Erg veel onderzoek doe je zelf niet zo te zien, heb je ook al eens bij andere fabrikanten van android radio's gekeken? Kan me namelijk niet voorstellen dat Xtrons of andere fabrikant geen unit heeft voor een van de meest verkochte auto's op de hedendaagse marktWarren_g schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:34:
Ik heb een mailtje ontvangen van joying .
Hi friend,
Nice day.
While it is a pity to tell you that our head unit cannot fit with your car
So do not suggest you purchase, hope you do not mind
Best regards
Mandy
Add joy to your car with Joying!!!
Ik dacht dat ze voor de golf 7 ook radio's hadden?
Ik heb zeer zeker wel wat onderzoek gedaan en ook een aantal filmpjes op YouTube bekeken. Daar zaten ook radio's van joying in gebouwd alleen was dat meestal een golf of een model wat ik niet mooi vond.
Ik dacht eigenlijk ook dat joying beter was dan die andere merken.
[ Voor 5% gewijzigd door Warren_g op 23-07-2018 17:36 ]
Xtrons heeft een model die past in een Golf MK 7. Voor de rest heb ik nog niks gezien.Warren_g schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:22:
Ik heb zeer zeker wel wat onderzoek gedaan en ook een aantal filmpjes op YouTube bekeken. Daar zaten ook radio's van joying in gebouwd alleen was dat meestal een golf of een model wat ik niet mooi vond.
Komt omdat de MK5/6 hetzelfde frame is. Wellicht dat er een nieuwe (facia)frame te koop is waarbij je een 2Din radio in kan zetten.
succes.
Het is al even geleden ,maar ik ben toch erg benieuwd hoe de witsons en korting jullie nu bevallen. Zelf heb ik een Kia Ceed SW uit 2011 met het LG Navi systeem. Deze wil ik wellicht vervangen voor een witsons, maar ik zie wat hints dat dit niet zou kunnen. Iemand ervaring mee?
Wat ik vooral wil is Google maps gebruiken (mag prima via een mobiel als hotspot). Voor de rest maakt het me niet heel veel uit.
Wat ik vooral wil is Google maps gebruiken (mag prima via een mobiel als hotspot). Voor de rest maakt het me niet heel veel uit.
Ik heb een Xtrons unit (PCD87MTV) gekocht voor mijn VW polo uit 2013 en ik heb een paar vragen
1. Na het inbouwen van mijn unit is het lampje van mijn airbag beginnen branden. Geen idee hoe ik dit gedaan heb. Mogelijks met het verwijderen van mijn RNS 310 en parrot kit, kabels niet goed terug aangesloten?
2. De stemmen van mijn navigatieapps werken niet goed. ik hoor altijd maar stukken van de de stemmen (zowel google maps, waze als Here) Ik hoor het begin deel niet bijvoorbeeld ' over 500 meter rechtsaf slaan' hoor ik alleen '... rechts af slaan'
3. ook ben ik op zoek naar een bluetooth media app. dus niet gewoon een bijhorende ma dat van je car head unit een 'bluetooth speaker' maakt met alleen de knoppen << > >> op de display zonder enige randinformatie of navigeren door playlists
4. Ook is de fix met mijn GPS antenne traag. 10 minuten of meer zijn geen uitzondering. Is er een tussenstuk dat je de originele GPS antenne kan aansluiten op je unit ( wat in de RNS 310 paste) ipv de bijhorende GPS antenne van Xtrons?
Alvast Bedankt
1. Na het inbouwen van mijn unit is het lampje van mijn airbag beginnen branden. Geen idee hoe ik dit gedaan heb. Mogelijks met het verwijderen van mijn RNS 310 en parrot kit, kabels niet goed terug aangesloten?
2. De stemmen van mijn navigatieapps werken niet goed. ik hoor altijd maar stukken van de de stemmen (zowel google maps, waze als Here) Ik hoor het begin deel niet bijvoorbeeld ' over 500 meter rechtsaf slaan' hoor ik alleen '... rechts af slaan'
3. ook ben ik op zoek naar een bluetooth media app. dus niet gewoon een bijhorende ma dat van je car head unit een 'bluetooth speaker' maakt met alleen de knoppen << > >> op de display zonder enige randinformatie of navigeren door playlists
4. Ook is de fix met mijn GPS antenne traag. 10 minuten of meer zijn geen uitzondering. Is er een tussenstuk dat je de originele GPS antenne kan aansluiten op je unit ( wat in de RNS 310 paste) ipv de bijhorende GPS antenne van Xtrons?
Alvast Bedankt
Dat klinkt niet goed, dat is de unit die ik ook op het oog heb ... hoop dat je het allemaal werkend krijgt
(en dan hoor ik het graag
)
(en dan hoor ik het graag
Welke versie van Android draait je unit?fleu schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 23:11:
Ik heb een Xtrons unit (PCD87MTV) gekocht voor mijn VW polo uit 2013 en ik heb een paar vragen
Alvast Bedankt
Ik hoop vandaag of morgen deze radio binnen te krijgen voor in m'n polo 6Rnamo_h schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 15:43:
Ik heb afgelopen paasweekend mijn de Xtrons PB88UNVP ontvangen, geïnstalleerd en inmiddels een aantal dagen gebruikt. Hieronder een korte beschrijving van mijn bevindingen:
Bestelling/Levering:
Ik heb de unit op dinsdag 27-03 besteld via de Xtrons Webwinkel van AliExpress. Hiervoor heb ik bewust gekozen i.v.m. de Birthday Promotion. Om vanuit een magazijn in Europa te laten verzenden moet je voor aanschaf contact opnemen met de verkoper. 3 dagen later op 30-03 is de bestelling bij mij thuis afgeleverd. Naast de headunit heb ik ook de OBD02 Adapter en een extra externe Microfoon (MIC002) bijbesteld. Uiteindelijk heb ik na wat onderhandelen en (paypal wisselkoers) voor de totale bestelling €298,55.-betaald
Het pakket was keurig en goed bescherm verpakt in een standaard doos van dik karton. Hierin zat een nette gebrandmerkte doos van Xtrons met daarin, onder een dikke laag tempex verscholen, de headunit en diversen. De unit en bijbehoren zijn van uitstekende bouwkwaliteit en lijken mij niet onder te doen voor een reguliere merkradio.
Overigens is het pakket vanuit (of via, maar dat betwijfel ik) Duitsland verzonden.
Installatie:
De installatie in mijn VW Polo 6R was een eitje (paasweekend) het verwijderen van de oude radio en het plaatsten van de Xtrons headunit zal zo ongeveer 15 minuten in beslag genomen hebben. Dezelfde tijd ben ik ongeveer kwijt geweest voor het netjes wegwerken van de externe microfoon en de GPS antenne.
De GPS antenne heb ik buiten zicht linksvoor onder het dashboard bevestigd. De externe microfoon heb ik heel netjes kunnen wegwerken links naast de stuurkolom zodat deze niet opvalt maar toch dicht bij de bestuurder zit.
Mede omdat ik een Apple gebruiker ben en weinig tot geen ervaring had met Android ben ik met het installeren, uitzoeken en uitproberen van de software en diverse apps, zonder dat ik er erg in had, iets langer bezig geweest. Toen ik na een goeie 3 uur spelen met het apparaat maar eens een testritje wou maken, bleek dat de accu van de auto leeg was. Nadat ik deze overgestart had was dat probleem ook weer verholpen.
Gebruik:
Ik ben erg te spreken over de snelheid en het gebruiksgemak van de unit. Ik kan zonder haperingen makkelijk meerdere apps laten draaien, het swipen tussen verschillende homescreens, het openen en sluiten van apps gaat allemaal erg snel en doet zeker niet onder voor mijn iphone 7 of ipad air.
Omdat ik zelf niet erg bekend was/ben met Android was het op het voor mij nog wel even uitzoeken hoe android werkt en waar de diverse instellingen te vinden zijn. Ik neem aan dat dit voor een doorgewinterde android gebruiken geen problemen oplevert.
De FM radio werkt uitstekend. Een goed signaal en het is makkelijk om zenders te vinden en op te slaan. Ook bewaard hij zendernamen. Wel had de RDS weergave van mij iets groter gemogen en ook vindt ik het uiterlijk van de app niet heel erg sexy. Maar omdat ik deze toch nooit op de voorgrond aan heb staan en de app in het homemenu er wel goed uitziet en ook van daaruit te bedienen is, is dit geen issue voor mij.
Verbinding via Wifi:
Wanneer ik mijn auto op het garagepad heb staan is deze niet meer dan 4 meter verwijderd van mijn router en zit er slechts 1 buitenmuur tussen de router en de unit. Toch is de downloadsnelheid niet meer dan 10Mbps. Tot een 15/20m afstand blijft deze verbinding wel stabiel. Dit is een prima snelheid om apps te downloaden, te updaten of om mijn spotify playlist te downloaden. Maar het downloaden van de offline maps van de navigatieapps duurde hierdoor wel erg lang. Echter wanneer ik mijn iphone verbonden heb met hetzelfde wifinetwerk,hiermee een hotspot maak en vervolgens met de unit verbinding maak met de hotspot, haal ik wel een respectabele downloadsnelheid van 70Mbps.
