♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Maar dan ben ik elke keer mijn radiozenders kwijt gok ik. Heb nu wel de bootanimatie omgezet in het VW logo. Ziet er gaaf uit!Asterion schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:57:
[...]
In je instellingen kan je kiezen voor standby modus (direct weer opstarten als je de auto start) of je kan kiezen voor volledig af te sluiten (en dan duurt het een aantal minuten om op te starten).
Dat werkt dan ook voor de powerknop volgens mij.
Volgende week. Zal eens kijken. Torque ziet het iig niet als ECU foutcode. Had wel ooit Carista gedownload, ook een app waarmee je wat functies kan aanpassen, maar mijn ODB2 adapter wordt niet ondersteundtemp00 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 19:39:
@Raziel Heeft de dealer het lampje gelijk voor je gereset? Anders klinkt 't als iets wat je misschien met een Vagcom kan reseten. Ik heb zelf een Opcom voor een Opel en daarmee kan ik ook een aantal foutmeldingen reseten. Anders zou je eens hier kunnen kijken: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS
[ Voor 39% gewijzigd door Raziel op 13-09-2018 20:06 ]
Je instellingen ga je niet kwijt zijn. Je sluit de radio af op die manier. Net zoals je met een smartphone doet, daar ben je ook je gegevens niet kwijt ;-)Raziel schreef op donderdag 13 september 2018 @ 20:04:
[...]
Maar dan ben ik elke keer mijn radiozenders kwijt gok ik. Heb nu wel de bootanimatie omgezet in het VW logo. Ziet er gaaf uit!
[...]
Volgende week. Zal eens kijken. Torque ziet het iig niet als ECU foutcode. Had wel ooit Carista gedownload, ook een app waarmee je wat functies kan aanpassen, maar mijn ODB2 adapter wordt niet ondersteund
Die reset knop noemt niks voor niks reset..
Edit: 13,99 is voor Sygic GPS, maar die vind ik onoverzichtelijk. Je hebt ook een aparte Car Navigation, die ga ik dit weekend maar even proberen. Wel een stuk duurder helaas.
[ Voor 23% gewijzigd door Raziel op 14-09-2018 17:21 ]
Ik heb toch root dus een gepatchte apk doet wonderen
Tomtom gaat express de headunits weren, dus of je moet downgraden naar Android 6 of tevreden zijn met 2d view.
Ik ga voor Sygic icm flitsmeister die een melding over andere apps heen kan geven.
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Google maps is zeker prima, maar ik mis er de maximum snelheid en eventueel flitsers.temp00 schreef op zondag 16 september 2018 @ 18:55:
Waarom gebruiken jullie uberhaupt geen Google Maps? Is toch prima?Of is dat misschien omdat je zonder dataverbinding niet kan navigeren?
En je hebt inderdaad data nodig om er mee te kunnen navigeren als je de mappen niet wilt downloaden.
Dat … ik heb maar een 500MB data bundel, dus Google Maps of Waze is geen optie. TomTom is qua gui wel echt het fijnst, maar dat zijn wel een stelletje viespeuken. Het lijkt er inderdaad op dat ze dit soort units niet willen ondersteunen als je de fora een beetje leest. Doodleuk zeggen dat 'het niet kan' op een headunit. Vertel mij eens wat het verschil is tussen een tablet en zo'n ding. Daar werkt 3D prima op. Ook leuk: fullscreen navigatie kan ook niet zeggen ze, de notification bar blijft altijd zichtbaar door beperkingen in Android. Ik vandaag Sygic Car Naviation getest: gewoon full screen. Redelijk overzichtelijk ook. Adres invoeren beetje rommelig omdat je toetsenbord een groot deel van je scherm inneemt. Maar denk dat ik die maar koop voor 29,99 (aanbieding tot 18-9). Dat is inclusief traffic info en levenslange ondersteuning voor je kaarten. Voor wat het waard is dan. Ik heb in den beginne Navigon ooit eens gekocht. Prima software, maar moederbedrijf Garmin heeft besloten het uit de Play store te halen.temp00 schreef op zondag 16 september 2018 @ 18:55:
Waarom gebruiken jullie uberhaupt geen Google Maps? Is toch prima?Of is dat misschien omdat je zonder dataverbinding niet kan navigeren?
Altijd bijzonder zaken doen via AliExpressHi Sir,
We found you place an order PR78IBS,
https://www.aliexpress.co...ortCoupe/32923247320.html
Please don't pay it.
This product will be discounted after 24 hours.
Hope to see you again tomorrow.
Waarom niet bestellen via de officiele site van Xtrons?StephanVierkant schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:02:
Ik ga voor een Xtrons in mijn SEAT Ibiza. Kwam net de nieuwe versie tegen voor mijn auto, maar ik heb hem gelijk weer gecanceld:
[...]
Altijd bijzonder zaken doen via AliExpress.
Scheelt gewoon geld. In mijn geval 310 pond vs 285 euro. Shipping via Duitsland dus met een paar dagen is hij binnen en geen gelazer bij de douane.Asterion schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:19:
[...]
Waarom niet bestellen via de officiele site van Xtrons?
Dan is het inderdaad beter om via ali te bestellen..Raziel schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:33:
[...]
Scheelt gewoon geld. In mijn geval 310 pond vs 285 euro. Shipping via Duitsland dus met een paar dagen is hij binnen en geen gelazer bij de douane.
Zijn er hier trouwens veel tweakers die hun toestel geflashed hebben naar een andere ROM?
Ik ben enorm aan het twijfelen om het ook te doen maar de garantie houd me momenteel nog tegen.
Gebruiken jullie de bekende Malaysk rom of gebruiken jullie een andere?
En wat is nu eigenlijk het voordeel om deze head units te flashen?
Ik kom er maar niet aan uit.
Voor je gaat kopen:Raziel schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:37:
[...]
Ook leuk: fullscreen navigatie kan ook niet zeggen ze, de notification bar blijft altijd zichtbaar door beperkingen in Android. Ik vandaag Sygic Car Naviation getest: gewoon full screen. Redelijk overzichtelijk ook. Adres invoeren beetje rommelig omdat je toetsenbord een groot deel van je scherm inneemt. Maar denk dat ik die maar koop voor 29,99 (aanbieding tot 18-9).
Sygic Car Navigation is voor Headunits die geen Android draaien. Moet je dus je foon verbinden met je unit alvorens te kunnen gebruiken.
Sygic GPS Navigation draait dus native op je Android Head unit, zonder gebruik te maken van je telefoon.
Je koopt meestal een standalone Android head unit om het geneuzel met kabeltjes, mirroren enz. voor eens en altijd te voorkomen
en btw de android notification bar en status bar zijn een met de juiste tools uit te schakelen, waardoor je eenvoudig weg meer screenruimte overhoud. (zit ook je toetsenbordje niet in de weg). Zit het dan nog in de weg, dan verander je de DPI instellingen
Nee hoor, heb hem geinstalleerd staan (7 dagen trial). Ik heb zo'n beetje alles geinstalleerd staan nuDragonFly schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:18:
[...]
