Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• miniplaat
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 08-07 10:47
@DoeEensGek
DoeEensGek schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 20:17:
@miniplaat Ik heb de app Carista net geinstalleerd zal morgen eens proberen met de elm237 die ik heb.
Met sommige apps werkt hij prima. Een paar niet apps doen het niet.
Was dit nog gelukt? ;)

Ik heb afgelopen vrijdag de knoop doorgehakt en de Xtrons PB78MTWP besteld via AliExpress. Hierbij ook een ELM237 adapter van €3.50 (merkloos) besteld, eens kijken wat er allemaal mogelijk is met deze combinatie.. Vanochtend mail ontvangen dat beide bestellingen verwerkt en verzonden waren, dus nu maar afwachten :9~

• DoeEensGek
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13:36
Bij mij werkte de app Carista met de elm237 gelijk.

• its_Muppet
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 06-10 16:38
Krijg nou wat, er is gewoon een speciaal topic voor :o.

Dan even mijn post hierin gooien:

Goedenavond allen,

Enige tijd geleden heb ik mijn eerste auto gekocht, na jarenlang alleen lease auto's gewend te zijn geweest. Een complete n00b op auto customisation dus.
De auto die ik heb is een Skoda Octavia 2(?) combi uit 2010/ Deze skoda heeft nog de standaard Swing autoradio. Deze wil ik vervangen door:
https://www.aliexpress.co...937460.0.0.64712e0eT3KwKG

Ik weet dat ik daarvoor een frame zou moeten hebben, zoals https://www.winparts.nl/i(...)n-skoda/p531519.html.
Heb ik dan verder nog verloopjes oid nodig?

Is zoiets makkelijk zelf te doen? Daarnaast heeft mijn auto achteruitrij sensoren. Kan ik die gewoon aan de nieuwe radio koppelen?

its_Muppet wijzigde deze reactie 22-10-2018 16:00 (8%)

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• YoGi_Berra
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18:05
@its_Muppet
Waarom specifiek deze radio? Er zijn voor SKODA (VAG) wat units die speciaal gemaakt zijn ivm frame. hier zit ook een Quadlock op + een CANBUS die evt de functies van je sensoren kan overnemen.
Deze dingen zijn bijna plug&play.

Hier zijn wat andere units.

• its_Muppet
YoGi_Berra schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:24:
@its_Muppet
Waarom specifiek deze radio? Er zijn voor SKODA (VAG) wat units die speciaal gemaakt zijn ivm frame. hier zit ook een Quadlock op + een CANBUS die evt de functies van je sensoren kan overnemen.
Deze dingen zijn bijna plug&play.

Hier zijn wat andere units.
Hey Yogi, een aantal redenen:
1. Ik wil graag 1DIN, zodat ik een extra opbergvakje kan creëren.
2. Prijs, de units die jij aangeeft zijn 2 maal zo duur.

Ik zat eerst te kijken naar een unit met een uitschuifbaar display, maar das geen Android en ik ben naar de Mediamarkt geweest, waar ze zo'n ding ook hadden, en de bediening was ontzettend traag.

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• YoGi_Berra
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18:05
@its_Muppet
Oke duidelijk :)
Het model wat je aangaf is een 1GB versie. Ik zou eerder voor een 2GB> kiezen. Op langer termijn zal je hier meer plezier aan beleven. Inbouw valt mee. Wees wel voorzichtig met de clipjes bij het verwijderen van het frame, die breken makkelijk.

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22-10 19:08
Is er eigenlijk een makkelijke manier te vinden hoe de pinsetup is van een bestaande android 2din autoradio en de nieuwe?
Ik heb namelijk een oude android autoradio in mijn huidige auto zitten, echter 512 Mb geheugen, singlecore met te weinig interne opslag. Ding is traag, snel vol en BT loopt vast zodra ik gebeld wordt _O-
Ik wil deze graag vervangen, echter zou het natuurlijk perfect zijn als ik gewoon de stekkers los kan halen van dit goedkope (noname) ding en een andere radio erin zou kunnen klikken.
Want waarom gaan knutselen als het niet nodig is?

Is er zoiets als een standaard layout/connectie op deze apparaten?

edit:
Ik vergat te vermelden dat momenteel het apparaat zich sinds kort steeds terugzet naar settings etc. van een maand of 2 geleden. Geen idee hoe en waarom, maar iedere keer als ik hem een paar uur niet gebruik staat hij weer terug bij een bepaalde track in mijn playlist op 1 uur 29 minuten op die playlist.
Daarnaast kan ik bij Waze geen gegevens meer opslaan of nog meer inloggen.

Suicyder wijzigde deze reactie 23-10-2018 10:26 (28%)

• Asterion
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 12:01
Suicyder schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:21:
Is er eigenlijk een makkelijke manier te vinden hoe de pinsetup is van een bestaande android 2din autoradio en de nieuwe?
Ik heb namelijk een oude android autoradio in mijn huidige auto zitten, echter 512 Mb geheugen, singlecore met te weinig interne opslag. Ding is traag, snel vol en BT loopt vast zodra ik gebeld wordt _O-
Ik wil deze graag vervangen, echter zou het natuurlijk perfect zijn als ik gewoon de stekkers los kan halen van dit goedkope (noname) ding en een andere radio erin zou kunnen klikken.
Want waarom gaan knutselen als het niet nodig is?

Is er zoiets als een standaard layout/connectie op deze apparaten?

edit:
Ik vergat te vermelden dat momenteel het apparaat zich sinds kort steeds terugzet naar settings etc. van een maand of 2 geleden. Geen idee hoe en waarom, maar iedere keer als ik hem een paar uur niet gebruik staat hij weer terug bij een bepaalde track in mijn playlist op 1 uur 29 minuten op die playlist.
Daarnaast kan ik bij Waze geen gegevens meer opslaan of nog meer inloggen.
Dat zou normaal allemaal hetzelfde moeten zijn. ISO-stekkers of quad-lock
Haal je radio er eens uit en je ziet het rap

• Suicyder
Asterion schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:34:
[...]

Dat zou normaal allemaal hetzelfde moeten zijn. ISO-stekkers of quad-lock
Haal je radio er eens uit en je ziet het rap
Dank voor je reactie

Ja, ik was :+ bekend met ISO stekkers vanuit het verleden, de aansluitingen lijken hierop. Niet 100%, maar een heel eind heen.
http://g01.a.alicdn.com/kf/HTB1uqBeIXXXXXbCXXXXq6xXFXXXV/222094519/HTB1uqBeIXXXXXbCXXXXq6xXFXXXV.jpg

Dit kon ik niet zo snel terug vinden als ene bepaald type ISO aansluiting, vandaar dat ik zoekende ben. De huidige bekabeling vervangen zou ook lastig worden, vrijwel nergens zitten meer tags op of aan. In dat opzicht zou wat werk erin steken geen kwaad kunnen :/

• DoeEensGek
Ik zit te twijfelen tussen deze 2:
https://nl.aliexpress.com...io-2-din/32870600983.html
https://nl.aliexpress.com...008-2011/32876227161.html

Ene heeft allwinner t3, andere Cortex A7. Iemand ervaring met 1 van deze 2?
DDR3 2gb RAM, 32 gb tegenover DDR3 1 gb RAM, 16 gb.

Wat valt aan te raden?

• Suicyder
Qua CPU heb ik geen idee, maar ik zou wel 2+ GB werkgeheugen aanraden. Daarnaast is 32GB storage ook wel fijn, anders gaat android na een paar applicaties al lopen zeuren over de lage hoeveelheid storage die vrij is.

• Asterion
Suicyder schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:49:
[...]

Dank voor je reactie

Ja, ik was :+ bekend met ISO stekkers vanuit het verleden, de aansluitingen lijken hierop. Niet 100%, maar een heel eind heen.
[Afbeelding]

Dit kon ik niet zo snel terug vinden als ene bepaald type ISO aansluiting, vandaar dat ik zoekende ben. De huidige bekabeling vervangen zou ook lastig worden, vrijwel nergens zitten meer tags op of aan. In dat opzicht zou wat werk erin steken geen kwaad kunnen :/
Als het goed is zit er een verloopkabel bij van jou iso-stekker van in je wagen naar de aansluiting op de radio.
Dus het zou moeten werken
DoeEensGek schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 15:18:
Ik zit te twijfelen tussen deze 2:
https://nl.aliexpress.com...io-2-din/32870600983.html
https://nl.aliexpress.com...008-2011/32876227161.html

Ene heeft allwinner t3, andere Cortex A7. Iemand ervaring met 1 van deze 2?
DDR3 2gb RAM, 32 gb tegenover DDR3 1 gb RAM, 16 gb.

Wat valt aan te raden?
Als je een radio kan vinden met een PX5 bord zou ik eerder voor dat gaan. Die heeft meer ondersteuning op XDA. Wat je meer speelruimte geeft om later te upgraden als je fabrikant je in de steek laat.

• Suicyder
@Asterion
Helaas genoeg is dit niet meer het geval, de hobby-bob die voor mij de auto heeft gehad heeft de bekabelingen dus rechtstreeks aangesloten op de kabeltjes van de autoradio. Vandaar dat ik hoopte dat die pinlayouts hetzelfde zouden zijn op de radio's.

Maar op dit ogenblik ga ik er vanuit dat ik eerst een dag kan gaan spenderen aan het aanleggen van ISO stekkers (volgens de regels) en daarop een radio wil gaan monteren. Dat is beter/verstandiger.

Dank voor je reactie!

• DoeEensGek
Asterion schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:47:
[...]

Als het goed is zit er een verloopkabel bij van jou iso-stekker van in je wagen naar de aansluiting op de radio.
Dus het zou moeten werken

[...]

