Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stilofanatic
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
proditaki schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:15:
[...]

Allereerst: ik zie staan 2 jaar garantie. Is hij nog binnen die periode?

Anders: de unit uit elkaar proberen te halen en hopen dat het scherm met een flatcable of iets dergelijks vast zit wat los te halen is.
Dan is het een kwestie om ergens (alieexpress ofzo) een vervangend scherm te vinden. (Met een beetje geluk staat het typenummer op het scherm)
Garantie doen die k Chinezen niet aan.
Ik krijg van hun waarschijnlijk een nieuw px5 core board tegen betaling.
Nu is alleen mijn vraag? Kan dit zomaar werken? Want dan kan ik toch ook een oude px3 kopen voor 100 euro ergens en een px5 board erop zetten met Android 8, 4gb ddr3 en 32gb rom octa core?

Tenslotte nog wat vraagjes.
Heb 2 USB aansluitingen en wil het volgende aansluiten:

USB externe schijf
USB Apple CarPlay
USB stick voor dab+

Hoe krijg ik dit allemaal aangesloten als ik maar 2 USB poorten heb?
Kan ik CarPlay en dab+ gebruiken met een USB hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aran
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 09:50
stilofanatic schreef op maandag 19 november 2018 @ 01:13:
[...]

Garantie doen die k Chinezen niet aan.
Ik krijg van hun waarschijnlijk een nieuw px5 core board tegen betaling.
Nu is alleen mijn vraag? Kan dit zomaar werken? Want dan kan ik toch ook een oude px3 kopen voor 100 euro ergens en een px5 board erop zetten met Android 8, 4gb ddr3 en 32gb rom octa core?

Tenslotte nog wat vraagjes.
Heb 2 USB aansluitingen en wil het volgende aansluiten:

USB externe schijf
USB Apple CarPlay
USB stick voor dab+

Hoe krijg ik dit allemaal aangesloten als ik maar 2 USB poorten heb?
Kan ik CarPlay en dab+ gebruiken met een USB hub?
Volgens mij klopt dat inderdaad. Als je een PX3 hebt, kun je daar een PX5 board op zetten en dan heb je inderdaad een 4gb PX met Android 8. Op xda heel wat gebruikers te vinden die dat zo hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

HaTe

haat niet

Heb deze radio gekocht laatst met 11 november. Helaas ben ik niet zo blij met de grote uitstekende rand wat je slecht ziet op de productfoto's omdat die alleen van voren zijn genomen. Morgen maar eens kijken hoe het er in de auto uit ziet. De radio zal vrij laag komen te zitten ten opzichte van het stuur, dus er wordt redelijk van bovenaf bekeken. Dat zorgt er dus voor dat ik een groot deel van het scherm mis, waar nu de navigatieknoppen juist zitten!

[ Voor 21% gewijzigd door HaTe op 20-11-2018 00:11 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Hopelijk weet iemand hier de oplossing voor mijn probleem... Ik heb ooit een MTCD joying universal / toyota unit gekocht met android 5.1. Daar heb ik een moederbord swap op gedaan van rk3188 naar px5, waarna ik de 'russische' android 8.0 upgrade heb gedaan. So far geen problemen en alles werkte op mn vorige auto. Nu heb ik de unit ingebouwd in mijn nieuwe volkswagen (jetta, 2013) en daarbij een VW + can bus kabel gekocht; https://www.joyingauto.co...with-can-bus-decoder.html
Echter; als ik de canbus kabel netjes aansluit aan mijn 'oude' android unit, krijgt hij keurig stroom, geluid gaat via de speakers, zelfs de ingebouwde GPS werkt gewoon, maar de stuurwiel bediening en 'auto informatie' vwb deuren, airco en zo worden niet doorgegeven.

Software; MTCD 2.89 MCU inmiddels geprobeerd naar te updaten (succesvol) maar werkt niet
Dasaita laatste rom geinstalleerd; geen soelaas
Idem voor de hal9k en malasyk roms; ook geen optie.

In de factory settings heb ik onder 'canbus' al verscheidene opties geprobeerd, maar behoudens een nieuwe 'vehicle' app die soms bij enkele canbus varianten verschijnt, zie ik daarin geen activiteit als ik bijv mijn deur open (wat op mn dashboard dan wel correct zichtbaar is).

Joying zelf heb ik ook uiteraard benaderd, die zeggen 'ja je vorige unit was android universal, maar je moet toch echt een VW specifieke head unit kopen; die kabel alleen inpluggen werkt niet' ==> maar dat komt meer als een verkoopsmoes op me over...

Wie kan me verder helpen?? Hééft iemand toevallig een android 8.0 VW unit die kan bevestigen / ontkrachten dat eea gewoon werkt bij een custom rom danwel is er inderdaad een andere vehicle.apk app die ik nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 14:21

NoE

Que?

Is het iemand al opgevallen dat de ziggo app niet meer werkt? althans bij mij (malaysk 3.1 oreo)

We love the smell of innovation in the morning!

Anoniem: 703412

Help!
Mijn contacten zijn weer eens leeg.
Heeft altijd prima gewerkt, maar ik zag vorige week dat de contacten op mijn radio weg waren.

Ik heb een iPhone en daar staan mijn contacten op.
Voorheen kon ik met de radio de contacten kopiëren van het sim telefoonboek.

Ik meen me te herinneren dat er een foefje voor was, maar ik kom er niet meer op...

• Deventenaar
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-07 23:06
Ik heb nagenoeg dezelfde voor mijn VW Scirocco.
Alleen heet nij bij mij HIZPO .
Android 8.0 aan boord en de wifi en bluetooth werkt niet. ( de eerste met problemen van 3 china radio's )

Wat betreft het aan en uit zetten.
Aan de achterzijde in de kabelboom zit een kort rood stekkertje. Deze is standaard niet gestekkerd. Als je die in elkaar drukt dan krijg je 100% handbediening. Met label ACC aan t draadje.
Ik geef de voorkeur aan automatisch. Pas na een maand niet rijden merk je iets van leegloop.

Werkt de wifi bij hou wel en de bluetooth ?
Ik krijg t schuifje van wifi niet naar rechts geschoven...wat ik ook doe.
JoostTheHost schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 08:29:
[...]

Uiteindelijk dit model aangeschaft en gisteren ingebouwd. Lijkt tot nu toe goed te werken, met prima GPS ontvangst (gisteravond één rondje gereden, dus de tijd zal het leren). Fotootje van het eindresultaat:

[Afbeelding]Witson radio in Kia Cee'd stationwagon 2010

Wat me wel opvalt is dat de unit in een soort 'standby' modus lijkt te gaan zodra je je sleutel uit het contact haalt. De unit toont op dat moment dan wel een 'shutting down' venstertje, maar wanneer je de auto weer start is hij met 2-3 sec weer volledig operationeel.. dat vertrouw ik dus niet helemaal.

Ik heb het liefst dat de unit (na bijv. 24 uur zonder actief gebruik) volledig afsluit om te voorkomen dat mijn accu straks zonder spanning staat. Ik heb reeds een mailtje gestuurd naar Witson met de vraag hoe ik dit voor elkaar kon krijgen. Daarop kreeg ik echter de ietwat onbevredigende reactie dat ik de unit dan bij het verlaten van de auto eerst handmatig moest afsluiten. Om dit keer-op-keer te doen lijkt me eigenlijk geen optie.. Weet iemand een goed alternatief? Eventueel via een appje o.i.d.?

• JoostTheHost
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-07 11:16
Deventenaar schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:41:
...

Werkt de wifi bij hou wel en de bluetooth ?
Ik krijg t schuifje van wifi niet naar rechts geschoven...wat ik ook doe.

[...]
WiFi werkt bij mij zonder problemen, alleen moet ik wel rekening houden met de WPA beveligingsinstellingen van mijn router (WPA2 gaat niet lekker, via WPA heb ik geen problemen). Voordat ik dus mijn offline navigatie e.d. ga updaten gooi ik mijn router altijd even op WPA.

Bluetooth werkt bij mij ook niet lekker (ik zie geen devices). In het verleden heb ik echter wel verbinding kunnen maken met mijn telefoon, dus ik vermoed vooralsnog dat dit softwarematig is op te lossen door bijv. een firmware update.

• Deventenaar
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-07 23:06
Nou...ik heb de mijne via aliexpress laten komen vanaf de UK. ( Taxfree. )
Maar de reactie tijden en communicatie zijn beroerd.
Maar goed , dat hoort bij de prijs en neem t op de koop toe.
Gelijkwaardige systemen octa core , 4GB , 32GB en 8 inch koop je in NL niet voor 200€..

• Wodan89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-05 21:51
Iemand nog intressen in een RNS510 vervanger? draait op Android 8,1
8inch scherm.

mijn eigen rns 510 was achteraf toch niet defect.
Helaas kan deze niet meer retour.

24kw pv, 64kwh ev, 2x16kw lg wp.Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stilofanatic
  • Niet online
aran schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:09:
[...]

Volgens mij klopt dat inderdaad. Als je een PX3 hebt, kun je daar een PX5 board op zetten en dan heb je inderdaad een 4gb PX met Android 8. Op xda heel wat gebruikers te vinden die dat zo hebben gedaan.
Ik kan aan een PX5 2GB ram komen MTCD.
hier zit dus al android op.