Voor je gaat kopen:
Sygic Car Navigation is voor Headunits die geen Android draaien. Moet je dus je foon verbinden met je unit alvorens te kunnen gebruiken.
Sygic GPS Navigation draait dus native op je Android Head unit, zonder gebruik te maken van je telefoon.
Je koopt meestal een standalone Android head unit om het geneuzel met kabeltjes, mirroren enz. voor eens en altijd te voorkomen
en btw de android notification bar en status bar zijn een met de juiste tools uit te schakelen, waardoor je eenvoudig weg meer screenruimte overhoud. (zit ook je toetsenbordje niet in de weg). Zit het dan nog in de weg, dan verander je de DPI instellingen
Car Navigation draait ook native op je headunit. Koppeling met je telefoon is optioneel. Hij is wel een stuk overzichtelijker dan GPS Navigation, maar ook daar ben ik niet over te spreken. Heb het even geprobeerd op een bekende route en ik weet 1000% zeker dat wat mevrouw voorstelde nergens op sloeg. Zometeen even Here WeGo proberen, gister erop gezet, maar hij laadde geen kaarten. Bleek dat mijn pi-hole dwars zat

Met welke tools kan je de notification bar uitzetten?
Eigenlijk geen voordeel behalve dat deze rom pre-rooted is.Asterion schreef op maandag 17 september 2018 @ 18:20:
[...]
Dan is het inderdaad beter om via ali te bestellen..
Zijn er hier trouwens veel tweakers die hun toestel geflashed hebben naar een andere ROM?
Ik ben enorm aan het twijfelen om het ook te doen maar de garantie houd me momenteel nog tegen.
Gebruiken jullie de bekende Malaysk rom of gebruiken jullie een andere?
En wat is nu eigenlijk het voordeel om deze head units te flashen?
Ik kom er maar niet aan uit.
Je kan ook rooten met SuperSu alleen is het belangrijk dat je de binaries niet update anders start hij niet meer op. Ik wacht nog op een goeie Magisk root, er is er al wel 1 maar die werkt niet lekker op de PX5
Zoek in de playstore naar 'immersive'. Niet alle apps werken (goed) zonder root. Ik heb zelf wel een gerootte unit en draai xposed. Een addon daarvan is 'Gravitibox' en met die addon kan je zo'n beetje alles aanpassen.Raziel schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 06:21:
[...]
Nee hoor, heb hem geinstalleerd staan (7 dagen trial). Ik heb zo'n beetje alles geinstalleerd staan nu![]()
Car Navigation draait ook native op je headunit. Koppeling met je telefoon is optioneel. Hij is wel een stuk overzichtelijker dan GPS Navigation, maar ook daar ben ik niet over te spreken. Heb het even geprobeerd op een bekende route en ik weet 1000% zeker dat wat mevrouw voorstelde nergens op sloeg. Zometeen even Here WeGo proberen, gister erop gezet, maar hij laadde geen kaarten. Bleek dat mijn pi-hole dwars zat![]()
Met welke tools kan je de notification bar uitzetten?
https://nl.aliexpress.com...ef-4d26-bdd9-07f0110bebec
Qua geluid ben ik altijd best kritisch en ik vind het geluid redelijk te noemen, niet slecht maar kan beter. Binnenkort even de standaard speakers vervangen door aftermarket speakers uit m'n vorige auto. Hopelijk klinkt het dan nog iets beter. Verder de komende tijd even ervaren of alles goed en stabiel blijft werken en er geen vervelende bugs in het systeem zitten.
Ik heb overigens de meegeleverde gps antenne even tijdelijk, totdat ik zin heb om wat panelen los te slopen
Tip voor de mensen die via Aliexpress bestellen en de obd adapter erbij willen: via Aliexpress is de adapter niet leverbaar naar NL, maar als je Xtrons official via Ali een bericht stuurt dat je de adapter graag wilt hebben, krijg je een link naar een product van 15 euro op Aliexpress met het logo van een DHL busje

Weet iemand trouwens waar je kan uitzetten dat het geluid van hetgeen je aan het luisteren was (bijv. mp3s) compleet mute wanneer er een traffic alert via de radio komt? Ik krijg namelijk wel netjes de traffic alert, maar het mp3-bestand blijft doorspelen, weliswaar een stuk zachter maar ik wil een complete mute.
edit:
Mmm ik hoor een flinke tik over de speakers zodra ik mijn verlichting (koplampen) aanzet. De Xtrons reageert namelijk wanneer de lampen aan gaan door z'n eigen verlichting aan te passen (knopjes, scherm etc). Dat doet die best netjes, maar die tik lijkt me niet helemaal normaal. Meer mensen hier last van?
[ Voor 8% gewijzigd door temp00 op 18-09-2018 20:59 ]
Het hoeft niet de Xtrons adapter te zijn, ik heb zelf meerdere ODB2 adapters van een paar euro en die communiceren ook prima met mijn headunit.temp00 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 19:00:
Tip voor de mensen die via Aliexpress bestellen en de obd adapter erbij willen: via Aliexpress is de adapter niet leverbaar naar NL, maar als je Xtrons official via Ali een bericht stuurt dat je de adapter graag wilt hebben, krijg je een link naar een product van 15 euro op Aliexpress met het logo van een DHL busjeen daarmee kan je alsnog de adapter bestellen.
Weet iemand trouwens waar je kan uitzetten dat het geluid van hetgeen je aan het luisteren was (bijv. mp3s) compleet mute wanneer er een traffic alert via de radio komt? Ik krijg namelijk wel netjes de traffic alert, maar het mp3-bestand blijft doorspelen, weliswaar een stuk zachter maar ik wil een complete mute.
edit:
Mmm ik hoor een flinke tik over de speakers zodra ik mijn verlichting (koplampen) aanzet. De Xtrons reageert namelijk wanneer de lampen aan gaan door z'n eigen verlichting aan te passen (knopjes, scherm etc). Dat doet die best netjes, maar die tik lijkt me niet helemaal normaal. Meer mensen hier last van?
Het volume van de muziek tijdens navigeren verschilt per app. TomTom speelt de muziek wel zachter af, maar bij bijvoorbeeld Sygic en Navigon gaan op hetzelfde volume door (bij mij).
Zijn er legio inderdaad. Hoop vereisen root en een hoop zorgen ervoor dat je toetsenbord het niet meer doet. Ga wel even vergelijkend warenonderzoek doenDragonFly schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:10:
[...]
Zoek in de playstore naar 'immersive'. Niet alle apps werken (goed) zonder root. Ik heb zelf wel een gerootte unit en draai xposed. Een addon daarvan is 'Gravitibox' en met die addon kan je zo'n beetje alles aanpassen.
[ Voor 14% gewijzigd door Raziel op 19-09-2018 07:58 ]
Bij mij werken 2 ODB2 adapters van DealExtreme niet met de Xtrons unit. Ik zie ze wel staan bij de Bluetooth devices, maar ik kan geen verbinding maken, omdat er geen pincode scherm verschijnt. Op mijn Galaxy S9 werken deze ODB2 adapters wel.Raziel schreef op woensdag 19 september 2018 @ 07:18:
Het hoeft niet de Xtrons adapter te zijn, ik heb zelf meerdere ODB2 adapters van een paar euro en die communiceren ook prima met mijn headunit.
