merken?

Ook zie ik dat er op dit moment blijkbaar geen verzending vanuit Duitsland mogelijk is en kan ik kiezen Rusland of China. Wat zouden jullie dan kiezen en enig idee wat er nog bij zou kunnen komen aan dounanekosten?

Alvast bedankt voor jullie input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@2fast4younow Ik denk dat het allemaal niet zoveel uitmaakt... Isudar, Joying, Xtron... volgens mij is het allemaal hetzelfde spul en prijsklasse.

Wat ik zou doen is even Googlen of er anderen zijn geweest met jouw automerk en type die een soortgelijke radio succesvol hebben ingebouwd, kun je mooi afkijken op werkwijze, merk en of er nog bijzonderheden zijn.

Mijn Joying unit lag sinds oktober in de trapkast na de Ali sale, vorig weekend hele weekend bezig geweest, toen was ik er klaar mee en heb ik alles weer teruggebouwd naar de fabrieksradio, kreeg het niet aan de praat.

Vandaag was poging 2, nu wel succesvol, werkt wel mooi allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard86
  • Laatst online: 21-07-2023
Hallo allemaal.

Mijn vrouw heeft pas een nieuwe (tweedehands) auto, Ford Focus CC uit 2008.
De radio, Sony geen idee welk type, is wel erg gedateerd dus wil deze graag veranderen.
Nu heeft zij een iPhone en dan lijkt mij het makkelijkste als zij ook Apple Carplay heeft.
Ik heb al het één en ander bekeken, maar twijfel weg wat te doen.
Ik zag bijvoorbeeld deze:

https://s.click.aliexpress.com/e/mp4joHSC7

Maar ik heb ook al gezien dan er losse frames te koop zijn dat je dan een gewone rechthoekige 2-din radio erin kan doen, bijvoorbeeld:

https://www.amazon.de/dp/..._r_cp_apa_i_-nu8CbBCB82A2

Wat is jullie ervaring met Chinese Android radio's en icm Apple Carplay?
Ik zie dat er veel mogelijk is, maar ook daar het geluid niet al te best is en dat de kwaliteit ook wel eens te wensen over laat.

Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje voor de ervaringsdeskundigen met Android 8.x units.

Ik heb mijn Joying 8.1 unit eergisteren ingebouwd.
Alles werkt, so far so good.

Sleuteltje op ACC of starten -> unit springt aan,
sleuteltje eruit -> unit gaat uit

En dat ding start bijna instant op (prachtig natuurlijk...)
maar... drained dat de accu nou niet?

Auto start nog prima tot nu toe, maar het knaagt een beetje.
Of verbruikt die sleep-mode zo weinig dat het te verwaarlozen is allemaal?

Kan ook nergens een setting vinden ervoor,
maar zal wel weer ergens verstopt zitten.

Hoor graag, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-08 17:13
Iemand een tip voor welke radio handig is voor mijn auto? Ik heb een Toyota Auris MK1 (2006-2012) . Ik zag op Ali dat er frontjes te krijgen zijn om er een 2-din in te plaatsen.

Wat ik graag wil kunnen:
- Waze
- Spotify
- Flitsmeister
- Als het kan de drie hierboven tegelijkertijd
- Kunnen bellen
- Stuurbediening blijven gebruiken
- Achteruitrij camera
- Snel opstarten
- Internet via bluetooth (voor spotify, waze, flitsmeister etc)

Geen behoefte aan een cd speler. fm/dab mag, niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 11:19
Allard86 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 17:11:
Hallo allemaal.

Mijn vrouw heeft pas een nieuwe (tweedehands) auto, Ford Focus CC uit 2008.
De radio, Sony geen idee welk type, is wel erg gedateerd dus wil deze graag veranderen.
Nu heeft zij een iPhone en dan lijkt mij het makkelijkste als zij ook Apple Carplay heeft.
Ik heb al het één en ander bekeken, maar twijfel weg wat te doen.
Ik zag bijvoorbeeld deze:

https://s.click.aliexpress.com/e/mp4joHSC7

Maar ik heb ook al gezien dan er losse frames te koop zijn dat je dan een gewone rechthoekige 2-din radio erin kan doen, bijvoorbeeld:

https://www.amazon.de/dp/..._r_cp_apa_i_-nu8CbBCB82A2

Wat is jullie ervaring met Chinese Android radio's en icm Apple Carplay?
Ik zie dat er veel mogelijk is, maar ook daar het geluid niet al te best is en dat de kwaliteit ook wel eens te wensen over laat.

Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.

Alvast bedankt!
Mijn vrouw heeft ook een Ford Focus CC en daar zit deze in, gewoon met frame van een Focus CC en dan heb je ook een groot 9 inch scherm.

Hoezo Apple Carplay? Het hebben van zo'n android auto radio betekent dat je juist NIET je phone hoeft te koppelen met kabeltjes. Dat ding heeft alle apps die je nodig hebt al ingebakken (of zijn te downloaden) en gebruik je voor diensten gewoon je bestaande account(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 11:18
Stomme vraag, maar ik heb een cheapo achteruitrijcameraatje gekocht, maar hoe krijg je die van binnen naar buiten? Er loopt een 3mm draad vanuit de camera, maar die gaat naar een koppeling die weer uitloopt naar een power en gele tulp, maar die koppeling (laat staan die stekkers) heeft een gat van zeker 10mm nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-08 10:16
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 23:40:
Vraagje voor de ervaringsdeskundigen met Android 8.x units.

Ik heb mijn Joying 8.1 unit eergisteren ingebouwd.
Alles werkt, so far so good.

Sleuteltje op ACC of starten -> unit springt aan,
sleuteltje eruit -> unit gaat uit

En dat ding start bijna instant op (prachtig natuurlijk...)
maar... drained dat de accu nou niet?

Auto start nog prima tot nu toe, maar het knaagt een beetje.
Of verbruikt die sleep-mode zo weinig dat het te verwaarlozen is allemaal?

Kan ook nergens een setting vinden ervoor,
maar zal wel weer ergens verstopt zitten.

Hoor graag, alvast bedankt!
Heb zelf een Xtrons en deze gaat ook alleen maar in sleep-mode zelfs al laat ik de auto langere tijd staan. Zelfs na 2 weken kon ik nog starten! Sleep-mode instelling staat nu op 'auto'. Als ik straks echt langer op vakantie ga dan pas ik die instelling aan zodat de radio na een uur of wat wel echt helemaal uit gaat.

Dus van een accu-drain kan ik niet bepaald spreken. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuTTLeYs
  • Laatst online: 26-08 09:58
ArawnofAnnwn schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 00:54:
Iemand een tip voor welke radio handig is voor mijn auto? Ik heb een Toyota Auris MK1 (2006-2012) . Ik zag op Ali dat er frontjes te krijgen zijn om er een 2-din in te plaatsen.

Wat ik graag wil kunnen:
- Waze
- Spotify
- Flitsmeister
- Als het kan de drie hierboven tegelijkertijd
- Kunnen bellen
- Stuurbediening blijven gebruiken
- Achteruitrij camera
- Snel opstarten
- Internet via bluetooth (voor spotify, waze, flitsmeister etc)

Geen behoefte aan een cd speler. fm/dab mag, niet noodzakelijk.
Bij het gebruik van Waze kan je Spotify geïntegreerd gebruiken. Flitsmeister is dan tevens overbodig. Alle meldingen ontvang je van Waze.
Voor de rest PX5 of PX6, dan heb je al je wensen. Even zoeken op Ali ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-08 17:13
MuTTLeYs schreef op maandag 3 juni 2019 @ 20:15:
[...]

Bij het gebruik van Waze kan je Spotify geïntegreerd gebruiken. Flitsmeister is dan tevens overbodig. Alle meldingen ontvang je van Waze.
Voor de rest PX5 of PX6, dan heb je al je wensen. Even zoeken op Ali ofzo.
De reden waarom ik graag flitsmeister er naast wil, is vanwege ambulance/brandweer en soms politie meldingen, die waze helaas niet heeft. Controles staan normaal gesproken al in waze dus daarvoor heb ik flitsmeister niet nodig. Ik draai het nu vaak in split screen op mijn telefoon.