Ik weet alleen niet of mn huidige een MTCD of MTCB is.
dit maakt alleen uit voor de rom toch?

iik heb dus een gratis kapotte radio, moet alleen 5 tientjes voor het board betalen. kan je met 2gb werkgeheugen nog iets of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stilofanatic
  • Niet online
Witsom vraagje

Ik wil graag
Kijk eens wat ik heb gevonden op AliExpress
https://s.click.aliexpress.com/e/cqbsLb8V

Kopen.

Hoe zit dit met USB aansluitingen

Ik wil namelijk het volgende:

1 USB uitgang: USB externe harde schijf voor muziek enz.
1 USB uitgang; TMPS adapter, APple CarPlay dongle en DAB antenne.

Het is voor een Seat Leon 2013

Iemand ervaring met dingen via een USB hub te doen? Lukt dit qua stroom??

Eventueel dab antenne via de fakra antenne van Seat? En tmps van Seat systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:15
Ga zo ook een joying bestellen maar twijfel tussen deze 2 modellen :

4GB/64GB - geen fastboot
https://www.joyingauto.eu...-head-unit-video-out.html

4GB/32GB - wel fastboot
https://www.joyingauto.eu...4gb-car-music-system.html

Buiten de extra 32GB opslag en fastboot geen verschillen kunnen ontdekken.
Iemand die er even naar wil kijken en zijn/haar 2 centjes tegenaan wil gooien d:)b

Je krijgt overigens ook 25% korting nu.

Uiteindelijk voor de 2e optie gegaan, voor 227 euro een prima deal

[ Voor 5% gewijzigd door GroeneThee op 23-11-2018 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Nu online

HaTe

haat niet

GroeneThee schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:18:
Ga zo ook een joying bestellen maar twijfel tussen deze 2 modellen :

4GB/64GB - geen fastboot
https://www.joyingauto.eu...-head-unit-video-out.html

4GB/32GB - wel fastboot
https://www.joyingauto.eu...4gb-car-music-system.html

Buiten de extra 32GB opslag en fastboot geen verschillen kunnen ontdekken.
Iemand die er even naar wil kijken en zijn/haar 2 centjes tegenaan wil gooien d:)b

Je krijgt overigens ook 25% korting nu.

Uiteindelijk voor de 2e optie gegaan, voor 227 euro een prima deal
Lijkt ongeveer zelfde model als wat ik heb. Vind zelf de rand te diep..

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
HaTe schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:34:
[...]

Lijkt ongeveer zelfde model als wat ik heb. Vind zelf de rand te diep..
Had je opmerking gelezen. Kon je de unit niet dieper plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brenoli
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 07-02 09:30
Beste allen,

Zojuist Android unit binnen van Witson. 8 Core 4GB ram voor Seat Leon 5F. Nu belde ik een bedrijfje met de vraag of zij dat kunnen inbouwen en hij gaf aan dat ze hele slechte ervaringen hebben met die apparaten. Had het over storingen, accu leeg en dat soms zelfs kabels doorbranden van de hitte. Hij zei dat ze er 4 jaar geleden mee zijn gestopt om in te bouwen.

Herkennen jullie deze dingen? Was dat vroeger misschien zo, maar tegenwoordig niet meer? Of wel?

Ik vind het nu wat eng om in te bouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Nu online

HaTe

haat niet

GroeneThee schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 15:11:
[...]
Had je opmerking gelezen. Kon je de unit niet dieper plaatsen?
Ik bedoel eigenlijk de rand om het scherm, die steekt heel veel uit als een soort afdakje. Als je dan van bovenaf kijkt dan zie je de statusbalk op het scherm niet helemaal. Het hangt er natuurlijk wel van af waar de radio in de auto wordt geplaatst. Hoe hoger hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aran
stilofanatic schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 00:19:
[...]

Ik kan aan een PX5 2GB ram komen MTCD.
hier zit dus al android op.

Ik weet alleen niet of mn huidige een MTCD of MTCB is.
dit maakt alleen uit voor de rom toch
iik heb dus een gratis kapotte radio, moet alleen 5 tientjes voor het board betalen. kan je met 2gb werkgeheugen nog iets of niet?
Ik heb het zelf niet gedaan maar volgens zover ik van xda begrijp kun je met zo'n board een px3 upgraden naar een px5. Wordt daar wel gedaan.

De ROM zit op het board. Dus die is straks automatisch 8.0.

Je moet wel zeker weten dat de unit mtcb of mtcd/e is. En de rest van de unit moet werken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stilofanatic
  • Niet online
aran schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 17:58:
[...]

Ik heb het zelf niet gedaan maar volgens zover ik van xda begrijp kun je met zo'n board een px3 upgraden naar een px5. Wordt daar wel gedaan.

De ROM zit op het board. Dus die is straks automatisch 8.0.

Je moet wel zeker weten dat de unit mtcb of mtcd/e is. En de rest van de unit moet werken natuurlijk.
hoe kom ik er achter welke mtcd it is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stilofanatic
  • Niet online
stilofanatic schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 20:08:
[...]

hoe kom ik er achter welke mtcd it is?
Enkele gegevens op het huidige core board:

Octacore PX5 SCAKN15007 1713
SANDISK SDIN7DP4-32G CHINA 5113DFODQ8V
ADV7181D BCPZ #1708 3760504.1
Rockchip RK808-B HFAD71T679 1652
DJHD PE025 125 F1704
DHTP PE025 125 F1704
HCT-PX5-REV4.0
R1713 20161118
02-32
WM8758BG 6BA6MGT

[ Voor 18% gewijzigd door stilofanatic op 23-11-2018 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aran
stilofanatic schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 20:31:
[...]

DJHD PE025 125 F1704
DHTP PE025 125 F1704
HCT-PX5-REV4.0
R1713 20161118
02-32
WM8758BG 6BA6MGT
Ik zou het je niet durven zeggen, je zou eens de vraag op xda kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:39
stilofanatic schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 20:31:
[...]

DJHD PE025 125 F1704
DHTP PE025 125 F1704
HCT-PX5-REV4.0
R1713 20161118
02-32
WM8758BG 6BA6MGT
PX5 is MTCD
PX3 is MTCB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stilofanatic
  • Niet online
Iemand die een px5 coreboard verkoopt tegen een zachte prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06 22:11

switchboy

-ruimte te huur-

Weet iemand misschien een USB bluetooth dongle die compatible is met de android 8 van deze HU en dus géén gebruik maakt van de beruchte MD725 v2 chip?

Vanwege het ontbreken van tegen de nieuwe audiolibraries compilde binairy voor deze chip werkt momenteel mijn bluetooth niet op Android 8. Die chinezen gaan daar echt never nooit een update voor uitbrengen gezien ze in al hun nieuwe PX5 bordjes domweg een andere chip gebruiken. Dus als ik android 8 wil draaien (en dus geen last wil hebben van een crashende google maps en wat langere app support) zal ik dus een alternatieve BT module moeten vinden.

Naar aanleiding van de OP van dit topic (die ik overigens inmiddels niet meer geloof) was ik met goede hoop in het probleem gedoken, maar bij het ontbreken van een sdsdk binairy die compatible is met andorid 8 moet ik heleaas tijdelijk de handoek in de ring gooien. de binairy vvan 6 heeft een bepaalde manier van files includeren die niet meer toegestaan is in android 7 of hoger. En de sdsdk van android 7 voor de px3 roept functies/variabelen aan in de audio librairies die niet meer bestaan. :(

Best een zuur software probleem, als ik de broncode van sdsdk had en een dag de tijd zou ik het waarschijnlijk zelf kunnen debuggen en oplossen. Het zure is dat de oorspronkelijke fabrikant het waarschijnlijk in een half uurtje zou kunnen fiksen. En voor een stom software probleem dat ding openschroeven, bidden dat ik versie 1 van dit bordje ergens kan vinden (wat bij aankomst dan ook nog écht een v1 blijkt te zijn :X ) en het er dan heel in moet solderen voor iets wat software matig op te lossen zou moeten zijn vind ik een beetje stuitend.

Het zou me overigens niet verbazen als er gewoon binairies bestaan die compatible zijn met android 8 libraies (voor andere apparaten waar deze chip in gebruikt wordt). Dus ik heb de hoop het toch werkend te krijgen nog niet helemaal opgegeven.

[ Voor 11% gewijzigd door switchboy op 25-11-2018 00:53 ]

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-07 14:27
Hoe kan ik mijn contacts opnieuw syncen? Onder mijn Google account kan ik people opnieuw syncen, maar in TomTom ziet hij geen nieuwe adressen die ik heb toegevoegd. Ik heb geen contacts app, dus ik kan niet verifieren of het daarin zit, of in de TomTom app. Xtrons unit trouwens, maar weet niet of dat uitmaakt.

edit: in TomTom op mijn telefoon zie ik wel dat de contacten zijn gewijzigd, dus lijkt toch de radio die de contacts maar eenmalig gesynced heeft.

edit 2:

Iemand op xda claim te oorzaak te hebben gevonden waarom TomTom niet werkt op PX5 units
I analysed TomTom 1.17.7 (=current version from Google Play) with Maps 1015.9098 (DE AT CH) using PVRTrace (https://www.imgtec.com/developers/po...ools/pvrtrace/) and I think I found the root cause. It is a bug/missing support in the EGL library being used in Rockchip's (better: ImgTec's) Android 8.0 Vendor BSP.