Ik heb er een van deze:arutten schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:59:
[...]
Bij mij werken 2 ODB2 adapters van DealExtreme niet met de Xtrons unit. Ik zie ze wel staan bij de Bluetooth devices, maar ik kan geen verbinding maken, omdat er geen pincode scherm verschijnt. Op mijn Galaxy S9 werken deze ODB2 adapters wel.
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4dPc0qMN
Die doet het prima, Torque etc. werkt er prima mee.
Vandaag komt als het goed is mijn Carista ODB2 dongle. Kijken of die kan praten met de Xtrons.
edit: de Carista dongle werkt niet met de Xtrons. Kan geen pincode invoeren. Heb nu wel dagrijverlichting, dat dan weer wel.
[ Voor 11% gewijzigd door Raziel op 19-09-2018 16:37 ]
https://nl.aliexpress.com...2d-4549-ae09-22f7a59e0097
Android 7.1.1. geïntegreerd met een paneel speciaal voor Prius 3 (2009-2012).
In ca. 10 dagen geleverd, via DHL, voor 213 Euro, geen douanekosten! (misschien had ik geluk)
Inclusief: verzending, OBD2 dongle, gps-antenne, SD kaartje met kaarten Europa, en achteruitrijcamera.
Aansluiten elektrisch: plug and play
Mechanisch: ander verhaal, Prius heeft speciale beugeltjes in het dashboard om de entertainment te fixeren, die van de originele TNS350 unit pasten niet geheel, het heeft me een paar uur vijlen gekost om de nieuwe set mooi recht in positie te krijgen.
Alles werkt, ook de achteruitrijcamera en de OBD2 dongle, het geluid klinkt beter dan voorheen!
Erg handig is het appje ‘MacroDroid’ op telefoon, zodra de bluetooth verbonden is gaat de hotspot aan en wordt er een wifi verbinding gemaakt. Ik vond deze app een stuk eenvoudiger in te stellen dan bijv Tasker. T.b.v. navigatie kan ik nu Waze gebruiken, perfect!
Welke kleur frame zit erbij? Zoek grijsn0ss schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:23:
[...]
Ik heb zelf deze; https://nl.aliexpress.com...=7VzYZvme&addresstype=600
Erg tevreden over!
Vind beide niet echt handig, gebruik nu carspot app..... simpeler kan je het niet krijgen.Jefe schreef op woensdag 19 september 2018 @ 17:48:
Erg handig is het appje ‘MacroDroid’ op telefoon, zodra de bluetooth verbonden is gaat de hotspot aan en wordt er een wifi verbinding gemaakt. Ik vond deze app een stuk eenvoudiger in te stellen dan bijv Tasker. T.b.v. navigatie kan ik nu Waze gebruiken, perfect!
Eerder gebruikte ik Hotspot starter maar carspot doet hetzelfde gratis wat Hotspot starter in premium heeft.
Heb mijn unit nu eindelijk klaar op de testbank......wacht op mijn inbouwframe nog.
Voorlopig maar ff navigeren met Waze, van alle navi's is dit nog de meest mooie..... hoop nog echt dat tomtom go de 3d view weer fixed.....hoewel ik er een hard hoofd in heb, anderzijds met de nieuwe ontwikkelingen zouden ze juist dit moeten gaan ondersteunen, android units gaan nu eindelijk populair worden.
@Raziel Ik bedoelde meer het volume van een RDS traffic alert via de radio (TA). Overigens zit er op mijn Xtrons in Settings > Car > Navigation ergens een optie waar je de manier van geluid mixen kan instellen. Ik heb het daar zo ingesteld dat de muziek compleet mute wanneer ik navigatie instructies krijg. Sygic doet het op die manier bij mij prima. Heb alleen nog niet getest of die setting toevallig ook van invloed is op TA (hoop het wel). Mooie tip trouwens van die 13,99. Gelijk even aangeschaft.
[ Voor 3% gewijzigd door temp00 op 19-09-2018 23:18 ]
Die vrijheid om te kiezen is leuk, maar maakt het ook lastig. Heb er nu tig geprobeerd (Waze niet, die vind ik een beetje kleuterig qua GUI en ik wil kaarten op de unit hebben). Uiteindelijk heb ik TomTom maar op 2D gezet. Ik zit alleen vast aan Samantha (tenzij ik de unit op NL zet, dan heb ik Xander maar ik hoor liever een vrouwenstem).Gmember schreef op woensdag 19 september 2018 @ 20:28:
[...]
Vind beide niet echt handig, gebruik nu carspot app..... simpeler kan je het niet krijgen.
Eerder gebruikte ik Hotspot starter maar carspot doet hetzelfde gratis wat Hotspot starter in premium heeft.
Heb mijn unit nu eindelijk klaar op de testbank......wacht op mijn inbouwframe nog.
Voorlopig maar ff navigeren met Waze, van alle navi's is dit nog de meest mooie..... hoop nog echt dat tomtom go de 3d view weer fixed.....hoewel ik er een hard hoofd in heb, anderzijds met de nieuwe ontwikkelingen zouden ze juist dit moeten gaan ondersteunen, android units gaan nu eindelijk populair worden.
Ik gebruik CarSpot WiFi om een hotspot op te zetten zodra de bluetooth connectie gemaakt is, werkt prima. Je ziet ook netjes wanneer hij verbindt en hoeveel data je verstookt.
Ik had zelf er ook last van dat TomTom niet werkte op de android 8 units van Xtron. Nu kwam ik op XDA in het Malaysk Rom topic de volgende reactie tegen.Raziel schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:56:
[...]
Die vrijheid om te kiezen is leuk, maar maakt het ook lastig. Heb er nu tig geprobeerd (Waze niet, die vind ik een beetje kleuterig qua GUI en ik wil kaarten op de unit hebben). Uiteindelijk heb ik TomTom maar op 2D gezet. Ik zit alleen vast aan Samantha (tenzij ik de unit op NL zet, dan heb ik Xander maar ik hoor liever een vrouwenstem).
Ik gebruik CarSpot WiFi om een hotspot op te zetten zodra de bluetooth connectie gemaakt is, werkt prima. Je ziet ook netjes wanneer hij verbindt en hoeveel data je verstookt.
https://forum.xda-develop...post77288188#post77288188
Schijnbaar is TomTom met een opvolger van de TomTom go app bezig. De beta is vanuit daar te downloaden en hierop werkt 3d view wel. Grote verschil tussen de nieuwe en de huidige app is dat landen apart gedownload kunnen worden. En dus ook apart geupdate kunnen worden. Updates worden ook veel vaker doorgevoerd. Ook is de interface wat veranderd. Afslagen zijn bijvoorbeeld veel duidelijker weergeven. Voor nu is hij nog gratis te gebruiken en werkt hij goed. Wanneer dit betaald wordt weet ik niet.
Hoop dat dit helpt.
Hier de officiële link naar de playstore. Maar nog niet beschikbaar in Nederland.
https://play.google.com/s...m.tomtom.gplay.navapp.nds
Via de apk en de instructies op de site werkt het echter prima.
