Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-06 17:31
Zou het zoiets kunnen zijn, kwam dit tegen
after running in to this problem myself I found that my laptop currently wasn't scanning to join networks that were not on channels 1, 6, or 11. After running an inSSIDer scan, I found the hot spot to be on channel 2, making it impossible to get on the network. Kan het helaas zelf nu niet testen(auto in de garage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-06 17:00
Raziel schreef op donderdag 27 december 2018 @ 12:04:
[...]

Thanks. Mijne doet altijd een warm boot. Niet correct is lastig, want het zijn standaard stekkers die je erin prikt. Hij gaat wel direct in standby als ik de auto uitzet en de apps worden ook gesloten.

edit:

Powerstate when ACC off (zoiets dan) stond op auto, heb hem nu op een uur gezet. Nu gaat hij wel echt uit. Problem solved, me dunkt.
Mijne doet ook altijd een warm boot nu ik erover nadenk. Goeie tip. Zeker met aankomende vakantie etc wanneer de auto een week stil blijft staan. Ik zal dit ook eens gaan aanpassen:)

PSN: proditaki specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jczuidervaart
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-06 11:42
Ik heb twee maanden deze radio uitgeprobeerd. model Xtrons PE98MTVPL voor Volkswagen.
Het is echt een heel mooi apparaat en ik heb getwijfeld, maar toch besloten om hem te verkopen.

Mijn ervaringen zijn de volgende:

Positief:
- Apparaat is heel stabiel en de apps werken fantatstisch
- Waze en Google maps is hele fijne navigatie
- Tune FM als radio ook zeer fijn
- Bandenspanningssysteem wil ik niet meer zonder!
- Groot display is ook heel fijn .

Negatief:
- Mijn vrouw kan er niet mee overweg :-)
- Licht is vrij sterk bij 's avonds rijden
- maakt niet altijd verbinding met de hotspot van de Iphone

Mochten jullie interesse hebben zie onderstaande link.
Inclusief bandenspanningssysteem, externe microfoon en camera
https://link.marktplaats.nl/m1359844521

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Total_Lobotomy
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 04-03-2024
Ik heb vorige week een android unit laten inbouwen in m'n Golf 7 ( bij Car Audio Expert in Spijkenisse).
De unit gelijkt zeer erg op deze die hierboven reeds beschreven werd:

https://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=16904
en
https://caraudioexpert.nl...ndroid-7.1-wifi-16gb-dab/

Tot m'n grote verrassing bleek dit geen android 7.1 unit te zijn maar een android 5.1.1 unit met 1GB RAM geheugen ( ik vermoed dat dit een PX3 unit is...terwijl er een PX5 unit getoont wordt). De unit werkt zeer traag, en start traag op, maar het grootste euvel lijkt de FM ontvangst, en de zeer slechte WiFi verbinding met de thuis WiFi modem.

Ik heb een Diversity antenne geplaatst (2xFakra Diversity naar Din Male), maar dit lijkt weinig te helpen voor de FM ontvangst.
Voor het Wifi gedeelte is het een heel geklooi... via mobiele hotspot werk alles, via een connectie met de telenet modem werkt niets. Er is verbinding, maar geen internet...DHCP toewijzigen, WiFi 802.11a/b/g/n... niets blijkt te helpen...

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmember
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-07-2020
Total_Lobotomy schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:49:
Ik heb vorige week een android unit laten inbouwen in m'n Golf 7 ( bij Car Audio Expert in Spijkenisse).

en

Tot m'n grote verrassing bleek dit geen android 7.1 unit te zijn maar een android 5.1.1 unit met 1GB RAM geheugen ( ik vermoed dat dit een PX3 unit is...terwijl er een PX5 unit getoont wordt). De unit werkt zeer traag, en start traag op, maar het grootste euvel lijkt de FM ontvangst, en de zeer slechte WiFi verbinding met de thuis WiFi modem.

Ik heb een Diversity antenne geplaatst (2xFakra Diversity naar Din Male), maar dit lijkt weinig te helpen voor de FM ontvangst.
Voor het Wifi gedeelte is het een heel geklooi... via mobiele hotspot werk alles, via een connectie met de telenet modem werkt niets. Er is verbinding, maar geen internet...DHCP toewijzigen, WiFi 802.11a/b/g/n... niets blijkt te helpen...

Sowieso vind ik de advertentie op hun site erg misleidend en de producten flink verouderd.
De android 5 was te upgraden naar 7 (PX3) en android 6 naar 8 (PX5)
Op hun site word gesproken over een snelle cpu maar geen woord over het werkgeheugen.
Erg jammer want 1GB is echt te weinig voor een vlot systeem.
FM ontvangst is vaak erg lastig, ik heb een Xtrons in een hyundai I10 en het ontvangst is werkelijk prima te noemen. Helaas zijn er veel modellen waarvan de ontvangst een stuk minder is ongeacht de antenne.

Je zou een PX5 board kunnen steken, dan heb je gelijk Android 8 en dan bijv. Hal9K rom erop. Dat scheelt al een hele hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xMuchux
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-10-2024
jarsiv schreef op maandag 31 december 2018 @ 10:26:
Zou het zoiets kunnen zijn, kwam dit tegen
after running in to this problem myself I found that my laptop currently wasn't scanning to join networks that were not on channels 1, 6, or 11. After running an inSSIDer scan, I found the hot spot to be on channel 2, making it impossible to get on the network. Kan het helaas zelf nu niet testen(auto in de garage)
Denk het niet. De verbinding werkt de eerste keer, dus hij kan de hotspot vinden. Alleen de authenticatie loopt niet lekker om een of andere reden.

Ik denk dat ik het probleem gevonden heb, maar het zal met een firmware opgelost moeten worden. Het is namelijk zo dat het apparaat op "standby" staat wanneer de auto uit gaat met de standaard instellingen. Ik vermoed dan dat hij de session key blijft onthouden oid en dat wanneer de auto weer aan gaat (en het apparaat dus uit standby komt) de hotspot met een andere session key komt. Dat matched niet en daardoor wil het systeem dan niet connecten. Ik heb namelijk nu zo ingesteld dat de XTRONS zich na 5 min helemaal uit zet als er geen accuspanning is, en sindsdien lijkt hij toch de hotspot te pakken iedere keer dat de auto aangaat. Het apparaat is dan wel wat langzamer met opstarten, maarja, workarounds zijn meestal niet perfect.

Al met al denk ik dat er een Android Auto update moet komen om dit te fixen.

Dank voor het meedenken iig!

@jczuidervaart Als negatief punt in je post van Woe 2 jan 19:28 zou je dit dus weg kunnen strepen van je lijstje, want ik heb exact hetzelfde apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
xMuchux schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:35:
[...]

Denk het niet. De verbinding werk de eerste keer, dus hij kan de hotspot vinden. Alleen de authenticatie loopt niet lekker om een of andere reden.

Ik denk dat ik het probleem gevonden heb, maar het zal met een firmware opgelost moeten worden denk ik. Het is namelijk zo dat het apparaat op "standby" staat wanneer de auto uit gaat met de standaard instellingen. Ik vermoed dan dat hij de session key blijft onthouden oid en dat wanneer de auto weer aan gaat (en het apparaat dus uit standby komt) de hotspot met een andere session key komt. Dat matched niet en daardoor wil het systeem dan niet connecten. Ik heb namelijk nu zo ingesteld dat de XTRONS zich na 5 min helemaal uit zet als er geen accuspanning is, en sindsdien lijkt hij toch de hotspot te pakken iedere keer dat de auto aangaat. Het apparaat is dan wel wat langzamer met opstarten, maarja, workarounds zijn meestal niet perfect.

@jczuidervaart Als negatief punt in je post van Woe 2 jan 19:28 zou je dit dus weg kunnen strepen van je lijstje, want ik heb exact hetzelfde apparaat :)
Maar waarom pakt hij hem dan na een paar keer proberen wel. Dat verwacht je dan toch niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xMuchux
jarsiv schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:15:
[...]

Maar waarom pakt hij hem dan na een paar keer proberen wel. Dat verwacht je dan toch niet
Deed ie bij mij niet iig :) Alleen eerste keer na verbinding, daarna niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:52
Melvin15397 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 13:58:
Ik heb sinds een maand een Funrover radio in mijn Outlander. Het is een variant met Canbus vanwege de originele versterker.

Er zijn twee zaken welke nog opgelost moeten worden:

Na 6 dagen de auto niet gebruikt te hebben is de accu leeg. Ik heb alleen de mogelijkheid om de radio in standby te laten gaan (default) of power off (dan duurt het 35s om op te starten). Er is geen delay mogelijkheid. Na 3 dagen standby was de accu nog niet leeg. Wat is een normaal verbruik in standby modus?