Als je een radio kan vinden met een PX5 bord zou ik eerder voor dat gaan. Die heeft meer ondersteuning op XDA. Wat je meer speelruimte geeft om later te upgraden als je fabrikant je in de steek laat.
Dan is de keuze niet heel groot:
https://nl.aliexpress.com...DS-Radio/32858080131.html

Of een ownice c500+, alhoewel ik niet helemaal duidelijk heb welke cpu dat is.
https://nl.aliexpress.com...ler-Voor/32836664190.html
Van die laatste zijn ook een hoop topics. Al worden ze wel weer duur... veel twijfel nog.

• Asterion
DoeEensGek schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:11:
[...]

Dan is de keuze niet heel groot:
https://nl.aliexpress.com...DS-Radio/32858080131.html

Of een ownice c500+, alhoewel ik niet helemaal duidelijk heb welke cpu dat is.
https://nl.aliexpress.com...ler-Voor/32836664190.html
Van die laatste zijn ook een hoop topics. Al worden ze wel weer duur... veel twijfel nog.
Is een universele soms een optie? Dan heb je zoveel meer keuze.

Van die laatste kan je 2 keuzes bestellen, Quad-core of Octa-core.
Ik denk dat die octa-core het PX5 model zal zijn.
Die heb je met 2gb ram en 32 of 64gb geheugen en ofwel met Android 6.0 of 8.0

Als je een mailtje stuurt richting de verkoper met de vraag of dit om een PX5 model gaat kan hij je daar meer info over geven.
Android 8 kan je dan eventueel achteraf flashen.

• Sharule
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 07:58
Een achteruitrijcamera plaatsen op een Chinees Aftermarket Android radio moet toch simpel zijm toch?
Moeilijkste deel is de aansluiting op de achteruitrij lichten dacht ik.

• miel
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17:30
miel schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 20:57:
Ik heb bij Caraudioexpert een Android radio voor mijn Opel Zafira B gekocht. An sich werkt die prima, ik heb alleen 1 vervelende issue:

de tijd blijft stil staan als ik de radio uit zet.

Dus: om 10.00 zet ik de radio uit en om 13.00 zet ik hem weer aan, dan staat er 10.00 op de radio. De instelling om de tijd automatisch via de GPS te updaten staat aan en de automatische tijdzone staat aan. Als ik GPS tijd uit zet en dan meteen weer aan, dan gaat het goed en komt de juiste tijd tevoorschijn.

De radiozenders worden wel goed onthouden, dus ergens staat een setting fout... Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?
Iemand enig idee wat dit kan zijn? (Buiten irritant...)

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• herian10
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 17:10
heb je al een keer de tijd handmatige ingevoerd .
en het automatisch uitgezet kijken wat die dan doet

• Gmember
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 20-10 15:51
miel schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 18:02:
[...]

Iemand enig idee wat dit kan zijn? (Buiten irritant...)
Betreft dit met de originele launcher en widget?
Het is namelijk zo dat zodra het toestel in sleep mode gaat bijna alle apps gekilled worden om de cpu in deep-sleep mode te krijgen. Enkele apps worden actief gehouden waaronder de stock apps zoals de audio player en launcher en diens standaard widgets. Dit word gemanaged door HTCmanager.apk en is een systeem app.

Dit is een grote bottleneck van alle android radio's wat er ook voor zorgt dat alle apps die je zelf installeerd vanuit bijv. de playstore altijd gekilled worden als het toestel in deep-sleep mode gaat.
Dat is ook de reden dat andere audio players niet onthouden waar ze gebleven zijn en/of automatisch doorspelen als de unit weer aangaat.

Ik heb de unit geroot en de rom ge-deodexed zodat ik de HTCmanager.apk kan aanpassen en een whitelist kan maken met apps die ik zelf geinstalleerd heb en die niet gekilled worden.

Ik heb hierover al hele conversaties gehad met Xtrons over het feit dat hun product zoveel beter kan zijn als men zelf makkelijk apps kan selecteren die wel of gekilled worden. Want laten we eerlijk zijn.......waarom willen de meeste een android radio....om lekker te kunnen customizen.

Ikzelf vind de standaard launcher gewoon echt belachelijk simpel/lelijk terwijl het zoveel meer kan zijn.
Ook de standaard audio player vind ik erg lastig qua bibliotheek, zeker als je veel muziek hebt.
Ik wil gewoon een folder structuur waardoor je makkelijk kan bladeren ipv met playlisten te moeten werken.

• Mr_Dirk
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16-10 21:59
Auto:
Mercedes C220 S204 station 2009
Standaard radio:
Merk: Standaard
Android Radio:
Merk: Witson
Type: 6.2 inch Android 8.0 4GB RAM - V5704
Specs:
CPU: Octa-Core PX5 Cortex-A53
RAM: 4 GB DDR3
Display Resolutie: 800x480
Android versie: 8.0
Audio uitsturing: 4x 50w
Losse microfoon
extra Connectiviteit: WIFI, Bluetooth, 2x usb

In bezit sinds: 15-04-2018

kosten:
Radio :€335,00 incl, via Ebay

Ervaring:

De Unit:
Unit ontvangen via Engeland. Besteld via Ebay. Bewust gezocht naar een late variant van andriod. Pakket kwam een beetje vervromeld binnen maar alles leek compleet en netjes.

Het inbouwen:
Omdat de unit in plaats van het bestaande scherm kwam moet het oude frame er uit. Tijdens de montage schoot er een pin van de connector (chinese degelijkheid) maar deze was terug te zetten Even priegelen en voorzichtig demonteren/monteren maar alles vrij eenvoudig te installeren. Er zit standaard een microfoon in de unit, echter had ik er een losse microfoon bij besteld dus deze ook gemonteerd.

De software:
De software reageert goed en snel. De interface is snel opgestart (ik zal het morgen even timen.) Ik laat het systeen volledig afsluiten na 1 uur stilstaan. De CANBUS module werkt prima, en alle knoppen op het stuur werken naar behoren. Dit inverband met het leegtrekken van de accu. Het geluid over de boxen is van prima kwaliteit, de radio is minder naukeurig als van de orginele ontvanger. Maar hier valt prima mee te leven. Voor de navigatie gebruik ik Waze. Waze werkt prima, mits je bereik hebt. Als je waze opstart voor je GPS fix of internet hebt loopt waze vast. (beetje irriterent maar is mee te leven). De carkit werkt prima, ik ben duidelijk verstaanbaar bij mijn tegenpost. Tot slot het streamen van audio werkt zoals het hoort, bijzonder acceptabel.

De hardware:
De bouw kwaliteit van het scherm is prima. Het valt in het orginele frame bijna niet op. En is haast niet van orgineel te onderscheiden. De unit, met knoppen, ogen wel van andere kwaliteit. Maar deze gebruik je zo weining dat ik me hier niet aan stoor.

Toekomstige plannen:
Ik wil een 4g module inbouwen en een DAB+ module.

Inleveren:
De automatische Radio “zoeker”, dus het volgen van zenders als je rijd, is een stuk minder op deze radio. Ik gebruik hem dan ook niet en programeer meerdere frequenties van bepaalde zenders zodat ik dezelfde zender kan blijven luisteren tijdens het rijden.

Een ander puntje is dat de tijd van het systeem nog wel eens compleet verkeert kan staan. Ik kan deze nog niet goed vastzetten.

Tot slot:
Tot nu toe ben ik tevreden over het systeem. Ik geeft het systeem een 7en. Als mijn Waze iets makkelijker omging met het verlies van GPS zou het sneller richting een 8 of zelfs een 9 gaan. Mogelijk ligt dit aan de software dus wie weet ;)!

• DragonFly
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 20-10 20:59
Gmember schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:49:
[...]

Dat is ook de reden dat andere audio players niet onthouden waar ze gebleven zijn en/of automatisch doorspelen als de unit weer aangaat.
Dat zijn waarschijnlijk je ervaringen met Xtrons. Ik heb een oude Android 5.11 (Newsmy) unit en die gaat vrolijk verder met het afpelen van muziek vanuit sleepmode (externe niet stock player). Ook een nieuwe Dasaita unit gaat direct weer verder vanuit de launcher verder waar ie gebleven is (Car Launcher Pro -> ext player PowerAmp)

Voor alle PX5 gebruikers: installeer een custom ROM, bv de Hal9k ROM 3. Ben je van alle fabrieksmeuk af, heb je de keuze uit meerder launchers, is je unit gelijk geroot en heb je de mogelijkheid om apps de whitelisten zodat ze niet gekilled worden. Die custom Roms worden niets voor niets leven ingeblazen....

• Gmember
DragonFly schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:41:
[...]

Dat zijn waarschijnlijk je ervaringen met Xtrons. Ik heb een oude Android 5.11 (Newsmy) unit en die gaat vrolijk verder met het afpelen van muziek vanuit sleepmode (externe niet stock player). Ook een nieuwe Dasaita unit gaat direct weer verder vanuit de launcher verder waar ie gebleven is (Car Launcher Pro -> ext player PowerAmp)

Voor alle PX5 gebruikers: installeer een custom ROM, bv de Hal9k ROM 3. Ben je van alle fabrieksmeuk af, heb je de keuze uit meerder launchers, is je unit gelijk geroot en heb je de mogelijkheid om apps de whitelisten zodat ze niet gekilled worden. Die custom Roms worden niets voor niets leven ingeblazen....
Inderdaad Xtrons, ik had Hal9k rom al klaar liggen en ondanks ik reeds root heb zitten hier toch een zooi tweaks in die zeer nuttig zijn. Van het weekend maar eens flashen.