Dank je voor de tip, ik ga eens reviews lezen.

[ Voor 4% gewijzigd door ArawnofAnnwn op 03-06-2019 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-09 13:45
Flitsmeister kan gewoon op de achtergrond werken toch, net als op een telefoon?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
bramv82 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 07:26:
Flitsmeister kan gewoon op de achtergrond werken toch, net als op een telefoon?
Kan op de achtergrond werken echter het automatisch starten werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
Blueone schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:53:
[...]

Kan op de achtergrond werken echter het automatisch starten werkt niet.
Hier ook niet, heb aanstaan dat hij bij bluetooth connectie zou moeten starten, maar dat gebeurt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:18
Raziel schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:57:
[...]

Hier ook niet, heb aanstaan dat hij bij bluetooth connectie zou moeten starten, maar dat gebeurt niet.
Heeft iemand hier het automatisch starten van apps werkend gekregen? (op een PX5 met Android 8 )
Ik probeer dit met Tasker, maar die blijft ook niet actief. Ik heb het idee dat de radio op een wat afwijkende manier in standby/uit/low power gaat. En dat alle apps actief gekilled worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-08 02:02
Na twee en een half jaar een PX3 met 1 gb en 5.1, werd het tijd voor een nieuwe radio. Omdat ik steeds meer gecrashte apps en trage reactietijd wel zat begon te worden. Nu heb ik een PX6 met 4 gb en dsp chip gekocht van Klyde (KLD). Ik ben nu voor een 10 inch gegaan omdat 7 inch tijdens het rijden toch aan de kleine kant is als je een bepaald nummer wilt horen en moet gaan typen.
De PX6 is lekker snel en heeft geen moeite met meerdere apps. Waar ik wel verbaasd over ben is dat het maximale volume de helft minder is dan mijn oude radio. De fm-radio ontvangst is beduidend slechter dan met mijn vorige radio, die juist een hele goede ontvangst had. Daarnaast werkt de wifi maar matig qua bereik en zodra die actief wordt krijg ik statische ruis door de speakers. Gelukkig niet luid genoeg om te kunnen horen als de motor draait maar toch. Met mijn telefoon als hotspot is de verbinding gelukkig prima.
Voor de rest werkt alles weer prima; 256 gb ssd, navigatie, Spotify, Google voice, bellen, achteruitrijcamera etc. Het 10 inch scherm met ips-paneel is in ieder geval een grote vooruitgang.

Het blijft me wel verbazen dat niet alles minstens even goed is of zelfs beter. Terwijl de nieuwe uit dezelfde fabriek komt nota bene. Hopelijk heb ik nog ergens een 'loudness' functie over het hoofd gezien zodat ik meer output kan krijgen. Ik heb al een losse wifi antenne besteld die ik met een sma plug wil gaan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
SiErRa schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 19:10:
[...]

Heeft iemand hier het automatisch starten van apps werkend gekregen? (op een PX5 met Android 8 )
Ik probeer dit met Tasker, maar die blijft ook niet actief. Ik heb het idee dat de radio op een wat afwijkende manier in standby/uit/low power gaat. En dat alle apps actief gekilled worden.
Met de Hal9K rom kun je apps kiezen die actief moeten blijven na ontwaken uit slaapstand. Dit werkt voor Flitsmeister bij mij prima. Denk 1x in de 2 weken dat ik hem handmatig moet opstarten bij dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard86
  • Laatst online: 21-07-2023
DragonFly schreef op zondag 2 juni 2019 @ 21:21:
[...]

Mijn vrouw heeft ook een Ford Focus CC en daar zit deze in, gewoon met frame van een Focus CC en dan heb je ook een groot 9 inch scherm.

Hoezo Apple Carplay? Het hebben van zo'n android auto radio betekent dat je juist NIET je phone hoeft te koppelen met kabeltjes. Dat ding heeft alle apps die je nodig hebt al ingebakken (of zijn te downloaden) en gebruik je voor diensten gewoon je bestaande account(s).
Bedankt voor je antwoord. Ziet er goed uit, alleen gaat mijn voorkeur wel uit naar een paar fysieke knoppen. Dit uit het gemak van bedienen.

Waarom Carplay? Zodat je je telefoon gebruikt als bron voor je apps. Alles is up-to-date op je telefoon en bij je radio moet je dit bijhouden. Je telefoon heeft al internet en zo'n radio niet toch?

Maar ik heb totaal geen ervaring met een Android radio, dus kan niet zeggen wat het makkelijkste werkt.

Feit blijft dat de radio die ze nu heeft vervangen moet worden voor iets beters.

Ze wil voornamelijk bluetooth voor telefoon verbinding en als het kan traffic-live apps zoals waze.
Daarnaast gebruikt ze Spotify.
Op haar telefoon kan ze gebruik maken van Siri, het zou mooi zijn als de radio hier ook iets mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 11:19
Allard86 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 17:37:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Ziet er goed uit, alleen gaat mijn voorkeur wel uit naar een paar fysieke knoppen. Dit uit het gemak van bedienen.

Waarom Carplay? Zodat je je telefoon gebruikt als bron voor je apps. Alles is up-to-date op je telefoon en bij je radio moet je dit bijhouden. Je telefoon heeft al internet en zo'n radio niet toch?

Maar ik heb totaal geen ervaring met een Android radio, dus kan niet zeggen wat het makkelijkste werkt.

Feit blijft dat de radio die ze nu heeft vervangen moet worden voor iets beters.

Ze wil voornamelijk bluetooth voor telefoon verbinding en als het kan traffic-live apps zoals waze.
Daarnaast gebruikt ze Spotify.
Op haar telefoon kan ze gebruik maken van Siri, het zou mooi zijn als de radio hier ook iets mee kan.
Gekozen voor een groter scherm i.p.v. fysieke knoppen (knoppen op het apparaat betekent kleiner scherm). Fysieke bediening kan ook met stuurwiel knoppen, standaard b.v. vol up down, next/prev track, opnemen telefoon of je kiest zelf welke knoppen je toewijst aan welke functie. Een groter scherm omdat ik (we) erachter dat sommige informatie op een scherm toch wel aan de kleine kant is. Een Android head unit is in feite niets anders als een tablet en die houdt namelijk je op leesafstand. De headunit zit vaak wat verder weg.

Echter, anders dan een tablet, is een Headunit eigenlijk een 'set and forget' device. Je configureert het apparaat een keer en installeert je favoriete apps. T.o.v. van het gesloten Apple ecosysteem, heb je op een Android device veel meer keuze maar vooral vrijheid in het gebruik van die apps.

Het ding maakt natuurlijk verbinding met het internet. Er zit gewoon Wifi in. Die verbindt je met je thuisinstallatie of al rijdend met je telefoon (die dus als hotspot dan dienst doet). De Wifi verbinding doet de rest en zorgt voor nodige en automatische updates van apps en diensten.

Er zit een bepaalde leercurve en gewenning in. Je moet je aanleren je telefoon gewoon in je jas of broekzak te houden en de bluetooth en eventueel internetverbinding met de headunit zorgen voor nodige interactie.

[ Voor 4% gewijzigd door DragonFly op 09-06-2019 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-08 15:08
Hoi,

Ik heb via een spaanse webshop een 10.25" Android radio gekocht voor mijn Audi A4
In de audi heb ik een originele fabrieks radio MMI 2G zitten.

Bij deze android radio wordt enkel het scherm vervangen in het dashboard en voeft het android gedeelte enkel functie's toe, het vervangt niets. Alle fabrieks functies blijven werken.

