Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-06 10:11
Zojuist een HIZPO & metra 99-9229g voor m'n 2001 Volvo besteld. PX5 32G/4G Android 8.0. Komt uit de UK, dus geen tax surprises voor net iets meer dan €200.

Er zit al een oude JVC radio in de auto, dus ff kijken wat ik aan verloopstekkertjes nodig heb, maar dat doe ik wel als de radio binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halderknots
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-01 23:59
InF.Inc schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 07:25:
Als ik de afgelopen posts een beetje doorlees, wordt er hoog opgegeven over Androidautoshop. Waarom?

Ik weet niet, op de een of andere manier sprak de Ownice c500 me aan. Tot voor kort dacht ik een 2DIN te halen. Maar ik zie dat er een 1DIN versie bestaat voor een 2DIN oplossing?

https://androidautoshop.c...tCurrency=1&id_currency=3

En het grote verschil met die hieronder is dat er 2GB intern geheugen minder is? En over Android 6 beschikt? Een Nederlander heeft feedback gegeven. Niet al te best. Hij zou niet passen..

Ownice Octa Core Android 6.0 Car GPS for Nissan Qashqai 2007 2008 2009 2010 2011 2012 Audio Stereo DVD Player 32G ROM 2.5D IPS
http://s.aliexpress.com/INBnQJr2

Mocht ik die van Androidautoshop bestellen, kan ik er gegarandeerd vanuit gaan dat alles out of the box werkt?

Welk merk is FX überhaupt..
Ik was ook heel enthousiast over de Androidautoshop. Helaas is bij mij alles mis gegaan wat er maar mis kon gaan. Ik had een radio specifiek voor Chrysler/Jeep besteld. In een notendop: veel te lange levertijd, geen track en tracecode ontvangen, verkeerd geadresseerd, android 6 ipv android 8, 2 gig ram ipv 4 gig ram, bluetooth dongle ipv WiFi dongle, stekkers paste niet op Chrysler dus verloopstukken gekocht, geen Europese routeplanner en geen custom rom. Reacties van Androidautoshop binnen 24h. Heel netjes maar niets concreet opgelost.Teleurstellend omdat ze op hun site beweren de beste te willen zijn.

[ Voor 1% gewijzigd door Halderknots op 01-07-2018 10:56 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1090327

Ik heb een xtron pb78cypp dus android 8 met px5
Alle stuurwiel bediening en bv canbus werkt perfect .
Maar ik krijg geen beeld op de headrests.
Wel als ik een dvd afspeelt maar geen gemirrorde weergave van overige apps. Zoals YouTube Ziggo go etc.
Iemand een idee hoe dit te verhelpen

En dan vraagje twee

Netflix kan ik overigens helemaal niet installeren. Want die is niet geschikt voor mijn device. Aldus Netflix.

Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skiantblutch
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-05-2021
bestelling was vrij snel ontvangen.
inhoud pakket
JY-UOS03P2
dab+module
odb2 connector.
achteruitrij camera.
GPS module

In laten bouwen door garage.
helaas is de beste man niet zo kundig in duits/engels.
Auto opgehaald.

Ik kom tot de conclusie dat de handleiding te wensen overlaat.

Issues.
DAB+ module heeft geen signaal.
Achteruitrij camera werkt niet automatisch. Ik moet de cam aansluiten op av in en dan een av app starten om beeld te krijgen. Nu werkt het helemaal niet meer. (vermoedelijk een aanpassing van mijn kant maar welke??)
gewone radio werkt maar houd zijn zenders niet vast.
key tone settings worden niet vast gehouden

positieve punten.
GPS heeft soms even nodig signaal te verkrijgen. Maar uit eindelijk werkt navigeren via Waze als een zonnetje.
ook mooi dat de radio automatisch iets zachter gaat als er een instructie komt.
Scherm is mooi en helder.
starten van de radio in zijn geheel duurt even, maar daarna is hij lekker vlot.
start scherm logo kan aangepast worden.
spotify werkt als een zonnetje net als willekeurige andere apps.
Leverancier reageert snel en doet zijn best te helpen met het oplossen van de issues.

Verbeter punten.
Leverancier mag zijn /haar personeel naar engels cursus sturen. dat is best belabberd.
Ook de instructie video's valt op dat ze zeer gebrekkig engels spreken en veel binnenmonds praten.
zo jammer.
wordt vervolgt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timpieturner
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-04 15:17
skiantblutch schreef op maandag 2 juli 2018 @ 08:16:
bestelling was vrij snel ontvangen.
inhoud pakket
JY-UOS03P2
dab+module
odb2 connector.
achteruitrij camera.
GPS module

In laten bouwen door garage.
helaas is de beste man niet zo kundig in duits/engels.
Auto opgehaald.

Ik kom tot de conclusie dat de handleiding te wensen overlaat.

Issues.
DAB+ module heeft geen signaal.
Achteruitrij camera werkt niet automatisch. Ik moet de cam aansluiten op av in en dan een av app starten om beeld te krijgen. Nu werkt het helemaal niet meer. (vermoedelijk een aanpassing van mijn kant maar welke??)
gewone radio werkt maar houd zijn zenders niet vast.
key tone settings worden niet vast gehouden
Achteruitrij Camera lijkt niet goed aangesloten te zijn. Of er is geen signaalkabel aangesloten op de "reverse" ingang van je aansluitkabels. Bij de meeste AV-kabels van een achteruitcamera is deze geïntegreerd. Deze sluit je dus aan op de reverse kabel van je iso stekker. En de andere kant op de 12v+ samen met die van je camera.

Je andere twee issues (zenders + keytone) zijn waarschijnlijk te verhelpen door de rode en gele kabel om te wisselen. Hierdoor worden opgeslagen instellingen niet meer gewist wanneer je je sleutel uit je contact haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik lees nu een poosje mee hier, maar het valt me op dat ik hier eigenlijk alleen Chinese units voorbij zie komen en niets van een bekend Headunit-merk zoals bijvoorbeeld Pioneer. Heeft dit een reden? Ik denk er namelijk sterk over (en ben al voor 90% zeker) om in mijn volgende auto een Android Auto unit te laten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:49
Halderknots schreef op zondag 1 juli 2018 @ 10:53:
[...]

Ik was ook heel enthousiast over de Androidautoshop. Helaas is bij mij alles mis gegaan wat er maar mis kon gaan. Ik had een radio specifiek voor Chrysler/Jeep besteld. In een notendop: veel te lange levertijd, geen track en tracecode ontvangen, verkeerd geadresseerd, android 6 ipv android 8, 2 gig ram ipv 4 gig ram, bluetooth dongle ipv WiFi dongle, stekkers paste niet op Chrysler dus verloopstukken gekocht, geen Europese routeplanner en geen custom rom. Reacties van Androidautoshop binnen 24h. Heel netjes maar niets concreet opgelost.Teleurstellend omdat ze op hun site beweren de beste te willen zijn.
Hier ook een radio besteld bij Androidautoshop.
17 juni besteld.
23 juni maar een bericht omdat hij maar op processing bleef staan.
28 juni volgens hun site shipped (tracking code werkt niet)
gisteren een mail gestuurd waarop nog geen antwoord is.

Maar zojuist stonden ze aan de deur met een pakketje.
De afzender is Wison Industrial ZhuHai/XiangZhou China.
Dus androidautoshop verstuurd niet alles vanuit de EU ;)
De opgegeven waarde was 75USD

Nu heb ik er een plak raamantenne met dab+ module bij besteld.
Maar nu lees ik op meerdere plekken dat dit niet geweldig werkt.
Kan ik de gewone autoradio antenne gebruiken met zo'n splitter 12V aansluiting DAB+ en FM?

Of moet ik de originele Toyota Yaris antenne hiervoor echt vervangen?
Heeft iemand hier ervaring mee met zo'n usb dab+ module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-06 19:33
thespeed schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:25:
[...]

De afzender is Wison Industrial ZhuHai/XiangZhou China.
Voor die verzending vanuit China, kijk mijn reactie van https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/55671115

Kan je aangeven welk model je precies hebt besteld bij AndroidAutoShop? Blijkbaar is dat dus origineel een Witson model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:43

JoeZuCK

_Fonz > all.

-

[ Voor 100% gewijzigd door JoeZuCK op 02-07-2018 16:22 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:43

JoeZuCK

_Fonz > all.

Custom Rom en beloften mijn aars dus bij Androidautoshop. Blijkbaar kunnen ze de vraag niet aan en laten alles direct vanuit China naar klant sturen.

Hoe weet ik of een HU DSP ingebouwd heeft. Kan ik dat ergens aan herkennen (op het moederbord)?

[ Voor 24% gewijzigd door JoeZuCK op 02-07-2018 16:28 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:49
DragonFly schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:55:
Kan je aangeven welk model je precies hebt besteld bij AndroidAutoShop? Blijkbaar is dat dus origineel een Witson model.
Het gaat om het onderstaande model.
De kleur van de radio klopt ook niet met de afbeelding. De ventilatieroosters/radio is daar op de foto zwart. Bij de ontvangen radio is het grijs en het knoppen deel zwart. Dit is voor ons eigenlijk beter maar voor sommigen kan dit verkeerd uitpakken wat wel slordig is.

https://androidautoshop.c...ystem.html#/26-map-europe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 20:02
Autofan1985 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:16:
Ik lees nu een poosje mee hier, maar het valt me op dat ik hier eigenlijk alleen Chinese units voorbij zie komen en niets van een bekend Headunit-merk zoals bijvoorbeeld Pioneer. Heeft dit een reden? Ik denk er namelijk sterk over (en ben al voor 90% zeker) om in mijn volgende auto een Android Auto unit te laten plaatsen.
Er is een verschil tussen Android Auto en een Android Autoradio. Laatstgenoemde draait Android en kan dus zelfstandig opereren; je hoeft er je telefoon niet mee te verbinden (nja, voor een WiFi hotspot is het handig). Bij Android Auto hang je je telefoon aan de radio en doet je telefoon als het ware het zware werk. De autoradios zijn dan ook voorzien van hardware die in staat is om android te draaien, de Pioneer draait op een OS van Pioneer zelf (waarschijnlijk) met de optie tot Android Auto.