In de opties van de radio heb ik de mogelijkheid 'CAN box upgrade'. Ik heb geen idee wat het doet en kan er online ook niks over vinden. Wat gebeurt er als ik dit doe? :P

[Afbeelding]
De accu van de auto bleek aan z'n eind te zijn. Na opladen hield ie het daarna geen dag meer vol, ook met de radio in de 'power off' mode in plaats van 'sleep'. Nu met een nieuwe accu zou het opgelost moeten zijn.

Omdat ik toch benieuwd was naar het verbruik van de radio:
Ingeschakeld (tijdens opstarten Android): ~1200mA
Uit* (power off): 1mA
Uit* (sleep): 5mA

*Zodra ik de auto van het contact zet (0V op ACC draad) gaat de radio uit en zakt het verbruik eerst naar 500-600mA en blijft daar hangen. Totdat ik met de sleutel de auto verlaat, dan zakt het verbruik naar 1 of 5mA (afhankelijk van de stand). Iets zorgt ervoor dat de (auto/)canbus/radio nog actief blijft zolang de sleutel binnen de range van de ontvanger is. Of er zit een vertraging in met afsluiten die telkens samen viel met dat ik de auto uit stapte na enkele minuten :P

Ik heb het verbruik gemeten met een stroomtang om de gele draad (constante +12V) achter de radio. Vanwege de opbouw van de kabelboom kon ik niet na de aftakking van de draad voor de Canbus module meten, dus de meetwaarde is radio+canbus module.

Omdat het verbruik in sleep mode slechts 5mA is, heb ik deze nu weer ingesteld. Dan is de radio met enkele seconden weer gebruiksklaar na het inschakelen van het contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-06 08:21
Ik zit eraan te denken om een android radio in mijn auto te plaatsten.
Na wat zoeken ben ik op deze uitgekomen.
Maar ik heb nul ervaring met android. En weet niet wat ik van deze radio kan verwachten.
Is de cpu goed genoeg om alles een beetje vlot te laten draaien? En hoe zit het met het RAM?
Ook kom ik veel tegen over apple carplay dongles, werkt dit een beetje? Of kan ik die dingen beter vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmember
kipneck schreef op zondag 6 januari 2019 @ 08:44:
Maar ik heb nul ervaring met android. En weet niet wat ik van deze radio kan verwachten.
Is de cpu goed genoeg om alles een beetje vlot te laten draaien? En hoe zit het met het RAM?
Ook kom ik veel tegen over apple carplay dongles, werkt dit een beetje? Of kan ik die dingen beter vergeten?
Lees even het topic door, de meeste vragen worden tot in den treure beantwoord.

Wet iemand een widget waarmee je de status van de bluetooth te zien is?
Ik heb er 1 gevonden maar die doet dus niks.
Ik wil graag op de launcher kunnen zien of de telefoon verbonden is en tevens welke telefoon er verbonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark383
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-02-2023
Ook ik overweeg een Android radio aan te schaffen voor onze auto. Wat ik me afvraag: hoe komt de android radio aan zijn Internet connectie tijdens het rijden? Vind dat wel belangrijk, aangezien ik een file gevoelig traject rijdt en verkeersinformatie dus zeer welkom is.
Heb geen zin om iedere keer een hotspot te maken op m'n telefoon. Is de enige andere optie dan een kabeltje naar m'n telefoon? Of kan dat ook via Bluetooth?
En zo nee, zijn er ook android radio's met ingebouwde 4G?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 320788

of via een hotspot
of via een usb 4g modem.

en je stelt je toestel gewoon in dat wanneer hij een bluetooth verbinding krijgt met de radio het meteen de hotspot functie aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jczuidervaart
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-06 11:42
Thx!
@xMuchux Vandaag geprobeerd en het werkt zeer goed. Opstarten gaat toch heel snel, dus ik heb hier geen problemen mee.
xMuchux schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:35:
[...]

Denk het niet. De verbinding werkt de eerste keer, dus hij kan de hotspot vinden. Alleen de authenticatie loopt niet lekker om een of andere reden.

Ik denk dat ik het probleem gevonden heb, maar het zal met een firmware opgelost moeten worden. Het is namelijk zo dat het apparaat op "standby" staat wanneer de auto uit gaat met de standaard instellingen. Ik vermoed dan dat hij de session key blijft onthouden oid en dat wanneer de auto weer aan gaat (en het apparaat dus uit standby komt) de hotspot met een andere session key komt. Dat matched niet en daardoor wil het systeem dan niet connecten. Ik heb namelijk nu zo ingesteld dat de XTRONS zich na 5 min helemaal uit zet als er geen accuspanning is, en sindsdien lijkt hij toch de hotspot te pakken iedere keer dat de auto aangaat. Het apparaat is dan wel wat langzamer met opstarten, maarja, workarounds zijn meestal niet perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark383
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-02-2023
Anoniem: 320788 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 17:30:
of via een hotspot
of via een usb 4g modem.

en je stelt je toestel gewoon in dat wanneer hij een bluetooth verbinding krijgt met de radio het meteen de hotspot functie aan zet.
Dat is slim, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-06 08:59

NoE

Que?

Welke usb 4g modem hebben jullie aan de praat gekregen met de ppp widget 3? Probeer zelf de Huawei van xs4all maar helaas

We love the smell of innovation in the morning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Laatst online: 17-06 13:41
Ik heb al een tijdje een Joying dubbeldin autoradio en ben er redelijk tevreden over. Ik vraag me alleen af hoe jullie het bv doen met meerdere apps tegelijk gebruiken.

Meestal heb ik navigatie aan, zodat ik snelheid zie en verkeersinfo etc.
Als ik dan een andere radiozender wil opzetten of andere muziek via spotify of tune-in (of uberhaupt de artiest - titel wil zien van de muziek), dan zit ik continu te switchen tussen apps.
Dat is niet alleen irritant, maar ook minder veilig.

Daarom ben ik eigenlijk op zoek naar een oplossing waarbij je in een groot deel van je scherm wel nog je navigatie hebt, maar ook info uit bv je muziekapps in je scherm kunt zien.

Hoe lossen jullie dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:07
Ondersteunt een Joying niet splitscreen van Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-06 11:36
Splitscreen idd (bij het app overzicht met 2 vingers de app verslepen) of picture-in-picture. Mijn Google maps doet dit automatisch bij navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1164686

switchboy schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 00:10:
Schaamteloze cross-post

Om het hier ook eens over iets anders dan Joying te hebben:
Eindelijk een pakketje uit Hong Kong mogen ontvangen O-)

Dit maakt de auto echt zoveel meer af:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Let er wel op dat je op de antenne 12v zet anders heb je een bagger radio ontvangst. En ik maar denken dat het aan de head unit lag... :$

Maar wat een onverwachte functionaliteit heb ik er ineens bij zeg:
- Meldingen als er een deur open is en zien welke deur dit dan is
- Readouts van accuspaning benzine niveau rpm temperaturen
- Automagisch zachter geluid bij het achteruit rijden
- Dimmen van het scherm afhankelijk van stand van verlichting

Gaaf speelgoed en het zat er echt zo in! En echt een stuk goedkoper dan er hier in Europa één bestellen. :D (waar dan gewoon echt exact dezelfde hardware inzit :X )
Voor geinteresseerde het gaat op deze unit.

@Veritas Ik zou altijd voor een OEM kloon/look-a-like gaan gewoon omdat dit mooier in het interrieur past en voor het dievengilde minder interessant is. (immers maar een beperkte afzet markt en als je snel kijkt ziet het er stock uit). Voor de verdere compatabiliteit maakt het denk ik verder weinig uit. Er komt toch dezelfde decoder mee en er zit (bij zelfde specs) exact dezelfde hardware in alleen het frontje, harware knoppen en scherm zijn anders.
ik zie dat het een wat oudere post is, maar een vraag over deze unit. Werkt de USB eb AUX ingang in het dashboard ook nog nadat deze unit geplaatst is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Deze zullen zonder modificaties niet meer werken met de Android radio. Zo'n radio heeft echter wel eigen USB aansluitingen, die je bijvoorbeeld in het dashboard uit kunt laten komen. Als alternatief voor de aux kabel kun je bluetooth gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:19

HaTe

haat niet

stefijn schreef op maandag 7 januari 2019 @ 08:56:
Ondersteunt een Joying niet splitscreen van Android?
Bij mijn Joying (FYT) unit ondersteunen de apps het niet, maar is het wel mogelijk met 3rd party apps. Ben al aan het kijken of ik de apps aan kan passen, met name radio, zodat dit wel kan.

Misschien is het ook mogelijk om met Xposed floating windows mogelijk te maken.. update: Zo te zien is dat project aardig dood helaas.

[ Voor 15% gewijzigd door HaTe op 07-01-2019 23:42 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xMuchux
jczuidervaart schreef op zondag 6 januari 2019 @ 18:39:
Thx!
@xMuchux Vandaag geprobeerd en het werkt zeer goed. Opstarten gaat toch heel snel, dus ik heb hier geen problemen mee.