Apps:
Vooralsnog heb ik wat basic apps geïnstalleerd; flitsmeister, navigatie, Spotify, Foxsports, Ziggo Go, etc. Deze weken allemaal prima, snel en zonder problemen. Wel zou ik nog 1 app willen uitlichten; ondanks dat de helderheid van het scherm te dimmen is, vind ik op de laagste stand, in het donker echt nog te fel. Hiervoor heb ik de app: Night screen gedownload. Met deze app kun je heel eenvoudig het scherm nog een flink stuk verder dimmen tot bijna zwart aan toe. Mocht er iemand nog tips hebben voor andere leuke en nuttige apps dan hoor ik het graag.
Navigatie:
Naast bovengenoemde apps heb ik afgelopen weekend ook een aantal navigatie apps uitgeprobeerd:
Google Maps:
Werkt uitstekend. Nadeel is dat ik wel telkens een hotspot moet maken wanneer ik niet thuis naast de router geparkeert sta. Een kleine handeling maar toch een nadeel ten opzichte van de apps met offline kaarten.
Here WeGo:
Vond deze app een van de minderen. Stem haperde vaak of sprak zinnen door elkaar en heb zelfs een keer gehad dat hij zo ineens alle route-instructies achter elkaar op ging lezen.
TomTom Go:
Prima, duidelijke kaarten en instructies, maar wel de duurste.
Syntic:
Zit er prima uit, duidelijke instructies, offline kaarten en slechts €15.- voor een Lifetime abonnement met
Europa + Traffic
Waze:
Niet mijn ding en ook hier geen offline maps.
Uiteindelijk heb ik gekozen voor de app van Syntic en het lifetime abonnement van €15.- afgesloten. Daarnaast heb google maps nog als alternatief laten staan.
OBD02 Adapter:
Naast de Headunit heb ik ook een OBD02 Adapter besteld. Voor een tientje leek het me wel leuk om dit eens uit te proberen. De installatie was eenvoudig: inpluggen, verbinden met Bluetooth en de Torque app openen. Echter voor mij als leek op het gebeid van autotechniek en mechanica had dit evengoed in het chinees kunnen zijn. Het enige wat vooralsnog interessant was dat hij bij het onderdeel foutencodes aangaf dat alles prima in orde was. Wellicht dat ik in de toekomst mij hier eens een keer in zal verdiepen of dat het van pas komt wanneer de auto wel problemen geeft.
Externe Microfoon:
De externe microfoon is wel een echte aanrader! Om het verschil te testen tussen het geluid met of zonder externe microfoon heb ik deze op de 2e dag maar eens losgekoppeld. Wanneer de auto stilstaat voldoet de interne microfoon prima. Ook tijdens het rijden ben je nog wel verstaanbaar maar moet je toch een flink stuk harder praten ook werkt de stembediening van het apparaat dan niet altijd even goed. Met de externe microfoon aangesloten werkt dit beter dan dat ik ooit eerder in een auto heb ervaren. Glashelder geluid, geen rijgeluiden of echo als de radio te hard aanstaat en op een normale toon praten werkt prima . En (ja, ik heb het echt geprobeerd) de spraakbediening werkt zelfs goed als ik fluister. Ook hiervan was de prijs zo ongeveer een tientje en is daarmee wat mij betreft een Nobrainer!
Nog doen/Uitzoeken:
Bij de headunit is een kabel met 3 USB uitgangen meegeleverd. Deze moet ik nog aansluiten. In mijn auto zitten standaard geen USB porten. Wel zijn er diverse mogelijkheden waar deze geplaatst kunnen worden. Overigens ben ik de USB-poorten enkel nodig voor het opladen van de telefoons, met Spotify, de FM radio, draadloze verbinding met iphone en de SD-ingangen heb ik voldoende mogelijkheden voor het afspelen van muziek en data. Ik ben van plan om een aansluiting als deze te bestellen en te monteren. Hier zal ik mij binnenkort een keer in moeten verdiepen.
Zoeken en uitproberen van diverse leuke en nuttige apps.
Ook wil ik nog uitzoeken of ik bepaalde apps standaard kan opstarten. Bijvoorbeeld: navigatie op de voorgrond, FM radio of Spotify en Flitsmeister aan op de achtergrond.
Tot nu toe werkt de headunit van Xtronics werkelijk uitstekend en voldoet deze boven mijn verwachting.
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb jij nog speciale dingen moeten doen bij het aansluiten qua kabels, of andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
Anoniem: 455473
@namo_h Dank voor je grote write-up, je weet dat Google maps ook offline kaarten heeft die je gewoon kan downloaden?
Ik heb nu weer iGo genomen, jammer dat je in de playstore geen oude versie kan/mag installeren, dus later toch maar weer voor de APK versie gaan. De nieuwe versie heeft een andere UI, waardoor met name details over afstand/tijd amper meer leesbaar zijn.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
1. Dat is omdat je het verklikkerlichtje van de airbag van de passagierskant hebt los gemaakt terwijl contact aanstaat. Enige manier om weg te krijgen is iemand zoeken met vcds of odb dongle die die fout even kan wissen.fleu schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 23:11:
Alvast Bedankt
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Mocht je uit de buurt van de zaanstreek komen, ik heb vcds onder andere en kan deze zo resetten voor jefleu schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 23:11:
Alvast Bedankt
[ Voor 64% gewijzigd door J.Thermaltaker op 26-07-2018 14:06 ]
Waarom worden er eigenlijk nog zoveel systemen aangeboden met een overbodige DVD speler? Mijn DVD speler in mijn RNS gebruikte ik alleen voor updates. of doet Netflix het nog niet op de systemen
zou graag gaan voor de xtron PE98MTVPL maar zie op Amazon wat negatieve reacties. Moet in een (Skoda Superb mk II)
zou graag gaan voor de xtron PE98MTVPL maar zie op Amazon wat negatieve reacties. Moet in een (Skoda Superb mk II)
[ Voor 23% gewijzigd door NoE op 26-07-2018 16:52 ]
We love the smell of innovation in the morning!
Sinds kort eigenaar van Xtrons Headunit (pb88unvp). Nu heb ik gemerkt dat het wifi-signaal zeer zwak is en maar geen snelle verbinding krijg. Zijn hier toevallig oplossingen of tips voor?
Ik heb al reeds geprobeerd:
Andere WiFi antenne: https://www.allekabels.nl.../183/1242633/antenne.html
Update uitgevoerd die ik verkregen heb via support.
WiFi repeater op de grond tussen huis en auto (Dit werkte enigzins maar alsnog heel traag)
De auto staat 3~5m voor de deur en de router staat 1m van de muur vandaan. Met telefoon heb ik wel gewoon goed bereik.
WiFi repeater op de grond tussen huis en auto (Dit werkte enigzins maar alsnog heel traag)
De auto staat 3~5m voor de deur en de router staat 1m van de muur vandaan. Met telefoon heb ik wel gewoon goed bereik.
[ Voor 5% gewijzigd door -MVD- op 26-07-2018 19:10 . Reden: meer info toegevoegd ]
Anoniem: 1097271
hallo,
net deze ingebouwd
4GB Autoradio For OPEL VAUXHALL INSIGNIA CD300 CD400 2009 2010 2011 2012 Android 8.0 Car Stereo PC DVD GPS Navigation van aliexpres ZNY
helaas kan wifi niet aanzetten
als ik sd kaartje insteek vind hij het niet
als ik usb stick aanhang vind hij het ook niet.
bleutooth werkt met mijn gsm maar kan niet delen van gsm naar android radio.
kan er mij iemand helpen aub
net deze ingebouwd
4GB Autoradio For OPEL VAUXHALL INSIGNIA CD300 CD400 2009 2010 2011 2012 Android 8.0 Car Stereo PC DVD GPS Navigation van aliexpres ZNY
Bij mij zat er nog een losse 'wifi dongle' bij (lijkt op die GPS dongle), daarmee kon ik het signaal tot net onder m'n dashboard krijgen en haalde ik die 5 meter wel (2.4, 5 haal je niet).-MVD- schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 18:49:
Sinds kort eigenaar van Xtrons Headunit (pb88unvp). Nu heb ik gemerkt dat het wifi-signaal zeer zwak is en maar geen snelle verbinding krijg. Zijn hier toevallig oplossingen of tips voor?
https://www.pumpkincardvd...1/AE0273B/AE0273B//23.jpg
Nummer 9 op het plaatje.
Mogelijk dat zoiets bij kabeltje of allekables te koop is?
Wat gebeurd er als je wifi aanzet? Foutmelding of gewoon helemaal niets? Als er zoveel niet werkt, klinkt het bijna als een DOA, dat gaat nooit makkelijk bij aliexpresAnoniem: 1097271 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 14:34:
hallo,
net deze ingebouwd
[ Voor 28% gewijzigd door SinergyX op 27-07-2018 16:02 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ja helaas heb ik niet zo'n antenne erbij gekregen, wel een externe voor de GPS en die ligt voorin bij m'n dashboard.SinergyX schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 16:01:
[...]
Bij mij zat er nog een losse 'wifi dongle' bij (lijkt op die GPS dongle), daarmee kon ik het signaal tot net onder m'n dashboard krijgen en haalde ik die 5 meter wel (2.4, 5 haal je niet).
https://www.pumpkincardvd...1/AE0273B/AE0273B//23.jpg
Nummer 9 op het plaatje.
Mogelijk dat zoiets bij kabeltje of allekables te koop is?
[...]
Wat gebeurd er als je wifi aanzet? Foutmelding of gewoon helemaal niets? Als er zoveel niet werkt, klinkt het bijna als een DOA, dat gaat nooit makkelijk bij aliexpres
Zat zelf te denken om misschien deze te installeren in plaats van de huidige antenne op dezelfde plaats va de antenne, wellicht dat dat helpt:
pricewatch: TP-Link TL-ANT2409A
Hoi,
Nu heb ik al dit topic een eind doorgelezen, echter weet ik niet wat nog actueel is, staat zoveel in.