Ik zou zelf overigens ook eerder een Android Auto radio aanschaffen, vind het echt briljant werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
thespeed schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:17:
[...]

Het gaat om het onderstaande model.
De kleur van de radio klopt ook niet met de afbeelding. De ventilatieroosters/radio is daar op de foto zwart. Bij de ontvangen radio is het grijs en het knoppen deel zwart. Dit is voor ons eigenlijk beter maar voor sommigen kan dit verkeerd uitpakken wat wel slordig is.

Hmmmm.... De makkers van AndroidAutoShop beweren in het XDA topic dat ze juist leveringsproblemen hebben met DSP units. Die van jou heeft helemaal geen DSP en zou dus rechtstreeks uit Noorwegen verzonden kunnen worden.

Ze zijn ook een beetje wakker geschud door positieve maar ook negatieve aandacht op XDA. Misschien gaan ze hun sales en aftersales nu wat verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-06 15:30

Grudgie

PSN: Grudgie7

Autofan1985 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:16:
Ik heb een Android Auto van Pioneer in de auto en werkt super fijn. Geen problemen of whatever. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1090737

Ik heb sinds vorige week een android radio in de auto.
Deze werkt lekker maar heeft ook wat kleine problemen.
Als ik apps open en ik wil een andere app openen sluit de openstaande app.

Bijvoorbeeld: Ik zet spotify aan en switch naar navigatie, chrome of een andere willekeurige app dan stopt spotify.
Ook als ik gewoon terug naar het start scherm ga. Op mijn telefoon is dit niet zo met de spotify app.

Dit is ook met een radio app om radio stations te streamen. Dit is best vervelend.

Kan ik dit instellen?

Verder heb ik regelmatig een 506 error melding in de app store en moet dan weer de cache wissen. Is hier ook een definitieve oplossing voor?

Is het mogelijk om android 8 erop te zetten of heeft deze ook nog veel problemen?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
Knul schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:25:
[...]

Er is een verschil tussen Android Auto en een Android Autoradio. Laatstgenoemde draait Android en kan dus zelfstandig opereren; je hoeft er je telefoon niet mee te verbinden (nja, voor een WiFi hotspot is het handig). Bij Android Auto hang je je telefoon aan de radio en doet je telefoon als het ware het zware werk. De autoradios zijn dan ook voorzien van hardware die in staat is om android te draaien, de Pioneer draait op een OS van Pioneer zelf (waarschijnlijk) met de optie tot Android Auto.

Ik zou zelf overigens ook eerder een Android Auto radio aanschaffen, vind het echt briljant werken.
Ah, dus eigenlijk is het verschil tussen bijvoorbeeld de Xtrons die ik voorbij zie komen en een Pioneer Android Autoradio dat bij de Xtron mijn telefoon het zware werk zou doen en bij de Pioneer de radio. Echter zou je in beide gevallen de aansluiting (op dit moment iig nog, maar daar wordt aan gewerkt) via een kabeltje moeten maken, wat momenteel eigenlijk het enige is dat mij doet twijfelen. 1 van de belangrijkste redenen om een unit met Android Auto te nemen is voor mij de navigatie overigens.
Grudgie schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:07:
[...]

Ik heb een Android Auto van Pioneer in de auto en werkt super fijn. Geen problemen of whatever. _/-\o_
Ah, fijn om te weten. d:)b Ik hoop nog wel even met de huidige auto te kunnen doen, maar lees me graag tijdig in. :P En tevens vind ik dit soort dingen ook gewoon interessant. Heet immers niet voor niks Autofan. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Autofan1985 op 03-07-2018 07:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Autofan1985 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 07:36:
[...]

Ah, dus eigenlijk is het verschil tussen bijvoorbeeld de Xtrons die ik voorbij zie komen en een Pioneer Android Autoradio dat bij de Xtron mijn telefoon het zware werk zou doen en bij de Pioneer de radio. Echter zou je in beide gevallen de aansluiting via een kabeltje moeten maken,
een radio met android auto heeft idd een kabel nodig naar de telefoon.

een radio met eigen android os heeft geen kabel nodig naar de telefoon.
de radio is immers zelf een android apparaat, en kan alles zelf. (nav, play, muziek,dashcam etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-05 21:21
Autofan1985 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 07:36:
[...]

Ah, dus eigenlijk is het verschil tussen bijvoorbeeld de Xtrons die ik voorbij zie komen en een Pioneer Android Autoradio dat bij de Xtron mijn telefoon het zware werk zou doen en bij de Pioneer de radio.
Maar dan andersom ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdevries53
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zondag ook maar een android headunit besteld:

Volkswagen | 9" Touch screen | DSP | Android 8.0 | 4GB 32GB | Entertainment system - Map : Europe
Reference: PE98MTVPL

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
Dus bij de Pioneer (unit met eigen Android OS) doet mijn telefoon het zware werk en bij de Xtron (unit zonder eigen OS) doet de unit het zware werk? Ik begreep het juist andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

android auto (pioneer in het genoemde geval) telefoon doet het zware werk
android (xtron in dit geval) radio doet al het werk, is namelijk een zelfstandig android apparaat. zie het als een tablet met een fm antenne (en eventueel 4g:))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timpieturner
Autofan1985 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:21:
[...]

Dus bij de Pioneer (unit met eigen Android OS) doet mijn telefoon het zware werk en bij de Xtron (unit zonder eigen OS) doet de unit het zware werk? Ik begreep het juist andersom.
AndroidRadio(Xtrons,Joying etc) --> Draait ZELF op android, kun je zelf apps op installeren, geen kabel nodig van je telefoon.

Android Auto geschikte radio --> Geen eigen Android OS, heeft je smartphone nodig.

Ik heb zelf een joying en een iphone. Daarmee is ook apple carplay mogelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raziel
Autofan1985 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:21:
[...]

Je Pioneer bevat Android Auto, wat eigenlijk zorgt voor de link tussen je telefoon en je radio. Je draait je apps op je telefoon en die worden weergegeven op je radio. Op de Joying / Xtrons units staat een fullblown Android OS en die draaien de apps op je radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
Ah, het kwartje valt nu, bedankt voor de reacties! Sowieso ben ik erg benieuwd naar de ontwikkelingen van de draadloze Android Auto koppeling, maar het is nu duidelijk wat het verschil tussen de 2 wegen is. Ik ga er nog goed over nadenken welke van de 2 het wordt iig. Belangrijke factor hierin is hoe het werkt met het updaten van het OS en de apps op de Joying/Xtrons/etc. De telefoon blijft wel bij, daar zorg ik wel voor. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Autofan1985 op 03-07-2018 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timpieturner
Autofan1985 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:52:
Ah, het kwartje valt nu, bedankt voor de reacties! Sowieso ben ik erg benieuwd naar de ontwikkelingen van de draadloze Android Auto koppeling, maar het is nu duidelijk wat het verschil tussen de 2 wegen is. Ik ga er nog goed over nadenken welke van de 2 het wordt iig. Belangrijke factor hierin is hoe het werkt met het updaten van het OS en de apps op de Joying/Xtrons/etc. De telefoon blijft wel bij, daar zorg ik wel voor. :)
Het updaten van apps of OS is niet heel moeilijk. Wanneer je je telefoon als hotspot gebruikt doet hij dit vanzelf. Je kunt ook dicht bij huis parkeren, de meeste units schakelen pas na 10min helemaal uit, waardoor ze bij de voordeur je thuis wifisignaal oppikken en wat updates kunnen uitvoeren voordat de unit compleet uitschakelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autofan1985
Timpieturner schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:58:
[...]

Het updaten van apps of OS is niet heel moeilijk. Wanneer je je telefoon als hotspot gebruikt doet hij dit vanzelf. Je kunt ook dicht bij huis parkeren, de meeste units schakelen pas na 10min helemaal uit, waardoor ze bij de voordeur je thuis wifisignaal oppikken en wat updates kunnen uitvoeren voordat de unit compleet uitschakelt.
Ah, dat is wel handig. Ik heb een garagebox onder mijn apartement, dus als ik daar mijn auto parkeer (doe ik nu ook al) heb ik altijd WiFi vanuit huis. Dat moet geen probleem zijn dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Autofan1985 ik zou hoe dan ook voor een radio gaan met een eigen android.

Geen kabel nodig.
Alles werk wanneer je je telefoon vergeet (ik gebruik een aparte hotspot voor de radio)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaH3nk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-02 11:37
Goedendag,

Ik zit met een probleempje waar ik met Google erbij nog niet uitgekomen ben.

Ik heb nu al een tijdje een Xtrons TE103AP 10,1 inch autoradio in de auto zitten. Alles doet het perfect, alleen als ik video wil kijken gaat het niet helemaal goed. Zowel YouTube als de NOS app geven alleen geluid en een grijs beeld, als ik de KPN ITV app gebruik geeft hij zelfs een foutmelding.

Is er iemand die een idee heeft hoe dit komt, en hoe dit op te lossen valt?

Alvast bedankt,

Hendrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timpieturner
ThaH3nk schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:55:
Goedendag,

Ik zit met een probleempje waar ik met Google erbij nog niet uitgekomen ben.

Ik heb nu al een tijdje een Xtrons TE103AP 10,1 inch autoradio in de auto zitten. Alles doet het perfect, alleen als ik video wil kijken gaat het niet helemaal goed. Zowel YouTube als de NOS app geven alleen geluid en een grijs beeld, als ik de KPN ITV app gebruik geeft hij zelfs een foutmelding.

Is er iemand die een idee heeft hoe dit komt, en hoe dit op te lossen valt?

Alvast bedankt,

Hendrik
Doen gewoon videoclips het wel die je op een SD/USB hebt opgeslagen ? En deed dit het hiervoor wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
Anoniem: 1090737 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:59:
Ik heb sinds vorige week een android radio in de auto.
Deze werkt lekker maar heeft ook wat kleine problemen.
Als ik apps open en ik wil een andere app openen sluit de openstaande app.