Nu heb ik de radio aangesloten, de radio wordt eigenlijk maar op 3 punten met de auto verbonden.
1. bij de airco/verwarmings unit
2. bij de canbus unit
3. bij het scherm zelf

Het probleem is nu het volgende.
Zodra ik hem aansluit en opstart werkt het android gedeelte en ook het originele gedeelte van de auto.
Wat echter niet werkt is:
- de knoppen van de originele deel van de auto, deze zouden ook het android gedeelte moeten bedienen (werken wel bij originele radio modus)
- erger nog, zodra de radio is aangesloten en je ze de auto op contact krijg ik enorm veel storingen in mijn cockpit zoals: ESP error, TMPS error, Electronic handbrake error en de auto start niet meer.(start knop doet niets)
Zodra ik de canbus stekker van de android eruit haal (dit is een doorlus kabel) en de originele kabel direct weer aansluit dan zijn alle storingen weer weg en de auto start ook weer.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Is dit bv een instellingen in de Android unit?
Er zit bv geen losse canbus unit bij, enkel het scherm en een kabelboom.

Ook kan ik geen merk vinden, zowel op de doos in de handleiding is niets terug te vinden welk merk of type radio dit is.

De webshop in kwestie wil ook niet melden wat voor merk het is, het is hun eigen mer zeggen ze.

Het betreft de volgende radio, geschikt voor MMI 2G:
https://exclusivecarauto....t1l6jned24g0hvr3rg411r4l4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leonardus66
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Mijn PX5 geeft plotseling geen geluid meer. Eerst heb ik softwarematig van alles geprobeerd, complete reset, fabrieksinstellingen, helaas geen geluid. Na uitbouw blijkt er geen signaal op de luidsprekeruitgang te staan. Zowel de geluidsaansluiting aan de ISO stekkerzijde als de aparte geluidsuitgang van de radio geven geen signaal. Mogelijk is de versterker defect. Ik herinner mij wel dat de laatste tijd er soms plotseling een harde "tik" in het geluid te horen was. Mijn PX5 (android 8 octa) is nu 1,5 jaar oud en heeft wel vaker problemen gegeven oa het telkens uitvallen van de Wifi. Het geluid heeft eerder geen problemen gegeven. Kan ik het apparaat nu definitief bij het huisvuil zetten of heeft iemand een idee hoe ik deze radio toch aan de praat kan krijgen. Graag advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjay
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-09 00:04
Hoi allemaal,

Voor mijn Renault Grand Scenic ben ik me aan het oriënteren voor een android radio/navigatie 1 din (omdat mijn auto dit helaas heeft).
Graag jullie hulp/advies :)
Waarschijnlijk zal ik er 1 uitkiezen van Joying (een 9 inch of een 10.1 inch) omdat ik tot nu toe niet veel betere 1 din radios ben tegen gekomen. Ik zie verschillende processoren en chips
1.PX5 Octa Core
2.Intel Airmont eight-core 1.8GHz

Mijn vraag is wat ''beter'' is van deze 2 en of er grote verschillen zijn.
Voor zover ik heb kunnen achterhalen hebben de units met een px5 een video out en en de intels niet. Ik heb geen achterhoofdsteun schermen maar maar zou leuk zijn als ik dat in de toekomst wel zou kunnen toevoegen (geen must).

Ik zie in deze toppic dat er mensen waren die problemen hebben ondervonden met het geluid van audio en van de parkeersensoren. Hoe kan ik dit vooraf tackelen?

Ik heb Joying ook gemaild over de vraag of Android Q ondersteund zal worden op de apparaten die nu verkocht worden. Na een paar omslachtige antwoorden hebben ze aangegeven dit op dit moment niet te kunnen zeggen. Mijn vraag is of er leden zijn die in het verleden ook een andere versie van android op het systeem hadden staan en dit geupgrade hebben?

Graag jullie advies..

[ Voor 11% gewijzigd door wjay op 11-06-2019 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdekoning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-09 00:00
Ik heb pas een Android radio gekocht, installatie ging super makkelijk.
Er bleek al Android 9 op te staan ipv 8 zoals aan gegeven.
Alles lijkt goed te werken op een ding na. Het wifi bereik is om te janken. als ik een hotspot om mijn telefoon draai en deze in mijn zak heb zitten valt hij af en toe al bijna helemaal weg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZCw9l81vLrQjSJf6GBPtBYd4/thumb.jpg

zie de afbeelding om het verschil in ontvangst te zien.
Iemand tips hoe ik dit kan oplossen?

wat ik al heb geprobeerd.
-Nieuwere software erop
-Met/ Zonder Wifi antenne lijkt geen verschil te maken
-In/uitgebouwd maakt ook niks uit
-Discussie met de verkoper loopt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Sinds deze week een PX5 radio ingebuwd
Specifiek deze:
https://www.belsee.com/be...5-cx-5-cx5-2012-2016.html

Ik had al een achteruitrij camera aangesloten op mijn originele radio en deze werkte gewoon. Ik heb de 12V+ vanuit het achteruitrijlicht nu aangesloten op de reverse aansluiting op de android unit, maar deze schakelt niet over naar het camera beeld.

Iemand een idee waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 15:40
bramv82 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:15:
Specifiek deze:

Ik had al een achteruitrij camera aangesloten op mijn originele radio en deze werkte gewoon. Ik heb de 12V+ vanuit het achteruitrijlicht nu aangesloten op de reverse aansluiting op de android unit, maar deze schakelt niet over naar het camera beeld.

Volgens mij is dat niet de bedoeling. De reverse aansluiting op de radio moet een signaal krijgen van je canbus zodat ie in de weergave modus schakelt bij het in de achteruit zetten van je auto. Ik heb de voeding van de camera op het achteruitrijlicht aangesloten en de reverse aansluiting zit op de canbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdekoning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-09 00:00
Specifiek deze:

Mogelijk CANBUS setting niet goed in Car, Factory menu. Code 126 gebruiken om er in te raken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Laatst online: 21:30
[quote]bramv82 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:15:
Specifiek deze:

Mag ik vragen waarom je voor Belsee hebt gekozen?
Ze zijn wat duurder dan de andere aanbieders.

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
berrieberrie schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 18:45:
[quote]bramv82 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:15:
Specifiek deze:

Mag ik vragen waarom je voor Belsee hebt gekozen?
Ze zijn wat duurder dan de andere aanbieders.
Eigenlijk omdat ze de enige waren die ik kon vinden die een passende joystick konden leveren voor mijn mazda cx-5.

Leuk als er nieuwe functies bij komen door een nieuwe radio, maar ik heb er een hekel aan als er bepaalde dingen niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Mdekoning schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:00:
[...]

Mogelijk CANBUS setting niet goed in Car, Factory menu. Code 126 gebruiken om er in te raken
Wat zou de goede instelling hier moeten zijn? Gewoon eens wat opties proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
Vraag aan diegene die een 10" of ander scherm hebben zonder echte fysieke knoppen. Zijn deze modellen eenvoudig te bedienen zoals volume etc? Ik heb namelijk geen stuurbediening vandaar deze vraag.

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
Specifiek deze:

Schakelt hij wel en geen beeld?

Dan zit je video in verkeerd.

Schakelt hij niet, check dan of je acheruit verlichting werkt?

Meten of je tov aarde wel 12 v hebt? Zit er geen signaal van reverse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ries_zuid
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik heb onlangs een android 9 systeem besteld en ontvangen via aliexpress
( https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.3da24c4dvz1PZU )
Kwam zonder enige handleiding, maar goed dat zijn we wel gewend en is op zich geen ramp. Het installeren lukt wel en het apparaat werkt goed op 1 ding na. Ik heb namelijk een oudere Peugeot 307 en kreeg een kabelboom inclusief een decoder zodat de stuurwiel bediening ook op de oudere modellen (voor 2004) moet werken. Ik kom nu echter 1 aansluit stekkertje tegen die ik niet kan plaatsen maar wel verbonden zit aan die decoder. Er zitten 4 draadjes aan, rood, wit, zwart en geel. Zal dus wel voor stroomvoorziening bedoeld zijn, maar geen idee waar ik hem kan aansluiten. Iemand bekend met deze stekker?

Kabelboom

Wat is dit voor stekker?

