Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-09 12:30
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:43:
Ik ben al een tijdje opzoek naar een single DIN android 8" radio. Nou was ik heilig overtuigd dat ik voor de unit van Joying zou gaan. Maar ik zie in dit topic ineens zo vreselijk veel merken voorbij komen.. wat raden jullie op dit moment aan, kwa kwaliteit/prijs/service..

Joying
Pumpkin
Wilson
........

Thanx for the feedback!
Je noemt nu een aantal merken. Had daar al een bepaald model van in gedachte?
Waar moet de unit in gebouwd worden? Nog wensen aan de unit, of moet deze alleen FM-radio afspelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 22:23

NoE

Que?

Na een paar dagen in productie te zijn met de nieuw unit de volgende puntjes:
- WiFi is niet altijd aan. Na aan/uit auto doet ie het weer. Niet handig tijdens het rijden...
- Soms is de radio even stil voor een halve seconde. (Zoekt ie naar een sterker kanaal?)
- Zacht krakend geluid (niet ontstoort? Komt het door de dubbele versterker? Kan ik de radio down-tunen?)
- Telefoonboek wordt niet ingelezen.

Wat ik nog zoek is een goede weer app(widget) en track&trace app (inc uitlezen km stand). Daarnaast was ik benieuwd wie er ook met meerdere profielen werkt? Zou mooi zijn als ie bij andere bestuurders ook gelijk een ander account oppakt (e.g. mail, calendar etc). Heb trouwens voor de auto een seperaat google account aangemaakt

Btw wat wel weer grappig is dat mijn garmin virb action cam gewoon werkt

We love the smell of innovation in the morning!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:37
NoE schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:03:
Na een paar dagen in productie te zijn met de nieuw unit de volgende puntjes:
- WiFi is niet altijd aan. Na aan/uit auto doet ie het weer. Niet handig tijdens het rijden...
- Soms is de radio even stil voor een halve seconde. (Zoekt ie naar een sterker kanaal?)
- Zacht krakend geluid (niet ontstoort? Komt het door de dubbele versterker? Kan ik de radio down-tunen?)
- Telefoonboek wordt niet ingelezen.

Wat ik nog zoek is een goede weer app(widget) en track&trace app (inc uitlezen km stand). Daarnaast was ik benieuwd wie er ook met meerdere profielen werkt? Zou mooi zijn als ie bij andere bestuurders ook gelijk een ander account oppakt (e.g. mail, calendar etc). Heb trouwens voor de auto een seperaat google account aangemaakt

Btw wat wel weer grappig is dat mijn garmin virb action cam gewoon werkt
Wifi kan je gewoon uitschakelen door je notificatiescherm te openen en wifi uit en terug aan te schakelen me dunkt?
De radio zoekt inderdaad naar een sterker kanaal, dat kan je uitschakelen door 'TF' uit te zetten.
Zacht kraken geluid kan aan de dubbele versterker liggen, daar heb ik geen ervaring mee.
De telefoonboek moet je de eerste handmatig inladen dacht ik, daarna gebeurd het automatisch.

Een track&trace app om je weg op te nemen?
Geo tracker is daar wel een goeie app voor.

Meerdere accounts om mail, kalender te bekijken?
Ik zou niet weten waarom je dat wilt doen op je radio? Je gsm is daar veel handiger voor en die heb je zo goed als altijd bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macboe
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-04 10:30
Macboe schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:29:
Ik heb een Joying 7" te koop/ruil staan. Het betreft de:

Joying Sofia Quad Core
Android 7.0.1
DDR3 1GB
2 seconde opstarttijd 30 seconde coldboot
Dashcam
Achteruitrijcam
GPS
DAB+

Ik denk dat de radio 20 uur heeft aangestaan tops. Reden verkoop/ruil, ik zoek een radio die meer power heeft. De bass van deze radio voldoet helaas niet aan mijn wensen. Ik ben toch wel iemand die Windowflex wil, aangezien ik voorheen 138db had.

Ik zoek een dubbeldin, bij voorkeur Pioneer Appradio of iets met Carplay functionaliteit.

Nieuwprijs was 229 excl. invoerkosten die ik helaas moest betalen.
Ook te ruil tegen Nvidia Shield TV

"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09 21:45
Hallo iedereen,

Ik ben aan het kijken voor een Android radio voor een Opel Corsa D. Na wat zoekwerk kan ik door de bomen het bos niet meer zien. Vrijwel alle radio's lijken qua uiterlijk exact op elkaar, maar verschillen toch qua binnenwerk of software.

De naam Xtrons zie ik regelmatig voorbij komen en die hebben dan ook een passende radio
https://nl.aliexpress.com.../1381550_32861956475.html

Als ik echter even verder zoek kom ik ook deze radio van Wondefoo tegen
https://nl.aliexpress.com...a/119231_32789005299.html

De laatste lijkt echter een betere deal vanwege het IPS scherm en een DSP die het geluid beter zou moeten maken.
Vragen die in mij opkomen zijn echter, is de laatste ook echt beter? Merk je iets van zo'n DSP? Heeft de Xtrons geen DSP? Heeft Xtrons misschien betere software of een beter updatebeleid? Zitten er verschillen in bouwkwaliteit of is die ongeveer gelijk bij alle merken?

Wat is jullie advies?

[ Voor 5% gewijzigd door -ION- op 15-08-2018 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoE

NoE

Que?

Heeft iemand zo'n unit al in een boot gebouwd, lijkt mij ook een super combi. Cams er op, hoppa.

Mij rest enkel nog een paar prio puntjes:
- krakend geluid, als in het lijkt niet ontstoort. Je hoort gewoon dat ie DATA aan het laden is.
- FlitsMeister start niet automatisch op, ondanks instellingen op beweging.

Iemand een idee?

Begrijp dat 8.1 niet gaat komen voor deze unit, wellicht gelijk door naar 9.0. zou mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
-ION- schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:08:
Hallo iedereen,

Ik ben aan het kijken voor een Android radio voor een Opel Corsa D. Na wat zoekwerk kan ik door de bomen het bos niet meer zien. Vrijwel alle radio's lijken qua uiterlijk exact op elkaar, maar verschillen toch qua binnenwerk of software.

De naam Xtrons zie ik regelmatig voorbij komen en die hebben dan ook een passende radio
https://nl.aliexpress.com.../1381550_32861956475.html

Als ik echter even verder zoek kom ik ook deze radio van Wondefoo tegen
https://nl.aliexpress.com...a/119231_32789005299.html

De laatste lijkt echter een betere deal vanwege het IPS scherm en een DSP die het geluid beter zou moeten maken.
Vragen die in mij opkomen zijn echter, is de laatste ook echt beter? Merk je iets van zo'n DSP? Heeft de Xtrons geen DSP? Heeft Xtrons misschien betere software of een beter updatebeleid? Zitten er verschillen in bouwkwaliteit of is die ongeveer gelijk bij alle merken?

Wat is jullie advies?
Wat hier al meermaals vermeld is, is dat alle verkopers dezelfde radio's verkopen van dezelfde fabrikant. Zij zetten er enkel hun naam op en voegen eventueel DSP aan toe, hardwarematig.

Waar je nu vooral moet opletten is dat je een PX5 toestel koopt met 4GB aan ram en 64GB aan geheugen. Dan zit je voor de toekomst toch al even veilig.
Deze toestellen zijn meestal uitgerust met Android 8 maar je vindt er ook met versie 6 welke normaal gezien een update moeten hebben naar 8. Het zijn immers identiek dezelfde modellen.

Als je een unit besteld, let er dan op dat je de mogelijkheid krijgt om vanuit een EU land te verzenden, anders krijg je nog te maken met de duane en BTW heffingen.

Xtrons en Joying zijn hier de meest besproken merken.

Ikzelf heb een Xtrons model en ben daar zeer tevreden over.
Als ik vergelijk met Joying dan is Joying goedkoper maar zij hadden geen dvd-speler en nog wat kleine zaken wat Xtrons wel leverde in hun unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdevries53
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
NoE schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 17:59:
Sinds vandaag de Xtrons 98PEMTVPL geplaatst in mijn skoda superb II geplaats, helemaal leuk en aardig maar helaas kwam er geen geluid uit. Heb de oude RNS510 terug geplaatst en hoppa weer geluid.

Kijkende zie ik een "sound system" blijk te hebben, oftewel een 10ch versterker (3TO 035 456) die wat speakers aansturen. Kijkende bij Xtrons zie ik daar dat de Dynaudio sound system iig niet wordt ondersteund en zie her en der ook problemen met aanwezige fabrieks versterkers.

Wie is hier toevallig ook al tegen aangelopen, en heeft dit weten op te lossen?

==> opgelost => accu stekker loshalen, 20 min wachten, radio opnieuw koppelen, en werken.

Het blijkt dat het een en ander gereset wordt en opnieuw wordt ingelezen.
geen last van ruis in de speakers? Ik had een radio van androidautoshop en had ruis op de speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:30
Asterion schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:23:
[...]

Wat hier al meermaals vermeld is, is dat alle verkopers dezelfde radio's verkopen van dezelfde fabrikant. Zij zetten er enkel hun naam op en voegen eventueel DSP aan toe, hardwarematig.

Waar je nu vooral moet opletten is dat je een PX5 toestel koopt met 4GB aan ram en 64GB aan geheugen. Dan zit je voor de toekomst toch al even veilig.
Deze toestellen zijn meestal uitgerust met Android 8 maar je vindt er ook met versie 6 welke normaal gezien een update moeten hebben naar 8. Het zijn immers identiek dezelfde modellen.

Als je een unit besteld, let er dan op dat je de mogelijkheid krijgt om vanuit een EU land te verzenden, anders krijg je nog te maken met de duane en BTW heffingen.
Zou bovenstaande toegevoegd kunnen worden aan de OP, dan kan er naar verwezen worden als mensen geen zin hebben om het topic (of de laatste 10 pagina's) door te lezen.

• cmderks93
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-09 21:31
He,

Ik rijd al een poosje een Auris Hybride uit 2010, heb een standaard W53848 radio/cd speler met bluetooth. Dit werkt redelijk goed, maar ik ben eigenlijk opzoek naar een android headunit. Ik zag op dit topic ook een auris voorbij komen, met een mooi perfect passende headunit, echter kwam ik bij deze persoon ook een kabelboompje tegen, welke anders is dan in mijn auris.

Het lijkt wel of de standaard radio/cd speler een andere kabelboom gebruikt dan de touch and go.

Ik kan het eigenlijk niet echt vinden wat ik moet hebben... Iemand hier welke mij op weg kan / wil helpen? In mijn vorige auto (mazda) had ik een PX3 apparaat, besteld via Eonon. Deze beviel mij redelijk, nu lijkt mij een PX5 natuurlijk het mooiste.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/AZTJE1wKhKVtEbW-HPGyfZdjz6bSH5agBU094Ko-Pz2LIgsXOnb7ho9SAfHzaKCZL5VESvssIKdxgJKCLtjglcgoJGOP5FwiQ2nvpEExSUnbskx8qwyHmc1Knn6YYpb_w04IsmRPJ4K2aN1XeDisOsAoNFyl1ArjAhoI5kRsQSxQnEyUEFoeUWrfNCN53TAUU-6dgqFnAHP-lZG4syqEMxh5kUHeQUcQ52RyOQTEiiZEYXtLmPKl_QG_1Eggi7aV58xvWXkZ4oFfS2jUpAIFzFoHU_FzgtJ4zzz3c_m370txE9isPQlgY_2mnaJGcpJYzVdtmsGiFDjLVpSCxZLncQMKsaph1F0UOyaLk1n18_rm_3BIhnOglx7sDydQMS1htvxbdUD5ZDY21384zXKCihMbGe5g9BmB6M4xk-aNzpaNwXMpZWIS9Oq5vFEt_4R9xh5nAL3h0mVMfX8FOplY-gYUotIzLmI8TkIzg-2BaE4oN6hW5CVHRZqKAN56AjGyVR64AT2sAbsKwBejXK7VGCDTjpBKQZL6pl3EgK-PbAOGl9tQgVzB6OFo7bA7fsTLO8YSIoYEMRxlNt9_IHg0DKSdrv6URkhBje-EzkMh=w742-h418-no

Alvast bedankt!