[ Voor 9% gewijzigd door Tokotor op 20-09-2018 12:13 ]
Beide kleuren worden aangeboden, dus zowel grijs and zwart.yoshmite schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:29:
[...]
Welke kleur frame zit erbij? Zoek grijs
Je moet de juiste kleur voor jezelf even selecteren. Ik heb zelf de zwarte variant.
top...heb hem zojuist even op men telefoon gezet...Tokotor schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:08:
[...]
Ik had zelf er ook last van dat TomTom niet werkte op de android 8 units van Xtron. Nu kwam ik op XDA in het Malaysk Rom topic de volgende reactie tegen.
https://forum.xda-develop...post77288188#post77288188
Schijnbaar is TomTom met een opvolger van de TomTom go app bezig. De beta is vanuit daar te downloaden en hierop werkt 3d view wel. Grote verschil tussen de nieuwe en de huidige app is dat landen apart gedownload kunnen worden. En dus ook apart geupdate kunnen worden. Updates worden ook veel vaker doorgevoerd. Ook is de interface wat veranderd. Afslagen zijn bijvoorbeeld veel duidelijker weergeven. Voor nu is hij nog gratis te gebruiken en werkt hij goed. Wanneer dit betaald wordt weet ik niet.
Hoop dat dit helpt.
Hier de officiële link naar de playstore. Maar nog niet beschikbaar in Nederland.
https://play.google.com/s...m.tomtom.gplay.navapp.nds
Via de apk en de instructies op de site werkt het echter prima.
Hoe is de geluidskwaliteit verder? Werkt de carkit goed? Stuurwiel bediening werkt die goed? Goed radio ontvangst? En als laatste werkt de car functies, dus instellen ambient sfeer verlichting, voet verlichting.n0ss schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:02:
[...]
Beide kleuren worden aangeboden, dus zowel grijs and zwart.
Je moet de juiste kleur voor jezelf even selecteren. Ik heb zelf de zwarte variant.
Geluidskwaliteit vind ik persoonlijk beter dan mijn orginele radio. Carkit en handfree bellen is goed.yoshmite schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:45:
[...]
Hoe is de geluidskwaliteit verder? Werkt de carkit goed? Stuurwiel bediening werkt die goed? Goed radio ontvangst? En als laatste werkt de car functies, dus instellen ambient sfeer verlichting, voet verlichting.
Stuur bediening werkkt vlekkeloos. Radio ontvangst is prima, alleen heb je bij deze radio geen ruis, als er geen ontvangst is valt die even weg maar niet storend. Alle orginele auto instellingen blijven behouden echter heb k ze niet allemaal nog uitgetest qua werking. Maar het instellen van je sfeer verlichting is niet iets wat je dagelijks doet toch?
met als optie ...inbouw van dsp chip en optie voor een full rca output
https://m.nl.aliexpress.c...b870d4007a3ebf260c23900cb
Verwijderd
een van deze meschienVerwijderd schreef op donderdag 20 september 2018 @ 20:34:
Ik ben opzoek naar een unit voor mijn astra h gtc maar met de kleur champagne grijs zodat het pat bij de kleur van me interieur... Nergens verkrijgbaar. Vgm een zeldzaam kleur
https://androidgps.nl.ali...010608.0.0.615e31ceQhSSnY
Is dit systeem nog van een bepaald merk? Moest je nog invoer kosten betalen?n0ss schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:53:
[...]
Geluidskwaliteit vind ik persoonlijk beter dan mijn orginele radio. Carkit en handfree bellen is goed.
Stuur bediening werkkt vlekkeloos. Radio ontvangst is prima, alleen heb je bij deze radio geen ruis, als er geen ontvangst is valt die even weg maar niet storend. Alle orginele auto instellingen blijven behouden echter heb k ze niet allemaal nog uitgetest qua werking. Maar het instellen van je sfeer verlichting is niet iets wat je dagelijks doet toch?
Ja blijkbaar van COIKA. Ik heb 30 euro invoerkosten moeten betalen via DHL. Was in contact met de verkoper en toen heeft die het gratis via DHL verstuurd.yoshmite schreef op donderdag 20 september 2018 @ 22:51:
[...]
Is dit systeem nog van een bepaald merk? Moest je nog invoer kosten betalen?
Alleen het scherm reflecteerd nog wel eens, als de zon er direct opstaat is het niet altijd even goed zichtbaar.
Maar wanneer je een navigatie app draait is het prima te doen. Mocht je nog meer vragen hebben stuur me dan even een pb.
Doorloop het topic, verricht zelf een beetje zoekwerk en je komt al een heel eind verder.yoshmite schreef op woensdag 19 september 2018 @ 18:06:
Welke radio/navigatie/carkit raden jullie aan voor een golf 7. Systeem moet ook nog werken met de stuurwiel bediening en mfa
Als je daarna nog vragen hebt, dan helpen wij je graag.
Verwijderd
Geen champagne grijs?locoelbario schreef op donderdag 20 september 2018 @ 20:58:
[...]
een van deze meschien
https://androidgps.nl.ali...010608.0.0.615e31ceQhSSnY
Ik heb net de V1.5.33 geinstalleerd, jammer dat er niet vermeld word wat er verbeterd is.Raziel schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 16:46:
Vandaag naar mijn werk voor het eerst met de nieuwe TomTom gereden (1.0.5). 3D werkt prima, maar ze slikt het einde van de zinnen in. Daarnaast heb ik ook met deze dat als ik een niet computerstem doe, deze continue blijft praten. 'Grappig' dat ze dingen die vroeger werkten weten te slopen, want dat inslikken zat er in TomTom Go ook al een keer in.
Is het ook mogelijk om het geluid van de tomtom te verhogen ten opzichte van de radio?
Ik heb nu mixing aanstaan met +5 omdat het geluid van de stemmen een stuk zachter is dan de radio.
Verder ziet het er goed uit, en een heel groot voordeel met deze nieuwe tomtom is dat je eindelijk (net als met de meeste navi's) nu door de route kan swipen en dus vooruit kan kijken.
[ Voor 6% gewijzigd door Gmember op 22-09-2018 09:06 ]
Denk dat ik de link gewoon mag posten hier, is geen gekraakte software namelijk.Gmember schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 08:56:
[...]
Ik heb net de V1.5.33 geinstalleerd
Is het ook mogelijk om het geluid van de tomtom te verhogen ten opzichte van de radio?
Ik heb nu mixing aanstaan met +5 omdat het geluid van de stemmen een stuk zachter is dan de radio.
Verder ziet het er goed uit, en een heel groot voordeel met deze nieuwe tomtom is dat je eindelijk (net als met de meeste navi's) nu door de route kan swipen en dus vooruit kan kijken.
https://apkpure.com/tomto...m.tomtom.gplay.navapp.nds
Ik heb bij mijn Xtrons via de Factory Settings het geluid van de radio zachter gezet tov system. Vond sowieso dat het geluid van de tuner te hard was. Zelfs op 1 was het vrij stevig.