[...]
Ik heb ondertussen een firmware update van XTRONS verkregen via support en het lijkt het probleem, nu na 2 dagen testen, op te lossen. Heb de instelling voor "stand-by modus/quick start" terug gezet op default en hij lijkt de iPhone hotspot nu iedere keer te pakken.

Als je de download link wilt, PM me even dan stuur ik je deze door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:10
Nog steeds aan het wachten op de eerste android radio's met OLED schermpje :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Misschien hebben andere mensen iets aan de volgende informatie.

Na een aantal avonden is het gelukt om de huawei e3372 4G stick werkend te krijgen op mijn PX5 unit zonder extra apps zoals de ppp widget en zonder wifi hotspot. Het heeft wat voet in de aarde maar het is te doen.

Benodigd:
Windows 7 machine (windows 10 werkt niet) , de non unicode compatibele taal moet op rusisch ingesteld worden.

-balong-usbdload (win32 exe release downloaden en de file usblsafe-3372h.bin):
-balong flash
-Firmware downloaden
-Drivers installeren vanuit het package uit deze video:
YouTube: Huawei 3372h - Xtrons, RockChip, PX5, Android - Working 100% (Car Mo...

Vervolgens met een naald de stick in de bootloader mode zetten, dit kan ook zonder de behuizing eraf te halen als je goed kijkt waar het bolletje zit, verder volgens deze instructie:
YouTube: Huawei E3372H BootPoint Repair

Het volgende commando uitvoeren:
balong-usbload -p (COM port number-just the number e.g if COM4 you just need to put the number 4 not COM4) usblsafe-3372h.bin

Wachten tot de stick geboot is en in apparaatbeheer kijken of je nu 2 com apparaten ziet, indien dit niet het geval is zijn de drivers niet goed geinstalleerd

-command balong_flash 3372h-153_UPDATE_21.180.01.00.00.BIN uitvoeren.

De stick is nu van hilink mode naar stick mode gezet. Als laatste moeten de instructies uit deze video gevolgd worden: YouTube: Huawei 3372h - Xtrons, RockChip, PX5, Android - Working 100% (Car Mo...
Alle drie de files kunnen nu geflash worden, dit gaat helaas niet zonder alle stappen ervoor.

Dit zijn de bronnen waar ik de informatie vandaan heb:
https://community.sophos....e-gsm-modem-in-stick-mode
YouTube: Huawei 3372h - Xtrons, RockChip, PX5, Android - Working 100% (Car Mo...

Er is een combinatie van beide instructies nodig om het te laten werken. De stick heeft een tijdje nodig om te installeren in de unit en zal verschillende keren opnieuw opstarten (enkel de eerste keer). Na de eerste keer is de internet verbinding binnen een paar seconde tot stand gebracht.

Note, zover ik het kan zien zijn het allemaal originele huawei firmware files, enkel een andere combinatie van versies en mag het hier gepost worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:07
iemand ervaring met het achteruitrij cameraatje van Joying? Is dat een beetje beeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:09
stefijn schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:42:
iemand ervaring met het achteruitrij cameraatje van Joying? Is dat een beetje beeld?
Weliswaar geen Joying, maar ik heb een cameraatje in de bumper gemonteerd van destijds 8 euro (aliexpress) en dat werkt uitstekend, 170 graden view en een duidelijk beeld. Volgens mij is dat allemaal wel OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stilofanatic
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Total_Lobotomy schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:49:

en

ik heb nog een px5 board over, gekocht om mn radio te repareren, achter bleek het scherm ook kapot te zijn.
het board is px5 board met 2gb ram en 32gb rom, er zit nu android 6 op, maar je kan er gewoon hal9k rom op zetten

mag voor lage prijs weg, goedkoper vind je hem niet

je kan me altijd een bericht sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stilofanatic
  • Niet online
Blueone schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:01:
Misschien hebben andere mensen iets aan de volgende informatie.

Na een aantal avonden is het gelukt om de huawei e3372 4G stick werkend te krijgen op mijn PX5 unit zonder extra apps zoals de ppp widget en zonder wifi hotspot. Het heeft wat voet in de aarde maar het is te doen.

Benodigd:
Windows 7 machine (windows 10 werkt niet) , de non unicode compatibele taal moet op rusisch ingesteld worden.

-balong-usbdload (win32 exe release downloaden en de file usblsafe-3372h.bin):
-balong flash
-Firmware downloaden
-Drivers installeren vanuit het package uit deze video:

Vervolgens met een naald de stick in de bootloader mode zetten, dit kan ook zonder de behuizing eraf te halen als je goed kijkt waar het bolletje zit, verder volgens deze instructie:
YouTube: Huawei E3372H BootPoint Repair

Het volgende commando uitvoeren:
balong-usbload -p (COM port number-just the number e.g if COM4 you just need to put the number 4 not COM4) usblsafe-3372h.bin

Wachten tot de stick geboot is en in apparaatbeheer kijken of je nu 2 com apparaten ziet, indien dit niet het geval is zijn de drivers niet goed geinstalleerd

-command balong_flash 3372h-153_UPDATE_21.180.01.00.00.BIN uitvoeren.

De stick is nu van hilink mode naar stick mode gezet. Als laatste moeten de instructies uit deze video gevolgd worden: YouTube: Huawei 3372h - Xtrons, RockChip, PX5, Android - Working 100% (Car Mo...
Alle drie de files kunnen nu geflash worden, dit gaat helaas niet zonder alle stappen ervoor.

Dit zijn de bronnen waar ik de informatie vandaan heb:
https://community.sophos....e-gsm-modem-in-stick-mode

Er is een combinatie van beide instructies nodig om het te laten werken. De stick heeft een tijdje nodig om te installeren in de unit en zal verschillende keren opnieuw opstarten (enkel de eerste keer). Na de eerste keer is de internet verbinding binnen een paar seconde tot stand gebracht.

Note, zover ik het kan zien zijn het allemaal originele huawei firmware files, enkel een andere combinatie van versies en mag het hier gepost worden :)
pb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTurk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-02 23:20
Hallo, ik sta op het punt om een Joying voor mij Prius te halen. Maar ik twijfel aan de sound quality van de RCA uitgangen. Ik ben namelijk van plan om een high-end speaker installatie te doen. (Focal ES 165 KRX3 met 3x Masconi 200.2).

Ben bij verschillende autoshops geweest en allen zeggen "Doe het niet", maar heb ook contact gehad met Joying China, en zij zeggen dat de RCA signaal clean is.

Heeft er iemand ervaring met de nieuwe generatie en rca/versterker kwaliteit? Bijv TDA 7851 icm DSP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-05 21:21
Vandaag eindelijk mijn achteruitrij camera kunnen installeren op mijn Xtrons PB78MTVP.

Ik zie alleen twee sets lijnen. Een statische, verdeeld in vier afstanden en dynamische lijnen die met je stuur mee bewegen. Voor zover is weet zijn de dynamische van mijn camera (zo heb ik hem wel besteld) en zijn de statische van de Xtrons, maar als ik onder CAR de guidance uit zet, verdwijnen de dynamische lijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:19

HaTe

haat niet

Raziel schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 19:49:
Vandaag eindelijk mijn achteruitrij camera kunnen installeren op mijn Xtrons PB78MTVP.

Ik zie alleen twee sets lijnen. Een statische, verdeeld in vier afstanden en dynamische lijnen die met je stuur mee bewegen. Voor zover is weet zijn de dynamische van mijn camera (zo heb ik hem wel besteld) en zijn de statische van de Xtrons, maar als ik onder CAR de guidance uit zet, verdwijnen de dynamische lijnen?
Het lijkt mij eerder andersom, zoals je zelf ook al bevestigd hebt. Hoe weet die camera hoe jouw stuur gedraait is? Jouw radio zit aangesloten op de Canbus waarschijnlijk.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTurk
Kan iemand met een Android HU testen, of je met de HU naar een bluetooth device kan streamen? Dus bijv niet van je mobiel naar HU, maar start spotify op HU en stream naar een bluetooth speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
HaTe schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 23:57:
[...]

Het lijkt mij eerder andersom, zoals je zelf ook al bevestigd hebt. Hoe weet die camera hoe jouw stuur gedraait is? Jouw radio zit aangesloten op de Canbus waarschijnlijk.
Eens, daarom begrijp ik het niet. In die camera zit een 'gyroscoop', maar aangezien ik de dynamische lijnen uit kan zetten op de radio zou ik eerder denken dat het in de radio/canbus zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Raziel schreef op zondag 13 januari 2019 @ 08:37:
[...]