The Rockchip PX5 based Android 8 head units do not support the EGL 1.5 extension eglGetConfigAttrib with attrib=0x3339=EGL_COLOR_COMPONENT_TYPE_EXT .
Looks like this confuses TomTom so that it does not want to render most of the 3D map contents.

See PVRTtrace screen shots from a trace when switching from 2D to 3D mode.

Click image for larger version Name: errors.png Views: 70 Size: 17.1 KB ID: 4652431
Click image for larger version Name: BAD_ATTRIBUTE.png Views: 66 Size: 19.8 KB ID: 4652432

So, it is mainly not a TomTom fault, but Rockchip's or ImgTec's fault. This issue is not present on other devices running the exact same TomTom and Maps version, e.g. Intel Sofia 3GR.
Not sure if Hal9k could fix/workaround this bug. I guess this would require to have the source code of /vendor/lib(64)/libIMGegl.so

Btw. I informed TomTom here (https://en.discussions.tomtom.com/to...postid=1240601)
Maybe they want to adapt their code to "ignore" this fault, but honestly... I doubt that TomTom will want to change.
edit 3:

Contacts sync werkt met Google Contacts Syc

[ Voor 86% gewijzigd door Raziel op 27-11-2018 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brenoli
Auto starten voor installatie??

In de gebruiksaanwijzing staat dat ik de motor moet starten voor het installeren van het product...is dit echt zo, of wellicht foutje in vertaling?

AV IN/OUT: Is dit nodig? Of enkel voor als je camera's wilt aansluiten?

Ik heb een Witson voor Seat Leon gekocht, maar er zit een Skoda Octavia 2014 canbus converter bij. Maakt dit uit, of is dat allemaal standaard, want VW?

Ter info, deze heb ik: https://nl.aliexpress.com...4-gb-RAM/32852747368.html

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Heeft één van jullie zijn unit ook aangesloten via RCA op een externe versterker? Ik heb mijn Xtrons sinds kort op een externe versterker in de kofferbak aangesloten en de versterker zelf op m'n speakers aangesloten maar het geluid is niet bepaald goed te noemen. Qua volume en klanken is het allemaal wel redelijk maar er zit een hoge piep en een klein beetje storing in het geluid. Dit is voornamelijk te horen wanneer je niks afspeelt of met akoestische muziek of met de radio.

Eerst dacht ik dat het aan m'n cheap ass versterker lag maar ik heb deze gister vervangen door een deftige JBL en heb nog steeds hetzelfde probleem. 12V is overigens netjes gescheiden aangelegd van de RCA's. Het lijkt alsof de afscherming in m'n Xtrons gewoon niet goed is. Best bagger :-(

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-07 20:09
temp00 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:25:
Heeft één van jullie zijn unit ook aangesloten via RCA op een externe versterker? Ik heb mijn Xtrons sinds kort op een externe versterker in de kofferbak aangesloten en de versterker zelf op m'n speakers aangesloten maar het geluid is niet bepaald goed te noemen. Qua volume en klanken is het allemaal wel redelijk maar er zit een hoge piep en een klein beetje storing in het geluid. Dit is voornamelijk te horen wanneer je niks afspeelt of met akoestische muziek of met de radio.

Eerst dacht ik dat het aan m'n cheap ass versterker lag maar ik heb deze gister vervangen door een deftige JBL en heb nog steeds hetzelfde probleem. 12V is overigens netjes gescheiden aangelegd van de RCA's. Het lijkt alsof de afscherming in m'n Xtrons gewoon niet goed is. Best bagger :-(
Probeer de head unit eens op het chassis te aarden. Dat hielp bij mij in ieder geval wel.

PSN: proditaki specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

@proditaki thx voor je reactie. Even checken of ik je begrijp: ik heb de radio middels zo'n grote blokstekker aangesloten. De radio zit nu dus op de massa via deze stekker......correct? Bedoel je dat ik de massa/ground van die stekker loshaal en deze ergens naar het chassis routeer en hem daar aansluit?

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• proditaki
temp00 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:20:
@proditaki thx voor je reactie. Even checken of ik je begrijp: ik heb de radio middels zo'n grote blokstekker aangesloten. De radio zit nu dus op de massa via deze stekker......correct? Bedoel je dat ik de massa/ground van die stekker loshaal en deze ergens naar het chassis routeer en hem daar aansluit?
Yes precies dat.
Als dat niet werkt kun je nog proberen een filter op de +12V (continu) van de radio te zetten. Zoiets https://www.carinterface....gsfilter-10amp-12v-nf-102

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ok thanks voor de tips! d:)b Binnenkort even sleutelen.

edit:
maakt het trouwens nog uit dat de versterker ook al op het chassis zit aangesloten? (weliswaar wel ergens op een ander punt).

[ Voor 55% gewijzigd door temp00 op 28-11-2018 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aran
MoiZie schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:38:
Hopelijk weet iemand hier de oplossing voor mijn probleem... Ik heb ooit een MTCD joying universal / toyota unit gekocht met android 5.1. Daar heb ik een moederbord swap op gedaan van rk3188 naar px5, waarna ik de 'russische' android 8.0 upgrade heb gedaan. So far geen problemen en alles werkte op mn vorige auto. Nu heb ik de unit ingebouwd in mijn nieuwe volkswagen (jetta, 2013) en daarbij een VW + can bus kabel gekocht; https://www.joyingauto.co...with-can-bus-decoder.html
Echter; als ik de canbus kabel netjes aansluit aan mijn 'oude' android unit, krijgt hij keurig stroom, geluid gaat via de speakers, zelfs de ingebouwde GPS werkt gewoon, maar de stuurwiel bediening en 'auto informatie' vwb deuren, airco en zo worden niet doorgegeven.

Software; MTCD 2.89 MCU inmiddels geprobeerd naar te updaten (succesvol) maar werkt niet

In de factory settings heb ik onder 'canbus' al verscheidene opties geprobeerd, maar behoudens een nieuwe 'vehicle' app die soms bij enkele canbus varianten verschijnt, zie ik daarin geen activiteit als ik bijv mijn deur open (wat op mn dashboard dan wel correct zichtbaar is).

Joying zelf heb ik ook uiteraard benaderd, die zeggen 'ja je vorige unit was android universal, maar je moet toch echt een VW specifieke head unit kopen; die kabel alleen inpluggen werkt niet' ==> maar dat komt meer als een verkoopsmoes op me over...

Wie kan me verder helpen?? Hééft iemand toevallig een android 8.0 VW unit die kan bevestigen / ontkrachten dat eea gewoon werkt bij een custom rom danwel is er inderdaad een andere vehicle.apk app die ik nodig heb?
Bij welke canbus krijg je de vehicle app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoiZie
  • Nu online
aran schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:49:
[...]

Bij welke canbus krijg je de vehicle app?
De eerste, vw raise

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• proditaki
temp00 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:53:
Ok thanks voor de tips! d:)b Binnenkort even sleutelen.

edit:
maakt het trouwens nog uit dat de versterker ook al op het chassis zit aangesloten? (weliswaar wel ergens op een ander punt).
Nee dat is prima. Je wilt dat je head unit en je versterker dezelfde massa hebben.

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ok top thx (y)

• Raziel
Raziel schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:07:

Merkte wel dat als ik de radio reset (met reset knopje op de voorkant om hem helemaal opnieuw op te starten), dat de zenders niet onthouden worden. Met de auto uitzetten en opnieuw aanzetten blijven de zenders er wel in. Is dat normaal?
Even mezelf quoten :)

Kon alleen mezelf vinden in dit topic met dit probleem, maar toch:
Als je onder factory settings Default power status op 'Memory the state of last' zet, worden radio zenders wel onthouden na een reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Nu online

HaTe

haat niet

Hebben alle PX5 radio's dezelfde functies? Ik had eerder deze gekocht, maar vind hem toch niet goed in de auto passen. Wil hem nu vervangen door deze.
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1VgQNoZjI8KJjSsppq6xbyVXad.jpg
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB18_vPHamWBuNjy1Xaq6xCbXXaE.jpg
Wat ik bij de Joying niet zie is ondersteuning voor mirrorlink, wat mij gewoon een software functie lijkt?

Ook neem ik aan dat de Joying connector hetzelfde is als die van de oude radio (Hizpo)? Ik heb namelijk al een canbus kabel op bestelling bij Hizpo, welke ik dan uiteraard op de Joying wil aansluiten.

Andere vraag, klopt het dat de luidspreker uitgangen dubbel zijn? Deze zitten in de joying/iso kabel, maar ook als tulp stekkers op de radio.