Bijvoorbeeld: Ik zet spotify aan en switch naar navigatie, chrome of een andere willekeurige app dan stopt spotify.
Ook als ik gewoon terug naar het start scherm ga. Op mijn telefoon is dit niet zo met de spotify app.

Dit is ook met een radio app om radio stations te streamen. Dit is best vervelend.

Kan ik dit instellen?

Verder heb ik regelmatig een 506 error melding in de app store en moet dan weer de cache wissen. Is hier ook een definitieve oplossing voor?

Is het mogelijk om android 8 erop te zetten of heeft deze ook nog veel problemen?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Het helpt natuurlijk wel als je aangeeft welke Head Unit je precies hebt. Die informatie is nodig om te bepalen welke ROM, Android versie en eventueel de hoeveelheid RAM is. Hebt je bv maar 1 GB RAM, zou het zo maar kunnen zijn dat achtergrond applicaties worden afgesloten omdat het geheugen beperkt is. En die 1 GB is net genoeg om het systeem (vergis je niet in wat Google services/apps gebruiken) en de voorgrond app draaiende te houden.

Ook is het zo dat de originele Chinese ROMS nou niet echt altijd zijn geoptimaliseerd voor gebruik in zo'n Head Unit. Daar wordt weinig energie in gestoken. Vandaar ook de custom ROMS.

Een Android Head unit is eigenlijk net als je telefoon of tablet, een apparaat waar Android op draait, alleen dan ziet ie in je dashboard. Zeker een ouder model kan je niet zomaar updaten naar een nieuwere Android versie (als de fabrikant of de community dat niet ondersteund) of geheugen bij prikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-02 21:09
Even een vraag, als ik deze koop, hoe groot is de kans voor heffingen achteraf?

En heb ik bij deze unit nog een dab+ antenne nodig?

Heeft iemand deze unit? En wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaH3nk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-02 11:37
Timpieturner schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:13:
[...]

Doen gewoon videoclips het wel die je op een SD/USB hebt opgeslagen ? En deed dit het hiervoor wel ?
Ik zal er morgen even naar kijken. Helaas kan ik bijna niet bij het SD slot en USB omdat het scherm ervoor zit. Maar zal morgen wel even via Dropbox proberen een filmpje te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timpieturner
ThaH3nk schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:32:
[...]

Ik zal er morgen even naar kijken. Helaas kan ik bijna niet bij het SD slot en USB omdat het scherm ervoor zit. Maar zal morgen wel even via Dropbox proberen een filmpje te downloaden.
Yeass! (y)

Als dit het ook niet doet kan het iets zijn met je brakewire, of een softwarematige instelling.
Mijn unit kun je softwarematig instellen of hij wel of geen video's laat afspelen tijdens het rijden.
Als deze beperking aanstaat moet je de 'brake' wire aansluiten op je handrem, of deze gronden aan een kaal stuk ijzer van de auto. (Of gewoon de instelling veranderen natuurlijk).

[ Voor 3% gewijzigd door Timpieturner op 04-07-2018 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letscode
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-05 20:54
Ik ben aan het twijfelen tussen de Xtrons pn88unvp en de variant van AndroidAutoShop voor mijn VW Polo (2013)
Die van AndroidAutoShop is een stuk duurder, met daarbij volgens mij het risico op importkosten van zo'n 60 euro als ik de reacties hier in het topic lees.
In hoeverre weegt volgens jullie het hebben van de DSP en de custom rom op tegen het prijsverschil?

Heeft iemand ervaringen met custom roms op deze (of vergelijkbare) radio? Ik lees e.e.a. over een Malaysk rom die op dergelijke radios zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
Anoniem: 320788 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:45:
@Autofan1985 ik zou hoe dan ook voor een radio gaan met een eigen android.

Geen kabel nodig.
Alles werk wanneer je je telefoon vergeet (ik gebruik een aparte hotspot voor de radio)
Daar neig ik wel steeds meer naar idd. Aan de andere kant: mijn telefoon blijft wel up-2-date. Mede door vervanging wanneer nodig. Bij een radio heb ik daar mijn twijfels bij en zit niet te wachten op gerommel met Custom Roms eerlijk gezegd. Gelukkig heb ik nog even de tijd om alles af te wegen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-04 10:57

n0ss

⭐⭐⭐

Mr. R. schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:28:
Even een vraag, als ik deze koop, hoe groot is de kans voor heffingen achteraf?

En heb ik bij deze unit nog een dab+ antenne nodig?

Heeft iemand deze unit? En wat zijn de ervaringen?

De heffing verschilt per keer en hangt ook af van wat de verkoper als 'waarde' op het pakket zet. Ik heb twee keer een radio gekocht van iets over de 300,- euro en heb via DHL beide keer 30 euro betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-02 21:09
n0ss schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:59:
[...]

De heffing verschilt per keer en hangt ook af van wat de verkoper als 'waarde' op het pakket zet. Ik heb twee keer een radio gekocht van iets over de 300,- euro en heb via DHL beide keer 30 euro betaald.
Ok, zal je zien dat ik net de pineut ben, maar hebben zij geen EU warehouse?

Verder goede ervaringen met deze winkel?

En heeft iemand deze unit, wat zijn de ervaringen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torrie1978
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 19:12
Eindelijk de knoop doorgehakt en onderstaand model gekocht. Compleet met inbouwframe ipv losse unit en fascia. Deze zou dus ook goed moeten werken icm mijn auto en icm met de stuurwielknopjes. Canbus module zit erbij.....

https://aliexpress.com/it...042311.0.0.6d6d4c4dA7jeiM

Ik heb bij de aliexpress shop van Dasaita zelf besteld. Hun betalen de taxes en invoerrechten vooruit waarvoor ik 30 dollar moest betalen. Dus ik hoop dat het zo goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvandenhoogen
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-06 12:31
letscode schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:38:
Ik ben aan het twijfelen tussen de Xtrons pn88unvp en de variant van AndroidAutoShop voor mijn VW Polo (2013)
Die van AndroidAutoShop is een stuk duurder, met daarbij volgens mij het risico op importkosten van zo'n 60 euro als ik de reacties hier in het topic lees.
In hoeverre weegt volgens jullie het hebben van de DSP en de custom rom op tegen het prijsverschil?

Heeft iemand ervaringen met custom roms op deze (of vergelijkbare) radio? Ik lees e.e.a. over een Malaysk rom die op dergelijke radios zou moeten werken.
Ik heb deze unit van androidautoshop. Bevalt me prima.(wel 60,- import moeten betalen) :/
Moest echter wel anders aangesloten worden, maar dit komt omdat de vorige eigenaar van mijn auto de kabelboom heeft verkracht. :?

In jou geval zou ik altijd gaan voor het aansluiten via de canbus cable, en het zou (als het goed is) Out of the box moeten werken.

Geluids instellingen zijn over de top ivm de DSP. (Hardware)
Maar dit is ook te realiseren doormiddel van Viper4Android (software) Op units zonder DSP :*) _/-\o_

Say Whut?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik ben van plan om de huidige fabrieksnavigatie van mijn Ford mondeo te vervangen voor een android versie. Momenteel heb ik een Travel pilot NX navigatie met climate control in de unit verwerkt. Ik heb inmiddels door dat er geen goede headunits zijn die dit ondersteunen. Vandaar dat ik een aparte climate control unit bestel vanaf ebay waardoor ik wel de volgende radio er in kan zetten:

https://androidautoshop.c...color-black/26-map-europe

Ik ben echter vooral benieuwd naar de opstartsnelheid van een dergelijke unit, ik lees dat dit zomaar 20 seconde kan zijn vanaf een cold boot. De vraag is dan denk ik of zo'n radio altijd een cold boot heeft of dat er ook een soort van sleep modus bestaat waar deze altijd in staat?

Ik ben redelijk onbekend met de android units maar toch ik een aantal basic vragen:

-Is de bouwkwaliteit vergelijker maar de bekende merken of gaat het meestal toch echt om "china rotzooi"?

-Is de FM radio een losse app die je moet opstarten om radio te luisten welke altijd op de achtergrond door blijft draaien terwijl bijvoorbeeld de navigatie draait?

-Kan je de knoppen op de unit toewijzigen aan apps, bijv een fm app voor radio?

-In mijn auto zit vanaf fabriek een externe microfoon, worden dit soort microfoon ondersteund door een unit of moet er een nieuwe geplaats worden?

Hopelijk heeft iemand ervaring antwoord op deze basic vragen :D

[ Voor 28% gewijzigd door Avvd op 05-07-2018 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-06 19:52
Blueone schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:14:
Ik ben van plan om de huidige fabrieksnavigatie van mijn Ford mondeo te vervangen voor een android versie. Momenteel heb ik een Travel pilot NX navigatie met climate control in de unit verwerkt. Ik heb inmiddels door dat er geen goede headunits zijn die dit ondersteunen. Vandaar dat ik een aparte climate control unit bestel vanaf ebay waardoor ik wel de volgende radio er in kan zetten:

Ik ben echter vooral benieuwd naar de opstartsnelheid van een dergelijke unit, ik lees dat dit zomaar 20 seconde kan zijn vanaf een cold boot. De vraag is dan denk ik of zo'n radio altijd een cold boot heeft of dat er ook een soort van sleep modus bestaat waar deze altijd in staat?

Ik ben redelijk onbekend met de android units maar toch ik een aantal basic vragen:

-Is de bouwkwaliteit vergelijker maar de bekende merken of gaat het meestal toch echt om "china rotzooi"?
De bouwkwaliteit is degelijk maar verwacht geen kwaliteit zoals een gerenomeerd merk.

-Is de FM radio een losse app die je moet opstarten om radio te luisten welke altijd op de achtergrond door blijft draaien terwijl bijvoorbeeld de navigatie draait?
Ja, dat is een losse app (alles werkt zoals je smartphone). Je kan zelfs instellen of muziek helemaal of gedeeltelijk uitgaat tijdens het praten van de navigatiestem.