Laat even weten of 1.0.5 voor jou wel goed werkt. Ben erg benieuwd namelijk. Voorlopig houd ik het op TomTom Go. 3D is leuk, hij is ook best overzichtelijk, maar het inslikken van de stemmen vind ik erg vervelend. Dat ik vastzit aan een Engelse stem is mee te leven, maar dan moet ik het wel allemaal kunnen horen
Had wel na het afsluiten een forced close error....
Even aanzien nog.
Weet iemand of de Xtrons ook 2 telefoons tegelijk ondersteund?
Waar vind je trouwens de instelling dat je de radio seperaat zachter kan zetten eigenlijk?
YouTube: Android head unit 5.1.1 low GPS voice fixGmember schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 09:21:
1.0.5.33 werkt goed, moet nog even een rit maken om te testen.
Had wel na het afsluiten een forced close error....
Even aanzien nog.
Weet iemand of de Xtrons ook 2 telefoons tegelijk ondersteund?
Waar vind je trouwens de instelling dat je de radio seperaat zachter kan zetten eigenlijk?
Fijn dat 1.0.5 bij jou goed werkt. Wat voor type unit heb je? En welke Android versie? Ik heb wel hoop dat het ooit goedkomt
@Tokotor had ook het voice issue dat de 'niet computerstem' (Bram of Eva) helemaal los ging bij de 1e instructie. Weet niet of bij hem de instructies worden afgebroken.
Is er iemand die DVR heeft aangesloten op zijn unit? Heb voor een tientje een frontcamera gekocht (werk je weg in het VW logo), maar twijfel of ik hem aan ga sluiten, vraag me namelijk af of het voor de storage wel goed is als je je ritten opneemt.
[ Voor 13% gewijzigd door Raziel op 22-09-2018 09:38 ]
Draai carwebguru launcher, hebben meer trouwens dat als je gewoon radio luisterd en naar de homescreen van je launcher gaat de radio ook stopt?
Vreemde is dat dit bij mij wel gebeurd maar als het systeem energieke minuten aanstaat dit euvel zichzelf oplost en wel kan switchen zonder dat de radio stopt
Helaas kan ik nergens een instelling vinden betreffende de fm radio, deze werkt alleen als deze op de voorgrond aan staat, zodra ik terug naar homescreen ga stopt deze. Das wel een dingetje.....
ben deze aan het overwegenmathias82 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:40:
Ik ben ook op zoek naar een Android autoradio voor in mijn Golf 6. Ik heb deze op het oog: https://www.joyingauto.eu...ch-indash-dvd-player.html Is dit een goede keuze? Ik zou liever niet in China bestellen om verzend- douane- en taksproblemen te vermijden...
https://nl.aliexpress.com....8148356.8.3cc21528QQS75p
Joying heeft ook een EU-warehouse. Mijn unit was er binnen een paar dagen. Geen douane.mathias82 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:40:
Ik ben ook op zoek naar een Android autoradio voor in mijn Golf 6. Ik heb deze op het oog: https://www.joyingauto.eu...ch-indash-dvd-player.html Is dit een goede keuze? Ik zou liever niet in China bestellen om verzend- douane- en taksproblemen te vermijden...
Ja maar dat is dus China import en wil ik liever vermijden. Anders zou ik misschien voor deze gaan: https://nl.aliexpress.com...o-Passat/32858642770.htmllocoelbario schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:54:
[...]
ben deze aan het overwegen
https://nl.aliexpress.com....8148356.8.3cc21528QQS75p
Dat is ook de reden dat ik Joying overweeg. Is het een goede keuze? Ben je tevreden van jouw toestel?YoGi_Berra schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 14:57:
[...]
Joying heeft ook een EU-warehouse. Mijn unit was er binnen een paar dagen. Geen douane.
Maar al met al was het een goede koop. Navigatie en Spotify was waarvoor ik hem had aangeschaft (voor offline gebruik). Dat deed hij naar behoren.
Joying lijk niet verder te gaan dan Golf 5 en 6. De 7 is anders, vanwege het massaal jatten van de RNS navi systemen. Er zit nu een module in het handschoenenvak. Maar er is hoop :yoshmite schreef op woensdag 19 september 2018 @ 18:06:
Welke radio/navigatie/carkit raden jullie aan voor een golf 7. Systeem moet ook nog werken met de stuurwiel bediening en mfa
YouTube: MK7 Golf Android Headunit Walkthrough
https://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=16904
https://nl.aliexpress.com...archText=golf+mk7+android
[ Voor 15% gewijzigd door asing op 23-09-2018 18:23 ]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Anoniem: 1119451
-netflix
-spotify
-navigatie
-radio
Ik zelf gebruik een iphone en die apple carplay is wel leuk maar hoeft niet.
Voor mij is het wel heel belangrijk dat stuurbediening en parkeersensoren zeker evengoed werken. Ook ben ik vanplan een camera bij achteruit rijden te installeren.
Welke rade jullie me aan en past deze dan gewoon?
Verwijderd
Ali express heeft een aantal solide systemen staanAnoniem: 1119451 schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:33:
Ik heb een vraagje en hoop hier wat vriendelijke kerels te vinden die me kunnen helpen. Deze week ga ik een 2dehands scirocco gaan halen van bj 2012. Nu zit daar zo ren rns510 in maar met defect (geel) scherm. Ik vermoed namaak. Ik ga er sowieso een nieuwe insteken maar welke raden jullie me aan? Prijs max 500 eur. Volledige touchscreens vind ik wel mooi maar dat moet allemaal gewoon vlot werken.(zoals een recente gsm bv) ik ga voornamelijk volgende gebruiken;
-netflix
-spotify
-navigatie
-radio
Voor mij is het wel heel belangrijk dat stuurbediening en parkeersensoren zeker evengoed werken. Ook ben ik vanplan een camera bij achteruit rijden te installeren.
Anoniem: 1119549
Alleen als ik met bluetooth verbonden ben geweest zet die. De contacten op de radio. Maar daarna mis ik ze weer op de telefoon. Iemand al ervaring mee? Moet ze nu steeds opnieuw synchroniseren 😖
Alvast bedank
Bij sommige apparaten zitten er 2 schroeven in de bovenkant om de lade te vergrendelen voor transport. Die moet je eruit draaien anders werkt dvd inderdaad niet.Anoniem: 1119549 schreef op zondag 23 september 2018 @ 22:49:
Hallo, Ik heb net de 8 "2 Din PX5 Android 8.0 Auto Radio Audio Stereo Voor Volkswagen VW Passat Polo Golf Head unit Tape recorder Met dvd-speler bij alIe express gekocht, en geïnstalleerd. Werk tot nu toe perfect. CD/dvd nog niet echt aan toegekomen. Wou de CD niet in nemen nog ff uitzoeken wat dat moet wezen🤔
Alleen als ik met bluetooth verbonden ben geweest zet die. De contacten op de radio. Maar daarna mis ik ze weer op de telefoon. Iemand al ervaring mee? Moet ze nu steeds opnieuw synchroniseren 😖
Alvast bedank
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Wel een probleempje. Hij gaat constant terug naar het homescreen: YouTube: Loop xtrons
Iemand enig idee hoe dit te fixen? Resetten helpt, maar het probleem naar verloop van tijd weer terug.