[ Voor 10% gewijzigd door HaTe op 30-11-2018 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brenoli
Heeft iemand foto's of een instructie filmpje over hoe ik de navigatie van de Seat Leon 5f uit het dashboard kastje krijg en de kabels bij het display uit kan laten komen? Zit namelijk apart van elkaar en kan nergens informatie over vinden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-07 11:18
HaTe schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 21:43:

Andere vraag, klopt het dat de luidspreker uitgangen dubbel zijn? Deze zitten in de joying/iso kabel, maar ook als tulp stekkers op de radio.
Luidsprekeraansluiting zit in de ISO kabel.
De tulpstekkers zijn audio op line niveau, dus om op een externe versterker aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:32
HaTe schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 21:43:

Wat ik bij de Joying niet zie is ondersteuning voor mirrorlink, wat mij gewoon een software functie lijkt?
Wat verwacht je van MirrorLink of liever gezegd wat wil je bereiken?

[ Voor 18% gewijzigd door DragonFly op 01-12-2018 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Nu online

HaTe

haat niet

DragonFly schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 12:43:
[...]

Wat verwacht je van MirrorLink of liever gezegd wat wil je bereiken?
Ik verwacht het niet te gebruiken, maar het is een voorbeeld in de verschillen die ik zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 10:29

seninha

god's right foot

Even kijken of hier iemand dit probleem herkend.

Sinds een paar maanden heb ik een Xtrons MTCD 7.1 radio in mijn BMW E39.
Hier aan heb ik al die tijd een oude Android telefoon gehangen, welke zodra de unit uit slaapstand kwam en USB power kreeg, een hotspot aanmaakte.

Unit kon dan via wifi hier mee verbinding maken waardoor ik online kon.
Omdat telefoon nu niet meer werk, heb ik een 4G dongle gekocht bij Xtrons zelf.

Deze heb ik op de zelfde USB poort aangesloten als de telefoon. Dongle krijgt gewoon verbinding en maakt dan ook een Wifi hotspot aan.
Headunti kan dan daar weer verbinding mee maken. Tot zover gaat alles goed.

probleem is als radio uit slaapstand komt.

Na ongeveer 30 seconden zie ik het wifi icoon in beeld en unit is dan online. Kan dan streamen enz.
maar na een paar minuten is de verbinding weg.
Als ik dan naar instellingen ga en dan naar Wifi, dan is de hotspot verbinding er niet meer.

Enig wat dan helpt om alles weer online te krijgen is om de dongle los te koppelen en dan weer in de ISB poort te steken.
Daarna kan ik gewoon hele tijd online zonder probleem.

Tot ik weer de auto uit zet, en later weer aan. Dan begint het weer.

Ben benieuwd of iemand hier een oplossing voor heeft. Unit draait stock android en is niet geroot

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmember
  • Laatst online: 25-07-2020
[quote]Raziel schreef op zondag 25 november 2018 @ 21:19:
Hoe kan ik mijn contacts opnieuw syncen? Onder mijn Google account kan ik people opnieuw syncen, maar in TomTom ziet hij geen nieuwe adressen die ik heb toegevoegd. Ik heb geen contacts app, dus ik kan niet verifieren of het daarin zit, of in de TomTom app. Xtrons unit trouwens, maar weet niet of dat uitmaakt.

edit: in TomTom op mijn telefoon zie ik wel dat de contacten zijn gewijzigd, dus lijkt toch de radio die de contacts maar eenmalig gesynced heeft.

edit 2:

Iemand op xda claim te oorzaak te hebben gevonden waarom TomTom niet werkt op PX5 units

[...]

Toch wel apart dan dat Tomtom momenteel een developer versie heeft uitgebracht die geen Go maar tomtom NDS navigation heet. exact hetzelfde als go en volledig werkend met 3D view. Gebruik em al een maand naar alle tevredenheid. Enige bug is als je een stem download, Bram bijvoorbeeld hij zijn hele euvre in 1 rits uitspreekt. Dus je moet de TTS stemmen gebruiken.

Hier te vinden: https://www.gpsurl.com/to...s-navigation-1-0-6-a.html

[ Voor 4% gewijzigd door Gmember op 02-12-2018 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brenoli
Hallo allen,

Kan iemand helpen met het identificeren van deze kabeltjes? Zie link hieronder (ik krijg het plaatje niet zichtbaar..)

https://www.dropbox.com/s/s2ff0lplaccvtn9/s-l1600.jpg?dl=0

Ik weet niet wat wat is en ik weet zo ook niet of ik ze allemaal nodig heb..

[ Voor 34% gewijzigd door Brenoli op 02-12-2018 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
Gmember schreef op zondag 2 december 2018 @ 19:49:
Toch wel apart dan dat Tomtom momenteel een developer versie heeft uitgebracht die geen Go maar tomtom NDS navigation heet. exact hetzelfde als go en volledig werkend met 3D view. Gebruik em al een maand naar alle tevredenheid. Enige bug is als je een stem download, Bram bijvoorbeeld hij zijn hele euvre in 1 rits uitspreekt. Dus je moet de TTS stemmen gebruiken.

Hier te vinden: https://www.gpsurl.com/to...s-navigation-1-0-6-a.html
Ja, die heb ik ook geinstalleerd, maar die breekt (bij mij) de instructies af. Ik hoor de laatste 2 seconden niet van de instructies, wat ik eerlijk gezegd vervelender vind dan 2D. Jammer, want het is een mooi product, zeker het feit dat je losse landen kunt downloaden die wel integreren zeg maar (en dus kleinere kaart updates hebt).

Dat blijven praten heb ik zowel bij Go, als bij NDS trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wkrooshof
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-07 15:29
Ik heb sinds gisteren mijn nieuwe Xtrons TE706PL geinstalleerd, bijna alles werkt perfect.

Alleen heb ik in mijn auto al een GPS module zitten, van mijn oude JVC KW-NX7000. Alleen heeft deze GPS module een andere aansluiting.

Weet iemand of ik deze aansluiting op een of andere manier kan converten/blijven gebruiken, aangezien het niet 1-2-3 is gedaan om de nieuwe GPS module aan te sluiten.

De bestaande GPS heeft een deze aansluiting https://www.notebooktoebe...vc-kw-nx7000-bw800105059/

Voor deze unit: http://xtrons.co.uk/te706...eiver-with-7-display.html

EDIT: Ik ben ondertussen iets verder en weet nu dat het van een Pioneer AVIC connector naar een zogeheten FAKRA connector omgezet dient te worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Wkrooshof op 03-12-2018 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
Het is zo te zien ook niet de standaard SMA connector die op de meeste Android head units zit. Misschien de stekker van de bestaande GPS antenne los knippen en die van de meegeleverde antenne ook. Dan de kabeltjes aan elkaar solderen en isoleren met krimpkous?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wkrooshof
Zou dit kunnen werken of is dit verkeerd om? https://nl.aliexpress.com...assembly/32578989524.html

Ik kan namelijk alleen de FAKRA naar AVIC vinden in plaats van andersom, maar kan nu niet goed zien of dit de goede is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-07 22:49
Ik zou de GPS module van de nieuwe radio gebruiken. Bij mij werkte die beter dan de aanwezige GPS van de Pioneer AVIC D3. Die Pioneer GPS was door het dashboard geleid, en redelijk horizontaal linksonder in de hoek bij de voorruit geplaatst. Werking was ok, maar soms duurde het vrij lang eer die een fix had.

De GPS module (die magnetisch is) van mijn Android toestel heb ik ín het dashboard, op het metalen inbouwraam geplaatst. Hij bevind zich dus in het dashboard. Dit was in eerste instantie puur bedoeld om te testen, maar hij vind altijd binnen 2 seconden een fix, verder nooit problemen. Dus ik heb het zo gelaten.

[ Voor 11% gewijzigd door Masimo op 03-12-2018 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wkrooshof
Masimo schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:37:
Ik zou de GPS module van de nieuwe radio gebruiken. Bij mij werkte die beter dan de aanwezige GPS van de Pioneer AVIC D3. Die Pioneer GPS was door het dashboard geleid, en redelijk horizontaal linksonder in de hoek bij de voorruit geplaatst. Werking was ok, maar soms duurde het vrij lang eer die een fix had.

De GPS module (die magnetisch is) van mijn Android toestel heb ik ín het dashboard, op het metalen inbouwraam geplaatst. Hij bevind zich dus in het dashboard. Dit was in eerste instantie puur bedoeld om te testen, maar hij vind altijd binnen 2 seconden een fix, verder nooit problemen. Dus ik heb het zo gelaten.
Ah bedankt, dat ga ik dan eerst even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stilofanatic
  • Niet online
Brenoli schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 23:02:
Heeft iemand foto's of een instructie filmpje over hoe ik de navigatie van de Seat Leon 5f uit het dashboard kastje krijg en de kabels bij het display uit kan laten komen? Zit namelijk apart van elkaar en kan nergens informatie over vinden..
check je pb

ik kan je goed helpen. heb ook een 5f.
app me dan maar ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stilofanatic
  • Niet online
zoals bekend heb ik een kapotte jr nav unite van een vriend gekocht
nu dacht ik dat het probleem zo opgelost was, echter zit het ergens dieper.
Ik heb het volgende probleem:

- het scherm blijft zwart, de verlichting van de knoppen doet het wel.

wat ik al heb gedaan:
- ander core board geprobeerd.
- heatsink+ventilator aangesloten.
-scherm flex kabels opnieuw aangesloten.

