Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 18:54
Ziet er goed uit.
Merk je qua performance nog verschil?

Als ik het goed lees, ik zit op stock firmware, kan ik die loader apk installeren en dan vanaf USB deze flashen?
DragonFly schreef op zondag 17 februari 2019 @ 23:30:
[...]

Zelf gebruik ik de originele firmware allang niet meer en maak gebruik van een custom ROM die werkt op elk PX5 board.

Zeker als je al Android versie 8 hebt, is het heel makkelijk te flashen:
- Rom downloaden op een USB stick
- loader APK downloaden en installeren op de headunit (die zorgt dat je gelijk in fastboot/recovery komt)
- Rom flashen en kopje koffie drinken......klaar

Rom update zich daarna via OTA

PSN: proditaki specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfs4u
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-05-2021
[...]

Zelf gebruik ik de originele firmware allang niet meer en maak gebruik van een custom ROM die werkt op elk PX5 board.

- loader APK downloaden en installeren op de headunit (die zorgt dat je gelijk in fastboot/recovery komt)

bij model staat: PX30(1024x600), kan hierop flashen?
en wat zijn verdere voordelen om deze rom te flashen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:56
proditaki schreef op maandag 18 februari 2019 @ 09:48:
Ziet er goed uit.
Merk je qua performance nog verschil?

Als ik het goed lees, ik zit op stock firmware, kan ik die loader apk installeren en dan vanaf USB deze flashen?

[...]
Ja, ja en ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
jfs4u schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:02:
[...]

bij model staat: PX30(1024x600), kan hierop flashen?
en wat zijn verdere voordelen om deze rom te flashen?
Ben bang van niet, de PX30 zit tussen de PX3 en PX5 in. Zeg maar een goedkopere oplossing voor PX5 bordjes. Chipset is redelijk vers op de markt en ik heb nog niet gelezen dat iemand zich bezig houdt met het maken van een custom ROM

Custom ROMs worden over het algemeen gemaakt door zeer ervaren gebruikers/programmeurs die niet zich ergeren aan de (on)mogelijkheden van de bestaande fabrieks ROM.

Custom ROMs zijn bevatten een welkome uitbreiding (whitelists, nuttige tools, extra instellingen) en zijn vaak zwaar geoptimaliseerd voor gebruik en ontdaan van de originele bloatware. Daarnaast bevatten ze meerdere Launchers, die het gebruik makkelijker en overzichtelijk maken. Chinezen kunnen over het algemeen wel hardware maken maar een (logische) gebruikersinterface, gericht op Europeanen is vaak te hoog gegrepen. ...Vandaar de custom ROMs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
Nice. Binnenkort maar eens proberen dan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:51

HaTe

haat niet

[...]

Mensen, pas op. Dit werkt alleen als je een MTCD of MTCE MCU hebt.
PX5 staat daar los van. Dat is enkel de cpu. Het flashen zal misschien wel goed gaan, maar je kan dan verder geen radio functies gebruiken omdat de MCU anders is.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
HaTe schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 08:38:
[...]

PX5 staat daar los van. Dat is enkel de cpu. Het flashen zal misschien wel goed gaan, maar je kan dan verder geen radio functies gebruiken omdat de MCU anders is.
Klopt.
Op de xda devs site staat hoe je dat kunt checken.
You can install this firmware on your radio, if in Settings > System > About machine >
The model starts with px5
The Android version starts with 8.0.
The MCU version starts with MTCD or MTCE. Then there can be any letters, two, three, four - it does not matter.

[ Voor 33% gewijzigd door proditaki op 19-02-2019 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfs4u
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-05-2021
maar hoe kan ik nu whitelists toevoegen aan mijn px30?
hoe kan ik voorkomen dat sommige apps na sleepstand verwijnen
DragonFly schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:11:
[...]

Ben bang van niet, de PX30 zit tussen de PX3 en PX5 in. Zeg maar een goedkopere oplossing voor PX5 bordjes. Chipset is redelijk vers op de markt en ik heb nog niet gelezen dat iemand zich bezig houdt met het maken van een custom ROM

Custom ROMs worden over het algemeen gemaakt door zeer ervaren gebruikers/programmeurs die niet zich ergeren aan de (on)mogelijkheden van de bestaande fabrieks ROM.

Custom ROMs zijn bevatten een welkome uitbreiding (whitelists, nuttige tools, extra instellingen) en zijn vaak zwaar geoptimaliseerd voor gebruik en ontdaan van de originele bloatware. Daarnaast bevatten ze meerdere Launchers, die het gebruik makkelijker en overzichtelijk maken. Chinezen kunnen over het algemeen wel hardware maken maar een (logische) gebruikersinterface, gericht op Europeanen is vaak te hoog gegrepen. ...Vandaar de custom ROMs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
HaTe schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 08:38:
[...]

PX5 staat daar los van.
Geen paniek, dat antwoord was ook alleen bedoeld voor Leonardus66 en die heeft een PX5. Er zijn ook units die nog Android 6 draaien tezamen met een PX5 bord. Dan gaat het flashen wat gecompliceerder.
jfs4u schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:29:
maar hoe kan ik nu whitelists toevoegen aan mijn px30?
hoe kan ik voorkomen dat sommige apps na sleepstand verwijnen[...]
Mja, dus niet. Die functionaliteit zit gewoon niet ingebakken. Je kan of op XDA zoeken of er iemand een app gemaakt heeft die universeel werkt of wachten op een custom rom.

In het eerste geval weet ik haast wel zeker dat je unit geroot moet zijn. Een custom rom is 9 van de 10 keer standaard geroot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leonardus66
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Dat updaten ging inderdaad heel gemakkelijk. Nieuwe ROM werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
Leonardus66 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 21:13:
Dat updaten ging inderdaad heel gemakkelijk. Nieuwe ROM werkt perfect.
Ik ga van het weekend en ook updaten.
Kun je aangeven hoe lang t ongeveer duurt?

Edit: never mind, is al gelukt :)

[ Voor 6% gewijzigd door proditaki op 22-02-2019 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-05 11:33
Hier iemand ook met USB problemen? XDA en Russische fora (hier is de taalbarrière alleen een issue) staat genoeg over te vinden, maar helaas nog geen oplossing gevonden.

Het probleem is rond deze winter ontstaan, en er waren een heleboel mensen die dit ook hadden. Voor die mensen leek het een probleem te zijn met de temperatuur, waarbij de USB hub chip (GL850) niet altijd even lekker werkt. De échte oplossing zou zijn om de oude chip eraf te halen en te vervangen door de GL852. Echter is deze chip extreem klein en zeer lastig om zelf te vervangen. Ik durf het in ieder geval niet met het risico dat ik mijn hele unit sloop.

Een soort work-around zou zijn om een script uit te voeren als de unit ontwaakt/opstart die de USB chip reset. Dit heeft een paar keer gewerkt, maar vaak ook niet. Een andere oplossing is/was om de unit te rebooten, dat heeft ook wel eens gewerkt. Maar soms werkte het juist niet meer na een reboot (ter test geprobeerd). Maar de laatste tijd werkt er helemaal geen USB meer 90% van de tijd. En dat terwijl het vorig jaar in Duitsland met constant 0 tot -5 prima een week heeft gewerkt, en de 12 maanden daarna ook.

Ik dacht ik ga vandaag nog eens kijken, unit eruit gehaald en alles losgekoppeld wat losgekoppeld kan worden om nog te werken, en dan iets aansluiten. Helemaal niks nada noppes. Paar keer reboot mocht ook niet baten. Heb inmiddels ook al meerdere ROMs geprobeerd (stock, Malaysk, Hal9k). Alles werkte echt super tot een paar maanden geleden (zonder dat ik iets heb aangepast).

Dus voordat ik deze uit het raam flikker wilde ik nog vragen of iemand ideeën heeft.Want als je TPMS en DAB+ gebruikt dagelijks via USB en opeens weer terug moet naar USB, en geen muziek meer via USB kan afspelen dan wordt het toch weer een redelijk matig apparaat!

Mocht iemand heel goed hele kleine dingen kunnen solderen en zich aanbieden graag, dan is dat nog het proberen, en anders moet ik toch echt groter denken. Iemand enig idee of het rendabel is om het hele moederbord te vervangen?