Heb een Seat Leon 5f 2014.
Hiervoor wil ik een nieuwe android radio, probleem is alleen, dat de inbouw diepte hierbij heel klein is, weinig plek dus.
Iemand ervaring hiermee?
Ik zoek in een radio de volgende functies:
Goede up to date navigatie
DAB+
Car menu gewoon bruikbaar (belangrijkste
parkeersensoren bruikbaar
video's bekijken
1 of meerdere usb ingangen
aux ingang(niet meest belangrijk)
werkend met stuurwielbediening
bluetooth
apple carplay
iemand tips, welke merken ik allemaal kan zoeken?
Nu heb ik al dit topic een eind doorgelezen, echter weet ik niet wat nog actueel is, staat zoveel in.
Hiervoor wil ik een nieuwe android radio, probleem is alleen, dat de inbouw diepte hierbij heel klein is, weinig plek dus.
Iemand ervaring hiermee?
DAB+
video's bekijken
bluetooth
apple carplay
Anoniem: 1097271
hallo, als ik op het scherm het wifi knopje op aan wil zetten spring het telkens terug op uit.
ik kan ook via bleutooth muziek laten spelen van mijn gsm android 7 naar autoradio android 8 ,
maar als ik een bestandje wil doorsturen van mijn gsm naar radio ,staat de bleutooth van de autoradio er niet bij voor naar toe te zenden ( raar ) want bellen en muziek doorgeven gaat en dan staat de naam van de bleutooth autoradio er wel bij
ik kan ook via bleutooth muziek laten spelen van mijn gsm android 7 naar autoradio android 8 ,
maar als ik een bestandje wil doorsturen van mijn gsm naar radio ,staat de bleutooth van de autoradio er niet bij voor naar toe te zenden ( raar ) want bellen en muziek doorgeven gaat en dan staat de naam van de bleutooth autoradio er wel bij
Ik zou een zoeken die het uiterlijk heeft van je originele radio (RNS ofzo heet dat geloof ik) en dan zonder CD/DVD speler, die zorgen vaak voor een grote inbouwdiepte. Zoiets bijvoorbeeld, weet niet 100% zeker of deze geschikt is voor je auto maar het geeft een idee van wat ik bedoel.stilofanatic schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 00:30:
Hoi,
Iemand ervaring hiermee?
DAB+
video's bekijken
bluetooth
apple carplay
Duurde ff, maar de Hizpo PX5 Android 8.0 is binnen en direct ingebouwd. Was een beetje knutselen met het Volvo frame, maar hij zit er redelijk strak in en werkt naar behoren. Kreeg een rear camera bij, die moet ik nog installeren
ik wil deze halen
https://www.caraudiolimbu.../cal-v5570-android-8-0-0/
is dit ook gewoon eentje die je van ali kan afhalen voor de helft
en hebben ze gewoon een andere naam gegeven?
hoi ik zoek er ook een voor een leon.Anoniem: 962909 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 08:22:
Ben in Oostenrijk op vakantie, heb daar een nieuw Google acount aangemaakt, deze ook toegevoegd aan mijn Samsung S6. Daarna in de Playstore gewoon Android auto kunnen downloaden en installeren op mijn S8. En Android auto werkt prima in mijn Seat Leon van 2017. Weet niet of als ik terug in Nederland ben het nog steeds werkt. We gaan het zien.
kan je me wellicht wat tips en info gevn, voornamelijk over de standaard radio opties die vervallen bij een aftermarked radio?
Goedemorgen Tweakers,
Ik sta op het punt deze te bestellen.
Het enige wat me tot nu toe tegenspreekt is dat er geen draaiknoppen op zitten voor de volume.
Pluspunt is het grote (9") scherm.
Het liefst heb ik gewoon een "RNS 510 look" zodat het er origineel uit ziet in mijn VW, maar dan met specs als de 9"
Iemand die me daarbij kan helpen?
https://www.ebay.de/itm/H...852ee2:g:1dkAAOSwecJaeZ70
Als ik bijvoorbeeld naar deze kijk; https://www.ebay.de/itm/A...696fe3:g:-dYAAOSw-sZa1B2E
deze heeft maar 1 GB ram e.d.
lijkt me dat ik daar binnen de kortste keren al niks meer aan heb?
Ik sta op het punt deze te bestellen.
Het enige wat me tot nu toe tegenspreekt is dat er geen draaiknoppen op zitten voor de volume.
Pluspunt is het grote (9") scherm.
Het liefst heb ik gewoon een "RNS 510 look" zodat het er origineel uit ziet in mijn VW, maar dan met specs als de 9"
Iemand die me daarbij kan helpen?
https://www.ebay.de/itm/H...852ee2:g:1dkAAOSwecJaeZ70
Als ik bijvoorbeeld naar deze kijk; https://www.ebay.de/itm/A...696fe3:g:-dYAAOSw-sZa1B2E
deze heeft maar 1 GB ram e.d.
lijkt me dat ik daar binnen de kortste keren al niks meer aan heb?
[ Voor 22% gewijzigd door 234FaTaLiTy op 30-07-2018 08:54 ]
Denk het wel ja, iig serieus goedkoper. Wat een prijzen daar, zeg. Die OBD scanner in de "aanbieding" voor €39, heb ik voor €2,39 gekocht, exact dezelfde en werkt perfect.stilofanatic schreef op maandag 30 juli 2018 @ 00:13:
ik wil deze halen
Ik zie nu ook deze met 2 GB ram,
Is dit voldoende om een beetje Spotify/Youtube/Waze te kunnen draaien de komende 2 jaar?
https://www.ebay.de/itm/A...id=p2047675.c100005.m1851
Ik kan mijn weg hierin niet zo vinden
Is dit voldoende om een beetje Spotify/Youtube/Waze te kunnen draaien de komende 2 jaar?
Lijkt me wel, hoewel ik je wel een octacore en 4gb kan aanbevelen. Mijn radio draait zonder haperingen maps, spotify en Flitsmeister op de achtergrond. Aan de andere kant hoor ik niemand klagen dat 2gb en quadcore niet toerijkend is. Je weg zoeken loont wel, voor dat bedrag moet ook een Oreo apparaat te vinden zijn.
Ik zou gaan voor een apparaat met de "dikste" specs die je kan vinden zodat deze ook over 2 jaar nog bruikbaar is. Ik heb destijds een Xtrons gekocht voor mijn BMW E46 met een quadcore, 1GB ram en android 4.4. Xtrons geeft helaas voor mijn unit geen Android updates, de apps updaten zichzelf wel (via de playstore). Met name Google Maps is RAM hongerig geworden, en in combinatie met flitsmeister en een muziek app (spotify of soundcloud) op de achtergrond, merk ik dat 1GB toch wel weinig begint te worden.234FaTaLiTy schreef op maandag 30 juli 2018 @ 09:18:
Ik zie nu ook deze met 2 GB ram,
Vergelijk het met een tablet van twee jaar oud, die dingen verouderen gewoon snel. Ik zou dus gaan voor een octocore en 4GB ram.
Dan moest ik dat maar eens doen..Terrz schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:20:
[...]
Ik zou gaan voor een apparaat met de "dikste" specs die je kan vinden zodat deze ook over 2 jaar nog bruikbaar is. Ik heb destijds een Xtrons gekocht voor mijn BMW E46 met een quadcore en 1GB ram en android 4.4. Xtrons geeft helaas voor mijn unit geen Android updates, de apps updaten zichzelf wel (via de playstore). Met name Google Maps is RAM hongerig geworden, en in combinatie met flitsmeister en een muziek app als spotify of soundcloud op de achtergrond, merk ik dat 1GB toch wel weinig begint te worden.
Vergelijk het met een tablet van twee jaar oud die, die dingen verouderen gewoon snel. Ik zou dus gaan voor een octocore en 4GB ram.
Probleem is dat de enige die ik kan vinden met 4 GB ram een volledig touchscreen is (dus geen draaiknoppen voor volume) en ik geen stuurbediening heb
Ik hoop dat ik daarmee kan leven, ik moet gewoon een fysieke draaiknop in mijn vingers hebben
Die zijn toch wel te vinden? Als ik even de zoektermen "VW android 4gb" door ebay.de trek vind ik er diverse. Deze of deze bijvoorbeeld.234FaTaLiTy schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:29:
[...]
Dan moest ik dat maar eens doen..
Probleem is dat de enige die ik kan vinden met 4 GB ram een volledig touchscreen is (dus geen draaiknoppen voor volume) en ik geen stuurbediening heb![]()
Ik hoop dat ik daarmee kan leven, ik moet gewoon een fysieke draaiknop in mijn vingers hebben
@Terrz Oké toch niet goed gezocht.. je bent de held van vandaag 
Edit:
Ik heb nu deze besteld: https://www.ebay.de/itm/A...9d2b0e:g:HEsAAOSwPkJaeXGx
Ik hou jullie up-to-date!
Edit:
Ik heb nu deze besteld: https://www.ebay.de/itm/A...9d2b0e:g:HEsAAOSwPkJaeXGx
Ik hou jullie up-to-date!
[ Voor 61% gewijzigd door 234FaTaLiTy op 30-07-2018 12:14 ]
Waarom is deze nog met Android 6?
http://vi.raptor.ebaydesc...1974000&ver=0&cspheader=1
http://vi.raptor.ebaydesc...1974000&ver=0&cspheader=1
Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer
Welk model etc zou het zijnFrenz64 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 09:02:
[...]