Anoniem: 1119451
Wel die 8.0 android lijkt me wel wat van op aliexpress. De Xtron. Maar wordt die geleverd met alle kabels? Heb ik ook niet een beugel nodig voor in men wagen? Stuurbediening enzo moet wel werken.Verwijderd schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:39:
[...]
Ali express heeft een aantal solide systemen staan
Zit je home knop toevallig niet een beetje vast? Ff een paar keer goed button mashen anders?StephanVierkant schreef op maandag 24 september 2018 @ 12:27:
Heb net de Xtrons in huis en de installatie was verrassend eenvoudig. Het verwijderen van de Parrot was eigenlijk meer werk, door die ingewikkelde kabelbrij.
Wel een probleempje. Hij gaat constant terug naar het homescreen: YouTube: Loop xtrons
Iemand enig idee hoe dit te fixen? Resetten helpt, maar het probleem naar verloop van tijd weer terug.
Verwijderd
Heb jij dit probleem weten op te lossen? Ik loop tegen hetzelfde aan, heb al meerdere sim kaarten geprobeerd en ook een dunkatronnetje erachter om het extra aan te drukken. Helaas altijd zelfde melding. 'Please first insert the SIM card'SAiKO schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:50:
[...]
Werkte de dongle bij jou out-of-the-box? Heb de simkaart erin gestopt maar hij blijft nu groen/rood knipperen. Het simkaartnummer is 0000 maar bij 4G Settings > APN Settings geeft hij aan "Please first inser the SIM card". De simkaart zit er wel degelijk in..
Dank en groet!
ps heb zelf sinds paar dagen de PB88UNVP van Xtrons voor Golf 6, als iemand vragen heeft over deze unit, let me know.
Zelf toen ook een tijdje zitten rommelen met simkaart, volgens mij kun je de pincode er ook helemaal afhalen (dongle even in een windows computer steken). Ik gebruik nu echter al 2 jaar gewoon een wifi hotspot in de auto, ligt altijd aan de stroom in het dashboard kastje.Verwijderd schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:57:
[...]
Heb jij dit probleem weten op te lossen? Ik loop tegen hetzelfde aan, heb al meerdere sim kaarten geprobeerd en ook een dunkatronnetje erachter om het extra aan te drukken. Helaas altijd zelfde melding. 'Please first insert the SIM card'
Dank en groet!
ps heb zelf sinds paar dagen de PB88UNVP van Xtrons voor Golf 6, als iemand vragen heeft over deze unit, let me know.
Zou kunnen, hoewel ik me afvraag waarom hij na 1-2 seconden weer naar de radio teruggaat. Het probleem is overigens nu ineens weer verdwenen, zonder reset.temp00 schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:34:
[...]
Zit je home knop toevallig niet een beetje vast? Ff een paar keer goed button mashen anders?
Anoniem: 1119549
Hij wil er wel in tot het laatste stukje. Dan zit nog net de rand van de CD aan de buiten kant. Maar ik zal er eens naar kijken. Bedankt 👍azz_kikr schreef op maandag 24 september 2018 @ 07:24:
[...]
Bij sommige apparaten zitten er 2 schroeven in de bovenkant om de lade te vergrendelen voor transport. Die moet je eruit draaien anders werkt dvd inderdaad niet.
Bij mij was er wel een CD/DVD drive aanwezig maar deze was er puur voor de sier. Hopelijk niet bij jou het geval.Anoniem: 1119549 schreef op maandag 24 september 2018 @ 22:42:
[...]
Hij wil er wel in tot het laatste stukje. Dan zit nog net de rand van de CD aan de buiten kant. Maar ik zal er eens naar kijken. Bedankt 👍
Echt? Staat er wel een CD/DVD drive vermeld bij de specs? Anders zou het vrij aso zijn.YoGi_Berra schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 00:58:
[...]
Bij mij was er wel een CD/DVD drive aanwezig maar deze was er puur voor de sier. Hopelijk niet bij jou het geval.
In latere versies is de drive verwijderd of een plaatje in gezet. Mijn (Joying) versie: DE-JY-VL130N2.
Maar ja, wie gebruikt er nog cd’tjes tegenwoordig?
- Installatie was echt een makkie. De Parrot verwijderen was ingewikkelder, toen ik die kabels eenmaal had verwijderen was het echt plug and play. Als je niet in staat bent dit te installeren, vraag ik me af of je überhaupt een auto kunt besturen.
- De performance haalt het bij lange na niet bij een high end telefoon/tablet. Hoop dat ik me hier niet teveel aan ga storen. Maar wat wil je voor deze prijs? €260,- voor een Android 8 tablet is al niet duur, laat staan als je hem in je auto kunt inbouwen.
- De launcher/app drawer voelt nogal ouderwets aan. Een meer 'stock Android' look zou ik op prijs stellen. Daar moet ik dus nog even induiken.
- Geluidskwaliteit bellen lijkt prima (ook zonder externe microfoon), maar daarvoor moet ik nog even wat meer feedback verzamelen
Die stock launcher is heel basic maar functioneel, heb zelf diverse geprobeerd en omdat bij de meeste launchers de radio killed zodra je naar het homescherm gaat gebruik ik nu Car Launcher Pro.
Deze ziet er mooi uit, functioneel en killed de radio niet.
Als audio speler gebruik ik nu nog EZ Folder Player maar ik ben nog andere aan het proberen.
Ik snap ook niet dat het merendeel van alle spelers geen folder functie heeft alleen artist,genre,playlist etc.
Zeer irritant gezien ik een hele collectie heb opgebouwd in een folder structuur wat veel georganiseerder is.
Nu kwam ik online deze tegen; https://www.audiovolt.nl/...one-en-andere-toestellen/
Dit model spreekt mij aan omdat het goed past bij een Audi.
Heeft iemand hier ervaring met dit apparaat? (en/of tips?) Ik ben benieuwd naar de kwaliteit, responsiveness etc.
Ik was eerst aan het kijken naar een Android Auto radio, maar die kan ik nergens vinden. Daarnaast is Android Auto natuurlijk officieel niet beschikbaar in Nederland.
[ Voor 22% gewijzigd door Rhapsody op 25-09-2018 19:56 ]
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Ik vind de launcher van Xtrons best okee. Widgets zijn groot en overzichtelijk, duidelijk homescreen zo.Gmember schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 19:49:
Ik moet zeggen dat ik juist de performance echt wel zeer vlot vind, doet weinig onder mijn Oneplus 5.
Die stock launcher is heel basic maar functioneel, heb zelf diverse geprobeerd en omdat bij de meeste launchers de radio killed zodra je naar het homescherm gaat gebruik ik nu Car Launcher Pro.
Deze ziet er mooi uit, functioneel en killed de radio niet.
Als audio speler gebruik ik nu nog EZ Folder Player maar ik ben nog andere aan het proberen.
Ik snap ook niet dat het merendeel van alle spelers geen folder functie heeft alleen artist,genre,playlist etc.
Zeer irritant gezien ik een hele collectie heb opgebouwd in een folder structuur wat veel georganiseerder is.