Waarschijnlijk wel maar daar zie ik geen meerwaarde van in. Alle knoppen hebben symbolen die voor een functie staan. Dat maakt het alleen maar ingewikkelder. Een knop voor fm radio is er, dus daar moet je geen knop voor programmeren.

-In mijn auto zit vanaf fabriek een externe microfoon, worden dit soort microfoon ondersteund door een unit of moet er een nieuwe geplaats worden?
Standaard wordt de interne micro gebruikt van de radio zelf. Als jou externe een 3.5mm jack heeft kan je deze aansluiten en wordt deze als extra gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
Blueone schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:14:

In het algemeen heb je, net als in Europa, kwaliteits verschillen. Er zijn degelijke Chinese Head Units en er is "China Rotzooi". Er zijn maar een paar ontwikkelaars van Head Units en vele resellers en kopieerders. Helaas is er geen 'one size fits all' vanwege de onnoemelijke variëteit in auto's.

Het opstarten hangt erg af van het gebruikt eDram of EMMC geheugen in combinatie met de gebruikte CPU. Aangezien het gewoon Android apparaten zijn, net als je telefoon, kan je dat vergelijken. Niet elke telefoon of tablet start even snel op. De standby instellingen hangen erg af van de gebruikte MCU (dat deel verantwoordelijk voor communicatie tussen Android en je auto). Vaak kan je daar een tijd instellen die varieert van 10 minuten tot 2 dagen.

De radio is direct gekoppeld aan de MCU. Het is wel een Android App maar start altijd op (als je deze aan stond bij het afsluiten) voordat het Android systeem zelf is gestart (net als bv je achteruitrij camera beeld). De radio zal blijven spelen als je navigeert en het geluid zal dempen als de navigatie spreekt. Dat geldt overigens voor de meeste (goede) media apps.

Deze Headunits hebben allemaal een interne mic. Die is vaak niet van de beste kwaliteit. Niet elke HU heeft een ingang voor een externe microfoon. Is die wel aanwezig, dan is het een kwestie of de connector hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skiantblutch
Timpieturner schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:30:
[...]

Achteruitrij Camera lijkt niet goed aangesloten te zijn. Of er is geen signaalkabel aangesloten op de "reverse" ingang van je aansluitkabels. Bij de meeste AV-kabels van een achteruitcamera is deze geïntegreerd. Deze sluit je dus aan op de reverse kabel van je iso stekker. En de andere kant op de 12v+ samen met die van je camera.

Je andere twee issues (zenders + keytone) zijn waarschijnlijk te verhelpen door de rode en gele kabel om te wisselen. Hierdoor worden opgeslagen instellingen niet meer gewist wanneer je je sleutel uit je contact haalt.
Rode en gele omwisselen???
ik heb de camera laten aansluiten. in achter mijn radio is het geconnecteert zoals door de leverancier aangegeven.
Als jij mij kan helpen dit issue wel op te lossen. ben ik je dankbaar kerel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
DragonFly schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:16:
[...]

In het algemeen heb je, net als in Europa, kwaliteits verschillen. Er zijn degelijke Chinese Head Units en er is "China Rotzooi". Er zijn maar een paar ontwikkelaars van Head Units en vele resellers en kopieerders. Helaas is er geen 'one size fits all' vanwege de onnoemelijke variëteit in auto's.

Het opstarten hangt erg af van het gebruikt eDram of EMMC geheugen in combinatie met de gebruikte CPU. Aangezien het gewoon Android apparaten zijn, net als je telefoon, kan je dat vergelijken. Niet elke telefoon of tablet start even snel op. De standby instellingen hangen erg af van de gebruikte MCU (dat deel verantwoordelijk voor communicatie tussen Android en je auto). Vaak kan je daar een tijd instellen die varieert van 10 minuten tot 2 dagen.

De radio is direct gekoppeld aan de MCU. Het is wel een Android App maar start altijd op (als je deze aan stond bij het afsluiten) voordat het Android systeem zelf is gestart (net als bv je achteruitrij camera beeld). De radio zal blijven spelen als je navigeert en het geluid zal dempen als de navigatie spreekt. Dat geldt overigens voor de meeste (goede) media apps.

Deze Headunits hebben allemaal een interne mic. Die is vaak niet van de beste kwaliteit. Niet elke HU heeft een ingang voor een externe microfoon. Is die wel aanwezig, dan is het een kwestie of de connector hetzelfde is.
Bedankt voor het uitgebreide antwoord! Ik ga meer ifnormatie opvragen over de betreffende unit, het enige wat ik daar kan zien is dat het om een XV8 model gaan, uit het topic hier maak ik op dat het dan om een Xtron of Witson gaat. De specificaties zijn verder vrij summier daar. Welk type geheugen zou in dit geval het beste zijn (eDram of EMMC)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timpieturner
skiantblutch schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:51:
[...]

Rode en gele omwisselen???
ik heb de camera laten aansluiten. in achter mijn radio is het geconnecteert zoals door de leverancier aangegeven.
Als jij mij kan helpen dit issue wel op te lossen. ben ik je dankbaar kerel.
Dat is het probleem met de documentatie van de leverancier. Die gaan er vaak van uit dat je een statisch scherm gebruikt voor een camera. Niet een scherm+camera die getriggerd wordt door het in de achteruit zetten van de auto.
Waarschijnlijk is jouw camera aangesloten op een constante 12v+ kabel.

Wat jij moet doen is de + kabel van de camera en een 'reverse/back' wire aansluiten op de + kabel van je achteruit-rij verlichting. De - kabel van je camera sluit je uiteraard aan op de - kabel van je achteruitrij verlichting.

Je AV kabel lijkt goed aangesloten te zitten (meestal heb je maar 1 AV-in ingang op je unit, in het geval van een joying zit de ingang aan de kabelboom).

De genoemde 'reverse' wire trek je samen met je AV kabel vanuit de camera door naar je headunit.
Deze sluit je aan op de reverse/back trigger kabel van je iso stekker.
In mijn geval (joying) is dit een oranje kabel met een labeltje 'back' er aan.

Als dit gedaan is dan wordt je camera alleen aangezet wanneer je de auto in zijn achteruit zet. Doordat je die triggerwire hebt aangesloten weet je unit ook dat de camera aanstaat en zie je op je unit wat de camera ook ziet :)

Nu het geval dat je unit het geheugen of de instellingen niet vasthoudt. Dit kun je verhelpen door de rode kabel en gele kabel van je ISO stekker om te wisselen. Dus doorknippen en gekruist aan elkaar te solderen of met connectors weer te verbinden. Dit kan het verschil bij de meeste auto's maken.(Volgens mij kan je die van Joying zelfs gewoon omwisselen zonder te knippen).

Misschien helpt dit fotootje nog een beetje:

Afbeeldingslocatie: https://www.joyingauto.com/pub/media/magefan_blog/3-7.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Timpieturner op 06-07-2018 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
Blueone schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:03:
[...]

Bedankt voor het uitgebreide antwoord! Ik ga meer ifnormatie opvragen over de betreffende unit, het enige wat ik daar kan zien is dat het om een XV8 model gaan, uit het topic hier maak ik op dat het dan om een Xtron of Witson gaat. De specificaties zijn verder vrij summier daar. Welk type geheugen zou in dit geval het beste zijn (eDram of EMMC)?
Dat wordt vaak niet gespecificeerd en daar kom je pas achter als je de headunit hebt. Een snelle opstart is een samenspel van processor, geheugensnelheid, versie van android etc. en de gebruikte opstart app of services.

Ik heb zelf een al wat ouder HU die nog draait op Android 5.1.1 (overigens naar volle tevredenheid). Een keer in de zoveel tijd zet ik dat ding weer eens een keer in de fabrieksstand om wat nieuws te proberen.

Eenmaal in die fabrieksstand, start het apparaat bloedsnel op. Daarna, gaat meneer Google z'n updates erop gooien en merk ik dat er een aanmerkelijke vertraging optreed in de opstarttijd. Al die Google meuk heeft namelijk een enorme impact op de algemene prestaties (maar dat is op je telefoon niet anders)

Je kan er voor kiezen om het uit te zetten maar dan ga je toch wat functionaliteit missen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
DragonFly schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:33:
[...]

Dat wordt vaak niet gespecificeerd en daar kom je pas achter als je de headunit hebt. Een snelle opstart is een samenspel van processor, geheugensnelheid, versie van android etc. en de gebruikte opstart app of services.

Ik heb zelf een al wat ouder HU die nog draait op Android 5.1.1 (overigens naar volle tevredenheid). Een keer in de zoveel tijd zet ik dat ding weer eens een keer in de fabrieksstand om wat nieuws te proberen.

Eenmaal in die fabrieksstand, start het apparaat bloedsnel op. Daarna, gaat meneer Google z'n updates erop gooien en merk ik dat er een aanmerkelijke vertraging optreed in de opstarttijd. Al die Google meuk heeft namelijk een enorme impact op de algemene prestaties (maar dat is op je telefoon niet anders)

Je kan er voor kiezen om het uit te zetten maar dan ga je toch wat functionaliteit missen....
Ik zag ook dat pumpkin de fastboot mode van android ondersteund, "een soort van sleep". Wellicht is dat een goede optie. 20 tot 30 seconde vind ik persoonlijk te lang. Wellicht dat de unit dat eens in de x tijd ook volledig opnieuw opgestart moet worden. Het voordeel van de unit bij Androidautoshop vond ik dat er een fatsoenlijke DSP in zit, twijfel :P.

Jammer dat er geen echt gerenomeerd merk is wat kwalitatief goede units levert met android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
Blueone schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:58:
[...]

Jammer dat er geen echt gerenomeerd merk is wat kwalitatief goede units levert met android.
Gerenommeerde merken 'branden' zich voorlopig niet aan Android. Te open en veel te veel variabelen. Hun eigen OS (Pioneer, Sony, Kenwood etc) is dan ook toegespitst voor een specifiek model. Hierdoor kan er beduidend minder fout gaan, wat weer zorgt voor veel minder klachten van gebruikers. Voordeel is een snellere opstart door zeer beperkte I/O of (Google) services die gestart worden. Nadeel is dus dan je ook veel minder mee kan.