Denk het wel ja, iig serieus goedkoper. Wat een prijzen daar, zeg. Die OBD scanner in de "aanbieding" voor €39, heb ik voor €2,39 gekocht, exact dezelfde en werkt perfect.
kan deze namelijk nergens vinden helaas :*(
Aliexpress staat helemaal vol met die dingen, let wel op, er zit wel degelijk verschil in. Voor de standaard dingen werken de meeste wel, maar kijk naar de app carista; daar kan je voor sommige autos wat settings in je boordcomputer mee veranderen. Ik heb nu drie van die goedkope dingen liggen, werken allemaal prima met Torque bijvoorbeeld, maar Carista kan er niet mee overweg (ook al zou hij ELM327 compatible zijn).stilofanatic schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 00:10:
[...]
Welk model etc zou het zijn
kan deze namelijk nergens vinden helaas :*(![]()
Eerlijk? Die gasten zijn echt duur. Ali heb je ws al de helft (maar kans op import), op amazon zal je dezelfde gok onder de 400 al vinden, dit is volgens mij gewoon een Xtrons.stilofanatic schreef op maandag 30 juli 2018 @ 00:13:
ik wil deze halen
(dit zijn btw oude modellen met software updates van 6.0 naar 8.0).
helaas is mn seat een hele moeilijke auto om een passende voor te vinden, daar een rsn/radio met van die voetjes niet past als het goed isSinergyX schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:04:
[...]
Eerlijk? Die gasten zijn echt duur. Ali heb je ws al de helft (maar kans op import), op amazon zal je dezelfde gok onder de 400 al vinden, dit is volgens mij gewoon een Xtrons.
zie mn dashboard:
gaat om een seat leon 5f 2014
wellicht kunnen jullie me helpen een te vinden
dezeSinergyX schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:04:
[...]
Eerlijk? Die gasten zijn echt duur. Ali heb je ws al de helft (maar kans op import), op amazon zal je dezelfde gok onder de 400 al vinden, dit is volgens mij gewoon een Xtrons.
https://nl.aliexpress.com...d95a8c9&priceBeautifyAB=0
?
fixed:stilofanatic schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 23:57:
[...]
helaas is mn seat een hele moeilijke auto om een passende voor te vinden, daar een rsn/radio met van die voetjes niet past als het goed is
zie mn dashboard:
[afbeelding]
gaat om een seat leon 5f 2014
wellicht kunnen jullie me helpen een te vinden

Ik ben benieuwd hoe je evt de boordcomputer functies kan overnemen die je nu kan instellen via de 'oude' radio. Ik heb nog niet gezien dat een Android radio deze functies overneemt.
Er zijn zelfs Android Head Units die je hele climate control kunnen overnemen. Maar wees eens wat specifieker. Welke functies bedoel je?YoGi_Berra schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:05:
Ik heb nog niet gezien dat een Android radio deze functies overneemt.
Anders is er nog dit: https://play.google.com/s...ls?id=com.prizmos.carista
Zo'n bijbehorende OBD2 adapter kan je al voor een paar euro kopen en dan kan je in ieders geval proberen of het via je telefoon werkt
[ Voor 14% gewijzigd door DragonFly op 01-08-2018 08:48 ]
Ze nemen niets over van je climate control. Ze geven enkel info weer. De aanpassingen gebeuren nog steeds via de originele knoppen op,het dashboard...DragonFly schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:23:
[...]
Er zijn zelfs Android Head Units die je hele climate control kunnen overnemen. Maar wees eens wat specifieker. Welke functies bedoel je?
Anders is er nog dit: https://play.google.com/s...ls?id=com.prizmos.carista
Zo'n bijbehorende OBD2 adapter kan je al voor een paar euro kopen en dan kan je in ieders geval proberen of het via je telefoon werkt
zucht.... https://phoenixandroidrad...-for-ford-f-150-2016-2017azz_kikr schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:58:
[...]
Ze nemen niets over van je climate control. Ze geven enkel info weer. De aanpassingen gebeuren nog steeds via de originele knoppen op,het dashboard...
Als het via de CAN-bus geregeld kan worden, kan het ook in Android
[ Voor 8% gewijzigd door DragonFly op 01-08-2018 09:10 ]
@DragonFly
Ik kan bijvoorbeeld via m'n Nav/Radio verlichting/spiegels bij inparkeren aanpassen. Deze opties heb ik nog niet voorbij zien komen bij een Android Radio (Joying/Xtron).
Ik kan bijvoorbeeld via m'n Nav/Radio verlichting/spiegels bij inparkeren aanpassen. Deze opties heb ik nog niet voorbij zien komen bij een Android Radio (Joying/Xtron).
https://nl.aliexpress.com...oor-SEAT/32856547498.html
Kan me trouwens herinneren dat er ook mounting plates zijn om naar een 'normale' 2DIN te gaan, kennis heeft een 2013 met een pumpkin radio erin.
Maar voor auto-specifieke functies zou ik eerst flink wat huiswerk doen, mijn vorige GTT bleek achteraf ook enkel via kabels van ~100+ euro te willen werken, niet via de standaard ELM327's.
Ja, dat kan kloppen. Maar ook dat loopt ook via CAN bus. Er is waarschijnlijk weinig vraag naar, vandaar dat de Chinezen het niet standaard in hun firmware meenemen.YoGi_Berra schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:09:
@DragonFly
Ik zou zeggen probeer die Carista OBD2 app. Als jou instellingen daar worden 'gezien', kan je de app dus ook op je Android Head Unit installeren
Dat komt omdat de chinezen een standaard firmware op alle units zitten hebben en ze niet rechtstreeks communiceren met de canbus van de wagen. 90 perfent van die chinese spul werkt via een seriele lijn (niet canbus) naar een soort van vertaalbox die aan de canbus hangt.DragonFly schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:33:
[...]
Ja, dat kan kloppen. Maar ook dat loopt ook via CAN bus. Er is waarschijnlijk weinig vraag naar, vandaar dat de Chinezen het niet standaard in hun firmware meenemen.
Ik zou zeggen probeer die Carista OBD2 app. Als jou instellingen daar worden 'gezien', kan je de app dus ook op je Android Head Unit installeren
En deze boxen zijn harstikke beperkt qua commandos die ze kennen, zeker qua sturen. Ze slagen er nog niet eens in om deftig een mp3 naam of beller weergave op de mfa weer te geven.
Een oude wince radio kan dat wel, geeft zelfs navi enzo weer op mfa.
Probleem is dat die chinese radios vanbinnen bijna 99 percent allemaal zelfde zijn. Grote verschillen zijn de pasvorm en de bijgeleverde canbox...ligt niet aan de firmware
Btw physieke knoppen >>>>>>> touchknoppen.
Mja, Chinezen zijn massa producenten. Het ligt vaak aan de reseller of die een goede 'vertaler' van het can-bus signaal meelevert. Dan werkt het vaak wel. Ook bij Chinese units hebbie goed spul en troep. Het is zaak om dat goed uit te zoeken voordat je tot aanschaf overgaat. Meestal zit daar daar ook het prijs verschil in. Die 100 euro extra zit em vaak em in de bijgeleverde extra's. Ogenschijnlijk lijkt het op elkaar, maar dat is dus niet altijd zo.azz_kikr schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:01:
[...]
Dat komt omdat de chinezen een standaard firmware op alle units zitten hebben en ze niet rechtstreeks communiceren met de canbus van de wagen.
Daarnaast is niet de (PX5) firmware die communiceert met de auto, het is het apparaat specifieke MCU gedeelte die dat doet. Het Android gedeelte is inderdaad bijna bij elk model gelijk. De MCU (firmware en ondersteuning) kan juist veel verschillen per fabrikant.
Die Tesla style head units kunnen dus bijna alles doen wat de fabrieksunit doet. Echter, die zijn ook maar voor een paar modellen beschikbaar en daar werkt het dus ook daadwerkelijk.
Lang verhaal kort; dat het er niet standaard in zit betekent niet dat het technisch niet mogelijk is
Wil je originele unit houden vanwege die voertuig specifieke instellingen, maar wil daarop je toch Android kunnen gebruiken, dan zijn er nog andere mogelijkheden d.m.v. een Android add-on box. Zoek maar eens op 'Android Multimedia Interfaces' of 'Android Video interface'
[ Voor 9% gewijzigd door DragonFly op 01-08-2018 11:26 ]
Hoi allen,
Ook ik ben op zoek naar een Android Radio. Sinds kort in het bezit van een Ford Focus (II) uit 2007. Hier zit momenteel een auto radio van Sony in, maar zonder scherm/navigatie maar mét cd-speler die ik nooit zal gebruiken.
Hoofddoel van de Android radio: Navigatie en Spotify(al dan niet via BT via m'n telefoon). Alle extra's zijn leuk meegenomen en zou ook zeker een OBD2 plaatsen(m'n innerlijke nerd moet ook voorzien worden
).
Nu twijfel ik tussen 2 modellen:
Nummer1: Xtrons
Android 8.0 Octa Core 4GB RAM + 32GB ROM Multimedia DVD Player with 7" Display Custom Fit for FORD
http://xtrons.com/pb78qsf...-custom-fit-for-ford.html
Nummer 2: Joying
4gb/64gb Car Stereo Octa Core android 8 inch head unit
https://www.joyingauto.eu...ad-unit-hd-autoradio.html
Voordeel van de Joying lijkt me het iets grotere scherm en de 64GB interne opslag. Nadeel is dat ik niet 100% zeker weet of ie past(daarvoor moet ik even contact opnemen met Joying).