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02 13:35
Iemand nog een leuke Joying te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
Bose321 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 16:42:
Hier iemand ook met USB problemen? XDA en Russische fora (hier is de taalbarrière alleen een issue) staat genoeg over te vinden, maar helaas nog geen oplossing gevonden.

Het probleem is rond deze winter ontstaan, en er waren een heleboel mensen die dit ook hadden. Voor die mensen leek het een probleem te zijn met de temperatuur, waarbij de USB hub chip (GL850) niet altijd even lekker werkt. De échte oplossing zou zijn om de oude chip eraf te halen en te vervangen door de GL852. Echter is deze chip extreem klein en zeer lastig om zelf te vervangen. Ik durf het in ieder geval niet met het risico dat ik mijn hele unit sloop.

Een soort work-around zou zijn om een script uit te voeren als de unit ontwaakt/opstart die de USB chip reset. Dit heeft een paar keer gewerkt, maar vaak ook niet. Een andere oplossing is/was om de unit te rebooten, dat heeft ook wel eens gewerkt. Maar soms werkte het juist niet meer na een reboot (ter test geprobeerd). Maar de laatste tijd werkt er helemaal geen USB meer 90% van de tijd. En dat terwijl het vorig jaar in Duitsland met constant 0 tot -5 prima een week heeft gewerkt, en de 12 maanden daarna ook.

Ik dacht ik ga vandaag nog eens kijken, unit eruit gehaald en alles losgekoppeld wat losgekoppeld kan worden om nog te werken, en dan iets aansluiten. Helemaal niks nada noppes. Paar keer reboot mocht ook niet baten. Heb inmiddels ook al meerdere ROMs geprobeerd (stock, Malaysk, Hal9k). Alles werkte echt super tot een paar maanden geleden (zonder dat ik iets heb aangepast).

Dus voordat ik deze uit het raam flikker wilde ik nog vragen of iemand ideeën heeft.Want als je TPMS en DAB+ gebruikt dagelijks via USB en opeens weer terug moet naar USB, en geen muziek meer via USB kan afspelen dan wordt het toch weer een redelijk matig apparaat!

Mocht iemand heel goed hele kleine dingen kunnen solderen en zich aanbieden graag, dan is dat nog het proberen, en anders moet ik toch echt groter denken. Iemand enig idee of het rendabel is om het hele moederbord te vervangen?
Ik zou denken dat er hier (op Got) genoeg mensen zijn die smd kunnen solderen. Misschien is er een topic ofzo ergens waar je iemand kan vinden die het kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-05 11:33
proditaki schreef op maandag 25 februari 2019 @ 07:14:
[...]

Ik zou denken dat er hier (op Got) genoeg mensen zijn die smd kunnen solderen. Misschien is er een topic ofzo ergens waar je iemand kan vinden die het kan doen?
Thanks, goed idee. Bose321 in "Hulp bij solderen"

Is er al iemand met een PX6 toevallig?

[ Voor 5% gewijzigd door Bose321 op 25-02-2019 12:38 ]

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayesh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-05 13:26
Edit. Al opgelost

[ Voor 96% gewijzigd door jayesh op 26-02-2019 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoshmite
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-03 22:42
Beste mede tweakers,

Wil een Android radio kopen voor mn golf 6 maar zit te twijfelen tussen deze xtron PE98MTVPL en een dasaita met 9" inch scherm (https://s.click.aliexpress.com/e/bfjivbAC ). Iemand enig idee welke chips erin de xtron zitten?
En heeft iemand al ervaring met een van deze units qua kwaliteit?

[ Voor 14% gewijzigd door yoshmite op 03-03-2019 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
yoshmite schreef op zondag 3 maart 2019 @ 17:46:
Beste mede tweakers,

Wil een Android radio kopen voor mn golf 6 maar zit te twijfelen tussen deze xtron PE98MTVPL en een dasaita met 9" inch scherm (https://s.click.aliexpress.com/e/bfjivbAC ). Iemand enig idee welke chips erin de xtron zitten?
En heeft iemand al ervaring met een van deze units qua kwaliteit?
De aliexpress versie die je link, is een PX5 bord.
de xtron is ooke en PX5 bord.
De PX5 is goed ondersteund, dus eigenlijk komt de keuze alleen neer op welke leverancier de beste prijs/service etc biedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoshmite
proditaki schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:08:
[...]

De aliexpress versie die je link, is een PX5 bord.
de xtron is ooke en PX5 bord.
De PX5 is goed ondersteund, dus eigenlijk komt de keuze alleen neer op welke leverancier de beste prijs/service etc biedt?
Ándere chips die op het bord zitten maakt dan niet veel uit? Zit er verder nog verschil in kwaliteit en zeker qua geluid?
Prijs is bijna hetzelfde echter bij dasaita kan ik voor kleine meerprijs kiezen voor dsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
yoshmite schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:32:
[...]

Ándere chips die op het bord zitten maakt dan niet veel uit? Zit er verder nog verschil in kwaliteit en zeker qua geluid?
Prijs is bijna hetzelfde echter bij dasaita kan ik voor kleine meerprijs kiezen voor dsp
Probleem is dat de specs op dat niveau er niet bij staan. Bij de Xtrons vind ik sowieso weinig specs.
het kan de moeite waard zijn dit even uit te zoeken.

Ik meen dat er binnen dit topic wat mensen zijn die deze specifieke Xtrons radio hebben, misschien kunnen die je verder helpen?
(Het is natuurlijk niet uit te sluiten dat er bij de Xtrons verschillende harware versies zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leonardus66
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Enige weken geleden ben ik uitstekend geholpen door DragonFly op dit forum om mijn onbruikbare PX5 weer aan de gang te helpen en vervolgens te upgraden met een nieuwe ROM ( HAL9K). Ik had verwacht dat daarmee een ander hardnekkig probleem daarmee ook opgelost zou zijn maar dat bleek helaas niet zo. Regelmatig blijkt bij het opstarten van de radio de WIFI uitgeschakeld te zijn en die blijkt met geen mogelijkheid weer in te schakelen. Het schuifje dat bij de instellingen de wifi in en uit schakelt is niet in de
aan"stand te schuiven. Een aantal dagen later is de WIFI dan weer plotseling ingeschakeld en kan dat normaal via de instellingen in en uit geschakeld worden. Dit probleem blijft zich een regelmatig herhalen., zo'n 2 a 3 keer per maand. Het is een lastig probleem waaraan ik inmiddels een beetje gewend was geraakt maar waarvan ik verwacht had dat dit met de nieuwe update wel verholpen zou zijn. Resetten van netwerkinstellingen geeft geen oplossing. Fabrieksinstellingen heb ik nu niet opnieuw geprobeerd omdat ik nogal wat apps heb geïnstalleerd. Een eerdere reset naar fabrieksinstellingen heeft toen wel geholpen om de WIFI weer in te schakelen maar het probleem bleef zich vervolgens wel voordoen.Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-05 16:17
Heb zelf ook het probleem mijn mijn Xtrons (met HAL9000) dat de Wifi regelmatig uitgeschakeld is bij het opstarten. Echter kan ik deze wel altijd weer gewoon aanzetten met het schuifje. Wel irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorca
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-04 11:56
yoshmite schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:32:
[...]

Toevallig ben ik zelf ook geinteresseerd in een daisata unit, ook een golf 6 hierzo. Nu hebben ze een ''aanbieding''. ik wil ook gelijk een usb dongle halen voor android auto maar die dingen kosten ook 100 euro |:(

Jorca@Sylvanas , Apsuva@Sylvanas , Btag: Kivancusta#2985

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvandenhoogen
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-04 08:30
Leonardus66 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 17:33:
Enige weken geleden ben ik uitstekend geholpen door DragonFly op dit forum om mijn onbruikbare PX5 weer aan de gang te helpen en vervolgens te upgraden met een nieuwe ROM ( HAL9K). Ik had verwacht dat daarmee een ander hardnekkig probleem daarmee ook opgelost zou zijn maar dat bleek helaas niet zo. Regelmatig blijkt bij het opstarten van de radio de WIFI uitgeschakeld te zijn en die blijkt met geen mogelijkheid weer in te schakelen. Het schuifje dat bij de instellingen de wifi in en uit schakelt is niet in de
aan"stand te schuiven. Een aantal dagen later is de WIFI dan weer plotseling ingeschakeld en kan dat normaal via de instellingen in en uit geschakeld worden. Dit probleem blijft zich een regelmatig herhalen., zo'n 2 a 3 keer per maand. Het is een lastig probleem waaraan ik inmiddels een beetje gewend was geraakt maar waarvan ik verwacht had dat dit met de nieuwe update wel verholpen zou zijn. Resetten van netwerkinstellingen geeft geen oplossing. Fabrieksinstellingen heb ik nu niet opnieuw geprobeerd omdat ik nogal wat apps heb geïnstalleerd. Een eerdere reset naar fabrieksinstellingen heeft toen wel geholpen om de WIFI weer in te schakelen maar het probleem bleef zich vervolgens wel voordoen.Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Ik heb dit issue ook. Helaas nog geen oplossing voor gevonden.