Jouw XV8 model is waarschijnlijk een Xtrons of een Witson. AndoidAutoShop voorziet zijn modellen van een custom ROM die getweaked en geroot is (door een gerenommeerde XDA ROM maker). Coldboot snelheid zit wel goed.

Ik heb zelf de "standby" vraag via de mail aan hun gesteld en zij beweren dat dit wordt ondersteund (net als bij de originele units, trouwens). Voorwaarde is wel dat de unit goed is aangesloten (constante 12 volt). Dat wil per auto nog wel eens verschillen

[ Voor 4% gewijzigd door DragonFly op 05-07-2018 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1091983

Timpieturner schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:04:
[...]

Dat is het probleem met de documentatie van de leverancier. Die gaan er vaak van uit dat je een statisch scherm gebruikt voor een camera. Niet een scherm+camera die getriggerd wordt door het in de achteruit zetten van de auto.

Wat jij moet doen is de + kabel van de camera en een 'reverse/back' wire aansluiten op de + kabel van je achteruit-rij verlichting. De - kabel van je camera sluit je uiteraard aan op de - kabel van je achteruitrij verlichting.

Je AV kabel lijkt goed aangesloten te zitten (meestal heb je maar 1 AV-in ingang op je unit).

De genoemde 'reverse' wire trek je samen met je AV kabel vanuit de camera door naar je headunit.
Deze sluit je aan op de reverse/back trigger kabel van je iso stekker.
In mijn geval (joying) is dit een oranje kabel met een labeltje 'back' er aan.

Als dit gedaan is dan wordt je camera alleen aangezet wanneer je de auto in zijn achteruit zet. Doordat je die triggerwire hebt aangesloten weet je unit ook dat de camera aanstaat en zie je op je unit wat de camera ook ziet :)

Nu het geval dat je unit het geheugen of de instellingen niet vasthoudt. Dit kun je verhelpen door de rode kabel en gele kabel van je ISO stekker om te wisselen. Dus doorknippen en gekruist aan elkaar te solderen of met connectors weer te verbinden. Dit kan het verschil bij de meeste auto's maken.(Volgens mij kan je die van Joying zelfs gewoon omwisselen zonder te knippen).

Misschien helpt dit fotootje nog een beetje:

[afbeelding]
Ik heb zelf gister mijn head unit van Joying binnen gekregen, en heb precies hetzelfde probleem met de keytone, bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik ga het thuis meteen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-04 10:57

n0ss

⭐⭐⭐

Mr. R. schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:25:
[...]

Ok, zal je zien dat ik net de pineut ben, maar hebben zij geen EU warehouse?

Verder goede ervaringen met deze winkel?

En heeft iemand deze unit, wat zijn de ervaringen????
Mijn verkoper niet in iedergeval, verschilt per verkoper van waar ze vanaf versturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1091983 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:09:
[...]

Ik heb zelf gister mijn head unit van Joying binnen gekregen, en heb precies hetzelfde probleem met de keytone, bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik ga het thuis meteen proberen.
Dit heeft inderdaad het probleem opgelost, nogmaal bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halderknots
Halderknots schreef op zondag 1 juli 2018 @ 10:53:
[...]

Gisteren maar weer is contact gezocht met Androidautoshop. Vandaag netjes antwoord. We wachten weer af. De opmerking over Android 8.0 bevreemde me wel ... "Hi, let me check, the OBD2 wifi and core board should have been sent out.
The 8.0 Android image sadly is not ready. we found a major bug and it should be released in a week or so.

Kind regards:
The AndroidAutoShop team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
Halderknots schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 18:15:
[...]

De opmerking over Android 8.0 bevreemde me wel
AAshop heeft blijkbaar units niet (genoeg) op voorraad. Normaliter denk ik, importeren ze die zelf uit China en flashen hun eigen custom Android 8.0 ROM in Noorwegen, waaruit ze dan verstuurd zouden worden.

Door die onvoldoende voorraad is jouw unit rechtstreeks uit China geshipped met de originele 6.0 ROM. Als hun 'bug' is opgelost zou de ROM hier moeten komen te staan en zal je die zelf moeten flashen.

Je kan helaas geen RAM flashen, dus die 2 i.p.v. 4 gig blijft wel een dingetje...

Je hebt wel gelijk. Zo wordt je niet de beste Android Head Unit verkopert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skiantblutch
Timpieturner schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:04:
[...]

[afbeelding]
isue opgelost, de rode 12v moest achter op een andere 12v geplot worden.
Nu ook een issue gevonden dat de kabelboom niet helemaal in orde is m.b.t. constante stroom.
dat wordt bij de volgende onderhoudsbeurt gefixt.
alleen de dab+ moet nog opegelost worden.
hij lijkt de module niet te herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MVD-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-06 23:25
Na veel te hebben gelezen twijfel ik inmiddels tussen twee modellen van Xtrons en Pumpkin en zou graag advies willen over aankoop.

Head Units:
http://xtrons.co.uk/pb88u...olkswagen-seat-skoda.html
https://www.autopumpkin.c...touchscreen.html?___SID=U

Nu lees ik dat er wat verschil zit in kwaliteit qua chips die erin zitten (CPU / DSP). Momenteel neig ik naar de pumpkin aangezien hier zeker de DSP chip in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
-MVD- schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:02:
Momenteel neig ik naar de pumpkin aangezien hier zeker de DSP chip in zit.
Sorry, maar ik lees in jouw Punpkin link niets over een DSP...er zit een TDA7851L amp chip in met DSP achtige features. Dat is wat anders dan een dedicated DSP daughter board. Die TDA7851 zit overigens op de meeste PX5 gebaseerde Head units

[ Voor 26% gewijzigd door DragonFly op 10-07-2018 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noclaim71
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-02 08:19
Ik ben alweer toe aan mijn 3de Android head unit. Maar dat krijg je als je van auto verwisseld en de unit niet overgezet kan worden.
Dit geeft mij wel elke keer de mogelijkheid om eventuele minpuntjes van een vorige unit weg te strepen, indien mogelijk.
Mijn eerste was een chinese no-name. Slechte radio receptie en software die keer op keer crashte (wel support gehad vanuit China om met roms aan de slag te gaan, maar echt lekker werkte die unit niet.

Hierdoor naar een PX3/PX5 unit gegaan. Goede ondersteunig vanuit XDA, maar de unit was niet af. Het was een Xtrons met net uitgebracht Oreo, maar ledjes werkte niet (en dan krijg je vanuit Xtrons een antwoord dat het aan het model ligt.... die is met minder ledjes uitgerust.... bullsh*t). Voor de rest prima apparaat

En nu ben ik gegaan voor een Witson. Waarom geen Xtrons.... die was er niet voor mijn auto (bijna helaas).

Waar ik tot nu toe niet over te spreken was, is de DAB+ receptie. Ik heb dit bij 2 radio's gemerkt en ook bij een maat van mij... Android head units met USB DAB+ receivers hebben een slecht ontvangst.
Die maat van mij had ook een JVC en Kenwood DAB+ radio met raam antenne en die werken wel goed (zelfde auto als waar we Android geprobeerd hebben)

Dus DAB+ is hetgeen ik qua ontvangst wil oplossen. De raam antenne heb ik opgegeven, dus ben ik opzoek naar een alternatief.
Heeft iemand ervaring hiermee: https://www.autoradiostun...s-dab-antenne-sma-en-smb/
Of heeft een ander goedwerkend alternatief?

[ Voor 0% gewijzigd door Noclaim71 op 10-07-2018 13:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-06 17:03
Noclaim71 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:02:

Heeft iemand ervaring hiermee: https://www.autoradiostun...s-dab-antenne-sma-en-smb/
Of heeft een ander goedwerkend alternatief?
Niet deze maar wel een vergelijkbare actieve splitter gebruikt. Werkte bij mij voor geen meter. DAB ontvangst bleef matig en de FM ontvangst was sterk verslechterd.Ik heb nu een DAB raamantenne in gebruik waarvan de ontvangstkwaliteit ook niet bijster is. De FM ontvangst is nu weer prima. Ik gebruik de Tunein Radio app voor de radio. Daar heb ik duizenden zenders waarvan je één tegelijk kunt beluisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goeiemorgen,

Gister het inbouw frame ontvangen voor mijn Joying, ben tot nu toe zeer tevreden, maar heb 1 klein probleem, de head unit blijft nog een paar minuten aan nadat ik het contact uitgezet heb, ook als ik de auto vergrendel/ontgrendel gaat hij aan, heel vreemd wat de ACC en BATT draden zitten gewoon goed aangesloten, kan het zijn dat mijn auto (Peugeot 307sw 2005) gewoon nog een tijdje prik blijft geven over het contact? Het is niet echt een ramp want hij gaat vanzelf weer uit, maar ik ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimentrix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:04
Beste tweakers,

Ik heb onlangs ook een PX5 Android auto radio gekocht, eentje met 8 core, android 8 en 4GB voor Audi A3 van 2009. Als ik de auto in de achteruit zet, dan springt de radio naar de achteruit camera, terwijl ik geen camera heb. Ik heb me rot gezocht naar optie om dit uit te zetten, maar kan het niet vinden. Heeft iemand hier ervaring mee om dit uit te zetten?

Type autoradio is
MCU version: MTCE_XRC_V2.80_1
Model: px5
Android version: 8.0.0

Radio ziet eruit als https://androidautoshop.c...tCurrency=1&id_currency=3

maar heb deze gekocht bij (foto van website klopt niet helemaal) https://www.inbouwnavigat...id-811-octacore-32-gb-dab

Heb je meer gegevens nodig dan hoor ik het graag, alvast bedankt.