De Xtrons lijkt wel meteen te passen. Maar die heeft dan weer een dvd-speler wat ik niet hoef. Beide modellen lijken ook wel aardig goed te zijn, als ik internet en dit forum mag geloven. Ook de specs intern zijn zowat gelijk.
Wat me nog wel onduidelijk is, is hoe dat met Canbus zit en of ik dat nodig heb.
Wat is wijsheid qua welke unit "beter" is?
Ook ik ben op zoek naar een Android Radio. Sinds kort in het bezit van een Ford Focus (II) uit 2007. Hier zit momenteel een auto radio van Sony in, maar zonder scherm/navigatie maar mét cd-speler die ik nooit zal gebruiken.
Hoofddoel van de Android radio: Navigatie en Spotify(al dan niet via BT via m'n telefoon). Alle extra's zijn leuk meegenomen en zou ook zeker een OBD2 plaatsen(m'n innerlijke nerd moet ook voorzien worden
Nu twijfel ik tussen 2 modellen:
Nummer1: Xtrons
Android 8.0 Octa Core 4GB RAM + 32GB ROM Multimedia DVD Player with 7" Display Custom Fit for FORD
http://xtrons.com/pb78qsf...-custom-fit-for-ford.html
Nummer 2: Joying
4gb/64gb Car Stereo Octa Core android 8 inch head unit
https://www.joyingauto.eu...ad-unit-hd-autoradio.html
Voordeel van de Joying lijkt me het iets grotere scherm en de 64GB interne opslag. Nadeel is dat ik niet 100% zeker weet of ie past(daarvoor moet ik even contact opnemen met Joying).
De Xtrons lijkt wel meteen te passen. Maar die heeft dan weer een dvd-speler wat ik niet hoef. Beide modellen lijken ook wel aardig goed te zijn, als ik internet en dit forum mag geloven. Ook de specs intern zijn zowat gelijk.
Wat me nog wel onduidelijk is, is hoe dat met Canbus zit en of ik dat nodig heb.
Wat is wijsheid qua welke unit "beter" is?
Die Joying gaat uitsteken omdat ie groter is dan je Facia (je plastic ombouw).
Heb net een 9 inch gekocht voor m'n vrouw d'r Focus II, maar die ziet er toch heel anders uit. Blijkbaar heeft de Ford Focus II meerdere typen ombouw. Misschien een plaatje van je dashboard posten?
Heb net een 9 inch gekocht voor m'n vrouw d'r Focus II, maar die ziet er toch heel anders uit. Blijkbaar heeft de Ford Focus II meerdere typen ombouw. Misschien een plaatje van je dashboard posten?
Android Nougat 7.x ik zal het nog eens nakijken weke versie juistYoGi_Berra schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 08:46:
[...]
Welke versie van Android draait je unit?
Hoi.azz_kikr schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 13:47:
[...]
1. Dat is omdat je het verklikkerlichtje van de airbag van de passagierskant hebt los gemaakt terwijl contact aanstaat. Enige manier om weg te krijgen is iemand zoeken met vcds of odb dongle die die fout even kan wissen.
Het lichtje van de airbag van passagierszijde werkt nog perfect en gaat ook niet branden. (zit idd onder de radio dit lampje.
Maar het lampje in men dashboard brandt. dit zou van mijn airbag zijn. Of zou er daar toch ook een verbinding zijn?
nah! precies daar kan dus deze inSeltaeb schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:45:
Dank voor je antwoord!
Dit is dashboard met radio:
[afbeelding]

Gekocht bij de (beruchte??) AA shop, maar vast wel ergens anders ook te krijgen
[ Voor 7% gewijzigd door DragonFly op 01-08-2018 14:25 ]
Awesome! Die was ik nog niet tegengekomen. Is ook wat goedkoper dan mijn twee voorbeelden. Zou deze nu kwalitatief net zo goed zijn als de Xtrons en Joying?
Ik weet het. Alles werk perfect. Dat lampje brandt niet en de airbag werkt ook al (hoef je niet te testen). Het is gewoon puur omdat je het verklikkerlichtje hem losgemaakt terwijl de auto nog op contact stond. Dis slaagt een permanente fout in je boordcomputer waardoor het lichtje tussen je tellers blijft branden.fleu schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:06:
[...]
Hoi.
Het lichtje van de airbag van passagierszijde werkt nog perfect en gaat ook niet branden. (zit idd onder de radio dit lampje.
Maar het lampje in men dashboard brandt. dit zou van mijn airbag zijn. Of zou er daar toch ook een verbinding zijn?
Meer niets. Je hoeft je geen zorgen maken, er is niks defect. Gewoon iemand zoeken met odb/vcds (mag zelfs china versie zijn) en die fout even laten wissen. Kost je hooguit een pintje. Je kan dit ook in de garage gaan doen, dit gaat je meer kosten.
Dus ofwel kijk je in het grote vcds topic eens rond of er iemand in je buurt woont. Ofwel koop je een generieke odb scanner ergens en wis je zelf.
Nou, speak of the devil... krijg em net binnen. Het is een Dasaita (maar dat wist ik al voor ik em kocht). Dasaita (of HotAudio) is 1 van de grote spelers in chinees head unit land. Goede support en wat veel belangrijker is, goede community (XDA support). Dat betekent dat gebruikers custom ROMs ontwikkelen die vaak veel soepeler werken dan de originele fabrieks firmware. In dit geval niet nodig want deze is al voorzien van getweakte firmware van de verkopert.Seltaeb schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:41:
Awesome! Die was ik nog niet tegengekomen. Is ook wat goedkoper dan mijn twee voorbeelden. Zou deze nu kwalitatief net zo goed zijn als de Xtrons en Joying?
Ik heb een Joying 7" te koop/ruil staan. Het betreft de:
Joying Sofia Quad Core
Android 7.0.1
DDR3 1GB
2 seconde opstarttijd 30 seconde coldboot
Dashcam
Achteruitrijcam
GPS
DAB+
Ik denk dat de radio 20 uur heeft aangestaan tops. Reden verkoop/ruil, ik zoek een radio die meer power heeft. De bass van deze radio voldoet helaas niet aan mijn wensen. Ik ben toch wel iemand die Windowflex wil, aangezien ik voorheen 138db had.
Ik zoek een dubbeldin, bij voorkeur Pioneer Appradio of iets met Carplay functionaliteit.
Nieuwprijs was 229 excl. invoerkosten die ik helaas moest betalen.
Joying Sofia Quad Core
Android 7.0.1
DDR3 1GB
2 seconde opstarttijd 30 seconde coldboot
Dashcam
Achteruitrijcam
GPS
DAB+
Ik denk dat de radio 20 uur heeft aangestaan tops. Reden verkoop/ruil, ik zoek een radio die meer power heeft. De bass van deze radio voldoet helaas niet aan mijn wensen. Ik ben toch wel iemand die Windowflex wil, aangezien ik voorheen 138db had.
Ik zoek een dubbeldin, bij voorkeur Pioneer Appradio of iets met Carplay functionaliteit.
Nieuwprijs was 229 excl. invoerkosten die ik helaas moest betalen.
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway"
Thanks voor melding van het merk, maar Google'n net even wat makkelijker! Dit klinkt ook erg goed.DragonFly schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 21:57:
[...]
Nou, speak of the devil... krijg em net binnen. Het is een Dasaita (maar dat wist ik al voor ik em kocht). Dasaita (of HotAudio) is 1 van de grote spelers in chinees head unit land. Goede support en wat veel belangrijker is, goede community (XDA support). Dat betekent dat gebruikers custom ROMs ontwikkelen die vaak veel soepeler werken dan de originele fabrieks firmware. In dit geval niet nodig want deze is al voorzien van getweakte firmware van de verkopert.
Via welke site heb jij besteld? Want de AA-shop, geen idee of ik dat kan vertrouwen.
Kan je dit te weten kommen bij welke auto's dit is?Knul schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:56:
Airbaglampjes kun je meestal niet met een generieke OBD scanner wissen.
VAG moet sowieso via VAGCOM.fleu schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 14:11:
[...]
Kan je dit te weten kommen bij welke auto's dit is?
Heb em bij AA-shop vandaan...in ieders geval geen extra importkosten
Ik wacht voorlopig nog even tot men dit soort radio's gaat uitbrengen met OLED panelen denk ik. Over mijn affabriek schermpje ben ik niet heel ontevreden.
Hoeveel betaal je aan invoerrechten vanuit China?
Volgens invoercalculator moet ik 90 euro betalen,wat ik best veel vind op 380 dollar.
En hoe groot is de kans dat je eruit wordt gepikt?
Volgens invoercalculator moet ik 90 euro betalen,wat ik best veel vind op 380 dollar.
Groot, de douane weet ook wel dat een autoradio meer dan 22 euro kostWarren_g schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:21:
Hallo,
Ben nog op zoek naar een radio voor mn seat leon 5f 2014.
Het zou er zo een moeten zijn, zoals onderstaande, daar alle andere niet passen qua ruimte en voorkant helaas

Ik heb de volgende eisen:
Dab+
4G/3G mogelijk(geen vereiste)
Wifi(eis)
Mogelijkheid voor externe microfoon
Android 8
Octacore 4gb /32gb
Mogelijkheid om hardeschijf van 500gb aan te sluiten
Stuurbediening, bandenspanning, parkeersensoren en overige werkend via canbus.