Say Whut?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
Bij mij werkt eigenlijk bijna alles. De CANBUS informatie is alleen niet volledig.

De stuurwielbediening werkt, het Display van de auto werkt (de Zender etc wordt weergegeven).
Wat ik begrijp zou de radio ook moeten kunnen weergeven als er een deur open is etc, maar dat werkt bij mij totaal niet.

Het gaat om een Mazda 6 (GH) uit 2009. Iemand die dit getackeld heeft toevallig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoshmite
Jorca schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:02:
[...]

Toevallig ben ik zelf ook geinteresseerd in een daisata unit, ook een golf 6 hierzo. Nu hebben ze een ''aanbieding''. ik wil ook gelijk een usb dongle halen voor android auto maar die dingen kosten ook 100 euro |:(
Wat voor aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorca
Eentje die steeds opnieuw wordt herhaald, heb gisteren mijn unit gekocht met een android auto dongle. Heb wat korting op die dongle weten te krijgen. Heb gelezen dat de levertijd best snel is, dus hopelijk begin volgende week binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoshmite
Jorca schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 20:02:
[...]

Eentje die steeds opnieuw wordt herhaald, heb gisteren mijn unit gekocht met een android auto dongle. Heb wat korting op die dongle weten te krijgen. Heb gelezen dat de levertijd best snel is, dus hopelijk begin volgende week binnen
Voor hoeveel? Met dsp? Linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorca
yoshmite schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 22:04:
[...]

Voor hoeveel? Met dsp? Linkje?
Linkje die jij had geplaatst, die wilde ik al halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoshmite
Jorca schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 23:21:
[...]

Linkje die jij had geplaatst, die wilde ik al halen
Komt denk ik nog wel wat eurootjes erbij voor douane. Heeft de xtron niet die van amazone.de komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorca
yoshmite schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 23:35:
[...]

Komt denk ik nog wel wat eurootjes erbij voor douane. Heeft de xtron niet die van amazone.de komt
Nee, ze hadden mij aangeboden om het met Dpd op te sturen. Blijkbaar is het taxfree maar ik zie wel. Persoon aan de andere kant was wel heel vriendelijk en behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
Jorca schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 20:02:
[...]

Gewoon nieuwsgierigheid.
Waarom een android auto dongle erbij?
De head unit zelf draait ook gewoon android. Dus je kunt gewoon alle apps installeren en je internet delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorca
proditaki schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:20:
[...]

Gewoon nieuwsgierigheid.
Waarom een android auto dongle erbij?
De head unit zelf draait ook gewoon android. Dus je kunt gewoon alle apps installeren en je internet delen.
Ik ben zelf heel gecharmeerd van het hele android auto gebeuren, je telefoon aansluiten en klaar. Ook zijn er andere gebruikers thuis die een iphone hebben, met carplay functie erbij zijn zij ook blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoshmite
Jorca schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 23:44:
[...]

Nee, ze hadden mij aangeboden om het met Dpd op te sturen. Blijkbaar is het taxfree maar ik zie wel. Persoon aan de andere kant was wel heel vriendelijk en behulpzaam.
Je hebt dus contact gehad met de Dasaita webshop? Gaat DPD niet via de douane dan?
Ben reuze benieuwd naar de kwaliteit en ook van het geluid. Heb je met DSP besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorca
yoshmite schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:54:
[...]

Je hebt dus contact gehad met de Dasaita webshop? Gaat DPD niet via de douane dan?
Ben reuze benieuwd naar de kwaliteit en ook van het geluid. Heb je met DSP besteld?
Ja ik vroeg zelf eerst om extra korting deden ze eerst moeilijk om en toen gaven ze korting op de dongle en kwamen met het idee om het met DPD op te sturen als 1 pakket om zo alles in 1 keer binnne te krijgen en geen belasting te betalen.
En ik van wat ik heb begrepen staat er optional bij dsp maar dat ze het standaard in elke unit doen, maar ik vraag het voor de zekerheid. Ik kan een filmpje voor je maken als ik em binnen heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoshmite
Jorca schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:02:
[...]

Ja ik vroeg zelf eerst om extra korting deden ze eerst moeilijk om en toen gaven ze korting op de dongle en kwamen met het idee om het met DPD op te sturen als 1 pakket om zo alles in 1 keer binnne te krijgen en geen belasting te betalen.
En ik van wat ik heb begrepen staat er optional bij dsp maar dat ze het standaard in elke unit doen, maar ik vraag het voor de zekerheid. Ik kan een filmpje voor je maken als ik em binnen heb
Ja graag een filmpje ben reuze benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorca
yoshmite schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:23:
[...]

Ja graag een filmpje ben reuze benieuwd.
Blijkbaar zit er geen DSP in, kreeg net een reactie terug met een linkje naar een dsp chip voor 30 dollar.
Heb zelf totaal geen ervaring met android headunits en ben ook geen audiofiel, als het me tegenzit bestel ik later wel erbij

[ Voor 18% gewijzigd door Jorca op 06-03-2019 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ik heb het gevoel dat mijn 3 jaar oude Joying sinds afgelopen winter een stuk minder gevoelig is rond de randen van het scherm. Ik moet een stuk harder drukken daar dan in het midden. Is dit een bekend probleem?

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokoSenang2
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-03 11:55
Ik heb onlangs een Android octa core voor mijn Peugeot 508 gekocht. Geen Joying, zoals hier wel vaker schijnt ge worden gekocht, maar een zhangnanyi MT-M937. De winkel is gelijknamig en geeft geen service, blijf liever maar weg.

De unit voldoet redelijk, er zijn een paar zaken die ik wil veranderen
- de stuurbediening, en de knoppen tussen de stoelen, doen niet allemaal wat ze moeten doen. Zo moet je enorm aan de volumeknop zwengelen om de zaak zachter of harder te krijgen, de mute-knop zet de unit uit en zijn er nog wat dingetjes.
- radio en DAB+ vallen regelmatig uit. ALS er ontvangst is, is dit kraakhelder, alleen valt het geluid soms even weg. Als antenne zit de standaard Peugeot antenne en de DAB + antenne is volgens voorschrift gemonteerd.
De winkel suggereert dat ik naar een officiële dealer moet dus daar heb jeweining aan.

Ik heb nu drie vragen
- is de Cambus te herprogrammeren? De Canbus heb ik via de unit al op een andere Peugeot gezet, maar dat hielp niet
- het volume van de verschillende apps verschilt enorm, IGO de routeplanners komt snoeihard door, terwijl spotify zachtjes doorklinkt
- heeft iemand idee waarom de radio (FM en DAB+) steeds even uitvalt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• proditaki
TokoSenang2 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 20:07:
Ik heb onlangs een Android octa core voor mijn Peugeot 508 gekocht. Geen Joying, zoals hier wel vaker schijnt ge worden gekocht, maar een zhangnanyi MT-M937. De winkel is gelijknamig en geeft geen service, blijf liever maar weg.

De unit voldoet redelijk, er zijn een paar zaken die ik wil veranderen
- de stuurbediening, en de knoppen tussen de stoelen, doen niet allemaal wat ze moeten doen. Zo moet je enorm aan de volumeknop zwengelen om de zaak zachter of harder te krijgen, de mute-knop zet de unit uit en zijn er nog wat dingetjes.
- radio en DAB+ vallen regelmatig uit. ALS er ontvangst is, is dit kraakhelder, alleen valt het geluid soms even weg. Als antenne zit de standaard Peugeot antenne en de DAB + antenne is volgens voorschrift gemonteerd.
De winkel suggereert dat ik naar een officiële dealer moet dus daar heb jeweining aan.