Wat kan ik nog doen?

alvast dank

mvg jordy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stilofanatic
  • Niet online
Daar ik mijn android radio wellicht niet meer gemaakt krijg verkoop ik de volgende core boarden:

-PX5 MTCD 2GB RAM, 32GB ROM OCTACORE.ANDROID 8.
-PX5 MTCD 2GB RAM, 32GB ROM OCTACORE, ANDROID 6.
Uiteraard is de android versie up te daten.

interesse?

stuur me een pb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkeraap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:51
Ik heb gisteren een Witson W2-V5534 unit geplaatst. Dat gat toch plug and play. Data wordt geleverd via mijn telefoon, maar het vreemde is, google maps blijft leeg. Je krijgt geen kaart te zien en een zoekopdracht is zonder resultaat. Het zelfde met de play store. Mail en browsen gaat wel, dus er moet data zijn. Iemand een hint?

[ Voor 1% gewijzigd door kikkeraap op 06-12-2018 11:22 . Reden: model vermeld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Nu online

HaTe

haat niet

kikkeraap schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:21:
Ik heb gisteren een Witson W2-V5534 unit geplaatst. Dat gat toch plug and play. Data wordt geleverd via mijn telefoon, maar het vreemde is, google maps blijft leeg. Je krijgt geen kaart te zien en een zoekopdracht is zonder resultaat. Het zelfde met de play store. Mail en browsen gaat wel, dus er moet data zijn. Iemand een hint?
Inloggen op je Google account en contacten synchroniseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Tha_Warlock schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 20:36:
[...]

Ik heb ook een Honda Civic , en een Joying radio.
Ik zie dat je al een andere radio ingebouwd hebt dus je hebt al de benodigde kabels , het is gewoon oude eruit en nieuwe erin maar je moet wel kijken voor je stuurwielbediening dat je deze kabel hebt https://www.dynamicsounds...html?search=CTMULTILEAD.2

Op de joying radio zit er op de iso stekker ook key1 en key2 deze sluit je gewoon aan alsook de ground wire

Bij mij gaat de knop Mode op het stuurwiel niet , ik kan deze niet toewijzen , als ik er te lang op duw dan verander ik tijd en datum op het schermpje ( staat in midden boven )
Geluid en tracks gaan wel
Heb je deze kabel ook in NL gevonden?

Zie overigens dat de key1 en key 2 aansluiting ook op 1 van de kabels zit die joying heeft meegestuurd. Zou ik 'm dan wel nodig hebben? Heb zaterdag afspraak om in te bouwen namelijk en wil niet dat bljkt dat ik 'm toch nodig heb.

Afbeeldingslocatie: https://www.joyingauto.eu/media/catalog/product/cache/c687aa7517cf01e65c009f6943c2b1e9/4/g/4gb_2_din_gps_android_auto_car_radio_stereo_replacement_12.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door GroeneThee op 06-12-2018 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkeraap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:51
HaTe schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:08:
[...]

Inloggen op je Google account en contacten synchroniseren
Google sync geïnstalleerd en zo easy was t. Merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Nu online
MoiZie schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:38:

Heb het opgelost door een nieuwe android radio te kopen, upgrade naar PX6; daar werkt de canbus wel van (VW specifiek model). Misschien zijn de radios zelf dus toch niet 100% gelijk en zitten er echt merk-verschillen in. Jammer; maar wel nu een rete snel 9 inch nieuw ding. Zelfs tov een px5 een forse upgrade in snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Nu online

HaTe

haat niet

MoiZie schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:37:
[...]

Heb het opgelost door een nieuwe android radio te kopen, upgrade naar PX6; daar werkt de canbus wel van (VW specifiek model). Misschien zijn de radios zelf dus toch niet 100% gelijk en zitten er echt merk-verschillen in. Jammer; maar wel nu een rete snel 9 inch nieuw ding. Zelfs tov een px5 een forse upgrade in snelheid.
Oh dat schept geen hoge verwachtingen voor mijn plan. Ik had een Hizpo radio gekocht, met Opel Canbus kabel. Deze ingewisseld voor een Joying radio, maar zie nu al dat de connector anders is. Dat is niet zo'n probleem, ik kan hem wel aanpassen. Het wachten is helaas nog totdat de kabel binnen is..

Heb de radio al binnen, met mooi 10.1 inch scherm en PX5 bord voor 255 euro. Voelt als goede kwaliteit! Software werkt ook goed, nu hopen dat het goed samenwerkt met de Opel Vectra

[ Voor 26% gewijzigd door HaTe op 07-12-2018 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japijo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-04 21:52
Onlangs een 2din op Aliexpress gekocht met een ISO stekker voor VW.
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.4fd94c4dwYC0ez

Bijna alle draden zijn aan elkaar geknutseld maar er is 1 draad in de kabel die van de radio komt waarvan ik de betekenis niet weet en dat is de bruine draad gelabeld met BACK. Iemand een idee wat de functie van die draad is en waar die op aangesloten moet worden?
Ik heb nog een blauw/witte en een bruin/witte draad aan de VW kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stilofanatic
  • Niet online
Inmiddels met Bernolli gesproken die al een Witson unit heeft en nu wil ik toch ook een witson halen voor mn Seat Leon 2014.
https://nl.aliexpress.com...999999.265.31f93c00pAqJGM

Nu zijn er nog wat (algemene dingen) die ik wil weten, hopelijk kunnen jullie me helpen.

• DAB Antenne, kan ik gewoon vanaf Fakra Seat naar Antenne en dan naar splitter voor FM en DAB signaal, zodat die antenne van auto gebruikt?
• Zijn de interne microfoons nog slecht en is het aan te raden om de externe microfoon te gebruiken?
• Kan ik gewoon de antenne van GPS van auto gebruiken of toch beter die welke bij radio zit? Die van auto lijkt me van betere kwaliteit namelijk?
• Moet ik nog een ventilator inbouwen in de radio i.v.m. de hitte? Een PX5 radio van een vriend van me is namelijk al stuk gegaan door warm weer en ik wil dit voorkomen.
• Heeft de Quad Lock van Seat 52 pin? Het zou deze moeten zijn: https://www.mbcaraudio.nl...lig-stekker-compleet.html ?
• Gebruikt de radio het GPS signaal van de aangesloten telefoon of die van de radio zelf en wat geeft het sterkste signaal?
• Hoe werkt de carplay dongle, is dit plug en play?
https://www.aliexpress.co...999999.259.31f93c00pAqJGM
• Kan je een Carplay dongle, usb stick, dab antenne tegelijk op 2 usb poorten aansluiten via een USB hub? Kan dit een usb powered of is er een aparte 12v voeding hub nodig ivm de stroom?

Hebben jullie eventueel nog een goed alternatief van een ander merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-06 21:29
japijo schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 22:54:
Onlangs een 2din op Aliexpress gekocht met een ISO stekker voor VW.

Bijna alle draden zijn aan elkaar geknutseld maar er is 1 draad in de kabel die van de radio komt waarvan ik de betekenis niet weet en dat is de bruine draad gelabeld met BACK. Iemand een idee wat de functie van die draad is en waar die op aangesloten moet worden?
Ik heb nog een blauw/witte en een bruin/witte draad aan de VW kant.
Ik vermoed dat deze is voor de Back-camera. Dus dat er spanning op komt wanneer je de auto in achteruit zet.
stilofanatic schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 23:10:
Inmiddels met Bernolli gesproken die al een Witson unit heeft en nu wil ik toch ook een witson halen voor mn Seat Leon 2014.
https://nl.aliexpress.com...999999.265.31f93c00pAqJGM

Nu zijn er nog wat (algemene dingen) die ik wil weten, hopelijk kunnen jullie me helpen.

• DAB Antenne, kan ik gewoon vanaf Fakra Seat naar Antenne en dan naar splitter voor FM en DAB signaal, zodat die antenne van auto gebruikt?
Seat gebruikt twee verschillende fakra stekkers. Een dubbele stekker voor AM/FM en een enkele fakra voor DAB+ als je dit standaard hebt. Als je de originele DAB+ antenne wilt gebruiken heb je nog een verloopje nodig van de fakra naar SMA zoals https://www.ebay.nl/itm/M...746881:g:AQAAAOSwXPNZ9P7u
• Zijn de interne microfoons nog slecht en is het aan te raden om de externe microfoon te gebruiken?
Gebruik momenteel nog steeds de ingebouwde mic en die voldoet prima. Ik wil in de toekomst nog eens de originele Seat antenne in het dak aansluiten.
• Kan ik gewoon de antenne van GPS van auto gebruiken of toch beter die welke bij radio zit? Die van auto lijkt me van betere kwaliteit namelijk?
Die stekker van de auto (ook Fakra) past zo te zien niet direct in de radio. Dus hiervoor zul je ook een verloopje moeten zoeken.
• Moet ik nog een ventilator inbouwen in de radio i.v.m. de hitte? Een PX5 radio van een vriend van me is namelijk al stuk gegaan door warm weer en ik wil dit voorkomen.
Ik betwijfel of het door de hitte kwam of gewoon pech. Zou normaal niet mogen gebeuren.
• Heeft de Quad Lock van Seat 52 pin? Het zou deze moeten zijn: https://www.mbcaraudio.nl...lig-stekker-compleet.html ?
Klopt wel, iig bij mijn model.
• Gebruikt de radio het GPS signaal van de aangesloten telefoon of die van de radio zelf en wat geeft het sterkste signaal?
Bij navigatie op de radio beste gewoon de GPS van de radio gebruiken. Ik denk te zien dat je met de carplay navigatie en gps van de telefoon kunt 'streamen'.
• Hoe werkt de carplay dongle, is dit plug en play?
https://www.aliexpress.co...999999.259.31f93c00pAqJGM
Als ik het zo lees idd plug en play, geen ervaring mee verder. Het lijkt alsof je gewoon een soort screen mirroring krijgt. Als je het alleen voor muziek afspelen doet kun je net zo goed bluetooth gebruiken om muziek naar de radio te sturen.
• Kan je een Carplay dongle, usb stick, dab antenne tegelijk op 2 usb poorten aansluiten via een USB hub? Kan dit een usb powered of is er een aparte 12v voeding hub nodig ivm de stroom?
Deze sticks zullen niet zoveel vermogen vragen. Ik heb er zelf een kleine harde schijf aan hangen en dat werkt prima. Op het plaatje lijkt de USB wel gevoed te zijn. Of USB hub werkt verwacht ik wel maar weet ik niet zeker.
Hebben jullie eventueel nog een goed alternatief van een ander merk?
Specifiek voor dit type Leon is er niet zoveel keus geloof ik...