• Raziel
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 11-10 14:50
Enige wat ik zou willen van die Hal9k rom is de audio player (omdat je folders kunt skippen en de player automatisch doorgaat naar de volgende folder). Verder doet mijn Xtrons het prima, dus zie ik geen noodzaak om te flashen.

• Asterion
DragonFly schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:41:
[...]

Kan je wat meer vertellen over die ROM?
Ik heb op XDA al even gekeken maar wat is de meerwaarde van deze rom?

Kan je er werkelijk zoveel meer mee?
Werkt alles zoals het moet? Wifi, Bluetooth, GPS?

• DragonFly
Asterion schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:54:
[...]

Kan je wat meer vertellen over die ROM?
Ik heb op XDA al even gekeken maar wat is de meerwaarde van deze rom?

Kan je er werkelijk zoveel meer mee?
Werkt alles zoals het moet? Wifi, Bluetooth, GPS?
  1. Heel simpel te installeren (als je al op Android 8 zit). Modinstaller.apk op je unit installeren, de Rom zipfile op een USB od SDcard proppen, installer draaien en de rest gaat vanzelf. Je komt na de installer automatisch in Recovery mode (geen geneuzel met key combo's of prikken met een paperclip op je reset knop) waarna je de zip kan installeren. Hierna kom je in de ROM en draait alles.
  2. Unit is gelijk geroot. Tweakers zien hier de mogelijkheden wel van in
  3. Schone ROM. Ontdaan van alle bloatware en ander onnodige meuk
  4. Keuze uit meerdere launchers. De standaard launcher is de Dasaita Blue UI launcher. Deze is voor Chinese begrippen erg 'Europees' en mooi clean. Bevalt je dat niet dan kan je kiezen uit meerdere (CAR) launchers.
  5. Bluetooth, Wifi, GPS werken bij mij out of the box, maar het kan zijn dat er zich problemen voordoen bij specifieke units die oudere hardware bezitten.
  6. Ondersteuning door de developer. Deze is actief het het topic het help bij het oplossen van specifieke problemen en het aanpassen hiervan in volgende releases
  7. Draai zeer soepel en clean en heeft een handige advanced setting mode waar je allerlei handige instellingen kunt tweaken
  8. Viper4Android ingebakken. Softwarematige DSP, zeg maar, die voor een enorm verschil kan zorgen qua geluid
Kortom voor de veeleisende gebruiker. Ben je tevreden met je huidige ROM, dan laat je het lekker zo.Wil je je unit volledig naar je hand zetten en de controle erover hebben (in plaats van andersom), installeer dan een custom ROM

• aran
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:18
@Asterion en @DragonFly

Ook ik heb een PX-5. Ik had er een uit de vorige generatie. Die had nog maar 2 gb geheugen en kwam met Android 6.

Overstappen op Hal9K Rom was vanaf Android 6 iets meer gedoe maar dit was het zeker waard! De rom is top! Sneller, meer instellingsmogelijkeden/mod's direct geroot etc.

Wat ik zelf heel handige opties vind:
- Je kunt andere apps makkelijk instellen als standaard-app. Zo kun je makkelijk PowerAmp als standaard media-player laten draaien. Of PC-radio ipv de reguliere radio-app.
- Je kunt kiezen welke apps allemaal gestart worden door de mode-knop op je stuur. Heel tof, ik heb hier bijvoorbeeld FlitsMeister bij gezet.
- En nog veel meer

Nog een tip:
Agama car Launcher, vind ik heel handig en fijn werken tijdens het rijden.

• Asterion
@DragonFly , @aran

Bedankt voor de info.

Momenteel gebruik ik FCC Car Launcher, die heeft een 'google maps' widget welke ik zeer handig vind omdat hij ook de maximum snelheid weergeeft.

Bestaat zo'n widget ook apart? Ik kan er namelijk geen vinden en in de bekende navigatie apps is dit niet beschikbaar.

Ik zal me eens toeleggen op de custom rom..
Is het daarna gemakkelijk om eventueel terug te gaan naar de stock rom?

• miel
Werken die roms ook op PX3 toestellen?

• DragonFly
Asterion schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:22:
@DragonFly , @aran

Bedankt voor de info.

Momenteel gebruik ik FCC Car Launcher, die heeft een 'google maps' widget welke ik zeer handig vind omdat hij ook de maximum snelheid weergeeft.

Bestaat zo'n widget ook apart? Ik kan er namelijk geen vinden en in de bekende navigatie apps is dit niet beschikbaar.

miel schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:46:
Werken die roms ook op PX3 toestellen?
Nooit naar gezocht eigenlijk. Zou wel eens willen weten hoe FCC aan die info komt. Google Maps toont deze info zelf niet (voor zover ik weet). Ik gebruik op mijn unit Sygic en die heeft een max snelheid aanduiding ingebakken. Teruggaan naar een stock Rom gaat makkelijk. Dat werk vaak in tweeën; SDcard aanmaken (met SD_Firmware_Tool_For_PX5). Na een reboot wordt dan vanaf de SDcard gestart en de originele bootimage teruggezet. Daarna dien je vanuit recovery de originele ROM te flashen.

Voor PX3 units bestaat een aparte Hal9k ROM

DragonFly wijzigde deze reactie 01-11-2018 10:09 (5%)

• Asterion
DragonFly schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:20:
[...]

[...]

Nooit naar gezocht eigenlijk. Zou wel eens willen weten hoe FCC aan die info komt. Google Maps toont deze info zelf niet (voor zover ik weet). Ik gebruik op mijn unit Sygic en die heeft een max snelheid aanduiding ingebakken. Teruggaan naar een stock Rom gaat makkelijk. Dat werk vaak in tweeën; SDcard aanmaken (met SD_Firmware_Tool_For_PX5). Na een reboot wordt dan vanaf de SDcard gestart en de originele bootimage teruggezet. Daarna dien je vanuit recovery de originele ROM te flashen.

Voor PX3 units bestaat een aparte Hal9k ROM
Ik heb vandaag de rom geïnstalleerd.
Op het eerste zicht is er meer instelbaar en werkt het allemaal wel vrij vlot.

Enkel zit ik met het probleem dat de radio stopt wanneer ik een navigatie app opstart.
Met google maps heb ik dat probleem dan weer niet?

Ohja, en Magisk Manager wil maar niet opstarten en Viper wilt zijn drivers niet installeren, hij blijft maar bezig. |:(

Asterion wijzigde deze reactie 01-11-2018 18:01 (5%)

• DragonFly
Asterion schreef op donderdag 1 november 2018 @ 18:00:
[...]

Ik heb vandaag de rom geïnstalleerd.
Op het eerste zicht is er meer instelbaar en werkt het allemaal wel vrij vlot.

Enkel zit ik met het probleem dat de radio stopt wanneer ik een navigatie app opstart.
Met google maps heb ik dat probleem dan weer niet?

Ohja, en Magisk Manager wil maar niet opstarten en Viper wilt zijn drivers niet installeren, hij blijft maar bezig. |:(
Hmmm, net nog op een andere (oudere xtrons) unit geïnstalleerd en Magisk en Viper werken prima. SuperUser rechten worden verleend aan apps die dat nodig hebben. Check ff of je wel root rechten hebt met een rootchecker vanuit de playstore.

• Asterion
DragonFly schreef op donderdag 1 november 2018 @ 19:55:
[...]

Hmmm, net nog op een andere (oudere xtrons) unit geïnstalleerd en Magisk en Viper werken prima. SuperUser rechten worden verleend aan apps die dat nodig hebben. Check ff of je wel root rechten hebt met een rootchecker vanuit de playstore.
Ik zal morgen nog eens opnieuw flashen en zien of het dan opgelost is.
Misschien dat het probleem dat ik geen radio heb tijdens navigatie dan ook opgelost

• Michel5128
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 22-10 22:39
Vanavond ook deze custom rom geinstalleerd. Zelfde probleem met Viper, verder werkt hij prima!

• Raziel
Michel5128 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 21:51:
Vanavond ook deze custom rom geinstalleerd. Zelfde probleem met Viper, verder werkt hij prima!
Las op xda dat je dan die Magisk mod moest deinstalleren en daarna zou je wel de viper driver moeten kunnen installeren. Na deinstallatie moest hij rebooten, daarna wilde hij bij mij alleen nog maar in recovery booten dus wees gewaarschuwd. Was niet zo onder de indruk van de rom eerlijk gezegd, heb de laatste xtrons rom (sept 2018) er maar weer opgezet.

• arutten
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22-10 12:12
Raziel schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 07:23:
[...]
Was niet zo onder de indruk van de rom eerlijk gezegd, heb de laatste xtrons rom (sept 2018) er maar weer opgezet.
Ik heb nog een Xtrons met Android 6 en zou graag willen proberen om Android 8 erop te zetten. Waar heb jij de sept 2018 Xtrons rom gedownload?

=Specs=

• miniplaat
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 08-07 10:47
Hallo allemaal,

na wat uitzoekwerk en het zoeken naar genoeg tijd heb ik gisteravond mijn Xtrons PB78MWTP voor het eerst aangesloten in mijn Golf IV. Alles lijkt mooi te werken, radio is mooi vlot, al merkte ik wel dat de bediening van mijn telefoon over bluetooth (in de mediaspeler) redelijk wat vertraging heeft. Misschien dat dit aan de player ligt, maar met vorige radio's was ik toch een meer "instant" reactie gewend. Nu krijg je de neiging om een tweede keer de toets in te drukken. Ik zal eens kijken of dat met andere players beter gaat.