Ik had de verkoper ook al gemaild maar die kon er ook niet veel over vertellen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
MichelJ schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 22:11:
[...]

Schakelt hij wel en geen beeld?

Dan zit je video in verkeerd.

Schakelt hij niet, check dan of je acheruit verlichting werkt?

Meten of je tov aarde wel 12 v hebt? Zit er geen signaal van reverse?
Vandaag maar even gaan meten. De canbus box geeft geen signaal bij achteruit schakelen en blijkbaar zit er ook ergens een kabelbreuk in de draad die van de achteruit rij verlichting komt....
Kan een nieuwe draad gana trekken dus. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
bramv82 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 15:53:
[...]

Vandaag maar even gaan meten. De canbus box geeft geen signaal bij achteruit schakelen en blijkbaar zit er ook ergens een kabelbreuk in de draad die van de achteruit rij verlichting komt....
Kan een nieuwe draad gana trekken dus. :(
Meet de draad van voor tot achter met een OHM meter. Canbus is een digitaal signaal. Kan je volgens mij niet meten. Ik bedoelde de schakelende draad van de achteruitrijd lamp of 12 vanaf de reverse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichelJ
van de week via GPSpower.net forum erachter gekomen dat er nog een 2e versie is van TomTom (TomTom NDS). Dit is een southamerica versie en deze draait dus op de Angroid Head Units PX5. Ik heb momenteel opgewaardeerd naar android 9 en Tomtom geïnstalleerd. Werkt als een trein.

https://www.gpspower.net/...4-tomtom-nds-1-1-6-a.html

Trouwens de laatste versie is 1.33

https://www.gpspower.net/...4-tomtom-nds-1-3-3-a.html

Omdat deze niet via de Playstore gaat, moet je een .apk bestand en een .obb bestand downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Dutchmega schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 14:07:
Ik heb ook gelijk een DAB+ USB dongle erbij genomen maar ik zit met de antenne die ik nergens goed kan wegwerken. Ik heb bijna geen bereik als ik de antenne erachter zet. Ik ga een poging doen om de GPS-kabel aan een splitter te hangen en of daaruit ook een DAB+ signaal kan krijgen.
Was dat nog een succes eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmember
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-07-2020
MichelJ schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 20:21:
van de week via GPSpower.net forum erachter gekomen dat er nog een 2e versie is van TomTom (TomTom NDS). Dit is een southamerica versie en deze draait dus op de Angroid Head Units PX5. Ik heb momenteel opgewaardeerd naar android 9 en Tomtom geïnstalleerd. Werkt als een trein.

https://www.gpspower.net/...4-tomtom-nds-1-1-6-a.html

Trouwens de laatste versie is 1.33

https://www.gpspower.net/...4-tomtom-nds-1-3-3-a.html

Omdat deze niet via de Playstore gaat, moet je een .apk bestand en een .obb bestand downloaden.
De NDS is hier allang ruimschoots besproken, werkt in principe prima totdat je kiest voor native stemmen ipv de system speech engine..... Dan krijg je een leuk circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-09 13:53
Ik heb een (voor mij) nieuwe aanwinst, een fraaie zwart metallic mazda 6 sportbreak uit 2011!

Er zit alleen een radio met cd speler in, deze wil ik toch wel graag upgraden naar iets modernere uitvoering :)

Dit topic doorgelezen en veel gegoogeld, er is maar 1 echte voorwaarde dat zijn fysieke knoppen ( i.v.m de WAF)
Verder uiteraard GPS, wifi, bluetooth,

Deze lijkt me vrij optimaal, nu voor 270 euro met nog wat extras erbij. Is dit idd een goede of zie ik wat over het hoofd?

https://www.eonon.com/And...ter-Than-Ever-Before.html

Of is dit een betere keuze vanwege android 9 en de px 30 proc?

https://www.eonon.com/And...e-Din-Car-Navigation.html

[ Voor 13% gewijzigd door marcovandam op 20-06-2019 23:52 ]

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo , ik heb onlangs een dasaita aftermarket infotainment android 9.0 px6 systeem in mijn nissan qashqai 2018 geplaatst maar ik denk dat mijn canbus niet correct werkt of ingesteld is ik kan namelijk mijn camera's niet activeren via het stuur ik heb dan maar de home button ( long press) aangewezen om die functie te kunnen uitvoeren maar radio daarintegen werkt wel via het stuur ook mijn gps begeleiding in mijn daschboard werkt niet en max. Snelheidsindicatie die ik had in mijn daschboard werkt niet maar das gelinkt aan de gps vermoed ik mijn canbus staat momenteel op nissan tenea simple (HI)AVM1 volgens verkoper de juiste setting want qashqai staat er niet tss er zit wel nissan tenea raise tss maar reeds geprobeerd en lukt ook niet iemand enig idee ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
Gmember schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:50:
[...]

De NDS is hier allang ruimschoots besproken, werkt in principe prima totdat je kiest voor native stemmen ipv de system speech engine..... Dan krijg je een leuk circus.
Blijft jammer, ik vind 'Xander' namelijk helemaal niks. Gelukkig staat mijn unit sowieso op US Engels, dus ik mag het met 'Samantha' doen. Die doet het best aardig, alleen straatnamen he? Traffic jam between 'hfasfhasdfjkh and hadsfhajkdfhaklsdfhui, 7 minutes delay'. Ik hoop bij elke update dat het gefixed wordt, maar heb er weinig vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
Raziel schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:30:
[...]

Blijft jammer, ik vind 'Xander' namelijk helemaal niks. Gelukkig staat mijn unit sowieso op US Engels, dus ik mag het met 'Samantha' doen. Die doet het best aardig, alleen straatnamen he? Traffic jam between 'hfasfhasdfjkh and hadsfhajkdfhaklsdfhui, 7 minutes delay'. Ik hoop bij elke update dat het gefixed wordt, maar heb er weinig vertrouwen in.
er is momenteel versie 1.34. Ik heb nu 1.33 en die werkt goed, krijg netjes te horen vertraging tussen weg A en weg B. Ik ben er momenteel zeer content mee. Dit is qua looks dezelfde versie als de IOS versie. Dus hoop dat de update die eraan komt voor Android ook weer werkt met PX5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo is het ook mogelijk om van andriod te downgraden ? Ik heb een px3 met andriod versie 9 enkel daar heb ik nog geen aangepaste rom voor gevonden. Graag zou ik een aangepaste rom er op draaien. Dus graag hoor ik of dit mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
marcovandam schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:35:
Ik heb een (voor mij) nieuwe aanwinst, een fraaie zwart metallic mazda 6 sportbreak uit 2011!

Er zit alleen een radio met cd speler in, deze wil ik toch wel graag upgraden naar iets modernere uitvoering :)

Dit topic doorgelezen en veel gegoogeld, er is maar 1 echte voorwaarde dat zijn fysieke knoppen ( i.v.m de WAF)
Verder uiteraard GPS, wifi, bluetooth,

Deze lijkt me vrij optimaal, nu voor 270 euro met nog wat extras erbij. Is dit idd een goede of zie ik wat over het hoofd?

https://www.eonon.com/And...ter-Than-Ever-Before.html

Of is dit een betere keuze vanwege android 9 en de px 30 proc?

https://www.eonon.com/And...e-Din-Car-Navigation.html
Gefeliciteerd met de nieuwe wagen. Ik verder geen ervaring met deze website, merk of auto maar ik zou absoluut voor de octacore versie gaan en de 4gb geheugen. Hiermee ben je hardwaretechnische future proof, de software upgraden kan waarschijnlijk altijd later nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-09 13:53
Dank je voor het goede advies. Dan ga ik de eerste bestellen.
Ik had ook opgevraagd wat inbouw gaat kosten bij enkele bedrijven, ik ben zelf niet zo handig.
Ik kreeg van een van de bedrijven de reactie dat hij de ODB2 module niet wil installeren omdat dat een risico op storingen in het controle systeem zou geven?
Ik ben dat tot nu toe in al mijn onderzoek nog niet tegengekomen.
Onzin of moet ik oppassen?