Ik heb nu drie vragen
- is de Cambus te herprogrammeren? De Canbus heb ik via de unit al op een andere Peugeot gezet, maar dat hielp niet
- het volume van de verschillende apps verschilt enorm, IGO de routeplanners komt snoeihard door, terwijl spotify zachtjes doorklinkt
- heeft iemand idee waarom de radio (FM en DAB+) steeds even uitvalt?
Op de site staat in ieder geval dat het een PX5 is.
Wat je kunt doen is even in de "About device" kijken wat voor type MCU het is
Er staat iets van
"MCU Version" met daaronder een string
als er staat
MTCD of MTCE kun je deze custom ROM installeren.

https://forum.xda-develop...tcd-e-head-units-t3847477

Let ook ff op de MCU versie, hij raadt aan dat deze tenminste v2.93 is.
Bij mij stond er bijvoorbeeld
MTCE_KLD_V2.88b_1
De letters KLD zijn je MCU fabrikant/type en daarvoor moet je dan specifiek een update zoeken (in mijn geval geupdate naar 3.01)

in de custom rom kun je veel meer instellingen aanpassen, misschien helpt dat.

edit: over DAB ontvangst heb ik gelezen dat die Raamplak antennes vaak niet zo goed werken en dat een fatsoenlijke (actieve) dat antenne wel een must is. (of iig een antenne buiten de auto)

in je instellingen bij CAR -> Factory settings (code is meestal: 126) kun je de canbus instellingen veranderen. Een ander type selecteren kan helpen.

Oh ik zie nu pas je vraag over volume, ik weet niet hoe dat bij de standaard ROMs is maar bij de custom ROM kun je wel volume niveaus voor bepaalde dingen aanpassen. (Sowieso kun je in de instellingen van bijv Sportify ook kiezen tussen, ik dacht, "zacht", "normaal" en "hard" oid)

[ Voor 12% gewijzigd door proditaki op 07-03-2019 11:48 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokoSenang2
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-03 11:55
Fijn, ik ga het dit weekend proberen.

M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 04-05 09:06
Goedemiddag iedereen!

Ik heb zelf een Xtrons PA77QSFP-B unit voor mijn Ford Focus MK2 Rally.
Ik vraag mij af of ik hierop een Carplay dongle kan verbinden?
Zo ja, kan iemand mij een link sturen van een variant die zou kunnen werken?
Ik heb alleen geen grote vrouwtjes usb aansluiting. Ik heb alleen aan de voorkant een vrouwtje USB Mini B.

Iemand die mij in de juiste richting kan linken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Voor de mensen die toevallig de pre-amp out willen gebruiken (of line-out) om in combinatie met een versterker te werken (die 4x50watt is op z'n best 15watt rms), test dat hele zooitje initieel op absoluut minimale volume, mijn versterker deed *poef* omdat blijkbaar mijn output (2x tulp) 1 op 1 gekoppeld is met de speaker-output :/

Gelukkig enkel zekering van m'n versterker, maar de 2 kickers (300w/100rms) hebben het helaas niet overleefd :(

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
SinergyX schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 16:37:
Voor de mensen die toevallig de pre-amp out willen gebruiken (of line-out) om in combinatie met een versterker te werken (die 4x50watt is op z'n best 15watt rms), test dat hele zooitje initieel op absoluut minimale volume, mijn versterker deed *poef* omdat blijkbaar mijn output (2x tulp) 1 op 1 gekoppeld is met de speaker-output :/

Gelukkig enkel zekering van m'n versterker, maar de 2 kickers (300w/100rms) hebben het helaas niet overleefd :(
Da's knap vervelend.

Zijn ze echt opgeblazen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
Vanitas1996 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 16:07:
Goedemiddag iedereen!

Ik heb zelf een Xtrons PA77QSFP-B unit voor mijn Ford Focus MK2 Rally.
Ik vraag mij af of ik hierop een Carplay dongle kan verbinden?
Zo ja, kan iemand mij een link sturen van een variant die zou kunnen werken?
Ik heb alleen geen grote vrouwtjes usb aansluiting. Ik heb alleen aan de voorkant een vrouwtje USB Mini B.

Iemand die mij in de juiste richting kan linken? :P
Die usb-poort aan de voorkant kun je normaliter gewoon een OTG kabel in doen, dan heb je een verloop naar een normale USB poort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

proditaki schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 17:25:
[...]

Da's knap vervelend.

Zijn ze echt opgeblazen? :(
1 is de hele cone los gekomen van de 'toeter' (geen idee wat de officiele namen zijn :P), de ander komt enkel nog vaag krakend geluid uit. Goed, ze waren maar 80 euro ofzo, maar toch pijnlijke les geleerd :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
SinergyX schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 17:55:
[...]

1 is de hele cone los gekomen van de 'toeter' (geen idee wat de officiele namen zijn :P), de ander komt enkel nog vaag krakend geluid uit. Goed, ze waren maar 80 euro ofzo, maar toch pijnlijke les geleerd :P
Das mooi vervelend.
Heb ook es een opgeblazen speaker gehad in m'n vorige auto.
Dat was alleen Focal, die waren 125 euro per stuk ofzo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 04-05 09:06
proditaki schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 17:28:
[...]

Die usb-poort aan de voorkant kun je normaliter gewoon een OTG kabel in doen, dan heb je een verloop naar een normale USB poort :)
Thank you! Ik heb daar inderdaad een verloop voor maar ik twijfelde of dit nu alleen voor opladen was of ook voor data. Ik ga maar eens een dongle via Aliexpress bestellen! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-05 15:53
Ik heb een Dicola Head Unit PX5 4GB/32GB android 8.0 voor mijn Audi A3 gekocht. Deze is qua uiterlijk en specs hetzelfde als de Xtrons PB78AA3P. Ik koos voor de Dicola omat deze een IPS schermpje heeft. Besteld via AE uit Duitsland.

Het apparaat past goed en ziet er mooi uit. Het enige probleem is de Wifi module. Af en toe is de Wifi uitgeschakeld en wil deze niet meer ingeschakeld worden via de instellingen. Het aanraken van het Wifi schuifje geeft geen resultaat. Enkel het apparaat opnieuw resetten verhelpt het probleem voor een paar dagen.

Iemand een idee wat dat kan zijn? Lijkt me een hardware/software gevalletje. Ik lees op internet dat meer er last van hebben bij diverse merken. Wel allemaal hetzelfde apparaat PX5 met de MCD/E MCU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmember
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-07-2020
Iemand ervaring met dab+ dongles?
Heb een usb dongle besteld welke compatible is met m'n Xtrons.
Deze komt met een actieve plakantenne voor op het raam. Enfin antenne geplakt, a-stijl stukje geschuurd tot blank metaal voor de aardestrip (onze auto heeft geen ruitverwarming en toestanden)
Dongle aangesloten op de usb en gaan dacht ik....

Nou niet dus, dongle word herkent maar krijg nagenoeg geen signaal. Ik stukje rijden en soms krijg ik 1 streepje en heel af en toe even 2 en valt weer weg naar 0....
Zodra ik 1 streepje had gauw stations zoeken.....krijg alleen een aantal regionale zenders die hakkelen en stoten of helemaal stil blijven door gebrek aan signaal.

Antenne weer losgehaald en dit keer verticaal geplakt, geen enkele verbetering.

Dit is de dongle : https://www.gearbest.com/...43424073.html?wid=1451296

[ Voor 5% gewijzigd door Gmember op 09-03-2019 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-05 11:47
Gmember schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 12:31:
Iemand ervaring met dab+ dongles?
Heb een usb dongle besteld welke compatible is met m'n Xtrons.
Deze komt met een actieve plakantenne voor op het raam. Enfin antenne geplakt, a-stijl stukje geschuurd tot blank metaal voor de aardestrip (onze auto heeft geen ruitverwarming en toestanden)
Dongle aangesloten op de usb en gaan dacht ik....

Nou niet dus, dongle word herkent maar krijg nagenoeg geen signaal. Ik stukje rijden en soms krijg ik 1 streepje en heel af en toe even 2 en valt weer weg naar 0....
Zodra ik 1 streepje had gauw stations zoeken.....krijg alleen een aantal regionale zenders die hakkelen en stoten of helemaal stil blijven door gebrek aan signaal.

