Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer
YouTube: Xtrons steering wheel control setup
Oudere xtrons, maar idee zal hetzelfde zijn.
Dit kan vrij normaal zijn, de acc. voeding word vaak express onderbroken bij een start van de motor.Anoniem: 1122571 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:11:
Oude radio deed het al sinds ik de auto nieuw heb. Dat vond ik geen issue.
Wat ik zie, is dat er een rittenadministratie GPS systeem bij de voeding is opgenomen.
Ik zal eens een andere voeding proberen om te kunnen zien of het daar misschien aan ligt.
Ik doe wel een berichtje als ik het heb kunnen oplossen.
Mochten er nog aanvullingen, tips zijn, dan hoor ik graag.
Dit om piekspanningen en/of spanningsdippen te voorkomen naar de radio toe. Vooral oudere toestellen konden hier heel slecht tegen en om de startmotor zoveel mogelijk ampere's te geven.
Oplossing is er denk ik wel, bij het contactslot een ander acc. connectie wegpakken die niet wegvalt bij het starten. Een andere hele simpele oplossing is om 2 elco's tussen de accu (geel) en acc.(rood) te doen.
Hierdoor voeden de elco's de acc. aansluiting voor enkele seconden die nodig zijn tijdens het starten.
YouTube: Keep Vehicle Stereo On When Starting
[ Voor 17% gewijzigd door Gmember op 02-10-2018 15:30 ]
Behoorlijk oude post, maar kwam geen reacties tegen. Wellicht is dat nu anders, iemand ervaringen?Bo0bz schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:08:
Iemand tips voor een Android Radio/Navi voor de renault clio IV fase 1? Kom alleen deze tegen: https://www.youtube.com/watch?v=TTGs3uhAwxA. Helaas wel prijzig 699,- en alleen te halen uit Turkije.
een rondje op ali .JBS schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 15:31:
[...]
Behoorlijk oude post, maar kwam geen reacties tegen. Wellicht is dat nu anders, iemand ervaringen?
https://nl.aliexpress.com...atId=200215580&isrefine=y
[ Voor 30% gewijzigd door locoelbario op 02-10-2018 16:58 ]
Ik wil mijn MIB1 van mijn Seat Leon uit 2014 vervangen door een Android systeem (voor Gmaps navi/waze), zoiets als https://www.joyingauto.co...r-stereo-upgrade-4gb.html. Heb wat vragen waar jullie hopelijk antwoord op hebben.
1) Ik heb Seat sounds met sub. Wordt dit volledig ondersteund en zo ja, is de geluidskwaliteit vergelijkbaar/beter/slechter dan standaard? En klopt het dat je er nog een extra versterker kunt aanhangen? Ik dacht zoiets hier gelezen te hebben.
2) Blijft mijn menu tussen toerenteller/kmteller gewoon exact hetzelfde? Of is er een afhankelijkheid tussen dat menu en headunit?
3) Ik heb gezien dat veel info via Canbus wordt overgenomen/uitgelezen, maar kan iemand mij vertellen of ik ook nog steeds instellingen heb om bv te wisselen van rijmodus (eco/normaal/sport) en hoe de deuren vergrendeld/ontgrendeld moeten worden (bv zodra ik ga rijden)?
4) Kan ik ten alle tijden gewoon oude MIB1 unit terugzetten zonder problemen mocht het toch niet bevallen/ik een menu item echt mis (zie 3)?
5) Ik zie dat je USB uitgangen hebt, maar waar laat je die zodat je er nog wel bij komt?
Alvast dank en groet!
Tom
Update: Ik heb het idee dat die Joying systemen niet voor Seat Leon's uit 2014 zijn helaas. Mijn oog is wel gevallen op een 8 core 4 gb ram Android systeem: https://www.witson.com/en....html?id=2698494103389632
En hier in werking: YouTube: AX-V5570 Equipo multimedia ANDROID 8.0 para Seat Leon 3 y seat Ibiza...
Helaas zie ik die nog niet in NL webshops. Misschien dan toch maar via Aliexpress ofzo.
[ Voor 19% gewijzigd door Brenoli op 03-10-2018 22:49 ]
Bestaat er een app die dat ook kan? Ik kan niet direct één vinden.
Ik wil namelijk zelf mijn startpagina samen stellen met de standaard launcher. FCC Car Launcher staat nog in zijn kinderschoenen en ik vind persoonlijk de layout niet mooi.
Ik zit aan de volgende unit te denken: https://nl.aliexpress.com...a-Tiguan/32839680081.html
Zijn er mensen die deze uitvoering eerder hebben gebruikt en/of gezien? Zijn er nog specifieke zaken waar ik op moet letten? Ik zie in de omschrijving staan dat voor Skoda modellen er geen sierlijst mee wordt geleverd, heeft iemand daar ervaring mee?
hoe wil je anders verbinden met je rns315 en BLuetooth? Bij mij werkt BT perfect. Kwalteit is super, zowel voor telefoneren als voor muziek (Poweramp en spotify). Zelfs handsfree bellen met whatsapp werkt perfect.henkbob schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:29:
Ik ben van plan om mijn standaard RNS315 te vervangen door een leuk android systeem, vooral omdat ik Google Maps en spotify fatsoenlijk wil gebruiken. De RNS heeft enorm veel problemen met de bluetooth verbinding (90% kun je alleen als telefoon verbinden) en de ingebouwde navigatie houdt niet of nauwelijks rekening met files en vertragingen. Ik heb een Skoda Rapid uit 2012.
Ik zit aan de volgende unit te denken: https://nl.aliexpress.com...a-Tiguan/32839680081.html
Zijn er mensen die deze uitvoering eerder hebben gebruikt en/of gezien? Zijn er nog specifieke zaken waar ik op moet letten? Ik zie in de omschrijving staan dat voor Skoda modellen er geen sierlijst mee wordt geleverd, heeft iemand daar ervaring mee?
Heb je volledige RNS315 of een afgeknepen 315 met externe BT module? Dan kan het zijn dat A2DP niet werkt
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Volledige module. Is een bekende kwaal bij de Samsung S8, na een paar keer resetten en cache clearen werkt het weer een tijdje als mediaspeler, maar daarna is het weer huilen. Onduidelijk is waar dit probleem door komt en ik heb na lang googlen ook nog steeds geen permanente oplossing gevonden.azz_kikr schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:05:
[...]
hoe wil je anders verbinden met je rns315 en BLuetooth? Bij mij werkt BT perfect. Kwalteit is super, zowel voor telefoneren als voor muziek (Poweramp en spotify). Zelfs handsfree bellen met whatsapp werkt perfect.
Heb je volledige RNS315 of een afgeknepen 315 met externe BT module? Dan kan het zijn dat A2DP niet werkt
Jammer, bij mij heeft het gewerkt met een S2, S4, LG G3 en nu een note 5. Kan niet zeggen dat ik ooit problemen gehad heb.henkbob schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:12:
[...]
Volledige module. Is een bekende kwaal bij de Samsung S8, na een paar keer resetten en cache clearen werkt het weer een tijdje als mediaspeler, maar daarna is het weer huilen. Onduidelijk is waar dit probleem door komt en ik heb na lang googlen ook nog steeds geen permanente oplossing gevonden.
Normaal heb je in een rapid toch geen sierlijsten nodig? Als je nu een RNS315 hebt, die pasvorm die die china modellen is exact dezelfde als die RNS. Dus ik denk niet dat je een nieuwe sierlijkt nodig hebt.
Dat is mooi, ik heb daar zelf namelijk helemaal geen ervaring mee. In de omschrijving op ali expres staat:azz_kikr schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:30:
[...]
Jammer, bij mij heeft het gewerkt met een S2, S4, LG G3 en nu een note 5. Kan niet zeggen dat ik ooit problemen gehad heb.
Normaal heb je in een rapid toch geen sierlijsten nodig? Als je nu een RNS315 hebt, die pasvorm die die china modellen is exact dezelfde als die RNS. Dus ik denk niet dat je een nieuwe sierlijkt nodig hebt.
"Voeg geschikt overgangsregeling facia frame voor skoda door uw eigen, we dont bieden kader voor skoda modellen"
Ik heb dat ontcijferd als 'je hebt een sierlijst nodig, vandaar de vraag.