[ Voor 58% gewijzigd door cmderks93 op 21-08-2018 19:43 ]

• NoE

NoE

Que?

markdevries53 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 19:02:
[...]

geen last van ruis in de speakers? Ik had een radio van androidautoshop en had ruis op de speakers
Nee meer tikken/kraken.. ook als ik start is het wat heftiger.

Ik heb ondertussen seeting gevonden, bij advanced [CanBus] audio kan negatieve Db opgeven itt de default van 0 of bij Other: power Amp. Hier moet ik nog even mee spelen.

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb momenteel een android 8.0 unit in bestelling staan bij Androidautoshop. Weet iemand wat voor connector de aux aansluiting heeft op de headunit, is dit een 3.5 stereo jack of een tulp aanlsuiting (male of female)?

• YoGi_Berra
Blueone schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:38:
Ik heb momenteel een android 8.0 unit in bestelling staan bij Androidautoshop. Weet iemand wat voor connector de aux aansluiting heeft op de headunit, is dit een 3.5 stereo jack of een tulp aanlsuiting (male of female)?
Het zou helpen welke radio je gekocht hebt. Afhankelijk van het model (of het auto specifiek is) kan het eerder een tulp of connector zijn dan een 3.5mm audio jack.

• Avvd
  • Niet online
YoGi_Berra schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:07:
[...]

Het zou helpen welke radio je gekocht hebt. Afhankelijk van het model (of het auto specifiek is) kan het eerder een tulp of connector zijn dan een 3.5mm audio jack.
Excuus, ik ging er vanuit dat het bij alle radio's hetzelfde was op de can-bus module na, het gaat om de https://androidautoshop.c...ap-europe/33-color-silver

In mijn Ford mondeo zit er nu een aparte bluetooth module waar de aux/ microfoon en usb kabel op zitten aangesloten. De usb heeft intern ook daadwerkelijk een usb aansluiting dus die kan ik makkelijk omleggen naar de android radio. De originele microfoon en aux aansluiting wil ik van de kabelboom "aftappen" en daar vervolgens de juiste plug op zetten die ik in de radio wil steken.

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:44
Blueone schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:38:
Waarom AUX als ik vragen mag? Het hebben van een Full Android unit maakt dat toch overbodig? Geen geneuzel met kabeltjes. De unit is juist een op zich zelf staand multi-media apparaat. Daar kan gewoon je hele muziek verzameling op kwijt of je gebruikt daarop je Spotify playlist

[ Voor 17% gewijzigd door DragonFly op 16-08-2018 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-09 09:55
Pffff, na een heel weekend bezig geweest te zijn met mijn Golf MK5 (2005) en mijn A-sure android radio (een RNS 510 look, 8-core, 4gb ram) nog geen steek verder.

In mijn Golf 5 werkt hij nagenoeg NIET.
Sluit ik hem aan, krijg ik hem aan, en zegt hij na 10 minuten; shutting down.
Afijn, zal misschien aan de radio liggen dacht ik..
Sluit ik hem aan in een VW Caddy (ik meen 2009 ongeveer) werkt alles meteen!
Radio gaat mee aan/uit op contact, herkent de deuren die opengaan, en blijft ook nog is langer dan 10 minuten werken.

Dus, in de caddy en de golf naar verschillen gaan zoeken, kom ik erachter dat de Caddy 1 kabeltje meer heeft.. en die geeft 0 of 12 volt afhankelijk van of het contact aan/uit staat.

Daarna in de Golf een kabeltje gaan trekken vanaf de zekeringskast (een geschakelde ofc) en die aangesloten op de kabelboom, en de radio doet gewoon exact hetzelfde!

Iemand hier die dit bekend voor komt of wellicht de oplossing weet?
Ik ben ten einde raad :(

Mijn originele radio (een stom radio-cd ding) werkt wel prima! Wordt keurig meegeschakeld op contact ookal loopt er geen geschakelde draad...

Alle tips zijn welkom :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
@234FaTaLiTy
Wellicht CAN-gateway vervangen? Dit kan je zelf doen, maar je moet wel wat VCDS'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
YoGi_Berra schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 09:42:
@234FaTaLiTy
Wellicht CAN-gateway vervangen? Dit kan je zelf doen, maar je moet wel wat VCDS'en.
Heb ik ook naar zitten kijken maar dat is voornamelijk voor battery drain..
Om nou €140/150 inc inbouw te betalen voor iets waarvan ik niet weet of het de fix is i.v.m. een kabeltje wat ik niet heb t.o.v. de Caddy vind ik een beetje tricky..
De fabrikant van de radio heeft het nooit eerder gezien en de techneuten zitten er bovenop zeggen ze.

Vanavond nog even (op aanraden van de fabrikant) het ACC switchje achterop de radio proberen maar ik vrees dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmderks93
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-09 21:31
Ik heb ondertussen bij Joying besteld, goed geholpen en (ik hoop) de juiste keuze gemaakt.
De toyota kabel was niet op voorraad in Duitsland, deze is per express verzonden vanuit China (binnen 3 dagen geleverd)

https://www.joyingauto.co...support-split-screen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Vandaag een headunit van androidautoshop ingebouwd in mijn Ford Mondeo MK4.5 (2012), op zich ging het vrij aardig, de antenne van de auto heeft een fakra stekker, daar moet ik nog een verloopje voor halen aangezien die er niet bij zat. Ik heb echter een aantal vragen:

- Er zit een canbus module bij echter staat in de settings in de headunit Can-bus op "no", als ik daar de mondeo selecteer werkt er niets. Met de can-bus op "no" werken de parkeersensoren, achteruitrij signaal en stuurbediening echter wel (parkeersensoren gaat via de radio speakers). De integratie met de convers+ in de tellerunit werkt echter niet, ik weet dat de functies zeer beperkt zijn echter zie ik op youtube dat sommige mensen wel een basis integratie werkend hebben waarbij wel de frequentie wordt weergegeven.

Weet iemand of ik hier nog iets mis? Er hangen nog wel twee kabels los met daarop can-bus RXD en TXD, moet ik daar nog iets mee doen?

- De DAB+ module werkt ook en radio zenders worden ook gevonden echter geeft de app geen geluid? Moet er nog iets extra's ingesteld worden om dit werkend te krijgen?

-Heeft hier nog iemand tips voor een goede kwaliteit achteruitrij camera zonder lijnen, bijna alle camera's die ik kan vinden hebben wel lijnen. Ik wil de lijnen namelijk op de juiste breedte instellen in de unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stilofanatic
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
RxD means Receive Data.

TxD means Transmit Data.

• michael077
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-12-2024
Voor mijn Polo uit 2013 ben ik op zoek naar een radio met navi enz.

Nu kwam ik via via uit bij een inbouwcenter die deze android radio aanbiedt. Als ik de beschrijving lees is het helemaal compleet met alles erop en eraan.

Maar iemand zei mij nu net dat Android om de x aantal maanden updates nodig heeft en dan niet meer zo best werkt. Aanneembaar, als ik kijk naar mijn Samsung Tablet die na 1 jaar al blijft hangen.

Diegene beveelt mij een WIndows aan, met een werk geheugen van 512 mb en 2x32 GB extern geheugen. Zit navi en spotify op maar omdat het een gesloten systeem foto is zonder internet kun je er niets meer opzetten. Volgens mij is het deze.

Tja, wat vinden de Tweakers hier nu van? Iemand bekend met beide systemen. Voor of afkeuren?

[ Voor 19% gewijzigd door michael077 op 23-08-2018 14:44 . Reden: spelling ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YoGi_Berra
michael077 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:46:
Voor mijn Polo uit 2013 ben ik op zoek naar een radio met navi enz.

Nu kwam ik via via uit bij een inbouwcenter die deze android radio aanbiedt. Als ik de beschrijving lees is het helemaal compleet met alles erop en eraan.

Maar iemand zei mij nu net dat Android om de x aantal maanden updates nodig heeft en dan niet meer zo best werkt. Aanneembaar, als ik kijk naar mijn Samsung Tablet die na 1 jaar al blijft hangen.

Diegene beveelt mij een WIndows aan, met een werk geheugen vna 512 mb en 2x32 GB extern geheugen. Zit navi en spotify op maar omdat het een gesloten systeem foto is zonder internet kun je er niets meer opzetten.

Tja, wat vinden de Tweakers hier nu van? Iemand bekend met beide systemen. Voor of afkeuren?
Gesloten systeem zonder internet en toch Spotify... 8)7
Android systeem werkt naar mijn weten stukken sneller en draait na 1 jaar na dato nog steeds net zo snel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DragonFly
michael077 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:46:

Ter vergelijking: Ik heb al 4 jaar dezelfde Headunit gebaseerd op Android 4.2.2 en dat draait nog steeds als een zonnetje. Ook gewoon met de laatste Google Maps en Google Voice herkenning. Dus dat niet meer werken valt allemaal wel mee. Over het algemeen zal je ook veel meer 'knoeien' met een tablet dan met je Headunit, vandaar de mogelijke vastlopers na een jaar (maar het is ook wel een Samsung 8)7). Met een headunit is het meer 'set and forget'. Dus niet meer aankomen als het goed werkt.
  • Verwacht absoluut niet teveel van die 'gesloten' of Windows CE (dat is echte oude meuk) systemen. Zeker niet op het gebied van navigatie. Over het algemeen zit er een slome SOC in waar de interface dan ook nét op draait, maar daar houdt het ook wel mee op. Als de muziekspeler b.v. tegenvalt, verwacht dan niet er een andere op te kunnen zetten.
  • Met Android systemen staat je het helemaal vrij om erop te zetten wat je wil. Bevalt de fabrieks muziekspeler niet, zet er een andere op. Ingebouwde navigatie ruk? Zelfde verhaal. Spotify freak?....dump je playlist op het interne geheugen of sd kaart. Ben je na een jaar ziek van steeds hetzelfde startscherm? Instelleer een andere launcher en het lijkt of je een andere headunit hebt.
  • Gouden regel. Kies er 1 met zoveel mogelijk intern geheugen (4GB). dan gaat jouw headunit net zo lang mee als jij de auto hebt (en dat is veelal korter dan de levensduur van de headunit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scartissue
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik heb dus gisteren mijn eerste auto gekocht, een Peugeot 207 uit 2006.
Helemaal blij mee alleen is de radio daarin echt hopeloos ouderwets. Geen Aux of USB.
Nu wil ik er dus een 2DIN radio van Joying in zetten
Alleen kom ik er niet uit welke kabels ik nu precies nodig heb.
De harde eis die ik heb is dat natuurlijk het geluid en de radio goed werkt, en dat de stuurbediening werkt.
Stel ik haal het bijvoorbeeld bij deze webshop https://www.car-products.nl/137-peugeot-207
Heb ik dan genoeg aan 1 van deze kabelbomen of moet ik bijvoorbeeld 2 verschillende halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:52
DragonFly schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 23:31:
[...]