Eens, daarom begrijp ik het niet. In die camera zit een 'gyroscoop', maar aangezien ik de dynamische lijnen uit kan zetten op de radio zou ik eerder denken dat het in de radio/canbus zit.
Je moet waarschijnlijk nog een kabeltje doorknippen of doorlussen op je camera om die lijnen weg te krijgen.

Kan je dat eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
Asterion schreef op zondag 13 januari 2019 @ 08:54:
[...]

Je moet waarschijnlijk nog een kabeltje doorknippen of doorlussen op je camera om die lijnen weg te krijgen.

Kan je dat eens proberen?
Ik heb al een kabeltje door moeten knippen, met dat kabeltje kreeg ik heel even wat golvend beeld in zwart/wit en vervolgens een no-signal logo. Heb nu eigenlijk alleen 1 tulp en 1 12V kabel aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
Update van xtrons gehad, voorals nog lijkt hotspot probleem opgelost te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
jarsiv schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:31:
Update van xtrons gehad, voorals nog lijkt hotspot probleem opgelost te zijn
Van wanneer? En zou je hem willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
Update bestand van 6 december, Ik heb een TE706PL, dus weet niet of die ook voor jouw goed is
Link https://1drv.ms/u/s!AjrY0uqbW_kBlD1ZI41anfnFecdu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr3MrsSmith
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-06 15:38
TheTurk schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 19:17:
Hallo, ik sta op het punt om een Joying voor mij Prius te halen. Maar ik twijfel aan de sound quality van de RCA uitgangen. Ik ben namelijk van plan om een high-end speaker installatie te doen. (Focal ES 165 KRX3 met 3x Masconi 200.2).

Ben bij verschillende autoshops geweest en allen zeggen "Doe het niet", maar heb ook contact gehad met Joying China, en zij zeggen dat de RCA signaal clean is.

Heeft er iemand ervaring met de nieuwe generatie en rca/versterker kwaliteit? Bijv TDA 7851 icm DSP.
Ik heb zelf de Pumpkin AE0273B met dus zo'n TDA7851L
Ik heb geen versterker erop aangesloten.

Echter er zit een goede Clarion Composet in mijn Alfa 159 en qua Hifi heb ik 'redelijke' eisen.
Maar er komt een bijzonder goed geluid uit zonder externe amp. ook het ruis niveau vindt ik acceptabel. Je hoort dit alleen zonder motor aan en de radio op stand 1-2 (van de 15 standen geloof ik)

Zonder updates en roms vindt ik het echt positief.
Af en toe een vast loper thats it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr3MrsSmith
TheTurk schreef op zondag 13 januari 2019 @ 01:29:
Kan iemand met een Android HU testen, of je met de HU naar een bluetooth device kan streamen? Dus bijv niet van je mobiel naar HU, maar start spotify op HU en stream naar een bluetooth speaker.
Nooit geprobeerd, kan eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTurk
Mr3MrsSmith schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 17:19:
[...]

Nooit geprobeerd, kan eens kijken.
Kan je kijoen of je developers opties kan aanzetten (10x builfnummer klikken) en vervolgens bluetooth kwaliteit verhogen naar ldac 990kbs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• divermickey
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10-2024
Hallo,
ik vroeg me af wat is de beste manier om automatisch mijn hotspot te activeren als ik in de auto stap ?
Ik heb carspot ready al geprobeerd maar vind deze niet zo goed. Hoop hier een betere oplossing te krijgen.
alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Hot Spot Starter. Simpel en effectief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr3MrsSmith
divermickey schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:29:
Hallo,
ik vroeg me af wat is de beste manier om automatisch mijn hotspot te activeren als ik in de auto stap ?
Ik heb carspot ready al geprobeerd maar vind deze niet zo goed. Hoop hier een betere oplossing te krijgen.
alvast bedankt.
Je kan zoiets geloof ik ook doen met nfc tag's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halderknots
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-01 23:59
Ja hoor, ik heb het voor elkaar. Mijn radio gebricked.
Omdat ik mijn auto ging verkopen heb ik de originele radio teruggeplaatst.
Daardoor had ik nu een android 6.0 px5 radio op de plank liggen.

(had eigenlijk een top of the line GX8 Android 8.0 | 4GB 32GB | Entertainment system 5" for Chrysler / Jeep /GPS | WIFI | Spotify | Bluetooth Octa-Core moeten zijn maar als je even terugleest in dit topic kun je lezen dat ik die nooit heb gekregen van onze androidautoshop vrienden en ze mijn mails niet meer beantwoorden)

Maar goed, ik heb dus een android radio voor een Chrysler PT-Cruiser hier liggen met android 6.0 erop.
Nou dacht ik dat het handig was om voordat ik hem zou gaan verkopen er eerst android 8.0 op te zetten.
Alle spulletjes gedownload, lekker aan de slag, totdat ik bij de stap 'recovery' mode kwam.
Dusssss……
Ik krijg de radio op geen enkele wijze in de recoverymode.
Dagen mee bezig geweest. Uiteindelijk wel gelukt door op te starten met een fout image, maar dan lukt het weer niet om een keuze in het menu te maken omdat de hardwarematige knoppen het niet doen.

Ik ben er klaar mee.
Uit frustratie had ik 'm bijna weggegooid maar dat kreng heeft me een paar maandengeleden nog ruim 400 euro gekost.

Als je denkt dat je nog iets met de radio kunt stuur je maar ff een PB.

Let wel op dat dit model voor een Jeep/Chrysler is en ronde hoeken heeft. Hij past dus niet in elk dashboard.

Edit: de radio is weggegeven, veel suc6 Daan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Halderknots schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:23:
Ja hoor, ik heb het voor elkaar. Mijn radio gebricked.
Omdat ik mijn auto ging verkopen heb ik de originele radio teruggeplaatst.
Daardoor had ik nu een android 6.0 px5 radio op de plank liggen.

(had eigenlijk een top of the line GX8 Android 8.0 | 4GB 32GB | Entertainment system 5" for Chrysler / Jeep /GPS | WIFI | Spotify | Bluetooth Octa-Core moeten zijn maar als je even terugleest in dit topic kun je lezen dat ik die nooit heb gekregen van onze androidautoshop vrienden en ze mijn mails niet meer beantwoorden)

Maar goed, ik heb dus een android radio voor een Chrysler PT-Cruiser hier liggen met android 6.0 erop.
Nou dacht ik dat het handig was om voordat ik hem zou gaan verkopen er eerst android 8.0 op te zetten.
Alle spulletjes gedownload, lekker aan de slag, totdat ik bij de stap 'recovery' mode kwam.
Dusssss……
Ik krijg de radio op geen enkele wijze in de recoverymode.
Dagen mee bezig geweest. Uiteindelijk wel gelukt door op te starten met een fout image, maar dan lukt het weer niet om een keuze in het menu te maken omdat de hardwarematige knoppen het niet doen.

Ik ben er klaar mee.
Uit frustratie had ik 'm bijna weggegooid maar dat kreng heeft me een paar maandengeleden nog ruim 400 euro gekost.

Als je denkt dat je nog iets met de radio kunt stuur je maar ff een PB.

Let wel op dat dit model voor een Jeep/Chrysler is en ronde hoeken heeft. Hij past dus niet in elk dashboard.
Probeer eens te zoeken op XDA of je daar een methode vind om het terug goed te krijgen.

Misschien kan je het bord verkopen aan iemand die net dat zoekt.
Veel radio's met android 6 hebben een PX3 welke je kan verwisselen naar PX5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stilofanatic
  • Niet online
probleem met achteruitrijcamera;

hoi,

heb https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.e4e34c4desHFJD deze icl draadloze verzenden/ontvanger.

Ik heb verder de plus en min vanaf de zender op de achteruitlamp aangesloten.
de ontvanger heb ik plus en min op 12v van auto aangesloten.
het scherm gaat auto aan via de canbus(heb ook parkeersensoren)
moet ik evengoed 12v vanaf achteruitrij licht op de trigger draad van de radio zetten, of hoeft dit niet?

en als ik wil overstappen op bedraad.
moet ik dan de rode kabel die bij de tulp kabel zit op trigger draad van radio aansluiten en het andere uiteinde aan de 12v van achteruitrij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
stilofanatic schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 22:08:
probleem met achteruitrijcamera;

hoi,

heb https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.e4e34c4desHFJD deze icl draadloze verzenden/ontvanger.