Ik heb nu https://www.navigatiespot...tie-seat/9200000090896284 op het oog. De Android 8 4GB ram 8core processor specifiek voor de Seat Leon 3 (vanaf 2012).
Wat ik mij nog afvroeg;
Ik heb al DAB+ in mijn auto. Moet ik nu toch nog extra DAB+ ontvanger erbij bestellen, of kan ik hem aansluiten op bestaande DAB+ antenne?
Hij heeft geintegreerde WIFI, maar ook ondersteuning voor externe 3G-dongle. Ik heb nog een extra mobiele data sim van Vodafone. Kan ik die dan gebruiken, zodat de autoradio altijd internetverbinding heeft en ik dus niet altijd mijn telefoon als hotspot hoef te gebruiken?
dan zou ik eerder voor een 4g dondle met wifi gaanBrenol schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:25:
Hij heeft geintegreerde WIFI, maar ook ondersteuning voor externe 3G-dongle. Ik heb nog een extra mobiele data sim van Vodafone. Kan ik die dan gebruiken, zodat de autoradio altijd internetverbinding heeft en ik dus niet altijd mijn telefoon als hotspot hoef te gebruiken?
https://nl.aliexpress.com...ae803_2&priceBeautifyAB=0
Tip: kun je er beter 1 op AliExpress bestellen dan ben je veel goedkoper uit: https://nl.aliexpress.com...-43a2-a66f-7c34f6adfe4f-1Brenol schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:25:
Beste allen,
Ik heb nu https://www.navigatiespot...tie-seat/9200000090896284 op het oog. De Android 8 4GB ram 8core processor specifiek voor de Seat Leon 3 (vanaf 2012).
Wat ik mij nog afvroeg;
Ik heb al DAB+ in mijn auto. Moet ik nu toch nog extra DAB+ ontvanger erbij bestellen, of kan ik hem aansluiten op bestaande DAB+ antenne?
Je moet er wel een extra DAB+ ontvanger voor aanschaffen. Met een verloopstukje kun je je originele DAB+ antenne er op aansluiten. Heb voor mijn Leon mk2 een goedkope DAB+ ontvanger van Ali gekocht met een verloopje van Ebay. Dit werkt perfect met kraakhelder geluid en super sterke ontvangst.
Afhankelijk van je databundel kun je er inderdaad een 3g of 4g dongle aan hangen.
Weet iemand hoe het zit met updates voor deze ding n? Ik krijg het vermoeden dat er overal custom ROMs op draaien, zijn daar wel gewoon ota updates voor? En ben je dan afhankelijk van een Chinese partij om je daar van te voorzien?henkbob schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:29:
Ik ben van plan om mijn standaard RNS315 te vervangen door een leuk android systeem, vooral omdat ik Google Maps en spotify fatsoenlijk wil gebruiken. De RNS heeft enorm veel problemen met de bluetooth verbinding (90% kun je alleen als telefoon verbinden) en de ingebouwde navigatie houdt niet of nauwelijks rekening met files en vertragingen. Ik heb een Skoda Rapid uit 2012.
Ik ben nu ruim een jaar in bezit van m'n tweede Android HU. Zowel bij de eerste (die ik 2,5 jaar heb gebruikt) als de tweede nog nooit een firmware update gezien. De chinezen doen daar niet aan. Wel van de apps natuurlijk, waarvan ik automatisch updaten wel heb uitgezet. Updates doe ik alleen als ik echt verbetering nodig heb, zoals de kaarten van TomTom, maar weer niet de app zelf.henkbob schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 11:49:
[...]
Weet iemand hoe het zit met updates voor deze ding n? Ik krijg het vermoeden dat er overal custom ROMs op draaien, zijn daar wel gewoon ota updates voor? En ben je dan afhankelijk van een Chinese partij om je daar van te voorzien?
Je zult dus nooit van bijvoorbeeld android 6 naar android 8 gaan? Wat is de reden dat je de apps zelf niet update?Jan Dee schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 13:04:
[...]
Ik ben nu ruim een jaar in bezit van m'n tweede Android HU. Zowel bij de eerste (die ik 2,5 jaar heb gebruikt) als de tweede nog nooit een firmware update gezien. De chinezen doen daar niet aan. Wel van de apps natuurlijk, waarvan ik automatisch updaten wel heb uitgezet. Updates doe ik alleen als ik echt verbetering nodig heb, zoals de kaarten van TomTom, maar weer niet de app zelf.
Het gaat vooral om Google Maps en muziek luisteren. Ik vroeg mij af of 1GB ram echt te weinig is en moet vermijden?
[ Voor 4% gewijzigd door Chiii op 06-10-2018 13:36 ]
Dus hij begint elke keer opnieuw, en das knap knudde als je mix setjes van een uur op hebt staan.
Ook speelt hij niet automatisch verder als je opnieuw de auto start......
Ik vermoed dat het aan de Launcher ligt (car launcher pro) maar op mijn telefoon doet hij het wel gewoon.
Ik weet niet in wat voor status de unit gaat zodra je het contact uitdoet maar vermoed dat hij dan de speler app killed......
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Don't hold your breath … Ik vraag me ook af of je ooit updates op de standaard apps zult krijgen. Radio, muziek etc.henkbob schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 13:32:
[...]
Je zult dus nooit van bijvoorbeeld android 6 naar android 8 gaan? Wat is de reden dat je de apps zelf niet update?
Ik heb een paar muziek apps geprobeerd, maar alleen de stock muziek app start automatisch en gaat verder waar hij gebleven was. Enige probleem wat ik met die app is dat hij niet automatisch naar de volgende folder gaat. Gemeld bij Xrons via Facebook, maar daar kwam ik niet verder. Ik moest maar 1 playlist van 32GB maken. Nee, dat zoekt makkelijk … Na veel heen en weer gechat zouden ze het doorsturen naar de makers van de app. Maar betwijfel het. Vandaar de ' don't hold your breath' mbt ontwikkelingen. Heb het ook gemeld bij de winkel waar ik hem vandaan heb, die gingen het testen en constateerde hetzelfde. Ze zouden het doorgeven aan de factory.Gmember schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 13:38:
Wat ik ook doe ik krijg het niet voor elkaar dat mijn audio app de status onthoud van de mp3's
Dus hij begint elke keer opnieuw, en das knap knudde als je mix setjes van een uur op hebt staan.
Ook speelt hij niet automatisch verder als je opnieuw de auto start......
Ik vermoed dat het aan de Launcher ligt (car launcher pro) maar op mijn telefoon doet hij het wel gewoon.
Ik weet niet in wat voor status de unit gaat zodra je het contact uitdoet maar vermoed dat hij dan de speler app killed......
Wat zijn jullie ervaringen hiermee
[ Voor 64% gewijzigd door Raziel op 06-10-2018 13:48 ]
1GB is prima om een single app te draaien. Echter ga je wel ergeren na loop van tijd. Dus ik zou nu niet minder gaan dan 2GB. Google Maps trekt aardig van de capaciteit. Helemaal met z’n services.Chiii schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 13:35:
Ik zoek een Android Head Unit voor een Lexus CT200h. Op Aliexpress (en wat andere websites) is er helaas niet veel beschikbaar. Tot nu toe zijn de HU beschikbaar met Android 6 en 7, in 1GB of 2GB ram. Voor andere merken en modellen zijn de recente HU al met 4GB beschikbaar.
Het gaat vooral om Google Maps en muziek luisteren. Ik vroeg mij af of 1GB ram echt te weinig is en moet vermijden?
Ik heb reeds alle verschillende audio-kanalen geselecteerd in de instellingen, maar geen enkele doet het goed: op sommige kanalen hoor ik licht gekraak, op andere helemaal niets.
Bij Google Maps en andere navigatie-apps werkt het wel gewoon goed...
Zover mij bekend kan dat alleen door een nieuw toestel aan te schaffen. Mij bevalt Android 6 nog prima op mijn radio. Ik heb de Agama launcher geïnstalleerd en gebruik de radio alleen voor muziek en navigatie.henkbob schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 13:32:
[...]
Je zult dus nooit van bijvoorbeeld android 6 naar android 8 gaan? Wat is de reden dat je de apps zelf niet update?