Hebben anderen ook de radio en achteruitrijcamera laten instaleren en wat kostte dat ongeveer?

[ Voor 10% gewijzigd door marcovandam op 24-06-2019 09:08 ]

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raziel
MichelJ schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 18:39:
[...]

er is momenteel versie 1.34. Ik heb nu 1.33 en die werkt goed, krijg netjes te horen vertraging tussen weg A en weg B. Ik ben er momenteel zeer content mee. Dit is qua looks dezelfde versie als de IOS versie. Dus hoop dat de update die eraan komt voor Android ook weer werkt met PX5.
Word of warning, ik heb 1.3.4 geinstallleerd, maar die liep gelijk vast. Downgrade naar 1.3.3 ging niet, dus moest deinstalleren en opnieuw beginnen. Betekent ook weer alle kaarten opnieuw binnenhalen.

1.3.4 ook nog als clean install geprobeerd, geen succes. Misschien heb ik gewoon pech, maar ik wilde het wel even delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tejoh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-08 22:49
Vandaag https://nl.aliexpress.com...0e-4ea5-b37a-78814342e99c besteld.

Vriendin moest en zou hardware knoppen en een CD-speler in de auto hebben. Daarnaast had ik weinig zin in gezeur met faceplates. Is volgens het plaatje gewoon een PX5 octa-core met 32gb, dus moet goed komen qua hardware.

Ben benieuwd naar het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-03-2024
Hallo allemaal, even wat vraagjes van mijn kant.
ik heb een Wondefoo Android 9 Dubbel Din Radio aangeschaft.
nu werkt bijna alles naar behoren en dan heb ik ook een paar gebruikersvragen.
alles eerst wat nog niet werkt....ik heb een 4G dongle van Huawai erbij. deze aangesloten met mijn KPN simkaart.
Nu zie ik in het menu ook KPN staan en 3G Data staan (terwijl het eigenlijk 4G moet zijn) maar ik heb alsnog geen internet.
ik kan ook nergens instellen welke provider of APN hij moet nemen, of netwerk zoeken.
iemand een idee??

Ander gebruikersvraagje, er zit een standaard bluetooth app bij voor je telefoon die je daarmee connect.
dit is vrij summier en ik zoek dan ook een app waarbij ik contactpersonen als Widget kan plaatsen of waar mijn Google Assistent werkt zoals ik via Voice een contact kan kiezen.

Verder zijn alle tips qua apps/widgets welkom.
welke App gebruiken jullie voor DAB+ ? Of internetradio in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
MichelJ schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:58:
[Afbeelding: ingebouwd android]

Voor mijn renault clio ook via aliexpress.com een android radio besteld. Het inbouwen was simpel mede ook omdat er groot deel van het dashboard meegeleverd werd waardoor dit er erg netjes uit ziet. Te spreken over de kwailiteit, alleen het aansluiten van de achteruit rij camera was even een dingetje omdat dit niet goed beschreven stond. Het aansluiten van de reverse draad op de goede draad van de auto en dit werkte ook weer. Wanneer de lampen aangaan dempt automatisch de scherm.

Radio heeft tijd nodig om op te starten maar de achteruitrij camera doet het meteen (tijdens bootproces) wanneer nodig is. Helaas werkt TomTom momenteel niet omdat er een probleem met de PX5 processor bestaat maar heb nu sygic draaien (zie foto) en deze is ook zeer duidelijk en goed.

Dab+ is nog niet helemaal zoals het zou moeten werken maar dit komt denk ik zelf door de antenne. Maar wil momenteel nog geen antenne extra aan de buitenkant installeren. Raamantenne voldoet niet.

Carplay werkt wel maar hikt (navigatiestem) veel als je muziek en navigatie tegelijkertijd draait. Dit ligt meer aan de USB device dan aan de radio.

Heb nu een LTE 4G dongle van Huawei met datakaartje en heb nu dus altijd internet. Dit werk zeer goed. Zo goed dat ik deze ook ga gebruiken voor mijn laptop als ik internet nodig heb. Datakaart is onbeperkt.

Al met al werkt de radio zeer goed. Als je bij de android radio blijft ben ik zeer tevreden. Heb nu de opzet draaien met internetradio, spotify en sygic. Bluetooth telefoon werkt zeer goed. Heb niet eens een losse mic nodig en gebruik de ingebouwde voorop de radio.
Michael, hoe heb je die dLTE 4G dongel aan de praat gekregen? bij mij ziet hij hem wel, maar ik krijg maar geen internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
via de wifi. Radio dient alleen voor de stroom. Hij ziet ook wel de dongle als data maar kan er niks mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KJTDominicus
MichelJ schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:24:
via de wifi. Radio dient alleen voor de stroom. Hij ziet ook wel de dongle als data maar kan er niks mee.
hoe bedoel je? doet de USB 4G Dongle ook niks bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Geprobeert deze NDS 1.3.4 draaiend te krijgen. Ik krijg Tom Tom wel opgestart maar hij blijft rondjes draaien en proberen mappen te downloaden. Op het laatst stopt NDS er gewoon mee.

Ik heb de obb file in de juiste map gezet \android\obb\com.tomtom.gplay.navapp.nds\main.17.com.tomtom.gplay.navapp.nds.obb

Iemand ervaring hoe het wel zou moeten?
Gmember schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:50:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
henkb123 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 02:06:
Geprobeert deze NDS 1.3.4 draaiend te krijgen. Ik krijg Tom Tom wel opgestart maar hij blijft rondjes draaien en proberen mappen te downloaden. Op het laatst stopt NDS er gewoon mee.

Ik heb de obb file in de juiste map gezet \android\obb\com.tomtom.gplay.navapp.nds\main.17.com.tomtom.gplay.navapp.nds.obb

Iemand ervaring hoe het wel zou moeten?

[...]
Paar posts hierboven:
Word of warning, ik heb 1.3.4 geinstallleerd, maar die liep gelijk vast. Downgrade naar 1.3.3 ging niet, dus moest deinstalleren en opnieuw beginnen. Betekent ook weer alle kaarten opnieuw binnenhalen.

1.3.4 ook nog als clean install geprobeerd, geen succes. Misschien heb ik gewoon pech, maar ik wilde het wel even delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
Welke app gebruiken jullie allemaal voor je carkit op de Android Radio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d5stick
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Iemand een PX5 bordje over? Mijn bordje wil niet meer booten in recovery en in het OS.
Hierdoor kan ik hem niet flashen.

Ik heb al wel weerstandjes gekocht om met een USB kabel te maken die direct op het bordje aangesloten kan worden om wat aan te modderen maar of dit garanties bied, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:40
d5stick schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:25:
Iemand een PX5 bordje over? Mijn bordje wil niet meer booten in recovery en in het OS.
Hierdoor kan ik hem niet flashen.

Ik heb al wel weerstandjes gekocht om met een USB kabel te maken die direct op het bordje aangesloten kan worden om wat aan te modderen maar of dit garanties bied, geen idee.
Mijn Xtrons wil na het (proberen te) installeren van een custom rom (ik dacht hal9k) ook niet meer booten: geen recovery of OS.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d5stick
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
arutten schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 17:40:
[...]

Mijn Xtrons wil na het (proberen te) installeren van een custom rom (ik dacht hal9k) ook niet meer booten: geen recovery of OS.
Mijn radio bevroor deze ochtend, recovery ging dus ik deed een cache format.
Hierin bevroor hij ook.

Nu wil die helemaal niet meer booten in recovery of normaal.

Ik denk het NAND gefrituurt door die hittegolf. :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

Van de week een Dasaita MAX6 besteld, heb nu een PX30 device in de auto, maar ik vind de unit toch te traag. Alles werkt wel prima moet ik zeggen, maar ben erg benieuwd of de MAX6 sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
voor degenen die een PX5 rom orgineel nodig hebben, ik heb eentje van de leverancier van mijn Dicola IPS 8.0 32/4GB head unit gekregen.