Carplay/Android auto
Offline navigatie(geen harde eis, zou wel fijn zijn)
Fatsoenlijk geluid
Bluetooth
Heb de volgende merken bekeken:
xtrons
joying
pumpkin
ownice
joyous
witson
danziger
daisaita
Seicane
A-Sure
GS
KGL
Hot Audio
Erisin
Funrover
Alwinner
REAKOSOUND
Zeepin
Zeniss
GBtiger
HIPZO
MongWead
Navivox
Wie heeft per model advies en tips?
Heb de volgende gevonden die passen voor mijn auto:
https://www.witson.com/di....html?id=2716955603928512
https://www.witson.com/di....html?id=2698494103389632
https://goo.gl/EyvLpz
https://goo.gl/1DrcQb
https://goo.gl/TSvjSm
https://goo.gl/7K4JiF
https://goo.gl/weJ51d
https://goo.gl/64pMkp
Nu wil ik het liefste via een website met paypal betalen.
Heb wel al kleine 900 dingen via ali gekocht, maar ivm garantie enz doe ik liever veilig.
Hopelijk kan iemand me helpen
Alvast dank!
Budget:
Maximaal 500 icl invoer en garantie
mvg J
Ben nog op zoek naar een radio voor mn seat leon 5f 2014.
Het zou er zo een moeten zijn, zoals onderstaande, daar alle andere niet passen qua ruimte en voorkant helaas
Ik heb de volgende eisen:
Dab+
4G/3G mogelijk(geen vereiste)
Wifi(eis)
Mogelijkheid voor externe microfoon
Android 8
Octacore 4gb /32gb
Mogelijkheid om hardeschijf van 500gb aan te sluiten
Stuurbediening, bandenspanning, parkeersensoren en overige werkend via canbus.
Carplay/Android auto
Offline navigatie(geen harde eis, zou wel fijn zijn)
Fatsoenlijk geluid
Bluetooth
Heb de volgende merken bekeken:
xtrons
joying
pumpkin
ownice
joyous
witson
danziger
daisaita
Seicane
A-Sure
GS
KGL
Hot Audio
Erisin
Funrover
Alwinner
REAKOSOUND
Zeepin
Zeniss
GBtiger
HIPZO
MongWead
Navivox
Wie heeft per model advies en tips?
Heb de volgende gevonden die passen voor mijn auto:
https://www.witson.com/di....html?id=2716955603928512
https://www.witson.com/di....html?id=2698494103389632
https://goo.gl/EyvLpz
https://goo.gl/1DrcQb
https://goo.gl/TSvjSm
https://goo.gl/7K4JiF
https://goo.gl/weJ51d
https://goo.gl/64pMkp
Nu wil ik het liefste via een website met paypal betalen.
Heb wel al kleine 900 dingen via ali gekocht, maar ivm garantie enz doe ik liever veilig.
Hopelijk kan iemand me helpen
Alvast dank!
Budget:
Maximaal 500 icl invoer en garantie
mvg J
Er zijn een aantal aanbieder op Ali die vanuit Duitsland versturen, zelfde geldt voor Ebay.Warren_g schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:21:
Ik zit ook te kijken naar een Android radio voor een Golf 7 (2013). En dat valt inderdaad nogal tegen. De genoemde Xtrons lijkt de beste optie te zijn. Het enige wat mij een beetje tegen staat is dat het nog een Android 7.1 model is. En (maar) 2gb ram heeft. Voor een Golf 7 wil je wel goede CAN-bus integratie, aangezien je ook de parkeersensors erop ziet enzo.YoGi_Berra schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:11:
[...]
Xtrons heeft een model die past in een Golf MK 7. Voor de rest heb ik nog niks gezien.
Komt omdat de MK5/6 hetzelfde frame is. Wellicht dat er een nieuwe (facia)frame te koop is waarbij je een 2Din radio in kan zetten.
succes.
Op Aliexpress zijn er nog wel een paar meer te vinden, maar zijn nogal onduidelijk over een aantal belangrijke zaken.
Ik kom er op amazon.de nog een aardige tegen: Meer de look van de originele radio, zwaardere hardware en Android 8, helaas wel wat duurder dan de Xtrons
edit:
nog een kanshebber toegevoegd
[ Voor 24% gewijzigd door SiErRa op 04-08-2018 11:08 ]
Deze is goedkoper.
https://m.ebay.de/itm/9-A...droid+8.0&_from=R40&rt=nc
Maar twijfel ook tussen deze met knoppen en een 10.1 scherm zonder knoppen.
Yaayy, rear camera geïnstalleerd! Was even puzzelen, aangezien de benaming van de draadjes uit de radio niet helemaal consistent was, maar je moet dus "back car" hebben.
Inmiddels ook een draadloos oplaadstationnetje gemaakt van de armsteun, zodat m'n hotspot telefoon niet direct leegloopt. Uiteindelijk voor minder dan €250 een complete unit in de auto, geinig
Inmiddels ook een draadloos oplaadstationnetje gemaakt van de armsteun, zodat m'n hotspot telefoon niet direct leegloopt. Uiteindelijk voor minder dan €250 een complete unit in de auto, geinig
Kan je misschien ook wat plaatjes posten.
Ik zit er ook aan te denken om er een achteruitcamera bij te kopen.
Hopelijk is de kwaliteit een beetje goed.
Ik zit er ook aan te denken om er een achteruitcamera bij te kopen.
Hopelijk is de kwaliteit een beetje goed.

Hier alvast eentje met werkende camera, zal morgen ff wat meer piccies maken.
Als je goed bij je achteruitrijlicht kan, qua stroom, dan valt het best mee. De kwalliteit van het beeld is niet briljant, maar gegeven het feit dat ik 'm er gratis bijkreeg, valt het alleszins mee.
[ Voor 35% gewijzigd door Frenz64 op 04-08-2018 22:45 ]
Maar 1 foto gemaakt tijdens het monteren: plus en min van de camera naar het achteruitrijlicht:

De camera zit geschroefd op één gat van de kentekenverlichting en één nieuw geboord gat, weliswaar wat off center, maar dat weet de bestuurder
. De AV en de stroomkabel van de camera lopen onder de kentekekenhouder via een uitgeboord gat van diezelfde houder naar binnen.
De rode signaalkabel die bij AV in zit, moet dus achter bij op de plus van het achteruitrijlicht en bij de radio aan de daarvoor bestemde kabel. Die geeft het signaal aan de radio dat de auto in de achteruit staat en moet overschakelen naar de camera.

Bijna vergeten en met het hogere tweak-gehalte: het draadloos oplaadstation in de armsteun. Het moet nog iets mooier afgewerkt worden en de toplaag is nu geschikt voor m'n S7, maar er komt er ook een voor de S8 van zoonlief2, zoonlief1 mag z'n Moto G5plus aan de usb uit het dashboard kastje hangen.

De camera zit geschroefd op één gat van de kentekenverlichting en één nieuw geboord gat, weliswaar wat off center, maar dat weet de bestuurder
De rode signaalkabel die bij AV in zit, moet dus achter bij op de plus van het achteruitrijlicht en bij de radio aan de daarvoor bestemde kabel. Die geeft het signaal aan de radio dat de auto in de achteruit staat en moet overschakelen naar de camera.

Bijna vergeten en met het hogere tweak-gehalte: het draadloos oplaadstation in de armsteun. Het moet nog iets mooier afgewerkt worden en de toplaag is nu geschikt voor m'n S7, maar er komt er ook een voor de S8 van zoonlief2, zoonlief1 mag z'n Moto G5plus aan de usb uit het dashboard kastje hangen.

[ Voor 19% gewijzigd door Frenz64 op 05-08-2018 19:17 ]
Dat is best netjes beeld, ik heb een kentekenhouder versie met draadloze verbinding (12v gehaald uit m'n achterlicht), an sich werkt hij alleen die belijning op het scherm klopt niet helemaal, maargoedFrenz64 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 22:33:
[afbeelding]
Hier alvast eentje met werkende camera, zal morgen ff wat meer piccies maken.
Als je goed bij je achteruitrijlicht kan, qua stroom, dan valt het best mee. De kwalliteit van het beeld is niet briljant, maar gegeven het feit dat ik 'm er gratis bijkreeg, valt het alleszins mee.
Altijd zien dat je camera een model is zonder ingebakken lijnen.SinergyX schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 20:07:
[...]
Dat is best netjes beeld, ik heb een kentekenhouder versie met draadloze verbinding (12v gehaald uit m'n achterlicht), an sich werkt hij alleen die belijning op het scherm klopt niet helemaal, maargoed
Die lijnen op je android radio kan je aanpassen. (Met wat tweaken ofc).
Hoe kom je erachter of die lijnen ingebakken zijn dan @azz_kikr ?
Hit en mis. In beste geval ben je beter dat je camera apart koopt. Is meestal goedkoper en dan staat het er ook bij.Frenz64 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:00:
Hoe kom je erachter of die lijnen ingebakken zijn dan @azz_kikr ?
Ik ben wel al mods tegen gekomen om die overlay van camera weg te solderen in camera zelf maar bleh, gewoon goed uitkijken.
Vorige week dit bested: https://www.ebay.nl/itm/4...ewItem=&item=401570064283
Canbus + facia voor een megane II en chinese aftermarket head unit. Kreeg de vraag wat voor auto ik reed en wat voor originele autoradio ik had. Zie onderstaande convo.