[ Voor 24% gewijzigd door Dimentrix op 11-07-2018 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halderknots
Dimentrix schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:21:
Beste tweakers,

Ik heb onlangs ook een PX5 Android auto radio gekocht, eentje met 8 core, android 8 en 4GB voor Audi A3 van 2009. Als ik de auto in de achteruit zet, dan springt de radio naar de achteruit camera, terwijl ik geen camera heb. Ik heb me rot gezocht naar optie om dit uit te zetten, maar kan het niet vinden. Heeft iemand hier ervaring mee om dit uit te zetten?

Type autoradio is
MCU version: MTCE_XRC_V2.80_1
Model: px5
Android version: 8.0.0

Radio ziet eruit als https://androidautoshop.c...tCurrency=1&id_currency=3

maar heb deze gekocht bij (foto van website klopt niet helemaal) https://www.inbouwnavigat...id-811-octacore-32-gb-dab

Heb je meer gegevens nodig dan hoor ik het graag, alvast bedankt.
Ik ga dit weekend een achteruitrijcamera installeren :P
De meeste android radios hebben een extra draadje/kabeltje/triggerkabeltje aan de achterzijde die de radio een seintje geeft als de auto in zn achteruit gezet wordt. Er komt simpel weg spanning op t draadje te staan.
Voor t aansluiten van de camera sluit je de video kabel van de camera aan op de radio. De stroom voorziening van je camera haal je meestal van het achteruitrijlicht van de auto. Als je dus de auto in zn achteruit zet krijgt de camera stroom en geeft beeld. De radio weet dit niet en doet niets. Als je echter ook het extra draadje/kabeltje/triggerkabeltje aansluit op je achteruitrijverlichting weet je radio dat er achteruit gereden wordt en schakelt hij het beeld naar de achteruitrijcamera.
Jouw radio wordt dus getriggerd maar je hebt geen camera. Waarschijnlijk zit het bij jou netjes in een stekker aangesloten want ik kan me niet voorstellen dat je de moeite neemt om een draad naar je achteruitrijverlichting te trekken en geen camera plaatst.
Ik denk dus dat je moet speuren welk draadje je los moet koppelen zodat de radio niet meer weet dat je achteruit rijd :)
Maar misschien weet iemand dit softwarematig te omzeilen 8) = makkelijker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand een aanbeveling doen voor een FM radio app? Op de stock app van Joying krijg ik RDS niet aan de praat en dat vind ik toch wat slordig, bizar hoe moeilijk het is om hier een app voor te vinden, bijna alles met "FM" in de omschrijving is gewoon een streaming app.

Of een tip om RDS aan te krijgen zou ook welkom zijn.

Edit: nevermind, net eindelijk de RDS setting gevonden haha, het zou mooi zijn als je de naam ook in de radio widget zag, maar ik kan vooruit!

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 1091983 op 12-07-2018 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
Anoniem: 1091983 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:38:
Kan iemand een aanbeveling doen voor een FM radio app? Op de stock app van Joying krijg ik RDS niet aan de praat en dat vind ik toch wat slordig, bizar hoe moeilijk het is om hier een app voor te vinden, bijna alles met "FM" in de omschrijving is gewoon een streaming app.

Of een tip om RDS aan te krijgen zou ook welkom zijn.

Edit: nevermind, net eindelijk de RDS setting gevonden haha, het zou mooi zijn als je de naam ook in de radio widget zag, maar ik kan vooruit!
Bij Android Head Units moet je 2 dingen scheiden: Het Android en het MCU gedeelte. Het MCU deel heeft de I/O mogelijkheden met de tuner, canbus, aangesloten camera's. etc. Het Android deel niet (m.u.v. sensors gps enz)

Je zal weinig Radio Apps tegenkomen omdat de gemiddelde Android telefoon/tablet geen tuner heeft. Je bent de vaak gebonden aan de meegeleverde app van de fabrikant (de communiceert met een specifieke ingebouwde tuner).

Als de source is vrijgegeven kan je b.v op XDA kijken of iemand voor jouw model iets gemod heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
Halderknots schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:08:
[...]

Maar misschien weet iemand dit softwarematig te omzeilen
De verantwoordelijke op gewoon uitschakelen bij instellingen ->apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DragonFly schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 20:55:
[...]

Bij Android Head Units moet je 2 dingen scheiden: Het Android en het MCU gedeelte. Het MCU deel heeft de I/O mogelijkheden met de tuner, canbus, aangesloten camera's. etc. Het Android deel niet (m.u.v. sensors gps enz)

Je zal weinig Radio Apps tegenkomen omdat de gemiddelde Android telefoon/tablet geen tuner heeft. Je bent de vaak gebonden aan de meegeleverde app van de fabrikant (de communiceert met een specifieke ingebouwde tuner).

Als de source is vrijgegeven kan je b.v op XDA kijken of iemand voor jouw model iets gemod heeft
Ok, bedankt voor de info, ik heb RDS nu aan de praat dus dan kan ik wel leven met de stock app :)

Heeft iemand ervaring met de DAB+ receiver van joying? Ik krijg geen Service op dat ding, zat te overwegen om er een RTL dongle bij te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdevries53
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
iemand recentelijk een radio besteld bij Androidautoshop? Ik heb 1-7 een radio besteld en deze is nog steeds niet verstuurd :(

Iemand dezelfde ervaring? Op mailtjes word nu niet meer gereageerd helaas. Zit erover na te denken de bestelling te annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldyman
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-01 17:53
29/6 besteld en gisteren bezorgd.
Rechtstreeks vanuit Dasaita (HotAudio) verstuurd via de UK.
Model zonder DSP board.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:11
Zijn er eigenlijk fabrikanten die OLED schermen gebruiken in hun Android radio's?

Dat het dan wat duurder wordt is logisch, maar ik kan ze zo 123 niet vinden. Ik bedoel wel van die kant en klaar radio's in de vormgeving van je eigen auto en niet after market dingen ofzo. Gewoon netjes geintegreerd in het dash.

Iemand?

Je zou toch zeggen dat daar ook wel markt voor is. Met zonlicht zijn de gewone schermen slecht af te lezen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

vosss schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 01:16:
Zijn er eigenlijk fabrikanten die OLED schermen gebruiken in hun Android radio's?

Dat het dan wat duurder wordt is logisch, maar ik kan ze zo 123 niet vinden. Ik bedoel wel van die kant en klaar radio's in de vormgeving van je eigen auto en niet after market dingen ofzo. Gewoon netjes geintegreerd in het dash.

Iemand?

Je zou toch zeggen dat daar ook wel markt voor is. Met zonlicht zijn de gewone schermen slecht af te lezen vind ik.
99% is nagenoeg zelfde fabrikaat, 480x800 of soms nog een tikje hogere (nouja..) resolutie LCD's, de kans dat je zo'n oled vind (of uberhaubt hogere resolutie) is zeer bijzonder klein.

Mijn eerste versie was ook zelfbouw, dan heb je de vrijheid om rustig 768/1366 te gaan, of als je ruimte hebt nog hoger.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Will3m
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18-05 11:31
Ik heb een Joying 2 Din Head Unit 4GB RAM Android 8.0 Universal Car Radio Stereo GPS Multimedia Player Tape Recorder Support OBD2 Carplay via alie express gekocht.
Ik heb een Toyota Aygo. Hier zat een 1 din merk autoradio in. Daarom heb ik ook een 2 din dashboard gekocht voor € 50,-. Radio is ingebouwd zonder problemen. Hij werd met bracket en eurostekker geleverd.
Het enige dat niet goed werkt is de permanente stroomdraad. als ik de auto van contact afhaal zijn de geprogrammeerde radiostations gewist. Ik had graag advies gehad hoe dit op te lossen.

Mijn ervaringen.
Start snel op, geluid van de radio is goed. Ik wilde een android autoradio omdat ik TOMTOM inbouw navigatie wilde en niet z'on ding dat je achter de voorruit plakt.
Satelliet pakt hij snel op. Er zit een draai volume knop op, dat vind ik persoonlijk een stuk beter dan touchscreen volume omdat je dan op de weg blijft kijken, kortom minder gevaarlijk weggedrag.
Uit de doos is Android op Duits ingesteld, dit leverde nogal wat problemen op, na heel veel geklooi staat 80% op Nederlands 15 % op Engels en 5 % op Duits. De al voorgeinstalleerde I go navigatie kan niet in Nederlands worden gezet, wel in het Engels. En systeeminstellingen staan nu gedeeltelijk in het Engels.
De alternatieve radio frequenties staan standaard uit. Als je 538 luistert en je rijdt uit het bereik van de zender dan switcht die niet automatisch naar de nieuwe. Als je dit handmatig aanzet dan blijft hij switchen tussen zenders om de 10 seconden, en blijft daarmee doorgaan dat werkt voor geen meter.
Scherm is goed.
2 USB aansluitingen en SD kaart aansluiting

Ik ben tevreden , alleen ik zou graag een oplossing hebben hoe de permanante stroomdraad aan de praat te krijgen

https://nl.aliexpress.com...ereo-GPS/32856151646.html

[ Voor 99% gewijzigd door Jan-Will3m op 14-07-2018 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torrie1978
baldyman schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 21:55:
29/6 besteld en gisteren bezorgd.
Rechtstreeks vanuit Dasaita (HotAudio) verstuurd via de UK.
Model zonder DSP board.
Ik heb ook een dasaita besteld speciaal voor ford focus 2012 model.
30-06 besteld in de officiële aliexpress store van dasaita. Ook via dpd uk verstuurd en pakket schijnt onderweg te zijn. Hoop dat hij gauw komt.
Toevallig al aangesloten?? Hoe bevalt het??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
SinergyX schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 02:01:
[...]

99% is nagenoeg zelfde fabrikaat, 480x800 of soms nog een tikje hogere (nouja..) resolutie LCD's, de kans dat je zo'n oled vind (of uberhaubt hogere resolutie) is zeer bijzonder klein.

Mijn eerste versie was ook zelfbouw, dan heb je de vrijheid om rustig 768/1366 te gaan, of als je ruimte hebt nog hoger.
Wel jammer aangezien je in de auto doorgaans nogal eens zo nu en dan met enige regelmaat zegmaar gerust elke week wel eens de zon op dat scherm hebt staan. LCD is dan amper meer af te lezen. Ik zie, zeker voor schermen in de auto, absoluut de meerwaarde van OLED wel in voor deze toepassingen.