Antenne weer losgehaald en dit keer verticaal geplakt, geen enkele verbetering.

Dit is de dongle : https://www.gearbest.com/...43424073.html?wid=1451296
Zelf heb ik een andere dongle maar wel met een soortgelijke antenne. Hier thuis in Groningen heb ik een prima ontvangst van bijna 50 stations, maar als ik onderweg ben richting het zuiden heb ik af en toe helemaal geen signaal. Met een draagbare DAB+ radio is de ontvangst veel beter maar ook geen dekking overal.

Het kan dus te maken hebben met je locatie of je een goede ontvangst hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gmember
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-07-2020
Dat hele Dab+ is maar ruk zeg, ze adverteren er volop mee maar de dekking is zwaar ondermaats.
Heb nu 3 mensen gesproken met verschillende oem radio's en allemaal ervaren ze slecht ontvangst.
Aanschaf daarintegen is hoog vergeleken met wat je krijgt. Ik hou het wel bij FM en internet radio.
Jank die dongle wel de kliko in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Ik heb dus hetzelfde probleem. Ik las ergens dat de temperatuur (kou) de wifi module beïnvloed en dat daardoor deze niet meer ingeschakeld kan worden. Enkel een reboot laat hem weer werken.

Ik heb met de leverancier nu contact. Eerst heb ik van hen een update.zip bestand gekregen (zelfde versie als welke is geïnstalleerd bij aankoop). Helaas geen verbetering, elke 3 a 4 dagen stopt de wifi.

Ik heb hen een filmpje va het probleem gestuurd. Ze gaan nu de "engineer" er naar laten kijken.

Ik houd je op de hoogte wanneer er bericht is. Heb in ieder geval een dispute aangemaakt en daardoor willen ze wat meer moeite doen bij Aliexpress.
Leonardus66 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 17:33:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1189820

Beste Android gebruikers gemeenschap.

Wat is het toch mooi als je al opa bent, en kinderen hebt die veel met de telefoon communiceren :) :) :) .
Maar het heeft ook voordelen, nu ben ik geen digibeet, maar mijn kennis rijkt niet verder dan het bedienen van die dingen.

Nu heb ik aan jullie de volgende vraag?
ik wil ook een android ding in mijn bijna 16 jaar oude vw passat 1.8 turbo highline.
Het heeft nu nog de orginele navigatie headunit een mcd zonder beeldscherm. En deze laat aanwijzingen zien op mijn dashboard, canbus systeem dacht ik.

Nu heb ik al het een en ander door gelezen hier, en op wat websites gekeken, en mijn keuze is gevallen op een 8 inch yoing met 4g module en nog meer onbekende afkortingen. iig de laatste besturings software dacht ik.
Het is geen standaard fit maar met groter scherm, ivm de betere zichtbaarheid, deze 8 icnh valt precies over het bestaande app kwa afmetingen en laat de knoppen op de middenconsole net geheel vrij.
Een voor mij prima oplossing.

maar nu de vraag, hoe zit dat met die canbus besturing, voor wbt de info op mijn dashboard, en wat zijn jullie ervaringen met dab, en andere extra's van yoing zoals de afstandsbediening, dashcam en achteruitrijcamera, en dat ding waar je direct je telefoon aan kunt koppelen via de usb kabel.

Graag jullie mening en zeker jullie aanbevelingen.

Met vriendelijke groet
opa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Mijn ervaringen:

Mijn Audi A3 van 2010 had een RNS-E mediasysteem. Deze liet de routebeschrijving middels pijlen op het display in de cockpit zien. De HU die ik nu heb laat enkel de zender in de cockpit zien en de afgespeelde muziek in tijd. Ik heb vernomen dat geen enkele HU de route info in het display van de cockpit laat zien. Verder doet de unit het prima behalve de Wifi welke steeds uitgeschakeld word na een poosje.

DAB+ heb ik geen ervaring mee. Ik woon in een buitengebied en de ontvangst is daar sws zeer slecht. De analoge ontvangst met de Dicola HU doet het wel erg goed. het geluid is ook prima.

Conclusie, verwacht niet te veel van de canbus dus.
Anoniem: 1189820 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 11:41:
Beste Android gebruikers gemeenschap.

Wat is het toch mooi als je al opa bent, en kinderen hebt die veel met de telefoon communiceren :) :) :) .
Maar het heeft ook voordelen, nu ben ik geen digibeet, maar mijn kennis rijkt niet verder dan het bedienen van die dingen.

Nu heb ik aan jullie de volgende vraag?
ik wil ook een android ding in mijn bijna 16 jaar oude vw passat 1.8 turbo highline.
Het heeft nu nog de orginele navigatie headunit een mcd zonder beeldscherm. En deze laat aanwijzingen zien op mijn dashboard, canbus systeem dacht ik.

Nu heb ik al het een en ander door gelezen hier, en op wat websites gekeken, en mijn keuze is gevallen op een 8 inch yoing met 4g module en nog meer onbekende afkortingen. iig de laatste besturings software dacht ik.
Het is geen standaard fit maar met groter scherm, ivm de betere zichtbaarheid, deze 8 icnh valt precies over het bestaande app kwa afmetingen en laat de knoppen op de middenconsole net geheel vrij.
Een voor mij prima oplossing.

maar nu de vraag, hoe zit dat met die canbus besturing, voor wbt de info op mijn dashboard, en wat zijn jullie ervaringen met dab, en andere extra's van yoing zoals de afstandsbediening, dashcam en achteruitrijcamera, en dat ding waar je direct je telefoon aan kunt koppelen via de usb kabel.

Graag jullie mening en zeker jullie aanbevelingen.

Met vriendelijke groet
opa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-05 16:17
Ik rijd in een Seat Leon mk2 en hier zat een RNS315 in met DAB+ (af fabriek). Altijd goede ontvangst mee gehad. Nu heb ik er een Xtrons in met een losse DAB+ ontvanger, gewoon een goedkope van Ebay. Ik heb deze met een verloopkabeltje op de originele antenne van de auto aangesloten. Ontvangst in nu nog steeds altijd goed, zowel hier in Groningen als elders in NL.

Voorheen had ik inderdaad navigatie instructies op het dashboard, nu niet meer. Ik mis dit ook totaal niet omdat ik de instructies op het dashboard altijd onduidelijk vond en alsnog naar het schermpje van de headunit keek.

Via wifi heb ik de HU verbonden met de hotspot van mijn telefoon. Altijd overal navigatie, flitsmeister, spotify etc. Erg tevreden! Idd af en toe gaat wel ineens de wifi vanzelf uit, deze kan ik met het schuifje weer aanzetten dan.

Afstandsbediening, dashcam en achteruitrijcamera geen ervaring mee. Parkeersensoren werken wel visueel op het scherm. Via USB kan ik een harde schijf met muziek aansluiten om te luisteren. Al met al erg tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorca
Mijn Dasaita 9 inch android 8.0 px5 is binnen. Ik had gisteren geen tijd om alles netjes aan te sluiten en testen, dus heb ik alleen de usb en gps met wifi antenne aangesloten. Gps zit los, ik ben van plan om er zondag naar te kijken. Wat me tot nu toe opvalt is dat het best wel een snel ding is, geen vastlopers, tot nu toe alleen podcasts en google maps getest en ze werken beiden netjes. Vanmiddag spotify en waze installeren en ook sygic als offline navigatie.
Een minpunt is dat ik een ruis geluid hoor, wordt niet harder of zachter maar wanneer de auto uitstaat is het duidelijk te horen. Ik geloof dat dit door de wifi antenne of radio aansluiting komt, misschien zijn de kabels niet goed afgeschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoshmite
Jorca schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:30:
Mijn Dasaita 9 inch android 8.0 px5 is binnen. Ik had gisteren geen tijd om alles netjes aan te sluiten en testen, dus heb ik alleen de usb en gps met wifi antenne aangesloten. Gps zit los, ik ben van plan om er zondag naar te kijken. Wat me tot nu toe opvalt is dat het best wel een snel ding is, geen vastlopers, tot nu toe alleen podcasts en google maps getest en ze werken beiden netjes. Vanmiddag spotify en waze installeren en ook sygic als offline navigatie.
Een minpunt is dat ik een ruis geluid hoor, wordt niet harder of zachter maar wanneer de auto uitstaat is het duidelijk te horen. Ik geloof dat dit door de wifi antenne of radio aansluiting komt, misschien zijn de kabels niet goed afgeschermd.
Deze heb je snel binnen gekregen. Moest je nog douane kosten betalen?
zou je nog een filmpje kunnen maken als je alles voor elkaar hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnJacobs
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10-05-2021
Een aantal dagen geleden heb ik een Hyundai i20 gekocht met Pioneer avic-f550bt (ouderwets). Nu wil ik omschakelen naar een Xtrons systeem waarbij stuurwielbediening mogelijk is. In de hyundai is een externe usb en aux aansluiting naast de 12V, deze zou ik ook graag achter in het systeem aansluiten. Ten slotte zou ik een gps en microfoon aansluiten, deze zijn al geïnstalleerd.