Denk dat al die PX5 roms gelijk zijn dus proberen kan. Ik wil hem wel ff via dropbox beschikbaar stellen indien gewenst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
KJTDominicus schreef op maandag 1 juli 2019 @ 19:21:

Ander gebruikersvraagje, er zit een standaard bluetooth app bij voor je telefoon die je daarmee connect.
dit is vrij summier en ik zoek dan ook een app waarbij ik contactpersonen als Widget kan plaatsen of waar mijn Google Assistent werkt zoals ik via Voice een contact kan kiezen.

Verder zijn alle tips qua apps/widgets welkom.
welke App gebruiken jullie voor DAB+ ? Of internetradio in de auto?
Helemaal mee eens dat de standaard bluetoothbapp veel te weinig functies heeft. In custom rom zoals Hal9k ziet het er iets anders uit maar de functionaliteit is hetzelfde. Verder heb ik nog geen werkende alternatieven kunnen vinden. Schijnt te komen omdat al deze apps gemaakt zijn voor een telefoon die direct kan bellen en niet eerst via Bluetooth moet verbinden..

In de Hal9k rom zit wel een voicemaildial functie ingebouwd, genaamd mtc dialer. Ik vond dit echter niet geweldig werken dus heb er verder niet veel ervaring mee qua gebruik. https://forum.xda-develop...nds-free-calling-t3558721

Voor dab+ radio is dab-z een erg fijne. Deze is gewoon te downloaden in de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
Michel5128 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 20:54:
[...]

Helemaal mee eens dat de standaard bluetoothbapp veel te weinig functies heeft. In custom rom zoals Hal9k ziet het er iets anders uit maar de functionaliteit is hetzelfde. Verder heb ik nog geen werkende alternatieven kunnen vinden. Schijnt te komen omdat al deze apps gemaakt zijn voor een telefoon die direct kan bellen en niet eerst via Bluetooth moet verbinden..

In de Hal9k rom zit wel een voicemaildial functie ingebouwd, genaamd mtc dialer. Ik vond dit echter niet geweldig werken dus heb er verder niet veel ervaring mee qua gebruik. https://forum.xda-develop...nds-free-calling-t3558721

Voor dab+ radio is dab-z een erg fijne. Deze is gewoon te downloaden in de store.
Oké bedankt! Ik ben ook super aan het zoeken! Android auto is ook leuk alleen daarmee kan ik de contactgegevens van mijn telefoon weer niet in zien haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
Zijn er mensen die ervaring hebben met Zlink?
Heb een witson px5 met Android 8.0.
Deze wilt geen verbinding maken met mijn Xiaomi redmi note 5 met Android 9 en mui 10.
Via de Zlink met USB zou men Android auto kunnen laten draaien op de unit .
Heb ook al een moto z force met Android 7 geprobeerd, werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-08 16:29
Ik ben op zoek naar een Apple car play dongle voor op mijn Android Zenec 3756.
Iemand hier die me een goed werkende en stabiele USB-dongle kan aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smiddags, klein vraagje ik heb een 9" Android 8.1 radio in mijn Octavia maar ik heb het idee dat de vorige eigenaar met de software heeft lopen knoeien.
Ik heb geen startscherm meer maar alleen wat menu's. Nu heb ik een aantal launchers geprobeerd maar die zien de geïnstalleerde FM radio app niet en ik wil niet altijd via een online app werken.

Weet er iemand een goeie launcher met FM radio of gewoon een goeie FM radio app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokoSenang2
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-05 19:32
Ik heb sinds 5 maanden een mtce unit van Zhi Nangi, gefabriceerd door Mai Xin voor mijn Peugeot 508. Omdat ik de laatste tijd bijna geen auto rijd (dankjewel CBR) viel het toen pas op dat na zeg twee weken stilstaan de accu leeg is.
Ik heb eerst de unit laten uitschakelen, 10 seconden nadat de motor wordt uitgeschakeld, maar dat heeft niet geholpen, de accu was weer leeg na twee weken. Na Nets tarten moest de unit wel helemaal opstarten, dus de unit was wel afgeschakeld.
Doormeten van de aansluit punten achter de unit terwijl het contact uit staat laat zien dat alle contacten spanningsloos zijn, behalve die van de B+, naar de accu plus pool. De ACC aansluiting die het geheugen van de unit van stroom zou moeten voorzien heeft geen spanning. Volgens de verschillende fora zou hierop spanning moeten staan om het geheugen te bewaren en bij het aanzetten van het contact de stroomtoevoer naar de unit te schakelen (?). De unit bewaart het geheugen gewoon.

Ik sta op het punt de voedingsdraadhandmatig geschakeld te maken, maar weet niet zó veel van electronica en auto’s om zeker te weten dat dit een goed idee is.

Is dit een goed idee, of is er een beter idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
Verwijderd schreef op zondag 7 juli 2019 @ 18:30:
Smiddags, klein vraagje ik heb een 9" Android 8.1 radio in mijn Octavia maar ik heb het idee dat de vorige eigenaar met de software heeft lopen knoeien.
Ik heb geen startscherm meer maar alleen wat menu's. Nu heb ik een aantal launchers geprobeerd maar die zien de geïnstalleerde FM radio app niet en ik wil niet altijd via een online app werken.

Weet er iemand een goeie launcher met FM radio of gewoon een goeie FM radio app?
kan je de radio niet helemaal resetten naar fabrieksinstellingen via instellingen?
Radio app is onderdeel van de rom.

Je kunt bij xda roms website wel een apk vinden.

https://forum.xda-develop...-app-replacement-t3848317

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
Michel5128 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 20:54:
[...]

Andere nog ervaringen met andere dialer apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Laatst online: 19:32
Wat is de ervaring met zo´n radio in een VW lease auto zetten. Er zit nu een radio in met een code die via de OBDII blijkbaar geunlocked wordt. Ik heb natuurlijk geen zin in gedoe met de dealer of bij het later inleveren van de auto.

Verder is het plug and play begrijp ik?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-08 19:01
YouTube: Bootup time of Android PX6 car radio

Cold boot van een px6 autoradio, if anyone cares :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Dat is best rap! Alleen waarom opent ie standaard de playstore? :P

Heb je btw ook antwoorden op mijn bovenstaande vraag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChessSpider
Ik denk dat er nog applicaties open stonden op de achtergrond voordat ik hem uitzette. Die startte hij blijkbaar ook weer op.Overigens ben ik ook een keer met meetellen op 13s opstarttijd opgekomen.

In mijn corsaatje was het op aliexpress een speciale sleutel kopen dat ik de radio eruit kreeg, oude radio eruit en nieuwe erin. De GPS ontvanger heb ik achter het dashboard, via een gat richting de passagiersstoel naar de raamkant van de passagier geleid en daar ergens opgehangen. Nieuwe radio werkte meteen. Zie ook mijn post op xda: https://forum.xda-develop...?p=79855066&postcount=255

De originele autoradio van mijn corsa zit gelocked op de auto, deze werkt niet op een andere auto zo heb ik begrepen. Maarja, die houd ik gewoon vast en evt bij het doorverkopen krijgt de koper beide radio's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaxourne
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Afgelopen week deze android radio besteld; https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.158f4c4dznBw8o

Iemand ervaring met dit soort radio's? Is het wat? Kun je bijv. ook gewoon Flitsmeister installeren en dergelijke? Ik heb expres een radio aangeschaft met 2gb ram zodat het niet al te traag wordt.

Hopelijk gaat het me lukken deze in te bouwen in de Mitsubishi Colt (2005). Heb allerlei extra kabels gekocht, bracket en een radio removal set.

Nu las ik een verontrustend verhaal dat bij auto's voor 2008 er een kans bestaat dat de accu leeg getrokken wordt wanneer je de auto afzet.