Heb zelf een Seat Leon 2012 met android radio (geen Witson). Heb dus enige ervaring ermee, zie antwoorden boven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stilofanatic
  • Niet online
Michel5128 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 09:36:
[...]

Ik vermoed dat deze is voor de Back-camera. Dus dat er spanning op komt wanneer je de auto in achteruit zet.

[...]

Seat gebruikt twee verschillende fakra stekkers. Een dubbele stekker voor AM/FM en een enkele fakra voor DAB+ als je dit standaard hebt. Als je de originele DAB+ antenne wilt gebruiken heb je nog een verloopje nodig van de fakra naar SMA zoals https://www.ebay.nl/itm/M...746881:g:AQAAAOSwXPNZ9P7u

[...]

Gebruik momenteel nog steeds de ingebouwde mic en die voldoet prima. Ik wil in de toekomst nog eens de originele Seat antenne in het dak aansluiten.

[...]

Die stekker van de auto (ook Fakra) past zo te zien niet direct in de radio. Dus hiervoor zul je ook een verloopje moeten zoeken.

[...]

Ik betwijfel of het door de hitte kwam of gewoon pech. Zou normaal niet mogen gebeuren.

[...]

[...]

Bij navigatie op de radio beste gewoon de GPS van de radio gebruiken. Ik denk te zien dat je met de carplay navigatie en gps van de telefoon kunt 'streamen'.

[...]

Als ik het zo lees idd plug en play, geen ervaring mee verder. Het lijkt alsof je gewoon een soort screen mirroring krijgt. Als je het alleen voor muziek afspelen doet kun je net zo goed bluetooth gebruiken om muziek naar de radio te sturen.

[...]

Deze sticks zullen niet zoveel vermogen vragen. Ik heb er zelf een kleine harde schijf aan hangen en dat werkt prima. Op het plaatje lijkt de USB wel gevoed te zijn. Of USB hub werkt verwacht ik wel maar weet ik niet zeker.

[...]

Heb zelf een Seat Leon 2012 met android radio (geen Witson). Heb dus enige ervaring ermee, zie antwoorden boven. :)
Zie pb aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japijo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-04 21:52
Bedankt voor de reactie. De BACK ga ik niet gebruiken omdat ik een unit zonder camera heb gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:44
Mijn Fiat Bravo (198) uit 2008 is al een tijdje op zoek naar een autoradio met meer features :) Kan iemand van jullie mij misschien op weg helpen?

Ik twijfel vooral tussen een 'all-in' unit van Erisin, en een 'univeral' unit met een bijpassende fascia plate om het leuk weg te werken.

Specifieker:
All-in: https://www.erisin.com/er....html?number_of_uploads=0
Universal: https://www.ebay.de/itm/7...5-Car-Player/163277723855 of https://nl.aliexpress.com...Auto-Dvd/32867057178.html
Of een ander type: https://nl.aliexpress.com...WIFI-GPS/32847598916.html

Beide units beloven stuurbediening te supporten.
Is dat een software-dingetje wat op alles werkt? Of heb ik daarvoor bij de universele unit nog extra hardware nodig? (canbus decoders?)

De eerstgenoemde ziet er netter uit, maar is wel dik 2x zo duur en wordt geleverd door de fabrikant die zeer slechte reviews heeft. Ik kom ook niet echt met ze in contact.
Bij de tweede vrees ik dat ik dingen over het hoofd zie en/of dat het niet helemaal lekker zou werken. Ik snap dat je de CD-speler en de hardwareknoppen mist, maar dat is mij geen 100 euro waard.

Wat zouden jullie kiezen? Of zouden jullie juist iets totaal anders uitzoeken?

[ Voor 5% gewijzigd door Richh op 10-12-2018 13:24 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brenoli
Zijn er ook mensen die helemaal geen GPS/DAB/FM antennes aansluiten en gewoon alles via smartphone laten lopen? Zo ja, hoe bevalt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-07 07:41

M14

proditaki schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:16:
Ik heb ook een Android radio gekocht voor mijn Mazda 6 (2009)
Ik heb een er 1 met een PX5 board met de volgende specs.
Octacore Coretex-A53 @ 1.5Ghz
4GB DDR3 RAM
32GB iNAND

Android 8.0
HD IPS multitouch scherm

Mijn ervaring is dat de Unit erg snel is en fijn werkt. Bij levering had ik geen goede GPS ontvangst, maar door het vervangen van de GPS antenne was dat snel opgelost :)

hier wat foto's
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ook ik ben aan het kijken naar een Android oplossing voor mijn Mazda 6 2009. Wat ik me afvroeg: Zijn de knoppen op het stuur ook te gebruiken als input device? Dat is iets wat ik nu veel gebruik.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ik heb deze radio onlangs gekocht. Werkt prima, inclusief stuurbediening. Helaas start bluetooth en wifi niet altijd op. Ik moet dan de radio herstarten (door een wijziging te doen in de fabrieksinstellingen. Aan/uit werkt niet. Ik weet niet hoe ik de radio 'gewoon' kan rebooten) wat natuurlijk omslachtig is. Heeft iemand enig idee hoe dat komt? Of weet iemand een makkelijke manier om de radio te rebooten.

verder voor 230,- een goede koop, mijn gewone radio repareren zou zon 300,- kosten en dan heb ik sowieso geen wifi :) (en alle andere mogelijkheden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
M14 schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:00:
[...]

Ook ik ben aan het kijken naar een Android oplossing voor mijn Mazda 6 2009. Wat ik me afvroeg: Zijn de knoppen op het stuur ook te gebruiken als input device? Dat is iets wat ik nu veel gebruik.
Bij mij werken alle knoppen behalve de telefoon knop, die je nu zou gebruiken voor voicedial.
Ik heb deze radio http://www.iceboxauto.com...-android-6-8-core-b7076-s

De canbus module krijg je erbij (die zorgt voor stuurwiel bediening en display)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stilofanatic
  • Niet online
Michel5128 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 09:36:
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

heb je nog een pb gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:12
HaTe schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 19:29:
[...]

Oh dat schept geen hoge verwachtingen voor mijn plan. Ik had een Hizpo radio gekocht, met Opel Canbus kabel. Deze ingewisseld voor een Joying radio, maar zie nu al dat de connector anders is. Dat is niet zo'n probleem, ik kan hem wel aanpassen. Het wachten is helaas nog totdat de kabel binnen is..

Heb de radio al binnen, met mooi 10.1 inch scherm en PX5 bord voor 255 euro. Voelt als goede kwaliteit! Software werkt ook goed, nu hopen dat het goed samenwerkt met de Opel Vectra
Hoe werkt dat met zo'n Aliexpress bestelling, krijg je er nog een importheffing op of zo? Ik heb eind deze week een Landrover Defender en daar zit nu een radio met 8inch display in (maar geen navigatie of zo, alleen radio/mp3 etc) en die wil ik voor zo'n Joying ding inwisselen

En op die radio zit ook een achteruitrijcamera aangesloten. Dat zal voor zo'n Joying ding ook geen probleem zijn neem ik aan.

edit: ik kan op Aliexpress Duitsland aanklikken voor levering?

[ Voor 9% gewijzigd door Stefke op 11-12-2018 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Nu online

HaTe

haat niet

stefijn schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 17:47:
[...]

Hoe werkt dat met zo'n Aliexpress bestelling, krijg je er nog een importheffing op of zo? Ik heb eind deze week een Landrover Defender en daar zit nu een radio met 8inch display in (maar geen navigatie of zo, alleen radio/mp3 etc) en die wil ik voor zo'n Joying ding inwisselen

En op die radio zit ook een achteruitrijcamera aangesloten. Dat zal voor zo'n Joying ding ook geen probleem zijn neem ik aan.

edit: ik kan op Aliexpress Duitsland aanklikken voor levering?
Joying heeft een magazijn in Duitsland, was binnen 3 dagen thuis. De Hizpo kwam van het magazijn van Amazon UK.