Ter vergelijking: Ik heb al 4 jaar dezelfde Headunit gebaseerd op Android 4.2.2 en dat draait nog steeds als een zonnetje. Ook gewoon met de laatste Google Maps en Google Voice herkenning. Dus dat niet meer werken valt allemaal wel mee.
Ik heb ook een unit van een aantal jaar oud maar merk dat 1GB geheugen wel wat weinig begint te worden.
Het werkt allemaal wel, maar als ik maps, spotify en flitsmeister tegelijk draai is de unit wel wat trager. Of heb jij een unit met 2GB geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
Terrz schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:14:
[...]

Ik heb ook een unit van een aantal jaar oud maar merk dat 1GB geheugen wel wat weinig begint te worden.
Het werkt allemaal wel, maar als ik maps, spotify en flitsmeister tegelijk draai is de unit wel wat trager. Of heb jij een unit met 2GB geheugen?
Heb gelukkig - indertijd - gekozen voor de 2GB variant. Ken net hoor in die 2GB, maar meer is duidelijk beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scartissue schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:52:
Ik heb dus gisteren mijn eerste auto gekocht, een Peugeot 207 uit 2006.
Helemaal blij mee alleen is de radio daarin echt hopeloos ouderwets. Geen Aux of USB.
Nu wil ik er dus een 2DIN radio van Joying in zetten
Alleen kom ik er niet uit welke kabels ik nu precies nodig heb.
De harde eis die ik heb is dat natuurlijk het geluid en de radio goed werkt, en dat de stuurbediening werkt.
Stel ik haal het bijvoorbeeld bij deze webshop https://www.car-products.nl/137-peugeot-207
Heb ik dan genoeg aan 1 van deze kabelbomen of moet ik bijvoorbeeld 2 verschillende halen?
Man man man hou maar op. Ik heb een Murano uit 2006, daar zit een bose installatie in, dat is ook allemaal weer hocus pocus blijkbaar. Ik zit al 2 dagen naar allerlei stekkers, harnesses, steeringwheel controls en omvormers te staren wat je 'mogelijk' nodig kunt hebben.

Ga denk ik maar gewoon zo'n ding bestellen en dan maar beetje freewheelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
Nou, nog steeds geen steek verder met m'n android radio in m'n Golf 5. Krijg hem niet werkend zoals het hoort, nu gaat de fabrikant waarschijnlijk een CAN decoder opsturen, dus moet ik draadje voor draadje alles aansluiten. ZUCHT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael077
namo_h schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 15:43:
Ik heb afgelopen paasweekend mijn de Xtrons PB88UNVP ontvangen, geïnstalleerd en inmiddels een aantal dagen gebruikt. Hieronder een korte beschrijving van mijn bevindingen:

Bestelling/Levering:
Ik heb de unit op dinsdag 27-03 besteld via de Xtrons Webwinkel van AliExpress. Hiervoor heb ik bewust gekozen i.v.m. de Birthday Promotion. Om vanuit een magazijn in Europa te laten verzenden moet je voor aanschaf contact opnemen met de verkoper. 3 dagen later op 30-03 is de bestelling bij mij thuis afgeleverd. Naast de headunit heb ik ook de OBD02 Adapter en een extra externe Microfoon (MIC002) bijbesteld. Uiteindelijk heb ik na wat onderhandelen en (paypal wisselkoers) voor de totale bestelling €298,55.-betaald

Het pakket was keurig en goed bescherm verpakt in een standaard doos van dik karton. Hierin zat een nette gebrandmerkte doos van Xtrons met daarin, onder een dikke laag tempex verscholen, de headunit en diversen. De unit en bijbehoren zijn van uitstekende bouwkwaliteit en lijken mij niet onder te doen voor een reguliere merkradio.

Overigens is het pakket vanuit (of via, maar dat betwijfel ik) Duitsland verzonden.

Installatie:
De installatie in mijn VW Polo 6R was een eitje (paasweekend :P ) het verwijderen van de oude radio en het plaatsten van de Xtrons headunit zal zo ongeveer 15 minuten in beslag genomen hebben. Dezelfde tijd ben ik ongeveer kwijt geweest voor het netjes wegwerken van de externe microfoon en de GPS antenne.

De GPS antenne heb ik buiten zicht linksvoor onder het dashboard bevestigd. De externe microfoon heb ik heel netjes kunnen wegwerken links naast de stuurkolom zodat deze niet opvalt maar toch dicht bij de bestuurder zit.

Mede omdat ik een Apple gebruiker ben en weinig tot geen ervaring had met Android ben ik met het installeren, uitzoeken en uitproberen van de software en diverse apps, zonder dat ik er erg in had, iets langer bezig geweest. Toen ik na een goeie 3 uur spelen met het apparaat maar eens een testritje wou maken, bleek dat de accu van de auto leeg was |:( . Nadat ik deze overgestart had was dat probleem ook weer verholpen.

Gebruik:
Ik ben erg te spreken over de snelheid en het gebruiksgemak van de unit. Ik kan zonder haperingen makkelijk meerdere apps laten draaien, het swipen tussen verschillende homescreens, het openen en sluiten van apps gaat allemaal erg snel en doet zeker niet onder voor mijn iphone 7 of ipad air.

Omdat ik zelf niet erg bekend was/ben met Android was het op het voor mij nog wel even uitzoeken hoe android werkt en waar de diverse instellingen te vinden zijn. Ik neem aan dat dit voor een doorgewinterde android gebruiken geen problemen oplevert.

De FM radio werkt uitstekend. Een goed signaal en het is makkelijk om zenders te vinden en op te slaan. Ook bewaard hij zendernamen. Wel had de RDS weergave van mij iets groter gemogen en ook vindt ik het uiterlijk van de app niet heel erg sexy. Maar omdat ik deze toch nooit op de voorgrond aan heb staan en de app in het homemenu er wel goed uitziet en ook van daaruit te bedienen is, is dit geen issue voor mij.

Verbinding via Wifi:
Wanneer ik mijn auto op het garagepad heb staan is deze niet meer dan 4 meter verwijderd van mijn router en zit er slechts 1 buitenmuur tussen de router en de unit. Toch is de downloadsnelheid niet meer dan 10Mbps. Tot een 15/20m afstand blijft deze verbinding wel stabiel. Dit is een prima snelheid om apps te downloaden, te updaten of om mijn spotify playlist te downloaden. Maar het downloaden van de offline maps van de navigatieapps duurde hierdoor wel erg lang. Echter wanneer ik mijn iphone verbonden heb met hetzelfde wifinetwerk,hiermee een hotspot maak en vervolgens met de unit verbinding maak met de hotspot, haal ik wel een respectabele downloadsnelheid van 70Mbps.

Apps:
Vooralsnog heb ik wat basic apps geïnstalleerd; flitsmeister, navigatie, Spotify, Foxsports, Ziggo Go, etc. Deze weken allemaal prima, snel en zonder problemen. Wel zou ik nog 1 app willen uitlichten; ondanks dat de helderheid van het scherm te dimmen is, vind ik op de laagste stand, in het donker echt nog te fel. Hiervoor heb ik de app: Night screen gedownload. Met deze app kun je heel eenvoudig het scherm nog een flink stuk verder dimmen tot bijna zwart aan toe. Mocht er iemand nog tips hebben voor andere leuke en nuttige apps dan hoor ik het graag.

Navigatie:
Naast bovengenoemde apps heb ik afgelopen weekend ook een aantal navigatie apps uitgeprobeerd:

Google Maps:
Werkt uitstekend. Nadeel is dat ik wel telkens een hotspot moet maken wanneer ik niet thuis naast de router geparkeert sta. Een kleine handeling maar toch een nadeel ten opzichte van de apps met offline kaarten.

Here WeGo:
Vond deze app een van de minderen. Stem haperde vaak of sprak zinnen door elkaar en heb zelfs een keer gehad dat hij zo ineens alle route-instructies achter elkaar op ging lezen.

TomTom Go:
Prima, duidelijke kaarten en instructies, maar wel de duurste.

Syntic:
Zit er prima uit, duidelijke instructies, offline kaarten en slechts €15.- voor een Lifetime abonnement met
Europa + Traffic

Waze:
Niet mijn ding en ook hier geen offline maps.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor de app van Syntic en het lifetime abonnement van €15.- afgesloten. Daarnaast heb google maps nog als alternatief laten staan.

OBD02 Adapter:
Naast de Headunit heb ik ook een OBD02 Adapter besteld. Voor een tientje leek het me wel leuk om dit eens uit te proberen. De installatie was eenvoudig: inpluggen, verbinden met Bluetooth en de Torque app openen. Echter voor mij als leek op het gebeid van autotechniek en mechanica had dit evengoed in het chinees kunnen zijn. Het enige wat vooralsnog interessant was dat hij bij het onderdeel foutencodes aangaf dat alles prima in orde was. Wellicht dat ik in de toekomst mij hier eens een keer in zal verdiepen of dat het van pas komt wanneer de auto wel problemen geeft.

Externe Microfoon:
De externe microfoon is wel een echte aanrader! Om het verschil te testen tussen het geluid met of zonder externe microfoon heb ik deze op de 2e dag maar eens losgekoppeld. Wanneer de auto stilstaat voldoet de interne microfoon prima. Ook tijdens het rijden ben je nog wel verstaanbaar maar moet je toch een flink stuk harder praten ook werkt de stembediening van het apparaat dan niet altijd even goed. Met de externe microfoon aangesloten werkt dit beter dan dat ik ooit eerder in een auto heb ervaren. Glashelder geluid, geen rijgeluiden of echo als de radio te hard aanstaat en op een normale toon praten werkt prima . En (ja, ik heb het echt geprobeerd) de spraakbediening werkt zelfs goed als ik fluister. Ook hiervan was de prijs zo ongeveer een tientje en is daarmee wat mij betreft een Nobrainer!

Nog doen/Uitzoeken:
Bij de headunit is een kabel met 3 USB uitgangen meegeleverd. Deze moet ik nog aansluiten. In mijn auto zitten standaard geen USB porten. Wel zijn er diverse mogelijkheden waar deze geplaatst kunnen worden. Overigens ben ik de USB-poorten enkel nodig voor het opladen van de telefoons, met Spotify, de FM radio, draadloze verbinding met iphone en de SD-ingangen heb ik voldoende mogelijkheden voor het afspelen van muziek en data. Ik ben van plan om een aansluiting als deze te bestellen en te monteren. Hier zal ik mij binnenkort een keer in moeten verdiepen.

Zoeken en uitproberen van diverse leuke en nuttige apps.

Ook wil ik nog uitzoeken of ik bepaalde apps standaard kan opstarten. Bijvoorbeeld: navigatie op de voorgrond, FM radio of Spotify en Flitsmeister aan op de achtergrond.

Tot nu toe werkt de headunit van Xtronics werkelijk uitstekend en voldoet deze boven mijn verwachting.

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik was het topic door aan het lezen en stuitte toen op jou review van de Xtrons. Zo enthousiasmerend en informatief dat ik ook meteen maar een duimpje heb gegeven. Denk dat ik deze ook ga bestellen voor mijn Polo uit 2013. Lijkt me behoorlijk compleet en vind het er echt gaaf uitzien.