Apps worden door mij wel geüpdatet als er een duidelijke verbetering is. Niet bij bugfixes (voor bugs waar ik geen last van had) of na het compatibel maken voor een nieuwere Android versie.
Bijvoorbeeld TomTom Go was met versie 17 geschikt gemaakt voor nieuwere Android versies. Daarna werkten bij mij de gesproken instructies niet meer goed. Terug naar versie 16 en alles werkt weer prima.Dus dat laten we mooi zo. In het algemeen denk ik dat de hardware het beste geschikt is voor de software die op dat moment beschikbaar is en andersom. Nieuwe snellere hardware geeft ontwikkelaars kansen om hun software uit te breiden met nieuwe functies, waardoor het op oudere systemen niet zo lekker meer loopt.
Dit is er trouwens ook de oorzaak van dat veel mensen ervaren dat hun mobiel steeds trager wordt.
Car by far. Grotere knoppen, veel overzichtelijkere interface. Syfic GPS vond ik helemaal niks. Uiteindelijk Car Nav ook niet, ben toch weer teruggegaan naar TomTom Go. Dan maar 2D.mathias82 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 21:04:
Aan de Sygic gebruikers: welke versie gebruik je best op een Android Head Unit? Sygic GPS Navigation of Sygic Car Navigation?
TomTom heeft toch ook 3D? Ik vind TomTom Go Mobile ook de beste app, maar de stemnavigatie werkt niet naar behoren.Raziel schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 21:44:
[...]
Car by far. Grotere knoppen, veel overzichtelijkere interface. Syfic GPS vond ik helemaal niks. Uiteindelijk Car Nav ook niet, ben toch weer teruggegaan naar TomTom Go. Dan maar 2D.
Heb je een Oreo unit? Dan werkt 3D niet met Go. Schijnen ze ook niet te willen fixen als je het TomTom forum mag geloven. Op een Oreo tablet werkt TomTom Go wel goed namelijk, dus lijkt mij een kleinigheid. Maar er is een opvolger voor TomTom Go (tijdelijk gratis):mathias82 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:31:
[...]
TomTom heeft toch ook 3D? Ik vind TomTom Go Mobile ook de beste app, maar de stemnavigatie werkt niet naar behoren.
https://apkpure.com/tomto...m.tomtom.gplay.navapp.nds
Ik heb met deze alleen het probleem dat de stemmen afgebroken worden als ik ook muziek aan heb staan, vandaar dat ik genoegen neem met 2D.
Hoop wel dat TomTom z'n zaakjes wat beter gaat regelen. Je zou denken dat nu Renault & Mitsubishi overgaan op Google Maps (aandeel TomTom kelderde 25%) dat ze blij zijn met iedereen die bereid is hun software te kopen.
Dat is wel heel vreemd. Ik heb een Oreo unit (deze: https://www.joyingauto.eu...ch-indash-dvd-player.html) en bij mij werkt 3D wél op de gewone TomTom GO Mobile (laatste versie uit de Play Store, https://play.google.com/s...d=com.tomtom.gplay.navapp). Wat dan weer NIET werkt zijn de stemmen als ik de radio heb aanstaan: met een computer stem hoor ik gekraak ipv de instructie, met een ingesproken stem geeft hij een hele hoop onzin-instructies heel snel na elkaar (neem de 2e afslag, neem de veerboot, maak rechtsomkeer, neem de 3e afslag links enz...)Raziel schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 07:01:
[...]
Heb je een Oreo unit? Dan werkt 3D niet met Go. Schijnen ze ook niet te willen fixen als je het TomTom forum mag geloven. Op een Oreo tablet werkt TomTom Go wel goed namelijk, dus lijkt mij een kleinigheid. Maar er is een opvolger voor TomTom Go (tijdelijk gratis):
https://apkpure.com/tomto...m.tomtom.gplay.navapp.nds
Ik heb met deze alleen het probleem dat de stemmen afgebroken worden als ik ook muziek aan heb staan, vandaar dat ik genoegen neem met 2D.
Hoop wel dat TomTom z'n zaakjes wat beter gaat regelen. Je zou denken dat nu Renault & Mitsubishi overgaan op Google Maps (aandeel TomTom kelderde 25%) dat ze blij zijn met iedereen die bereid is hun software te kopen.
Ik zal eens proberen met de opvolger, bedankt voor de tip!
EDIT: Heb ondertussen de opvolger geprobeerd. De app installeert goed, start ook op maar geeft de boodschap "Er ging iets mis". Ik kan dan niets meer doen. Heb hem wel gedownload van https://androidappsapk.co....tomtom.gplay.navapp.nds/ want dat gedoe met die xapk files lijkt mij nogal ingewikkeld.
[ Voor 9% gewijzigd door mathias82 op 07-10-2018 09:48 ]
Ik bedenk me net dat bij de link die ik stuurde (waar je ook alleen de apk kan downloaden, xapk is optioneel) niet de obb file zit, dus je mist 'main.17.com.tomtom.gplay.navapp.nds.obb'. Het klinkt allemaal behoorlijk illegaal, maar dat is het niet. TomTom kiest ervoor om hem niet aan te bieden, maar hij werkt wel en is gratis zolang hij in deze ontwikkelingsfase is.
Dat van die zijstraten heb ik ook, maar dat stoort mij niet zo erg.Raziel schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:55:
Grappig. Welke versie? 1.17.5? Bij mij (en vele anderen) zie je geen zijstraten in 3D. Ik gebruik ook de computerstem, de ingesproken stemmen slaan inderdaad op hol bij zowel Go als die nieuwe).
Ik bedenk me net dat bij de link die ik stuurde (waar je ook alleen de apk kan downloaden, xapk is optioneel) niet de obb file zit, dus je mist 'main.17.com.tomtom.gplay.navapp.nds.obb'. Het klinkt allemaal behoorlijk illegaal, maar dat is het niet. TomTom kiest ervoor om hem niet aan te bieden, maar hij werkt wel en is gratis zolang hij in deze ontwikkelingsfase is.
Ik heb de obb file er apart bij gezet en nu werkt het inderdaad! Het probleem met de stemmen is er nog altijd: computerstem is slechts gekraak, andere stemmen slaan op hol. De NDS versie heeft wel een optie (in de "TomTom Labs" opties) om de systeem-TTS-stemmen te gebruiken. Met de systeem-TTS-stemmen werkt de stemnavigatie wel. Enige nadeel is dat deze stemmen heel stil zijn.
Ben nu aan het twijfelen om een Sygic Car licentie te kopen (-50% tot morgen) of TomTom NDS met de systeemstemmen te gebruiken...

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Had ik ook, weet niet hoe het zit bij Joying (ik verwacht hetzelfde, dat het allemaal uit dezelfde keuken komt), maar bij Xtrons zit in het systeem menu een optie om de geluidsniveaus aan te passen. Geluid van de radio staat veel te hard in verhouding tot het systeem. Pas je dat aan, dan werkt het prima.mathias82 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 12:35:
[...]
Dat van die zijstraten heb ik ook, maar dat stoort mij niet zo erg.
Ik heb de obb file er apart bij gezet en nu werkt het inderdaad! Het probleem met de stemmen is er nog altijd: computerstem is slechts gekraak, andere stemmen slaan op hol. De NDS versie heeft wel een optie (in de "TomTom Labs" opties) om de systeem-TTS-stemmen te gebruiken. Met de systeem-TTS-stemmen werkt de stemnavigatie wel. Enige nadeel is dat deze stemmen heel stil zijn.
Ben nu aan het twijfelen om een Sygic Car licentie te kopen (-50% tot morgen) of TomTom NDS met de systeemstemmen te gebruiken...
YouTube: Android head unit 5.1.1 low GPS voice fix
Kan voor minder hoor, heb erover getwijfeld en bij Ali hadden ze hem ook voor rond de 40-45 destijds. Uiteindelijk niet gedaan omdat ik geen zin had in die raam antenne.temp00 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 18:21:
Zijn er eigenlijk mensen die DAB+ wél goed hebben werken (op een Xtrons) ? Heb het topic even doorzocht en ik zie toch wel veel negatieve ervaringen mbt DAB+. Mijn auto heeft geen DAB-antenne en ik zit er aan te denken om er Xtrons PB78OLOP-S maar ik twijfel nog een beetje. Zijn overigens wel prijzig voor zo'n simpel ontvangertje
edit:
25 euro maar zelfs.