Achteruitrij camera die bij je auto zit werkt misschien niet samen met deze radio's. Ga daar dus maar niet van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
De eigenaar gaf aan (ik verwacht als leek op het gebied van dit soort radio's datzelfde) dat de camera gewoon met een tulpstekker op de videoin zit. Is er meer dan dat? Bijv. aansturing van de camera bij inschakelen achteruitversnelling?
Ik zou het niet zo erg vinden als ik de camera handmatig moet inschakelen

• HaTe
  • Nu online

HaTe

haat niet

Is er hier iemand die weet hoe je een Canbus decoder aansluit op een Joying radio als je geen kabelboom hebt?

Ik heb wel een kabelboom, maar van het verkeerde merk. Moet dus wat kabeltjes omleggen. Joying support lijkt niks van mij te begrijpen helaas..

Ik wil dus weten, hoe de kabels van de Canbus decoder connector naar de joying connector lopen.

edit:
Ik vermoed dat het zo zit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TTpGcVnahbENHC9n9I6qsL2n/full.png

Als ik af ga op afbeeldingen dan lijkt de roze draad gelijk te zijn aan tx en de bruine aan rx. Als ik dan bij de joying kabelboom kijk die ik heb, dan is dat key2 resp. key1.

Kan iemand dit bevestigen? Dit is wel het meest logisch ook, maar ik vind het gek dan Hizpo het anders doet, die heeft namelijk een aparte aansluiten voor RX en TX.

[ Voor 48% gewijzigd door HaTe op 13-12-2018 23:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• proditaki
stefijn schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:09:
De eigenaar gaf aan (ik verwacht als leek op het gebied van dit soort radio's datzelfde) dat de camera gewoon met een tulpstekker op de videoin zit. Is er meer dan dat? Bijv. aansturing van de camera bij inschakelen achteruitversnelling?
Ik zou het niet zo erg vinden als ik de camera handmatig moet inschakelen
De meeste autos hebben een signaal voor de achteruit versnelling die de radio oppikt. Ik heb dat uitgezet omdat de radio overschakelt naar de achteruitrijcamera en ik die niet heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stilofanatic
  • Niet online
Hoi,

Inmiddels is mijn Witson radio onderweg voor de Seat Leon 3F.
Nu heb ik dit topic een klein half jaar gevolgd/teruggelezen en wat notities gemaakt van tips en problemen.
Nu heb ik dus enkele vragen.

Apps die ik nodig zou hebben?
poweramp app
torque
Viper4android (DSP Software)
Vehicle app
Night Screen app
Netflix staat niet in de Play Store, maar via apkmirror werkt de app prima

launcher overzicht:
Car Launcher Pro
Fcc Car Launcer, met MTCB/MTCD support
Car Launcer AG
CarWebGurz
Car Dashdroid Uitgebreide Tile Launcher
UCD
AutoMate Android Auto geinspireerd.
Dashlinq
DriveMode
Autify Werk niet, want geen front camera.
Frondend Car Launcher
My Car Launcer

Is dit echt nodig?

DAB app:
https://forum.xda-develop...dded-version-com-t3609608
https://forum.xda-develop...b-app-realzoulous-modded-
version-com-t3609608/page12

Is deze echt beter?

Ik las ook verhalen over can getaway, high, leegtrekken accu enz, is dit nog van toepassing?

Heeft het tenslotte nog een meerwaarde om een custom rom + root erop te zetten?

Hoor graag jullie tips en meningen.
Ook aanraders qua apps enz zijn welkom.

Alvast dank

Mvg j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brenoli
Heb witson android auto radio geïnstalleerd en alles lijkt het te doen behalve subwoofer.

Weet iemand hoe je die subwoofer werkend kan krijgen?

Het klinkt sowieso niet echt best. Nuances zijn niet goed hoorbaar, het geluid lijkt in elkaar gedrukt, alsof de versterker het niet aan kan. Ik vraag me ook af of alle speakers wel werken. Heb seat sound, heeft dacht ik 10 speakers. Kan ik dat ergens checken?

Update: Subwoofer doet het toch niet...

[ Voor 113% gewijzigd door Brenoli op 27-12-2018 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Die single of doubledin Joying radio's, zijn er varianten bij waarbij het scherm erin schuift? Of hebben ze allemaal een permanent zichtbaar scherm? Als ik de modellen bekijk zie ik het niet echt, maar ik zou zeggen dat het technisch prima haalbaar moet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brenoli
Beste allen,

Ik wil Viper4Android installeren, maar ik weet niet hoe ik mijn PX5 Android 8 MTCE apparaat geroot krijg. Ik heb het geprobeerd met Kingoroot, maar dan blijft hij steken op 90% en krijg ik een foutmelding: 0x194F68.

Iemand nog ideeën?

Update: Never mind, ik heb op XDA forum gezien dat Kingoroot niet werkt voor Android 8.0. Heb andere thread gevonden waarin andere (moeilijkere...) manieren staan om te rooten. Ik ga daar nu naar kijken.

https://forum.xda-develop...iscussion-thread-t3734189

[ Voor 39% gewijzigd door Brenoli op 19-12-2018 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RacerBas
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-07 13:39
Goedemorgen,

Heeft iemand ervaring met het omwisselen van de radio in een opel astra J (2010)?
Mijn vraag is vooral of ik dan nog bij de boordcomputer instellingen kan (Comfort Settings, remote unlock etc.)

Ik zat te kijken naar deze:
Aliexpress zwnav Android 8.1 32GB Rom 4GB Ram Octacore

[ Voor 0% gewijzigd door RacerBas op 19-12-2018 07:56 . Reden: Spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-07 16:56
Aangezien ik er zelf niet uitkom wend ik mij tot dit mooie topic. Ik stuit op een aantal problemen met mijn Hoxiao radio en vw iso adapter:

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dQzRRG4

Probleem 1)
Ik heb het topic redelijk doorgelezen en ik merk dat de standbytijd bij de android radio's een probleem is dat vaak voorkomt, zelf heb ik dit ook. Als de auto een aantal dagen stil heeft gestaan start de auto moeilijk omdat de radio in standby waarschijnlijk toch nog flink wat stroomt slurpt. Zeker nu het kouder wordt met de winter wil ik niet voor verrassingen komen te staan met een lege accu.

Zoals anderen eerder hebben getipt heb ik in de carsettings van deze hoxiao gezocht naar de optie om de standbytijd te ''killen'', maar helaas heeft deze radio de optie niet. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik gebruik een vw iso adapter die ik heb bijbesteld bij de radio.

Probleem 2)
Je kunt de radio handmatig opnieuw opstarten, maar ik verlies dan belangrijke instellingen zoals opgeslagen radiostations en instellingen van het zoeken naar radiostations. Ook verlies ik de equalizer instelling van het geluid, waardoor die telkens verkeerd komt te staan. Als de radio vanuit ''standby'' wordt opgestart verlies ik al deze instellingen niet, maar loop ik dan wel tegen het probleem aan van een leeglopende accu zoals in probleem 1 is vermeld.

Probleem 3)
In de manual op de radio wordt vermeld dat je het bootlogo kunt veranderen naar eigen automerk door het fotobestand van het automerk (in mijn geval VW) te plaatsen in de bootlogo map ergens in het bestandsbeheer van de radio. Via file explorer heb ik gezocht naar zowel de fotobestanden van de automerken als de bootlogomap waarin dit moet terecht komen. Beide zaken heb ik niet kunnen vinden, waardoor ik het android bootlogo nog steeds zie wanneer ik de radio handmatig herstart. Iemand een idee waar ik dit kan vinden?

Heeft iemand inzicht een oplossing voor de hand voor deze 3 issues. Probleem 1 is eigenlijk wat snel getackeld zou moeten worden door het kouder wordende weer.

Buiten deze problemen om ben ik overigens redelijk tevreden met de radio, ik gebruik voornamelijk youtube vanced, spotify en tune in radio.

• HaTe
  • Nu online

HaTe

haat niet

Mozart schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:40:
[...]
Nadelen van het apparaat vind ik:
  1. Als je Waze gebruikt en naar de radio luistert dan valt de radio uit na een aantal meldingen van Waze
Heb je dit nog op kunnen lossen? Heb hier hetzelfde probleem met andere radio.

Update: Bij de laatste Waze update lijkt het opgelost!

[ Voor 7% gewijzigd door HaTe op 29-12-2018 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 14:21

NoE

Que?

Iemand al ziggo of xs4all app (weer) aan de praat? Na recente updates doet ie het niet meer.

Btw zou het mogelijk zijn om dmv een accupack +5v naar 12 adapter de radio te voeden (als buffer alsware). De radio reboot vaak als ik de auto start. (Ivm lage spanning?)

Over de radio (zender/audio drops) ben ik nog niet echt te spreken... (Kom van een rns510). Enkelvoudige aansluiting nu ipv 2.

Draai op de laatste malaysk 3.2

We love the smell of innovation in the morning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brenoli
Weet iemand hoe je banden kunt kalibreren met px5 mtce system? Heb vag auto en moet band kalibreren maar ik zie die optie niet in het menu terug. Ook niet onder het tire sub menu.