Wat ik mij afvroeg, hoe bevalt de Xtrons na 4 maanden..raadt je deze module nog steeds aan? Is het verder ook nog gelukt een USB aansluiting naast de sigarettenaansteker te plaatsen? Nog andere wijzingen aangebracht of opties bijbesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

234FaTaLiTy schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:56:
Nou, nog steeds geen steek verder met m'n android radio in m'n Golf 5. Krijg hem niet werkend zoals het hoort, nu gaat de fabrikant waarschijnlijk een CAN decoder opsturen, dus moet ik draadje voor draadje alles aansluiten. ZUCHT
Doet de hele radio het niet, of heb je stuur controls die het niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:18:
[...]

Doet de hele radio het niet, of heb je stuur controls die het niet doen?
Stuurbediening heb ik niet in mijn auto (zit niet op het stuur), de radio werkt WEL, maar bagger.
Gaat niet mee uit op contact etc, lichtjes die knipperen, als ik m uit zet springt ie naar stand by dus niet helemaal uit..
Al dit soort gebagger - kan nog een hele lijst opnoemen maar dat heb ik al 10x naar de fabrikant moeten communiceren :+
Heb ook evt nog wel wat video's
O.a. uitlezen motor toerental, gordel, deuren open/dicht dat soort zaken werkt de ene keer wel, andere keer niet. Moe word ik ervan :)

Ohja, en ook kan ik geen ACC draad vinden in mijn auto. Zelf getrokken vanaf zekeringkast, geschakelde 12V erop, werkt ook niet. Na ruim anderhalve week aankloten, ben ik er klaar mee. Nu wilt fabrikant dus nog die CAN Decoder o.i.d. opsturen, prima, wil ik nog 1x proberen en dan gaat 'ie gewoon retour als het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Let niet teveel op de tekst, maar ik heb de autoradio bij mijn broer ingebouwd (het filmpje was eigenlijk voor de familie app). Het gaat hier om een Xtrons autoradio voor een Ford Fiesta uit 2006 volgens mij.

Alles werkt goed en het geluid is erg goed. Hierdoor hoeft hij zijn speakers niet te vervangen en de speakers aan de achterkant ging voor de eerste keer aan sinds hij de auto heeft. Hij wist niet dat daar speakers zaten :D

[ Voor 5% gewijzigd door Kiswum op 29-08-2018 10:10 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoGi_Berra
234FaTaLiTy schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:57:
[...]

Stuurbediening heb ik niet in mijn auto (zit niet op het stuur), de radio werkt WEL, maar bagger.
Gaat niet mee uit op contact etc, lichtjes die knipperen, als ik m uit zet springt ie naar stand by dus niet helemaal uit..
Al dit soort gebagger - kan nog een hele lijst opnoemen maar dat heb ik al 10x naar de fabrikant moeten communiceren :+
Heb ook evt nog wel wat video's
O.a. uitlezen motor toerental, gordel, deuren open/dicht dat soort zaken werkt de ene keer wel, andere keer niet. Moe word ik ervan :)

Ohja, en ook kan ik geen ACC draad vinden in mijn auto. Zelf getrokken vanaf zekeringkast, geschakelde 12V erop, werkt ook niet. Na ruim anderhalve week aankloten, ben ik er klaar mee. Nu wilt fabrikant dus nog die CAN Decoder o.i.d. opsturen, prima, wil ik nog 1x proberen en dan gaat 'ie gewoon retour als het niet werkt.
Gebruik je niet de quadlock? En die Canbus zou wellicht het ontbrekende onderdeel kunnen zijn. Bij mij ging die ook raar doen zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
@YoGi_Berra de quadlock is toch gewoon de standaard kabel? Zo ja, die gebruik ik
Op de originele radio (Volkswagen RCD 300) werkt 'ie prima. :'(

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 07:28
234FaTaLiTy schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:56:
Nog een bepaald type Golf 5? Bouwjaar? Boordcomputer-plus of standaard? Welke radio?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:11
michael077 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 18:29:
[...]

Ik was het topic door aan het lezen en stuitte toen op jou review van de Xtrons. Zo enthousiasmerend en informatief dat ik ook meteen maar een duimpje heb gegeven. Denk dat ik deze ook ga bestellen voor mijn Polo uit 2013. Lijkt me behoorlijk compleet en vind het er echt gaaf uitzien.

Wat ik mij afvroeg, hoe bevalt de Xtrons na 4 maanden..raadt je deze module nog steeds aan? Is het verder ook nog gelukt een USB aansluiting naast de sigarettenaansteker te plaatsen? Nog andere wijzingen aangebracht of opties bijbesteld?
Ook ik heb de XTRONS PB88UNVP gisteren aangeschaft voor in mijn Seat Leon. Nu in de AliExpress sale voor €264,15 verzonden vanuit Duitsland!

Ben heel erg benieuwd. Mijn huidige RNS 315 heeft al bluetooth en DAB+ (zeldzaam op dit model), vooral aan dat laatste ben ik helemaal verknocht. Kraakhelder geluid in vergelijking tot FM. Vandaar dat ik er ook een USB DAB+ module bij heb aangeschaft. Ik wil deze gaan aansluiten op de al aanwezige DAB+ antenne van de auto. Dat is overigens één van de redenen dat ik voor dit model ben gegaan naast de pasklare vorm voor VAG auto's: de radio heeft aan de achterkant de blauwe en witte FAKRA aansluitingen waarop de standaard antennes voor FM en GPS aangesloten kunnen worden.

Ik hoop hier binnenkort mijn ervaringen te kunnen delen! :9~

• J.Thermaltaker
  • Laatst online: 23:16
Waar kom je vandaan?
En sluit ie na 10 minuten af of heb jd meer problemen?

Dat had ik namelijk ook.. en welke auto precies?
234FaTaLiTy schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:42:
@YoGi_Berra de quadlock is toch gewoon de standaard kabel? Zo ja, die gebruik ik
Op de originele radio (Volkswagen RCD 300) werkt 'ie prima. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael077
Michel5128 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 22:02:
[...]

Ook ik heb de XTRONS PB88UNVP gisteren aangeschaft voor in mijn Seat Leon. Nu in de AliExpress sale voor €264,15 verzonden vanuit Duitsland!

Ben heel erg benieuwd. Mijn huidige RNS 315 heeft al bluetooth en DAB+ (zeldzaam op dit model), vooral aan dat laatste ben ik helemaal verknocht. Kraakhelder geluid in vergelijking tot FM. Vandaar dat ik er ook een USB DAB+ module bij heb aangeschaft. Ik wil deze gaan aansluiten op de al aanwezige DAB+ antenne van de auto. Dat is overigens één van de redenen dat ik voor dit model ben gegaan naast de pasklare vorm voor VAG auto's: de radio heeft aan de achterkant de blauwe en witte FAKRA aansluitingen waarop de standaard antennes voor FM en GPS aangesloten kunnen worden.

Ik hoop hier binnenkort mijn ervaringen te kunnen delen! :9~
Leuk! Vooral omdat je al een goed navi en audio systeem hebt en dan alsnog voor deze kiest. Denk dat dat wel de doorslag geeft dat dit product wel het echte werk is. Nu met de extra korting is het wel heel erg aantrekkelijk geworden om deze te bestellen.

Dus je hebt dit https://nl.aliexpress.com...4b44ae6&priceBeautifyAB=0 er nog bij besteld, of nog meer extra's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
Raziel schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:55:
[...]

Nog een bepaald type Golf 5? Bouwjaar? Boordcomputer-plus of standaard? Welke radio?
Golf 5 Sportline 1.9 TDI, 2005, volgens mij standaard (dus niet het grote schermpje maar de kleine, wel met de meeste info zoals temp, verbruik etc erop)
Radio is deze: https://www.ebay.de/itm/A...Skoda-EOS-T5/272740723470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
J.Thermaltaker schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 23:10:
Waar kom je vandaan?
En sluit ie na 10 minuten af of heb jd meer problemen?

Dat had ik namelijk ook.. en welke auto precies?

[...]
Ik kom uit de buurt van Veenendaal.
Hij sluit idd na 10 minuten af, de backlight verlichting van de knoppen gaan aan-uit etc. Heb er een hele shitload aan filmpjes van, zal ze zo is ff uploaden naar YT.
Auto is een Golf 5 van 2005.

Dit is vid 1, de rest is nog aan t uploaden, dus die zijn zo te vinden op m'n channel en anders edit ik deze post ff;
https://youtu.be/OlQjyTw9KP0

[ Voor 13% gewijzigd door 234FaTaLiTy op 31-08-2018 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
234FaTaLiTy schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:51:
[...]

Hij sluit idd na 10 minuten af, de backlight verlichting van de knoppen gaan aan-uit etc. Heb er een hele shitload aan filmpjes van, zal ze zo is ff uploaden naar YT.

Dit is vid 1, de rest is nog aan t uploaden, dus die zijn zo te vinden op m'n channel en anders edit ik deze post ff;
Had je al gespeeld met de CAN DIP setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
234FaTaLiTy schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:51:
[...]

Filmpje niet bekeken.. maar is een aanpassing in de gateway.. dit kan je met vagcom doen.

Mijn golf is ook een 2005 en exact na 10 minuten viel die uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
YoGi_Berra schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:57:
[...]

Had je al gespeeld met de CAN DIP setup?
Yep :(
J.Thermaltaker schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:58:
[...]

Filmpje niet bekeken.. maar is een aanpassing in de gateway.. dit kan je met vagcom doen.

Mijn golf is ook een 2005 en exact na 10 minuten viel die uit
Hmm oké, weet je nog welke aanpassing dat was?
En was er geen nieuwe can gateway voor nodig? Heb ook eens iets gelezen over een 2009+ canbus gateway alleen dat was volgensmij voornamelijk voor battery drain.

[ Voor 49% gewijzigd door 234FaTaLiTy op 31-08-2018 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
Dst is battery drain idd.. versie L heeft er geen last van en K met software 0178.

Bij gateway had ik digitla radio aangevinkt en navigation geloof ik. Toen deed hij het..
234FaTaLiTy schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:47:
[...]

Yep :(

[...]

Hmm oké, weet je nog welke aanpassing dat was?
En was er geen nieuwe can gateway voor nodig? Heb ook eens iets gelezen over een 2009+ canbus gateway alleen dat was volgensmij voornamelijk voor battery drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb er ook eentje besteld bij Ali (vanuit Duitsland geleverd)... een Joying 32gb/4gb voor 236 piek. https://nl.aliexpress.com/item/detail/32754730051.html

Plus een een Nissan stuurwielinterface en een PAC Bose signaal omvormer.
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
J.Thermaltaker schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:50:
Dst is battery drain idd.. versie L heeft er geen last van en K met software 0178.

Bij gateway had ik digitla radio aangevinkt en navigation geloof ik. Toen deed hij het..

[...]
Topperr dan ga ik ff m'n vagcom mannetje benaderen ^^ dat wordt weer het halve dashboard slopen.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
Mocht het niet lukken, laat even weten.. ik bezit ook over vagcom en wil ook altijd wel even kijken voor je!
234FaTaLiTy schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 21:06:
[...]