Canbus + facia voor een megane II en chinese aftermarket head unit. Kreeg de vraag wat voor auto ik reed en wat voor originele autoradio ik had. Zie onderstaande convo.
Mijn reactieThank you for your order.
We like to check compatibility on this model.
Please advise your vehicle's model, age and type of original sound system.
Do you have a Tuner List radio or an Update List radio?
Does it say Tuner List or Update List on the front of the original radio?
Do you have a separate display for the original radio in the dashboard?
Which make and model of Aftermarket replacement radio/head unit are you fitting?
Als reactie op bovenstaande uitleg kreeg ik te horen dat deze adapter blijkbaar niet gaat werken. Zie onderstaande reactie.Dear commplexsolutionsltd,
I'm driving a 2008 Megane II grand tour and the Radio I'm replacing isn't a Tuner List or Update list. It's the Carminat Satnav system. This system has a pop up display on top of the dashboard and a single din radio unit. See picture: http://www.4roo.com/large_picture.php?id=408700
The new unit I want to build in my Car is the Joying EU-JY-UM135N2D Double Din Android Head unit.
Nu vraag ik mij af: In hoeverre is het type van het originele systeem van toepassing op het wel of niet passen van de Canbus? Deze is toch de verbinding tussen de auto en de (nieuwe) radio. Is het dan puur het type stekker welke niet gaat werken?I do not know of anyone who makes an SWC Adaptor for that system.
Can we cancel the order please?
[ Voor 41% gewijzigd door jaapsander op 06-08-2018 13:22 ]
Anoniem: 1101933
Goedemiddag allen,
Even een klein vraagje. Ik heb sinds kort een Dubbel Din radio in de auto zitten met Android 7.1 (zie link onderin).
Op het moment dat ik DAB+ luister en me navigatie wil starten valt de DAB+ weg. Het lijkt erop dat de app word afgesloten naar een paar seconden. Komt dit jullie bekend voor en zijn hier mogelijkheden voor zodat je op de achtergrond van de navi gewoon DAB+ kan luisteren?
Wat ik ook echt een - punt vindt van deze radio is het bluetooth muziek streamen met een iPhone 6. De muziek klinkt echt enorm schel ook daar heb ik nog geen oplossing voor gevonden.

''VW Golf 7 radio navigatie 10,2 inch android 7.1 wifi 16gb dab+''
https://www.google.nl/sea...931#imgrc=TtpMLs5Il5NaLM:
Groeten Roy
Even een klein vraagje. Ik heb sinds kort een Dubbel Din radio in de auto zitten met Android 7.1 (zie link onderin).
Op het moment dat ik DAB+ luister en me navigatie wil starten valt de DAB+ weg. Het lijkt erop dat de app word afgesloten naar een paar seconden. Komt dit jullie bekend voor en zijn hier mogelijkheden voor zodat je op de achtergrond van de navi gewoon DAB+ kan luisteren?
Wat ik ook echt een - punt vindt van deze radio is het bluetooth muziek streamen met een iPhone 6. De muziek klinkt echt enorm schel ook daar heb ik nog geen oplossing voor gevonden.

Groeten Roy
Zij zullen waarschijnlijk willen zeggen dat jou pop-up display niet zal werken en dus nutteloos wordt.jaapsander schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:16:
Vorige week dit bested: https://www.ebay.nl/itm/4...ewItem=&item=401570064283
[...]
Mijn reactie
[...]
Als reactie op bovenstaande uitleg kreeg ik te horen dat deze adapter blijkbaar niet gaat werken. Zie onderstaande reactie.
[...]
Nu vraag ik mij af: In hoeverre is het type van het originele systeem van toepassing op het wel of niet passen van de Canbus? Deze is toch de verbinding tussen de auto en de (nieuwe) radio. Is het dan puur het type stekker welke niet gaat werken?
Ik heb zelf deze; https://nl.aliexpress.com...=7VzYZvme&addresstype=600SiErRa schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 10:45:
[...]
Ik zit ook te kijken naar een Android radio voor een Golf 7 (2013). En dat valt inderdaad nogal tegen. De genoemde Xtrons lijkt de beste optie te zijn. Het enige wat mij een beetje tegen staat is dat het nog een Android 7.1 model is. En (maar) 2gb ram heeft. Voor een Golf 7 wil je wel goede CAN-bus integratie, aangezien je ook de parkeersensors erop ziet enzo.
Op Aliexpress zijn er nog wel een paar meer te vinden, maar zijn nogal onduidelijk over een aantal belangrijke zaken.
Ik kom er op amazon.de nog een aardige tegen: Meer de look van de originele radio, zwaardere hardware en Android 8, helaas wel wat duurder dan de Xtrons
edit:
Erg tevreden over!
Dat linkje geeft niet veel info. het zijn alleen maar plaatjes. Kijk eens hoeveel RAM geheugen je hebt. Oude(re) units hebben vaak maar 1 GB ram. In die 1GB moet dus het Android OS en alle apps draaien. 1GB was een paar jaar terug ruim voldoende, echter Google (en zijn services + apps) zijn enorme geheugen slurpers geworden. Het kan dus zo maar zijn dat als je je navigatie start, er niet meer voldoende geheugen is om je DAB draaiende te houden.Anoniem: 1101933 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:10:
Goedemiddag allen,
Groeten Roy
Wat is het punt om een volledig zelfstandige draaiende full Android unit te hebben om daar vervolgens muziek naar te streamen? Het Bluetooth protocol zal nooit die kwaliteit kunnen behalen als het afspelen van muziek op de unit zelf. Vaak wordt ook op de BT chips bezuinigd.
Dus trap een SD kaartje of USB stick vol met muziek en luister daar vanaf of installeer Spotify of zo en download je playlists
Daar loop ik dus tegen aan, ik ben nu 3 jaar in bezit van een unit met een quadcore + 1GB. Ik merk gewoon dat opstarten en switchen tussen apps minder soepel gaat. Vooral als ik google Maps aan + Spotify/soundcloud + flitsmeister tegelijk aan heb moet ik soms 1-2 seconde wachten als ik bijvoorbeeld de route wil wijzigen.DragonFly schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:33:
[...]
Dat linkje geeft niet veel info. het zijn alleen maar plaatjes. Kijk eens hoeveel RAM geheugen je hebt. Oude(re) units hebben vaak maar 1 GB ram. In die 1GB moet dus het Android OS en alle apps draaien. 1GB was een paar jaar terug ruim voldoende, echter Google (en zijn services + apps) zijn enorme geheugen slurpers geworden. Het kan dus zo maar zijn dat als je je navigatie start, er niet meer voldoende geheugen is om je DAB draaiende te houden.
Ik zit dan ook met een schuin oog naar een nieuwe unit te kijken en deze dan weer verkopen. Maar goed, dat kost dan weer €300
[ Voor 6% gewijzigd door Terrz op 08-08-2018 08:51 ]
Tja, dat gebrek aan geheugen was ook mijn probleem. Dus heb ik vorig jaar een nieuwe gekocht met meer geheugen en snellere chips. Super beslissing geweest. Hij loopt als een tierelier en alles werkt zoals ik het graag wil. In de wereld van mobieltjes hoor je de mensen nooit klagen dat ze alweer een nieuwe "moeten" Sneller, beter, mooier... Altijd goed! Een Android headunit is net als een tablet of een mobieltje. We moeten er misschien maar aan wennen dat er om de paar jaar een nieuwe moet komen...Terrz schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 08:50:
[...]
Daar loop ik dus tegen aan, ik ben nu 3 jaar in bezit van een unit met een quadcore + 1GB. Ik merk gewoon dat opstarten en switchen tussen apps minder soepel gaat. Vooral als ik google Maps aan + Spotify/soundcloud + flitsmeister tegelijk aan heb moet ik soms 1-2 seconde wachten als ik bijvoorbeeld de route wil wijzigen.
Ik zit dan ook met een schuin oog naar een nieuwe unit te kijken en deze dan weer verkopen. Maar goed, dat kost dan weer €300.
Ssssst, nu wordt de verleiding alleen maar groterJan Dee schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:15:
[...]
Tja, dat gebrek aan geheugen was ook mijn probleem. Dus heb ik vorig jaar een nieuwe gekocht met meer geheugen en snellere chips. Super beslissing geweest. Hij loopt als een tierelier en alles werkt zoals ik het graag wil. In de wereld van mobieltjes hoor je de mensen nooit klagen dat ze alweer een nieuwe "moeten" Sneller, beter, mooier... Altijd goed! Een Android headunit is net als een tablet of een mobieltje. We moeten er misschien maar aan wennen dat er om de paar jaar een nieuwe moet komen...Een af fabriek ingebouwde navigatie kost bij mijn auto iets van 1800 euro. Tot nu toe 700 uitgegeven aan twee keer een Android radio. Deze heeft altijd de nieuwste kaarten van Tomtom en veel meer mogelijkheden dan de Uconnect radio die Jeep levert. Een win-win situatie dus...
Er is een manier om je oude unit weer flitsend te krijgen. Zet em in de fabrieksstand en maak na de herstart geen verbinding met het internet. Schakel alle Google Apps uit bij instellingen -> apps en sideload (dus zonder Google account) de navigatie app c.q. streaming app (kijk uit, Spotify is een enorme geheugen slurper) die je wilt gebruiken. Unit blijft dan soepeltjes werken. Lukt het niet om apps uit te schakelen, dan zal je je unit moeten rooten en alle Google apps moeten verwijderen.Terrz schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 08:50:
[...]