[ Voor 40% gewijzigd door Raziel op 07-10-2018 19:08 ]
Klopt had ik ook al gevonden. Maar zelfs op het maximum is het nog te stil. Om één of andere reden zijn de systeem-stemmen blijkbaar heel stil. Met de gewone stemmen is dit niet het geval. Anyways: ik ga nu een licentie kopen voor Sygic Car en ik zie wel wat TomTom doet.Raziel schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 18:43:
[...]
Had ik ook, weet niet hoe het zit bij Joying (ik verwacht hetzelfde, dat het allemaal uit dezelfde keuken komt), maar bij Xtrons zit in het systeem menu een optie om de geluidsniveaus aan te passen. Geluid van de radio staat veel te hard in verhouding tot het systeem. Pas je dat aan, dan werkt het prima.
YouTube: Android head unit 5.1.1 low GPS voice fix
[...]
Kan voor minder hoor, heb erover getwijfeld en bij Ali hadden ze hem ook voor rond de 40-45 destijds. Uiteindelijk niet gedaan omdat ik geen zin had in die raam antenne.
edit:
25 euro maar zelfs.
Bedankt voor deze nuttige info! Wat ik mij nog afvroeg, waarom is dat koppelstuk eigenlijk nodig? Is de aansluiting van de standaard MIB autonavigatie van Seat gewoon net wat anders dan die Android systemen uit China?Michel5128 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 00:12:
[...]
Tip: kun je er beter 1 op AliExpress bestellen dan ben je veel goedkoper uit: https://nl.aliexpress.com...-43a2-a66f-7c34f6adfe4f-1
Je moet er wel een extra DAB+ ontvanger voor aanschaffen. Met een verloopstukje kun je je originele DAB+ antenne er op aansluiten. Heb voor mijn Leon mk2 een goedkope DAB+ ontvanger van Ali gekocht met een verloopje van Ebay. Dit werkt perfect met kraakhelder geluid en super sterke ontvangst.![]()
Afhankelijk van je databundel kun je er inderdaad een 3g of 4g dongle aan hangen.
2de vraag; Is die 4G connectie verder gewoon veilig (in te stellen)? Wil natuurlijk niet hebben dat onbekenden van dat Wifi signaal gebruik maken. Moet ik het als theteren zien waarbij ik specifiek mac adressen kan autoriseren?
Laatste vraag: Ik heb Seat Sound. 10 speakers met sub. Is zo'n Android systeem in staat dat allemaal aan te sturen? Ik lees wel eens wat over het aansluiten van een extra versterker. Is dat nodig? Aan te bevelen?
Thx!
En raden jullie een octa core aan?
en ben aan het twijfelen hoeveel inch scherm
Ja ja sinds dit weekend eindelijk deze Joying geinstalleerd, paar weken nadat ik hem kocht, deed de distributieketting van m'n GTI "TIK" en toen startte die niet meerQuantor schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:41:
Ik heb net de JY-VM130N2D van Joying gekocht, de Funrover die WLC91 gekocht heeft is 100 euro goedkoper, maar heb beter gevoel bij Joying (ondanks die merknaam).
Hoop dat ik er goed aan gedaan heb om de D versie te nemen, ivm de ingebouwde digitale versterker.
Deze zal in plaats van de RCD315 komen in een Golf 6 GTI van 2009.

Heb na beraad er toch een revisie motor laten plaatsen, maar niet meer naar de Joying gekeken.
Moet zeggen, het ziet er wel beter uit dan de standaard RCD (geen navigatie) die ik had.
Vraagstukken:
- na het starten hoeft de unit niet op te starten, is er bijna gelijk, geen Joying logo. Betekend dit dat die de accu aan het leeg trekken is?
- Radio ontvangst is matig/slechter dan met de standaard radio, zag een youtube filmpje van Joying dat de antenne er niet te ver in moet?!
- DAB+ usb van Joying wordt herkend, hij ziet een paar kanalen, in eerste instantie niet eens, maar geen geluid. Wat kan dat zijn? App is de ZOU-DAB+180804
Ga nog wel verder zoeken, maar nog geen tijd gehad om hem er weer uit te halen.
Anoniem: 320788
Geen zorgen.
FM en dab Ken ik alleen van mijn oude xtrons radio. En die was ruk.
Nu luister ik alleen MP3. Dus ik weet daar de oplossing niet voor
De Seat stekker (Fakra) is inderdaad anders dan de SMA aansluiting op de DAB+ ontvanger.Brenoli schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:25:
[...]
Bedankt voor deze nuttige info! Wat ik mij nog afvroeg, waarom is dat koppelstuk eigenlijk nodig? Is de aansluiting van de standaard MIB autonavigatie van Seat gewoon net wat anders dan die Android systemen uit China?
2de vraag; Is die 4G connectie verder gewoon veilig (in te stellen)? Wil natuurlijk niet hebben dat onbekenden van dat Wifi signaal gebruik maken. Moet ik het als theteren zien waarbij ik specifiek mac adressen kan autoriseren?
Laatste vraag: Ik heb Seat Sound. 10 speakers met sub. Is zo'n Android systeem in staat dat allemaal aan te sturen? Ik lees wel eens wat over het aansluiten van een extra versterker. Is dat nodig? Aan te bevelen?
Thx!
De 4G moet je hetzelfde zien als je 4G internet op de telefoon. Daar kan ook alleen jij gebruik van maken. Hierbij maak je geen gebruik van Wifi. Tenzij je zelf een hotspot aanmaakt natuurlijk om de verbinding te delen.
Lijkt me geen probleem maar weet dat niet zeker. Je zou even moeten uitzoeken hoe de Seat Sound versterker op de headunit aangesloten zit. Ik denk namelijk dat je al een extra versterker erin hebt liggen die de speaker aanstuurt.
Totaal mee oneens! Op zowel mijn vorige (originele) radio als op de android radio met USB DAB+ ontvanger werkt het perfect en het luistert heerlijk.Gmember schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 18:49:
Ik vind dat hele DAB+ maar ruk, ze proberen het nu al sinds 2000 erdoor te drukken maar het blijft een haggel systeem
Soms wel en soms niet, afhankelijk van je radio. Als je een abo hebt mag je dit op meerdere apparaten gebruiken dus je kunt het rustig proberen.Sharule schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:48:
Vraagje, kan je tomtom downloaden en gebruiken als nav? Heb nl. Tom tom go op mn mobiel al.
Mocht de nieuwste versie 17.2 niet werken (zoals bij mij) kun je versie 16.1 proberen.Deze is bij APKpure te vinden.
Bedankt, heb nog geen besteld. Mijn budget is niet hoog ervoor. Rond de 200 euro. Dus ben ah speuren op Aliexpress.Jan Dee schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:04:
[...]
Soms wel en soms niet, afhankelijk van je radio. Als je een abo hebt mag je dit op meerdere apparaten gebruiken dus je kunt het rustig proberen.
Mocht de nieuwste versie 17.2 niet werken (zoals bij mij) kun je versie 16.1 proberen.Deze is bij APKpure te vinden.
Hoe ga ik dan naar APKpure?
Ok dus op de radio zelf, download je t dan.
APKpure is een verzamelplaats van oudere versies van apps. Hier kan je de APK downloaden op je Android Radio.
Voor meer informatie zou ik dit topic nog eventjes doorlezen.
EU/RU Magazijn CDZ8060 2g android 8.1 auto dvd-speler voor VW polo golf passat tiguan skoda yeti superb rapid voor skoda gps navi
https://s.click.aliexpress.com/e/c1hstnZI
Wil voor mijn Seat Altea 2013 zo eentje.
Belangerijkste voor mij zijn nav. En degelijk radio. Deze heeft 2gb Ram dus das voldoende.
Ik vind het zelf het gemakkelijkst om het gewoon met de PC te downloaden en dan met een USB stickie naar de radio overbrengen. Daar kun je dan direct vanaf de stick installeren.Sharule schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 21:26:
[...]
Ok dus op de radio zelf, download je t dan.
Succes.
Wat ik me afvraag, de radio heeft geen usb ingang vanvoor. Of maak je gebruik van een usb verloop achter de radio naar binnen toe?Jan Dee schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:49:
[...]