Zal dan wel weer geen markt voor zijn. Of ze worden een stuk duurder en krijgen het niet verkocht daardoor ofzo. Gemiste kans wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

vosss schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 20:54:
[...]

Wel jammer aangezien je in de auto doorgaans nogal eens zo nu en dan met enige regelmaat zegmaar gerust elke week wel eens de zon op dat scherm hebt staan. LCD is dan amper meer af te lezen. Ik zie, zeker voor schermen in de auto, absoluut de meerwaarde van OLED wel in voor deze toepassingen.

Zal dan wel weer geen markt voor zijn. Of ze worden een stuk duurder en krijgen het niet verkocht daardoor ofzo. Gemiste kans wel.
Niet voor de 'aftermarkt' segment, maar bij alle nieuwe auto's gaat het standaard erin. Scherm voor dit, scherm voor dat, allemaal custom made en natuurlijk vele malen duurder dan de standaard 2-din systemen.

Deze heb ik recent nog gezien:
YouTube: Zada Tech 1 DIN OLED gauges

Een simpele 2 gauge is al rustig 400 euro, dus reken maar even door ;)

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 14-07-2018 21:18 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldyman
torrie1978 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 19:35:
[...]

Ik heb ook een dasaita besteld speciaal voor ford focus 2012 model.
30-06 besteld in de officiële aliexpress store van dasaita. Ook via dpd uk verstuurd en pakket schijnt onderweg te zijn. Hoop dat hij gauw komt.
Toevallig al aangesloten?? Hoe bevalt het??
Plug and play. Bijna alles werkt prima en snel.
Radio uitstekend, DAB+ module in een 'Faraday' kooitje geplaatst met koper tape. Volgende week nog wel ff naar de antenne kijken. Bijgeleverde luistert nogal nauw. DC blocker in bestelling om mijn vaste actieve DAB/FM antenne te kunnen gebruiken. Module is nl.ook actief (5V op de antenne-uitgang).
iGO navigatie vervangen door Here en DAB app door die van het XDA forum.
Afwerking, beeld en geluid vind ik tot nu toe uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torrie1978
baldyman schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 21:43:
[...]

Plug and play. Bijna alles werkt prima en snel.
Radio uitstekend, DAB+ module in een 'Faraday' kooitje geplaatst met koper tape. Volgende week nog wel ff naar de antenne kijken. Bijgeleverde luistert nogal nauw. DC blocker in bestelling om mijn vaste actieve DAB/FM antenne te kunnen gebruiken. Module is nl.ook actief (5V op de antenne-uitgang).
iGO navigatie vervangen door Here en DAB app door die van het XDA forum.
Afwerking, beeld en geluid vind ik tot nu toe uitstekend.
Welke dat antenne heb je besteld?? Ben nog aan het twijfelen of ik dat ga doen. Heb een 4g wlan singel erbij voor spotify ed.. ik hoop wel dat ik de originele ford gps antenne kan gebruiken. Scheelt weer weg werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldyman
Vaste FM/DAB antenne had ik nog van een projectje bij mijn vorige auto: Kinetic DRA-6001. Als ik nog geen antenne had, zou ik wellicht voor een versie gaan met GPS erbij.
Bijgeleverde GPS antenne puck heb ik overigens ook niet gebruikt. Had nog een goed exemplaar liggen met magneetbevestiging. Die van Ford zal je waarschijnlijk gewoon kunnen hergebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuTTLeYs
  • Laatst online: 08-06 14:11
torrie1978 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 08:08:
[...]

Welke dat antenne heb je besteld?? Ben nog aan het twijfelen of ik dat ga doen. Heb een 4g wlan singel erbij voor spotify ed.. ik hoop wel dat ik de originele ford gps antenne kan gebruiken. Scheelt weer weg werkzaamheden.
Originele Ford gps antenne kan je blijven gebruiken, heb ik ook in mijn Focus 2013. Je hebt alleen een Fakra naar SMB C adapter nodig (3 euro op aliexpress) of lokale automaterialen zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
SinergyX schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 21:15:

Deze heb ik recent nog gezien:
YouTube: Zada Tech 1 DIN OLED gauges

Een simpele 2 gauge is al rustig 400 euro, dus reken maar even door ;)
De goedkoopste 65 inch OLED TV is op dit moment €1.898 en de goedkoopste LCD 65 inch is op dit moment €762,59

Zeg dat een Android radio gemiddeld €300 kost in 7 inch. Dan zou een OLED variant imo nooit meer dan 300 x (1898 / 762.59) = €746,67 mogen kosten.

Ik denk dat die vergelijking wel hout snijdt. En ik zou gerust 2,49 keer zoveel betalen voor een Android radio met een OLED scherm ipv een LCD scherm.

Bovendien is een 7 inch scherm +/-9,29 keer zo klein als een 65 inch scherm, dus je zou ook kunnen stellen dan moet het 9,29 keer zo goedkoop zijn als een 65 inch OLED tv en dan kom je op €204 uit :P

Je snapt mn punt. Indien er geen technische onvolkomenheden zijn om een 7 inch OLED paneeltje te gebruiken in dergelijke radio's (en zover mij bekend zijn die er niet, maar corrigeer me als ik het mis heb) dan hoeft een OLED android radio echt zo duur niet te zijn. En nogmaals; gezien de gretige aftrek van de LCD varianten gok ik zomaar dat er wel degelijk een markt voor is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-06 17:03
vosss schreef op zondag 15 juli 2018 @ 12:09:
[...]

De goedkoopste 65 inch OLED TV is op dit moment €1.898 en de goedkoopste LCD 65 inch is op dit moment €762,59

Zeg dat een Android radio gemiddeld €300 kost in 7 inch. Dan zou een OLED variant imo nooit meer dan 300 x (1898 / 762.59) = €746,67 mogen kosten.

Ik denk dat die vergelijking wel hout snijdt. En ik zou gerust 2,49 keer zoveel betalen voor een Android radio met een OLED scherm ipv een LCD scherm.

Bovendien is een 7 inch scherm +/-9,29 keer zo klein als een 65 inch scherm, dus je zou ook kunnen stellen dan moet het 9,29 keer zo goedkoop zijn als een 65 inch OLED tv en dan kom je op €204 uit :P

Je snapt mn punt. Indien er geen technische onvolkomenheden zijn om een 7 inch OLED paneeltje te gebruiken in dergelijke radio's (en zover mij bekend zijn die er niet, maar corrigeer me als ik het mis heb) dan hoeft een OLED android radio echt zo duur niet te zijn. En nogmaals; gezien de gretige aftrek van de LCD varianten gok ik zomaar dat er wel degelijk een markt voor is. :)
Voor TV kijken geniet ik elke dag in huis van een fantastisch OLED scherm van LG. In de auto heb ik een Ownice C500 octacore met een prima 1024*600 LCD scherm. Ik kan niet zeggen dat ik behoefte heb aan een OLED scherm in de auto. Ik rijd nu bijna 4 jaar rond met een android radio (dit is m'n tweede) en heb nog nooit gehad dat het scherm niet af te lezen was. Over het algemeen zijn LCD schermen nog wat helderder dan OLED schermen, dus ik vraag me ook af of een OLED scherm in zo'n radio meerwaarde heeft voor de afleesbaarheid. Voor de beeldkwaliteit is dit natuurlijk wel het geval, maar ik gebruik de radio niet of nauwelijks voor TV/video kijken of voor games, waar OLED zeker meerwaarde heeft. Hoewel de beeldkwaliteit van m'n LCD scherm zeker ook erg goed is. In ieder geval beter dan het scherm van de meeste Tomtom navigatie apparaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Afleesbaarheid van mn oled telefoon is buiten stukken beter dan van de niet oled telefoons ik heb gehad. Dus ik denk wel zeker meerwaarde. Plus zwart is zwart. Ook wel prettig als je vaak in het donker onderweg bent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torrie1978
MuTTLeYs schreef op zondag 15 juli 2018 @ 10:10:
[...]

Originele Ford gps antenne kan je blijven gebruiken, heb ik ook in mijn Focus 2013. Je hebt alleen een Fakra naar SMB C adapter nodig (3 euro op aliexpress) of lokale automaterialen zaak.
Heb je toevallig een link naar de goede stekker?? Ik kan hem niet echt vinden🤔🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldyman
NB Mijn Dasaita unit heeft voor alle antennes SMA aansluitingen...

Ik heb zelf geen Ford maar waarschijnlijk heb je dus een Fakra C naar SMA male adapter nodig zoals deze van AliExpress.

[ Voor 69% gewijzigd door baldyman op 18-07-2018 13:26 . Reden: URL werkte niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Prime actie Pumpkin android 8.0 4GB/32GB voor 259.
https://www.amazon.de/PUM...kfahrkamera/dp/B07BFP4YLL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuTTLeYs
  • Laatst online: 08-06 14:11
baldyman schreef op maandag 16 juli 2018 @ 23:10:
NB Mijn Dasaita unit heeft voor alle antennes SMA aansluitingen...

Ik heb zelf geen Ford maar waarschijnlijk heb je dus een Fakra C naar SMA male adapter nodig zoals deze van AliExpress.
Ja dat is hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Jacques112 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 20:37:
[...]

Dit lijkt mij ook wel wat, dan hoef ik niet elke keer heen en weer te pendelen met geheugen kaartjes, dus ik sluit me aan bij de vraag en hoop ook op antwoord
Om hier even op terug te komen. Ik heb antwoord gekregen van Xtrons.

Zij zeggen dat het niet mogelijk is om de radio pas te laten afsluiten na 10 minuten.
Hi, Lars,

There is no way to set the standby mode, we can only set it to turn on in 1 second after the key is off.
You can follow these steps:

settings--Extra settings--Shutdown delay--when ACC OFF

Please do not hesitate to contact us should you have any further questions.