Radio app is prima, muziek app ben ik nog niet helemaal uit. Hij gaat (bij mij) niet over naar een volgende folder. Ik heb een SD kaartje met daarop allemaal albums in aparte mappen, maar als hij het laatste nummer van een album heeft afgespeeld blijft het stil. Niet handig. Ik zie maar vier opties. Shuffle, repeat song, repeat folder en dat icoontje met die pijltjes, waarvan ik zou verwachten dat hij dus naar de volgende map zou gaan, maar niet dus.
Overigens voor de mensen die wat folder players uit willen proberen: Lisna, Maple player, Musicolet, Mortplayer.
Heb het nog niet gemerkt, maar nou rijd ik ook maar 20 km per dag binnen de randstad, dus ik blijf wel binnen het bereik.temp00 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:15:
Weet iemand hoe ik ervoor zorg dat de default Xtrons radio niet direct naar een andere frequentie gaat zoeken zodra de ontvangst wat minder is? Als ik nu bijv. een tunnel in rij of in een gebied kom waar de ontvangst wat minder is, gaat de tuner gelijk zoeken en dat is best irritant.
In het boekje staat dat er rechtsboven de voorkeurzenders drie knopjes moeten zitten: AF, TA en PTY. Volgens mij heb ik die niet staan, maar AF zou je uit moeten zetten. Ik heb alleen als ik op de zendmast klikt dat loc aan en uit gaat: 'Distant/Local seek tuning'
Hun antwoord: zet al je nummers in één playlist. Nee, dat zoekt makkelijk …
[ Voor 9% gewijzigd door Raziel op 26-09-2018 09:42 ]
Heb nu Mezzo player in combinatie met met Car Launcher Pro en de leather theme...... Dit ziet er super gelikt uit en alles functioneerd zoals ik wil eindelijk..... Mooiste is dat je in de Launcher al je settings kan opslaan en exporteren
Ik heb sinds vorige week een 9” Android radio en werkt prima in mijn Golf 6.Anoniem: 1119451 schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:33:
Ik heb een vraagje en hoop hier wat vriendelijke kerels te vinden die me kunnen helpen. Deze week ga ik een 2dehands scirocco gaan halen van bj 2012. Nu zit daar zo ren rns510 in maar met defect (geel) scherm. Ik vermoed namaak. Ik ga er sowieso een nieuwe insteken maar welke raden jullie me aan? Prijs max 500 eur. Volledige touchscreens vind ik wel mooi maar dat moet allemaal gewoon vlot werken.(zoals een recente gsm bv) ik ga voornamelijk volgende gebruiken;
-netflix
-spotify
-navigatie
-radio
Stuurbediening werkt;
WiFi via hotspot werkt;
Netflix, Ziggo werkt;
Navigatie apps werken;
Kortom een super ding.
----------------------------------
Enige wat ik graag zou willen is de originele GPS antenne aansluiten op de radio i.p.v. de meegeleverde GPS antenne. Niet dat die slecht is, maar de originele is toch wat sterker.
Kan iemand zeggen hoe dit te regelen is?
Edit: ik lees dat er een aantal mensen zijn die een goede en nette (maar ook betaalbare) radio zoeken. Ik kan deze aanraden! Ik zal er later nog foto’s bij zetten. Ik kan hem ook inbouwen voor je in de buurt van Den Haag..:)
Verder is de prijs voor deze Android €235,- gewoon via mij te bestellen...:)
Gr Jeroen
Ik hoop dat de foto's zo werken:

[ Voor 83% gewijzigd door JasonXGaming2 op 26-09-2018 17:25 ]
op meeste zit gewoon een fakra connector op en past op de originele antenne.JasonXGaming2 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:27:
[...]
Ik heb sinds vorige week een 9” Android radio en werkt prima in mijn Golf 6.
Stuurbediening werkt;
WiFi via hotspot werkt;
Netflix, Ziggo werkt;
Navigatie apps werken;
Kortom een super ding.
Enige wat ik graag zou willen is de originele GPS antenne aansluiten op de radio i.p.v. de meegeleverde GPS antenne. Niet dat die slecht is, maar de originele is toch wat sterker.
Edit: ik lees dat er een aantal mensen zijn die een goede en nette (maar ook betaalbare) radio zoeken. Ik kan deze aanraden! Ik zal er later nog foto’s bij zetten. Ik kan hem ook inbouwen voor je in de buurt van Den Haag..:)
Gr Jeroen
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Een tip die ik iedereen wil meegeven.Rhapsody schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 19:55:
Voor onze Audi A3 (2012) ben ik ook aan het kijken naar een Android radio;
Nu kwam ik online deze tegen; https://www.audiovolt.nl/...one-en-andere-toestellen/
Dit model spreekt mij aan omdat het goed past bij een Audi.
Heeft iemand hier ervaring met dit apparaat? (en/of tips?) Ik ben benieuwd naar de kwaliteit, responsiveness etc.
Ik was eerst aan het kijken naar een Android Auto radio, maar die kan ik nergens vinden. Daarnaast is Android Auto natuurlijk officieel niet beschikbaar in Nederland.
Bestel via aliexpress of de site van het merk zelf.
Je betaald op die site 450 euro voor een radio die zij zelf ook hebben geimporteerd via de fabrikant die je zelf kan aankopen voor 300 euro.
Goeie merken zijn Xtrons, Joying, Pumpkins..
Lees even het topic door en je komt al een heel eind verder.
en voeding enzv ..
(diy android/linux autoradio ding)
Tja vanalles
Nu noem je verschillende systemen op, dit hier gaat over dedicsted android head units.vso schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:58:
is dit ook android raspberry pi auto radio unit topic ? want ik loop met geluid een beetje vast ..
en voeding enzv ..
(diy android/linux autoradio ding)
De Raspberry Pi is een linux bord en word gebruikt voor carpc's en is nogal wat anders.
Maar goed, wat zijn je issues, toevallig weet ik van alle systemen wel wat
Als AF uit staat zou het normaal moeten gedaan zijn.temp00 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:15:
Weet iemand hoe ik ervoor zorg dat de default Xtrons radio niet direct naar een andere frequentie gaat zoeken zodra de ontvangst wat minder is? Als ik nu bijv. een tunnel in rij of in een gebied kom waar de ontvangst wat minder is, gaat de tuner gelijk zoeken (ook met AF, Loc uit) en dat is best irritant.
Overigens voor de mensen die wat folder players uit willen proberen: Lisna, Maple player, Musicolet, Mortplayer.
Heb je al een mailtje richting Xtrons gedaan hierom?
Bedankt voor de tips over de folder players. Ik ga even Musicolet uitproberen, die heeft de mooiste interface.
Ik heb nu een standaard Ford cd6000 uit de auto getrokken en doel is android auto (aka crankshaft openauto) via R PI3 te gaan draaien, maar ook standalone radio, muziek,canbus, etc te doen..)Gmember schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:58:
[...]
Nu noem je verschillende systemen op, dit hier gaat over dedicsted android head units.
De Raspberry Pi is een linux bord en word gebruikt voor carpc's en is nogal wat anders.