Ik vind het zelf het gemakkelijkst om het gewoon met de PC te downloaden en dan met een USB stickie naar de radio overbrengen. Daar kun je dan direct vanaf de stick installeren.
Succes.
Op het model wat jij aanduidt wordt er een kabel bijgeleverd waardoor je 2 usb aansluitingen (female) aan de achterkant hebt. Die kan je 1. Doorlussen naar bijv je dashboardkastje of 2. Een knopje maken zodat je daar een usb stekker (male) in kan proppen.
Mijn radio heeft aan de achterkant een paar USB ingangen. Eén daarvan heb ik uit laten komen in mijn dashboardkastje. Reuze handig als je een keer iets wilt installeren. Of een USB stick met muziek voor een bepaalde gelegenheid wilt afspelen. (franse muziek op vakantie in Frankrijk bijvoorbeeldSharule schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:07:
[...]
Wat ik me afvraag, de radio heeft geen usb ingang vanvoor. Of maak je gebruik van een usb verloop achter de radio naar binnen toe?
Kan mn radio nog niet openen (gereedschap komt morgen).
Heb een Seat Altea facelift met Rcd310.
Heb gevonden, iso aansluitkabel quadlock.
Heb t druk en ook verkouden, google raadplegen lijkt lastiger
[ Voor 28% gewijzigd door Sharule op 12-10-2018 12:07 ]
Blijven die ik u heb beschikbaar, parkeersensor op scherm bijv. Wat kleine instellingen zoals coming home functie. Die zitten nu verstopt in de radio.
Ik begrijp dat dit via canbus gaat.
Er is niet veel keuze en niet alles is me duidelijk. Zie bij sommige dat de deur sensor werkt.
https://nl.aliexpress.com...-4481-8cbd-aef81d8b0548-0
https://nl.aliexpress.com...-4ec3-a9f5-26d1c7fa4b35-0
Gebruik altijd Mobile hotspot en wifi voor de deur.
Maar gebruikt iemand van jullie hier bluetooth tethering? Ik kan me voorstellen dat dit veel beter is voor accugebruik en hoef niet steeds opnieuw wifi hotspot aan te zetten in mijn telefoon.
Vraag het hier even omdat ik bluetooth tethering wel kan activeren op mijn telefoon maar op de radio unit geen mogelijkheden zag te pairen met mijn telefoon.
Pairen gaat altijd andersom? Dus telefoon pairen met de radio.
OBD, niet ODBBrenoli schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:51:
Ik vroeg mij nog af welke data je allemaal nog kan inzien met een ODB2 connector. Ik bedoel, als het goed is komen functies over die CANBUS, maar ik weet even niet goed wat via CANBUS doorkomt en wat via ODB2.
On Board Diagnostics...
Wikipedia: Controller Area Network
Wikipedia: On-board diagnostics
In het kort:
Canbus wordt gebruikt zodat de verschillende modules met elkaar kunnen communiceren.
OBD wordt gebruikt om die modules uit te lezen en eventueel aan te passen.
Bedankt voor je reactie. Ik heb alleen nog niet scherp wat je nu precies terug ziet op de radio/navigatie unit. Er staat op verkoopsites namelijk steeds dat die dingen originele canbus aansluiting hebben, maar wat heb je daar dan precies aan?Asterion schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:57:
[...]
OBD, niet ODB
On Board Diagnostics...
Wikipedia: Controller Area Network
Wikipedia: On-board diagnostics
In het kort:
Canbus wordt gebruikt zodat de verschillende modules met elkaar kunnen communiceren.
OBD wordt gebruikt om die modules uit te lezen en eventueel aan te passen.
OBD: Concreet; het kunnen zien dat je deur openstaat? Bandenspanning? En het zit het met automodus eco/normaal/sport?
Met canbus kan je ook zien of je deur openstaat, of er lichten branden, stuurbediening, etc..Brenoli schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:42:
[...]
Bedankt voor je reactie. Ik heb alleen nog niet scherp wat je nu precies terug ziet op de radio/navigatie unit. Er staat op verkoopsites namelijk steeds dat die dingen originele canbus aansluiting hebben, maar wat heb je daar dan precies aan?
OBD: Concreet; het kunnen zien dat je deur openstaat? Bandenspanning? En het zit het met automodus eco/normaal/sport?
Dat kan ook via OBD maar daar kan je veel dieper in het systeem gaan.
Canbus is eigenlijk de 'interface'.
Maar! Probleem. Aansluiten ging eenvoudig door gewoon dezelfde ISO aansluitingen in het kabelharnas van Joying te leggen. Alleen: de audio is heel erg luid. Met de soundmix allemaal op 10%, en het volume op 3 (van 36!) is het te doen, maar wel met veel ruis. De auto heeft al versterkers voor en achter, dus mijn aanname is dat de Joying het geluid over de 'Joying-stekker' altijd versterkt, en twee versterkers achter elkaar is no bueno.
De oplossing zou dan moeten zijn om de tulpaansluitingen/RCA achterop te gebruiken. Ik heb daarvoor van een ISO verlengkabel en wat oude tulpjes een verloop gemaakt:

Klik voor groter
Alleen nu ruist, popt, zoemt, en fluit alles als een malle. Nog erger als de auto start, en nóg erger als er toeren gemaakt worden. Het volume is wel een stuk normaler (it's something...). Dit is dus alleen met RCA aangesloten, niet met de normale Joying stekker.
Ik heb eigenlijk een aantal vragen:
- Heeft iemand een Joying met een externe versterker?
- Is dat dan met RCA aangesloten?
- En wat is ingesteld bij de AMP settings? Er zijn er namelijk 2... zowel in factory als in sound-menu. - Ik lees dat het een probleem kan zijn (is) met de accu/dynamo die stoort. Heeft iemand daar ervaring mee?
- Is de radio zelf voldoende goed geground of hebben mensen hier nog extra massakabels gelegd/aangesloten?
- Vooral uit nieuwsgierigheid omdat dit allemaal nieuw voor me is: waarom stoort de radio niet als ik de ingebouwde versterker gebruik?
[ Voor 3% gewijzigd door Roytoch op 15-10-2018 17:30 ]
Welles
Ik zou het probleem bij de versterkers zoeken. Kun je deze niet in volume lager zetten? Zo nee dan kun je denk ik 2 dingen doen:
1) De speakers direct op de Joying aansluiten zonder de extra versterkers.
2) Een betere audio kabel gebruiken tussen de Joying en de versterkers.
Canbus is de taal waarmee de modules tegen elkaar praten. Je hebt ook nog Buiten CAN, LIN, MOST, KLINE,...Asterion schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:40:
[...]
Met canbus kan je ook zien of je deur openstaat, of er lichten branden, stuurbediening, etc..
Dat kan ook via OBD maar daar kan je veel dieper in het systeem gaan.
Canbus is eigenlijk de 'interface'.
OBD is de een hogere taal die gebruikt wordt voor diagnose en communiceren met de modules in min of meer mensen taal.
Canbus en dergelijke werkt je auto op, obd is meer een interface. In theorie werkt je auto perfect zonder obd. Enkel updaten en configuren zou stuk moeilijker gaan. Zonder canbus werkt er niets electronisch op je wagen.
Dat was bij zijn vorige radio (Kenwood) toch ook het geval? Of bedoel je het kort stukje draad tussen de ISO connector en de RCA stekkers?Michel5128 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 22:06:
Je stuurt nu een line-level signaal via speakerkabels naar de versterkers. Dit draad is niet goed afgeschermd tegen verstoringen dus waarschijnlijk krijg je daarom het vele ruis door de speakers.
@Roytoch : Sluit eens een GSM/Tablet aan op de RCA connectoren en kijk eens wat dat geeft.
Ga ik doen, thanks! Inderdaad, de vorige radio was ook met de iso-stekker aangesloten. Ik heb handleidingen doorgeplozen van de kenwood en heb het idee dat dat onversterkt geluid doorgeeft / kan geven via de ISO. In de handleiding wordt continu over pre-amp gesproken terwijl er geen RCA stekkers op de achterkant te vinden zijn.mathias82 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:28:
[...]
Dat was bij zijn vorige radio (Kenwood) toch ook het geval? Of bedoel je het kort stukje draad tussen de ISO connector en de RCA stekkers?