Kind regards,

Abby

XTRONS Customer Service Team

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:46
Jan-Will3m schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 12:59:

Ik ben tevreden , alleen ik zou graag een oplossing hebben hoe de permanante stroomdraad aan de praat te krijgen
De rode en de gele draad in je stekkerblok omdraaien.
Dus als nu rood-rood en geel-geel verbonden zit moet je dat rood-geel en geel-rood maken bv.

Prachtig dat elke autofabrikant de boel weer anders aansluit en er in auto audio geen universele standaarden zijn :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
Geel en rood omdraaien is al de oplossing voor dit probleem sinds het jaar kruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Kort vraagje, als ik zo'n android radio reset naar fabrieksinstellingen, staat dan nog gewoon alles erop hetzelfde als toen ik hem kreeg of knikkert ie dan bv ook de navigatiesoftware eraf of zet ie dan de taal op chinees of iets dergelijks?

Dit in verband met verkoop van de auto en ik wil zeker zijn dat er geen persoonlijke gegevens meer op staan of iets.

Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:37
vosss schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 23:22:
Kort vraagje, als ik zo'n android radio reset naar fabrieksinstellingen, staat dan nog gewoon alles erop hetzelfde als toen ik hem kreeg of knikkert ie dan bv ook de navigatiesoftware eraf of zet ie dan de taal op chinees of iets dergelijks?

Dit in verband met verkoop van de auto en ik wil zeker zijn dat er geen persoonlijke gegevens meer op staan of iets.

Iemand? :)
Apps gaan eraf, dus ook de meegeleverde navigatie.. taal stond bij mij standaard op Engels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
J.Thermaltaker schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 23:44:
[...]

Apps gaan eraf, dus ook de meegeleverde navigatie.. taal stond bij mij standaard op Engels
Ok duidelijk. Kan ik wel die navigatie er weer op zetten zonder mijn gegevens of iets erop te zetten dan? Of kan de nieuwe eigenaar dat eenvoudig zelf doen?

Kan ik niet een account verwijderen daarna of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
vosss schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 01:32:
[...]

Ok duidelijk. Kan ik wel die navigatie er weer op zetten zonder mijn gegevens of iets erop te zetten dan? Of kan de nieuwe eigenaar dat eenvoudig zelf doen?

Kan ik niet een account verwijderen daarna of iets dergelijks?
Als je je (Google) account gegevens verwijderd, blijft er altijd nog andere sporen van de gebruiker in het systeem achter. De nieuwe gebruiker zou deze zo maar ergens tegen kunnen komen. Zelf nooit geprobeerd, maar het zou zo maar kunnen zijn dat Google Maps (ik neem aan dat je die bedoeld) niet werkt als je achteraf het account verwijderd.

Als je een apparaat in de fabrieks stand zet dan wordt de data partitie (intern en extern) gewist en beschik je over een schoon systeem. Als de navigatie deel uit maakt van de firmware, blijft deze gewoon werken, trouwens.
Afhankelijk van de gebruikte Android versie, zal je waarschijnlijk bij de eerste herstart worden geconfronteerd met een wizard, waarbij je de taal kunt instellen. Alle persoonlijk vragen, (wifi, account etc) sla je dan over. Krijg je geen wizard dan kan je bij de instellingen de gewenste taal, tijdzone enz. instellen.

De nieuwe gebruiker kan (normaliter) pas iets installeren nadat hij/zij een account heeft aangemaakt. Als je toch de auto wilt verkopen MET een navigatie mogelijkheid, kan je dat doen door een freeware navigatie app (Waze, Here) te sideloaden (via usb stick) of een third-party appstore installeren die niet aan een account is gebonden (b.v. Aptoide)

[ Voor 9% gewijzigd door DragonFly op 20-07-2018 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timpieturner
sinds kort knippert mijn scherm. Met allerlei gekke strepen erdoor.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn en hoe dit eventueel opgelost kan worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:46
DragonFly schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:08:
[...]

Als je je (Google) account gegevens verwijderd, blijft er altijd nog andere sporen van de gebruiker in het systeem achter. De nieuwe gebruiker zou deze zo maar ergens tegen kunnen komen. Zelf nooit geprobeerd, maar het zou zo maar kunnen zijn dat Google Maps (ik neem aan dat je die bedoeld) niet werkt als je achteraf het account verwijderd.

Als je een apparaat in de fabrieks stand zet dan wordt de data partitie (intern en extern) gewist en beschik je over een schoon systeem. Als de navigatie deel uit maakt van de firmware, blijft deze gewoon werken, trouwens.
Afhankelijk van de gebruikte Android versie, zal je waarschijnlijk bij de eerste herstart worden geconfronteerd met een wizard, waarbij je de taal kunt instellen. Alle persoonlijk vragen, (wifi, account etc) sla je dan over. Krijg je geen wizard dan kan je bij de instellingen de gewenste taal, tijdzone enz. instellen.

De nieuwe gebruiker kan (normaliter) pas iets installeren nadat hij/zij een account heeft aangemaakt. Als je toch de auto wilt verkopen MET een navigatie mogelijkheid, kan je dat doen door een freeware navigatie app (Waze, Here) te sideloaden (via usb stick) of een third-party appstore installeren die niet aan een account is gebonden (b.v. Aptoide)
Ik heb voor de zekerheid m'n android autoradio op een andere google account draaien dan m'n 'normale' google account.
Deze heb ik hier speciaal voor aangemaakt.
Stel dat m'n auto of radio wordt gejat, dan hoef ik me daar iig niet druk om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-06 18:07
Pusherman_ schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:15:
[...]

Ik heb voor de zekerheid m'n android autoradio op een andere google account draaien dan m'n 'normale' google account.
Deze heb ik hier speciaal voor aangemaakt.
Stel dat m'n auto of radio wordt gejat, dan hoef ik me daar iig niet druk om te maken.
Maar je ligt toch ook in met je Spotify, Ziggo go etc account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 23:18

seninha

god's right foot

Ik heb even een vraag wat GPS betreft. Sinds kort heb ik een Xtrons Android 7.2.1 radio in mijn BMW ingebouwd.
Bij de unit is er een GPS ontvanger geleverd.
Deze ontvanger had ik eerst op mn dashboard neergelegd, achter glas.

Probleem was dat het veels te lang duurde voor ik een GPS Fix had, wel tot 10 minuten.

Daarom heb ik nu de ontvanger nu naar buiten verplaatst, net onder de ruitenwissers iets onder de motorkap.
Maar nog steeds duur het soms tot 10 minuten voor ik een fix heb.

Iemand een idee hoe ik dit kan verbeteren? Blijft namelijk erg vervelend dat ik de eerste 10 minuten niet kan navigeren omdat er geen fix is.
Als die er wel is, dan werkt alles perfect. Tot ik ergens stop en de unit in slaapstand gaat.
Als ik weer verder wil dan moet ik weer 10 minuten wachten.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 19:51
seninha schreef op zondag 22 juli 2018 @ 09:58:
Ik heb even een vraag wat GPS betreft. Sinds kort heb ik een Xtrons Android 7.2.1 radio in mijn BMW ingebouwd.
Bij de unit is er een GPS ontvanger geleverd.
Deze ontvanger had ik eerst op mn dashboard neergelegd, achter glas.

Probleem was dat het veels te lang duurde voor ik een GPS Fix had, wel tot 10 minuten.

Daarom heb ik nu de ontvanger nu naar buiten verplaatst, net onder de ruitenwissers iets onder de motorkap.
Maar nog steeds duur het soms tot 10 minuten voor ik een fix heb.

Iemand een idee hoe ik dit kan verbeteren? Blijft namelijk erg vervelend dat ik de eerste 10 minuten niet kan navigeren omdat er geen fix is.
Als die er wel is, dan werkt alles perfect. Tot ik ergens stop en de unit in slaapstand gaat.
Als ik weer verder wil dan moet ik weer 10 minuten wachten.
Dat is wel vervelend, mijn Xtrons heeft bijna meteen GPS fix. Die ontvanger is volgens mij niet bedoeld om buiten de auto plaatsen. Zit de stekker van de ontvanger wel goed op de radio? En heb je al eens geprobeerd om met de GPS instellingen te spelen? Misschien fabrieksreset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 23:18

seninha

god's right foot

Ik heb tot nu toe alles geprobeerd. Verschillende apps. Maar steeds weer trage fix. Heb zelfs een mail naar support van Xtrons gestuurd en die gaven aan dat het beter was om de ontvanger buiten te plaatsen. Zou die gewoon tegen moeten kunnen.

Fabriek instelling heb ik nog niet gedaan.
Stekker zit er zeker goed op. Heb deze al eens eerder losgekoppeld en toen weer ingestopt. En toen had ik wel een snellere fix. Om daarna weer als vanouds traag te fixen

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warren_g
  • Laatst online: 27-06-2020
Ik heb sinds kort een golf 7 en wil ook een Android kopen.
Systeem moet wel vlot reageren en wil het voornamelijk gebruiken voor.

Navigatie

Spotify

Handsfree bellen

En een achteruit camera.

Is dit wat?
http://s.aliexpress.com/F3uAnyqy?fromSns=E-mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Warren_g schreef op zondag 22 juli 2018 @ 17:00:
Ik heb sinds kort een golf 7 en wil ook een Android kopen.
Systeem moet wel vlot reageren en wil het voornamelijk gebruiken voor.

Navigatie

Spotify

Handsfree bellen

En een achteruit camera.

Is dit wat?
http://s.aliexpress.com/F3uAnyqy?fromSns=E-mail
Heb je zelf als eens dit topic doorgelezen?
Dan kom je al heel wat te weten over de units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warren_g
  • Laatst online: 27-06-2020
Ik heb een mailtje ontvangen van joying .

Hi friend,

Nice day.

While it is a pity to tell you that our head unit cannot fit with your car

So do not suggest you purchase, hope you do not mind

Best regards
Mandy

Add joy to your car with Joying!!!

Ik dacht dat ze voor de golf 7 ook radio's hadden?
Pagina: 1 ... 18 ... 47 Laatste