Ik heb verder de plus en min vanaf de zender op de achteruitlamp aangesloten.
de ontvanger heb ik plus en min op 12v van auto aangesloten.
het scherm gaat auto aan via de canbus(heb ook parkeersensoren)
moet ik evengoed 12v vanaf achteruitrij licht op de trigger draad van de radio zetten, of hoeft dit niet?

en als ik wil overstappen op bedraad.
moet ik dan de rode kabel die bij de tulp kabel zit op trigger draad van radio aansluiten en het andere uiteinde aan de 12v van achteruitrij?
Sorry, maar het is me niet direct duidelijk waar je probleem nu in zit? Werkt het niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
jarsiv schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:02:
Update bestand van 6 december, Ik heb een TE706PL, dus weet niet of die ook voor jouw goed is
Link https://1drv.ms/u/s!AjrY0uqbW_kBlD1ZI41anfnFecdu
Zal eens kijken. Ik heb PB78MTVP, maar dat is ook een 4GB octacore Android 8.0 ding. Volgens mij zijn die dingen allemaal hetzelfde, maar in een ander frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
Raziel schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:48:
[...]

Zal eens kijken. Ik heb PB78MTVP, maar dat is ook een 4GB octacore Android 8.0 ding. Volgens mij zijn die dingen allemaal hetzelfde, maar in een ander frame.
je kan xtrons mailen dan heb je mestaal binnen 1 dag antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
jarsiv schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:59:
[...]

je kan xtrons mailen dan heb je mestaal binnen 1 dag antwoord
Ja, dat is waar. Niet altijd even bevredigend moet ik zeggen. Feature requests doen ze weinig mee. Hal9k heeft een custom rom, die ik geprobeerd heb voor 1 feature: long press op vorig/volgend nummer om naar een vorige/volgende folder te gaan in je muzieklijst. Ideale feature als je 32GB aan muziek hebt en je wilt albums skippen. Getracht ze dit aan hun verstand te brengen, maar het was praten tegen een muur :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr3MrsSmith
TheTurk schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 18:52:
[...]

Kan je kijoen of je developers opties kan aanzetten (10x builfnummer klikken) en vervolgens bluetooth kwaliteit verhogen naar ldac 990kbs
Ik kon de BT luidspreker niet pairen met de radio. (nu pair'd deze speaker vaak wat lastig moet ik zeggen. Maar ik had er geen succes mee. helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTurk
Mr3MrsSmith schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 17:39:
[...]

Ik kon de BT luidspreker niet pairen met de radio. (nu pair'd deze speaker vaak wat lastig moet ik zeggen. Maar ik had er geen succes mee. helaas.
Dat is jammer, maar er is wel de optie om je audio output naar Bluetooth over te zetten. Ik wil namelijk Mosconi AMAS 96K gebruiken. Denk je dat dat zal werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• divermickey
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10-2024
hoi,
ik heb hot spot starter geprobeerd en deze werkt goed tot nu toe.
bedankt hiervoor.
Nu heb ik ok google geprobeerd en dit is ook wel leukalles gaat goed navigeren plaatsen in de buurt .... maar als ik vraag voor iemand te bellen dan lukt dit niet, weet iemand hoe ik dit kan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1170952

Hallo,

vorige week mijn Xtrons radio ingebouwd en tot nu echt super tevreden over!
Ik heb deze ingebouwd in een skoda superb uit 2013 met canbus aansluiting.
Krijgt het alleen niet voor elkaar dat mijn radio mee start met mijn sleutel contact. Ik moet het handmatig opstarten en ook weer uitzetten bij het verlaten van de auto.

Heeft iemand hier enig idee hoe je dit kunt verhelpen??

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 1170952 op 20-01-2019 03:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d5stick
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Bpijn op de kabelboom van de radio zitten als het goed is 2 losse kabeltjes, deze moet je of verbinden of loshalen. Het beste is even de verkoper aanspreken die kan melden welke kabels dit zijn.
Anders werkt je canbus niet zoals het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland_otto
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-05 22:02
Beste tweaker,

Heeft er iemand ervaring met dit merk en ook toevallig dit type: https://nl.aliexpress.com...c9a41&transAbTest=ae803_5

Op ali krijgt het wel goede reviews maar ik kan voor de rest 0 reviews vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr3MrsSmith
TheTurk schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 20:20:
[...]

Dat is jammer, maar er is wel de optie om je audio output naar Bluetooth over te zetten. Ik wil namelijk Mosconi AMAS 96K gebruiken. Denk je dat dat zal werken?
Ik zou ermee uitkijken.
Wellicht kan het als hij is ge-root maar standaard denk ik dat je niet een audio uitvoer hebt.
Het vervelende wat sommigen vinden is dat er geen hdmi op zit. De optie zit wel op het board om het aan te zetten. Maar er is niet een fysieke aansluitng. Dwz ook geen coax in of uit.
Ik kan geluid op mijn telefoon aanzetten en dan werk het toestel eigenlijk als headset waar ook nog een scherm in zit. Wellicht dat het met een losse usb bt module zou werken. Dan dan zou zo'n dac misschien wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr3MrsSmith
Anoniem: 1170952 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 23:17:
Hallo,

vorige week mijn Xtrons radio ingebouwd en tot nu echt super tevreden over!
Ik heb deze ingebouwd in een skoda superb uit 2013 met canbus aansluiting.
Krijgt het alleen niet voor elkaar dat mijn radio mee start met mijn sleutel contact. Ik moet het handmatig opstarten en ook weer uitzetten bij het verlaten van de auto.

Heeft iemand hier enig idee hoe je dit kunt verhelpen??
Hier een can bus adapter bestellen.
http://www.connects2.co.uk

Als je een camera aansluit en op de reverse zet krijg je automatisch 12v. (Scheelt hoofdpijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kipneck
  • Laatst online: 16-06 08:21
Afgelopen vrijdag deze radio geplaatst.
Plaatsen zelf ging vrij gemakkelijk, en kabels wegwerken ging ook goed.
Radio zelf ben ik vrij tevreden over, lijkt veel op het origineel en past ook redelijk goed in het dashboard.
knoppen lijken helaas vrij weinig op de knoppen van toyota in de rest van de auto, en de leds zijn vrij fel.
Minder tevreden ben ik over de software van deze radio.
Deze komt vrij onvolwassen op mij over, ik krijg continu meldingen dat er applicaties gestopt zijn, en de DAB+ app werkt helemaal niet.
vanochtend werd ik verwelkomd met een melding dat het android besturingsysteem niet geladen kon worden.

Ik zal me wat verdiepen om te proberen of ik de software kan updaten, is dat niet mogelijk dan stuur ik de radio terug. had ik hier toch wat meer van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvandenhoogen
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-06 12:31
Is er hier toevallig iemand aanwezig die in regio Noord-Brabant het updaten van de ''Can-Gateway module'' voor me kan uitvoeren?

Het betreft een Golf 5 1.9TDI uit 2004

Probleem: PX5 unit trekt mijn accu heel rustig leeg.

Say Whut?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
robvandenhoogen schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:47:
Is er hier toevallig iemand aanwezig die in regio Noord-Brabant het updaten van de ''Can-Gateway module'' voor me kan uitvoeren?

Check even de Powerstate when ACC off setting (zoiets dan). Deze stond bij mij op auto, heb hem nu op een uur gezet. Nu gaat hij wel echt uit ipv altijd een warm boot te doen (en is mijn drain verholpen).

Weet iemand hoe ik de weergave van mijn geïmporteerde contacten kan aanpassen? Ik heb een nieuwe telefoon, bij de vorige stond alles op voornaam achternaam en nu staat alles op achternaam voornaam (terwijl in mijn telefoon wel netjes voornaam achternaam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvandenhoogen
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-06 12:31
@Raziel heb dit in het verleden al eens geprobeerd. Maakte geen verschil.

Zoals ik op meerdere forums al eens heb gelezen is mijn auto geleverd met 2 soorten gateway modules. De een voor 2008, de ander na.

Zelfde probleem komt terug als ik een rns510 aansluit. De rns510 is ook de basis van mijn headunit. (Canbus protocol etc)

Say Whut?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-06 16:20
robvandenhoogen schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:47:

Stuur maar een berichtje, collega van mij woont in Berlicum. Die kan het updaten voor je.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhelios
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 21:28
-edit-

[ Voor 97% gewijzigd door dhelios op 03-02-2019 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:43
Rainesh schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:10:
[...]

Stuur maar een berichtje, collega van mij woont in Berlicum. Die kan het updaten voor je.
Ken je toevallig ook iemand in de regio noord-holland die het zou willen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
J.Thermaltaker schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:30:
[...]

Ken je toevallig ook iemand in de regio noord-holland die het zou willen doen?
Ik kan het wel zelf voor je doen. Woon in Voorburg. Maar je gateway moet wel geschikt zijn voor een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:43
Rainesh schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:36:
[...]

Ik kan het wel zelf voor je doen. Woon in Voorburg. Maar je gateway moet wel geschikt zijn voor een update.
Hij is te updaten, dat heb ik al uitgezocht.. kan jij heel toevallig ook de motor ecu updaten? Zoja wat vraag je voor alles? Gaat om een golf 5 1.6 fsi ( motor ecu update is ivm de nox sensor )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
J.Thermaltaker schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:45:
[...]