Klopt dit? Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
iemand een idee hoe ik het voor elkaar krijg om Flitsmeister automatisch op te starten? Bij mijn vorige radio deed hij dit gewoon door middel van Bluetooth als mijn telefoon gekoppeld was.
maar dit werkt op de nieuwe Android 9 niet meer.
ook het automatisch starten als hij "beweging" detecteert lijkt niet te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChessSpider
KJTDominicus schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:51:
iemand een idee hoe ik het voor elkaar krijg om Flitsmeister automatisch op te starten? Bij mijn vorige radio deed hij dit gewoon door middel van Bluetooth als mijn telefoon gekoppeld was.
maar dit werkt op de nieuwe Android 9 niet meer.
ook het automatisch starten als hij "beweging" detecteert lijkt niet te werken.
https://play.google.com/s...sch.android.taskerm&hl=nl

Kan je actie toevoegen bij verbinden van Bluetooth.

Op mijn telefoon bijvoorbeeld start hij automatisch de access point wanneer hij via bluetooth verbind met de auto; en re-enabled WiFi again wanneer hij disconnect met de auto. Werkt super goed, bijna meteen internet op de auto waar je ook bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
ChessSpider schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:53:
[...]

https://play.google.com/s...sch.android.taskerm&hl=nl

Kan je actie toevoegen bij verbinden van Bluetooth.

Op mijn telefoon bijvoorbeeld start hij automatisch de access point wanneer hij via bluetooth verbind met de auto; en re-enabled WiFi again wanneer hij disconnect met de auto. Werkt super goed, bijna meteen internet op de auto waar je ook bent :)
Oké Bedankt ga ik het testen.

Edit: opstarten werkt inderdaad perfect!
Een vraag kan je er ook voor zorgen dat hij op de achtergrond start? Dus wel in de balk maar niet het hoofdscherm?

[ Voor 12% gewijzigd door KJTDominicus op 16-07-2019 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Iemand enig idee hoe je van Android 9 weer terug kunt gaan naar Android 8 op de PX5? Krijg nu steeds de melding "This package is for "px5" devices; this is a "rk3288". Terwijl dit gewoon dezelfde chip is natuurlijk. :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:12

switchboy

-ruimte te huur-

Recover SD kaartje maken:

Zie: https://forum.xda-develop...tcd-e-head-units-t3847477

Zoek naar dit stukje tekst:
If you have Android 6 installed:
This method is also suitable for a full recovery of HU with Android 8 or 6 if it does not boot, including even in recovery.

Download and unpack the archive Hal9k_Mod_3.x_upgrade_to_Android_8.0.rar
Insert the SD card into the card reader. It is desirable to use a small card, 2-4-8 GB.
Run Rockchip SD_Firmware_Tool.exe on a convenient Windows PC with a Micro SD card reader/writer connected to it. You must run the application as Administrator.
You do not need to switch any settings. Everything is set up.
Click the "Firmware" button and select the file bootcard.img
Click the "Create" button, then "Yes" and wait until the message with the "Ok" button appears.
Close SD_Firmware_Tool.
Copy the sdupdate.img file to this card, replacing the existing one.

Remove the SD card from the card reader and insert into the HU in the GPS slot.
Now you need to completely reboot the HU. This can be done by pressing the RST (Reset) button with a paperclip etc.
If the HU does not reboot, then this button (or the Power button) must be held down until the buttons backlight flashes. Then release.
As a last resort, you can disconnect and reconnect the power cable.
When the message "Doing actions succeeded. Please remove the sdcard ..." appears, remove the SD card from the HU.

HU will reboot in recovery Android 8.
Insert the USB flash drive with the update.zip firmware file, which you can find in the archive from the “Download” section, into the USB connector of the radio. USB flash drive must be formatted in FAT32.
I recommend to take out all the other flash drives, SD cards, modems and other devices from the radio jacks.

Select the menu item "Apply update system" - "From usb storage"
The firmware will be installed.
(You can use the SD card for installation, but it will be slower.)
Select the menu item "Wipe data / factory reset".
The user data will be cleared.
Select the menu item "Reboot system now".
The device will reboot in Android 8.

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09 15:11
ChessSpider schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:04:
Ik denk dat er nog applicaties open stonden op de achtergrond voordat ik hem uitzette. Die startte hij blijkbaar ook weer op.Overigens ben ik ook een keer met meetellen op 13s opstarttijd opgekomen.

In mijn corsaatje was het op aliexpress een speciale sleutel kopen dat ik de radio eruit kreeg, oude radio eruit en nieuwe erin. De GPS ontvanger heb ik achter het dashboard, via een gat richting de passagiersstoel naar de raamkant van de passagier geleid en daar ergens opgehangen. Nieuwe radio werkte meteen. Zie ook mijn post op xda: https://forum.xda-develop...?p=79855066&postcount=255

De originele autoradio van mijn corsa zit gelocked op de auto, deze werkt niet op een andere auto zo heb ik begrepen. Maarja, die houd ik gewoon vast en evt bij het doorverkopen krijgt de koper beide radio's.
Mag ik zo vrij zijn om te vragen of je een Corsa D hebt en gebruik maakte van een CD30 MP3 als autoradio?
Zo ja, heb je geen problemen gehad met boardcomputer?

Ik lees hier verschillende berichten over dat je dan wel/geen Androidradio's in deze Corsa's kan stoppen (dus als je een Corsa D hebt, die van ons is van 2013, geeft dat mij iets van vertrouwen om er toch mee aan de slag te gaan ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Dit heeft gewerkt. Bedankt! Zit nu weer lekker op de Hal9K rom. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChessSpider
ezra070 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:12:
[...]

Mag ik zo vrij zijn om te vragen of je een Corsa D hebt en gebruik maakte van een CD30 MP3 als autoradio?
Zo ja, heb je geen problemen gehad met boardcomputer?

Ik lees hier verschillende berichten over dat je dan wel/geen Androidradio's in deze Corsa's kan stoppen (dus als je een Corsa D hebt, die van ons is van 2013, geeft dat mij iets van vertrouwen om er toch mee aan de slag te gaan ;))
Idd, CorsaD met een CD30. Geen enkel probleem gehad.

Ik las die berichten ook, uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat ze bedoelen dat als je de cd30 in een andere auto wilt gebruiken dat het niet gaat werken. Omdat de cd30 ingeprogrammeerd zou zijn op de auto, en je hem eerst moet wipen voordat je hem kan hergebruiken. Maar ik zou niet weten waarom iemand vrijwillig een cd30 in zijn auto plaatst, dus dat is niet echt aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09 15:11
@ChessSpider, dank je wel voor je update!

Ik wil niemand de CD30 als vervanging aanbevelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
Vraagje.. Ik heb een achteruitrij camera gemonteerd op mijn Android radio.
Nu heb ik een vreemd fenomeen.....
Als ik mijn auto in de achteruit zet terwijl hij alleen op contact staat doet de camera het uitstekend.
Als ik mijn auto start en zet hem in de achteruit schakelt hij de camera blijkbaar uit.... Iemand een idee?

Edit: opgelost.... Andere 12v aansluiting gebruikt

[ Voor 7% gewijzigd door KJTDominicus op 19-07-2019 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
KJTDominicus schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 14:55:
Vraagje.. Ik heb een achteruitrij camera gemonteerd op mijn Android radio.
Nu heb ik een vreemd fenomeen.....
Als ik mijn auto in de achteruit zet terwijl hij alleen op contact staat doet de camera het uitstekend.
Als ik mijn auto start en zet hem in de achteruit schakelt hij de camera blijkbaar uit.... Iemand een idee?
De meeste autoradios hebben een eigenschap dat de camera of andere video niet vertoont wordt onder het rijden. Deze "optie" kan bij de instellingen worden uitgezet.
Zou dat het kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
Jan Dee schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 15:00:
[...]