Topperr dan ga ik ff m'n vagcom mannetje benaderen ^^ dat wordt weer het halve dashboard slopen.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Het kriebelt bij mij na het lezen van dit topic toch ook wel een beetje en die Aliexpress sale is toch wel heel aantrekkelijk :P
Iemand enig idee of deze Xtron past in een Opel Astra H Sport? Ik vraag dit namelijk omdat de console die de verkoper laat zien als geschikt model, afwijkt van de console die ik heb in m'n auto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5kk6WV3IChOpmkZeAoOk7twa/full.jpg
Links mijn console (cd50), rechts Aliexpress console (cd30?) (let niet op de verhoudingen, beide foto's zijn iets anders genomen).

Wat zijn de ervaringen hier trouwens van het max volume van de Xtrons? Ik zie dat de nieuwe units op 48 watt zitten (2 watt minder dan de meeste normale middenklasser headunits). Zijn het echte watts of gaat e.e.a. al snel vervormen op hogere volumes?

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-09 08:30
Ach, het is geen topgeluid op hoog volume, maar echt vervormen doet het niet. Mijn Volvo speakers (stuk of 8 geloof ik) kunnen het prima aan iig. Ik begreep dat de internals van die Chinese units allemaal vrijwel gelijk zijn, dus dat geldt ook voor de Xtrons neem ik aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

temp00 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 22:58:
Het kriebelt bij mij na het lezen van dit topic toch ook wel een beetje en die Aliexpress sale is toch wel heel aantrekkelijk :P
Iemand enig idee of deze Xtron past in een Opel Astra H Sport?
Lijkt mij identiek qua pasvorm als ik het zo moet inschatten... gewoon even berichtje via Ali naar ze sturen anders. Ik heb zelf een Joying bestelt en die gasten reageren best snel (en kundig moet ik zeggen...).

Niet zo'n: "Hi friend no problem fits all cars universal." opmerking tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:04
Toch maar eens aan het het orienteren naar een Android Autoradio voor de Opel Corsa D uit 2010. Begin me een beetje te irriteren aan zekeringen moeten vervangen door de Xiaomi Roidmi (daarbij een FM mast die in Roosendaal de boel staat te verstoren op zowat iedere frequentie zodra je er zo'n beetje bent 8)7) en een Parrot CK3100 die de ene keer dan wel werkt en de andere keer weer niet..

Naar welk merk kan ik het beste kijken hiervoor? Huidige speler die er in zit is de standaard opel cd 30, eigenlijk dit interieur maar dan met piano black, double dinnetje gewoon dus.
Wat wil ik:
  • Bluetooth uiteraard, met carkit functie;
  • DAB+, zag dat hier toch wel een module op USB voor nodig was, hoe is de antenne hier qua ontvangst van de bijgeleverde? Geloof dat hier 2 opties voor zijn, verschillend, gewone antenne of plakantenne voor het voorraam);
  • Goede software ondersteuning (updates, bugfixes e.d.) zou ook wel fijn zijn;
  • GPS voor navigatie, kan 'ie de TomTom ook gelijk vervangen;
  • Stuurbediening.
Ik geloof dat ik alleen de autoradio zou hoeven te kopen en de DAB+ module als ik het hier zo lees zonder extra benodigde bekabeling want die werkt 1 op 1 van de oude autoradio?

Weet niet of hier iemand ervaring heeft met een soortgelijke auto met android autoradio? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Verwijderd schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 11:35:
[...]

Lijkt mij identiek qua pasvorm als ik het zo moet inschatten... gewoon even berichtje via Ali naar ze sturen anders. Ik heb zelf een Joying bestelt en die gasten reageren best snel (en kundig moet ik zeggen...).

Niet zo'n: "Hi friend no problem fits all cars universal." opmerking tenminste.
Hi friend, ja die hoor je vaker :') Mooi dat ze dat bij jou wel netjes hebben opgepakt. Zelf gister al een bericht gestuurd naar Xtron official maar tot op heden nog geen reactie gehad. Jammer want de sale is al over. Hopelijk kan ik straks als ik antwoord krijg wellicht een coupon los peuteren :)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

temp00 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 20:04:
[...]

Hi friend, ja die hoor je vaker :') Mooi dat ze dat bij jou wel netjes hebben opgepakt. Zelf gister al een bericht gestuurd naar Xtron official maar tot op heden nog geen reactie gehad. Jammer want de sale is al over. Hopelijk kan ik straks als ik antwoord krijg wellicht een coupon los peuteren :)
Kwam dit nog tegen net toevallig:
https://nl.aliexpress.com...reo-Dash/32900719311.html

Dan kun je elke standaard 2din unit plaatsen die je wil en zit je niet perse aan een bepaald merk vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel5128
michael077 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:26:
[...]

Leuk! Vooral omdat je al een goed navi en audio systeem hebt en dan alsnog voor deze kiest. Denk dat dat wel de doorslag geeft dat dit product wel het echte werk is. Nu met de extra korting is het wel heel erg aantrekkelijk geworden om deze te bestellen.

Dus je hebt dit https://nl.aliexpress.com...4b44ae6&priceBeautifyAB=0 er nog bij besteld, of nog meer extra's?
  • Meh, ben toch niet helemaal tevreden over de RNS315.. Of nou ja ik heb de Seat equivalent 'SEAT Media System 2.2' maar is hardwarematig exact gelijk. De problemen:
  • Als ik de auto uitzet met de radio op DAB+ dan heb ik bij de volgende keer starten geen geluid.. Even uit/aan of zender wisselen of input wisselen dan werkt het weer. Irriteert mij. VW heeft daar destijds een firmware update voor uitgebracht maar voor Seat is deze niet te krijgen. :?
  • Navigatie is ook niet al te best en verouderd. Ik heb de update van 2017 maar de kaarten lopen erg achter.
  • Bluetooth handsfree is kraakhelder maar ik mis wat functies i.c.m. mijn Dual-SIM Android telefoon. Deze pakt bij uitbellen namelijk altijd Sim 1 (privé), terwijl ik ook met de carkit de keus zou willen hebben sim 1/ sim 2. Ook vind ik de contactenlijst maar onhandig, kan bijna nooit iemand vinden.
  • Android *O*
Ik heb niet de XTRONS DAB+ module besteld maar een goedkopere variant. Ik vermoed dat ook deze stickjes intern gewoon grotendeels gelijk zijn, dus waarom meer geld uitgeven als ze toch universeel werken? Deze. En deze kabel om de originele DAB+ antenne te gebruiken op de dongle.

Later wil ik ook nog een achteruitrij camera installeren. En misschien nog een dashcam. :9~

[ Voor 4% gewijzigd door Michel5128 op 02-09-2018 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:49
Ik heb een 2e handse Xtrons PB86MTVAP voor mijn Skoda Octavia Combi RS uit 2007 op de kop kunnen tikken. Radio/Bluetooth/Navigatie werkt perfect. Alleen de parkeersensoren en climate control (CANBUS)weergave werkt niet, terwijl dit wel zou moeten werken. De boordcomputer en geopende deuren info werkt dan weer wel. Heeft hier iemand ook last van in zijn/haar Skoda Octavia uit 2007? Kan door optreden door een verouderde canbus en is het mogelijk om het canbus protocol door de dealer te laten bijwerken? De module bij de unit is volgens Xtrons de laatste versie.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Verwijderd schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 22:11:
[...]

Kwam dit nog tegen net toevallig:
https://nl.aliexpress.com...reo-Dash/32900719311.html

Dan kun je elke standaard 2din unit plaatsen die je wil en zit je niet perse aan een bepaald merk vast.
Zo misschien ook een optie kunnen zijn alleen dan moet je wel een radio vinden die stuurwielbediening via canbus ondersteunt want dat vind ik wel zo prettig om te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael077
Ik heb van het weekend ook nog de Xtrons besteld maar vond de originele DAB+ module te duur en dan met name de €20,- verzendkosten. Laat je even weten of de universele versie ervan ook goed werkt, dan pak ik die ook nog mee. Tx ;)
Michel5128 schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:58:
[...]
  • Meh, ben toch niet helemaal tevreden over de RNS315.. Of nou ja ik heb de Seat equivalent 'SEAT Media System 2.2' maar is hardwarematig exact gelijk. De problemen:
  • Als ik de auto uitzet met de radio op DAB+ dan heb ik bij de volgende keer starten geen geluid.. Even uit/aan of zender wisselen of input wisselen dan werkt het weer. Irriteert mij. VW heeft daar destijds een firmware update voor uitgebracht maar voor Seat is deze niet te krijgen. :?
  • Navigatie is ook niet al te best en verouderd. Ik heb de update van 2017 maar de kaarten lopen erg achter.
  • Bluetooth handsfree is kraakhelder maar ik mis wat functies i.c.m. mijn Dual-SIM Android telefoon. Deze pakt bij uitbellen namelijk altijd Sim 1 (privé), terwijl ik ook met de carkit de keus zou willen hebben sim 1/ sim 2. Ook vind ik de contactenlijst maar onhandig, kan bijna nooit iemand vinden.
  • Android *O*
Ik heb niet de XTRONS DAB+ module besteld maar een goedkopere variant. Ik vermoed dat ook deze stickjes intern gewoon grotendeels gelijk zijn, dus waarom meer geld uitgeven als ze toch universeel werken? Deze. En deze kabel om de originele DAB+ antenne te gebruiken op de dongle.

Later wil ik ook nog een achteruitrij camera installeren. En misschien nog een dashcam. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die advies heeft?

Heb een nieuwe android unit in mijn VW geplaatst en alles werkt perfect,
behalve dat het aanblijft en niet uit gaat zodra de sleutel eruit gaat.

Dus moet handmatig worden uitgezet, waardoor die slaap stand gaat met als resultaat lege accu.
Rood op rood, geel op geel etc. Omdraaien werkt niet, geen enkel combinatie lijkt te werken.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
@Verwijderd welke VW heb je? Ik heb namelijk precies hetzelfde in mijn Golf van 2005.
Bij mij komt er nog een "canbus decoder" o.i.d. voor binnen, die wacht ik nog af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timpieturner
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-04 15:17
Vandaag is mijn tweede unit van Joying gesneuveld.
Bij mijn eerste exemplaar kwam er op een moment geen geluid meer uit. Dit bleek een kapot onderdeel te zijn. Ik heb hiervoor een nieuw exemplaar ontvangen van Joying.
Deze tweede unit heeft het een paar maanden zonder problemen gedaan. Eerst ging het scherm (deels) kapot, er verschenen allemaal strepen in en knipperde. Tot het vandaag ook zover was dat er geen geluid meer uit komt. Na eigenlijk meer problemen dan plezier gehad te hebben met deze android units ga ik hem er weer uithalen en terug naar mijn betrouwbare pioneer unit. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Ik heb nu een Android headunit in gebruik (PX5 MTCE met GS MCU). De unit bevalt prima, het lukt mij echter niet om flitsmeister op de achtergrond te laten draaien op basis van beweging, weet iemand wellicht wat hier de oorzaak van kan zijn, ik heb verder gewoon prima gps bereik via de originele antenne.

Op XDA las ik dat de MCU tussen diverse units uitwisselbaar is (https://forum.xda-develop...-compatible-mcus-t3624724) wat zou een reden zijn om te wisselen tussen de verschillende mcu types?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Hmm, ik zit juist te kijken naar joying omdat ik een 1 DIN nodig heb en Xtron geeft aan niets voor mijn BMW Z4 te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• namo_h
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:00
michael077 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 18:29:
[...]

