Ik vermoed dat deze is voor de Back-camera. Dus dat er spanning op komt wanneer je de auto in achteruit zet.
Seat gebruikt twee verschillende fakra stekkers. Een dubbele stekker voor AM/FM en een enkele fakra voor DAB+ als je dit standaard hebt. Als je de originele DAB+ antenne wilt gebruiken heb je nog een verloopje nodig van de fakra naar SMA zoals
https://www.ebay.nl/itm/M...746881:g:AQAAAOSwXPNZ9P7u• Zijn de interne microfoons nog slecht en is het aan te raden om de externe microfoon te gebruiken?
Gebruik momenteel nog steeds de ingebouwde mic en die voldoet prima. Ik wil in de toekomst nog eens de originele Seat antenne in het dak aansluiten.
• Kan ik gewoon de antenne van GPS van auto gebruiken of toch beter die welke bij radio zit? Die van auto lijkt me van betere kwaliteit namelijk?
Die stekker van de auto (ook Fakra) past zo te zien niet direct in de radio. Dus hiervoor zul je ook een verloopje moeten zoeken.
• Moet ik nog een ventilator inbouwen in de radio i.v.m. de hitte? Een PX5 radio van een vriend van me is namelijk al stuk gegaan door warm weer en ik wil dit voorkomen.
Ik betwijfel of het door de hitte kwam of gewoon pech. Zou normaal niet mogen gebeuren.
Klopt wel, iig bij mijn model.
• Gebruikt de radio het GPS signaal van de aangesloten telefoon of die van de radio zelf en wat geeft het sterkste signaal?
Bij navigatie op de radio beste gewoon de GPS van de radio gebruiken. Ik denk te zien dat je met de carplay navigatie en gps van de telefoon kunt 'streamen'.
Als ik het zo lees idd plug en play, geen ervaring mee verder. Het lijkt alsof je gewoon een soort screen mirroring krijgt. Als je het alleen voor muziek afspelen doet kun je net zo goed bluetooth gebruiken om muziek naar de radio te sturen.
• Kan je een Carplay dongle, usb stick, dab antenne tegelijk op 2 usb poorten aansluiten via een USB hub? Kan dit een usb powered of is er een aparte 12v voeding hub nodig ivm de stroom?
Deze sticks zullen niet zoveel vermogen vragen. Ik heb er zelf een kleine harde schijf aan hangen en dat werkt prima. Op het plaatje lijkt de USB wel gevoed te zijn. Of USB hub werkt verwacht ik wel maar weet ik niet zeker.
Hebben jullie eventueel nog een goed alternatief van een ander merk?
Specifiek voor dit type Leon is er niet zoveel keus geloof ik...
Heb zelf een Seat Leon 2012 met android radio (geen Witson). Heb dus enige ervaring ermee, zie antwoorden boven.