Daar loop ik dus tegen aan, ik ben nu 3 jaar in bezit van een unit met een quadcore + 1GB. Ik merk gewoon dat opstarten en switchen tussen apps minder soepel gaat. Vooral als ik google Maps aan + Spotify/soundcloud + flitsmeister tegelijk aan heb moet ik soms 1-2 seconde wachten als ik bijvoorbeeld de route wil wijzigen.
Ik zit dan ook met een schuin oog naar een nieuwe unit te kijken en deze dan weer verkopen. Maar goed, dat kost dan weer €300.
Het blijft een keuze. Wil je gebruik maken van de gemakken die Google biedt, dan zal je moeten upgraden. Kan je zonder Google leven en gebruik je je eigen apps, dan kan je nog lang verder met die 1GB
is er een mogelijkheid om het beeld te verbeteren van spotify. vind de albums ed vrij groot en krijg je daardoor weinig op je scherm
Vond ik ook al, de gui is niet echt driver friendly. Wat helpt is de lettergrootte hoger te zetten, dan worden de verhoudingen op het scherm beter
Dit valt nog eens te proberen! Ik heb via instellingen al heel veel processen uitgezet, maar een reset nog nooit gedaan. Maar dann moet ik even de losse apk's installeren installeren dus. Ik vind google maps wel de fijnste navigatie om te gebruiken, kan ik die ook sideloaden? Spotify wil ik wel blijven gebruiken, evenals soundcloud en flitsmeister.DragonFly schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 14:38:
[...]
Er is een manier om je oude unit weer flitsend te krijgen. Zet em in de fabrieksstand en maak na de herstart geen verbinding met het internet. Schakel alle Google Apps uit bij instellingen -> apps en sideload (dus zonder Google account) de navigatie app c.q. streaming app (kijk uit, Spotify is een enorme geheugen slurper) die je wilt gebruiken. Unit blijft dan soepeltjes werken. Lukt het niet om apps uit te schakelen, dan zal je je unit moeten rooten en alle Google apps moeten verwijderen.
Het blijft een keuze. Wil je gebruik maken van de gemakken die Google biedt, dan zal je moeten upgraden. Kan je zonder Google leven en gebruik je je eigen apps, dan kan je nog lang verder met die 1GB
Bedankt voor de tipWarren_g schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 13:20:
Deze is goedkoper.
Inbouwen viel wat tegen, zat eigenlijk geen instructie bij, maar met een beetje hulp via youtube lukte het wel.
Het hele dashboardkastje moest los om de kabels van de "brains" naar de plek van het scherm en dus de nieuwe headunit te krijgen.
En de originele fascia wilde niet los omdat de ventilatieroosters bovenaan er niet uit wilde, wat op alle youtube filmpjes vanzelf leek te gaan.
Moet alleen de DAB+ antenne nog via de raamstijl aan de ruit bevestigen, wordt ook nog een leuk klusje.
https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/Terrz schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:16:
[...]
Dit valt nog eens te proberen! Ik heb via instellingen al heel veel processen uitgezet, maar een reset nog nooit gedaan. Maar dann moet ik even de losse apk's installeren installeren dus. Ik vind google maps wel de fijnste navigatie om te gebruiken, kan ik die ook sideloaden? Spotify wil ik wel blijven gebruiken, evenals soundcloud en flitsmeister.
Maar....Als je ook maar iets installeert van Google, wordt onder de motorkap hevig gebruik gemaakt van Google Play Services (verantwoordelijk voor updates, het ophalen van data/kaart gegevens, Google now, etc) en dat zorgt weer voor geheugengebruik en lag.
Wil je dus je snelheid behouden zou ik voor een offline navigatie gaan. B.v Sygic of zo, prima (TomTom gebaseerde) kaarten en via de tethering met je smartphone ook gewoon file/verkeers updates.
Je moet proefondervindelijk er achter komen wat de meeste vertraging veroorzaakt. Stop sowieso Google Now, da's een grote boosdoener.
Dat is gewoon de UI van Spotify, zelfs op een 4k android krijg je alles zo 'in your face', ben er nooit blij mee geweest. Met iGO kon ik dit afvangen door downscaling toe te passen in de config files (losse installatie op SD), dat ding een lagere resolutie te laten gebruiken dan mijn scherm was.jarsiv schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:19:
is er een mogelijkheid om het beeld te verbeteren van spotify. vind de albums ed vrij groot en krijg je daardoor weinig op je scherm
Zelfs met grotere lettertype blijft de layout ruk, 50% van je scherm blijft album en de knoppen voor muziek blijven belachelijk klein.
Ken je deze layout nog? Die was perfect. Burgermenu rechts was nummers uit je playlist, grote knoppen voor bediening.
https://twitter.com/spotify/status/340407193419538432
Daar heb je wel een punt, ik vind google alleen zo makkelijk met het opzoeken van dingen als je het adres niet precies weet. Een naam, of iets wat op het adres lijkt intikken is meestal genoeg, Sygic snapt het dan meteen niet meer.DragonFly schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 16:01:
[...]
https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/
Maar....Als je ook maar iets installeert van Google, wordt onder de motorkap hevig gebruik gemaakt van Google Play Services (verantwoordelijk voor updates, het ophalen van data/kaart gegevens, Google now, etc) en dat zorgt weer voor geheugengebruik en lag.
Wil je dus je snelheid behouden zou ik voor een offline navigatie gaan. B.v Sygic of zo, prima (TomTom gebaseerde) kaarten en via de tethering met je smartphone ook gewoon file/verkeers updates.
Je moet proefondervindelijk er achter komen wat de meeste vertraging veroorzaakt. Stop sowieso Google Now, da's een grote boosdoener.
Maar misschien koop ik wel een nieuwe unit. Heb nog allemaal meuk op de "troepkamer" staan, als ik dat nou eens ga opruimen en verkopen via MP heb ik die zo verdiend
Afgezien dat de UI van Spotify zwaar te wensen overlaat, heeft het niet zoveel te maken met de resolutie. Het is de globale DPI setting van je unit. Op een 4K tablet is de DPI bv 480 en op een Android Unit met een resolutie van 1024x600 is die bv 240. (Playstore -> zoek naar DPI checker of DPI changer) Die DPI setting zorgt ervoor dat een UI er op beide apparaten er hetzelfde uitziet.SinergyX schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 16:07:
[...]
Dat is gewoon de UI van Spotify, zelfs op een 4k android krijg je alles zo 'in your face'
Je KAN de DPI aanpassen maar vaak heb je daar root toestemming voor nodig. Door bv de DPI op je unit met 20 te verlagen, denkt Spotify dat ie op een telefoon draait i.p.v. een Android tablet en dan kan de layout er beter uitzien.
Nog beter is je unit rooten. Dan kan je met xposed (en zijn plugins) de DPI van elk programma afzonderlijk naar je eigen smaak instellen). Dit is wel voor gevorderden....
Sinds vandaag de Xtrons 98PEMTVPL geplaatst in mijn skoda superb II geplaats, helemaal leuk en aardig maar helaas kwam er geen geluid uit. Heb de oude RNS510 terug geplaatst en hoppa weer geluid.
Kijkende zie ik een "sound system" blijk te hebben, oftewel een 10ch versterker (3TO 035 456) die wat speakers aansturen. Kijkende bij Xtrons zie ik daar dat de Dynaudio sound system iig niet wordt ondersteund en zie her en der ook problemen met aanwezige fabrieks versterkers.
Wie is hier toevallig ook al tegen aangelopen, en heeft dit weten op te lossen?
==> opgelost => accu stekker loshalen, 20 min wachten, radio opnieuw koppelen, en werken.
Het blijkt dat het een en ander gereset wordt en opnieuw wordt ingelezen.
Kijkende zie ik een "sound system" blijk te hebben, oftewel een 10ch versterker (3TO 035 456) die wat speakers aansturen. Kijkende bij Xtrons zie ik daar dat de Dynaudio sound system iig niet wordt ondersteund en zie her en der ook problemen met aanwezige fabrieks versterkers.
Wie is hier toevallig ook al tegen aangelopen, en heeft dit weten op te lossen?
==> opgelost => accu stekker loshalen, 20 min wachten, radio opnieuw koppelen, en werken.
Het blijkt dat het een en ander gereset wordt en opnieuw wordt ingelezen.
[ Voor 13% gewijzigd door NoE op 09-08-2018 23:42 ]
is het systeem te koppelen met de standaard aanwezige VAG 1K0907253D sensoren?dickybakker schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 18:52:
Iemand ervaring met TPMS? En dan met name voor de ownice c500 waarvoor een speciaal setje te bestellen is en de software er al standaard op staat.
Lijkt me niet, de unit heeft een aparte ingang voor de module welke de sensoren uitleest. Werkt trouwens perfect, heb het nu zo,n 8 maanden in gebruik en laat perfect de bandenspanning en temperatuur zien. Ook een alarm als de ingestelde waardes worden overschreden.NoE schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 01:32:
[...]
is het systeem te koppelen met de standaard aanwezige VAG 1K0907253D sensoren?
Anoniem: 1103191
Ik ben al een tijdje opzoek naar een single DIN android 8" radio. Nou was ik heilig overtuigd dat ik voor de unit van Joying zou gaan. Maar ik zie in dit topic ineens zo vreselijk veel merken voorbij komen.. wat raden jullie op dit moment aan, kwa kwaliteit/prijs/service..
Joying
Pumpkin
Wilson
........
Thanx for the feedback!
Joying
Pumpkin
Wilson
........
Thanx for the feedback!