Na een functionele test wilde ik de radio in het dashboard schuiven, echter lijk ik hier inbouwlengte tekort te komen.. Ik heb het één en ander nagemeten en nu lijkt het alsof de stekkers aan de achterkant van de radio tegen het inbouwframe komen.. Kan het zijn dat ik deze achterkant weg moet halen (als in: eruit zagen?) Iemand hier die dit toevallig al heeft gedaan in zijn Volkswagen Golf MK IV?

Het gaat om het volgende dwarsstukjes waar de stekkers tegenaan komen:

• Raziel
arutten schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 09:21:
[...]

Ik heb nog een Xtrons met Android 6 en zou graag willen proberen om Android 8 erop te zetten. Waar heb jij de sept 2018 Xtrons rom gedownload?
rom:
https://1drv.ms/u/s!AjrY0uqbW_kBklRpld7xEiS8BqW-

instructies:
https://1drv.ms/w/s!AqST4fC2Qe6FcnWupDO3T8NHATA

Gekregen van Xtrons zelf overigens.

• proditaki
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 22-10 11:16
Ik heb ook een Android radio gekocht voor mijn Mazda 6 (2009)
Ik heb een er 1 met een PX5 board met de volgende specs.
Octacore Coretex-A53 @ 1.5Ghz
4GB DDR3 RAM
32GB iNAND

Android 8.0
HD IPS multitouch scherm

Mijn ervaring is dat de Unit erg snel is en fijn werkt. Bij levering had ik geen goede GPS ontvangst, maar door het vervangen van de GPS antenne was dat snel opgelost :)

hier wat foto's

proditaki wijzigde deze reactie 02-11-2018 11:26 (21%)
Reden: gepruts met plaatjes en thumbnails :P

PSN: proditaki specs

• proditaki
Als het kunststof is, zou ik zeggen gewoon wegzagen.
Anders zou ik deze vraag even op een Volkswagen/ Vw Golf forum plaatsen, dikke kans dat iemand daar er al eens tegenaan gelopen is :)
miniplaat schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:03:
Hallo allemaal,

na wat uitzoekwerk en het zoeken naar genoeg tijd heb ik gisteravond mijn Xtrons PB78MWTP voor het eerst aangesloten in mijn Golf IV. Alles lijkt mooi te werken, radio is mooi vlot, al merkte ik wel dat de bediening van mijn telefoon over bluetooth (in de mediaspeler) redelijk wat vertraging heeft. Misschien dat dit aan de player ligt, maar met vorige radio's was ik toch een meer "instant" reactie gewend. Nu krijg je de neiging om een tweede keer de toets in te drukken. Ik zal eens kijken of dat met andere players beter gaat.

Na een functionele test wilde ik de radio in het dashboard schuiven, echter lijk ik hier inbouwlengte tekort te komen.. Ik heb het één en ander nagemeten en nu lijkt het alsof de stekkers aan de achterkant van de radio tegen het inbouwframe komen.. Kan het zijn dat ik deze achterkant weg moet halen (als in: eruit zagen?) Iemand hier die dit toevallig al heeft gedaan in zijn Volkswagen Golf MK IV?

Het gaat om het volgende dwarsstukjes waar de stekkers tegenaan komen:
[Afbeelding]

• proditaki
Asterion schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:22:
@DragonFly , @aran

Bedankt voor de info.

Ik gebruik zelf car launcher (de betaalde pro versie)
https://play.google.com/s...com.autolauncher.motorcar
deze heeft in het midden een rondje waar je verschillende dingen kunt laten weergeven, snelheid/klok/weer etc.. (waar nu -27 graden staat)
misschien is dat wat?

proditaki wijzigde deze reactie 02-11-2018 11:44 (3%)

• arutten
Link naar de rom werkt niet (meer). Lijkt erop dat de url niet volledig gekopieerd is?

=Specs=

• Raziel
arutten schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:03:
[...]

Link naar de rom werkt niet (meer). Lijkt erop dat de url niet volledig gekopieerd is?
https://1drv.ms/u/s!AjrY0uqbW_kBklRpld7xEiS8BqW- zou gewoon moeten werken, heb hem zojuist nog een keer geopend om te checken.

• jarsiv
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 18-10 15:24
ik heb een xtrons, maar als ik een hotspot met mijn iPhone probeer te maken krijg ik zeer regelmatig authentication error. iemand daar ook last van en/of een oplossing

• arutten
Raziel schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:20:
[...]

https://1drv.ms/u/s!AjrY0uqbW_kBklRpld7xEiS8BqW- zou gewoon moeten werken, heb hem zojuist nog een keer geopend om te checken.
Ik had op de link geklikt, maar dan valt het minteken weg. Na kopiëren van de link inclusief minteken, werkte het wel. Bedankt!

=Specs=

• Cameron Diaz
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 21-10 15:35
Ik heb ook een Joying radio in mijn Skoda Ocativa uit 2013, maar de knoppen op het stuurwiel werken niet en ook de snelheid/verbruik/etc.. worden niet doorgegeven. Ik zag op de Joying-site iets staan over problemen met een verkeerd Canbus harnas, iemand een idee wat ik dan nodig heb?

• Brenoli
  • Laatst online: 18-07 08:23
Hallo allen,

Ik zie op alibaba meerdere keren de WITSON Android 8 voor mijn Seat Leon 5F. De 1 is veel goedkoper dan de andere. Weet iemand waar het verschil in (kan) zitten?

Goedkopere: https://nl.aliexpress.com...-404a-91dd-e568182b1e68-0

Duurdere: https://nl.aliexpress.com...-4678-8936-8d95e1283078-0

Bvd

• arutten
Cameron Diaz schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 16:01:
Ik heb ook een Joying radio in mijn Skoda Ocativa uit 2013, maar de knoppen op het stuurwiel werken niet en ook de snelheid/verbruik/etc.. worden niet doorgegeven. Ik zag op de Joying-site iets staan over problemen met een verkeerd Canbus harnas, iemand een idee wat ik dan nodig heb?
Bij de Xtrons in mijn Octavia uit 2007 wordt de climate control en de parkeersensoren helaas ook niet weergegeven zoals op de website beschreven staat.

=Specs=

• Asterion
@DragonFly
Probleem van magisk is opgelost: ik had het blijkbaar geüpdate 8)7

Ik ben van launcher gewisseld maar de standaard launcher start weer op als de headunit opstart, dat moet ik nog even bekijken..

Is er ergens een optie om apps op te starten?
Ik laat namelijk de unit afsluiten omdat ik de wagen niet veel gebruik en zo de batterij wil sparen..
Die optie die ik gevonden heb is enkel als de unit in slaapmodus gaat.

• DragonFly
Asterion schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 18:09:
@DragonFly
Probleem van magisk is opgelost: ik had het blijkbaar geüpdate 8)7

Ik ben van launcher gewisseld maar de standaard launcher start weer op als de headunit opstart, dat moet ik nog even bekijken..

Is er ergens een optie om apps op te starten?
Ik laat namelijk de unit afsluiten omdat ik de wagen niet veel gebruik en zo de batterij wil sparen..
Die optie die ik gevonden heb is enkel als de unit in slaapmodus gaat.
Elke keer als je een nieuwe launcher installeert (of start) en je drukt op de HOME, knop vraagt Android welke launcher je als standaard (altijd /een keer) wilt gebruiken. Heb je dan per ongeluk de oude (originele) als standaard aangeklikt dan start inderdaad je nieuwe launcher niet op.

De verschillende launchers, zoals bijgeleverd in die ROM zijn eigenlijk hetzelfde als je homescreen op je Android telefoon (maar speciaal voor landscape mode). Ook daar heb je natuurlijk variaties in en ze zijn allemaal bedoeld om apps te starten en widgets te tonen. Echter, zijn ze niet echt toegespitst op het gebruik in de auto (blijkbaar hebben de Chinezen dat nog niet in het snotje)

Wil je dat wel, dan zou ik een speciaal daarvoor bedoelde CAR launcher installeren. Daar zijn er inmiddels zoveel van en het gebruik ervan verschilt zo per launcher, dat er niet echt 1 is aan te bevelen. Je hebt hele drukke launchers met een overkill aan informatie (eigenlijk teveel op zo'n piep klein scherm), maar ook hele cleane launchers die alleen dat tonen wat jij wilt. Welke je wilt gebruiken is heel persoonlijk, maar hoe dan ook, ze kunnen allemaal apps starten, widgets tonen en daarnaast vaak specifieke voertuig informatie laten zien. Het is eigenlijk zelf uitproberen en ga er niet van uit wat anderen zeggen (zoveel mensen zoveel wensen)...

Je kan ook gewoon de meest slanke, kleinste 'gewone' launcher vinden in de Google playstore en die gebruiken als je alleen maar je apps wilt starten.

• Asterion
DragonFly schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 21:14:
[...]

Elke keer als je een nieuwe launcher installeert (of start) en je drukt op de HOME, knop vraagt Android welke launcher je als standaard (altijd /een keer) wilt gebruiken. Heb je dan per ongeluk de oude (originele) als standaard aangeklikt dan start inderdaad je nieuwe launcher niet op.

De verschillende launchers, zoals bijgeleverd in die ROM zijn eigenlijk hetzelfde als je homescreen op je Android telefoon (maar speciaal voor landscape mode). Ook daar heb je natuurlijk variaties in en ze zijn allemaal bedoeld om apps te starten en widgets te tonen. Echter, zijn ze niet echt toegespitst op het gebruik in de auto (blijkbaar hebben de Chinezen dat nog niet in het snotje)

Wil je dat wel, dan zou ik een speciaal daarvoor bedoelde CAR launcher installeren. Daar zijn er inmiddels zoveel van en het gebruik ervan verschilt zo per launcher, dat er niet echt 1 is aan te bevelen. Je hebt hele drukke launchers met een overkill aan informatie (eigenlijk teveel op zo'n piep klein scherm), maar ook hele cleane launchers die alleen dat tonen wat jij wilt. Welke je wilt gebruiken is heel persoonlijk, maar hoe dan ook, ze kunnen allemaal apps starten, widgets tonen en daarnaast vaak specifieke voertuig informatie laten zien. Het is eigenlijk zelf uitproberen en ga er niet van uit wat anderen zeggen (zoveel mensen zoveel wensen)...