Hij is te updaten, dat heb ik al uitgezocht.. kan jij heel toevallig ook de motor ecu updaten? Zoja wat vraag je voor alles? Gaat om een golf 5 1.6 fsi ( motor ecu update is ivm de nox sensor )
Ja kan ik ook doen. Stuur maar een pm. Heb je toevallig een log van je ECU en gateway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokoSenang2
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-05 19:32
Ik heb gisteren mijn Android octacore geïnstalleerd, Zhangnanyi, het is me niet duidelijk of dit de winkel is of het merk. Installeren ging redelijk soepel, maar er zijn twee haakjes over
1. De stuurcommando’s werken bijna allemaal. Om ze allemaal te laten werken is er een pincode nodig, maar 0000, 1234, werkt niet. Weet iemand de pincode .
2. DAB+ is geïnstalleerd, de app zoekt alle zenders en geeft dan aan dat er niets is gevonden. Toen er nog geen antenne aan zat gaf de app aan dat er geen antenne op zat, dus ik ga er van uit dat de antenne goed is geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:51
@TokoSenang2 heb je de DAB+ antenne goed geaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:09
TokoSenang2 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 12:02:
Ik heb gisteren mijn Android octacore geïnstalleerd, Zhangnanyi, het is me niet duidelijk of dit de winkel is of het merk. Installeren ging redelijk soepel, maar er zijn twee haakjes over
1. De stuurcommando’s werken bijna allemaal. Om ze allemaal te laten werken is er een pincode nodig, maar 0000, 1234, werkt niet. Weet iemand de pincode .
2. DAB+ is geïnstalleerd, de app zoekt alle zenders en geeft dan aan dat er niets is gevonden. Toen er nog geen antenne aan zat gaf de app aan dat er geen antenne op zat, dus ik ga er van uit dat de antenne goed is geïnstalleerd.
Als pincode wordt ook wel vaak 1260 gebruikt.
Anders kun je nog deze veelgebruikte pincodes proberen:

9999
5678
8888

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokoSenang2
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-05 19:32
Jan Dee schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 17:32:
[...]

Als pincode wordt ook wel vaak 1260 gebruikt.
Anders kun je nog deze veelgebruikte pincodes proberen:

9999
5678
8888

Succes!
De antenne zit geaard tegen de deurstijl,

De pincode kreeg ik net, na aandringen door, 126, maar gezien de vier posities waarschijnlijk 1260. Dank voor jullie tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:54
Ik ben Android autoradio gebruiker van het eerste uur en ben nu wel benieuwd of het de moeite is om te updaten naar een nieuwer model. Zit op dit moment nog met een Android 5 en er zijn na verloop van tijd wel een paar features die ik mis: lichtsensor voor automatisch dimmen en een radio app met een goeie AF functie. De rest vind ik eigenlijk wel prima. Zijn die twee punten inmiddels beschikbaar? Ik dim nu altijd handmatig het scherm met een app omdat de helderheid eigenlijk nooit goed staat met automatische tijdschema's enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr3MrsSmith
GodDamage schreef op zondag 3 februari 2019 @ 11:04:
Ik ben Android autoradio gebruiker van het eerste uur en ben nu wel benieuwd of het de moeite is om te updaten naar een nieuwer model. Zit op dit moment nog met een Android 5 en er zijn na verloop van tijd wel een paar features die ik mis: lichtsensor voor automatisch dimmen en een radio app met een goeie AF functie. De rest vind ik eigenlijk wel prima. Zijn die twee punten inmiddels beschikbaar? Ik dim nu altijd handmatig het scherm met een app omdat de helderheid eigenlijk nooit goed staat met automatische tijdschema's enzo.
Voor de radio kan het zijn dat je misschien een versterker kan toepassen.
Maar let op sommige auto's hebben alleen een fantoom adapter nodig omdat de versterker in de reeds in auto zit.

En sommige auto's hebben niets en heb je een gewone antenne versterker nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HPX
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10:19

HPX

Oke, iets met door de bomen het bos niet meer zien.
Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Ik zoek een 2 din android radio, die via bluetooth een mirrorlink verbinding kan maken met mijn android smartphone.
Graag een radio die niet belachelijk lang bezig is met opstarten, en een goed fm bereik heeft. Daarnaast graag de mogelijkheid om een achteruit rij camera aan te sluiten. (Optie voor can bus voor peugeot 207 erbij is uiteraard ook welkom)
Thanks alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-06 22:02
divermickey schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 16:46:
hoi,
ik heb hot spot starter geprobeerd en deze werkt goed tot nu toe.
bedankt hiervoor.
Nu heb ik ok google geprobeerd en dit is ook wel leukalles gaat goed navigeren plaatsen in de buurt .... maar als ik vraag voor iemand te bellen dan lukt dit niet, weet iemand hoe ik dit kan doen ?
@divermickey Ik ken de voorgeschiedenis niet, maar probeer eens je Google Assistent te starten vanaf het start menu, zonder dat er iets is gekoppeld aan je toestel en kijk wat er gebeurd.

Wat een ding kan zijn, is dat je een dual-sim toestel hebt en hij blijft hangen op het kiezen van de sim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-06 15:49
Ik ben al met de leverancier op Aliexpresse aan de gang, maar eens kijken of ik van jullie wat input krijg.
Ik heb nu zo'n 6 weken de hizpo AD601UN7001

Gisteren, na een ritje van zo'n 40 minuten, moest ik tanken. Bij het starten van de auto zou normaal het display er uit komen, maar nu kwam hij er zo'n 5 cm uit en deed verder niets meer. De knoppen op de radio en de radio zelf werken wel (behalve de "open" knop waar het display uit- en ingetrokken kan worden), het lijkt puur het mechaniek van het display.
Auto uit en aan biedt geen soelaas. Het is gelukt om, zonder te forceren, het display terug in de "off" positie, dus volledig ingeklapt en teruggeschoven te krijgen. Ik hoopte daarmee dat het mechaniek hem weer op zou pakken, maar dit is dus niet het geval.

Ik vrees dat het terugsturen naar China wordt, maar ik denk dan dat ik mijn CC maatschappij dan maar ga aanspreken; terugsturen zal duurder zijn dan het me waard is.
Of hebben jullie nog een idee?

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr3MrsSmith
its_Muppet schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:10:
Ik ben al met de leverancier op Aliexpresse aan de gang, maar eens kijken of ik van jullie wat input krijg.
Ik heb nu zo'n 6 weken de hizpo AD601UN7001

Gisteren, na een ritje van zo'n 40 minuten, moest ik tanken. Bij het starten van de auto zou normaal het display er uit komen, maar nu kwam hij er zo'n 5 cm uit en deed verder niets meer. De knoppen op de radio en de radio zelf werken wel (behalve de "open" knop waar het display uit- en ingetrokken kan worden), het lijkt puur het mechaniek van het display.
Auto uit en aan biedt geen soelaas. Het is gelukt om, zonder te forceren, het display terug in de "off" positie, dus volledig ingeklapt en teruggeschoven te krijgen. Ik hoopte daarmee dat het mechaniek hem weer op zou pakken, maar dit is dus niet het geval.

Ik vrees dat het terugsturen naar China wordt, maar ik denk dan dat ik mijn CC maatschappij dan maar ga aanspreken; terugsturen zal duurder zijn dan het me waard is.
Of hebben jullie nog een idee?
Deed het display het ook ?
Want wellicht is het gewoon een flat-cable die geen goed contact maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-06 15:49
Mr3MrsSmith schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:31:
[...]

Deed het display het ook ?
Want wellicht is het gewoon een flat-cable die geen goed contact maakt.
Nee, maar het display gaat normaal pas aan als hij volledig is uitgeklapt.

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
HPX schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:32:
Oke, iets met door de bomen het bos niet meer zien.
Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Ik zoek een 2 din android radio, die via bluetooth een mirrorlink verbinding kan maken met mijn android smartphone.
Graag een radio die niet belachelijk lang bezig is met opstarten, en een goed fm bereik heeft. Daarnaast graag de mogelijkheid om een achteruit rij camera aan te sluiten. (Optie voor can bus voor peugeot 207 erbij is uiteraard ook welkom)
Thanks alvast
Ik heb mijn radio bij iceboxauto besteld. Goede service ook. Bij mij was losse GPS module niet goed, ze hebben toen direct een nieuwe gestuurd die prima werkte.