De meeste autoradios hebben een eigenschap dat de camera of andere video niet vertoont wordt ondfer het rijden. Deze "optie" kan bij de instellingen worden uitgezet.
Zou dat het kunnen zijn?
Nope dat staat goed... Kan ook gewoon YouTube enzo kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
Heb je de camera op de achteruitrijverlichting aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanedva
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 29-07 19:52
Hoi mensen,

Ik heb sinds een halfjaar een android headunit van Mekede. Ben er best tevreden over ondanks de lange opstart tijd na het uitschakelen.
Er is alleen 1 ding wat mij toch wel stoort en ik lees er verder niets over dus ik vroeg mij af of ik de enige ben die er last van heeft. Dat als ik spotify luister mijn volume als navi volume komt ipv het normale volume. Je zou denken naja het volume is nogsteeds aan te passen dus waarom klaag je maar na een melding van b.v. Waze veranderd de headunit automatisch terug naar dat hij het normale volume wilt aanpassen. Als ik dus mijn volume wil aanpassen moet ik vaak iets doen met mijn muziek volgende nummer of pauze en dan weer op play drukken dat hij weer terug springt op navi volume.

Het gaat om android 7.1

Is er misschien iemand die er anders last van heeft gehad en het heeft opgelost en mij zou willen uitleggen wat ik kan doen?

Groet,

Shane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Ik heb nu bijna een week de Eunavi android 9 radio in mijn bezit. Inbouwen was een eitje: strip los, 4 schroeven los, radio naar voren, stekkers er uit, nieuwe radio stekkers er in, 4 schroeven vast en strip weer terugklikken. :)

Ben nog druk in de ontdekkingsmodus en ben zeer verbaasd over de uitgebreide mogelijkheden! Geluid en volume is ook erg goed van de FM. Hij is lekker snel! Er zit ook een achteruitrij camera bij. Maar denk dat ik er 1 ga aanschaffen die wat meer weggewerkt is. :)

Wat ik mij nu alleen afvraag. Als ik in het snelmenu kijk waar je dingen kan in- en uitschakelen zoals wifi en bluetooth e.d. zie ik ook staan: Data - Geen simkaart. Dit wekt mij de indruk dat er wel een data mogelijkheid in de radio zit. Maar waar zou de simkaart geplaats moeten worden? Een dual-sim lijkt me ideaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:18
Shanedva schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 02:40:
Hoi mensen,

Ik heb sinds een halfjaar een android headunit van Mekede. Ben er best tevreden over ondanks de lange opstart tijd na het uitschakelen.
Er is alleen 1 ding wat mij toch wel stoort en ik lees er verder niets over dus ik vroeg mij af of ik de enige ben die er last van heeft. Dat als ik spotify luister mijn volume als navi volume komt ipv het normale volume. Je zou denken naja het volume is nogsteeds aan te passen dus waarom klaag je maar na een melding van b.v. Waze veranderd de headunit automatisch terug naar dat hij het normale volume wilt aanpassen. Als ik dus mijn volume wil aanpassen moet ik vaak iets doen met mijn muziek volgende nummer of pauze en dan weer op play drukken dat hij weer terug springt op navi volume.

Het gaat om android 7.1

Is er misschien iemand die er anders last van heeft gehad en het heeft opgelost en mij zou willen uitleggen wat ik kan doen?

Groet,

Shane
Toevallig ook gehad.. geen idee wat het was, heb men radio gereset en alles opnieuw ingesteld en nooit meer last van gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanedva
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 29-07 19:52
Hoe heb jij de radio gereset ik vind namelijk nergens in mijn menu’s een optie om terug te zetten naar fabrieks instellingen.

UPDATE: Ik heb de radio kunnen resetten via een app en nu doet hij het prima wat spotify betreft ben weer helemaal tevreden
J.Thermaltaker schreef op zondag 21 juli 2019 @ 01:21:
[...]

Toevallig ook gehad.. geen idee wat het was, heb men radio gereset en alles opnieuw ingesteld en nooit meer last van gehad

[ Voor 14% gewijzigd door Shanedva op 22-07-2019 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
Is het mogelijk om een andere radio app te koppelen aan fysieke knoppen op je unit? Voor navigatie is hier een menu voor, maar ik zou graag TuneIn koppelen aan de radio knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 13:53
Ik ben ook op zoek naar een goede Android autoradio voor de Seat Leon van mijn vrouw! Het is een Leon uit 2010 (1P1)

Iemand tips welke goed zijn? Ik wil het liefst 1 met 3 of 4 GB ram, en belangrijk dat hij heel snel opstart althans de achteruitrijcamera moet snel gestart zijn..
Henkie-Jan schreef op zondag 21 juli 2019 @ 01:09:
Ik heb nu bijna een week de Eunavi android 9 radio in mijn bezit. Inbouwen was een eitje: strip los, 4 schroeven los, radio naar voren, stekkers er uit, nieuwe radio stekkers er in, 4 schroeven vast en strip weer terugklikken. :)

Ben nog druk in de ontdekkingsmodus en ben zeer verbaasd over de uitgebreide mogelijkheden! Geluid en volume is ook erg goed van de FM. Hij is lekker snel! Er zit ook een achteruitrij camera bij. Maar denk dat ik er 1 ga aanschaffen die wat meer weggewerkt is. :)

Wat ik mij nu alleen afvraag. Als ik in het snelmenu kijk waar je dingen kan in- en uitschakelen zoals wifi en bluetooth e.d. zie ik ook staan: Data - Geen simkaart. Dit wekt mij de indruk dat er wel een data mogelijkheid in de radio zit. Maar waar zou de simkaart geplaats moeten worden? Een dual-sim lijkt me ideaal!
Welke van de 5 heb jij genomen?
Specs zien er goed uit maar zo rommelig om er 1 uit te kiezen haha!

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
Rohit schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 15:29:
Ik ben ook op zoek naar een goede Android autoradio voor de Seat Leon van mijn vrouw! Het is een Leon uit 2010 (1P1)

Iemand tips welke goed zijn? Ik wil het liefst 1 met 3 of 4 GB ram, en belangrijk dat hij heel snel opstart althans de achteruitrijcamera moet snel gestart zijn..

[...]

Welke van de 5 heb jij genomen?
Specs zien er goed uit maar zo rommelig om er 1 uit te kiezen haha!
Ik heb een Xtrons PB78MTVP (voor VW dan), beeld van de camera doet het gelijk, alleen de dynamische lijnen doen het pas als hij helemaal is opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
Jan Dee schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 15:04:
Heb je de camera op de achteruitrijverlichting aangesloten?
Ja het lijkt met de canbus te maken te hebben.....heb een canbus filter besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
Heeft iemand een idee hoe ik het volume op de Android-radio kan verhogen? het gaat nu tot "30" maar mijn luidsprekers kunnen veel luider klinken met de originele radio.
Ik heb zelfs een versterker TDA7851 in de radio zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:14
Voor de (tweedehands) auto die ik over enige tijd wil kopen, ben ik me aan het oriënteren voor een radio/multimedia systeem. Ik wilde eigenlijk voor een systeem van één van de bekende merken gaan met Android Auto erop, omdat ik daar positieve ervaring mee heb.

Toen kwam ik op diverse websites het bestaan tegen van (Chinese) systemen met Android als besturingssysteem en dat interesseert me nogal!

Nu ook dit forum draadje aan het doorspitten om zoveel mogelijk te weten te komen.

Er zijn zoveel onbekende Chinese Android radio's te koop, dat ik door de bomen het bos nog niet zie.
Wel heb ik het idee dat diverse systemen hetzelfde zijn of in ieder geval hetzelfde eruit zien maar onder een ander merk worden verkocht.
Zo zag ik bijvoorbeeld units van Seicane en Funrover via AliExpress te koop die er op het oog hetzelfde uitzien met bijvoorbeeld dezelfde hardware aanraak/drukknoppen aan de linker kant. Wel zat er verschil in Android versie en hoeveelheid ram.

Hoewel ik prima tevreden ben met Google Maps, lijkt het me ook mooi om TomTom te kunnen gebruiken, maar ik las op diverse plekken dat dat niet altijd of niet goed werkt. Heeft iemand daar ervaring mee en zijn er oplossingen of hangt het af van merk of Android versie?

Sorry als dit al uitgebreid aan bod is gekomen, maar ik heb nog lang niet alle posts doorgelezen!
Pagina: 1 ... 28 ... 48 Laatste