@Roytoch : Sluit eens een GSM/Tablet aan op de RCA connectoren en kijk eens wat dat geeft.
De plug die ik zelf heb gemaakt blinkt niet uit in schoonheid inderdaad, vanavond maak ik er betere tulpstekkertjes op. Ik ga ook testen met een ground loop isolator ertussen, wellicht helpt dat. Bovendien ben ik nog op zoek naar een manier om de radio te aarden buiten de al bestaande aarddraad in de iso-aansluiting, maar ik twijfel of dat veel toevoegt.
Op de oude radio zit een klein boxje tussen de 12V continu radio en stekker. Ik heb het vermoeden dat dat ook bedoeld is ter ontstoring, maar er staat precies niks op qua typenummers of iets anders om het te herkennen. Ik heb wel getest met deze ertussen zetten, maar dan gebeurt er niet zoveel qua ruis. Dus ik weet nog niet wat dat boxje doet

Klik voor groter
Thanks beiden voor jullie reacties. Ik ga verder testen!
Welles
Ik heb een Xtrons en DAB+, en het werkt.temp00 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 18:21:
Zijn er eigenlijk mensen die DAB+ wél goed hebben werken (op een Xtrons) ? Heb het topic even doorzocht en ik zie toch wel veel negatieve ervaringen mbt DAB+. Mijn auto heeft geen DAB-antenne en ik zit er aan te denken om er één aan te schaffen voor m'n Xtrons PB78OLOP-S maar ik twijfel nog een beetje. Zijn overigens wel prijzig voor zo'n simpel ontvangertje
Moet wel zeggen dat ik meestal andere muziek luister (spotify of USB etc) dus heb nog niet heel veel gebruikt.
Vwb de ontvangst, dat verschilt per zender alsook waar je rijdt. Ik heb het mede met oog op de toekomst genomen en dacht als ik die radio toch erin ga/laat zetten kan ik het beter gelijk installeren. Ik rij zelf meestal in omgeving. Ik heb geen spijt dat ik het genomen heb. Het is geen must have maar wel leuk om erbij te hebben als je het mij vraagt.
Dank voor je reactie en excuus voor mijn late reactie. Ik heb het wel werkend gekregen met mijn Vodafone SIM kaart. Collega heeft me geholpen en hij gaf aan dat je de dongle van wifi naar 4g moet somzetten (is een standaard software setting).. Werkt echt perfect nu, zelf als ik de USB met SIM kaart helemaal onder in mn middenconsole aan de zijkant wegstop.Terrz schreef op maandag 24 september 2018 @ 17:20:
[...]
Zelf toen ook een tijdje zitten rommelen met simkaart, volgens mij kun je de pincode er ook helemaal afhalen (dongle even in een windows computer steken). Ik gebruik nu echter al 2 jaar gewoon een wifi hotspot in de auto, ligt altijd aan de stroom in het dashboard kastje.
Daarnaast moet ik zeggen dat de Hotspot opzetten met mn iPhone idd ook eenvoudig werkte en had mn telefoon dan ook via USB aan de oplader. Met SIM is alleen net f makkelijker.
Het gaat om een Seat Altea XL uit 2010. Ik heb een heel stuk van dit topic doorgelezen en verschillende opties bekeken. Bij de meesten zie ik de Seat Altea XL ook benoemd worden. Als ik echter bij de compatibility list kijk, maar ook hier op het forum, dan lees ik dat de volkswagen groep radio's heeft die beginnen met RCD of RNS.
Zo heeft heb ik deze radio gevonden, waar een mooi lijstje staat met types welke wel en niet compatible zijn. Al deze types heb ik gegoogled, maar geen enkele lijkt op mijn radio.
Toevallig kwam ik op een ebay site mijn radio tegen, inclusief typenummer: 5P0035153B.
Deze radio heb ik in zo ongeveer iedere occasion van dit type zien zitten die ik heb gevonden.
Heb ik nu pech en kan ik bijvoorbeeld een canbus koppeling wel vergeten? De huidige geeft wel info over bijvoorbeeld de climate control, dus het lijkt me wel dat deze koppeling er is..
Het is eerst belangrijk om te weten of je enkel of dubbeldin hebt?tijntjethf schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:23:
Aangezien ik een andere auto heb gekocht met een behoorlijk basic autoradio, lijkt het me ook tof om een Android radio in te bouwen.
Het gaat om een Seat Altea XL uit 2010. Ik heb een heel stuk van dit topic doorgelezen en verschillende opties bekeken. Bij de meesten zie ik de Seat Altea XL ook benoemd worden. Als ik echter bij de compatibility list kijk, maar ook hier op het forum, dan lees ik dat de volkswagen groep radio's heeft die beginnen met RCD of RNS.
Zo heeft heb ik deze radio gevonden, waar een mooi lijstje staat met types welke wel en niet compatible zijn. Al deze types heb ik gegoogled, maar geen enkele lijkt op mijn radio.
Toevallig kwam ik op een ebay site mijn radio tegen, inclusief typenummer: 5P0035153B.
Deze radio heb ik in zo ongeveer iedere occasion van dit type zien zitten die ik heb gevonden.
Heb ik nu pech en kan ik bijvoorbeeld een canbus koppeling wel vergeten? De huidige geeft wel info over bijvoorbeeld de climate control, dus het lijkt me wel dat deze koppeling er is..
Dan kan je beginnen zoeken.
EU/RU Magazijn CDZ8060 2g android 8.1 auto dvd-speler voor VW polo golf passat tiguan skoda yeti superb rapid voor skoda gps navitijntjethf schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:23:
Aangezien ik een andere auto heb gekocht met een behoorlijk basic autoradio, lijkt het me ook tof om een Android radio in te bouwen.
Deze heb ik besteld, als je 2din aansluiting hebt moet je maar kijken naar VAg groep compatible radio's van ca 2004 tot 2012. Dan zit je goed.
Maar wss heb jij die standaar single din radio? Makkelijk om te bouwen naar 2din hoor. Google maar eens.
Ik heb dit ding er in zitten, volgens mij is de complete module een 2din, maar ik twijfel..Sharule schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:06:
[...]
EU/RU Magazijn CDZ8060 2g android 8.1 auto dvd-speler voor VW polo golf passat tiguan skoda yeti superb rapid voor skoda gps navi
Deze heb ik besteld, als je 2din aansluiting hebt moet je maar kijken naar VAg groep compatible radio's van ca 2004 tot 2012. Dan zit je goed.
Maar wss heb jij die standaar single din radio? Makkelijk om te bouwen naar 2din hoor. Google maar eens.

Qua voorkant zou ik zeggen dat dit de module is: https://www.ebay.co.uk/it...35153B-2007-/111734630116
Ik had inderdaad al gezocht op de VAG groep compatible modellen, heb er wel wat mooie tussen zien zitten. Ik hoop dat ik er zo eentje uit kan zoeken en een frame kan bestellen, maar ik heb de auto nog niet thuis staan en hoopte er vast een te bestellen zodat ik hem ook vrijwel meteen om kan bouwen, maar het feit dat ze bij die VAG radio's allemaal over de RCD of RNS radio's hebben, begon ik te twijfelen..
Dat is typisch een tussen geval. Maar daar past dus geen dubbeldik radio in.tijntjethf schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:48:
[...]
Ik heb dit ding er in zitten, volgens mij is de complete module een 2din, maar ik twijfel..
[Afbeelding]
Qua voorkant zou ik zeggen dat dit de module is: https://www.ebay.co.uk/it...35153B-2007-/111734630116
Ik had inderdaad al gezocht op de VAG groep compatible modellen, heb er wel wat mooie tussen zien zitten. Ik hoop dat ik er zo eentje uit kan zoeken en een frame kan bestellen, maar ik heb de auto nog niet thuis staan en hoopte er vast een te bestellen zodat ik hem ook vrijwel meteen om kan bouwen, maar het feit dat ze bij die VAG radio's allemaal over de RCD of RNS radio's hebben, begon ik te twijfelen..
Je zal dus eerst op zoek moeten gaan een front waar een dubbeldin radio in past.