Maar goed, wat zijn je issues, toevallig weet ik van alle systemen wel wat
Mijn grootste "issue" is van de rpi naar de 4 speakers (stock) te gaan, nu zal dat via i2c of usbsoundcard moeten .. maar welke versterker kan ik het best (moet in radio enclosure passen) hiervoor benutten. ik zoek dus een Amplifier board.
Wat ik tot nu toe gevonden heb zijn losse 2 channel amplifiers of 4.1 (met 2 aparte inputs ???) volgens mij was er een x6000 hat die dat deed maar die is nergens meer te vinden.. (overgens wil ik de volume ook nog digitaal aansturen dus de potentiometers moeten ook nog digitaal worden..
En ik zou 2x een 2 channel kunnen pakken maar hoe doe ik dan balans /fade enzv ?
ps Voor het netjes afsluiten heb ik een ampere/volt meter(s) liggen en adac's zodat ik bij auto start/stop een gecontroleerde "delayed" afsluiting heb (en stuurwiel besturing wat ook via een adac moet)
Tja vanalles
Wat betreft die radio: AF staat idd uit, wellicht heeft het te maken met TA (traffic alert) welke ik altijd aan heb staan (vind ik rete handig
Is dit Android 8 en is hij er ook voor een Mitsubishi outlander van 2008?JasonXGaming2 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:27:
[...]
Ik heb sinds vorige week een 9” Android radio en werkt prima in mijn Golf 6.
Stuurbediening werkt;
WiFi via hotspot werkt;
Netflix, Ziggo werkt;
Navigatie apps werken;
Kortom een super ding.
Gr Jeroen
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer
https://nl.aliexpress.com....8148356.8.dd902d37Lw9v0Rbbn_ldp schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 16:00:
[...]
Is dit Android 8 en is hij er ook voor een Mitsubishi outlander van 2008?
https://nl.aliexpress.com...-40e4-9465-fbc65109c956-2
[ Voor 39% gewijzigd door locoelbario op 29-09-2018 18:06 ]
De reacties zijn bij beide hetzelfde maar de merken en prijzen zijn verschillend. In de reacties lees ik iets over slechte communicatie met leverancier en slecht beeld door lichtinval. Hoe is jou ervaring met de beeldkwaliteit?
De eerste door jou geadviseerde lijkt wel betere specs te hebben.
Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer
de eerste heeft inderdaad de betere specs..en is een bekender merk.bbn_ldp schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 22:40:
[...]
De reacties zijn bij beide hetzelfde maar de merken en prijzen zijn verschillend. In de reacties lees ik iets over slechte communicatie met leverancier en slecht beeld door lichtinval. Hoe is jou ervaring met de beeldkwaliteit?
De eerste door jou geadviseerde lijkt wel betere specs te hebben.
en daar zit een ips scherm in..
had deze nog gevonden ...als je nog graag knoppen had gehad
https://nl.aliexpress.com...-4a37-b988-bd767b0ecefd-0
https://nl.aliexpress.com...-4a37-b988-bd767b0ecefd-1
tevens mogelijk met wat upgrades
[ Voor 17% gewijzigd door locoelbario op 30-09-2018 11:24 ]
Anoniem: 1122571
Ik heb een BX-411 7.1 Android radio in mijn Mercedes Vito van 2013 gebouwd.
Niks bijzonders, gewoon met de iso stekker. Geschakelde en vaste spanningdraad zitten goed.
Net als bij mijn oude 1 din Pioneer radiotje heb ik een onderbreking bij het starten van de auto, alleen duurt het bij de nieuwe radio veel langer om weer te starten. Bij ingegeven route is dat vooral lastig. n
Hebben jullie dat ook? Is het normaal en moet ik er mee leren leven?
Liever zou ik zien dat de radio aan blijft bij het starten.
Groeten!
Je instelling zullen waarschijnlijk zo staan dat hij de radio volledig afsluit ipv in standby te gaan..Anoniem: 1122571 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:27:
Hallo allen,
Ik heb een BX-411 7.1 Android radio in mijn Mercedes Vito van 2013 gebouwd.
Niks bijzonders, gewoon met de iso stekker. Geschakelde en vaste spanningdraad zitten goed.
Net als bij mijn oude 1 din Pioneer radiotje heb ik een onderbreking bij het starten van de auto, alleen duurt het bij de nieuwe radio veel langer om weer te starten. Bij ingegeven route is dat vooral lastig. n
Hebben jullie dat ook? Is het normaal en moet ik er mee leren leven?
Liever zou ik zien dat de radio aan blijft bij het starten.
Groeten!
Welke instelling heb je het dan over? Ik heb nog niet heel veel geexperimenteerd, maar zag wel een bepaalde tijdsinstelling mogelijk via menu instellingen. Heeft dat er mee te maken?Asterion schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:37:
[...]
Je instelling zullen waarschijnlijk zo staan dat hij de radio volledig afsluit ipv in standby te gaan..
Maar zoals gezegd deed mijn oude autoradio dat ook, alleen was er dan binnen twee seconden weer muziek. Deze nieuwe radio geeft eerst het opstartlogo, en dan het android poppetje met de opbouwende puntjes. Dit duurt een halve minuut ongeveer, maar dan ben ik inmiddels wel weggereden, vandaar dat ik het lastig vind.
Die tijdsinstelling zal het waarschijnlijk wel zijn. Ik weet niet uit mijn hoofd waar het staat. Bij Xtrons staat dat bij car settings geloof ik..Anoniem: 1122571 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:46:
[...]
Welke instelling heb je het dan over? Ik heb nog niet heel veel geexperimenteerd, maar zag wel een bepaalde tijdsinstelling mogelijk via menu instellingen. Heeft dat er mee te maken?
Maar zoals gezegd deed mijn oude autoradio dat ook, alleen was er dan binnen twee seconden weer muziek. Deze nieuwe radio geeft eerst het opstartlogo, en dan het android poppetje met de opbouwende puntjes. Dit duurt een halve minuut ongeveer, maar dan ben ik inmiddels wel weggereden, vandaar dat ik het lastig vind.
Je kan kiezen tussen standby, 10 min, 20 min, etc...
en de tijden tot een uur dan schakel hij na die tijd uit , dan blijft die tijd in standby.
heb zelf op een uur gezet dat die na een uur helemaal uitschakelt
ff zelf proberen wat je het fijnste vind
Is je batterij niet wat licht voor je starter? NOrmaal dat je lichten ff dimmen bij het starten maar ik heb nog nooit meegemaakt dat de radio er van uitviel....zelfs niet op oude barrels.Anoniem: 1122571 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:23:
Ik snap het, maar volgens mij lost dat mijn probleem dat hij kort uitvalt bij het starten niet op. Of wel?
Ik zou kijken of batterij/starter nog wel 100 % zijn.
Wat ik zie, is dat er een rittenadministratie GPS systeem bij de voeding is opgenomen.
Ik zal eens een andere voeding proberen om te kunnen zien of het daar misschien aan ligt.
Ik doe wel een berichtje als ik het heb kunnen oplossen.
Mochten er nog aanvullingen, tips zijn, dan hoor ik graag.