Je kan ook gewoon de meest slanke, kleinste 'gewone' launcher vinden in de Google playstore en die gebruiken als je alleen maar je apps wilt starten.
Ik had inderdaad gekozen om de nieuwe launcher als standaard te gebruiken maar om een of andere reden kiest hij toch voor de oude launcher is de unit terug opstart.
Het was trouwens een launcher die je bij de ROM kan downloaden.

Misschien is het een goeie optie om een gewone launcher te installeren en deze zelf in te stellen met widgets..

Ik ben langs de ene kant heel tevreden over fcc car launcher maar dat staat nog in zijn kinderschoenen en is niet voor dagelijks gebruik aan te raden.

Car launcher, carwebguru, agama car launcher zijn zo mijn ding niet. Veel te druk en ze hebben allemaal dezelfde layout.

Alleszins al bedankt voor je hulp

• Raziel
Vandaag een achteruitrijcamera getracht aan te sluiten. Zo eentje die in je VW logo zit. Mooi spul en bijna alles werkt, maar krijg geen beeld op mijn Xtrons. Krijg de normale gele waarschuwingsdriehoek als ik mijn auto in zijn achteruit zet. Lijkt alsof er geen spanning op de camera zit. Logo klapt wel om, camera komt eruit, maar geen beeld dus. Het lijkt zo simpel, maar snap niet wat ik fout doe.

Camera heeft 'maar' drie kabels:

1. Kabel naar het slot (standaard VW aansluiting)
2. Kabel voor het tilt mechaniek (12V, draad op je achterlicht en massa)
3. Kabel voor de camera. 12V en RCA

Iemand hier ervaring mee? Aangezien hij tilt en het slot werkt ga ik er vanuit dat 1 en 2 goed zijn, maar weet niet wat ik fout doe.

• aran
Raziel schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 20:03:
Vandaag een achteruitrijcamera getracht aan te sluiten. Zo eentje die in je VW logo zit. Mooi spul en bijna alles werkt, maar krijg geen beeld op mijn Xtrons. Krijg de normale gele waarschuwingsdriehoek als ik mijn auto in zijn achteruit zet. Lijkt alsof er geen spanning op de camera zit. Logo klapt wel om, camera komt eruit, maar geen beeld dus. Het lijkt zo simpel, maar snap niet wat ik fout doe.

Iemand hier ervaring mee? Aangezien hij tilt en het slot werkt ga ik er vanuit dat 1 en 2 goed zijn, maar weet niet wat ik fout doe.
Geen ervaring met dat mechanisme. Maar gezien het omklappen werkt, zal het aansluiten gelukt zijn.

In mijn situatie moest ik in factory settings (ww 126) ook nog een setting wijzigen. Misschien daar nog even mee stoeien?

• aran
Mannen (en vrouwen). Een andere vraag:

Ik zoek een manier om bij het instappen in de auto, automatisch mijn telefoon te laten theteren. Wat voor manieren gebruiken jullie? Iemand die bijv een nfc-tag gebruikt? Of een app die het automatisch regelt bij verbinden met BT?

Graag jullie ervaringen, tips.

• guus1611
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 22-10 08:07
aran schreef op zondag 4 november 2018 @ 07:28:

Ik zoek een manier om bij het instappen in de auto, automatisch mijn telefoon te laten theteren. Wat voor manieren gebruiken jullie? Iemand die bijv een nfc-tag gebruikt? Of een app die het automatisch regelt bij verbinden met BT?

Ik doe dit zelf met het programma Tasker op mijn telefoon . Zodra ik bluetooth verbinding heb met de autoradio gaat deze automatisch tetheren. Hier maakt de radio automatisch verbinding mee.

• aran
guus1611 schreef op zondag 4 november 2018 @ 08:03:
[...]

Ik doe dit zelf met het programma Tasker op mijn telefoon . Zodra ik bluetooth verbinding heb met de autoradio gaat deze automatisch tetheren. Hier maakt de radio automatisch verbinding mee.
Thanks! Kan Tasker af zonder root?

Anderen nog andere manieren?

• jarsiv
Of iemand een manier voor ios. Tasker bestaat niet voor ios

jarsiv wijzigde deze reactie 04-11-2018 09:37 (37%)

• Jan Dee
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 10:59
aran schreef op zondag 4 november 2018 @ 07:28:

Zelf gebruik ik tegenwoordig Hot Spot Starter. Werkt feilloos.

De koopversie heeft als voordeel dat je het Bluetooth apparaat die je hotspot moet activeren kunt kiezen. De gratis versie activeert de hotspot bij iedere willekeurige bluetooth verbinding en dat wil je niet.

• aran
Geprobeerd en inderdaad, top! Werk in mijn geval ook op Android 9 (OP6).

Voor mij is de free versie prima. Gebruik alleen in de auto bluetooth.

• Asterion
Raziel schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 20:03:

PAL, NTSC?

Waar heb je de 12V aangesloten van je camera?

• TheKerremenke
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 18:22
jarsiv schreef op zondag 4 november 2018 @ 09:35:
Of iemand een manier voor ios. Tasker bestaat niet voor ios
Is er niks mogelijk via de app opdrachten oftewel shortcuts genoemd? Vroeger heette dit workflow. Misschien dat je daar een soort van script kunt aanmaken hiervoor.

• Raziel
aran schreef op zondag 4 november 2018 @ 07:23:
[...]

Geen ervaring met dat mechanisme. Maar gezien het omklappen werkt, zal het aansluiten gelukt zijn.

In mijn situatie moest ik in factory settings (ww 126) ook nog een setting wijzigen. Misschien daar nog even mee stoeien?
Weet je ook nog wat voor setting? Denk het niet hoor, aangezien een ander cameraatje wel beeld geeft.
Asterion schreef op zondag 4 november 2018 @ 14:38:
[...]

PAL, NTSC?

Waar heb je de 12V aangesloten van je camera?
Geloof dat de camera NTSC is, maar dat zou de unit aan moeten kunnen (geloof ik). 12V zit op de radio, daar zit een draad waar 12V op komt te staan als de auto in reverse staat. Als er geen camera is aangesloten krijg ik een gele waarschuwingsdriehoek. Ik heb nog een ander cameraatje (voor de voorkant) en die geeft wel beeld. Dan verdwijnt de driehoek ook. Lijkt er dus op dat ik helemaal geen contact hebt. Die heeft alleen wel RCA, 12V en massa. De kabel die bij deze camera zit heeft alleen RCA en 12V, vind ik ook vreemd. Zit wel massa op de kabel van de motor van het tilt mechanisme en die doet het, maar durf niet te zeggen of die ook de massa voor de camera hoort te leveren.

Raziel wijzigde deze reactie 04-11-2018 16:12 (20%)

• Asterion
Raziel schreef op zondag 4 november 2018 @ 16:01:
[...]

Weet je ook nog wat voor setting? Denk het niet hoor, aangezien een ander cameraatje wel beeld geeft.

[...]

Geloof dat de camera NTSC is, maar dat zou de unit aan moeten kunnen (geloof ik). 12V zit op de radio, daar zit een draad waar 12V op komt te staan als de auto in reverse staat. Als er geen camera is aangesloten krijg ik een gele waarschuwingsdriehoek. Ik heb nog een ander cameraatje (voor de voorkant) en die geeft wel beeld. Dan verdwijnt de driehoek ook. Lijkt er dus op dat ik helemaal geen contact hebt. Die heeft alleen wel RCA, 12V en massa. De kabel die bij deze camera zit heeft alleen RCA en 12V, vind ik ook vreemd. Zit wel massa op de kabel van de motor van het tilt mechanisme en die doet het, maar durf niet te zeggen of die ook de massa voor de camera hoort te leveren.
Misschien krijg je geen spanning op die 12V kabel?
Probeer dat eens uit te meten en eventueel eens proberen om hem aan te sluiten op je achteruitrijlicht om dat al uit te kunnen sluiten.

Het kan zijn dat de camera zijn massa haalt van het tilt mechanisme..

• Gmember
Jan Dee schreef op zondag 4 november 2018 @ 11:00:
[...]

Zelf gebruik ik tegenwoordig Hot Spot Starter. Werkt feilloos.

De koopversie heeft als voordeel dat je het Bluetooth apparaat die je hotspot moet activeren kunt kiezen. De gratis versie activeert de hotspot bij iedere willekeurige bluetooth verbinding en dat wil je niet.
Ik gebruikte deze ook een tijd totdat er problemen waren met Nougat en Oreo, dit is inmiddels opgelost maar intussen een gratis app gevonden die wel per appararaat kan instellen of de tether aangaat.
Deze heet Carspot Ready

• Raziel
Asterion schreef op zondag 4 november 2018 @ 16:15:
[...]

Misschien krijg je geen spanning op die 12V kabel?
Probeer dat eens uit te meten en eventueel eens proberen om hem aan te sluiten op je achteruitrijlicht om dat al uit te kunnen sluiten.

Het kan zijn dat de camera zijn massa haalt van het tilt mechanisme..
Ik weet dat er aan de radio kant 12V zit, maar of dat aan de andere kant van de kabel ook zo is weet ik niet zeker. Die kant heeft vier pinnetjes, daar gaat en de stroom en het beeld over, maar wat wat is lastig te bepalen. Kan ook niet dat hele ding uit elkaar halen. Heb wel de toko waar ik hem vandaan heb gevraagd hoe die pin layout zit, hoop daar snel wat van te horen.