Die was ik inderdaad tegengekomen, maar al die dingen hebben zover ik kan zien een afwijkend formaat voor een 2din radio?Michel5128 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:12:
Past wel maar er moet alleen even een ander paneel in. Zoek maar eens op 'Fascia' https://nl.aliexpress.com...9b-4b9d-bd3a-6d9589ad9063
180 x 100 mm zou een 2din radio moeten zijn als ik google, maar kijk ik bijvoorbeeld bij deze dan zit 178x100 er nog het dichtste bij. Klinkt alleen wel alsof het net niet past
Anoniem: 1122571
Deze functie heeft hij niet onder instellingen - general.
Is deze functie anders bereikbaar, of te downloaden?
Ik zou me niet blind staren op die getalletjes.tijntjethf schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 08:36:
[...]
Die was ik inderdaad tegengekomen, maar al die dingen hebben zover ik kan zien een afwijkend formaat voor een 2din radio?
180 x 100 mm zou een 2din radio moeten zijn als ik google, maar kijk ik bijvoorbeeld bij deze dan zit 178x100 er nog het dichtste bij. Klinkt alleen wel alsof het net niet past
Dubbeldin is dubbeldin.
Meestal is een dubbeldin radio kleiner van afmetingen omdat je nog een fascia moet gebruiken om in je dashboard te kunnen inwerken.
Als je doelt op volledig afsluiten, dat staat er zeker in.Anoniem: 1122571 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:36:
Graag zou ik op mijn head unit een shutdown delay tijd instellen.
Waar juist weet ik zo niet uit mijn hoofd.
[ Voor 15% gewijzigd door Asterion op 17-10-2018 11:38 ]
Hoor alleen muziek vanuit de linker speaker. Weet iemand hoe het komt?
Als ik het goed heb past deze mooi in mijn auto (een Golf IV 2.3 V5 uit 2003).
Nu heb ik nog wel een vraag wat betreft het OBD verhaal: Ik zou graag mijn auto ook willen kunnen uitlezen met de radio met (bijvoorbeeld) de Torque app. Echter zie ik over VAG wisselende verhalen wat betreft geschikte bluetooth modules en tevens vraag ik me af wat er allemaal uit te lezen valt. Mijn auto is vrij compleet uitgevoerd, het zou leuk zijn als ik eventuele foutcodes van alle systemen (bijvoorbeeld de climate control) ook kan uitlezen. Of kom ik niet verder dan module 01 (Regelmodule Motor)?
Ik hoor graag van iemand die hier ervaring mee heeft, of dit mogelijk is en welke bluetooth module hiervoor geschikt is
Dat is inderdaad het formaat van de unit zelf. Het front is echter groter. Heb net bij mezelf opgemeten en het gat in het frame zou 210x130mm moeten zijn.tijntjethf schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 08:36:
[...]
Die was ik inderdaad tegengekomen, maar al die dingen hebben zover ik kan zien een afwijkend formaat voor een 2din radio?
Is aanwezig, bij instellingen en dan CAR. Is toegankelijk met een wachtwoord. Dit staat in de handleiding en is afhankelijk van het merk radio.Anoniem: 1122571 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:36:
Graag zou ik op mijn head unit een shutdown delay tijd instellen.
Is moeilijk te zeggen. Balance verkeerd staan? Kabels niet goed (aangesloten)? Stekkers niet helemaal goed in elkaar? Deed je vorige radio het wel goed in de huidige opstelling?Sharule schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 17:08:
Heb mijn Android radio geïnstalleerd. Doet het allemaal prima, behalve.. de rechter en achter speakers doen het niet?
Hoor alleen muziek vanuit de linker speaker. Weet iemand hoe het komt?
[ Voor 104% gewijzigd door Michel5128 op 17-10-2018 18:34 ]
Ik heb zelf alleen de officiële bluetooth OBD adapter gebruikt die bij m'n radio hoort (Xtrons) en wat voor mij wel/niet werkt kan voor jouw merk auto en merk radio best anders werken, maar mijn ervaring met de adapter en de uitleessoftware op de headunit is matig. Rev's, snelheid, koelwatertemperatuur etc. krijg ik netjes te zien maar foutcodes niet. Ik heb de laatste tijd helaas wat technische issues gehad in m'n auto welke ook zichtbaar waren in het dashboard van de auto zelf, maar geen enkele fout of categorie werd weergeven door Torque. Terwijl m'n OPCOM en een laptopje deze fouten en eerdere fouten wel liet zien (waren verschillende fouten in verschillende categorieën).miniplaat schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 18:22:
[..]
Nu heb ik nog wel een vraag wat betreft het OBD verhaal: Ik zou graag mijn auto ook willen kunnen uitlezen met de radio met (bijvoorbeeld) de Torque app. Echter zie ik over VAG wisselende verhalen wat betreft geschikte bluetooth modules en tevens vraag ik me af wat er allemaal uit te lezen valt. Mijn auto is vrij compleet uitgevoerd, het zou leuk zijn als ik eventuele foutcodes van alle systemen (bijvoorbeeld de climate control) ook kan uitlezen. Of kom ik niet verder dan module 01 (Regelmodule Motor)?
Ik hoor graag van iemand die hier ervaring mee heeft, of dit mogelijk is en welke bluetooth module hiervoor geschikt is
Als je echt fouten wilt gaan uitlezen zou ik als ik jou was lekker een VAGCOM aanschaffen, dan kan je ook e.e.a. reseten wat met Torque niet kan (als Torque uberhaupt al fouten ziet).
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Ik heb het sterkere broertje van jouw, zie vw topicminiplaat schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 18:22:
Hallo allemaal, na het lezen van zo'n 20 pagina's van dit topic heb ik besloten om ook mijn auto op te gaan waarderen met een Android dubbel din radio. Mijn oog is gevallen op een Xtrons PB78MTWP.
Als ik het goed heb past deze mooi in mijn auto (een Golf IV 2.3 V5 uit 2003).
Nog een tipje... Climate control kan je ook uitlezen zonder obd2
http://www.saunalahti.fi/...onic_Self_Diagnostics.pdf
En zelfs temperatuur waardes of snelheid (km/u) laten zien:
YouTube: VW Golf IV climatronic secret codes
Wat betreft radio kan ik weinig melden want ben zelf nog aan het uitzoeken, maar dan voor de andere auto.
Alles zit goed aangesloten. Ik zie meerdere fouten. Nl. App store gaat niey open, tomtom via apkpure downloaden lukt maar installeren niet. En de meegeleverde usb ingangen werken niet..Michel5128 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 18:27:
[...]
Dat is inderdaad het formaat van de unit zelf. Het front is echter groter. Heb net bij mezelf opgemeten en het gat in het frame zou 210x130mm moeten zijn.
[...]
Is aanwezig, bij instellingen en dan CAR. Is toegankelijk met een wachtwoord. Dit staat in de handleiding en is afhankelijk van het merk radio.
[...]
Is moeilijk te zeggen. Balance verkeerd staan? Kabels niet goed (aangesloten)? Stekkers niet helemaal goed in elkaar? Deed je vorige radio het wel goed in de huidige opstelling?
Ok usb werk nu, speakers ook als ik de power cable wat ombuig..beter een nieuwe power cable aanvragen.
Tomtom gedoe is echt jammer. Had versie 16.1 gedownload wil ik de app openen, "tomtom kan geen verbinding maken met internet". Terwijl ik dus op internet zit.
Denk dat ik Sygic maar probeer.
[ Voor 15% gewijzigd door Sharule op 17-10-2018 23:41 ]
Die 2.3 V5 heb ik ook gehad, mis hem nog wel ...miniplaat schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 18:22:
Ik heb meerdere OBD adapters besteld uit China, eigenlijk werkte ze allemaal wel. Heb echter ook de Carista app om zelf wijzigingen te kunnen maken in je systeem instellingen van je auto (en het resetten van foutcodes), maar daar zijn veel adapters niet compatible mee. De Carista OBD adapter is weer niet te pairen met deze unit iig (ik heb ook de PB78MTVP).
Volgens mij is dat meer omdat ze versie 16 niet meer laten werken. Voorkomen van illegale versies en zo. Versie 1.17 van TomTom Go doet het niet goed in 3D op Oreo units en de opvolger, TomTom Navigation, breekt (bij mij) de steminstructies af. In beide versie kan ik alleen computerstemmen gebruiken.Sharule schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 21:17:
[...]