Hier staan de Peugeot opties, misschien staat er iets voor je bij? Ik kreeg bij die van mij (Mazda)de canbus module meegeleverd.

http://www.iceboxauto.com/peugeot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-06 22:35
kipneck schreef op zondag 6 januari 2019 @ 08:44:
Dit is wat ik ook wil weten.
Gmember schreef op zondag 6 januari 2019 @ 10:12:
[...]
Lees even het topic door, de meeste vragen worden tot in den treure beantwoord.
LOL Lees het 'even' door! Haha Tuurlijk! Ik zit al dik twee uur draadjes op gathering.t.net te lezen. Dit topic bijvoorbeeld is 'maar' 100 pagina's lang ook! 8)7

Tot nu toe kom ik vooral veel zeer specifieke problemen tegen, waar ik me bij gebrek aan (ervaring met) een Android Auto apparaat vaak niet eens iets bij voor kan stellen. Opmerkingen als 'Ik heb een 2DIN van Joying en dat bevalt best goed' wordt je ook niet echt veel wijzer van.

Verder zijn de berichten het begin van het topic al jaren oud en vaak achterhaald.

Maar goed, ik weet genoeg: Er is nogal eens een probleempje hier en daar met Android Auto-radio's, ook met de garantie in combinatie met de Chinese webshops.

Een beetje vlotte radio met recente hardware kost al gauw € 300 inclusief DAB+. Aangezien ik een Celica T23 en een iPhone heb, kan je beter € 300 uitgeven aan een autoradio met Apple CarPlay.

Ik rij maar weinig kilometers per jaar. Ik luister vooral naar BNR, waarvan de ontvangst er niet op vooruit gegaan is de laatste jaren. Daarom kijk ik wel eens naar een DAB+ radio, ook al is mijn JVC uit de vorige eeuw nog prima.

Als ik dan toch een andere radio neem, dan wil ik gelijk zo toekomst-bestendig mogelijk maar als je ziet hoe snel die dingen verouderen… Minimaal elke drie jaar zijn er grote verbeteringen / veranderingen en het is maar de vraag of een volgende iPhone van zeg over vier, vijf jaar nog met een CarPlay radio van nu zal werken. Bij pakweg elke drie jaar een nieuwe radio van € 300 zou dat neerkomen op € 100 per jaar, om je autoradio soepeltjes als verlengstuk van je telefoon te kunnen gebruiken. Dat vind ik wat te gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr3MrsSmith
Kijk misschien kan je niet zoveel het bevalt me best goed.

Maar met een android 8 zal je echt heel lang een goede radio.

Ik kan alleen wel 4gb ram aanbevelen. Hoe meer hoe beter.

Verder koop een radio van respectabele verkoper.
Ik heb die van mij in duitsland gekocht.
Wat lastig is is dat je niet altijd de goedkoopste moet kopen, zodat je niet van een rma outlet koopt die defecte stock gewoon duur verkoopt.

300 euro voor een radio vindt ik niet weinig maar toch goedkoop als het een alpine zou zijn als die dezelfde functionaliteit zou hebben.

Hoe zo'n android met Apple dongle zou werken met carplay check youtube.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-06 10:29
laptopleon schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 00:29:
[...]
..... om je autoradio soepeltjes als verlengstuk van je telefoon te kunnen gebruiken....
Dat is zo'n beetje de grootste misvatting van dit topic. Een Android Headunit is niet bedoeld als verlengstuk van je Android of iOS phone d.m.v kabeltjes etc. Het is gewoon een vervanger van je telefoon wat onafhankelijk werkt, met een groter scherm uiteraard. Zie het als een Tablet die je in je auto inbouwt. Je tablet thuis ga je toch ook niet koppelen aan je foon?

'Android Auto' of 'Apple Carplay' is juist bedoeld voor af fabriek radio's. Die hebben een 'eigen' firmware waar je geen apps op kan installeren. Met Android Auto of Carplay kan je dan toch een minieme set aan 'eigen' apps gebruiken, mits je telefoon fysiek is gekoppeld

De Android Headunit draait dus Android (7, 8, 8.1 op dit moment) en daar kan je van alles mee doen:
Spotify gebruiken? log in met jouw account en download je playlist
Bellen? koppel je foon via Bluetooth
Offline Navigeren? Apps genoeg en ding heeft ingebouwde GPS, die heeft echt niet de GPS van je foon nodig
Online Navigeren? gebruik je foon als Hotspot en gaan.

Wat voor je foon geldt, geldt ook voor je Headunit. Hoe meer RAM (zo'n 4gb op dit moment) hoe beter, idem voor je CPU.

Duurzaamheid....Tja. Ook hier geldt over het algemeen; goedkoop is vaak duurkoop. Verwacht niet veel van een unit van 200,-. Mijn eerste unit ging net zo lang mee als m'n auto (die ik na 4 jaar verkocht met unit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-06 22:35
Bedankt voor de uitleg. :)

Eigenlijk is dat ook niet wat ik zoek, weer een extra extra, tablet-achting apparaat, voor een flink bedrag.

Je zal toch je foon altijd moeten koppelen wil je mobiel internet kunnen gebruiken en dan pas kun je Spotify, Maps, online radio etc gebruiken.

M’n huidige iPhone XR (toevallig recent na 6 jaar een nieuwe gekocht) heeft Maps en Spotify al en een 6 inch scherm. Eigenlijk vind ik dat wel prima: Groot genoeg voor navigatie onderweg etc. als je hem in een houdertje zet. Alleen zou het nog beter zijn als dat overgenomen werd door de autoradio vanwege de speakers en handsfree bellen en omdat je dan je telefoon in je zak kan laten zitten (bij sommige, duurdere modellen).

Als alternatief zou ik m’n foon via de JVC J-Connector kunnen aansluiten op de AUX.

Omdat de nieuwere iPhones geen jack-plug meer hebben moet je dan een verloopje naar Lightning of Bluetooth gebruiken. Nadeel van Bluetooth is dat ik alleen Bluetooth-naar-J-Connector dongels kan vinden die betrekkelijk oud en daardoor Bluetooth 3 zijn, dus Lightning ligt meer voor de hand.

[ Voor 3% gewijzigd door laptopleon op 10-02-2019 11:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DragonFly
laptopleon schreef op zondag 10 februari 2019 @ 11:07:
Bedankt voor de uitleg. :)

Eigenlijk is dat ook niet wat ik zoek, weer een extra extra, tablet-achting apparaat, voor een flink bedrag.

Je zal toch je foon altijd moeten koppelen wil je mobiel internet kunnen gebruiken en dan pas kun je Spotify, Maps, online radio etc gebruiken.
Met Tablet bedoel ik natuurlijk de eigenschappen van een tablet, niet zozeer het uiterlijk. Het voordeel van een Android head unit is 'Set and Forget'. Eenmaal ingebouwd (in een 2Din ruimte) en ingesteld moet em gebruiken en niet meer aankomen.

Je koopt zo'n ding omdat je dat je bij het instappen en voor het wegrijden GEEN geneuzel wilt hebben met usb kabeltjes, verstopte Aux ingangen, brakkige telefoonhouders en prutsige oplaadkabeltjes. Laat je foon in je jas en zorg voor een BT koppeling.

Voor Spotify hoef je geen verbinding te hebben hoor. Als je voor je huis staat maakt je radio verbinding met je eigen netwerk en download je je hele Playlist op je headunit. Wil je dan toch nog internet, dan zet je je Hotspot aan (en dat kan automatisch zodra de Headunit je BT koppeling bemerkt), zodat je je foon in je jas kan laten.

Heb je echter geen problemen met het gepruts met kabeltjes, dan zou ik gewoon m'n oude autoradio behouden. :). Je moet echt de voordelen van zo'n headunit inzien en leren gebruiken, ander moet je er niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayesh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-06 11:10
Iemand een simpele tutorial om viper4android op mijn head unit te installeren? Het is een wondefoo px5 Android 8.0 4gb ram 32gb unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
jayesh schreef op zondag 10 februari 2019 @ 20:05:
Iemand een simpele tutorial om viper4android op mijn head unit te installeren? Het is een wondefoo px5 Android 8.0 4gb ram 32gb unit.
Kan alleen als je Headunit geroot is. Daarna dien je Magisk te installeren en dan kan je met Magisk Manager viper4android als module installeren.

Je kan ook Hal9k Mod v3.1.1 flashen. In die ROM zit viper4android ingebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmember
DragonFly schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:48:
[...]

Kan alleen als je Headunit geroot is. Daarna dien je Magisk te installeren en dan kan je met Magisk Manager viper4android als module installeren.

Je kan ook Hal9k Mod v3.1.1 flashen. In die ROM zit viper4android ingebakken.
En je moet het niet willen, geluid word er echt niks beter van en je headunit een stuk onstabieler.
Xda staat er vol mee.

Ik hoop wel dat ze nu eens snel units uitbrengen met meerdere audio kanalen, dat zou echt beste toevoeging zijn die ik kan bedenken. Dan kan je eindelijk navigatie los van de media audio regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
Gmember schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 19:57:
[...]

En je moet het niet willen, geluid word er echt niks beter van en je headunit een stuk onstabieler.
Dat is wat kort door de bocht. Een ieder heeft zo z'n eigen ervaring met 'rooten'.