Update 26-12-2018: Heb het gevonden met dank aan Stilofanatic!

Optie zit niet onder het kopje Tire, maar onder kopje TPMS.

[ Voor 26% gewijzigd door Brenoli op 26-12-2018 23:07 ]

• Raziel
Ik vermoed dat ik toch last heb van Battery Drain in mijn Golf V. Als ik er dagelijks mee rijd is er geen probleem, maar nu rond de feestdagen heeft hij vier dagen stil gestaan en hij startte aanzienlijk moeilijker. Verlichting van boordcomputer was ook zwakker dan normaal. Hij startte gelukkig wel ...

Zou dit drain zijn of een verrotte accu? Heb geen idee hoe snel een accu leeg zou lopen zijn bij battery drain.
En een nieuwe(re) gateway zou dat oplossen? Wat kost dat ongeveer?

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:56
Nieuwe gateway kost vrij weinig en is redelijk snel te installeren. Wellicht dat er alleen een update nodig is. In het VCDS-topic kan je dit vragen, aangezien bij het vervangen/updaten wat VCDS komt kijken.

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-07 14:06
Ik heb sinds een week nu ongeveer ook een Joying head unit in mijn auto zitten. Erg tevreden mee en hier en daar al wat apps geinstalleerd maar omdat ik in het dagelijks leven een Iphone bezit ben ik niet heel erg thuis in android apps.

Ik heb de carwebuguru launcher als startmenu met daarin dan de radio en spotify voor muziek en de Igo en Here als navigatie apps. Ik heb hier en daar ook wat over flitsmeister gelezen en natuurlijk google maps.

Mijn vraag is nu, welke apps gebruiken jullie nog die ondersteunend kan zijn voor het autorij deel of het voorbereiden van routes. Het gaat me dus niet om video players of andere apps die eventueel voor de medepassagiers van belang zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Dee
Raziel schreef op donderdag 27 december 2018 @ 08:10:
Ik vermoed dat ik toch last heb van Battery Drain in mijn Golf V. Als ik er dagelijks mee rijd is er geen probleem, maar nu rond de feestdagen heeft hij vier dagen stil gestaan en hij startte aanzienlijk moeilijker. Verlichting van boordcomputer was ook zwakker dan normaal. Hij startte gelukkig wel ...

Zou dit drain zijn of een verrotte accu? Heb geen idee hoe snel een accu leeg zou lopen zijn bij battery drain.
En een nieuwe(re) gateway zou dat oplossen? Wat kost dat ongeveer?
Het normale gedrag van deze radio's is zo dat de radio een cold boot doet wanneer de auto een half uur of langer niet is gebruikt. Bij sommige modellen is de tijdsduur in te stellen. Dit duurt tussen de 30 sec. en een minuut. Wanneer je na bijvoorbeeld 10 minuten weer instapt zou de radio een warm boot moeten doen. D.w.z. dat de radio dan gelijk bruikbaar is.

Al de radio altijd direct beschikbaar is en dus altijd een warm boot doet, dan is het stroomverbruik blijvend hoog en zal de auto na een week niet meer starten, afhankelijk van de conditie van de accu. Dit betekent dat de radio niet correct is aangesloten.

• Raziel
Jan Dee schreef op donderdag 27 december 2018 @ 11:54:
[...]

Het normale gedrag van deze radio's is zo dat de radio een cold boot doet wanneer de auto een half uur of langer niet is gebruikt. Bij sommige modellen is de tijdsduur in te stellen. Dit duurt tussen de 30 sec. en een minuut. Wanneer je na bijvoorbeeld 10 minuten weer instapt zou de radio een warm boot moeten doen. D.w.z. dat de radio dan gelijk bruikbaar is.

Al de radio altijd direct beschikbaar is en dus altijd een warm boot doet, dan is het stroomverbruik blijvend hoog en zal de auto na een week niet meer starten, afhankelijk van de conditie van de accu. Dit betekent dat de radio niet correct is aangesloten.
Thanks. Mijne doet altijd een warm boot. Niet correct is lastig, want het zijn standaard stekkers die je erin prikt. Hij gaat wel direct in standby als ik de auto uitzet en de apps worden ook gesloten.

edit:

Powerstate when ACC off (zoiets dan) stond op auto, heb hem nu op een uur gezet. Nu gaat hij wel echt uit. Problem solved, me dunkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Raziel op 28-12-2018 12:24 ]

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-07 14:43
Zijn er hier toevallig mensen die een zbox dongle gebruiken op de andriod radio. Ik heb wat problemen met waze en geluid dat onderbroken wordt. En misschien kunnen we tips delen?

Of zijn er mensen die problemen hebben met een hotpot gebruiken. Ik krijg heel vaak authentication problem met het maken van een verbinding met mijn iphone. Heb zelf een xtrons unit. Heb nog steeds geen oplossing gevonden

[ Voor 38% gewijzigd door jarsiv op 27-12-2018 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-07 14:06
jarsiv schreef op donderdag 27 december 2018 @ 23:25:
Zijn er hier toevallig mensen die een zbox dongle gebruiken op de andriod radio. Ik heb wat problemen met waze en geluid dat onderbroken wordt. En misschien kunnen we tips delen?

Of zijn er mensen die problemen hebben met een hotpot gebruiken. Ik krijg heel vaak authentication problem met het maken van een verbinding met mijn iphone. Heb zelf een xtrons unit. Heb nog steeds geen oplossing gevonden
Ik heb zelf een Joying en de hotspot functie met Iphone werkt echt perfect. Ik heb geen Zbox Dongle maar gebruik waze gewoon als app op de unit zelf. Vanochtend voor het eerst getest naar werk en dat ging soepel. Maar als je hotspot problemen hebt dan zal dat geen optie zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jczuidervaart
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-07 13:16
jarsiv schreef op donderdag 27 december 2018 @ 23:25:

Ik heb zelf ook een xtrons unit en heb ook de authentication error met mijn Iphone. Zie op engelse fora dat meerdere mensen er last van hebben. Tot nu toe geen oplossing gevonden. Ik heb Xtrons support net een mail geschreven. Ik laat je het antwoord weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
jczuidervaart schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 11:30:
[...]

Ik heb zelf ook een xtrons unit en heb ook de authentication error met mijn Iphone. Zie op engelse fora dat meerdere mensen er last van hebben. Tot nu toe geen oplossing gevonden. Ik heb Xtrons support net een mail geschreven. Ik laat je het antwoord weten.
Mooi, ik heb ze vandaag ook een mail gestuurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stilofanatic
  • Niet online
Vandaag radio ingebouwd in Seat Leon 5f.
Gaat om een witson px5 met Android 8.
Helaas doen mijn voor deurspeakers niks
De tweeters boven bij de raam doen het wel, speakers in deur niet, achter speakers in de deur doen het overigens ook gewoon.

Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:48
Ik heb sinds een maand een Funrover radio in mijn Outlander. Het is een variant met Canbus vanwege de originele versterker.

Er zijn twee zaken welke nog opgelost moeten worden:

Na 6 dagen de auto niet gebruikt te hebben is de accu leeg. Ik heb alleen de mogelijkheid om de radio in standby te laten gaan (default) of power off (dan duurt het 35s om op te starten). Er is geen delay mogelijkheid. Na 3 dagen standby was de accu nog niet leeg. Wat is een normaal verbruik in standby modus?

In de opties van de radio heb ik de mogelijkheid 'CAN box upgrade'. Ik heb geen idee wat het doet en kan er online ook niks over vinden. Wat gebeurt er als ik dit doe? :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JvEmiKDOGJ0YkQBzVZTygmAJ/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Nu online

HaTe

haat niet

Zijn er hier mensen met een Joying FYT radio en een canbus box? Hoe is die canbus box aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
jczuidervaart schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 11:30:
[...]

Heb antwoord, ik moet ze fotos sturen van het probleem om het te verduidelijken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jczuidervaart
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-07 13:16
jarsiv schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 23:36:
[...]

Heb antwoord, ik moet ze fotos sturen van het probleem om het te verduidelijken :X
Ik heb ook antwoord dat ik een externe wifi versterker moet aanschaffen.
http://xtrons.com/in-car-...s-with-sma-male-plug.html
Ik heb om verduidelijking gevraagd waarom ze dat denken. Ik geloof nl niet dat dat de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
Waarom, lijkt me vreemd, radio maakt als hij hotspot heeft toch gebruik van de wifi antene van de telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xMuchux
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-10-2024
jarsiv schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:32:
ik heb een xtrons, maar als ik een hotspot met mijn iPhone probeer te maken krijg ik zeer regelmatig authentication error. iemand daar ook last van en/of een oplossing
Hier heb ik ook last van, Authentication Problem zegt ie dan. Dat gebeurd nadat ik de eerste keer verbonden ben (1e keer gaat alles goed, maar als het systeem dan weer met de hotspot moet verbinden krijg ik "Authentication Problem"). Dan moet ik netwerk weer weggooien en opnieuw toevoegen. Iemand al een oplossing gevonden hiervoor?

P.s. met 3 verschillende iPhones geprobeerd, allen op iOS 12.1.2.

[ Voor 15% gewijzigd door xMuchux op 31-12-2018 09:00 ]

Pagina: 1 ... 24 ... 47 Laatste