De Xtrons bevalt nog altijd uitstekend en werkt echt prima. Ook de bouwkwaliteit is nog altijd uitstekend zoals je doorgaans van de bekendere merken ook gewend bent. Ik rij ook wel eens in een VW met een originele unit en erger me aan aan de beperkte opties.

De USB aansluiting heb ik uiteindelijk geplaatst in het dashboard. Dit was uiteindelijk veel makkelijker dan onderin het middenconsole. Verder geen aanpassingen meer gedaan. Hij werkt gewoon zoals het hoort en zeker een aanrader waar je na aankoop geen spijt van zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

temp00 schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:11:
[...]

Zo misschien ook een optie kunnen zijn alleen dan moet je wel een radio vinden die stuurwielbediening via canbus ondersteunt want dat vind ik wel zo prettig om te hebben ;)
Ja dat issue heb ik ook, ik heb de stuurwielbediening los aangeschaft.
Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuderiaNL
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 25-09 10:44
NoE schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 17:59:
Sinds vandaag de Xtrons 98PEMTVPL geplaatst in mijn skoda superb II geplaats, helemaal leuk en aardig maar helaas kwam er geen geluid uit. Heb de oude RNS510 terug geplaatst en hoppa weer geluid.

Kijkende zie ik een "sound system" blijk te hebben, oftewel een 10ch versterker (3TO 035 456) die wat speakers aansturen. Kijkende bij Xtrons zie ik daar dat de Dynaudio sound system iig niet wordt ondersteund en zie her en der ook problemen met aanwezige fabrieks versterkers.

Wie is hier toevallig ook al tegen aangelopen, en heeft dit weten op te lossen?

==> opgelost => accu stekker loshalen, 20 min wachten, radio opnieuw koppelen, en werken.

Het blijkt dat het een en ander gereset wordt en opnieuw wordt ingelezen.
Beste NoE op basis van jou verhaal, https://www.briskoda.net/...ith-3rd-party-head-units/ en de bevestiging van Idoing dat hun unit dit ook zou kunnen, had ik ook de gok genomen (in mijn '07 Octavia RS ligt dezelfde versterker onder de bestuurdersstoel).

Ik had de Idoing HT0862, een unit die supersnel opstart op Android 8.0.
Helaas heb ik zelfs na 1u de massa los geen succes gehad.
Unit nu retour naar China... er het beste maar van hopen.

Verder werden climate control en parkeersensoren niet weergegeven op de headunit.
Kortom mijd de Idoing.

• Raziel
Na veel wikken en wegen heb ik toch maar besloten om een Andoid unit te bestellen voor mijn Golf 5. De auto bevalt nog prima, maar de RCD300 die erin is wel vrij beperkt. Word het een beetje zat om steeds een mp3 cd tebranden met 4 á 5 albums erop, bovendien gaat de cd speler nog haperen ook!

Het is de Xtrons PB78MTVP geworden, aangezien die het meeste lijkt op de originele unit.

Ben benieuwd. Bij mijn weten heb ik geen dynaudio systeem, wel 10 speakers, maar geen versterker onder mijn stoel. Nu maar hopen dat ik geen last ga krijgen van het battery drain issue.

• J.Thermaltaker
Raziel schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:23:
Na veel wikken en wegen heb ik toch maar besloten om een Andoid unit te bestellen voor mijn Golf 5. De auto bevalt nog prima, maar de RCD300 die erin is wel vrij beperkt. Word het een beetje zat om steeds een mp3 cd tebranden met 4 á 5 albums erop, bovendien gaat de cd speler nog haperen ook!

Het is de Xtrons PB78MTVP geworden, aangezien die het meeste lijkt op de originele unit.

Ben benieuwd. Bij mijn weten heb ik geen dynaudio systeem, wel 10 speakers, maar geen versterker onder mijn stoel. Nu maar hopen dat ik geen last ga krijgen van het battery drain issue.
Ligt eraan welke gateway je hebt als je golf van 2005 is kan je er haast van uitgaan dat je batterydrain krijgt..
Als dat zo is kan je ook tijdelijk je zekering omprikken in de zekeringenkast totdat je de gateway vervangen hebt.

• Raziel
J.Thermaltaker schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:30:
[...]

Ligt eraan welke gateway je hebt als je golf van 2005 is kan je er haast van uitgaan dat je batterydrain krijgt..
Als dat zo is kan je ook tijdelijk je zekering omprikken in de zekeringenkast totdat je de gateway vervangen hebt.
December 2007, we gaan het zien. Ging nog even twijfelen over de Xtrons PR78MTV (die is iets goedkoper en Android 8.1 ipv 8.0, maar die heeft maar de helft van het geheugen en de opslag) of een RCD330 kloon (en dan Android Auto voor screen mirroring) want die kosten helemaal 'niets', maar houd het maar op deze.

edit: hij is onderweg. Besteld bij Ali met als verzendlocatie Duitsland, maar volgens de track&trace gaat hij uit Leeds komen.

[ Voor 39% gewijzigd door Raziel op 07-09-2018 19:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel5128
Michel5128 schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:58:
[...]
  • Android *O*

Mijn eerste ervaringen met mijn nieuwe Android radio. Binnen een week ontvangen uit Duitsland zonder extra belasting te hoeven betalen. :)

Inbouw:
Het inbouwen ging soepel en vlot, de radio werkte eigenlijk out of the box.

FM/DAB+
Fm ontvangst is matig ondanks dat ik de originele auto antenne gebruik. Geluid valt vaak weg in de stereo stand, dit valt me wat tegen. Heb er ook een merkloze DAB+ ontvangen bij aangeschaft. Deze lijkt prima te werken maar ik wacht nog op een verloopkabeltje om mijn af-fabriek antenne hiervoor te gebruiken. Kwam er overigens achter dat het kabeltje die ik linkte in mijn eerdere post niet past. Moet een ander type Fakra zijn. Heb de bijgeleverde antenne tijdelijk aangesloten maar niet op het raam geplakt ofzo dus kan niet zoveel ontvangen nog. De zenders die ik wel ontvang zijn kraakhelder.

Bluetooth:
Bluetooth met mijn telefoon werkt prima. Kan goed bellen mijn de ingebouwde microfoon. Toch wil ik nog wel een externe microfoon aansluiten. Ben nog even aan het onderzoeken of ik de originele microfoon hiervoor kan gebruiken en hoe. Bij het bellen met dual-sim vanaf de radio belt hij automatisch met de simkaart die het laatste gebruikt is voor het desbetreffende nummer, hier ben ik erg blij mee. Bij nummers die nog niet eerder gebeld zijn moet ik nu eerst nog op de telefoon zelf de simkaart kiezen. Muziek spelen via bluetooth gaat uitstekend.

Wifi:
Wifi is erg traag en het bereik is maar klein. Heb de Here WeGo navigatie geïnstalleerd met offline maps. 700MB deed ie wel een kwartiertje over. Dingetjes downloaden uit de Playstore gaat overigens prima.

USB:
USB kabels heb ik uit laten komen in mijn dashboard kastje. Hier kan ik nu makkelijk USB sticks e.d. in prikken om muziek af te spelen.

De dingen niet nog niet helemaal goed zijn:
- De stuurbediening via de CanBus adapter werkt wel, maar de app om de knoppen in te stellen werkt niet. Ik krijg de knoppen niet in beeld.
- In de vehicle information app brand het handremlampje groen (brake on) als de handrem er niet op staan en rood (brake off) als deze er wel op staat. Dit klopt dus niet.
- Zou graag de originele USB/Aux aansluiting van de auto functioneel maken.

Wat ik nog zou willen instellen:
- Geluid automatisch zachter bij het achteruit rijden (om piepjes park distance control beter te horen)
- Nog wat andere dingen waar ik nu niet op kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag m'n nieuwe Xtrons PX5 Andoid 8 unit binnen gekregen..... Leuk dingetje op het eerste gezicht.

Standaard launcher vond ik erg kansloos dus dit gelijk met car launcher verbeterd, meteen geroot want ik wil geen reclames en bloatware.

Tomtom go speelt smerig spelletje zo blinkt want op headunits met android 8 is 3d view niet aanwezig...... Na wat decompiling van de go app ben ik overtuigt dat de app een MCU file detecteert en dan issues gaat creëren om vervolgens te zeggen dat de headunit niet ondersteund word (zal me niks verbazen dat dit geen foutje is als je wel contracten met automerken hebt waar de go app standaard word geleverd in de bestaande headunit)

Audio nog niet geprobeerd, staat nog op de testbank ;)

Ben blij dat Hotspot starter app weer werkt op Oreo!

Voor diegene die het niet kennen:
Deze app start je hotspot op je telefoon zodra deze via Bluetooth verbind met je headunit, hierop verbind de HU weer automatisch met je hotspot en heb je dus altijd internet op je radio.
Ik gebruik dit voor o.a. Internet radio, youtube, ziggo go, flitsmeister etc.

Ben bijna zover dat ik hem kan inbouwen, vind de kleuren van het scherm nog wat flets, wil deze nog wat warmer krijgen..... Misschien andere kernel en/of color changer app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Zijn er hier tweakers die een andere launcher en music app gebruiken?

Ik heb een aantal albums op een usb staan maar de standaard app geeft alle cd's afzonderlijk weer.
Ik zou graag een overzicht willen van alle hoofdmappen.

Zijn er trouwens mensen die de FCC Car Launcher gebruiken en hier wat ervaringen over willen schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jop123
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-07-2024
Blackplayer voor muziek is perfect.
Ik gebruik geen andere meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Dub music player, juist vanwege dat ik mappen wil kunnen zien.
Zie mijn vorige post m.b.t. launcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
Michel5128 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 17:41:
[...]

- Geluid automatisch zachter bij het achteruit rijden (om piepjes park distance control beter te horen)
In de handleiding van Xtrons units staat dat dit kan, mijn unit komt morgen als het goed is, dus het is papieren info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Raziel schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:13:
[...]

In de handleiding van Xtrons units staat dat dit kan, mijn unit komt morgen als het goed is, dus het is papieren info.
Dit is zeker mogelijk en zelfs in verschillende stappen.
Je kan de muziek ook volledig uitschakelen.

Hetzelfde bij GPS.

Alhoewel ik daar bij het probleem zit dat wanneer ik naar de radio luister, de stem van de gps wel héél stil is.
Terwijl, als ik zelf muziek afspeel dat het geluid van de gps veel luider en verstaanbaarder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
Ben benieuwd, hoop woensdag in te kunnen bouwen. Kreeg net een berichtje dat het pakket vastzit in het sorteerproces (Sorting error at parcel delivery centre.). Ik heb wel vaker die mazzel. GLS is ooit een laptop 'verloren' die ik in China besteld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:01
Verwijderd schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 20:19:
Tomtom go speelt smerig spelletje zo blinkt want op headunits met android 8 is 3d view niet aanwezig...... Na wat decompiling van de go app ben ik overtuigt dat de app een MCU file detecteert en dan issues gaat creëren om vervolgens te zeggen dat de headunit niet ondersteund word (zal me niks verbazen dat dit geen foutje is als je wel contracten met automerken hebt waar de go app standaard word geleverd in de bestaande headunit)
Kan goed zijn, maar ik heb toch iets andere ervaringen met TomTom. Ik draai het (betaalde abo) ook op mijn Chinese Android headunit en ik had problemen met de spraakweergave. Heb toen de situatie voorgelegd aan de helpdesk en ze hebben toen veel moeite genomen om mij te helpen. Dit ondanks dat mijn unit officieel niet wordt ondersteund. Uiteindelijk werkte het allemaal prima met een iets oudere versie van de app. Het is geweldig om TomTom te draaien op het geïntegreerde scherm in plaats van op je mobieltje. We zijn net vier weken door Frankrijk gecruised en de navigatie heeft ons nooit in de steek gelaten. In één woord: fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan Dee schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:24:
[...]