Een systeem wordt echt niet instabieler van als je deze root. In feite geeft je alleen wat meer permissies aan bepaalde systeem mappen, welke normaal afgeschermd zijn. Die persmissies zijn nodig voor bepaalde apps die systeemtoegang nodig hebben (zoals de driver van viper4android).

Ook de ervaring met viper4android is voor iedereen verschillend. De instellingen zijn zeer uitgebreid. Als je hier en daar vergeet een vinkje aan te zetten of de driver zelf werkt niet goed, merk je inderdaad geen verschil. Heb je echter alles juist ingesteld, dan merk je echt wel een substantieel verschil.

Kortom: als je gaat goochelen met het besturingssysteem, moet je wel weten wat je doet. Waarbij ik niet zeg dat jij niet weet wat je doet, maar je ervaringen zijn anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leonardus66
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Na een jaar veel plezier van mijn Xtron PX5 is hij er plotseling mee gestopt. Na inschakelen (tiptoets) van de radio start deze niet op en na een paar minuten kwam er een bericht op het scherm dat android niet kon opstarten en indien ik dit bericht vaker zou krijgen een factory reset nodig was. In datzelfde scherm kreeg ik de keus om opnieuw te proberen op te starten of een factory reset toe te passen. Helaas reageerde de radio niet op de toetsen die voor deze keuzes werden geboden en werd het scherm vervolgens zwart en doet hij niets meer. Wel werkt de achteruitrij-camera bij het inschakelen van de achteruit. Ook het geheel spanningsloos maken en opnieuw opstarten gaf geen oplossing en ook het eerder bericht kreeg ik niet meer. De radio heeft alleen aanraaktoetsen en geen drukknoppen.
Heeft iemand een idee wat de oorzaak hiervan is en hoe ik dit probleem kan oplossen. I

Het betreft een een Xtron Android 8 (8.0.0) Radio
8 core 64 bit CPU Coretex- A53 @ 1,5G
MCU version MTCE_GS_V2.76b_3
Dec 25 2017 10:08:27

Bij voorbaat dank voor eventuele adviezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ik ben al meer dan een jaar eigenaar van een Xtrons TE697P deze vandaag ge-update naar de laaste versie,

Vooralsnog niet ingebouwd, maar ga ik volgende week wel doen, dan komt mijn canbus adapter en kan ik hem inbouwen in mijn fiat croma 2009.

Wat me tot nu toe is opgevallen.

TomTomGo in 3d weergave geen wegen zichtbaar, wel lijnen, maar geen wegen. Als je 2d instelt is het probleem opgelost. Dit is schijnt een bekend probleem te zijn, dit lees ik op TomTom fora. Ligt aan de PX5 chip.

Ook deed ZiggoGo app het niet, na veel kutten moest ik ergens bij car mode aangeven dat ik wel video wil kunnen kijken als auto rijdt.

Ik gebruik als launcher Car Laucher Pro

Ik heb ook een DAB+ Set er bij gekocht, en ingebouwd ook de antenne op de goede manier, maar met geen mogelijkheid fatsoenlijk radio.

Ik denk dat ik het ook niet meer ga inbouwen. Mijn partner en ik hebben beiden T-Mobile unlimited, dus kunnen we tetheren.

TuneIn Radio heeft ook car mode, en daar ben ik erg over te spreken.

Iemand nog tips voor Apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:27
Leonardus66 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 14:33:
Na een jaar veel plezier van mijn Xtron PX5 is hij er plotseling mee gestopt. Na inschakelen (tiptoets) van de radio start deze niet op en na een paar minuten kwam er een bericht op het scherm dat android niet kon opstarten en indien ik dit bericht vaker zou krijgen een factory reset nodig was. In datzelfde scherm kreeg ik de keus om opnieuw te proberen op te starten of een factory reset toe te passen. Helaas reageerde de radio niet op de toetsen die voor deze keuzes werden geboden en werd het scherm vervolgens zwart en doet hij niets meer. Wel werkt de achteruitrij-camera bij het inschakelen van de achteruit. Ook het geheel spanningsloos maken en opnieuw opstarten gaf geen oplossing en ook het eerder bericht kreeg ik niet meer. De radio heeft alleen aanraaktoetsen en geen drukknoppen.
Heeft iemand een idee wat de oorzaak hiervan is en hoe ik dit probleem kan oplossen. I

Het betreft een een Xtron Android 8 (8.0.0) Radio
8 core 64 bit CPU Coretex- A53 @ 1,5G
MCU version MTCE_GS_V2.76b_3
Dec 25 2017 10:08:27

Bij voorbaat dank voor eventuele adviezen
Ik heb een keer ook zoiets gehad (na snel aan/uit/aan zetten via contact bij het tanken) en ik was de wanhoop ook nabij omdat geen enkele toets het deed. Maar na wat googlen kwam ik er via youtube achter dat je via usb een toetsenbord aan moet sluiten en dan met de pijltjes en "enter" gewoon op "opnieuw opstarten" selecteren. Daarna het probleem niet meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leonardus66
  • Niet online
Dat lukt ook niet. Het scherm doet ook niets meer dus ik kan niet zien hoe ik "opnieuw opstarten" kan selecteren. Overigens geeft het indrukken van de de hard-reset ook geen reactie.
Dit lijkt mij echt een hardware probleem. In ieder geval bedankt voor de suggestie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
Leonardus66 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 14:33:
De radio heeft alleen aanraaktoetsen en geen drukknoppen.
Een PX5 unit is bijna niet te 'Bricken', tenzij er echt iets fysiek kapot is. Er is altijd wel een mogelijkheid om een uit een bootloop te komen of dat zwarte scherm op te lossen.

Als je zoekt voor oplossingen via Google zijn keywords: ' How to enter Recovery' of 'How to enter fastboot'
Hoe je in Recovery mode komt is voor elke unit verschillend, zeker als je geen fysieke knoppen hebt. Voor PX5 units komt dat vrijwel overeen.

Kijk dit filmpje of deze site

Ben je eenmaal in Recovery dan kan je een fabrieks-reset doen. Via fastboot kan je via je PC een bv een TWRP recovery flashen of starten via een SD-kaartje met een recovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leonardus66
  • Niet online
Inderdaad, na de resetknop een aantal keren kort na elkaar in te drukken en daarna ingedrukt te houden is de radio weer opgestart alsof er niets gebeurd is. Hij doet weer alles en ook alle netwerkgegevens ed zijn nog steeds beschikbaar. Dat zo'n simpele handeling mijn probleem kon oplossen !! Doordat ik een groot display heb moest ik dit eerst verwijderen alvorens de resetknop goed te kunnen bereiken om hiemee te kunnen experimenteren. Zeer bedankt DragonFly voor deze informatie .
Om dergelijke problemen in de toekomst te voorkomen zou het wellicht goed zijn om het systeem te upgraden. waar zou ik overigens een nieuwe versie kunnen downloaden waarbij ik zeker weet dat ik de geschikte upgrade voor mijn systeem te pakken heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfs4u
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-05-2021
goedendag, ik heb een xtrons 8.1 autoradio,
nu heb ik een vraag, ik wil graag dat sommige programma's
zoals flitsnav gewoon in de radio actief blijven als de auto
van contact afgaat en op contact. startup manager programma's
werken niet, omdat die radio in een soort sluimer mode gaat en niet geheel
opnieuw opstart, wie weet hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
Leonardus66 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 11:34:

Om dergelijke problemen in de toekomst te voorkomen zou het wellicht goed zijn om het systeem te upgraden. waar zou ik overigens een nieuwe versie kunnen downloaden waarbij ik zeker weet dat ik de geschikte upgrade voor mijn systeem te pakken heb?
Zelf gebruik ik de originele firmware allang niet meer en maak gebruik van een custom ROM die werkt op elk PX5 board.

Zeker als je al Android versie 8 hebt, is het heel makkelijk te flashen:
- Rom downloaden op een USB stick
- loader APK downloaden en installeren op de headunit (die zorgt dat je gelijk in fastboot/recovery komt)
- Rom flashen en kopje koffie drinken......klaar

Rom update zich daarna via OTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
jfs4u schreef op zondag 17 februari 2019 @ 22:13:
goedendag, ik heb een xtrons 8.1 autoradio,
nu heb ik een vraag, ik wil graag dat sommige programma's
zoals flitsnav gewoon in de radio actief blijven als de auto
van contact afgaat en op contact. startup manager programma's
werken niet, omdat die radio in een soort sluimer mode gaat en niet geheel
opnieuw opstart, wie weet hier een oplossing voor?
Custom ROM installeren die een whitelist heeft voor programma's die actief moeten blijven. Zie Post hierboven. Moet je Xtrons 8.1 wel een PX5 bordje hebben
Pagina: 1 ... 25 ... 47 Laatste