Nu zie ik een Xtrons TR771L met 2x USB + microfoonaansluiting, zou het werken als ik de tweede usb gebruik met een converter naar de externe AUX?

Kan iemand mij hierbij helpen of heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-05 22:31

databeestje

Von PrutsHausen

Jorca schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:30:
Slechte aarde? Sommige auto's (Nissan geloof ik) hebben een flut aarde en is het handig om deze met het chassis te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorca
databeestje schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:59:
[...]

Slechte aarde? Sommige auto's (Nissan geloof ik) hebben een flut aarde en is het handig om deze met het chassis te verbinden.
Ja dat had ik ook gelezen, ik ga er vrijdag naar kijken. Heb zelf eeen golf6, tijdens het rijden merk ik er niks van maar ik ga er alsnog naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorca
yoshmite schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:31:
[...]

Deze heb je snel binnen gekregen. Moest je nog douane kosten betalen?
zou je nog een filmpje kunnen maken als je alles voor elkaar hebt?
Ja ze hadden het per ongeluk met dhl verstuurt ipv dpd, dus ik kreeg wel een mailtje van dhl dat ik belasting moest betalen maar nadat ik het aan de verkoper had gevraagd van hoe het zit hebben ze aangeboden een deel van het bedrag te betalen .

Ik zal een video maken als ik vrij ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ik ben heel erg nieuwsgierig wat jullie gebruiken als route navigatie, beter gezegd ik ben op zoek naar een "split screen" nav aan de 1ne kant de kaart aan de andere kant de route (lees afslagen, tankstations enzv)

en doortrekkend op split screen, als je telefoon gaat tijdens de navigatie (of achteruit rij camera geactiveerd is) ben je dan je beeld kwijt en zie je alleen de "telefoon" ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoshmite
Jorca schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:47:
[...]

Ja ze hadden het per ongeluk met dhl verstuurt ipv dpd, dus ik kreeg wel een mailtje van dhl dat ik belasting moest betalen maar nadat ik het aan de verkoper had gevraagd van hoe het zit hebben ze aangeboden een deel van het bedrag te betalen .

Ik zal een video maken als ik vrij ben.
ben ook benieuwd naar de kwaliteit van het geluid, radio ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
vso schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:49:
ik ben heel erg nieuwsgierig wat jullie gebruiken als route navigatie, beter gezegd ik ben op zoek naar een "split screen" nav aan de 1ne kant de kaart aan de andere kant de route (lees afslagen, tankstations enzv)

en doortrekkend op split screen, als je telefoon gaat tijdens de navigatie (of achteruit rij camera geactiveerd is) ben je dan je beeld kwijt en zie je alleen de "telefoon" ?
Tomtom is een prima app, hoewel hij niet op alle Android radio's goed werkt. Gelukkig kun je het gratis proberen. Telefoon en achteruitrijcamera nemen het beeld over, maar de nav komt weer terug na het gesprek of in de vooruit. De kaart is links, driekwart van het scherm en rechts is een kolom met info over aankomsttijd, tankstations, oponthoud, enz.
Hoe dit met split-screen werkt kan ik je niet zeggen, ik heb geen Android 8 op m'n radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
databeestje schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:59:
[...]

Ik had inderdaad dat probleem ook. De head unit direct op het chassis aarden verhielp dat.

Je kunt eventueel ook nog, als niets helpt, een ontstoringsfilter op de continue stroom van de radio zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-04 15:17
Ik wil graag een aftermarket steering wheel control inbouwen.
Ik heb de volgende autoradio: https://www.aliexpress.co...o-tiguan/32888152399.html

Heeft deze autoradio een KEY1 en KEY2 kabel om het volgende aan te kunnen sluiten? Zo ja welke kabels zijn dat dan?
https://www.aliexpress.co...87-4adc-91b4-927d10122ff7

Is iemand hier bekend mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Jan Dee schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:48:
[...]

Tomtom is een prima app, hoewel hij niet op alle Android radio's goed werkt. Gelukkig kun je het gratis proberen. Telefoon en achteruitrijcamera nemen het beeld over, maar de nav komt weer terug na het gesprek of in de vooruit. De kaart is links, driekwart van het scherm en rechts is een kolom met info over aankomsttijd, tankstations, oponthoud, enz.
Hoe dit met split-screen werkt kan ik je niet zeggen, ik heb geen Android 8 op m'n radio.
Best "vreemd" eigenlijk dat je met een "groot" scherm eigen best gelimiteerd bent je hebt een zee aan informatie, maar praktisch is het IMHO dan niet echt. als ik bv navigatie aan heb, ben ik al tevreden met "neem op, hang op en negeer" opties ergens links,rechts,onder of boven in het scherm ..

Wat ik niet snap betreft navigatie is dat er eigenlijk weinig uiterlijk verschil in zit. 2d,3d bieden ze allemaal .
Maar betreft de daadwerkelijke "sla over 10m af" of duidelijk in beeld op welke rijbaan of rijbanen dient te zitten daar verschilt het behoorlijk in.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
vso schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:28:
[...]
Wat ik niet snap betreft navigatie is dat er eigenlijk weinig uiterlijk verschil in zit. 2d,3d bieden ze allemaal .
Maar betreft de daadwerkelijke "sla over 10m af" of duidelijk in beeld op welke rijbaan of rijbanen dient te zitten daar verschilt het behoorlijk in.
Verschil zit vooral in de gekozen routes, actuele verkeersinformatie, geschatte aankomsttijd, enz. Dit is bij Tomtom erg efficiënt en accuraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Jan Dee schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:34:
Verschil zit vooral in de gekozen routes, actuele verkeersinformatie, geschatte aankomsttijd, enz. Dit is bij Tomtom erg efficiënt en accuraat.
Niet echt super mee eens. Tja actuele en up to date, vind ik erg prettig maar echt ligt meer aan de wijze waarop je kan update(n). google maps bv is erg afhankelijk van een data verbinding (leuk als je lange rit maakt en 2gb data verbruikt op de heenweg voor 700km)
Navigatie daarnaast met tom tom verschilde erg per apparaat dat ik van ze had, een fijn ding van google is dat je de route naar je Android device kan versturen wat ik persoonlijk ook wel handig vind.

Stel je rijd van A naar B(eter ;)), dan is het erg prettig als je navigatie ook tijdig je baanwissel, afslag aangeeft het liefst met "bord" en aantal banen (gekleurd) erbij.
Het is mij al vaak genoeg voorgekomen dat ik om moet tijden omdat ik op de verkeerde baan beland ben.Dit is vooral leuk als je tank bijna "leeg' is en je 30 minuten om moet rijden. met een caravan achter je heilige koe.

Waarom is het zoveel moeite om je benzine/acculading in je "rit' mee te calculeren en bijvul locatie(s) voor te stellen. ? of rust plekken. & bestuurders wissel en dat betreft tolpoort en benodigde cash.

nee ik zit zelf meer met de interface van die krengen, en de samenwerking met de auto/mens.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-04 13:36
Ik heb op dit moment een xtron706pl met een carlinkit zwarte usb dongle voor apple carplay. Echter fm en waze gaan verschrikkeijk met geluid om, happeren. Heeft iemand een usb dongle die goed werkt. Mijn huidige dongle werkt met zbox software

[ Voor 10% gewijzigd door jarsiv op 15-03-2019 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Dee
vso schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 16:03:
[...]