Kan goed zijn, maar ik heb toch iets andere ervaringen met TomTom. Ik draai het (betaalde abo) ook op mijn Chinese Android headunit en ik had problemen met de spraakweergave. Heb toen de situatie voorgelegd aan de helpdesk en ze hebben toen veel moeite genomen om mij te helpen. Dit ondanks dat mijn unit officieel niet wordt ondersteund. Uiteindelijk werkte het allemaal prima met een iets oudere versie van de app. Het is geweldig om TomTom te draaien op het geïntegreerde scherm in plaats van op je mobieltje. We zijn net vier weken door Frankrijk gecruised en de navigatie heeft ons nooit in de steek gelaten. In één woord: fantastisch!
Heb je op dit moment de go goed draaien met 3d view op android 8?
Ik heb zelf ook de betaalde versie (loopt deze maand af) en dit euvel zou voor mij de bottleneck zijn om wel of niet te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael077
Inmiddels heb ik de XTRONS PB88UNVP ook binnen en geïnstalleerd.

Inbouw:
Het installeren heb ik btw door een vriend van mij laten doen. Hij heeft een garage, heeft alle tools ervoor en is er bovendien er gewoon zoveel handiger in.

DAB+:
Ik heb nog geen DAB+ module besteld, daar wacht ik nog eerst jouw ervaring mee af.

Bluetooth:
Afspelen van muziek, laden van adresboek en bellen ging allemaal prima. Ook qua ontvangst en geluid ben ik mer dan tevreden.

WIFI:
Alles wat ik wilde binnenhalen (apps, afspeellijsten) en de configuratie daarvan ging super snel binnen mijn WIFI netwerk.

USB:
Ik heb nu 2 USB aansluitingen rechts van het dashboard uitkomen en dat vind ik eigenlijk wel jammer. Als ik ze in het dashboard kastje uit wil laten komen moet ik een gaatje boren, en dat vind ik zonde. Alternatief is langs de AUX ingang, waar ik nog een leeg slotje heb maar volgens mijn vriend moet je om die te bereiken het hele midden console eruit halen en ben je 1,5 uur verder. Dus heb ze nu maar terug boven erin geduwd want als ze zo erlangs heen bungelen vind ik ook niet zo fraai uitzien.

Al met al super tevreden en blij dat ik hiervoor gekozen heb en niet voor de WINDOWS variant (bedankt @DragonFly ). Werkt heel snel, intuïtief en ziet er allemaal echt supergaaf uit.

Enige wat volgens mij niet goed werkt is dat wanneer ik de motor uitzet de radio aanblijft? Om m uit te krijgen moet ik dus de volume knop 2, seconden inhouden en dan schakelt die zichzelf uit. Is dit standaard zo of is er gewoon iets niet goed geconfigureerd ?
Michel5128 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 17:41:
[...]

Mijn eerste ervaringen met mijn nieuwe Android radio. Binnen een week ontvangen uit Duitsland zonder extra belasting te hoeven betalen. :)

Inbouw:
Het inbouwen ging soepel en vlot, de radio werkte eigenlijk out of the box.

FM/DAB+
Fm ontvangst is matig ondanks dat ik de originele auto antenne gebruik. Geluid valt vaak weg in de stereo stand, dit valt me wat tegen. Heb er ook een merkloze DAB+ ontvangen bij aangeschaft. Deze lijkt prima te werken maar ik wacht nog op een verloopkabeltje om mijn af-fabriek antenne hiervoor te gebruiken. Kwam er overigens achter dat het kabeltje die ik linkte in mijn eerdere post niet past. Moet een ander type Fakra zijn. Heb de bijgeleverde antenne tijdelijk aangesloten maar niet op het raam geplakt ofzo dus kan niet zoveel ontvangen nog. De zenders die ik wel ontvang zijn kraakhelder.

Bluetooth:
Bluetooth met mijn telefoon werkt prima. Kan goed bellen mijn de ingebouwde microfoon. Toch wil ik nog wel een externe microfoon aansluiten. Ben nog even aan het onderzoeken of ik de originele microfoon hiervoor kan gebruiken en hoe. Bij het bellen met dual-sim vanaf de radio belt hij automatisch met de simkaart die het laatste gebruikt is voor het desbetreffende nummer, hier ben ik erg blij mee. Bij nummers die nog niet eerder gebeld zijn moet ik nu eerst nog op de telefoon zelf de simkaart kiezen. Muziek spelen via bluetooth gaat uitstekend.

Wifi:
Wifi is erg traag en het bereik is maar klein. Heb de Here WeGo navigatie geïnstalleerd met offline maps. 700MB deed ie wel een kwartiertje over. Dingetjes downloaden uit de Playstore gaat overigens prima.

USB:
USB kabels heb ik uit laten komen in mijn dashboard kastje. Hier kan ik nu makkelijk USB sticks e.d. in prikken om muziek af te spelen.

De dingen niet nog niet helemaal goed zijn:
- De stuurbediening via de CanBus adapter werkt wel, maar de app om de knoppen in te stellen werkt niet. Ik krijg de knoppen niet in beeld.
- In de vehicle information app brand het handremlampje groen (brake on) als de handrem er niet op staan en rood (brake off) als deze er wel op staat. Dit klopt dus niet.
- Zou graag de originele USB/Aux aansluiting van de auto functioneel maken.

- Nog wat andere dingen waar ik nu niet op kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

@michael077 als ik het topic zo mag geloven zijn er meer issues met VAG- auto's en contact uit. Bij mijn vorige Opel had ik dit probleem ook op een simpele 1din radio en toen was het een kwestie van de draad met de geschakelde spanning omdraaien met de constante spanning, maar zo simpel zal het wel niet zijn bij jou.

Weet iemand trouwens of deze Xtron uitgangen heeft voor een externe versterker? Want ik zie in onderstaand schema bij nr.12 wel een een RCA uitgang voor een subwoofer versterker, maar zijn die RCA nr.11 (rear out R) en nr.14 (rear out L) nu high output uitgangen? Of zijn deze ook gewoon geschikt als uitgang voor een reguliere externe versterker?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/R3ltDD0U4nLm6dnJdwU3ZMqe/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuderiaNL
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 25-09 10:44
arutten schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:27:
Ik heb een 2e handse Xtrons PB86MTVAP voor mijn Skoda Octavia Combi RS uit 2007 ..Alleen de parkeersensoren en climate control (CANBUS)weergave werkt niet...Heeft hier iemand ook last van in zijn/haar Skoda Octavia uit 2007? Kan door optreden door een verouderde canbus en is het mogelijk om het canbus protocol door de dealer te laten bijwerken? De module bij de unit is volgens Xtrons de laatste versie.
Beste arutten, heb exact tzelfde gehad met unit van Idoing mbt PDC en Climate Control, ook 2007 RS. Heb jij ook het DSP soundsystem? Onder bekleding van bestuurdersstoel ligt dan versterker en op woofer tekst 'soundsystem'.
Het lijkt me niet dat bij zo'n oude auto je zo maar ff de canbus kan updaten.
Wees blij dat je überhaupt geluid hebt.. :)
https://youtu.be/D5cPSRQS6G8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
temp00 schreef op maandag 10 september 2018 @ 22:23:
@michael077 als ik het topic zo mag geloven zijn er meer issues met VAG- auto's en contact uit. Bij mijn vorige Opel had ik dit probleem ook op een simpele 1din radio en toen was het een kwestie van de draad met de geschakelde spanning omdraaien met de constante spanning, maar zo simpel zal het wel niet zijn bij jou.

Weet iemand trouwens of deze Xtron uitgangen heeft voor een externe versterker? Want ik zie in onderstaand schema bij nr.12 wel een een RCA uitgang voor een subwoofer versterker, maar zijn die RCA nr.11 (rear out R) en nr.14 (rear out L) nu high output uitgangen? Of zijn deze ook gewoon geschikt als uitgang voor een reguliere externe versterker?
[afbeelding]
Pfff ... ik raak toch lichtelijk in paniek als ik al die kabels zie. Ik dacht je sluit het ISO blok, canbus aansluiting, GPS en antenne aan en gáán (ga niks doen met DAB, camera´s e.d., hoogstens één usb kabel in handschoenenvakje)

Nou zie ik allemaal aparte kabeltjes om je stuurbediening op aan te sluiten, kabeltjes voor je achteruit. Is daar een beetje uit te komen voor een leek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Raziel schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 07:28:
[...]

Pfff ... ik raak toch lichtelijk in paniek als ik al die kabels zie. Ik dacht je sluit het ISO blok, canbus aansluiting, GPS en antenne aan en gáán (ga niks doen met DAB, camera´s e.d., hoogstens één usb kabel in handschoenenvakje)

Nou zie ik allemaal aparte kabeltjes om je stuurbediening op aan te sluiten, kabeltjes voor je achteruit. Is daar een beetje uit te komen voor een leek?
Als je de canbus module kan gebruiken welke specifiek voor je auto is heb je het allemaal niet nodig, je hebt alleen een grote bundel kabels die je ergens kwijt moet. Bij iedere bundel die je er in kan klikken heb je net éé kabeltje nodig :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoGi_Berra
michael077 schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:55:
Inmiddels heb ik de XTRONS PB88UNVP ook binnen en geïnstalleerd.

Inbouw:
Het installeren heb ik btw door een vriend van mij laten doen. Hij heeft een garage, heeft alle tools ervoor en is er bovendien er gewoon zoveel handiger in.

DAB+:
Ik heb nog geen DAB+ module besteld, daar wacht ik nog eerst jouw ervaring mee af.

Bluetooth:
Afspelen van muziek, laden van adresboek en bellen ging allemaal prima. Ook qua ontvangst en geluid ben ik mer dan tevreden.

WIFI:
Alles wat ik wilde binnenhalen (apps, afspeellijsten) en de configuratie daarvan ging super snel binnen mijn WIFI netwerk.

USB:
Ik heb nu 2 USB aansluitingen rechts van het dashboard uitkomen en dat vind ik eigenlijk wel jammer. Als ik ze in het dashboard kastje uit wil laten komen moet ik een gaatje boren, en dat vind ik zonde. Alternatief is langs de AUX ingang, waar ik nog een leeg slotje heb maar volgens mijn vriend moet je om die te bereiken het hele midden console eruit halen en ben je 1,5 uur verder. Dus heb ze nu maar terug boven erin geduwd want als ze zo erlangs heen bungelen vind ik ook niet zo fraai uitzien.

Al met al super tevreden en blij dat ik hiervoor gekozen heb en niet voor de WINDOWS variant (bedankt @DragonFly ). Werkt heel snel, intuïtief en ziet er allemaal echt supergaaf uit.

Enige wat volgens mij niet goed werkt is dat wanneer ik de motor uitzet de radio aanblijft? Om m uit te krijgen moet ik dus de volume knop 2, seconden inhouden en dan schakelt die zichzelf uit. Is dit standaard zo of is er gewoon iets niet goed geconfigureerd ?