• Michel5128
Raziel schreef op zondag 4 november 2018 @ 16:39:
[...]

Ik weet dat er aan de radio kant 12V zit, maar of dat aan de andere kant van de kabel ook zo is weet ik niet zeker. Die kant heeft vier pinnetjes, daar gaat en de stroom en het beeld over, maar wat wat is lastig te bepalen. Kan ook niet dat hele ding uit elkaar halen. Heb wel de toko waar ik hem vandaan heb gevraagd hoe die pin layout zit, hoop daar snel wat van te horen.
Is het niet zo dat die reverse kabel op de radio juist een INPUT is? Wanneer je radio geen canbus ondersteund kun je de radio dmv deze draad laten weten dat je auto in achteruit staat. Er loopt dat stroom vanaf je achteruitrijlicht door de kabel NAAR je radio.

Denk dus dat je de 12v van de camera samen met de tilt aan moet sluiten op het achteruitrijlicht.
Raziel schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 07:23:
[...]

Las op xda dat je dan die Magisk mod moest deinstalleren en daarna zou je wel de viper driver moeten kunnen installeren. Na deinstallatie moest hij rebooten, daarna wilde hij bij mij alleen nog maar in recovery booten dus wees gewaarschuwd. Was niet zo onder de indruk van de rom eerlijk gezegd, heb de laatste xtrons rom (sept 2018) er maar weer opgezet.
Uiteindelijk na wat geduld is het toch gelukt de Viper driver te installeren! Echter heb ik tot nu toe nog niet echt de voordelen van Viper kunnen ontdekken. Geluid was in mijn ogen al erg goed..

Voordelen die ik al wel zie in de Hal9k ROM:
- Geluid gaat zachter bij inschakelen achteruit versnelling
- Geluid gaat tandje harder bij het bereiken van bepaalde snelheden (snelheidsafhankelijke volume regeling)
- Andere apps zien ook dat er een actieve bluetooth verbinding is (zoals de launcher)
- Alle teksten duidelijker zoals volume bar, contacten etc.
- Uitschakelen van bepaalde statusbar items zoals een verbonden USB opslag

d:)b

Michel5128 wijzigde deze reactie 04-11-2018 22:55 (39%)

• Raziel
Michel5128 schreef op zondag 4 november 2018 @ 21:25:
[...]

Is het niet zo dat die reverse kabel op de radio juist een INPUT is? Wanneer je radio geen canbus ondersteund kun je de radio dmv deze draad laten weten dat je auto in achteruit staat. Er loopt dat stroom vanaf je achteruitrijlicht door de kabel NAAR je radio.

Denk dus dat je de 12v van de camera samen met de tilt aan moet sluiten op het achteruitrijlicht.

[...]

Uiteindelijk na wat geduld is het toch gelukt de Viper driver te installeren! Echter heb ik tot nu toe nog niet echt de voordelen van Viper kunnen ontdekken. Geluid was in mijn ogen al erg goed..

Voordelen die ik al wel zie in de Hal9k ROM:
- Geluid gaat zachter bij inschakelen achteruit versnelling
- Geluid gaat tandje harder bij het bereiken van bepaalde snelheden (snelheidsafhankelijke volume regeling)
- Andere apps zien ook dat er een actieve bluetooth verbinding is (zoals de launcher)
- Alle teksten duidelijker zoals volume bar, contacten etc.
- Uitschakelen van bepaalde statusbar items zoals een verbonden USB opslag

d:)b
Mooi dat het gelukt is met Viper. Geluid zachter kon (bij mij) ook al met de standaard rom. Het liefst zou ik heel de statusbar niet meer zien, maar nog weinig geluk mee gehad. Meeste apps hebben root nodig, dus had het kunnen proberen met Hal9.

12V komt er pas op als je de auto in reverse zet, dus dat zou goed moeten zijn. Het is geen input iig. Ga straks verder, kijken of ik ook 12V aan de andere kant van de kabel meet. Het is een volledig dichte kabel, de 12V komt pas bij de RCA eruit, bij de radio dus. Maar om te testen kan ik wel even een kabel terug naar het achteruitrij licht trekken.

• proditaki
Ik heb ook een vraag.
Als ik de auto in de achteruit zet krijg ik inderdaad ook een Zwart scherm met een gele driehoek.
Ik heb echter geen achteruitrijcamera aangesloten.

Is er een manier om dit uit te zetten? (Behalve de radio eruit halen en de draad door te knippen?)
Ik kan het niet direct vinden.

Never mind gevonden
Masimo schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:00:
[...]
Systeeminstellingen --> Factory settings (pw: 126) --> tab Other --> Optie "Prohibit reverse" op disable zetten.

proditaki wijzigde deze reactie 05-11-2018 09:07 (28%)
Reden: Gevonden :)

• DragonFly
Raziel schreef op maandag 5 november 2018 @ 07:16:
[...]

Het liefst zou ik heel de statusbar niet meer zien, maar nog weinig geluk mee gehad. Meeste apps hebben root nodig, dus had het kunnen proberen met Hal9.
Het standaard niet kunnen hiden van de status en navigatiebar was bij mij vanaf dag 1 een doorn in het oog. Bij telefoons in portrait mode is het hiden niet zo'n punt, echter bij Android headunits die draaien in landscape mode is elke pixel waar je over kan beschikken meegenomen (je hebt er maar 600).

Na gedegen onderzoek en trail & errors, is echter maar 1 goede manier om dat te realiseren. Er zijn wel andere hacks/apps die pretenderen het te kunnen maar niet altijd met het gewenste resultaat.

Zoals voor als alle (systeem) tweaks die handig zijn, moet de unit zijn geroot en het xposed framework moet zijn geïnstalleerd. Hierna kan je de module Gravitybox installeren. Deze heeft een z.g.n expanded desktop functie. Indien geactiveerd draai je in volledige en globale immersive mode (geen status en nav bar) en dit kom veel apps ten goede omdat je dan gewoonweg meer informatie op je display ziet. Statusbar kan je altijd bij door vanaf boven naar beneden te swipen.

Het zit nog niet in de HAL Rom ingebakken maar dat zou in een volgende release zo maar kunnen.

• Raziel
Ik heb op mijn telefoon systemui tuner, daar heb je wel root voor nodig, maar geen xposed framework. Gmd immersive werkt zonder root, maar dan werkt je toetsenbord niet meer.

Vandaag weer aan de slag gegaan het de camera. Kan maar één conclusie trekken: hij doet het niet. Alles gemeten, andere camera aangesloten en die doet het gelijk.

• Mexz21
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 27-05 10:43
Ik heb een Seat Ibiza en de fabrieksradio heeft het begeven afgelopen week. Ik kwam dit forum tegen en heb me een beetje verdiept in de Android Radio's. Uiteindelijk ben ik bij deze unit terecht gekomen:
http://xtrons.co.uk/te706...eiver-with-7-display.html

Mijn vragen zijn:

Is dit een goed merk? type dat een aantal jaren mee kan?

En ik kwam ook de nederlandse website tegen van Xtrons namelijk Xtrons.nl. Kon daar heel weining contact informatie vinden en is duurder dan Britse site? Is deze betrouwbaar of kan je gewoon beter bestellen bij de Xtrons.co.uk?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

• DragonFly
Raziel schreef op maandag 5 november 2018 @ 20:07:
Ik heb op mijn telefoon systemui tuner, daar heb je wel root voor nodig, maar geen xposed framework. Gmd immersive werkt zonder root, maar dan werkt je toetsenbord niet meer.
Mja, zoals ik als zei, er zijn andere apps....Gravitybox werkt goed + toetsenbord werkt gewoon en ach, xposed installeren ik ook geen ramp

• Raziel
Mexz21 schreef op maandag 5 november 2018 @ 20:51:
Ik heb een Seat Ibiza en de fabrieksradio heeft het begeven afgelopen week. Ik kwam dit forum tegen en heb me een beetje verdiept in de Android Radio's. Uiteindelijk ben ik bij deze unit terecht gekomen:
http://xtrons.co.uk/te706...eiver-with-7-display.html

Mijn vragen zijn:

Is dit een goed merk? type dat een aantal jaren mee kan?

En ik kwam ook de nederlandse website tegen van Xtrons namelijk Xtrons.nl. Kon daar heel weining contact informatie vinden en is duurder dan Britse site? Is deze betrouwbaar of kan je gewoon beter bestellen bij de Xtrons.co.uk?

Alvast bedankt voor de antwoorden.
Gewoon bestellen bij Aliexpress. Als je kan wachten tot 11-11 is deze unit €226,19 (via de app, via de site iets meer). Gratis verzonden vanuit Duitsland, dus je hebt geen gezeur met de douane en je hebt hem met een paar dagen in huis. Ben zelf erg tevreden met mijn xtrons.

• jarsiv
TheKerremenke schreef op zondag 4 november 2018 @ 15:42:
[...]

Is er niks mogelijk via de app opdrachten oftewel shortcuts genoemd? Vroeger heette dit workflow. Misschien dat je daar een soort van script kunt aanmaken hiervoor.
even gekeken maar helaas.

Niemand hier problemen met een hotspot met je iPhone maken. komt regelmatig met melding authentication problem en na een paar keer doet hij het wel

• kikkeraap
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 08:12
Ik ga de radio van mijn Auris uit 2014 vervangen. Nu is er niet super veel keuze voor een model specifieke radio. Laat staan als je ook een DSP zoekt.
Om er zeker van te zijn dat de radio passend is, heb ik contact gezocht met verschillende verkopers.
Een verkoper geeft aan dat deze past. Ik denk van niet, omdat het op het oog een vierkant model nodig is, bijvoorbeeld deze. De verkoper van de laatste geeft aan dat deze ook past.