Niet echt super mee eens. Tja actuele en up to date, vind ik erg prettig maar echt ligt meer aan de wijze waarop je kan update(n). google maps bv is erg afhankelijk van een data verbinding (leuk als je lange rit maakt en 2gb data verbruikt op de heenweg voor 700km)
Navigatie daarnaast met tom tom verschilde erg per apparaat dat ik van ze had, een fijn ding van google is dat je de route naar je Android device kan versturen wat ik persoonlijk ook wel handig vind.

Stel je rijd van A naar B(eter ;)), dan is het erg prettig als je navigatie ook tijdig je baanwissel, afslag aangeeft het liefst met "bord" en aantal banen (gekleurd) erbij.
Het is mij al vaak genoeg voorgekomen dat ik om moet tijden omdat ik op de verkeerde baan beland ben.Dit is vooral leuk als je tank bijna "leeg' is en je 30 minuten om moet rijden. met een caravan achter je heilige koe.

Waarom is het zoveel moeite om je benzine/acculading in je "rit' mee te calculeren en bijvul locatie(s) voor te stellen. ? of rust plekken. & bestuurders wissel en dat betreft tolpoort en benodigde cash.

nee ik zit zelf meer met de interface van die krengen, en de samenwerking met de auto/mens.
Tomtom is ook op z'n best met een dataverbinding. Het verbruik blijft erg laag omdat de kaarten al in je apparaat zitten. Ik heb het niet over de Tomtom devices, maar over een Android radio (topic) met daarop de Tomtom Go app. De app geeft de baanwissel aan en een weergave van de situatie met rijstroken en afslagen. In de zijlijn zie je steeds hoever het is naar het volgende tankstation. Jouw andere wensen zijn inderdaad erg handig maar daarvoor is een veel sterkere integratie nodig tussen auto en navigatie. Dat gaat ongetwijfeld komen, maar zover is het nog niet... Ik moet direct toegeven dat Tomtom go ook wel eens de plank volledig misslaat, maar meestal gaat het goed. Ik heb ze bijna allemaal geprobeerd en deze vind ik het fijnst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Jan Dee schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 17:34:
[...]

Tomtom is ook op z'n best met een dataverbinding. Het verbruik blijft erg laag omdat de kaarten al in je apparaat zitten. Ik heb het niet over de Tomtom devices, maar over een Android radio (topic) met daarop de Tomtom Go app. De app geeft de baanwissel aan en een weergave van de situatie met rijstroken en afslagen. In de zijlijn zie je steeds hoever het is naar het volgende tankstation. Jouw andere wensen zijn inderdaad erg handig maar daarvoor is een veel sterkere integratie nodig tussen auto en navigatie. Dat gaat ongetwijfeld komen, maar zover is het nog niet... Ik moet direct toegeven dat Tomtom go ook wel eens de plank volledig misslaat, maar meestal gaat het goed. Ik heb ze bijna allemaal geprobeerd en deze vind ik het fijnst.
Nu ja daarom vraag ik het ook in dit topic, ik heb geen ervaring met Android radio .. en ik probeer op mijn Rpi3 Android te zetten maar grrr laat dat nu net niet de meest vloeiende ervaring te zijn (rpi2 schijnt beter te zijn)

Ach elke nav slaat de plank mis, maar je tomtom uitleg is gewaardeerd. jammer dat google dat niet doet.
Die betere intergratie zou ook kunnen als ze een API uitbrengen ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
vso schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 16:03:
[...]

Wat ik vaak doe met Google maps navigatie is de route (kaarten) vooraf voor de deur (via mn thuis wifi) downloaden.

Dat beperkt het datagebruik tot file informatie e.d.

[ Voor 0% gewijzigd door proditaki op 18-03-2019 10:15 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorca
yoshmite schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:05:
[...]

ben ook benieuwd naar de kwaliteit van het geluid, radio ontvangst.
Ik had gisteren een filmpje opgenomen, ik ga het vandaag of vannacht uploaden. Zijn wel 3 filmpjes omdat ik steeds iets was vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoshmite
Jorca schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:52:
[...]

Ik had gisteren een filmpje opgenomen, ik ga het vandaag of vannacht uploaden. Zijn wel 3 filmpjes omdat ik steeds iets was vergeten.
Top dank je wel. Ben reuze benieuwd. Nog steeds tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorca
yoshmite schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:15:
[...]

Top dank je wel. Ben reuze benieuwd. Nog steeds tevreden?
Tot nu toe wel. Wat ik wel jammer vind is dat ik de stuurknoppen niet hebben kunnen toewijzen aan andere functies. Ook lijkt het alsof het paneel de unit knelt waardoor sommige knopjes blijven vastzitten. Paneel probleem heb ik weten te oplossen maar stuurknopjes nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoshmite
Jorca schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:21:
[...]

Tot nu toe wel. Wat ik wel jammer vind is dat ik de stuurknoppen niet hebben kunnen toewijzen aan andere functies. Ook lijkt het alsof het paneel de unit knelt waardoor sommige knopjes blijven vastzitten. Paneel probleem heb ik weten te oplossen maar stuurknopjes nog niet
de oorspronkelijke stuur knopfuncties werken wel dan? Dus op het stuur volume harder/zachter etc etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorca
yoshmite schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:37:
[...]

de oorspronkelijke stuur knopfuncties werken wel dan? Dus op het stuur volume harder/zachter etc etc..
Ja dat werkt wel, alleen wilde ik de bel knop veranderen naar een ok google. Jammer genoeg lukt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorca
Jorca schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:45:
[...]

Ja dat werkt wel, alleen wilde ik de bel knop veranderen naar een ok google. Jammer genoeg lukt het niet.
YouTube: Daisata px5 android 8.0 golf mk6 zijn meerdere filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoshmite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-05 10:03
Iemand ervaring met de beeldkwaliteit van een dergelijke camera:
https://nl.aliexpress.com...999999.259.70483c0043zj0P

Of tips voor een andere? Er zit nu een camera met hele slechte beeldkwaliteit op mijn auto en die wil ik vervangen voor weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb inmiddels een tijdje een android headunit in mijn ford mondeo, helaas blijf ik problemen houden met de microfoon, de kwaliteit is simpelweg belabberd.

Het volgende heb ik geprobeerd:
- alleen interne microfoon
- alleen de meegeleverd externe microfoon
- de interne microfoon op de externe ingang aangesloten en andersom
- 2 nieuwe microfoons geprobeerd incl. nieuwe afschermde kabel naar de headunit.
- de headunit teruggestuurd en een andere teruggekocht (ander merk)

Niets helpt, er blijft een storing bestaan op de microfoon waardoor ik slecht verstaanbaar ben. Heeft iemand tips om alsnog een goede geluidskwaliteit tijdens het bellen te krijgen bij dergelijke units? Heeft er iemand wellicht nog ervaringen met bijvoorbeeld een usb microfoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
stefijn schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:05:
Iemand ervaring met de beeldkwaliteit van een dergelijke camera:
https://nl.aliexpress.com...999999.259.70483c0043zj0P

Of tips voor een andere? Er zit nu een camera met hele slechte beeldkwaliteit op mijn auto en die wil ik vervangen voor weinig...
Ik heb in 2015 zo'n inbouwcameraatje gekocht voor 8 euro. Gaatje in de bumper, inklikken, aansluiten en klaar. Prima beeld.

Zoiets als dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoshmite
Heb je het filmpje eraf gehaald? Ik dacht even rustig bekijken is het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorca
yoshmite schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:39:
[...]

Heb je het filmpje eraf gehaald? Ik dacht even rustig bekijken is het weg.
Ik dacht dat je het al had gezien, ik maak em weer openbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-05 10:03
Jan Dee schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:35:
[...]

Ik heb in 2015 zo'n inbouwcameraatje gekocht voor 8 euro. Gaatje in de bumper, inklikken, aansluiten en klaar. Prima beeld.

Zoiets als dit
Tnx, ga ik dat eens proberen, voor dat geld kan het niet slechter zijn dan dat het nu is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
Blueone schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:18:
Ik heb inmiddels een tijdje een android headunit in mijn ford mondeo, helaas blijf ik problemen houden met de microfoon, de kwaliteit is simpelweg belabberd.