[...]
Ik heb 1 USB laten uitkomen in het handschoenvakje en de ander heb ik laten veranderd in een knopje voorin. Is dit geen optie voor jou? Het was voor mij 10 min extra werk.
USB Knopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael077
YoGi_Berra schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:07:
[...]

Ik heb 1 USB laten uitkomen in het handschoenvakje en de ander heb ik laten veranderd in een knopje voorin. Is dit geen optie voor jou? Het was voor mij 10 min extra werk.
USB Knopje
Ja, zo zou ik het ook graag hebben! Zelf heb ik 0 inbouw skills maar mijn vriend vertelde mij om dat slotje te bereiken het middenconsole eruit moet. En hoe heb je het dashboardkastje benaderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
@michael077
Als je het dashboardje kastje open is, kan je via de zijkant een kabeltje doorlussen. Dit is ter hoogte waar normaliter de je CD-wisselaar/Navigatie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

[...]

Ik denk dat het er intimiderender uitziet dan het daadwerkelijk is en in de meeste gevallen hoef je idd niet alles aan te sluiten ;). Zelf wil ik nog een externe versterker aansluiten (zoiets), dus vandaar dat ik wat extra aansluitingen nodig heb. Als je nog een beetje twijfelt: gewoon eerst wat Youtube filmpjes bekijken (tip: zoek op jouw auto/model + replace radio oid) of zoek wat tutorials via Google. Zo heb ik zelf in de loop der jaren meerdere reparaties aan m'n auto uitgevoerd door gewoon wat instructie filmpjes te bekijken op Youtube :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael077
Kun je een foto ervan maken?
YoGi_Berra schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 15:11:
@michael077
Als je het dashboardje kastje open is, kan je via de zijkant een kabeltje doorlussen. Dit is ter hoogte waar normaliter de je CD-wisselaar/Navigatie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
[...]

Als je auto canbus heeft, dan hoef je je geen zorgen te maken over al die extra kabeltjes.
Alles, maar dan ook alles verloopt via canbus.

In mijn wagen heb ik enkel nog de canbus interface moeten aansluiten + de rca stekkers voor geluid.

DIe extra draadjes voor stuurbediening zitten er op wanneer je een oudere wagen hebt of waar het niet via canbus zou kunnen werken.

Het is echt 'bijna' plug&play, zo was het althans bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:01
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:04:
[...]

Heb je op dit moment de go goed draaien met 3d view op android 8?
Ik heb zelf ook de betaalde versie (loopt deze maand af) en dit euvel zou voor mij de bottleneck zijn om wel of niet te verlengen.
Ik heb mijn radio al wat langer en de mijne heeft Android 6. Alles loopt als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog druk zoekende naar een goede audio player, heb er al tig geprobeerd maar niks naar m'n zin.
Ik zoek een simpele met folder zoek functie, ik had Dub audio player maar deze is al eigenlijk te uitgebreid.
De interne player van Webcarguru launcher is in principe prima maar zo godslelijk en is verder niet te customizen.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel5128
temp00 schreef op maandag 10 september 2018 @ 22:23:

[Afbeelding]
Externe versterker kun je gewoon aansluiten op de RCA, is gewone output. De high level outputs (naar de speakers) zitten allen in de ISO stekker (nr1). Als je verder het kabeltje met nr 16 op de REM (remote) van je versterker aansluit dan schakelt je versterker in zodra je je radio aan zet.

• Raziel
Asterion schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:45:
[...]

Als je auto canbus heeft, dan hoef je je geen zorgen te maken over al die extra kabeltjes.
Alles, maar dan ook alles verloopt via canbus.

In mijn wagen heb ik enkel nog de canbus interface moeten aansluiten + de rca stekkers voor geluid.

DIe extra draadjes voor stuurbediening zitten er op wanneer je een oudere wagen hebt of waar het niet via canbus zou kunnen werken.

Het is echt 'bijna' plug&play, zo was het althans bij mij.
Gaan het zien, ga hem straks inbouwen. Stekkers zijn modulair, dus dat is wel prettig. Alles wat ik niet nodig heb hoef ik niet erin te proppen. Zou dan idd alleen om canbus, antenne en GPS gaan voor mij. Misschien een usb aansluiting in het handschoenenvakje.

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Michel5128 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 23:04:
[...]

Externe versterker kun je gewoon aansluiten op de RCA, is gewone output. De high level outputs (naar de speakers) zitten allen in de ISO stekker (nr1). [..]
Okidokie thx! (y)

• Raziel
Nou , hij zit :)

Ging voorspoediger dan ik dacht, alleen krijg ik een airbag melding. Hij moet naar de garage volgende week, kunnen ze daar gelijk even naar kijken. Was inderdaad plug & play. GPS zit netjes in het midden van het dashboard onder het ventilatie rooster (Golf 5).

1e indruk van mijn Xtrons PB78MTVP:
  • Radio ontvangst is stukken beter dan mijn oude RCD300, ook al had die twee antenne aansluitingen (bruin en wit, heb gegokt op wit voor de nieuwe radio).
  • Start heel snel op
  • Touch screen is behoorlijk nauwkeurig
  • Wifi is best sterk, auto staat naast het huis, signaal is goed en snelheid ook
  • Navigatie nog niet getest. TomTom erop gezet om te testen
  • Degelijk gebouwd
Weet nog niet of ik last heb van battery drain, dat merk ik morgen wel als ik naar mijn werk moet.
Merkte wel dat als ik de radio reset (met reset knopje op de voorkant om hem helemaal opnieuw op te starten), dat de zenders niet onthouden worden. Met de auto uitzetten en opnieuw aanzetten blijven de zenders er wel in. Is dat normaal?

Weet iemand waar de optie zit om het start plaatje te veranderen? Dat zou ik naar een VW logo moeten kunnen zetten. Ik heb zitten spitten in de opties, maar ben het niet tegengekomen.

Verwijderd

Raziel schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:07:
Nou , hij zit :)

Ging voorspoediger dan ik dacht, alleen krijg ik een airbag melding. Hij moet naar de garage volgende week, kunnen ze daar gelijk even naar kijken. Was inderdaad plug & play. GPS zit netjes in het midden van het dashboard onder het ventilatie rooster (Golf 5).

1e indruk van mijn Xtrons PB78MTVP:
  • Radio ontvangst is stukken beter dan mijn oude RCD300, ook al had die twee antenne aansluitingen (bruin en wit, heb gegokt op wit voor de nieuwe radio).
  • Start heel snel op
  • Touch screen is behoorlijk nauwkeurig
  • Wifi is best sterk, auto staat naast het huis, signaal is goed en snelheid ook
  • Navigatie nog niet getest. TomTom erop gezet om te testen
  • Degelijk gebouwd
Weet nog niet of ik last heb van battery drain, dat merk ik morgen wel als ik naar mijn werk moet.
Merkte wel dat als ik de radio reset (met reset knopje op de voorkant om hem helemaal opnieuw op te starten), dat de zenders niet onthouden worden. Met de auto uitzetten en opnieuw aanzetten blijven de zenders er wel in. Is dat normaal?

Weet iemand waar de optie zit om het start plaatje te veranderen? Dat zou ik naar een VW logo moeten kunnen zetten. Ik heb zitten spitten in de opties, maar ben het niet tegengekomen.
Als je unit op android 8 draait kan ik je nu al melden dat tomtom go issues gaat geven, hoogstwaarschijnlijk zal je 3d view niet gaan werken waardoor er geen straten zichtbaar zijn met uitzondering van de straat waar je op rijd........ Heb al contact gezocht met Tomtom, wacht nog op reactie......als die uberhaubt komt

• Michel5128
Reset heet niet voor niks zo hè? Is inderdaad om de instellingen te wissen. Lijkt me niet de bedoeling bij het normaal uit en aan zetten van de unit.

Plaatje aanpassen kan door naar Settings te gaan > Car > Factory settings. Hiermee gaat de radio niet terug naar fabrieksinstellingen zoals de naam suggereert maar kun je wel een aantal basisinstellingen aanpassen. Radiozenders worden overigen wel weer gewist zo ;)

• Raziel
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2018 @ 19:38:
[...]

Als je unit op android 8 draait kan ik je nu al melden dat tomtom go issues gaat geven, hoogstwaarschijnlijk zal je 3d view niet gaan werken waardoor er geen straten zichtbaar zijn met uitzondering van de straat waar je op rijd........ Heb al contact gezocht met Tomtom, wacht nog op reactie......als die uberhaubt komt
Ja, 8.0 inderdaad. Heb er nog niet mee gereden dus kan er nog weinig over zeggen. Had wel dat de stem helemaal los ging, ze ging alle instructies die ze in zich had achtereenvolgens oplezen. Rechts afslaan, links afslaan, neem de veerboot. Best irritant.
Michel5128 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 19:41:
Reset heet niet voor niks zo hè? Is inderdaad om de instellingen te wissen. Lijkt me niet de bedoeling bij het normaal uit en aan zetten van de unit.

Plaatje aanpassen kan door naar Settings te gaan > Car > Factory settings. Hiermee gaat de radio niet terug naar fabrieksinstellingen zoals de naam suggereert maar kun je wel een aantal basisinstellingen aanpassen. Radiozenders worden overigen wel weer gewist zo ;)
Resetknopje was de enige manier die ik kon vinden om te rebooten. Moest hem rebooten voor eoa apk. Powerknop ingedrukt houden zette hem niet helemaal uit. Weet nog van vroeger dat als je radio zijn zenders niet onthield dat je de gele en rode draad moest omdraaien (constante spanning/geschakelde spanning).

edit:

Voor evt toekomstige VW doehetzelvers: net even contact gehad met de dealer vwb het airbag lampje, dat komt inderdaad gewoon omdat dat stekkertje van het airbaglampje van de bijrijders stoel los is geweest. Zolang je je contact niet aanzet als de stekker los is, is er niets aan de hand. Zet je echter het contact aan (en dat heb ik gedaan om de radio te testen) dan registreert hij dat als fout.

[ Voor 40% gewijzigd door Raziel op 13-09-2018 11:27 ]

• Asterion
Raziel schreef op woensdag 12 september 2018 @ 20:46:
[...]

Ja, 8.0 inderdaad. Heb er nog niet mee gereden dus kan er nog weinig over zeggen. Had wel dat de stem helemaal los ging, ze ging alle instructies die ze in zich had achtereenvolgens oplezen. Rechts afslaan, links afslaan, neem de veerboot. Best irritant.

[...]

Resetknopje was de enige manier die ik kon vinden om te rebooten. Moest hem rebooten voor eoa apk. Powerknop ingedrukt houden zette hem niet helemaal uit. Weet nog van vroeger dat als je radio zijn zenders niet onthield dat je de gele en rode draad moest omdraaien (constante spanning/geschakelde spanning).

edit:

Voor evt toekomstige VW doehetzelvers: net even contact gehad met de dealer vwb het airbag lampje, dat komt inderdaad gewoon omdat dat stekkertje van het airbaglampje van de bijrijders stoel los is geweest. Zolang je je contact niet aanzet als de stekker los is, is er niets aan de hand. Zet je echter het contact aan (en dat heb ik gedaan om de radio te testen) dan registreert hij dat als fout.
In je instellingen kan je kiezen voor standby modus (direct weer opstarten als je de auto start) of je kan kiezen voor volledig af te sluiten (en dan duurt het een aantal minuten om op te starten).
Dat werkt dan ook voor de powerknop volgens mij.
Pagina: 1 ... 20 ... 48 Laatste