Wat is een passend model voor een auris uit 2014. Het liefste zonder DVD (groter scherm) en met DSP (als dat er is).

• Asterion
kikkeraap schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 18:40:
Ik ga de radio van mijn Auris uit 2014 vervangen. Nu is er niet super veel keuze voor een model specifieke radio. Laat staan als je ook een DSP zoekt.
Om er zeker van te zijn dat de radio passend is, heb ik contact gezocht met verschillende verkopers.
Een verkoper geeft aan dat deze past. Ik denk van niet, omdat het op het oog een vierkant model nodig is, bijvoorbeeld deze. De verkoper van de laatste geeft aan dat deze ook past.

Wat is een passend model voor een auris uit 2014. Het liefste zonder DVD (groter scherm) en met DSP (als dat er is).
Ik zou die DSP laten vallen. Dat heeft echt geen meerwaarde met standaard audio speakers en toestanden.
Het geluid is goed genoeg voor de doorsnee mens.

Wil je een wagen specifiek model of ben je tevreden met een standaard dubbeldin? Dan heb je in iedere geval wel al meer keuze.

• kikkeraap
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 08:12
Asterion schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:05:
[...]

Ik zou die DSP laten vallen. Dat heeft echt geen meerwaarde met standaard audio speakers en toestanden.
Het geluid is goed genoeg voor de doorsnee mens.

Wil je een wagen specifiek model of ben je tevreden met een standaard dubbeldin? Dan heb je in iedere geval wel al meer keuze.
Bij voorkeur wagen specifiek, dan zit ik niet in de maag met stekkers die niet passen. Als er geen fijne optie is, dan dubbel din. Laten we DSP vallen ;w

• Asterion
kikkeraap schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:37:
[...]

Bij voorkeur wagen specifiek, dan zit ik niet in de maag met stekkers die niet passen. Als er geen fijne optie is, dan dubbel din. Laten we DSP vallen ;w
In theorie is een wagenspecifieke radio enkel maar het frontje dat anders is.
En je krijgt er de canbus interface bij om met je wagen te communiceren.

De aansluitingen zijn allemaal hetzelfde, namelijk het quadlock type.
Achterop de radio is het ook hetzelfde (als je hetzelfde type neem, bvb PX5).

Je kan dus eventueel apart de canbus interface bestellen die bij je wagen past.
Daarvoor kan je een mail sturen naar de verkopers of zij dat willen doen.

Natuurlijk is een wagen specifieke radio wel mooier..
Ik vrees dat je bij ali-express het aanbod vindt dat er te vinden is en dat je het daar mee zal moeten doen.

Wie de verkoper is maakt op zich weinig uit, het zijn allemaal dezelfde radio's van dezelfde fabrikant.
Zij verkopen het verder onder hun eigen naam.

• jarsiv
Heeft iemand een usb dongle in gebruik om zo apple carplay op je radio te krijgen. Ben benieuwd of het goed werkt en of alles ondersteunt wordt. We rijden met meerdere mensen in de auto en hebben bv allemaal een spotify account, en willen dus ook je eigen speellojst gebruiken.

• proditaki
jarsiv schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:18:
Heeft iemand een usb dongle in gebruik om zo apple carplay op je radio te krijgen. Ben benieuwd of het goed werkt en of alles ondersteunt wordt. We rijden met meerdere mensen in de auto en hebben bv allemaal een spotify account, en willen dus ook je eigen speellojst gebruiken.
Op mijn unit stond EasyCon geïnstalleerd. Die schijnt ook voor Apple te werken. (wired en wifi)

https://play.google.com/s...d=net.easyconn.carman.wws

• jarsiv
proditaki schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:58:
[...]

Op mijn unit stond EasyCon geïnstalleerd. Die schijnt ook voor Apple te werken. (wired en wifi)

https://play.google.com/s...d=net.easyconn.carman.wws
Dank je, heb even reciewes gelezen. Blijkbaar werkt spotify er niet mee 😔 maar ik zal hem eens testen

jarsiv wijzigde deze reactie 07-11-2018 11:02 (3%)

• ikkuh007
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 20-11-2018
Hallo allemaal,

Ik volg al enkele weken deze thread en o.a. door deze thread heb ik de Xtrons pe98mtvpl gekocht.
Een super systeem tot nu toe, maar met 1 nadeel welke ik niet kan verhelpen en hopelijk met jullie hulp wel.
Om te beginnen heb ik een VW Passat B7. Ik heb de iso stekker aangesloten zoals moest, makkelijker kan allemaal niet.
Echter wanneer ik de auto uitzet, gaat de radio in de slaapstand, zoals het moet. Wanneer ik de auto op contact zet, gaat de radio ook direct weer aan, zoals hoort vanuit de slaapstand.
Echter wanneer ik daarna de auto start, doet de radio een volledige start, waardoor het langer duurt dan hoort. Weet iemand wat hier aan te moeten doen?

Zou super zijn als iemand me helpen kan!! :)

Mvg,
Roel

• gerjaknut
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 13:17
Gisteren hebben we een Zafira B uit 2005 gekocht. Ik zou deze graag willen upgraden met een Android radio. Nu lijkt mij de merkspecifieke van Xtron geschikt. Maar ik kom er nog niet helemaal uit dit precies gaat werken:

Blijft het monochrome display in de auto werken? Hier staat nu onder andere Boordcomputer informatie op. Zou ergens zonde zijn als deze niets meer doet.
Blijft de stuurwielbediening werken?
We zouden graag DAB+ in de auto willen hebben? Dit werkt zoals ik las via een 'usb-stick'? Maakt het uit welke je besteld?
Is er een beperking welke apps geïnstalleerd kunnen worden?

• its_Muppet
Jongens, ik ben nu al een maand aan het bepalen wat ik wil. Ik wil voor mijn Skoda Octavia uit 2010 met stock "swing" radio eentje met de volgende eisen:
1. Android
2. Minimaal 2Gb geheugen
3. 1Din met scherm aan de bovenkant (daardoor mogelijkheid tot extra opbergvak onder de radio)
4. Navigatie
5. USB aansluiting
6. Rond de E150,-
7. Achteruitrij sensoren die er nu op zitten ook werkend.

Sterke wens:
1. Mogelijkheid tot aansluiten dashcam voor en achter.

Ik kom nu uit op deze:
https://nl.aliexpress.com...937460.0.0.74f92e0eShaxUC

Kunnen jullie hier eens op schieten of een alternatief aanbevelen?

Bijkomende vraag: De auto heeft geen stuurwielbediening. Nu zijn er een aantal die ik op het stuur kan bevestigen, maar hoe worden die van stroom voorzien? Als er draden lopen, zal dat op een gegeven moment in de knoop raken?

its_Muppet wijzigde deze reactie 11-11-2018 21:05 (17%)

• miel
gerjaknut schreef op zondag 11 november 2018 @ 15:16:
Gisteren hebben we een Zafira B uit 2005 gekocht. Ik zou deze graag willen upgraden met een Android radio. Nu lijkt mij de merkspecifieke van Xtron geschikt. Maar ik kom er nog niet helemaal uit dit precies gaat werken:

Blijft het monochrome display in de auto werken? Hier staat nu onder andere Boordcomputer informatie op. Zou ergens zonde zijn als deze niets meer doet.
We zouden graag DAB+ in de auto willen hebben? Dit werkt zoals ik las via een 'usb-stick'? Maakt het uit welke je besteld?
Het display werkt en de stuurwielbediening ook... heb er zelf een Android HU in zitten! (En ook een zafira b)

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

its_Muppet schreef op zondag 11 november 2018 @ 19:42:

Bijkomende vraag: De auto heeft geen stuurwielbediening. Nu zijn er een aantal die ik op het stuur kan bevestigen, maar hoe worden die van stroom voorzien? Als er draden lopen, zal dat op een gegeven moment in de knoop raken?
Geen idee over welke stuurwielbediening je het hebt, maar ik veronderstel.....Batterijen.....?

Originele stuurwielbediening krijgt stroom via de sleepring (ook al is het neit 100% echte sleepring)...en voed zou het harnas waar je airbag en je toeter op hangen....

Ver van af blijven als je niet weet wat je doet...

• Michel5128

Voor DAB+ kun je gewoon een willekeurige stick gebruiken, hoeft niet per se een Xtrons te zijn. Heb zelf ook een universele DAB+ ontvanger op mijn Xtrons en dat werkt perfect.

Gebruik zelf de app DAB-z voor het ontvangen van DAB+ radio. Erg fijne app. Verder kun je alle apps uit de Play store installeren net als op je telefoon.

• proditaki
ikkuh007 schreef op zondag 11 november 2018 @ 11:56:
Hallo allemaal,

Ik volg al enkele weken deze thread en o.a. door deze thread heb ik de Xtrons pe98mtvpl gekocht.
Een super systeem tot nu toe, maar met 1 nadeel welke ik niet kan verhelpen en hopelijk met jullie hulp wel.
Om te beginnen heb ik een VW Passat B7. Ik heb de iso stekker aangesloten zoals moest, makkelijker kan allemaal niet.
Echter wanneer ik de auto uitzet, gaat de radio in de slaapstand, zoals het moet. Wanneer ik de auto op contact zet, gaat de radio ook direct weer aan, zoals hoort vanuit de slaapstand.
Echter wanneer ik daarna de auto start, doet de radio een volledige start, waardoor het langer duurt dan hoort. Weet iemand wat hier aan te moeten doen?