Het volgende heb ik geprobeerd:
- alleen interne microfoon
- alleen de meegeleverd externe microfoon
- de interne microfoon op de externe ingang aangesloten en andersom
- 2 nieuwe microfoons geprobeerd incl. nieuwe afschermde kabel naar de headunit.
- de headunit teruggestuurd en een andere teruggekocht (ander merk)

Niets helpt, er blijft een storing bestaan op de microfoon waardoor ik slecht verstaanbaar ben. Heeft iemand tips om alsnog een goede geluidskwaliteit tijdens het bellen te krijgen bij dergelijke units? Heeft er iemand wellicht nog ervaringen met bijvoorbeeld een usb microfoon?
Het kan aan de bluetooth/wifi chip liggen.
Heb je de microfoon al eens geprobeerd met d wifi uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
proditaki schreef op zondag 24 maart 2019 @ 19:27:
[...]

Het kan aan de bluetooth/wifi chip liggen.
Heb je de microfoon al eens geprobeerd met d wifi uit?
Ik heb Wifi eigenlijk altijd uitstaan omdat mijn 4G dongle zich als bedraad netwerkapparaat gedraagd. Dus helaas zit het hem daar ook niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
Blueone schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:34:
[...]

Ik heb Wifi eigenlijk altijd uitstaan omdat mijn 4G dongle zich als bedraad netwerkapparaat gedraagd. Dus helaas zit het hem daar ook niet in.
Hmm. Naja wellicht dan een externe bluetooth module. Er zijn meer mensen die dit probleem hebben gehad. Dus ik neem aan dat er mensen zijn die dat met een externe module hebben opgelost.

Misschien moet je eerst kijken of je iets van garantie hebt?

En anders kan een vervangend px5 bord wellicht een oplossing bieden maar ik heb geen idee op welke BT chipset je dan moet letten en wat zoiets kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-03-2024
Kan iemand mij helpen met het volgende... Ik heb een Android autoradio met Android versie 7.1.1. Is deze Android versie te updaten?
Het is een "Chinees" merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:07
Mijn Xtrons unit wil niet meer starten na een poging om de Malysk rom te installeren. Bij het indrukken van de reset lichten na 10 sec de touchtoetsen op. Als ik reset dan loslaat, gebeurt er niets meer. Ik heb nog geen werkende recovery gevonden.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 59john59
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-07-2020
Ik heb de XTRONS TM705L, android 8.1 bevalt uitstekend, heb er wel een 4 kanaalsversterker bij gekocht, want uitgangsvermogen van de xtrons unit is wel wat onder de maat. Werkt prima met originele camera van de auto en echt zeer scherp beeld. Ben zeer tevreden. Bijna alles is goed in te stellen en bij opnieuw opstarten onthoud de unit de radiozenders zoals ingesteld. Enige wat ik niet voor elkaar krijg, is: Hoe kun je de unit de instellingen van de EQualizer laten onthouden? Staan telkens als ik de auto strat weer in basis instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
KJTDominicus schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:52:
Kan iemand mij helpen met het volgende... Ik heb een Android autoradio met Android versie 7.1.1. Is deze Android versie te updaten?
Het is een "Chinees" merk
Daar moet je echt wat meer info voor geven.

Misschien even een foto maken van de info in het "about machine" scherm bij je instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1979
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-04 14:30

lampie1979

Hoepla!

Ik heb volgens mij last van de battery drain. Auto accu is volledig leeg na 2 weken stilstaan. Nog meer mensen met dit probleem? (Passat 2007)

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
lampie1979 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 21:37:
Ik heb volgens mij last van de battery drain. Auto accu is volledig leeg na 2 weken stilstaan. Nog meer mensen met dit probleem? (Passat 2007)
Even een stomme vraag hoor.
Maar weet je zeker dat de accu van de auto goed is?

Zo ja, kun je de ruststroom van de auto misschien even (laten) meten. Moet je wel doen wanneer de auto al een tijdje stil staat sommige systemen blijven (kennelijk, ik sommige auto's) nog een tijdje actief.

Andere vraag: als ie de auto start is de radio dan direct aan? Zo ja, blijft deze kennelijk altijd stand-by staan. Dat kun je ergens instellen, volgens mij in het CAR menu.

Ik meen gelezen te hebben dat de standby stroom niet bijster hoog is, maar misschien verschilt dat per model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1979

lampie1979

Hoepla!

proditaki schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:40:
[...]

Even een stomme vraag hoor.
Maar weet je zeker dat de accu van de auto goed is?

Zo ja, kun je de ruststroom van de auto misschien even (laten) meten. Moet je wel doen wanneer de auto al een tijdje stil staat sommige systemen blijven (kennelijk, ik sommige auto's) nog een tijdje actief.

Andere vraag: als ie de auto start is de radio dan direct aan? Zo ja, blijft deze kennelijk altijd stand-by staan. Dat kun je ergens instellen, volgens mij in het CAR menu.

Ik meen gelezen te hebben dat de standby stroom niet bijster hoog is, maar misschien verschilt dat per model.
Dank voor je reactie. Accu heb ik vervangen door een nieuwe (dacht dat deze het probleem was).

Ik heb hem nu ontkoppelt en kijk dan wat er na 2 weken gebeurd. Hij gaat inderdaad direct aan dus schiet op stand-by. Ik kon in de instelingen de optie hiervoor niet vinden? Je kon direct en na x minuten selecteren. Wat ik heb gelezen is het mogelijk de CANBUS module. Heb nu de bijgeleverde draadboom aangepast. Nu tijd vinden om het te testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
lampie1979 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:45:
[...]

Dank voor je reactie. Accu heb ik vervangen door een nieuwe (dacht dat deze het probleem was).

Ik heb hem nu ontkoppelt en kijk dan wat er na 2 weken gebeurd. Hij gaat inderdaad direct aan dus schiet op stand-by. Ik kon in de instelingen de optie hiervoor niet vinden? Je kon direct en na x minuten selecteren. Wat ik heb gelezen is het mogelijk de CANBUS module. Heb nu de bijgeleverde draadboom aangepast. Nu tijd vinden om het te testen...
Ik zal straks even kijken waar die instelling staat om de radio helemaal uit te zetten. ( je kunt kiezen voor verschillende tijden, ik heb het op 1 uur staan)

De CANBUS module zat bij mij in de kabelboom (klein wit stekkertje).
In mijn geval zijn er niet zo veel mogelijkheden als bij sommige auto's.
- Stuurwielbediening,
- Communicatie met het Display in het dashboard (bijv welke Radiozender er op staat)

Bij VAG zijn er volgens mij meer mogelijkheden.
Bij de meeste radio's die op de PX5 gebaseerd zijn kun je, voor zover ik weet, een canbus module aansluiten.

Ik denk dat het handigst is dit even bij de leverancier van je Radio na te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1979

lampie1979

Hoepla!

proditaki schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:55:
[...]

Ik zal straks even kijken waar die instelling staat om de radio helemaal uit te zetten. ( je kunt kiezen voor verschillende tijden, ik heb het op 1 uur staan)

De CANBUS module zat bij mij in de kabelboom (klein wit stekkertje).
In mijn geval zijn er niet zo veel mogelijkheden als bij sommige auto's.
- Stuurwielbediening,
- Communicatie met het Display in het dashboard (bijv welke Radiozender er op staat)

Bij VAG zijn er volgens mij meer mogelijkheden.
Bij de meeste radio's die op de PX5 gebaseerd zijn kun je, voor zover ik weet, een canbus module aansluiten.

Ik denk dat het handigst is dit even bij de leverancier van je Radio na te vragen.
Thanks. Ik zag het nut hier niet van in om dit naar 1 uur te zetten ipv direct. Ik zal de tijdinstelling ook aanpassen van direct naar 1 uur. Canbus is bij mij hetzelfde. Wit stekkertje met module. VAG 2007 heeft ook niet zoveel opties (display in dashboard en stuurwielbediening en dat is het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:57
lampie1979 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 21:37:
Geen idee, maar omdat ik het van meer mensen las (ook bij andere auto's) heb ik bij het inbouwen van de radio in mijn Citroën C1 een schakelaar geplaatst in de constante plus. Als ik de auto langer dan een paar dagen niet gebruik zet ik die schakelaar om waardoor de radio gegarandeerd geen stroom meer trekt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WIngsVol.jpg?1
Pagina: 1 ... 26 ... 47 Laatste