Tomtom gedoe is echt jammer. Had versie 16.1 gedownload wil ik de app openen, "tomtom kan geen verbinding maken met internet". Terwijl ik dus op internet zit.
... en toch vind het de fijnste navigatie.
[ Voor 65% gewijzigd door Raziel op 18-10-2018 07:56 ]
Waar kan ik TomTom Navigator downloaden?Raziel schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 07:46:
[...]
Die 2.3 V5 heb ik ook gehad, mis hem nog wel ...
Ik heb meerdere OBD adapters besteld uit China, eigenlijk werkte ze allemaal wel. Heb echter ook de Carista app om zelf wijzigingen te kunnen maken in je systeem instellingen van je auto (en het resetten van foutcodes), maar daar zijn veel adapters niet compatible mee. De Carista OBD adapter is weer niet te pairen met deze unit iig (ik heb ook de PB78MTVP).
[...]
Volgens mij is dat meer omdat ze versie 16 niet meer laten werken. Voorkomen van illegale versies en zo. Versie 1.17 van TomTom Go doet het niet goed in 3D op Oreo units en de opvolger, TomTom Navigation, breekt (bij mij) de steminstructies af. In beide versie kan ik alleen computerstemmen gebruiken.
... en toch vind het de fijnste navigatie.
Ik vind er niets over terug (noob).
https://apkpure.com/tomto...m.tomtom.gplay.navapp.ndsSharule schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 08:22:
[...]
Waar kan ik TomTom Navigator downloaden?
Ik vind er niets over terug (noob).
Hij is nog in ontwikkeling (en nog gratis). Alleen is dit alleen de apk. Zonder de obb file krijg je een foutmelding bij opstarten. Via de store is hij niet te installeren, want hij zal zeggen dat je apparaat niet compatible is.
Aah, een dikke V6, helemaal mooiDoeEensGek schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 20:39:
[...]
Ik heb het sterkere broertje van jouw, zie vw topic. Heb vag kabels en elm237 bluetooth module, gebruik die laatste met mobieltje soms. Je kan wat dingen uitlezen. Apps zoals Torque gebruiken. Verwacht geen wonderen foutcodes uitlezen en wissen kan bijvoorbeeld, aanpassen heb je echt kabels voor nodig. (zie vcds topic)
Dit zijn geinige dingen om te weten, ik sla de linkjes even opDoeEensGek schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 20:39:
[...]
Nog een tipje... Climate control kan je ook uitlezen zonder obd2.
http://www.saunalahti.fi/...onic_Self_Diagnostics.pdf
En zelfs temperatuur waardes of snelheid (km/u) laten zien:
YouTube: VW Golf IV climatronic secret codes
Mooi hé, zo'n V5 roffelRaziel schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 07:46:
[...]
Die 2.3 V5 heb ik ook gehad, mis hem nog wel ...
Je zegt dat veel adapters niet werken met de Carista app, je hebt niet toevallig ook de Xtrons elm327 adapter getest? Deze heb ik namelijk al eerste op het oog, omdat ik hiervan zeker weet dat deze compatibel is met de radio. Of is er een bluetooth adapter die zowel met torque als carista en de radio werkt...?
Zeker, het was dat er flinke kosten aan zaten te komen, anders had ik hem niet weggedaan.miniplaat schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:48:
[...]
Mooi hé, zo'n V5 roffel![]()
Je zegt dat veel adapters niet werken met de Carista app, je hebt niet toevallig ook de Xtrons elm327 adapter getest? Deze heb ik namelijk al eerste op het oog, omdat ik hiervan zeker weet dat deze compatibel is met de radio. Of is er een bluetooth adapter die zowel met torque als carista en de radio werkt...?
In principe zou een elm327 adapter moeten volstaan voor Carista, maar de elcheapo versie die ik had werd niet ondersteund. Wel door de Xtrons en dat is voor Torque genoeg. Met de Carista adapter is het andersom. Ik kan er mee leven. Heb alles ingesteld wat ik in wilde stellen, dus die Carista adapter gaat de kast in tot mijn volgende VW (of tot ik foutmeldingen wil wissen).
[ Voor 5% gewijzigd door Raziel op 18-10-2018 09:57 ]
Er is op APKPure een speciale APKX versie van TomTom 1.16.1. Hier heb je een hulp-appje voor nodig om het te installeren. Deze is daar ook te vinden, evenals een uitleg van hoe het werkt. Ik had ook dat ie geen verbinding kon ,maken, maar het werkte bij mij wel als ik het op die manier installeer.Sharule schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 21:17:
[...]
Alles zit goed aangesloten. Ik zie meerdere fouten. Nl. App store gaat niey open, tomtom via apkpure downloaden lukt maar installeren niet. En de meegeleverde usb ingangen werken niet..
Ok usb werk nu, speakers ook als ik de power cable wat ombuig..beter een nieuwe power cable aanvragen.
Denk dat ik Sygic maar probeer.
Mijn tom tom navigation werkt voor 2 min, daarna blokkeerd en moet ik alles restarten.
Tevens de dab adapter bij wijze van test met een verloop stukje van micro usb naar normaal usb aangesloten op m'n Samsung Galaxy S7, en daar gaat het wel goed. Ontvangst is ook behoorlijk goed.
Edit: mmm vreemd, net nog eens geprobeerd en nu vind hij wel de zenders maar hoor je gewoon geen geluid van de dab radio (overige bronnen geven wel netjes geluid).
[ Voor 11% gewijzigd door temp00 op 18-10-2018 17:26 ]
Geen 3D bij Go, wel bij Navigation maar dan heb ik afgebroken steminstructies.
Bij Navigation werkt het bij mij wel goed, wel moet ik de systeemstemmen gebruiken ipv bijv. Bram.Raziel schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 17:10:
Er zijn nieuwe TomTom versies 1.17.7 voor Go, 1.0.6 voor Navigation. Beiden doen het nog steeds niet goed.
Geen 3D bij Go, wel bij Navigation maar dan heb ik afgebroken steminstructies.
Enig nadeel is dat de stemmen vrij zacht zijn.
Met sommige apps werkt hij prima. Een paar niet apps doen het niet.
Zijn er dingen waar ik op moet letten bij een android radio? Chips die aan of afgeraden wordt? Qua merken geen slechte of goede? 1 of 2Gb ram genoeg? Ben wel beetje uit qua canbus voor de Peugeot. Maar vraag me af waar ik voorderest op zou moeten letten.
[ Voor 13% gewijzigd door DoeEensGek op 18-10-2018 20:18 ]
de tijd blijft stil staan als ik de radio uit zet.
Dus: om 10.00 zet ik de radio uit en om 13.00 zet ik hem weer aan, dan staat er 10.00 op de radio. De instelling om de tijd automatisch via de GPS te updaten staat aan en de automatische tijdzone staat aan. Als ik GPS tijd uit zet en dan meteen weer aan, dan gaat het goed en komt de juiste tijd tevoorschijn.
De radiozenders worden wel goed onthouden, dus ergens staat een setting fout... Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?
Welke unit heb je? Ik heb mijn Xtrons op Engels staan (persoonlijke tik), dus ik heb Samantha. Zal morgen even NL proberen, kijken of dat uitmaakt.Gmember schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:33:
[...]
Bij Navigation werkt het bij mij wel goed, wel moet ik de systeemstemmen gebruiken ipv bijv. Bram.
Enig nadeel is dat de stemmen vrij zacht zijn.
https://nl.aliexpress.com.../1381550_32861956475.html
4g Android 8.0/Android 8.1 2 DIN DVD GPS voor Opel Opel Astra H G J Vectra Antara zafira Corsa Vivaro Meriva Veda Multimedia
https://s.click.aliexpress.com/e/bku3IoZK
IPS DSP Android 8.0 4g/android 8.1 2 DIN DVD-SPELER Voor Opel Opel Astra H G J vectra Antara Zafira Corsa Vivaro Meriva Veda
https://s.click.aliexpress.com/e/cCMTzBfa
Dasaita/ hotaudio is één van de weinigen die wel updates beschikbaar stelt.henkbob schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 13:32:
[...]
https://forum.xda-develop...ockchip-px5-octa-t3575155
nbx