Zou super zijn als iemand me helpen kan!! :)

Mvg,
Roel
Wat waarschijnlijk werkt is in 1 keer starten, dus gewoon meteen doordraaien. Maar dat is symptoombestrijding.

Ik las dat andere mensen hier ook problemen mee hadden.
Misschien heb je hier iets aan? https://forum.xda-develop...-instead-standby-t3532048

• proditaki
Michel5128 schreef op zondag 11 november 2018 @ 23:03:
[...]

Voor DAB+ kun je gewoon een willekeurige stick gebruiken, hoeft niet per se een Xtrons te zijn. Heb zelf ook een universele DAB+ ontvanger op mijn Xtrons en dat werkt perfect.

Gebruik zelf de app DAB-z voor het ontvangen van DAB+ radio. Erg fijne app. Verder kun je alle apps uit de Play store installeren net als op je telefoon.
ik heb op zich ook interesse in DAB+.
Ik vind alleen die ruit antennes niet zo fantastisch.. weet iemand of daar andere (minder zichtbare) oplossingen voor zijn?

• temp00
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam :P

Een aantal vragen zijn inmiddels al beantwoord, maar hier nog even mijn feedback. Ik heb een Opel Astra en die zijn qua (interieur)onderdelen altijd uitwisselbaar met Zafira's. Een snelle Google afbeeldingen check leert ook dat je dezelfde middenconsole als ik hebt dus ik denk dat ik je vragen wel kan beantwoorden.

Het monochrome display blijft zeker werken en geeft in radio view netjes de FM frequentie aan die de Xtrons op dat moment gebruikt. Switchen tussen radio view en huidig verbruik view kan middels stuurbediening. Je raakt wel je 'BC'-knop kwijt (instellingen boordcomputer) en dat menu kan je niet bereiken via de stuurbediening. Geen probleem, op de Xtrons is een app aanwezig met alle knoppen die je bent kwijt geraakt, inclusief de BC-knop.

Stuurwielbediening blijft werken omdat er bij de Xtrons een canbus decoder wordt meegeleverd. Het enige wat mist is: long press=doorspoelen. Dat wordt niet gedetecteerd en resulteert gewoon in volgende nummer / kanaal. Verder werkt de stuurbediening icm de Xtrons gewoon goed.

Ik heb zelf een universele Android DAB-adapter gekocht en deze werkte niet bij mij (wel op m'n Android smartphone). Maar zoals je ziet, hebben anderen dit wel werkend gekregen.

Ik ben zelf geen beperkingen tegen gekomen qua installatie van apps.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 3700X, 16GB @ 3600cl16, A2000 1TB, GTX 1080, S2417DG @ 165HZ ♠ Big black cock and tiny white pussy ♠

• Raziel
temp00 schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:30:
[...]

Stuurwielbediening blijft werken omdat er bij de Xtrons een canbus decoder wordt meegeleverd. Het enige wat mist is: long press=doorspoelen. Dat wordt niet gedetecteerd en resulteert gewoon in volgende nummer / kanaal. Verder werkt de stuurbediening icm de Xtrons gewoon goed.
Dat zit in de app, HAL9K heeft een custom rom waarin dat wel werkt, althans ... long press is volgende folder. Heb het gemeld aan Xtrons, ze zouden het doorgeven aan de devs.

• procyon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 17:15
Heeft iemand hier bluetooth tethering werkend op zijn android autoradio?
Het lijkt mij dat dit veel energiezuiniger is dan een hotspot via Wifi, plus je kan dat altijd aan laten staan op je telefoon zonder dat dit je in de weg zit.

Ik heb een joyous radio maar de interface staat me alleen toe gepaired te worden (als een audio device). Ik kan niet vanuit de radio pairen met de telefoon.

Hoop dat iemand van jullie dit misschien wel gelukt is.

Een lege verzameling is deelverzameling van elke verzameling

• proditaki
procyon schreef op maandag 12 november 2018 @ 16:44:
Heeft iemand hier bluetooth tethering werkend op zijn android autoradio?
Het lijkt mij dat dit veel energiezuiniger is dan een hotspot via Wifi, plus je kan dat altijd aan laten staan op je telefoon zonder dat dit je in de weg zit.

Ik heb een joyous radio maar de interface staat me alleen toe gepaired te worden (als een audio device). Ik kan niet vanuit de radio pairen met de telefoon.

Hoop dat iemand van jullie dit misschien wel gelukt is.
Ik denk dat deze WikiHow wel zal helpen :)
https://www.wikihow.tech/Tether-via-Bluetooth-in-Android

• procyon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 17:15
Vooropgesteld natuurlijk bedankt voor je reactie. Helaas is het probleem niet dat ik niet weet hoe te pairen.
De interface van de autoradio laat mij niet pairen. De radio kan alleen gepaired worden en alleen als een audio device.

Ik wil het graag andersom, dus mijn telefoon pairen vanuit mijn radio als een netwerk device / hotspot.

Heeft iemand dat hier werkend?

Een lege verzameling is deelverzameling van elke verzameling

• Raziel
Waarom zou het uitmaken qua stroomverbuik? Of je data nou over WiFi gaat of over Bluetooth. Ik neem aan dat je je WiFi niet uitzet voordat je instapt en met een app als Carspot wordt er automatisch een hotspot opgezet als je telefoon aan je radio koppelt, kost je geen extra handelingen.

• stilofanatic
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 22-10 01:24
Hoi,

Vriend van me heeft een Android via Ali gekocht.
https://nl.aliexpress.com....8148356.2.73d475349Ni8Ed

nu is afgelopen zomer het scherm kapot gegaan(denk door hitte).

Is dit nog op te lossen?
Eventueel mogelijk om een nieuw scherm er in te zetten en extra voeding?

Wie heeft tips of kan me helpen?

• proditaki
stilofanatic schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 23:21:
Hoi,

Vriend van me heeft een Android via Ali gekocht.
https://nl.aliexpress.com....8148356.2.73d475349Ni8Ed

nu is afgelopen zomer het scherm kapot gegaan(denk door hitte).

Is dit nog op te lossen?
Eventueel mogelijk om een nieuw scherm er in te zetten en extra voeding?

Wie heeft tips of kan me helpen?
Allereerst: ik zie staan 2 jaar garantie. Is hij nog binnen die periode?

Anders: de unit uit elkaar proberen te halen en hopen dat het scherm met een flatcable of iets dergelijks vast zit wat los te halen is.
Dan is het een kwestie om ergens (alieexpress ofzo) een vervangend scherm te vinden. (Met een beetje geluk staat het typenummer op het scherm)

• gerjaknut
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 13:17
temp00 schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:30:
[...]

Een aantal vragen zijn inmiddels al beantwoord, maar hier nog even mijn feedback. Ik heb een Opel Astra en die zijn qua (interieur)onderdelen altijd uitwisselbaar met Zafira's. Een snelle Google afbeeldingen check leert ook dat je dezelfde middenconsole als ik hebt dus ik denk dat ik je vragen wel kan beantwoorden.

Het monochrome display blijft zeker werken en geeft in radio view netjes de FM frequentie aan die de Xtrons op dat moment gebruikt. Switchen tussen radio view en huidig verbruik view kan middels stuurbediening. Je raakt wel je 'BC'-knop kwijt (instellingen boordcomputer) en dat menu kan je niet bereiken via de stuurbediening. Geen probleem, op de Xtrons is een app aanwezig met alle knoppen die je bent kwijt geraakt, inclusief de BC-knop.

Ik heb zelf een universele Android DAB-adapter gekocht en deze werkte niet bij mij (wel op m'n Android smartphone). Maar zoals je ziet, hebben anderen dit wel werkend gekregen.

Ik ben zelf geen beperkingen tegen gekomen qua installatie van apps.
Bedankt voor de reacties! Als het goed is komt de unit vandaag binnen. DAB+ usb toch maar van Xtrons besteld. Dan weten we zeker dat het gaat werken. Helaas komt deze uit China dus ik hoop maar dat er geen extra kosten uit voortvloeien. Kan niet wachten om de unit in te bouwen :*)

• Bram178
  • Laatst online: 01-10 13:59
Android Auto....
Heeft iemand anders ook met de recente (3.X) versies ook issues dat WhatsApp berichten niet meer op het Android Auto display komen? En ook dat de navigatie niet meer geminimaliseerd op het home screen gezien kan worden?

Iemand dit ook gehad en/of een suggestie om te checken voor fix?

(Heb versies 3.5, 3.6 en 3.7 allen geprobeerd en allen zelfde issues)

Edit; voor wat het waard is; ik gebruik het op een OnePlus 3T en in een KIA Stonic die Android Auto ondersteund standaard.

Bram178 wijzigde deze reactie 15-11-2018 14:40 (28%)

• Asterion
Bram178 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 14:24:
Android Auto....
Heeft iemand anders ook met de recente (3.X) versies ook issues dat WhatsApp berichten niet meer op het Android Auto display komen? En ook dat de navigatie niet meer geminimaliseerd op het home screen gezien kan worden?

Iemand dit ook gehad en/of een suggestie om te checken voor fix?

(Heb versies 3.5, 3.6 en 3.7 allen geprobeerd en allen zelfde issues)

Edit; voor wat het waard is; ik gebruik het op een OnePlus 3T en in een KIA Stonic die Android Auto ondersteund standaard.
Dit topic gaat over radio's met een standalone android versie.
Niet over Android Auto, wat iets anders is.

Je maakt best een apart topic aan voor jou probleem.

• Bram178
  • Laatst online: 01-10 13:59
Dedicated topic geopend, bij deze negeer mijn vraag hier dan maar...... ;-)

WhatsApp Notificaties en geminimaliseerde Maps op Home Sceen
Pagina: 1 ... 23 ... 30 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True